Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 28-06-2024

Woopdedooo

THT: Zie signature

Berlinetta schreef op zondag 25 november 2018 @ 17:02:
Tja, dat had ik zelf ook, mijn iPhone 7 Plus is gewoon niet beter dan mijn G6 Plus. En mijn Macbook is ook niet beter dan mijn Lenovo Thinkpad, allebei beter dan de Apple variant.

Maar ik blijf altijd Apple volgen, omdat ze voor mij toch het meest interessant zijn. De community is ook veel beter bij Apple. Er zijn genoeg dingen waar Apple beter is, maar die dingen gaan langs mijn workflow. (Airdrop, iMessage, Back-up iCloud/iTunes etc.)

@TweakerVincent

Er valt echt nog wel wat te verbeteren dat geldt natuurlijk voor alle partijen, zoals:
-Oplaad snelheden
-Camera's
-Accuduur

Je kan hier nog meer dingen aan toevoegen zoals Infrarood voor de afstandsbediening, Maar het ligt er maar net aan wat je doet en wat je wil.
Die drie punten worden ook telkens wel beter, maar het zijn ook geen extreem schokkende verbeteringen meer. Ik ben benieuwd wanneer er eens een andere type batterij door gaat komen.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 25-01 19:35
Hey, van het werk heb ik een nieuwe iPhone 7 gekregen. Heeft iemand ervaring met hoesjes die wireless charging kunnen bijbrengen.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
leducw schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 13:21:
Hey, van het werk heb ik een nieuwe iPhone 7 gekregen. Heeft iemand ervaring met hoesjes die wireless charging kunnen bijbrengen.?
Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar dit is misschien een handige oplossing icm een Apple Leather Case bijvoorbeeld of een ander hoesje. Het nadeel is wel dat je de lightning poort dan niet meer kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

syltheboy schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:20:
[...]

Zelf heb ik er geen ervaring mee, maar dit is misschien een handige oplossing icm een Apple Leather Case bijvoorbeeld of een ander hoesje. Het nadeel is wel dat je de lightning poort dan niet meer kunt gebruiken.
Kun je net zo goed de normale weg van laden gebruiken.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
Hackus schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 15:24:
[...]

Kun je net zo goed de normale weg van laden gebruiken.
Dit is mijn eerste iphone, waarom zou je dan evengoed de normale weg van laden gebruiken.? Vorig toestel had qi charging dus heb de dock ervoor en de wagen is er ook voor uitgerust. Of zie ik iets over het hoofd waarom de lighting poort hiervoor niet gebruikt kan worden.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

leducw schreef op zaterdag 1 december 2018 @ 16:19:
[...]

Dit is mijn eerste iphone, waarom zou je dan evengoed de normale weg van laden gebruiken.? Vorig toestel had qi charging dus heb de dock ervoor en de wagen is er ook voor uitgerust. Of zie ik iets over het hoofd waarom de lighting poort hiervoor niet gebruikt kan worden.?
Je wilt toch niet constant stekker in je lightning port. gewoon opladen van 25 tot +- 80% en je doet langer met je batterij. (A1400 met org. MFI kabel)
5 watt USB power adapter

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
Als ik via Gmail een document wil toevoegen druk je op de paperclip. echter krijg ik hier enkel de filmrol of galerij met foto's te zien. Hoe kan je via de Gmail app documenten of pdf bestanden toevoegen. Via YouTube zou je de bestanden ik drive moeten zetten wat ik gedaan heb maar deze optie komt niet.

Ook via de standaard mail app als ik een pdf wil toevoegen is de ene een normaal icoontje maar het 2de bestand komt volledig tevoorschijn als voorbeeld tussen de email. Is hier ook een oplossing voor.?

iPhone 7 / iOS 12.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

leducw schreef op maandag 3 december 2018 @ 09:59:
Als ik via Gmail een document wil toevoegen druk je op de paperclip. echter krijg ik hier enkel de filmrol of galerij met foto's te zien. Hoe kan je via de Gmail app documenten of pdf bestanden toevoegen. Via YouTube zou je de bestanden ik drive moeten zetten wat ik gedaan heb maar deze optie komt niet.

Ook via de standaard mail app als ik een pdf wil toevoegen is de ene een normaal icoontje maar het 2de bestand komt volledig tevoorschijn als voorbeeld tussen de email. Is hier ook een oplossing voor.?

iPhone 7 / iOS 12.1
Je hebt gelijk, bij gmail is dit verdwenen. Dit was via de optie paperclip --> bestanden.
Ze ondersteunen nu alleen nog hun eigen GoogleDrive.
Enige optie nu is nog via het pdf bestand zelf --> delen met/via

Youtube share menu hebben ze ook al vernaggeld en hebben ze een eigen share menu gemaakt, ipv de standaard iOS. Waardoor even delen met Whatsapp dus ook via google servers loopt alsnog.

Nog één zo'n actie van google en Gmail app gaat van mn phone af. Ze hebben het openen van een externe url vanuit de email ook al rete irritant gemaakt (wilt u dit openen met safari of met chrome? IK HEB GEEN CHROME...) Downloaden? NEE. Dan pas kun je hem openen in safari. Is geen menu switch die je uit zet, maar die krijg je gewoon elke week opnieuw, bij elke update weer.

Nog even over gewone attrach in de gewone apple Mail app: longpress --> context menu --> voeg bijlage in (verdere optie in context)

[ Voor 14% gewijzigd door Get!em op 03-12-2018 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Get!em schreef op maandag 3 december 2018 @ 10:22:
[...]
Downloaden? NEE. Dan pas kun je hem openen in safari. Is geen menu switch die je uit zet, maar die krijg je gewoon elke week opnieuw, bij elke update weer.
Zo iets heb ik met Whatsapp op de iPhone 7(Plus, ios 12.1), ik wil geen notificatie geluiden of pop-ups (alleen dat die op het lock screen verschijnt) en krijg constant een schermvullende melding hoe je notificaties aan kan zetten :( . Weet iemand hier een oplossing voor?

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

In whatsapp zelf de meldingen uitzetten?
Dan heb je helemaal niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Get!em schreef op maandag 3 december 2018 @ 11:53:
In whatsapp zelf de meldingen uitzetten?
Dan heb je helemaal niks meer.
Ik ga het eens proberen, al vond ik het nog wel handig dat ze op het lock screen stonden.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58485

drusloos schreef op zaterdag 17 november 2018 @ 18:31:
Valt me op dat na batterijvervanging coconutbattery aangeeft dat de batterij een vermogen van 3000mAh heeft. Na 8 keer laden is die van 3000 naar 2911 gegaan, hopelijk zet die deze lijn niet door maar stabiliseert die wat meer straks
Ik laadt mijn telefoon sinds kort op niet 500ma maar 200ma op. Het duurt tergend lang maar de batterij lijkt veel langer overdag mee te gaan dan wanneer @ 2A ofzo.

Zelfs laden op 500ma laat een langere duur zien dan op 2A. Cool. 91% Iphone 7 Plus en toestel iets langer dan een jaar nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leducw
Voor mijn email accounts heb ik momenteel Gmail, Outlook (hotmail en Telenet) en de mail app van iPhone zelf. Hoe zorg ik ervoor dat mails die binnen komen onmiddellijk zichtbaar worden. Als ik via de mail app kijk zie je deze pas bijwerken als ik de app open heb. Dan krijg je mails binnen die al een paar uur ooit zijn. Alle accounts zijn IMAP geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Niet. Push wordt oa bij gmail alleen ondersteund met de Google eigen app. En bij outlook alleen in Exchange modus.

Bij IMAP kun je alleen scheduled checken. Zie je account in instellingen menu voor hoevaak dat is. Hoe sneller je schedule, hoe sneller je batterij leeg overigens.

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 11:33

jdwrist

En het antwoord is koekje

Ervaring Apple Store Den Haag:

Vorige week naar de Apple Store gegaan voor een batterijvervanging van mijn 7 Plus (capaciteit was nog om en nabij de 85%). Half uurtje door Den Haag gewandeld en daarna terug richting Store om mijn foon op te halen. Na afrekenen kreeg ik mijn telefoon terug en wilde deze aanzetten. Die deed helemaal niets meer. De Store medewerker gaf aan dat dit kwam doordat de accu leeg erin werd gezet en dat we hij hem wel even aan de oplader zou hangen. Zo gezegd en gedaan foon aan de oplader en na een kwartier kwam er nog steeds geen opladen icoon tevoorschijn. Conclusie was al snel dat de telefoon de reparatie toch niet had overleefd. Nu voor €29 een nieuwe telefoon ontvangen als service van de zaak. Op de vraag of het mogelijk was om €400 bij te leggen en dan de Xs aan te kunnen schaffen werd negatief gereageerd. Dan mocht ik mijn telefoon aanbieden bij de verkopers aan de voorzijde van de winkel en zou er als een tweede hands naar gekeken worden. Op zich toch wel een vreemde zaak aangezien ze je net een nieuwe 7 Plus overhandigen.

Op de oude 7 Plus zat ook nog een screen protector en daar kreeg ik ook geen nieuwe over. Hier waren zij niet voor verantwoordelijk was het antwoord. Dit terwijl ik een prima werkend toestel had aangeleverd. Ik moest deze opnieuw aanschaffen.

De service bij Apple Store qua reparatie / dood toestel en dan een nieuwe krijgen is prima. Alleen verder dan dat hoef je ook niets te verwachten van ze!

Live youre Life and Enjoy every Day

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-05 17:00
Zelf heb ik voor morgen een afspraak ingepland bij de Apple Store in Amsterdam ook voor de batterijvervanging (iPhone 7Plus). Aangezien ik nog AppleCare heb lopen tot 9 januari 2019, wordt deze gratis vervangen.

Batterij capaciteit staat nu op 83%

Zal benieuwen of ze deze meteen gaan vervangen of dat ik hier enkele dagen voor moet wachten...

Iemand toevallig ervaring met de Apple Store in Amsterdam?

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
BaZnGaNL schreef op donderdag 13 december 2018 @ 12:08:
Zelf heb ik voor morgen een afspraak ingepland bij de Apple Store in Amsterdam ook voor de batterijvervanging (iPhone 7Plus). Aangezien ik nog AppleCare heb lopen tot 9 januari 2019, wordt deze gratis vervangen.

Batterij capaciteit staat nu op 83%

Zal benieuwen of ze deze meteen gaan vervangen of dat ik hier enkele dagen voor moet wachten...

Iemand toevallig ervaring met de Apple Store in Amsterdam?
Vaak kun je hem een paar uur later weer ophalen als het niet te druk is.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@jokapo netjes opgelost toch. Accessoires zijn van jezelf en worden niet vervangen. Inruilvoorstel vind ik eerlijk gezegd ongepaste actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jdwrist
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10-05 11:33

jdwrist

En het antwoord is koekje

Hackus schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:03:
@jokapo netjes opgelost toch. Accessoires zijn van jezelf en worden niet vervangen. Inruilvoorstel vind ik eerlijk gezegd ongepaste actie.
Natuurlijk had ik ook liever mijn eigen telefoon behouden met alles wat er nog aan foto's opstond, maar goed daar achterlaten en dan tot die tijd geen telefoon hebben was ook niet echt een optie geweest helaas.

Live youre Life and Enjoy every Day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:35

4POX

Everybody is wired

Ik heb vorige week mijn accu laten vervangen bij een officiele Apple reseller.

Ik ging er heen met de nodige angsten. Wat als het mis gaat of ze bieden mij meteen een andere telefoon aan. De laatste jaren zijn de verhalen over refurbished toestellen in de categorie horror gekomen. Het verhaal is dat iPhones met een probleem op een houtje touwtje oplossing worden gerepareerd en daarna weer worden aangeboden. Een beetje het "we plakken een rubbertje op een Macbook Pro energie management chip" verhaal.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DaKa86
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 23-02 21:13
Jaja goed verhaal. Maar wat is nu de cloe?
Eind goed al goed? Of ben je opgezadeld met een 6e handse van ductape en tyraps aan elkaar hangende refurbished iPhone 7?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:39

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Service ervaring
Ik heb een iPhone 7 met 128 GB opslag maar na 2 jaar moest de batterij worden vervangen.
Reparatie betaald en ik zou weg gaan, zie ik dat de vingerafdruklezer niet meer werkt (telefoon deed raar).

Ongeveer 15-20 minuten later ging ik uiteindelijk met een gloednieuwe telefoon naar huis. Holy shit. Dat is wel service. :)

Mijn telefoon was nog in uitstekende conditie dus die kan wel weer gefixed worden. Maar ze lieten mij er niet op wachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

DaKa86 schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 17:17:
Jaja goed verhaal. Maar wat is nu de cloe?
Eind goed al goed? Of ben je opgezadeld met een 6e handse van ductape en tyraps aan elkaar hangende refurbished iPhone 7?
Ik kreeg mijn eigen toestel weer terug. Ze moesten wel mijn beschermglas verwijderen. Anders kan de Apple machine mijn scherm niet teruglijmen op de behuizing. Gelukkig hebben ze daarna mijn beschermglas terug kunnen plaatsen.

Ik kan weer de avond halen zonder bij te laden. Om nu wat langer plezier te hebben van de accu ga ik nu maximaal met 5 watt laden. Met 10 watt laden is leuk. Maar heeft totaal geen zin. Ik ga er als mens niet korter door slapen. Ik vond een 300mA USB lader. Maar dat ding is zo brak dat als ik het touchscreen wilde gebruiken dat alles schokte.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/5BKRDL3QzkQwSBX0PHTbJ6Ha/full.jpg

Uitgerekend op eerste kerstdag raak ik m'n portable batterij + laadkabel kwijt. To the rescue had ik een reserve-kabel liggen maar daar was het draad vanaf de USB aansluiting rot. Afgeknipt en het wisselcordje gebruikt op een 200ma 5V lader.

Pluspunt: de batterij doet het veel beter nu. Nadeel: het laden duurt weer langer. :P

Denk dat het veel beter is voor de batterij om op een veel lager amperage te gaan laden ipv de 2A door apple geleverd. Het houdt het veel langer uit overdag naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Anoniem: 58485 schreef op woensdag 26 december 2018 @ 03:27:
[Afbeelding]

Uitgerekend op eerste kerstdag raak ik m'n portable batterij + laadkabel kwijt. To the rescue had ik een reserve-kabel liggen maar daar was het draad vanaf de USB aansluiting rot. Afgeknipt en het wisselcordje gebruikt op een 200ma 5V lader.

Pluspunt: de batterij doet het veel beter nu. Nadeel: het laden duurt weer langer. :P

Denk dat het veel beter is voor de batterij om op een veel lager amperage te gaan laden ipv de 2A door apple geleverd. Het houdt het veel langer uit overdag naar mijn mening.
Apple iPhone laders leveren 1A en de iPad laders leveren 2A.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

4POX schreef op woensdag 26 december 2018 @ 04:03:
[...]

Apple iPhone laders leveren 1A en de iPad laders leveren 2A.
Je hebt gelijk. Ik moest echt ff kijken; maar het staat er in piepkleine pixels op > 5V / 1A.

Ik dacht dat het altijd 2A was ofzo. Maar ja. 200mAH is toch beter dan 1000mAH qua levensduur voor een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Anoniem: 58485 Ook lekker die verloopjes/adapters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had weinig ander keus volgens mij. Alles is dicht op kerstdagen. Zonder m'n telefoon gaat absoluut niet. Dit was de meest quick & dirty oplossing ooit. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 14-02 18:41
Ik ben nieuw hier - kom van een Samsung S8+ en nu sinds een paar dagen op de oud iPhone 7 van mijn zoon (die nu een Xr heeft). Ik was eigenlijk benieuwd naar de ervaringen met de batterij - ik heb er een nieuwe in laten zetten en toch valt de batterijduur me erg tegen. Ik haal met normaal gebruik geen dag en ik heb alle 'verversen op de achtergrond' al uit staan en ook locatie staat uit. Bluetooth staat aan en WiFi ook, maar daar kan ik ook niet zonder. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ErikBra schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:22:
Ik ben nieuw hier - kom van een Samsung S8+ en nu sinds een paar dagen op de oud iPhone 7 van mijn zoon (die nu een Xr heeft). Ik was eigenlijk benieuwd naar de ervaringen met de batterij - ik heb er een nieuwe in laten zetten en toch valt de batterijduur me erg tegen. Ik haal met normaal gebruik geen dag en ik heb alle 'verversen op de achtergrond' al uit staan en ook locatie staat uit. Bluetooth staat aan en WiFi ook, maar daar kan ik ook niet zonder. Wat is jullie ervaring?
Bij Ali op de hoek, of Officieel Apple ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:54
ErikBra schreef op maandag 14 januari 2019 @ 15:22:
Wat zie je bij Instellingen>Batterij? Daar zie je welke app hoeveel stroom verbruikt. Ik had altijd hele slechte ervaringen met de Facebook app op iOS, sinds ik die verwijderd heb gaat het een stuk beter.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Wat aardig dat jullie reageren!

Batterij heb ik niet bij Apple maar wel een goede zaak laten vervangen. Mijn grootste batterij vreters zijn persoonlijke hotspot, safari, Whatsapp en Flitsmeister.

Hoeveel uren halen jullie uit een batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
ErikBra schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:26:

Batterij heb ik niet bij Apple maar wel een goede zaak laten vervangen. Mijn grootste batterij vreters zijn persoonlijke hotspot, safari, Whatsapp en Flitsmeister.

Zet de persoonlijke hotspot en Flitsmeister eens uit, ben benieuwd of het dan beter wordt. Ik weet niet hoeveel uur ik eruit haal, ik probeer mijn batterij zoveel mogelijk tussen de 30 en 80 procent te houden. Ik heb mijn toestel 2 keer per dag zo’n 20 minuten in de auto aan de lader, that’s it.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:59
ErikBra schreef op maandag 14 januari 2019 @ 19:26:

Uur of 8/9. Laad hem regelmatig op, ben eraan gewend. En ook nieuwe accu laten plaatsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Met die even oude Samsung met veel groter scherm en originele batterij (2 jaar oud) haalde ik gemakkelijk een hele dag... En dan had ik ook alle apps aan staan en alles synchroniseerde en geen enkel achtergrond proces gestopt, scherm op vol aan. 8 of 9 uur is toch eigenlijk gewoon veel te kort voor een praktisch bruikbaar apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
ErikBra schreef op maandag 14 januari 2019 @ 23:46:
Met die even oude Samsung met veel groter scherm en originele batterij (2 jaar oud) haalde ik gemakkelijk een hele dag... En dan had ik ook alle apps aan staan en alles synchroniseerde en geen enkel achtergrond proces gestopt, scherm op vol aan. 8 of 9 uur is toch eigenlijk gewoon veel te kort voor een praktisch bruikbaar apparaat?
Ik gebruik zelf geen iPhone 7 Plus meer, maar het ligt er toch helemaal aan wat je er mee doet, wij kunnen dat vanaf hier moeilijk zien. Daarnaast er apparaten van andere fabrikanten die langer mee gaan zoals mijn One Plus 6 en Motorola G6 Plus.

Uit mijn hoofd en ik weet wel zeker dat de S8+ een grotere batterij heeft dan de iPhone 7, dan heb je toch een verkeerde keus gemaakt, meer ga je er denk ik niet uit halen.

[ Voor 11% gewijzigd door Berlinetta op 15-01-2019 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Ik denk ook dat er twee zaken door elkaar heen gebruikt worden. Ik vermoed dat @TweakerVincent het heeft over 8/9 uur SOT, Screen On Time, en dat @ErikBra het heeft over totaal aantal uren tussen ladingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Klopt, Ik heb het over totale tijd tussen opladen. Verder gebruik ik het toestel zoals ik mijn S8 gebruikte, dus behoorlijk intensief (bellen, appen, mailen, hotspot), maar geen filmpjes in de trein of zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
dag Chippie 777, die tips heb ik allemaal al wel gevolgd. Ik was vooral benieuwd naar de ervaringen van IPhone 7 gebruikers - ik vind het trouwens een grappig apparaatje, zeer snel, maar nogal bonkig en bokkig (ik zit te denken aan het engelse woord agricultural) - het is een apparaatje dat zich heeft voorgenomen om het de gebruiker niet erg naar de zin te maken, is mijn indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:05
Grappig, ik ervaar juist het tegenovergestelde. Het doet wat ik wil, en dat doet hij snel en vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBra
Nog een vraag - Ik krijg in mijn auto geen geluid van Flitsmeister. Het is een golf, overigens. Alle geluidsinstellingen al geprobeerd, Spotify of andere media afspelen lukt wel en bij een Flitsmeistermeldingen wordt ander geluid gemute, maar ik krijg de melding zelf niet door. Met de iPhone 8 van m'n vrouw gaat het wel meteen goed.. herkent iemand dit en weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Ik heb vorige week het scherm van mijn 7 Plus vervangen, maar heb nu last van ghost touches. Dus moet hem toch nog eens open maken en nakijken. Moet ik daarvoor mijn net geplaatste scherm adhesive ook vervangen? Ik wil uiteraard de waterbestendigheid behouden, maar het zou zonde zijn als ik nu direct deze gloednieuwe strip moet vervangen (en het is een klote werkje ;p ).

[ Voor 28% gewijzigd door Woopdedooo op 13-05-2019 15:49 ]

... na de zomer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Uffje schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:47:
Ik heb vorige week het scherm van mijn 7 Plus vervangen, maar heb nu last van ghost touches. Dus moet hem toch nog eens open maken en nakijken. Moet ik daarvoor mijn net geplaatste scherm adhesive ook vervangen? Ik wil uiteraard de waterbestendigheid behouden, maar het zou zonde zijn als ik nu direct deze gloednieuwe strip moet vervangen (en het is een klote werkje ;p ).
Sowieso zonder eens proberen. Is je scherm wel 'omgecodeert' naar de code van het 1e scherm ?
Sharp, LG en Toshiba gebruiken andere/verschillende codes(fabrikanten van iPhone schermen)

Of bedoel je framesticker ? die zou ik vervangen ja.

[ Voor 3% gewijzigd door Hackus op 13-05-2019 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woopdedooo

Woopdedooo

Hackus schreef op maandag 13 mei 2019 @ 15:57:
[...]

Sowieso zonder eens proberen. Is je scherm wel 'omgecodeert' naar de code van het 1e scherm ?
Sharp, LG en Toshiba gebruiken andere/verschillende codes(fabrikanten van iPhone schermen)

Of bedoel je framesticker ? die zou ik vervangen ja.
Dat om coderen moet ik eens opzoeken wat dat is. Nog niet eerder van gehoord :o

Ik bedoel dat plakkige stripje tussen de behuizing en het scherm om hem waterbestendig te maken.

... na de zomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Ik krijg een XR van mijn werk die volgende week binnen komt. Mijn 7 128 gb versie kan ik dan prima verkopen echter doet de speaker het niet goed als je belt. Het volume is heel zacht dus echt slecht te verstaan. Ik heb nu meer dan een jaar 95% van de tijd met airpods gebeld dus geen last van maar lastig verkopen loijkt me.

Kan ik hem beter laten fixen en dan verkopen of gewoon melden en kijken wat hij opleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
TweakerVincent schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:45:
Ik krijg een XR van mijn werk die volgende week binnen komt. Mijn 7 128 gb versie kan ik dan prima verkopen echter doet de speaker het niet goed als je belt. Het volume is heel zacht dus echt slecht te verstaan. Ik heb nu meer dan een jaar 95% van de tijd met airpods gebeld dus geen last van maar lastig verkopen loijkt me.

Kan ik hem beter laten fixen en dan verkopen of gewoon melden en kijken wat hij opleverd?
Persoonlijk zou ik het gewoon vermelden in de advertentie en kijken hoeveel ze bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
syltheboy schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:51:
[...]

Persoonlijk zou ik het gewoon vermelden in de advertentie en kijken hoeveel ze bieden.
Op internet lijkt het alsof dit probleem enorm veel voorkomt, een search in dit topic bij niemand... raar

Ik meld het maar idd. Kreeg bij mijn 5s ook een of andere handelaar die veel onderdelen ging vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
TweakerVincent schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 22:59:
[...]

Op internet lijkt het alsof dit probleem enorm veel voorkomt, een search in dit topic bij niemand... raar
iPhone 7, slecht te verstaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Nee ik ben goed te verstaan maar speak aan oor van telefoon versta ik bijna niemand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Had ik ook met mijn 6plus. Uiteindelijk zei de reparateur dat er dan een scheurtje in het moederbord zit. Kon hij niet repareren. Bij mij is uiteindelijk de scheur verder gegaan en ging ook connectie met scherm en touchscreen stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:45:

Audio IC chip kan los zijn/slecht contact maken met LB of half defect. reparatie €100,-/ €125,- ongeveer.
@Get!em kan hetzelfde zijn, broekzak dragen en je 6, 6s etc kunnen buigen.

[ Voor 5% gewijzigd door Hackus op 20-07-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
Hackus schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 12:38:
[...]

Audio IC chip kan los zijn/slecht contact maken met LB of half defect. reparatie €100,-/ €125,- ongeveer.
@Get!em kan hetzelfde zijn, broekzak dragen en je 6, 6s etc kunnen buigen.
ok thanks.

Dan meld ik het gewoon bij verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
bij het af- en terug aanleggen van iphone 7, bvb om een IOS update te laten verrichten, kan ik vanaf het scherm om de toegangscode in te voeren niks meer verrichten. Wat ik ook op het touchscreen aantik, er kan geen toegangscode getikt worden. Vervolgens een keer o f 3,4 een harde reset en dan plots terug touchscreen actief.
Zijn er nog meer iphone7 gebruikers die dit al meegemaakt hebben of meemaken en wat ze eventueel als oplossing aangeboden kregen om zonder vrees eens de gsm uit te zetten en terug op te starten?
Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

grtvan schreef op zondag 21 juli 2019 @ 23:38:
bij het af- en terug aanleggen van iphone 7, bvb om een IOS update te laten verrichten, kan ik vanaf het scherm om de toegangscode in te voeren niks meer verrichten. Wat ik ook op het touchscreen aantik, er kan geen toegangscode getikt worden. Vervolgens een keer o f 3,4 een harde reset en dan plots terug touchscreen actief.
Zijn er nog meer iphone7 gebruikers die dit al meegemaakt hebben of meemaken en wat ze eventueel als oplossing aangeboden kregen om zonder vrees eens de gsm uit te zetten en terug op te starten?
Dank
Geen valschade broekzakdrager of dergelijks ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grtvan
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-12-2021
Hackus schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:38:
[...]

Geen valschade broekzakdrager of dergelijks ?
neen, eigenlijk niet..... Bij mijn weten nog nooit gevallen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

grtvan schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:57:
[...]

neen, eigenlijk niet..... Bij mijn weten nog nooit gevallen....
is het toestel nog 'vlak' ?

herstart etc helpt niets, zit in scherm of connector naar logic board of chip in het logic board

[ Voor 19% gewijzigd door Hackus op 22-07-2019 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

*snip* offtopic, dat kan prima in [iOS] Jailbreaken - Deel 8

[ Voor 81% gewijzigd door Daedalus op 19-08-2019 23:17 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Greatsword schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 20:30:
Ja ja, goed nieuws voor de geintereseerde in een Jailbreak, gisteren is er 1 uitgekomen voor de laatste iOS 12.4 versie.

https://www.reddit.com/r/...ur_device_from_ios_10ios/
Mooi dat het kan, maar ik heb geen zin om ervoor te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@syltheboy Daarom is het ook gratis ;)

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:38
iPhone 7 weer eens even in gebruik genomen, deze draait nog op iOS 12.4
Ben een beetje huiverig geworden om te updaten naar de verhalen over een battery drain iOS 13.2
Zijn er mensen die met de iPhone 7 op het nieuwe iOS draaien, hoe bevalt deze ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bevalt prima op 13.2.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Geen last van een battery drain ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

nope, meer SE's hebben daar last van(en 6s waarschijnlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Albert020 schreef op zondag 17 november 2019 @ 19:29:
[...]

Geen last van een battery drain ?
Ik wel op 13.x maar heb zojuist ge-update naar de 2.2. Even afwachten wat ie doet.
Helaas is ook mijn batterij van 95% naar 80% gegaan in 4maanden. Niet anders opgeladen dan eerder, toestel is nu 2,5 jaar oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Get!em schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:50:
[...]

Ik wel op 13.x maar heb zojuist ge-update naar de 2.2. Even afwachten wat ie doet.
Helaas is ook mijn batterij van 95% naar 80% gegaan in 4maanden. Niet anders opgeladen dan eerder, toestel is nu 2,5 jaar oud.
Hmmm, van 95% naar 80% is best veel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Get!em schreef op maandag 18 november 2019 @ 11:50:
[...]

Toestel van 2.5j oud die nu 80% batterijconditie heeft is niet raar. Dat komt ook niet 'ineens' door iOS13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:20
Ik heb m'n iPhone 7 heeft na 3 jaar toch wel een mindere accu. Ik heb contact gehad met een reparateur die een accu vervangt voor €40 en aangeeft dat dit 'echte' onderdelen zijn en dus geen melding geven binnen iOS dat er een nep accu in zit.

Klopt dit verhaal? Of is er een truukje waardoor het lijkt alsof er een echte accu in gestopt is? Of zou het toch een echte accu zijn?

[ Voor 5% gewijzigd door Belecthor op 18-11-2019 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Belecthor schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:52:
Ik heb m'n iPhone 7 heeft na 3 jaar toch wel een mindere accu. Ik heb contact gehad met een reparateur die een accu vervangt voor €40 en aangeeft dat dit 'echte' onderdelen zijn en dus geen melding geven binnen iOS dat er een nep accu in zit.

Klopt dit verhaal? Of is er een truukje waardoor het lijkt alsof er een echte accu in gestopt is? Of zou het toch een echte accu zijn?
Alleen Apple of Apple service center gebruikt org. bij Apple kost het dacht ik €55,- met garantie.
(Cardservices)

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 18-11-2019 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Hackus schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:55:
[...]

Alleen Apple of Apple service center gebruikt org. bij Apple kost het dacht ik €55,- met garantie.
(Cardservices)
Hoe kan het dan dat de iPhone niet ziet dat er een onofficiële batterij in de telefoon zit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-05 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Belecthor schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:52:

Ik heb de accu van de oude iPhone 7 Plus van mijn zusje vervangen (83% capaciteit) voor 25,- (puur materiaalkosten) en een uurtje van mijn tijd. iPhone werkt perfect en de telefoon geeft helemaal niks aan over dat er geen originele accu in zit. Ik heb het A+ kwaliteit setje gekocht van FixJeiPhone.

Enige wat hij absoluut niet meer zal zijn, is waterdicht. Wat een ongelofelijk onding is dat randje lijm wat in het frame moet. Maar goed, jammer maar helaas. Het is dat of 55,- betalen aan Apple. Die 55,- is ook geen idioot hoog bedrag natuurlijk. Als ik mijn tijd moest tellen zou ik ook dicht tegen de 50,- zitten in totaal.
Belecthor schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:04:
[...]

Hoe kan het dan dat de iPhone niet ziet dat er een onofficiële batterij in de telefoon zit?
Ik meen dat dit pas vanaf de nieuwste iPhones is (11/Pro). De 7 Plus bij mij is iig naar de nieuwste iOS geupdate en daar heb ik geen melding.

[ Voor 13% gewijzigd door Kuusj op 18-11-2019 14:05 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
Kuusj schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:04:
[...]

Ik heb de accu van de oude iPhone 7 Plus van mijn zusje vervangen (83% capaciteit) voor 25,- (puur materiaalkosten) en een uurtje van mijn tijd. iPhone werkt perfect en de telefoon geeft helemaal niks aan over dat er geen originele accu in zit. Ik heb het A+ kwaliteit setje gekocht van FixJeiPhone.

Enige wat hij absoluut niet meer zal zijn, is waterdicht. Wat een ongelofelijk onding is dat randje lijm wat in het frame moet. Maar goed, jammer maar helaas. Het is dat of 55,- betalen aan Apple. Die 55,- is ook geen idioot hoog bedrag natuurlijk. Als ik mijn tijd moest tellen zou ik ook dicht tegen de 50,- zitten in totaal.
Oh dat is een goed argument; als ze het niet weer waterdicht krijgen, dan houd ik het liever even zo of koop ik een andere telefoon. Mijn telefoon wordt regelmatig nat!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Belecthor schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:06:
[...]

Oh dat is een goed argument; als ze het niet weer waterdicht krijgen, dan houd ik het liever even zo of koop ik een andere telefoon. Mijn telefoon wordt regelmatig nat!
Bij Apple doen ze hem wel weer 'waterdicht' maken meen ik. Maar het blijft i.t.t. de originele fabriek handwerk en dus gevoelig voor fouten. Ik zou me geen zorgen maken om een regenbuitje maar ik zou er niet meer mee onder de douche gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Belecthor schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:04:
[...]

Dat kan door niet kunnen uitlezen van Batterijconditie. Er zijn ook iets betere batterijen op de markt waar je dit wel kunt uitlezen, maar geen Apple kwaliteit. (ook is het de mode om batterijen te verkopen met meer dan 1960 mAh -7-)

Niet te vergeten, dat de framesticker ivm vochtbescherming vaak niet vervangen wordt bij 3e partij

[ Voor 10% gewijzigd door Hackus op 18-11-2019 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj

Kuusj

Hackus schreef op maandag 18 november 2019 @ 14:12:
[...]

Dat kan door niet kunnen uitlezen van Batterijconditie. Er zijn ook iets betere batterijen op de markt waar je dit wel kunt uitlezen, maar geen Apple kwaliteit. (ook is het de mode om batterijen te verkopen met meer dan 1960 mAh -7-)
In dat geval kan ik de accu van Fixjeiphone wel aanraden.
https://www.fixjeiphone.n...batterij-set-a-kwaliteit/
Daar zit dus ook die framesticker bij. Maar verwacht niet dat je daar een perfecte seal mee gaat krijgen. Het is beter dan niets iig.

[ Voor 11% gewijzigd door Kuusj op 18-11-2019 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Albert020 schreef op maandag 18 november 2019 @ 12:13:
[...]

Hmmm, van 95% naar 80% is best veel!
Zoveel, dat ik het echt kon merken. Sta je ineens met lege batterij op momenten dat het normaal niet gebeurt.

Zakt hij naar 75%, dan ga ik wel ff langs de apple store.

En dat het niet door ios 13 komt, snap ik natuurlijk. maar wat het wel getriggered heeft, weet ik niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 18-11-2019 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
Get!em schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:46:
[...]

Zoveel, dat ik het echt kon merken. Sta je ineens met lege batterij op momenten dat het normaal niet gebeurt.

Zakt hij naar 75%, dan ga ik wel ff langs de apple store.

En dat het niet door ios 13 komt, snap ik natuurlijk. maar wat het wel getriggered heeft, weet ik niet.
Hoe is het nu met iOS 13.2.3 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Albert020 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:36:
[...]

Beter met SE en 6S wat ik zo hoor. Maar waarom wacht je met updaten, zo 'angstig' voor evt batterij verbruik ?
1e dagen na update zal je sowieso wat meer verbruik hebben, dat is normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Raar verhaal.

Vorige week viel mijn telefoon op de grond. Nu gebeurt dit regelmatig en maak ik me er ook niet zoveel zorgen om. Ik heb altijd Spigen hoesjes eromheen en ik heb een adres waar ze mijn audio ic voor 25 euro kunnen vervangen. (iPhone 7bootloop disease)

Alleen nu gebeurde iets nieuws. De telefoon bleef de hele avond random rebooten. Ik zag bovenin dat de batterij percentage op en neer sprong. Ene keer 40 procent, dan opeens weer 60 procent. In settings gaf IOS aan dat de batterij niet gedetecteerd kon worden.

Nadat de telefoon voor een half uur heeft uitgestaan doet die het weer normaal. Batterij wordt weer gedetecteerd. De telefoon is niet meer spontaan gereboot.

Ik hou nu wel scherper in de gaten of de iCloud Backups netjes worden gemaakt.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Sinds de nieuwe update is m'n batterij capaciteit gedaald van 92% naar 73% :')

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Naboo schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:55:
Zou ik eens bij Apple laten nakijken/uitlezen waar dat aan ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Naboo schreef op maandag 25 november 2019 @ 11:55:
Hmm
Albert020 schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 17:36:
[...]

Laatste update erop, en ik zit nog steeds op 80% capaciteit en een extreem snel leeglopende batterij bij gebruik. Zat vanochtend om 9uur al op 50% van verbruik, terwijl ik hem om 7.30 van de lader heb gehaald. Vooral websites gebrowsed in de trein en muziek geluisterd in die tussentijd.
Voorheen zat ik dan nog minimaal op 75% van verbruik.

Als @Naboo dus ook zegt dat hij van 92% --> <80% is gegaan, dan vermoed ik dat ik zelf dat dus ook heb gehad.... weet in iedergeval zeker dat ik in augustus nog > 90% zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naboo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-05 12:58

Naboo

#WINNING!! DUH!

Get!em schreef op maandag 25 november 2019 @ 13:11:
[...]

Hmm

[...]

Laatste update erop, en ik zit nog steeds op 80% capaciteit en een extreem snel leeglopende batterij bij gebruik. Zat vanochtend om 9uur al op 50% van verbruik, terwijl ik hem om 7.30 van de lader heb gehaald. Vooral websites gebrowsed in de trein en muziek geluisterd in die tussentijd.
Voorheen zat ik dan nog minimaal op 75% van verbruik.

Als @Naboo dus ook zegt dat hij van 92% --> <80% is gegaan, dan vermoed ik dat ik zelf dat dus ook heb gehad.... weet in iedergeval zeker dat ik in augustus nog > 90% zat.
Klopt, ik zat in oktober nog boven de 90%.

Van de week begon ie te flippen, batterij super snel leeg. Zag percentage onderhand per seconde teruglopen. Even opnieuw opgestart en daarna is de batterijduur wel redelijk normaal. Merk nog niet echt dat ik opeens veel korter gebruik kan maken van de telefoon. Maar voor de reboot begonnen apps te flippen, zelfs de schermen van iPhone instellingen vielen half weg etc.

Na de reboot was dit wel weg, maar batterij status is nu dus "REPARATIE" en maximumcapaciteit 76%.

Telefoon is nu ongeveer 2 1/2 jaar oud trouwens. Dit jaar expres geen nieuw model bij contract verlenging genomen omdat ie dus nog goed werkt. Als ie het uithoudt tot augustus 2020 vind ik het prima.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-05 01:06

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Is het nog verstandig om een nieuwe iPhone 7 te kopen ? Mijn zoon wil graag een iPhone 7, maar het verschil tussen nieuw en refurbished is dermate klein dat ik dan liever een nieuwe koop (verjaardag geld + zelf bij betalen door hem). Echter wil ik nog wel weten of volgend jaar of het jaar erop nog wel iOS14 en iOS15 erop gedraaid kunnen worden.

Volgens mij is de iPhone 7 van Q3 2016. Dit jaar dus pas 3 jaar oud. Mijn verwachting is dat deze dus nog wel tot 2022 updates krijgt, maar weet dat natuurlijk niet zeker, vandaar mijn vraag hier.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

MRE-Inc schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:34:
Is het nog verstandig om een nieuwe iPhone 7 te kopen ? Mijn zoon wil graag een iPhone 7, maar het verschil tussen nieuw en refurbished is dermate klein dat ik dan liever een nieuwe koop (verjaardag geld + zelf bij betalen door hem). Echter wil ik nog wel weten of volgend jaar of het jaar erop nog wel iOS14 en iOS15 erop gedraaid kunnen worden.

Volgens mij is de iPhone 7 van Q3 2016. Dit jaar dus pas 3 jaar oud. Mijn verwachting is dat deze dus nog wel tot 2022 updates krijgt, maar weet dat natuurlijk niet zeker, vandaar mijn vraag hier.
Dit is een antwoord wat niemand kan geven omdat het op de roadmap van Apple staat. Diep in een kluis opgeborgen . Je weet het niet. Apple heeft dit jaar niet één maar twee generaties uitgesloten. Zowel de 5s als de 6. Misschien dat volgend jaar de 6S (en de 7) stopt. Maar aan de andere kant wordt de 6S nog steeds nieuw verkocht in India (klopt dit?)

Vaak zie je dat na het stoppen van een IOS update dat de applicatie makers nog jaren updates uitbrengen. Oude telefoon kunnen nog jaren gebruikt worden.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
MRE-Inc schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 21:34:

Het vermoeden is dat de iPhone 7 nog wel even ondersteuning krijgt. De 7 gebruikt namelijk de A10 SoC en deze wordt nu ook nog in de iPad 2019 gebruikt, en die is dit jaar uitgekomen. De ondersteuning hangt vaak samen met de SoC, vandaar dat ik goede hoop heb dat de iPhone 7 nog best een tijd ondersteuning krijgt. Maar zoals hierboven gemeld, het is wel een beetje koffiedik kijken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MRE-Inc Er zijn geen tekenen dat een 7 uit de iOS14 gaat. mede door de reactie van @Kassad kun je verwachten dat de ondersteuning voor een 7 langer aanblijft dan iOS14.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Als ik zo naar de iOS updates kijk, dan is het max 5 jaar;

iPhone (2007): iPhone OS 1 – iPhone OS 3.1.3 (laatste versie)
iPhone 3G (2008): iPhone OS 1 – iOS 4.2.1 (laatste versie)
iPhone 3GS (2009): iPhone OS 3 – iOS 6.1.6 (laatste versie)
iPhone 4 (2010): iOS 4 – iOS 7.1.2 (laatste versie)
iPhone 4S (2011): iOS 5 – iOS 9.3.5 (laatste versie)
iPhone 5 (2012): iOS 6 – 10.3.2 (laatste versie)
iPhone 5C (2013): iOS 7 – 10.3.2 (laatste versie)
iPhone 5S (2013): iOS 7 – iOS 12.4 (laatste versie)
iPhone 6 (2014): iOS 8 – iOS 12.4 (laatste versie)
iPhone 6 Plus (2014): iOS 8 – iOS 12.4 (laatste versie)
iPhone 6S (2015): iOS 9 – iOS 13 (actueel)
iPhone 6S Plus (2015): iOS 9 – iOS 13 (actueel)
iPhone SE (2016): iOS 9.3 – iOS 13 (actueel)
iPhone 7 (2016): iOS 10 – iOS 13 (actueel)
iPhone 7 Plus (2016): iOS 10 – iOS 13 (actueel)
iPhone 8 (2017): iOS 11 – iOS 13 (actueel)
iPhone 8 Plus (2017) iOS 13 (actueel)
iPhone X (2017): iOS 11 – iOS 13 (actueel)
iPhone XR (2018): iOS 12 – iOS 13 (actueel)
iPhone XS (2018): iOS 12 – iOS 13 (actueel)
iPhone XS Max (2018): iOS 12 – iOS 13 (actueel)
iPhone 11: iOS 13
iPhone 11 Pro: iOS 13
iPhone 11 Pro Max: iOS 13

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 20:11
Ja Max 5 jaar maar dan zou dus de iPad 2019 met 2 jaar weer obsolete worden verklaard, zit je dan met je 2 jaar oude iPad......

Of ze laten de 7 straks vallen ivm intern memory maar goed dan zou de 7 plus weer wel een jaar extra krijgen want die heeft 1 gig meer

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

SpoekGTi schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:56:
Ja Max 5 jaar maar dan zou dus de iPad 2019 met 2 jaar weer obsolete worden verklaard, zit je dan met je 2 jaar oude iPad......

Of ze laten de 7 straks vallen ivm intern memory maar goed dan zou de 7 plus weer wel een jaar extra krijgen want die heeft 1 gig meer
Ik ben zelf ook een spreadsheet aan het bijhouden. Geloof dat de vorige iPod alleen IOS 12 kreeg terwijl dat apparaat nog dit jaar werd verkocht.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Enige logische zou Bionic SoC ondersteuning zijn va iOS15, maar daar is nog niet over bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20:48

Flipm0de

geen

Ik ben ook in de markt voor een iPhone 7 totdat eindelijk een keer de 9 of se2 uitkomt. Waarschijnlijk krijgt de 7 wel nog even updates, dat zit wel goed. Maar hoe is het met de performance? Ben geen grote gebruiker, Whatsapp, spotify, podcasts, maps, insta, Facebook en internet zijn de apps die ik het meest gebruikt.

Kan ie als de 9 uit is naar m'n vader, die nog een 5s heeft.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Flipm0de schreef op woensdag 25 maart 2020 @ 22:18:
Ik ben ook in de markt voor een iPhone 7 totdat eindelijk een keer de 9 of se2 uitkomt. Waarschijnlijk krijgt de 7 wel nog even updates, dat zit wel goed. Maar hoe is het met de performance? Ben geen grote gebruiker, Whatsapp, spotify, podcasts, maps, insta, Facebook en internet zijn de apps die ik het meest gebruikt.

Kan ie als de 9 uit is naar m'n vader, die nog een 5s heeft.
@Flipm0de Ik heb zelf ruim 1 jaar een iPhone 7 gehad en dat vond ik een prima toestel, maar ik wilde toch een XS vanwege face-ID en OLED. Qua snelheid merk ik eigenlijk geen verschil, de iPhone 7 was daarentegen wel een stuk lichter en wat compacter.

[ Voor 8% gewijzigd door syltheboy op 25-03-2020 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Mijnmaximum capacity zegt hij nu 75% maar voor mijn gevoel heb ik hem in dik 2 uur leeg. Dit lijkt ook niet helemaal meer te kloppen. iPhone 7 128GB van december 2016 met originele batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
x280 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:02:
Mijnmaximum capacity zegt hij nu 75% maar voor mijn gevoel heb ik hem in dik 2 uur leeg. Dit lijkt ook niet helemaal meer te kloppen. iPhone 7 128GB van december 2016 met originele batterij.
Na 3,5 jaar vind ik dat niet zo gek. Ik zou gewoon voor een nieuwe 'originele' batterij gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x280
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-04 23:31
Het gaat er mij om dat er niet bij cap. 20% ofzo staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

x280 schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 15:02:
Is normaal. Die readout klopt van geen kanten. Het probleem is is dat lithium gebaseerde accu's over tijd gewoon slechter worden, de chemische samenstelling is gewoon niet meer wat het was geweest.

De mijnes is in 1 klap van 84% naar 40% gegaan met een maximale hold van amper 5 minuten. :+ Bedoel zelfs een whatsapp chat starten zorgde er al voor dat het crashte ondanks de setting piekprestaties uit.

Ik heb het vervangen met een niet originele batterij, omdat ze die simpelweg niet hadden. Ik mag niet klagen. De readout is hier 100% en na 50 charges ofzo nog steeds ideaal. Kan er gewoon 1.5 dag mee werken weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:23
Mijn huidige Iphone 7 kon niet meer, scherm was een keer gevallen, slecht gerepareerd om de paar uur reageerde het scherm niet meer en de batterij kon in een paar minuten van 50% naar 0 lopen. Ik heb de order voor de SE 2 toch maar gecancelled, zat enorm te twijfelen over de batterij van de SE 2 en de iphone 11 was veel duurder.

Bij een andere reparateur met een hele goede reputatie heb ik vandaag alles na laten kijken, nieuw scherm originele van Apple, nieuwe batterij, nieuw protectiescherm en nieuwe beschermhoes. Zo blij mee, Voor nog geen 200 euro is hij is nu als nieuw.

Kan nu nog mooi mee tot de softwareondersteuning ophoudt,

Wat een lekker fijn toestel is het weer en zo blij dat deze weer tip top gereviseerd is *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ook ik heb de 7!net een tweede leven gegeven met een verse batterij. De oorspronkelijke liep qua capaciteit een procent per dag achteruit toen hij eenmaal nogmaar 80% had bereikt.

Bij de shop werden de 7tjes nog veel aangeboden , refurbished, tussen 250-350 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-05 13:18
Ik had een iphone 7 plus verkocht aan een vriendin en die was gebricked sinds verleden week.

Helemaal niets meer werkt ervan, blijft zwart scherm zelfs force reboot, recovery en DFU, de device reageert niet.

Ze had hem verleden week dinsdag s'avonds aan de lader gedaan en is naar bed gegaan.

iOS 14 en 14.0.1 kwamen uit ook voor de 7 plus dus het kan goed dat 1 van beiden in de nacht automatisch geïnstalleerd werd en dat het toen misging. Later in de nacht keek ze op de 7 plus en niets deed het meer.

Via een andere Tweaker hier gekocht wat maanden terug maar voor mij te groot. Hij had er een andere batterij ingezet, een universele. Hier door kwam er wel continue een melding in de instellingen onder batterij dat de batterij ge-serviced moet worden terwijl de batterij redelijk nieuw was/is. iFixit zegt/zei dat het geen probleem is die melding dus ik had mij er verder niet aan gestoord.

Lijkt me sterk dat Apple moedwillig gebricked heeft hierdoor. Maar het is wel frapant dat juist de 7 en de 7 plus problemen hadden en dat er zelfs een extra mini upgrade kort erna later uitgepushed werd in de vorm van 14.0.1 voor de 7 en de 7 plus.

De telefoon hangt nu aan de grote ipad lader. Men suggereert dat een uurtje misschien kan helpen als de device helemaal dood is.

Balen :/
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.