[iPhone X] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste
Acties:
  • 252.770 views

• Turfschipper
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

Turfschipper

Hup NAC

@Donstil

Ligt er een beetje aan welke apps je gebruikt. Maar bv facebook is nu al 340 mb of zo. Als dat 2 of 3 x groter wordt, en de gemiddelde app doet dat ook, dan praat je wel over een significante extra storage die je nodig hebt als je alle apps bij elkaar op telt.

En dan hebben we het nog niet gehad over games. Ik denk echt dat het enorm gaat tegen vallen voor heel veel mensen, die 64Gb. In de loop van het komende jaar.

Maar ik ben er niet zeker van, daarom vraag ik even naar wat feedback, ;-).

• Jimmy_
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 14:45
cunodb schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:04:
Is de camera sensor van de iPhone 8 en 8 plus eigenlijk hetzelfde als die van de X. Ze hadden het in de keynote bij de X over een grotere nieuwe sensor en bij de 8 heb ik dat niet gehoord?
Nee. Van apple.nl productpagina's:
X:
Groothoek: diafragma ƒ/1.8
Telelens: diafragma ƒ/2.4

8:
Diafragma ƒ/1.8

8+:
Telelens: diafragma ƒ/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
vanochtend vroeg maakte ik een voorzichtige inschatting van hoeveel mensen in alle landen wereldwijd op exact hetzelfde tijdstip de iPhone X gaan bestellen op 27 oktober (pre order), ik dacht zo'n 15 tot 20 miljoen.

Wellicht iets te enthousiast geweest met dat cijfer ;)
Ik stel 'm bij naar beneden, 9 tot 12 miljoen mensen wereldwijd die exact om 09.01u (NL tijd) tegelijk willen gaan reserveren.

Echt zeer benieuwd naar deze bizar grote operatie, logistiek gezien.

Als Apple dit allemaal vlot kan laten verlopen, is Tim een echte eindbaas (en maakt hij z'n naam waar als 'supply chain man')

[ Voor 4% gewijzigd door _Bailey_ op 13-09-2017 17:16 ]

Turfschipper schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:05:
@Donstil

Ligt er een beetje aan welke apps je gebruikt. Maar bv facebook is nu al 340 mb of zo. Als dat 2 of 3 x groter wordt, en de gemiddelde app doet dat ook, dan praat je wel over een significante extra storage die je nodig hebt als je alle apps bij elkaar op telt.

En dan hebben we het nog niet gehad over games. Ik denk echt dat het enorm gaat tegen vallen voor heel veel mensen, die 64Gb. In de loop van het komende jaar.

Maar ik ben er niet zeker van, daarom vraag ik even naar wat feedback, ;-).
Whow 340 MB voor iets wat een webapp ook kan. Bezopen eigenlijk.

Ik heb nu een 256 GB iPad Pro met nog 215 GB vrij.
en op mijn smartphone 29 GB van de 128 GB gebruikt.

Ik ga dus lekker goedkoop doen ( :+ ) en neem de X 64 GB.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• cunodb
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 25-10-2021
Jimmy_ schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:11:
[...]

Nee. Van apple.nl productpagina's:
X:
Telelens: diafragma ƒ/2.4

8:
Diafragma ƒ/1.8

8+:
Telelens: diafragma ƒ/2.8
Dit gaat alleen om de lenzen, de sensor staat er niet bij..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09 19:46
Jimijames75 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 13:46:
Heb nog niet gezien hoe je het scherm naar beneden haalt (double tap op de home knop bij oudere toestellen) en makkelijk de bovenkant van het scherm kunt bereiken. Een functie die ik vaak gebruik.
Ben bang dat de iPhone x wat aan functionaliteit gaat inleveren, ben ook niet overtuigd van face id.
En daarbij komt dat ik het toestel niet zo mooi vind.
Nee dit wordt voor mij geen zekere aanschaf in oktober. Ik wil m eerst wel in handen hebben gehad.
Reachability zit niet op de iPhone X:
https://mobile.twitter.co...status/907734708397551616

• Turfschipper
  • Nu online

Turfschipper

Hup NAC

@Donstil

Ok.... Don.... jouw voorbeeld....

Jij hebt nu 41 Gb gebruikt he, van je 256... Als je dus 64Gb neemt, heb je nu nog 23Gb over.

Dat is nu, met de apps, games en video van nu. Maar als straks idd alle apps 2x zo zwaar worden, of meer, en jouw videos bijna 3x meer storage in gebruik gaat nemen. Dan heb je toch veel te weinig aan 23Gb?

Of zie jij dat anders? Want dit is eigenlijk precies wat ik bedoel.

Edit

Shit. Jij hebt over je ipad... wacht ff....

[ Voor 16% gewijzigd door Turfschipper op 13-09-2017 17:21 ]

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-08 10:31
Turfschipper schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:17:
Ok.... Don.... jouw voorbeeld....

Jij hebt nu 41 Gb gebruikt he, van je 256... Als je dus 64Gb neemt, heb je nu nog 23Gb over.

Dat is nu, met de apps, games en video van nu. Maar als straks idd alle apps 2x zo zwaar worden, of meer, en jouw videos bijna 3x meer storage in gebruik gaat nemen. Dan heb je daar toch veel te weing hebben?

Hoe zie jij dat?
Op mijn telefoon heb ik 29 GB gebruikt. Dat is dan inclusief al mijn apps, mijn Spotify playlists en van al mijn Podcasts de laatste aflevering.

Foto's en video gaan bij mij gelijk Google Foto's in dus die zitten er niet op.

Ik verwacht daar zeker nog een jaar genoeg aan te hebben (en dan komt de Xs al weer) eigenlijk.
Apps op mijn Smartphone zijn al jaren hetzelfde en voor het type apps dat dit zijn verwacht ik ook geen enorme stijgingen.

64 GB is voor mijn specifieke doel dus prima voldoende.

• Turfschipper
  • Nu online

Turfschipper

Hup NAC

@Donstil

Ja, idd, ik las het verkeerd. Excuus.

Maar het verhaal blijft hetzelfde. Jij hebt 29Gb verbruikt. Als je 64Gb hebt, houd je nu 35Gb over. Dat is meer dan het vorige voorbeeld, dat je er 21 over houdt. Maar dan nog...

35Gb, wetende dat een video van slechts 1 uur al 21 Gb gaat kosten...

Ben je dan echt zo zeker dat je genoeg gaat hebben aan 64Gb? Je kan wel steeds na elke film het doorgooien naar de cloud. Maar je kan niet rechtstsreeks naar de cloud opnemen, dus je moet wel de ruimte vrij houden op je phone.

Als je zo gaat rekenen, dan wordt het zelfs voor een gebruiker als jou, die alles meteen naar de cloud gooit, kiele kiele kwa storage betreft. Laat staan voor mensen die heel veel filmen. Die komen zwaar te kort met 64Gb, dat weet ik bijna zeker.

(Lees, dat denk ik zeker te weten haha ;) )

[ Voor 126% gewijzigd door Turfschipper op 13-09-2017 17:43 ]

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Ik zit al op 75 GB in gebruik en heb pas 9 maanden een iPhone. Waaronder 40 GB aan foto's. Haat die cloudoplossingen waarbij je zonder internet niet aan je foto's kunt. Heb vaak zat plaatsen waar ik geen bereik heb.

Oh en ik wil ook afwachten of we niet weer een crappy Wifi en 4g chip er in krijgen. Wifi is echt belabberd op de 7 plus.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• DuvelDuvel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-01 14:19
Wat ik mis in de discussie over de prijs is het besef dat de koopkracht van ons Nederlanders, relatief ten opzichte van de rest van de wereld, significant is gedaald de afgelopen 10 jaar.

De iPhone is een schaars goed en de wereldwijde groep van consumenten die bereid zijn en in staat zijn om een flinke premium te betalen is enorm gegroeid; met name in het Midden-Oosten, China, Korea en India maar ook bijvoorbeeld Polen of groepen hyper-rijken in de V.S. Apple weet en past de prijs dan ook hierop aan.

Als Nederlander zeuren dat de prijs te hoog is vind ik dan ook onterecht. Als een Oezbeekse schapenherder klaagt dat de prijs van de laatste OnePlus te hoog is relatief aan zijn salaris dan heeft ook niemand daar een boodschap aan, immers, hij is niet de doelgroep van OnePlus.

Als Nederlander moeten we gaan wennen aan het feit dat we ten opzichte van de rest van de wereld in toenemende mate armer worden en alle schaarse goederen (dus ook commodities) veel duurder gaan worden. Het nieuwe normaal.

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18:23
97GB gebruikt op m’n 128GB iPhone. Voor mij dus de 256GB. Zeker met 4K60fps gaat opslag snel vol zitten.

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
DuvelDuvel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:33:
Wat ik mis in de discussie over de prijs is het besef dat de koopkracht van ons Nederlanders, relatief ten opzichte van de rest van de wereld, significant is gedaald de afgelopen 10 jaar.

De iPhone is een schaars goed en de wereldwijde groep van consumenten die bereid zijn en in staat zijn om een flinke premium te betalen is enorm gegroeid; met name in het Midden-Oosten, China, Korea en India maar ook bijvoorbeeld Polen of groepen hyper-rijken in de V.S. Apple weet en past de prijs dan ook hierop aan.

Als Nederlander zeuren dat de prijs te hoog is vind ik dan ook onterecht. Als een Oezbeekse schapenherder klaagt dat de prijs van de laatste OnePlus te hoog is relatief aan zijn salaris dan heeft ook niemand daar een boodschap aan, immers, hij is niet de doelgroep van OnePlus.

Als Nederlander moeten we gaan wennen aan het feit dat we ten opzichte van de rest van de wereld in toenemende mate armer worden en alle schaarse goederen (dus ook commodities) veel duurder gaan worden. Het nieuwe normaal.
Dat is veel te kort door de bocht.
We kunnen ook zeggen dat het het nog altijd beter hebben dan afrika en dus niet moeten zeuren om die hoge prijzen als je het kan betalen. Dat is een onzinnig discussie.

De IPhone X is gewoon zo duur omdat het premium wordt weggezet en omdat ze niet voldoende Oled schermen kunnen bestellen.

Tsja de IPhone 8 en 8 plus is ook een aanfluiting. Want het is de 4e keer.
Elk bedrijf mag zijn prijzen bepalen maar er komt soms wel een grens aan. Bij de ene is dat 1000 dollar de ander 2000. Kijk maar naar de Apple watch special edition. Die was 10.000 dollar en na een jaar weer van de plank gehaald. Nogmaals Apple mag doen wat ze willen. Als de klant het wilt betalen doen ze het goed.
Verkopen ze minder dan gepland dan passen ze het wel aan.

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:00
Zojuist de podcast Upgrade geluisterd met Mike Hurley en Jason Snell (wekelijkse kost voor mij, samen met tiental anderen pdocasts ;)). Die hadden wel goede opmerkingen m.b.t. de evolutie van de iPhone. Qua design hebben we het eindstation denk ik wel bereikt met de iPhone. De iPhone 6 was het eindstation v.w.b. het design met de chin. Nu met de iPhone X hebben we een design wat de komende jaren gehandhaafd zal blijven. Wat kunnen ze nu nog veranderen? Ja, misschien wat dunner.. maar dat verwacht ik niet zo snel. Dus ik denk dat we geen gigantische veranderingen meer hoeven te verwachten de komende jaren.

Zoals Jony Ive al zei; dit is de telefoon waar we 10 jaar geleden naar toe hebben gewerkt.

[ Voor 7% gewijzigd door Rivanov op 13-09-2017 17:42 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• Phusebox
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:42:
Zojuist de podcast Upgrade geluisterd met Mike Hurley en Jason Snell (wekelijkse kost voor mij, samen met tiental anderen pdocasts ;)). Die hadden wel goede opmerkingen m.b.t. de evolutie van de iPhone. Qua design hebben we het eindstation denk ik wel bereikt met de iPhone. De iPhone 6 was het eindstation v.w.b. het design met de chin. Nu met de iPhone X hebben we een design wat de komende jaren gehandhaafd zal blijven. Wat kunnen ze nu nog veranderen? Ja, misschien wat dunner.. maar dat verwacht ik niet zo snel. Dus ik denk dat we geen gigantische veranderingen meer hoeven te verwachten de komende jaren.

Zoals Jony Ive al zei; dit is de telefoon waar we 10 jaar geleden naar toe hebben gewerkt.
Mwah met flexibele displays valt nog wat te halen. Uiteraard de notch weg en de randen om het scherm die nog vrij fors zijn.

Verder zie ik zelf ook nog wel knoppen terugkomen in de zin van reliëf dat dynamisch in een flexibel scherm kan worden aangebracht wanneer een applicatie daarom vraagt.

[ Voor 8% gewijzigd door Phusebox op 13-09-2017 17:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
DuvelDuvel schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:33:

Het zijn niet alleen de NL'rs die zeuren.. Moet je ze in Engeland, Canada, Australië en velen andere landen eens zien...

Sinds 2007 ben ik (fanatiek) Apple gebruiker en zit helemaal in het ecosysteem.. Ten allen tijden kon ik het voor mijzelf goed praten dat ik een 'premium' betaalde voor de producten die ik van ze kocht/koop.. De laatste jaren krijg ik dat steeds moeilijker aan mijzelf verkocht en doe ik ook al geen moeite meer om het aan anderen uit te leggen dat Apple 'iets extra's' bied tov andere fabrikanten..

Dát is wat er op dit moment mis is met de prijzen van veel Apple producten.. 'Het speciale' gaat er steeds meer af en de prijzen worden op een onnatuurlijke manier omhoog gedreven (en dan heb ik het niet eens over de vele verschillende configuraties van iPhones waar je tegenwoordig uit moet/kunt kiezen...).

Velen jaren geleden vonden veel mensen Apple 'gierig'.. Ik begin dat nu steeds meer te begrijpen en ik deel het sentiment.. Dit heeft met mijn besteedbaar inkomen niets te maken..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noresponse
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 11-09 00:48
dit is de telefoon waar we 10 jaar geleden naar toe hebben gewerkt.

Dit kunnen ze toch niet menen, toestel is wellicht een verbetering in de iphone reeks, maar op smartphone gebied helemaal niet. Ik heb ooit eens geroepen als iphone de home button verwijdert en gesture en swipe krijgt als BlackBerry 10 ik zou overstappen. :). Dit hebben ze dus gedaan en begint een beetje op BlackBerry 10 te lijken. Maar die prijs is absurd op een paar apps te draaien. Die kunnen 95% van de mensen ook kwijt op een iphone 6s of een Android toestel van 300 euro.

https://crackberry.com/ap...kberry-10-flavor-iphone-x

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jaymone
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 18:22
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:12:
vanochtend vroeg maakte ik een voorzichtige inschatting van hoeveel mensen in alle landen wereldwijd op exact hetzelfde tijdstip de iPhone X gaan bestellen op 27 oktober (pre order), ik dacht zo'n 15 tot 20 miljoen.

Wellicht iets te enthousiast geweest met dat cijfer ;)
Ik stel 'm bij naar beneden, 9 tot 12 miljoen mensen wereldwijd die exact om 09.01u (NL tijd) tegelijk willen gaan reserveren.

Echt zeer benieuwd naar deze bizar grote operatie, logistiek gezien.

Als Apple dit allemaal vlot kan laten verlopen, is Tim een echte eindbaas (en maakt hij z'n naam waar als 'supply chain man')
Nu Apple de X pre-order datum heeft verschoven, hoop ik dat ze beter voorbereid zijn en niet daarna nog eens een maand zullen laten wachten op levering. Ik denk ergens dat ze gaandeweg het productie proces erachter kwamen dat sept niet meer haalbaar is en dit hebben aangepast

Het is weer September 2025 :)

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Heeft iemand gelezen hoe veel fps het iPhone X scherm is? Super fijn op m'n iPad maar zou het ook graag in een telefoon zien... kan t niet terugvinden.

Edit: Ik bedoel dus de 120fps van de iPad pro, erg fijn bij lezen, scrollen, animaties etc.

[ Voor 23% gewijzigd door Sluw op 13-09-2017 17:54 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:17
_Christiaan_ schreef op woensdag 13 september 2017 @ 15:54:
De vraagprijs is hoog maar ik kijk liever naar de afschrijving. Ik gok dat de afschrijving €300 per jaar is. Afschrijving op een S8 zal misschien €200 per jaar zijn?
Kun je niet zomaar vast stellen.

Samsung Galaxy telefoons worden na een half jaar tussen de 200 en 300 euro goedkoper in de winkel en blijft dan lang stabiel in prijs. Een iPhone is waarde vast gedurende het eerste jaar en doet op de tweedehands markt vaak 200-300 minder dan de vraagprijs en zakt dan snel weg naar mate het nieuwe model in omloop is en gewild wordt.

Anyway mijn iPhone 7 blijft nog even, heb principiële bezwaren om zoveel uit te trekken voor een telefoon. Hoe mooi en knap dit toestel ook mogen zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Miki op 13-09-2017 18:00 ]

• Teknix1982
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de afgelopen dagen vol verbazing de reacties hier en op de nieuwsitems over de iPhone X gelezen. Als ik al die reacties mag geloven ben je of gek dat je er een koopt of je bent geniaal en de rest snapt het niet. Het is goed om inhoudelijk over zaken te discussieren maar prijs is echt maar relatief. Apple zet in op de naam die ze hebben en het gevoel dat het bij veel mensen oproept. De een vind het heerlijk werken en de ander wil meer vrijheid op hun device. Voor ieder wat wils. Waarom elkaar zo willen overtuigen? Ik koop de iPhone X 256 wit, 1359 heb ik wel liggen en vind het een mooi toestel. Ik wacht even de Face ID performance af, maar geef dit zeker een goede kans Apple kennende. Het feit dat het gister niet helemaal soepel liep kan tig oorzaken hebben, maar even afwachten dus. Ik ben wel zeer te spreken over de iPad, iOS en mac. Heb ook een surface book van werk, werkt ook super trouwens. Maar prijs is niet een maatstaaf voor kwaliteit maar voor gevoel, wat de gek er voor wil geven. Er zijn horloges van bv 25 euro die nauwkeuriger de tijd weergeven dan een rolex en toch worden die rolexen ook veel verkocht en kan het bedrijf er al heel lang van bestaan. Hier valt gewoon niet over te discussieren, hier kom je niet uit.

• Miki
Teknix1982 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:59:
Ik heb de afgelopen dagen vol verbazing de reacties hier en op de nieuwsitems over de iPhone X gelezen. Als ik al die reacties mag geloven ben je of gek dat je er een koopt of je bent geniaal en de rest snapt het niet. Het is goed om inhoudelijk over zaken te discussieren maar prijs is echt maar relatief. Apple zet in op de naam die ze hebben en het gevoel dat het bij veel mensen oproept. De een vind het heerlijk werken en de ander wil meer vrijheid op hun device. Voor ieder wat wils. Waarom elkaar zo willen overtuigen? Ik koop de iPhone X 256 wit, 1359 heb ik wel liggen en vind het een mooi toestel. Ik wacht even de Face ID performance af, maar geef dit zeker een goede kans Apple kennende. Het feit dat het gister niet helemaal soepel liep kan tig oorzaken hebben, maar even afwachten dus. Ik ben wel zeer te spreken over de iPad, iOS en mac. Heb ook een surface book van werk, werkt ook super trouwens. Maar prijs is niet een maatstaaf voor kwaliteit maar voor gevoel, wat de gek er voor wil geven. Er zijn horloges van bv 25 euro die nauwkeuriger de tijd weergeven dan een rolex en toch worden die rolexen ook veel verkocht en kan het bedrijf er al heel lang van bestaan. Hier valt gewoon niet over te discussieren, hier kom je niet uit.
Met de kleine kanttekening dat een Rolex wel wat langer meegaat dan een product waarvan je weet dat deze binnen nu en 5 jaar obsolete zal worden verklaard.

• Teknix1982
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:03:
[...]

Met de kleine kanttekening dat een Rolex wel wat langer meegaat dan een product waarvan je weet dat deze binnen nu en 5 jaar obsolete zal worden verklaard.
Dan snap je mijn punt niet helemaal. Een horloge van 25 euro zou ook heel lang mee kunnen gaan en een rolex ook. Ieder andere telefoon is ook na 5 jaar afgeschreven. Het heeft geen zin om naar de prijs te kijken als maatstaf voor kwaliteit. Dat probeer ik te zeggen. Het is een gevoel dat je bij een product hebt, en er zijn genoeg mensen die hun telefoon veel gebruiken en een goed gevoel bij een product hebben ondanks de prijs. Waarom elkaar erop veroordelen?

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:19
lighting_ schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:40:
[...]

Dat is veel te kort door de bocht.
We kunnen ook zeggen dat het het nog altijd beter hebben dan afrika en dus niet moeten zeuren om die hoge prijzen als je het kan betalen. Dat is een onzinnig discussie.

De IPhone X is gewoon zo duur omdat het premium wordt weggezet en omdat ze niet voldoende Oled schermen kunnen bestellen.

Tsja de IPhone 8 en 8 plus is ook een aanfluiting. Want het is de 4e keer.
Elk bedrijf mag zijn prijzen bepalen maar er komt soms wel een grens aan. Bij de ene is dat 1000 dollar de ander 2000. Kijk maar naar de Apple watch special edition. Die was 10.000 dollar en na een jaar weer van de plank gehaald. Nogmaals Apple mag doen wat ze willen. Als de klant het wilt betalen doen ze het goed.
Verkopen ze minder dan gepland dan passen ze het wel aan.
Ze hebben gewoon gemerkt dat er een segment is dat gerust véél meer dan 1000€ voor een telefoon kan en wil betalen.

Het is een beetje zoals met auto's.
Je kan voor 60k een degelijke Merc E klasse kopen die eigenlijk niks te kort komt, maar er is een segment dat er geen probleem mee heeft om 120k (en meer) neer te leggen voor een S-klasse. En het kan zelfs met een Golf van 20k...

Moeten we nu allemaal mekkeren dat we dat niet kunnen (meestal is het eerder willen) betalen...

Je moet als consument gewoon af en toe keihard NEE zeggen, en niet gaan voor het duurste, beste etc.
De marketing probeert je natuurlijk te laten geloven dat je leven verandert met een X, wat uiteraard niet waar is. Voor 99,9% verandert er in wezen niks als ze het met een goedkoper modelletje doen.

Je beslist toch nog zelf wat je koopt zeker, en vooral wat niet.

Sony A7 iv en wat recycled glas

• lighting_
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-09 16:48
Tommie12 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:11:
[...]

Ze hebben gewoon gemerkt dat er een segment is dat gerust véél meer dan 1000€ voor een telefoon kan en wil betalen.

Het is een beetje zoals met auto's.
Je kan voor 60k een degelijke Merc E klasse kopen die eigenlijk niks te kort komt, maar er is een segment dat er geen probleem mee heeft om 120k (en meer) neer te leggen voor een S-klasse. En het kan zelfs met een Golf van 20k...

Moeten we nu allemaal mekkeren dat we dat niet kunnen (meestal is het eerder willen) betalen...

Je moet als consument gewoon af en toe keihard NEE zeggen, en niet gaan voor het duurste, beste etc.
De marketing probeert je natuurlijk te laten geloven dat je leven verandert met een X, wat uiteraard niet waar is. Voor 99,9% verandert er in wezen niks als ze het met een goedkoper modelletje doen.

Je beslist toch nog zelf wat je koopt zeker, en vooral wat niet.
Ik blijf erbij dat deze prijzen komen omdat ze niet genoeg oled schermen kunnen bestellen.
Want ik denk niet dat de volgende generatie van de iphone 8 met oled ook 1159 gaat kosten. Natuurlijk bepaal je zelf wat je koopt.
Sluw schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:50:
Heeft iemand gelezen hoe veel fps het iPhone X scherm is? Super fijn op m'n iPad maar zou het ook graag in een telefoon zien... kan t niet terugvinden.

Edit: Ik bedoel dus de 120fps van de iPad pro, erg fijn bij lezen, scrollen, animaties etc.
Zeker erg fijn maar die schermen zijn er op Amoled nog niet dacht ik.
lighting_ schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:19:
[...]
Ik blijf erbij dat deze prijzen komen omdat ze niet genoeg oled schermen kunnen bestellen.
Want ik denk niet dat de volgende generatie van de iphone 8 met oled ook 1159 gaat kosten. Natuurlijk bepaal je zelf wat je koopt.
Ik verwacht eigenlijk niet dat de iPhone 8s amoled krijgt.
Dat lijkt mij eerder voor de X gereserveerd tot ze echt niet anders meer kunnen. In 2019 ofz.

[ Voor 37% gewijzigd door Donstil op 13-09-2017 18:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pdavie2311
  • Laatst online: 17:42

pdavie2311

Live life to the fullest..

Congrats voor de mensen die de X gaan bestellen! 1-tje minder in de rij want ik sla hem (eerst) over. 1159,- euro gaat mij een brug te ver, temeer omdat mijn MBP 2011 ook aan vervanging toe is. Dit wil ik eind dit jaar vervangen als er (hopelijk) leuke aanbiedingen voorbij komen. Prioriteiten stellen dus. Volgend jaar maart mag ik weer verlengen, kijk dan wel of ik de X haal.

Ik had ook zelf niet echt de WOW factor gisteren bij de presentatie. Wel jammer! Ben een die-hard Apple fan die voor het eerst sinds de iPhone 4 niet gelijk de nieuwste besteld. Nogmaals, een ieder moet lekker voor zichzelf beslissen of hij het waard vindt. Dat geneuzel over prijs. Je kunt het topic wel 70% opschonen als je die discussie eruit haalt. Hier kom je toch niet uit....

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Donstil schreef op woensdag 13 september 2017 @ 17:12:
[...]

Whow 340 MB voor iets wat een webapp ook kan. Bezopen eigenlijk.

Ik heb nu een 256 GB iPad Pro met nog 215 GB vrij.
en op mijn smartphone 29 GB van de 128 GB gebruikt.

Ik ga dus lekker goedkoop doen ( :+ ) en neem de X 64 GB.
Ik heb nu 59gb van de 128gb in gebruik maar doe nu ook erg ruim met de opslag, alle albums gesynced, meerdere games die ik eigenlijk nooit speel etc, 64gb was ik altijd wel tevreden mee.
pdavie2311 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:34:
Congrats voor de mensen die de X gaan bestellen! 1-tje minder in de rij want ik sla hem (eerst) over. 1159,- euro gaat mij een brug te ver, temeer omdat mijn MBP 2011 ook aan vervanging toe is. Dit wil ik eind dit jaar vervangen als er (hopelijk) leuke aanbiedingen voorbij komen. Prioriteiten stellen dus. Volgend jaar maart mag ik weer verlengen, kijk dan wel of ik de X haal.

Ik had ook zelf niet echt de WOW factor gisteren bij de presentatie. Wel jammer! Ben een die-hard Apple fan die voor het eerst sinds de iPhone 4 niet gelijk de nieuwste besteld. Nogmaals, een ieder moet lekker voor zichzelf beslissen of hij het waard vindt. Dat geneuzel over prijs. Je kunt het topic wel 70% opschonen als je die discussie eruit haalt. Hier kom je toch niet uit....
Ja vreselijk he, liefste zou ik een regel zien dat er geen geneuzel over de prijs in dit topic thuishoort. Het blijft zo hangen uit de tijd dat je een keer per week eens iemand belde en een smsje stuurde, maar een telefoon is zoveel meer tegenwoordig.. omdat Jan niet om kan gaan met smartphones moet iedereen maar weten dat het onnodig is voor anderen..

Als je rijke oom bij jou op bezoek komt en zijn mercedes S klasse parkeert van 2 ton begin je ook niet over hoe veel te duur je die auto vind en hoe onnodig het is.

[ Voor 56% gewijzigd door Scrtz op 13-09-2017 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

Ben ik de enige die de randen van de iPhone X nog best wel dik vindt?

Als ik dat vergelijk met de S8, die heeft veel dunnere randen om de scherm. Vind het niet bepaald randloos van de iPhone X.

• Turfschipper
  • Nu online

Turfschipper

Hup NAC

Scrtz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:36:
[...]

Ik heb nu 59gb van de 128gb in gebruik maar doe nu ook erg ruim met de opslag, alle albums gesynced, meerdere games die ik eigenlijk nooit speel etc, 64gb was ik altijd wel tevreden mee.
Hmmm... ik snap dat maar niet. Als je nu al 59Gb gebruikt. Dan ga je komende jaren toch nooit genoeg hebben aan 64Gb?

Of zie ik iets over het hoofd of zo?

Ik wil niet mee doen aan de prijs discussie hoor, maar tsja... ik vind het heel veel geld, dan wil je toch niet ergens te kort komen met geheugen straks. Volgens mij ben je dan best wel zuur als je 1100 euro weg legt en na 3 maanden je al denkt... shit.... mijn phone is bijna vol.

• pdavie2311
  • Laatst online: 17:42

pdavie2311

Live life to the fullest..

[...]

[...]

Ja vreselijk he, liefste zou ik een regel zien dat er geen geneuzel over de prijs in dit topic thuishoort. Het blijft zo hangen uit de tijd dat je een keer per week eens iemand belde en een smsje stuurde, maar een telefoon is zoveel meer tegenwoordig.. omdat Jan niet om kan gaan met smartphones moet iedereen maar weten dat het onnodig is voor anderen..

Als je rijke oom bij jou op bezoek komt en zijn mercedes S klasse parkeert van 2 ton begin je ook niet over hoe veel te duur je die auto vind en hoe onnodig het is.
:9 Mooi verwoord!

“De wereld is een pijpkaneel, elk zuigt eraan en neemt zijn deel”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:42
Grudgie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:37:

Als ik dat vergelijk met de S8, die heeft veel dunnere randen om de scherm. Vind het niet bepaald randloos van de iPhone X.
Nee, viel mij ook. Het is niet extreem, maar het is ook niet zo dat ze onzichtbaar zijn. Dat was is mij nog niet zo probleem en zelfs de prijs kom ik nog wel overheen, echter heb ik mijn twijfels bij Face ID. Het feit dat de Amerikaanse pers er lovend over is zegt mij ook niet veel, want die als de doods dat ze de volgende keer niet worden uitgenodigd.

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23
NotSoSteady schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:49:
[...]

Nee, viel mij ook. Het is niet extreem, maar het is ook niet zo dat ze onzichtbaar zijn. Dat was is mij nog niet zo probleem en zelfs de prijs kom ik nog wel overheen, echter heb ik mijn twijfels bij Face ID. Het feit dat de Amerikaanse pers er lovend over is zegt mij ook niet veel, want die als de doods dat ze de volgende keer niet worden uitgenodigd.
Weet iemand eigenlijk hoe het werkt met apps die nu de vingerafdrukscanner gebruiken voor authenticatie? Als die mogelijk stuq gaan dan heb ik niks aan een iPhone X...

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51
Hielko schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:51:
[...]

Weet iemand eigenlijk hoe het werkt met apps die nu de vingerafdrukscanner gebruiken voor authenticatie? Als die mogelijk stuq gaan dan heb ik niks aan een iPhone X...
Word gewoon via FaceID gedaan.

De nieuwe X kan nu wel iedereen goed in kaart brengen met gezichtsschets als je vieze dingetjes zit te kijken op het internet >:)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NotSoSteady
Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:54:
[...]

Word gewoon via FaceID gedaan.

De nieuwe X kan nu wel iedereen goed in kaart brengen met gezichtsschets als je vieze dingetjes zit te kijken op het internet >:)
Bovendien is Face ID lang niet de enige functie die op het verlanglijstje van gebruikers staat. “We moeten altijd prioriteiten stellen in de dingen die we voor klanten maken”, legt De Swart uit. Omdat ABN verwacht dat relatief weinig mensen direct een iPhone X in huis halen, staat Face ID dus niet bovenaan. Wel geeft hij aan dat juist deze groep gebruikers een belangrijke doelgroep is voor de bank. “Zij zijn degenen die duidelijk hun mening laten horen over de functionaliteit van de app.”

Op technisch vlak zegt ABN in ieder geval voorbereid te zijn, en ze relatief snel nieuwe identificatiemiddelen kunnen toevoegen aan de app. “Voorlopig betekent dit dat iPhone X-gebruikers terug moeten vallen op hun cijfercode om onze app te gebruiken.” Als de Nederlandse banken-apps een voorbeeld zijn voor andere app-ontwikkelaars, zal het dus nog wel even duren tot gezichtsherkenning echt de nieuwe norm is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:52
Dat is wel bagger. Ik hoopte erop dat IOS simpelweg de authenticatie verving door FaceID waardoor alle apps als bankieren/paypal gewoon blijven werken, maar dat is dus niet het geval. Als dat net zolang gaat duren als bij de implementatie van TouchID... met een beetje geluk werkt het dan op de meeste apps bij de release van de iPhone X2(?)

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Phusebox
[...]

[...]
Ehm toch wel. Maar het probleem ligt bij de mensen die dit soort spullen eigenlijk niet kunnen betalen, is uiteraard niet de schuld of verantwoordelijkheid van Apple.

Maar een gezonde discussie over de waarde van een product moet zeker kunnen. Mensen vragen zich gewoon af is de telefoon dit echt waard of betaal ik gewoon een exorbitant deel enkel voor marketing en de merknaam?

• Famous
NotSoSteady schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:55:
[...]

Bovendien is Face ID lang niet de enige functie die op het verlanglijstje van gebruikers staat. “We moeten altijd prioriteiten stellen in de dingen die we voor klanten maken”, legt De Swart uit. Omdat ABN verwacht dat relatief weinig mensen direct een iPhone X in huis halen, staat Face ID dus niet bovenaan. Wel geeft hij aan dat juist deze groep gebruikers een belangrijke doelgroep is voor de bank. “Zij zijn degenen die duidelijk hun mening laten horen over de functionaliteit van de app.”

Op technisch vlak zegt ABN in ieder geval voorbereid te zijn, en ze relatief snel nieuwe identificatiemiddelen kunnen toevoegen aan de app. “Voorlopig betekent dit dat iPhone X-gebruikers terug moeten vallen op hun cijfercode om onze app te gebruiken.” Als de Nederlandse banken-apps een voorbeeld zijn voor andere app-ontwikkelaars, zal het dus nog wel even duren tot gezichtsherkenning echt de nieuwe norm is.
Je hebt het nu over ABN..
Dat is sowieso een trage bank als het op dit soort dingen aankomt.

Ik denk dat ING hem erg snel in de app heeft zitten ;)

• Phusebox
[...]

Dat is een goed punt en eigenlijk voor mij tot nu toe de grootste reden om niet over te stappen naar FaceID en dus de X.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Teknix1982 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:08:
[...]

Dan snap je mijn punt niet helemaal. Een horloge van 25 euro zou ook heel lang mee kunnen gaan en een rolex ook. Ieder andere telefoon is ook na 5 jaar afgeschreven. Het heeft geen zin om naar de prijs te kijken als maatstaf voor kwaliteit. Dat probeer ik te zeggen. Het is een gevoel dat je bij een product hebt, en er zijn genoeg mensen die hun telefoon veel gebruiken en een goed gevoel bij een product hebben ondanks de prijs. Waarom elkaar erop veroordelen?
Ik denk dat je eerder dan een ongelukkige analogie hebt gebruikt. Een Rolex kan mits goed onderhouden makkelijk enkele decennia mee. Een horloge van €25 is op een gegeven moment op en is dan vaak niet meer te onderhouden of wegen de kosten niet op tegen de aanschafprijs.

Een Rolex heeft dus een nagenoeg ongelimiteerde levensduur, een iPhone en ieder andere gadget zal vanwege technologische ontwikkelingen altijd obsolete raken.

Waar hier alleen de schoen in wringt bij mij is dat Apple stelselmatig de prijzen aan het opkrikken is in haar gehele product range. Of dat samengaat met één van de topmensen die de ze hebben aangetrokken uit de luxe mode kleding kan ik niet hard maken maar het lijkt erop dat dit de nieuwe bedrijfsstrategie van Apple is geworden. Het lijkt erop dat ze zichzelf als luxe, niche merk willen positioneren en de doelgroep waarmee ze groot zijn geworden achter zich proberen te laten.
Miki schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:07:
Het lijkt erop dat ze zichzelf als luxe, niche merk willen positioneren en de doelgroep waarmee ze groot zijn geworden achter zich proberen te laten.
Prima toch, Audemars Piguet, Rolls Royce, eten in een Michelin restaurant. Allemaal voorbeelden van producten die bestaansrecht hebben en niet voor iedereen zijn.

Weet jij veel, misschien wil Apple die kant wel op? Mochten ze dat willen dan is dat toch Apple's goed recht?

• NotSoSteady
Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:03:
[...]

Je hebt het nu over ABN..
Dat is sowieso een trage bank als het op dit soort dingen aankomt.

Ik denk dat ING hem erg snel in de app heeft zitten ;)
Jij zegt toch dat alles Face ID wordt, maar blijkbaar kan dat niet zomaar even worden overgezet.

• Teknix1982
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:07:
[...]

Ik denk dat je eerder dan een ongelukkige analogie hebt gebruikt. Een Rolex kan mits goed onderhouden makkelijk enkele decennia mee. Een horloge van €25 is op een gegeven moment op en is dan vaak niet meer te onderhouden of wegen de kosten niet op tegen de aanschafprijs.

Een Rolex heeft dus een nagenoeg ongelimiteerde levensduur, een iPhone en ieder andere gadget zal vanwege technologische ontwikkelingen altijd obsolete raken.

Waar hier alleen de schoen in wringt bij mij is dat Apple stelselmatig de prijzen aan het opkrikken is in haar gehele product range. Of dat samengaat met één van de topmensen die de ze hebben aangetrokken uit de luxe mode kleding kan ik niet hard maken maar het lijkt erop dat dit de nieuwe bedrijfsstrategie van Apple is geworden. Het lijkt erop dat ze zichzelf als luxe, niche merk willen positioneren en de doelgroep waarmee ze groot zijn geworden achter zich proberen te laten.
Dat doen luxe merken veel vaker, Apple is nooit anders geweest toch? Het was altijd al prijziger, en ze kunnen het maken want ze hebben trouwe klanten. Is dat erg? Het gaat mij nog steeds om de vergelijking dat prijs niet rationeel is. Een horloge van 25 gaat misschien 5 jaar mee maar een rolex kost minimaal 5000. Daar kun je 200 horloges van 25 van kopen die in totaal langer mee gaan. Toch koop ik de rolex. Logisch? Misschien niet. Maar ik wil het zo. En daar valt niet over te discussieren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Donstil schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:11:
[...]

Prima toch, Audemars Piguet, Rolls Royce, eten in een Michelin restaurant. Allemaal voorbeelden van producten die bestaansrecht hebben en niet voor iedereen zijn.

Weet jij veel, misschien wil Apple die kant wel op? Mochten ze dat willen dan is dat toch Apple's goed recht?
Met AP moet ik altijd aan Herman den Blijker denken, onze huisrotterdammer :D

• r_v_94
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06:21
[...]

Zelf ben ik geen iOS developer, maar in het developers documentation vond ik dat dezelfde code geldt voor zowel Face ID als Touch ID. Of is dit een andere functie als voorheen werd gebruikt?

https://developer.apple.c...ation/localauthentication

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:18:
[...]

Jij zegt toch dat alles Face ID wordt, maar blijkbaar kan dat niet zomaar even worden overgezet.
Alle apps die nu touch ID hebben ondersteunen per direct ook Face ID.

• Famous
NotSoSteady schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:18:
[...]

Hoe kom je hierbij?
Ze zeggen anders namelijk over FaceID?

Verwijderd

Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:20:
[...]

Hoe kom je hierbij?
Dit werd in de keynote verteld dacht ik?

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-09 18:13
Turfschipper schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:41:
[...]

Hmmm... ik snap dat maar niet. Als je nu al 59Gb gebruikt. Dan ga je komende jaren toch nooit genoeg hebben aan 64Gb?

Of zie ik iets over het hoofd of zo?

Ik wil niet mee doen aan de prijs discussie hoor, maar tsja... ik vind het heel veel geld, dan wil je toch niet ergens te kort komen met geheugen straks. Volgens mij ben je dan best wel zuur als je 1100 euro weg legt en na 3 maanden je al denkt... shit.... mijn phone is bijna vol.
Ja meer in als dat ik maar gewoon alles op mijn iPhone laat staan waarvan ik de helft nog niet of amper (lees 1x per jaar) gebruik zoals bijv de hele collectie GTA games die al makkelijk 10-15gb in gebruik hebben, als het al niet meer is. En alle foto albums gesynchroniseerd terwijl ik in de meeste toch nooit kijk, om maar een paar voorbeelden te noemen. Met een heel klein beetje aan geheugenmanagement zou ik het dus al prima redden met 64gb.

• Famous
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:21:
[...]

Ik had jouw reactie niet gequoteerd :> :)
Scrtz schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:21:
[...]

Ja meer in als dat ik maar gewoon alles op mijn iPhone laat staan waarvan ik de helft nog niet of amper (lees 1x per jaar) gebruik zoals bijv de hele collectie GTA games die al makkelijk 10-15gb in gebruik hebben, als het al niet meer is. En alle foto albums gesynchroniseerd terwijl ik in de meeste toch nooit kijk, om maar een paar voorbeelden te noemen. Met een heel klein beetje aan geheugenmanagement zou ik het dus al prima redden met 64gb.
Ik krijg 32gb niet eens vol 8)7

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Miki
Teknix1982 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:19:
[...]

Dat doen luxe merken veel vaker, Apple is nooit anders geweest toch? Het was altijd al prijziger, en ze kunnen het maken want ze hebben trouwe klanten. Is dat erg? Het gaat mij nog steeds om de vergelijking dat prijs niet rationeel is. Een horloge van 25 gaat misschien 5 jaar mee maar een rolex kost minimaal 5000. Daar kun je 200 horloges van 25 van kopen die in totaal langer mee gaan. Toch koop ik de rolex. Logisch? Misschien niet. Maar ik wil het zo. En daar valt niet over te discussieren.
Dat is niet geheel waar :)

Tot voor kort betaalde je "iets" meer en had je een Apple product wat ook echt beter was dan wat de concurrentie kon bieden op allerlei vlakken. Nu betaal je fors meer en is de concurrentie inmiddels op een aantal vlakken voorbijgestreefd. Begrijp me goed, ik tik dit bericht vanaf een iPhone 7 en heb daarbij nog een veel meer Apple producten in huis. Het is gewoon iets wat ik feitelijk opmerk. De brede product integratie zorgt ervoor dat ik nog even blijf hangen maar ik kan niet ontkennen dat een Microsort Surface Pro 4 en een Samsung Galaxy S8 toch bijzonder fraaie apparaten zijn en een hoog hebbeding gehalte hebben. Terwijl jaren terug ik dit nooit heb gehad :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:36
Miki schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:36:
[...]

Tot voor kort betaalde je "iets" meer en had je een Apple product wat ook echt beter was dan wat de concurrentie kon bieden op allerlei vlakken. Nu betaal je fors meer en is de concurrentie inmiddels op een aantal vlakken voorbijgestreefd. Begrijp me goed, ik tik dit bericht vanaf een iPhone 7 en heb daarbij nog een veel meer Apple producten in huis. Het is gewoon iets wat ik feitelijk opmerk. De brede product integratie zorgt ervoor dat ik nog even blijf hangen maar ik kan niet ontkennen dat een Microsort Surface Pro 4 en een Samsung Galaxy S8 toch bijzonder fraaie apparaten zijn en een hoog hebbeding gehalte hebben. Terwijl jaren terug ik dit nooit heb gehad :)
Dit dus. Ik heb hetzelfde gevoel en geloof mij sinds 2007 ben ik langzaam om gegaan naar een Apple only huishouden, 2012 was het zover de laatste Windows bak ging ter ziele en heb nu een prima draaiende infra op een mac mini en wat MacBooks een iPad en 2 iPhones. Een SE en een 7+ maar gezien het grapje van de MacBooks vorig jaar een dikke price hike van 700€ tov het model van het jaar der voor en nu een beste prijs verhoging voor wat niche functies want dat zijn het nog steeds.

Tis jammer, maar grote kans dat ik me ook laat verleiden door een keer iets anders en als ik bij Apple blijf dan worden er pas devices vervangen als ze defect zijn en de prijs van de reparatie niet opweegt tegen een nieuwe.

Telefoons zijn geen probleem die fix ik zelf wel, maar MacBooks of een gestorven mini wordt lastiger.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• NotSoSteady
Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:20:
[...]

Hoe kom je hierbij?
Nou gezien de reactie van ABN dus. :*)

• LockeJohn
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 25-07-2021
Grudgie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 18:37:

Ik denk niet dat we de iPhone X moeten vergekijken met de S8.
Ik snap dat die neiging er snel is. Maar dat toestel zit gewoon in een hele andere range, 580€ vs 1200€ dat slaat natuurlijk nergens op om dat te vergelijken met elkaar.

Waarmee dan wel ? Goede vraag! Niet!
De iPhone X heeft een nieuwe product categorie gestart met deze telefoon, de categorie ultra premium.
En in die categorie zit nog niet zo veel, alleen de iPhone X nu.
Misschien komen er concurenten bij misschien niet, we gaan het zien.

De S8 moet je echt vergelijken met de iPhone 8

• Grudgie
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12-09 17:24

Grudgie

PSN: Grudgie7

LockeJohn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:04:
[...]

Ik denk niet dat we de iPhone X moeten vergekijken met de S8.
Ik snap dat die neiging er snel is. Maar dat toestel zit gewoon in een hele andere range, 580€ vs 1200€ dat slaat natuurlijk nergens op om dat te vergelijken met elkaar.

Waarmee dan wel ? Goede vraag! Niet!
De iPhone X heeft een nieuwe product categorie gestart met deze telefoon, de categorie ultra premium.
En in die categorie zit nog niet zo veel, alleen de iPhone X nu.
Misschien komen er concurenten bij misschien niet, we gaan het zien.

De S8 moet je echt vergelijken met de iPhone 8
Maar de iPhone X wordt verkocht als "randloos", maar ik vind het helemaal niet zo randloos, vind het nog best wel grote bezels hebben om de telefoon. Maar vind ik persoonlijk.

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
poll van iculture.

Ga jij een van de nieuwe iPhones kopen?
https://www.opinionstage.com/polls/2461051/

tussenstand:
iPhone x 256GB 28%
iPhone 8 64GB 11%

|:(

[ Voor 25% gewijzigd door icegodd op 13-09-2017 20:22 ]

• LockeJohn
Grudgie schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:11:
[...]

Maar de iPhone X wordt verkocht als "randloos", maar ik vind het helemaal niet zo randloos, vind het nog best wel grote bezels hebben om de telefoon. Maar vind ik persoonlijk.
Ja klopt vanwege het "randloze" ontwerp zou je hem snel willen vergelijken met de S8 en de V30 etc etc, omdat dit duidelijk een trend is in de markt.
Echter de prijs is veel te hoog om te vergelijken met deze modellen.
Mijn idee is dat Apple met dit product een nieuwe categorie wil aanboren, die van ultra premium.
En in hun viezie is dat oled+"randloos"+ultrashiny+ultra goede bouwkwaliteit, dat brushed stainless steel bijvoorbeeld zag je voorheen op de duurdere Apple Watch.
icegodd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:13:
poll van iculture. + resultaten

Zo 28% iPhone X 256.
Verbaasd mij een beetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjufke
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:49
Krijg het idee dat de mensen vergeten dat de X een jubileum model is. Het is toch helemaal niet vreemd dat de prijs van de X aanzienlijk hoger is? Of dit model echt recht doet als jubileum model is te betwijfelen.

PSN: bollsie

Verwijderd

Donstil schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:21:
[...]

Zo 28% iPhone X 256.
Verbaasd mij een beetje.
Inderdaad, de iPhone 8 & 8 Plus krijgen weinig aandacht. Ben benieuwd of ze genoeg voorraad hebben in November. Ik weet het nog steeds niet zeker... |:( Heb me 7 al verkocht 8)7 8)7 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:23:
[...]

Inderdaad, de iPhone 8 & 8 Plus krijgen weinig aandacht. Ben benieuwd of ze genoeg voorraad hebben in November. Ik weet het nog steeds niet zeker... |:( Heb me 7 al verkocht 8)7 8)7 8)7
Nou die voorraad zal wel weer heel schaars zijn.
09:01 klaar zitten 27okt

• NotSoSteady
icegodd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:13:
poll van iculture.

tussenstand:
iPhone x 256GB 28%
iPhone 8 64GB 11%

|:(
Ik vind zo'n poll nogal nutteloos zonder de resultaten van vorig jaar. Bovendien is dit een site met extreme Apple-fans, zegt me nog weinig. De iPhone X zal het ondanks zijn hoge prijs vast wel goed doen. Apple is Apple en verkoopt altijd.

[ Voor 18% gewijzigd door NotSoSteady op 13-09-2017 20:28 ]

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:43
Domme vergelijking.
In dit geval is het de rijke oom zélf die op een Mercedesforum klaagt als er een iets langere Mercedes wordt uitgebracht die 50% duurder is :+

Haters everywhere but I don’t really care

• SpoekGTi
matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:26:
[...]

Domme vergelijking.
In dit geval is het de rijke oom zélf die op een Mercedesforum klaagt als er een iets langere Mercedes wordt uitgebracht die 50% duurder is :+
Of als hij een rammeltje hoort bij 230+ km/u, zelfde niveau als hier, ow jee een rammelende powerknop-gate :D

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Niet online
er wordt vaak gezeurd over het constant ''zeuren over de prijs en dit niks toevoegt aan de discussie''.
Wel lees ik al ongeveer 73 keer in dit topic hoe mooi het scherm wel niet is.

Wat is de daadwerkelijke toegevoegde waarde om keer op keer op keer te melden hoe mooi het scherm is.
Zou het bij een 76ste of 189ste keer melden het scherm ineens anders zijn?

Laten we gewoon alle onderwerpen bespreekbaar houden. En ik zal hand in eigen boezem steken, sommige mensen vonden dat ik dus 1 van die zeikerds was, heb me nu al ruim 12 uur ingehouden wat betreft de prijs

[ Voor 23% gewijzigd door _Bailey_ op 13-09-2017 20:34 ]

• matthijst
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:21:
[...]

Ze noemden een paar specifieke apps, dat was wat vaag.
Had anders een slide verwacht met “WORKS WITH MILLIONS OF APPS THAT ALREADY SUPPORT TOUCH ID”.

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:23
Donstil schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:21:
[...]

Zo 28% iPhone X 256.
Verbaasd mij een beetje.
Of dit representatief is moeten we nog maar afwachten, ik zou graag willen weten wie zomaar iets kiest.
Willen kopen is nog altijd wat anders dan kunnen kopen.

• Rivanov
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:32:
er wordt vaak gezeurd over het constant ''zeuren over de prijs en dit niks toevoegt aan de discussie''.

Wat is de daadwerkelijke toegevoegde waarde om keer op keer op keer te melden hoe mooi het scherm is.
Zou het bij een 76ste of 189ste keer het scherm ineens anders zijn?
Jij zit tot aan gisteren IEDERE dag dit topic vol te spammen hoe hyped je wel niet bent. En nu ga je dat opeens bekritiseren?! 8)7

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14:12

swv

Jemig gaat het hier nog steeds over de prijs van de X }:|

Iemand die zo vriendelijk wil zijn mij een PM te sturen als de discussie over ervaringen gaat?
ErwinJ schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:33:
[...]

Of dit representatief is moeten we nog maar afwachten, ik zou graag willen weten wie zomaar iets kiest.
Willen kopen is nog altijd wat anders dan kunnen kopen.
Mee eens en dacht ik ook al aan. Plus dat die percentages voornamelijk iets zeggen over de mensen die gereageerd hebben én bezoeker zijn van iCulture, en dus niks over de totale populatie van potentiële kopers.

• _Bailey_
  • Niet online
Rivanov schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:34:
[...]

Jij zit tot aan gisteren IEDERE dag dit topic vol te spammen hoe hyped je wel niet bent. En nu ga je dat opeens bekritiseren?! 8)7
ik was onwijs hyped ja....Nu niet meer zo.
Je weet dat kritiek hebben op een product/dienst niks illegaals is he? En ook speel ik niet op de man...ik val niemand op de persoon aan (zoals gisteravond wel bij mij gebeurde meerdere malen).
Ik hoop oprecht dat elke Tweaker hier enorm gaat genieten van zijn nieuwe telefoon, danwel een 8 (Plus)danwel een iPhone X

[ Voor 11% gewijzigd door _Bailey_ op 13-09-2017 20:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:36:
[...]

ik was onwijs hyped ja....Nu niet meer zo.
Je weet dat kritiek hebben op een product/dienst niks illegaals is he? En ook speel ik niet op de man...ik val niemand op de persoon aan (zoals gisteravond wel bij mij gebeurde meerdere malen).
Ik hoop oprecht dat elke Tweaker hier enorm gaat genieten van zijn nieuwe telefoon, danwel een 8 danwel een X
Maar jij slaat wel 180 graden om. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:32:

Zou het bij een 76ste of 189ste keer melden het scherm ineens anders zijn?

Laten we gewoon alle onderwerpen bespreekbaar houden. En ik zal hand in eigen boezem steken, sommige mensen vonden dat ik dus 1 van die zeikerds was, heb me nu al ruim 12 uur ingehouden wat betreft de prijs
Omdat het alleen maar zeuren is waarvan 75% of meer niet eens een iPhone heeft.
Geen plan heeft om een iPhone te kopen.

Ik ga toch ook niet in een Oppo topic zeiken hoe lelijk ik hem vind? Geen interesse in dus ik blijf er weg.

Apple staat altijd met alles in het middenpunt en veel zeikers komen er op af om te klagen dat
1) een andere fabrikant het al VEEEL eerder had
2) de prijs absurd is

En punt 2 maakt het niet uit of het nou 700, 800 of 1900 is..
een onderwerp bespreekbaar houden is niet continu zeggen hoe extreem duur jij het vindt.
Er zijn genoeg mensen die dit niet vinden.

Als mijn 7 niet meer goed was had ik ook een x gekocht.

• _Bailey_
  • Niet online
Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:40:
[...]

Omdat het alleen maar zeuren is waarvan 75% of meer niet eens een iPhone heeft.
Geen plan heeft om een iPhone te kopen.

Ik ga toch ook niet in een Oppo topic zeiken hoe lelijk ik hem vind? Geen interesse in dus ik blijf er weg.

Apple staat altijd met alles in het middenpunt en veel zeikers komen er op af om te klagen dat
1) een andere fabrikant het al VEEEL eerder had
2) de prijs absurd is

En punt 2 maakt het niet uit of het nou 700, 800 of 1900 is..
een onderwerp bespreekbaar houden is niet continu zeggen hoe extreem duur jij het vindt.
Er zijn genoeg mensen die dit niet vinden.

Als mijn 7 niet meer goed was had ik ook een x gekocht.
true!

Waar ik eerst mental hyped was, ben ik dat nu dus niet meer zo....en wat je zegt, heb ik hier ook niet echt veel meer te zoeken...af en toe komen gluren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
swv schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:35:
Jemig gaat het hier nog steeds over de prijs van de X }:|

Iemand die zo vriendelijk wil zijn mij een PM te sturen als de discussie over ervaringen gaat?

[...]
Ik baal meer van het formaat dan van de prijs. De prijs is bizar. Maar wil hem toch hebben. Dat weten ze natuurlijk. Maar ik had gehoopt op een formaat van de 6. Vanochtend even uitgetekend op een blok en op een paar millimeter na is hij even groot als een 6-incl-hoesje. Maar als daar dan óók nog weer een hoesje omheen moet, is het toch niet meer te doen in de broekzak.

• matthijst
Update: Face ID is disabled after two unsuccessful attempts, requiring the user to enter the device passcode in order to be re-enabled, as described in Apple's developer beta documentation, implying that Federighi was unable to authenticate the first device.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
Geert1976 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:42:
[...]

true!

Waar ik eerst mental hyped was, ben ik dat nu dus niet meer zo....en wat je zegt, heb ik hier ook niet echt veel meer te zoeken...af en toe komen gluren ;)
Bedoel dit niet “tegen” jou, jij had intresse en je schrok van de prijs. Prima en snap ik met zon kaartje.

Alleen veel die komen alleen even zeggen “achterlijke prijs” en zie je niet meer.

Ik heb begin dit jaar €800,- uitgegeven aan een iets betere hogere drukpomp voor de auto voor een klein beetje extra pk’s. Kan ik ook heel iets anders mee doen.
Sommige zullen denk waarom? Ben je gek?
en moest hierdoor opnieuw afgesteld worden voor paar meiers extra :+

Voor mij heeft het de waarde :)
Net als de X voor mensen die hem halen.

[ Voor 5% gewijzigd door Famous op 13-09-2017 20:48 ]

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[...]

Apple kan de iPhone niet positioneren als dr Rolls Royce van de smartphones of the LV van de handtassen. De markt van iOS wordt dan te klein. Daarmee zullen ze dus de app developers verliezen. Ze kunnen hoogstens positioneren als de Mercedes of Ralph Lauren van de smartphones. Up Market merken, maar in principe nog wel betaalbaar voor iedereen met modaal of hoger inkomen.

• LockeJohn
Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:45:
[...]

Bedoel dit niet “tegen” jou, jij had intresse en je schrok van de prijs. Prima en snap ik met zon kaartje.

Alleen veel die komen alleen even zeggen “achterlijke prijs” en zie je niet meer.

Ik heb begin dit jaar €800,- uitgegeven aan een iets betere hogere drukpomp voor de auto voor een klein beetje extra pk’s. Kan ik ook heel iets anders mee doen.
Sommige zullen denk waarom? Ben je gek?
en moest hierdoor opnieuw afgesteld worden voor paar meiers extra :+

Voor mij heeft het de waarde :)
Net als de X voor mensen die hem halen.
Ja maar had jij de keuze tussen een drukpomp van 1200 en eentje van 600 welke bijde hetzelfde kunnen en niet heel veel van elkaar verschillen ?

Daar gaat het bij de X om, is het het waard om 2x de prijs van een andere high end Phone neer te leggen voor dit.
En bij de iPhone 8 gaat het erom is het het waard om bijna 2x de prijs van andere high end "bezel less" phone neer te leggen voor een oud ontwerp met iets betere specs ?

• Teknix1982
  • Niet online
Z___Z schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:56:
[...]

Apple kan de iPhone niet positioneren als dr Rolls Royce van de smartphones of the LV van de handtassen. De markt van iOS wordt dan te klein. Daarmee zullen ze dus de app developers verliezen. Ze kunnen hoogstens positioneren als de Mercedes of Ralph Lauren van de smartphones. Up Market merken, maar in principe nog wel betaalbaar voor iedereen met modaal of hoger inkomen.
Maar wel als een audi, mercedes of bmw. Nieuw lang niet voor iedereen weggelegd maar tweedehands markt wordt wel heel groot. En zo doet apple dat al jaren.
Miki schreef op woensdag 13 september 2017 @ 19:36:
[...]

Of ze voorbij gestreefd zijn betwijfel ik. Apple was nooit als eerste met een feature, maar wel als eerste die het breed toepasbaar maakt. FaceID, mits gisteravond een bugje was, zou technisch gezien vele malen geavanceerder zijn dan de huidige implementaties. De chips zijn beter. De combinatie tussen hard en software. Alleen het scherm moet ik nog zien. Apple was qua laptop en telefoon telkens een stap duurder dan de rest. Apple ging als eerste naar de 600, 800 en 1000. De concurrenten zoals samsung proberen mee te gaan. Ondanks dat ze qua specificaties soms net zo goed zouden zijn op papier kan apple het maken. En dat bewijst mijn punt. Het is niet rationeel. Het is merkbeleving

[ Voor 53% gewijzigd door Teknix1982 op 13-09-2017 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
LockeJohn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:57:
[...]

Ja maar had jij de keuze tussen een drukpomp van 1200 en eentje van 600 welke bijde hetzelfde kunnen en niet heel veel van elkaar verschillen ?

Daar gaat het bij de X om, is het het waard om 2x de prijs van een andere high end Phone neer te leggen voor dit.
En bij de iPhone 8 gaat het erom is het het waard om bijna 2x de prijs van andere high end "bezel less" phone neer te leggen voor een oud ontwerp met iets betere specs ?
Ja, sterker nog kon voor 150,- klaar zijn ;)
Verschil groter dan 2x

Als ik al vaker heb aangegeven is Apple meer dan de looks of overeenkomsten met andere telefoons, althans bij mij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17:20

_Christiaan_

Master of SOG

matthijst schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:45:
Update: Face ID is disabled after two unsuccessful attempts, requiring the user to enter the device passcode in order to be re-enabled, as described in Apple's developer beta documentation, implying that Federighi was unable to authenticate the first device.
:X Lijkt erop dat ik er dan naast zat. Het is natuurlijk ook een onrealistisch scenario dat de keynote demo zo slecht voorbereid zou zijn, dat ze vergeten waren om de passcode in te voeren voor de 1e keer.

Ah well, hopelijk kunnen ze nog flink wat verbeteren d.m.v. software updates.

NOSIG

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ja, alleen krijg je bij een Royce ook daadwerkelijk enorm veel meer dan bij je gemiddelde Corolla. Dat is bij de iPhone simpelweg niet zo, hoe je het ook wendt of keert. Conclusie is dus dat je betaalt voor de naam. Natuurlijk ieder zijn eigen keuze, maar je vergelijking klopt echt niet.

• LockeJohn
_Christiaan_ schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:01:
[...]

:X Lijkt erop dat ik er dan naast zat. Het is natuurlijk ook een onrealistisch scenario dat de keynote demo zo slecht voorbereid zou zijn, dat ze vergeten waren om de passcode in te voeren voor de 1e keer.

Ah well, hopelijk kunnen ze nog flink wat verbeteren d.m.v. software updates.
Dit is wel n dingetje, ik zag het ook al fout gaan in de hands on.
Die dude op t podium veegde zn gezicht af, wrs teveel zweet of makeup wat het moelijker maakt zn gezicht te scannen.

• Famous
Verwijderd schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:05:
[...]

Ja, alleen krijg je bij een Royce ook daadwerkelijk enorm veel meer dan bij je gemiddelde Corolla. Dat is bij de iPhone simpelweg niet zo, hoe je het ook wendt of keert. Conclusie is dus dat je betaalt voor de naam. Natuurlijk ieder zijn eigen keuze, maar je vergelijking klopt echt niet.
Dit is ook iets te kort door de bocht.
Kan je bij Samsung nog een 4 jaar oude telefoon kopen die ondersteunt wordt? Die nog een jaar updates krijgt?

Ik ontken zeker niet je niet voor de naam betaald, dat is nou eenmaal zo, maar dat is met zoveel dingen.

Anders zou iedereen wel een Japanse auto rijden en de kleren bij de Zeeman halen toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
Teknix1982 schreef op woensdag 13 september 2017 @ 20:58:
[...]

Maar wel als een audi, mercedes of bmw. Nieuw lang niet voor iedereen weggelegd maar tweedehands markt wordt wel heel groot. En zo doet apple dat al jaren.
Ook hier ga je weer de mist in met je analogien.

Een Audi, Mercedes of BMW was inderdaad hoe Apple zich positioneerde. Iets meer betalen, de premium, maar daar een veel beter product voor terug krijgen. Het verschil is nu met de X gewoon te groot, waardoor het eerder lijkt alsof ze zich nu als Porsche wanen maar product technisch niet eens zo heel veel verschil maken met de concurrentie.

Om je analogie te verbeteren, tussen een Peugeot 508 en een Audi A4 is duidelijk merkbaar verschil, deze twee auto's verschillen in prijs niet de helft maar wel duidelijk dat de Audi een premium meerprijs heeft.

• LockeJohn
[...]

Hier ben ik het mee eens, en mijn inziens is het de prijs gewoon niet waard voor wat je krijgt.
Zowel bij de X en ook zeker bij de 8.

Daarbij komt nog dat ik Android er vele malen prettiger vind uitzien dus voor mij is het makkelijk.

Verwijderd

Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:07:
[...]

Kan je bij Samsung nog een 4 jaar oude telefoon kopen die ondersteunt wordt? Die nog een jaar updates krijgt?

Ik ontken zeker niet je niet voor de naam betaald, dat is nou eenmaal zo, maar dat is met zoveel dingen.

Anders zou iedereen wel een Japanse auto rijden en de kleren bij de Zeeman halen toch?
Een Samsung niet, een Xiaomi wel. Maar wat betreft updates heb je inderdaad een punt.

• Famous
LockeJohn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:07:
[...]

Dit is wel n dingetje, ik zag het ook al fout gaan in de hands on.
Die dude op t podium veegde zn gezicht af, wrs teveel zweet of makeup wat het moelijker maakt zn gezicht te scannen.
Of hij begon even keihard te zweten toen het niet werkte :+

Nee, denk meer dat het een poging was om het werkend te krijgen. Zweet mag echter niet uitmaken gezien hij je ook herkent met of zonder bril/baard.

Als die gezegd had, it works so good, I can’t open the phone of my brother/look-a-like blabla was het goed.

• LockeJohn
Famous schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:07:
[...]

Bij Google iig wel, hun nexus krijgt jaren lang updates.
En bij Apple bijvoorbeeld al weer niet, de iPhone 5, Iphone 5s doen al niet meer mee.
En dan ben je echt fucked. Mijn prima macbookje kan niet verder worden geupdate en nu doet veel software het niet meer. Je kunt niet teveel jaren achterlopen bij Apple dan heb je gewoon geen support meer.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SpoekGTi
LockeJohn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:11:
[...]

En bij Apple bijvoorbeeld al weer niet, de iPhone 5, Iphone 5s doen al niet meer mee.
En dan ben je echt fucked. Mijn prima macbookje kan niet verder worden geupdate en nu doet veel software het niet meer. Je kunt niet teveel jaren achterlopen bij Apple dan heb je gewoon geen support meer.
De 5S doet nog prima mee en die wordt 4 dit jaar

EN dat is niet eens door een performance issue maar door een software kwestie die alleen nog maar 64-bit hardware ondersteund.

En dan is je macbook van 2010 ofzo? Dan heeft hij op zich ook wel zijn waarde op gebracht denk ik zo of niet?

[ Voor 7% gewijzigd door SpoekGTi op 13-09-2017 21:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ja, alleen krijg je bij een Royce ook daadwerkelijk enorm veel meer dan bij je gemiddelde Corolla. Dat is bij de iPhone simpelweg niet zo, hoe je het ook wendt of keert.
Dat is jou mening. Mij is de samenwerking van hardware en OS het dubbel en dwars waard.

• Famous
[...]

Ze zijn/gaan ook over naar volledig 64bit.

De 5S krijgt gewoon iOS 11, de nieuwste versie. Deze is als ik het goed heb 4 jaar oud en krijgt dus de recenste iOS.

De iMac op het werk is ook al een oudje en die heeft ook gewoon Sierra draaien dus ik snap je niet helemaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
LockeJohn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:09:
[...]

Hier ben ik het mee eens, en mijn inziens is het de prijs gewoon niet waard voor wat je krijgt.
Zowel bij de X en ook zeker bij de 8.

Daarbij komt nog dat ik Android er vele malen prettiger vind uitzien dus voor mij is het makkelijk.
Maar wat doe je hier dan precies? Vertellen dat je Android prettiger vind en de iPhones duur?

• matthijst
When you restart your iPhone you're greeted with the following message: "Touch ID requires your passcode when iPhone restarts"

When you don't use your iPhone over 48h you get the following message: "Touch ID requires your passcode after 48 hours"

When you fail to authenticate with your Touch ID and in this case with your Face ID multiple times the message is: "Your passcode is required to enable Touch ID"
This one is the winner

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PGB83
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:04
24u verder, nog steeds allemaal topicvervuilers die zeuren over de prijs en vergelijken met Android telefoons. Kan er niet een apart 'ik-vind-Apple-te-duur-topic' gemaakt worden voor al deze mensen?

• Teknix1982
  • Niet online
Miki schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:08:
[...]

Ook hier ga je weer de mist in met je analogien.

Een Audi, Mercedes of BMW was inderdaad hoe Apple zich positioneerde. Iets meer betalen, de premium, maar daar een veel beter product voor terug krijgen. Het verschil is nu met de X gewoon te groot, waardoor het eerder lijkt alsof ze zich nu als Porsche wanen maar product technisch niet eens zo heel veel verschil maken met de concurrentie.

Om je analogie te verbeteren, tussen een Peugeot 508 en een Audi A4 is duidelijk merkbaar verschil, deze twee auto's verschillen in prijs niet de helft maar wel duidelijk dat de Audi een premium meerprijs heeft.
We discussieren nu al een aantal posts en ik heb het gevoel dat ik jou niet goed begrijp. Zou jij mij kunnen uitleggen hoe jij het ziet wat Apple zijn prijsstrategie is? Ik zeg dat sinds de terugkeer van Jobs het altijd al gebasseerd is op een psychologische model en dat het niet rationeel onderbouwd wordt.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12-09 11:37

Nitai

Live the life you love.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/eu4YPwZolo4OYtMz6tFxfTfq/full.jpg

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rnark
  • Laatst online: 12-09 19:45
[...]

Ik heb een Nexus 5 uit 2013, geen Android 7 in 2016. Ik heb een iPhone 5S uit 2013, deze krijgt nog een update in 2017. Apple loopt dus ver voor op Google in dit geval.

Ik kijk erg uit naar de X, ik upgrade vanaf de 7.

• D-Ed
  • Niet online
[quote]LockeJohn schreef op woensdag 13 september 2017 @ 21:11:
[...]

[/quote]

De witte Macbook van mijn dochter uit 2010 draait gewoon Sierra met de laatste updates.. Welke Macbook werkt er niet?
Pagina: 1 ... 11 ... 63 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
LET OP: LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID MOETEN IN [IPHONE] LEVERTIJDEN & BESCHIKBAARHEID.

Een beter iPhone X topic begint bij jezelf. Het gaat hier om de discussie over de iPhone zelf. Natuurlijk zit je vol spanning te wachten, maar daarvoor hebben we een apart topic. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:

[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11
[iPhone X] Cases en andere accessoires

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.