[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.841 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:35:
[...]

Kan zijn dat je het al vermeld had maar heb je nu een 6 of 7? Ik een 7+ en ga wel voor de X
Ik heb nu een SE :) Het gaat me niet eens zo zeer voor de upgrade, naar mijn mening is de SE namelijk al zeer snel, kan me 'nog sneller' niet voorstellen in de praktijk zeg maar :) Maar, ik wil gewoon een nieuwe :+ Ik hou van tech, ik ben hebberig, werk full time en woon nog bij me ouders, why not :D
Enige probleem is voornamelijk de home knop en het sluiten van apps. toch even een heel verschil. Misschien wachten tot iemand hem in mijn omgeving aanschaft, zodat ik het zelf kan testen. Maar ik gok dat hij snel uitverkocht raakt, en weer weken later op voorraad is..
mehmeh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:37:
[...]

Ik heb nu een SE :) Het gaat me niet eens zo zeer voor de upgrade, naar mijn mening is de SE namelijk al zeer snel, kan me 'nog sneller' niet voorstellen in de praktijk zeg maar :) Maar, ik wil gewoon een nieuwe :+ Ik hou van tech, ik ben hebberig, werk full time en woon nog bij me ouders, why not :D
Enige probleem is voornamelijk de home knop en het sluiten van apps. toch even een heel verschil. Misschien wachten tot iemand hem in mijn omgeving aanschaft, zodat ik het zelf kan testen. Maar ik gok dat hij snel uitverkocht raakt, en weer weken later op voorraad is..
mehmeh
Ik zie het probleem met de home knop echt niet. Net als alles is het ook in dit geval weer wennen. Toen we moesten overstappen van fysieke toetsen op een mobiel naar de eerste iPhone..man dat was nog eens het inleveren van heleboel knoppen..en nu weten we het niet anders :)

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:42:
[...]

Ik zie het probleem met de home knop echt niet. Net als alles is het ook in dit geval weer wennen. Toen we moesten overstappen van fysieke toetsen op een mobiel naar de eerste iPhone..man dat was nog eens het inleveren van heleboel knoppen..en nu weten we het niet anders :)
Haha, wellicht, maar de een gaat er makkelijker mee om dan de ander :+
Het blijft ook nog een feit dat het vaak nog wel eens mis gaat aan het begin van zo een verandering. Al word dat wel weer met software updates recht getrokken. Al hoop ik dat jullie dat allemaal niet meemaken uiteraard :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
Heerlijk zo'n X-scherm. Vanaf 0.37 kan je dat heel mooi zien en daarnaast ook hoe simpel het zonder een home knop werkt. Ten slotte gaming ook erg gaaf op zo'n machientje met brutale specs!

YouTube: Hands-on look at the iPhone X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Jaymone schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:42:
[...]

Persoonlijk vind ik de X oplossing niet prettig, omdat ik het control panel vanaf de bodem erg praktisch vind. Die kun je nu vrijwel onmogelijk nog oproepen met 1 hand. Even snel met 1 hand je zaklamp aanzetten, wifi uitschakelen, helderheid lager zetten of camera openen, is er niet meer bij. Los van het gemis van de Touch ID natuurlijk.

De vergelijking met fysieke toetsen en touch screen vind ik niet echt een goede. Als Apple een mogelijkheid had gehad om een home button in het scherm te stoppen, hadden ze dat wel gedaan denk ik. Dit lijkt een gevalletje "bij gebrek aan beter" te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:54:
[...]

Persoonlijk vind ik de X oplossing niet prettig, omdat ik het control panel vanaf de bodem erg praktisch vind. Die kun je nu vrijwel onmogelijk nog oproepen met 1 hand. Even snel met 1 hand je zaklamp aanzetten, wifi uitschakelen, helderheid lager zetten of camera openen, is er niet meer bij. Los van het gemis van de Touch ID natuurlijk.

De vergelijking met fysieke toetsen en touch screen vind ik niet echt een goede. Als Apple een mogelijkheid had gehad om een home button in het scherm te stoppen, hadden ze dat wel gedaan denk ik. Dit lijkt een gevalletje "bij gebrek aan beter" te zijn.
Vergelijking toetsen vs touch screen moet je ook niet al te serieus nemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-09 17:24
Ik ben benieuwd of je (bijvoorbeeld) tijdens het gamen niet per ongeluk de app sluit door de swipe omhoog. Daar heb je met een homeknop geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NRG-81 schreef op maandag 18 september 2017 @ 22:45:
Ik ben benieuwd of je (bijvoorbeeld) tijdens het gamen niet per ongeluk de app sluit door de swipe omhoog. Daar heb je met een homeknop geen last van.
Ben ik ook benieuwd naar, niet zo zeer met gamen maar meer met "fanatiek scrollen" op fora's :+
Edit: Andere kant denk ik dat dit wel goed zit hoor, we hebben het hier over een Apple product. Over het algemeen werk hun gesture functionaliteit wel goed. Althans, op mijn MacBook Pro heb ik letterlijk nooit problemen wat dat betreft. Maar grote kans dat dit op de release nog wat problemen geeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2017 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colorsone
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:53
bram1984 schreef op maandag 18 september 2017 @ 21:54:
[...]

Er zit nu een shortcut links onder het scherm voor de zaklamp, en rechts voor de camera dus dat is al een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Balen dat ik hier nog een vraag aan moet wagen maar; welke winkel?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:46
Beetje in dubio of de X een goede aankoop gaat zijn. Qua formaat zou ik wel een slagje groter willen dan m'n 6 maar de Plus vind ik te groot.

Ik vind het erg jammer dat de X een aantal zaken gewoon lijkt te missen en het e.e.a. niet in Apple haar straatje valt.

Waarom is Touch ID vervangen door een techniek die nog geen enkele grote speler succesvol geïmplementeerd heeft? Ik keur het niet goed op de achterkant van een telefoon zoals Samsung maar voor iets écht revolutionairs had het in het scherm moeten zitten. Als iemand biometrische authenticatie met een camera in een smartphone goed kan implementeren is het Apple wel maar ik ga Touch ID missen. Bovendien heb ik niet meer het vertrouwen in Apple dat ik vroeger had o.a. door het lakse update beleid (hoor vaak dat een telefoon in recovery gaat tijdens/na een OTA update bv)

Waarom heeft de X "slechts" de A11 chip en geen A11X? Het voelt nu niet echt als top of the bill en het kan niet anders dat de X qua performance onder gaat doen voor de iPhone 8 en 8 Plus omdat deze minder pixels aan hoeven te sturen.

Waarom die notch?! Ik ben absoluut geen fan van de Galaxy toestellen maar de X was echt mooier als ze de notch weg hadden gelaten en het als de S8 hadden gedaan. Ja het scherm is marginaal iets kleiner en geen "bragging rights" qua scherm diagonaal maar het was mooier geweest. iOS gaat voor zover het nu te zien is niet mooi om met de notch en het doet echt afbreuk aan wat de absolute crème de la crème had moeten zijn.

Dan nog iets, het OLED paneel, waarom is de nitts waarde zo laag vergeleken met de concurrent? In de praktijk zal het prima werkbaar zijn maar tijdens de Keynote deed men alsof dit het beste scherm ooit was maar dat blijkt in de praktijk (lees: op basis van wat nu getoond is en de hands-on's tijdens het event) gewoon niet zo te zijn.

Mijn iPhone 6 is opzicht nog wel oké, af en toe is ie best traag maar een reboot fixt 't wel, de batterij gaat snel leeg maar dit is deels te danken aan KPN (slecht ontvangst) maar ik ben echt wel toe aan iets anders.

6S heb ik voor mijn werk en live photos en 3D Touch zijn wel features waar ik op zit te wachten en ik ook echt een toegevoegde waarde in zie.

iPhone 7 bewust over geslagen om de volgende generatie te pakken maar het valt toch een beetje tegen..

Draadloos opladen en snelladen is leuk maar je krijgt geen van beide out-of-the-box maar moet de accesoires voor deze features bijkopen.

Langzaam maar zeker begin ik een haat-liefde relatie te ontwikkelen met Apple..

What to do...?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:53
Geert1976 schreef op maandag 18 september 2017 @ 20:52:
geen idee of deze hands on review al geplaatst was in dit topic, maar ik vind deze toch wel 1 van de betere tot nu toe.
Kort, inhoudelijk en ''lekker'' basic (enthousiast) gepresenteerd door Rich DeMuro.

Hier laat hij toch wel zien hoe snel FaceID is (wel jammer van de 2e extra handeling voor om in je homescreen te komen vind ik). Ik blijf de notch spuuglelijk vinden, maar daarentegen begin ik de gestures om het control centre op te roepen en de notificaties toch wel mooi en snel uitzien (doet me denken aan de good ol' jailbreak tweaks als Zephyr)

link: YouTube: Apple's $999 iPhone X Hands On

(begint Geert nou een tikkeltje enthousiaster te worden voor de iPhone X ?? :X :X )
Zie je, Geert? Het gedraai is nu al begonnen!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
@Dennisweb vergeet je zometeen niet je brood en Wicky mee te nemen naar school?

On topic:

Ik vind de iPhone X hier wel erg veel lijken op de jetblack kleur van de 7 series (welke ik overigens de allermooiste kleur vind van alle iPhones ooit, met bonus de onwijs lekkere grip...heb nu de 7 jetblack, zonder hoesje/case)

Er zit toch weinig écht Space Grey aan de iPhone X (en dus automatisch ook de 8 series) ? Of moet ik echt even een afspraak maken bij Hans Anders of Pearle?
Dit is toch ''gewoon'' Black / semi-jetblack?

Zoals de X op deze foto's te zien is....echt rete mooi oOo oOo

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TzOD6trl.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ufxVvQ0l.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/toot8ual.jpg

[ Voor 131% gewijzigd door _Bailey_ op 19-09-2017 06:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Geert1976 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 05:06:
@Dennisweb vergeet je zometeen niet je brood mee te nemen naar school?

On topic:

Ik vind de iPhone X hier wel erg veel lijken op de jetblack kleur van de 7 series (welke ik overigens de allermooiste kleur vind van alle iPhones ooit, met bonus de onwijs lekkere grip...heb nu de 7 jetblack, zonder hoesje/case)

Er zit toch weinig écht Space Grey aan de iPhone X (en dus automatisch ook de 8 series) ? Of moet ik echt even een afspraak maken bij Hans Anders of Pearle?
Dit is toch ''gewoon'' Black / semi-jetblack?

Zoals de X op deze foto's te zien is....echte rete mooi oOo oOo

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Dit oogt inderdaad als JB. Ik vind het ook de mooiste kleur iPhone ooit, al vind ik de nieuwe gold versie van de iPhone 8 ook heel geslaagd. Ik snap ook niet dat het SG heet, noem het dan gewoon black oid, maar wat blijft die "notch" lelijk zeg, ik kan er tot nog toe maar niet aan wennen. Toch ga ik de X kopen, heb altijd het FOMO gevoel bij de nieuwste iPhones en nu vooral bij de iPhone X. Ze hadden die "ears" niet bij het totale scherm moeten betrekken en gewoon als dedicated status bar moeten maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hanky74
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:54
Verwijderd schreef op maandag 18 september 2017 @ 18:47:
Ik ben gestopt met desktop gamen en ben een mobile gamer. Dat is iets waar ik Pro mee bezig ben, dus mobile gaming is voor mij groter dan desktop gaming. Ik heb niet eens een fatsoenlijk game desktop en zou daar dus ook niks mee doen.

Voor mij mag een smartphone de beste zijn omdat hij dan het beste games ondersteund. Maar aan de andere kant ... is die X zo top! Ik vind de features die de X bied (al zijn het er niet gek veel) wel het geld waard. Tevens ben ik net als velen hier een gadget man, en geef ik liever 100euro meer uit aan een gsm dan aan een bepaald merk broek. Dus naast luxe/leuke gadget, ben ik dan weer erg conservatief :)

Als ik nou wat info kon vinden over hoe de bestaande top games op een X eruit zien... maar helaas.
Als het om gamen gaat zou ik meer moeite hebben met die floating gesture bar onderaan het scherm die volgens mij permanent zichtbaar blijft. Risico is ook dat die nogal eens onbedoeld aangeraakt zou kunnen worden tijdens het gamen waardoor je terug gaat naar het homescherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:35
Pokemon vangen; swipe je je app weg :(

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvEs0r
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22-06 00:50
matthijst schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:28:
Ik geloof dat ik ergens heb gehoord dat apps die gestures kunnen vergrendelen zodat je de app niet per ongeluk afsluit. Je zou dan twee keer omhoog moeten swipen om terug te gaan naar je homescreen.

Nee, ik ben géén Belg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:48
EvEs0r schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:36:
[...]

Ik geloof dat ik ergens heb gehoord dat apparaat die gestures kunnen vergrendelen zodat je de app niet per ongeluk afsluit. Je zou dan twee keer omhoog moeten swipen om terug te gaan naar je homescreen.
Yeuy nog een extra handeling voor iets simpels ;) best over nagedacht ben benieuwd hoe dat dat gaat met fruit ninja ;)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik krijg een beetje het gevoel dat Face ID in het leven is geroepen omdat Touch ID nergens kwijt kon.

Allerlei softwarematige manieren om nu te ontgrendelen en andere zaken tevoorschijn te toveren. Persoonlijk vind ik dit niet zoals ik van Apple gewend ben.

Kon dat Touch ID nou echt niet in de homebutton zoals bij Sony Xperia? Dan was Face ID een toevoeging en het toestel meer geslaagd. Helemaal als ze die notch gewoon van links tot rechts hadden gemaakt.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 08:09:
Ik krijg een beetje het gevoel dat Face ID in het leven is geroepen omdat Touch ID nergens kwijt kon.
FaceID is niet meer dan een soort van ''second best'' oplossing.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Geert1976 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:00:
[...]

FaceID is niet meer dan een soort van ''second best'' oplossing.
Je zegt het alsof ze het even in een maandje of 2 in elkaar geflanst hebben. alsof het geen technisch hoogstandje is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Citroentaart schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:14:
[...]

Je zegt het alsof ze het even in een maandje of 2 in elkaar geflanst hebben. alsof het geen technisch hoogstandje is ;)
ow, nee hoor...sorry, zo bedoelde ik het niet. De wijze mannen (en vrouwen) zullen er ongetwijfeld een lange tijd mee bezig geweest zijn, wellicht al meer dan een jaar...geen idee.
Andere fabrikanten is het tot nu toe ook nog niet gelukt.
Diegene die het lukt, heeft Het Gouden Ei. althans...de techniek te pakken, vermoed ik.

Daarom... zoals je meerdere mensen hier in dit topic (en wereldwijd besproken momenteel) hoort, is deze iPhone X op meerdere fronten een ''first generation'' product.

En zoals met meerdere (totaal) nieuwe Apple producten in het verleden, daar zitten haken en ogen aan.
En dat heb je ook met andere (totaal) nieuwe producten, de 'first generations', dus niet alleen voor Apple voorbestemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Citroentaart
Geert1976 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:22:
[...]

ow, nee hoor...sorry, zo bedoelde ik het niet. De wijze mannen (en vrouwen) zullen er ongetwijfeld een lange tijd mee bezig geweest zijn, wellicht al meer dan een jaar...geen idee.
Andere fabrikanten is het tot nu toe ook nog niet gelukt.
Diegene die het lukt, heeft Het Gouden Ei. althans...de techniek te pakken, vermoed ik.

Daarom... zoals je meerdere mensen hier in dit topic (en wereldwijd besproken momenteel) hoort, is deze iPhone X op meerdere fronten een ''first generation'' product.

En zoals met meerdere (totaal) nieuwe Apple producten in het verleden, daar zitten haken en ogen aan.
En dat heb je ook met andere (totaal) nieuwe producten, de 'first generations', dus niet alleen voor Apple voorbestemd.
Ok! Ik zelf hou het ook graag bij TouchID. Lijkt me gewoon sneller werken. Het is zeg maar 'unlocken en swipen' in 1. Bij de X moeten we eerst unlocken en daarna swipen. Wellicht dat het unlocken straks gewoon vanzelf gaat en je er niks van merkt. Dan is het natuurlijk ook snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
Mij lijkt FaceID ook minder makkelijk werken als touchid. Het is toch een extra handeling en je moet er wat meer moeite voor doen om je telefoon goed te houden. Hoe het bedienen gaat werken zonder home knop moet ik afwachten..

Wel vind ik die notch niet zo lelijk als de meeste hier. Ik vind het een heel mooi toestel. Ik ben sowieso altijd wel gecharmeerd van telefoons met glazen achterkant. Iphone 4, galaxy s6 onward.

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:33
Technisch gezien zou het toestel meteen kunnen unlocken zonder swipe, maar ik neem aan dat iedereen graag zijn notificaties wil kunnen lezen toch?! Duidelijk een gevalletje gewenning.

dion.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:49

Grin

Ride si sapis.

Evernote schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:39:
[...]

Waarom is Touch ID vervangen door een techniek die nog geen enkele grote speler succesvol geïmplementeerd heeft?
If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.
- Henry Ford

En nog een stukje van John Gruber:
"
I spent time — both officially, as a member of the media, and unofficially, as a friend — with several Apple employees who are already carrying an iPhone X as their daily-use phone, and from what I observed and from what they told me — and again, several of these employees are engineers, not PR or product marketing folks — it just works. You don’t have to think about it. According to them, you get used to not thinking about it very quickly, and when you go back to a Touch ID device, it feels broken that you have to touch the button to unlock the device.

One of the places where I saw it working — instantly and effortlessly — was a really dark room. It just works.

"
Evernote schreef op maandag 18 september 2017 @ 23:39:
[...]
Waarom heeft de X "slechts" de A11 chip en geen A11X? Het voelt nu niet echt als top of the bill en het kan niet anders dat de X qua performance onder gaat doen voor de iPhone 8 en 8 Plus omdat deze minder pixels aan hoeven te sturen.
Na al het nieuws dat we hebben gehad over de performance van deze A11 SOC? Spijkers op laag water zoeken.

De rest van je relaas kan ik weinig mee aanvangen, dat is zoals het is.

NewsBlur || My Fujifilm gear

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
Grin schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:50:
[...]

- Henry Ford

"
, and when you go back to a Touch ID device, it feels broken that you have to touch the button to unlock the device.

One of the places where I saw it working — instantly and effortlessly — was a really dark room. It just works.[/i]
"

[...]

Na al het nieuws dat we hebben gehad over de performance van deze A11 SOC? Spijkers op laag water zoeken.

Dus van een handeling van een vinger op de knop leggen en daarmee unlocken EN naar je homescreen feels broken, maar je waffel voor een cam en dan alsnog die zelfde vinger gebruiken om naar je homescreen te swipen. Maar van Face ID naar Touch ID feels broken.....tuurlijk, mijn idee is het meer andersom.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:47
Misschien moeten we wachten met kritiek geven tot we er zelf mee kunnen werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:00:
maar kritiek hebben op ALLES en IEDEREEN, krijgen wij Nederlanders toch met de paplepel ingegoten? :*) :*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:00:
Waarom? Er wordt nu al door meerdere mensen beweert en dat zijn Engineers geen marketeers zoals hierboven wordt vermeldt dat TouchID eigenlijk een inferieure techniek is omdat je je vingers moet gebruiken, terwijl die techniek 1 handeling is en FacialID (hihi) 2 handelingen, kijken, unlocked en dan nog swipen.

Daarbij, maar 1 gezicht te koppelen.....zo niet handig in een gezin met kinderen

[ Voor 7% gewijzigd door SpoekGTi op 19-09-2017 10:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
het is een beetje als de inhoud van een blikje bier opdrinken;

of ik drink het bier gelijk uit het blikje ( = TouchID), of ik schenk het eerst in een glas en drink het vervolgens op ( = FaceID).

Tsja...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Evernote
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:46
Grin schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:50:
[...]

- Henry Ford

"
I spent time — both officially, as a member of the media, and unofficially, as a friend — with several Apple employees who are already carrying an iPhone X as their daily-use phone, and from what I observed and from what they told me — and again, several of these employees are engineers, not PR or product marketing folks — it just works. You don’t have to think about it. According to them, you get used to not thinking about it very quickly, and when you go back to a Touch ID device, it feels broken that you have to touch the button to unlock the device.

One of the places where I saw it working — instantly and effortlessly — was a really dark room. It just works.

"
Laten we hopen dat dit het geval is, Apple heeft de laatste tijd echt een slechte trackrecord wat betreft 1ste generatie producten het is het gewoon nét niet..

Nogmaals als er iemand biometrische ontgrendeling goed kan implementeren zou het Apple moeten zijn, maar Apple is gewoon niet meer Apple zoals ze vroeger was.
[...]

Het feit blijft dat de X exact dezelfde SoC heeft als de 8 en 8 Plus en de X meer pixels zal moeten aansturen dan de 8 Plus zonder dat hier meer tegenover staat, het is immers exact dezelfde SoC.

Als je 2 PC's bouwt met exact dezelfde specs en de eerste PC die we even voor het gemak X noemen moet constant 3840 x 2160 (4K) pixels aansturen en de ander die we Y noemen 1920x1080 (FHD) dan zal de X eerder frame drops e.d. krijgen dan de Y. De Y hoeft immers veel minder hard te werken omdat zij minder pixels hoeft aan te sturen.
Daarbij zou je dan voor model X € 1159 moeten neerleggen en model Y € 919.

Freeform OLED is vast iets dat erg kostbaar is maar nogmaals de iPhone X zou de absolute crème de la crème moeten worden dus waarom zit er dan geen betere SoC in?

€ 240 verschil tussen de iPhone 8 Plus 64GB en iPhone X 64GB voor alleen het Freeform OLED scherm en de grotere power button? Misschien naïef maar ik had gewoon willen zijn dat de X écht bijzonder was in plaats van dat ze het nét niet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
diotav schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 09:41:
Technisch gezien zou het toestel meteen kunnen unlocken zonder swipe, maar ik neem aan dat iedereen graag zijn notificaties wil kunnen lezen toch?! Duidelijk een gevalletje gewenning.
Dit idd. Ik heb al mijn noti's ook op 'private' staan wanneer toestel vergrendeld is, dus lijkt me wel chil bij ontgrendelen dat ik dan ook de tekst bij die noti's krijg (toont nu enkel de app, en door touch id schiet je meteen door naar je home screen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• juliusyoup
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 15:14
Geert1976 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:09:
het is een beetje als de inhoud van een blikje bier opdrinken;

of ik drink het bier gelijk uit het blikje ( = TouchID), of ik schenk het eerst in een glas en drink het vervolgens op ( = FaceID).

Tsja...
(Off-topic) maar ik drink mijn bier wel het liefst uit een glas.

(On-topic) ik zit zelf vooral te twijfelen over de opslag, heb nu een 128 iPhone en dat is meer dan zat, zou wss an sich met een 64 iPhone toekunnen zonder te hoeven inleveren op muziek etc.. maar dat wordt ook wel wat krap vrees ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
juliusyoup schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:13:
[...]

(Off-topic) maar ik drink mijn bier wel het liefst uit een glas.

(On-topic) ik zit zelf vooral te twijfelen over de opslag, heb nu een 128 iPhone en dat is meer dan zat, zou wss an sich met een 64 iPhone toekunnen zonder te hoeven inleveren op muziek etc.. maar dat wordt ook wel wat krap vrees ik.
Ik zie het juist andersom. Ik moet nu bij het oppakken van mn telefoon altijd mijn vinger op de touchID leggen wil ik mn telefoon ontgrendelen. Prima hoor, ik ben eraan gewend en het werkt.
Maar straks pak ik gewoon mn telefoon op en hij unlocked meteen al.
In mijn optiek is die handeling makkelijker dan het unlocken via touch ID.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:19:
[...]

Ik zie het juist andersom. Ik moet nu bij het oppakken van mn telefoon altijd mijn vinger op de touchID leggen wil ik mn telefoon ontgrendelen. Prima hoor, ik ben eraan gewend en het werkt.
Maar straks pak ik gewoon mn telefoon op en hij unlocked meteen al en moet ik met mijn ander hand nog swipen
In mijn optiek is die handeling moeilijker dan het unlocken via touch ID.
TIFTFY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
[...]

het spijt me, maar je verhaal klopt gewoon simpelweg niet. "Maar straks pak ik gewoon mn telefoon op en hij unlocked meteen al''

Of bedoel je het anders?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:33
Dit topic begint echt een nutteloze wending te krijgen. Het lijkt OMT wel hier.

dion.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
diotav schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:29:
Dit topic begint echt een nutteloze wending te krijgen. Het lijkt OMT wel hier.
goh, deze opmerking hebben we pas 289 keer eerder gehoord/gelezen in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Geert1976 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:26:
[...]

het spijt me, maar je verhaal klopt gewoon simpelweg niet. "Maar straks pak ik gewoon mn telefoon op en hij unlocked meteen al''

Of bedoel je het anders?
Hij is toch unlocked op dat moment? Tuurlijk, ik moet nog swipen maar mijn verwachting is dat die swipe van dat toestel een 2e natuur gaat worden. Die swipe wordt zo'n essentieel onderdeel van de X dat die swipe me niet tegen zal gaan staan. Is mijn verwchting he? Maar nogmaals, misschien moeten we met z'n allen wat dit betreft gewoon even afwachten tot we er dagelijks mee werken ipv op voorhand het face ID al af te branden om vervolgens heel apple daarmee neer te halen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-09 14:31

_Christiaan_

Master of SOG

Idd, gewoon afwachten. Sommige mensen hier praten over FaceID alsof ze het al weken hebben uitgeprobeerd.

NOSIG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:39:
[...]

Tuurlijk, ik moet nog swipen maar mijn verwachting is dat die swipe van dat toestel een 2e natuur gaat worden.
helemaal met je eens dat het een 2e natuur moet worden, en daar heb je precies 14 dagen de tijd voor...daarna is er géén weg terug voor een (eventuele) 100% refund bij de Apple Store, mocht het FaceID je uiteindelijk toch niet bevallen ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
and when you go back to a Touch ID device, it feels broken that you have to touch the button to unlock the device.
LOL, WC eend much?

Een knop aanraken voelt "broken", maar een device voor je gezicht houden EN nog een swipe handeling doen is helemaal de bom. Juist. :+
[...]

Ja en straks moet je altijd swipen om te ontgrendelen? Wat is het verschil precies? Je vinger plat ergens opleggen kost zelfs nog minder moeite. Natuurlijk raak je eraan gewend, maar dat is ook het geval met Touch ID, dus dat is niet echt een argument. Feitelijk is ontgrendelen met Touch ID makkelijker (want 1 handeling en het kan vanuit alle hoeken en standen zonder met je hoofd voor de camera te zitten en daarbij kost een druk minder moeite dan een swipe).

De X gaat leuk worden voor mensen op kantoor die hun telefoon plat aan de zijkant op hun bureau hebben liggen. Unlocken kan dan alleen door er met je hoofd boven te gaan hangen of de code in te voeren. En als je het toestel recht voor je legt gaat het scherm steeds aan terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Dit geldt ook voor in de auto, tenzij je die functie weer aanzet dat je niet gestoord wilt worden tijdens het rijden, maar dan zie je helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:53:

De X gaat leuk worden voor mensen op kantoor die hun telefoon plat aan de zijkant op hun bureau hebben liggen. Unlocken kan dan alleen door er met je hoofd boven te gaan hangen of de code in te voeren. En als je het toestel recht voor je legt gaat het scherm steeds aan terwijl je dat eigenlijk niet wilt. Dit geldt ook voor in de auto, tenzij je die functie weer aanzet dat je niet gestoord wilt worden tijdens het rijden, maar dan zie je helemaal niks.
Ja kan best, maar dan zeg ik, wacht het eerst nou maar eens af want misschien valt dat alles best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
Het 1e keer laten scannen van je gezicht gaat in ieder geval een stuk makkelijker dan het scannen van een vinger op je home knop.

Zie bv
YouTube: First Look of Apple Iphone X Face Id and new features | Apple iPhone...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04:11

aex351

I am the one

matthijst schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 07:28:
Apple wilt gewoon zelf Pokemon vangen.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:05:
[...]

Apple wilt gewoon zelf Pokemon vangen.
Hoop ik wel dat het ontgrendelen beter gaan dan bij de demo, anders is het pech, pokemon weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 10:54:
[...]

Ja kan best, maar dan zeg ik, wacht het eerst nou maar eens af want misschien valt dat alles best mee :)
Wat valt precies mee dan? Op de plek waar mijn toestel standaard op mijn bureau ligt, ziet de camera alleen het plafond. Het is wat het is, lijkt me. Probeer het eens uit met je huidige toestel, zou ik zeggen. ;)
deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:00:
Het 1e keer laten scannen van je gezicht gaat in ieder geval een stuk makkelijker dan het scannen van een vinger op je home knop.

Zie bv
YouTube: First Look of Apple Iphone X Face Id and new features | Apple iPhone...
Vind je dat echt een probleem cq. USP?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Echt, ik laat jullie twee tellen alleen en het ontspoort volledig. Jullie lijken wel kleine kinderen :+

Enfin, ik neem zo aan dat we hier allemaal een iPhone x gaan bestellen? :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:07:
Echt, ik laat jullie twee tellen alleen en het ontspoort volledig. Jullie lijken wel kleine kinderen :+

Ik ga hoogstwaarschijnlijk, net als Geert, eerst nee roepen en vervolgens toch kopen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984

Dat was wel mijn eerste intentie als Apple fanboy, maar bij nader inzien ga ik voor een 8 Plus.

Ik vind de X verder wel een interessante stap en een aardig onderwerp om over te discussiëren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:07:
[...]

Wat valt precies mee dan? Op de plek waar mijn toestel standaard op mijn bureau ligt, ziet de camera alleen het plafond. Het is wat het is, lijkt me. Probeer het eens uit met je huidige toestel, zou ik zeggen. ;)

[...]

Vind je dat echt een probleem cq. USP?
Ja, het scannen van een vinger vind ik niet super lekker gaan. Daarna werkt touch ID prima hoor.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:08:
[...]

Ik ga hoogstwaarschijnlijk, net als Geert, eerst nee roepen en vervolgens toch kopen :9~
Ja, we zijn immers allemaal iSheeps. * NiGeLaToR gaat er ongetwijfeld ook voor.
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:15:
[...]

Dat was wel mijn eerste intentie als Apple fanboy, maar bij nader inzien ga ik voor een 8 Plus.

Ik vind de X verder wel een interessante stap en een aardig onderwerp om over te discussiëren.
Prijs is wel een dingetje. Ik laat me nog wel beïnvloeden door een keer een real life kennismaking. Voor dat geld wil ik wel écht het gevoel hebben iets bijzonders vast te houden. Dat er dan andere telefoons zijn die dezelfde foefjes al lang hadden vind ik geen enkel probleem. Mijn elektrische tandenborstel had in 2001 al wireless charging en daar bel ik toch ook niet mee :+

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21:40

Nogne

>.<

Ik heb de 8Plus 256GB besteld. En als de X een tijdje uit is, wil ik kijken hoe de reviews zijn voordat ik naar de X ga switchen. Zelf ben ik bang dat het FaceID nog niet zo fijn gaat werken als TouchID, en voor 1300 euro wil ik een telefoon die het altijd doet.

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Nee, ik denk dat ik de iPhone X laat voor wat het is. De bediening staat me niet aan. Ik vind het echt een stap achteruit. Het design / formaat vind ik daarentegen wel mooi, op de notch na. Het enige dat ontbreekt is de 3,5mm jack (kan ik op zich nog meeleven) maar die home-knop en alles moeten doen met gestures niet. Verder moet je de telefoon nu sneller met twee handen bedienen (zie ook reviews) door deze wijziging. Ook dat vind ik niet praktisch.

Ik denk dat dit één van de meest minst populaire iPhone gaat worden. Wil zeggen een totale mislukking. Maar zover zal het misschien wel niet komen omdat Apple zijn naam mee heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:24:
[...]

Nee, ik denk dat ik de iPhone X laat voor wat het is. De bediening staat me niet aan. Ik vind het echt een stap achteruit. Het design / formaat vind ik daarentegen wel mooi, op de notch na. Het enige dat ontbreekt is de 3,5mm jack (kan ik op zich nog meeleven) maar die home-knop en alles moeten doen met gestures niet. Verder moet je de telefoon nu sneller met twee handen bedienen (zie ook reviews) door deze wijziging. Ook dat vind ik niet praktisch.

Ik denk dat dit één van de meest minst populaire iPhone gaat worden. Wil zeggen een totale mislukking. Maar zover zal het misschien wel niet komen omdat Apple zijn naam mee heeft.
Je zou het haast denken dat dit de minst populaire iPhone gaat worden met zijn dure prijs en relatief groot risico op problemen betreft unlocken etc. And yet, niks is minder waar denk ik. Vergelijk dit topic eens met de 8.
Denk dat er meer dan genoeg mensen zijn die een gokje willen wagen met dit toestel.

Oh, hoorde ik iets over een 3,5mm jack? Wat is dat? Kan je dat eten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:08:
[...]

Haha...serieus, de vrouw des huizes heeft dit de afgelopen dagen al meerdere keren geroepen thuis :Y :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Geert1976 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:34:
[...]

Haha...serieus, de vrouw des huizes heeft dit de afgelopen dagen al meerdere keren geroepen thuis :Y :Y
Als trotse bezitter van de iPhone X Karma badge, ben je het Tweakers.Net wel een beetje verplicht ook :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:26:
[...]

Je zou het haast denken dat dit de minst populaire iPhone gaat worden met zijn dure prijs en relatief groot risico op problemen betreft unlocken etc. And yet, niks is minder waar denk ik. Vergelijk dit topic eens met de 8.
Denk dat er meer dan genoeg mensen zijn die een gokje willen wagen met dit toestel.

Oh, hoorde ik iets over een 3,5mm jack? Wat is dat? Kan je dat eten?
De 8 is gewoon de 7s. Over de X valt natuurlijk veel meer te discussiëren omdat het gewoon een 1st gen product is met een nieuw soort bediening. Dat dit topic harder loopt, zegt om precies te zijn helemaal niks over hoe populair de een of de ander gaat worden. ;)

Ik denk persoonlijk ook dat de X niet het succes gaat worden waar Apple op hoopt. Je ziet eigenlijk aan alles dat ze concessies hebben moeten doen om deze form factor voor elkaar te krijgen (geen home button, geen control panel meer van onderen, een onhandige oplossing om multitasking op te roepen etc.).

Ik ben eigenlijk nu al benieuwd wat ze volgend jaar gaan laten zien. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:34:
[...]

Als trotse bezitter van de iPhone X Karma badge, ben je het Tweakers.Net wel een beetje verplicht ook :+
Niet door vertellen, maar ik word door Cook betaald jullie allemaal helemaal waus te maken voor de iPhone X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gehoord dat er een zelf helend scherm komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:39:
Heb gehoord dat er een zelf helend scherm komt ?
Ik ook, en ook een lader die koffie kan zetten.

Ok grapje, nee ik heb zelf niks gehoord over een helend scherm.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 11:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Nee, dat is eigenlijk de 6SSS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou je eigenlijk met een Apple Watch 3 draadloze lader ook je iPhone X kunnen laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:40:
[...]

Ik ook, en ook een lader die koffie kan zetten.

Ok grapje, nee ik heb zelf niks gehoord over een helend scherm.
Zou wat fijn, een lader die koffie kan zetten. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:41:
[...]

Reden om een insta buy hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dennissimeau
  • Laatst online: 20-09 22:57
[...]
Zou niet zo moeilijk moeten zijn, ontwikkel een koffiemachine die een lightning aansluiting heeft en herprogrammeer de mini ARM chip in de lightning kabel tot een koffiecontroller :P.

//ontopic:

Hebben jullie al leuke hoesjes gezien? Momenteel ben ik wel gecharmeerd van de olijfgroene siliconen case van Apple en de product(RED) leren hoes, die iets donkerder lijkt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentaart
Je kan de X best kopen, maar dan kan je nog steeds zeggen dat TouchID beter is. Maar dat wil niet zeggen dat je hem niet moet kopen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

dennissimeau schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:44:
[...]

Zou niet zo moeilijk moeten zijn, ontwikkel een koffiemachine die een lightning aansluiting heeft en herprogrammeer de mini ARM chip in de lightning kabel tot een koffiecontroller :P.

//ontopic:

Hebben jullie al leuke hoesjes gezien? Momenteel ben ik wel gecharmeerd van de olijfgroene siliconen case van Apple en de product(RED) leren hoes, die iets donkerder lijkt.
Hoesje net opgezocht, ziet er strak uit! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Werk al een tijdje met 'FaceID' en dat werkt altijd prima, tenzij ik als 'no one' een ander masker op zet. Dan moet ik even eenmalig opnieuw inleren :+

Snap de ophef dus niet zo. Overigens prima als je het eerst zelf wilt ervaren, dat ga ik zeker ook eerst doen. Maar bestel nog geen iPhone 8 - ik wil erg graag de nieuwe camera maar niet de omvang van de 'plus'. Dus tjah.
aex351 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:24:
[...]

PR-technisch is het nu al een van de succesvolste telefoons. Hoeveel mensen het er niet over hebben.. bizar. Het overstemde zelfs al het fakenews-puzzelbullshit-wintochniets-dingen op Facebook :+

Maar hoeveel er verkocht gaan worden merken we snel genoeg.

[ Voor 43% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-09-2017 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G33st
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:49:
Werk al een tijdje met 'FaceID' en dat werkt altijd prima, tenzij ik als 'no one' een ander masker op zet. Dan moet ik even eenmalig opnieuw inleren :+
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat snap je niet precies ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:24
Hoe hij gebruik maakt van FaceID als er nog geen iPhone X is geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oohh schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:52:
[...]

Hoe hij gebruik maakt van FaceID als er nog geen iPhone X is geleverd?
|:( :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
@oohh @Verwijderd ik heb een MS Surface en die doet hetzelfde, met meerdere camera's en IR op m'n gezicht unlocken. Die techniek is niet nieuw, alleen de ophef is nieuw ;)

Vandaar de 'FaceID', MS noemt het gewoon 'MS Hello' volgens mij.

[ Voor 16% gewijzigd door NiGeLaToR op 19-09-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:55:
@oohh @Verwijderd ik heb een MS Surface en die doet hetzelfde, met meerdere camera's en IR op m'n gezicht unlocken. Die techniek is niet nieuw, alleen de ophef is nieuw ;)

Vandaar de 'FaceID', MS noemt het gewoon 'MS Hello' volgens mij.
Is het daadwerkelijk ook dezelfde techniek? Ik weet dat MS Hello namelijk echt perfect werkt, heb zelf ook een surface pro gehad en mannn, ik mis die unlock zo bad :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:49:
<knip>

[...]

PR-technisch is het nu al een van de succesvolste telefoons. Hoeveel mensen het er niet over hebben.. bizar. Het overstemde zelfs al het fakenews-puzzelbullshit-wintochniets-dingen op Facebook :+

Maar hoeveel er verkocht gaan worden merken we snel genoeg.
Het is inderdaad een veel besproken telefoon. Maar laten we wel eerlijk wezen. Het gaat niet over hoe goed deze telefoon is. Het sentiment is negatief. Zie ook deze thread. Niemand heeft het over hoe goed deze telefoon is. En op de punten die goed zijn, moet Apple het afleggen tegen concurrenten. Neem het OLED scherm als voorbeeld. Het is kennelijk een Samsung scherm, en op basis van de specs kan je nu al uit afleiden dat Samsung de betere OLED scherm in zijn S8 heeft geïmplementeerd. Meer nits en een hogere DPI. Het enige goede van de iPhone X is het formaat / design (tot op een zekere hoogte - want kwestie van smaak) en iOS.

En lezend in één van de vorige reacties. Je kan gewoon zien dat Apple zich in allerlei bochten heeft moeten wringen om de iPhone X passend en metend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
aex351 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:01:
[...]

Het is inderdaad een veel besproken telefoon. Maar laten we wel eerlijk wezen. Het gaat niet over hoe goed deze telefoon is. Het sentiment is negatief. Zie ook deze thread. Niemand heeft het over hoe goed deze telefoon is. En op de punten die goed zijn, moet Apple het afleggen tegen concurrenten. Neem het OLED scherm als voorbeeld. Het is kennelijk een Samsung scherm, en op basis van de specs kan je nu al uit afleiden dat Samsung de betere OLED scherm in zijn S8 heeft geïmplementeerd. Meer nits en een hogere DPI. Het enige goede van de iPhone X is het formaat / design (tot op een zekere hoogte - want kwestie van smaak) en iOS.

En lezend in één van de vorige reacties. Je kan gewoon zien dat Apple zich in allerlei bochten heeft moeten wringen om de iPhone X passend en metend te krijgen.
Volgens mij is het sentiment bij de nieuwste iphone altijd negatief. Daar doe ik zelf vaak ook aan mee en toch heb ik een (niet de nieuwste) iphone.

[ Voor 3% gewijzigd door aicaramba op 19-09-2017 12:08 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

aicaramba schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:07:
[...]

Volgens mij is het sentiment bij de nieuwste iphone altijd negatief. Daar doe ik zelf vaak ook aan mee en toch heb ik een (niet de nieuwste) iphone.
Volgens mij is dat al jaren zo. Toch blijft iedereen ze kopen, maar dat zie je wel bij meerdere dingen. Heeft te maken met humanity en de drang om te zeiken denk ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
[...]

Hoesje is er al. ;)

[YouTube: https://youtu.be/O3S6QgFjk40]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is inderdaad een veel besproken telefoon. Maar laten we wel eerlijk wezen. Het gaat niet over hoe goed deze telefoon is. Het sentiment is negatief.
There is no such thing as bad publicity

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

aicaramba schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:07:
[...]

Dat valt wel mee. Ja er waren minpunten, maar de pluspunten hadden vaak toch wel de overhand. Zeker in vergelijking met wat de concurrenten toen hadden. Maar nu is de balans anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:21:
[...]

Dat valt wel mee. Ja er waren minpunten, maar de pluspunten hadden vaak toch wel de overhand. Zeker in vergelijking met wat de concurrenten toen hadden. Maar nu is de balans anders.
En hoe, precies, is deze balans dit keer anders? Dit horen we namelijk ook bij elke launch. Het voelt als aan elke World of Warcraft xpac. :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:22:
[...]

En hoe, precies, is deze balans dit keer anders? Dit horen we namelijk ook bij elke launch. Het voelt als aan elke World of Warcraft xpac. :+
Er zijn maar twee opties die je kan afleiden uit mijn post. De minpunten hebben nu de overhand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:37:
Ik denk persoonlijk ook dat de X niet het succes gaat worden waar Apple op hoopt. Je ziet eigenlijk aan alles dat ze concessies hebben moeten doen om deze form factor voor elkaar te krijgen (geen home button, geen control panel meer van onderen, een onhandige oplossing om multitasking op te roepen etc.).
Maar aan die concessies ontkwamen ze zowieso niet, toch?

Ik denk dat ik liever een face ID heb dan een sensor op de achterkant van het toestel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kimiferrari
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 21:44
Het is niks anders dan met vorig jaar. De prijs is altijd een discussie dus dat is al niet anders.

Vorig jaar ging het voornamelijk over het missen van de 3,5mm jack en het moeten gebruiken van een dongle daarvoor.

nu gaat het over de FaceID

Acties:
  • +3 Henk 'm!
aex351 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:21:
Ik denk dat dit allemaal wel meevalt. Het is maar net hoe je er naar kijkt, negativiteit valt sommige gewoon wat meer op en als je wel positief bent wordt je direct in het Fanboy hoekje geplaatst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

kimiferrari schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:25:
Het is niks anders dan met vorig jaar. De prijs is altijd een discussie dus dat is al niet anders.

Vorig jaar ging het voornamelijk over het missen van de 3,5mm jack en het moeten gebruiken van een dongle daarvoor.

nu gaat het over de FaceID
En volgend jaar gaat het weer over het ontbreken van de lock button. oid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 11:56:
[...]

Is het daadwerkelijk ook dezelfde techniek? Ik weet dat MS Hello namelijk echt perfect werkt, heb zelf ook een surface pro gehad en mannn, ik mis die unlock zo bad :D
Nou of het hetzelfde is weet ik niet, maar het idee is hetzelfde. Het moet dus gewoon kunnen werken. Ik heb met Windows Hello eerder dat ie me inlogt terwijl ik net weg wil lopen na een screenlock dan dat ie het niet doet.
[...]

Kom zeg, het nieuwe iPhone topic wordt altijd gevuld met mensen die komen melden dat ze het toestel niet gaan kopen omdat redenen. Dat was met de voorgaande iPhone's niet anders. Dat een ander merk een beter schermpje heeft maakt niet dat het er ook beter uit gaat zien. Ik heb nog nooit een Samsung in m'n handen gehad waarvan ik dacht 'wow'. Dat is nu eenmaal mijn beleving. Het enige wat ik jammer vind is dat het zo'n heilige oorlog is geworden.. tis net als je voorkeur voor mayonaise of fritessaus.. of tussen appel en peer.. melk en karnemelk.. bloemkool of brocolli.. kwestie van smaak d:)b
Ja.. mensen.. meningen.. Top d:)b Ik wacht gewoon tot ie er is en oordeel dan. Zelf. En kies dan. Zelf. :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:35:
[...]

Kom zeg, het nieuwe iPhone topic wordt altijd gevuld met mensen die komen melden dat ze het toestel niet gaan kopen omdat redenen. Dat was met de voorgaande iPhone's niet anders. Dat een ander merk een beter schermpje heeft maakt niet dat het er ook beter uit gaat zien. Ik heb nog nooit een Samsung in m'n handen gehad waarvan ik dacht 'wow'. Dat is nu eenmaal mijn beleving. Het enige wat ik jammer vind is dat het zo'n heilige oorlog is geworden.. tis net als je voorkeur voor mayonaise of fritessaus.. of tussen appel en peer.. melk en karnemelk.. bloemkool of brocolli.. kwestie van smaak d:)b

[...]

Ja.. mensen.. meningen.. Top d:)b Ik wacht gewoon tot ie er is en oordeel dan. Zelf. En kies dan. Zelf. :Y
Precies dit, mensen komen letterlijk even klagen dat we niet goed zijn dat we deze toestellen kopen. Als je sommige moet geloven, moeten we allemaal even naar de dokter voor een check of we nog wel 100% in orde zijn :+ En nee, dit is niet alleen bij de X hoor, zijn zat van zulke posts bij de iPhone 8. Er valt trouwens altijd wel wat te zeiken. Het is immers makkelijk hoor, zeiken om te zeiken is niet bepaald moeilijk maar brengt wel een negatieve sfeer in fora's en dergelijk. Ik vraag mij dan af waarom deze mensen in deze topics komen dan. Niemand verplicht hun namelijk om hun telefoon te vervangen met een "Te dure X/8" toch?

Die strijd van Android VS Apple gaat overigens al jaren. Dat begon al op de middelbare school, en dat is nog steeds tot op de dag van vandaag een rete actieve topic. Het begint haast op een heilige oorlog te lijken inderdaad. Apple / Android begint wel op het Palestina/jodendom van het westen te lijken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:22:
[...]

Bij mij persoonlijk is de balans zeker anders en ook in mijn omgeving (IT bedrijf met veel Apple "nerds" waarbij we zelf ook smartphones aan onze klanten leveren) zijn mensen een stuk meer sceptisch dan anders. Vorig jaar vlogen de iPhone 7 pre-orders van zowel klanten als collega's mij om de oren na de keynote, maar tot nu toe nagenoeg geen vraag naar de X. De 8 is wel al besteld.
deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:25:
[...]

Maar aan die concessies ontkwamen ze zowieso niet, toch?

Ik denk dat ik liever een face ID heb dan een sensor op de achterkant van het toestel.
Als het je niet lukt een fysieke homebutton in dit design te implementeren, dan ontkom je daar inderdaad niet aan. Ik heb het ook nergens over een sensor aan de achterkant, want dat vind ik ook geen oplossing en zou ook niets voor Apple zijn, denk ik. Anders hadden ze dat wel gedaan.
Donstil schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:26:
[...]

Ik denk dat dit allemaal wel meevalt. Het is maar net hoe je er naar kijkt, negativiteit valt sommige gewoon wat meer op en als je wel positief bent wordt je direct in het Fanboy hoekje geplaatst.
Ik noem mezelf zeker een fanboy en ik kan echt maar moeilijk de nadelen van de X negeren. Dat heb ik eigenlijk nooit zo sterk gehad als nu. Als je gewoon met een nuchtere blik naar Face ID kijkt en de voor- en nadelen ten opzichte van Touch ID bekijkt (meer handelingen nodig, niet meer snel kunnen unlocken vanuit iedere hoek, control panel niet meer met 1 hand op te roepen, multitasken niet meer intuïtief op te roepen etc.), dan kan ik me niet echt voorstellen dat mensen zich zo blindstaren op een telefoon dat ze bijna € 1200,- gaan neerleggen voor een 1st gen device met een, zo op het eerste gezicht, minder intuïtieve manier van ontgrendelen. Maar hey, that's just me. ;)
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:41:
[...]

Precies dit, mensen komen letterlijk even klagen dat we niet goed zijn dat we deze toestellen kopen. Als je sommige moet geloven, moeten we allemaal even naar de dokter voor een check of we nog wel 100% in orde zijn :+ En nee, dit is niet alleen bij de X hoor, zijn zat van zulke posts bij de iPhone 8. Er valt trouwens altijd wel wat te zeiken. Het is immers makkelijk hoor, zeiken om te zeiken is niet bepaald moeilijk maar brengt wel een negatieve sfeer in fora's en dergelijk. Ik vraag mij dan af waarom deze mensen in deze topics komen dan. Niemand verplicht hun namelijk om hun telefoon te vervangen met een "Te dure X/8" toch?

Die strijd van Android VS Apple gaat overigens al jaren. Dat begon al op de middelbare school, en dat is nog steeds tot op de dag van vandaag een rete actieve topic. Het begint haast op een heilige oorlog te lijken inderdaad. Apple / Android begint wel op het Palestina/jodendom van het westen te lijken :+
Jij noemt het zeiken. Ik zie eigenlijk niemand echt zeiken, maar meer onderbouwd een discussie met voor en tegens voeren. Ik zie niet in wat daar mis mee is. Het is leuk hoor, die ideale wereld van je waarin topics alleen bezocht worden door ja-knikkers en iedereen lyrisch is over een product, maar ik denk zelf dat een forum dan snel heel saai wordt.

Ik kom verder niet in Android topics want ik heb er niks mee als Apple gebruiker.

[ Voor 25% gewijzigd door bram1984 op 19-09-2017 12:49 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deels denk ik: inderdaad, je hebt altijd de schreeuwers die het hardst roepen dat ze geen nieuwe iPhone nemen, in dit geval door het gemis aan TouchID, de vreemde notch in het scherm en het wellicht slechter dan TouchID werkende FaceID. De prijs speelt ook mee.

Aan de andere kant denk ik dat mensen wel een beetje klaar zijn om veel geld neer te leggen voor een smartphone: een iPhone 6S functioneert prima, een iPhone 7 zeker en een iPhone 8 al helemaal. Zelfs een iPhone SE van 379 euro zou nog wat jaartjes mee kunnen. Waar tegenwoordig mensen een basis hebben in gebruik van apps en iPhone, hadden we vroeger het idee dat we er alles mee wilden doen.

Als ik naar mijzelf kijk: een iPhone 8 Plus na mijn iPhone 7 is voldoende. Ik wacht wel een jaartje op de iPhone X 2018 als deze komt. Laat ze eerst alles maar even finetunen, naar mijn gevoel hebben ze daar nog geen tijd voor gehad.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

THE_BASE schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:52:
Deels denk ik: inderdaad, je hebt altijd de schreeuwers die het hardst roepen dat ze geen nieuwe iPhone nemen, in dit geval door het gemis aan TouchID, de vreemde notch in het scherm en het wellicht slechter dan TouchID werkende FaceID. De prijs speelt ook mee.
De reden waarom ik nog twijfel om de X te halen is o.a. de TouchID. Ja, ik kan mijzelf nog niet overtuigen. Maakt dit in mijn ogen de iPhone X slecht/waardeloos? Absoluut niet. Ik vind het een prachtig apparaat en ben nog steeds aan het bedenken of ik voor de 8 ga of toch de X.
Ik ben alleen nogal moeilijk met veranderingen, heeft niks met Apple te maken.
Ik denk dat meerdere dit hebben, maar gaan dan het toestel maar bekritiseren, wat erg jammer is. Overigens is FaceID imo wel de toekomst. We gaan allemaal op een geven moment over naar FaceID :+

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 13:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

THE_BASE schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:52:
Als ik naar mijzelf kijk: een iPhone 8 Plus na mijn iPhone 7 is voldoende. Ik wacht wel een jaartje op de iPhone X 2018 als deze komt. Laat ze eerst alles maar even finetunen, naar mijn gevoel hebben ze daar nog geen tijd voor gehad.
Dat is exact de reden waarom ik de X nog een jaartje of 2 aan mij voorbij laat gaan. De Xs met FaceID en TouchID (in het scherm) word een insta buy. Prijs vind ik zelf niet echt belangrijk, je kan het betalen of je kan het niet betalen (en eigenlijk het belangrijkste: wil betalen). En Apple ligt er (nu nog) niet wakker van als mensen een 8(Plus) nemen ipv de X.

Ik ben een beetje klaar met 1st gen Apple apparatuur, de iPad 1 was al snel "traag" (word nog wel elke dag gebruikt hier in huis) en de Apple Watch maakte na 1 jaar zo'n grote sprong dat de 1st gen al snel "verouderd" was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 12:45:

Ik noem mezelf zeker een fanboy en ik kan echt maar moeilijk de nadelen van de X negeren. Dat heb ik eigenlijk nooit zo sterk gehad als nu. Als je gewoon met een nuchtere blik naar Face ID kijkt en de voor- en nadelen ten opzichte van Touch ID bekijkt (meer handelingen nodig, niet meer snel kunnen unlocken vanuit iedere hoek, control panel niet meer met 1 hand op te roepen, multitasken niet meer intuïtief op te roepen etc.), dan kan ik me niet echt voorstellen dat mensen zich zo blindstaren op een telefoon dat ze bijna € 1200,- gaan neerleggen voor een 1st gen device met een, zo op het eerste gezicht, minder intuïtieve manier van ontgrendelen. Maar hey, that's just me. ;)
Ja FaceID is voor mij ook nog wel een grote vraag. Het ontbreken van de homeknop en het moeten swipen enz geloof ik wel maar FaceID moet ik ook nog maar zien. Ik geef het voor nu de voordeel van de twijfel (want Apple) en laat de X er zeker niet voor liggen,

Dat zelfde geld ook voor de prijs trouwens. Ik snap dat dit voor sommige een brug te ver is op het gebied van willen en kunnen betalen maar voor mij persoonlijk is dit niet het geval. Ik gebruik een dergelijk device 5 uur per dag en dan mag dat best wel wat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Nogne schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:17:
[...]

Dat is exact de reden waarom ik de X nog een jaartje of 2 aan mij voorbij laat gaan. De Xs met FaceID en TouchID (in het scherm) word een insta buy. Prijs vind ik zelf niet echt belangrijk, je kan het betalen of je kan het niet betalen (en eigenlijk het belangrijkste: wil betalen). En Apple ligt er (nu nog) niet wakker van als mensen een 8(Plus) nemen ipv de X.

Ik ben een beetje klaar met 1st gen Apple apparatuur, de iPad 1 was al snel "traag" (word nog wel elke dag gebruikt hier in huis) en de Apple Watch maakte na 1 jaar zo'n grote sprong dat de 1st gen al snel "verouderd" was.
Wat mij betreft maak je hier een grote denkfout, die is namelijk de 10e generatie Iphone met 1 onderdeel, wat nog nergens gereviewd is, dat first gen is maar bij concurrenten (Surface) prima werkt. Als je 1 ding van Apple mag verwachten is dat ze iets bestaands nog beter implementeren.

Denk je dat het scherm na 1 jaar niet goed genoeg meer is? Denk je dat hij snel traag zou worden met deze super processor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Malt007 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:26:
[...]

Wat mij betreft maak je hier een grote denkfout, die is namelijk de 10e generatie Iphone met 1 onderdeel, wat nog nergens gereviewd is, dat first gen is maar bij concurrenten (Surface) prima werkt. Als je 1 ding van Apple mag verwachten is dat ze iets bestaands nog beter implementeren.

Denk je dat het scherm na 1 jaar niet goed genoeg meer is? Denk je dat hij snel traag zou worden met deze super processor?
Ik tel er drie.

* OLED scherm
* Compleet nieuwe form factor
* Face ID

En de CPU is natuurlijk nieuw, maar dat is ieder jaar zo.

Ik twijfel er ook niet aan dat Face ID op zichzelf prima werkt. Sterker: ik weet zeker dat het heel goed gaat werken. Ik denk alleen niet dat het een vooruitgang is in de manier waarop je je device ontgrendelt. Ik ontgrendel mijn telefoon dagelijks echt talloze keren in situaties waarbij mijn gezicht niet zichtbaar is voor de camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:31:
[...]

Ik tel er drie.

* OLED scherm
* Compleet nieuwe form factor
* Face ID

En de CPU is natuurlijk nieuw, maar dat is ieder jaar zo.

Ik twijfel er ook niet aan dat Face ID op zichzelf prima werkt. Sterker: ik weet zeker dat het heel goed gaat werken. Ik denk alleen niet dat het een vooruitgang is in de manier waarop je je device ontgrendelt. Ik ontgrendel mijn telefoon dagelijks echt talloze keren in situaties waarbij mijn gezicht niet zichtbaar is voor de camera.
Wat zou dan wel een vooruitgang zijn, er rekening mee houdend dat de homeknop komt te vervallen vanwege het device-vullende scherm?
Welke alternatieven zijn er?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:31:
[...]
Ik ontgrendel mijn telefoon dagelijks echt talloze keren in situaties waarbij mijn gezicht niet zichtbaar is voor de camera.
In feite wordt je "geforceerd" een houding aan te gaan nemen die zichtbaar is voor je gezicht. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

Malt007 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:26:
[...]

Dit is niet de 10e generatie, dat is de iPhone 8. Dat is de 10e generatie. En 10 generaties geeft geen garantie voor goede werking, want FaceID is nieuw. Dus 1e generatie. Dat staat los van het feit hoe oud de iPhone reeks is.

Ik geloof heilig dat Apple het goed gaat implementeren, maar dat neemt niet weg dat het nog in de kinderschoenen staat.

Het scherm zal de komende jaren goed genoeg zijn, hoezo vraag je dat? En traag zal de X niet zo snel worden, hij waarschijnlijk iets sneller degraderen dan de 8 en 8Plus omdat die iets minder pixels hebben. Maar ik verwacht dat het verschil te verwaarlozen zal zijn

Pagina: 1 ... 19 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.