Dank Willie, je was me voorWillie Wortel schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 11:37:
[...]
Maar dan wel met lampje erbij![]()
Ik wist dat zoiets ging komen maar wilde in mijn post het punt maken dat gedachte en werkelijkheid vaak verschilt.
offtopic:
Zo ook deze:
[quote]Lapa schreef op dinsdag 27 november 2018 @ 10:21:
https://nos.nl/artikel/22...ers-leven-in-armoede.html
Onderbuikgevoel is zelden realiteit.
stukje uit het verslag:
Die afname is te verklaren door onder meer de verbetering van de economie na 2013, zegt het Sociaal en Cultureel Planbureau.
Ook houdt het SCP NU rekening met vermogens, schulden, huurtoeslag en de uitgaven voor gezondheidszorg en kinderopvang.
Met andere woorden, de verbetering van de economie is een veronderstelling (want wat is de invloed op de telling daarin tov de doelgroep) en de telling zelf is anders uitgevoerd. Makkelijk scoren voor de overheid.
En dan lees je iets verder: Het Centraal Bureau voor de Statistiek meldde vorige week dat het aantal huishoudens met een laag inkomen is gestegen.
Idem inflatie, gooi maandelijks in het mandje wat je uitkomt (+ factor hoe zwaar wordt het meegeteld) om de inflatie cijfers laag te houden, scheelt rentelast en hoogte gekoppelde uitkeringen.
@Lapa En je hebt ook nog zoiets als achtergestelde armoede. Wat denk je dat al die zzp-ers overgaan houden als ze niet meer kunnen werken? Geen pensioen en een beetje AOW. Dit worden de nieuwe armen in Nederland. En nu niet zeggen dat dit hun eigen schuld is.
De staat gaat steeds verder met het uithollen van het arbeidsrecht en de bevoordeling van (grote) bedrijven. De ruime SDE+ van 12 miljard per jaar en de divident belasting zijn daar mooie voorbeeld van.
De scheiding tussen rijk en arm in Nederland wordt steeds groter. De middenklasse wordt steeds verder naar de armoede kant gedreven. En dat is nu net de groep die de welvaart is een land bepaalt. hoe was het ook al weer: nivelleren is een feestje, maar dat gaat nu echt verkeerd.
Daar hoort ook het afschaffen van het salderen bij, de middenklasse mag geen voordeel hebben, die moeten de staatskas vullen.
4285 Wp op ZO, 1200 Wp op schuur en 880 Wp op NW, DWTW en 7 kW houtkachel