[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.774 views

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Noresponse schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:28:
Het is heel simpel. Als ik alleen al naar het bedrag kijk en voor dat geld ook 3-4 ipad's kan krijgen dan weet je dat het teveel is. Ik heb dit al met een mobiel van € 600,00 en toch kopen we het, omdat er een simcard houder inzit van 23 cent.

Als ik alleen al kijk dat ik voor dat geld tweemaal een blackberry aurora heb gekocht met 5,5 inch scherm, 4 GB werkgeheugen en 32 GB opslag en uitbreidbaar voor € 300,00 en voor mezelf een blackBerry Keyone en een DTEK50 voor de vrouw € 860,00 dan ben ik net zoveel kwijt en mijn kids met de Aurora elke app kan draaien op een groot scherm en vooral veel youtube .netflix kijken dan vraag ik me echt af wat de volgende stap is voor Apple en dat lijkt me de € 1500 aantikken.

Wat me wel opvalt bij de iphone 8 is de lage resolutie, batterij nog steeds niet top en dat het jammer is dat ze het werkgeheugen niet gelijk heb getrokken met de 8S en X. Ook als ik kijk naar de batterij op de X en je hebt reeds een iphone 7plus dan zou ik dit toestel blijven gebruiken als ik gebruiker was, want ios 11 komt hier toch ook wel op. Het blijft gewoon draaien van apps .
Ik deel je mening, anderzijds betaal je deels voor het merk (hecht ik zelf geen waarde aan) en voor het OS. Nu ik een tijdje iOS heb gebruikt zie ik zeker de voordelen (maar ook nadelen). Het is een keuze die je maakt, en of dat het voor jou persoonlijk waard is. In dit geval voor jou blijkbaar niet.

Ik heb geen tablet omdat ik daar geen meerwaarde in zie nadat ik ooit een iPad 1 heb gekocht toen telefoons nog klein en onhandig waren voor media consumptie. Nu is een telefoon groot genoeg voor nagenoeg alles, mijn MBP heeft in 3 jaar tijd slechts 100 power cycles meegemaakt, dat zegt ook genoeg.

Dat de iPhone X dan weer een relatief klein scherm heeft vind ik daarom erg jammer, zeker omdat de prijs zo hoog is. Was de prijs lager dan had ik misschien weer een tablet voor ernaast gekocht.

Nu zit ik in een dilemma, Note 8 kopen straks voor rond de 800 euro of 1360 euro voor een iPhone X. Momenteel staat de wijzer in het voordeel van de Note 8.

iPhone X ▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒▒█▒▒▒▒▒▒ Note 8

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het is heel simpel. Als ik alleen al naar het bedrag kijk en voor dat geld ook 3-4 ipad's kan krijgen dan weet je dat het teveel is. Ik heb dit al met een mobiel van € 600,00 en toch kopen we het, omdat er een simcard houder inzit van 23 cent.

Als ik alleen al kijk dat ik voor dat geld tweemaal een blackberry aurora heb gekocht met 5,5 inch scherm, 4 GB werkgeheugen en 32 GB opslag en uitbreidbaar voor € 300,00 en voor mezelf een blackBerry Keyone en een DTEK50 voor de vrouw € 860,00 dan ben ik net zoveel kwijt en mijn kids met de Aurora elke app kan draaien op een groot scherm en vooral veel youtube .netflix kijken dan vraag ik me echt af wat de volgende stap is voor Apple en dat lijkt me de € 1500 aantikken.

Wat me wel opvalt bij de iphone 8 is de lage resolutie, batterij nog steeds niet top en dat het jammer is dat ze het werkgeheugen niet gelijk heb getrokken met de 8S en X. Ook als ik kijk naar de batterij op de X en je hebt reeds een iphone 7plus dan zou ik dit toestel blijven gebruiken als ik gebruiker was, want ios 11 komt hier toch ook wel op. Het blijft gewoon draaien van apps .
Wat is er niet top aan de batterij? Ik doe met de 7 nu 2 a 3 dagen met een accu, ik heb nog nooit zo'n goede accuduur gehad in een telefoon.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

BeQuietAndDrive schreef op donderdag 14 september 2017 @ 08:43:
[...]

Wat is er niet top aan de batterij? Ik doe met de 7 nu 2 a 3 dagen met een accu, ik heb nog nooit zo'n goede accuduur gehad in een telefoon.
...en ik haal net de avond met mijn 7 plus. :/ Dat is dus voor iedereen verschillend.

An  a day keeps the doctor away.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

SpoekGTi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:55:
[...]

En we spoelen even terug naar 1998, Bill Gates prikt een USB scanner in een Windows PC, pof bsod, de wereld explodeert dat 98 niet jofel is.

2017, in principe een wat subtielere faal waar Greg een telefoon niet geunlocked krijgt, doet toestel swap, Nobody cares en vind het zelfs wel tof dat het net mensen zijn want ja het is toch live he
Het is nogal een verschil of iets een technisch falen is zoals de BSOD bij Windows waarbij iets niet werkt zoals het hoort te werken of de FaceId-fout die wel functioneerde zoals ie hoort te werken (namelijk in passcode-mode gaan na een aantal verkeerde gezichten te hebben gezien).

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52
SpoekGTi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:55:
[...]

En we spoelen even terug naar 1998, Bill Gates prikt een USB scanner in een Windows PC, pof bsod, de wereld explodeert dat 98 niet jofel is.

2017, in principe een wat subtielere faal waar Greg een telefoon niet geunlocked krijgt, doet toestel swap, Nobody cares en vind het zelfs wel tof dat het net mensen zijn want ja het is toch live he
Echter deed bij de Keynote de iPhone exact wat het geprogrammeerd was om te doen, was enkel niet zo handig voorbereid door Apple. Terwijl een BSOD bij het inprikken van een USB niet scannen niet helemaal de bedoeling is, lijkt mij.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:21

_Christiaan_

Master of SOG

Het plaatje is grappig bedoeld, maar beschrijft wel een beetje waarom ik hem wil hebben: reference drift. Weten dat er weer iets beters beschikbaar is dan mijn huidige telefoon, terwijl die nog prima voldoet.

NOSIG

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

_Christiaan_ schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:15:
[...]

Het plaatje is grappig bedoeld, maar beschrijft wel een beetje waarom ik hem wil hebben: reference drift. Weten dat er weer iets beters beschikbaar is dan mijn huidige telefoon, terwijl die nog prima voldoet.
Ja ik heb precies hetzelfde, ik probeer vol te houden maar ik vrees het ergste.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
phusebox je zou ook kunnen kiezen voor de Samsung 8S

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:22

begrijp me niet verkeerd. De weg die ze inslaan met een ander model is goed en dat ze een aantal dingen qua gesture en swipe hebben overgenomen van BlackBerry OS 10 is zekers een verbetering en durf. De prijs is dat zekers ook.
Dat dit jouw Eigen benadering van de X is, prima. Echter dien je dit niet in termen van 'dan weet je...' '..en toch kopen WE..' over te brengen..dit is iets persoonlijks namelijk

Het is weer September 2025 :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
SpoekGTi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 07:49:
Waar komen die miljarden gezichtgegevens vandaan?
Gekocht bij Google. Zijn allemaal Android gebruikers :+

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 14-09-2017 09:57 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:39
Iemand die ik ken werkt bij een telecom provider.
En die vertelde dat telefoon rood gloeiend staat naar de vraag wat de X gaat doen als je een flink bedrag aanbetaald.
Dus er is zeker een markt voor de X

Hij kon er niks over zeggen btw :+

A person who never made a mistake never tried anything new.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50
Nick25 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:01:
Iemand die ik ken werkt bij een telecom provider.
En die vertelde dat telefoon rood gloeiend staat naar de vraag wat de X gaat doen als je een flink bedrag aanbetaald.
Dus er is zeker een markt voor de X

Hij kon er niks over zeggen btw :+
oh dat zal best maar ik ben erg benieuwd wat het daad werkelijk gaat worden. De nieuwe BKR registratie mechanisme, de verplichte inkomenscheck en het hoge prijskaartje kan wel eens een heel bijzonder effect gaan veroorzaken :)

• Nick25
Miki schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:04:
[...]

oh dat zal best maar ik ben erg benieuwd wat het daad werkelijk gaat worden. De nieuwe BKR registratie mechanisme, de verplichte inkomenscheck en het hoge prijskaartje kan wel eens een heel bijzonder effect gaan veroorzaken :)
Dat klopt zeker maar ik denk als jij er genoeg zijn die gewoon aardig wat willen bijbetalen...
Morgen kwamen de prijzen van de 8/8+ online en sommige ook de X.....

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:36
Donstil schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:57:
[...]

Gekocht bij Google. Zijn allemaal Android gebruikers :+
Geen wonder dat hij het dan niet deed bij Greg :D

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Spectre
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 21:33
Weet iemand hoeveel smaller het scherm van de X is t.o.v. de 8 Plus? Kan nergens exacte getallen vinden, alleen inclusief de bezels. Vraag me af ik dat verschil echt ga merken omdat ik de 6 en 7 Plus gewend bent.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:50
Nick25 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:07:
[...]

Dat klopt zeker maar ik denk als jij er genoeg zijn die gewoon aardig wat willen bijbetalen...
Morgen kwamen de prijzen van de 8/8+ online en sommige ook de X.....
Bijbetalen is leuk maar als de inkomenscheck als uitkomst heeft dat je ondanks het resterende bedrag het betreffende abonnement niet kunt betalen is het feestje over.

Maar goed, ik ben nu aan het speculeren. Er is nog weinig data te vinden wat de effecten zijn van de huidige wetswijziging t.a.v. kredietverlening en mobiele telefoons met abonnementen.

• macweeds
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12-09 20:17
Unbox Therapy heeft een mogelijke andere verklaring, die mij logischer klinkt als die van Apple.
YouTube: iPhone X Face ID Unlock Fail

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Uit het artikel:
Though the iPhone X and the iPhone 8 offer impressive Geekbench scores, how that translates to real world performance remains to be seen. According to analyst Dan Matte, IPC (instructions per cycle) improvements are "relatively modest" and Geekbench scores should be ignored.

If you subtract out the efficiency gains from removing 32-bit support, you're left with maybe very roughly a 15% improvement in CPU IPC for the big cores, assuming equivalent clocks to the A10. Apple could have pushed performance and efficiency further, if not for 10FF being really bad. The era of the hyper Moore's Law curve in mobile is officially over, in my opinion, though maybe the A10 already signaled that. It's all rough sledding from here on out, based on the state of foundry challenges.
Het zijn mooie maar onbevestigde cijfers met ernstig beperkte waarde.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

SpoekGTi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:39:
Geen wonder dat hij het dan niet deed bij Greg :D
Haha precies, gebruikt dus niet stiekem een S8 :P

• endness
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12-09 19:09
Hoewel ik prima een X zou kunnen bestellen (de baas betaald :+), houdt het ontbreken van TouchID me toch tegen. Hoe gaat dat werken als ik 'm in de autohouder heb zitten of op m'n bureau heb liggen en even snel wil unlocken? Als ik m'n 6S nu uit m'n zak haal is 'ie 9/10 keer al unlocked omdat ik zonder te kijken m'n duim al op de homebutton heb gelegd.

Ook lees ik wisselende verhalen over de ondersteuning in 3rd-party apps. Zo zeggen banken dat ze eerst willen bekijken hoe veilig FaceID echt is, maar zegt Apple dat alle apps die TouchID ondersteunen ook direct met FaceID zullen werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
endness schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:11:
Hoewel ik prima een X zou kunnen bestellen (de baas betaald :+), houdt het ontbreken van TouchID me toch tegen. Hoe gaat dat werken als ik 'm in de autohouder heb zitten of op m'n bureau heb liggen en even snel wil unlocken? Als ik m'n 6S nu uit m'n zak haal is 'ie 9/10 keer al unlocked omdat ik zonder te kijken m'n duim al op de homebutton heb gelegd.

Ook lees ik wisselende verhalen over de ondersteuning in 3rd-party apps. Zo zeggen banken dat ze eerst willen bekijken hoe veilig FaceID echt is, maar zegt Apple dat alle apps die TouchID ondersteunen ook direct met FaceID zullen werken.
Je mag je telefoon in de auto niet bedienen, bestel een nieuwe auto met Carplay. de baas betaald :+ je moet toch bereikbaar zijn onderweg en dan hebbie siri :)

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Mijn ervaring met face unlock op de Microsoft 950XL was om die reden belabberd. Als je de telefoon recht aan keek was het prima, maar je telefoon eerst richting je hoofd te moeten tillen terwijl je gewend bent gewoon de telefoon te kunnen laten liggen, is vervelend. Wellicht dat je met locatiebased iets kunt dat je telefoon automatisch unlocked is bij koppeling met auto / werkplek maar blijft een workaround.

Laten we even wachten voor we het systeem afschieten, naar de werking in de praktijk.

• Nick25
Kluutmaran schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:50:
[...]

Mijn ervaring met face unlock op de Microsoft 950XL was om die reden belabberd. Als je de telefoon recht aan keek was het prima, maar je telefoon eerst richting je hoofd te moeten tillen terwijl je gewend bent gewoon de telefoon te kunnen laten liggen, is vervelend. Wellicht dat je met locatiebased iets kunt dat je telefoon automatisch unlocked is bij koppeling met auto / werkplek maar blijft een workaround.

Laten we even wachten voor we het systeem afschieten, naar de werking in de praktijk.
Een 950XL vergelijken met de tech van nu op een X is echt appels met peren vergelijken :)

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
maar zegt Apple dat alle apps die TouchID ondersteunen ook direct met FaceID zullen werken.
En dat klinkt best logisch. Je roept gewoon een authenticatie class aan, die een object levert met false of true. Hoe de onderliggende laag dat doet hoeft je app niet eens te weten. Weet niet hoe ze dit nu in de SDK hebben afgehandeld, maar dat lijkt voor de hand liggend.

• Kluutmaran
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-08 21:45
Nick25 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:53:
[...]

Een 950XL vergelijken met de tech van nu op een X is echt appels met peren vergelijken :)
Waarom appels met peren? Techniek werkte toen al prima als je het ding aan keek maar het gemis van op tafel liggend unlocken is nog steeds niet opgelost. Gezichtsherkenning is nu eenmaal onmogelijk zonder camera op je gericht.

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
Jaymone schreef op donderdag 14 september 2017 @ 09:44:
[...]

Dat dit jouw Eigen benadering van de X is, prima. Echter dien je dit niet in termen van 'dan weet je...' '..en toch kopen WE..' over te brengen..dit is iets persoonlijks namelijk
Ik bedoel dat mensen altijd wel een duurder produkt kopen wat over de top is en dat is ook niet erg. Niet iedereen doet dit en dat maakt een produkt wel meer exclusief etc. niks mis mee, dit is gewoon marketing en neigt bijna na demarketing door het toestel heel duur in de markt te zetten om het exclusief te maken. niks mis mee

• PatrickC
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:29
SpoekGTi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:14:
[...]

Je mag je telefoon in de auto niet bedienen, bestel een nieuwe auto met Carplay. de baas betaald :+ je moet toch bereikbaar zijn onderweg en dan hebbie siri :)
Dat dat niet mag in de auto is duidelijk, maar dat een hoop mensen zich daar niet aan houden ook, dus slecht voor de verkeersveiligheid. Maar hoe zit het dan op de fiets? Effe je telefoon unlocken via Face ID als je aan het fietsen bent... ik zie het nu al voor me... nu maar hopen dat het dan beter werkt dan de 1e keer tijdens het apple event! :+

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
UltraSub schreef op donderdag 14 september 2017 @ 11:54:
[...]

En dat klinkt best logisch. Je roept gewoon een authenticatie class aan, die een object levert met false of true. Hoe de onderliggende laag dat doet hoeft je app niet eens te weten. Weet niet hoe ze dit nu in de SDK hebben afgehandeld, maar dat lijkt voor de hand liggend.
Ik neem aan dat er ook een nieuwe API bij komt die kan terug geven of de authenticatie Touch ID of Face ID is. Dus met een simpele update kunnen banken dan Face ID uitschakelen.

• absrnd
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:16
macweeds schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:50:
[...]

Unbox Therapy heeft een mogelijke andere verklaring, die mij logischer klinkt als die van Apple.
YouTube: iPhone X Face ID Unlock Fail
Zij proberen mee te liften op de hype van de FaceID faal, want twijfel creëren met eigen theorieën levert meer page views op dan vertellen dat het prima is wat Apple verklaart :)

Unbox Therapy staat bekend om alles te overdrijven met over de top reacties ,met alles wat zij "zwaar gesponsord" reviewen.

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Er zijn 2 opties:

- De eerste heeft een restart gehad, maar niemand is eraan gekomen daarna. Na een herstart moet je namelijk 1x je pincode invoeren.

- iPhone X heeft al langer dan 8 uur stil gelegen zonder gebruikt te zijn. Als je tel niet binnen 8 uur is gebruikt, vraagt hij altijd om een passcode namelijk (check maar als je meer dan 8 uur slaapt en hem dus niet hebt aangeraakt).

Ik geloof niet dat het een "broken" iPhone of een glitch was oid. Lekker overdreven allemaal.

• diotav
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:24
Lekker belangrijk allemaal. Als er een bedrijf is wat zich dit soort fouten niet kan permitteren is het Apple wel. Het feit dat dit in de markt gezet wordt als Touch ID vervanger wekt bij mij het vertrouwen dat het ook daadwerkelijk goed werkt.

dion.dev

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-09 14:24
diotav schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:54:
Als er een bedrijf is wat zich dit soort fouten niet kan permitteren is het Apple wel.
Want een bedrijf als Samsung kan zich zoiets wel permitteren? Die hebben behoorlijk wat afgeschreven na die ontploffende batterijen.

Verwijderd

Denk eerder dat een bedrijf als Apple dit zich meer kan permitteren dan een random startup/random bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 15:04
Ik begrijp niet wat iedereen loopt te miepen over FaceID en dat je naar je telefoon moet kijken om te unlocken. Je moet uiteindelijk toch naar je telefoon kijken om te lezen wat er op je scherm staat ...

(in de auto moet je handsfree bellen en op de fiets moet je goed op het verkeer letten i.p.v. op je telefoon ...)

• Security
  • Laatst online: 06-10-2023

Security

it's just me

Verandering kost altijd tijd, ik verwacht dat na een poosje iedereen aan het nieuwe mechanisme gewend zal zijn.

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:41
Miki schreef op donderdag 14 september 2017 @ 10:04:
[...]

Ik denk dat er bijzonder weinig effect zal zijn. Eigenlijk is er helemaal niet zo veel veranderd ten opzichte van vroeger. "Vroeger", eind jaren '90 begin jaren 00 moest je ook loonstroken, giroafschriften en een poststuk op naam meenemen naar de telefoonwinkel. Telefoonabonementen zijn altijd al bij het BKR geregistreerd geweest. De enige verschuiving is dat het in Tiel van de telefoonabonementen-kamer is verplaatst naar de krediet-kamer.

Ik kan mij wel voorstellen, ik kijk bijvoorbeeld naar mijzelf, dat mensen eerder een telefoon cash zullen betalen of vanuit de creditcard die toch al bij BKR is geregistreerd.

Maar minder (highend) telefoons zullen er vast niet verkocht worden.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

X-t-r-e-m-e schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:25:
Ik begrijp niet wat iedereen loopt te miepen over FaceID en dat je naar je telefoon moet kijken om te unlocken. Je moet uiteindelijk toch naar je telefoon kijken om te lezen wat er op je scherm staat ...

(in de auto moet je handsfree bellen en op de fiets moet je goed op het verkeer letten i.p.v. op je telefoon ...)
Dit

NOSIG

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 19:57
MS Surface gebruikers kennen dit ook al - en ik kijk er dus juist naar uit dat mijn telefoon eventueel ook kan wat mijn pc'tje ook doet. Unlocken op m'n Surface gaat overigens sneller dan dat ik iets kan intoetsen op m'n toetsenbord, dus ook daar heb ik genoeg vertrouwen in.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
NiGeLaToR schreef op donderdag 14 september 2017 @ 13:53:
[...]

MS Surface gebruikers kennen dit ook al - en ik kijk er dus juist naar uit dat mijn telefoon eventueel ook kan wat mijn pc'tje ook doet. Unlocken op m'n Surface gaat overigens sneller dan dat ik iets kan intoetsen op m'n toetsenbord, dus ook daar heb ik genoeg vertrouwen in.
Ik gebruik het ook op mijn surface book van het werk, dat werkt super! Met de implementatie van apple gaat het echt wel goed komen. In het slechtste geval moeten ze een software update doen denk ik. Maar waarschijnlijk was het gewoon een verklaarbaar iets.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
diotav schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:54:
Lekker belangrijk allemaal. Als er een bedrijf is wat zich dit soort fouten niet kan permitteren is het Apple
Nou dat lijkt mij niet correct. Als er een bedrijf is wat zich deze fouten juist wel kan permitteren dan is Apple.
Voor Apple is dit even 3 dagen gepraat in bepaalde hoeken maar de daadwerkelijke nieuws sites spreken er al niet meer over.

Een bedrijf wat dit zich niet kan permitteren is bv een Startup als Essential. Die moeten zich nog veel meer bewijzen.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Het komt anders behoorlijk vaak voor dat ik de telefoon op tafel heb en van een afstandje en onder een schuine hoek kijk of ik nog iets noemenswaardig heb binnengekregen. Alles is op die manier perfect leesbaar, maar zou dus niet werken omdat FaceID verwacht dat je er recht voor staat.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• UltraSub
Z___Z schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:33:
[...]

Ik neem aan dat er ook een nieuwe API bij komt die kan terug geven of de authenticatie Touch ID of Face ID is. Dus met een simpele update kunnen banken dan Face ID uitschakelen.
Dat zou kunnen, maar dan is authenticatie dus niet meer geabstraheerd. Als je bekijkt dat zowel Touch- als FaceID in dezelfde secure enclave leven op het toestel, dan zou ik het logisch vinden als je ze op dezelfde manier vertrouwd en dus middels een abstractie laag gewoon vraagt of true of false is. Een uitbreiding zou inderdaad kunnen zijn dat je optioneel mee kan geven dat je de een of ander meer of minder vertrouwt en dus specifieker een call doet. Vraag is wat Apple daarvan vind. Ik denk dat ze het op hetzelfde security niveau plaatsen, en gezien hun uitspraak dat het 1. nog veiliger is dan TouchID (niet naar mijn mening overigens) en 2. alle apps zonder aanpassingen gebruik zullen maken van FaceID, dan krijg ik de indruk dat het dus een geabstraheerde call is.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Toch is de Note 8 voor 807 euro ook steeds aantrekkelijker aan het worden. Scheelt toch 350 euro met de iPhone X. Even in de gaten houden. Twijfel.
alwaysleft schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:17:
Toch is de Note 8 voor 807 euro ook steeds aantrekkelijker aan het worden. Scheelt toch 350 euro met de iPhone X. Even in de gaten houden. Twijfel.
Ja dat stelt het even uit idd. Want dan kom je met de X 2.0 gillend terug.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• UltraSub
alwaysleft schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:17:
Dat doe ik hier dus ook, maar ik weet stiekem al waar het op uit gaat draaien. Namelijk dat ik niet weg kan/wil bij het iOS platform en dus wel weer een iPhone zal aanschaffen. Ondanks mijn zware bedenkingen bij FaceID zal het dan wel een X worden. Ik voel me ietwat genaaid ( :+ ) want:
  • De iPhone 6SSS (de 8 modellen dus) wil ik niet meer aan.
  • De iPhone X is een risico met een v1 (0.5?) FaceID. Als niet goed werkt geen fallback naar TouchID, dus een jaartje code inkloppen in veel gevallen.
  • De iPhone X is duur en kan ik volgend jaar waarschijnlijk weer vervangen omdat er dan een v2 FaceID komt (gebaseerd op history, zie v1 TouchID)

• alwaysleft
UltraSub schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:20:
[...]

Dat doe ik hier dus ook, maar ik weet stiekem al waar het op uit gaat draaien. Namelijk dat ik niet weg kan/wil bij het iOS platform en dus wel weer een iPhone zal aanschaffen. Ondanks mijn zware bedenkingen bij FaceID zal het dan wel een X worden. Ik voel me ietwat genaaid ( :+ ) want:
  • De iPhone X is een risico met een v1 (0.5?) FaceID. Als niet goed werkt geen fallback naar TouchID, dus een jaartje code inkloppen en veel gevallen.
  • De iPhone X is duur en kan ik volgend jaar waarschijnlijk weer vervangen omdat er dan een v2 FaceID komt (gebaseerd op history, zie v1 TouchID
Hij is nu door een trucje via Tele2 site voor deze prijs te krijgen. Dus daarom de twijfel!

• diotav
  • Laatst online: 19:24
Donstil schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:01:
[...]

Nou dat lijkt mij niet correct. Als er een bedrijf is wat zich deze fouten juist wel kan permitteren dan is Apple.
Voor Apple is dit even 3 dagen gepraat in bepaalde hoeken maar de daadwerkelijke nieuws sites spreken er al niet meer over.

Een bedrijf wat dit zich niet kan permitteren is bv een Startup als Essential. Die moeten zich nog veel meer bewijzen.
Punt is dat Apple zich niet wil verbinden aan een fout a la de Note 7. Schreeuwen dat je de beste bent brengt ook bepaalde verwachtingen met zich mee. Helemaal met een price tag van €1100.

dion.dev

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
Recon24 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 12:46:
Er zijn 2 opties:

- De eerste heeft een restart gehad, maar niemand is eraan gekomen daarna. Na een herstart moet je namelijk 1x je pincode invoeren.

- iPhone X heeft al langer dan 8 uur stil gelegen zonder gebruikt te zijn. Als je tel niet binnen 8 uur is gebruikt, vraagt hij altijd om een passcode namelijk (check maar als je meer dan 8 uur slaapt en hem dus niet hebt aangeraakt).

Ik geloof niet dat het een "broken" iPhone of een glitch was oid. Lekker overdreven allemaal.
1. nee, de melding is dan anders.
2. nee, 48 uur.

Haters everywhere but I don’t really care

diotav schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:21:
[...]
Punt is dat Apple zich niet wil verbinden aan een fout a la de Note 7.
Nou nou dat is wel sterk overdreven.
Het vergeten in te loggen met een pincode staat natuurlijk niet gelijk aan "een fout a la de Note 7" welke simpelweg kon exploderen.

• Nick25
Donstil schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:33:
[...]

Nou nou dat is wel sterk overdreven.
Het vergeten in te loggen met een pincode staat natuurlijk niet gelijk aan "een fout a la de Note 7" welke simpelweg kon exploderen.
Die note 7 was gewoon wandelend explosief 8)7

• absrnd
MazeWing schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:11:
[...]

Het komt anders behoorlijk vaak voor dat ik de telefoon op tafel heb en van een afstandje en onder een schuine hoek kijk of ik nog iets noemenswaardig heb binnengekregen. Alles is op die manier perfect leesbaar, maar zou dus niet werken omdat FaceID verwacht dat je er recht voor staat.
je hoeft het niet recht voor je gezicht te houden :)
er is misschien wel een maximale afstand

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/CvqKrQL.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door absrnd op 14-09-2017 14:47 ]

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Als je een filmpje kijkt in landscape, vraag ik mij af of je je gaat storen aan de a-synchrone randen. Links is er dan een hapje uit zeg maar. Je moet in ieder geval het apparaat even vasthouden en uitproberen, dan ben je er vast snel uit. De iPhone 8 is in ieder geval een veilige keuze. Echter is dit het laatste model met touch ID. vanaf volgens jaar is dat ook een uitstervend ras.

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Mensen,

neem smartphone y en smartphone x is 20% sneller het laden van een applicatie neemt af van 2 msec naar 1.6 msec, meetbaar ja, maar waarneembaar niet. ;)

• absrnd
wrvk82 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:46:
Als je een filmpje kijkt in landscape, vraag ik mij af of je je gaat storen aan de a-synchrone randen. Links is er dan een hapje uit zeg maar. Je moet in ieder geval het apparaat even vasthouden en uitproberen, dan ben je er vast snel uit. De iPhone 8 is in ieder geval een veilige keuze. Echter is dit het laatste model met touch ID. vanaf volgens jaar is dat ook een uitstervend ras.
Dat valt wel mee, de notch zie je alleen in beeld als je nog een keer op het scherm tapt om nog meer te vergroten.
maar dan ga je ook van de onder en bovenkant delen missen, en het is geheel afhankelijk van het formaat van de video.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/sGuhCdC.jpg

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Op zich zie ik het probleem ook niet, maar vind het wel grappig dat een van de redenen tegen het plaatsen van touchid op de achterkant zou zijn dat je je toestel dan altijd moet oppakken om te unlocken. Iets wat nu met faceid eigenlijk ook moet. (ik geloof het filmpje met de zwemster niet helemaal).

Ik blijf erbij dat beide systemen tegelijk (voor mij) logischer zijn, zodat je kan kiezen wanneer wat beter uitkomt. Telefoon in de zak, vingerafdruk, telefoon naast je, faceid.

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:02

MazeWing

The plot thickens...

Dat verwacht ik niet. Wanneer het volgende jaar achter het scherm kan, wordt er volgend jaar gewoon een iPhone X-2 met TouchID aangekondigd.

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z8 + 14-30, 24-120, 100-400 | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

• absrnd
MazeWing schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:03:
[...]

Dat verwacht ik niet. Wanneer het volgende jaar achter het scherm kan, wordt er volgend jaar gewoon een iPhone X-2 met TouchID aangekondigd.
Ik denk eerder dat we het in alle devices gaan zien, ze hebben nu de techniek en zal die nog wel alleen voor de X-versie zijn, maar zal zeker (hopelijk) al in de nieuwe iMac en macbook zitten, en voor de bestaande ontwerpen van de iphone en ipad kan het gemakkijk ingebouwd worden, het neemt veel minder ruimte in beslag dan touch ID met trilmotor.

Ik zie de iPhone-X als de "pro" van de iphones, waarvan de specs op een gegeven moment ook naar de andere de I-devices over gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door absrnd op 14-09-2017 15:15 ]

• BlizzarD
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Komt ie weer:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OPn1JVZ.jpg

iStockphoto

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

UltraSub schreef op donderdag 14 september 2017 @ 14:20:
[...]

• De iPhone X is een risico met een v1 (0.5?) FaceID. Als niet goed werkt geen fallback naar TouchID, dus een jaartje code inkloppen in veel gevallen.
  • De iPhone X is duur en kan ik volgend jaar waarschijnlijk weer vervangen omdat er dan een v2 FaceID komt (gebaseerd op history, zie v1 TouchID)
Wat was er mis met touchid v1? Ik heb een 5s, weliswaar één van de laatsten, maar volgens mij is dat de eerste versie en die werkt prima (behalve bij natte vingers)

Edit:
YouTube: Touch ID Speed Test - iPhone 6s vs. iPhone 6 vs. iPhone 5s

Als het verschil tussen faceid v1 en v2 net zo klein wordt, ga ik de iPhone X niet overslaan :)

[ Voor 9% gewijzigd door _Christiaan_ op 14-09-2017 15:33 ]

NOSIG

• absrnd
Galileo support: Galileo is Europe's Global Satellite Navigation System (GNSS), an alternative to the Global Positioning System (GPS) system owned by the United States government.
Ik lees net dat de iPhone-X al Galileo ondersteunt :)
zou het kunnen dat het het komende jaar online komt ?

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:15
_Christiaan_ schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:22:
[...]

Wat was er mis met touchid v1? Ik heb een 5s, weliswaar één van de laatsten, maar volgens mij is dat de eerste versie en die werkt prima (behalve bij natte vingers)
Was veel trager dan v2 :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:55
wel grappig,
nieuwe Macbook pro touchbar (device waar je bijna altijd recht voor de cam zit met je hoofd), passen we een touch-id toe als zijnde nieuw nieuw nieuw,
nieuwe Iphone X (device dat je 9-van-de-10 keer in je vingers hebt), passen we face-id technology toe, en schrappen we de touch-id.

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Zie dat Apple de prijzen voor reparaties ook behoorlijk omhoog gegooid heeft.
Voorbeeld scherm vervangen iPhone 7 Plus is nu €201.
Denk dat oled scherm van de iPhone X vervangen rustig tegen de €300 zal gaan kosten.

AppleCare+ dan wellicht een verstandige keuze
(of gebruik maken van je eigen buitenhuis verzekering uiteraard ;) )

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 14-09-2017 15:45 ]

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
absrnd schreef op donderdag 14 september 2017 @ 15:37:
[...]

Ik lees net dat de iPhone-X al Galileo ondersteunt :)
zou het kunnen dat het het komende jaar online komt ?
Huawei Mate 9 (2016!), P10 en de Samsung S8 hebben dat ook al

Geen idee wanneer dat online komt

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:00
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:34:
[...]

Jij zit tot aan gisteren IEDERE dag dit topic vol te spammen hoe hyped je wel niet bent. En nu ga je dat opeens bekritiseren?! 8)7
No worries, Geert zal de iPhone X vast over een paar maandjes wel kopen. Dan is alles plots weer helemaal geweldig.

Dan is het plots geen slechte deal meer. Maar dit is natuurlijk wel voor hij de iPhone 8 en 8 plus heeft gehad, waardoor hij uiteindelijk veel meer geld kwijt is dan gewoon direct een IPhone x te hebben gekocht toendertijd.

Gewoon een kleine voorspelling. ;)

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• _Bailey_
  • Niet online
Dark Master schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:13:
[...]

No worries, Geert zal de iPhone X vast over een paar maandjes wel kopen. Dan is alles plots weer helemaal geweldig.

Dan is het plots geen slechte deal meer. Maar dit is natuurlijk wel voor hij de iPhone 8 en 8 plus heeft gehad, waardoor hij uiteindelijk veel meer geld kwijt is dan gewoon direct een IPhone x te hebben gekocht toendertijd.

ben jij het broertje van Jomanda?

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
Voorlopig ben ik nog de alternatieven aan het bekijken, om op 27 oktober dan toch de iPhone X te bestellen.
Over de prijs ga ik niet discussiëren, maar ik hoop wel dat hij voor die prijs de perfectie benaderd.

Ik werkte tot voor kort met grote tevredenheid met de iPhone 6 Plus, maar nu krijgt hij kuren en lijkt hij last te hebben van de touch disease. Hatelijk! Ik hoop dan ook dat de X niet zo'n kinderziektes heeft...

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Ik zou zeggen check de forums van de Android toestellen maar.

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:45
CK3v1N schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:29:
Voorlopig ben ik nog de alternatieven aan het bekijken, om op 27 oktober dan toch de iPhone X te bestellen.
Over de prijs ga ik niet discussiëren, maar ik hoop wel dat hij voor die prijs de perfectie benaderd.

Ik werkte tot voor kort met grote tevredenheid met de iPhone 6 Plus, maar nu krijgt hij kuren en lijkt hij last te hebben van de touch disease. Hatelijk! Ik hoop dan ook dat de X niet zo'n kinderziektes heeft...
Gezien het de eerste toestel is met allerlei nieuwe vernuftigdheden, kan ik me goed voorstellen dat het wel een aantal kinderziektes heeft... Hopelijk zijn die softwarematig op te lossen.

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Berlinetta schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:32:
[...]

_O-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Berlinetta schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:32:
[...]

Voor elk wat wils. Ik heb geen idee waarom zo veel mensen met de grootst mogelijke moeite willen benadrukken dat hun eigen keus de allerbeste keus is voor iedereen en dat alle andere keuzes per definitie onjuist, problematisch, onwerkbaar, goedkoop, lelijk, etcetera zijn.

Koop wat je wil, maar laat evangelisch geneuzel lekker achterwege.

Ik vind de iPhone X een lelijk ding, ben super tevreden over mijn iPad Mini 4. Maar ook over mijn Macbook 12 en de Surface Book die hem vervangen heeft. En ook over de Samsung S8 waar ik dit op tik.

Wat ik maar wil zeggen, blijf objectief en vooral, realiseer je dat jouw gebruikspatroon precies dat is, de jouwe. Dat projecteren op een ander heeft geen enkel nut.

• Berlinetta
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:43:
[...]

Voor elk wat wils. Ik heb geen idee waarom zo veel mensen met de grootst mogelijke moeite willen benadrukken dat hun eigen keus de allerbeste keus is voor iedereen en dat alle andere keuzes per definitie onjuist, problematisch, onwerkbaar, goedkoop, lelijk, etcetera zijn.

Koop wat je wil, maar laat evangelisch geneuzel lekker achterwege.

Ik vind de iPhone X een lelijk ding, ben super tevreden over mijn iPad Mini 4. Maar ook over mijn Macbook 12 en de Surface Book die hem vervangen heeft. En ook over de Samsung S8 waar ik dit op tik.

Wat ik maar wil zeggen, blijf objectief en vooral, realiseer je dat jouw gebruikspatroon precies dat is, de jouwe. Dat projecteren op een ander heeft geen enkel nut.
Geen idee waar je op doelt. Ik heb zelf Xperia Z Ultra Google Play editie, Lumia 1520 en een iPhone 7 Plus.
ik ga zeker niet voor mensen bepalen of afschieten wat voor toestel hun nemen.

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-09 07:41
Jimmy_ schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:35:
[...]

Gezien het de eerste toestel is met allerlei nieuwe vernuftigdheden, kan ik me goed voorstellen dat het wel een aantal kinderziektes heeft... Hopelijk zijn die softwarematig op te lossen.
Laat ons hopen dat, als hij kinderziektes heeft, het inderdaad softwarematig op te lossen valt.
Maar ik veronderstel dat bij bv touch id v1 en v2 toch wel hardwarematig van elkaar verschillen?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alwaysleft
YouTube: iPhone X & 8 - 40 Things Before Buying!&

Filmpje over de iPhone X met paar onderwerpen die ik nog niet weet. Moet zeggen dat ik de software oplossingen met betrekking tot het scherm maar matig vind.

De iPhone X heeft een kleiner werkoppervlak in vergelijking met de iPhone 8/7 plus.
En geen batterijstatus weer te geven. Ook slordig.

• FirePuma142
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Berlinetta schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:52:
[...]

Geen idee waar je op doelt. Ik heb zelf Xperia Z Ultra Google Play editie, Lumia 1520 en een iPhone 7 Plus.
ik ga zeker niet voor mensen bepalen of afschieten wat voor toestel hun nemen.
Ehm, je bevestigd dat er eerst iOS is en dan de rest en verwijst als verklaring naar generiek Androidtoestelfora.

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
alwaysleft schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:01:
Je bedoelt het percentage?

Verwijderd

alwaysleft schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:01:
YouTube: iPhone X & 8 - 40 Things Before Buying!&

Filmpje over de iPhone X met paar onderwerpen die ik nog niet weet. Moet zeggen dat ik de software oplossingen met betrekking tot het scherm maar matig vind.

De iPhone X heeft een kleiner werkoppervlak in vergelijking met de iPhone 8/7 plus.
Tnx voor de link, paar dingen besproken die ik nog niet eerder gelezen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:16
Dark Master schreef op donderdag 14 september 2017 @ 16:13:
[...]

Van Geert weten we zeker dat hij aanstaande vrijdag de volgende smartphones bestelt:

Eerst de iPhone 8 64 GB, dan de iPhone 8 256 GB. Vervolgens wisselt ie beide modellen in alle kleuren van de regenboog en dan kiest 'ie toch weer voor het 'surfboard'-model (de Plus).

Die is 'ie over een maand beu en dan bestelt 'ie toch de iPhone X in beide groottes. Hij eindigt dan bij het 256 GB-model, om over 3 maanden een Galaxy Note 8 te kopen... :D :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
Dennisweb schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:30:
[...]

Van Geert weten we zeker dat hij aanstaande vrijdag de volgende smartphones bestelt:

Eerst de iPhone 8 64 GB, dan de iPhone 8 256 GB. Vervolgens wisselt ie beide modellen in alle kleuren van de regenboog en dan kiest 'ie toch weer voor het 'surfboard'-model (de Plus).

Die is 'ie over een maand beu en dan bestelt 'ie toch de iPhone X in beide groottes. Hij eindigt dan bij het 256 GB-model, om over 3 maanden een Galaxy Note 8 te kopen... :D :D
Wacht...ik schud nog ff wat aan m'n geldboom hier in de achtertuin.

Wel "schattig" van jullie beiden, de betrokkenheid in mijn aankoop beslissingen ;w :w

• Berlinetta
  • Niet online
FirePuma142 schreef op donderdag 14 september 2017 @ 17:09:
[...]

Ehm, je bevestigd dat er eerst iOS is en dan de rest en verwijst als verklaring naar generiek Androidtoestelfora.
Ik bedoel natuurlijk hier op Tweakers. De (Naam van het toestel) Ervaringen & Discussie.) Zelf mag je uitkiezen welk toestel. En tevens was dit mijn mening. Het kan net zo goed zijn dat dat weer veranderd.

Als ik even kijk naar Samsung, dan zie ik daar nog wel moois van afkomen. iets was ze in 2016 hebben aangekondigd. (Iets wat bij een iPhone niet kan, maar bij andere toestellen wel.
Ik ga niet continue zitten verantwoorden, heb ik gewoon geen zin in. De voor en nadelen kan je voor jezelf inschatten hoop ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ik kwam nog een mooi accessoire tegen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/14sgly4rprg4o.41.02.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Donstil schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:42:

[afbeelding]
Oplader voor je Apple Watch?
Of wat moet ik ervan maken :+

edit;
LAAT MAAR.. Bram had een erg drukke werkdag 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Famous op 14-09-2017 18:57 ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• DeeSung
  • Registratie: Juni 2012
  • Niet online
Vreselijk dit,

De chip blaast alle concurrentie terug in de tijd. Maar geen pro motion wat de hell.

Dit was ook het enige gerucht waar ik wel wat in zag.

Mijn 6s is nog super snel maar ik wil iets nieuws, alleen een telefoon met een 120hz scherm 🤤 was dan een insta buy geweest.

Als ik die videos zie heeft de iphone x nogsteeds moeite met het scrollen van de appswitcher, lekker choppy
DeeSung schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:11:
Vreselijk dit,

De chip blaast alle concurrentie terug in de tijd. Maar geen pro motion wat de hell.

Dit was ook het enige gerucht waar ik wel wat in zag.

Mijn 6s is nog super snel maar ik wil iets nieuws, alleen een telefoon met een 120hz scherm 🤤 was dan een insta buy geweest.

Als ik die videos zie heeft de iphone x nogsteeds moeite met het scrollen van de appswitcher, lekker choppy
Die maakt Samsung (en de rest) niet een Oled 120hz paneeltje dus dan is de keus snel gemaakt ben ik bang.

• DeeSung
  • Niet online
Donstil schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:15:
[...]

Die maakt Samsung (en de rest) niet een Oled 120hz paneeltje dus dan is de keus snel gemaakt ben ik bang.
Welke zitten er dan in de vr brillen? In de playstation vr zit als het goed is een 120hz oled paneel.

• SpoekGTi
Wut fast charging is nieuw maar je hebt er wel een aparte adapter voor nodig, das hetzelfde als dan een 7 plus aan een iPad lader hangen...dan doet ie ook fast charge.

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:59

swv

SpoekGTi schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:27:
Wut fast charging is nieuw maar je hebt er wel een aparte adapter voor nodig, das hetzelfde als dan een 7 plus aan een iPad lader hangen...dan doet ie ook fast charge.
Maar een 7 Plus doet geen 50% in 30 minuten?
DeeSung schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:22:
Welke zitten er dan in de vr brillen? In de playstation vr zit als het goed is een 120hz oled paneel.
Appels (no punt intended) en peren vergelijken, resolutie van het Sony panel is lager. Het scherm is kleiner enz.

Edit: ik vind het op de 10.5 wel fantastisch trouwens dat 120hz

[ Voor 8% gewijzigd door Donstil op 14-09-2017 19:35 ]

• Froggle
  • Laatst online: 18:13
Donstil schreef op donderdag 14 september 2017 @ 18:42:

[afbeelding]
:D
Voor die "waar is de Touch ID gebleven" zeikerds. Ik begrijp serieus het probleem niet. Als je je iPhone wil gebruiken (dus ontgrendelen), moet je er toch echt naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe snel het werkt, want ik zie van alle filmpjes op YouTube niemand die het 'natuurlijk' gebruikt. Allemaal zo lekker demonstratief. :+

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

• deBennie
  • Nu online
Froggle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:38:
[...]

Voor die "waar is de Touch ID gebleven" zeikerds. Ik begrijp serieus het probleem niet. Als je je iPhone wil gebruiken (dus ontgrendelen), moet je er toch echt naar kijken. Ik ben wel benieuwd hoe snel het werkt, want ik zie van alle filmpjes op YouTube niemand die het 'natuurlijk' gebruikt. Allemaal zo lekker demonstratief. :+
Naja, ik vind het nu wel heel fijn dat ik diverse beveiligde apps kan openen met touch id. Bv de rabobank app. Het lijkt me sterk dat face ID vanaf dag 1 op bv de rabobank app gaat werken.

• Froggle
  • Laatst online: 18:13
@deBennie Ik denk dat alle apps direct werken met Face ID die ook al met Touch ID werken.

PSN: ForcedReboot | XBL: Froggle | NSO: SW-6166-3842-4608 | Strava | Untappd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeeSung
  • Niet online
[...]

Van alle filmpjes vind ik deze het best. En werkt lekker snel met goed licht.

YouTube: iPhone X | Hands On | Review | Demo | Edge to edge display

• SpoekGTi
swv schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:28:
[...]

Maar een 7 Plus doet geen 50% in 30 minuten?
Nee omdat de lader van een iPad maar 10 watt is en de losse fast charge lader die USB C naar lightning heeft is 29 watt....

Daarbij denk ik niet dat het veel scheelt.

• deBennie
  • Nu online
Froggle schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:42:
@deBennie Ik denk dat alle apps direct werken met Face ID die ook al met Touch ID werken.
Nice!

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-04 16:59
Het is een 18:9 scherm,. dus een standaard 16:9 video past prima in het centrumgedeelte waar je geen last hebt van de hoeken of de notch.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
9to5mac.com: The good news and (mostly) bad news on the iPhone X notch

Zitten toch wel wat valide punten in. Ikzelf schrik het meeste van het feit dat Apple simpelweg witte randen rendert rondom wegpagina's, zelfs wanneer die er oorspronkelijk niet waren:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uuCpXJa.png

En zoals ze zeggen, het weergeven van (full screen) wide-aspect foto's zal ervoor zorgen dat de 'notch' een stuk van de foto zal doen laten verdwijnen. Wat denken jullie? Was dit de way to go?

[ Voor 4% gewijzigd door Luca op 14-09-2017 20:03 ]

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[...]

Gelukkig hebben ze bij Apple op het laatste moment nog een uitbreiding gebracht.

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/kLNjkKCuUo1yiQ-lf35BKGvvPXy4EhVwAMELnjIiY6va5Y7Tpy_3y7iXDNaFZikXvGgE7IJzkAGqy3K1WwevrMAVnprf37TMGu6__oN-HFLG4s7vRYAc40N-sgyXkKOej1bCoPOOqF-Y3auifv9bEfSekVeo3mGg49Wj_YACl9Ir8DyRb-LHlHFzMvlsxwWckZG4xlFMDGt93fmprAMpvtum8pSr0JSFeG1CL0F0-l2kqQJ_CzjqZ8MT2tlKEI-vpDwQZsd_xQHC4i9l6CuL-_knQE7nT3NMEizYKYWUtBU2VJHrXkaVG3Jjn4xfYua0qpD3or-YCAJriuIxh0pF4T7nJ4148qspYcCID1GujTn3KTZsciZ9Scs742NxTQUeE2o-BQAfJ8UhSI6d_7YvKSxOHlPK5TAPJ0p2ryhxzK4EOBRtbTQA5h1IdNKln1yrKfDI5skbLZA77kOoZTf72O2g6kj-nXZ1XouK24VxvLHYPD34n858raEJ5oD7o38fFx5448yNIOKz52L_zaiLlI4fkyBRQz4YTu-qKzdqlj8hdQa0xrL0O4seHmHno55MGfFPAQ7yQOA2n2f-Zs4fAUXQoaX-e5ZDJC6-yy2_Ng=w700-h433-no

Exclusief voor de iPhone-X

• Jasper Janssen
Danny.G schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:03:
9to5mac.com: The good news and (mostly) bad news on the iPhone X notch

Zitten toch wel wat valide punten in. Ikzelf schrik het meeste van het feit dat Apple simpelweg witte randen rendert rondom wegpagina's, zelfs wanneer die er oorspronkelijk niet waren:
[afbeelding]

En zoals ze zeggen, het weergeven van (full screen) wide-aspect foto's zal ervoor zorgen dat de 'notch' een stuk van de foto zal doen laten verdwijnen. Wat denken jullie? Was dit de way to go?
Je hebt twee mogelijkheden: of een notch, of het scherm over de volle breedte niet helemaal laten doorlopen tot de rand (de telefoons die claimen alles in de zijkant te zetten zijn in feite gewoon aan het liegen). Het grote voordeel van de notch is dat als de apparatuur die erin moet kleiner wordt, ook de notch kleiner kan worden (of verdwijnen), zonder directe software aanpassingen. Dus, ja, voor de langere termijn is dit duidelijk de way to go.

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-09 15:17
Jasper Janssen schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:07:
[...]

Je hebt twee mogelijkheden: of een notch, of het scherm over de volle breedte niet helemaal laten doorlopen tot de rand (de telefoons die claimen alles in de zijkant te zetten zijn in feite gewoon aan het liegen). Het grote voordeel van de notch is dat als de apparatuur die erin moet kleiner wordt, ook de notch kleiner kan worden (of verdwijnen), zonder directe software aanpassingen. Dus, ja, voor de langere termijn is dit duidelijk de way to go.
Maar ook dat geldt toch ook gewoon als je de notch in de breedte gewoon gelijk zou trekken? In het begin is het iets dikker (alsnog dunner dan nu, lijkt mij..), maar dat zal dan ook dunner kunnen worden.

• Jasper Janssen
Danny.G schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:09:
Maar ook dat geldt toch ook gewoon als je de notch in de breedte gewoon gelijk zou trekken? In het begin is het iets dikker (alsnog dunner dan nu, lijkt mij..), maar dat zal dan ook dunner kunnen worden.
Dan wordt je scherm met iedere generatie net iets hoger (/breder), en dat (per generatie verschillen in de UI) is nu precies wat ze bij Apple nooit willen. Of je moet met iedere generatie de telefoon iets minder hoog maken bij hetzelfde scherm, maar ook dat is niet echt Des Apples. Bovendien denk ik dat het stukken makkelijker is om de notch minder breed te maken dan minder hoog.

De hoogte wordt gedefinieerd door de benodigde hoogte van de grootste sensor. Als je dat dus kleiner wil krijgen moet je *alle* sensors kleiner maken, tegelijkertijd.
-----------------------------
Re de link ergens hierboven:
That’s horrible. Even on a snapshot, it’s ugly. On a carefully-framed photo, you are losing elements you wanted to be in frame. That, to me, is completely unacceptable.
Carefully framed photo? Heeft deze persoon wel eens een afdruk van een foto laten maken? Wat er in de randen zit valt weg, dat is heel normaal. En dat geldt zowel voor de analoge workflow als voor digitaal.

[ Voor 31% gewijzigd door Jasper Janssen op 14-09-2017 20:16 ]

Pagina: 1 ... 13 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.