• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

supercop7373 schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:19:
[...]

Ik heb maandag om 10.30 uur een afspraak in Amsterdam bij de Apple Store voor het vervangen van 3 batterijen (iPhone 7, 6+ en SE). We maken er maar gelijk een dagje Amsterdam van met de kinderen. Het is wel te hopen dat ik dezelfde dag de 3 toestellen kan ophalen want anders heeft het weinig zin.

Iemand ervaring in de Apple Store met het vervangen van de batterij? De iPhone 7 is nu 1,5 jaar oud (gekocht via Tele2) en zit op 82.7% volgens Coconut Battery. Valt het vervangen van deze batterij nog onder iets van Garantie?
dat kunnen ze je ter plekke vertellen, na ht uitlezen van je toestel

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• SpoekGTi
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 28-11 20:41

SpoekGTi

wat nou 30 tekens..verdulleme

4POX schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:48:
[...]

Misschien is de stabilisator stuk. Als ik het correct heb zijn die kleine motoren die de lens bewegen als tegencompensatie voor jouw bewegingen.
De OIS van een iPhone bestaat uit magneetjes waar de lens als het ware zweeft. Komt geen motor aan te pas.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

SpoekGTi schreef op zondag 2 september 2018 @ 15:19:
[...]

De OIS van een iPhone bestaat uit magneetjes waar de lens als het ware zweeft. Komt geen motor aan te pas.
jawel, bij po box zit er een motor in. alleen doet die het niet meer door fake lader/kabel en bromt ie nu :D

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• supercop7373
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 28-11 15:46
Hackus schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 17:29:
[...]

dat kunnen ze je ter plekke vertellen, na ht uitlezen van je toestel
Vandaag mijn 3 iPhones ingeleverd bij de Apple Store in Amsterdam. Omstreeks 11.15 liep ik naar buiten en 13.30 waren ze alle drie klaar. 29,95 per stuk.

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:21
Ik heb mijn iphone 7 nu circa 1,5 jaar oud.
Na een paar maanden kreeg ik de beruchte ellende met de microfoon. Ik was onverstaanbaar voor de ontvanger.

Mijn toestel is omgeruild en vervangen voor een nieuwe (lees refurbished)
De batterijconditie is nu inmiddels 85% en dat vind ik schrikbarend laag na slechts 1,5 jaar. Het feit dat ik een refurb heb gehad is hier waarschijnlijk debet aan. Heb dus een toestel gekregen die mogelijk langer is gebruik is geweest dan de originele.

Ik heb geen zin om 30 euro te betalen voor een nieuwe batterij. Ik ben immers van mening dat als het toestel niet vervangen was geweest, ik waarschijnlijk niet na 1,5 jaar al op 85% zou zitten.

De telefoon gebruik ik ook zakelijk, maar het eind van de dag red ik vaak niet meer.
Iemand ervaring hiermee?

wijze woorden

• Hammetje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 09:27
Valandil schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:47:
Na een paar maanden kreeg ik de beruchte ellende met de microfoon. Ik was onverstaanbaar voor de ontvanger.

De batterijconditie is nu inmiddels 85% en dat vind ik schrikbarend laag na slechts 1,5 jaar. Het feit dat ik een refurb heb gehad is hier waarschijnlijk debet aan. Heb dus een toestel gekregen die mogelijk langer is gebruik is geweest dan de originele.

Ik heb geen zin om 30 euro te betalen voor een nieuwe batterij. Ik ben immers van mening dat als het toestel niet vervangen was geweest, ik waarschijnlijk niet na 1,5 jaar al op 85% zou zitten.

De telefoon gebruik ik ook zakelijk, maar het eind van de dag red ik vaak niet meer.
Iemand ervaring hiermee?
Ik heb een iPhone 7 128GB van ~ 1,5 jaar oud, die zit nu op 86%. Is gewoon een nieuw toestel geweest, dus denk niet dat jouw 85% erg vreemd is.

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

• Jism
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Batterijen gaan gemiddeld ook maar 2 jaar mee. Erna is het bergafwaarts qua holdup time van die dingen.

Gewoon vervangen. Ik zou het ook zo doen op zelfs 90%. Ik stoor me eraan dat ik het ding 2x per dag laden moet ook.

M'n magische bol werken.

• supercop7373
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 28-11 15:46
Mijn iPhone 7 zat na 1,5 jaar op 83% en meer dan 500 cycles. Dus raar is het niet. Ik heb er gewoon 29,95 tegen aangegooid en de batterij laten vervangen.

Opvallend was wel dat de iPhone 6+ van mijn vriendin na meer dan 3 jaar nog op 93% zat en ze in de Store zoiets hadden van moet die wel vervangen worden.

De SE van mijn dochter zat na 2,5 jaar op 84%.

Alle drie laten vervangen.

• Jism
  • Niet online
Ik mis de jaren dat je een 3310 voor een paar dagen standby tijd kon hebben.

M'n magische bol werken.

• CokeZero
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 29-10 00:51
supercop7373 schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 12:57:
Mijn iPhone 7 zat na 1,5 jaar op 83% en meer dan 500 cycles. Dus raar is het niet. Ik heb er gewoon 29,95 tegen aangegooid en de batterij laten vervangen.

Opvallend was wel dat de iPhone 6+ van mijn vriendin na meer dan 3 jaar nog op 93% zat en ze in de Store zoiets hadden van moet die wel vervangen worden.

De SE van mijn dochter zat na 2,5 jaar op 84%.

Alle drie laten vervangen.
Mijn iPhone 7 zit nu na twee jaar met 1008 cycles op 81%. 500 cycles meer en maar 2% minder. Zit nogal wat verschil tussen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Valandil schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 10:47:

Iemand ervaring hiermee?
re-manufactured betekend sowieso nieuwe batterij. Daar kun je niets op verhalen. ik zou gewoon de 3 tientjes betalen en samen met iOS12 heb je weer een snel toestel

• -Burner-
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 28-11 18:24
Ik had na ruim 1.5 jaar nog 82%. Wellicht wordt het veroorzaakt doordat ik m veel aansluit in de auto voor CarPlay en die dus niet volledig oplaadt...

Gisteren laten vervangen bij de Apple store. Helaas kwam ik er achter dat mijn scherm nu niet meer goed aansluit rechtsbovenin. Maandag dus even terug... Zonder 3d touch had ik het niet geweten dan had ik namelijk niet zo hard op mijn scherm gedrukt.

• SaraNostra
  • Registratie: januari 2018
  • Laatst online: 08-11 11:23
Wat zou ik moeten vragen voor de iPhone 7 (in goede staat) als ik het op Marktplaats gooi?

Ga voor de nieuwe iPhone XS, namelijk..

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Nu online
SaraNostra schreef op donderdag 13 september 2018 @ 12:57:
Wat zou ik moeten vragen voor de iPhone 7 (in goede staat) als ik het op Marktplaats gooi?

Ga voor de nieuwe iPhone XS, namelijk..
Ergens hoog in de driehonderd afhankelijk van de staat?

Zelf heb ik besloten om het nog een jaartje uit te zingen met mijn 7. Die is nog in perfecte staat met een batterij van 84%

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen2 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• SaraNostra
Miki schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:00:
[...]

Ergens hoog in de driehonderd afhankelijk van de staat?

Zelf heb ik besloten om het nog een jaartje uit te zingen met mijn 7. Die is nog in perfecte staat met een batterij van 84%
Hoog in de 300? Wow, dat had ik dus niet in gedachten. Dacht aan een bedrag van max 250 Euro, maar je doet me nu wel even denken.

Thanks voor de reactie!

• AppleMeneer
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06:59
SaraNostra schreef op donderdag 13 september 2018 @ 13:02:
[...]

Hoog in de 300? Wow, dat had ik dus niet in gedachten. Dacht aan een bedrag van max 250 Euro, maar je doet me nu wel even denken.

Thanks voor de reactie!
Ja dat moet wel lukken hoor.
Ik heb mijn iPhone 6 van 2 jaar destijds verkocht voor €360,-.

Ik twijfel overigens ook om de batterij te laten vervangen. Zit op 84% nu.

MacBook Air M1 2020 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone 12 mini

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

RaydeJee schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:39:
[...]

Ik twijfel overigens ook om de batterij te laten vervangen. Zit op 84% nu.
Dat loopt tegen vervanging aan, dus grijp je kans nu het nog kan om het goedkoop bij Apple te vervangen.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:26

Get!em

Oh die ja!

Jism schreef op vrijdag 7 september 2018 @ 13:06:
Ik mis de jaren dat je een 3310 voor een paar dagen standby tijd kon hebben.
Ik gebruik 1 iPhone 7 als de 3310 van toen: bellen, sms en daar bovenop beperkt agenda , appen en mailen. Geen games, browser of nieuws apps.

Batterij conditie nog 97% en haal meestal 4 a 5 dagen op 1 lading. Ding is nu 2 jaar oud. En elke dag gebruikt.
Kan dus prima.

• AppleMeneer
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 06:59
Hackus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:52:
[...]

Dat loopt tegen vervanging aan, dus grijp je kans nu het nog kan om het goedkoop bij Apple te vervangen.
Ja €29 is niet echt duur inderdaad.

MacBook Air M1 2020 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / MacBook Pro 13" 2012 / iPhone 12 mini

• Jism
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:58:
[...]

Ik gebruik 1 iPhone 7 als de 3310 van toen: bellen, sms en daar bovenop beperkt agenda , appen en mailen. Geen games, browser of nieuws apps.

Batterij conditie nog 97% en haal meestal 4 a 5 dagen op 1 lading. Ding is nu 2 jaar oud. En elke dag gebruikt.
Kan dus prima.
Het ligt er natuurlijk ook aan of je apps met push meldingen aan hebt staan. Dat vreet natuurlijk ook het e.a.

Meeste verbruik zit 'm ook in fysiek 4G zelf en als je gaat internetten. Batterijduur is ineens verdriedubbeld bijna zodra je switched naar wifi dat dichtbij zit.

M'n magische bol werken.

• Animalcommencal
  • Registratie: juli 2015
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 13 september 2018 @ 18:58:
[...]

Kan dus prima.
Ik mis de nuance over hoeveel minuten precies en de screenshots.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jism schreef op donderdag 13 september 2018 @ 19:30:
[...]

Het ligt er natuurlijk ook aan of je apps met push meldingen aan hebt staan. Dat vreet natuurlijk ook het e.a.

Meeste verbruik zit 'm ook in fysiek 4G zelf en als je gaat internetten. Batterijduur is ineens verdriedubbeld bijna zodra je switched naar wifi dat dichtbij zit.
ik merk op 4g plus minder verbruik dan combi van WiFi en 4g
F. Scaglietti schreef op donderdag 13 september 2018 @ 21:53:
[...]

Ik mis de nuance over hoeveel minuten precies en de screenshots.
Dat zegt ook weinig tot niets. 45min WA filmpjes kijken of tekst versturen. het kan toch wat hij/zij ervaart er hoeft niet bij een mening ervaring gelijk uitgebreide info/onderbouwing

• Animalcommencal
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:01:
[...]

ik merk op 4g plus minder verbruik dan combi van WiFi en 4g
[...]

Dat zegt ook weinig tot niets. 45min WA filmpjes kijken of tekst versturen. het kan toch wat hij/zij ervaart er hoeft niet bij een mening ervaring gelijk uitgebreide info/onderbouwing
Het is wel handig voor een betere beeldvorming.
Ondertussen ben ik aan het kijken voor mijn volgende smartphone, het probleem daarbij is dat mensen te weinig informatie geven i.v.m Screen On Time

Ik vind het belangrijk dat een telefoon lang op één acculading moet presteren. En met lang bedoel ik minimaal 6 uur on screen time.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

F. Scaglietti schreef op donderdag 13 september 2018 @ 22:19:
[...]

Ondertussen ben ik aan het kijken voor mijn volgende smartphone, het probleem daarbij is dat mensen te weinig informatie geven i.v.m Screen On Time

Ik vind het belangrijk dat een telefoon lang op één acculading moet presteren. En met lang bedoel ik minimaal 6 uur on screen time.
upgrade naar iPhone 7 ?
ik doe 1 dag met de 7 qua batterijverbruik in Dec 2j in gebruik (Beta-user)

• soskes
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 07:54
[...]

Screen on tijd geeft nog steeds een vertekend beeld. Dit omdat je activiteit daarin niet omschreven wordt kun je beter om een compleet overzicht van de activiteiten en de huidige batterlading vragen.
Oh, en daarnaast dan direct het slijtageniveau van de batterij en de leeftijd van de batterijjaar.

Kortom, het is heel lastig om je een telefoon met een screenon tijd aan te bevelen. Overigens vind ik 6 uur wel uitzonderlijk, denk dat je dan beter een goede powerbank erbij moet aanschaffen.
Beste wat in de buurt kwam was volgens mij een Lenovo P2. En nu wellicht de Note 9?

Of gewoon de browsertest en filmtest bekijken op de techsites. Geven je een heel goede indicatie hoe de accu in nieuwstaat presteert tov andere telefoons.

• Get!em
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 09:26

Get!em

Oh die ja!

[...]
For the record nu dan even erbij met gebruik van afgelopen dag: 1uur en 36 minuten gebruik (scherm) en 25 uurn en 50 minuten standby, bij een batterij percentage van 70%.

Maar ik ben het eens met mijn voorganger: schermtijd zegt niet veel. Als je in felle zon, een intensieve game gaat spelen, ben je met 1,5 uur schermtijd door je hele batterij heen.

• AquaSheep
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 23:35
De batterij van mijn iPhone 7 is vannacht leeggelopen. Vanochtend wou ik hem opladen, maar de iPhone doet helemaal niks meer. Af en toe krijg ik heel kort het scherm te zien dat mijn iPhone aangesloten moet worden op een power source. https://support.apple.com/en-us/HT201412#whattodo Alleen ik gebruik de originele Apple USB oplader. Kabel lijkt ook in orde, want twee dagen geleden heb ik daarmee de iPhone opgeladen.

Zijn er meer tweakers die hun iPhone niet meer kunnen opladen na volledig ontlading? Ik vermoed dat de voltage dusdanig laag is geworden dat er een batterijbescherming is opgetreden waardoor de telefoon helemaal niks meer wilt doen.

• Miki
  • Nu online
AquaSheep schreef op zondag 16 september 2018 @ 12:16:
De batterij van mijn iPhone 7 is vannacht leeggelopen. Vanochtend wou ik hem opladen, maar de iPhone doet helemaal niks meer. Af en toe krijg ik heel kort het scherm te zien dat mijn iPhone aangesloten moet worden op een power source. https://support.apple.com/en-us/HT201412#whattodo Alleen ik gebruik de originele Apple USB oplader. Kabel lijkt ook in orde, want twee dagen geleden heb ik daarmee de iPhone opgeladen.

Zijn er meer tweakers die hun iPhone niet meer kunnen opladen na volledig ontlading? Ik vermoed dat de voltage dusdanig laag is geworden dat er een batterijbescherming is opgetreden waardoor de telefoon helemaal niks meer wilt doen.
Aan de oplader hangen en geduld hebben. Als je een iPad ladder hebt kun je het proces iets versnellen omdat deze iets meer af geeft.

Samsung QE55Q9F 2018 | Sonos Beam gen1 | Sonos Sub gen2 | Sonos One 2x | APsystems 14x315Wp - ZW |  MacBook Pro 13" 2017 |  MacBook Air 13" 2017 I  iPad 2018 |  iPhone 12 |  TV 4K |  AirPods

• AquaSheep
De telefoon hangt nu al een paar uur aan de oplader en nog steeds geen teken dat die wordt opgeladen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@AquaSheep zorg dat de ingang schoon en droog is van stof en vocht. gebruik sowieso een Apple of MFI kabel.

• Miki
  • Nu online
AquaSheep schreef op zondag 16 september 2018 @ 16:48:
De telefoon hangt nu al een paar uur aan de oplader en nog steeds geen teken dat die wordt opgeladen.
Al eens een hard reset gedaan? Ik heb zo iemand gekend die dacht dat zijn telefoon uit stond maar gewoon volledig in freeze was met het display uit.

• AquaSheep
Lightning ingang is schoongemaakt met een tandenborstel. Verder wordt de originele Apple kabel gebruikt. Heb nu geen tweede iPhone tot mijn beschikking om te checken dat het mss kan liggen aan de kabel. Ik vermoed het niet, want eergisteren heb ik daarmee de telefoon mee opgeladen.

Harde reset geprobeerd met inhouden van de onderste volumeknop en aanknop, maar daarop reageert de telefoon niet op.

Ik probeer nog om de telefoon overnacht aan de oplader te hangen, maar ik vrees dat het een garantiegeval wordt.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

probeer eens in geaarde wandcontactdoos. (klikt raar, maar gebeurt soms dat je niet kunt laden in gewone, maar wel in geaarde) achterkant verwarmen met föhn kan ook wel eens helpen

• Belecthor
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 27-11 23:28
Ik heb besloten mijn iPhone 7 minimaal nog twee jaar te houden na het zien van de nieuwe prijzen van de iPhones. Ik heb nog recht op het vervangen van mijn batterij voor €30, want die is na een gebruik jaar nu wel behoorlijk slechter geworden. Ik woon in het noorden van het land en de Apple stores zijn enkel in het westen van het land. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de accu in één dag? Dan kan ik checken of het zin heeft om een dagje naar Amsterdam te gaan en dit te combineren met het vervangen van m'n accu :)

• Scrtz
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 08:20
Belecthor schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:50:
Ik heb besloten mijn iPhone 7 minimaal nog twee jaar te houden na het zien van de nieuwe prijzen van de iPhones. Ik heb nog recht op het vervangen van mijn batterij voor €30, want die is na een gebruik jaar nu wel behoorlijk slechter geworden. Ik woon in het noorden van het land en de Apple stores zijn enkel in het westen van het land. Heeft iemand ervaring met het vervangen van de accu in één dag? Dan kan ik checken of het zin heeft om een dagje naar Amsterdam te gaan en dit te combineren met het vervangen van m'n accu :)
Ja gewoon een afspraak maken bij de Apple store, doen ze het ter plekke.

• -Burner-
Belecthor schreef op dinsdag 18 september 2018 @ 13:50:
Ik heb het in Den Haag laten doen. Je bent m 2 uurtjes kwijt. Daarna goed het toestel nalopen, bij mij zat het scherm niet goed vast. Netjes opgelost overigens door Apple!

• Rhodan
  • Registratie: augustus 2000
  • Laatst online: 09:22
Nieuwe IOS 12 draait als een zonnetje, alleen zie ik nu wel dat de gezondheid van mijn batterij na de update van 91% naar 88% is gegaan. Binnenkort ook maar eens een servicepunt opzoeken.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• AquaSheep
Hackus schreef op zondag 16 september 2018 @ 19:49:
probeer eens in geaarde wandcontactdoos. (klikt raar, maar gebeurt soms dat je niet kunt laden in gewone, maar wel in geaarde) achterkant verwarmen met föhn kan ook wel eens helpen
De telefoon laadde de volgende dag prima op met een geleende oplader... Ik kijk het nog even aan, maar alles lijkt het weer te doen 8)7. Bedankt iig voor het meedenken.

Het probleem was een kapotte oplaadkabel. Met een ander oplaadkabel heb ik geen problemen meer met opladen.

[Voor 14% gewijzigd door AquaSheep op 22-09-2018 09:26]

• SaraNostra
V&A mag in https://tweakers.net/aanbod/

[Voor 86% gewijzigd door Hoedje op 20-09-2018 21:55]

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-11 18:22
Ik heb mijn iPhone 7 als gerefurbished gekocht. Weet iemand van jullie of ik dan voor de leuke prijs gegarandeerd gewoon bij een Apple Store terecht kan voor batterij vervangen?

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dasystemcheck schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 14:23:
Ik heb mijn iPhone 7 als gerefurbished gekocht. Weet iemand van jullie of ik dan voor de leuke prijs gegarandeerd gewoon bij een Apple Store terecht kan voor batterij vervangen?
Bel of chat effe, dan weet je het zeker
https://getsupport.apple....d=SC0999&symptom_id=99911
@Trolololo geldt ook voor jou

[Voor 15% gewijzigd door Hackus op 21-09-2018 15:12]

• Till Wura
  • Registratie: februari 2016
  • Laatst online: 07:25
Batterij hier op 82%, op zich heb ik geen klagen want ik ben geen die-hard gebruiker, haal nog 2 dagen. Maar misschien preventief laten uitvoeren? Dichtstbijzijnde store is Brussel en das nog veel te ver voor me.
Ook barst in het scherm... :/

[Voor 17% gewijzigd door Till Wura op 21-09-2018 15:10]

• dasystemcheck
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 28-11 18:22
Done middels chat; refurbished is geen voorwaarde om niet bij een Apple Store aan te kloppen. 'k Kreeg wel de tip om van te voren contact met de store op te nemen ivm voorraad èn dat een Authorised reseller meer geld kan vragen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dasystemcheck schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:36:
[...]

Done middels chat; refurbished is geen voorwaarde om niet bij een Apple Store aan te kloppen. 'k Kreeg wel de tip om van te voren contact met de store op te nemen ivm voorraad èn dat een Authorised reseller meer geld kan vragen.
Klopt. oa AMAC vraagt €39,-

• ddZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:18
Hackus schreef op vrijdag 21 september 2018 @ 15:37:
[...]

Klopt. oa AMAC vraagt €39,-
Is het desondanks klaar terwijl je wacht? Ik overweeg om ook hier preventief de batterij tegen gereduceerd tarief te laten vervangen. Een Apple Store is te ver weg (en daarmee is het prijsverschil teniet gedaan) :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ddZ schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 15:16:
[...]

Is het desondanks klaar terwijl je wacht? Ik overweeg om ook hier preventief de batterij tegen gereduceerd tarief te laten vervangen. Een Apple Store is te ver weg (en daarmee is het prijsverschil teniet gedaan) :)
Kun je het beste de store in je buurt bellen https://www.amac.nl/stores/

• Kuhrtje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:15
Oei oei. Wat zit ik toch te twijfelen tussen de X of de Xs. Met de Xr ga ik niet vrolijk worden. Is te groot.

Meer mensen die toch de X pakken?

| PS5 PSN: Kuhr25

• extreme8eight
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 06:43
Kuhrtje schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:21:
Oei oei. Wat zit ik toch te twijfelen tussen de X of de Xs. Met de Xr ga ik niet vrolijk worden. Is te groot.

Ik ging voor een tweedehandse X gaan maar de deal is op het laatste afgesprongen. Momenteel niet meer echt actief op zoek. Ik zou wel voor de X gaan vanwege het prijsverschil met de nieuwere Xs en Max. Alhoewel dat ik liever een Max zou willen (schermgewijs) maar 1500 euro gaat het niet worden. Dus nog even afwachten dan en mss later overstappen op de X .

PSN: extreme8eight

• Miki
  • Nu online
Kuhrtje schreef op zondag 23 september 2018 @ 15:21:

Nope, ik ga kijken hoelang ik het kan uitzingen met mijn 7. Daarna zien we wel weer verder,

Opzich is het ook wel eens fijn om maar €25 per maand kwijt te zijn, kan ik mooi wat opzij leggen voor de volgende iPhone :)

[Voor 6% gewijzigd door Miki op 23-09-2018 17:29]

• Kuhrtje
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 23:15
Miki schreef op zondag 23 september 2018 @ 17:28:
[...]

Nope, ik ga kijken hoelang ik het kan uitzingen met mijn 7. Daarna zien we wel weer verder,

Opzich is het ook wel eens fijn om maar €25 per maand kwijt te zijn, kan ik mooi wat opzij leggen voor de volgende iPhone :)
Laatste jaren eigk mijn iPhone altijd los gekocht. 2 jaar sparen levert dan wel wat op. Lage maandkosten zijn altijd fijne gedachten idd.

Toch nog maar eens goed vergelijken. De X klinkt toch wel aanlokkelijk. Tweede Hands kun je ze ook wel voor leuke prijzen vinden.
Kan de X al wel voor €880 vinden, best netjes opzich.

| PS5 PSN: Kuhr25

• M0otje
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 09:30
-Burner- schreef op woensdag 19 september 2018 @ 11:10:
[...]

Ik heb het in Den Haag laten doen. Je bent m 2 uurtjes kwijt. Daarna goed het toestel nalopen, bij mij zat het scherm niet goed vast. Netjes opgelost overigens door Apple!
Kreeg je ook de optie om een refurbished iPhone te krijgen? Ik vraag me af wanneer je deze optie krijgt. Mijn zusje heeft een iPhone 6 plus waarvan de iSight camera in een reparatieprogramma vervangen wordt, en daarnaast ook een een nieuwe batterij wilt plaatsen voor €29. Hebben jullie hiermee ervaringen mee?

• TweakerVincent
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 08:33
ik wil morgen mijn iphone 7 accu laten vervangen door een non apple shop. Staat wel in support app. De winkel geeft aan een originele accu te gebruiken voor 29 euro ex btw. hij blijft waterdicht.

Kloppen al deze aannames? Wil het liever in een echt apple shop laten doen maar ik kom niet tussen de wachttijd, elke keer vol :(

Accu nu is 83% en normal peak (weet niet of je ook high peak kan halen)? Ik wil hem nog een jaar gebruiken.

Heeft het nut om een nieuwe accu te nemen? en blijft hij idd waterdicht?

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 28-11 21:24
TweakerVincent schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:53:
ik wil morgen mijn iphone 7 accu laten vervangen door een non apple shop. Staat wel in support app. De winkel geeft aan een originele accu te gebruiken voor 29 euro ex btw. hij blijft waterdicht.

Kloppen al deze aannames? Wil het liever in een echt apple shop laten doen maar ik kom niet tussen de wachttijd, elke keer vol :(

Accu nu is 83% en normal peak (weet niet of je ook high peak kan halen)? Ik wil hem nog een jaar gebruiken.

Als je dicht bij 1 van de 3 stores woont zou ik gewoon iets voor openingstijd voor de winkel staan, dan komt er een medewerker met een iPad je gegevens noteren en dan ben je zo aan de beurt. Vaak is de reparatie dan nog dezelfde dag klaar.

Think Different

• TweakerVincent
kaisoj schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:06:
[...]

Als je dicht bij 1 van de 3 stores woont zou ik gewoon iets voor openingstijd voor de winkel staan, dan komt er een medewerker met een iPad je gegevens noteren en dan ben je zo aan de beurt. Vaak is de reparatie dan nog dezelfde dag klaar.
helaas woon ik dat niet echt. Den Haag is 20 km maar geen zin om op de gok te gaan en maar wachten. Ik ga denk wel even naar een alternatieve die apple ook aanraad.

Vraag is alleen of 83% battery zinvol is?

Inno3D RTX 3090 iChill X4 | AMD 5950x | Gigabyte MASTER x570 | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C14D 32 GB | Samsung Pro 980 2 TB | Samsung Pro 980 1 TB | Meshify 2 XL | Reverb 2 | Quest 2

• stok
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
TweakerVincent schreef op dinsdag 25 september 2018 @ 15:53:

Mijn nieuwe 7 (ja ik ben zo'n wappie) geeft aan normal ("your battery is currently supporting normal peak performance") bij 100% accu health capacity.

• sushieffer
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 28-11 21:24
TweakerVincent schreef op woensdag 26 september 2018 @ 13:12:
[...]

helaas woon ik dat niet echt. Den Haag is 20 km maar geen zin om op de gok te gaan en maar wachten. Ik ga denk wel even naar een alternatieve die apple ook aanraad.

Ah oké.

Het is tot aan het eind van t jaar 29 euro. Ik zou het persoonlijk wel doen. De prijs gaat in januari weer terug naar 89 euro volgens mij.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoe lang je nog met het toestel wilt doen of als je hem gaat verkopen dat het voor de koper altijd interessanter is om voor een telefoon te gaan met een betere batterij.

Think Different

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Ja, sowieso. ook al ben je van plan het binnenkort te verkopen. Je toestel heeft dan een meerwaarde omdat je er een nieuwe org. batterij in hebt laten zetten. Je kunt ook online een afspraak maken

[Voor 3% gewijzigd door Hackus op 26-09-2018 13:27]

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08:09
[...]

20 kilometer is toch geen wereldreis? Ik zou persoonlijk dat risico niet nemen? Kijk of dat je een keer in de buurt bent voor je werk of dergelijke? Dan kun je het combineren.

Persoonlijk zou ik altijd mijn telefoon bij een originele Apple Store aanbieden.

• Tc-Chub
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-11 15:51
Iphone 7 gisteren geupgrade naar iOS 12. Gaat normaal altijd prima, maar nu gezeur met mijn bluetooth... Hij zegt dat bluetooth niet beschikbaar is of het scherm ververst continue. Ik kan bluetooth aan en uit togglen via het bedieningspaneel, maar als ik via de instellingen naar het menu ga staat er of niet beschikbaar of ik krijg een scherm dat telkens refresht, waarbij ik geen apparaten zie.

Ik heb het volgende al geprobeerd (https://www.igeeksblog.com/bluetooth-not-working-in-ios-12/) aan/uit, harde reset, fabrieksreset netwerkinstellingen, fabrieksreset harde instellingen, opnieuw instellen en vervolgens back-up terugzetten via iCloud.

Ik heb ook geprobeerd om iOs 11 weer terug te zetten via (https://www.igeeksblog.co...de-from-ios-12-to-ios-11/) optie 2, maar toen crashte mn iPhone en wilde hij hem eerst weer updaten naar iOs 12.

Het enige wat overblijft is de keiharde reset en opnieuw beginnen zonder gegevens, maar ik heb geen garantie dit dit wel werkt. Iemand nog ideeën voordat ik dit probeer? Kost me namelijk heel veel werk om alles weer opnieuw te downloaden en in te stellen...

• mprkooij
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 27-11 11:53
Iemand enig idee hoe lang het duurt de batterij te vervangen van een iPhone 7 als je deze langs brengt in de store? Ik heb contact gehad met de klantenservice van Apple via de online chat en die zei tegen mij ongeveer 3 werkdagen. Duurt het echt zo lang?

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06:04

4POX

Everybody is wired

Ik wil graag de batterij vervangen in mijn iPhone 7

Na twee jaar zit ik nu op 814 cycles en is de capaciteit rond de 80 procent. Maar die 80 procent voelt eerder rond de 60 procent. De batterij is rond de middag leeg. Ik denk dat de accu bijna op is omdat ik soms de percentage naast de batterij 5 procent zie vallen.

Ik speel nu al maanden met dit idee. Waar ik bang voor ben is dat ik de waterdichtheid verlies van mijn telefoon. Ik heb deze vraag eerder gevraagd. Maar geen antwoord gekregen. Ik hoop mijn 7 nog jaren te gebruiken omdat deze telefoon het beste past bij mij (Klein en stevig)

AKA Rinkel weblog

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

4POX schreef op donderdag 27 september 2018 @ 09:55:
Ik wil graag de batterij vervangen in mijn iPhone 7

Na twee jaar zit ik nu op 814 cycles en is de capaciteit rond de 80 procent. Maar die 80 procent voelt eerder rond de 60 procent. De batterij is rond de middag leeg. Ik denk dat de accu bijna op is omdat ik soms de percentage naast de batterij 5 procent zie vallen.

Ik speel nu al maanden met dit idee. Waar ik bang voor ben is dat ik de waterdichtheid verlies van mijn telefoon. Ik heb deze vraag eerder gevraagd. Maar geen antwoord gekregen. Ik hoop mijn 7 nog jaren te gebruiken omdat deze telefoon het beste past bij mij (Klein en stevig)
Bel of chat effe, dan weet je het zeker
https://getsupport.apple....d=SC0999&symptom_id=99911

• drusloos
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 09:29
daar hoef je niet voor te bellen. Het is ook te vinden ergens op het internet, maar ik kan bevestigen dat je telefoon waterdicht is na de reparatie. Ze hebben mij dat ook nog eens gezegd in de apple support chat; na vervanging is je iPhone even waterdicht als voor de reparatie. Ze halen namelijk het scherm los, verwijderen de oude sealing. En dan als de nieuwe batterij er in zit doen ze een nieuwe sealing erin en het scherm er weer in en dat is die even waterdicht. Al zou ik na 2 jaar niet zo zeker meer zijn van die waterdichtheid, aangezien door slijtage het water ook bij de knoppen naar binnen kan en dat vervangen ze niet bij de batterij vervanging

• -Burner-
M0otje schreef op zondag 23 september 2018 @ 21:05:
[...]

Kreeg je ook de optie om een refurbished iPhone te krijgen? Ik vraag me af wanneer je deze optie krijgt. Mijn zusje heeft een iPhone 6 plus waarvan de iSight camera in een reparatieprogramma vervangen wordt, en daarnaast ook een een nieuwe batterij wilt plaatsen voor €29. Hebben jullie hiermee ervaringen mee?
Nee die optie niet gekregen, maar zou daar geen behoefte aan hebben.
mprkooij schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:58:
Iemand enig idee hoe lang het duurt de batterij te vervangen van een iPhone 7 als je deze langs brengt in de store? Ik heb contact gehad met de klantenservice van Apple via de online chat en die zei tegen mij ongeveer 3 werkdagen. Duurt het echt zo lang?
Lees eens wat terug... De vraag is eerder gesteld inclusief antwoord.

• Italioboy
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 23-11 22:39
mprkooij schreef op woensdag 26 september 2018 @ 16:58:
Ik had een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Den Haag. Kwart voor 1 telefoon gebracht, half 2 was ie alweer klaar.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

drusloos schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:05:
[...]

daar hoef je niet voor te bellen. Het is ook te vinden ergens op het internet, maar ik kan bevestigen dat je telefoon waterdicht is na de reparatie. Ze hebben mij dat ook nog eens gezegd in de apple support chat; na vervanging is je iPhone even waterdicht als voor de reparatie. Ze halen namelijk het scherm los, verwijderen de oude sealing. En dan als de nieuwe batterij er in zit doen ze een nieuwe sealing erin en het scherm er weer in en dat is die even waterdicht. Al zou ik na 2 jaar niet zo zeker meer zijn van die waterdichtheid, aangezien door slijtage het water ook bij de knoppen naar binnen kan en dat vervangen ze niet bij de batterij vervanging
als de framesticker wordt vervangen is je toestel niet ineens waterdicht(die zorgt voor bescherming tegen vocht). IP67 is dompeldicht en volledig stof dicht. (oftewel spatwaterdicht) Maar als je belt of chat hoor je het antwoord van Apple zelf, en kun je gelijk een afspraak plannen ;)

edit: in geval van POBox zou ik ook de lightning connector laten vervangen, de kabeltjes zien er niet fris uit.

[Voor 5% gewijzigd door Hackus op 27-09-2018 13:32]

• ddZ
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 28-11 14:18
Italioboy schreef op donderdag 27 september 2018 @ 12:59:
[...]

Ik had een afspraak gemaakt bij de Apple Store in Den Haag. Kwart voor 1 telefoon gebracht, half 2 was ie alweer klaar.
Dat is wel relaxed: brengen en (na wachten) weer klaar. Zelfde verhaal lijkt me als ik (in mijn geval) een afspraak met de Genius Bar in Amsterdam zou maken?

Bij Amac zal ik mijn iPhone 7 Plus op moeten sturen, maar kan mijn toestel eigenlijk niet een paar dagen (weken?) missen, dus op dezelfde dag een verse batterij is wel aantrekkelijk :)

Btw. : ik heb de search gebruikt

• drusloos
Hackus schreef op donderdag 27 september 2018 @ 13:28:
[...]

als de framesticker wordt vervangen is je toestel niet ineens waterdicht(die zorgt voor bescherming tegen vocht). IP67 is dompeldicht en volledig stof dicht. (oftewel spatwaterdicht) Maar als je belt of chat hoor je het antwoord van Apple zelf, en kun je gelijk een afspraak plannen ;)

edit: in geval van POBox zou ik ook de lightning connector laten vervangen, de kabeltjes zien er niet fris uit.
Dit is toch weer mierenneukerij ten top? Ik denk dat het toch vrij duidelijk is dat als ik het over een iphone 7 heb en dan het woord waterdicht noem, dat iedereen dan snapt dat het agat over dezelfde ip67 rating als dat hij voor de reperatie was? Ik heb met apple gechat, ik geef het antwoord, dus dan is de vraag beantwoord en is verder contact opnemen niet meer nodig

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

drusloos schreef op zaterdag 29 september 2018 @ 09:25:
[...]

Dit is toch weer mierenneukerij ten top? Ik denk dat het toch vrij duidelijk is dat als ik het over een iphone 7 heb en dan het woord waterdicht noem, dat iedereen dan snapt dat het agat over dezelfde ip67 rating als dat hij voor de reperatie was? Ik heb met apple gechat, ik geef het antwoord, dus dan is de vraag beantwoord en is verder contact opnemen niet meer nodig
Ik post al maanden wat de gang van zaken is, en nog vraagt men de bekende weg. Het is aan te raden om zelf contact op te nemen met Apple, dan kun je gelijk een afspraak inplannen ! Ja, je kunt ook op de bonnefooi binnenlopen, maar als je van verder moet komen is een afspraak aan te raden.
(verder ga ik hierover niet in discussie)

• Tc-Chub
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 22-11 15:51
Tc-Chub schreef op woensdag 26 september 2018 @ 15:12:
Iphone 7 gisteren geupgrade naar iOS 12. Gaat normaal altijd prima, maar nu gezeur met mijn bluetooth... Hij zegt dat bluetooth niet beschikbaar is of het scherm ververst continue. Ik kan bluetooth aan en uit togglen via het bedieningspaneel, maar als ik via de instellingen naar het menu ga staat er of niet beschikbaar of ik krijg een scherm dat telkens refresht, waarbij ik geen apparaten zie.

Ik heb het volgende al geprobeerd (https://www.igeeksblog.com/bluetooth-not-working-in-ios-12/) aan/uit, harde reset, fabrieksreset netwerkinstellingen, fabrieksreset harde instellingen, opnieuw instellen en vervolgens back-up terugzetten via iCloud.

Ik heb ook geprobeerd om iOs 11 weer terug te zetten via (https://www.igeeksblog.co...de-from-ios-12-to-ios-11/) optie 2, maar toen crashte mn iPhone en wilde hij hem eerst weer updaten naar iOs 12.

Het enige wat overblijft is de keiharde reset en opnieuw beginnen zonder gegevens, maar ik heb geen garantie dit dit wel werkt. Iemand nog ideeën voordat ik dit probeer? Kost me namelijk heel veel werk om alles weer opnieuw te downloaden en in te stellen...
Helaas was volledig starten als nieuwe iphone de enige oplossing... Kostte me een uurtje tijd, maar ik merk wel dat ik nu geen last meer heb van vastlopers etc. Toch gek dat er zo'n groot verschil is in updaten en verse install.

• Miki
  • Nu online
Inmiddels hier ook besloten om mijn batterij te vervangen. Mijn 7 is nog als nieuw na 2 jaar en met de recente upgrade naar iOS 12 ook geen noodzaak om een nieuw toestel aan te schaffen.

• KappuhH
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
Heeft iemand ervaring met het laten repareren van een kapot scherm? De prijzen die ik vindt lopen sterk uiteen, van 50 euro tot 171,10 bij Apple zelf. Bij Coolblue bijvoorbeeld bieden ze voor 159 euro een nieuw scherm aan, is dit wel een origineel Apple scherm?

En is bij niet originele Apple schermen er veel verschil in kwaliteit? En zoja, hoe bepaal ik dan of een scherm goed genoeg is.

• Kassad
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 09:33
KappuhH schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:16:
Heeft iemand ervaring met het laten repareren van een kapot scherm? De prijzen die ik vindt lopen sterk uiteen, van 50 euro tot 171,10 bij Apple zelf. Bij Coolblue bijvoorbeeld bieden ze voor 159 euro een nieuw scherm aan, is dit wel een origineel Apple scherm?

En is bij niet originele Apple schermen er veel verschil in kwaliteit? En zoja, hoe bepaal ik dan of een scherm goed genoeg is.
Ik weet alleen dat je niet voor een goedkoop scherm wilt gaan. ik heb dat 1 keer gedaan met een iphone 6 en daar heb ik spijt als haren op mijn hoofd gehad. Het scherm 'voelde' gewoon niet als een iphone scherm, de gladheid miste, het is moeilijk uit te leggen maar ik weet wel dat ik daar nooit meer op ga besparen.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• Animalcommencal
  • Niet online
KappuhH schreef op maandag 15 oktober 2018 @ 22:16:

Ik zou het alleen bij Amac of Apple zelf laten doen. Als je een nep exemplaar hebt, kan het zijn dat je beeldscherm opeens niet meer reageer op aanrakingen.

• Animalcommencal
  • Niet online
F. Scaglietti schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 18:52:

[...]

Ik zou het alleen bij Amac of Apple zelf laten doen. Als je een nep exemplaar hebt, kan het zijn dat je beeldscherm opeens niet meer reageert op aanrakingen.

• TweakerVincent
Gisteren nieuwe accu erin laten zetten (7) maar laden duurt erg lang laatste 20% vooral. Komt dit doordat de cellen moeten recalibreren? Al mail naar repair bedrijf gestuurd (officiele dealer van apple) maar zou het graag nu al willen weten :)

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op donderdag 18 oktober 2018 @ 19:11:
Gisteren nieuwe accu erin laten zetten (7) maar laden duurt erg lang laatste 20% vooral. Komt dit doordat de cellen moeten recalibreren? Al mail naar repair bedrijf gestuurd (officiele dealer van apple) maar zou het graag nu al willen weten :)
dat is altijd zo. leg je toestel aan org. laadkabel en lader en doe een force restart. laat het na 100% lading nog uurtje liggen. niet gebruiken tussendoor en niet inloggen. vaak doe je dit voor de nacht.

• syltheboy
  • Registratie: november 2008
  • Niet online
Kassad schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:05:
[...]

Je kan em dit jaar nog voor €29 laten voorzien van een nieuwe batterij via Apple, dan begin je weer met een verse.
Inmiddels zijn we 4 maanden verder en de accucapaciteit staat nu op 84%, dus in december laat ik de de accu vervangen. Waar kan ik dat het beste laten doen? Bij Amac in mijn woonplaats, of de Apple Store in Amsterdam?

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:24
Ik wil ook graag batterij laten vervangen. Wil er graag op wachten. Is dat mogelijk in Amsterdam in de Apple store? Op de site van Apple is dat (voor mij) niet helemaal duidelijk.
UPDATE: ik had wat beter moeten zoeken in dit forum, als je een afspraak maakt heb je grote kans dat het dezelfde dag na een paar uur klaar is. Ik ga proberen een afspraak te maken in de ochtend, volgens mij heb ik dan de meeste kans dat ik dezelfde dag mijn iPhone terug heb.

[Voor 43% gewijzigd door chippie777 op 03-11-2018 14:25]

• Naboo
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 30-06 11:05

Naboo

#WINNING!! DUH!

Klein vraagje: hebben meer mensen dat hun iPhone om 6.58 en om 22.00 tijdelijk langzamer wordt?

Lijkt mij dat er dan iets gebackupt wordt, maar geen idee wat.

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• syltheboy
  • Niet online
chippie777 schreef op woensdag 31 oktober 2018 @ 16:26:
Ik wil ook graag batterij laten vervangen. Wil er graag op wachten. Is dat mogelijk in Amsterdam in de Apple store? Op de site van Apple is dat (voor mij) niet helemaal duidelijk.
UPDATE: ik had wat beter moeten zoeken in dit forum, als je een afspraak maakt heb je grote kans dat het dezelfde dag na een paar uur klaar is. Ik ga proberen een afspraak te maken in de ochtend, volgens mij heb ik dan de meeste kans dat ik dezelfde dag mijn iPhone terug heb.
Microfix in Amsterdam is ook nog een optie. ;)

[Voor 5% gewijzigd door syltheboy op 06-11-2018 22:18]

• Jism
  • Niet online
Naboo schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:04:
Klein vraagje: hebben meer mensen dat hun iPhone om 6.58 en om 22.00 tijdelijk langzamer wordt?

Lijkt mij dat er dan iets gebackupt wordt, maar geen idee wat.
iCloud sync; opruimen, etc.

Valt me op wanneer ik de 7 plus oplaad aan een 200ma 5v of 500ma 5v lader het weliswaar langer duurt maar de accu het veel langer uithoudt dan standaard op 2a / 5v.

Aangezien ik toch slaap laadt ik 'm veel vaker op op 200ma. 93% na bijna een jaar in gebruik.

M'n magische bol werken.

• Naboo
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 30-06 11:05

Naboo

#WINNING!! DUH!

Jism schreef op woensdag 7 november 2018 @ 06:24:
[...]

Valt me op wanneer ik de 7 plus oplaad aan een 200ma 5v of 500ma 5v lader het weliswaar langer duurt maar de accu het veel langer uithoudt dan standaard op 2a / 5v.

Aangezien ik toch slaap laadt ik 'm veel vaker op op 200ma. 93% na bijna een jaar in gebruik.
Ik gebruik geen iCloud. Heb alles ook uitstaan daarvoor. :?

Lovers, they will leave you
A thief will rob you blind
And good friends are awful hard to find

• Jordyz
  • Registratie: maart 2013
  • Laatst online: 08:09
Ik zit eraan te denken om mijn iPhone 7 batterij te laten vervangen.. Ik wordt er helemaal simpel van, iPhone geeft aan dat de batterij nog 85% capaciteit heeft maar hij valt steeds vaker uit.

Nu kan ik dit bij een Apple Store doen maar daar woon ik niet bij in de buurt. Nu zag ik dat Amac (in Eindhoven) dit ook kan vervangen. Is dit gewoon hetzelfde als bij Apple? Kosten voor 2018 zijn nog €39,95 dus dat is nog te overzien.

Heeft iemand hier ervaringen mee?

• 4POX
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 06:04

4POX

Everybody is wired

Jism schreef op woensdag 7 november 2018 @ 06:24:
[...]

Ik heb jouw advies opgevolgd. Maar een 500Ma lader vinden is geen makkelijke opgave. Ik heb eentje gevonden die ik bij een walkie-talkie kreeg. Maar dat ding is zeer slecht. Als mijn telefoon is verbonden werkt mijn touchscreen erg schokkerig.

Welk merk en type lader gebruik jij?

AKA Rinkel weblog

• Valandil
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 09:21
syltheboy schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 22:16:
[...]

Microfix in Amsterdam is ook nog een optie. ;)
ah! Thanks voor de link!

Mijn batterij is nu nog maar 84%.... een werkdag houdt hij nog wel vol, maar bij intensief gebruik is hij rond etenstijd echt leeg.
Nu prik de telefoon overdag vaak aan de lader tijdens de autoritten, maar als ik een hele dag bij bijvoorbeeld op een conferentie ben of zonder laadpunt (lees auto), dan heb ik wel een uitdaging om de dag vol te maken met mijn telefoon.

Voor mij wel een reden om toch straks over te stappen naar de Xr.
Hoewel ik deze erg groot vind, is de batterijduur wel een dikke plus.

Overigens, met welke app kan je kijken hoeveel keer je de telefoon hebt geladen?

wijze woorden

• ZeRoC00L
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Jordyz schreef op zondag 11 november 2018 @ 21:14:
Ik zit eraan te denken om mijn iPhone 7 batterij te laten vervangen.. Ik wordt er helemaal simpel van, iPhone geeft aan dat de batterij nog 85% capaciteit heeft maar hij valt steeds vaker uit.

Nu kan ik dit bij een Apple Store doen maar daar woon ik niet bij in de buurt. Nu zag ik dat Amac (in Eindhoven) dit ook kan vervangen. Is dit gewoon hetzelfde als bij Apple? Kosten voor 2018 zijn nog €39,95 dus dat is nog te overzien.

Heeft iemand hier ervaringen mee?
Bel vooraf even met Amac, want ik dacht hetzelfde te doen in Breda, stond via Apple dat ze het ter plekke zouden repareren, maar toen ik daar aankwam konden ze alleen opsturen.
Uiteindelijk maar via Apple zelf geregeld (ophalen en batterij laten vervangen).

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• drusloos
Heb zelf de batterij anderhalve week geleden laten vervangen bij de apple store Amsterdam. Gek genoeg kwam ik daar gewoon met het idee van voor 29 euro laat ik hem vervangen, maar achteraf bleek dat ik hem net geen 2 jaar geleden heb gekocht bij de apple store daar en dat het dus onder garantie viel (wat apart is aangezien die nog 87% over had, en ik eigenlijk geen klacht had over de batterij). Heb hem om 12:40 gebracht, en kon hem om 15:20 ophalen. Echter bleef tot ongeveer 15:00 web.whatsapp het doen via m'n mac dus ze hebben hem echt pas de laatste 20 minuten vervangen. Gegevens zijn gewoon bewaard gebleven, helaas een kleine beschadiging op m'n iPhone, terwijl die nog als nieuw was omdat er vanaf minuut 1 een hoesje om heeft gezeten. Dus die gratis batterij was dan weer een mooie compensatie

• drusloos
Valt me op dat na batterijvervanging coconutbattery aangeeft dat de batterij een vermogen van 3000mAh heeft. Na 8 keer laden is die van 3000 naar 2911 gegaan, hopelijk zet die deze lijn niet door maar stabiliseert die wat meer straks

• TweakerVincent
Wilde eigenlijk een nieuw topic maken maar beter hier. Ik was vandaag in de apple shop maar kon me geen reden bedenken om de nieuwste iphone te kopen. Ik heb de 7 en hij werkt nog prima. We raar want vroeger wilde ik altijd de nieuwste. Xs zag er wel ok uit maar kon me geen enkele reden bedenken. Mss face id. Hoe denken jullie hierover?

• syltheboy
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 18:38:
Wilde eigenlijk een nieuw topic maken maar beter hier. Ik was vandaag in de apple shop maar kon me geen reden bedenken om de nieuwste iphone te kopen. Ik heb de 7 en hij werkt nog prima. We raar want vroeger wilde ik altijd de nieuwste. Xs zag er wel ok uit maar kon me geen enkele reden bedenken. Mss face id. Hoe denken jullie hierover?
Toevallig ben ik afgelopen dinsdag overgestapt van een iPhone 7 naar een iPhone Xs. Dit omdat de accu minder werd (84%). Ik had dit voor 29 euro op kunnen lossen, door een nieuwe accu erin te laten plaatsen.

Ik wilde echter gewoon wat nieuws en ik heb er geen spijt van. Nu kan ik draadloos opladen, face-id vind ik handiger dan touch-id. Verder vind ik het scherm mooier, maar het maakt geen wereld van verschil. Het is wel aanzienlijk groter en zwart is ook echt zwart.

• TweakerVincent
syltheboy schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:34:
[...]

Toevallig ben ik afgelopen dinsdag overgestapt van een iPhone 7 naar een iPhone Xs. Dit omdat de accu minder werd (84%). Ik had dit voor 29 euro op kunnen lossen, door er een nieuwe accu erin te laten plaatsen.

Ik wilde echter gewoon wat nieuws en ik heb er geen spijt van. Nu kan ik draadloos opladen, face-id vind ik handiger dan touch-id. Verder vind ik het scherm mooier, maar het maakt geen wereld van verschil. Het is wel aanzienlijk groter en zwart is ook echt zwart.
hij zal absoluut beter zijn maar de upgrades van vroeger vind ik echt zoveel minder. Ik vind touch ID prima werken mits je geen natte vingers hebt. Dat zou de enige echte reden zijn om naar face ID te switchen. Denk dat ik geld bespaar en in macbook pro 2018 stop :) Accu wel vervangen maar verder prima.

Eigenlijk raar dat ik altijd moest upgraden :D

• syltheboy
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 19:52:
[...]

hij zal absoluut beter zijn maar de upgrades van vroeger vind ik echt zoveel minder. Ik vind touch ID prima werken mits je geen natte vingers hebt. Dat zou de enige echte reden zijn om naar face ID te switchen. Denk dat ik geld bespaar en in macbook pro 2018 stop :) Accu wel vervangen maar verder prima.

Eigenlijk raar dat ik altijd moest upgraden :D
Bij mij werkte touch-id niet altijd goed, als er viezigheid op de homeknop zat. Ik begrijp het wel dat je geld wil besparen, want zoveel beter is die Xs niet (ook al ben ik zelf wel overgestapt). Geld voor een nieuwe laptop is ook belangrijk.

Ik vind dat ik niet zo lang met m’n 7 heb gedaan (15 maanden). Mijn moeder heeft nog een iPhone 5 en die voldoet voor haar gewoon prima. Ze heeft ook geen behoefte aan wat nieuws.

[Voor 3% gewijzigd door syltheboy op 24-11-2018 20:05]

• Woopdedooo
  • Laatst online: 01-11 01:26

Woopdedooo

THT: Zie signature

Ik stapte nooit elk jaar over, maar had wel altijd van: “ohh dat wil ik wel echt hebben”. Maar ik vind apple de laatste tijd niet meer wat het ooit was. Het verplaatst zich te ver van het publiek vind ik zelf.

Zelf ook de 7+ en probeer deze echt te gebruiken tot dat hij helemaal op is ivm het milieu.

... na de zomer

• TweakerVincent
Uffje schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:07:
[...]

Ik stapte nooit elk jaar over, maar had wel altijd van: “ohh dat wil ik wel echt hebben”. Maar ik vind apple de laatste tijd niet meer wat het ooit was. Het verplaatst zich te ver van het publiek vind ik zelf.

Zelf ook de 7+ en probeer deze echt te gebruiken tot dat hij helemaal op is ivm het milieu.
Ik denk dat Mobile telefoon gewoon veel te goed door ontwikkeld zijn. Wat valt er nu echt nog te verbeteren? Ik stop mijn geld liever in andere Apple producten. Dit jaar Airpods en Apple Watch gekocht en das echt perfect, vooral de airpods. Nu dus maar geld wat ik niet in een XS ofzo stop in een krankzinnige dure macbook pro van 3k stoppen... Ik vind Apple nog steeds goed bezig.

Zelfde geldt voor mijn Ipad Air 2. Aardig oud alweer maar ding doet het gewoon nog perfect. Nooit de behoefte gehad om te upgraden. Denk dat zelfde verhaal voor phone geld nu.

• syltheboy
  • Niet online
TweakerVincent schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:25:
[...]

Ik denk dat Mobile telefoon gewoon veel te goed door ontwikkeld zijn. Wat valt er nu echt nog te verbeteren? Ik stop mijn geld liever in andere Apple producten. Dit jaar Airpods en Apple Watch gekocht en das echt perfect, vooral de airpods. Nu dus maar geld wat ik niet in een XS ofzo stop in een krankzinnige dure macbook pro van 3k stoppen... Ik vind Apple nog steeds goed bezig.

Zelfde geldt voor mijn Ipad Air 2. Aardig oud alweer maar ding doet het gewoon nog perfect. Nooit de behoefte gehad om te upgraden. Denk dat zelfde verhaal voor phone geld nu.
Ik heb zelf ook een iPad Air 2 en ik heb ook ‘nog’ geen behoefte om te upgraden. Of ik moet voor een hele mooie prijs (+/- 400 euro) een iPad Pro 11” kunnen scoren, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.

• TweakerVincent
syltheboy schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:32:
[...]

Ik heb zelf ook een iPad Air 2 en ik heb ook ‘nog’ geen behoefte om te upgraden. Of ik moet voor een hele mooie prijs (+/- 400 euro) een iPad Pro 11” kunnen scoren, maar ik denk niet dat dat gaat gebeuren.
Ding is gewoon goed. Wel wat anders dat toen ik de iPad 1 kocht. Wat een traag apparaat die na 1.5 jaar ofzo echt aan vervanging toe was. Heb toen wel echt gelet op geheugen (2GB toen).

• Woopdedooo
  • Laatst online: 01-11 01:26

Woopdedooo

THT: Zie signature

TweakerVincent schreef op zaterdag 24 november 2018 @ 21:25:
[...]

Ik ben ook nog steeds een apple fan en wat je zegt dat telefoons door ontwikkelt zijn klopt ook wel. Ik vind het wel jammer dat ze alles zo vast aan het zetten zijn mbt right to repair. Het is nu eigenlijk onmogelijk om macs zelf te kunnen repareren. Ik heb zelf recentelijk ook een nieuwe Mac en baal er soms toch wel van dat het zo vast zit.

Ook met mijn iPhone 7+ ben ik nog super blij overigens, soms kijk ik gewoon eens even rustig hoe mooi dat ding uit ziet. Design van apple is bijna niet te overtreffen, maar ik begin wel vaker na te denken of design belangrijker is dan upgradability (helemaal met milieu in gedachte).

... na de zomer

• chippie777
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 07:24
Ik ben een paar maanden geleden overgestapt van een 5S naar de 7. De 5S deed het echt niet goed meer, paar keer batterij vervangen maar het werd een ergernis. Ik ben toen overgestapt op de 7 met in het achterhoofd het idee om bij de opvolger van de X opnieuw over te stappen en de 7 binnen het gezin door te schuiven.
Echter de opvolger werd mij iets te duur en de X heeft mij te veel problemen met mijn provider (T-mobile). Ook ben ik eens gaan kijken wat ik met mijn 7 deed en dat is toch voornamelijk: Bellen, Whats-app’en, FB en Web surfen. Allemaal zaken die prima gaan op de 7. Ik kon en kan het voor mijzelf, op dit moment, niet goed praten om een andere iPhone te kopen. De prijs is voor mij het belangrijkst in relatie tot wat ik er mee doe.
Ik hou van gadgets maar er is ergens een grens voor wat ik er voor uit wil geven. Op dit moment is die bereikt. Ongetwijfeld zal er weer een moment komen dat ik ga twijfelen en toch ga overstappen op een opvolger maar op dit moment voldoet de 7 prima.

• Animalcommencal
  • Niet online
Tja, dat had ik zelf ook, mijn iPhone 7 Plus is gewoon niet beter dan mijn G6 Plus. En mijn Macbook is ook niet beter dan mijn Lenovo Thinkpad, allebei beter dan de Apple variant.

Maar ik blijf altijd Apple volgen, omdat ze voor mij toch het meest interessant zijn. De community is ook veel beter bij Apple. Er zijn genoeg dingen waar Apple beter is, maar die dingen gaan langs mijn workflow. (Airdrop, iMessage, Back-up iCloud/iTunes etc.)

@TweakerVincent

Er valt echt nog wel wat te verbeteren dat geldt natuurlijk voor alle partijen, zoals:
-Oplaad snelheden
-Camera's
-Accuduur

Je kan hier nog meer dingen aan toevoegen zoals Infrarood voor de afstandsbediening, Maar het ligt er maar net aan wat je doet en wat je wil.
Pagina: 1 ... 68 69 70 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee