Willie Wortel schreef op maandag 26 november 2018 @ 11:00:
[...]
Dat heb ik toch al gedaan.
Als ik teveel lever aan het net, neemt mijn buurman dit direct af, die betaalt daar de belasting over, als ik mijn eigen opgewekte energie opneem hoef ik geen vergoeding voor het in bruikleen geven van mijn opgewekte groene energie. Het kost de staat dus niets, het kost jou @
TvanW NIETS.
Dat het voor jouw gevoel zo werkt, wil niet zeggen dat het feitelijk zo werkt. In Nederland hebben we afgesproken dat we in principe belasting betalen over energie die we opnemen en geen belasting hoeven betalen over energie die we (terug)leveren.
Salderen was eigenlijk de uitzondering op die regel. Je mocht wat je geleverd had verrekenen met wat je opgenomen had. Ongeacht op welk moment je terugleverde of verbruikte. Nu vervalt die uitzondering.
Als compensatie krijg voor iedere teruggeleverde kWh een vergoeding van je energieleverancier en een subsidie/vergoeding/toelage van de overheid.
daarnaast zie ik ook af van mijn claim dat ik teveel betaal voor het net ten opzichte van niet bezitters van zonnepanelen omdat ik minder gebruik maak van het net.
Rekenen is weten:
Ik verbruik per jaar 3500 kWh, Ik wek 2700 kWh zelf op, Ik lever 800 terug.
2700opwek- 800teruglever = 1700 kWh wat ik verbruik aan elektra zonder dat ik het net belast wat ik anders wel had gedaan.!. Simpel hè, effe nadenken.
Feitelijk onwaar.
- Je belast alleen het net niet als je je opwek meteen verbruikt. Bij terugleveren belast je het net ook. Teruglevering stopt zelfs als het net door terugleveren overbelast wordt.
- Jij betaalt evenveel vastrecht voor je 1x35 of 3x25 aansluiting als je buurman zonder PV panelen.
[...]
Sinds wanneer is in gesprek gaan en constateren klagen. Kan ook mijn klep houden maar dan wordt het zo stil.
En misschien zit er wel wat achter het BTW teruggeven, de EU vertrouw ik evenveel als mijn teenslippers.

Misschien moet je je PV panelen onder een afdak leggen, dan kan de overheid ze ook niet zien op satelietfoto's zien.
Eerder zei je dat het nodig was om de energie transitie mede te financieren. (heb je gezegd, lees maar terug)
Zeg ik weer, Waarom moeten zonnepanelen bezitters dit ophoesten.?
Heb jij geschreven, om de klimaat doelstellingen te halen. (heb je gezegd lees maar terug)
De zonnepanelenbezitters verliezen een stukje van het voordeel. Het is niet zo dat ze ineens meer moeten betalen, omdat ze zonnepanelen hebben.
Zeg ik weer, de klimaat hoax, opwarming aarde.?. Bewijs maar als dit zo zou zijn, dat dit veroorzaakt wordt door de mens en zo ja hoeveel is de mens daaraan debet is. Daarnaast ALS de klimaat verandering door de mens komt is het dan niet verantwoordelijker om de aanwas van de soort mens te stagneren cq minder voortplanten cq te beperken .?.
Je maakt jezelf niet geloofwaardiger door de consensus binnen de wetenschap te ontkennen.
Daarnaast is het niet doeltreffend dat als je het over het klimaat hebt om eerst de echte vervuilers aan te pakken.?. Luchtvaart is onbelast, de elektrische rijder blijkt grijze stroom te tanken, kortom genoeg om aan te pakken. Dan ga je toch niet de echte groene vink afschieten.?.
Iemand die geen problemen heeft met het afschaffen van de salderingsregeling kan gewoon voorstander zijn van het aanpakken van de luchtvaart.
Resumé mee, Het klimaat vraagstuk is een cashcow geworden van regeringen en bedrijven, gewoooon een verdien model.
Dat maak jij ervan. Ik zie het als een poging om klimaatdoelstellingen te halen.
Die tvt is mede gebaseerd op het terugkrijgen van BTW. Dat je jouw installatie pas over 6 jaar terug hebt verdient, is het gevolg van
jouw keuze om geen BTW terug te vragen. Het slaat als een tang op een varken om de overheid daar de schuld van te geven.
Heb de petitie meteen getekend
[
Voor 5% gewijzigd door
Joris748 op 26-11-2018 11:46
]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?