Bij mij persoonlijk is de balans zeker anders en ook in mijn omgeving (IT bedrijf met veel Apple "nerds" waarbij we zelf ook smartphones aan onze klanten leveren) zijn mensen een stuk meer sceptisch dan anders. Vorig jaar vlogen de iPhone 7 pre-orders van zowel klanten als collega's mij om de oren na de keynote, maar tot nu toe nagenoeg geen vraag naar de X. De 8 is wel al besteld.
Als het je niet lukt een fysieke homebutton in dit design te implementeren, dan ontkom je daar inderdaad niet aan. Ik heb het ook nergens over een sensor aan de achterkant, want dat vind ik ook geen oplossing en zou ook niets voor Apple zijn, denk ik. Anders hadden ze dat wel gedaan.
Ik noem mezelf zeker een fanboy en ik kan echt maar moeilijk de nadelen van de X negeren. Dat heb ik eigenlijk nooit zo sterk gehad als nu. Als je gewoon met een nuchtere blik naar Face ID kijkt en de voor- en nadelen ten opzichte van Touch ID bekijkt (meer handelingen nodig, niet meer snel kunnen unlocken vanuit iedere hoek, control panel niet meer met 1 hand op te roepen, multitasken niet meer intuïtief op te roepen etc.), dan kan ik me niet echt voorstellen dat mensen zich zo blindstaren op een telefoon dat ze bijna € 1200,- gaan neerleggen voor een 1st gen device met een, zo op het eerste gezicht, minder intuïtieve manier van ontgrendelen. Maar hey, that's just me.

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:41:
[...]
Precies dit, mensen komen letterlijk even klagen dat we niet goed zijn dat we deze toestellen kopen. Als je sommige moet geloven, moeten we allemaal even naar de dokter voor een check of we nog wel 100% in orde zijn

En nee, dit is niet alleen bij de X hoor, zijn zat van zulke posts bij de iPhone 8. Er valt trouwens altijd wel wat te zeiken. Het is immers makkelijk hoor, zeiken om te zeiken is niet bepaald moeilijk maar brengt wel een negatieve sfeer in fora's en dergelijk. Ik vraag mij dan af waarom deze mensen in deze topics komen dan. Niemand verplicht hun namelijk om hun telefoon te vervangen met een "Te dure X/8" toch?
Die strijd van Android VS Apple gaat overigens al jaren. Dat begon al op de middelbare school, en dat is nog steeds tot op de dag van vandaag een rete actieve topic. Het begint haast op een heilige oorlog te lijken inderdaad. Apple / Android begint wel op het Palestina/jodendom van het westen te lijken

Jij noemt het zeiken. Ik zie eigenlijk niemand echt zeiken, maar meer onderbouwd een discussie met voor en tegens voeren. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Het is leuk hoor, die ideale wereld van je waarin topics alleen bezocht worden door ja-knikkers en iedereen lyrisch is over een product, maar ik denk zelf dat een forum dan snel heel saai wordt.
Ik kom verder niet in Android topics want ik heb er niks mee als Apple gebruiker.
[
Voor 25% gewijzigd door
bram1984 op 19-09-2017 12:49
]