Ah, cool:) Ik ga eens even over inlezen, scheelt namelijk wel weerDonstil schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:26:
[...]
Ja bij vrijwel alle kaarten zit iets van een aankoop bescherming. Het is afhankelijk van het type kaart hoelang de dekking is.
Mocht je Mastercard hebben:Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:23:
[...]
Is dat zo? Goh, ik heb onlangs een credit card gekregen, maar weet hier niet eens wat van
De voordelen van je Mastercard ®Betaal je met je Mastercard®? Dan zijn vrijwel al je aankopen automatisch en kosteloos verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. En dat voor maar liefst minimaal 180 dagen. Dit geldt voor aankopen die je online bij webshops én in de winkel doet. Wel zo prettig om te weten als je met je gloednieuwe koptelefoon op pad gaat.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Het maximaal verzekerde bedrag voor een mobiele telefoon is volgens de voorwaarden wel maximaal €250,-. En er is een eigen risico van €25,-.Verwijderd schreef op zondag 17 september 2017 @ 21:29:
Top, dank u:) wist ik niet, heb inderdaad een master card
Het maximale verzekerde bedrag is voor:
- een computer: € 750,-;
- telecommunicatieapparatuur (waaronder mobiele telefoons en smartphones): € 250,-
- een computer: € 750,-;
- telecommunicatieapparatuur (waaronder mobiele telefoons en smartphones): € 250,-
Bron Mastercard Voorwaarden, artikel 6.2 (als ik het zo goed begrijp)
Het is idd belangrijk om bij je bank de voorwaarden even te checken. Bepaalde kaarten hebben een betere voorwaarden dan andere of een toegevoegde dekking boven op de standaard MasterCard dekking.
Maar goed dat is misschien allemaal wel erg offtopic hier.
Maar goed dat is misschien allemaal wel erg offtopic hier.
[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 17-09-2017 22:10 ]
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Dat het maar snel 27 oktober is dat we hem kunnen bestellen.
Precies. Apple zal echt wel nagedacht hebben welke datum haalbaar is. Een levertijd van maximaal 6 weken is bij Apple wel normaal. Maar die levertijd wordt ernstig overschreden bij een productie van slechts 300.000 per maand.swv schreef op zondag 17 september 2017 @ 18:20:
[...]
Mee eens. Dat er productieproblemen zouden zijn en dat dat de reden zou kunnen zijn van het uitstel van de release wil ik allemaal geloven. Maar tegelijkertijd denk ik ook dat Apple de datum van 27 oktober heeft gekozen omdat ze denken vanaf dan of in die (korte) periode daarvoor de productie op peil te hebben.
Ik ben ervan overtuigd dat er productieproblemen waren. Het toestel is moeilijker te maken. Maar ik geloof er niet in dat het productiepeil niet omhoog is geschroefd. Cook is een logistiek genie.
Met andere woorden: ik ga ervan uit dat ik gewoon in oktober een iPhone X kan bestellen en die redelijk snel in handen krijgt. Mijn iPhone 7 Plus matzwart had ik binnen een maand door slim te reserveren. Ik wil er zelfs wel voor naar Duitsland.
Wat @Geert1976 zegt is zoals altijd weer negatief geklets in de ruimte. Negatief gedoe de hele tijd.
Ja, ik neem Apple Care. Het voordeel is dat je heel snel je toestel om kunt ruilen bij bijvoorbeeld reparatie of andere problemen. Het is een compleet nieuw model en houd dus ernstig rekening met productiefouten.Jaymone schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:14:
Gezien het bedrag van een iPhone tegenwoordig, gaat iemand nog voor Apple Care of hebben jullie een afzonderlijke verzekering?
Ik leg liever 220 EUR extra neer, dan ik 3 weken zonder iPhone moet doen. Ik vind Samsung niet geweldig en bovendien regel ik heel wat zaken voor mijn bedrijf met mijn iPhone.
[ Voor 20% gewijzigd door Dennisweb op 17-09-2017 23:25 ]
@Dennisweb Just curious: waarom ga je overstappen naar de X?
Reparatie bij Apple is vaak met een turnover tijd van 5 werkdagen en dat is alleen als ze parts niet zelf hebben liggen.Dennisweb schreef op zondag 17 september 2017 @ 23:18:
[...]
Precies. Apple zal echt wel nagedacht hebben welke datum haalbaar is. Een levertijd van maximaal 6 weken is bij Apple wel normaal. Maar die levertijd wordt ernstig overschreden bij een productie van slechts 300.000 per maand.
Ik ben ervan overtuigd dat er productieproblemen waren. Het toestel is moeilijker te maken. Maar ik geloof er niet in dat het productiepeil niet omhoog is geschroefd. Cook is een logistiek genie.
Met andere woorden: ik ga ervan uit dat ik gewoon in oktober een iPhone X kan bestellen en die redelijk snel in handen krijgt. Mijn iPhone 7 Plus matzwart had ik binnen een maand door slim te reserveren. Ik wil er zelfs wel voor naar Duitsland.
Wat @Geert1976 zegt is zoals altijd weer negatief geklets in de ruimte. Negatief gedoe de hele tijd.
[...]
Ja, ik neem Apple Care. Het voordeel is dat je heel snel je toestel om kunt ruilen bij bijvoorbeeld reparatie of andere problemen. Het is een compleet nieuw model en houd dus ernstig rekening met productiefouten.
Ik leg liever 220 EUR extra neer, dan ik 3 weken zonder iPhone moet doen. Ik vind Samsung niet geweldig en bovendien regel ik heel wat zaken voor mijn bedrijf met mijn iPhone.
En als je dan zoveel zaken regelt via de telefoon tsja dan kan je natuurlijk ook gewoon een SE achter de hand houden als reserve. Vind dat altijd zon kut excuses ja maar ik ben er zakelijk van afhankelijks, ja dan neem je een tweede telefoon of een tweede laptop of een tweede internetverbinding
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
wel interessant, iemand anders in het Levertijden topic vroeg zich af of de opvolger van de iPhone X volgend jaar mogelijk goedkoper zal worden.
Ik zie de prijsstelling van de iPhone X ook als een test van Apple richting de klant / markt.
Als dit een kas kraker gaat worden (waar het er wel naar uit ziet), heeft Apple natuurlijk geen enkele reden om de opvolger volgend jaar goedkoper in de markt te zetten.
Sterker nog, ze gooien er gewoon nog wat $ / € bovenop, eigenlijk net als alle andere voorgaande jaren.
Apple heeft nog nooit een nieuw model iPhone goedkoper in de markt gezet als laatste model van het jaar daarvoor.
Indien de iPhone X écht een kas kraker gaat worden, ga er dan maar vanuit dat de opvolger volgend jaar zo richting de €1199 (base model) gaat zijn.
Maar wel met 128Gb opslag in het base model , dus dan is het gelijk een koopie!
Ik zie de prijsstelling van de iPhone X ook als een test van Apple richting de klant / markt.
Als dit een kas kraker gaat worden (waar het er wel naar uit ziet), heeft Apple natuurlijk geen enkele reden om de opvolger volgend jaar goedkoper in de markt te zetten.
Sterker nog, ze gooien er gewoon nog wat $ / € bovenop, eigenlijk net als alle andere voorgaande jaren.
Apple heeft nog nooit een nieuw model iPhone goedkoper in de markt gezet als laatste model van het jaar daarvoor.
Indien de iPhone X écht een kas kraker gaat worden, ga er dan maar vanuit dat de opvolger volgend jaar zo richting de €1199 (base model) gaat zijn.
Maar wel met 128Gb opslag in het base model , dus dan is het gelijk een koopie!
Ik kijk uit naar een iPhone met OLED-scherm en minder grote randen. Vind het een erg mooi toestel. Bovendien koop ik ieder jaar een nieuw model. Visueel is de iPhone X een voortuitgang, terwijl de iPhone 8 Plus dat niet is.bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 06:56:
@Dennisweb Just curious: waarom ga je overstappen naar de X?
Ik begrijp dat er mensen zijn die het bijna achterlijk vinden dat ik een iPhone X wil kopen. Maar voor die mensen geldt: je hoéft ‘m zef niet te kopen.
Je moet je natuurlijk dit jaar wel verplichten om een 8 EN een X te nemen, want 2 nieuwe modellen dit jaarDennisweb schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:07:
[...]
Ik kijk uit naar een iPhone met OLED-scherm en minder grote randen. Vind het een erg mooi toestel. Bovendien koop ik ieder jaar een nieuw model. Visueel is de iPhone X een voortuitgang, terwijl de iPhone 8 Plus dat niet is.
Ik begrijp dat er mensen zijn die het bijna achterlijk vinden dat ik een iPhone X wil kopen. Maar voor die mensen geldt: je hoéft ‘m zef niet te kopen.
Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.
Oh nee hoor, moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik zie alleen voor mezelf de meerwaarde al bijna niet om van mijn 6s naar een X te gaan, dus ik ben dan helemaal benieuwd waarom iemand met een 7 dat zou doen.Dennisweb schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:07:
[...]
Ik kijk uit naar een iPhone met OLED-scherm en minder grote randen. Vind het een erg mooi toestel. Bovendien koop ik ieder jaar een nieuw model. Visueel is de iPhone X een voortuitgang, terwijl de iPhone 8 Plus dat niet is.
Ik neem AppleCare+ er bij voor €229. Zeer vermoedelijk verkoop ik hem volgend jaar weer en dan claim ik de helft weer terug bij Apple. Voordeel van deze verzekering is dat onopzettelijke glasschades voor €29 gerepareerd worden (max 2 keer in 2 jaar). Vooral nu de iPhone X aan 2 kanten van glas is vind ik dat wel een fijn idee. Ik koop ook direct een originele Apple siliconen hoes en die valt dan ook onder de dekking. Meestal ga ik een week voor de verkoop van mijn toestel even langs de Apple store, klaag ik over de kwaliteit van het hoesje (na 11 maanden beginnen er rafeltjes te komen in de hoeken) en tot nu toe kreeg ik dan altijd zo weer een nieuwe. Ik ga wel vaker naar de Apple Store voor familie en ik heb gemerkt dat als je AppleCare+ hebt dat ze veel makkelijker zijn met swaps.Jaymone schreef op zondag 17 september 2017 @ 19:14:
Gezien het bedrag van een iPhone tegenwoordig, gaat iemand nog voor Apple Care of hebben jullie een afzonderlijke verzekering?
Hoe bedoel je dat je de helft weer terug claimt?robertwebbe schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:22:
[...]
Ik neem AppleCare+ er bij voor €229. Zeer vermoedelijk verkoop ik hem volgend jaar weer en dan claim ik de helft weer terug bij Apple.
Het is weer bijna September 2026 :)
Ik ga van mijn 7 naar een X omdat ik de nieuwste en beste iPhone wil hebben.bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:17:
[...]
Oh nee hoor, moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik zie alleen voor mezelf de meerwaarde al bijna niet om van mijn 6s naar een X te gaan, dus ik ben dan helemaal benieuwd waarom iemand met een 7 dat zou doen.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Punt 1, kan ik inkomenRivanov schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:44:
[...]
Ik ga van mijn 7 naar een X omdat ik de nieuwste en beste iPhone wil hebben.
Punt 2, moet zit nog bewijzen natuurlijk.
Vergis je niet, het zijn belachelijke aantallen. Maak het maar eens, 300.000 van wat dan ook, laat staan 30.000.000 van wat dan ook, dat zijn immense hoeveelheden, waar op allerlei manieren enorme uitdagingen aan zitten om dit te produceren.
Blijkbaar lukt het Apple nog steeds om zoveel hype te creëren dat ze het qua productie niet bijgebeend krijgen.
Tja de 8 is ook de nieuwste en of de X de beste is, dat moet nog even blijken. Ik ben zelf nogal sceptisch over Face ID en het ontbreken van een fysieke homebutton.Rivanov schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:44:
[...]
Op mijn werk heb ik mijn telefoon op mijn bureau liggen en die kan ik gewoon met 1 vinger unlocken. Bij de X zou je er dus iedere keer met je hoofd boven moeten gaan hangen of iedere keer je code handmatig invoeren. Lijkt me echt zeer onpraktisch.
Is dit de beste iPhone?Rivanov schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:44:
[...]
EV3 GT LR iPhone 17 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Op dit moment heb ik een 7 en zie die noodzaak ook niet, ik had een iPhone 6 welke tijdens gek doen met de hond uit de jaszak kapot viel en daardoor toch een vervanger moeten halen, het was dat de 6s en 7 op dat moment slechts €75,00 scheelde voor 64gb extra opslag. Als dit niet was gebeurd had ik nu ongetwijfeld mijn iPhone 6 met 32GB nog.bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:17:
[...]
Oh nee hoor, moet je natuurlijk helemaal zelf weten. Ik zie alleen voor mezelf de meerwaarde al bijna niet om van mijn 6s naar een X te gaan, dus ik ben dan helemaal benieuwd waarom iemand met een 7 dat zou doen.
Apps en games lopen vlekkeloos en super snel op de iPhone 7. Alles werkt zoals het hoort. Kijkend naar puur het feit of iets werkt en of het alles draait of niet hoef je sinds de 5s al niet meer te upgraden wat dat betreft. Alle iPhones hebben TouchID, BT4, 4G en genoeg opslag (indien je de juiste hebt gekozen, de 5s en 6 hebben maximaal 64gb maar dit is voor 99% ook toereikend). de X is wat dat betreft voor mij ook een jubileum uitgave welke laat zien waar Apple toe in staat is als het gaat om Biometrisch beveiligen, AR en chip ontwerp. Voor deze features betaal je dan ook de hoofdprijs.
Hier ook een 7 plus. Zalig machien, ik zie geen reden om boven de 1000 euro gaan uit te geven voor voor Apps iets sneller te maten open gaan en in mijn ogen een inferieure manier van ontgrendelen.
Ik ben ook wel gewend geraakt aan dat plus formaat haha.
Ik ben ook wel gewend geraakt aan dat plus formaat haha.
Daar kom ik maar op één manier achter.
Mmm lees net dat de X niet eerder dan begin 2018 pas uitgeleverd gaat worden aan het grotere gros mensen. Dus je moet echt super super veel geluk hebben om er dit jaar 1tje te krijgen.
Bron: Marshable (werkt voor apple)
Toch trekt de Note 8 mijn aandacht ook, gister wederom even mee gespeeld...echt niet normaal dat scherm en design. Maar goed zie het wel, ben vast-geroest in het eco systeem van apple...dus geduld maar......denk ik;)
Toch trekt de Note 8 mijn aandacht ook, gister wederom even mee gespeeld...echt niet normaal dat scherm en design. Maar goed zie het wel, ben vast-geroest in het eco systeem van apple...dus geduld maar......denk ik;)
Klopt, maar aan de andere kant ben ik wel blij met faceID want als ik werk of op andere wijze me vingers weer nat of smerig heb dan werkt dat unlocken ook nooit. Dus dan liever face IDbram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:50:
[...]
Tja de 8 is ook de nieuwste en of de X de beste is, dat moet nog even blijken. Ik ben zelf nogal sceptisch over Face ID en het ontbreken van een fysieke homebutton.
Op mijn werk heb ik mijn telefoon op mijn bureau liggen en die kan ik gewoon met 1 vinger unlocken. Bij de X zou je er dus iedere keer met je hoofd boven moeten gaan hangen of iedere keer je code handmatig invoeren. Lijkt me echt zeer onpraktisch.
En meestal als ik mijn telefoon wil gebruiken dan kijk ik er ook wel naar, dus zolang je je ogen in ongeveer het midden van je gezicht hebt zitten komt het vast goed
"Leven en laten leven" is in dit topic ver te zoeken. Het mag allemaal wel wat inhoudelijker. Persoonlijk heb ik 0 moeite met het spenderen van €1000+ aan een telefoon, mijn 7 Plus was niet veel minder. Het is tenslotte mijn belangrijkste device. En zoals @Rivanov zegt, ik wil het nieuwste.
Mja beide OS'en hebben hun voor- en nadelen puur omdat ze vanuit een ander vertrekpunt zijn ontworpen. Google is Android eigenlijk nu pas aan het verfijnen nadat het al die tijd features heeft toegevoegd en Apple is nu juist features aan het toevoegen en heeft altijd een zeer verfijnde en solide basis gehad.Bontes schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:30:
Mmm lees net dat de X niet eerder dan begin 2018 pas uitgeleverd gaat worden aan het grotere gros mensen. Dus je moet echt super super veel geluk hebben om er dit jaar 1tje te krijgen.
De één is niet slechter dan de ander, alleen de één heeft bepaalde onderdelen beter uitgewerkt dan de ander wat andersom net zo geldt.
Kies dus het geen wat je echt bevalt en laat je niet teveel gijzelen door het eco systeem
Ik kan dit zo 1.2.3. niet vinden. Heb je een link toevallig?Bontes schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:30:
Is dit ook niet iets om de hype lekker groot te makenDonstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:49:
[...]
Ik kan dit zo 1.2.3. niet vinden. Heb je een link toevallig?
Ik zou toch wel willen zeggen dat het allergrootste verschil (zo groot dat de meeste mensen er overheen kijken) is dat bij Android je eigenlijk al je gegevens uitlevert aan Google. Bij Apple is dat niet het geval. Natuurlijk verzamelt Apple ook gebruiksgegevens (dat kun je trouwens uitzetten) maar dat is lang zo privacygevoelig niet als bij Android. Dat is ook een reden dat Apple devices duurder zijn, ze moeten geld verdienen met hardware en niet met de verkoop van gegevens.Miki schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:46:
[...]
De één is niet slechter dan de ander, alleen de één heeft bepaalde onderdelen beter uitgewerkt dan de ander wat andersom net zo geldt.
Kies dus het geen wat je echt bevalt en laat je niet teveel gijzelen door het eco systeem
Als het voour jou niet uitmaakt dat Google alles over je vastlegt, dan is het natuurlijk geen probleem. Maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden...
Je verhaal zou opgaan als je alleen apps van Apple op je telefoon hebt en niet van derden, dat is anno 2017 ondenkbaar. Dit zelfde geldt voor al je websurf gedrag door alle trackers en cookies, je kunt hier niet omheen ondanks dat je dit in je settings van Safari hebt ingesteld.PhilipsFan schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:05:
[...]
Ik zou toch wel willen zeggen dat het allergrootste verschil (zo groot dat de meeste mensen er overheen kijken) is dat bij Android je eigenlijk al je gegevens uitlevert aan Google. Bij Apple is dat niet het geval. Natuurlijk verzamelt Apple ook gebruiksgegevens (dat kun je trouwens uitzetten) maar dat is lang zo privacygevoelig niet als bij Android. Dat is ook een reden dat Apple devices duurder zijn, ze moeten geld verdienen met hardware en niet met de verkoop van gegevens.
Als het voour jou niet uitmaakt dat Google alles over je vastlegt, dan is het natuurlijk geen probleem. Maar het is wel iets om in je achterhoofd te houden...
Toch zit ook hier een groot verschil in. Als developer heb je bij Google veel meer mogelijkheden om data (met toestemming) uit te lezen. Controle op hoe valide dit gebeurt en of die data nodig is is nagenoeg 0 vanuit Google. Bij apple kan je veel informatie niet eens benaderen, en wordt er juist wel streng gekeken of je je aan de apple richtlijnen houd.Miki schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:11:
[...]
Je verhaal zou opgaan als je alleen apps van Apple op je telefoon hebt en niet van derden, dat is anno 2017 ondenkbaar. Dit zelfde geldt voor al je websurf gedrag door alle trackers en cookies, je kunt hier niet omheen ondanks dat je dit in je settings van Safari hebt ingesteld.
Tuurlijk als jij je iPhone vol gooit met google apps waar je je mail, agenda, foto's en navigatie in gaat regelen komen ze alsnog genoeg over je te weten maar dat is een keuze.
Men lijkt vaak te vergeten dat een iphone 7/8+ met iets grote opslag ook gewoon 1000+ is..... Ik twijfel nog of ik hem ga halen... zonder de BTW is het wel interessant om te doendiotav schreef op maandag 18 september 2017 @ 12:45:
"Leven en laten leven" is in dit topic ver te zoeken. Het mag allemaal wel wat inhoudelijker. Persoonlijk heb ik 0 moeite met het spenderen van €1000+ aan een telefoon, mijn 7 Plus was niet veel minder. Het is tenslotte mijn belangrijkste device. En zoals @Rivanov zegt, ik wil het nieuwste.
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Dat klopt wel maar dan Max je het model, gewoon de instap zit sub-1000hmr schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:25:
[...]
Men lijkt vaak te vergeten dat een iphone 7/8+ met iets grote opslag ook gewoon 1000+ is..... Ik twijfel nog of ik hem ga halen... zonder de BTW is het wel interessant om te doen
De instap X zit op +1100 euro
Ik ben gewoon van mening dat de discussie zich niet moet focussen op de prijsstelling. Die is nou eenmaal vastgesteld door Apple en ze hebben een premium strategie aangehouden. Als je er moeite mee hebt dit te betalen, dan ligt het kennelijk buiten je bestedingspatroon en dien je er of voor te sparen of genoegen te nemen met een minder luxues model...SpoekGTi schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:34:
[...]
Dat klopt wel maar dan Max je het model, gewoon de instap zit sub-1000
De instap X zit op +1100 euro
Niet heel Nederland kan rijden in een dikke BMW
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Bij AppleCare+ heb je het recht om deze tussentijds te beeindigen, je krijgt dan naar rato het betaalde bedrag terug. Een andere optie is om AppleCare+ mee te verkopen en over te dragen aan iemand anders. Beide opties heb ik al een keer gedaan en ging vlekkenloos. Gewoon naar 0800-0201581 bellen en zeggen dat je AppleCare+ wil beeindigen of over wil dragen naar een ander persoon. Bij beeindiging werd het volgens mij teruggestort op mijn creditcard.Jaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 09:38:
[...]
Hoe bedoel je dat je de helft weer terug claimt?
Zie https://www.apple.com/leg.../applecareplus_nl_tc.html, zie artikel 10.Annulering.
[ Voor 4% gewijzigd door robertwebbe op 18-09-2017 14:12 ]
Laten we het hopenMichie23 schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:02:
[...]
Is dit ook niet iets om de hype lekker groot te maken
De prijs is toch gewoon onderdeel van het product? Of zouden we hier ook niet over het scherm mogen praten omdat dat nou eenmaal ook is vastgesteld door Apple?hmr schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:39:
[...]
Ik ben gewoon van mening dat de discussie zich niet moet focussen op de prijsstelling. Die is nou eenmaal vastgesteld door Apple en ze hebben een premium strategie aangehouden. Als je er moeite mee hebt dit te betalen, dan ligt het kennelijk buiten je bestedingspatroon en dien je er of voor te sparen of genoegen te nemen met een minder luxues model...
Niet heel Nederland kan rijden in een dikke BMW
Voor de een is 1.100 tot 1.400 Euro heel veel geld, voor de ander niet, en voor weer een ander is het wederom iets anders - iets d'r tussenin(?). Wat een iPhone X waard is zal blijken, wanneer deze veel wordt verkocht dan is deze telefoon het geld blijkbaar waard. Een telefoon is meer dan een 'bill of materials', de ultieme beoordeling zit hem in de verkoopaantallen. Flopt deze dan zal Apple het bij een volgende telefoon anders moeten doen, of niet...
Ik zit al jaren in het Apple ecosysteem en m'n iPhone 6 zou ik dit jaar graag vervangen. Eens per drie jaren een nieuwe telefoon vind ik een prima interval, de werkgever draagt ook zijn steentje bij en zo kan ik bijna 1400 Euro uitgeven aan een nieuwe telefoon (iPhone X 256 + lederen hoesje). Dat niet iedereen dat kan, wil, etc. heb ik niks mee te maken en is voor mij geen relevante/interessante discussie.
Het zou wat zijn als ik elke aankoop rationeel moet kunnen uitleggen... Ik ben liefhebber van mooie schoenen: Corthay, Berlutti, John Lobb, etc. Auto's: Porsch 993 en BMW. Horloges, en qua kleding Corneliani en Etro...
Dat kan inderdaad allemaal stukken goedkoper maar mag ik hier, in de relevante threads, ajb enthousiast kunnen vertellen over waar ik naar uitkijk en wat ik heb gekocht? Ik heb er hard voor gewerkt en heb verder een brandschoon geweten - ik ben geen drugsdealer en/of verkoop geen bloeddiamanten.
Tegenwoordig is een mobiele telefoon voor sommigen ook een stuk emotie en beleving, niet alleen een bak onderdelen. Die zich ook, voor de kopers hiervan, onderscheid op wezenlijke punten: software, hardware, functionaliteit, etc. Dat je ongeveer hetzelfde kan krijgen voor de helft van het geld, dat zal. Maar ongeveer hetzelfde is niet exact hetzelfde! Een Corthay is geen Santoni, een JLC is geen Rado! Wel ongeveer... maar nooit exact. Dat mensen mij voor gek verklaren dat ik X koop ipv Y - voor een fractie van het geld - laat mij inmiddels koud. Maar wat ze vaak wel waarderen is mijn verhaal vol passie wanneer ik over X vertel, bij Y krijg je dat gewoon niet voor elkaar. Imiterende, generieke net niet meuk; niet mijn ding. Dat Y een betere bang/buck ratio heeft, weegt voor mij minder zwaar dan voor veel anderen. Prima toch? Ik ben daardoor geen haar beter, slimmer, slechter of dommer.
John Gruber raakt hier - voor mij - de spijker op z'n kop:
Ik zit al jaren in het Apple ecosysteem en m'n iPhone 6 zou ik dit jaar graag vervangen. Eens per drie jaren een nieuwe telefoon vind ik een prima interval, de werkgever draagt ook zijn steentje bij en zo kan ik bijna 1400 Euro uitgeven aan een nieuwe telefoon (iPhone X 256 + lederen hoesje). Dat niet iedereen dat kan, wil, etc. heb ik niks mee te maken en is voor mij geen relevante/interessante discussie.
Het zou wat zijn als ik elke aankoop rationeel moet kunnen uitleggen... Ik ben liefhebber van mooie schoenen: Corthay, Berlutti, John Lobb, etc. Auto's: Porsch 993 en BMW. Horloges, en qua kleding Corneliani en Etro...
Dat kan inderdaad allemaal stukken goedkoper maar mag ik hier, in de relevante threads, ajb enthousiast kunnen vertellen over waar ik naar uitkijk en wat ik heb gekocht? Ik heb er hard voor gewerkt en heb verder een brandschoon geweten - ik ben geen drugsdealer en/of verkoop geen bloeddiamanten.
Tegenwoordig is een mobiele telefoon voor sommigen ook een stuk emotie en beleving, niet alleen een bak onderdelen. Die zich ook, voor de kopers hiervan, onderscheid op wezenlijke punten: software, hardware, functionaliteit, etc. Dat je ongeveer hetzelfde kan krijgen voor de helft van het geld, dat zal. Maar ongeveer hetzelfde is niet exact hetzelfde! Een Corthay is geen Santoni, een JLC is geen Rado! Wel ongeveer... maar nooit exact. Dat mensen mij voor gek verklaren dat ik X koop ipv Y - voor een fractie van het geld - laat mij inmiddels koud. Maar wat ze vaak wel waarderen is mijn verhaal vol passie wanneer ik over X vertel, bij Y krijg je dat gewoon niet voor elkaar. Imiterende, generieke net niet meuk; niet mijn ding. Dat Y een betere bang/buck ratio heeft, weegt voor mij minder zwaar dan voor veel anderen. Prima toch? Ik ben daardoor geen haar beter, slimmer, slechter of dommer.
John Gruber raakt hier - voor mij - de spijker op z'n kop:
Apple barely spent any keynote time on the new performance controller because “speeds and feeds” aren’t what the iPhone is all about. But from a chip design and performance perspective, this is astounding. Apple is pulling ahead of other chipmakers — both Intel and Qualcomm — like Secretariat pulling away from the pack in the Belmont Stakes.
You can’t bring this up in public without a certain segment of Android fans losing their goddamn minds over it. “I thought specs don’t matter?” they say, and point to articles I (or whoever else brings this up) wrote in the past arguing that specs aren’t the only thing that matters. Here’s the thing. I would still want to use an iPhone if Apple were using off-the-shelf Snapdragon processors and Samsung were the company producing these proprietary A-series systems-on-a-chip. It’s the same reason I remained a Mac user even during the years when Mac CPUs were hopelessly behind Intel’s in performance. For me, it’s the overall experience that matters, and that’s largely defined by the software platform.
But Samsung isn’t the company with the proprietary chips that blow away the industry commodity chips, Apple is. So iPhone users get the best in both regards: they get the iOS experience and Apple-designed hardware, and they get the vastly superior CPU and GPU. And Android users who want industry-leading performance are shit out of luck. This is unprecedented in computing history. Windows users who want the best CPUs have always had that option. Android users don’t, because the best chips, by far, are Apple’s, and they’re proprietary.
The specs aren’t what matters — the effects are what matters. But the specs are what we can measure, and the faster the chips are, the better the effects are in the user experience.
AppleCare+ Kan je het gehele eerste jaar afsluiten toch? Of is dat aangepast?robertwebbe schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:59:
[...]
Bij Apple Care+ heb je het recht om deze tussentijds te beeindigen, je krijgt dan naar rato het betaalde bedrag terug. Een andere optie is om Apple Care+ mee te verkopen en over te dragen aan iemand anders. Beide opties heb ik al een keer gedaan en ging vlekkenloos. Gewoon naar 0800-0201581 bellen en zeggen dat je Apple Care+ wil beeindigen of over wil dragen naar een ander persoon. Bij beeindiging werd het volgens mij teruggestort op mijn creditcard.
Zie https://www.apple.com/leg...applecareplus_nl_kfd.html, zie onderdeel Annulering.
Belangrijke informatie
Koop AppleCare+ tegelijk met je nieuwe iPhone. Of doe het binnen 60 dagen na aankoop van je iPhone alsnog.
• Online (je moet een serienummer bevestigen en een diagnostische test uitvoeren).
• In een Apple Store (neem je nieuwe iPhone en aankoopbewijs mee ter controle).
• Door te bellen naar 0800 020 1581 (je moet dan een diagnostische test uitvoeren en een aankoopbewijs kunnen overleggen).
Lees voor alle productinformatie de voorwaarden van AppleCare+.
Koop AppleCare+ tegelijk met je nieuwe iPhone. Of doe het binnen 60 dagen na aankoop van je iPhone alsnog.
• Online (je moet een serienummer bevestigen en een diagnostische test uitvoeren).
• In een Apple Store (neem je nieuwe iPhone en aankoopbewijs mee ter controle).
• Door te bellen naar 0800 020 1581 (je moet dan een diagnostische test uitvoeren en een aankoopbewijs kunnen overleggen).
Ooh binnen 60 dagen dus. Opzich prima.robertwebbe schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:09:
Belangrijke informatie
• Online (je moet een serienummer bevestigen en een diagnostische test uitvoeren)
• In een Apple Store (neem je nieuwe iPhone en aankoopbewijs mee ter controle)
• Door te bellen naar 0800 020 1581 (je moet dan een diagnostische test uitvoeren en een aankoopbewijs kunnen overleggen)
Als ik daadwerkelijk 2 jaar met de X ga doen neem ik het er misschien ook wel bij.
Een inhoudelijk discussie over de prijs wil ik niet in de weg zitten. Sterker nog, die moet ook gewoon gevoerd kunnen worden. Alleen al die reacties met mensen die alleen weten te vertellen dat ze het belachelijk vinden etc brengt ons niet echt veel verder. Dat het niet goedkoop ging worden, dat wist je al. Apple is nooit goedkoop....Koppensneller schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:03:
[...]
De prijs is toch gewoon onderdeel van het product? Of zouden we hier ook niet over het scherm mogen praten omdat dat nou eenmaal ook is vastgesteld door Apple?
hmr hmr hmr hmr hmr hmr
Het is niet alleen Google, denk eens aan Whatsapp, Facebook, Instagram, Snapchat zijn zeer populaire apps die op mening mobieltje te vinden zijn. Die data minen ondanks Apple's privacy regels echt nog meer dan voldoende om een goed beeld van je te kunnen vormen. Maar vergis je ook niet in allerlei WiFi trackers, bluetooth scanners en Trackers op websites. Die Facebook knop volgt je inactief namelijk nog steeds en zal je op specifieke websites wel namelijk van content voorzien aan de hand van je gehashde gegevens.Crazyanz schreef op maandag 18 september 2017 @ 13:22:
[...]
Toch zit ook hier een groot verschil in. Als developer heb je bij Google veel meer mogelijkheden om data (met toestemming) uit te lezen. Controle op hoe valide dit gebeurt en of die data nodig is is nagenoeg 0 vanuit Google. Bij apple kan je veel informatie niet eens benaderen, en wordt er juist wel streng gekeken of je je aan de apple richtlijnen houd.
Tuurlijk als jij je iPhone vol gooit met google apps waar je je mail, agenda, foto's en navigatie in gaat regelen komen ze alsnog genoeg over je te weten maar dat is een keuze.
Het is dus geen keuze meer, je ontkomt er niet aan. Het is eerder verstandig om er pragmatisch mee om te gaan en je goed te verdiepen wat je footprint is wat je achterlaat. Het is een illusie om te denken dat je met Apple producten gevrijwaard bent.
Je bent niet automatisch gevrijwaard omdat je een Apple device gebruikt. Maar je weet in ieder geval dat het operating system geen details over je gedrag verzamelt. Dat individuele apps dat doen klopt, maar daar zul je over na moeten denken voordat je de betreffende app installeert. Dat heeft niks met het toestel te maken toch? Beetje onzinnig om maar niet meer over je privacy na te denken omdat die toch plenty door apps geschonden wordt...Miki schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:54:
[...]
Het is niet alleen Google, denk eens aan Whatsapp, Facebook, Instagram, Snapchat zijn zeer populaire apps die op mening mobieltje te vinden zijn. Die data minen ondanks Apple's privacy regels echt nog meer dan voldoende om een goed beeld van je te kunnen vormen. Maar vergis je ook niet in allerlei WiFi trackers, bluetooth scanners en Trackers op websites. Die Facebook knop volgt je inactief namelijk nog steeds en zal je op specifieke websites wel namelijk van content voorzien aan de hand van je gehashde gegevens.
Het is dus geen keuze meer, je ontkomt er niet aan. Het is eerder verstandig om er pragmatisch mee om te gaan en je goed te verdiepen wat je footprint is wat je achterlaat. Het is een illusie om te denken dat je met Apple producten gevrijwaard bent.
Daarbij vindt ik dat Apple het meest doet om tracking te beperken. Als je niet aangemeld bent op een Wifi-netwerk, dan gebruikt IOS een random mac-adres. Dus aan de hand van je iPhone ben je in winkels niet uniek te identificeren, tenzij je gebruik maakt van hun Wifi-netwerk. In de Safari-browser heb je mogelijkheden om tracking te beperken. Misschien kan dat met Android ook wel, maar dan weet je nog niet zeker of de informatie niet stiekem toch naar Google gaat. Apple heeft duidelijk de betere kaarten op privacy-gebied.
Daar waar Apple invloed heeft, heeft het betere kaarten tav van privacy maar anno 2017 ontkom je niet aan apps installeren en dus gaat redenatie niet meer op.PhilipsFan schreef op maandag 18 september 2017 @ 15:43:
[...]
Je bent niet automatisch gevrijwaard omdat je een Apple device gebruikt. Maar je weet in ieder geval dat het operating system geen details over je gedrag verzamelt. Dat individuele apps dat doen klopt, maar daar zul je over na moeten denken voordat je de betreffende app installeert. Dat heeft niks met het toestel te maken toch? Beetje onzinnig om maar niet meer over je privacy na te denken omdat die toch plenty door apps geschonden wordt...
Daarbij vindt ik dat Apple het meest doet om tracking te beperken. Als je niet aangemeld bent op een Wifi-netwerk, dan gebruikt IOS een random mac-adres. Dus aan de hand van je iPhone ben je in winkels niet uniek te identificeren, tenzij je gebruik maakt van hun Wifi-netwerk. In de Safari-browser heb je mogelijkheden om tracking te beperken. Misschien kan dat met Android ook wel, maar dan weet je nog niet zeker of de informatie niet stiekem toch naar Google gaat. Apple heeft duidelijk de betere kaarten op privacy-gebied.
Daarnaast die Safari do not tracking functie is een request naar het advertentie platform om niet getracked te worden bij iedere website benadering. Echter hoeft een advertentie platform of tracker hier geen gehoor aan te geven. Je kunt dus nog steeds gevolgd worden als men dat wil. Zie ook: Wikipedia: Do Not Track
Wees dus niet naïef ondanks dat Apple er heel veel aan doet en het als marketing verkooppraat inzet
Web trackers hebben ze in iOS 11 (safari) ook aangepakt.
https://www.theverge.com/...ps-cookie-tracking-letter
Apple documentatie:
https://webkit.org/blog/7...gent-tracking-prevention/
Apple documentatie:
The success of the web as a platform relies on user trust. Many users feel that trust is broken when they are being tracked and privacy-sensitive data about their web activity is acquired for purposes that they never agreed to.
WebKit has long included features to reduce tracking. From the very beginning, we’ve defaulted to blocking third-party cookies. Now, we’re building on that. Intelligent Tracking Prevention is a new WebKit feature that reduces cross-site tracking by further limiting cookies and other website data.
[ Voor 74% gewijzigd door haakjesluiten op 18-09-2017 16:59 ]
Tegenwoordig scroll ik automatisch lappen tekst in deze topic door op zoek naar echte relevante informatie ipv over google, prijs, wel/niet persoonlijk waard etc. Lijkt me erg handig dat daar een aparte topic voor wordt geopend en we het hier enkel over de X en aanverwante onderwerpen kunnen hebben ervan uitgaande dat degene deze ook gaat aanschaffen of opzoek is naar relevante informatie hierover en daarover wilt hebben. Anderzijds is het een complete vervuiling van deze topic.
Ook gezien dat het maar een klein clubje advertentie platformen treft en Google en Facebook de dans ontspringen als je toevallig daar een actief account bij hebt?Crazyanz schreef op maandag 18 september 2017 @ 16:57:
Web trackers hebben ze in iOS 11 (safari) ook aangepakt.
Apple documentatie:
[...]
Dit is in mijn ogen een discussie platform en geen iCulture website ondanks dat bepaalde posts naar offtopic nijgen.Jaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:05:
Tegenwoordig scroll ik automatisch lappen tekst in deze topic door op zoek naar echte relevante informatie ipv over google, prijs, wel/niet persoonlijk waard etc. Lijkt me erg handig dat daar een aparte topic voor wordt geopend en we het hier enkel over de X en aanverwante onderwerpen kunnen hebben ervan uitgaande dat degene deze ook gaat aanschaffen of opzoek is naar relevante informatie hierover en daarover wilt hebben. Anderzijds is het een complete vervuiling van deze topic.
Kort topic tot 3 November dan?Jaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:05:
Haters everywhere but I don’t really care
Verwijderd
Echte relevante informatie is inmiddels wel bekend lijkt mij. Althans voor 99%, dus, waar wil jij het over hebben tot 3 november? Hmm? Dacht dat discussies voeren een onderdeel was van TweakersJaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 17:05:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 18:02 ]
Discussie voeren ben ik wel van en sta ik achter. Echter, kwaliteit van discussie voeren..daar heb ik mijn twijfels bij sommigen. Iemand willen overtuigen van persoonlijke kwesties is naar mijn inziens geen discussie voeren. Zie sommige reacties terug en je begrijpt wel wat ik bedoel. Ieder heeft hier z'n recht, absoluut, maar we raken het overzicht kwijt als persoonlijke benaderingen een rol gaan spelen. Nu weer on-topicVerwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:02:
[...]
Echte relevante informatie is inmiddels wel bekend lijkt mij. Althans voor 99%, dus, waar wil jij het over hebben tot 3 november? Hmm? Dacht dat discussies voeren een onderdeel was van Tweakers
Verwijderd
zucht... ik weet het niet meer.
Als iemand iets nuttigs te zeggen heeft op het onderstaande dan graag. Maakt niet uit wat en mag ook ongezouten.
Ik zit een beetje in een luxe positie. Ik word ergens voor beloond en daardoor kan ik met een zeer ruim budget gaan shoppen. Ik heb een nieuwe iPhone nodig en ik wilde al langer een Watch, dus die tijd is aangebroken. Financieel maakt het niet uit of ik een X en een watch pak of een 8/+ en een watch, dat valt allemaal nog ruim binnen het budget.
Nu, ik doe niet zo gek veel op een mobile buiten gamen. Ik ben niet van de social media, en Whappen ed. Ik trek het ding uit mijn zak om eens te internetten en vooral te gamen. Ik speel erg veel spelletjes in landscape mode... en daar gaat het spaak in mijn keuze.
Ik vind die X echt vet. Alle argumenten om hem niet te nemen eigenlijk wel gelezen, en die argumenten doen met niet zo veel buiten 1 ding. En laat nou net dat ene ding mij helemaal in de war brengen.
Gamen in Landscapemode... Ik heb alle scenarios bedacht maar kan niet anders bedenken dan dat ik niet fullscreen mijn games ga krijgen tenzij devs de notch gaan meepakken in hun UX design. Maar hoe pakt dat dan uit? Als ze moeten croppen, wat houd ik dan over? Ga ik wellicht zelfs balken boven en onder krijgen? Word de UX van zo een game zelfs kleiner dan een normale 8?
Ik ben er dus 100% van overtuigt dat ik de X wil, maar net met dat ene ding wat voor mijn redelijk cruciaal is loopt het spaak. Althans... ik kan er geen info over vinden. Ik heb de screenshots gezien van die landscape browser op een X, en als ik zo moet gamen... vind ik een 8+ veel fijner eigenlijk...
maja... die X.... wat is het toch een prachtig ding (/mening)... ik wil de X verdorie..
Dus als iemand iets denkt te kunnen melden over hoe een X met landscape gaming omgaat hoor ik het echt bizar graag.
Kort (en ja ik vind dit zelf ook debiel klinken) Een 8+ is een ideal game device.. maar ik wil de X.... En laat de X nou net niet goed voor gamen zijn
Als iemand iets nuttigs te zeggen heeft op het onderstaande dan graag. Maakt niet uit wat en mag ook ongezouten.
Ik zit een beetje in een luxe positie. Ik word ergens voor beloond en daardoor kan ik met een zeer ruim budget gaan shoppen. Ik heb een nieuwe iPhone nodig en ik wilde al langer een Watch, dus die tijd is aangebroken. Financieel maakt het niet uit of ik een X en een watch pak of een 8/+ en een watch, dat valt allemaal nog ruim binnen het budget.
Nu, ik doe niet zo gek veel op een mobile buiten gamen. Ik ben niet van de social media, en Whappen ed. Ik trek het ding uit mijn zak om eens te internetten en vooral te gamen. Ik speel erg veel spelletjes in landscape mode... en daar gaat het spaak in mijn keuze.
Ik vind die X echt vet. Alle argumenten om hem niet te nemen eigenlijk wel gelezen, en die argumenten doen met niet zo veel buiten 1 ding. En laat nou net dat ene ding mij helemaal in de war brengen.
Gamen in Landscapemode... Ik heb alle scenarios bedacht maar kan niet anders bedenken dan dat ik niet fullscreen mijn games ga krijgen tenzij devs de notch gaan meepakken in hun UX design. Maar hoe pakt dat dan uit? Als ze moeten croppen, wat houd ik dan over? Ga ik wellicht zelfs balken boven en onder krijgen? Word de UX van zo een game zelfs kleiner dan een normale 8?
Ik ben er dus 100% van overtuigt dat ik de X wil, maar net met dat ene ding wat voor mijn redelijk cruciaal is loopt het spaak. Althans... ik kan er geen info over vinden. Ik heb de screenshots gezien van die landscape browser op een X, en als ik zo moet gamen... vind ik een 8+ veel fijner eigenlijk...
maja... die X.... wat is het toch een prachtig ding (/mening)... ik wil de X verdorie..
Dus als iemand iets denkt te kunnen melden over hoe een X met landscape gaming omgaat hoor ik het echt bizar graag.
Kort (en ja ik vind dit zelf ook debiel klinken) Een 8+ is een ideal game device.. maar ik wil de X.... En laat de X nou net niet goed voor gamen zijn
mijn ongezouten antwoord op jouw vraag...
Als je zo'n game fanaat bent, zou ik mooi voor een Plus model gaan. Zelfs met een iPhone 7 Plus kun je helemaal losgaan met je games
De A10 chip in de 7 Plus is retesnel en ook nog eens 3 Gb aan RAM.
En hou je ook nog een zak centen over waar je oa mooi met je gezin, broer, zus, vader of moeder lekker uit eten kan gaan of zet je wat opzij voor een leuke vakantie.
Serieus, denk dat een iPhone X voor, in jouw geval, voor vrijwel alleen gamen en een beetje browsen, overkill is.
Zover, mijn ongezouten mening
Als je zo'n game fanaat bent, zou ik mooi voor een Plus model gaan. Zelfs met een iPhone 7 Plus kun je helemaal losgaan met je games
En hou je ook nog een zak centen over waar je oa mooi met je gezin, broer, zus, vader of moeder lekker uit eten kan gaan of zet je wat opzij voor een leuke vakantie.
Serieus, denk dat een iPhone X voor, in jouw geval, voor vrijwel alleen gamen en een beetje browsen, overkill is.
[ Voor 6% gewijzigd door _Bailey_ op 18-09-2017 18:37 ]
Verwijderd
Zelf ben ik het 100% eens met de stelling hierboven.Geert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:34:
mijn ongezouten antwoord op jouw vraag...
Serieus, denk dat een iPhone X voor, in jouw geval, vrijwel alleen gamen en een beetje browsen, overkill is.
Echter...
Ik zit een beetje in een luxe positie.
Nou, ben ik nou de enige die dit echt heeul erg luxe positie vind ? iPhone X voor wat games? voor dat geld heb je een zeer nette gaming desktop haha.
Ieder z'n ding en portomonnee. Ik snap dat je de X gewoon een prachtig design vind, maar zoals hier aangegeven is dit ook echt een overkill. Maar is dat erg? Als jij de X zo een leuk apparaat vind, ga er dan voor, wie houd je tegen? Ik denk namelijk dat het allemaal wel gaat meevallen betreft de resolutie en dergelijk in Landscape mode. Wellicht in het begin, maar ik zie de X als de nieuwe generatie, en daar gaan de developers dan ook zeker weten mee verder.
Verwijderd
Ik ben gestopt met desktop gamen en ben een mobile gamer. Dat is iets waar ik Pro mee bezig ben, dus mobile gaming is voor mij groter dan desktop gaming. Ik heb niet eens een fatsoenlijk game desktop en zou daar dus ook niks mee doen.
Voor mij mag een smartphone de beste zijn omdat hij dan het beste games ondersteund. Maar aan de andere kant ... is die X zo top! Ik vind de features die de X bied (al zijn het er niet gek veel) wel het geld waard. Tevens ben ik net als velen hier een gadget man, en geef ik liever 100euro meer uit aan een gsm dan aan een bepaald merk broek. Dus naast luxe/leuke gadget, ben ik dan weer erg conservatief
Als ik nou wat info kon vinden over hoe de bestaande top games op een X eruit zien... maar helaas.
Voor mij mag een smartphone de beste zijn omdat hij dan het beste games ondersteund. Maar aan de andere kant ... is die X zo top! Ik vind de features die de X bied (al zijn het er niet gek veel) wel het geld waard. Tevens ben ik net als velen hier een gadget man, en geef ik liever 100euro meer uit aan een gsm dan aan een bepaald merk broek. Dus naast luxe/leuke gadget, ben ik dan weer erg conservatief
Als ik nou wat info kon vinden over hoe de bestaande top games op een X eruit zien... maar helaas.
Waarom niet een 7 plus en een IPad? Onderweg gamen met de iPhone en thuis lekker op de IPad?
Bevalt het niet verkoop je ze over een jaar en koop je de X.
Dit:
Dat kleine hapje uit het scherm ga je echt niet merken en mocht een developer kiezen om daar een zwarte balk te tonen dan heb je niets gewonnen t.o.v. een Plus maar ook niets verloren > Prima dus
En:Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:29:
Ik zit een beetje in een luxe positie. Ik word ergens voor beloond en daardoor kan ik met een zeer ruim budget kan gaan shoppen.
Samen zijn al ruim voldoende om lekker een X te halen! Ga dan niet zitten rommelen met het model van vorrigjaar maar kies gewoon voor het beste. Genoegen nemen met minder kan de rest van je leven nog.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:29:
Ik vind die X echt vet. Alle argumenten om hem niet te nemen eigenlijk wel gelezen, en die argumenten doen met niet zo veel buiten 1 ding.
Dat kleine hapje uit het scherm ga je echt niet merken en mocht een developer kiezen om daar een zwarte balk te tonen dan heb je niets gewonnen t.o.v. een Plus maar ook niets verloren > Prima dus
Volgens mij scroll je dan teveel in dit topicJaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:17:
[...]
Discussie voeren ben ik wel van en sta ik achter. Echter, kwaliteit van discussie voeren..daar heb ik mijn twijfels bij sommigen. Iemand willen overtuigen van persoonlijke kwesties is naar mijn inziens geen discussie voeren. Zie sommige reacties terug en je begrijpt wel wat ik bedoel. Ieder heeft hier z'n recht, absoluut, maar we raken het overzicht kwijt als persoonlijke benaderingen een rol gaan spelen. Nu weer on-topic
Anyway mocht iemand denken na mijn privacy mening ik toevallig een Android fan ben, ik heb er geen één thuis. Allemaal Apple producten in huis
Verwijderd
De keus zou dan een X of een 8+ worden, want ik wil sowieso over naar draadloos laden. Anders was een 7+ nog steeds een optie geweest. Maar het moet dus al minimaal een 8 worden.Donstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:50:
Dit:
[...]
En:
[...]
Samen zijn toch al ruim voldoende om lekker een X te halen. Ga dan niet zitten rommelen met het model van vorrigjaar maar kies gewoon voor het beste. Genoegen nemen met minder kan de rest van je leven nog.
Dat kleine hapje kan toch wel eens lasting worden... althans hoe gaan Devs dit doen. Als ik een iPhone 8 scherm op een X leg dan krijg ik toch aardig wat balk links en rechts. Dit zal niet veranderen tot de Devs van de game de game breder maken van onder tot aan de notch. OF iets moet slim zijn in de X en een standaard aspect ration game omtoveren naar een widescreen game....
Maar desondanks ik mobile gamer ben, is mijn liefde voor nieuwe gadgets even groot... Dus om nou een 8+ te pakken puur voor gamen, voelt k*t... Die X is veel meer mijn ding.
Daarom de vraag ook naar alle vormen van input. Wellicht vind ik ergens nog info die me meer naar 1 kant laat neigen. (mbt gaming)
Op een iPad kan ik niet gamen ivm het met 2 handen en 2 duimen heel je scherm moeten kunnen raken. Ik heb wel eens een ipad gehad, met het idee dat ik er dan wel andere dingen ook mee zou doen... maar dat is dus echt overkill voor mij. Ik doe er echt niks mee, dus een iPad heb ik niet meer nodig.Vorkie schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:49:
Waarom niet een 7 plus en een IPad? Onderweg gamen met de iPhone en thuis lekker op de IPad?
Volgens mij krijg je met de 8 dan toch juist meer scherm?Donstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:50:
Dit:
[...]
En:
[...]
Samen zijn al ruim voldoende om lekker een X te halen! Ga dan niet zitten rommelen met het model van vorrigjaar maar kies gewoon voor het beste. Genoegen nemen met minder kan de rest van je leven nog.
https://www.iculture.nl/nieuws/scherm-iphone-x-klein/
Aan de andere kant heb je dan wel weer OLED.
Edit: ik heb niet alle discussies vanaf het begin gevolgd, dis excuses als dit inmiddels ontkracht is.
[ Voor 6% gewijzigd door bram1984 op 18-09-2017 19:01 ]
Verwijderd
Dat is volgens mij correct, de iPhone 8+ heeft een groter scherm dan de X.bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:00:
[...]
Volgens mij krijg je met de 8 dan toch juist meer scherm?
Edit: ik heb niet alle discussies vanaf het begin gevolgd, dis excuses als dit inmiddels ontkracht is.
Verwijderd
Yup een 8+ heeft sowieso meer ruimte. Maar stel het hele scherm van een X excl die notch gaatjes word gebruikt voor games, dan zou ik dat niet erg vinden en vind ik dat beetje minder ruimte niet zo gek vervelend.bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:00:
[...]
OLED is voor mijn gaming niet zo interessant. Het word er wel mooier van, maar dat is niet echt iets waar ik dan een meerwaarde in zie vanuit mijn persoonlijke game oogpunt. Ik vind oled voor mijn foto en video werk dan wel weer super. OLED kies ik dus omdat ik veel foto en video doe.
Verwijderd
Ik zou zeggen, ga voor de X, daar ligt je hart :-) zou zonde zijn als je achteraf gezien spijt krijg van je keuze. Ohja en: Apple Watch is een uitstekende keuze trouwensVerwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:03:
[...]
Yup een 8+ heeft sowieso meer ruimte. Maar stel het hele scherm van een X excl die notch gaatjes word gebruikt voor games, dan zou ik dat niet erg vinden en vind ik dat beetje ruimte niet zo gek erg.
OLED is voor mijn gaming niet zo interessant. Het word er wel mooier van, maar dat is niet echt iets waar ik dan een meerwaarde in zie vanuit mijn persoonlijke game oogpunt. Ik vind oled voor mijn foto en video werk dan wel weer super. OLED kies ik dus omdat ik veel foto en video doe.

Overduidelijk idd.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:05:
[...]
Ik zou zeggen, ga voor de X, daar ligt je hart :-)
Ooh duidelijk, thnx.bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:00:
[...]
Had ik niet verwacht eigenlijk maar vind het wel fijn. Ik heb drie jaar een Plus mee genomen zonder problemen maar nu ik even een G6 gebruik (5,8" in een compacte behuizing) vind ik dat eigenlijk veel fijner.
Om die reden zou ik dan weer X zeggen tegen de vraag steller.
Verwijderd
Is er helemaal niemand anders die mobile gamed en een X overweegt? Er zijn toch zat mobile gamers hier als ik in die topics kijk...
Watch is mijn eerste. En DAT vind ik nu echt een overbodige keuze. Vandaar ook dat ik hem nog niet had. Ik betwijfel me ten zeerste of dit voor mij "rendabel" is. Maaaaar... ik zie ook wel een aantal goede dingen die ik er mee doe. Dus die 20% nuttigheid grijp ik dan maar aan om eens te onderzoeken of zo een watch wel iets is voor mij.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:05:
[...]
Ik zou zeggen, ga voor de X, daar ligt je hart :-) zou zonde zijn als je achteraf gezien spijt krijg van je keuze. Ohja en: Apple Watch is een uitstekende keuze trouwensGoeie keus, ongeacht welke telefoon je kiest.
De 6+ heeft het hier prima gedaan. Dat is wel echt een upgrade tenopzicht van een normaal formaat 6 ivm met knop grote en nauwkeurigheid in games. Een X is overigens waarschijnlijk wel ruimte gnoeg mits een game dan ook widescreen is.Donstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:18:
[...]
Overduidelijk idd.
[...]
Ooh duidelijk, thnx.
Had ik niet verwacht eigenlijk maar vind het wel fijn. Ik heb drie jaar een Plus mee genomen zonder problemen maar nu ik even een G6 gebruik (5,8" in een compacte behuizing) vind ik dat eigenlijk veel fijner.
Om die reden zou ik dan weer X zeggen tegen de vraag steller.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 19:25 ]
Verwijderd
Grappig, ik zag de watch als een gimmick, heb hem zelf jaren lang een soort van uitgelachen. Tot mijn vriendin op vakantie ging naar de VS, en daar waren de watches in de aanbieding. Heb van haar toen de Watch series 2 gekregen. Ik moet je eerlijk bekennen, als mijn watch nu kapot gaat, koop ik dezelfde dag nog een nieuweVerwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:22:
Is er helemaal niemand anders die mobile gamed en een X overweegt? Er zijn toch zat mobile gamers hier als ik in die topics...
[...]
Watch is mijn eerste. En DAT vind ik nu echt een overbodige keuze. Vandaar ook dat ik hem nog niet had. Ik betwijfel me ten zeerste of dit voor mij "rendabel" is. Maaaaar... ik zie ook wel een aantal goede dingen die ik er mee doe. Dus die 20% nuttigheid grijp ik dan maar aan om een te onderzoeken of zo een watch wel iets is voor mij.
Om terug te komen op jou eerste vraag, ik denk niet dat heel veel mensen aan mobile gaming doen. Denk dat op tweakers de gemiddelde gamer op een desktop speelt, en als het toch mobile moet zijn, eerder de Nintendo Switch pakken. Niet veel mensen hebben de luxe waar jij je jezelf in bevind. Een iPhone X is een prachtig apparaat, maar niet voor iedereen haalbaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 19:28 ]
Ik spel BoomBeach maar daar blijft het bijVerwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:22:
Is er helemaal niemand anders die mobile gamed en een X overweegt? Er zijn toch zat mobile gamers hier als ik in die topics kijk...
Verwijderd
Dat is Supercell.. Ik verwacht eigenlijk van hen als eerste een update naar X toestellen. Maar dan houd het ver op denk ik. Boom en Clash zijn redelijk uniek kwa userbase.. dus dat zal wel loslopen.Donstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:29:
[...]
Ik spel BoomBeach maar daar blijft het bij
Boom nooit gespeeld, althans, ooit eens een maand..Wel Clash een tijdje. Ik race voornamelijk veel.
Tsja, dat is waar. Maar elk ander forum was nog minder kans geweest dat er mobile gamers zijn... dus na 3 dagen overwegen toch maar hier gevraagdVerwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:25:
Om terug te komen op jou eerste vraag, ik denk niet dat heel veel mensen aan mobile gaming doen. Denk dat op tweakers de gemiddelde gamer op een desktop speelt, en als het toch mobile moet zijn, eerder de Nintendo Switch pakken. Niet veel mensen hebben de luxe waar jij je jezelf in bevind. Een iPhone X is een prachtig apparaat, maar niet voor iedereen haalbaar.
De mening van een Tweaker die 1x per week een spelletje speelt.. is me dan best wel wat waard. Als iedereen hier even een landscape game open gooit en dan visualiseerd wat dat op een X doet... heb je best wat leuke kennis denk ik ..
Die luxe is overigens uniek (hard voor gewerkt) . En wat het GEWELDIG maakt... is dat het precies tijdens deze launch kwam..
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 19:34 ]
Niet alleen de iPhone X, maar alle Apple producten zijn niet voor iedereen haalbaar.Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:25:
[...]
Niet veel mensen hebben de luxe waar jij je jezelf in bevind. Een iPhone X is een prachtig apparaat, maar niet voor iedereen haalbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door MaxPoweR op 18-09-2017 19:34 ]
Verwijderd
Excuseer, je hebt gelijk, maar we bevinden ons hier in het topic van de iPhone XMaxPoweR schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:33:
[...]
Niet alleen de iPhone X, maar alle Apple producten zijn niet voor iedereen haalbaar.
Er zijn zoveel dingen in het leven die niet haalbaar zijn, anders was ik wel te vinden in het Tesla topic eh
Jij stond toch laatst in de Qoute 500?Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:35:
[...]
Excuseer, je hebt gelijk, maar we bevinden ons hier in het topic van de iPhone X
Er zijn zoveel dingen in het leven die niet haalbaar zijn, anders was ik wel te vinden in het Tesla topic eh

Verwijderd
Haha, ja tuurlijkGeert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:37:
[...]
Jij stond toch laatst in de Qoute 500?
Nou een 4S heb je al voor een paar tientjesMaxPoweR schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:33:
[...]
Niet alleen de iPhone X, maar alle Apple producten zijn niet voor iedereen haalbaar.
Verwijderd
Apple TV ook volgens mijDonstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:39:
[...]
Nou een 4S heb je al voor een paar tientjes
Lekker bijdehand...bij centralpoint.nl verwachten ze de iPhone X al rond 2 oktober op voorraad te hebben.
Ik ga er gelijk 50 bestellen. Iemand eentje kopen?
Afhalen bij mij thuis op 4 oktober

[ Voor 10% gewijzigd door _Bailey_ op 18-09-2017 20:00 ]
Verwijderd
Holy shit, heb jij een boom gevonden met speciale bladeren dat je er 50 kan bestellen?Geert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:58:
Lekker bijdehand...bij centralpoint.nl verwachten ze de iPhone X al rond 2 oktober op voorraad te hebben.

Nee maar ga eerst crowdfunden hierVerwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:02:
[...]
Holy shit, heb jij een boom gevonden met speciale bladeren dat je er 50 kan bestellen?
Ja en je moet zelfs voor een enkele iPhone X al in de Quote staanVerwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:02:
[...]
Holy shit, heb jij een boom gevonden met speciale bladeren dat je er 50 kan bestellen?
Verwijderd
Donstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:06:
[...]
Ja en je moet zelfs voor een enkele iPhone X al in de Quote staan

Met plezier
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ze zullen denk ik sowieso de grote ketens als Media Markt eerst bevoorraden.Geert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:58:
joh?bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:07:
[...]
Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Ze zullen denk ik sowieso de grote ketens als Media Markt eerst bevoorraden.
dat hele centralpoint is een grote fop-bende
CentralPoint heeft zelf nogeens geen voorraad. 
Die zijn afhankelijk van de distri's zoals TechData.
Die zijn afhankelijk van de distri's zoals TechData.
Centralpoint heeft bij alle producten die niet op voorraad zijn een levertijd van datum van vandaag + twee weken. Dat is al heel lang zo. Wat ik vooral en nog het meeste haat is hun achterhaalde retoursysteem. Buiten dat hebben er al aardig wat mensen iPhone’s kunnen kopen bij hun rond releases. Dat zit dus wel goed, al weet ik nog dat ze vorig jaar iPhone’s op voorraad hadden gezet, maar die werden eerst nog aan preorders uitgeleverdGeert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:58:

Oh wacht volgens mij hoort dit meer in levertijden topic

geen idee of deze hands on review al geplaatst was in dit topic, maar ik vind deze toch wel 1 van de betere tot nu toe.
Kort, inhoudelijk en ''lekker'' basic (enthousiast) gepresenteerd door Rich DeMuro.
Hier laat hij toch wel zien hoe snel FaceID is (wel jammer van de 2e extra handeling voor om in je homescreen te komen vind ik). Ik blijf de notch spuuglelijk vinden, maar daarentegen begin ik de gestures om het control centre op te roepen en de notificaties toch wel mooi en snel uitzien (doet me denken aan de good ol' jailbreak tweaks als Zephyr)
link: YouTube: Apple's $999 iPhone X Hands On
(begint Geert nou een tikkeltje enthousiaster te worden voor de iPhone X ??
)
Kort, inhoudelijk en ''lekker'' basic (enthousiast) gepresenteerd door Rich DeMuro.
Hier laat hij toch wel zien hoe snel FaceID is (wel jammer van de 2e extra handeling voor om in je homescreen te komen vind ik). Ik blijf de notch spuuglelijk vinden, maar daarentegen begin ik de gestures om het control centre op te roepen en de notificaties toch wel mooi en snel uitzien (doet me denken aan de good ol' jailbreak tweaks als Zephyr)
(begint Geert nou een tikkeltje enthousiaster te worden voor de iPhone X ??

[ Voor 9% gewijzigd door _Bailey_ op 18-09-2017 21:03 ]
We gaan van de X ontzettend houden..met of zonder notchGeert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:52:
geen idee of deze hands on review al geplaatst was in dit topic, maar ik vind deze toch wel 1 van de betere tot nu toe.
(begint Geert nou een tikkeltje enthousiaster te worden voor de iPhone X ??![]()
)
Zojuist een deal gesloten met iemand, AW2 nike+ 4 mnd oud 270,- ben benieuwd of het wat is..Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 19:25:
[...]
Grappig, ik zag de watch als een gimmick, heb hem zelf jaren lang een soort van uitgelachen. Tot mijn vriendin op vakantie ging naar de VS, en daar waren de watches in de aanbieding. Heb van haar toen de Watch series 2 gekregen. Ik moet je eerlijk bekennen, als mijn watch nu kapot gaat, koop ik dezelfde dag nog een nieuweIs echt een heel fijn apparaatje. Sterker nog, ben aan het overwegen om mijn watch aan haar te geven en zelf voor de series 3 te gaan zodat ik deze kan opladen met me iPhone 8/8+/X of voor welke ik nou uiteindelijk ga
Euh honderden? Ik ben vorig jaar 4 of 5 weken op jacht geweest naar een JB 7+ 128GB of 256GB, weet nog goed dat ik 1 van de 6!!!! Gereserveerd had kunnen krijgen in Den haag, en ik was de eerste daar van die dag die hem kwam halen...Froggle schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:09:
@bram1984 Wat dacht je van hun eigen stores? Zelfs de premium resellers hadden het voorgaande jaren moeilijk om een paar modellen te krijgen, terwijl ze in eigen stores met honderden binnenkomen.
Dus honderden zal wel meevallen
Opzich niet verkeerd, ik heb vorrige week nog een series 2 gekocht voor 333,- nieuw (42mm SG Sport).Jaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:13:
[...]
Zojuist een deal gesloten met iemand, AW2 nike+ 4 mnd oud 270,- ben benieuwd of het wat is..
Mijn oma zei altijd: ‘Als Geert het niet deert is het de aankoop niet weerd, doet ie het wel bestel dan snel’.Geert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:52:
(begint Geert nou een tikkeltje enthousiaster te worden voor de iPhone X ??![]()
)
Hoe kom ik er op
Winkel of MP?Donstil schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:26:
[...]
Opzich niet verkeerd, ik heb vorrige week nog een series 2 gekocht voor 333,- nieuw (42mm SG Sport).
JB was wel een uitzondering idd, de “normale” kleuren waren afgelopen release prima leverbaar. Alleen de SG was iets lastiger aan het begin.SpoekGTi schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:25:
[...]
Euh honderden? Ik ben vorig jaar 4 of 5 weken op jacht geweest naar een JB 7+ 128GB of 256GB, weet nog goed dat ik 1 van de 6!!!! Gereserveerd had kunnen krijgen in Den haag, en ik was de eerste daar van die dag die hem kwam halen...
Dus honderden zal wel meevallen
jij hebt je roeping gemist!swv schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:27:
[...]
Mijn oma zei altijd: ‘Als Geert het niet deert is het de aankoop niet weerd, doet ie het wel bestel dan snel’.
Hoe kom ik er op
Dat is een hele mooie deal!
Wat het uitstellen van de X launch wel niet allemaal met me kan doen..dan maar het "leeg" gevoel vullen met een AW
Verwijderd
Haha, top! De watch is echt een leuke gadgetJaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:31:
[...]
Dat is een hele mooie deal!
Wat het uitstellen van de X launch wel niet allemaal met me kan doen..dan maar het "leeg" gevoel vullen met een AWBen benieuwd..
Man, ik begin ook serieus te twijfelen voor de X, ben alleen bang dat mijn autisme brein niet kan wennen aan het ontbreken van de home knop
Ik ga denk ik zaterdag naar de mediamarkt of de apple store en ga toch even de 8 bekijken.
Kan zijn dat je het al vermeld had maar heb je nu een 6 of 7? Ik een 7+ en ga wel voor de XVerwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:33:
[...]
Haha, top! De watch is echt een leuke gadget![]()
Man, ik begin ook serieus te twijfelen voor de X, ben alleen bang dat mijn autisme brein niet kan wennen aan het ontbreken van de home knop![]()
Ik ga denk ik zaterdag naar de mediamarkt of de apple store en ga toch even de 8 bekijken.
Dit topic is gesloten.
Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.
Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires
Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.