Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:54
Rhodan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:36:
Vraagje van een newby op IOS gebied.
Met Samsung had ik een notificatie led lampje als er bv een nieuw mailtje was of een berichtje.
Op Windows Mobile had ik Glimp scherm. Die liet daarop je nieuwe berichtjes zien.
Deze kon je instellen voor een bepaalde tijd of bv wanneer de sensor was geactiveerd, ik had bv een flipcase en wanneer ik het hoesje optilde was dit al genoeg om de glimp scherm te activeren of als die open lag, even met mijn hand oven de sensor.
Wat heeft IOS / 7+?
Wat tot nu een beetje in de buurt lijkt te komen is de wakker worden door optil functie.
Je kunt ook de flitser instellen als notificatie voor berichten etc.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhodan
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
bing69 schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 10:55:
[...]

Je kunt ook de flitser instellen als notificatie voor berichten etc.
Txs en even geprobeerd, maar flits alleen op het moment dat het binnen komt, gaat mij meer om oude niet geziene waarschuwingen.

Diablo 3 profiel Mijn XDA profiel mijn pc specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iPhone 7 plus is qua snelheid en batterijduur een verademing tov Mn oude iphone6 met reeds 3 x het scherm vervangen. Zijn ze echt water resistent als in ik kan douchen en bellen tegelijk? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:46
De iPhone 7 Plus is het eerste toestel waarbij ik al zeer snel krassen in het scherm heb, echt een streep van 1,5cm door hem gewoon in mijn broekzak te hebben. Vind het scherm niet echt super kras bestendig zeg maar.

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

carpebios schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:41:
De iPhone 7 Plus is het eerste toestel waarbij ik al zeer snel krassen in het scherm heb, echt een streep van 1,5cm door hem gewoon in mijn broekzak te hebben. Vind het scherm niet echt super kras bestendig zeg maar.
Niet een scherp voorwerp in je broekzak?

Ik vindt het tot nu toe nog wel meevallen. Heb de telefoon nu een week. Scherm is nog steeds krasvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:51

BCGraaf

BC

Verwijderd schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:36:
Zijn ze echt water resistent als in ik kan douchen en bellen tegelijk? :P
Ze zijn niet zo water resistent als ik dacht. Heb water in mijn iPhone 7+. Op vakantie een aantal foto's gemaakt in het zwembad. Ongeveer een halfuur in het zwembad geweest in het pierebadje telefoon is 98% van de tijd boven water geweest. Nu zichtbaar vocht bij de camera lenzen.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:01
carpebios schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 12:41:
Lijkt mij toch wel een gevalletje on/minder-zorgvuldig omgaan met je toestel, of per ongeluk iets scherps in de broekzak gehad. Mijn iPhone 7 Plus heeft nog geen schrammetje in 8 maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
BCGraaf schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:12:
[...]

Ze zijn niet zo water resistent als ik dacht. Heb water in mijn iPhone 7+. Op vakantie een aantal foto's gemaakt in het zwembad. Ongeveer een halfuur in het zwembad geweest in het pierebadje telefoon is 98% van de tijd boven water geweest. Nu zichtbaar vocht bij de camera lenzen.
Douche is natuurlijk anders dan echt onderwater gaan.
Maar toen ik met VDF zat te praten, douchte hij altijd met de iPhone 7 Plus onderwater.

Zelf doe ik dat liever niet, omdat het apparaat al achterlijk duur was. En als ik het zou doen, zou ik een lifeproofcase halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Rhodan schreef op vrijdag 18 augustus 2017 @ 17:36:
Vraagje van een newby op IOS gebied.
Met Samsung had ik een notificatie led lampje als er bv een nieuw mailtje was of een berichtje.
Op Windows Mobile had ik Glimp scherm. Die liet daarop je nieuwe berichtjes zien.
Deze kon je instellen voor een bepaalde tijd of bv wanneer de sensor was geactiveerd, ik had bv een flipcase en wanneer ik het hoesje optilde was dit al genoeg om de glimp scherm te activeren of als die open lag, even met mijn hand oven de sensor.
Wat heeft IOS / 7+?
Wat tot nu een beetje in de buurt lijkt te komen is de wakker worden door optil functie.
https://www.iculture.nl/n...-alleen-nieuwste-iphones/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Oef dan ga ik met een kostprijs van 960 incl btw er al niet eens aan beginnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• U2psv
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 14-09 13:52
[...]

Hier toch wel al vaak foto's genomen in het water geen probleem eigenlijk:
https://i.imgur.com/Wh0mr...shape=thumb&fidelity=high

Maar wel altijd maar eventjes niet bij 10 min onder water ofzo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
Nou helemaal onder water heb ik ook nog niet aangedurfd dan zou ik eerder een gopro gaan halen als dat het plan wordt, maar wel in een subtropisch zwembad geweest met telefoon en gefilmd en foto's gemaakt boven water en heb hier nergens last van

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCGraaf
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 19:51

BCGraaf

BC

U2psv schreef op zondag 20 augustus 2017 @ 00:20:
[...]

Hier toch wel al vaak foto's genomen in het water geen probleem eigenlijk:
https://i.imgur.com/Wh0mr...shape=thumb&fidelity=high

Maar wel altijd maar eventjes niet bij 10 min onder water ofzo.
Ik doe het niet meer met mijn iPhone, heb gelukkig apple care+ dus krijg dinsdag als ik terug ben een nieuwe en moet waarschijnlijk €99 (+ 1 incident van apple care+) mocht het blijken dat dat er water schade is door mijn eigen schuld.

MacBook, MacBook Pro 15, Mac Mini 2012, iPhone X,  Watch,  TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:52
Ik heb een paar vraagjes aangezien ik mijn S6 heb laten vallen en ben dus op zoek naar een nieuwe telefoon en ik heb wel interesse in iOS aangezien ik alleen maar android heb gebruikt:
Ik kan niet kiezen tussen de iPhone 7 en 7 Plus, aangezien ik een 5,1 inch telefoon gewend ben ben ik bang dat de iPhone 7 Plus te groot voor mij zou zijn, ik hoor graag meerdere meningen hier over van 7 en 7 Plus gebruikers.
Ik heb een 32GB S6 en ik heb daar geen problemen mee maar ik vroeg me af of ik echt voor de 128GB of 32GB moet gaan, aangezien ik toch wel een behoorlijke spotify lijst heb en dagelijks netflix kijk kan het denk ik wel behoorlijk aantikken.
Welke case en screenprotector is het beste en redelijk geprijsd? Ik wil niet mijn nieuwe telefoon laten vallen en dat die dan meteen kapot is :X
En als laatse vraag, hoe zit het met de battery life? Aangezien is toch redelijk vaak van thuis ben en niet wil aankomen op mijn bestemming en achterkomen dat mijn telefoon dus leeg is.
Ik hoor het graag van jullie en bedankt voor het lezen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
nilsson1234 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:32:
Ik heb een paar vraagjes aangezien ik mijn S6 heb laten vallen en ben dus op zoek naar een nieuwe telefoon en ik heb wel interesse in iOS aangezien ik alleen maar android heb gebruikt:
Ik kan niet kiezen tussen de iPhone 7 en 7 Plus, aangezien ik een 5,1 inch telefoon gewend ben ben ik bang dat de iPhone 7 Plus te groot voor mij zou zijn, ik hoor graag meerdere meningen hier over van 7 en 7 Plus gebruikers.
Ik heb een 32GB S6 en ik heb daar geen problemen mee maar ik vroeg me af of ik echt voor de 128GB of 32GB moet gaan, aangezien ik toch wel een behoorlijke spotify lijst heb en dagelijks netflix kijk kan het denk ik wel behoorlijk aantikken.
Welke case en screenprotector is het beste en redelijk geprijsd? Ik wil niet mijn nieuwe telefoon laten vallen en dat die dan meteen kapot is :X
En als laatse vraag, hoe zit het met de battery life? Aangezien is toch redelijk vaak van thuis ben en niet wil aankomen op mijn bestemming en achterkomen dat mijn telefoon dus leeg is.
Zelf kwam ik eerst van een LG G3 af, best een grote telefoon. Toen ben ik gegaan voor de iPhone 6, die in mijn opzicht te klein was. Na een jaar heb ik de iPhone 7 Plus gekocht. Als ik deze telefoon aan anderen laat zien vinden zij deze te groot, maar ik vind de telefoon een perfecte grootte hebben.

Qua battery life is de 7 Plus super. Bezit de telefoon nu voor ongeveer 5 a 6 maanden en kan nog steeds 2 dagen op een lading overleven. Terwijl ik mijn telefoon heel erg vaak gebruik op een dag.

Zelf gebruik ik dit hoesje, al is deze ineens een stuk duurder geworden: https://www.amac.nl/tech21-evo-elite-iphone-7-plus

Dit hoesje heeft aan de binnenkant de stof zitten die ook in motorpakken wordt gebruikt. Heb deze zelf voor 40 euro gekocht.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nilsson1234 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:32:
Nu nog een 7 of 7plus kopen is niet verstandig. Ik weet niet hoe kapot je s6 is maar als je even kunt overbruggen met een scheur in je scherm of een leen telefoon zou ik dat zeker doen.

Of je hebt voor hetzelfde geld een 7s/7sPlus of je kunt besparen door alsnog voor een 7/7plus te gaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
iantje31 schreef op dinsdag 22 augustus 2017 @ 17:55:
[...]
Zelf kwam ik eerst van een LG G3 af, best een grote telefoon. Toen ben ik gegaan voor de iPhone 6, die in mijn opzicht te klein was. Na een jaar heb ik de iPhone 7 Plus gekocht. Als ik deze telefoon aan anderen laat zien vinden zij deze te groot, maar ik vind de telefoon een perfecte grootte hebben.

Qua battery life is de 7 Plus super. Bezit de telefoon nu voor ongeveer 5 a 6 maanden en kan nog steeds 2 dagen op een lading overleven. Terwijl ik mijn telefoon heel erg vaak gebruik op een dag.
Ik kan dit beamen. d:)b

De 7 Plus is een geweldige telefoon...overall gezien. Als je (2ehands) een mooie deal kunt vinden dan kan het zeker de moeite waard zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevin1Bravo
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-02-2023
Ik kom toch even hier mijn gal spuien hier.

Ik wil bijna mijn relatie met Apple een haat/liefde relatie noemen. Ik heb alleen maar iPhone's gehad vanaf de 4, maar ik ben bijna overgestapt. Destijds werd mijn iPhone 5 met kapotte accu niet binnen garantie vervangen bij de Apple. Toen ben ik naar een niet Apple gelieerde reparateur geweest om de accu te laten vervangen. Toen was ik van plan over te stappen naar Samsung uit revanche.
Enkele maanden later werd er begonnen met het vervangen van iPhone 5's met mijn probleem. Na even een e-mail sturen kreeg ik het bedrag terug, ook al wat het bij hun zelf gerepareerd. Hierdoor ben ik toch Apple trouw gebleven.

Bij de iPhone 6 kennis gemaakt met AppleCare+. Ik had een probleem met de connector en ik had binnen 48 uur een gaaf nieuw exemplaar binnen en ik kon mijn oude toestel terugsturen. Prima service.

Bij de iPhone 7 heb ik dus weer AppleCare+ genomen vanwege de goede ervaring. Een jaar later is mijn connector wéér slecht. Een nieuw vervangend toestel aangevraagd. Zo gezegd zo gedaan, na een uur chatten en alles (natuurlijk tevergeefs) gecontroleerd te hebben kreeg ik een link waarbij ik de borg kon betalen. De dag daarna netjes een tracking code ontvangen.
Die hele week heb ik geduldig gewacht. Ongeveer een week daarna kreeg ik een code van TNT van Apple. Prima. Enkele dagen later werd er een iPhone gestuurd. Er zat alleen wel een brief bij dat ik een verkeerd toestel geretourneerd zou hebben naar Apple. Ik had enkel niets ontvangen. Wat zou er gebeurd zijn, is er gefraudeerd bij UPS en is mijn nieuwe toestel onderschept?

Heb hierop dus meteen Apple gebeld vóór het openmaken van het pakketje. Na te lang in de wacht hebben gestaan voor een premium service werd ik geholpen. Uiteindelijk doorverbonden met iemand hoger uit de pikorde die mij terug zou bellen. Uiteindelijk is de verklaring dat de tracking label van mijn vervangend toestel blijkbaar is verwisseld met mijn retourlabel. Zo kreeg ik het nieuwe toestel binnen met mijn retourlabel en leek het alsof ik een verkeerd toestel had geretourneerd met de bijbehorende dreigbrief. Omdat dit in het systeem wellicht als fraude zou worden aangemerkt, werd het doorgegeven aan de afdeling dat dit om een misverstand ging en dat er geen borg zou worden afsgeschreven. Ik zou in de ontvangen doos dus mijn vervangend toestel vinden, alsmede een retourlabel.

Toen ik arriveerde thuis heb ik dus maar meteen de doos uitgepakt. Zit er dus wel een vervangend toestel in, maar wel vol met vingerafdrukken en op meerdere plekken bekrast. Dit was ik niet gewend van AppleCare+, ik had immers vorig jaar een piekgaaf vervangend toestel gekregen. Hier heb ik dus op gemaild naar mijn contactpersoon. Hier kreeg ik geen reactie op, dus maar zelf actie ondernomen en gebeld met AppleCare+. Na weer (te) lang wachten een andere medewerker gesproken. Die zou een retourlabel voor mij regelen. Vervolgens zou ik een ander toestel krijgen. Die mocht ik dan blijven terugsturen totdat ik een piekgaaf toestel had. De borg dat zou volgens de medewerker wel geregeld worden. Tot zover de service die ik verwacht.

Inmiddels is dat echter alweer 9 dagen geleden en heb ik nog steeds geen retourlabel. Ik wilde graag schriftelijk bevestigd hebben dat er niks met mijn borg gebeurd, omdat het niet aan mij ligt dat ik geen retourlabel heb. Ik heb reactie op de e-mail gekregen waar ik naar de status vroeg maar mijn vraag omtrent de borg werd genegeerd.

Ik vind dit nogal ergerlijk. Communicatie per e-mail gaat mij veel te traag. Simpele vragen bij een premium service moeten toch wel binnen 24 tot 48 uur beantwoord kunnen worden? Indien er uitsluitsel zou worden gegeven omtrent de borg zou ik het wachten wel aanvaardbaarder vinden. Ik heb enkele dagen geleden naar de status gevraagd maar daar heb ik ook nog geen reactie op ontvangen.

Ik vind de communicatie samenvattend bar slecht en niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Tsjonge...dat had je voor ons dus als volgt kunnen samenvatten...
Kevin1Bravo schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:41:
Ik kom toch even hier mijn gal spuien hier.

Ik vind de communicatie samenvattend bar slecht en niet om over naar huis te schrijven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

dafmay schreef op zaterdag 19 augustus 2017 @ 16:26:
[...]

Lijkt mij toch wel een gevalletje on/minder-zorgvuldig omgaan met je toestel, of per ongeluk iets scherps in de broekzak gehad. Mijn iPhone 7 Plus heeft nog geen schrammetje in 8 maanden.
Natuurlijk hoeft dat niet, 1 korrel zand in je broek is al genoeg om het scherm te bekrassen...

Mijn zusje heeft een iPhone 7 Plus 32GB gekocht, en haar enige wens was het kunnen overzetten van haar Whatsapp chats.. Dat blijkt nu dus praktisch onmogelijk te zijn, ik ga nog proberen met dat mailen naar jezelf, maar anders moet ik haar toch teleurstellen. Absoluut belachelijk dat dit niet makkelijker kan bij een gigantische app als Whatsapp, lijkt me niet dat mijn zusje de enige op deze wereld is die vanaf een Android overstapt op Apple.

Fijne telefoon verder, alleen jammer van de prehistorische schermranden.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• dafmay
kuusj98 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:09:
[...]

Natuurlijk hoeft dat niet, 1 korrel zand in je broek is al genoeg om het scherm te bekrassen...

Mijn zusje heeft een iPhone 7 Plus 32GB gekocht, en haar enige wens was het kunnen overzetten van haar Whatsapp chats.. Dat blijkt nu dus praktisch onmogelijk te zijn, ik ga nog proberen met dat mailen naar jezelf, maar anders moet ik haar toch teleurstellen. Absoluut belachelijk dat dit niet makkelijker kan bij een gigantische app als Whatsapp, lijkt me niet dat mijn zusje de enige op deze wereld is die vanaf een Android overstapt op Apple.

Zandkorreltje...ja wellicht. Echter is mijn iPhone 7 Plus nog zonder beschadigingen en ik doe m regelmatig kaal in de pocket of leg m kaal op tafel of op steen...en nog steeds geen krasje. Dus tja...

Vwb whatsapp geef ik je wel groot gelijk...belachelijk en irritant hoe onmogelijk het wordt gemaakt om tussen ios en Android te switchen met behoud van je chats :X

Heerlijke phone wel...geniet dagelijks van de perfecte soepelheid en snelheid, en van de stabiliteit en vlotte (App) updates d:)b

• Berlinetta
  • Niet online
kuusj98 schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:09:
[...]

Geen idee of dit werkt.

https://www.quora.com/How...ternatives-to-Backuptrans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-09 16:24

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

dafmay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:32:
[...]

Zandkorreltje...ja wellicht. Echter is mijn iPhone 7 Plus nog zonder beschadigingen en ik doe m regelmatig kaal in de pocket of leg m kaal op tafel of op steen...en nog steeds geen krasje. Dus tja...

Vwb whatsapp geef ik je wel groot gelijk...belachelijk en irritant hoe onmogelijk het wordt gemaakt om tussen ios en Android te switchen met behoud van je chats :X

Heerlijke phone wel...geniet dagelijks van de perfecte soepelheid en snelheid, en van de stabiliteit en vlotte (App) updates d:)b
Ik heb nu een S7 Edge, en vanwege die onnozele rand zijn er geen screenprotectors die goed passen. Ondanks zeer voorzichtig gebruik zit dat ding vol met kleine haarkrasjes. Je moet het scherm heel goed poetsen en dan in het licht houden om te zien, dus ik lig er niet wakker van.

Eerlijk is eerlijk, het werkt heel soepel en snel allemaal. Het is dat ik wel eens wil kloten met 'onofficiële' apps, en dat ik 859 euro voor een telefoon toch nét iets te veel van het goede vind. Van de andere kant, ik heb een Nexus 6P (649,- eigenlijk, maar 400 euro terug op oude tel dus 249,- voor mij) gehad, en nu dus een S7 Edge (799,- eigenlijk, maar via een hoop geluk voor 250,- verkregen), een iPhone is dan niet veel duurder. Wat echter jammer is, is dat Apple niet zo'n leuke deals heeft zoals dat bij andere toestellen wel af en toe voor komt. Wellicht dat als ik weer zo'n deal spot, de Android telefoon verkoop en dan een iPhone koop.
Backuptrans heb ik vandaag aan de tand gevoeld. Wat een godvergeten slecht stuk software 8)7 De gratis versie is maar goed voor 20 'chats' (ofwel letterlijk 20 berichten, 20x hoi zeggen in een gesprek en je zit aan de limiet), en de betaalde versie kost minimaal 21 euro. Via 'andere wegen' toch de premium versie verkregen, maar het werkt gewoon niet. Ik kan de berichten van de oude telefoon wel importeren, maar vervolgens krijg ik ze met geen mogelijkheid (inclusief verregaande manieren zoals de backup file verminken door de berichten erin te persen en dan in iTunes de recovery file weer op de iPhone te zetten, sketchy as f*) succesvol op de iPhone.

Als iemand dus overweegt het met Backuptrans te proberen: probeer als-je-blieft eerst alle andere opties!

Andere opties bestaan dus inderdaad uit dat e-mailen, dat ga ik morgen eens proberen.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna alle opties geprobeerd ( Whatsapp Back-up terug zetten van Android naar IOS) en niks werkte bij mij, zelfs niet via mail. Ik heb het dus opgegeven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kevin1Bravo schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 20:41:
Toen was ik van plan over te stappen naar Samsung uit revanche.
Jammer dat dit niet is doorgegaan, daar waren ze vast onwijs van onder de indruk geweest. Had het hele smartphone landschap er nu anders uit gezien.

:+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nilsson1234
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 19:52
Heb dus een iPhone 7 gehaald en wat een verschil met mijn oude S6, echt alles werkt echt een stuk sneller echt niet normaal, ben er echt super tevreden mee! Nu even afwachten hoe de batterij is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Laatst online: 22:23
even een vraagje over mijn batterijduur van mijn iPhone 7 plus.... vind de batterijduur namelijk niet zo goed, ik moet toch elke dag aan de lader...

Het is nu 39% met 5 uur en 15 min gebruik en 10 uur en 4 min Stand-by. Is dit normaal? Of is er iets mis met de accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dkawa schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 20:15:
even een vraagje over mijn batterijduur van mijn iPhone 7 plus.... vind de batterijduur namelijk niet zo goed, ik moet toch elke dag aan de lader...

Het is nu 39% met 5 uur en 15 min gebruik en 10 uur en 4 min Stand-by. Is dit normaal? Of is er iets mis met de accu?
Klinkt als een prima waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Echt? Zou het nu niet meer batterij moeten overhebben ipv 39%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
dkawa schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:24:
Je kunt een hoop batterij besparen door apps te beperken die constant je lokatie bepalen en dergelijke. Apps die verversen op de achtergrond kun je ook wat tweaken. Zonder iets te te weten over je gebruik en instellingen is er weinig over te zeggen.

Ik hen met 3 uur gebruik en 12 uur standby 74% over op de 7 Plus.

[ Voor 7% gewijzigd door BillSpaarbank op 27-08-2017 22:37 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Over de laatste 24 hr heb ik veel instagram gebruikt en WhatsApp.. vind het knap dat jij nog 74% overhoud.. hoe heb je dit dan voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Privacy - locatie - systeem

Daar heb ik de nodige zaken uitgezet. Bij lokatie staat alles op 'bij gebruik'. Alleen Apple weer staat op 'altijd'.

Deel mijn lokatie staat uit.
Apps op achtergrond verversen staat uit
Veelbezochte locaties staat uit.

Dat is het standaard lijstje wat ik altijd langs loop en voor mijn gebruik beperkt dat niets.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dkawa schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:24:
Nee waarom? Je hebt al 5:15 SOT.
Daar komt dus nog wel twee uur bij en dan zit je rond de 7 en dat is gewoon prima.

Natuurlijk kun je de helft van de functies uitzetten en er dan wat minuutjes meer uithalen maar ik zou er niet te lang mee bezig zijn. Gewoon lekker gebruiken dat ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Wat bedoel je met SOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Screen On Time

(is meer een Android, iOS gebruikt deze term niet wat betreft batterij gebruik e.d)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16:17
Donstil schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 23:00:
[...]

Nee waarom? Je hebt al 5:15 SOT.
Daar komt dus nog wel twee uur bij en dan zit je rond de 7 en dat is gewoon prima.

Natuurlijk kun je de helft van de functies uitzetten en er dan wat minuutjes meer uithalen maar ik zou er niet te lang mee bezig zijn. Gewoon lekker gebruiken dat ding.
Die tijd staat niet gelijk aan je SOH toch? apps die op de achtergrond draaien vallen ook onder die tijd. 7 uur SOH ga je denk ik ook niet halen met de 7plus. Jammer dat apple niet gewoon de SOH laat zien zoals bij android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
Ik heb mijn iphone 7 plus nu bijna een half jaar en heb nog steeds elke avond 49 procent over. Dit houdt in dat ik de telefoon anderhalve dag tot 2 dagen kan gebruiken.

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Uh en wat betekent SOH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyana
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 19:18

Nyana

Who?!

Ik gok iets van screen on hybernation. Dat er op de achtergrond nog wat draait. Dit wordt ook meegenomen in de "sot" bij ios, dan wel gebruik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
BackupTrans werkt perfect. Oo
Ja het is graf software en allejezus omslachtig, maar ik heb voor tig telefoons de WhatsApp chat’s overgezet tussen Android en iOS en ik kan niet anders zeggen dan: als je chats bewaren je geld waard is, dan is BackupTrans het dubbel en dwars waard. Spuuglelijke interface en moeilijk in gebruik moet je maar op de koop toe nemen.

Niet opgeven, maar gewoon heel goed de instructies lezen en vooral de voorbereidingen goed treffen; dat scheelt wat errors. En zet je virusscanners uit. :+ Bij een familielid een uur zitten kloten met BT om erachter te komen dat Norton zichzelf er tussen had geparkeerd. Het belangrijkste bij BT zijn de Android drivers, daar valt en staat alles mee; dus installeer evt Android SDK en vanuit daar de drivers op je PC knallen.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
Ik bedoelde SOT. Mijn iphone maakte er automatisch SOH van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard zet ik batterij besparing aan. Dit scheelt echt een hoop. Maar je kunt het veel verder gaan doen en allerlei services, features, sensoren en troep uitschakelen by default. Op m'n Iphone 6 welk al 2 jaar oud was en waar de batterij het zichtbaar slechter is gaan doen scheelde dit een hoop.

Ik kon m'n telefoon bijna weer 1.5 dag gebruiken. Vooral het scherm ook op laagst mogelijke stand dan hou je het ruimschoots vol ook. Met m'n iphone 7 plus redt ik het 2 dagen.

Tis zo vertiefd dat hedendaags op een Imac je nog steeds niet de Iphone opslag kunt benaderen als massa opslag zoals op een Windows PC dat wel is (USB erin > vertrouw > voila).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2017 00:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 29 augustus 2017 @ 00:42:
.

Ik kon m'n telefoon bijna weer 1.5 dag gebruiken. Vooral het scherm ook op laagst mogelijke stand dan hou je het ruimschoots vol ook. Met m'n iphone 7 plus redt ik het 2 dagen.
Kan ik ook, ik heb alles aanstaan behalve Bluetooth.
Tis zo vertiefd dat hedendaags op een Imac je nog steeds niet de Iphone opslag kunt benaderen als massa opslag zoals op een Windows PC dat wel is (USB erin > vertrouw > voila).
Op je iPhone kan je dat zien.
En je kan als overzetten met Airdrop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipm0de
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:37

Flipm0de

geen

Ik kijk voor het slapen gaan regelmatig tv via de ziggo go app. Af en toe val ik ook in slaap terwijl de app dan nog aanstaat en wordt ik hier snachts van wakker. Is er een appje waarmee ik de ziggo app na een uur kan uitschakelen ofzo? Laat iOS dit toe?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulder
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 12-09 16:28
Ongeveer een half jaar geleden was het flink in het nieuws dat de matzwarte iphone 7's verf loslieten aan de achterkant.

Ook ik heb zo'n pareltje met stippen. Iemand tips waarmee ik de lak wat mooier kan maken? Ik overwoog een zwarte stift te proberen, maar de kans is heel groot dat ik het daarmee misschien alleen maar minder mooi maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
bramm90 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:21:
Ongeveer een half jaar geleden was het flink in het nieuws dat de matzwarte iphone 7's verf loslieten aan de achterkant.

Ook ik heb zo'n pareltje met stippen. Iemand tips waarmee ik de lak wat mooier kan maken? Ik overwoog een zwarte stift te proberen, maar de kans is heel groot dat ik het daarmee misschien alleen maar minder mooi maak.
Ik denk niet dat je het echt mooi gaat krijgen. Een skin is wellicht een betere optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bramm90 schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 11:21:

Als er geen krassen enz rond die stippen zitten dan heb je best kans dat je er bij Apple gewoon een swap voor krijgt. Ik zou een genius bas opzoeken als het niet voortkomt uit eigen schade.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:39:
[...]

Als er geen krassen enz rond die stippen zitten dan heb je best kans dat je er bij Apple gewoon een swap voor krijgt. Ik zou een genius bas opzoeken als het niet voortkomt uit eigen schade.
Ik ben nog steeds blij met mijn Fitbag sleeve welke jij ooit aanbevolen had. Mijn matzwarte 7 Plus is nog steeds als nieuw :) Ik heb ook de gewoonte om mijn iPhone op de sleeve te leggen als ik 'm op tafel leg. Desondanks wel balen voor jou @bramm90 Ik hoop dat Apple coulant is met dit probleem als het inderdaad niet voortkomt uit eigen schade. De bewijslast (dat je er goed mee om bent gegaan) ligt na een half jaar helaas wel bij jou.

[ Voor 6% gewijzigd door swv op 30-08-2017 12:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Donstil schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 12:39:
[...]

dit is mijn ervaring ook uit het verleden met de Genius Bar. Als je die mensen netjes en eerlijk te woord staat, zijn deze zeer schappelijk als het aankomt op swaps.
Zelf al een keer of 2 meegemaakt.
Dat is de top notch service van Apple. Een van de redenen dat velen kiezen voor een iPhone.

Kijk daarentegen naar Samsung, die laten met hun after sales / garantie zien hoe je zo snel mogelijk klanten wegjaagt en nooit meer terug zal zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Codeoranje
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 17:30
Ik wil van een Samsung s6 overstappen op de iphone 7 alleen ik twijfel tussen de 32 en 128 gb versie .

De telefoon moet zeker 2 jaar mee gaan maar de kostprijs van de uitbreiding is bij mijn leverancier €97
Dat is toch wel geld. De s6 had ook 32 gb en daar was mijn geheugen wel vol maar dat betrof dan voornamelijk foto's en of filmpjes die ik eventueel vaker weg kan zetten.
Worden de apps steeds groter de komende 2 jaar of valt dat wel mee ?

Wat zouden jullie doen ?

500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer ZW & 500 WP Zn shine 2x250 wp micro omvormer NO . 18x160 WP TSMC ZZO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berlinetta
  • Niet online
marcel_piet schreef op woensdag 30 augustus 2017 @ 19:11:
Ik wil van een Samsung s6 overstappen op de iphone 7 alleen ik twijfel tussen de 32 en 128 gb versie .

De telefoon moet zeker 2 jaar mee gaan maar de kostprijs van de uitbreiding is bij mijn leverancier €97
Dat is toch wel geld. De s6 had ook 32 gb en daar was mijn geheugen wel vol maar dat betrof dan voornamelijk foto's en of filmpjes die ik eventueel vaker weg kan zetten.

Wat zouden jullie doen ?
128GB nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

Wat zouden jullie doen ?
Als jouw telefoon die momenteel 32gb heeft vol zit lijkt mij de keuze al gemaakt toch?

Zelf heb ik meer dan voldoende aan 32gb maar dat verschilt uiteraard per gebruiken :Y

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:18
1. Je gebruikt wat je hebt, heb nu een 7+ 256GB en de helft zit vol...... Tuurlijk daar kan wel wat weg.....misschien (hoarder)

2. Net zoals 16GB in 2013 eigenlijk niet meer kon vind ik dat 32GB voor 2017/2018 gewoon te krap wordt, als ik het nu zou moeten doen zou ik voor de 128GB gaan.

Het enige lage iDevice wat ik hier in huis nog heb is een SE van de vriendin en die heeft 64GB. Al het andere heeft 128GB of meer

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

• Cartoon
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

Wat zouden jullie doen ?
Wachten tot de nieuwe iPhone's gelanceerd zijn, en de prijs van de 7 (waarschijnlijk) daalt.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-09 07:51

Famous

R 400+

@SpoekGTi muah, ik zit hier rond de 14/15gb gebruikt na bijna een jaar.

Whatsapp foto’s en video’s worden automatisch opgeslagen en gebruik geen iCloud of andere opslag.
Maak zelf geen minuten lange opnames en dat scheelt natuurlijk.

Top 3 groot verbruikers:
1: foto’s
2: whatsapp
3: mail

Samen 6,5gb wat het in beslag neemt.
32gb is voor mij meer dan zat.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45

Wat zouden jullie doen ?
Dalen van de prijs zal in eerste instantie niet snel gaan, misschien dat het verschil tussen 32 en 128gb kleiner word.
Ik heb de 7 128gb voor 735,- kunnen krijgen en volgens mij was het verschil met de 32 geen 97,- , maar 75,- en dat is de moeite waard.
Vergeet niet alles gaat alleen maar meer ruimte in beslag nemen ( apps/os/ enz ) dus als je kijkt naar een periode van nu tot over 2 jaar dan is 128gb geen slechte keuze.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Ik ben benieuwd naar de 7s. Het kan zomaar eens dat ik geen 8, maar een 7s ga kopen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Hackus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 10:59:
Ik ben benieuwd naar de 7s. Het kan zomaar eens dat ik geen 8, maar een 7s ga kopen.
ik denk dat de 7S vooral interessant gaat zijn voor de mensen die niet jaarlijk het nieuwste van het nieuwste hoeven te hebben of zo'n oled schermpje ter waarde van ruim €1000 niet boeiend vinden.

Dus bijvoorbeeld mensen met een iPhone 6 of 6S nu, zal deze 7S (als ie er ook echt komt) zeer interessant zal zijn.
Zeker voor mensen die prijsbewust een nieuwe iPhone willen gaan aanschaffen zonder gelijk een van hun nieren te moeten verkopen.
Van een 6/6S naar een mogelijke 7S is natuurlijk een behoorlijke vooruitgang.

• Flipm0de

Flipm0de

geen

De prijzen bij shops als belsimpel enzo gaan vast flink omlaag voor de 7. Maar kopen jullie niet liever voor een paar tientjes meer rechtstreeks bij Apple? Zo een store binnenlopen en geen gedoe bij garantie?

Flipm0de schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:14:
De prijzen bij shops als belsimpel enzo gaan vast flink omlaag voor de 7. Maar kopen jullie niet liever voor een paar tientjes meer rechtstreeks bij Apple? Zo een store binnenlopen en geen gedoe bij garantie?
Absoluut, mits het in het redelijke blijft.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flipm0de schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:14:
Ik heb eerder bij Belsimpel gekocht, maar nooit problemen ervaren. laatste aankoop was SE met 32gb
op zaterdag besteld en betaald en zondag al bezorgd.(ik verwachte zelf dinsdag het toestel te ontvangen)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Hackus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:21:
[...]

Ik heb eerder bij Belsimpel gekocht, maar nooit problemen ervaren. laatste aankoop was SE met 32gb
op zaterdag besteld en betaald en zondag al bezorgd.(ik verwachte zelf dinsdag het toestel te ontvangen)
Ja het gaat niet om het bezorgen, maar om die ene keer dat het niet goed gaat en je garantie oud moet claimen. Heb geen ervaring met belsimpel dus absoluut niets tegen hen.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Flipm0de schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:31:
[...]

Ja het gaat niet om het bezorgen, maar om die ene keer dat het niet goed gaat en je garantie oud moet claimen. Heb geen ervaring met belsimpel dus absoluut niets tegen hen.
Dat meld ik dan aan Apple via mijn account. maar eerlijk gezegd, een iPhone die qua uitgave hoger ligt wel.
(Apple store Berlin) ook eens in Oberhausen, maar heb een hekel aan die grote winkelcentra

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Hackus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 12:37:
[...]

Dat meld ik dan aan Apple via mijn account. maar eerlijk gezegd, een iPhone die qua uitgave hoger ligt wel.
(Apple store Berlin) ook eens in Oberhausen, maar heb een hekel aan die grote winkelcentra
Hoe bedoel je via je Apple account? Via welke website zou je zoiets doen? Ik dacht dat de garantie dan via belsimpel bijvoorbeeld moet verlopen en niet via Apple (dus een extra tussenpersoon).

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

We gaan wel compleet off topic nu; heb je geen Apple toestel ? Ik heb gewoon een account(Apple-ID), net als zovelen volgens mij. Dan kun je gewoon indien nodig contact opnemen met Apple ivm evt reparatie. wie jou het toestel verkoopt doet niet ter zake. jij bent niet verplicht naar Saturn, Mediamarkt of Belsimpel te gaan met een klacht. Bij Refurbished wel, dan went je je tot de verkopende partij. ( of je moet een zgn zwart gebruiker zijn natuurlijk)

• Flipm0de

Flipm0de

geen

Hackus schreef op donderdag 31 augustus 2017 @ 15:10:
We gaan wel compleet off topic nu; heb je geen Apple toestel ? Ik heb gewoon een account(Apple-ID), net als zovelen volgens mij. Dan kun je gewoon indien nodig contact opnemen met Apple ivm evt reparatie. wie jou het toestel verkoopt doet niet ter zake. jij bent niet verplicht naar Saturn, Mediamarkt of Belsimpel te gaan met een klacht. Bij Refurbished wel, dan went je je tot de verkopende partij. ( of je moet een zgn zwart gebruiker zijn natuurlijk)
Ja heb de 6s. Wist niet dat dit ook "mocht". Dacht dat t zou moeten via de verkoper. Goede tip! Bedankt! Dan zou ik ook altijd voor de goedkoopste aanbieder gaan en niet direct bij Apple kopen.

Om de traditie maar warm te houden heb ik weer een Keynote topic aangemaakt.
Leuk om nu te speculeren maar vooral leuk om tijdens het evenement lekker te chatten

[Keynote] 'let's meet at our place' 12 september 2017 19:00

• dkawa
BillSpaarbank schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 22:36:
[...]

Je kunt een hoop batterij besparen door apps te beperken die constant je lokatie bepalen en dergelijke. Apps die verversen op de achtergrond kun je ook wat tweaken. Zonder iets te te weten over je gebruik en instellingen is er weinig over te zeggen.

Ik hen met 3 uur gebruik en 12 uur standby 74% over op de 7 Plus.
Heb eea aangepast en heb nu 3% over en 8 uur en 54 min gebruik en 16 uur en 35 min stand-by... niet slecht toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet slecht, de mijne nog 5% bij 9u 47min gebruik en 56u stand-by.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2017 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrie
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20:02

Terrie

Titelspecialist Tweakers Partners
Momenteel draai ik iOS 10.3.3. en ik ben fervent gebruiker van de he SIRI functie, maar ik heb er tegenwoordig niks meer.
Hij blijft dit herhalen bij 80% van mijn vragen:
ik begrijp dit niet".

En dat zijn dan gewoon hele simpele commando's. Zal dit een instelling zijn of is er een bug in de nieuwe software?

Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drusloos
Ik heb een vraag, mijn iPhone zegt netjes dat hij 100% is opgeladen, terwijl als ik kijk via coconutbattery dan zie ik dat hij 95,7% is. Als ik hem daadwerkelijk nog 15 min in de lader laat gaat hij naar 100% (meestal tot 99,9). Waarom is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Terrie schreef op zondag 3 september 2017 @ 21:32:
Momenteel draai ik iOS 10.3.3. en ik ben fervent gebruiker van de he SIRI functie, maar ik heb er tegenwoordig niks meer.
Hij blijft dit herhalen bij 80% van mijn vragen:
ik begrijp dit niet".

En dat zijn dan gewoon hele simpele commando's. Zal dit een instelling zijn of is er een bug in de nieuwe software?
Bug, denk aan kant Apple’s servers. Dit is spontaan ontstaan op alle telefoons hier, zowel 10.x als 11.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• recemonster
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13-09 17:36
Normaal post ik bijna niets maar ik zag zojuist deze video voorbij komen en kan deze jullie niet onthouden want het is het bekijken waard hoe deze man een werkende 3,5mm headphone jack in z'n Iphone 7 maakt.

YouTube: Bringing BACK The iPhone Headphone Jack - in China

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe gaat dat bij de mensen hier met een JetBlack na een jaar?

https://9to5mac.com/2017/...micro-abrasions-one-year/

recemonster schreef op woensdag 6 september 2017 @ 20:51:
Normaal post ik bijna niets maar ik zag zojuist deze video voorbij komen en kan deze jullie niet onthouden want het is het bekijken waard hoe deze man een werkende 3,5mm headphone jack in z'n Iphone 7 maakt.

YouTube: Bringing BACK The iPhone Headphone Jack - in China
Gaaf wel. Mooie post.

Ze zetten ook 256 GB chips in een 32 GB 7+ daar dus dit verbaasd mij eigenlijk niet eens :)

[ Voor 11% gewijzigd door Donstil op 06-09-2017 23:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:09
Ik heb jarenlang geroepen heb dat ik anti-Apple ben. Voornamelijk voortkomend uit een aversie tegen de veel te dure upgrades, het altijd maar anders moeten zijn dan de rest van de markt qua aansluitingen (micro USB anyone?), en het gevoel niet mee te willen doen aan een hype. Ik heb dus nul ervaring met iPhones, iPads en andere 'iMeuk'. De afgelopen jaren alleen (stock) Android en Windows Phone gebruikt

Nu ga ik over een paar weken toch voor het eerst 'aan de iPhone'. Min of meer verplicht, want van mijn nieuwe werkgever krijg ik een iPhone 7. Nou ben ik stiekem eigenlijk toch wel nieuwsgierig en aangezien ik mijn werktelefoon ook privé wil gaan gebruiken (evt. een tweede simkaartje in mijn Nexus 5X), wil ik de overgang zo soepel mogelijk maken. Moet ik mezelf gewoon in het diepe gooien en komt dan alles goed? Zijn er dingen die ik absoluut meteen moet doen/aanleren/vergeten? Is iTunes nog steeds zo'n onbegrijpelijk gedrocht van een applicatie? Alle input is welkom!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Jorizzz schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:19:
Zijn er dingen die ik absoluut meteen moet doen/aanleren/vergeten?
Je hebt een homeknop, en verder werken die twee zwarte vlakken ernaast niet. Druk daar dan als oud-android gebruiker ook niet op.. >:)

Vergeet ook custom bestandsbeheer, sideloaden.

Verder, leer jezelf gewoon werken met iOS en je went er heel snel aan. Het is een verademing om te werken met een apparaat dat na 5 updates en 2 upgrades nog steeds vlot aanvoelt zonder een complete wipe en of reset.
Is iTunes nog steeds zo'n onbegrijpelijk gedrocht van een applicatie? Alle input is welkom!
iTunes? Eh, al jaren iPad en iPhone, maar nog nooit iTunes gebruikt, waarom zou ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dafmay
Get!em schreef op donderdag 7 september 2017 @ 13:26:
[...]

Je hebt een homeknop, en verder werken die twee zwarte vlakken ernaast niet. Druk daar dan als oud-android gebruiker ook niet op.. >:)
>:) Hij is goed. Dat was in het begin zeker even wennen...
Vergeet ook custom bestandsbeheer, sideloaden.

Verder, leer jezelf gewoon werken met iOS en je went er heel snel aan. Het is een verademing om te werken met een apparaat dat na 5 updates en 2 upgrades nog steeds vlot aanvoelt zonder een complete wipe en of reset.

iTunes? Eh, al jaren iPad en iPhone, maar nog nooit iTunes gebruikt, waarom zou ik.
Ik match mijn eigen ervaringen bij overstap van jarenlang Android naar iPhone volledig met wat jij beschrijft.

Overigens...na 1 jaartje iPhone/iOs wil en ga ik niet meer terug naar Android.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Erik1805
  • Registratie: December 2010
Overigens...na 1 jaartje iPhone/iOs wil en ga ik niet meer terug naar Android.
Same here :)

Woning:Hoekwoning uit 1972, HR++ glas, HR++ EPS parels, 109m2 woonoppervlak, radiatoren + HeatBooster(SDI) + eigenbouw ventilatoren, Quatt Mono + Intergas HRE, Tado V3, 5 zonnepanelen. Marstek Venus E 5.12 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrJ
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-07 22:52

TrJ

debian

begin dit jaar overgestapt van android en zeer tevreden, vind alleen navigeren door het toestel beter onder android. Voor alle apps goede alternatieven gevonden behalve nog voor AddYourTemplate, app om agendasjablonen aan te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzarect0r
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 20-06 14:39
Enige wat ik echt mis bij iOS is native .webm ondersteuning, android gebruiker geweest sinds de desire HD t/m lg g4, en ik mis het totaal niet. Veel fijnere ervaring over het algemeen (hoef geen roms/tweaks te flashen), alleen een beetje jammer dat ik eerst een webm in VLC moet openen en niet direct op een site kan zien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-09 08:12
Veel mensen hier die overgaan op de nieuwe iphone? Mijn i7+ is echt nog geweldig, denk dat ik hierbij blijf :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13-09 14:16
Ik ben eindelijk van plan een iPhone te kopen. Ben na jaren van Android en problemen met ondersteuning en het uitsterven van de Nexus lijn toch wel erg benieuwd geworden naar iPhones. Ik verwacht niet dat de 7s(of 8 als we de geruchten moeten geloven) een gigantische verbetering ten opzichte van de 7 gaat worden. Draadloos laden kan ik zonder, achterkant van glas lijkt me niet geweldig. Ben dus van plan een hopelijk goedkopere 7 te kunnen kopen komende week. Ook ben ik erg benieuwd of de prijzen in de winkels nog verder omlaag gaan na de aankondiging dinsdag of dat de prijs nu al op de aankondiging vooruitloopt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Laatst online: 14-09 08:12
maxietheboss schreef op zondag 10 september 2017 @ 18:11:
Ik ben eindelijk van plan een iPhone te kopen. Ben na jaren van Android en problemen met ondersteuning en het uitsterven van de Nexus lijn toch wel erg benieuwd geworden naar iPhones. Ik verwacht niet dat de 7s(of 8 als we de geruchten moeten geloven) een gigantische verbetering ten opzichte van de 7 gaat worden. Draadloos laden kan ik zonder, achterkant van glas lijkt me niet geweldig. Ben dus van plan een hopelijk goedkopere 7 te kunnen kopen komende week. Ook ben ik erg benieuwd of de prijzen in de winkels nog verder omlaag gaan na de aankondiging dinsdag of dat de prijs nu al op de aankondiging vooruitloopt.
Ben zelf net weer over van een Samsung S7 Edge, na een jaar dit te hebben gebruikt. Hiervoor had ik altijd iphone, maar destijds overgestapt wegens de camera die beter was (destijds) op de s7e.

Nu sinds een weekje de i7+, man man man, wat een heerlijk toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Nu bijna een jaar iOS na jaren Android vanaf de eerste versie. Ik zie pluspunten aan beide kanten en kan niet zeggen dat het een fijner is dan het andere. Wacht tot dinsdag wat Apple doet en anders toch misschien naar een Note 8 vanaf de 7 plus...

Wat is de eigenlijk de beste manier om straks de nieuwe iPhone X te reserveren?

[ Voor 14% gewijzigd door Phusebox op 10-09-2017 19:14 ]

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Gruijters
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01-09 15:30
Momenteel is de goedkoopste iPhone 7 32 GB ± 629,-- in de pricewatch.
Denken jullie dat dit de komende tijd nog (veel) zal gaan zakken?

Ik moet op kort termijn een nieuw toestel aanschaffen, helaas is mijn S7 Edge onlangs gestolen (!), en heb min of meer besloten over te gaan stappen naar iOS.

De iPhone X is mij een brug te ver & de iPhone 8 heeft mij (nog) niet echt overtuigd. Ik hoop stiekem dat ik een iPhone 7 32 GB rondom de 550,-- kan aanschaffen of is dat een utopie?

• ErwinJ
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15-09 11:45
Gruijters schreef op woensdag 13 september 2017 @ 22:22:
Momenteel is de goedkoopste iPhone 7 32 GB ± 629,-- in de pricewatch.
Denken jullie dat dit de komende tijd nog (veel) zal gaan zakken?

Ik moet op kort termijn een nieuw toestel aanschaffen, helaas is mijn S7 Edge onlangs gestolen (!), en heb min of meer besloten over te gaan stappen naar iOS.

De iPhone X is mij een brug te ver & de iPhone 8 heeft mij (nog) niet echt overtuigd. Ik hoop stiekem dat ik een iPhone 7 32 GB rondom de 550,-- kan aanschaffen of is dat een utopie?
Nee dit gaat niet snel verder zakken met grote stappen.
Je zal waarschijnlijk wel snel 128GB versies gaan terug vinden voor een 600,- 2 de hands. ( die van mij misschien :9 )

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik had het al even in het nieuwe iPhone 8 topic gevraagd, maar ik denk dat de vraag hier beter gesteld kan worden. Kan je met de vaste homeknop nog steeds de iPhone aanzetten? Ik heb de iPhone 6 gehad en het aanzetten + unlocken via de homebutton is iets wat ik altijd gebruikte.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:39
bitshady schreef op donderdag 14 september 2017 @ 19:53:
Ik had het al even in het nieuwe iPhone 8 topic gevraagd, maar ik denk dat de vraag hier beter gesteld kan worden. Kan je met de vaste homeknop nog steeds de iPhone aanzetten? Ik heb de iPhone 6 gehad en het aanzetten + unlocken via de homebutton is iets wat ik altijd gebruikte.
Op het moment dat je de iPhone 7 opraapt en naar je toe beweegt gaat het scherm al aan. Maar gewoon de button aanraken werkt ook :)

• bitpixl
  • Niet online
Miki schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:08:
[...]

Op het moment dat je de iPhone 7 opraapt en naar je toe beweegt gaat het scherm al aan. Maar gewoon de button aanraken werkt ook :)
Ah mooi, dus zonder powerknop/oppakken en alleen de touchid aanraken is genoeg om de iphone aan te zetten en in te loggen. Het hele punt is om de iphone lekker te laten liggen op mijn bureau en af en toe eens te kijken of ik een nieuw berichtje heb :)

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:49

Nitai

Live the life you love.

bitshady schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:36:
[...]

Ah mooi, dus zonder powerknop/oppakken en alleen de touchid aanraken is genoeg om de iphone aan te zetten en in te loggen. Het hele punt is om de iphone lekker te laten liggen op mijn bureau en af en toe eens te kijken of ik een nieuw berichtje heb :)
Je moet wel kort drukken en je vinger weghalen, anders zit je in je homescreen en zie je je notificaties niet. Het beste is het gewoon even optillen, of een vinger gebruiken waarmee je niet unlockt.

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

• bitpixl
  • Niet online
Mooi, nu is het helemaal duidelijk en is de 8 een optie (mits er een jailbreak voor komt ;))

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Idd touchid is zo snel, dat het in deze gevallen een nadeel is.. 😉

Wat vind je trouwens zo essentieel aan een jailbraik? Welke functies gebruik je daarvoor dagelijks/wekelijks.

[ Voor 45% gewijzigd door Get!em op 14-09-2017 21:01 ]

• bitpixl
  • Niet online
Get!em schreef op donderdag 14 september 2017 @ 20:59:
Idd touchid is zo snel, dat het in deze gevallen een nadeel is.. 😉
Wat vind je trouwens zo essentieel aan een jailbraik? Welke functies gebruik je daarvoor dagelijks/wekelijks.
- system wide Adblocking! :) (en een custom host file)
- andere standaard browser instellen
- gui tweaks
- exchange policy cleaner (zodat ik niet de policy van mijn werk op mijn toestel krijg)
- automation zoals bv connect op thuis wifi, zet dan brightness vast, belvolume lager, etc
- alarm volume met fade in
- calendar op de lockscreen
- 2G/3G/LTE/WIFI switching (dit is echt een gigantische battery life saver, gebruik bv alleen 2G wanneer je een wifi connectie hebt)
- wifi scanning tool
- mods om spotify te verbeteren
- volume ampliflier

en vast nog wel andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ak0nnmgn
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 20:33
bitshady schreef op donderdag 14 september 2017 @ 21:14:
[...]

- system wide Adblocking! :) (en een custom host file)
- andere standaard browser instellen
- gui tweaks
- exchange policy cleaner (zodat ik niet de policy van mijn werk op mijn toestel krijg)
- automation zoals bv connect op thuis wifi, zet dan brightness vast, belvolume lager, etc
- alarm volume met fade in
- calendar op de lockscreen
- 2G/3G/LTE/WIFI switching (dit is echt een gigantische battery life saver, gebruik bv alleen 2G wanneer je een wifi connectie hebt)
- wifi scanning tool
- mods om spotify te verbeteren
- volume ampliflier

en vast nog wel andere dingen :)
Kortom alles wat een android heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
ak0nnmgn schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 07:40:
[...]
Kortom alles wat een android heeft? :P
Moet je Android toch ook wel even unlocken/rooten... (voor o.a. automation, system wide ad blocking, etc)
En dan blijkt dat beide OS'en toch gelocked zijn (de 1 wat meer als de ander, dat dan weer wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Weet iemand of t mogelijk is om de data uit je activity app over te zetten naar je nieuwe iPhone zonder een volledige backup terug te zetten? Heb de app net ff op m'n werk iPhone 7 gezet, met zelfde Apple ID, maar daar is alles leeg... inclusief achievements :/

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
DennusB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:04:
Weet iemand of t mogelijk is om de data uit je activity app over te zetten naar je nieuwe iPhone zonder een volledige backup terug te zetten? Heb de app net ff op m'n werk iPhone 7 gezet, met zelfde Apple ID, maar daar is alles leeg... inclusief achievements :/
Je moet toch een encrypted backup maken en dan restoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vorkie schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:04:
[...]

Je moet toch een encrypted backup maken en dan restoren?
Ja maar dan moet ik dus m'n volledige backup terug zetten... ik wil alleen die activity data. Dat moet toch gewoon in de cloud staan? Vrienden in de activity app kunnen t ook bij mij zien...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Impstoker
  • Laatst online: 15-09 12:58
DennusB schreef op vrijdag 15 september 2017 @ 12:08:
[...]

Ja maar dan moet ik dus m'n volledige backup terug zetten... ik wil alleen die activity data. Dat moet toch gewoon in de cloud staan? Vrienden in de activity app kunnen t ook bij mij zien...
Heb ik ook gedaan toen ik van iPhone 6 naar iPhone 7 Plus ging, werkt top!
Hier de uitleg: how-to-only-transfer-activity-and-health-app-data-to-a-new-iphone

Basically make je een encrypted backup, en gebruik je de decypher tool (echt goeie software) om alleen de activity en health data daar uit te halen, dan restore je iPhone met de opgeschoonde backup. Done.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 20:53
Ik ben van plan om de Golden Master op m'n iPhone 7 te installeren, alleen ben ik benieuwd of ik dan nog wel weer in het "normale" update schema terecht kom wanneer er een nieuwe update beschikbaar is? Iemand hier ervaring mee?
Pagina: 1 ... 64 ... 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.