xoniq schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 09:12:
[...]
Ja dat hebben ze juist gepresenteerd. Dus je stuurt een (Ani/E)moji die jouw gezicht bewegingen nadoet i.c.m. jou gesproken bericht erdoorheen. Op zich best grappig gedaan nog.
EDIT:
Hier het stukje m.b.t. de Animoji demo:
[
video]
Met alle respect, de techniek die achter de Animoji zit is gewoon goed en het idee is leuk, maar dit mag toch nóóit en te nimmer zo'n grote rol opeisen in een Keynote? Waarom heeft Apple niet laten zien waar je het écht voor kunt gebruiken en dan als side-note een klein stukje Animoji, gewoon.. Dit kun je er ook mee, grappig he.
Maar nu gaat het #1 techbedrijf van de wereld pronken met een pratende vos of lachende drol op een groot scherm onder het oog van miljoenen wereldwijd. Wat denkt Apple nou, dat de doorslaggevende factor tussen de iPhone 8 of X wordt gemaakt tussen het wel of niet laten praten van een Emoji? Dit is net zo "handig" als het doorsturen van je hartslag tussen 2 Apple-watches of de Keynote 2 jaar geleden waarin ze heel trots gaan presenteren dat je nu animated backgrounds heb in iMessage, tijdens oud op nieuw kun je een vuurwerk achtergrond sturen. Allemaal leuk en aardig, maar dan heb je als doelgroep 13 jarige tienermeisjes, die gaan echt geen 700+ neertellen voor een iPhone.
Zelf twijfel ik meer tussen de iPhone 7 of iPhone 8. Ga ik voor een 7 128 GB, of betaal ik iets meer en pak een 8 64 GB. Maw, kies ik voor processorsnelheid of opslagcapaciteit.
De prijsstelling van de X is gewoon heftig, hoe je het wendt of keert, € 1159 is gewoon een stevige prijs. En já, ik wéét dat iOs stabieler is dan Android en já, ik heb thuis ook allemaal Apple-meuk (Mac Mini, Airport Extreme, Apple TV, iPhone 3G & 5, iPod nano 4th gen, iPod 20GB 2nd gen, iPad Air). Maar toch loop ik nu echt tegen deze prijs aan te hikken.
Maar de marketing die Apple toepast is gewoon clever.
De iPhone 7 maken ze nu nét iets goedkoper dan de 8, dus je gaat automatisch twijfelen tussen deze 2, waarvoor je logischerwijs voor het laatste model gaat, dus de 8.
Vervolgens maken ze het topmodel van de 8 150 euro goedkoper dan de X, het absolute paradepaardje van Apple. Op een bedrag van € 1000 denken veel mensen "hij is maar 10% duurder", dus kiezen ze toch voor de X, want ja.. als je toch al zoveel geld uit aan het geven bent, maken die laatste € 150 eigenlijk ook niet meer uit.
Ik moet bekennen dat de X echt een knaller van een toestel is, maar de prijs van € 1159 ga ik er echt niet voor over hebben. Misschien over een jaar of 5. als ook andere merken deze prijsstelling gaan gebruiken, is het een ander verhaal en zijn we eraan gewend geraakt, maar het is gewoon een bak met geld en ik heb het idee dat Apple een beetje zoekende is naar wat ze nou precies willen.