Ik heb de links uit dit topic eens bekeken en ik begrijp er het volgende uit:
-Gearbest kan volgens mij het goedkoopst leveren en via de UK route heb je geen inklaringskosten. Wel is de levertijd zo'n 2-4 weken
-Aliexpress heeft diverse aanbieders die betrouwbaar lijken. De prijzen liggen hoger dan bij Gearbest, maar via cashback sites en coupons kun je nog een mooi bedrag terugkrijgen en kom je soms uit de dezelfde prijs als bij GB.
Geen van de grote aanbieders leveren op dit moment vanuit de EU [aanklikken lukt wel maar bestellen niet]. Wel vanuit Rusland maar die leveren niet aan Nederland.
Edit: de Intelligence store levert weer vanuit Duitsland voor 292 euro.
Als ze wel weer kunnen leveren vanuit de EU dan is de levertijd in de meeste gevallen max.1 week.
Je bent dus aangewezen op verzending uit China zonder zekerheid dat je geen inklaringskosten hoeft te betalen.
-er zijn nog andere aanbieders zoals bijv. via Amazon maar daar betaal je veel meer.
Het bekijken van de levermogelijheden van de verkopers op AE was rond 20.00 uur vandaag. Wellicht is levering vanuit de EU binnenkort weer mogelijk.
Dan blijft nog het probleem met de aftersales. GB heeft wat dat betreft geen beste reputatie en het is ook niet zeker dat het bij AE beter is, ook al schermen sommige verkopers met 3 jaar garantie.
Als je niet met Paypal betaalt dan komen evt retourkosten altijd voor je rekening. Zo lopen de kosten flink op bij een garantieclaim.
Als jullie ervaringen anders zijn dan hoor ik het wel in de reacties hieronder.
Overigens twijfel ik nog tussen de domme Ilife V5, Ilife A4S en de Xiaomi. Prijs varieert van 91 tot bijna 300 euro. De V5 klaart het werk ook en is leuk om het hele robotstofzuiggebeuren eens te proberen. De A4S is iets slimmer en kan overweeg met gladde vloer en kleden. En Xiaomi, ik heb een zwak voor dat merk en dat ie redelijk slim is vind ik ook een groot pluspunt.
Ik heb er wat moeite mee dat zo'n ilife 2 uur lukraak rond gaat rijden en als de accu eindelijk leegraakt weer terugkeert naar zijn dock. Ik heb zo het gevoel dat de accu daardoor redelijk snel zal slijten. [Maar ja, je bent wel voor 91 euro klaar]
Ik vermoed dat de Xiaomi hetzelfde klusje, door het scannen, in een fractie van de tijd doet. Sneller klaar=minder geluid=beter voor de accu.....toch?
[
Voor 19% gewijzigd door
Medione1210 op 01-09-2017 07:04
]