[quote]
Pietervs schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 07:32:
[...]
Jij bent 1 persoon, geen wetgevende macht waar mensen en bedrijven van afhankelijk zijn.
En zoals gezegd: nieuw beleid is nuet vreemd, een draai van 180 graden door een overheid binnen 2 maanden wel.
Niet als die overheid een hele andere overheid is. Het feit dat de VVD partij was in beide regeringen maakt dat die regeringen nog niet gelijk.
in het geval dat het al een wet is en de nieuwe regering draaid hem zonder pardon terug heb je volledig gelijk. dat zou het geval zijn geweest als ze ineens hadden besloten dat salderen niet tot 2020 maar tot 2018 zou lopen. dat wordt vaak rechtszekerheid of "tijdens het spel verander je de spelregels niet"
De brief raad een spelregelverandering aan, niets meer en niets minder.je
Een rapportage van een ministirie aan de kamer is GEEN partij politiek. Dat het opperhoofd toevallig een vvder is maakt niet uit.
My bad.
Hier ga je wel even heel makkelijk aan voorbij .je hebt een hele complot theorie gebazeerd op het beinvloeden van de kiezer. en er is geen verkiezing?
Je snapt hopelijk dat je binnen die theorie het halve ambtelijke appartaat als corrupt kwalificeerd. my bad is dan in mijn ogen het understatement van het jaar.
Maar juist als demissionair minister moet je dus geen toezeggingen doen. Of verwachtingen wekken.
De ambtenaren zijn klaar met hun rapport, dan moet het naar de kamer, de timing is onhandig. maar bij mijn weten mag kamp het niet gewoon in een laatje leggen of in de prullenbak gooien.
Wie gaat er dan ineens beslissen of gevraagde rapportage wel gerapporteerd mogen worden op dat moment?
Dat kan echt niet, dit soort sensuur mag alleen bij hele grote belangen/ staatsveiligheid.
Dit is het beginsel van behoorlijk bestuur. je mag een advies prima naast je neerleggen , maar een dergelijk advies verdonkerenmanen wat daar ook de reden van is kan echt niet!
Ik wil je vragen de brief van Kamp nog eens goed te lezen. En daarbij vooral te letten dat het kabinet tegemoet wil komen aan de motie Vos/van Tongeren: daarmee heeft Kamp wel degelijk toegezegd dat de saldering zou blijven tot 2023. Dan kun je boos zijn op de pers inzet algemeen en de Vereniging Eigen Huis in het bijzonder: zij hebben slechts herhaald wat Kamp toe heeft gezegd.
Waar zie jij een toezegging?
Waar staat "dit kabinet gaat dit en dat doen?"
Er staat dit en dat zou moeten gebeuren om die en die reden en dat is in lijn met wat van tongeren zegt
Er staat nergens dat het ook gaat gebeuren en er staat wel degelijk dat beslissingen moeten worden doorschoven elders in de brief.
En het is niet kamp zijn schuld dat eigenhuis niet goed leest en/of het proces niet snapt.
Die brief komt niet van het kabinet, die brief komt van het ministerie aan het kabinet. Een voorstel dus.
In jouw gedachtengang bepaald het ministerie ineens het beleid, dat kan toch gewoon niet

De PVDA zit niet in de regering, bepaalt het beleid ook niet van de regering. Zij zullen als oppositiepartij hooguit het beleid proberen te beïnvloeden, maar dat kan pas nadat het beleid bekend is gemaakt.
Maar het beleid is toch bekend op het moment dat ze zien dat wiebes niets met de brief doet?
En laat als opositie inzetten op het proces wat (verkeerd) is gevolgd nu in het verleden best wel succesvol gebleken. (daar vallen kabineten door) Het staat er bol van de regels waar iedereeen zich aan moet houden, hou je je er niet aan dan ga je nat.
Waneer het klopt dat kamp die toezegging heeft gedaan zoals jij zegt dan is de PVDA daar toch gewoon een partij in omdat ze toen in de kamer zaten? Dan kan de pvda de minister toch gewoon tot de orde roepen, en zeggen HEY dat is niet afgesproken blablabla ik kan het weten ik was erbij? Het was misschien wel de nagel in de doodskist geweest in het Rutte- wiebes Memo geval.
Nee. Zo werkt de politiek niet. Je hebt een regering, een Eerste en Tweede Kamer. Wetsvoorstellen die in de Tweede Kamer met een meerderheid worden aangenomen kunnen wet worden, mits bekrachtigd door de Eerste Kamer. De PvdA verwijten dat zij de brief van Kamp niet tot wet hebben gepromoveerd is niet hoe het spelletje in Den Haag werkt.
Nu verwoord je exact mijn punt. Het is geen wet en er worden genoeg brieven aan de kamer geen wet om het er maar klakkeloos van uitgaan dat het slechts een formaliteit is voordat het een wet gaat worden. En dit dus gewoon gelijk staat aan zeer ernstig op de feiten vooruit lopen. Zeker gezien waneer de brief is verstuurd. (tussen verkiezing en formatie)
Wat had kamp moeten doen? er een stempeltje opzetten met letop is nog niet definitief!?
Waneer je onderzoek doet naar de artikelen in de pers van toen kom je ook gewoon genoeg berichten tegen waar het WEL goed in staat waar er staat dat het een voorstel is dat het een plan is.
Dit geeft aan dat ook het deel van de pers wat wel kan lezen het gewoon zag als een plan. Niets meer dan een voorstel, een idee, waar nog helemaal niets definitief aan is.
@
emnich de brief zegt ook dat de regering tegemoet wil komen aan de motie Vos/van Tongeren. Die motie roept de regering op om het salderen in stand te houden tot 2023. Daarmee geeft Kamp aan, dat het salderen blijft bestaan tot 2023. Zo is dat ook aan alle kanten uitgelegd in de pers (overigens niet allen de Vereniging Eigen Huis) en op geen enkele manier daarna tegengesproken of ontkend door Kamp, de regering of het ministerie.
Sinds waneer is het het werk van de regering om de pers te corigeren ik heb volgens mij geleerd dat dit andersom was. Mocht nu werkelijk alle berichtgeving verkeerd zijn geweest heb je een heel klein puntje en had de regering best mogen zeggen hey jongens dat klopt niet. Maar er was ook genoeg pers die niet 7 stappen heeft vooruitgelopen op de feiten, dat wij selectief hebben gelezen komt echt voor ons eigen conto.
En daar ben ik nog steeds boos over op
mezelf
Wat de regering wel had kunnen doen is om te vreplichten een rekenmethode te ontwikkelen voor de branch
Of minimaal verplicht ook te rekenen zonder energie stijging en salderen tot 2020
In mijn boek staat het gelijk aan het foutief weergeven van belegings rendementen en dan ook nog zonder de verplichte waarschuwingen.
het merendeel van slachtoffers van onduidelijkheid zit hellaas niet in de weken tussen de brief en de aanstelling van wiebes. Daar zou je focus moeten liggen en niet bij de VVD (al verdienen die ook genoeg aandacht om andere redenen

)