Ik had een iphone 7 plus verkocht aan een vriendin en die was gebricked sinds verleden week.
Helemaal niets meer werkt ervan, blijft zwart scherm zelfs force reboot, recovery en DFU, de device reageert niet.
Ze had hem verleden week dinsdag s'avonds aan de lader gedaan en is naar bed gegaan.
iOS 14 en 14.0.1 kwamen uit ook voor de 7 plus dus het kan goed dat 1 van beiden in de nacht automatisch geïnstalleerd werd en dat het toen misging. Later in de nacht keek ze op de 7 plus en niets deed het meer.
Via een andere Tweaker hier gekocht wat maanden terug maar voor mij te groot. Hij had er een andere batterij ingezet, een universele. Hier door kwam er wel continue een melding in de instellingen onder batterij dat de batterij ge-serviced moet worden terwijl de batterij redelijk nieuw was/is. iFixit zegt/zei dat het geen probleem is die melding dus ik had mij er verder niet aan gestoord.
Lijkt me sterk dat Apple moedwillig gebricked heeft hierdoor. Maar het is wel frapant dat juist de 7 en de 7 plus problemen hadden en dat er zelfs een extra mini upgrade kort erna later uitgepushed werd in de vorm van 14.0.1 voor de 7 en de 7 plus.
De telefoon hangt nu aan de grote ipad lader. Men suggereert dat een uurtje misschien kan helpen als de device helemaal dood is.
Balen