dafmay schreef op donderdag 24 augustus 2017 @ 22:32:
[...]
Zandkorreltje...ja wellicht. Echter is mijn iPhone 7 Plus nog zonder beschadigingen en ik doe m regelmatig kaal in de pocket of leg m kaal op tafel of op steen...en nog steeds geen krasje. Dus tja...
Vwb whatsapp geef ik je wel groot gelijk...belachelijk en irritant hoe onmogelijk het wordt gemaakt om tussen ios en Android te switchen met behoud van je chats
Heerlijke phone wel...geniet dagelijks van de perfecte soepelheid en snelheid, en van de stabiliteit en vlotte (App) updates

Ik heb nu een S7 Edge, en vanwege die onnozele rand zijn er geen screenprotectors die goed passen. Ondanks zeer voorzichtig gebruik zit dat ding vol met kleine haarkrasjes. Je moet het scherm heel goed poetsen en dan in het licht houden om te zien, dus ik lig er niet wakker van.
Eerlijk is eerlijk, het werkt heel soepel en snel allemaal. Het is dat ik wel eens wil kloten met 'onofficiële' apps, en dat ik 859 euro voor een telefoon toch nét iets te veel van het goede vind. Van de andere kant, ik heb een Nexus 6P (649,- eigenlijk, maar 400 euro terug op oude tel dus 249,- voor mij) gehad, en nu dus een S7 Edge (799,- eigenlijk, maar via een hoop geluk voor 250,- verkregen), een iPhone is dan niet veel duurder. Wat echter jammer is, is dat Apple niet zo'n leuke deals heeft zoals dat bij andere toestellen wel af en toe voor komt. Wellicht dat als ik weer zo'n deal spot, de Android telefoon verkoop en dan een iPhone koop.
Backuptrans heb ik vandaag aan de tand gevoeld. Wat een godvergeten slecht stuk software

De gratis versie is maar goed voor 20 'chats' (ofwel letterlijk 20 berichten, 20x hoi zeggen in een gesprek en je zit aan de limiet), en de betaalde versie kost minimaal 21 euro. Via 'andere wegen' toch de premium versie verkregen, maar het werkt gewoon niet. Ik kan de berichten van de oude telefoon wel importeren, maar vervolgens krijg ik ze met geen mogelijkheid (inclusief verregaande manieren zoals de backup file verminken door de berichten erin te persen en dan in iTunes de recovery file weer op de iPhone te zetten, sketchy as f*) succesvol op de iPhone.
Als iemand dus overweegt het met Backuptrans te proberen: probeer als-je-blieft eerst alle andere opties!
Andere opties bestaan dus inderdaad uit dat e-mailen, dat ga ik morgen eens proberen.