Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BertP
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 23:49
Zijn er meer mensen die op een iPhone 7 en ios 11.0.3 last hebben van battery drains door Safari? Mijn iPhone is dan erg warm en brand dan in een half uur bijna 40% van de accu er door.

Batterij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:16
BertP schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:54:
Zijn er meer mensen die op een iPhone 7 en ios 11.0.3 last hebben van battery drains door Safari? Mijn iPhone is dan erg warm en brand dan in een half uur bijna 40% van de accu er door.

[afbeelding]
schone installatie doen met 11.1 moet het hopelijk opgelost zijn :)

[ Voor 7% gewijzigd door Nick25 op 01-11-2017 10:22 ]

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
Als ik hiernaar kijk: YouTube: iPhone X vs iPhone 7 Plus Camera Test Comparison

Dan vind ik de 7+ net zo goed, maar dat is mijn mening he :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mike30
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-08 21:41
sderooij schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:16:

Dat staat ook veel in de comments onder het filmpje. Voor mij doen ze het ook allebei net zo goed. Ik zie ook wel eens foto's voorbij komen dat ik denk van hoe krijg je het voor elkaar om zo'n foto te maken?
Ooit eens een gezien van een vriend van mij die maakte een foto met z'n s7 toen z'n zoontje in zo'n opblaasbad sprong. Haarscherp en de plons water zag er ook goed uit met goed detail. Zoiets krijg ik echt niet voor elkaar.
Zal van de winter eens kijken of ik hier in het park wat fotos kan maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• extreme8eight
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 19:28
sderooij schreef op zondag 5 november 2017 @ 17:16:

Denk er ook zo over. Ik hou nog minstens een jaar de iPhone 7 plus. Nog steeds een fijn toestel. Heb deze nu een tweetal maandjes bijna, enorm tevreden.

PSN: extreme8eight

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
Ik heb gister maar een iPhone 7 Jet Black gehaald, had net 2 maand een iPhone 6 (overstap van Galaxy S7 naar iPhone, wilde het eens proberen) maar was niet echt blij met de snelheid en de foto kwaliteit van de 6. Nu even met de 7 gespeeld en pfoe, wat een snel ding. Nu alleen nog een hoesje vinden.. Vind het maar niks een telefoon zonder bescherming.

De 6 maar aan m'n vriendin gegeven, die is er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Mag ik vragen wat jouw eerste indruk is van de kwetsbaarheid van de kleur JetBlack? Is het echt zo gevoelig voor krassen / vingerafdrukken e.d. zoals ik lees, of zeg je als 'ervaringsdeskundige': valt mij nog heel erg mee / tegen. Ik zit namelijk op de wip en weet nog niet welke kleur ik zal kiezen. Ik weet wel welke ik mooier vind...
BlazeMuis schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 10:43:
Ik heb gister maar een iPhone 7 Jet Black gehaald, had net 2 maand een iPhone 6 (overstap van Galaxy S7 naar iPhone, wilde het eens proberen) maar was niet echt blij met de snelheid en de foto kwaliteit van de 6. Nu even met de 7 gespeeld en pfoe, wat een snel ding. Nu alleen nog een hoesje vinden.. Vind het maar niks een telefoon zonder bescherming.

De 6 maar aan m'n vriendin gegeven, die is er blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:31
GEi schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:49:
Mag ik vragen wat jouw eerste indruk is van de kwetsbaarheid van de kleur JetBlack? Is het echt zo gevoelig voor krassen / vingerafdrukken e.d. zoals ik lees, of zeg je als 'ervaringsdeskundige': valt mij nog heel erg mee / tegen. Ik zit namelijk op de wip en weet nog niet welke kleur ik zal kiezen. Ik weet wel welke ik mooier vind...

[...]
Persoonlijk heb ik hier niet veel last van, evenveel vingerafdrukken als op de glazen achterkant van een S7. Echter gebruik ik wel altijd een hoesje om mijn telefoons en er gaat om deze iPhone 7 dan ook een doorzichtig hoesje. Qua krassen, ik kan er nog geen 1 vinden en ik heb de telefoon bijna de hele dag in mijn zak gehad en meerdere keren op een bureau neergelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Bedankt voor je snelle reactie. Dan ben ik overtuigd en zal ik ook voor de JetBlack gaan.
BlazeMuis schreef op dinsdag 7 november 2017 @ 15:53:
[...]

Persoonlijk heb ik hier niet veel last van, evenveel vingerafdrukken als op de glazen achterkant van een S7. Echter gebruik ik wel altijd een hoesje om mijn telefoons en er gaat om deze iPhone 7 dan ook een doorzichtig hoesje. Qua krassen, ik kan er nog geen 1 vinden en ik heb de telefoon bijna de hele dag in mijn zak gehad en meerdere keren op een bureau neergelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
wat is eigenlijk een normaal percentage verlies van de batterij? Na 200 keer opladen is er nu bijna 10% vanaf, en ik moet zeggen dat ik dat wel begin te merken op een dag. Die 10% minder accu is soms net het verschil tussen wel en niet de dag halen. Maar bestaat er een lijstje met wat normaal is ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 16:24:
[...]

Hier idem zelfde issue alleen ga je hier geen oplossing vinden. Het ligt namelijk aan de gebruiker en niet aan Apple volgens een vocale minderheid.

Wij zijn niet de enige trouwens: https://forums.macrumors....ce-update.2069726/page-27
Ja, nogal logisch.
We kunnen niet met zijn alle ruiken wat voor apps er worden gebruikt,
En wat de apps in achtergrond doen.
Het mooie zou zijn als je bijvoorbeeld veranten Facebook apps en YouTuve verwijderd van je telefoon.
Misschien dat dan de accuprestaties beter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
drusloos schreef op woensdag 15 november 2017 @ 13:00:
wat is eigenlijk een normaal percentage verlies van de batterij? Na 200 keer opladen is er nu bijna 10% vanaf, en ik moet zeggen dat ik dat wel begin te merken op een dag. Die 10% minder accu is soms net het verschil tussen wel en niet de dag halen. Maar bestaat er een lijstje met wat normaal is ofzo?
ikzelf merk er niks van, heb altijd nog 50% over eind vd dag, bij fors gebruik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
Hoe zit het met een toestel dat nog geen 1 jaar oud en die nu al kuren heeft met het opstarten. Toestel blijft rebooten op Apple logo heb al een restorz gedaan en ios11 er al opgezet maar blijft hetzelfde.

Kan ik het toestel binnenbrengen bij een Apple Store/reseller? Zo ja wat hebben die van mij nodig buiten de iPhone/aankoop bewijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
JustSys schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:20:
Hoe zit het met een toestel dat nog geen 1 jaar oud en die nu al kuren heeft met het opstarten. Toestel blijft rebooten op Apple logo heb al een restorz gedaan en ios11 er al opgezet maar blijft hetzelfde.

Kan ik het toestel binnenbrengen bij een Apple Store/reseller? Zo ja wat hebben die van mij nodig buiten de iPhone/aankoop bewijs
Apple opbellen en dan halen ze hem met UPS bij je op ;) Moet die wel nog binnen het jaar zitten. Buiten het jaar moet je naar je verkooppunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
ik blijf wat rare dingen hebben met mijn 7 plus. Ik heb net 59% batterij, dan loopt hij ineens naar 50%, dus in 10 seconden zie je hem procent voor procent naar beneden lopen. Dan start ik hem opnieuw op. Is die weer 58%, dan loopt hij weer naar beneden, en daarna springt die 3% omhoog en blijft het zo.. Ik ben iemand die vrij zuinig is met zijn batterij, en zit nu nog binnen het jaar qua garantie (hoewel ik hem in de apple store heb gekocht en na 1 jaar dus ook daarheen kan). Gewoon laten of toch een garantie kwestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:53
alwaysleft schreef op vrijdag 17 november 2017 @ 19:26:
[...]

Apple opbellen en dan halen ze hem met UPS bij je op ;) Moet die wel nog binnen het jaar zitten. Buiten het jaar moet je naar je verkooppunt.
Ze halen hem alleen thuis op als je AppleCare+ hebt, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Volkan1984 schreef op zondag 19 november 2017 @ 00:08:
[...]

Ze halen hem alleen thuis op als je AppleCare+ hebt, is mijn ervaring.
Nee hoor, nog vorig jaar met iPhone 6 meegemaakt.

Verwijderd

*spam*

[ Voor 97% gewijzigd door Daedalus op 01-12-2017 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
Zojuist is mijn telefoon 2x spontaan uitgevallen bij het checken van wat Facebook posts terwijl mijn batterij nog 60% had. Scherm helemaal zwart maar de home button reageerde nog. Eerste reset liep opnieuw in de soep bij ontgrendeling Sim pincode. Vervolgens hard reset gedaan, kwam eerst dat stekkertje in beeld en daarna boote de telefoon wel gewoon door met 58% batterij over en geen spoortje van ellende meer tegengekomen.

Bijzonder opmerkelijk allemaal, eerder deze week ook apps meegemaakt die spontaan crashen. Wellicht vanavond backup maken en volledige restore uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Ook op iPhone 6 + verschillende app crashes gehad deze week. Zou het aan de laatste update kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Mijn telefoon is na iets meer dan één jaar een beetje aan het klooien met de batterij, hij stopt er inmiddels al mee op 43%..

Kan ik hiermee gewoon terug naar de winkel gaan tbv. garantieclaims of maak ik hiermee geen kans mee omdat dit een batterijkwestie betreft? Ik weet niet hoe dat tegenwoordig geregels is sinds een batterij is geïntegreerd in een telefoon.. Weet iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hoiz schreef op vrijdag 1 december 2017 @ 17:36:
Mijn telefoon is na iets meer dan één jaar een beetje aan het klooien met de batterij, hij stopt er inmiddels al mee op 43%..

Kan ik hiermee gewoon terug naar de winkel gaan tbv. garantieclaims of maak ik hiermee geen kans mee omdat dit een batterijkwestie betreft? Ik weet niet hoe dat tegenwoordig geregels is sinds een batterij is geïntegreerd in een telefoon.. Weet iemand hier een antwoord op?
Ik zou er in ieder geval eens mee langs een Apple winkel gaan, want zo snel zoveel minder is niet normaal!
Al eens een batterij reset gedaan?

Stap 1:
Als de batterij 20% of minder aangeeft sluit dan je iPhone (of iPad) aan via de origineel meegeleverde USB Kabel en adapter.

Stap 2:
Houdt de aan/uit knop en de homeknop tegelijk ingedrukt vast, totdat je het Apple logo weer ziet. Op dit moment zal je telefoon een ‘harde reset’ krijgen en de iPhone zal beginnen met het kalibreren van de accu.

Stap 3:
Laat de iPhone/ iPad aan de lading liggen totdat deze de 100% bereikt, dit kan (vooral de laatste percentages) even duren. Haal het apparaat niet van de stroomtoevoer af.

Stap 4:
Nadat de iPhone aangeeft 100% vol te zijn dien je hem nog ca. 45 tot 60 minuten aan de lader te laten liggen. Je iPhone zal nu beter weten wat de 100% status inhoudt en kan daardoor ook beter bepalen wat je nulpunt is in batterij gebruik.
Na deze 4 stappen is uw iPhone weer zo goed als nieuw als het om de accuduur indicatie gaat, deze stap kan u meerdere malen uitvoeren al naar gelang u er mee te maken krijgt en er hinder van ondervindt.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arco_kolken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05-2023
Ik wil een nieuwe iPhone gaan aanschaffen. Mijn 5s heeft zijn langste tijd wel zo’n beetje gehad. Raden jullie de 7(+) aan? De prijs van 8 en X is mij wel wat te hoog. Is de 7 een goede optie? Ik zit deze week in hong kong dus kan misschien wat goedkoper er 1 kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
arco_kolken schreef op maandag 11 december 2017 @ 08:17:
Ik wil een nieuwe iPhone gaan aanschaffen. Mijn 5s heeft zijn langste tijd wel zo’n beetje gehad. Raden jullie de 7(+) aan? De prijs van 8 en X is mij wel wat te hoog. Is de 7 een goede optie? Ik zit deze week in hong kong dus kan misschien wat goedkoper er 1 kopen
Ik raad een 7 of een 8 - Plus aan.
Zellf zou ik hem in een plaats kopen waar de garantie goed is en ondersteuning voor de juiste banden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Laatst online: 04-02-2023
Het voordeel is dat als je de 8 Plus koopt deze weer langer updates krijgt dan de 7 en de 8 Plus gaat langer mee met de batterij en is sneller!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
7+ is (nog steeds) een hele goede telefoon! Daarmee zeg ik niet dat je de 8+ moet uitsluiten.
Als je latest & greatest wilt, dan zou ik voor de 8+ gaan (alhoewel het verschil tussen 7+ en 8+ miniem is).

Ik ga voorlopig nog niet upgraden vanaf mijn 7+ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arco_kolken
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-05-2023
sderooij schreef op maandag 11 december 2017 @ 19:54:
[...]

7+ is (nog steeds) een hele goede telefoon! Daarmee zeg ik niet dat je de 8+ moet uitsluiten.
Als je latest & greatest wilt, dan zou ik voor de 8+ gaan (alhoewel het verschil tussen 7+ en 8+ miniem is).

Ik ga voorlopig nog niet upgraden vanaf mijn 7+ :)
Nee, ik hoef niet perse de latest & greatest te hebben. Vooral niet als verschillen minimaal zijn maar je wel de hoofdprijs voor het nieuwste model betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
arco_kolken schreef op dinsdag 12 december 2017 @ 08:09:
[...]

Nee, ik hoef niet perse de latest & greatest te hebben. Vooral niet als verschillen minimaal zijn maar je wel de hoofdprijs voor het nieuwste model betaalt.
Ik ook niet persé, maar ik vind de iPhone 8 en 8 Plus wel een nadeel hebben en dat is toch wel het glas.
(ook al heb ik er een hoesje over heen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zijn hier nog mensen die Geekbench benchmarks hebben gedraaid naar aanleiding van een update en downgraden van performance irl batterij status.

In het verleden is mijn iPhone 7 bij minder dan 40% al meerdere keren uitgevallen.

• drusloos
Als je je batterij laat vervangen bij apple zelf, is je 7plus dan nog waterdicht erna? Of vervalt dat na het vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Selmer
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12:49
drusloos schreef op donderdag 21 december 2017 @ 18:29:
Als je je batterij laat vervangen bij apple zelf, is je 7plus dan nog waterdicht erna? Of vervalt dat na het vervangen?
Ze geven sowieso geen garantie op waterdichtheid.

Ik verwacht dat ze bij Apple zelf de adhesive tapes voor 'waterdichtheid' vervangen indien noodzakelijk.

Kan echter geen bron vinden om dat te verifiëren. Beste om even contact op te nemen met Apple via telefoon/chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Miki schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:57:
Zijn hier nog mensen die Geekbench benchmarks hebben gedraaid naar aanleiding van een update en downgraden van performance irl batterij status.

In het verleden is mijn iPhone 7 bij minder dan 40% al meerdere keren uitgevallen.
7+ hier, en nog geen enkele klacht gehad zover, zelfde score als de afgelopen 6 maanden... :)
Zit op 89.88% gezondheid van de batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Miki schreef op woensdag 20 december 2017 @ 12:57:

Ik snap niet dat dit ook is opgegaan voor de iPhone 7. In 1 jaar zal een accu toch niet dusdanig slijten dat terugklokken nodig is. De 7+ heeft sowieso minder last van slijtage en dat de iPhone dan uitvalt vanwege de grotere accucapaciteit, toch heb ik op mijn 7+ een geekbench gedaan en kom ik gek genoeg hoger uit dan zou moeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Ik vind het jammer, dat er teveel mensen zijn die ongenuanceerd bezig zijn in het slijtage verhaal.
Best wel teleurstellend om jong-volwassenen of volwassenen te zien vechten wat nou het beste is.
Dit gedoe geldt niet alleen hier, maar ook op Reddit. Gewoon jammer dit.

Het wordt er niet gezellig op om iedereen af te schieten en het wordt er niet beter op als mensen zoveel detail(s) achterwegen wordt gehouden wat er precies mis is het toestel of wat dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chippie777
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:41
Zelfde overweging hier. Ik heb hier een 5S 64 GB denk er ook over om voor de 7 te gaan. Zeker refurbished is deze best redelijk betaalbaar aan te schaffen. Aan de andere kant, ik houd wel van een “hoog” gadget gehalte maar ja dan zal ik de beurs moeten trekken.
Maar goed, een overstap van een 5S naar een 7 lijkt mij dan wel weer een gigantische stap, of toch meer inversteren en voor een 8 gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
chippie777 schreef op woensdag 27 december 2017 @ 09:07:
[...]

Zelfde overweging hier. Ik heb hier een 5S 64 GB denk er ook over om voor de 7 te gaan. Zeker refurbished is deze best redelijk betaalbaar aan te schaffen. Aan de andere kant, ik houd wel van een “hoog” gadget gehalte maar ja dan zal ik de beurs moeten trekken.
Maar goed, een overstap van een 5S naar een 7 lijkt mij dan wel weer een gigantische stap, of toch meer inversteren en voor een 8 gaan?
die vraag is eerder gesteld ( ;-) ) , en ook daar was mijn antwoord;
wat wil je, wil je latest & greatest (draadloos laden)? Ga dan voor de 8. Ik heb een 8 via de zaak, en een 7 plus prive. De 7plus is mijn 'daily driver' en werkelijk waar, ik merk geen verschil (camera & snelheid).

Draadloos opladen gebruik ik niet, meer een gimmick dan een echte feature voor mij persoonlijk.

Mijn advies zou zijn: ga lekker voor de 7 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Apple komt in Amerika nu met een mededeling dat je je iphone een nieuwe batterij kan geven voor $29 ipv $79 vanwege de updates die de iphone vertragen. Ik snap niet helemaal als ik de koers bekijk van euro naar dollar dat wij dan €89 betalen, maar dat is een ander verhaal. Ik vraag me af of wij dan voor €39 een nieuwe batterij kunnen laten plaatsen. Zelf heb ik de 7+ en verwacht ik niet dat ik last ga hebben van de vertraging, wel zal over 1 jaar mijn batterij slechter zijn, en hoop ik dat ik ook voor dat bedrag mijn batterij kan laten vervangen om zo nog 2 jaar met mijn 7+ te doen

Bron: https://www.apple.com/iphone-battery-and-performance/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
drusloos schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 02:20:
Apple komt in Amerika nu met een mededeling dat je je iphone een nieuwe batterij kan geven voor $29 ipv $79 vanwege de updates die de iphone vertragen. Ik snap niet helemaal als ik de koers bekijk van euro naar dollar dat wij dan €89 betalen, maar dat is een ander verhaal. Ik vraag me af of wij dan voor €39 een nieuwe batterij kunnen laten plaatsen. Zelf heb ik de 7+ en verwacht ik niet dat ik last ga hebben van de vertraging, wel zal over 1 jaar mijn batterij slechter zijn, en hoop ik dat ik ook voor dat bedrag mijn batterij kan laten vervangen om zo nog 2 jaar met mijn 7+ te doen

Bron: https://www.apple.com/iphone-battery-and-performance/
Ik weet nog steeds niet wat de daadwerkelijke reden is van Apple om dit systeem in te bouwen. Is het verkoop stimuleren? Ik denk zelf van niet, want Apple verkoopt zichzelf bij de Apple aanhangers. Is het de consument beveiligen tegen een snelle vervanging van accu of zelfs gehele telefoon? Nee, dat denk ik ook niet. Apple is normaal een bedrijf die je vanalles erbij laat kopen en ook vervangen. Is het garantie omzeilen van een snel terugvallende accu om op een lagere kloksnelheid verder te gaan en de gebruikers het idee te blijven geven dat je nog steeds jaren met een iPhone kan doen? Zou kunnen, maar wil Apple de naam en de ervaring van een soepele foon op het spel zetten voor het niet vervangen van een accutje? Bovendien wil Apple graag verkopen, maar ook de trouwe gebruikers het idee blijven geven dat de producten jarenlang meegaat. Ik snap er helemaal niks van. Apple heeft zo’n ongelooflijke sterke positie bij haar trouwe klanten. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, waardoor ze met elke aantijging en een willekeurige reden zullen wegkomen.

OT:
Ik hoop wel dat ze iets langer de accu-korting zullen blijven hanteren. Minstens 2 jaar na aanschaf van een foon en hier moet ook de iPhone X in meegenomen worden. Dus minstens tot eind 2019. De aanpassing is nog niet gemaakt en de iPhones die voor die tijd zijn uitgebracht moeten allemaal worden meegenomen.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Redondo1982 schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 07:40:
[...]

Ik weet nog steeds niet wat de daadwerkelijke reden is van Apple om dit systeem in te bouwen. Is het verkoop stimuleren? Ik denk zelf van niet, want Apple verkoopt zichzelf bij de Apple aanhangers. Is het de consument beveiligen tegen een snelle vervanging van accu of zelfs gehele telefoon? Nee, dat denk ik ook niet. Apple is normaal een bedrijf die je vanalles erbij laat kopen en ook vervangen. Is het garantie omzeilen van een snel terugvallende accu om op een lagere kloksnelheid verder te gaan en de gebruikers het idee te blijven geven dat je nog steeds jaren met een iPhone kan doen? Zou kunnen, maar wil Apple de naam en de ervaring van een soepele foon op het spel zetten voor het niet vervangen van een accutje? Bovendien wil Apple graag verkopen, maar ook de trouwe gebruikers het idee blijven geven dat de producten jarenlang meegaat. Ik snap er helemaal niks van. Apple heeft zo’n ongelooflijke sterke positie bij haar trouwe klanten. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, waardoor ze met elke aantijging en een willekeurige reden zullen wegkomen.

OT:
Ik hoop wel dat ze iets langer de accu-korting zullen blijven hanteren. Minstens 2 jaar na aanschaf van een foon en hier moet ook de iPhone X in meegenomen worden. Dus minstens tot eind 2019. De aanpassing is nog niet gemaakt en de iPhones die voor die tijd zijn uitgebracht moeten allemaal worden meegenomen.
Ten eerste, iedereen heeft het over een iPhone. Terwijl mijn eerste nieuwe iPod Touch ook zomaar uitviel.
Ik weet niet zeker of een iPhone wel te vergelijken is met een andere smartphone.
Wat ik mij afvraag is... (Aan iedereen die verstand heeft)

-Wat zou jij doen om een apparaat vanuit de standy-by zo mogelijk te laten reageren op input van de gebruiker?

A: Zou jij langzaam de de processor snelheid opbouwen en zorgen dat apparaat wat traag reageert en pas na een korte tijd (Afhankelijk van de gebruikte app of wat dan ook) de kloksnelheid omhoog schroeven?

B: In één keer een burst geven aan de CPU en zorgen dat er zo snel mogelijk gegevens worden verwerkt?

Het is niks voor niks dat de Apple SoCs zo snel zijn, er wordt gewoon één keer gewoon veel gevraagd.
Je wilt de latency van een apparaat of wat dan ook zo klein mogelijk maken om stroom te besparen.
Zeker op een draagbaar apparaat.

Offtopic.
Wist jij dat vóór Android 7.0 een apparaat die Wi-Fi kreeg elke app afging om te zeggen dat dit nu Wi-Fi kan gebruiken in plaats van 4G/3G?
En dat het onwijs veel energie van SoC vroeg om dit te verwerken.
When a device connected to Wi-Fi, for instance, a blast went out to every app on the system to announce the change. Any app that wanted to wake up and do something with the Wi-Fi connection could do so. Every app was free to do this all at once, so it often led to a low-memory situation and, if the device was being used, poor performance. If your apps are a big crowd waiting for Wi-Fi, the more recent JobScheduler API has them form an orderly line, while the old system-wide broadcast method was more of a stampede.
https://arstechnica.com/g...gigantic-smartphone/9/#h1

Het is onwijs moeilijk om te bepalen wat nou precies nodig is, omdat het verbruik per persoon anders is.

Wist jij, dat als jij WhatsApp opende dat er dan pas echt verbinding is met het netwerk?
dat gaat zo snel dat jij dat bijna niet door hebt.

Nu is de vraag aan jouw, Hoe krijg ik dan toch WhatsApp notificaties binnen als WhatsApp geen netwerk heeft?

[ Voor 3% gewijzigd door Berlinetta op 29-12-2017 15:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Berlinetta schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 15:57:
[...]

Nu is de vraag aan jouw, Hoe krijg ik dan toch WhatsApp notificaties binnen als WhatsApp geen netwerk heeft?
Notification center op je device, verbonden met de APN ;) die het pas doorstuurd naar je app, als de verbinding al weer klaar is.

https://developer.apple.c...tionsPG/APNSOverview.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Laatst online: 23:34
Ik heb een iPhone 7+ die nu in aanmerking komt voor een battery change, mijn telefoon is nog geen jaar oud. Volgens een battery app heeft batterij nog geen slijtage, is het eigenlijk wel waard om nu die batterij te vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Lyca schreef op woensdag 3 januari 2018 @ 20:21:
Ik heb een iPhone 7+ die nu in aanmerking komt voor een battery change, mijn telefoon is nog geen jaar oud. Volgens een battery app heeft batterij nog geen slijtage, is het eigenlijk wel waard om nu die batterij te vervangen?
Wie zegt dat deze in aanmerking komt en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lyca
  • Laatst online: 23:34

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Je zou natuurlijk vlak voordat de iPhone 7 twee jaar oud wordt, een battery change kunnen aanvragen. Lukt dat niet onder garantie, dan is 29 euro voor een nieuwe accu nog steeds niet teveel. En kun je weer twee jaar vooruit. Snoep je mooi even twee jaar extra accu slijtage ervan af.

[ Voor 11% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 04-01-2018 11:44 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisDCT
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 29-08 16:54
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:44:
Je zou natuurlijk vlak voordat de iPhone 7 twee jaar oud wordt, een battery change kunnen aanvragen. Lukt dat niet onder garantie, dan is 29 euro voor een nieuwe accu nog steeds niet teveel. En kun je weer twee jaar vooruit. Snoep je mooi even twee jaar extra accu slijtage ervan af.
Ja, op deze manier is er wel een minpunt van de iphone minder. Over een jaar even nieuwe batterij erin en je kan weer 2 jaar langer met je mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
BeQuietAndDrive schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 11:44:
het volgende snap ik niet; alle telefoons sinds de Iphone 6 kunnen nu toch voor 29 euro een nieuwe batterij aanvragen? Ongeacht of er wel of geen slijtage is aan de batterij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

4POX

Everybody is wired

sderooij schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:10:
[...]

het volgende snap ik niet; alle telefoons sinds de Iphone 6 kunnen nu toch voor 29 euro een nieuwe batterij aanvragen? Ongeacht of er wel of geen slijtage is aan de batterij?
Is de telefoon daarna nog waterdicht? Ik geniet van de iPhone 7 doordat ik me totaal geen zorgen over regen of andere onheil hoef te maken.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

sderooij schreef op donderdag 4 januari 2018 @ 18:10:
[...]

Klopt, en het zou voor heel 2018 gelden. Dus zo lang mogelijk uitstellen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
BeQuietAndDrive schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:04:
[...]

Klopt, en het zou voor heel 2018 gelden. Dus zo lang mogelijk uitstellen ;)
Thanks.
Ik zit op 89% health op mijn 7+, dus doe dit vd zomer wellicht. Hopelijk is het dan lekker rustig gezien ik het gevoel heb dat het nu erg druk zal zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
  • Laatst online: 21:52
Hebben meer mensen nog steeds last dat als ze de onderkant van de iPhone 7 vastpakken tijdens het bellen de andere kant je niet meer hoort? Ik heb mijn toestel ter reparatie aangeboden maar ik kreeg een refurbished toestel terug met exact het zelfde probleem.. :-(

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Zit de microfoon niet ook aan de onderzijde? Of bedoel je dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FSXnoob
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-08 10:11
Wie helpt mijn buurvrouw en dr kleine ff, ik ben zelf Note8 klant dus kan dat niet :D

Haar kleine heeft haar code te vaak verkeerd ingedrukt en kan dus niet meer inloggen, maar ze hadden ook geen itunes gebruikt ooit, ze weten niet met welk mail er ooit ingelogd is, eigenlijk niks.. maar ze kunnen nu dus met geen mogelijkheid inloggen in de iPhone.

Is er een manier om de foon op fabrieksinstellingen te krijgen zonder in te loggen? of ander omweggetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Vedrano schreef op maandag 8 januari 2018 @ 16:02:
Wie helpt mijn buurvrouw en dr kleine ff, ik ben zelf Note8 klant dus kan dat niet :D

Haar kleine heeft haar code te vaak verkeerd ingedrukt en kan dus niet meer inloggen, maar ze hadden ook geen itunes gebruikt ooit, ze weten niet met welk mail er ooit ingelogd is, eigenlijk niks.. maar ze kunnen nu dus met geen mogelijkheid inloggen in de iPhone.

Is er een manier om de foon op fabrieksinstellingen te krijgen zonder in te loggen? of ander omweggetje?
Is hier ook wel eens gebeurd, niet heel erg.

De eerste keer wordt het toestel korte tijd geblokkeerd, vervolgens krijg je de mogelijkheid om het toestel te ontgrendelen met je 5 cijferige code. Dacht 10 minuten als het gebeurd, timer zie je in beeld.

Als je trouwens opzoek bent naar je AppleID lijkt het me handig als ze zoekt in 1 van haar meest gebruikte mailboxen op het woordje Apple. Er zullen namelijk ook wel apps zijn gedownload of gekocht zijn waardoor er een bevestiging is gestuurd, emailadres is bijna altijd je AppleID tenzij je een Apple user bent van het eerste uur.
Mocht dat niet baten dan kun je ook deze site gebruiken van Apple zelf: https://iforgot.apple.com...appleid#!&section=appleid
Hiermee zou je ook kunnen zoeken, maar ook hier heb je een email adres nodig :)

Lukt dat allemaal niet dan zul je met je aankoopbewijs Apple kunnen bellen, maar reken er maar op dat je een aantal pittige vragen krijgt om te kunnen aantonen dat je eigenaar bent van het toestel.

Edit:
Je zou ook hier nog even kunnen kijken al zijn de oplossingen wat draconisch van aard: https://support.apple.com/nl-nl/HT204306

[ Voor 7% gewijzigd door Miki op 09-01-2018 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 5S heeft het begeven, zit er aan te denken een 7 te kopen (met abonnement, heb niet genoeg om hem los te kopen). Heb er een gevonden voor 30 euro per maand, iemand toevallig nog toevallig iets goedkopers gespot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:02
sderooij schreef op vrijdag 5 januari 2018 @ 09:15:
[...]

Thanks.
Ik zit op 89% health op mijn 7+, dus doe dit vd zomer wellicht. Hopelijk is het dan lekker rustig gezien ik het gevoel heb dat het nu erg druk zal zijn :)
Misschien een echte noob vraag, maar aangezien dit, na jaren Android en WinMobile, mijn eerste iphone is, een 7+, hoe check ik die health level?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Rhodan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:30:
[...]

Misschien een echte noob vraag, maar aangezien dit, na jaren Android en WinMobile, mijn eerste iphone is, een 7+, hoe check ik die health level?
Door een app te installeren, ik gebruik zelf "Battery Life" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:02
sderooij schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:32:
[...]

Door een app te installeren, ik gebruik zelf "Battery Life" :)
Txs, net even gekeken en zegt 0%, perfect wordt gezegd. Toestel is van Juli vorig jaar, netjes dus.
Net ook maar even moeders 7+ gechecked, die is 3 weken jonger en hetzelfde resultaat.
Wat ik begreep, is de batterij actie heel 2018, over een 1/2 jaar nog eens checken.
Zodra zoon lief thuis met zijn 6, die ook nog maar eens checken.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
Rhodan schreef op woensdag 10 januari 2018 @ 09:47:
[...]

Txs, net even gekeken en zegt 0%, perfect wordt gezegd. Toestel is van Juli vorig jaar, netjes dus.
Net ook maar even moeders 7+ gechecked, die is 3 weken jonger en hetzelfde resultaat.
Wat ik begreep, is de batterij actie heel 2018, over een 1/2 jaar nog eens checken.
Zodra zoon lief thuis met zijn 6, die ook nog maar eens checken.
same here :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hier 13% slijtage, iPhone 7 is van oktober 2016.

Er is me wel opgevallen dat er nu twee battery life apps zijn, met precies dezelfde naam :?

Battery Life van Victor Robinson
Battery Life van RBT Digital LLC

[ Voor 63% gewijzigd door Miki op 10-01-2018 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canon_nl3
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15-08 04:30
Verwijderd schreef op dinsdag 9 januari 2018 @ 18:16:
Mijn 5S heeft het begeven, zit er aan te denken een 7 te kopen (met abonnement, heb niet genoeg om hem los te kopen). Heb er een gevonden voor 30 euro per maand, iemand toevallig nog toevallig iets goedkopers gespot?
KPN 2 GB per maand €168 eigen bijdrage en €17,- per maand
Edit: Als je al iets van KPN hebt :).

[ Voor 4% gewijzigd door Canon_nl3 op 10-01-2018 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Statz87
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 15-09 02:48
*snip* geen V&A op het forum.

[ Voor 86% gewijzigd door Daedalus op 10-01-2018 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naafkap
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 22:33
.

[ Voor 100% gewijzigd door Naafkap op 10-01-2018 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:23

4POX

Everybody is wired

Battery heatlth goed checken. Gebruikt coconutbattery op een Mac (als je die hebt)en lees de informatie uit met een kabel. Je kan dan ook het aantal cycles zien.

https://twitter.com/Rinkel/status/948892000962490372

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Mijn 7 plus is van december 2016 en battery health is 80%. Vind ik eigenlijk wel slecht.

Mijn MBP is van juni 2014 en heeft een battery health van 95%. Die heeft uiteraard wel minder cycli gehad.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Phusebox schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 05:44:
Mijn 7 plus is van december 2016 en battery health is 80%. Vind ik eigenlijk wel slecht.

Mijn MBP is van juni 2014 en heeft een battery health van 95%. Die heeft uiteraard wel minder cyclus gehad.
Dat heb je dan echt zelf gedaan, dat is bizar laag aangezien de van mij op 97% zit.

Maarja mijne ging ook twee dagen op één acculading mee. En en dat is nu niet meer het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Phusebox schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 05:44:

Mijn MBP is van juni 2014 en heeft een battery health van 95%. Die heeft uiteraard wel minder cyclus gehad.
Hoe en waarmee gemeten ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Berlinetta schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Dat heb je dan echt zelf gedaan, dat is bizar laag aangezien de van mij op 97% zit.

Maarja mijne ging ook twee dagen op één acculading mee. En en dat is nu niet meer het geval.
Zelf gedaan, ja dat klopt. Ding moet twee keer per dag opgeladen worden en ik gebruik hem niet eens veel. Vooral 's avonds een uurtje of anderhalf en 's ochtends een half uur.
Coconut en nog iets anders... weet ik niet meer.

[ Voor 17% gewijzigd door Phusebox op 11-01-2018 14:12 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Phusebox schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:11:
[...]

Zelf gedaan, ja dat klopt. Ding moet twee keer per dag opgeladen worden en ik gebruik hem niet eens veel. Vooral 's avonds een uurtje of anderhalf en 's ochtends een half uur.

[...]

Coconut en nog iets anders... weet ik niet meer.
leg je toestel eens aan de lader en hou de home en powerbutton ingedrukt tot Apple logo verschijnt.
dat lekker laten liggen tot je toestel 100% is en nog 30min langer. en meet dan nog eens

(org. Apple/MFI laadsyteem)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Berlinetta schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 14:00:
[...]

Hoezo is jouw maatstaf de maatstaf voor alles en iedereen hier? Ik zit zelf schommelend tussen de 82 en 85% in met batterij slijtage dus zo gek is die 80% niet als je je iPhone intensief gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Hoe zit het eigenlijk met als je je iphone hebt gekocht in de apple store en garantie. Ik heb mijn 7plus gekocht in de apple store amsterdam in december 2016. Nu wordt de batterij gratis vervangen als je nog garantie hebt, of voor 29 euro als je geen garantie meer hebt. Maar wanneer vervalt mijn garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-09 12:51
drusloos schreef op donderdag 11 januari 2018 @ 22:11:
Hoe zit het eigenlijk met als je je iphone hebt gekocht in de apple store en garantie. Ik heb mijn 7plus gekocht in de apple store amsterdam in december 2016. Nu wordt de batterij gratis vervangen als je nog garantie hebt, of voor 29 euro als je geen garantie meer hebt. Maar wanneer vervalt mijn garantie?
Garantie tot december 2018 uiteraard en ga er vanuit dat vervanging gewoon onder garantie gebeurd, buiten garantie is het dus die 29 euro.

Ik heb in mijn agenda september al genoteerd zodat ik gebruik kan maken om mijn accu te laten vervangen en kan mijn dochter er weer tegenaan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb last van dat ik met mijn 7 plus niet te verstaan ben op bepaalde momenten. Als ik op bed lig en de telefoon aan mijn oor heb en dan ga liggen waardoor de microfoon aan de achterkant bedekt is maar aan de onderkant niet, dan ben ik niet te verstaan. Als ik dan weer rechtop ga zitten ben ik wel te verstaan. Het zou kunnen dat mijn microfoon aan de onderkant stuk is, ik weet niet hoe ik dit test. Ook kan het misschien aan het netwerk liggen? Ik heb bellen via 4G aan staan. Meer mensen met een soortgelijk probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 23-07 10:05
Heb zelf van de zomer een iPhone 7 gekocht om mijn eigenlijk pas net nieuwe iPhone 5s(eind mei nieuw gekocht) in te ruilen voor de 7, kwam van Windows Phone af, de 5s leverde mij hele goede service, lekker snel Touch ID etc, maar naarmate ik mijn 7 nu een aantal maanden heb, lijkt het alsof hij en slomer is geworden en heb ervan af het begin al problemen mee, eerst een kapot scherm(niet door een barst of iets) Touch ID kapot, front facing camera stuk en zo kan ik nog wel even door, dit al na 1 1/2 maand na aankoop... kreeg bij de Apple store die zelfde dag nog een ''nieuwe'' echter nog altijd niet blij met het toestel omdat deze meer mankementen lijkt te tonen dan de 5s die ik had. Zit er nu dus aan te denken om mijn 7 te verkopen en het verlies te nemen om een SE te nemen, hoor graag of dit een verstandige keuze is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
drusloos schreef op zondag 21 januari 2018 @ 17:02:
Ik heb last van dat ik met mijn 7 plus niet te verstaan ben op bepaalde momenten. Als ik op bed lig en de telefoon aan mijn oor heb en dan ga liggen waardoor de microfoon aan de achterkant bedekt is maar aan de onderkant niet, dan ben ik niet te verstaan. Als ik dan weer rechtop ga zitten ben ik wel te verstaan. Het zou kunnen dat mijn microfoon aan de onderkant stuk is, ik weet niet hoe ik dit test. Ook kan het misschien aan het netwerk liggen? Ik heb bellen via 4G aan staan. Meer mensen met een soortgelijk probleem?
Exact dezelfe ervaring hier. Maar ik had dit ook met de 5s en de 6s. Liggend bellen lijkt niet mogelijk op een iPhone. Mijn provider is overigens KPN.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darud
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 09:01
Ik heb voor mijn vrouw een tweedehands iphone 7 plus gekocht ( MN4V2ZD/A), is er een manier om te achterhalen via het serienummer uit welk land de iphone afkomsting is?
Als ik de garantie op apple bekijk dan wordt dit namelijk aangegeven:
Dekking van reparaties en service: consumentenwetgeving niet van toepassing (internationale aankoop).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaZnGaNL
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 22:39
darud schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:09:
Ik heb voor mijn vrouw een tweedehands iphone 7 plus gekocht ( MN4V2ZD/A), is er een manier om te achterhalen via het serienummer uit welk land de iphone afkomsting is?
Dekking van reparaties en service: consumentenwetgeving niet van toepassing (internationale aankoop).
ZD – Luxembourg, Austria, Belgium, Monaco, Germany, France, Netherlands, Switzerland

Bron: https://www.premiuminfo.org/know-iphone-origin-country/

Jewel 4 Kids voor leuke haarknipjes voor baby's & kinderen, Chunks en de nieuwste rage van Loom Bands!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
darud schreef op maandag 22 januari 2018 @ 22:09:
De kans is vrij groot dat hij uit europa komt, buiten europa heb je namelijk soms dat hij niet op europese frequenties werkt. In europa is de garantieregeling hetzelfde, namelijk 2 jaar. Echter als hij niet bij apple is gekocht dan geldt er 1 jaar garantie bij de apple store, en het andere jaar moet je naar de winkel waar je hem hebt gekocht (de vorige eigenaar dus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
Ik heb diverse iPhones gehad de afgelopen jaren maar vind de 7 naar mijn beleving een irritant toestel.. bij de mediamarkt destijds een nieuwe gekocht die al snel na aankoop kuren ging tonen met touch id, accu en front camera daarna bij Apple een “nieuwe” gekregen, dit was niet veel beter en toont ook al zijn kuren. Heb een iPhone 3GS, 5 en een 5s gehad hiervoor maar naar mijn idee werkte deze toestellen toch prettiger. Morgen neem ik van een vriend voor een prikkie een nieuwe iPhone 5 over, helaas niet meer geseald :/ maar in werkelijkheid nooit gebruikt. Dus we gaan het zien. App support voor iOS 10 is nog goed en het 4” schermmaat vind ik weer een verademing.(terwijl dit averechts is in vergelijking met de massa mensen die een steeds grotere telefoon wilt.)

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken als de 5 me weer bevalt gaat de 7 de deur uit. :9

[ Voor 10% gewijzigd door Brekers op 04-04-2018 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Brekers schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:07:
Ik heb diverse iPhones gehad de afgelopen jaren maar vind de 7 naar mijn beleving een irritant toestel.. eerst eentje gekocht die al snel na aankoop nieuw kuren ging tonen met touch id, accu en front camera daarna bij Apple een “nieuwe” gekregen. Heb een iPhone 3GS, 5 en een 5s gehad hiervoor maar naar mijn idee werkte dit toestel toch prettiger. Morgen krijg ik van een vriend voor een prikkie een nieuwe iPhone 5 helaas niet meer geseald. :/ maar in werkelijkheid nooit gebruikt. Dus we gaan het zien. App support voor iOS 10 is nog goed en de schermmaat vind ik weer een verademing.(terwijl die averechts is vergeleken met de technologie met steeds grotere schermen)

Ben benieuwd hoe dit uit gaat pakken als de 5 me weer bevalt gaat de 7 de deur uit. :9
1 ding geef ik je garantie op, touch-id problemen zul je niet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
Hackus schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 17:43:
[...]
1 ding geef ik je garantie op, touch-id problemen zul je niet hebben. :)
Nee gelukkig niet hahaha! :D
Snel is de iPhone 7 wel... begrijp eigenlijk niet dat ik hem heb gekocht toen... foto's maken doe ik amper en gamen doe ik al niet... Alleen wat whatsapp/YouTube en social media.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Brekers schreef op dinsdag 3 april 2018 @ 18:08:
[...]

Nee gelukkig niet hahaha! :D
Snel is de iPhone 7 wel... begrijp eigenlijk niet dat ik hem heb gekocht toen... foto's maken doe ik amper en gamen doe ik al niet... Alleen wat whatsapp/YouTube en social media.
Ik zou er echt niet aan moeten denken om zover terug te gaan in de tijd.. 8)7, sinds 1,5 jaar heb ik mijn IPhone 7 en kwam vanaf een Iphone 5S maar wat een verademing was dat destijds.. Mijn 7 is ook enige tijd defect geweest en tijdelijk die 5S weer gebruikt maar wat was die traag :/

Kun je niet beter je toestel opnieuw aanmelden bij Apple ter reparatie zodat je wel weer een goed toestel hebt?

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
Runescom schreef op maandag 9 april 2018 @ 11:02:
[...]

Ik zou er echt niet aan moeten denken om zover terug te gaan in de tijd.. 8)7, sinds 1,5 jaar heb ik mijn IPhone 7 en kwam vanaf een Iphone 5S maar wat een verademing was dat destijds.. Mijn 7 is ook enige tijd defect geweest en tijdelijk die 5S weer gebruikt maar wat was die traag :/

Kun je niet beter je toestel opnieuw aanmelden bij Apple ter reparatie zodat je wel weer een goed toestel hebt?
Heb mijn 7 intussen al verkocht, vond het al niet echt fijn dat ik geen headphonejack had en mijn gebruik is zo minimaal dat ik met een 5 makkelijk overweg kan, misschien dat ik hem nog dit jaar verkoop en voor de SE ga, het 4 inch formaat vind ik zeker weten fijn. :)

Snel is de 5 in verhouding tot de 7 niet, maar zolang je ze niet naast elkaar legt is er niks aan de hand. hahaha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Brekers schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:21:
[...]

Heb mijn 7 intussen al verkocht, vond het al niet echt fijn dat ik geen headphonejack had en mijn gebruik is zo minimaal dat ik met een 5 makkelijk overweg kan, misschien dat ik hem nog dit jaar verkoop en voor de SE ga, het 4 inch formaat vind ik zeker weten fijn. :)

Snel is de 5 in verhouding tot de 7 niet, maar zolang je ze niet naast elkaar legt is er niks aan de hand. hahaha :+
Haha, goed argument.. :=)
De SE is dan in vergelijking met de 5 wel een heel stuk sneller.

Give 2 Get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brekers
Runescom schreef op maandag 9 april 2018 @ 21:34:
[...]

Haha, goed argument.. :=)
De SE is dan in vergelijking met de 5 wel een heel stuk sneller.
Ja was even snel tikken... hahahah... had in mijn vorige posts al vermeld dat ik diverse problemen had met dit model en ook meerdere keren bij de Apple Store ben geweest met de 7, mijn vertrouwen is in dit model gewoon weg helaas.

Wie weet in een korte periode kan veel veranderen.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Beetje apart probleem.
Mijn vriendin heeft een iPhone 7, haar man (ja sorry) heeft ook een iPhone.
Vanmiddag kreeg zij een melding van buienradar over regen in Pernis. Dit was echter niet haar locatie op dat moment, maar wel die van haar man...
hoe kan dat?

Zij had al vaker het idee dat hij haar locatie kon zien terwijl ze naar haar idee wat dat betreft alles uit had staan.

Iemand een idee hierover?

Alvast bedankt!

Groetjes
André

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runescom
Hebben er nog meer mensen last van niet te verstaan via bellen met Carplay sinds IOS 11.3.1? Of 11.3.0?
Via bluetooth geen problemen, maar via Carplay is het een drama.

Give 2 Get

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 14:00
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 23:55:
Hallo

Beetje apart probleem.
Mijn vriendin heeft een iPhone 7, haar man (ja sorry) heeft ook een iPhone.
Vanmiddag kreeg zij een melding van buienradar over regen in Pernis. Dit was echter niet haar locatie op dat moment, maar wel die van haar man...
hoe kan dat?

Zij had al vaker het idee dat hij haar locatie kon zien terwijl ze naar haar idee wat dat betreft alles uit had staan.

Iemand een idee hierover?

Alvast bedankt!

Groetjes
André
Zitten ze niet (nog) op hetzelfde Apple account? Ik zie veel mensen die dat doen, geen idee waarom.
Anders is ze gewoon stiekem bij haar man in Pernis geweest en is de locatie nog niet geüpdatet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Burner-
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-09 09:47
Runescom schreef op dinsdag 29 mei 2018 @ 15:44:
Hebben er nog meer mensen last van niet te verstaan via bellen met Carplay sinds IOS 11.3.1? Of 11.3.0?
Via bluetooth geen problemen, maar via Carplay is het een drama.
Gisteren aantal gesprekken gevoerd zonder probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Ik heb nu ongeveer 10 maanden een iPhone 7, welke ik elke dag heb opgeladen. Na het checken van de batterijcapaciteit kwam ik erachter dat hij er al 12% op achteruit is gegaan. Is dat normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 17:30
syltheboy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 02:24:
Ik heb nu ongeveer 10 maanden een iPhone 7, welke ik elke dag heb opgeladen. Na het checken van de batterijcapaciteit kwam ik erachter dat hij er al 12% op achteruit is gegaan. Is dat normaal?
Na 500 cycli zou je volgens Apple nog 80% van de oorspronkelijke capaciteit moeten hebben. Als je de iPhone de afgelopen 10 maanden elke dag hebt opgeladen zit je ongeveer op 300 laadcycli. Dat je dan nog 88% laadcapaciteit hebt is normaal en in lijn met wat Apple aangeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timpieturner
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 14-04 15:17
Ik heb mijn 7plus in November 2 jaar. Mijn batterij geeft nog 91% aan.
Heb hem iets minder dan 1x per dag opgeladen gemiddeld gezien. Dus zitten ongeveer op dezelfde waarde denk ik. Valt me niet tegen iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:16
Je kan em dit jaar nog voor €29 laten voorzien van een nieuwe batterij via Apple, dan begin je weer met een verse.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Voor m’n gevoel bleef de batterij van mijn iPhone 6 Plus een stuk beter. Batterij laten vervangen is eventueel een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

syltheboy schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 10:22:
Bedankt voor de reacties. Voor m’n gevoel bleef de batterij van mijn iPhone 6 Plus een stuk beter. Batterij laten vervangen is eventueel een optie.
6plus bij mij hier geeft op dit moment nog 91% aan, en heb hem sinds launch. Een 7 die ik er naast heb zit al op 94% terwijl die nog geen 1,5 jaar in gebruik is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een iPhone 7 van 17 maanden oud en op 87%. Het voelt echter als 60% en ben er dan ook niet tevreden over.

In december vervang ik hem voor max resultaat.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2018 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 10:53
Mijn 7 plus is van november 2016 en deze staat op 99%. Geen slechte prestatie.

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 12:44:
Hier een iPhone 7 van 17 maanden oud en op 87%. Het voelt echter als 60% en ben er dan ook niet tevreden over.

In december vervang ik hem voor max resultaat.
Dat ga ik waarschijnlijk ook wel doen tegen die tijd, dan zal hij ook op +/- 80% zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Leg je toestel eens aangesloten aan org. laadsysteem, en voer een harde reset uit. Dan lekker laten liggen tot 60min na 100% lading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Niet online
Hackus schreef op dinsdag 26 juni 2018 @ 16:33:
Leg je toestel eens aangesloten aan org. laadsysteem, en voer een harde reset uit. Dan lekker laten liggen tot 60min na 100% lading.
Bedankt voor de tip, ik ga het proberen! ;)
Pagina: 1 ... 66 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.