• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
iPhone 7 32 GB nu bij Bol.com voor 599,-
Alleen vandaag geldig staat er en max 2 per klant.

Toch maar een mat zwarte besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Gruijters op 16-09-2017 11:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
bitshady schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:14:
[...]

- system wide Adblocking! :) (en een custom host file)
- andere standaard browser instellen
- gui tweaks
- exchange policy cleaner (zodat ik niet de policy van mijn werk op mijn toestel krijg)
- automation zoals bv connect op thuis wifi, zet dan brightness vast, belvolume lager, etc
- alarm volume met fade in
- calendar op de lockscreen
- 2G/3G/LTE/WIFI switching (dit is echt een gigantische battery life saver, gebruik bv alleen 2G wanneer je een wifi connectie hebt)
- wifi scanning tool
- mods om spotify te verbeteren
- volume ampliflier

en vast nog wel andere dingen :)
- Ik koop apps geen reclame
- Gebruik Safari
- Geen zin in
- Ik hou het gescheiden
- Nee dankje, doe ik liever zelf
- Alarm gaat gewoon of op standje oorlog.
- Notificaties krijg ik van mijn kalander op mijn scherm
- Ik kan via Wi-Fi bellen en dus kan ik alles uitschakelen
- Ik kan ruiken of er 802.11 AC wave 2 met channelwidth 20/40/80/160 wordt gebruikt met beam forming en Multiple User Multiple Input Multiple Output.
-Prima kwaliteit
-Werkt prima

:D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PBP
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 20:48

PBP

StevoMark10 schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 10:47:
Ik ben van plan om de Golden Master op m'n iPhone 7 te installeren, alleen ben ik benieuwd of ik dan nog wel weer in het "normale" update schema terecht kom wanneer er een nieuwe update beschikbaar is? Iemand hier ervaring mee?
Ja , alleen na installatie het beta profiel verwijderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Apple iPhone 7 32GB voor €523,98 bij Mediamarkt

https://www.techtastic.nl...viert-dat-met-18-korting/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Werkt niet. Plaats maar in de winkelmand ;( Was het maar zo'n prijs. Had ik hem zo gekocht ;)

[ Voor 7% gewijzigd door alwaysleft op 18-09-2017 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:32
alwaysleft schreef op maandag 18 september 2017 @ 14:18:
[...]

Werkt niet. Plaats maar in de winkelmand ;( Was het maar zo'n prijs. Had ik hem zo gekocht ;)
Werkte vanmorgen nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Santee
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:37
Zo ver ik weet doen Apple producten nooit aan kortingsacties van de MediaMarkt mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
Santee schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:28:
Zo ver ik weet doen Apple producten nooit aan kortingsacties van de MediaMarkt mee.
staat nu achter dat die uitverkocht is, actie is alleen op de voorraadmodellen.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
Martinus schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:47:
[...]

staat nu achter dat die uitverkocht is, actie is alleen op de voorraadmodellen.
Voorraad in de winkel bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:02
alwaysleft schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 13:53:
[...]

Voorraad in de winkel bedoel je?
Daarnaast is het verstandig om niet te lang te wachten, want de 18% korting is alleen geldig op artikelen die op zijn voorraad zijn.

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 17:10
Vandaag een bezoek aan Apple Haarlem gebracht. Mijn iPhone 7 had vanaf het begin toen ik hem uit de doos haalde een gele waas onderin. De foto's waren niet mooi 'Schildereffect'. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik ermee naar de Apple store terug ging maar het was binnen een jaar.

Nu moet ik zeggen dat ik wel teleurgesteld ben in de service van Apple. Ik kwam daar na een ritje van 80 km. Ze bekeken het en boden een schermreparatie aan. Ik zou dan 2 uur moeten wachten. Ik vind eigenlijk als je een iPhone 7 nieuw uit de doos haalt en deze is niet goed dat je een nieuwe moet krijgen. Ik had nu geen tijd om 2 uur te wachten en de Apple store ligt ook niet om de hoek.

Het probleem van de camera, daar werd niet echt serieus op ingegaan. Ze testen even wat foto's maakte zelf ook foto's. Ik heb toen uitgelegd dat de foto's op 100% op een mac er niet uit zagen. Dat vonden ze van niet. Toen gingen we de foto's even bekijken en toen kwamen ze er zelf ook achter dat de foto's op 100% er niet fraai uit zagen > https://www.dropbox.com/s...7%2014%2039%2036.jpg?dl=0 en https://www.dropbox.com/s...7%2014%2039%2010.jpg?dl=0

De conclusie was dat de camera van de iPhone 7 gewoon zo hoort. En dat het kan zijn dat de camera van mijn vorige iPhone 5c beter was. Of anders gezegd scherper was.

Jammer van deze service, ik ging een keer met mijn iPhone 5 terug met een haperende powerknop en toen kreeg ik direct een nieuwe (na bijna 1 jaar (op 1 dag na). :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 12-09 16:23
Citroentaart schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:41:
Vandaag een bezoek aan Apple Haarlem gebracht. Mijn iPhone 7 had vanaf het begin toen ik hem uit de doos haalde een gele waas onderin. De foto's waren niet mooi 'Schildereffect'. Het heeft een tijdje geduurd voordat ik ermee naar de Apple store terug ging maar het was binnen een jaar.

Nu moet ik zeggen dat ik wel teleurgesteld ben in de service van Apple. Ik kwam daar na een ritje van 80 km. Ze bekeken het en boden een schermreparatie aan. Ik zou dan 2 uur moeten wachten. Ik vind eigenlijk als je een iPhone 7 nieuw uit de doos haalt en deze is niet goed dat je een nieuwe moet krijgen. Ik had nu geen tijd om 2 uur te wachten en de Apple store ligt ook niet om de hoek.

Het probleem van de camera, daar werd niet echt serieus op ingegaan. Ze testen even wat foto's maakte zelf ook foto's. Ik heb toen uitgelegd dat de foto's op 100% op een mac er niet uit zagen. Dat vonden ze van niet. Toen gingen we de foto's even bekijken en toen kwamen ze er zelf ook achter dat de foto's op 100% er niet fraai uit zagen > https://www.dropbox.com/s...7%2014%2039%2036.jpg?dl=0 en https://www.dropbox.com/s...7%2014%2039%2010.jpg?dl=0

De conclusie was dat de camera van de iPhone 7 gewoon zo hoort. En dat het kan zijn dat de camera van mijn vorige iPhone 5c beter was. Of anders gezegd scherper was.

Jammer van deze service, ik ging een keer met mijn iPhone 5 terug met een haperende powerknop en toen kreeg ik direct een nieuwe (na bijna 1 jaar (op 1 dag na). :(
Meteen een nieuwe kun je in Europa bij alle producten binnen 14 dagen krijgen geloof ik. Dat vind ik op zich niet vreemd, daarna zijn ze natuurlijk wel verplicht om hem binnen garantie te repareren als het niet je eigen schuld is.

De fotokwaliteit is moeilijk te zeggen maar ik vind alle telefoon foto's op 100% lelijk, jouw voorbeelden zien er niet raar uit. Om dat echt te checken zou je onder gelijke omstandigheden een foto moeten maken, die foto's in je dropbox zijn binnen gemaakt wat nooit ideaal is. Misschien ziet het er anders uit omdat de 5C een lagere resolutie heeft en je bij de 7 dus meer kunt inzoomen op de onvolmaaktheden. Ik neem aan dat je je iPhone 5C foto's ook 100% ingezoomd op een computer bekeek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentaart
Sluw schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:05:
[...]

Meteen een nieuwe kun je in Europa bij alle producten binnen 14 dagen krijgen geloof ik. Dat vind ik op zich niet vreemd, daarna zijn ze natuurlijk wel verplicht om hem binnen garantie te repareren als het niet je eigen schuld is.

De fotokwaliteit is moeilijk te zeggen maar ik vind alle telefoon foto's op 100% lelijk, jouw voorbeelden zien er niet raar uit. Om dat echt te checken zou je onder gelijke omstandigheden een foto moeten maken, die foto's in je dropbox zijn binnen gemaakt wat nooit ideaal is. Misschien ziet het er anders uit omdat de 5C een lagere resolutie heeft en je bij de 7 dus meer kunt inzoomen op de onvolmaaktheden. Ik neem aan dat je je iPhone 5C foto's ook 100% ingezoomd op een computer bekeek?
Jazeker bekeek ik ze ook op 100% (iPhone 5c) maar daar gaan we het hier niet meer over hebben. Dat hebben we al een jaar geleden hier gedaan. Ik vind de foto's van de iPhone 5c meer details hebben.
Zie hier de test > https://www.dropbox.com/s/5xu8hi1v0ed0yga/test_2.jpg?dl=0 onder de zelfde omstandigheden.

Wat betreft het repareren.. sja. Als je hem nieuw uit de doos haalt en hij is niet goed. Dan vind ik dat het ook wel wat later kan omgeruild kan worden. Dat ging bij mijn 5 wel. Toen vond ik de service ook extreem goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Sluw schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:05:
[...]

Ik heb ergens in het begin van deze thread aangegeven waarom, foto's van de iPhone 7 er misschien anders uitkunnen zien. U mag zelf even opzoeken waarom dat misschien zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
iemand al iOS 11 aan het downloaden? Ik nu wel op mijn iPhone 7 plus! :)

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

iantje31 schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:05:
iemand al iOS 11 aan het downloaden? Ik nu wel op mijn iPhone 7 plus! :)
Iphone 6, iPhone 7 én iPad Air 2 .... Installing >:)

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Citroentaart schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 16:41:

Volgens mij kreeg je hier een prima oplossing aangeboden. Ik begrijp de teleurstelling niet eerlijk gezegd. Bij de concurrenten was je het toestel waarschijnlijk minimaal 2 weken kwijt geweest.

Vroeger swapte ze vaker een iPhone , maar inmiddels kunnen ze ter plekken schermen vervangen.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:23
Laat maar. Verkeerde topic

[ Voor 88% gewijzigd door Erik1805 op 20-09-2017 08:25 ]

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

• Jboy1991
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 15-09 11:31
Ik heb een iPhone 7 met ios11 sinds gisteren. Nu valt mij op dat na deze update het unlocken van de iPhone en openen van apps trager is. Je krijgt een zwarte waas en dan pas gebeurd er iets

Meer mensen die dit hebben ? Heb via air de update gedaan. Dus misschien vanavond ff herstelllen

• Citroentaart
BillSpaarbank schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 19:54:
[...]

Volgens mij kreeg je hier een prima oplossing aangeboden. Ik begrijp de teleurstelling niet eerlijk gezegd. Bij de concurrenten was je het toestel waarschijnlijk minimaal 2 weken kwijt geweest.

Vroeger swapte ze vaker een iPhone , maar inmiddels kunnen ze ter plekken schermen vervangen.
teleurstelling in de zin van 'bij mijn iPhone 5 werd er niet moeilijk gedaan en kreeg ik meteen een nieuwe'. Vond dat extreem goed die service. Ik had niet de mogelijkheid om 2 uur te wachten dus vandaar. Ik had liever een swap. En zeg eerlijk als jij een nieuwe iPhone 8 of x krijgt je haalt hem uit de doos en hij is niet goed. Je geeft dat aan dat ie niet goed is en vervolgens kom je in de winkel en je krijgt een reparatie..

Afijn.. het is zo.

Wat ik eigenlijk eerder slecht vond is dat de apple medewerker een foto maakte met mijn iPhone 7 en wij die daarna samen op een iMac bekeken en ze toen gewoon zei die foto is inderdaad lelijk. 'Hij maakt niet echt mooie foto's'.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
Citroentaart schreef op woensdag 20 september 2017 @ 08:50:
[...]

teleurstelling in de zin van 'bij mijn iPhone 5 werd er niet moeilijk gedaan en kreeg ik meteen een nieuwe'. Vond dat extreem goed die service. Ik had niet de mogelijkheid om 2 uur te wachten dus vandaar. Ik had liever een swap. En zeg eerlijk als jij een nieuwe iPhone 8 of x krijgt je haalt hem uit de doos en hij is niet goed. Je geeft dat aan dat ie niet goed is en vervolgens kom je in de winkel en je krijgt een reparatie..

Afijn.. het is zo.

Wat ik eigenlijk eerder slecht vond is dat de apple medewerker een foto maakte met mijn iPhone 7 en wij die daarna samen op een iMac bekeken en ze toen gewoon zei die foto is inderdaad lelijk. 'Hij maakt niet echt mooie foto's'.
Als hij bij ontvangst niet naar het zin is gaat hij direct retour. Daar wacht ik geen jaar mee.

Je hebt als koper volgens mij de plicht om defecten binnen een bepaalde termijn te melden.

De camera van de 7 heeft op ieder toestel hetzelfde probleem als je inzoomt op de foto's. Dat zou een swap niet oplossen.

Ik snap je frustratie wel, maar na een jaar in 2 uur tijd een scherm laten vervangen is een nette oplossing. Je kunt hem overigens ook op laten halen door Apple. Dan repareren ze hem in een paar dagen. Gaat vrij snel en het scheelt je de trip naar Haarlem .

• Citroentaart
BillSpaarbank schreef op woensdag 20 september 2017 @ 09:28:
[...]

Als hij bij ontvangst niet naar het zin is gaat hij direct retour. Daar wacht ik geen jaar mee.

Je hebt als koper volgens mij de plicht om defecten binnen een bepaalde termijn te melden.

De camera van de 7 heeft op ieder toestel hetzelfde probleem als je inzoomt op de foto's. Dat zou een swap niet oplossen.

Ik snap je frustratie wel, maar na een jaar in 2 uur tijd een scherm laten vervangen is een nette oplossing. Je kunt hem overigens ook op laten halen door Apple. Dan repareren ze hem in een paar dagen. Gaat vrij snel en het scheelt je de trip naar Haarlem .
1 jaar wachten is ook niet handig, maar het kwam er niet eerder van. Thanks voor de tip, ik ga dat even proberen!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-09 16:19
Ooit hier een link gevonden voor de jet-black achtergrond, dit zorgde ervoor dat de balk onderin en de achtergrond van de 'mappen' op het hoofdscherm zwart waren ipv blurry grijs. Ooit na een update is deze functionaliteit verloren gegaan en heb ik een gewoon zwarte achtergrond maar wel de grijze balk en mapjes. Bestaat deze jet-black achtergrond nog, heb ik wellicht ergens verkeerde instellingen of kan dit simpelweg niet meer?

Edit: Schijnt niet meer te werken.

[ Voor 4% gewijzigd door Malt007 op 20-09-2017 16:22 ]

• Berlinetta
  • Niet online
Citroentaart schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:11:
[...]

Jazeker bekeek ik ze ook op 100% (iPhone 5c) maar daar gaan we het hier niet meer over hebben. Dat hebben we al een jaar geleden hier gedaan. Ik vind de foto's van de iPhone 5c meer details hebben.
Zie hier de test > https://www.dropbox.com/s/5xu8hi1v0ed0yga/test_2.jpg?dl=0 onder de zelfde omstandigheden.

Wat betreft het repareren.. sja. Als je hem nieuw uit de doos haalt en hij is niet goed. Dan vind ik dat het ook wel wat later kan omgeruild kan worden. Dat ging bij mijn 5 wel. Toen vond ik de service ook extreem goed.
Ik vind het eerlijk gezegd maar bedroevend dat ik dit dus moest opzoeken, maar ja jij je zin.

"Hier is iets interessants over photos van de iPhone 7:
@forgottentowel op twitter: 'If a wide gamut photo is displayed in sRGB colour space (the web) without conversion the colours will look washed out.'
'Photos from the camera roll should have the P3 profile embedded, but colour profiles are usually stripped from images on the web.'
'My guess is Dropbox assumes sRGB and strips embedded profiles to save bandwidth.'
'It’ll take a while for general purpose tools and apps to catch up to Apple, in the meantime we will see some washed out photos.'

Hier een linkje naar iemand die voorbeeld geeft van een photo met de juiste colour profile en zonder:
https://twitter.com/guilhas/status/788692858752630784

Dus het kan zijn afhankelijk van hoe je de photos van je telefoon haalt, en waar je ze host/upload ze er online wel of niet goed uit komen te zien..."

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
Sinds vandaag iets vaags gehad, opeens werd mijn sim niet herkend en na en re-seat werkte het wel weer. IOS dingetje?

Merk wel dat het rubbertje in de simtray zijn beste tijd heeft gehad speling op het rubbertje en komt dus niet helemaal flush meer te zitten in de behuizing.. Misschien maar eens een andere er voor halen

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Citroentaart
Berlinetta schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:54:
[...]

Ik vind het eerlijk gezegd maar bedroevend dat ik dit dus moest opzoeken, maar ja jij je zin.

"Hier is iets interessants over photos van de iPhone 7:
@forgottentowel op twitter: 'If a wide gamut photo is displayed in sRGB colour space (the web) without conversion the colours will look washed out.'
'Photos from the camera roll should have the P3 profile embedded, but colour profiles are usually stripped from images on the web.'
'My guess is Dropbox assumes sRGB and strips embedded profiles to save bandwidth.'
'It’ll take a while for general purpose tools and apps to catch up to Apple, in the meantime we will see some washed out photos.'

Hier een linkje naar iemand die voorbeeld geeft van een photo met de juiste colour profile en zonder:
https://twitter.com/guilhas/status/788692858752630784

Dus het kan zijn afhankelijk van hoe je de photos van je telefoon haalt, en waar je ze host/upload ze er online wel of niet goed uit komen te zien..."
Als grafisch ontwerper haal ik het bronbestand van mijn iPhone af en open hem in Photoshop. Daar is die er niet beter op hoor.

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:35
gaat de prijs nu nog omlaag? op het moment; ongeveer 620 euro voor een iphone 7. Ik heb maar een Iphone 8 voor 190 euro meer gehaald, gelijk met het dubbele aan geheugen ( 64GB ). Maargoed had liever het geld bespaard. alleen een verschil van 190 euro maakt het verschil amper.

• SpoekGTi
interlude schreef op donderdag 21 september 2017 @ 07:32:
gaat de prijs nu nog omlaag? op het moment; ongeveer 620 euro voor een iphone 7. Ik heb maar een Iphone 8 voor 190 euro meer gehaald, gelijk met het dubbele aan geheugen ( 64GB ). Maargoed had liever het geld bespaard. alleen een verschil van 190 euro maakt het verschil amper.
Klopt maar hardwarematig is het ook maar ene karige update he, had net zo goed de iPhone 7S kunnen heten. Dus 100 euro erop voor het dubbele memory zoals elke upgrade en 9 tienen voor de beperkte hardwareupgrades

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• interlude
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:35
SpoekGTi schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:28:
[...]

Klopt maar hardwarematig is het ook maar ene karige update he, had net zo goed de iPhone 7S kunnen heten. Dus 100 euro erop voor het dubbele memory zoals elke upgrade en 9 tienen voor de beperkte hardwareupgrades
Inderdaad. Ze hadden het beter de 7S kunnen noemen. Ik denk dat de glazen achterkant eerder een downgrade is dan upgrade ivm valschade.. Maargoed hier zal ik toch een hoesje omheen doen.

• specops0i0
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-09 19:46
Is het mogelijk om automatisch bestand die op je iCloud staan te laten downloaden naar je telefoon?
Bijvoorbeeld ik sla een nieuw document op in mijn iCloud, kan ik deze op mijn telefoon direct laten downloaden ipv em zelf te openen en downloaden?

Dit vraag ik omdat ik niet altijd internet heb en mn bestanden wel bij me wil hebben.

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Ik vind de laatste tijd mijn 5ghz thuisnetwerk niet meer via mijn iPhone 7. Ik heb een ubiquiti acces point dat zowel 2 als 5 ghz uit zendt. Opeens zie ik het 5ghz niet meer en even later kan die wel weer tevoorschijn komen. Als ik de netwerk settings reset van de iPhone, werkt het een dagje en nu plots weer niet. Kanaal wordt automatisch gekozen, meerdere apparaten waaronder Apple apparatuur werkt wel gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Gruijters schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:04:
Ik vind de laatste tijd mijn 5ghz thuisnetwerk niet meer via mijn iPhone 7. Ik heb een ubiquiti acces point dat zowel 2 als 5 ghz uit zendt. Opeens zie ik het 5ghz niet meer en even later kan die wel weer tevoorschijn komen. Als ik de netwerk settings reset van de iPhone, werkt het een dagje en nu plots weer niet. Kanaal wordt automatisch gekozen, meerdere apparaten waaronder Apple apparatuur werkt wel gewoon!
Misschien is het wel een Channelwidth issue.
Als je hem voor 5GHz op 20/40 dat het miscchien wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17:08
Ik heb het 'gevoel' dat mijn batterij sinds enige tijd erg snel leeggaat. Soms gebruik ik 'm heel eventjes om Twitter te bekjiken en dan zie ik in die 2 minuten (bijvoorbeeld) de batterijduur gewoon met 1 of 2% dalen. Voor m'n gevoel veel erger dan voorheen. Het lijkt erop dat het sinds 10.3.3 erin is geslopen. Draai nu via een update iOS 11 (dus geen restore) maar het resultaat is hetzelfde.

M'n Apple Watch is wel continue verbonden via Bluetooth, maar heb de Apple Watch al sinds februari en had hier voorheen geen last van. Ik heb de Settings al helemala gereset, maar voor m'n gevoel maakt dat geen verschil. Enige wat ik nog kan proberen is een volledige restore van iOS.

Ik heb net via iBackupBot m'n Battery Load Cycle gekeken en die staat momenteel op 233 cycles. Ik heb de iPhone 7 sinds de release vorig jaar.
De Factory Full Charge staat op 1950 mAh aangegeven en mijn telefoon is in Full Charge op 1900 mAh. Een daling van 50 mAh, na een jaar, wat volgens mij niet heel verkeerd is.

Iemand met dezelfde ervaring met de batterijduur op de iPhone 7?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gruijters schreef op donderdag 21 september 2017 @ 19:04:
Kies een vaste frequentie . Op de 5ghz zijn veel kanalen, maar hebben ook veel verschillende eigenschappen overlap. Zo heeft de 5ghz ook overlap met de dfs radar frequenties. Ik woon naast rtha (Rotterdam AirPort ) en moet echt de juiste kanalen icm iPhone kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Noob hier, weet niet of dat ik het hier mag vragen, maar wie niet waagt..
Wanneer ik mijn 7+ unlock, gaat het standaard naar de page waar apps in staan en niet naar page met de widget.
Is er ergens een setting dat de home knop standaard naar de widget page gaat?

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:26
Nope, kan niet. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Simpel vanaf lockscreen zonder hoe knop aan te raken gewoon naar links..

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Get!em schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:14:
Simpel vanaf lockscreen zonder hoe knop aan te raken gewoon naar links..
Maar dan is het zeg maar read only en kan ik vanuit bv de widget agenda naar de agenda zelf.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08
SpoekGTi schreef op donderdag 21 september 2017 @ 10:28:
[...]

Het verschil is met een abonnement nog groter, ik heb bij KPN gekeken wat het kost om een 7+ 128GB in een abonnement te nemen of een 8+ 64GB, dan kom je al met al met de 8+ 100 euro duurder uit, dus je betaald 100 euro meer en je krijgt ook nog eens 2x zo weinig geheugen met de 8. Dus dat is wel een stevige afweging....

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Korte vraag; iPhone 6 is het aan het begeven, wil een 7 nemen. Abonnement of gewoon toestel kopen?
Ben qua abonnement geen grootverbruiker; 2-3 gigabyte data zal zat zijn dus Sim only abonnement kan prima denk ik.

Loont het om toestel zelf te kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
Deruxian schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 16:57:
Korte vraag; iPhone 6 is het aan het begeven, wil een 7 nemen. Abonnement of gewoon toestel kopen?
Ben qua abonnement geen grootverbruiker; 2-3 gigabyte data zal zat zijn dus Sim only abonnement kan prima denk ik.

Ikzelf koop mijn toestellen via Tweakers V&A ;-), scheelt een hoop geld en je hebt altijd een goede telefoon.
Ik zou je hetzelfde adviseren, icm een sim only abo.

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
SpoekGTi schreef op woensdag 20 september 2017 @ 20:56:
Sinds vandaag iets vaags gehad, opeens werd mijn sim niet herkend en na en re-seat werkte het wel weer. IOS dingetje?

Merk wel dat het rubbertje in de simtray zijn beste tijd heeft gehad speling op het rubbertje en komt dus niet helemaal flush meer te zitten in de behuizing.. Misschien maar eens een andere er voor halen
Dit heb ik nu ook twee keer meegemaakt, zomaar uit het niets. Idd reset en hij doet het weer. 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Rhodan schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 09:46:
[...]

Maar dan is het zeg maar read only en kan ik vanuit bv de widget agenda naar de agenda zelf.
Niet readonly, alleen voor sommige acties moet je alsnog touchid gebruiken. Ik bedien mijn lampen bijv via een widget zonder in te loggen: scherm aan, swipe, lamp switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

machlo schreef op zaterdag 23 september 2017 @ 21:03:
[...]

Dit heb ik nu ook twee keer meegemaakt, zomaar uit het niets. Idd reset en hij doet het weer. 8)7
Al meerdere keren meegemaakt. Ik heb het gevoel dat T voornamelijk in combinatie met kou is. Soort van contactjes en simkaart hebben door krimp even geen contact meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
Get!em schreef op zondag 24 september 2017 @ 11:41:
[...]

Al meerdere keren meegemaakt. Ik heb het gevoel dat T voornamelijk in combinatie met kou is. Soort van contactjes en simkaart hebben door krimp even geen contact meer.
De kou? het is nu 20 graden en weet je hoe schijt heet het is op mijn werk? das gewoon als het 15 graden buiten is moet de airco het al weer gaan koelen :D

Ik hoop niet dat het een of andere IOS 11 bug is, tis al eerder gebeurt he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• machlo
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-04-2023
[...]

De kou? het is nu 20 graden en weet je hoe schijt heet het is op mijn werk? das gewoon als het 15 graden buiten is moet de airco het al weer gaan koelen :D

Ik hoop niet dat het een of andere IOS 11 bug is, tis al eerder gebeurt he.
Was hartje (Nederlandse)zomer :*)
Bij mij twee keer IOS10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22
Vreemd, sinds ios11 is het bereik op mijn 7+ minder geworden. Heb Vodafone. Kon in huis prima bellen, maar nu alleen nog boven of in de bijkeuken. In de rest van het huis gaat het met hoten en stoten. Hebben meer mensen hier last van?

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er staan echt hele mooie (vrijwel nieuwe) iPhone 7's in V&A hier. Neem er eens een kijkje zou ik zeggen. Dit als je natuurlijk niet de drang hebt om iets echt nieuws te willen hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duncanvdlinden
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 21:08

Goedkoper via abonnement: ja en nee, het ligt inderdaad een beetje aan je data verbruik. Ik persoonlijk vind 2000mb te weinig en ik blijf graag bij KPN omdat ik daar over te spreken ben en dan data kan delen met mijn vriendin (+ maandelijkse korting). Dus sim only moet ik sowieso afnemen. Geen goedkoop abonnement met 10GB data..... Maar combineer ik dat prijzige abonnent met een iPhone 7 plus 128GB, kost dat toestel zo’n 740 euro extra op dat abonnement in 2 jaar tijd. Goedkoper dus dan los kopen en een rentevrije lening. Echter moet je je wel bedenken dat het je ook tegen kan werken met andere leningen die je aangaat ivm de BKR registratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
rimave schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:48:
Vreemd, sinds ios11 is het bereik op mijn 7+ minder geworden. Heb Vodafone. Kon in huis prima bellen, maar nu alleen nog boven of in de bijkeuken. In de rest van het huis gaat het met hoten en stoten. Hebben meer mensen hier last van?
Niet echt, maar je kan ook bellen via Wi-Fi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Ik wil mijn iPhone resetten en dan als nieuwe iPhone instellen, op WhatsApp en contacten na. Dus na de update wil geen complete reservekopie terugzetten, maar alleen mijn telefooncontacten en whatsappgeschiedenis. Kan dit? Ik kan herstel iPhone doen in iTunes, trekt hij dan iOS eraf, en installeert opnieuw iOS 11?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Niet online
drusloos schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:09:
Ik wil mijn iPhone resetten en dan als nieuwe iPhone instellen, op WhatsApp en contacten na. Dus na de update wil geen complete reservekopie terugzetten, maar alleen mijn telefooncontacten en whatsappgeschiedenis. Kan dit? Ik kan herstel iPhone doen in iTunes, trekt hij dan iOS eraf, en installeert opnieuw iOS 11?
Backup maken in whatsapp. Contacten syncen via iCloud/Google oid en herstel uitvoeren vanaf de iPhone zelf. Wis alle inhoud en instellingen. Dan krijg je een schone installatie van iOS 11. Geen iTunes nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
BillSpaarbank schreef op maandag 25 september 2017 @ 17:19:
[...]

Backup maken in whatsapp. Contacten syncen via iCloud/Google oid en herstel uitvoeren vanaf de iPhone zelf. Wis alle inhoud en instellingen. Dan krijg je een schone installatie van iOS 11. Geen iTunes nodig.
ja maar dan zet hij alles terug. Als ik de iPhone heb gereset, en met een ''schone iphone'' verder ga, dan zijn mijn contacten er niet.

-edit: ik zit echt te kutten, ik draai nog beta 10, en wilde ipsw terugzetten, maar was bang dat alles dan weg zou zijn en ingewikkeld. Maar ik ben erachter hoe het wel gaat lukken.

[ Voor 16% gewijzigd door drusloos op 25-09-2017 18:01 ]

• Kepro
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21:42
Rivanov schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:36:
Ik heb het 'gevoel' dat mijn batterij sinds enige tijd erg snel leeggaat. Soms gebruik ik 'm heel eventjes om Twitter te bekjiken en dan zie ik in die 2 minuten (bijvoorbeeld) de batterijduur gewoon met 1 of 2% dalen. Voor m'n gevoel veel erger dan voorheen. Het lijkt erop dat het sinds 10.3.3 erin is geslopen. Draai nu via een update iOS 11 (dus geen restore) maar het resultaat is hetzelfde.

M'n Apple Watch is wel continue verbonden via Bluetooth, maar heb de Apple Watch al sinds februari en had hier voorheen geen last van. Ik heb de Settings al helemala gereset, maar voor m'n gevoel maakt dat geen verschil. Enige wat ik nog kan proberen is een volledige restore van iOS.

Ik heb net via iBackupBot m'n Battery Load Cycle gekeken en die staat momenteel op 233 cycles. Ik heb de iPhone 7 sinds de release vorig jaar.
De Factory Full Charge staat op 1950 mAh aangegeven en mijn telefoon is in Full Charge op 1900 mAh. Een daling van 50 mAh, na een jaar, wat volgens mij niet heel verkeerd is.

Iemand met dezelfde ervaring met de batterijduur op de iPhone 7?
Je bent niet enige. Ik kreeg de problemen vanaf de laatste ios 10 update. Ook na iOS 11 en 11.1
Blijven de problemen aanhouden. Gisteren avond 100% opgeladen en is de batterij 24%...

Twitch kanaal Kepro_ - wot stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
Kepro schreef op donderdag 28 september 2017 @ 07:58:
[...]

Je bent niet enige. Ik kreeg de problemen vanaf de laatste ios 10 update. Ook na iOS 11 en 11.1
Blijven de problemen aanhouden. Gisteren avond 100% opgeladen en is de batterij 24%...
probeer clean install..

• extreme8eight
  • Laatst online: 19:28
Vind dat de iPhone 7 plus regelmatig hapert na de iOS 11 update. Nog iemand met deze verschijnselen?
Reeds een reset met terugzetten reservekopie gedaan maar blijft hetzelfde.

PSN: extreme8eight

• sderooij
extreme8eight schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:06:
Vind dat de iPhone 7 plus regelmatig hapert na de iOS 11 update. Nog iemand met deze verschijnselen?
same here op 7+, maar dat lijkt alleen te gaan met het openen van de standaard mail app of safari.
Denk dat het met 11.1 eruit wordt gepoetst :)

• extreme8eight
sderooij schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:56:
[...]

same here op 7+, maar dat lijkt alleen te gaan met het openen van de standaard mail app of safari.
Denk dat het met 11.1 eruit wordt gepoetst :)
Eigenlijk leuk om te lezen. Dacht dat het aan mijn telefoon lag, gelukkig dus niet. Inderdaad bij het openen van mail app bijvoorbeeld. Als je alle apps sluit en de mail dan opent lukt het zonder lagstoten.
En geen zin om van de 7Plus naar de 8Plus over te schakelen. Een jaartje wachten.
Hopelijk is het inderdaad opgelost met de nieuwe iOS update. Hoop het allesinds. Vraag me af of men dit ook heeft op de 8Plus.

• sderooij
extreme8eight schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 13:01:
[...]

Eigenlijk leuk om te lezen. Dacht dat het aan mijn telefoon lag, gelukkig dus niet. Inderdaad bij het openen van mail app bijvoorbeeld. Als je alle apps sluit en de mail dan opent lukt het zonder lagstoten.
En geen zin om van de 7Plus naar de 8Plus over te schakelen. Een jaartje wachten.
Hopelijk is het inderdaad opgelost met de nieuwe iOS update. Hoop het allesinds. Vraag me af of men dit ook heeft op de 8Plus.
op mijn 6 werkt het goed, en op de i8+ van een collega is het ook aanwezig.
Denk dat er in 11.1 eea wordt gefixed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
Gedaan. Helaas is het probleem niet opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nicow101
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20-08 21:49
Kepro schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:35:
[...]

Gedaan. Helaas is het probleem niet opgelost.
Ik heb hetzelfde sinds iOS 11. Jammer dat een clean install niet werkt, wellicht brengt iOS 11.1 ons nog wat verbetering?

Macbook Pro 14" M4 - iPhone 15 Pro - Watch - tv - AirPods Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sderooij
nicow101 schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 21:55:
[...]

Ik heb hetzelfde sinds iOS 11. Jammer dat een clean install niet werkt, wellicht brengt iOS 11.1 ons nog wat verbetering?
Ik heb ook gelezen over het kalibreren van de batterij, dat al geprobeerd?
Link: http://iphone-tricks.com/...-more-accurate-percentage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kijk voor de grap eens wanneer de laatste "gelaagde iCloud Back-Up" gemaakt is. Als dat apparaat continue probeert om te back-uppen naar iCloud dan vreet dat behoorlijk wat accu capaciteit weg :+

iOS 11.0.2 is een mooie gelegenheid om zo'n back-up uit te voeren.

[ Voor 3% gewijzigd door Will_M op 03-10-2017 22:54 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kepro
sderooij schreef op dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:21:
[...]

Ik heb ook gelezen over het kalibreren van de batterij, dat al geprobeerd?
Link: http://iphone-tricks.com/...-more-accurate-percentage
Al geprobeerd. Gister avond 11 uur Was Mn batterij 80% en nu 13%. Met het batterij overzicht wordt er aangegeven dat de YouTube app 60% verbruikt in de laatste 24 uur (Achtergrond)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Ik heb sinds een week voor het eerst een iPhone (7). Nou merk ik dat ik bij het bezoeken van de (mobiele) sites van LinkedIn en Facebook steeds bovenin een soort banner krijg met de vraag of ik niet de app wil gebruiken, maar dat wil ik niet. Hoe vaak ik die ook weg klik, elke keer komt dat weer terug. Kan ik dat op de een of andere manier uitschakelen?

[ Voor 3% gewijzigd door Jorizzz op 09-10-2017 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:02

GforceNL

Out of memory....

Jorizzz schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 09:53:
Ik heb sinds een week voor het eerst een iPhone (7). Nou merk ik dat ik bij het bezoeken van de (mobiele) sites van LinkedIn en Facebook steeds bovenin een soort banner krijg met de vraag of ik niet de app wil gebruiken, maar dat wil ik niet. Hoe vaak ik die ook weg klik, elke keer komt dat weer terug. Kan ik dat op de een of andere manier uitschakelen?
Bij mij komt de melding niet terug na het weg klikken, wis je misschien je cookies na bezoek aan de sites?

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 16:09
GforceNL schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:31:
[...]

Bij mij komt de melding niet terug na het weg klikken, wis je misschien je cookies na bezoek aan de sites?
Niet bewust in elk geval. Ik heb niets veranderd in dat soort settings, dus ik ga er vanuit dat de cookies blijven staan. Hij onthoud ook netjes mijn login sessies...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:42
rimave schreef op zondag 24 september 2017 @ 15:48:
Ja, ik ook. Waardeloos!

Minder bereik met wegvallende verbindingen als gevolg. Ook valt Vodafone weg bij mij als er van wifi naar 4g moet worden overgeschakeld. Soms geheel weg en soms alleen 4g dataverbinding weg.

Ben nu aan het herstellen zonder dataverlies en hopelijk biedt dit soelaas.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• austin_77
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:14
Redondo1982 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:48:
[...]

Ja, ik ook. Waardeloos!

Minder bereik met wegvallende verbindingen als gevolg. Ook valt Vodafone weg bij mij als er van wifi naar 4g moet worden overgeschakeld. Soms geheel weg en soms alleen 4g dataverbinding weg.

Ben nu aan het herstellen zonder dataverlies en hopelijk biedt dit soelaas.
Hier ook, vodafone 4G (bereik in huis is altijd al bagger geweest vanwege HR++ en gewapend beton). Bellen via 4G is drama met veel tussentijds wegvallen in een gesprek. Bellen via wifi (op 5ghz) is niet beter, maar dat kan mogelijk aan mijn overlijdende Linksys E4200 liggen. Als ik via connectbox van ziggo verbind met wifi (5ghz) dan geen problemen met wifi bellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
  • Laatst online: 22:01
Was dit al eerder gemeld? De moeite waard om even te lezen...

https://www.macrumors.com...-phishing-attack-concept/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSim1986
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23-06 14:47
Hebben jullie ook last dat de shutter trager is met de iphone 7 (plus)
Ik had hiervoor een iphone 6s en die camera kon prima bewegende objecten fotograferen. De 7 duurt er gewoon langer over. Hieronder is te zien wat ik bedoel. Vind het vrij irritant namelijk

YouTube: IPhone 7 plus camera shutter lag vs 6s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Klopt het dat een 2M kabel langer doet over laden dan de meegeleverde 1M kabel? En nog een andere vraag. Ik heb een 2m kabel uit de apple store, en een van een andere site die ook origineel apple is en 2m. Nu doet de kabel uit de apple store het wel, maar die van de online winkel niet. Heeft het 1 keer gedaan en daarna nooit meer. Nu weet ik dat garantie via de apple store loopt. Kan ik met die kabel naar de apple store gaan ookal heb ik hem niet bij hun gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Laatst online: 12-09 14:12
drusloos schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 16:40:
Klopt het dat een 2M kabel langer doet over laden dan de meegeleverde 1M kabel? En nog een andere vraag. Ik heb een 2m kabel uit de apple store, en een van een andere site die ook origineel apple is en 2m. Nu doet de kabel uit de apple store het wel, maar die van de online winkel niet. Heeft het 1 keer gedaan en daarna nooit meer. Nu weet ik dat garantie via de apple store loopt. Kan ik met die kabel naar de apple store gaan ookal heb ik hem niet bij hun gekocht?
Op de officiele kabel staat een specifieke code. Als ze deze niet terugvinden op jouw kabel dan weten ze dat die nep is. Overigens mag die code niet op de namaak kabel gezet worden, dus die staat er dan ook vast niet op.

En ja overigens, 2m laadt langzamer op dan een kortere kabel van 1m. Helaas niets aan te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
xaliton schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:10:
[...]

Op de officiele kabel staat een specifieke code. Als ze deze niet terugvinden op jouw kabel dan weten ze dat die nep is. Overigens mag die code niet op de namaak kabel gezet worden, dus die staat er dan ook vast niet op.

En ja overigens, 2m laadt langzamer op dan een kortere kabel van 1m. Helaas niets aan te doen :)
Ja er staat dus een code op. Dus ik ga er van uit dat hij echt is. Hij was ook 20 eu ipv 35. Maar ik kan daar dus wel mee naar de apple store? Sorry dat ik dit hier vraag maar een topic over kabels kan ik niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meneer UYL
  • Laatst online: 12-09 14:12
drusloos schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:52:
[...]

Ja er staat dus een code op. Dus ik ga er van uit dat hij echt is. Hij was ook 20 eu ipv 35. Maar ik kan daar dus wel mee naar de apple store? Sorry dat ik dit hier vraag maar een topic over kabels kan ik niet vinden.
Ah joh geen probleem, ik vraag soms ook (te) ver door. Ehm ik zou het niet weten. Misschien was deze bulk ingekocht en daardoor goedkoper per stuk? Andere optie is dat de code niet overeenkomt met een officiele. Je kan het gewoon proberen toch 😜?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
xaliton schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:55:
[...]

Ah joh geen probleem, ik vraag soms ook (te) ver door. Ehm ik zou het niet weten. Misschien was deze bulk ingekocht en daardoor goedkoper per stuk? Andere optie is dat de code niet overeenkomt met een officiele. Je kan het gewoon proberen toch 😜?
Bedankt! Ja ik woon vrijwel naast de apple store op het leidseplein dus even binnenhuppelen kan altijd. Maar ik voel me zo stom als ik met een nep kabel kom. Heb namelijk die kabel gewoon mee besteld omdat ik toevallig iets anders daar ook bestelde, maar omdat hij na 1 keer al stuk was heb ik alsnog een kabel in de apple store gekocht. Goedkoper was ik er dus niet mee uit haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
extreme8eight schreef op zaterdag 30 september 2017 @ 12:06:
Ik heb ook een 7 plus en draai nu de laatste bèta. Super soepel en geen haperingen

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Recent overgeschakeld naar iPhone 7 plus.
Heb de laatste tijd last van povere netwerkconnectie. 3G waar ik normaal 4G heb, en als ik dan 3G heb is er meestal geen data beschikbaar. Bellen lukt soms ook niet. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Toestel zelf of simkaartje?
Had ik met de iPhone 7 geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
extreme8eight schreef op donderdag 19 oktober 2017 @ 08:27:
Recent overgeschakeld naar iPhone 7 plus.
Heb de laatste tijd last van povere netwerkconnectie. 3G waar ik normaal 4G heb, en als ik dan 3G heb is er meestal geen data beschikbaar. Bellen lukt soms ook niet. Wat zou ik hieraan kunnen doen? Toestel zelf of simkaartje?
Had ik met de iPhone 7 geen last van.
Zo snel mogelijk het probleem aankaarten waar je het toestel hebt gekocht. Ik heb zelf ook problemen met mijn iPhone (ik denk dat iedereen het wel weet) en dat is denk ik ook mijn laatste iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Berlinetta schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Zo snel mogelijk het probleem aankaarten waar je het toestel hebt gekocht. Ik heb zelf ook problemen met mijn iPhone (Veel voorkomend probleem over bellen) en dat is denk ik ook mijn laatste iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• extreme8eight
Berlinetta schreef op vrijdag 20 oktober 2017 @ 15:41:
[...]

Zo snel mogelijk het probleem aankaarten waar je het toestel hebt gekocht. Ik heb zelf ook problemen met mijn iPhone (ik denk dat iedereen het wel weet) en dat is denk ik ook mijn laatste iPhone.
Kan wel niet meteen terug naar waar ik het gekocht heb, was buitenland. Zou ik het bij de Lab9 (België) kunnen proberen of best naar officiële Apple Store gaan dan? (Aangezien er Apple garantie is)
Zal dat zonder problemen een ander toestel zijn? Nieuw of refurbished dan? En kan ik eventueel kiezen om bij te betalen voor de iPhone 8?

[ Voor 11% gewijzigd door extreme8eight op 21-10-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robcoenen
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02-09 08:40
Begint helaas steeds vaker voor te komen dat ik in de trein / bus mijn iPhone 7 Plus moet opladen om het te kunnen redden tot ik in bed lig 's avonds en de dag ten einde is.

Zijn deze accuprestaties normaal of maak ik mij illusies? Heb een iPhone 5, 5S, 6 Plus, 7 Plus in bezit gehad en ik heb bij de voorgaande modellen nooit het idee gehad dat mijn toestel zo snel leeg was.

Enige gekoppelde apparaat is een Apple Watch. Om 07:15 van de lader, om 13:46 nog 34%.
Ik heb afgelopen maand middels DFU een schone iOS11 installatie gedaan en geen back-up teruggezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mJRRUfeh.png

[ Voor 8% gewijzigd door robcoenen op 24-10-2017 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zo te zien heb je een hoop meuk op de achtergrond draaien. Als ik jou was zou ik eens kritisch kijken wat die apps voor jou doen op de achtergrond en of dat nuttig is voor jou.
Eerste suspects: Google maps, locatie historie aanstaan? Dropbox? Autosync nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij besparings modus doet echt een hoop hoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
robcoenen schreef op dinsdag 24 oktober 2017 @ 15:08:
Begint helaas steeds vaker voor te komen dat ik in de trein / bus mijn iPhone 7 Plus moet opladen om het te kunnen redden tot ik in bed lig 's avonds en de dag ten einde is.

[afbeelding]
Ik zou beginnen met Facebook verwijderen. Die staat erom bekend dat hij je batterij leeg slurpt. Ik had hier ook problemen mee en gebruik nu al tijden Facebook via safari. Op het icoontje op mijn homescreen rammen en gaan. Slechts eenmaal je wachtwoord invoeren. Whatsapp staat er ook enigszins om bekend. Beiden van menner suikerberg....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Na vele jaren rooten, flashen en tweaken van Android was ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee en zoek ik iets dat gewoon bijgehouden wordt (Pixel's 2 jaar updates is gewoon te weinig imo). Na een vrij korte zoektocht kwam ik bij iOS uit met een goed update record van > 3 jaar en erg sterke hardware natuurlijk :P.

Er kwam een iPhone 7 voor een leuk prijsje op mijn pad en direct de sprong gewaagd. Moet zeggen een ideaal formaat die 4.7 inch (kom van voornamelijk 5.5inch toestellen af). iOS is even wennen maar voelt prima qua gebruik en het enige wat ik eigenlijk echt mis is het instellen van standaard apps. Ook direct maar even de iOS 11.1 beta 5 geïnstalleerd ...blijft toch wat Tweaker in mijn bloed zitten ;).

nog tips voor een nieuwe iOS/iPhone7 gebruiker? O-)

[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 26-10-2017 14:23 ]

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick25
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21:16
blmp schreef op donderdag 26 oktober 2017 @ 14:00:
Na vele jaren rooten, flashen en tweaken van Android was ik er eigenlijk wel een beetje klaar mee en zoek ik iets dat gewoon bijgehouden wordt (Pixel's 2 jaar updates is gewoon te weinig imo). Na een vrij korte zoektocht kwam ik bij iOS uit met een goed update record van > 3 jaar en erg sterke hardware natuurlijk :P.

Er kwam een iPhone 7 voor een leuk prijsje op mijn pad en direct de sprong gewaagd. Moet zeggen een ideaal formaat die 4.7 inch (kom van voornamelijk 5.5inch toestellen af). iOS is even wennen maar voelt prima qua gebruik en het enige wat ik eigenlijk echt mis is het instellen van standaard apps. Ook direct maar even de iOS 11.1 beta 5 geïnstalleerd ...blijft toch wat Tweaker in mijn bloed zitten ;).

nog tips voor een nieuwe iOS/iPhone7 gebruiker? O-)
ervaren en hopen dat je niet meer terug wilt :P
Enjoy!! :)

A person who never made a mistake never tried anything new.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 23:39

Zijn deze accuprestaties normaal of maak ik mij illusies? Heb een iPhone 5, 5S, 6 Plus, 7 Plus in bezit gehad en ik heb bij de voorgaande modellen nooit het idee gehad dat mijn toestel zo snel leeg was.

Enige gekoppelde apparaat is een Apple Watch. Om 07:15 van de lader, om 13:46 nog 34%.
Ik heb afgelopen maand middels DFU een schone iOS11 installatie gedaan en geen back-up teruggezet.

[afbeelding]
Hier idem zelfde issue alleen ga je hier geen oplossing vinden. Het ligt namelijk aan de gebruiker en niet aan Apple volgens een vocale minderheid.

Wij zijn niet de enige trouwens: https://forums.macrumors....ce-update.2069726/page-27

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij

[afbeelding]
clean install en facebook verwijderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1805
Even een vraagje, ben een aantal maanden geleden overgestapt van Android naar IOS. Bevalt super. Ik gebruik nog steeds Google foto's voor back-up en denk aan de overstap naar Icloud. Wat gebruiken de meeste hiervoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dafmay
Erik1805 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:41:
Even een vraagje, ben een aantal maanden geleden overgestapt van Android naar IOS. Bevalt super. Ik gebruik nog steeds Google foto's voor back-up en denk aan de overstap naar Icloud. Wat gebruiken de meeste hiervoor?
Huh? Gewoon de iOS Photos App. Werkt perfect...en auto. backup in de iCloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 14:50:
[...]

Huh? Gewoon de iOS Photos App. Werkt perfect...en auto. backup in de iCloud.
Auto back-up werkt ook goed met Google foto's en daarbij heb je bij Google onbeperkte opslag. Vandaar mijn vraag wat het voordeel zou zijn om naar icloud te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
Erik1805 schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:15:
[...]

Auto back-up werkt ook goed met Google foto's en daarbij heb je bij Google onbeperkte opslag. Vandaar mijn vraag wat het voordeel zou zijn om naar icloud te gaan.
Dat lees ik niet terug in jouw vraag. Maar nee ik zie zo snel geen specifieke voor- of nadelen tov Google photos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erik1805
dafmay schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 15:42:
[...]

Dat lees ik niet terug in jouw vraag. Maar nee ik zie zo snel geen specifieke voor- of nadelen tov Google photos.
hahha nee had mijn vraag wat duidelijker moeten formuleren. Enige voordeel wat ik zie is de integratie in het IOS systeem (icloud). Zal eens verder kijken,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
[...]

Dat alle foto's beschikbaar zijn op al jou Apple apparaten. iCloud photos is ook geen back-up.
Geen idee of dat een voordeel voor jou is. In principe kan je met Google photos ook "overal" je foto's zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

[...]

Auto back-up werkt ook goed met Google foto's en daarbij heb je bij Google onbeperkte opslag.
Just to be sure you know: Google foto opslag is alleen onbeperkt als je een lage(re) resolutie laat uploaden. Je bent je origineel dan kwijt. Originele uploaden gaat wel van je opslag af. En moet je dus bijkopen.

iCloud heeft ook zo z’n beperkingen, delete op apparaat is delete op iCloud. Je kunt dan de lowres op je apparaat houden voor oudere foto’s, via een instelling. Je zit echter al snel aan je max cloud opslag, zeker met een aantal pano en live foto’s erbij. Bijkopen is hier dus ook nodig om dit vol te houden. Je apparaat is daarna ook de beperking, al hebben ze dat recent weer iets verbeterd.

Uploaden met een andere dienst kan ook, bijv stackstorage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Moet zeggen dat ik de kosten van iCloud nog wel prima te doen vind. 0,99 per maand voor 50GB meen ik. En volgens mij kun je het ook family-sharen, maar ben daar niet zeker van.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:55
BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 28 oktober 2017 @ 19:57:
Moet zeggen dat ik de kosten van iCloud nog wel prima te doen vind. 0,99 per maand voor 50GB meen ik. En volgens mij kun je het ook family-sharen, maar ben daar niet zeker van.
Dit is correct. Doen wij met 200gb 😄

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Get!em schreef op vrijdag 27 oktober 2017 @ 22:20:
[...]

iCloud heeft ook zo z’n beperkingen, delete op apparaat is delete op iCloud. Je kunt dan de lowres op je apparaat houden voor oudere foto’s, via een instelling. Je zit echter al snel aan je max cloud opslag, zeker met een aantal pano en live foto’s erbij. Bijkopen is hier dus ook nodig om dit vol te houden. Je apparaat is daarna ook de beperking, al hebben ze dat recent weer iets verbeterd.

Uploaden met een andere dienst kan ook, bijv stackstorage.
Klopt, want is het ook niet echt een back-up service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14:26
Heeft er iemand ervaring met een goede dock voor een iPhone 7? Ik wil er graag een op mijn bureau hebben. Het liefst zo goedkoop mogelijk uit China.
Pagina: 1 ... 65 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.