[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.841 views

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 08:11
@Geert1976 hetzelfde geschreven als mincedmeat met de zelfde ondertoon😂😂😂😂

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Nennie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:30:
zeg mincedmead
Wat is nu de motivatie van andere om de iphone en apple zo extremistisch aan te vallen??🤔🤔
Waar val ik Apple precies aan? :?

• Nennie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 08:11
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:48:
[...]

Waar val ik Apple precies aan? :?
Ik speel niet op de man.
Was alleen benieuwd waar de vraag vandaan kwam, aangezien je hem met alle reakties hier ook heel simpel om kan draaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Nennie schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:53:
[...]

Ik speel niet op de man.
Was alleen benieuwd waar de vraag vandaan kwam, aangezien je hem met alle reakties hier ook heel simpel om kan draaien.
Het komt vanuit de indruk die ik krijg, namelijk, dat Donstil een onoverweldigbare drang heeft om Appel op elke mogelijke manier te verdedigen bij het minste of geringste dat Apple niet looft als zijnde de redder van dit universum. Confirmation bias is volgens mij niet genoeg om dat uit te leggen, dus ik vraag me af waar dat uit voort komt, alhoewel ik me afvraag of hij het zelf uberhaupt doorheeft, laat staan weet waar het vandaan komt.

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:19:
[...]

Het komt vanuit de indruk die ik krijg, namelijk, dat Donstil een onoverweldigbare drang heeft om Appel op elke mogelijke manier te verdedigen bij het minste of geringste dat Apple niet looft als zijnde de redder van dit universum. Confirmation bias is volgens mij niet genoeg om dat uit te leggen, dus ik vraag me af waar dat uit voort komt, alhoewel ik me afvraag of hij het zelf uberhaupt doorheeft, laat staan weet waar het vandaan komt.
Het tegenovergestelde is ook waar. Er zijn vele mensen hier die op elke slak zout willen leggen en alles wat Apple uitbrengt met de grond gelijk willen maken. En ook telkens de moeite nemen om in de topics over de producten dit te laten weten. Feit blijft dat Apple een van de waardevolste bedrijven ter wereld is en de iPhone mateloos populair is ondanks de prijs. Dat hij niet voor iedereen ideaal is kan ik me goed voorstellen. Maar daar komen deze type reacties wel vandaan. De ene groep zeikt alles af en de andere groep probeert hun dure hobby te verdedigen. Of het allemaal zinvol is vraag ik me af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Teknix1982 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 22:31:
[...]

Het tegenovergestelde is ook waar. Er zijn vele mensen hier die op elke slak zout willen leggen en alles wat Apple uitbrengt met de grond gelijk willen maken. En ook telkens de moeite nemen om in de topics over de producten dit te laten weten. Feit blijft dat Apple een van de waardevolste bedrijven ter wereld is en de iPhone mateloos populair is ondanks de prijs. Dat hij niet voor iedereen ideaal is kan ik me goed voorstellen. Maar daar komen deze type reacties wel vandaan. De ene groep zeikt alles af en de andere groep probeert hun dure hobby te verdedigen. Of het allemaal zinvol is vraag ik me af.
Mwah, ik denk dat dat een minderheid is. Kijk, zeiken om het zeiken en daadwerkelijk een vergelijking maken tussen de prijs/ kwaliteitverhouding van de iPhone en concurrenten zijn twee verschillende dingen. Onze don hier zou graag zien dat die gelijkgesteld worden. Terwijl ik zou zeggen dat een op feiten gebaseerde vergelijking tussen de iPhone en zijn concurrenten waarbij de prijs betrokken wordt prima ontopic en informatief is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 00:17
Vandaag nog even verder in Face ID gedoken. Er zijn een aantal dingen duidelijk geworden, maar er zijn ook een aantal dingen die misschien wat toegankelijker kunnen worden gemaakt.

- Swipe to unlock. Voor dat we Touch ID hadden moesten we wel, maar sinds Touch ID weten we dat je met een druk op de knop al op je homescreen kan komen. Nu met Face ID komt swipe to unlock (maar dan omhoog) dus weer terug. Ik weet nog niet of ik daar zo blij van wordt. Er zit tenslotte 3D Touch in het scherm, dus het lijkt me niet zo ingewikkeld om op een bepaald gedeelte van het scherm in te drukken (laten we anders gewoon de plek waar anders de homebutton zit doen) om je naar het homescreen te brengen. Toen ik daar zo over nadacht kon ik me voorstellen dat Apple dit al had geprobeerd, omdat dit natuurlijk extreem voor de hand ligt. Echter ben je dan niet consistent, omdat vanuit apps geen ruimte is voor een virtuele knop. Het kan dus ook dat we er maar aan moeten wennen.

- Na veel video's op YouTube te hebben bekeken waar Face ID in getest wordt wel kunnen concluderen dat het minstens zo snel moet werken als Touch ID, dan al niet sneller of praktischer. In alle gevallen zie ik dat het slotje bovenin in een fractie van een seconde wordt ontgrendeld. Dus je kunt dus eigenlijk direct je notificatie venster omhoog swipen. Want dat is het. Ik denk dat dergelijke elementen nu in iOS11 meer op hun plek vallen. Op m'n huidige iPhone vergis ik me sinds iOS11 regelmatig in. De ene keer zit je op het homescreen (waar je de homebutton in moet drukken) en de andere keer in het notificatie venster (waar je omhoog kunt swipen, maar ook de homebutton kunt gebruiken). Bij iPhone X is dat dus allemaal swipen.

- Face ID is direct te gebruiken in alle apps die nu al Touch ID gebruiken, aldus Craig Federighi.

Verder zullen we 3 november moeten ervaren.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 28-09 15:48
YouTube: APPLE SUCKS NOW, AND IT'S YOUR FAULT -- IPHONE X RANT Ik moet op sommige punten wel hem gelijk geven. En af en toe heb ik gegrinnikt

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:09:
[...]

Mwah, ik denk dat dat een minderheid is. Kijk, zeiken om het zeiken en daadwerkelijk een vergelijking maken tussen de prijs/ kwaliteitverhouding van de iPhone en concurrenten zijn twee verschillende dingen.
Hoe meet je kwaliteit van een smartphone dan? En hoe meet je de prijsacceptatie? Dat is namelijk per doelgroep anders. De een vind duurzaamheid belangrijk, een ander uitstraling en weer een ander gebruiksgemak. De eerste is objectief te meten na verloop van tijd, de tweede is subjectief en de derde ook. De een vind veel verschillende instellingen en vrijheid belangrijk, de ander wil gewoon dat alles out of the box werkt. Zoveel mensen zoveel wensen. En dan heb je ook nog verschillende inkomensgroepen. De een kan 1500 met gemak missen en de ander vind het heel veel geld. En al deze verschillende soorten mensen komen hier. Ik ben van mening dat een prijsdiscussie geen uitkomst heeft. Het blijft subjectief en relatief. Feitelijke discussies over features en mogelijkheden heb je veel meer aan denk ik. Iedereen kan voor zichzelf wel bepalen of ze ergens bedrag x voor over hebben toch?

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49
Froggle schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:19:
Vandaag nog even verder in Face ID gedoken. Er zijn een aantal dingen duidelijk geworden, maar er zijn ook een aantal dingen die misschien wat toegankelijker kunnen worden gemaakt.

- Face ID is direct te gebruiken in alle apps die nu al Touch ID gebruiken, aldus Craig Federighi.

Verder zullen we 3 november moeten ervaren.
Is het dan zo dat de apps welke Touch ID als beveiliging hebben, zoals de bankieren apps, direct ook Face ID zullen ondersteunen? Lijkt me wel een dingetje welke de developers 'aan' moeten zetten in hun app?

Zucht...

• SpoekGTi
SgtElPotato schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:42:
[...]

Is het dan zo dat de apps welke Touch ID als beveiliging hebben, zoals de bankieren apps, direct ook Face ID zullen ondersteunen? Lijkt me wel een dingetje welke de developers 'aan' moeten zetten in hun app?
Dit dus, ik neem aan dat dan een ING app bijvoorbeeld om toegang van de camera gaat vragen???

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teknix1982
  • Niet online
[...]

Ik neem aan dat de autorisatie abstract gemaakt is en dat er verschillende implementaties kunnen zijn als touch id en nu ook face id. Dit deel blijft in handen van iOS. Die bepaalt ook de juistheid en geeft dit door aan de app. De app praat tegen een API. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid direct werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Teknix1982 op 16-09-2017 23:50 ]

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-09 10:51
[...]

Touch ID en Face ID maken gebruik van dezelfde framework, dus dat maakt het voor ontwikkelaars erg gemakkelijk. In de guidelines staat echter wel dat een app geen Touch ID mag vermelden op toestellen met Face ID en andersom. Ontwikkelaars zullen dus wel wat dingetjes moeten aanpassen, maar veel werk zal het niet kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
@SgtElPotato @SpoekGTi Sowieso heeft de camera er weinig mee te maken, omdat deze autorisatie binnen de API gebeurd en deze als onderdeel van de API toegang heeft tot camera's/sensoren enz. Het is ook niet meer dan een vervanging voor je snelle 5 cijferige code die d.m.v. Touch/Face ID wordt teruggestuurd naar de app die daar vervolgens weer een foefje mee uithaalt. Veel spannender is het echt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Froggle op 17-09-2017 00:06 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

SpoekGTi schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:47:
Dit dus, ik neem aan dat dan een ING app bijvoorbeeld om toegang van de camera gaat vragen???
Nee. Een bank-app gaat om toestemming voor authenticatie vragen.

Geen enkele app in het iOS ecosysteem heeft ooit toegang gekregen tot de vingerafdrukscanner. En dat zal niet veranderen: geen enkele app zal ooit toegang krijgen tot de face-id hardware.

Een app vraagt aan het OS om de gebruiker zich te laten identificeren. Op iPhone 5-8 levert dat de vraag op een vinger op, op iPhone X moet je naar het scherm kijken. De app weet waarschijnlijk niet eens welk van de twee je gebruikt, enkel dat het OS aangeeft dat jij de legitieme gebuiker bent.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
Froggle schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:06:
@SgtElPotato @SpoekGTi Sowieso heeft de camera er weinig mee te maken, omdat deze autorisatie binnen de API gebeurd en deze als onderdeel van de API toegang heeft tot camera's/sensoren enz. Het is ook niet meer dan een vervanging voor je snelle 5 cijferige code die d.m.v. Touch/Face ID wordt teruggestuurd naar de app die daar vervolgens weer een foefje mee uithaalt.
Klopt! Een app spreekt Biometric Authentication aan en iOS brengt vervolgens Touch ID of Face ID authenticatie naar voren. Het enige wat apps vervolgens doorkrijgen is of de authenticatie succesvol is of niet. Daarom hoeven ontwikkelaars apps in principe ook niet te updaten om Face ID te ondersteunen. iOS regelt namelijk zelf welke Biometric Authentication methode er gebruikt moet worden.

Het enige wat ontwikkelaars hoeven te doen is met LABiometryType opvragen of een apparaat Face ID of Touch ID ondersteunt. Aan de hand van die informatie kan een app refereren naar de juiste authenticatie methode. Is echter niet vereist om Face ID te ondersteunen, dat gebeurt namelijk al automatisch. Elke app die momenteel Touch ID ondersteunt werkt dus automatisch ook met Face ID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:49
MelvinW schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:11:
[...]

Klopt! Een app spreekt Biometric Authentication aan en iOS brengt vervolgens Touch ID of Face ID authenticatie naar voren. Het enige wat apps vervolgens doorkrijgen is of de authenticatie succesvol is of niet. Daarom hoeven ontwikkelaars apps in principe ook niet te updaten om Face ID te ondersteunen. iOS regelt namelijk zelf welke Biometric Authentication methode er gebruikt moet worden.

Het enige wat ontwikkelaars hoeven te doen is met LABiometryType opvragen of een apparaat Face ID of Touch ID ondersteunt. Aan de hand van die informatie kan een app refereren naar de juiste authenticatie methode. Is echter niet vereist om Face ID te ondersteunen, dat gebeurt namelijk al automatisch. Elke app die momenteel Touch ID ondersteunt werkt dus automatisch ook met Face ID.
Dat is wel prettig om te weten omdat bijvoorbeeld de Rabobank vrij langzaam is met updates van nieuwe features, maar dan hoeft daar niet op gewacht te worden..

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
SgtElPotato schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:12:
[...]

Dat is wel prettig om te weten omdat bijvoorbeeld de Rabobank vrij langzaam is met updates van nieuwe features, maar dan hoeft daar niet op gewacht te worden..
Ja daar hoef je gelukkig niet op te wachten. Het enige wat Apple verwacht van ontwikkelaars is dat er in de app geen vermeldingen staan van Touch ID wanneer een toestel alleen Face ID ondersteunt. Dat zijn guidelines waar bijvoorbeeld Rabobank zich bij de volgende update wel aan zal moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
SpoekGTi schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:31:
YouTube: APPLE SUCKS NOW, AND IT'S YOUR FAULT -- IPHONE X RANT Ik moet op sommige punten wel hem gelijk geven. En af en toe heb ik gegrinnikt
Absoluut. Ik geef 'm helemaal gelijk dat vooral op bepaalde design elementen Apple het echt laat liggen en dat dit een jaar of 6 terug ze zich er niet zo makkelijk vanaf konden maken. Maar toch een aantal vraagtekens bij sommige punten waar hij maar op door blijft hameren.
- The Notch. Yup. Zijn voornaamste issue bleek dat wanneer je horizontaal de browser gebruikt, een gedeelte wegvalt. Ik kan me persoonlijk alleen niet herinneren wanneer ik voor het laatst horizontaal de browser heb gebruikt op m'n telefoon. Ongetwijfeld toen ik met m'n hoofd op m'n kussen lag en dacht *oeps, rotatielock vergeten aan te zetten*. Nu ik er zo over nadenk, dit zou nu met al die gezicht scan hulpjes automatisch kunnen! :X
- Face ID. Sja, lees mijn onderzoek ietsje terug. Dit gaat gewoon prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teknix1982 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 23:33:
[...]

Hoe meet je kwaliteit van een smartphone dan? En hoe meet je de prijsacceptatie? Dat is namelijk per doelgroep anders. De een vind duurzaamheid belangrijk, een ander uitstraling en weer een ander gebruiksgemak. De eerste is objectief te meten na verloop van tijd, de tweede is subjectief en de derde ook. De een vind veel verschillende instellingen en vrijheid belangrijk, de ander wil gewoon dat alles out of the box werkt. Zoveel mensen zoveel wensen. En dan heb je ook nog verschillende inkomensgroepen. De een kan 1500 met gemak missen en de ander vind het heel veel geld. En al deze verschillende soorten mensen komen hier. Ik ben van mening dat een prijsdiscussie geen uitkomst heeft. Het blijft subjectief en relatief. Feitelijke discussies over features en mogelijkheden heb je veel meer aan denk ik. Iedereen kan voor zichzelf wel bepalen of ze ergens bedrag x voor over hebben toch?
Kwaliteit is makkelijk te meten adhv materialen, afwerking en duurzaamheid. Prijsacceptatie, daar hebben we marktonderzoeken voor. Gebruiksgemak is adhv aantal handelingen per actie op zich ook wel te meten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Scrtz schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 14:23:
Precies, snap ook echt niet waarom mensen nu nog voor die 8 zouden gaan, 5e jaar op rij dat zelfde design op het glasplaatje na, haal dan nu die X en doe daar een paar jaar mee, dan is die prijs ook al minder erg.
De 8 en de X verschillen nauwelijks van elkaar (zowel qua hardware als qua software) terwijl de prijs wel een behoorlijk verschil laat zien. De X is dan ook meer voor de liefhebber of wie meer heeft aan Face ID dan Touch ID. Dit laat heel goed zien wat het gevaar is wanneer je de producten (teveel) op elkaar laat lijken.

De meerprijs voor de X is alleen maar Face ID en het OLED scherm (wat maar een hele kleine verbetering is tov het IPS P3 scherm in de 8; het scherm is ook nog eens kleiner dan die op de 8+ en heeft een andere aspect ratio). Plus dat het unlocken op een 8 ook veel eenvoudiger en sneller is (1 handeling ipv 3).

Wat design betreft is die X ook niet bepaald veel anders dan de voorgangers en de 8. De achterzijde is op de oriëntatie van de camera's en het materiaal na precies hetzelfde. De voorzijde is alleen anders doordat ze daar een scherm van onder tot boven hebben (waarbij een aantal mensen die sensor housing gewoon irritant vinden). De randen zijn ongewijzigd.
aex351 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 01:48:
Met het gebruik van een OLED scherm is Apple in mijn ogen 'jaren' te laat. Apple moest nu wel. Want het is gewoon niet meer van deze tijd om een toestel te voorzien van een lage resolutie lcd scherm. Terwijl alle concurrenten hoge resolutie OLED schermen gebruiken, die zelfs gebogen zijn.
Nog meer PPI is alleen maar verkooppraat omdat de gemiddelde mens dat verschil toch niet zal zien. Het enige voordeel van OLED tov de IPS schermen is dat zwart ook echt zwart is. Dat zal dan ook de enige reden zijn waarom het op de X zit. De moeilijkere verkrijgbaarheid is dan weer de reden waarom het ook alleen op de X zit, de X is namelijk het jubileum toestel.
Verder heb je nog een aantal minpunten op het vlak van de iPhone en dat is dat de NFC chip geblokkeerd is.
Dat is niet meer juist. Met iOS 11 kun je die NFC chip gebruiken om tags uit te lezen. De functionaliteit is dus beperkt maar de chip is niet (meer) geblokkeerd. Gezien de security die nodig is voor betalingssystemen (waar de NFC chip hoofdzakelijk voor gebruikt wordt in de iPhone) is deze voorzichtige aanpak ook heel verstandig en gewenst. Het is natuurlijk heel erg fijn wanneer die NFC chip ook gebruikt kan worden icm printers, deursloten en de Yubikey Neo (om maar eens een paar toepassingen te noemen) maar daar zijn allemaal prima alternatieven voor en soms hebben die alternatieven zelfs de voorkeur.
Dus het is wachten op Apple Pay terwijl je om heen ziet dat mensen met Android wel draadloos kunnen betalen.
En dit heeft helemaal niets met de NFC chip te maken. Apple Pay is een compleet systeem die een bank, creditcard maatschappij, etc. moet ondersteunen. Het grote voordeel is dat het meelift op bestaande infrastructuur maar je ontkomt er niet aan dat je zaken moet doen met de banken e.d. Laat nou juist daar het grote probleem zitten. De situatie in Australië demonstreert heel mooi hoe moeilijk banken kunnen doen. Ze zien het als de grote concurrent en weigeren dan ook iedere samenwerking...op 1 bank na.

De OV Chipkaart is het betaalmiddel in het OV hier in Nederland. Daar willen ze nu ook de smartphone voor gaan gebruiken. Die proef laat helaas ook zien hoe het niet moet, het is gewoon 1 groot fiasco. Of je nou zo blij moet zijn dat je dan met je smartphone kunt betalen... (Moraal: dat je met je smartphone kunt betalen is niet altijd een voordeel).

Over een aantal jaar (geen idee hoeveel) zal dat wel anders zijn. De smartphone wordt steeds belangrijker (hij vervangt langzaamaan de computer thuis...in China is het voor velen al de enige computer in huis) dus betalen met je smartphone is onvermijdelijk. Op het moment is het daar gewoonweg te vroeg voor in heel veel landen (winkeliers ondersteunen het veelal ook nog niet). In China hebben ze een andere oplossing gekozen die met alle smartphones met een camera en het installeren van een app werkt. Een NFC chip is dan ook geen vereiste voor betalen met je smartphone!
Geert1976 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 06:12:
Dus waar je eerst vooral producten zag waar je als consument van dacht ''wow, dit <insert nieuw Apple product of dienst> is wel erg mooi gedaan, heeft echt een productieve toegevoegde waarde in mijn leven'' zie je nu vooral de laatste jaren overduidelijk dat de € of $ van de consument belangrijker is geworden voor Apple.
Nee, je ziet nu vooral dat er in tegenstelling tot wat velen denken zeker wel een limiet is aan wat (technisch) mogelijk is. Op een gegeven moment is alles wel zo'n beetje gedaan of loop je tegen Moeder Natuur aan. Je ziet het qua ontwikkeling van CPU's, GPU's en ook dingen als de functionaliteit van smartphones. De diverse OEM's proberen nog wel wat oude wijn in nieuwe zakken te verkopen (VR, AR zijn daar voorbeelden van) maar de consument en "tweaker" zal zich moeten beseffen dat de grote sprongen die we in de jaren 90 hadden al een jaar of 10 niet meer opgaan.

Wen er maar aan dat het vandaag de dag vooral om kleine details gaat en er geen grote sprongen meer gemaakt worden. De grote dingen zijn allemaal al zo'n beetje gedaan dus houd je de finetuning over. Denk echter niet te licht over die finetuning want sommige kleine dingen kunnen een grote impact hebben!
bommel schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 14:46:
[...]

OpenVPN is geen enkel probleem hoor; ik gebruik dat voor een (SSL) VPN koppeling op zowel iPhone als iPad's.
Ja en nee. Je moet bij OpenVPN heel goed opletten wat je daarvan gebruikt (TAP/TUN...de een kan wel, de ander kan niet).

Voor wie wat meer technische info wil hoe Touch ID, en zeer waarschijnlijk ook Face ID, werkt is het volgende een mooi artikel: Demystifying Apple's Touch ID. Wellicht dat je dit een beter idee geeft wat die systemen nou eigenlijk zijn en wat er onderwater nou precies gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat ik hem toch maar ga bestellen eind Oktober, als ie niet bevalt kan ie weer terug.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:17
ppl schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:45:
[...]

het scherm is ook nog eens kleiner dan die op de 8+ en heeft een andere aspect ratio).
Diagonaal gezien niet, de X is 5.8", de Plus 5.5".

The devil is in the details.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
ppl schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:45:
[...]

En dit heeft helemaal niets met de NFC chip te maken. Apple Pay is een compleet systeem die een bank, creditcard maatschappij, etc. moet ondersteunen. Het grote voordeel is dat het meelift op bestaande infrastructuur maar je ontkomt er niet aan dat je zaken moet doen met de banken e.d. Laat nou juist daar het grote probleem zitten. De situatie in Australië demonstreert heel mooi hoe moeilijk banken kunnen doen. Ze zien het als de grote concurrent en weigeren dan ook iedere samenwerking...op 1 bank na.
Mag ik hier even inbreken en en klein beetje off topic gaan? Ik werk bij een van deze banken.

De banken en merchants (winkeliers) hebben in AU en NZ enorm geïnvesteerd in infrastructuur. Die is echt van wereldklasse, je kunt hier echt overal pinnen en bijna altijd draadloos. Nog veel meer dan in NL, toen ik hier kwam in 2013 stond ik er van te kijken.

Apple voegt helemaal niets toe aan dit systeem en heeft niet meebetaald aan de ontwikkeling hiervan. Maar nu willen ze een paar % van de transactiekosten voor het gebruik van Apple pay. In princiepe doen ze niets anders dan de nfc chip koppelen aan een credit card. De banken zeggen hier masaal nee tegen. Zie het als BMW die ineens 1 cent per liter getankte benzine wil hebben, zonder daar iets tegenover te zetten.

Apple wil graag onderdeel wil zijn van deze value chain zonder tegenprestatie aan de banken of de winkeliers. Mee doen omdat je een grote speler bent en een bully wil zijn is simpelweg niet goed genoeg.

Apple producten zijn super en gebruik ik met veel plezier, maar hier slaan ze de plak mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odo966
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:57
MelvinW schreef op zondag 17 september 2017 @ 00:14:
[...]

Ja daar hoef je gelukkig niet op te wachten. Het enige wat Apple verwacht van ontwikkelaars is dat er in de app geen vermeldingen staan van Touch ID wanneer een toestel alleen Face ID ondersteunt. Dat zijn guidelines waar bijvoorbeeld Rabobank zich bij de volgende update wel aan zal moeten houden.
Rabobank heeft het ivm Touch ID wel heel erg over “de vingerafdrukscanner” en met eigen aanvullende voorwaarden voor “het gebruik van de vingerafdrukscanner” dus moeten wel even aan de slag om dit te herschrijven en klanten weer nieuwe aanvullende voorwaarden te laten accepteren wellicht...
https://www.rabobank.nl/i...fdrukscanner_29858966.pdf

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:47
Goodfellas schreef op zondag 17 september 2017 @ 03:00:
[...]

Apple producten zijn super en gebruik ik met veel plezier, maar hier slaan ze de plak mis.
Dat is natuurlijk vanuit de banken gezien. De consument zal hier ongetwijfeld anders tegenaan kijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
zeer benieuwd naar de 1ste periode nadat de 1ste pre orders zijn uitgeleverd en de fysieke stock in de 3 Nederlandse Stores.

Even naar de Apple Store lopen en een iPhone X uitproberen en direct daarna kopen lijkt mij zeker de eerste paar maanden een vrijwel onmogelijke opgave. De 3 Stores zullen ongetwijfels wat units binnenkrijgen, maar die zullen echt binnen 2 seconden uitverkocht zijn.

Kijk naar de jetblack van vorig jaar, die waren vrijwel nooit in stock en als ze er waren, had je 2 seconden om er 1 te reserveren om op te halen.
Ook hetzelfde met de AirPods, zelfde verhaal.

Apple heeft al een behoorlijke opgave om al die tientallen miljoenen pre orders te verwerken op 27 okt
Als je niet meedoet met de pre order of denkt'' ik bestel wel nadat ik het toestel eerst getest en en gezien heb in een Store'', lijkt mij de kans zeer groot dat je zo kijkt naar Februari/Maart 2018 voordat je 'm daadwerkelijk in huis hebt.
Maar goed, kun je nog wel van je nieuwe iPhone X (ongeveer) 6 maanden genieten alvorens Apple met de opvolger van de iPhone X komt in 2018 ;)

[ Voor 7% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2017 10:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Geert1976 schreef op zondag 17 september 2017 @ 10:30:
zeer benieuwd naar de 1ste periode nadat de 1ste pre orders zijn uitgeleverd en de fysieke stock in de 3 Nederlandse Stores.

Even naar de Apple Store lopen en een iPhone X uitproberen en direct daarna kopen lijkt mij zeker de eerste paar maanden een vrijwel onmogelijke opgave. De 3 Stores zullen ongetwijfels wat units binnenkrijgen, maar die zullen echt binnen 2 seconden uitverkocht zijn.

Kijk naar de jetblack van vorig jaar, die waren vrijwel nooit in stock en als ze er waren, had je 2 seconden om er 1 te reserveren om op te halen.
Ook hetzelfde met de AirPods, zelfde verhaal.

Apple heeft al een behoorlijke opgave om al die tientallen miljoenen pre orders te verwerken op 27 okt
Als je niet meedoet met de pre order of denkt'' ik bestel wel nadat ik het toestel eerst getest heb in een Store'', lijkt mij de kans zeer groot dat je zo kijkt naar Februari/Maart 2018 voordat je 'm daadwerkelijk in huis hebt.
Lijkt me ook. Begin 2018 eer het goed op voorraad komt. Heel weinig units in het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
aex351 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 16:05:
[...]

Dat is nu dus precies het punt. Je moet helemaal niets. Je rechtvaardigt nu een wijziging door Apple om je zelf er wijs van te maken dat het gemis van een cruciale element prima is. In dat geval als zo'n home-knop dusdanig overbodig is, dan hadden ze de swipe functionaliteit allang kunnen implementeren in alle telefoons.
Ik ben het niet met je eens. Uiteraard moet je niets en ben je er (zo zou het moeten ;) ) zelf bij met het maken van keuzes. Echter, je merkt dat als Apple een nieuwe functionaliteit implementeert, de rest dit meestal volgt, duurt even maar het komt er wel. En dat is nou precies wat ik bedoel met 'je zult eraan moeten wennen' aangezien je geen 'keuze' meer gaat overhouden hieraan..of je moet blijven bij de huidige smartphones met een fysieke knop...

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:58

OMX2000

By any means necessary...

@Geert1976 die tientallen miljoen gaat tegenvallen. Ze hebben veel moeite met productie. Schijnt zo te zijn dat ze er minder dan 10.000 per dag bakken. https://www.google.nl/amp...e-x-possibly-delayed/amp/

Misschien dat ze op weten te schalen. Maar dan zouden ze misschien een miljoen units hebben bij release. Yep phone voor de happy few.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:20:
@Geert1976 die tientallen miljoen gaat tegenvallen. Ze hebben veel moeite met productie. Schijnt zo te zijn dat ze er minder dan 10.000 per dag bakken. https://www.google.nl/amp...e-x-possibly-delayed/amp/

Misschien dat ze op weten te schalen. Maar dan zouden ze misschien een miljoen units hebben bij release. Yep phone voor de happy few.
Ming-Chi Kuo Heeft een aardig trackrecord maar zit er ook geregeld glad naast, zoals nu bv bij het gouden model. Of zijn analyse van 10.000 stuks daarom klopt is natuurlijk nog maar de vraag.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
OMX2000 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:20:
@Geert1976 die tientallen miljoen gaat tegenvallen.
pre order vorig jaar tijdens 1ste weekend voor de iPhone 7 (Plus) : ong 10 miljoen orders
En dit was niet eens wereldwijde pre order zoals nu met de iPhone X

ga er maar vanuit nu met de eerste oled iPhone ever + 1ste wereldwijde pre order ooit, dat dat cijfer wel eens 2 tot 3x zo hoog kan uitvallen itt de pre order van de 7 van afgelopen jaar.
Denk dat 20 miljoen iPhone X wereldwijde pre orders wel een reeël cijfer kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:58

OMX2000

By any means necessary...

Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:25:
[...]

Ming-Chi Kuo Heeft een aardig trackrecord maar zit er ook geregeld glad naast, zoals nu bv bij het gouden model. Of zijn analyse van 10.000 stuks daarom klopt is natuurlijk nog maar de vraag.
Klopt. Tegelijkertijd weet je niet wanneer ze aan productie zijn begonnen. Zou zomaar kunnen zijn dat ze ergens in juni gestart zijn. Fingers crossed.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • +1 Henk 'm!
OMX2000 schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:28:
[...]

Klopt. Tegelijkertijd weet je niet wanneer ze aan productie zijn begonnen. Zou zomaar kunnen zijn dat ze ergens in juni gestart zijn. Fingers crossed.
Geruchten spraken wel over die periode ergens.

Toen de eerste Plus lanceerde in 2014 gingen er ook geruchten over een erg kleine productie, toch was deze nog relatief vlot te krijgen als je om 09:01 klaar zat. Ik had er een op release. Apple watch zelfde verhaal, de levertijden zouden gigsntisch worden maar zat je 09:01 klaar viel het wederom allemaal wel mee.

Dat verwacht ik voor de X eigenlijk ook wel weer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Froggle
@Donstil Inderdaad. Gewoon om 09:01 klaar zitten. Als je voor dat de Store tijdelijk offline is de exacte link opslaat, kun je 'm bijna direct op het moment dat de Store online komt 'm in de winkelmand knikkeren. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:10

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Je moet de telefoon geconfigureerd al favoriet in de appstore app zetten op je telefoon. Zo heb ik vrijdag ook de 8+ besteld. Het viel mij ook op dat de store app eerser werkte dan de website zelf.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Froggle schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:45:
@Donstil Inderdaad. Gewoon om 09:01 klaar zitten. Als je voor dat de Store tijdelijk offline is de exacte link opslaat, kun je 'm bijna direct op het moment dat de Store online komt 'm in de winkelmand knikkeren. :)
Tylen schreef op zondag 17 september 2017 @ 11:47:
Je moet de telefoon geconfigureerd al favoriet in de appstore app zetten op je telefoon. Zo heb ik vrijdag ook de 8+ besteld. Het viel mij ook op dat de store app eerser werkte dan de website zelf.
Klopt idd, de app store app op iOS is al een paar releases net iets sneller.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Froggle
Ja zo kan het natuurlijk ook.

Moet er nog iets van een aparte betaalmethode ingesteld worden, of pakt ie automatisch de creditcard die je ook gebruikt in de App/iTunes Store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat dat automatisch van je cc die gekoppeld is met de store.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:40
Creditcard zit gekoppeld aan je Apple ID en de aanschaf doe je m.b.v. je Apple ID. Dus dat betaalmiddel wordt automatisch geselecteerd.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt idd, en je kunt je verzend adres alvast opgeven.
Sneller door bestelprocedure kan daardoor niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Ah top.

Staan die nieuwe AirPods nog niet in de store? Ik dacht, probeer alvast het bestel proces uit in de app, maar het lijkt erop dat de oude AirPods alleen nog te krijgen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Froggle schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:12:
Ah top.

Staan die nieuwe AirPods nog niet in de store? Ik dacht, probeer alvast het bestel proces uit in de app, maar het lijkt erop dat de oude AirPods alleen nog te krijgen zijn.
Die komen waarschijnlijk pas in december. Een losse case is trouwens ook te halen als je al AirPods hebt.

https://www.theverge.com/...wireless-charging-earbuds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
@Fuwor Sja, dan kan ik daar beter nog even mee wachten. Scheelt me wellicht weer 80 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:56
Trouwens, dit GIFje toont ook weer mooi de hoge mate van afwerking bij Apple, die kleine dingetjes die het toch net even afmaken. 8)
Ik, met een Apple Watch en AirPods, zie dit best naast mij op het nachtkastje liggen over een paar maanden.

Is er trouwens bekend of je op die mat ook 2 iPhones kunt opladen?

Afbeeldingslocatie: https://cnet4.cbsistatic.com/img/O3lBsPT8pjAjy9S4tXtS-H6-IZQ=/370x0/2017/09/12/6dfab7b2-3451-4c2a-b5f0-a312c64f40ed/airpower-charging.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Fuwor schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:27:
Trouwens, dit GIFje toont ook weer mooi de hoge mate van afwerking bij Apple, die kleine dingetjes die het toch net even afmaken. 8)
Ik, met een Apple Watch en AirPods, zie dit best naast mij op het nachtkastje liggen over een paar maanden.

Is er trouwens bekend of je op die mat ook 2 iPhones kunt opladen?

[afbeelding]
Hier zijn ze niet geheel duidelijk in.

Leg gewoon tot drie compatibele devices, zoals de nieuwste iPhone, Apple Watch en AirPods, op een willekeurige plek op de mat om ze tegelijkertijd op te laden.*
* Afzonderlijk verkrijgbaar. Compatibele iPhone, Apple Watch of AirPods vereist. Draadloos oplaadbare AirPods zijn vanaf 2018 verkrijgbaar.

https://www.apple.com/nl/iphone-x/#wireless-charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Froggle schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:49:
[...]

Hier zijn ze niet geheel duidelijk in.

Leg gewoon tot drie compatibele devices, zoals de nieuwste iPhone, Apple Watch en AirPods, op een willekeurige plek op de mat om ze tegelijkertijd op te laden.*
* Afzonderlijk verkrijgbaar. Compatibele iPhone, Apple Watch of AirPods vereist. Draadloos oplaadbare AirPods zijn vanaf 2018 verkrijgbaar.

https://www.apple.com/nl/iphone-x/#wireless-charging
Ik vind dat daar redelijk duidelijk staat dat het niet uitmaakt wat voor devices, zolang ze maar compatible zijn. Dus 3 iPhones zou ook kunnen, mits het op de mat zou passen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Leuk dat opladen van de Apple Watch op de AirPower. Maar hoe moet je dat doen met bijvoorbeeld een Milanese Loop? Telkens de band eraf halen? Lijkt me niet echt heel handig.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2017 12:56 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Maar kan een eerste gen watch er ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Tylen schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:56:
Nee, enkel de Series 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Rivanov schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:56:
Leuk dat opladen van de Apple Watch op de AirPower. Maar hoe moet je dat doen met bijvoorbeeld een Milanese Loop? Telkens de band eraf halen? Lijkt me niet echt heel handig.
Hoezo deze vraag? Je ziet hem in dat gifje toch gewoon met 'open' bandje erop liggen? Kan dat niet met de milanese loop ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Icephase schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:59:
[...]

Hoezo deze vraag? Je ziet hem in dat gifje toch gewoon met 'open' bandje erop liggen? Kan dat niet met de milanese loop ofzo?
Dat is de Sport Band. De Milanese Loop is een 'gesloten' band.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Icephase schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:59:
[...]

Als je op had gezocht wat een milanese loop was, dan had je dit gezien:

Afbeeldingslocatie: https://www.imore.com/sites/imore.com/files/styles/xlarge/public/field/image/2016/06/Xinkeji-milanese-apple-watch-press.jpg
Niet heel praktisch om die elke keer helemaal los te halen als je 'm op gaat laden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Of met de Link Bracelet. Zelfde probleem.

Afbeeldingslocatie: https://store.storeimages.cdn-apple.com/8750/as-images.apple.com/is/image/AppleInc/aos/published/images/M/J5/MJ5J2/MJ5J2_AV2?wid=1000&hei=1000&fmt=jpeg&qlt=95&op_sharpen=0&resMode=bicub&op_usm=0.5,0.5,0,0&iccEmbed=0&layer=comp&.v=1472228623555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dacht ik al maar kon het nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01:00

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Hahn schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:01:
[...]
Als je op had gezocht wat een milanese loop was, dan had je dit gezien:

[afbeelding]
Niet heel praktisch om die elke keer helemaal los te halen als je 'm op gaat laden ;)
Niet praktisch, maar wel mogelijk. Lijkt me best te doen toch om hem even door het lusje te halen? Maar goed, inderdaad geen eigen ervaring mee maar ik vroeg me af wat het probleem precies was en waarom deze vraag gesteld werd.

Die link bracelet lijkt me inderdaad wél een probleem, of hoeven ze er niet 'recht' op te liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Icephase schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:11:
[...]

Niet praktisch, maar wel mogelijk. Lijkt me best te doen toch om hem even door het lusje te halen?
Een keertje kan wel, maar elke avond dat doen zou mij in ieder geval al snel de keel uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Icephase schreef op zondag 17 september 2017 @ 13:11:
[...]

Niet praktisch, maar wel mogelijk. Lijkt me best te doen toch om hem even door het lusje te halen? Maar goed, inderdaad geen eigen ervaring mee maar ik vroeg me af wat het probleem precies was en waarom deze vraag gesteld werd.

Die link bracelet lijkt me inderdaad wél een probleem, of hoeven ze er niet 'recht' op te liggen?
Je kunt 'm niet door het lusje halen. Je moet de volledige band loshalen. Of aan één zijde minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggle
Hahn schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:55:
[...]

Ik vind dat daar redelijk duidelijk staat dat het niet uitmaakt wat voor devices, zolang ze maar compatible zijn. Dus 3 iPhones zou ook kunnen, mits het op de mat zou passen :P
Redelijk duidelijk is niet geheel duidelijk. Als er gewoon stond dat je ook 3 iPhones er op kan knikkeren dat is mij dat geheel duidelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Dat betwijfel ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik zou toch zweren dat ik eerder deze week nog las dat enkel de Series 3 werkt met de AirPower.
Maar nu lees ik dit op Macworld.com
Can my Apple Watch work with AirPower?

AirPower works with the new series 3 Apple Watch, as well as the Apple Watch Series 2, the original Apple Watch, the Appel Watch Edition, Apple Watch Hermes, and the Apple Watch Nike+.
Geen melding over de Series 1 overigens.. Maar die zal ook wel werken als zelfs de original Apple Watch (Series 0) werkt.

[ Voor 11% gewijzigd door Rivanov op 17-09-2017 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Helaas klopt dit. De series3 is de enige die met Qi werkt. De andere met een afgeleide hiervan.

Edit: wat hierboven staat zou wel heel Nice zijn. Eerder deze week was dit idd anders.

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 17-09-2017 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:49:
[...]

Helaas klopt dit. De series3 is de enige die met Qi werkt. De andere met een afgeleide hiervan.
Zie mijn post hierboven met artikel van Macworld. Hun melden toch iets anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Rivanov schreef op zondag 17 september 2017 @ 15:49:
[...]

Zie mijn post hierboven met artikel van Macworld. Hun melden toch iets anders?
Zag het te laat. Zou wel mooi zijn.
Was begin deze week idd anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Dan haal ik die wel in de store en test ik het daar. Zou geweldig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 16:10
Beetje jammer, die schaarste. Ik wil de X via mijn werk bestellen (kan betalen van bruto-inkomen), maar ik ben dus afhankelijk van hoeveel de winkel bij mijn werk er inkoopt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
PhilipsFan schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:41:
Beetje jammer, die schaarste. Ik wil de X via mijn werk bestellen (kan betalen van bruto-inkomen), maar ik ben dus afhankelijk van hoeveel de winkel bij mijn werk er inkoopt.
Tsja dan wacht je wat langer :) kan prima toch

Als de schaarste zo groot lijkt en ze produceren er maar 10.000 per dag, 300,000 per maand en ze krijgen een preorder voor hun kiezen van 20 miljoen, eer dat die dan zijn uitgeleverd kan je in de rij gaan liggen voor de XI

[ Voor 24% gewijzigd door SpoekGTi op 17-09-2017 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen

Tylen

Als het niet lukt bij de preorder van de X moet mijn vrouw maar wat langer op haar 8+ wachten. Lol.

[ Voor 5% gewijzigd door Tylen op 17-09-2017 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoekGTi schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:54:
[...]

Als de schaarste zo groot lijkt en ze produceren er maar 10.000 per dag, 300,000 per maand en ze krijgen een preorder voor hun kiezen van 20 miljoen, eer dat die dan zijn uitgeleverd kan je in de rij gaan liggen voor de XI
Dat maakt het 10.000 units per dag gerucht ook zo belachelijk. Stel ze verkopen er de helft zoveel als een normale launch dan zijn ze nog bijna 2 jaar bezig pre-orders af te tikken. Nee dat gaat heus niet gebeuren.

Misschien waren het er 10.000 in de eerste weken van productie maar dat dit nu nog zo is geloof ik niets van eigenlijk.

Edit: om het even in perspectief te plaatsen. De normale productie is tussen de 400.000 en 500.000 units per dag in de eerste maanden.

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 17-09-2017 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je met de Watch niet gewoon de band om de oplader heen leggen? Dat lijkt me het meest simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:43:
[...]

Dat maakt het 10.000 units per dag gerucht ook zo belachelijk. Stel te verkopen er de helft zoveel als een normale launch dan zijn ze nog bijna 2 jaar bezig pure-orders af te tikken. Nee dat gaat heus niet gebeuren.

Misschien waren het er 10.000 in de eerste weken van productie maar dat dit nu nog zo is geloof ik niets van eigenlijk.

Edit: om het even in perspectief te zetten. De normale productie is tussen de 400.000 en 500.000 units per dag in de eerste maanden.
Nee dat is niet in de eerste maanden, dat is als het allemaal op rolletjes loopt (eerste maanden heb je altijd een proces wat gefinetuned moet worden) en daarbij de productie nummers die je noemt dateren van de iPhone 6 en 6S, god mag weten wat de nummers nu zijn bij de 7 en 8 en X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SpoekGTi schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:54:
[...]

Nee dat is niet in de eerste maanden, dat is als het allemaal op rolletjes loopt (eerste maanden heb je altijd een proces wat gefinetuned moet worden) en daarbij de productie nummers die je noemt dateren van de iPhone 6 en 6S, god mag weten wat de nummers nu zijn bij de 7 en 8 en X
Edit: ik doelde op de eerste maanden vanaf launch. Niet vanaf start productie.

Ja het kan wel dat 500.000 stuks bij de 6s was idd.

[ Voor 14% gewijzigd door Donstil op 17-09-2017 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:44
Tylen schreef op zondag 17 september 2017 @ 12:56:
Alle varianten van de Apple Watch hebben Qi en draaien WatchOS 4, dus die zullen ook allemaal werken.

It's All In The "Mix"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010

swv

Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 17:43:
[...]

Dat maakt het 10.000 units per dag gerucht ook zo belachelijk. Stel ze verkopen er de helft zoveel als een normale launch dan zijn ze nog bijna 2 jaar bezig pre-orders af te tikken. Nee dat gaat heus niet gebeuren.

Edit: om het even in perspectief te plaatsen. De normale productie is tussen de 400.000 en 500.000 units per dag in de eerste maanden.
Mee eens. Dat er productieproblemen zouden zijn en dat dat de reden zou kunnen zijn van het uitstel van de release wil ik allemaal geloven. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat Apple de datum van 27 oktober heeft gekozen omdat ze denken vanaf dan of in die (korte) periode daarvoor de productie op peil te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
denk serieus als je 2 van die iPhone X kan pre orderen en je hebt de mazzel alle 2 binnen 2 a 3 weken daadwerkelijk bezorgd te krijgen, je vrijwel zeker de 2e kan verkopen en je uiteindelijk 50% van je eigen iPhone X er op terug kan verdienen.

Die dingen gaan in november zeer populair zijn bij bepaalde types die geen baan hebben van 9 tot 5 en perse een iPhone X meteen willen hebben, zeg maar... ;)
Die komen zo bij je thuis om zo €2200 neer te leggen voor een 256Gb iPhone X

Of je die figuren thuis over de vloer wil hebben is een ander verhaal :+

[ Voor 3% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2017 18:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:22:
denk serieus als je 2 van die iPhone X kan pre orderen en je hebt de mazzel alle 2 binnen 2 a 3 weken daadwerkelijk bezorgd te krijgen, je vrijwel zeker de 2e kan verkopen en je uiteindelijk 50% van je eigen iPhone X er op terug kan verdienen.

Die dingen gaan in november zeer populair zijn bij bepaalde types die geen baan hebben van 9 tot 5, zeg maar... ;)
Die komen zo bij je thuis om zo €2200 neer te leggen voor een 256Gb iPhone X

Of je die figuren thuis over de vloer wil hebben is een ander verhaal :+
Voor 2200,- breng ik m wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
swv schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:20:
[...]

Mee eens. Dat er productieproblemen zouden zijn en dat dat de reden zou kunnen zijn van het uitstel van de release wil ik allemaal geloven. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat Apple de datum van 27 oktober heeft gekozen omdat ze denken vanaf dan of in die (korte) periode daarvoor de productie op peil te hebben.
En daarbij, als ze de X en 8 tegelijkertijd op de markt gooien, heb je grote kans dat mensen prijstechnisch in de winkel voor de "goedkoopste" kiezen. Straks, na een aantal weken, is dat allemaal wat minder, marketingtechnisch de iPhone X wat beter opstellen, de 8 wat meer naar achteren en tada :)

En dan heb ik het niet over de, ik moet perse die X of 8 hebben mensen, maar de gewone mens die een telefoon uit gaat zoeken bij de Mediamarkt / Apple Store / online.

Ik ben nog aan het twijfelen, daarom wacht ik tot februari, ik wil de ervaringen lezen m.b.t FaceID en iOS 11.x afwachten (en zorgen dat het thuisfront mij niet laat slapen op de bank..) want al met al is het een flinke prijs met een techniek welke nog niet bekend is (los van de 40000 mensen die al denken dat het niets is en alles al afgekraakt hebben voordat er maar 1 iemand het in dagelijks gebruik heeft meegemaakt...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Jaymone schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:25:
[...]

Voor 2200,- breng ik m wel
incl aankoopbon? ow, f*ck it, laat ook maar... dat maakt dat soort gasten niet eens uit :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Geloof mij, gezien de prijzen gewoon een jaar vast staan bij Apple zal het geen moer uit maken of er nou een maand tussen zit. De 8 blijft goedkoper dan de X dus zal voor dat soort mensen toch de keuze blijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Geert1976 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:27:
[...]

incl aankoopbon? ow, f*ck it, laat ook maar... dat maakt dat soort gasten niet eens uit :D
Ja hoor met bon geen probleem :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

Vorkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:26:
[...]

En daarbij, als ze de X en 8 tegelijkertijd op de markt gooien, heb je grote kans dat mensen prijstechnisch in de winkel voor de "goedkoopste" kiezen. Straks, na een aantal weken, is dat allemaal wat minder, marketingtechnisch de iPhone X wat beter opstellen, de 8 wat meer naar achteren en tada :)

En dan heb ik het niet over de, ik moet perse die X of 8 hebben mensen, maar de gewone mens die een telefoon uit gaat zoeken bij de Mediamarkt / Apple Store / online.

Ik ben nog aan het twijfelen, daarom wacht ik tot februari, ik wil de ervaringen lezen m.b.t FaceID en iOS 11.x afwachten (en zorgen dat het thuisfront mij niet laat slapen op de bank..) want al met al is het een flinke prijs met een techniek welke nog niet bekend is (los van de 40000 mensen die al denken dat het niets is en alles al afgekraakt hebben voordat er maar 1 iemand het in dagelijks gebruik heeft meegemaakt...)
En daarbij ;), Apple zal nooit een toestel releasen in 55 landen en regio’s tegelijk als ze productieproblemen hebben. Of ze verwachten geen hoge vraag natuurlijk. Mocht het tegendeel waar zijn dan krijg je wel lange levertijden, maar ik ben niet overtuigd van de horror scenario's die o.a. @Geert1976 verspreidt over wachten tot 2018 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
sowieso een Apple Store ergens in november en/of december binnenlopen en denken dat je 10 minuten later buiten staat met een iPhone X lijkt me net zo'n grote kans als dat nu vanavond Gaston bij mij thuis aanbelt met een Postcodeloterij cheque van €1.000.000

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv

swv

Dat bedoel ik dus :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
je ''wishful thinking'' doet me goed, @swv :9 :9

(of misschien moet ik minder films en boeken kijken/lezen van Stephen King)

[ Voor 17% gewijzigd door _Bailey_ op 17-09-2017 18:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
@Geert1976 @swv Apple zet die iPhone X niet voor niets nog voor alle feestdagen op de kaart. Het zal ze namelijk pijn doen als ze niet kunnen leveren, vooral in Amerika. Dus, mochten de geruchten waar zijn, zullen ze prioriteiten stellen in welke landen ze de leveringen doen en NL zal daar dan buiten de boot vallen en bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk niet.

We wachten het af :)

#welmooidateral17paginaszijnoverdeX....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Geert1976 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:35:
[...]

je ''wishful thinking'' doet me goed, @swv :9 :9

(of misschien moet ik minder films en boeken kijken/lezen van Stephen King)
Juist dat wil Geert al te graag horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:33:
sowieso een Apple Store ergens in november en/of december binnenlopen en denken dat je 10 minuten later buiten staat met een iPhone X lijkt me net zo'n grote kans als dat nu vanavond Gaston bij mij thuis aanbelt met een Postcodeloterij cheque van €1.000.000
Maar dat is niet uniek voor de X launch. Het scenario wat jij nu schetst heeft de afgelopen jaren nooit gekund in de eerste twee/drie maanden na launch.
Vorkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:39:
17? Ik zie er 68 hoor :)

[ Voor 15% gewijzigd door Donstil op 17-09-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:42:
[...]

Maar dat is niet uniek voor de X launch. Het scenario wat jij nu schetst heeft de afgelopen jaren nooit gekund in de eerste twee/drie maanden na launch.
klopt.

ach, we gaan het allemaal wel zien met deze aller 1ste oled iPhone ever + 1ste wereldwijde pre order.
Misschien verkopen ze er uiteindelijk maar iets van 3.000.000 het 1ste weekend en zitten ze dadelijk met een paar miljoen telefoontjes waar ze niks mee kunnen...

time will tell!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Niet online
Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:42:
[...]

[...]

17? Ik zie er 68 hoor :)
O ja, dat is per user in te stellen, volgens mij 50 per pagina heb ik nu..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Geert1976 schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:47:
[...]

klopt.

ach, we gaan het allemaal wel zien met deze aller 1ste oled iPhone ever + 1ste wereldwijde pre order.
Misschien verkopen ze er uiteindelijk maar iets van 3.000.000 het 1ste weekend en zitten ze dadelijk met een paar miljoen telefoontjes waar ze niks mee kunnen...

time will tell!
Dat zou het mooiste zijn want dan hebben wij er in ieder geval een :)
Vorkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:47:
[...]

O ja, dat is per user in te stellen, volgens mij 50 per pagina heb ik nu..
Ja dat kan schelen idd, hier staat hij nog standaard.

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 17-09-2017 18:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• swv

swv

Vorkie schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:39:
@Geert1976 @swv Apple zet die iPhone X niet voor niets nog voor alle feestdagen op de kaart. Het zal ze namelijk pijn doen als ze niet kunnen leveren, vooral in Amerika. Dus, mochten de geruchten waar zijn, zullen ze prioriteiten stellen in welke landen ze de leveringen doen en NL zal daar dan buiten de boot vallen en bijvoorbeeld Duitsland en Frankrijk niet.

We wachten het af :)

Apple is altijd heel trouw en precies als het aankomt op levertijden. In het persbericht staat 3 november, dus wordt het ook 3 november
Klanten kunnen iPhone X vanaf vrijdag 27 oktober bestellen. iPhone X is vanaf vrijdag 3 november verkrijgbaar in de Amerikaanse Maagdeneilanden, Andorra, Australië, Bahrein, België, Bulgarije, Canada, China, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Griekenland, Groenland, Guernsey, Hongarije, Hongkong, Ierland, India, Italië, Japan, Jersey, Man, Kroatië, Koeweit, Letland, Liechtenstein, Litouwen, Luxemburg, Malta, Mexico, Monaco, Nederland, Nieuw-Zeeland, Noorwegen, Oostenrijk, Polen, Portugal, Puerto Rico, Qatar, Roemenië, Rusland, Saoedi-Arabië, Singapore, Slovenië, Slowakije, Spanje, Taiwan, Tsjechië, de Verenigde Arabische Emiraten, het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten, IJsland, Zweden en Zwitserland.
Dat Nederland in verhouding met bijvoorbeeld Duitsland weinig voorraden zal krijgen zal ongetwijfeld waar zijn en klinkt ook wel logisch. Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de Online store dan lopen de levertijden wereldwijd gelijk op, en wordt er echt niet gediscrimineerd op land. Er wordt immers verzonden direct uit de fabriek in China. Door de verschillende logistieke kanalen zit er hooguit wat verschil in dagen van zendingen. Dat ze bijvoorbeeld in de UK eerder 'Preparing for shipment' te zien krijgen dan wij hier in NL kan dan voorkomen.

Edit: mochten er onverhoopt productieproblemen ontstaan dan zal het voor het eerst zijn dat Apple zijn beloftes niet na zal komen (en beperkt gaat leveren). Dus dan ga ik daar in eerste instantie ook niet van uit :)

[ Voor 4% gewijzigd door swv op 17-09-2017 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Gezien het bedrag van een iPhone tegenwoordig, gaat iemand nog voor Apple Care of hebben jullie een afzonderlijke verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-09 16:10
SpoekGTi schreef op zondag 17 september 2017 @ 16:54:
[...]

Een weekje wachten is niet zo erg, maar als het langer wordt dan hebben collega's die prive bestellen 'm straks nog eerder dan ik. En dat willen we natuurlijk niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 27-09 21:19
Jaymone schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:14:
Gezien het bedrag van een iPhone tegenwoordig, gaat iemand nog voor Apple Care of hebben jullie een afzonderlijke verzekering?
Ik doe al jaren helemaal niks, tot nu toe *afkloppen* geluk gehad en nog nooit een iPhone kapot laten vallen. Inmiddels dus al voldoende geld bespaard om sowieso rechtstreeks een nieuwe te kopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Jaymone schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:14:
Ik koop dit soort aankopen altijd met mijn creditcard omdat het dan een jaar verzekerd is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:53:
[...]

Ik koop dit soort aankopen altijd met mijn creditcard omdat het dan een jaar verzekerd is.
A: Dit
B: Ik heb een inboedel verzekering met dekking voor kostbaarheden ook voor buitenshuis 10 jaar nieuwwaarde. 50 euro eigen risico.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-09 21:28
SpoekGTi schreef op zondag 17 september 2017 @ 20:24:
[...]

A: Dit
B: Ik heb een inboedel verzekering met dekking voor kostbaarheden ook voor buitenshuis 10 jaar nieuwwaarde. 50 euro eigen risico.
B heb ik ook, maar mobiele telefoons worden bij mij maar tot €500 vergoed. Er zijn ook maat weinig verzekeringen waar dit hoger is overigens. Dus sowieso verstandig om de voorwaarden nog eens na te lezen.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor wie alvast in de stemming wil komen.

iPhone X presentation wallpapers

Afbeeldingslocatie: https://media.idownloadblog.com/wp-content/uploads/2017/09/iPhone-X-presentation-wallpapers-splash-1024x789.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:53:
[...]

Is dat zo? Goh, ik heb onlangs een credit card gekregen, maar weet hier niet eens wat van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:23:
[...]
Is dat zo? Goh, ik heb onlangs een credit card gekregen, maar weet hier niet eens wat van 8)7
Ja bij vrijwel alle kaarten zit iets van een aankoop bescherming. Het is afhankelijk van het type kaart hoelang de dekking is.

Pagina: 1 ... 17 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.