[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.841 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nwnc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 19:50
Als ik nu een x zou kopen, zou dat puur op basis van emotie zijn. Ik wacht nog tot de volgende iteratie uit is en voldoende is doorontwikkeld. Ongelukken buiten beschouwing gelaten, schat ik in dat mijn iPhone 6 nog 2-3 jaar meekan. Apple maakt het me wel ontieglijk moeilijk om de minimalisme toer op te gaan; minder materialisme etc. Dat komt omdat die fucking Jobs juist minimalisme uitstekend heeft vertaald naar een produkt. Less is more dat klopt. Less is also more expensive.

[ Voor 1% gewijzigd door nwnc op 19-09-2017 14:54 . Reden: Spelling & grammatica ]

Inventaris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:36:
[...]

In feite wordt je "geforceerd" een houding aan te gaan nemen die zichtbaar is voor je gezicht. B)
Aan het aantal snapchat gebruikers te zien word dat niet geforceerd :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:55:
[...]

Aan het aantal snapchat gebruikers te zien word dat niet geforceerd :9~
Haha, scherp hoor! Alleen zal de iPhone FaceID niet werken met een hondenmasker :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-09 13:25
Nogne schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:43:
[...]

Dit is niet de 10e generatie, dat is de iPhone 8. Dat is de 10e generatie. En 10 generaties geeft geen garantie voor goede werking, want FaceID is nieuw. Dus 1e generatie. Dat staat los van het feit hoe oud de iPhone reeks is.

Ik geloof heilig dat Apple het goed gaat implementeren, maar dat neemt niet weg dat het nog in de kinderschoenen staat.

Het scherm zal de komende jaren goed genoeg zijn, hoezo vraag je dat? En traag zal de X niet zo snel worden, hij waarschijnlijk iets sneller degraderen dan de 8 en 8Plus omdat die iets minder pixels hebben. Maar ik verwacht dat het verschil te verwaarlozen zal zijn
Dit is gewoon de zoveelste generatie iphone, de 6 noem je toch ook niet een first gen omdat deze een andere vorm dan de 5 had?

Alleen face-id is iets echt nieuws, maar verder is het gewoon een iphone zoals alle iphones. Gewoon een scherm, een processor, een accu en IOS. Iets first gen noemen omdat je het anders kan unlocken lijkt me een beetje marketinggelul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:55:
[...]

Haha, scherp hoor! Alleen zal de iPhone FaceID niet werken met een hondenmasker :+
oh niet? Dan is de hype al snel weer weg. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:32:
[...]

Wat zou dan wel een vooruitgang zijn, er rekening mee houdend dat de homeknop komt te vervallen vanwege het device-vullende scherm?
Welke alternatieven zijn er?
Geen. Ik denk persoonlijk niet dat het verwijderen van de homeknop / Touch ID überhaupt een vooruitgang is. Het is meer een minder praktische vervanging (in mijn optiek). Een mogelijkheid om de gebruiker te laten kiezen welke techniek ze gebruiken, zou dat wel zijn (volgend jaar met de Xs wellicht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

deBennie schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:32:
[...]

Wat zou dan wel een vooruitgang zijn, er rekening mee houdend dat de homeknop komt te vervallen vanwege het device-vullende scherm?
Welke alternatieven zijn er?
TouchID achter het scherm geimplementeerd?
Weet niet of dit alternatief op dit moment een optie zou zijn, maar goed, 2 jaar geleden was faceID dat ook niet.

Staat me ook bij dat ik een tijd geleden een patent voorbij zag komen die dit mogelijk zou maken. Geen idee meer of dat van Apple zelf was, overigens.

[ Voor 28% gewijzigd door Zuurstok op 19-09-2017 14:05 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zuurstok schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:02:
[...]

TouchID achter het scherm geimplementeerd?
Weet niet of dit alternatief op dit moment een optie zou zijn, maar goed, 2 jaar geleden was faceID dat ook niet.

Staat me ook bij dat ik een tijd geleden een patent voorbij zag komen die dit mogelijk zou maken. Geen idee meer of dat van Apple zelf was, overigens.
Apple heeft geprobeerd om TouchID onder het glas te krijgen, was helaas niet mogelijk(so far). Dit is wat je bedoelde toch? Als je de achterkant van het toestel bedoeld -> doet samsung al jaren :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:27

Nogne

>.<

Malt007 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:57:
[...]

Dit is gewoon de zoveelste generatie iphone, de 6 noem je toch ook niet een first gen omdat deze een andere vorm dan de 5 had?

Alleen face-id is iets echt nieuws, maar verder is het gewoon een iphone zoals alle iphones. Gewoon een scherm, een processor, een accu en IOS. Iets first gen noemen omdat je het anders kan unlocken lijkt me een beetje marketinggelul.
De 8 is een nieuwe generatie iPhone zoals wij die kennen. De X is een andere lijn iPhone (zie de iPad vs iPad Pro, dat zijn 2 verschillende devices).

Iets first gen noemen omdat het anders unlocked is niet juist. De techniek is in deze zin wel 1st gen, de CPU niet. Maar dit wel de 1e generatie iPhone X, hoe je het went of keert.
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:58:
[...]

Geen. Ik denk persoonlijk niet dat het verwijderen van de homeknop / Touch ID überhaupt een vooruitgang is. Het is meer een minder praktische vervanging (in mijn optiek). Een mogelijkheid om de gebruiker te laten kiezen welke techniek ze gebruiken, zou dat wel zijn (volgend jaar met de Xs wellicht?).
Volgend jaar tijdens de presentatie van de X2 of Xs: The iPhone X just got better, now with FaceID and TouchID! (waarbij TouchID in het scherm zit verwerkt, zoals volgens de geruchten Apple het eigenlijk al deze generatie wilde doen)

[ Voor 28% gewijzigd door Nogne op 19-09-2017 14:11 ]

PS/XBL: Nogne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuurstok
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 26-09 12:52

Zuurstok

Passionately curious

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:09:
[...]

Apple heeft geprobeerd om TouchID onder het glas te krijgen, was helaas niet mogelijk(so far). Dit is wat je bedoelde toch?
Dat is precies wat ik bedoelde, ja :)

[ Voor 15% gewijzigd door Zuurstok op 19-09-2017 14:12 ]

Control the things you can control, maggot. Let everything else take a flying fuck at you and if you must go down, go down with your guns blazing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:31:
[...]

Ik tel er drie.

* OLED scherm
* Compleet nieuwe form factor
* Face ID

En de CPU is natuurlijk nieuw, maar dat is ieder jaar zo.

Ik twijfel er ook niet aan dat Face ID op zichzelf prima werkt. Sterker: ik weet zeker dat het heel goed gaat werken. Ik denk alleen niet dat het een vooruitgang is in de manier waarop je je device ontgrendelt. Ik ontgrendel mijn telefoon dagelijks echt talloze keren in situaties waarbij mijn gezicht niet zichtbaar is voor de camera.
Ben ik ook wel benieuwd naar hoe het zal gaan als je je X wilt ontgrendelen terwijl het voor je op tafel ligt..

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15:48
Jaymone schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:13:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar hoe het zal gaan als je je X wilt ontgrendelen terwijl het voor je op tafel ligt..
Er boven hangen met je gezicht en dan je arm uitstrekken en swipen :P

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaymone schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:13:
[...]
Kleine moeite om je telefoon op te tillen toch? En heeft de X geen numeriek, en of alfanumeriek optie als wachtwoord? Desnoods een veeg optie zoals de Samsung voor de luie mensen onder ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zuurstok schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:12:
[...]

Dat is precies wat ik bedoelde, ja :)
Niet de bron die ik ergens op tweakers had gevonden, maar https://www.theverge.com/...ouch-id-smartphone-screen

https://9to5mac.com/2017/...isplay-embedded-touch-id/

https://www.macrumors.com...h-touch-id-under-display/

Hier kun je zien dat ze patent hadden op een scherm met ingebouwde TouchID. De bron waar vermeld staat dat ze er niet mee doorgaan kan ik niet zo 1,2,3 vinden, ik geloof dat het wel op tweakers gestaan heeft.

Het zou me trouwens niet verbazen als - mocht FaceID toch niet geheel vlekkeloos lopen - dat ze later nog een poging gaan wagen, patent hebben ze immers al.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 14:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:15:
[...]

Kleine moeite om je telefoon op te tillen toch? En heeft de X geen numeriek, en of alfanumeriek optie als wachtwoord? Desnoods een veeg optie zoals de Samsung voor de luie mensen onder ons.
De moeite is het niet maar Apple doet nu net of het ouderwets is om je telefoon op te tillen met notabene de hand waarmee je TouchID kan unlocken en je meteen in je telefoon bent.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 24-09 18:14
SpoekGTi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:17:
[...]

De moeite is het niet maar Apple doet nu net of het ouderwets is om je telefoon op te tillen met notabene de hand waarmee je TouchID kan unlocken en je meteen in je telefoon bent.
Eens. Ik vind het een gave technologie en denk dat we na 2 jaar het niet meer beter weten. Echter zou dit niet ten koste van intuitieve handelingen mogen gaan

Het is weer bijna September 2026 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoekGTi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 14:17:
[...]
Futuristic mindset heeft Apple, vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20:05
Voor de mensen die daadwerkelijk geloven dat Touch ID een comeback gaat maken in de volgende iPhone, let me burst your bubble. Als Face ID een succes blijkt gaat Touch ID never nooit meer terug komen. Sterker, Face ID gaan we dan zien in alle devices.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
diotav schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:05:
Voor de mensen die daadwerkelijk geloven dat Touch ID een comeback gaat maken in de volgende iPhone, let me burst your bubble. Als Face ID een succes blijkt gaat Touch ID never nooit meer terug komen. Sterker, Face ID gaan we dan zien in alle devices.
En in ander nieuws water is nat, wel duh zal dat gaan gebeuren ALS FaceID een succes blijkt.

Bij mij lijkt het me nog eerder voor de hand liggen dat TouchID terugkomt zodra dat ze het in het scherm kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SpoekGTi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:08:
[...]
Bij mij lijkt het me nog eerder voor de hand liggen dat TouchID terugkomt zodra dat ze het in het scherm kunnen implementeren.
Eens.
Gedeeltelijk mee eens, er zijn veel iPhone gebruikers die toch wel de oude vertrouwde TouchID terug willen. Ookal raken we gewend met de FaceID, ik denk persoonlijk dat er nog steeds veel vraag naar de TouchID zal blijven.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:20
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:08:
[...]

Eens.

[...]

Gedeeltelijk mee eens, er zijn veel iPhone gebruikers die toch wel de oude vertrouwde TouchID terug willen. Ookal raken we gewend met de FaceID, ik denk persoonlijk dat er nog steeds veel vraag naar de TouchID zal blijven.
Ik heb nog geen enkel voordeel gezien van Face ID ten opzichte van Touch ID. Bovendien snap ik niet waarom die 'ears' aan de zijkanten van de strook een andere kleur dan zwart mogen weergeven.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 19-09-2017 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Op basis waarvan denk je dat en op basis waarvan denk je dat Face ID een succes gaat worden? Zoals ik al meerdere malen heb aangeven, brengt Face ID qua gebruik geen enkel voordeel met zich mee, behalve een extra handeling. Daarbij zijn er aanwijzingen dat Apple geprobeerd heeft een home knip in het scherm te zetten, wat niet gelukt is. Het is voor volgend jaar natuurlijk de perfecte upsell om X gebruikers die Face ID vinden tegenvallen, naar hetzelfde toestel met zowel Face- als Touch ID te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:14:
[...]

Ik heb nog geen enkel voordeel gezien van Face ID ten opzichte van Touch ID.
Dat heb ik ook nergens neergezet, zelf ben ik niet zo een fan van de FaceID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:16:
[...]

Dat heb ik ook nergens neergezet, zelf ben ik niet zo een fan van de FaceID.
Was ook meer een toevoeging. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
NotSoSteady schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:14:
[...]

Ik heb nog geen enkel voordeel gezien van Face ID ten opzichte van Touch ID. Bovendien snap ik niet waarom die 'ears' aan de zijkanten van de strook een andere kleur dan zwart mogen weergeven.
Nou, met FaceID hoef je geen rekening meer te houden met natte / vieze vingers :) Mensen die werken met handen kunnen daar erg last van krijgen. Dat is de enige voordeel wat ik kan bedenken bij FaceID. Dat het veiliger is etc.. ja...

Ik ben meer benieuwd naar de scan hoek van FaceID, elke keer recht voor houden werkt snel geïrriteerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Klokhuisje schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:26:
[...]

Nou, met FaceID hoef je geen rekening meer te houden met natte / vieze vingers :) Mensen die werken met handen kunnen daar erg last van krijgen. Dat is de enige voordeel wat ik kan bedenken bij FaceID. Dat het veiliger is etc.. ja...

Ik ben meer benieuwd naar de scan hoek van FaceID, elke keer recht voor houden werkt snel geïrriteerd
Ja, staat nu tegenover dat je met een zonnebril moeite gaat krijgen. Geen systeem is probleemloos he :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:14:
[...]

Op basis waarvan denk je dat en op basis waarvan denk je dat Face ID een succes gaat worden? Zoals ik al meerdere malen heb aangeven, brengt Face ID qua gebruik geen enkel voordeel met zich mee, behalve een extra handeling. Daarbij zijn er aanwijzingen dat Apple geprobeerd heeft een home knip in het scherm te zetten, wat niet gelukt is. Het is voor volgend jaar natuurlijk de perfecte upsell om X gebruikers die Face ID vinden tegenvallen, naar hetzelfde toestel met zowel Face- als Touch ID te krijgen.
Een glimlachje krijg ik van je redenatie. Je mist wat info kennelijk.. Lees jezelf nog eens in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klokhuisje schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:26:
[...]
Hoogstwaarschijnlijk krijg je het zelfde als bij het configureren van je TouchID, 2 houdingen.
  • De standaard houding, dus recht voor je bakkes :9
  • Houding voor een bepaalde positie
I.m.o is dit toch wel het handigst, anders zou het inderdaad snel irritaties kunnen opwekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:27:
[...]

Ja, staat nu tegenover dat je met een zonnebril moeite gaat krijgen. Geen systeem is probleemloos he :9~
Voor de ene voordeel is voor andere weer nadeel :9 kan niet beide hebben.
Maar misschien FaceID 2 ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• diotav
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:14:
[...]

Nee. We proppen een Kinect als vervanger van Touch ID in je €1100+ smartphone, maar volgend jaar gaan we terug naar Touch ID. Lekker geloofwaardig. :') Het is geen S8 waar je 3600 manieren hebt om in te loggen.

dion.dev

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
diotav schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:33:
[...]
Nee. We proppen een Kinect als vervanger van Touch ID in je €1100+ smartphone, maar volgend jaar gaan we terug naar Touch ID. Lekker geloofwaardig. :') Het is geen S8 waar je 3600 manieren hebt om in te loggen.
Als vervanger of als alternatief omdat een homeknop niet lukte? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:36:
[...]
Als vervanger of als alternatief omdat een homeknop niet lukte? :+
Omdat het kan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18:01
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:31:
[...]

Hoogstwaarschijnlijk krijg je het zelfde als bij het configureren van je TouchID, 2 houdingen.
  • De standaard houding, dus recht voor je bakkes :9
  • Houding voor een bepaalde positie
I.m.o is dit toch wel het handigst, anders zou het inderdaad snel irritaties kunnen opwekken.
Nee het configureren gaat dus heel snel, met 1 draai van je hoofd, zoals je ziet in de volgende video:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=SosVbLRu1pM]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 26-09 13:17
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:27:
[...]

Schijnt wel te gaan lukken met de meeste zonnebrillen :

https://www.theverge.com/...op-button-craig-federighi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukte ook wel meestal met beetje vochtige handen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuwor schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:41:
[...]

Nee het configureren gaat dus heel snel, met 1 draai van je hoofd, zoals je ziet in de volgende video:
[video]
Excuses, niet meegekregen.
Thanks voor de heads-up! d:)b
Toch weer interessant zo een functie, heb zojuist een paar reviews & vlogs bekeken. Wat blijkt ? De FaceID heeft een bug dat iedereen die zijn gezicht laat zien, ongeacht wie hem gebruikt . De telefoon van de gebruiker wordt unlocked.
Of is dit al weer gefixt. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

diotav schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:33:
[...]
Nee, erger nog. Het is een telefoon met maar 1 manier van biometrisch aanmelden. Ik sla je reactie nu even op. Volgend jaar als Apple het voor elkaar heeft gekregen om TouchID in het scherm te verwerken, kijken of je dan ook zegt dat Apple nu 3600 manieren heeft om in te loggen.

Had Apple nu al TouchID in het scherm verwerkt, was mijn keuze snel gemaakt. De iPhone X 256GB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:47
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:49:
[...]
Wat blijkt ? De FaceID heeft een bug dat iedereen die zijn gezicht laat zien, ongeacht wie hem gebruikt . De telefoon van de gebruiker wordt unlocked.
Heh wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
Ik heb 'Face ID' nu sinds 1 juli 2015 op mijn ASUS N551JQ, en dat is ook de reden dat ik hem nog steeds heb. Het is echt heerlijk laptop open klappen en meteen aan de slag kunnen. Dus als Intel het al twee jaar goed kan, dan zal Apple het ook wel voor elkaar hebben.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Jumpman schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:02:
[...]

Ik heb 'Face ID' nu sinds 1 juli 2015 op mijn ASUS N551JQ, en dat is ook de reden dat ik hem nog steeds heb. Het is echt heerlijk laptop open klappen en meteen aan de slag kunnen. Dus als Intel het al twee jaar goed kan, dan zal Apple het ook wel voor elkaar hebben.
Nogal een verschil, een laptop die je voor geruime tijd gebruikt of een telefoon die je even wil gebruiken om snel een mailtje te beantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Jumpman schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:02:
[...]

Komt ook niet veel voor dat ik mijn laptop plat op tafel leg of dat ik scheef voor het scherm zit he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
IN het kader van vernieuwingen hier een gedachte:

1. Airpods
2. Wireless charging, albeit half half oplossing want zo snel gaat het niet

Kan dat binnen afzienbare tijd zeg 2 jaar het einde betekenen van de Lightning aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xplosivv
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-06 13:22
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:49:
[...]

Excuses, niet meegekregen.
Thanks voor de heads-up! d:)b
Toch weer interessant zo een functie, heb zojuist een paar reviews & vlogs bekeken. Wat blijkt ? De FaceID heeft een bug dat iedereen die zijn gezicht laat zien, ongeacht wie hem gebruikt . De telefoon van de gebruiker wordt unlocked.
What?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
SpoekGTi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:58:
IN het kader van vernieuwingen hier een gedachte:

1. Airpods
2. Wireless charging, albeit half half oplossing want zo snel gaat het niet

Kan dat binnen afzienbare tijd zeg 2 jaar het einde betekenen van de Lightning aansluiting?
Denk dat dat best een reële optie is, een beetje a la Apple Watch. Toch vind ik Qi nog steeds een soort halve oplossing, als ze dit nou eens goed werkzaam (zonder grote verliezen) krijgen ben ik om!

[ Voor 22% gewijzigd door Fuwor op 19-09-2017 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Fuwor schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:19:
[...]

Denk dat dat best een reële optie is, een beetje a la Apple Watch. Toch vind ik Qi nog steeds een soort halve oplossing, als ze dit nou eens goed werkzaam (zonder grote verliezen) krijgen ben ik om!
Wat dan wel ruk wordt is het toestel recoveren, maar goed dat zou ook kunnen ala MacBooks met een internet recovery

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:00

swv

Nice, mijn fitBAG Classic Grau Handytasche Tasche aus original Alcantara mit Microfaserinnenfutter für Apple iPhone X is verzonden. Het zal me niet nog eens gebeuren dat ik eerst de telefoon heb en dan pas het hoesje :P Nu hopen dat ie gaat passen.

Blij dat de discussie hier vandaag eens over FaceID gaat. Das een stuk interessanter om te lezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChristianBurger
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-08 18:12
swv schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:46:
Nice, mijn fitBAG Classic Grau Handytasche Tasche aus original Alcantara mit Microfaserinnenfutter für Apple iPhone X is verzonden. Het zal me niet nog eens gebeuren dat ik eerst de telefoon heb en dan pas het hoesje :P Nu hopen dat ie gaat passen.

Blij dat de discussie hier vandaag eens over FaceID gaat. Das een stuk interessanter om te lezen :)
Dat noem je toch geen hoesje? Dit is gewoon een opberg zakje, en de kans dat je iPhone alsnog beschadigd bij een val is heel groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

ChristianBurger schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:49:
[...]

Dat noem je toch geen hoesje? Dit is gewoon een opberg zakje, en de kans dat je iPhone alsnog beschadigd bij een val is heel groot.
Ga nou niet die discussie met mij aan. Ik maak al jaren naar tevredenheid gebruik van sleeves en dat bevalt mij meer dan prima. Ik gebruik een sleeve om mijn toestel op een oppervlak te kunnen leggen en om een beetje te beschermen tegen vuil van mijn broekzak. Ik ben geen pannenkoek die zijn toestel laat vallen of iets dergelijks. Daar beschermt het inderdaad niet tegen, maar als je 'm niet laat vallen is een case ook niet nodig :) Ik gebruik mijn toestellen naakt. Ik moet er niet aan denken een klaphoesje ofzo te hebben. Dat vind ik zo waardeloos :N

Uitzondering: Ik heb ooit mijn iPhone 5 uit een Mujjo sleeve laten vallen. Maar die had teveel speling en was van te soepel leer. Sinds Fitbag heb ik dat probleem niet meer. Gewoon op letten dus wat ik koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Altijd grappig, mensen die zeggen "ik laat mijn toestel nooit vallen". Alsof andere mensen hun toestellen bewust laten vallen ofzo. :+

Totdat ze 'm toch een keer laten vallen.

Ik heb 3 generaties lang de sleeves van Jolie gebruikt, maar ik ga nu toch voor een case. Steeds die iPhone uit de sleeve halen ben ik wel klaar mee en daarbij beschadig je direct de hoeken als hij valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:59:
Altijd grappig, mensen die zeggen "ik laat mijn toestel nooit vallen". Alsof andere mensen hun toestellen bewust laten vallen ofzo. :+

Totdat ze 'm toch een keer laten vallen.

Ik heb 3 generaties lang de sleeves van Jolie gebruikt, maar ik ga nu toch voor een case. Steeds die iPhone uit de sleeve halen ben ik wel klaar mee en daarbij beschadig je direct de hoeken als hij valt.
Er zijn nou eenmaal mensen die slordiger of onhandiger zijn met hun spullen of een wat mindere motoriek hebben :P

Ik ben echt voorzichtig. Tot het overdreven aan toe. Bij mij gaan ook nooit kabels kapot bijvoorbeeld. Maarja mocht ik ooit mijn iPhone laten vallen dan koop ik gewoon een nieuwe als reparatie geen optie meer is.

Ik ben het wel met je eens dat het een extra handeling vereist om telkens het toetel te gebruiken. Gelukkig beperkt zich dat tot buiten de deur. Thuis of op mijn werk is ie uit zijn hoesje en op de fiets of in de auto pak ik 'm sowieso nooit. Ik doe het zonder na te denken. Jij bent er over na gaan denken en tot de conclusie gekomen dat het niks meer voor jou is ;)

Iets anders: een interessant product welke op afstand elk Qi toestel zou moeten kunnen opladen https://www.engadget.com/...ne-from-a-short-distance/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19
Ik koop de iPhone X vooral omdat jullie hem allemaal niet kopen :+

M'n nier staat reeds op marktplaats.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb besloten het toch allemaal nog even af te wachten. Zodra mn iPhone 5s niet meer over kan naar de nieuwste versie van iOS koop ik een nieuwe iPhone. Dan wel zeker de X maar misschien wel de X 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diotav
Nogne schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:58:
[...]Ik sla je reactie nu even op. Volgend jaar als Apple het voor elkaar heeft gekregen om TouchID in het scherm te verwerken, kijken of je dan ook zegt dat Apple nu 3600 manieren heeft om in te loggen.
Doe dat. d:)b Maar neem het dan ook vooral van Apple zelf aan.
The TouchID fingerprint sensor – which has been broken into before, but not regularly – has an accuracy of about one in 50,000, it said. That means that if you gave your phone to 50,000 people, one of them would be expected to have a fingerprint close enough to yours that they could use it to break into your phone.

With Face ID, that number is one in a million, Apple says.

dion.dev

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
diotav schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:22:
[...]

[...]
Ja maar dat is momenteel nog een "wij van wceend" opmerking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:21:
Ik heb besloten het toch allemaal nog even af te wachten. Zodra mn iPhone 5s niet meer over kan naar de nieuwste versie van iOS koop ik een nieuwe iPhone. Dan wel zeker de X maar misschien wel de X 2.
Heb je wel echt een hele goeie upgrade. Heb zelf de SE, maar heb van de zaak nog een 5S en ik erger me dagelijks aan dat ding dat hij echt traag geworden is :+ Moet je nagaan als je van de 5S naar de X gaat, yaay een wereld gaat open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nogne

Nogne

>.<

diotav schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:22:
[...]

[...]
Ik neem het van Apple aan als Apple zegt dat ze definitief geen TouchID in de toekomstige iPhone doen.

Zolang Apple druk (of ze er echt druk mee zijn weet ik niet, maar de patenten hebben ze al) bezig is met TouchID onder het scherm te realiseren ga ik daar van uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swv

swv

SpoekGTi schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:29:
[...]

Ja maar dat is momenteel nog een "wij van wceend" opmerking
Ik kan dat niet weerleggen. Toch: Misschien is het wel inherent aan de techniek. Als een scan van jouw gezicht veel meer beeldpunten/data met unieke eigenschappen bevat dan jouw vingerafdruk, dan is het aannemelijk dat de bewering van Apple klopt. Goed ik heb er verder geen verstand van, maar kan wel beredeneren op die manier. Persoonlijk maakt het mij niet uit of het 1 op 100.000, 1 op 1.000.000 of 1 op 100.000.000 is. De kans is toch verwaasloosbaar klein: De kans dat mijn iPhone wordt gejat is al niet groot, en als dat dan gebeurt moet diegene ook nog een 'kopie' van mij zijn?

Wel leuk met eeneiige tweelingen trouwens. Hoe zit het daar precies mee :+ ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:19
@swv eeneiige tweelingen istie niet immuun voor, werd tijdens de presentatie al gekscherend gemeld.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:42:
[...]

Heb je wel echt een hele goeie upgrade. Heb zelf de SE, maar heb van de zaak nog een 5S en ik erger me dagelijks aan dat ding dat hij echt traag geworden is :+ Moet je nagaan als je van de 5S naar de X gaat, yaay een wereld gaat open :P
Heb je gelijk in, ben ook van een Sony trinitron CRT naar een LG OLED e6 gegaan vorig jaar, was ook wel even bijzonder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:56:
[...]

Heb je gelijk in, ben ook van een Sony trinitron CRT naar een LG OLED e6 gegaan vorig jaar, was ook wel even bijzonder :D
Dat voelt net zoals de 1e keer dat ik een bril op deed, wooow! ik zie zelf voegen in de muur 8)7 Wereld is mooi :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv

swv

NiGeLaToR schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:52:
@swv eeneiige tweelingen istie niet immuun voor, werd tijdens de presentatie al gekscherend gemeld.
Ja dat is waar ook :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DuKZv6xRGV8p9I7m376HZ97B/full.png

Zit even de presentatie door te spoelen en er wordt gesproken over 30.000 beeldpunten van je gezicht. Geen idee hoe de 500 ppi van Touch ID zich daarmee verhoudt. Het zal er wel mee te maken hebben dat je door de derde dimensie uniekere eigenschappen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nevermind, raadsel is al opgelost :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:02

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 18:42:
[...]

Ik ben van 7 naar 5 gegaan en ga eerste naar 8+ en dan naar X. Geloof mij... Die 5 is echt traaaaaaaaaag. Gelukkig (als het goed is) ligt de 8+ aanstaande vrijdag op de mat.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap niet zo goed waarom iedereen het over een extra handeling heeft bij FaceID..

Het blijft toch hetzelfde?
- je pakt je telefoon
- je klikt op je homeknop/ je swiped omhoog.

En dat omhoog swipen gaat waarschijnlijk vaker foutloos dan die homeknop indrukken met een succesvolle TouchID

Want met "raise to wake"... hoef je niet eerst op je scherm te tikken.. dus het zijn evenveel handelingen, en hoogstwaarschijnlijk dus ook minder foutgevoelig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:23
Ik heb zeer vaak, met regen of wat zweet dat het ontgrendelen mislukt op de 7+

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Goodfellas schreef op zondag 17 september 2017 @ 03:00:
De banken en merchants (winkeliers) hebben in AU en NZ enorm geïnvesteerd in infrastructuur.
Dat is overal ter wereld het geval en die investering wil men ook beschermen. Niemand ziet z'n centen graag verdampen dus is het ook heel begrijpelijk dat men dit soort nieuwe systemen liever niet ziet. Maar de grote fout die banken (en jij hier ook) maken is het denken vanuit de bank en niet vanuit de gebruiker.
Apple voegt helemaal niets toe aan dit systeem...
Vinden de gebruikers dat ook? ;)
Maar nu willen ze een paar % van de transactiekosten voor het gebruik van Apple pay.
Net als dat de banken willen van de winkeliers. Dus wat is nou het probleem? Dat Apple ze hetzelfde kunstje flikt als dat zij bij de rest doen? Transacties zijn bij niemand gratis.
In princiepe doen ze niets anders dan de nfc chip koppelen aan een credit card.
Het is wel wat meer dan dat en het werkt ook met debit cards.
De banken zeggen hier masaal nee tegen.
En ook weer massaal ja. Kijk maar naar het aantal deelnemende banken, daar staan nou niet bepaald de kleine en/of onbekende bankjes op. Dat geldt ook voor de winkelketens/winkeliers.
Zie het als BMW die ineens 1 cent per liter getankte benzine wil hebben, zonder daar iets tegenover te zetten.
Zie het als tankstation die geen laadpalen wil installeren.
Apple wil graag onderdeel wil zijn van deze value chain zonder tegenprestatie aan de banken of de winkeliers. Mee doen omdat je een grote speler bent en een bully wil zijn is simpelweg niet goed genoeg.
Dat willen ze dus helemaal niet. Daarom haken ze ook in op bestaande infrastructuur. Hadden ze met de groten mee willen doen dan waren ze wel een compleet eigen infra begonnen. Wat Apple hier wil doen is dingen makkelijker maken voor de gebruiker die bovenal ook veel beter de privacy van de gebruiker waarborgen. Dat zie je ook aan de devices die ze er voor gebruiken. Geen pasjes maar juist de smartphone en smartwatch waar je al je passen op hebt staan. Eigenlijk zit er veel meer achter dan alleen maar dat Apple Pay. Bovendien moet je niet vergeten dat de luxe van draadloos betalen zoals we dat hier in Nederland en Australië hebben in veruit de meeste landen niet bestaat. De USA is 1 van de landen.

Kijk maar eens heel goed naar heel dat gedoe met dat alternatieve betaalsysteem in de USA wat uiteindelijk ter ziele is gegaan. Dat was vooral bedacht vanuit de winkeliers en niet vanuit de gebruikers. Het is geen succes geworden omdat niemand er aan wilde. Wanneer je als bank een systeem biedt die net zo'n gemak meebrengt als Apple Pay (waarbij je dus ook je smartphone kunt gebruiken), dan zit je wel snor. Maar dan denk je dus ook vanuit de gebruiker ;)

Anders geredeneerd: de gebruiker heeft geen boodschap aan wat de bank vindt, de gebruiker wil gewoon gemak. Dat is voor een groter aantal het kunnen betalen met de smartphone en iets als de smartwatch.

[ Voor 3% gewijzigd door ppl op 19-09-2017 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:02:
Ik heb zeer vaak, met regen of wat zweet dat het ontgrendelen mislukt op de 7+
Tsja, dat is om het even denk ik. Mijn gezicht zal ook wel eens niet gescanned worden. Maar dan hoef ik itt TouchID, niet opnieuw een knop in te drukken.. maar moet ik gewoon langer wachten op de 2e poging van FaceID... en ik verwacht dat 2 pogingen wel binnen een seconden gaan.

Dus raise en wake, en voordat ik hem goed vast heb en mijn ogen gefocused heb op de tekst zal hij al wel een 2e poging gedaan hebben. Dus bij een faal is FaceID sneller dan TouchID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goodfellas
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 07-05 12:39
ppl schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:12:
[...]
Mag ik je verhaal samenvatten als: "je denk niet vanuit de gebruiker?"
Dat zou waar zijn als we betalen via smartphones of watches niet zouden toestaan. Het tegendeel is waar, het is hier al jaren onderdeel van onze app voor Android smartphones. Ik ben zelf ook een klant en zou graag via mijn telefoon betalen, of dat nu via Apple of via de bank gaat zal me als gebruiker een worst wezen.

Maar kun jij me uitleggen, vanuit de gebruiker, wat de ervaring via Apple beter maakt? Wat maakt dat beter dan de rechtstreekse Android oplossing?

Ik zie het verschil niet en dat bedoel ik met ze voegen niets toe. Het enige wat ze doen is een middleman introduceren. In andere landen is dat wellicht anders, bv in de US waar het betalngssysteem hopeloos verouderd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:01:
Ik snap niet zo goed waarom iedereen het over een extra handeling heeft bij FaceID..

Het blijft toch hetzelfde?
- je pakt je telefoon
- je klikt op je homeknop/ je swiped omhoog.

En dat omhoog swipen gaat waarschijnlijk vaker foutloos dan die homeknop indrukken met een succesvolle TouchID

Want met "raise to wake"... hoef je niet eerst op je scherm te tikken.. dus het zijn evenveel handelingen, en hoogstwaarschijnlijk dus ook minder foutgevoelig.
Het is niet heel ingewikkeld.

Face ID:
1. Zorgen dat de telefoon jouw gezicht ziet
2. Swipen

Bij Touch ID hoef je alleen de homebutton in te drukken. Of je toestel nu op de hoek van je bureau of op je salontafel ligt, of in je zak zit. Hij ontgrendelt hoe dan ook. Punt 1 hierboven is dus niet nodig.

Ik ontgrendel mijn toestel op kantoor zo vaak zonder dat deze mij kan “zien” omdat hij aan de zijkant van mijn bureau ligt. Het pakken van het toestel is dus niet nodig. Dus een handeling minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar wie zegt dat er niet dezelfde optie straks inzit als nu met TouchID? Als mijn scherm aan staat in lock screen gaat ie met alleen mijn vinger erop leggen (dus niet drukken!) naar mijn homescreen...

De optie heet
Plaats vinger om te openen in toegankelijkheid opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goodfellas schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:39:
[...]

Dat zou waar zijn als we betalen via smartphones of watches niet zouden toestaan. Het tegendeel is waar, het is hier al jaren onderdeel van onze app voor Android smartphones. Ik ben zelf ook een klant en zou graag via mijn telefoon betalen, of dat nu via Apple of via de bank gaat zal me als gebruiker een worst wezen.

Maar kun jij me uitleggen, vanuit de gebruiker, wat de ervaring via Apple beter maakt? Wat maakt dat beter dan de rechtstreekse Android oplossing?

Ik zie het verschil niet en dat bedoel ik met ze voegen niets toe. Het enige wat ze doen is een middleman introduceren. In andere landen is dat wellicht anders, bv in de US waar het betalngssysteem hopeloos verouderd is.
Het is ook niet handig om dat bij Apple helemaal los van al het andere te bekijken. Apple bied een totaal oplossing. Ze combineren functies en rollen die over het hele assortiment uit.
Alles bij elkaar is het veel makkelijker dan elke andere concurrent. Maar functies individueel bekeken zijn soms iets minder dan de concurrent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:40:
[...]

Face ID:
2. Swipen

Bij Touch ID hoef je alleen de homebutton in te drukken. Of je toestel nu op de hoek van je bureau of op je salontafel ligt, of in je zak zit. Hij ontgrendelt hoe dan ook. Punt 1 hierboven is dus niet nodig.

Ik ontgrendel mijn toestel op kantoor zo vaak zonder dat deze mij kan “zien” omdat hij aan de zijkant van mijn bureau ligt. Het pakken van het toestel is dus niet nodig. Dus een handeling minder.
Ik vind het een aparte manier van denken...

Jij ontgrendeld je telefoon alvast voordat je het scherm ziet, maar wilt uiteindelijk toch het scherm zien...
Een X gebruiker ontgrendeld automatisch als hij het scherm ziet.

Ofwel FaceID is dan een stap minder?

Want je moet het haast wel over het "gebruiken" van je telefoon hebben, anders had je hem niet hoeven unlocken.

Volgens mij is FaceID in dit geval zelfs makkelijk omdat je niet perse iets in moet drukken, en je duim op een specifieke plek zetten, en bij een gefaalde herkenning dat nogmaals doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Verwijderd schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:46:
[...]

Ik vind het een aparte manier van denken...

Jij ontgrendeld je telefoon alvast voordat je het scherm ziet, maar wilt uiteindelijk toch het scherm zien...
Een X gebruiker ontgrendeld automatisch als hij het scherm ziet.

Ofwel FaceID is dan een stap minder?

Want je moet het haast wel over het "gebruiken" van je telefoon hebben, anders had je hem niet hoeven unlocken.

Volgens mij is FaceID in dit geval zelfs makkelijk omdat je niet perse iets in moet drukken, en je duim op een specifieke plek zetten, en bij een gefaalde herkenning dat nogmaals doen.
Ik vind jouw manier van denken eerder apart, of je bent zo gehyped dat je het niet wilt snappen.

Nog een keertje dan: als mijn toestel op mijn bureau/eettafel 60 cm links of rechts van me ligt en ik wil 'm ontgrendelen om bijvoorbeeld even snel in mijn agenda of mail te kijken, dan kan dat nu probleemloos zonder dat ik er met mijn kop boven hoef te hangen. Vanuit een schuine hoek is mijn scherm namelijk ook nog prima zichtbaar. Veel plezier met het invoeren van je code op de X in dit soort situaties. Prima als jij niet in dergelijke situaties terechtkomt, maar ik heb ze continue en zou het echt niet werkbaar vinden als ik mijn toestel iedere keer met een code moet ontgrendelen als deze ergens plat op ligt, tenzij ik er met mijn hoofd boven ga hangen.

Je hoeft niet perse iets in te drukken nee, je moet swipen. Muggenzifterij verder natuurlijk, maar een knop indrukken is feitelijk sneller en minder handeling dan naar boven swipen.

Ik zit as we speak bijvoorbeeld op de bank deze reactie op mijn iPad te typen. Deze ligt op mijn schoot. Mobiel ligt naast me op de bank. Ik heb 'm even met mijn wijsvinger ontgrendeld en de front camera geopend. Heel mooi plafond hoor, maar mijn gezicht ziet hij niet = dus code invoeren bij de X.

Enfin: ik heb dagelijks in ieder geval genoeg momentjes dat ik ontgrendel terwijl mijn iPhone op een platte ondergrond ligt en ik dus niet zichtbaar ben. Dat wil ik graag zo houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 21:40:
[...]

Face ID:
2. Swipen

Maar je kijkt daarna toch naar het scherm? Ik zie het probleem niet zo. Enige kritiek die ik wel snap is dat je niet direct naar homescreen knalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
JSt1983 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:08:
[...]

Maar je kijkt daarna toch naar het scherm? Ik zie het probleem niet zo. Enige kritiek die ik wel snap is dat je niet direct naar homescreen knalt.
Zie hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Ja las het, als dat nu niet meer lukt is het voor jouw gebruik wel een vervelende belemmering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
JSt1983 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:12:
[...]
Ja las het, als dat nu niet meer lukt is het voor jouw gebruik wel een vervelende belemmering.
Dat verwacht ik ook en ik denk voor veel andere mensen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darks
  • Laatst online: 18:00
Heb even de tijd genomen om een aantal previews en hand-ons van de nieuwe iPhone te bekijken en nu wil ik er ook mijn mening even over kwijt.

Eerst, ik vind het leuk dat ze een beetje radicaal zijn met het design (vorm van het scherm en verdwijnen van de home knop), want dat is wat we van Apple willen verwachten. Of het ook voldoende functioneel blijft, wil ik de reviews even afwachten en de kans geven. Maar ik ben positief dat het even aanpassen is en verder weer prima zal werken.

Maar dan de prijs. Dit was verdorie de iPhone die Samsung terug tegen de schenen moest schoppen, en ze hadden er heus 800 EUR voor mogen / kunnen vragen. Men gaat er echter helemaal over, en wat doet die iPhone 8 hier? Gaten vullen met alweer doorontwikkelde techniek.

Ik begrijp steeds minder van de visie van Apple. Ze doen een prachtige geste met de nieuwe 4k Apple tv door al je films gratis te upgraden en de prijs niet te verhogen. Maar anderzijds zulk een arrogantie qua prijs setting van hun nieuwe iPhone. Onbegrijpelijk voor mij.

Gamertag: I Darks I PSN: Sgt_Darks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:08:
[...]

Ik vind jouw manier van denken eerder apart, of je bent zo gehyped dat je het niet wilt snappen.

Nog een keertje dan: als mijn toestel op mijn bureau/eettafel 60 cm links of rechts van me ligt en ik wil 'm ontgrendelen om bijvoorbeeld even snel in mijn agenda of mail te kijken, dan kan dat nu probleemloos zonder dat ik er met mijn kop boven hoef te hangen. Vanuit een schuine hoek is mijn scherm namelijk ook nog prima zichtbaar. Veel plezier met het invoeren van je code op de X in dit soort situaties. Prima als jij niet in dergelijke situaties terechtkomt, maar ik heb ze continue en zou het echt niet werkbaar vinden als ik mijn toestel iedere keer met een code moet ontgrendelen als deze ergens plat op ligt, tenzij ik er met mijn hoofd boven ga hangen.

Je hoeft niet perse iets in te drukken nee, je moet swipen. Muggenzifterij verder natuurlijk, maar een knop indrukken is feitelijk sneller en minder handeling dan naar boven swipen.

Ik zit as we speak bijvoorbeeld op de bank deze reactie op mijn iPad te typen. Deze ligt op mijn schoot. Mobiel ligt naast me op de bank. Ik heb 'm even met mijn wijsvinger ontgrendeld en de front camera geopend. Heel mooi plafond hoor, maar mijn gezicht ziet hij niet = dus code invoeren bij de X.

Enfin: ik heb dagelijks in ieder geval genoeg momentjes dat ik ontgrendel terwijl mijn iPhone op een platte ondergrond ligt en ik dus niet zichtbaar ben. Dat wil ik graag zo houden.
Of ik nu een knopje moet indrukken of mijn telefoon een beetje kantel.... Shure ik ben ook alle usecase scenarios aan het bedenken om te kijken waneer het niet fijn is, maar jij zoekt het wel heel ver.

Oprechte vraag, wat doe je allemaal precise als je telefoon onder zo een extreme hoek naast je ligt? Je kijkt naar je agenda, maar welke info zoek je onder zo een hoek? En heb je nog andere voorbeelden?

Ik zal er eens op gaan letten of ik jouw scenarios ooit serieus gebruik. En hoe dat dan met FaceID gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
@Verwijderd Ik zoek helemaal niets. Dit is gewoon dagelijkse kost in mijn geval. En van een extreme hoek is zeker geen sprake. Kijk zelf maar hoe snel je al niet meer zichtbaar bent als je je toestel iets opzij verplaatst.

Van alles: van Facebook checken tot een ontvangen foto in WhatsApp openen tot kijken welke voetbalpotjes er op het programma staan. Alledaagse zaken die ik gewoon met 1 vinger en zonder mijn gezicht kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:29:
Alledaagse zaken die ik gewoon met 1 vinger en zonder mijn gezicht kan doen.
Nou straks dus niet meer :+ . Tenzij je voor en 8/8+ gaat natuurlijk.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Donstil schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:33:
[...]

Nou straks dus niet meer :+ . Tenzij je voor en 8/8+ gaat natuurlijk.
Hoesje voor de 8+ toevallig net besteld. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoomTree
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
@Verwijderd Ik zoek helemaal niets. Dit is gewoon dagelijkse kost in mijn geval. En van een extreme hoek is zeker geen sprake. Kijk zelf maar hoe snel je al niet meer zichtbaar bent als je je toestel iets opzij verplaatst.

Van alles: van Facebook checken tot een ontvangen foto in WhatsApp openen tot kijken welke voetbalpotjes er op het programma staan. Alledaagse zaken die ik gewoon met 1 vinger en zonder mijn gezicht kan doen.
Dat Face ID is gewoon een gewenning oftewel je went er vanzelf aan, ik moest ook aan Touch ID wennen omdat ik daarvoor gewoon kon sliden om te unlocken, na een weekje weet je niet beter, het is even een andere aanpak. Ik ben alleen nog een beetje sceptisch over de gezichtsherkenning an sich maar dat komt ook wel goed Apple kennende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja.. ik probeer het hier en zie niet echt in wat ik dan zou doen. Dus laten we het er op houden dat we anders werken.

Overigens zie ik wel in dat ik een aantal van jouw dingen al had opgelost door op mijn bureau altijd dit soort dingen te gebruiken.
http://cdn01.ovonni.com/u...23507805713-P-1101311.jpg

Ideaal als ik je zo hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Knoop doorgehakt en toch de 8 besteld :+ Als ik spijt krijg kan ik over een jaartje alsnog switchen haha.

• NotSoSteady
Fuwor schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 15:41:
[...]

[video]
Werkt goed. 8)7

Volgens Apple kun je de telefoon heel natuurlijk vasthouden tijdens het ontgrendelen. :'(

Mijn iPhone 7 en Galaxy S8 kan ik gewoon tijdens het lopen ontgrendelen, vraag me af hoe debiel dat eruit gaat zien met de iPhone X.

[ Voor 27% gewijzigd door NotSoSteady op 20-09-2017 00:06 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fuwor

Waar haal je het vandaan dat de front camera je moet zien? Ook onder een (niet al te grote) hoek werkt het als het goed is. Laten we eerst eens de reviews en ervaringen afwachten en als het dan toch niet fijn schijnt te zijn, het dan pas af te zeiken. ;)

Afbeeldingslocatie: https://media1.popsugar-assets.com/files/thumbor/bRWXa-qIQDpzCn-83_EPTCdPuLM/fit-in/1024x1024/filters:format_auto-!!-:strip_icc-!!-/2017/09/12/863/n/38761221/5c170cf159b838ce8305e6.55644390_edit_img_image_18020128_1505241694/i/What-Apple-Face-ID-iPhone-X-How-Does-Work.jpg

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:30
Fuwor schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:01:
Laten we eerst eens de reviews en ervaringen afwachten en als het dan toch niet fijn schijnt te zijn, het dan pas af te zeiken. ;)
Dat geldt alleen voor afzeiken?
Ophemelen mag wel alvast?

[ Voor 41% gewijzigd door matthijst op 20-09-2017 00:16 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Verwijderd

matthijst schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:14:
[...]

Dat geldt alleen voor afzeiken?
Ophemelen mag wel alvast?
Er bestaat ook nog een tussenstap, gezond neutraal afwachten noem ik het, probeer het eens ;-)
Oh, en dat geld niet alleen voor jou hoor.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
resume na 79 pagina's:

-1 eerst zaten er mensen te ''zeuren'' over de prijs....dit werd niet op prijs gesteld door sommige/velen hier.

-2 toen werd de notch bekritiseert, mocht ook niet, want ''joh, dat went wel'', ''pffff, wat zeur je nou, ''zie je niet meer na een paar dagen'' (laten we gewoon wel eerlijk blijven he; als Samsung met zo'n overduidelijk zichtbare notch zou komen, zou oa Tweakers te klein ziijn geweest, maar ja,....Apple he)

-3 vervolgens laatste paar pagina's werd FaceID/TouchID besproken, ook dit kreeg een soortgelijk antwoord als in punten 1 en 2.

We zijn dus op het punt beland eigenlijk dat alles wat in een niet alleen-postieve manier wordt besproken, zeg maar een soort van ''álles is hosanna bij Apple'' hiet niet thuishoort?

Dan zouden we wellicht een aanpassing moeten aanbrengen aan en duidelijk moeten vermelden dat er alleen zeer lichtjes kritiek mag zijn wat de iPhone X aangaat en/of alleen positieve posts geplaatst mogen worden..

Ik vind de X op veel vlakken een prima telefoont(en heb in dit topic al veel positieve punten aangehaald maar die worden voor het gemak vergeten als ik weer word aangesproken dat ik ''zeur'' over iets anders), maar er zijn nog genoeg zaken in deze X waar ik in gezonde twijfels bij heb.

De koper van een iPhone X is simpelweg een test konijntje voor Apple (want compleet nieuwe techniek).
Je mag de X helemaal suf testen voor 14 dagen, daarna is het gewoon over.
Je hebt dus precies 2 weken om je aan te passen aan de nieuwe gestures (nieuwe 2e natuur dus), de notch, FaceID etc etc etc..
Daarna ben je of je ruim €1100/€1300 ''kwijt'' (als in geen geld meer terug via Apple) of je kan het ding na bijv een paar weken zelf verkopen, mocht het toch niet bevallen, met een paar honderd euro verlies.
We hebben het hier niet over bijv een nieuw radiootje van €200, een printer van €120 of een staafmixer van €49.

Apple heeft nog nooit een telefoon gezet in deze prijsklasse (geen enkele smartphone fabrikant overigens!), dan lijkt me het niet eens zo vreemd dat de consument voor dit geld toch een soort van zekerheid wil hebben dat het ding voor 98% vlekkeloos werkt.
Ook met in het achterhoofd dat de techniek die wordt gebruikt in deze X compleet nieuw is en nog nooit eerder gebruikt is door Apple.

De ene groep slikt alles wat Apple ze toewerpt tegen élke prijs (want Apple) en de andere groep wil voor in sommige gevallen een ruim €1300 telefoon , toch wel ''iets'' van zekerheid hebben en/of is soms zeer kritisch zelfs.
En er zal vast nog een 3e (en 4e) groep zijn :+

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 04:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Geert1976 schreef op woensdag 20 september 2017 @ 03:16:
resume na 79 pagina's:

-1 eerst zaten er mensen te ''zeuren'' over de prijs....dit werd niet op prijs gesteld door sommige/velen hier.

-2 toen werd de notch bekritiseert, mocht ook niet, want ''joh, dat went wel'', ''pffff, wat zeur je nou, ''zie je niet meer na een paar dagen'' (laten we gewoon wel eerlijk blijven he; als Samsung met zo'n overduidelijk zichtbare notch zou komen, zou oa Tweakers te klein ziijn geweest, maar ja,....Apple he)

-3 vervolgens laatste paar pagina's werd FaceID/TouchID besproken, ook dit kreeg een soortgelijk antwoord als in punten 1 en 2.
-1- Het is DE prijs, de verkoper bepaald, en de koper bepaald zelf of hij het wil of niet, ik heb vanaf de eerste geruchten me geërgerd aan dat gezeur
Alsof een fabrikant 'verplicht' is om rekening te houden met de budgetten van zijn klanten.
Apple wil naar de echte 'status' zoals een Porsche, Ferrari en de duurdere kleding merken.
De klanten willen die status maar al te graag, soms in extremis door zich in de schulden te steken ( dat is dus niet alleen bij Apple zo )

- 2 - imho is dat ook niet echt een mooi stukje design, ik snap de noodzaak, en moet toegeven dat ze het knap gedaan hebben, op zo'n minimale ruimte, zoveel sensoren, maar het is niet effectief in het beeld, zo'n hap uit je film/game
imho hadden ze die balk inderdaad over de hele breedte gemaakt, desnoods met een mini ledflash, en frontfacing speakers.

- 3 - Iedereen heeft het over het ongemak van faceID + swipe, maar zit er niet dezelfde techniek in als bi touch-id, na herkennen van de vingerafdruk is het toestel 'open' ( unlocked en direct naar homescreen )
Als ik mijn telefoon oppak, vraagt hij 'scan vinger om te unlocken' ik hoef de knop niet 'echt' in te drukken.
Mijn vinger is gescand, en ik kan direct verder.

* FreshMaker twijfelt tussen de 8plus en de X, wil ze eerst vasthouden, voor ik de beslissing maak.

• _Bailey_
  • Niet online
FreshMaker schreef op woensdag 20 september 2017 @ 04:15:
[...]

* FreshMaker twijfelt tussen de 8plus en de X, wil ze eerst vasthouden, voor ik de beslissing maak.
tsja, ik heb ook twijfels tussen de diverse modellen momenteel.
Maar ik heb wel een zeer sterk vermoeden dat mocht je de X eerst zelf écht in handen willen hebben, dit is dus NA de pre orders pas mogelijk, je niet ff simpelweg eentje kan ophalen in de (offline) Apple Store of bestellen en dan denken dat je die in een paar weken bezorgd zal krijgen (alles wijst momenteel op mega lange shipping tijden als je er niet bij bent met de pre order op 27 okt).
Als ik op, noem maar wat, 7 november een iPhone X zou bestellen en kort daarna een mailtje krijg met de verwachte bezorgdatum van bijv '' 22-29 februari 2018'', of het dan nog wel de moeite waard is voor ong 6 maanden gebruik, alvorens de opvolger van de X wordt gepresenteerd.

Kijk naar de jetblack iPhone 7 series, de 3 Apple Stores in ons kikkerlandje kregen mondjesmaat (zeer beperkt) deze jetblack variant binnen en waren al vaak 's morgens binnen 2,5 seconde gereserveerd/uitverkocht.
En dit was dus slechts bij een simpele jetblack iPhone. Ik vermoed dat deze iPhone X ''ietsjes'' meer gewilld zal zijn dan de jetblack 7 (Plus) van afgelopen jaar.

[ Voor 16% gewijzigd door _Bailey_ op 20-09-2017 04:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
@Geert1976 Ik heb eigenlijk niet het idee dat veel mensen hem gaan halen.
Maar ik kan er ook helemaal naast zitten, aangezien ik ook 5 jaar moest wachten op mijn Mat zwart iPhone 7 Plus 128GB. (Dacht dat iedereen voor de Jet Black of 32GB Mat zwart ging)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Berlinetta schreef op woensdag 20 september 2017 @ 04:30:
@Geert1976 Ik heb eigenlijk niet het idee, dat veel mensen hem gaan halen.
Maar ik kan er ook helemaal naast zitten aangezien ik ook 5 jaar moest wachten op mijn Mat zwart iPhone 7 Plus 128GB. (Dacht dat iedereen voor de Jet Black of 32GB Mat zwart ging)
5 jaar wachten op een iPhone 7!!!?? :+

goeiemorgen! nachtdienst? :z

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bram1984
Fuwor schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:01:
[...]

Waar haal je het vandaan dat de front camera je moet zien? Ook onder een (niet al te grote) hoek werkt het als het goed is. Laten we eerst eens de reviews en ervaringen afwachten en als het dan toch niet fijn schijnt te zijn, het dan pas af te zeiken. ;)

[afbeelding]
Waar haal ik dat vandaan? Dus Face ID werkt ook als de front camera je niet ziet? Leg eens uit, ik ben benieuwd. :)

Enfin: telefoon recht voor je en voorover buigen dus, gezien je plaatje. Mij al teveel moeite en onnatuurlijk.

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:30
Verwijderd schreef op woensdag 20 september 2017 @ 00:20:
[...]

Er bestaat ook nog een tussenstap, gezond neutraal afwachten noem ik het, probeer het eens ;-)
Oh, en dat geld niet alleen voor jou hoor.
Dat doe ik inmiddels, aangezien kritisch kijken niet gewaardeerd werd.
——
Als je hem preordert en de leverdatum in 2018 zou liggen kan je hem annuleren lijkt me.

[ Voor 21% gewijzigd door matthijst op 20-09-2017 07:18 ]

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aicaramba
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-09 07:40
[...]

-1- Het is DE prijs, de verkoper bepaald, en de koper bepaald zelf of hij het wil of niet, ik heb vanaf de eerste geruchten me geërgerd aan dat gezeur
Alsof een fabrikant 'verplicht' is om rekening te houden met de budgetten van zijn klanten.
Apple wil naar de echte 'status' zoals een Porsche, Ferrari en de duurdere kleding merken.
De klanten willen die status maar al te graag, soms in extremis door zich in de schulden te steken ( dat is dus niet alleen bij Apple zo )

- 2 - imho is dat ook niet echt een mooi stukje design, ik snap de noodzaak, en moet toegeven dat ze het knap gedaan hebben, op zo'n minimale ruimte, zoveel sensoren, maar het is niet effectief in het beeld, zo'n hap uit je film/game
imho hadden ze die balk inderdaad over de hele breedte gemaakt, desnoods met een mini ledflash, en frontfacing speakers.

- 3 - Iedereen heeft het over het ongemak van faceID + swipe, maar zit er niet dezelfde techniek in als bi touch-id, na herkennen van de vingerafdruk is het toestel 'open' ( unlocked en direct naar homescreen )
Als ik mijn telefoon oppak, vraagt hij 'scan vinger om te unlocken' ik hoef de knop niet 'echt' in te drukken.
Mijn vinger is gescand, en ik kan direct verder.

Je kan van elk discussiepunt zeggen: de koper bepaalt, dus hoeft niet meer gediscussieerd te worden. Vindt je de notch niet mooi? Dan koop je toch een ander toestel, hoef je hier niet te komen zeuren. Wil je een 3,5mm jack? Dan koop je toch een ander toestel, hoef je hier niet te komen zeuren. Wil je touchid? Dan koop je toch een ander toestel, hoef je hier niet te komen zeuren.

Elk aspect van de telefoon, dus ook de prijs, is mogelijk een discussiepunt. Dat je je daar aan ergert is niet ons probleem.

Enfin. Over faceID. Er wordt nu steeds gezegd dat het niet fijn werkt en dat je proefkonijn bent. Laten we eerst afwachten of het daadwerkelijk niet fijn ís. Ja mag natuurlijk ook een paar weken na release wachten om de eerste reacties af te wachten voor dat je koopt. Je hoeft niet met release te kopen.
Ik denk ook dat er situaties zijn waar je telefoon bij je ligt en je alleen even met je vinger wil drukken. Het zal afwachten zijn onder welke hoek faceID nog werkt en of die hoek groter/kleiner is dan een hoek om te glancen of er iets op je telefoon te zien is.

Ik vind de faceID wel mooie techniek waar je ook andere dingen mee kan (zoals de achtergrond veranderen bij foto's), maar wellicht ook nuttigere functionaliteiten.

Ik vind de notch eigenlijk wel wat hebben, raar genoeg.

[ Voor 8% gewijzigd door aicaramba op 20-09-2017 07:50 ]

CS:GO Stats | DotA 2 Stats | iRacing Profiel

• SpoekGTi
[...]

Mijn vinger is gescand, en ik kan direct verder
En dat laatste daar wringt het nou bij mij, nee je kan dus niet meteen verder met FaceID zoals bij TouchID, je moet swipen, kortom op de X ben je gewoon terug waar iOS 6 zat met een swipe to unlock alleen is het nu alleen een swipe to see home screen

Als ik mijn 7 pak met raise to wake aan en mijn duim op de homeknop leg heeft hij wel 0.2 seconden nodig om te unlocken EN mijn homescreen te tonen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
aicaramba schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:47:
[...]

Je kan van elk discussiepunt zeggen: de koper bepaalt, dus hoeft niet meer gediscussieerd te worden. Vindt je de notch niet mooi? Dan koop je toch een ander toestel, hoef je hier niet te komen zeuren.
De rest even eraf gesneden ;)

Dat is juist het probleem, het is al lang geen discussie meer, maar zeuren geworden.
Niemand hier heeft al zo'n apparaat, dus niemand kan zeggen OF het goed is of niet.

Misschien ben ik te makkelijk en te kortzichtig, maar een 'ervaringen en discussie' topic, over toestellen die er nog niet eens zijn, verzand al snel in een zeur en dram verhaal van would be en could be
Wacht dat apparaat af, en kom dan discussiëren en je ervaring delen, zonder hands on gaat het werkelijk nergens over.

Dit zie je in alle topics terug, de eerste 50 pagina's gaat het over 'wat als' en 'ik zou'
SpoekGTi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:51:
[...]
En dat laatste daar wringt het nou bij mij, nee je kan dus niet meteen verder met FaceID zoals bij TouchID, je moet swipen, kortom op de X ben je gewoon terug waar iOS 6 zat met een swipe to unlock alleen is het nu alleen een swipe to see home screen
Ik vermoed dat dat een software update zal worden, als veel gebruikers hier over klagen, kunnen ze dat imho simpelweg toevoegen als 'feature' :+
SpoekGTi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 07:51:
[...]
Als ik mijn 7 pak met raise to wake aan en mijn duim op de homeknop leg heeft hij wel 0.2 seconden nodig om te unlocken EN mijn homescreen te tonen.
Weer mijn kortzichtigheid misschien, maar op mijn 6S zal dat ook dan zo'n 0.2 sec duren, maar ik kan er niet wakker van liggen ( als in, het moet sneller kunnen )

* FreshMaker heeft hiervoor een Samsung S6 gehad, en dat ging naar mijn idee net zo snel, alleen MOEST je de homeknop indrukken ( al las hij dan tegelijk de vingerafdruk )

[ Voor 38% gewijzigd door FreshMaker op 20-09-2017 08:01 ]

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:36

Nitai

Live the life you love.

bram1984 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 22:13:
[...]

Dat verwacht ik ook en ik denk voor veel andere mensen ook.
Ik begrijp het wel, maar dat is eigenlijk hetzelfde als je vingers vies zijn en het niet lukt. Oftewel een conditie nu is dat je vingers schoon/leesbaar moeten zijn, dat is niet anders als met faceid, dat ding heeft je gezicht nodig anders kun je niet authenticeren.

Zelf moet ik het nog zien hoe dat werkt met faceid, ik zie nog onvoorziene irritaties. Maar dat is dan een kwestie van gewenning. Net zoals in een van de laatste iOS versies je opeens moest doordrukken om op je homescreen te komen. Dat was zo irritant qua gewenning, voorheen was je vinger op de sensor leggen genoeg, nu moet je druk uitoefenen. Nu weet ik eigenlijk niet anders.

Ik ken ook collega's en familieleden die jaren met een iPhone met touchid lopen maar het nooit hebben aangezet omdat een code 'fijner' werkt. :?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Pagina: 1 ... 20 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.