resume na 79 pagina's:
-1 eerst zaten er mensen te ''zeuren'' over de prijs....dit werd niet op prijs gesteld door sommige/velen hier.
-2 toen werd de notch bekritiseert, mocht ook niet, want ''joh, dat went wel'', ''pffff, wat zeur je nou, ''zie je niet meer na een paar dagen'' (laten we gewoon wel eerlijk blijven he; als Samsung met zo'n overduidelijk zichtbare notch zou komen, zou oa Tweakers te klein ziijn geweest, maar ja,....Apple he)
-3 vervolgens laatste paar pagina's werd FaceID/TouchID besproken, ook dit kreeg een soortgelijk antwoord als in punten 1 en 2.
We zijn dus op het punt beland eigenlijk dat alles wat in een niet alleen-postieve manier wordt besproken, zeg maar een soort van ''álles is hosanna bij Apple'' hiet niet thuishoort?
Dan zouden we wellicht een aanpassing moeten aanbrengen aan en duidelijk moeten vermelden dat er alleen zeer lichtjes kritiek mag zijn wat de iPhone X aangaat en/of alleen positieve posts geplaatst mogen worden..
Ik vind de X op veel vlakken een prima telefoont(en heb in dit topic al veel positieve punten aangehaald maar die worden voor het gemak vergeten als ik weer word aangesproken dat ik ''zeur'' over iets anders), maar er zijn nog genoeg zaken in deze X waar ik in gezonde twijfels bij heb.
De koper van een iPhone X is simpelweg een test konijntje voor Apple (want compleet nieuwe techniek).
Je mag de X helemaal suf testen voor 14 dagen, daarna is het gewoon over.
Je hebt dus precies 2 weken om je aan te passen aan de nieuwe gestures (nieuwe 2e natuur dus), de notch, FaceID etc etc etc..
Daarna ben je of je ruim €1100/€1300 ''kwijt'' (als in geen geld meer terug via Apple) of je kan het ding na bijv een paar weken zelf verkopen, mocht het toch niet bevallen, met een paar honderd euro verlies.
We hebben het hier niet over bijv een nieuw radiootje van €200, een printer van €120 of een staafmixer van €49.
Apple heeft nog nooit een telefoon gezet in deze prijsklasse (geen enkele smartphone fabrikant overigens!), dan lijkt me het niet eens zo vreemd dat de consument voor dit geld toch een soort van zekerheid wil hebben dat het ding voor 98% vlekkeloos werkt.
Ook met in het achterhoofd dat de techniek die wordt gebruikt in deze X compleet nieuw is en nog nooit eerder gebruikt is door Apple.
De ene groep slikt alles wat Apple ze toewerpt tegen élke prijs (want Apple) en de andere groep wil voor in sommige gevallen een ruim €1300 telefoon , toch wel ''iets'' van zekerheid hebben en/of is soms zeer kritisch zelfs.
En er zal vast nog een 3e (en 4e) groep zijn
[
Voor 4% gewijzigd door
_Bailey_ op 20-09-2017 04:09
]