hij is ook flauw, maar soms is het wel de waarheid, hoe dom het ook is.drielp schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:19:
[...]
De reclame van die vent met een draaimolen erbij halen is erg flauw. Ik snap wel dat het overdreven is, maar het wordt toch maar weer even aangestipt.
kijk jij wekt stroom op en saldeert die (soms) , wat jij verder doet met die stroom dat is totaal aan jouw.Ik zet ook wel eens een elektrisch kacheltje aan. Voornamelijk als we in de winter een paar dagen weg zijn. De enkele 10-tallen kWh die dit ding gebruikt is beter dan een WP aanschaffen. Maar dat mag dus blijkbaar niet.
daar heeft niemand verder een fuck mee te maken.
maar dat betekend niet dat iemand daar gewoon weg een mening over mag hebben.
dus: elektrische kachel met een cop van 1, nop kan het niet slim noemen en die mening mag ook iedereen hebben.
uiteindelijk heb je 2 zekerheden in het leven: de dood en de belastingEn dat het salderen de overheid geld kost is ook niet helemaal waar. Het uitgespaarde geld gaat gewoon ergens anders aan op. De staat krijgt haar deel echt wel. Daarom snap ik het hele probleem niet.
(ook weet je nog zeker dat de belasting nog 1x langs komt als je dood bent, maar daar heb je zelf niet zoveel last van.)
3 dingen:backupdevice schreef op vrijdag 21 december 2018 @ 12:20:
[...]
Wat maakt het uit dat het geld kost? Wij zitten allemaal in een energie transitie en de huidige manier helpt gewoon.
1.
we kunnen veel geld uitgeven (minder binnen krijgen in dit geval, afhankelijk van welke kant je kijkt.) aan salderen van PV.
maar dat geld kunnen we ook uit geven aan een windmolen park.
en ja, een windmolen is een heel stuk effectiever. (zeker als hij groot is, en helemaal in een groot park)
als we dan ook nog eens deze:
https://www.belastingdien...elling_van_kolenbelasting
die eens zouden afschaffen, dan kunnen windmolens zonder subsidie met gemak concurreren met kolenstroom.
(ja wij in Nederland subsidiëren nog steeds kolenstroom

dus nu heeft salderen met PV de gehele EB + ODE + vaste elektra prijs + BTW ongeveer 0,23€/kWh.
en windmolens kunnen al werken met een +/- 0,07€/kWh.
(wel bij vermelden dat het heel erg moeilijk is om een windmolen geplaatst te krijgen in nederland.
wat ik ook wel begrijp, wil er ook geen in mijn tuin.
en dat maakt windmolens nog erg duur op het moment op sommige locaties.
reken je dat niet mee, dan is het verhaal heel anders.)
2.
salderen heeft ook nadelen.
nu legt iedereen nog ongeveer wat ze nodig hebben, waarom zou je meer kWh opwekken als je gebruikt.
alles wat je meer produceert levert niet genoeg op. (behalve voor sommige tweakers, hulde aan die jongens die dat doen, maar de massa doet dit niet
liefst zou ik gewoon een FIT willen zien.
(en die mag dan gerust een paar centen lager zijn als waarvoor je het koopt.)
dan kunnen mensen met een groot dak (denk aan boerenschuren) gewoon een paar centen bij verdienen.
3.
elke keer als ik de kWh prijs zag dalen, dan zag ik ook de kostprijs van de Wp dalen.
dus de verwachting dat bij lagere opbrengst de kost prijs gaat dalen is geen vreemde.
ben wel benieuwd of de markt dit nu nog een keer kan, de toekomst zal het leren.
[ Voor 4% gewijzigd door migjes op 21-12-2018 12:55 ]
7x245Wp(15 graden) + 7x245Wp(45 graden) op oost en 10x300Wp(45 graden) op west. (4kW omvormer)