Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

toro schreef op maandag 28 september 2020 @ 10:36:
Ik had een iphone 7 plus verkocht aan een vriendin en die was gebricked sinds verleden week.

Helemaal niets meer werkt ervan, blijft zwart scherm zelfs force reboot, recovery en DFU, de device reageert niet.

Ze had hem verleden week dinsdag s'avonds aan de lader gedaan en is naar bed gegaan.

iOS 14 en 14.0.1 kwamen uit ook voor de 7 plus dus het kan goed dat 1 van beiden in de nacht automatisch geïnstalleerd werd en dat het toen misging. Later in de nacht keek ze op de 7 plus en niets deed het meer.

Via een andere Tweaker hier gekocht wat maanden terug maar voor mij te groot. Hij had er een andere batterij ingezet, een universele. Hier door kwam er wel continue een melding in de instellingen onder batterij dat de batterij ge-serviced moet worden terwijl de batterij redelijk nieuw was/is. iFixit zegt/zei dat het geen probleem is die melding dus ik had mij er verder niet aan gestoord.

Lijkt me sterk dat Apple moedwillig gebricked heeft hierdoor. Maar het is wel frapant dat juist de 7 en de 7 plus problemen hadden en dat er zelfs een extra mini upgrade kort erna later uitgepushed werd in de vorm van 14.0.1 voor de 7 en de 7 plus.

De telefoon hangt nu aan de grote ipad lader. Men suggereert dat een uurtje misschien kan helpen als de device helemaal dood is.

Balen :/
Misschien ben je het slachtoffer van de audio ic. Dat Apple nu heeft belsoten of helemaal niet meer te starten als de audio IC problemen heeft met IOS 14.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 01:29
4POX schreef op maandag 28 september 2020 @ 11:36:
[...]

Misschien ben je het slachtoffer van de audio ic. Dat Apple nu heeft belsoten of helemaal niet meer te starten als de audio IC problemen heeft met IOS 14.
Nee ik denk niet dat het is.

Om 22:30 werkte de audio (speaker en mike) nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

toro schreef op maandag 28 september 2020 @ 12:22:
[...]

Nee ik denk niet dat het is.

Om 22:30 werkte de audio (speaker en mike) nog prima.
Als het toestel niets meer doet, doet de audio het ook niet.

@4POX U2 Chips bedoel je, dat zorgt ervoor dat je toestel ineens niet meer oplaadt.
begint vaak met warm/heet worden van het toestel bij laden, batterijpercentage niet meer te volgen is.
87% ineens naar 65% en terug naar 80%. Geen USB-verbinding met PC etc

[ Voor 33% gewijzigd door Hackus op 28-09-2020 14:19 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:30

4POX

Everybody is wired

Ik had een jaar geleden opeens dat mijn telefoon problemen had met het opstarten of soms geen audio had. Blijkt dat de AUDIO IC op ongunstige plek zit die te veel krachten moet verwerken. Er is in de VS zelfs een rechtszaak over. De telefoon kan de krachten op het pcb niet goed opvangen en daardoor gaan er chips los zitten. https://appleinsider.com/...ease-class-action-lawsuit

Winkel hier om de hoek heeft de audio chip vervangen.

Paar maanden daarna kreeg ik nieuwe problemen. Telefoon bleef rebooten en er werd geen battery gedicteerd (Terwijl die wel op een batterij draaide.) Toen maar een 11 gekocht. Sindsdien heeft de 7 geen problemen meer vertoond. Maar die ligt hier in de kamer als een beta test device.

iPhone 7 is een mooie telefoon die gewoon erg snel is. Maar heeft soms rare fratsen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35
Weet iemand een goeie screenprotector voor de iPhone 7/8 die nog normaal leverbaar is?

Voor zakelijke iPhones gebruiken we de iPhone 7, we hadden daarvoor altijd Otterbox Alphaglass maar die zijn niet meer leverbaar.

Nu hebben we van Zagg de Invisible Shield, die zijn duurder, maar zijn niet te plakken, het eerste laagje dat je er af moet trekken, daarmee trek je het papieren tabje kapot maar de beschermlaag van de protector blijft zitten en krijg je er niet af. Die gaan dus terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom werkt een generic, USB kabel van de telecomboer niet gewoon als data-kabel? Ik tracht oude zooi van mijn Iphone af te halen (230GB aan troep) en wil "fresh" beginnen. Echter geen enkele datakabel kan ik gebruiken lijkt wel ook niet als ik het apparaat (= PC) toesta om toegang te verlenen.

Ik gebruik geen itunes verder; of moet dat juist geinstalleerd staan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
FastFred schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:00:
Weet iemand een goeie screenprotector voor de iPhone 7/8 die nog normaal leverbaar is?

Voor zakelijke iPhones gebruiken we de iPhone 7, we hadden daarvoor altijd Otterbox Alphaglass maar die zijn niet meer leverbaar.

Nu hebben we van Zagg de Invisible Shield, die zijn duurder, maar zijn niet te plakken, het eerste laagje dat je er af moet trekken, daarmee trek je het papieren tabje kapot maar de beschermlaag van de protector blijft zitten en krijg je er niet af. Die gaan dus terug...
De screenprotectors van de SE 2020 passen perfect op de iPhone 7 en 8
Die van Mediamarkt zijn best goed, maken ze zelf op maat.
Verwijderd schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:15:
Waarom werkt een generic, USB kabel van de telecomboer niet gewoon als data-kabel? Ik tracht oude zooi van mijn Iphone af te halen (230GB aan troep) en wil "fresh" beginnen. Echter geen enkele datakabel kan ik gebruiken lijkt wel ook niet als ik het apparaat (= PC) toesta om toegang te verlenen.

Ik gebruik geen itunes verder; of moet dat juist geïnstalleerd staan?
iTunes is op je pc is volgens mij dan wel een verreisden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14-09 16:35

Je kunt met een iPhone sowieso niet iets eraf halen via de Windows Verkenner. En om überhaupt iets met je iPhone te kunnen op je pc, moet er iTunes geïnstalleerd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 12-09 20:54
Albert020 schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 13:28:
[...]

De screenprotectors van de SE 2020 passen perfect op de iPhone 7 en 8
Een poosje geleden heb ik wel dit draadje op Reddit gezien waarbij mensen zeiden dat ze problemen hadden met iPhone 8 screenprotectors op de iPhone SE, het scherm lijkt net iets meer curve te hebben aan de randen dan de iPhone 8. Of je daar andersom ook last van hebt durf ik niet te zeggen.

Persoonlijk heb ik nooit verschil gemerkt tussen de dure merk-screenprotectors en de goedkope merkloze.
Ik zelf hebben zo'n pakje thuis liggen, nu twee keer een nieuwe geplakt afgelopen jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023

Wat wil je er precies afhalen dan?

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iCloud for windows geprobeerd ?
MFI of originele kabel op werkende usb-poort.

Je kunt gewoon de iPhone leeghalen zonder iTunes.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 15:08
Ik log altijd gewoon in op icloud.com en kan dan vandaar gewoon downloaden. Geen Itunes, geen Icloud for Windows nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HereIsTom schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 21:48:
[...]

Wat wil je er precies afhalen dan?
M'n data :D a 200GB ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Tja maar wat voor data precies?
Apps e.d. kun je niet opslaan namelijk.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-09 18:11
Ik heb sinds een paar weken ineens last van een laag volume tijdens gesprekken, als ik niet in een stille omgeving ben dan kan ik de andere kant echt nauwelijks verstaan. Sowieso is het plots veel zachter dan het was. Als ik de meegeleverde oordopjes indoe dan is er niks aan de hand, met het gesprek op de speaker gaat het ook prima, evenals wanneer ik in de auto via CarPlay of Bluetooth verbonden ben.

Tijdens het bellen kan ik ook het volume niet nog hoger zetten, dat staat dan maximaal. Tevens zag ik ergens de tip om in de instellingen bij Toegankelijkheid-->Audio/Visueel de Ruisonderdrukking uit te zetten, maar ook dat mocht helaas niet baten.

Echt heel apart. Iemand dit wel eens meegemaakt? Telefoon doet het verder echt nog meer dan prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Oorsmeer / vet. 100%.

Ik heb het regelmatig met een wattenstaafje en wat alcohol schoongemaakt. Maar dat is een lapmiddel. Uiteindelijk moet je dat speakergaasje gewoon vervangen, dat gebeurd meestal als je het scherm zelf vervangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Verwijderd schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:05:
Oorsmeer / vet. 100%.

Ik heb het regelmatig met een wattenstaafje en wat alcohol schoongemaakt. Maar dat is een lapmiddel. Uiteindelijk moet je dat speakergaasje gewoon vervangen, dat gebeurd meestal als je het scherm zelf vervangt.
Serieus? Haha, daar had ik nog niet aan gedacht. Vooral omdat het zo abrupt was. echt van de ene op de andere dag was het zacht. En ik maak toch regelmatig genoeg mijn oren schoon >:)
Ik zal het eens proberen, als het (tijdelijk) helpt dan weet ik dat daar het probleem zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:05:
Oorsmeer / vet. 100%.

Je moet wel hele vieze oren hebben, wil de oorsmeer in het gaasje van je telefoon blijven plakken.
In/op earpods is wat anders.. ;)

@Jorizzz
reken maar op ' broekzak stof' als er wat in het gaasje zit. gewoon met tandenborstel er over heen(eerst met zaklamp kijken of het wel vies is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Hier is mijn 7 opeens overleden. Uit het niets.
Gewoon helemaal dood.

Met reparateur nog gekeken, maar na zowel een nieuwe batterij, scherm als connectie unit, gebeurde er helemaal niks. Toch jammer. Toestel is niet gevallen, geen waterschade. Helaas zal moederbord stuk zijn vermoed ik, reparatiekosten hoger dan waarde toestel. Dus op naar het volgende iPhone topic voor mij... bye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorizzz schreef op maandag 9 november 2020 @ 16:00:
Ik heb sinds een paar weken ineens last van een laag volume tijdens gesprekken, als ik niet in een stille omgeving ben dan kan ik de andere kant echt nauwelijks verstaan.
Bij whatsapp of facetime bellen zelfde verhaal + test tussen wifi/4G bellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2020 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 00:55:
[...]

Bij whatsapp of facetime bellen zelfde verhaal + test tussen wifi/4G bellen?
Getest, maakt allemaal niet uit. Gaasje schoonmaken vanaf de buitenkant lijkt ook weinig zin te hebben tot nu toe, in elk geval niet met wattenstaafje + alcohol. Tandenborstel heb ik nog niet geprobeerd, ik heb geen reserve liggen en ga niet mijn normale tandenborstel hiervoor gebruiken.
Klinkt op zich wel aannemelijk dat het iets is als dit i.p.v. iets softwarematigs. Ook een speaker doet het wel of niet lijkt me, niet ineens zachter.

Ik denk dat ik hem even naar een telefoontoko ga brengen die dit fatsoenlijk kunnen oplossen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
Jorizzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:35:
[...]

Getest, maakt allemaal niet uit. Gaasje schoonmaken vanaf de buitenkant lijkt ook weinig zin te hebben tot nu toe, in elk geval niet met wattenstaafje + alcohol. Tandenborstel heb ik nog niet geprobeerd, ik heb geen reserve liggen en ga niet mijn normale tandenborstel hiervoor gebruiken.
Klinkt op zich wel aannemelijk dat het iets is als dit i.p.v. iets softwarematigs. Ook een speaker doet het wel of niet lijkt me, niet ineens zachter.

Ik denk dat ik hem even naar een telefoontoko ga brengen die dit fatsoenlijk kunnen oplossen...
Ik heb exact hetzelfde met mijn iPhone 7. Heb het idee dat het sinds de laatste update is ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
bvsteyn schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:17:
[...]

Ik heb exact hetzelfde met mijn iPhone 7. Heb het idee dat het sinds de laatste update is ontstaan.
Hmmz. Dat is dan wel weer frappant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Etge
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 21:30
Niet dat je er iets aan hebt, maar mijn vriendin had dit ook op haar 8. Dit was ook opeens verholpen, dus vuil en/of andere viezigheid in speaker klinkt wel aannemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Etge schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 09:44:
Niet dat je er iets aan hebt, maar mijn vriendin had dit ook op haar 8. Dit was ook opeens verholpen, dus vuil en/of andere viezigheid in speaker klinkt wel aannemelijk.
Hoe is het probleem uiteindelijk 'opeens' opgelost? Reparatie? Bugfix in software update? Iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Echt heel apart. Iemand dit wel eens meegemaakt? Telefoon doet het verder echt nog meer dan prima.
Ook gehad op mijn 6plus. Volume was erg veel zachter. Half jaar mee rondgelopen. Ik heb ook alles gepoetst, met tandenborstel gedaan, etc. Maar niks hielp.
Zoals op internet staat, kan het ook liggen aan de verbinding die in de buurt loopt van de oplader, scherm en antenne. Ik was dan ook niet heel verbaasd dat later de antenne steeds minder ging doen en uiteindelijk het scherm ging haperen. Wifi werkte nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Etge
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 29-08 21:30
Ze heeft hier een paar maanden last van gehad, toen op een dag was het weg. Geen aanwijsbare oplossing helaas.

Geen van de punten die je noemt.. Dus ik ga er vanuit dat er vuil in de speaker zat en dat dat eruit gevallen is oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jorizzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 08:35:
[...]

Heb je het geluid wel harder staan nadat je gebeld wordt ?

Al;s speaker wel werkt en niet 'grijs' blijft, is je Audio IC goed

oorspeaker kost euro of 7-8 en is zo gefikst

[ Voor 6% gewijzigd door Hackus op 10-11-2020 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
Hackus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:46:
[...]

Heb je het geluid wel harder staan nadat je gebeld wordt ?

Al;s speaker wel werkt en niet 'grijs' blijft, is je Audio IC goed

oorspeaker kost euro of 7-8 en is zo gefikst
Als ik probeer tijdens het gesprek het volume aan te passen, dan zie ik dat hij naar maximaal kan (balkje links) of daar als staat, maar max is nog echt te zacht.

De speakerfunctie werkt prima, evenals via oortjes etc., dus ik verwacht inderdaad niet dat het een hardwarematig probleem is.

Net gebeld met telefoontoko. Ik laat vanmiddag even het roostertje vervangen, kijken of dat helpt. Het was ook de eerste opmerking waar zij zelf mee kwamen: klinkt als verstopt roostertje, zelf vaak niet goed schoon te krijgen. Ik ben benieuwd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jorizzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:52:
[...]

Als ik probeer tijdens het gesprek het volume aan te passen, dan zie ik dat hij naar maximaal kan (balkje links) of daar als staat, maar max is nog echt te zacht.

De speakerfunctie werkt prima, evenals via oortjes etc., dus ik verwacht inderdaad niet dat het een hardwarematig probleem is.

Net gebeld met telefoontoko. Ik laat vanmiddag even het roostertje vervangen, kijken of dat helpt. Het was ook de eerste opmerking waar zij zelf mee kwamen: klinkt als verstopt roostertje, zelf vaak niet goed schoon te krijgen. Ik ben benieuwd.
Laat dan gelijk de oorspeaker vervangen, als je toch je toestel open hebt liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:40
Jorizzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:52:
[...]

Ok, ben benieuwd of dat het is. Anders heb ik een excuus om te kijken naar een iPhone 12.. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hackus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:55:
[...]

Laat dan gelijk de oorspeaker vervangen, als je toch je toestel open hebt liggen.
Het is niet de speaker in de telefoon, daar is niets mis mee. Het is het rooster dat over loop van tijd volraakt met vet, stof, troep etc. Dat krijg je maar beperkt schoon, de groffe resten druk je als het ware in / door het gaasje heen, en dan is het hek van de dam over tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Hackus schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 10:55:
[...]

Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:27:
[...]

Het is niet de speaker in de telefoon, daar is niets mis mee. Het is het rooster dat over loop van tijd volraakt met vet, stof, troep etc. Dat krijg je maar beperkt schoon, de groffe resten druk je als het ware in / door het gaasje heen, en dan is het hek van de dam over tijd.
Ik ga eerst voor het roostertje. Werkt dat niet dan kijken we wel weer verder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
Uiteindelijk is het roostertje én het speakertje vervangen. Zat allebei hélemaal vol met stof. Ik schrok bij het testen gewoon van hoe hard het geluid was, zo erg was ik blijkbaar langzaam gewend aan zacht(er) bellen :o

Anyway, voor 35 euro gaat deze telefoon gewoon voorlopig weer even mee. Briljant ding toch, houdt het echt langer vol dan ik dacht, zonder het gevoel te hebben met iets enorm verouderds rond te lopen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Jorizzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:47:
Uiteindelijk is het roostertje én het speakertje vervangen. Zat allebei hélemaal vol met stof. Ik schrok bij het testen gewoon van hoe hard het geluid was, zo erg was ik blijkbaar langzaam gewend aan zacht(er) bellen :o

Anyway, voor 35 euro gaat deze telefoon gewoon voorlopig weer even mee. Briljant ding toch, houdt het echt langer vol dan ik dacht, zonder het gevoel te hebben met iets enorm verouderds rond te lopen...
Mooi dat het is verholpen nu, enjoy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jorizzz schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 19:47:

Zei het toch ... :Z

Is een aardig probleem met iedere telefoon inmiddels. Speakertje voor het oor raakt gewoon verstopt > volume zachter > tot op het punt van onverstaanbaarheid.

Ik heb het meerdere malen schoongemaakt; uiteindelijk was de beste oplossing een nieuw frontje met daarin een gaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 08:36
In de aanloop van mijn nieuwe iPhone 12 Pro Max 512GB, heb ik op voorhand vandaag al mijn 7 plus 256GB verkocht. Kan mooi alles overzetten dit weekend en volgende week dinsdag krijgt mijn 7 plus een nieuwe baas.

Omdat mijn Touch ID niet meer werkt (ik was te onvoorzichtig met het scherm vervangen) heb ik er 200€ voor kunnen krijgen. Vind ik na 4 jaar zeker geen slechte prijs. Heb ik in basis 959 euro in 4 jaar afgeschreven er op.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
?
Ik snap je :Z niet helemaal, want het ging juist om het roostertje én het speakertje, waarbij jij nog aangaf:
Verwijderd schreef op dinsdag 10 november 2020 @ 12:27:
[...]

Vooruit, je had in elk geval gelijk over het roostertje ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Starscreamer
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 04-09 15:35
Ik heb sinds een paar weken ineens last van een laag volume tijdens gesprekken, als ik niet in een stille omgeving ben dan kan ik de andere kant echt nauwelijks verstaan. Sowieso is het plots veel zachter dan het was. Als ik de meegeleverde oordopjes indoe dan is er niks aan de hand, met het gesprek op de speaker gaat het ook prima, evenals wanneer ik in de auto via CarPlay of Bluetooth verbonden ben.

Tijdens het bellen kan ik ook het volume niet nog hoger zetten, dat staat dan maximaal. Tevens zag ik ergens de tip om in de instellingen bij Toegankelijkheid-->Audio/Visueel de Ruisonderdrukking uit te zetten, maar ook dat mocht helaas niet baten.

Ik heb precies hetzelfde probleem :o
Bel nu alleen via speaker
Dus roostertje schoonmaken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:05
Iphone 7 plus 1 jaar in gebruik hier. Sinds de iOS 14 update is de batterijduur zowat gehalveerd en werken sommige apps niet meer vloeiend. Schokkerig scrollen en bijvoorbeeld de meten app (dat AR dingen opmeten) schokt ook continue. Hebben jullie dat ook?

Ik heb een betaalde 2025 WinRAR licentie (geen leugen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een paar jaar gebruik Iphone 7 plus tijd om een opvolger te kiezen. Ik zoek eigenlijk iets gelijks; betere batterijduur, en mag gerust iets kleiner dan de plus zijn. Enig idee? Ik mag / kan een nieuw toestel bij T-mobile (weer) uitkiezen.

Huidige iphone 7 plus is het scherm inmiddels 4x van vervangen ofzo en de batterij maar 1x. De batterij die er nu in zit is een immitatie maar heeft het langgenoeg en echt na veel charge cycles ook prima uitgehouden. Tis alleen jammer dat de speaker voor het oortje op ten duur met vet bestrijkt raakt, maar ook de grotere speaker voor o.a handsfree "verstoft" raakt. Hierdoor is het uiteindelijke volume lager.

Meer dan bellen, signal, whatsapp, mail en natuurlijk foto's maken doe ik er niet mee. Storage nu is 256GB. Wil eigenlijk niet inleveren daarop. 64GB is zo karig.

Overigens; zweer ik bij apple origineel. Kwaliteit in scherm origineel vs immitatie 100% waar te nemen. Ook batterij zal ongetwijfeld wel een advantage voor Apple zelf in zitten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2021 06:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:00
leecher schreef op woensdag 25 november 2020 @ 07:47:
Iphone 7 plus 1 jaar in gebruik hier. Sinds de iOS 14 update is de batterijduur zowat gehalveerd en werken sommige apps niet meer vloeiend. Schokkerig scrollen en bijvoorbeeld de meten app (dat AR dingen opmeten) schokt ook continue. Hebben jullie dat ook?
Heb ook nog een ouwe 7 als reserve telefoon met iOS12, zal hem nooit update naar een hoger versie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 06:49:
Na een paar jaar gebruik Iphone 7 plus tijd om een opvolger te kiezen. Ik zoek eigenlijk iets gelijks; betere batterijduur, en mag gerust iets kleiner dan de plus zijn. Enig idee? Ik mag / kan een nieuw toestel bij T-mobile (weer) uitkiezen.

Huidige iphone 7 plus is het scherm inmiddels 4x van vervangen ofzo en de batterij maar 1x. De batterij die er nu in zit is een immitatie maar heeft het langgenoeg en echt na veel charge cycles ook prima uitgehouden. Tis alleen jammer dat de speaker voor het oortje op ten duur met vet bestrijkt raakt, maar ook de grotere speaker voor o.a handsfree "verstoft" raakt. Hierdoor is het uiteindelijke volume lager.

Meer dan bellen, signal, whatsapp, mail en natuurlijk foto's maken doe ik er niet mee. Storage nu is 256GB. Wil eigenlijk niet inleveren daarop. 64GB is zo karig.

Overigens; zweer ik bij apple origineel. Kwaliteit in scherm origineel vs immitatie 100% waar te nemen. Ook batterij zal ongetwijfeld wel een advantage voor Apple zelf in zitten.
pricewatch: Apple iPhone 12 256GB Zwart of 128GB
pricewatch: Apple iPhone 11 Pro 256GB Grijs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 14-09 20:03
Omdat ik ben overgestapt naar een 12max is mijn 7+ reserve telefoon geworden. Nou heb ik hem opgeladen en uitgezet, maar hij loopt gewoon leeg binnen enkele weken. Ik ben van andere telefoons gewend dat die heel langzaam wat leeg lopen als ze uit staan, maar dan heb ik het over een jaar. Is daar iets aan te doen? Want volgens mij is het ook beter voor de accu als die niet helemaal leeg is
Pagina: 1 ... 69 70 Laatste

Let op:
Let op dit topic gaat over de iPhone 7, niet over Android. Kijk daarbij of je post niet beter past in een van de volgende topics:
iPhone 7, slecht te verstaan
[iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 6
[iPhone] Provider(s) & Abonnementen - deel 11

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPods, iPhones & iTunes Beleid.