Scrtz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:36:
[...]
Geef je adres even, stuur ik je een strikje op, wat ongelooflijk blij ben ik voor je zeg.
Het zijn ook altijd dezelfde discussies, en opmerkelijk genoeg altijd van de toch mindere/verliezende partij, Altijd android fanboys die Apple bashen en ook bij AMD vs Intel zijn het altijd de AMD fanboys die moeten bashen.
Iets zegt me dat die observatie niet geheel unbiased is

Sowieso, je hebt geen idee waar je over praat. Het enige waar ik fanboy van ben is van een goede prijs/ kwaliteit verhouding. Ik heb de iPhone 3G tot en met de 5 gehad. Daarna waren ze het simpelweg niet meer waard. Misschien had dat wel iets te maken met... wat is het ook al weer... oh ja, het feit dat de prijzen elk jaar omhoog gaan en dat de competitie elk jaar beter wordt?
Als je blij bent met je device en je hebt er plezier van, prima toch, waar komt die dwang toch altijd vandaan om dit aan de hele populatie duidelijk te maken hoe ongelooflijk goed jou keuze aanschaf is geweest? Zoek een café op ofzo waar al je consumentenbond komen, kunnen jullie samen oploskoffie gaan drinken want ja hé, bonenkoffie is maar amper lekkerder en zo veel malen duurder, je lijkt wel gek als je bonen koffie drinkt!
Dit is tweakers, hier discussieren we. Als je met gelijkgestemden Apple wil gaan verheerlijken moet je naar iCulture.
Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:37:
[...]
Redenen voor mij zijn onder andere; Airplay, Airdrop, handoff, alles met elkaar in verbinding zonder problemen.
Dat een iPhone sloom wordt heb ik zelf niet ervaren. Een iPhone SE werk perfect met iOS 10.
Dat ze snelle chips hebben is toch juist goed
Als ik in mijn andere post ook aangeeft kan (en dit gebeurd ook) Apple een stuk beter optimaliseren omdat niet 300 fabrikanten een besturingssysteem gebruiken EN hun eigen saus erover gooien.
Nu is HTC sense bijvoorbeeld al een stuk beter dan toen maar toch..
Klopt, het ecosysteem doen ze goed inderdaad. Ik ben het met je eens dat snelle chips goed zijn, maar hte gaat wel keihard in tegen het argument dat iOS zo lichtgewicht zou zijn. Als een langzame chip genoeg was geweest was Apple echt wel gierig genoeg geweest om er gewoon een traag ding in te gooien. Conclusie is dus dat iOS niet lichtgewicht is. Waar een Moto G van de eerste generatie nog verdomd snel zijn.
Ik vraag me persoonlijk toch een beetje af voor hoever het "het moet werken met alle devices" argument nog op gaat voor Android. Ten slotte bevat Android zelf helemaal geen drivers: die worden gegeven door de fabrikanten van de hardware, waarna die in het OS zelf gecompileerd worden. Zolang die drivers goed zijn, is er met Android geen enkel probleem
Daarbij zijn er ondertussen ook tig modellen iPhones, iPads en iPods met allerlei verschillende soorten hardware. Hoe meer je daarvan hebt, hoe minder makkelijk het is om te optimaliseren.