Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

drusloos schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:30:
[...]

ohh ik merk nu pas dat ik in het ios12 topic heb gereageerd, en niet in iPhone 7 topic. Ik draai op m'n 7+ gewoon iOS 11 dus het heeft verder niks met iOS 12 te maken, excuus. Overigens blijft die heet. Heb het ooit op mijn 6s gehad, die is vervangen omdat die zo heet werd dat je hem niet kon aanraken (letterlijk brand wonden), kon er ook maar 3 uur mee doen op een dag omdat de batterij erdoor werd leeggedronken. Maar de 7 heeft natuurlijk geen echte knop meer.
Harde reset al uitgevoerd of ?

[ Voor 4% gewijzigd door Hackus op 27-06-2018 18:35 . Reden: Typo ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Hackus schreef op woensdag 27 juni 2018 @ 17:41:
[...]

Harde reset al uitgevoerd of ?
Nee ga ik morgen maar eens proberen! Overigens denk ik er over om de public beta er op te zetten, dus dan kan dat gelijk na de hard reset. Kan het bericht weer terug naar ios 12 topic haha ;p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vecodo
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-09 06:36
Heb even snel gezocht maar kon zo snel niks vinden in dit topic.

Sinds kort kan ik niet meer bellen met mijn IPhone 7 - 128GB. Als ik een ander bel gaat de telefoon over maar als diegene opneemt, hoor ik niks en de ander ook niet.

Apps zoals Whatsapp spraak, video bellen, Shazam, dictafoon werken ook allemaal niet meer.

Bellen over Bluetooth werkt wel.

Geluid (muziek of alerts werken prima)

Gisteren bij media markt geweest en deze hebben twee “Mic-speakers” vervangen wat het probleem niet heeft verholpen. Zij gaven nu aan dat het moederbord defect is.

Wat denken jullie?

Heeft het nog zin om deze telefoon te laten trosten via Apple zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Vecodo hier word ook zoiets besproken iPhone 7, slecht te verstaan

Voor alles geld garantie, Het is niet normaal dat dit kapot gaat bij normaal gebruik. het moet dus goed gerepareerd worden zodat jij weer tevreden bent. Dus weer naar MM(als je daar gekocht hebt) en deugdelijke reparatie eisen ! de shop van aankoop is verantwoordelijk goed te repareren, niet Apple als fabrikant zijnde

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammeKamminga
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-10-2021
Hoi,

ik ben van plan een nieuwe telefoon te kopen. Het wordt óf een iPhone 8 óf een iPhone 7. Zou ik spijt krijgen als ik de 7 haal in plaats van de 8?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

4POX

Everybody is wired

SammeKamminga schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 00:01:
Hoi,

ik ben van plan een nieuwe telefoon te kopen. Het wordt óf een iPhone 8 óf een iPhone 7. Zou ik spijt krijgen als ik de 7 haal in plaats van de 8?
Ik heb geen ervaring met de iPhone 8. Maar ik ben erg blij met mij iPhone 7. Ik heb de telefoon sinds september 2016. Ik gebruik de telefoon erg veel. 3 - 4 uren per dag als ik screen time mag geloven. In de 1,5 jaar dat ik de telefoon gebruik heb ik misschien tien hiccups gehad. De telefoon blijft erg snel. Ik gebruik een goede rubber hoes. Ik laat de telefoon regelmatig vallen. Het is een gebruiksvoorwerp.

Zou ik een iPhone 8 willen. Jawel. Maar alleen als de batterijduur langer meegaat. Als ik een goede hoes gebruik kan ik de telefoon nog steeds laten vallen? Of geeft de glazen backplate een hoop problemen. Wireless charging lijkt me ook erg handig. Maar dit zit nog in de kinderschoenen. Ik lees verhalen over rendement, verlies en warmte ontwikkeling. Dit schijnt niet erg goed voor de levensduur van de accu te zijn. Mijn accu is nu 82 procent na ongeveer 718 laadbewegingen

Na jaren een 16GB telefoon te hebben gebruikt heb ik bij de iPhone 7 voor een 128GB uitvoering gekozen. In 1 keer was ik van het geheugenprobleem af. Hoe vaak moest ik tijdens mijn vakanties uitrekenen of ik wel of niet een video kon schieten. Nu schiet ik zonder schuldgevoel erop los. De camera in de iPhone 7 is al erg goed.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Hoi,

Dat ligt aan je wensen en wat je wilt uitgeven. Waarom spijt krijgen als je een beslissing hebt genomen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SammeKamminga
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 18-10-2021
Hackus schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 13:33:
[...]
Dat ligt aan je wensen en wat je wilt uitgeven. Waarom spijt krijgen als je een beslissing hebt genomen ?
De iPhone 8 is natuurlijk wel sneller, maar ik kan niet weten wat ik mis als ik een iPhone 7 koop, vandaar dat ik het vraag. Ik wil ongeveer €500-€600 uitgeven. De iPhone 7 mist features die de iPhone 8 wel heeft maar ik weet niet of je die mist op de iPhone 7 zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:28
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:44:
Hier een iPhone 7 van 17 maanden oud en op 87%. Het voelt echter als 60% en ben er dan ook niet tevreden over.

In december vervang ik hem voor max resultaat.
Hier eigenlijk hetzelfde.
Van het weekend op Awakenings festival was 'ie zo leeg met scherm op hoge helderheid en een beetje whatsappen.. Capaciteit is nog op 85% maar vind dat ie erg snel leeg gaat.
Verder nog super tevreden met het toestel, totaal geen op of aanmerkingen op de batterij na.
Heerlijk robuust vergeleken met al die glazen dingen en vrij handzaam.

Zal het lonen om de batterij te laten vervangen voor 30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

HansAnders07 schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 15:05:
[...]

Zal het lonen om de batterij te laten vervangen voor 30 euro?
Ik ga het zeker doen. Maar is die daarna nog waterproof? Dat vind ik zo fijn aan de telefoon. Helemaal nu het regenseizoen is.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAnders07
4POX schreef op dinsdag 3 juli 2018 @ 16:03:
[...]

Ik ga het zeker doen. Maar is die daarna nog waterproof? Dat vind ik zo fijn aan de telefoon. Helemaal nu het regenseizoen is.
Ik mag aannemen dat als je hem bij Apple zelf laat maken dat je hem dan weer waterdicht terug krijgt ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DriveP
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13-09 21:15
Over de batterij:
Ikzelf heb een iPhone 7 Plus sinds release en vond de batterij ook slecht, en tijdens bijv. YouTube werdt de telefoon erg warm net onder de camera. Battery health was nog 85%.

Na online diagnose via Apple, en veel tips die je overal op internet kunt lezen toch de batterij vorige week laten vervangen. Man wat een verademing. Normaal moest ik hem na 15 uur standby, 5 uur gebruik opladen, nu nog zo'n 20% over. Dit is stukken beter geworden, ook de snelheid waarmee de batterij daalt is veel minder.

Heb een online afspraak gemaakt bij Apple Store, had om 11 uur een afspraak en om 13 uur kon ik hem weer ophalen. Geen beschadigingen, precies hoe ik hem had ingeleverd.

Echt een aanrader voor de nu nog 29,95 euro om de batterij dit jaar nog te vervangen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Hoi,

Ik heb privé een iPhone 7 Plus en via het werk een iPhone 8. Ik merk in het dagelijkse gebruik maar 1 verschil en dat is de kwaliteit van foto’s in het donker. Dat doet de 8 gewoon beter. De 7 doet het niet slecht, begrijp me goed, maar de 8 is beter. Verder merk ik geen verschil, ik zou persooonlijk de 7 kopen (duh, dat heb ik ook gedaan in december). Mijn gebruik is browser, whatsapp, e-mail, fotografie, Feedly, navigatie. Ik heb zelfs een tweedehands 7 gekocht die nog garantie had, dat scheelde weer wat. Daar gaat dit jaar een nieuwe batterij in en dan kan die er weer jaren tegen aan.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAnders07
Ik heb volgende week dinsdag een afspraak bij de Apple Store voor het vervangen van de batterij.

Support heeft via de chat meegekeken en een analyse gedaan. Die adviseerde het vervangen van de batterij omdat deze al 570x was opgeladen.

Ik ben dus erg benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15:20
Een aantal reacties zijn verplaatst naar iPhone 7, slecht te verstaan :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
HansAnders07 schreef op donderdag 5 juli 2018 @ 22:11:
Ik heb volgende week dinsdag een afspraak bij de Apple Store voor het vervangen van de batterij.

Support heeft via de chat meegekeken en een analyse gedaan. Die adviseerde het vervangen van de batterij omdat deze al 570x was opgeladen.

Ik ben dus erg benieuwd!
Begrijp ik het goed, dat als je je batterij voor €30 wilt vervangen, dan moet je daarvoor een afspraak maken bij een Apple Store? (heb duidelijkheid nodig.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Berlinetta schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:12:
[...]

Begrijp ik het goed, dat als je je batterij voor €30 wilt vervangen, dan moet je daarvoor een afspraak maken bij een Apple Store? (heb duidelijkheid nodig.)
Als je zekerheid wilt hebben dat je geholpen wordt, ja.

Het kan ook een aantal uur duren voordat het toestel dan gereed is.

[ Voor 9% gewijzigd door BillSpaarbank op 08-07-2018 21:33 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
BillSpaarbank schreef op zondag 8 juli 2018 @ 21:32:
[...]

Als je zekerheid wilt hebben dat je geholpen wordt, ja.

Het kan ook een aantal uur duren voordat het toestel dan gereed is.
Maakt mij niet uit hoe lang het duurt.
Maar moet ik persé naar een Apple store? (Er is er hier geen één in de buurt.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Kan toch ook bij een AASP (Amac enz)?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BeQuietAndDrive schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:57:
Kan toch ook bij een AASP (Amac enz)?
Ja, maar bij oa Amac is het €39,- ipv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Iemand al het probleem ervaren met de audiochip / bootloop? Enige tijd geleden mijn iPhone 7 verkocht maar nu geeft deze kuren bij opstarten en gebruik van microfoon. Gesprekken voeren zonder bluetooth headset is niet meer mogelijk ..

Blijkbaar weer een bekend probleem maar zover ik zie alleen nog maar via 3e partijen op te lossen door opnieuw solderen / vervangen audiochip.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb een paar weken een iphone7, batterij was slecht, dat wist ik. Wilde deze ook na mijn vakantie vervangen.

Maar nu is hij in m'n vakantie helemaal leeg gegaan, en laat zich niet meer opladen.
Bij opsturen naar Apple moet volgens mij de icloud lock eraf, maar dat kan dus niet meer.

Ik weet niet of Apple de telefoon accepteerd als hij helemaal niet meer aangaat, iemand toevallig ervaring mee ?

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

ZeRoC00L schreef op maandag 23 juli 2018 @ 12:54:
Heb een paar weken een iphone7, batterij was slecht, dat wist ik. Wilde deze ook na mijn vakantie vervangen.

Maar nu is hij in m'n vakantie helemaal leeg gegaan, en laat zich niet meer opladen.
Bij opsturen naar Apple moet volgens mij de icloud lock eraf, maar dat kan dus niet meer.

Ik weet niet of Apple de telefoon accepteerd als hij helemaal niet meer aangaat, iemand toevallig ervaring mee ?
Inloggen online in je AppleID

Is je laadconnector schoon en droog van stof ?
evt kun je de achterkant verwarmen met een föhn en het nogmaals proberen (wel org laadsysteem of MFI, niet zooi van de Action of dergelijks)

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 23-07-2018 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:07

Maxow

Hidden Sound System

Hackus schreef op maandag 9 juli 2018 @ 09:59:
[...]

Ja, maar bij oa Amac is het €39,- ipv
Heb het zelf laatst bij CARD Services (in Zwolle) laten doen, veel ruimte om een afspraak in te plannen, halfuurtje wachten en gewoon voor het Apple bedrag van 29 euro. Maar Amac vraagt inderdaad meer en heeft maar een paar locaties waar ze de reparatie zelf uitvoeren, anders moeten ze het opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:15
[verwijderd]

[ Voor 96% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Mar.tin schreef op maandag 23 juli 2018 @ 13:53:
[...]

Gewoon garantie claimen bij Apple? De 7 is pas 1,5 jaar op de markt dus zou gewoon nog onder garantie moeten vallen..
Heb geen bon ivm 2e hands aankoop.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:01
ZeRoC00L schreef op maandag 23 juli 2018 @ 15:01:
[...]

Heb geen bon ivm 2e hands aankoop.
Je hebt bij Apple niet direct een bon nodig aangezien ze uit het toestel al e.e.a. kunnen uitlezen. Echter kunnen ze wat moeilijk gaan doen omdat ze specifieke voor het tweede jaar van de garantie termijn verwijzen naar de oorspronkelijke reseller. Afhankelijk van de genius kun je geluk hebben en als nog via coulance een reparatie krijgen dan wel voor een zachte prijs een refurbished toestel krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:23
Ik kan een iPhone 7 32 GB incl case en screenprotector in nieuwstaat overnemen voor €360. Goede deal of niet? Ik kom zelf van een 6S af met batterijproblemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Suren01 schreef op woensdag 25 juli 2018 @ 18:19:
Ik kan een iPhone 7 32 GB incl case en screenprotector in nieuwstaat overnemen voor €360. Goede deal of niet? Ik kom zelf van een 6S af met batterijproblemen..
Moet je zelf weten, in principe zou je de batterij van jouw iPhone voor 30 - 40 Euro kunnen vervangen.
Ik mag toch hopen dat er in iOS 12 het "batterij probleem" zo goed als verholpen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14:45
Ik heb een 6s Plus met batterijproblemen. Ik ga de batterij over een paar maanden laten vervangen en nog even door. De 7 sla ik over. Met name de 32 Gb is redelijk goedkoop aan te komen en heeft voor mij te weinig opslag. Ik heb nu 64 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

A-grade remanufactured kost 399,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Ik heb de 7 en kan in september upgraden maar zie eigenlijk niet in waarom ik zou upgraden. Hij is snel zat, accu redelijk tot goed en kan onder water. Wat doen jullie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dasystemcheck
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:52
TweakerVincent schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:53:
Ik heb de 7 en kan in september upgraden maar zie eigenlijk niet in waarom ik zou upgraden. Hij is snel zat, accu redelijk tot goed en kan onder water. Wat doen jullie?
Een jaartje rekken en volgend jaar vóór de zomer jezelf een kadootje gunnen met de opvolger van de X?
Dat zou ik in ieder geval doen. Ben nog uiterst tevreden met de 7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 16:53:
bij keuze te houden,
sowieso je batterij laten vervangen bij Apple voor 3 tientjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 19:58:
[...]
bij keuze te houden,
sowieso je batterij laten vervangen bij Apple voor 3 tientjes
Goed plan! Wist niet dat dat zo goedkoop was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:08:
[...]

Goed plan! Wist niet dat dat zo goedkoop was
actie t/m dec, zie https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Ja ik lees het net. Top! Blijft hij dan waterdicht? Hij wil nog wel eens in bad vallen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:12:
[...]

Ja ik lees het net. Top! Blijft hij dan waterdicht? Hij wil nog wel eens in bad vallen :-)
iPhone 7 is sowieso niet waterdicht, maar spatwater. en (de framesticker) wordt ook vervangen.
(dat beschermt tegen vocht. ligt in het frame waar het scherm op komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:15:
[...]
iPhone 7 is sowieso niet waterdicht, maar spatwater. en (de framesticker) wordt ook vervangen.
(dat beschermt tegen vocht. ligt in het frame waar het scherm op komt)
Incorrect. De 7 is de eerste iphone die in het water kan komen, echter geen garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Incorrect. De 7 is de eerste iphone die in het water kan komen, echter geen garantie
ip67 betekend stofvrij en dompeldicht(Geen water indringing indien ondergedompeld (30 min op 1 m)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:36:
[...]

ip67 betekend stofvrij en dompeldicht(Geen water indringing indien ondergedompeld (30 min op 1 m)
Tot 1 meter kan het. Ik heb geen zwembad maar een bad dus dat is 4 keer prima gegaan

Dat is wat anders dan spatwater dicht

[ Voor 6% gewijzigd door TweakerVincent op 26-07-2018 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

TweakerVincent schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:42:
[...]

Tot 1 meter kan het. Ik heb geen zwembad maar een bad dus dat is 4 keer prima gegaan

Dat is wat anders dan spatwater dicht
klopt, ook niet geheel waterdicht. ik pas in elk geval op, en neem echt geen iPhone mee in de badkamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Hackus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:45:
[...]

klopt, ook niet geheel waterdicht. ik pas in elk geval op, en neem echt geen iPhone mee in de badkamer
ik ga er niet mee douchen ofzo maar schrok wel de eerste keer toen hij in het bad viel en de speaker het slecht deed, maar dat bleek normaal te zijn, een uur later werkte hij weer (zelfde bij de andere 3 keren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Laatst online: 13-09 20:22
Mijn 7 vorige week in de tuin bij een vriend laten vallen. Scherm kapot en wat deukjes in de behuizing, Balen maar gelukkig heb ik hiervoor een buiten de deur verzekering van Interpolis. Voor het eerst wat op geclaimed met een eigen risico van €50.

Nu kreeg ik vandaag het toestel terug maar het scherm heeft hele fletse kleuren en heeft daarnaast aan de onderkant van het scherm een soort van opstaande rand. Even vergeleken met de 7 van mijn vriendin en die heeft heldere kleuren en het lijkt hier alsof het scherm er echt in i.p.v. op ligt.

Swoop heeft op advies van Interpolis de hele afhandeling en reparatie uitgevoerd. Kan het zijn dat dit niet met originele onderdelen is gedaan? En zou ik met een bezoekje aan bijvoorbeeld een Amac (approved service point?) in Utrecht dit kunnen vaststellen?

If so dan ga ik in ieder geval bij Interpolis aankloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BertP schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:23:
Mijn 7 vorige week in de tuin bij een vriend laten vallen. Scherm kapot en wat deukjes in de behuizing, Balen maar gelukkig heb ik hiervoor een buiten de deur verzekering van Interpolis. Voor het eerst wat op geclaimed met een eigen risico van €50.

Nu kreeg ik vandaag het toestel terug maar het scherm heeft hele fletse kleuren en heeft daarnaast aan de onderkant van het scherm een soort van opstaande rand. Even vergeleken met de 7 van mijn vriendin en die heeft heldere kleuren en het lijkt hier alsof het scherm er echt in i.p.v. op ligt.

Swoop heeft op advies van Interpolis de hele afhandeling en reparatie uitgevoerd. Kan het zijn dat dit niet met originele onderdelen is gedaan? En zou ik met een bezoekje aan bijvoorbeeld een Amac (approved service point?) in Utrecht dit kunnen vaststellen?

If so dan ga ik in ieder geval bij Interpolis aankloppen.
dat is niet goed uitgevoerd, en zoals je beschrijft lijkt het geen org scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Hackus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:25:
[...]
dat is niet goed uitgevoerd, en zoals je beschrijft lijkt het geen org scherm
Thanx, zou er na een reparatie geen verschil voelbaar/zichtbaar moeten zijn met een origineel model?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

BertP schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:32:
[...]

Thanx, zou er na een reparatie geen verschil voelbaar/zichtbaar moeten zijn met een origineel model?
nee, niet als er een org scherm, goed geplaatst is.
je hebt recht op een deugdelijke reparatie, en dit is je eigen risico nog niet waard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:52
Hackus schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 21:34:
[...]
nee, niet als er een org scherm, goed geplaatst is.
je hebt recht op een deugdelijke reparatie, en dit is je eigen risico nog niet waard
Mijn iPhone heb ik vorig jaar laten vallen, scherm is vervangen met een origineel scherm je ziet er helemaal niets van. Kleuren/kwaliteit alles is exact het zelfde. (Koste ook €200,-)

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Runescom schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:05:
[...]

Mijn iPhone heb ik vorig jaar laten vallen, scherm is vervangen met een origineel scherm je ziet er helemaal niets van. Kleuren/kwaliteit alles is exact het zelfde. (Koste ook €200,-)
je bedoelt een quote aan bertp neem ik aan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TweakerVincent schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Dit is toch niet meer na vervanging scherm?

Teminste, dat had ik me laten vertellen. Ik vertrouw het nooit, electronica in water. Ik doe het daarom ook niet. Leg bijv. met douchen altijd een handdoek op de telefoon ook voor vocht enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 06:42:
[...]

Dit is toch niet meer na vervanging scherm?

Teminste, dat had ik me laten vertellen. Ik vertrouw het nooit, electronica in water. Ik doe het daarom ook niet. Leg bijv. met douchen altijd een handdoek op de telefoon ook voor vocht enzo.
Dat valt mee, als het een origineel scherm is, dan wordt het rubbertje weer terug geplaatst.
Of het helemaal 100% weet je nooit.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat bij jullie de batterij ook veel sneller leeg sinds de laatst nieuwe update ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 12:33:
Gaat bij jullie de batterij ook veel sneller leeg sinds de laatst nieuwe update ?
Nee. Je kunt je toestel vanavond aan org./MFI laadsysteem leggen en dan een harde reset doen.
Na 100% lading lekker laten liggen(ideaal om in de nachte te doen)
Heb je verder geen instellingen aangepast of dergelijks, Toestel gevallen of wat ook ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zet dat ding gewoon op energiebesparingsmodus. Ik doe het standaard. Full-speed is leuk maar de duratie gaat 2x zo hard heb ik het idee. Gaat bij mij om een Iphone 7S 256GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 13:52:
Zet dat ding gewoon op energiebesparingsmodus. Ik doe het standaard. Full-speed is leuk maar de duratie gaat 2x zo hard heb ik het idee. Gaat bij mij om een Iphone 7S 256GB.
De batterij moet normaal meegaan zonder de optie die jij benoemd.je kunt het instellen als je wil besparen
maar dat hoeft niet. De reactie van vincent lijkt me niet normaal verbruik

@Verwijderd wat is trouwens je Batterijconditie (Beta) onder Algemeen - batterij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7S heeft een wat groter scherm dan normaal; en daardoor vliegt het verbruik vrij hard.

Ik heb er meer aan als ik 1 volle dag ermee kan doen dan halverwege het proces opladen iedere keer.

Na flink wat laadcycles en de tel nu een tijdje in bezit zit ik op 94% trouwens. Ik laadt express aan een 0.5A lader en geen 2A. Duurt wat langer maar is ook beter voor de batterij heb ik het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 15:58:
7S heeft een wat groter scherm dan normaal; en daardoor vliegt het verbruik vrij hard.

Ik heb er meer aan als ik 1 volle dag ermee kan doen dan halverwege het proces opladen iedere keer.

Na flink wat laadcycles en de tel nu een tijdje in bezit zit ik op 94% trouwens. Ik laadt express aan een 0.5A lader en geen 2A. Duurt wat langer maar is ook beter voor de batterij heb ik het idee.
Een iPhone 7 plus heeft ook een betere batterij dan de 7 2910mAh tov 1960, dus daar licht het verschil niet.
Ik heb geen plus, (had een rode 7) maar hoor dat de 7 en 8 plus nog langer met de batterij doen dan de 7 en 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 14:02:
[...]

De batterij moet normaal meegaan zonder de optie die jij benoemd.je kunt het instellen als je wil besparen
maar dat hoeft niet. De reactie van vincent lijkt me niet normaal verbruik

@Verwijderd wat is trouwens je Batterijconditie (Beta) onder Algemeen - batterij ?
Niks verandert, batterijconditie 87%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 08:12:
[...]

Niks verandert, batterijconditie 87%.
Dat is nog redelijk (tenminste, hoeveel laadcycli horen hierbij?)
Zet onder instellingen (zoeken) ververs en dan kun je ververs op achtergrond uitzetten. Net hoe oud je toestel is kun je het laten checken bij Apple en kun je een nieuwe batterij vragen (als er niets mis is kunnen ze je daar €29,- voor rekenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op vrijdag 27 juli 2018 @ 16:10:
[...]

Een iPhone 7 plus heeft ook een betere batterij dan de 7 2910mAh tov 1960, dus daar licht het verschil niet.
Ik heb geen plus, (had een rode 7) maar hoor dat de 7 en 8 plus nog langer met de batterij doen dan de 7 en 8.
Denk dat de grootte van de batterij marginaal uitmaakt op totale duur dat je met de telefoon werken kunt.

De hele dag in huis op Wifi + energiebesparing haalt me net een volle dag, tenzij ik 'm intensief gebruik, of over op 4G ga. Ga ik naar buiten dan schroeft het scherm zichzelf op naar maximale brightness omdat er natuurlijk veel lichtinval is, en dan gaat het vrij rap.

Mis gewoon de tijd dat je 3 dagen met een telefoon kon doen. Gedoe iedere keer met laden. Heb overal nu een laadstekkertje in huis hangen. Bizar toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Runescom schreef op donderdag 26 juli 2018 @ 22:05:
[...]

Bij meedere APR's geweest en deze geven inderdaad allemaal aan dat de reparatie niet correct is uitgevoerd. Daarnaast passen volgens deze partijen de kleuren niet bij een echt iPhone scherm . :|

Swoop zelf heeft inmiddels ook aangegeven met producten te werken die niet origineel zijn maar wel uit 'dezelfde fabrieken' komen... En daarmee ook nog eens 'niet onder doen voor echte Apple producten en hun kwaliteit'.

Helaas dus totaal niet het geval, bijkomend nadeel is ook nog eens dat mijn fabrieksgarantie is komen te vervallen omdat er niet originele onderdelen zijn gebruikt door een niet erkende reparateur. Om over de waterdichtheid nog maar niet te spreken... Reparatie/herstel door Apple of een APR is nu niet meer mogelijk.

Interpolis geeft aan dat ze Swoop de kans willen geven om het te herstellen, maar voor mij gaat die oplossing niet in een nieuwe reparatie of ander imitatie scherm zitten.

Iemand tips? |:(

[ Voor 7% gewijzigd door BertP op 30-07-2018 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet origineel is gewoon niet origineel. Daar heb je het antwoord al op waarop de kleuren afwijken t.o.v een origineel apple scherm.

Ik heb dat 1x gedaan; nooit meer. Altijd apple schermpjes vanaf nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:46:
Niet origineel is gewoon niet origineel. Daar heb je het antwoord al op waarop de kleuren afwijken t.o.v een origineel apple scherm.

Ik heb dat 1x gedaan; nooit meer. Altijd apple schermpjes vanaf nu.
Ja knap waardeloos :( Helaas op advies van Interpolis met deze partij in zee gegaan, nu dus achteraf met de gebakken peren zitten. Mag hopen dat ze het naar tevredenheid gaan oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

BertP schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:48:
[...]

Ja knap waardeloos :( Helaas op advies van Interpolis met deze partij in zee gegaan, nu dus achteraf met de gebakken peren zitten. Mag hopen dat ze het naar tevredenheid gaan oplossen.
:')

Interpolis.. die natuurlijk kiest voor de meest voordelige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Verwijderd schreef op maandag 30 juli 2018 @ 22:23:
[...]

:')

Interpolis.. die natuurlijk kiest voor de meest voordelige.
Ja opzich vind ik het prima dat ze voor schaalvoordeel gaan en met een voor hun bekende partij in zee gaan. Dat ze daar vervolgens imitatie spullen leveren en reparaties uitvoeren die niet goed zijn vind ik niet prima :)

Wat vind jij, redelijk om een nieuwe 7 te eisen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Je bent zelf al duidelijk geweest in een eerder bericht:
Helaas dus totaal niet het geval, bijkomend nadeel is ook nog eens dat mijn fabrieksgarantie is komen te vervallen omdat er niet originele onderdelen zijn gebruikt door een niet erkende reparateur. Om over de waterdichtheid nog maar niet te spreken... Reparatie/herstel door Apple of een APR is nu niet meer mogelijk.
Je had op voorhand al moeten zeggen; ik neem uitsluitend genoegen met origineel, en niet een door Interpolis toegewezen herstelbedrijfje. Ik weet het is goedkoper immitatieschermpjes maar de kwaliteit is gewoon zichtbaar slechter dan die van een echte Iphone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runescom
BertP schreef op maandag 30 juli 2018 @ 20:32:
[...]

Bij meedere APR's geweest en deze geven inderdaad allemaal aan dat de reparatie niet correct is uitgevoerd. Daarnaast passen volgens deze partijen de kleuren niet bij een echt iPhone scherm . :|

Swoop zelf heeft inmiddels ook aangegeven met producten te werken die niet origineel zijn maar wel uit 'dezelfde fabrieken' komen... En daarmee ook nog eens 'niet onder doen voor echte Apple producten en hun kwaliteit'.

Interpolis geeft aan dat ze Swoop de kans willen geven om het te herstellen, maar voor mij gaat die oplossing niet in een nieuwe reparatie of ander imitatie scherm zitten.

Iemand tips? |:(
Ik heb wel een tip, maar mogelijk dat je die uit eign portomonee moet betalen.. orginele schermen zijn duur maar je ziet direct het verschil. Je kunt hem bijvoorbeeld bij Amac laten repareren of een betrouwbare Apple reparateur in de buurt

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
Runescom schreef op maandag 30 juli 2018 @ 23:37:
[...]

Ik heb wel een tip, maar mogelijk dat je die uit eign portomonee moet betalen.. orginele schermen zijn duur maar je ziet direct het verschil. Je kunt hem bijvoorbeeld bij Amac laten repareren of een betrouwbare Apple reparateur in de buurt
Helaas geeft Amac aan dat ze geen reparaties uitvoeren aan telefoons waar geen originele onderdelen inzitten. Lastige situatie dus, ik had beter moeten opletten toen ik met deze partij in zee ging. Ik zal jullie op de hoogte houden van de situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Nu online
Ik wil graag eind deze week langs bij Apple om mijn accu te laten vervangen (ik zit nog binnen de garantieperiode van 2 jaar, dus zou dit gratis moeten kunnen). Komend weekend ben ik in omgeving Leiden / Den haag, maar bij Apple Den Haag is geen afspraak te maken. Kan je ook gewoon binnenlopen en worden dan ook 'on the spot' reparaties uitgevoerd?

Of misschien toch langs bij een Amac in de buurt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JeyJey schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:37:
Ik wil graag eind deze week langs bij Apple om mijn accu te laten vervangen (ik zit nog binnen de garantieperiode van 2 jaar, dus zou dit gratis moeten kunnen). Komend weekend ben ik in omgeving Leiden / Den haag, maar bij Apple Den Haag is geen afspraak te maken. Kan je ook gewoon binnenlopen en worden dan ook 'on the spot' reparaties uitgevoerd?

FF bellen, lijkt mij verstandig in de vakantietijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeyJey schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 11:37:

Wat mij vaak is gelukt is om voor de opening van de winkel voor de deur te staan, dan komt er een medewerker met een iPad afspraken opnemen voor later die dag. Dat verschilt van binnen 15 min geholpen tot een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Kunnen jullie mij hier uitsluitsel over geven;
Ik wil een iPhone 7 van iemand overnemen en als ik het serienummer invul op de Apple garantie website krijg ik het volgende:

Dekking van reparaties en service: actief
Uw product wordt voor in aanmerking komende reparaties en service gedekt door Apple's Beperkte Garantie.
Verwachte vervaldatum: 18 september 2018

Betekent dit dat het toestel is gekocht op 18 september 2017 en dus het eerste jaar garantie afloopt op 18 september 2018?

Ik kan mij iets hierinneren van m'n vorige iPhone dat er ook altijd iets stond over consumenten wetgeving enzo?
Zou het kunnen zijn dat het een buitenlands toestel is?

edit: aan de code (MN8X2ZD/A) kan ik zien dat het iig in europa is gekocht. alleen zie nergens iets over het consumentenrecht ofzo?

edit2: via de browser van mn laptop zie ik het duidelijk: Dekking van reparaties en service: consumentenwetgeving niet van toepassing (internationale aankoop)

[ Voor 18% gewijzigd door Flipm0de op 09-08-2018 17:30 ]

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7unkrat
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 22-12-2021
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 15:15:
[...]

Wat mij vaak is gelukt is om voor de opening van de winkel voor de deur te staan, dan komt er een medewerker met een iPad afspraken opnemen voor later die dag. Dat verschilt van binnen 15 min geholpen tot een paar uur.
Serieus? Dus je bent als eerste in de winkel (die dus nog leeg is) en dan moet je een afspraak maken, terwijl er een man of 10 rondloopt?

Stadia: 7unkrat#5173

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

7unkrat schreef op vrijdag 10 augustus 2018 @ 12:18:
[...]

Serieus? Dus je bent als eerste in de winkel (die dus nog leeg is) en dan moet je een afspraak maken, terwijl er een man of 10 rondloopt?
Vaak zijn er ook al mensen die al een afspraak hadden die dan direct geholpen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
Hoe kan ik de batterijconditie zo accuraat mogelijk controleren van een iPhone onder iOS 11.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:37
Suren01 schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 00:41:
Hoe kan ik de batterijconditie zo accuraat mogelijk controleren van een iPhone onder iOS 11.3?
Battery Health onder Battery in Settings, of als je ook cycles etc. wilt zien CoconutBattery op je Mac. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• konijnenvla
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 19-02-2024
Ik heb nu al een paar dagen last van een bug op mijn iPhone 7 plus.

Deze zit in de camera app. Ik kan alleen maar fotos maken met de selfie cam. De andere blijft zwart en opent niet de camera.

Mijn camera is niet kapot want via Snapchat kan ik wel gewoon alles. Na opnieuw opstarten is het weer tijdelijk gemaakt, maar stopt er dan na een paar keer ook weer mee.

Ik zit gewoon op de nieuwste iOS. Niks geen beta of iets.

Ik heb mijn telefoon wel ‘nieuw’ gekregen nadat ie niet gemaakt kon worden. Wellicht heeft dit er iets mee te maken.

Iemand die dit ook heeft? Tips coor een andere camera app? En desnoods een oplossing

Alvast bedankt

[ Voor 8% gewijzigd door konijnenvla op 18-08-2018 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
konijnenvla schreef op zaterdag 18 augustus 2018 @ 01:57:
Ik heb nu al een paar dagen last van een bug op mijn iPhone 7 plus.

Deze zit in de camera app. Ik kan alleen maar fotos maken met de selfie cam. De andere blijft zwart en opent niet de camera.

Mijn camera is niet kapot want via Snapchat kan ik wel gewoon alles. Na opnieuw opstarten is het weer tijdelijk gemaakt, maar stopt er dan na een paar keer ook weer mee.

Ik zit gewoon op de nieuwste iOS. Niks geen beta of iets.

Ik heb mijn telefoon wel ‘nieuw’ gekregen nadat ie niet gemaakt kon worden. Wellicht heeft dit er iets mee te maken.

Iemand die dit ook heeft? Tips coor een andere camera app? En desnoods een oplossing

Alvast bedankt
Backupje maken in iTunes en dan de iPhone via iTunes herstellen. Je kan proberen de backup direct terug te plaatsen en te testen of het probleem terugkomt of je test het eerst door de iPhone als nieuw in te stellen dan kan je later de backup nog terugzetten.

• Suren01
Ik heb een 2,5 jaar oude iPhone 6s met batterijproblemen. Hoog tijd om te upgraden zou je denken. Er zijn nu 3 opties mogelijk:
  • Batterij vervangen voor € 30 bij de Apple Store en nog een jaartje volhouden
  • Tweedehands iPhone 7 kopen
  • Tweedehands iPhone 8 kopen
Wat lijkt jullie het verstandigst? Ik twijfel zelf heel erg namelijk.. Alvast bedankt :)

[ Voor 12% gewijzigd door Suren01 op 23-08-2018 23:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Suren01 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:11:
Ik heb een 2,5 jaar oude iPhone 6s met batterijproblemen. Hoog tijd om te upgraden zou je denken. Er zijn nu 3 opties mogelijk:
Wat lijkt jullie het verstandigst? Ik twijfel zelf heel erg namelijk.. Alvast bedankt :)
batterij vervangen en genieten van de verbetering icm iOS12 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 01-09 13:42
Suren01 schreef op donderdag 23 augustus 2018 @ 23:11:
Komt je iphone niet in aanmerking voor het volgende programma?
https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/

Als hij in aanmerking komt dan kan je misschien een gratis vervanging van de batterij krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28
Even een vraagje over m'n iPhone 7 Plus. M'n garantie verloopt op 24 september 2018 en de battery life staat nu op 96%. Is het aan te raden om voor de verminderde prijs die te laten vervangen nu dat het nog kan? En kom ik uberhaupt in aanmerking?

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

extreme8eight schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 08:54:
Even een vraagje over m'n iPhone 7 Plus. M'n garantie verloopt op 24 september 2018 en de battery life staat nu op 96%. Is het aan te raden om voor de verminderde prijs die te laten vervangen nu dat het nog kan? En kom ik uberhaupt in aanmerking?
96% is heel goed, dat is zonde en zal denk ik niet vervangen worden. als je op 78-82% zit is het wel de moeite waard.
@SacredRose als je naar Apple gaat checkt men je iPhone. als blijkt dat er garantie is of anders, hoef je niets te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
BertP schreef op dinsdag 31 juli 2018 @ 09:47:
[...]

Helaas geeft Amac aan dat ze geen reparaties uitvoeren aan telefoons waar geen originele onderdelen inzitten. Lastige situatie dus, ik had beter moeten opletten toen ik met deze partij in zee ging. Ik zal jullie op de hoogte houden van de situatie.
Is er nog iets gebeurt in de tussentijd? Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suren01
SacredRose schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 00:57:
[...]

Komt je iphone niet in aanmerking voor het volgende programma?
https://www.apple.com/nl/...one6s-unexpectedshutdown/

Als hij in aanmerking komt dan kan je misschien een gratis vervanging van de batterij krijgen.
Nee kom niet in aanmerking. M’n batterij staat nu op 78% en kreeg een aanbod om een iPhone 7 32 GB incl aankoopbon en alle accessoires over te nemen voor €350. Dat laat me dus twijfelen, want is een iPhone 7 de 100 eu waard? (Ik verkoop de 6s voor zo’n 250). Opzich had ik aan mn 6s al genoeg, alleen dit batterijprobleem dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertP
Volkan1984 schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 10:34:
[...]

Is er nog iets gebeurt in de tussentijd? Ben wel benieuwd.
Zeker, uiteindelijk heeft interpolis mij een bedrag uitgekeerd om mij schadeloos te stellen. Hiervoor moet ik wel mijn iPhone opsturen en deze gaan zij vermoedelijk samen met Swoop opknappen en verkopen als refurbished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Heb je wel eens een paar keer de battery helemaal laten leeglopen? Na een calibratie wil de telefoon wel eens andere waardes weergeven.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Laatst online: 19:28
4POX schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 12:40:
[...]

Heb je wel eens een paar keer de battery helemaal laten leeglopen? Na een calibratie wil de telefoon wel eens andere waardes weergeven.
Helemaal durf ik dit niet te doen aangezien dit eventueel schade kan meebrengen aan de batterij. Tenzij dit niet klopt.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

extreme8eight schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 13:24:
[...]

Helemaal durf ik dit niet te doen aangezien dit eventueel schade kan meebrengen aan de batterij. Tenzij dit niet klopt.
Ah. Iemand die is opgegroeid met nicd en nimh batterijen in zijn telefoon ;)

Kan geen kwaad omdat de batterij beveiligd is. De telefoon schakelt zichzelf uit voordat de batterij echt leeg is.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Laatst online: 17-12-2023
Iemand een idee waar ik kan zien hoeveel laadcycli mijn iphone 7 plus heeft gehad? In het batterijconditie scherm is het niet te zien

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

4POX schreef op vrijdag 24 augustus 2018 @ 14:44:
[...]

Ah. Iemand die is opgegroeid met nicd en nimh batterijen in zijn telefoon ;)

Kan geen kwaad omdat de batterij beveiligd is. De telefoon schakelt zichzelf uit voordat de batterij echt leeg is.
Gekke is juist dat L-ion er niet tegen kan om volledig leeg te zijn, en ook het beste bewaard kan worden terwijl hij niet 100% vol is.
Maar inderdaad, elektronica beveiligd tegenwoordig het laden, ontladen en kortsluiting. Ook bij bijv 18650 batterijen intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

iantje31 schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:11:
Iemand een idee waar ik kan zien hoeveel laadcycli mijn iphone 7 plus heeft gehad? In het batterijconditie scherm is het niet te zien
Coconutbattery kan dat voor je doen. Sluit je telefoon met een kabel aan en je kan het uitlezen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Get!em schreef op zaterdag 25 augustus 2018 @ 14:28:
[...]

Gekke is juist dat L-ion er niet tegen kan om volledig leeg te zijn, en ook het beste bewaard kan worden terwijl hij niet 100% vol is.
Maar inderdaad, elektronica beveiligd tegenwoordig het laden, ontladen en kortsluiting. Ook bij bijv 18650 batterijen intern.
Alleen 18650 met een protection chip. Normale 18650's hebben geen beveiliging. Dus pas op waar je ze inplaats. Ik heb een paar 18650's die ik in een zaklamp gebruik. DIe heeft geen beveiliging. Ik laad ze daarom wat vaker op

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een jaar gebruik Iphone 7S heb ik de batterij op 93% staan. Het gekke is is dat dit soms wijzigt naar 91 tot 94%. Ik laadt 'm express op aan een 0.5A lader en niet een 2A lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 19:48
Ik heb net even mijn batterij op mijn iphone 7 gecontroleerd en staat nu op 86%. Is het de moeite om deze dit jaar nog te laten vervangen tegen voordeeltarief?

Duurt het vervangen van de batterij trouwens lang? Als ik meerdere dagen dan zonder gsm zit wordt de vervangen minder interresant als er geen noodzaak voor is. En hebben mensen ervaring met dit te laten doen bij Switch? Zij zijn wel 10€ duurder, maar is mijn thuisstad. Een treinticket van 12€ kopen voor een besparing van 10€ is nu ook niet zo slim, behalve als de service echt wel verschillend is.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

dengregg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:50:
Ik heb net even mijn batterij op mijn iphone 7 gecontroleerd en staat nu op 86%. Is het de moeite om deze dit jaar nog te laten vervangen tegen voordeeltarief?

Duurt het vervangen van de batterij trouwens lang? Als ik meerdere dagen dan zonder gsm zit wordt de vervangen minder interresant als er geen noodzaak voor is. En hebben mensen ervaring met dit te laten doen bij Switch? Zij zijn wel 10€ duurder, maar is mijn thuisstad. Een treinticket van 12€ kopen voor een besparing van 10€ is nu ook niet zo slim, behalve als de service echt wel verschillend is.
Ja, 86% gaat al de mindere kant op. -/bij AMAC kost het €39,-/ Ik zou een afspraak maken, dan weet je zeker hoe het verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
Weten jullie misschien wat er aan de hand us als de camera constant trilt van iPhone 7 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

cem. schreef op vrijdag 31 augustus 2018 @ 23:57:
Weten jullie misschien wat er aan de hand us als de camera constant trilt van iPhone 7 ?
Misschien is de stabilisator stuk. Als ik het correct heb zijn die kleine motoren die de lens bewegen als tegencompensatie voor jouw bewegingen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cem.
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-09 06:03
4POX schreef op zaterdag 1 september 2018 @ 08:48:
[...]

Misschien is de stabilisator stuk. Als ik het correct heb zijn die kleine motoren die de lens bewegen als tegencompensatie voor jouw bewegingen.
Als ik camera app uitzet en weer aanzet dan doet hij weer maar als je met je iPhone 7 iets beweegt dan begint weer te trillen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:53
dengregg schreef op maandag 27 augustus 2018 @ 11:50:

Ik heb maandag om 10.30 uur een afspraak in Amsterdam bij de Apple Store voor het vervangen van 3 batterijen (iPhone 7, 6+ en SE). We maken er maar gelijk een dagje Amsterdam van met de kinderen. Het is wel te hopen dat ik dezelfde dag de 3 toestellen kan ophalen want anders heeft het weinig zin.

Iemand ervaring in de Apple Store met het vervangen van de batterij? De iPhone 7 is nu 1,5 jaar oud (gekocht via Tele2) en zit op 82.7% volgens Coconut Battery. Valt het vervangen van deze batterij nog onder iets van Garantie?
Pagina: 1 ... 67 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.