Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger) prijzen & levertijden Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 34.930 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• derhenno
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09:19
Xiaomi 01

Gezien de grote interesse in de Xiaomi Mi Robotstofzuiger is (na overleg met de Moderators) besloten 2 aparte forumtopics aan te maken voor deze robotstofzuiger binnen de categorie witgoed.

Hier kun je terecht voor vragen m.b.t. prijzen, verzending en levering(stijden).

Voor technische vragen/ervaringen kun je hier terecht.

Prijzen en beschikbaarheid

De Xiaomi Mi Vacuum alsook onderdelen is/zijn verkrijgbaar via bv (niet limitatief):

aliexpress.com
banggood.com
amazon.de
gearbest.com
geekbuying

Reserveonderdelen: zijborstels, filters en hoofdborstel (goedkoopste op 8-7-2017)

Prijzen kunnen per dag ja zelfs per uur verschillen dus het loont zich vaak om te kijken en te vergelijken. Naast de prijs is echter ook de verzendmethode i.v.m. eventuele bijkomende kosten van belang (zie het volgende onderdeel).

Verzending

Voor hen die de mail van Gearbest inzake Priority Direct Mail / EU Express via DPD UK hebben ontvangen na het plaatsen van de bestelling: het betreft hier een 100% legitieme verzendmethode die hier dan ook gewoon besproken mag worden (een en ander is besproken met en goedgekeurd door de mods).

[ Voor 177% gewijzigd door derhenno op 22-07-2017 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:58

R-B

Blokkert

Er werden prijzen geopperd van rond de 276 euro bij gearbest, maar dat is niet de huidige prijs-actie die ze hebben?

Waarschijnlijk moeten we deze actie even uitzitten en wachten op de volgende?

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Bij Gearbest staat de Xiaomi al maanden in de flashsale. Kans is groot dat de prijs (binnenkort) waarschijnlijk nog wel een keer zal zakken/fluctueren ;)

Voor hen die de mail van Gearbest inzake Priority Direct Mail / EU Express via DPD UK hebben ontvangen na het plaatsen van de bestelling: het betreft hier een 100% legitieme verzendmethode die hier dan ook gewoon besproken mag worden (een en ander is besproken en goedgekeurd door de mods).

Ik (en anderen) zijn benieuwd of jullie uiteindelijk, in tegenstelling tot hetgeen door gearbest wordt beweerd, extra kosten hebben moeten maken?!

[ Voor 63% gewijzigd door derhenno op 06-07-2017 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
De prijzen fluctueren. Op Geekbuying staat deze in ES warehouse voor ±350 euro en 225 euro + verzending (China). Op AliExpress staat deze 295 euro inclusief verzending.

Zoals derhenno aangaf is de flashsale bij Gearbest al een tijdje bezig (met knipperlicht) Nu voorlopig op 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
derhenno schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 13:48:
Bij Gearbest staat de Xiaomi al maanden in de flashsale. Kans is groot dat de prijs (binnenkort) waarschijnlijk nog wel een keer zal zakken/fluctueren ;)

Voor hen die de mail van Gearbest inzake Priority Direct Mail / EU Express via DPD UK hebben ontvangen na het plaatsen van de bestelling: het betreft hier een 100% legitieme verzendmethode die hier dan ook gewoon besproken mag worden (een en ander is besproken en goedgekeurd door de mods).

Ik (en anderen) zijn benieuwd of jullie uiteindelijk, in tegenstelling tot hetgeen door gearbest wordt beweerd, extra kosten hebben moeten maken?!
Ter informatie: Ik heb via de EU Express methode besteld en mag invoerkosten gaan betalen.

Heb veelvuldig contact gehad met gearbest hierover en zowel via hun ticketsysteem als facebook heb ik steeds de boodschap gekregen dat zij bij geen enkele verzendmethode (ook EU express) kunnen garanderen dat je geen douanekosten betaald.

Helaas heb ik dit nu zelf mogen ervaren.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kasj schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 15:17:
[...]

Ter informatie: Ik heb via de EU Express methode besteld en mag invoerkosten gaan betalen.

Heb veelvuldig contact gehad met gearbest hierover en zowel via hun ticketsysteem als facebook heb ik steeds de boodschap gekregen dat zij bij geen enkele verzendmethode (ook EU express) kunnen garanderen dat je geen douanekosten betaald.

Helaas heb ik dit nu zelf mogen ervaren.... :(
Tuurlijk kan men het niet garanderen (de douane staat immers niet onder controle van welk bedrijf dan ook), men wekt echter wel de verwachting. Bovendien belooft men een passende oplossing mocht men toch kosten krijgen met EU express (zie: http://forum.fok.nl/topic/2380129).
Het vergt een lange adem, maar ik zou de lijn van communicatie openhouden (wijs evt nog op de post op fok).

Het blijft natuurlijk gewoon sh**. Ondanks dat ik tot nu toe via eu express geen extra kosten heb gehad twijfel ik nu wel bij volgende bestellingen. Hoop dat Gearbest zich ervan bewust gaat worden (of al is) dat ik waarschijnlijk niet de enige zal zijn. Oplossen dus!

By the way: Hoeveel bedraagt de schade? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Hier ook via gearbest besteld met priortiy Line EU Express. Ondanks dat ik dacht dat het via de UK zou gaan is die gisteren aangekomen in Frankrijk bij DPD en kreeg ik vanmorgen een mailtje of ik 24euro wilde afrekenen...

Dit heb ik meteen online betaald. En nu staat de status sinds vanmorgen (3 uur na mijn betaling):

Held by customer service for investigations
Thursday 07/06/2017 at 11:54 AM

Hopelijk komt dit dan snel naar Nederland

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
TripleQ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:25:
Hier ook via gearbest besteld met priortiy Line EU Express. Ondanks dat ik dacht dat het via de UK zou gaan is die gisteren aangekomen in Frankrijk bij DPD en kreeg ik vanmorgen een mailtje of ik 24euro wilde afrekenen...

Dit heb ik meteen online betaald. En nu staat de status sinds vanmorgen (3 uur na mijn betaling):

Qua extra kosten valt het me mee (alhoewel geen extra kosten natuurlijk nog beter zou zijn geweest).
Hopelijk heb je num, zonder verdere problemen, snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecjanga
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik heb circa twee weken bij Gearbest een Xiaomi besteld, maar hoe weet ik nou eigenlijk wanneer ik het kan verwachten? Aan de ene kant gewoon om het te weten, maar aan de andere kant zodat ik een idee heb van wanneer ik thuis moet zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
TripleQ schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 18:25:

Idem hier, schade ook 24€. Dat valt dus mee. Zou men bij ons niet gewoon op de verkeerde manier hebben verzonden? Want je verwacht inderdaad dat het via UK zou moeten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kasj schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:35:
[...]
Idem hier, schade ook 24€. Dat valt dus mee. Zou men bij ons niet gewoon op de verkeerde manier hebben verzonden? Want je verwacht inderdaad dat het via UK zou moeten lopen.
Ik hoop dat ze idd verkeerd hebben verzonden, dan sta je wat sterker in het maken van een succesvolle claim op vergoeding van deze extra kosten (zeker gezien het "geringe" bedrag), maar nogmaals: kwestie van lange adem!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albinosaurus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
TheFes schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:40:
[...]

Ik had hem de 23e besteld en vandaag binnen gekregen
Ik had exact hetzelfde. Werd geleverd door DPD en kreeg vandaag een smsje dat hij onderweg was. Gelukkig geen invoerrechten.

Voor mij is deze stofzuiger een bezwaar minder om aan katten te beginnen. Had in het verleden waardoor ik meerdere keren per week moest gaan stofzuigen. Dat probleem is nu weg :)

Zijn eerste rondje heeft hij prima gedaan! Grappig om te zien hoe hij te werk gaat. Hij had wat problemen met mijn aanwezigheid op een bureaustoel in de hoek van een kamer. Die haal ik de volgende keer wel even weg. Ondanks dat ik eerder vandaag had gestofzuigd had hij toch nog wat stof kunnen vangen.

[ Voor 23% gewijzigd door Albinosaurus op 06-07-2017 19:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:25
Op mijn tracking staat dat ie de UK heeft verlaten en onderweg is naar NL via International gateway.. Hopelijk wijst dit op geen extra kosten!

Heb de 29ste besteld en hij is dus blijkbaar onderweg.. Is vrij snel dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 12-06 18:41
Weet iemand misschien of je het traject van Gearbest in Shenzen naar het DPD depot in Southall misschien ook kan volgen via één of ander Chinees koeriersbedrijf? Ik heb de tracking van een aantal koeriersbedrijven al geprobeerd, maar tot nu toe geen succes helaas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Heb ze ook allemaal geprobeerd, helaas zonder resultaat. Van al dat wachten krijg je wel karakter :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJ-NaRRa
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 12:33
Sirhc_95 schreef op vrijdag 7 juli 2017 @ 11:14:
Weet iemand misschien of je het traject van Gearbest in Shenzen naar het DPD depot in Southall misschien ook kan volgen via één of ander Chinees koeriersbedrijf? Ik heb de tracking van een aantal koeriersbedrijven al geprobeerd, maar tot nu toe geen succes helaas
ook bij DHL? ik kreeg een code met een link naar de DPD tracker. Kreeg dus eergisteren sms van DHL voor de bezorging. Wellicht dat dit bij meerdere hebben gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gotjee
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 18:24
Nee, gewoon even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kasj schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 19:35:
[...]

En hoe is de status van jou nu?
Als ik hem via chronopost track dan is die gistermiddag om 16.23 vrijgegeven door duanne en nu staat die op:

"Shipment in transit
Friday 07/07/2017 at 04:36 PM"

Had gehoopt op een bezorging vandaag. Zover is Frankrijk toch niet.... Maar ben bang dat dit er niet meer inzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TripleQ schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:34:
[...]

Als ik hem via chronopost track dan is die gistermiddag om 16.23 vrijgegeven door duanne en nu staat die op:

"Shipment in transit

Had gehoopt op een bezorging vandaag. Zover is Frankrijk toch niet.... Maar ben bang dat dit er niet meer inzit
Nog heel even geduld ;)

A thought crossed my mind: zou het NotPetya-virus niet verantwoordelijk kunnen zijn geweest voor de alternatieve routes / recente problemen inzake priority direct mail / eu express daar ook containerbedrijven / vervoerders door het virus zijn getroffen?!?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
Mijn pakketje is vertrokken vanuit southall, gister aangekomen in veenendaal en vanmorgen aangekomen op een depot hier 20km vandaan. Alleen berzorgt dpd de classic lijn niet op zaterdag volgens mij, dat wordt wachten op maandag helaas

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Hier is ie vannochtend gebracht door DPD.
BenEco schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 21:56:
De mijne is vandaag gearriveerd, was nog 71% geladen. Configuratie via de app ging prima, App wel in de Engelse taal moeten instellen, stond standaard op Chinees ingesteld.
Via de app een software update gedaan, daarna ook een 3 tal keuzes om voice in engels te zetten.

Had hem 23-06 bij Gearbest besteld met priority line / EU express als verzending, en hij is zonder additionele kosten voor 266,99 bezorgd.

Ondertussen was de accu 100% geladen dus maar een eerste ronde:
[afbeelding]

Het verschil in geluid met de Medion MD16192 is te verwaarlozen maar qua intelligentie is de Mi Vacuum uitmuntend. _/-\o_

Ook fijn dat de timer per dag instelbaar is en niet zoals bij de Medion 1 tijd en voor alle 7 dagen van de week.
Hier dus idem, via flash sale en dan met code XIAOMIVAC, voor uiteindelijk 266 euro, via DPD UK thuisbezorgd zonder extra kosten.

heeft momenteel de eerste run door het huis gedaan, uit de verpakking stond de accu op 43%, na een half uurtje was dit tot 19% gezakt en vond ie het welletjes, is gaan laden tot 80% en is toen weer verder gegaan.
rijdt dan ook netjes naar het punt waar ie gestopt is.
hij vind nu dat het huis aan kant is en is retour dock. :)

voor zover ben ik echt supertevreden, ik zou zo niet weten want een veel duurdere roomba er nog aan zou kunnen toevoegen...

[ Voor 17% gewijzigd door Shanquish op 08-07-2017 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
derhenno schreef op donderdag 6 juli 2017 @ 17:30:
[...]

Tuurlijk kan men het niet garanderen (de douane staat immers niet onder controle van welk bedrijf dan ook), men wekt echter wel de verwachting. Bovendien belooft men een passende oplossing mocht men toch kosten krijgen met EU express (zie: http://forum.fok.nl/topic/2380129).
Het vergt een lange adem, maar ik zou de lijn van communicatie openhouden (wijs evt nog op de post op fok).

Het blijft natuurlijk gewoon sh**. Ondanks dat ik tot nu toe via eu express geen extra kosten heb gehad twijfel ik nu wel bij volgende bestellingen. Hoop dat Gearbest zich ervan bewust gaat worden (of al is) dat ik waarschijnlijk niet de enige zal zijn. Oplossen dus!

By the way: Hoeveel bedraagt de schade? :S
Het topic op fok is gesloten omdat ze blijkbaar toch niet kunnen garanderen dat je geen douane kosten krijgt met EU Express verzenden. Men schat dat het in 98% van de gevallen goed gaat. Ik hoor dus bij de 2% pechvogels >:)

Begrijp alleen niet goed dat ze voor die 2% dan geen vorm van compensatie geven, al is het maar een coupon voor een vervolg aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
TripleQ schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 09:34:
[...]

"Shipment in transit

Bij mij staat hij sinds mijn betaling op:
2017-07-06 18:47 Delivery instruction received

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
:(
Dus alleen wij twee betalen bij. En 98 personen hebben geluk. Wel heel toevallig dat alleen wij volgens mij de Frankrijk route krijgen ipv via Engeland. Lijkt mij toch een bewuste keuze van Gearbest. Zeker omdat we extra bevestiging moesten geven voor eventuele aanvullende kosten.

Maar goed. 24 euro extra kosten vind ik nog meevallen

Kijk je echt bij Chronopost tracking?
https://www.chronopost.fr/en#/step-home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kasj schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:27:
[...]

Het topic op fok is gesloten omdat ze blijkbaar toch niet kunnen garanderen dat je geen douane kosten krijgt met EU Express verzenden. Men schat dat het in 98% van de gevallen goed gaat. Ik hoor dus bij de 2% pechvogels >:)

Begrijp alleen niet goed dat ze voor die 2% dan geen vorm van compensatie geven, al is het maar een coupon voor een vervolg aankoop.
TripleQ schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:33:
Dus alleen wij twee betalen bij. En 98 personen hebben geluk. Wel heel toevallig dat alleen wij volgens mij de Frankrijk route krijgen ipv via Engeland. Lijkt mij toch een bewuste keuze van Gearbest. Zeker omdat we extra bevestiging moesten geven voor eventuele aanvullende kosten.

Vindt het bijzonder sneu voor jullie, temeer daar ik deze verzendmethode heb onderzocht en persoonlijk als zeer goed heb mogen ervaren (en dit ook niet onder stoelen en banken heb gestoken). Zoals ik hierboven al zei: vermoed dat jullie de pech hebben het slachtoffer te zijn geworden van de problemen n.a.v. notpetya gezien de timing.

Deels ontopic: zit momenteel in een "gevecht" met gearbest over een niet ontvangen pakketje. Het is duidelijk dat deze is bezorgd, maar niet aan mij en niet ondertekend door mij. Ondanks shipping insurance geven ze tot nu toe geen krimp. Alles loopt nu via paypal, ff afwachten. Niet goed Gearbest, niet goed. Nog ff en ze zien deze trouwe klant sinds jaar en dag niet meer terug. En ook dat zal ik niet onder stoelen of banken steken :S

[ Voor 19% gewijzigd door derhenno op 08-07-2017 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
TripleQ schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 12:33:

Ja, dat is de status via de chronopost site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
derhenno schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:17:
[...]

[...]

Vindt het bijzonder sneu voor jullie, temeer daar ik deze verzendmethode heb onderzocht en persoonlijk als zeer goed heb mogen ervaren (en dit ook niet onder stoelen en banken heb gestoken). Zoals ik hierboven al zei: vermoed dat jullie de pech hebben het slachtoffer te zijn geworden van de problemen n.a.v. notpetya gezien de timing.

Deels ontopic: zit momenteel in een "gevecht" met gearbest over een niet ontvangen pakketje. Het is duidelijk dat deze is bezorgd, maar niet aan mij en niet ondertekend door mij. Ondanks shipping insurance geven ze tot nu toe geen krimp. Alles loopt nu via paypal, ff afwachten. Niet goed Gearbest, niet goed. Nog ff en ze zien deze trouwe klant sinds jaar en dag niet meer terug. En ook dat zal ik niet onder stoelen of banken steken :S
Bijzonder. Juist daarom sluit je die verzekering af.
Ik heb het voor de Xiaomi ook gedaan - 266 of 272 is dan ook een te verwaarlozen verschil. Nu alleen nog wachten, jammer dat ze niet op zaterdag leveren! :P Als een kind met sinterklaas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Worsteneter schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 13:36:
[...]

Bijzonder. Juist daarom sluit je die verzekering af.
Ik heb het voor de Xiaomi ook gedaan - 266 of 272 is dan ook een te verwaarlozen verschil. Nu alleen nog wachten, jammer dat ze niet op zaterdag leveren! :P Als een kind met sinterklaas :D
Het oplossen van problemen bij Chinese websites vergt altijd geduld, takt en oh ja: geduld ;)
Hou je het nog ff vol? I know the feeling...alles komt goed 8)7 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13-06 22:51
Let op, om extra korting bij gearbest te krijgen, kun je het beste de app gebruiken om te bestellen. Ik zag net dat je additionele korting van 17 euro krijgt, met een totaal bedrag rond de 279 euro. Prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
SolarOrbiter schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 18:52:
Let op, om extra korting bij gearbest te krijgen, kun je het beste de app gebruiken om te bestellen. Ik zag net dat je additionele korting van 17 euro krijgt, met een totaal bedrag rond de 279 euro. Prima prijs.
Een alternatief voor als je niet lang wil wachten en de kans op extra (douane)kosten helemaal wilt uitsluiten (verzending vanuit Duitsland/Spanje voor € 311- sellers coupon = € 306): Hier (beperkt aantal beschikbaar)

[ Voor 3% gewijzigd door derhenno op 08-07-2017 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lucvz49
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 05-01-2022
Staat voor 227 euro bij Geekbuying in de aanbieding. Nog nooit daar wat bestelt, is bovengenoemde legitiem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
lucvz49 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:23:
Staat voor 227 euro bij Geekbuying in de aanbieding. Nog nooit daar wat bestelt, is bovengenoemde legitiem?
Altijd kijken naar verzendkosten (+56 euro) en vervoersmaatschappij (DHL = grote kans op douanekosten) :N

Hoe bedoel je 'is bovenstaande legitiem'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

lucvz49 schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:23:
Interesting.. mooie prijs. Mocht je daar 56 euro bij optellen (douane, hoogste wat ik ben tegenkomen in de topics), dan valt het nog mee.

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:29
derhenno schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Altijd kijken naar verzendkosten (+56 euro) en vervoersmaatschappij (DHL = grote kans op douanekosten) :N

ja ...ik zie het.
Dan scheelt het bijna niks met andere shops

[ Voor 9% gewijzigd door Aggressor op 08-07-2017 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

derhenno schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 21:35:
[...]

Ik kom die verzendkosten nergens tegen bij die shop? Er staat uberhaupt niks over verzendkosten? 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door R-B op 08-07-2017 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 05:29
R-B schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:08:
[...]

Ik kom die verzendkosten nergens tegen bij die shop? Er staat uberhaupt niks over verzendkosten? 8)7
nadat je hem wilt betalen komt het vanzelf te voorschijn.
Dan heb je maar 1 optie: DHL iets van 61 dollar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Aggressor schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 22:17:
[...]

nadat je hem wilt betalen komt het vanzelf te voorschijn.
Dan heb je maar 1 optie: DHL iets van 61 dollar
lol, en met grote kans vans van douane, dan komt er snel 100 dollar bij >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-06 12:17
Ik denk erover eentje aan te schaffen. Zit op vergelijkbaar prijsniveau als de Roomba 650, maar dan veel geavanceerder en een nieuwe model (roomba is van 2013).

Ik neem aan dat er totaal geen garantie op het product zit? 8)7 Dat weerhoudt me nu ervan om meteen te bestellen.

Edit: enig idee hoe lang Xiaomi producten normaalgesproken meegaan? Ik las goede verhalen over Roomba (5-10 jaar), dus ben benieuwd of deze Chinese makelij ook zo robuust voelt..

[ Voor 24% gewijzigd door Skylevel op 08-07-2017 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Skylevel schreef op zaterdag 8 juli 2017 @ 23:30:
Ik neem aan dat er totaal geen garantie op het product zit? 8)7 -
waarom neem je dat aan? http://www.gearbest.com/about/warranty-and-return.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Ik denk erover eentje aan te schaffen. Zit op vergelijkbaar prijsniveau als de Roomba 650, maar dan veel geavanceerder en een nieuwe model (roomba is van 2013).

Ik neem aan dat er totaal geen garantie op het product zit? 8)7 Dat weerhoudt me nu ervan om meteen te bestellen.

Edit: enig idee hoe lang Xiaomi producten normaalgesproken meegaan? Ik las goede verhalen over Roomba (5-10 jaar), dus ben benieuwd of deze Chinese makelij ook zo robuust voelt..
Lees de garantievoorwaarden goed door: kans is groot dat je bij problemen alles moet terugsturen (en das vaak zeeeer kostbaar - ik kom hier in de openingspost later nog op terug). En als je terugstuurt maar hopen dat het pakket ook aankomt daar waar het wezen moet in China. Paypal doet ook niets voor je zolang het pakket niet door de oorspronkelijke afzender ontvangen is (deze laatste mag volgens paypal immers eisen dat het item geretourneerd wordt /ontvangen is. Dan zal paypal pas iets kunnen betekenen voor je). Weet iemand hoe dat zit in geval van een CC?

Naar mijn mening is het bij problemen slimmer om te proberen te bewerkstelligen dat er een gedeeltelijke vergoeding volgt (zonder retournering), daar de xiaomi modulair is opgebouwd kun je met die vergoeding vervolgens reserve-onderdelen (wielen, laser etc) kopen.

Over de levensduur valt nog niks definitiefs te zeggen: het is en blijft een gebruiksvoorwerp. Afhankelijk van de mate van gebruik/onderhoud kan het allemaal lang / minder lang functioneren (de modulaire opbouw maakt reparatie dan ook minder kostbaar dunkt me). De Mi Vacuum is nu bijna een jaar op de markt en ben nog maar weinig verhalen tegengekomen dat ut prul zou zijn (plat gezegd). De tijd zal het leren :)

[ Voor 24% gewijzigd door derhenno op 09-07-2017 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk

Edit: enig idee hoe lang Xiaomi producten normaal gesproken meegaan? Ik las goede verhalen over Roomba (5-10 jaar), dus ben benieuwd of deze Chinese makelij ook zo robuust voelt..
Sommige webshops op AliExpress geven zelf 3-4 jaar garantie.
Xiaomi producten zijn over het algemeen degelijk gebouwd. Tijd zal het uitwijzen hoe lang de Mi Robot zal meegaan.

Indien er iets aan is, kan je steeds met de verkoper trachten onderdelen te krijgen en zelf te herstellen (indien mogelijk). Het toestel terugsturen naar China zal ongeveer een 60 euro met tracking kosten. (voor de tarieven kijk je best even op postnl website)
Terugsturen steeds met tracking doen, zodat er steeds een soort van bewijs is. Zelf geen goede ervaring met retourneren naar Gearbest. Met Geekbuying liep het retourneren een stuk vlotter en correcter. Met AliExpress retourneren heb ik nog geen ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
blowk schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:00:
[...]

Sommige webshops op AliExpress geven zelf 3-4 jaar garantie.
Xiaomi producten zijn over het algemeen degelijk gebouwd. Tijd zal het uitwijzen hoe lang de Mi Robot zal meegaan.

Indien er iets aan is, kan je steeds met de verkoper trachten onderdelen te krijgen en zelf te herstellen (indien mogelijk). Het toestel terugsturen naar China zal ongeveer een 60 euro met tracking kosten. (voor de tarieven kijk je best even op postnl website)
Terugsturen steeds met tracking doen, zodat er steeds een soort van bewijs is. Zelf geen goede ervaring met retourneren naar Gearbest. Met Geekbuying liep het retourneren een stuk vlotter en correcter. Met AliExpress retourneren heb ik nog geen ervaring :)
Ik meen me te herinneren dat de afmetingen van de verpakking van de Xiaomi buiten de toegestane maximale afmetingen voor verzending naar het buitenland door post.nl valt. Retour zenden met post.nl is dan ook geen optie, andere vervoerders vragen makkelijk meer dan 100 euris. . CORRECTIE: kan wel met postnl.

Wel rekening houden met eventuele douanekosten bij (her)invoer in China!

[ Voor 8% gewijzigd door derhenno op 10-07-2017 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
derhenno schreef op zondag 9 juli 2017 @ 01:27:
[...]

[...]

Lees de garantievoorwaarden goed door: kans is groot dat je bij problemen alles moet terugsturen (en das vaak zeeeer kostbaar - ik kom hier in de openingspost later nog op terug). En als je terugstuurt maar hopen dat het pakket ook aankomt daar waar het wezen moet in China. Paypal doet ook niets voor je zolang het pakket niet door de oorspronkelijke afzender ontvangen is (deze laatste mag volgens paypal immers eisen dat het item geretourneerd wordt /ontvangen is. Dan zal paypal pas iets kunnen betekenen voor je). Weet iemand hoe dat zit in geval van een CC?

...
Is het niet zo indien paypal niks kan doen, dat je pas dan naar cc kan toestappen?

Voor degene die regelmatig aankopen doet op buitenlandse webshops, kan je kijken voor een kredietkaart met extra verzekering. Kost je 20-30 euro per jaar. Hiermee zitten normaal gezien een aantal verzekering erbij zoals indien je iets betaald en niet ontvangt.
(off-topic) Verder indien je een reis boekt en dit in één keer volledig betaald met je kredietkaart, zit er een annulatieverzekering erbij.
(bekijk steeds de voorwaarden bij je bank)
Op die manier mocht de website geen paypal aanbieden, kan je ook kredietkaart gebruiken, al zou ik even kijken naar een andere webshop :) Betalingen via AliExpress zijn best wel te vertrouwen aangezien er ook een soort van koperbescherming ertussen zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
derhenno schreef op maandag 10 juli 2017 @ 11:07:
[...]

Ik meen me te herinneren dat de afmetingen van de verpakking van de Xiaomi buiten de toegestane maximale afmetingen voor verzending naar het buitenland door post.nl valt. Retour zenden met post.nl is dan ook geen optie, de andere vervoerders vragen makkelijk meer dan 100 euris. Bovendien moet je rekening houden met eventuele douanekosten bij (her)invoer in China!
Op PostNl website staat: (https://www.postnl.nl/tar...ven-pakketten/?country=CN)

Maximum formaat buitenland: 100 × 50 × 50 cm
Dit zou er toch moeten inpassen. (tenzij ik iets over het hoofd zie)
Wat betreft de extra kost van (her)invoer heb ik geen idee.

Tablet van meer dan 200 euro geretourneerd en geen kost moeten betalen bij de verzending...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Heb de doos ff opgemeten: je hebt gelijk (my bad). Retour zenden met postnl is wel degelijk mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Voorlopig heb ik nog geen andere transportfirma gevonden op dit formaat/gewicht die goedkoper is om zaken te versturen naar China. Voor kleine pakjes onder 2kg kan je meestal voor 30 euro met tracking versturen naar China. Binnen Europa zijn er terug andere mogelijkheden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02:20
Vanochtend mijn robot binnen gekregen netjes via DPD gebracht. Vanochtend een sms ontvangen met tijdstip erin (marge van 1 uur) en zonder bijkomende kosten afgeleverd. Dus voor 267 euro klaar. E.e.a. zit goed ingepakt en ziet er kwalitatief goed uit een euro conversie stekker zat los in de bovenkant van de verzendingsdoos gestopt. (Kwaliteit daarvan vind ik wat minder). Nu verder uitpakken en aansluiten.

Wat me opviel is dat er een soort kammetje met een snijmechanisme bijzit waar dient dat voor? (kammetje voor stof weghalen maar dat snijding?)

Edit: Heb hem nu aan het stroom hangen maar de originele stekker valt zo wat uit de conversie naar europa stekker ziet er niet fris uit. (heb foto maar kun je niet makkelijk hier uploaden) Heb de app geinstalleerd maar die ziet de robot nog niet, het blauwe lampje van wifi /bluetooth knippert wel zal eens wachten totdat hij volledig opgeladen is.

[ Voor 24% gewijzigd door Wingie op 10-07-2017 13:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Zojuist het bericht gekregen van mijn vriendin dat hij is bezorgd :-D Vanavond er eens mee gaan spelen.

Samenvatting voor diegene die het interessant vind:

27-6 besteld bij GearBest met EU Priority shipping voor 267 euro.
29-6 de vraag van GearBest support of ik echt wil bestellen, want mogelijk ontvang ik invoer kosten.
30-6 Na enkele mailtjes heen en weer ben ik akkoord gegaan met het mogelijke risico

Onderstaande tracking kon ik volgen via Chronopost en/of DPD
5-7 Aangekomen in Frankrijk (terwijl ik UK verwachte)
6-7 Mailtje dat ik 24,90 euro aan import moet betalen, deze heb ik direct online betaald
7-7 Pakket is vrijgegeven door de douane in Frankrijk en ze gaan het verder verzenden
9-7 Pakket is in Nederland aangekomen in Best Depot
10-7 Pakket is aangekomen in Joure Depot en paar uur later bezorgd bij mij thuis.

Totaal dus 292 euro betaald en 13 dagen moeten wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14-06 16:57
TripleQ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:56:
Zojuist het bericht gekregen van mijn vriendin dat hij is bezorgd :-D Vanavond er eens mee gaan spelen.

29-6 de vraag van GearBest support of ik echt wil bestellen, want mogelijk ontvang ik invoer kosten.
30-6 Na enkele mailtjes heen en weer ben ik akkoord gegaan met het mogelijke risico

6-7 Mailtje dat ik 24,90 euro aan import moet betalen, deze heb ik direct online betaald
7-7 Pakket is vrijgegeven door de douane in Frankrijk en ze gaan het verder verzenden
10-7 Pakket is aangekomen in Joure Depot en paar uur later bezorgd bij mij thuis.

Wat zijn chinese bedrijven soms gek zeg.
Ik heb ook op 27ste besteld. Een trackingnummer gekregen. Geen email over import.
Trackingnummer heeft het nooit gedaan. Vandaag opeens een SMS van DPD dat ie vandaag wordt bezorgd.
Op de DPD site zie ik nu wel dat die van mij wel via Engeland is gegaan.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Ik had trouwens een fake telefoonnummer opgegeven tijdens de bestelling. Mogelijk zijn daar ook nog status smsjes heen gestuurd. Ik vertrouwde GearBest en/of chinezen mijn nummer niet toe.

Jij ook veel plezier vandaag met uitpakken ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn lijstje is ietsje korter :)

24-6 besteld bij GearBest met EU Priority shipping voor 267 euro.
27-6 mailtje dat het pakketje shipped out is.

Onderstaande tracking kon ik volgen, ik heb hiervoor de App Parceltrack gebruikt.

6-7 Aangekomen in Bham (UK) Birmingham dus.
7-7 seintje in de app dat het pakket in transit naar "the local delivery destination'
8-7 pakketje is aangekomen in Rotterdam
8-7 seintje dat het pakket 'in the vehicle' is
8-7 SMS dat ze tussen 9:14 en 10:14 kwamen bezorgen, en om 9:31 getekend voor ontvangst _/-\o_

een half uurtje later was ie druk aan het stofzuigen :P met een filmende vriendin in z'n kielzog want die vond het maar wat interessant :P

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 10-07-2017 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Dus 3 bestellingen, waarvan 1 douane kosten heeft betaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijks005
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-05 19:27
Als je de eerste zuiger voor 266,99 euro gekocht hebt, gaat het tegen je gevoel in om bij de tweede ook maar een euro meer te betalen ;-) Hebberig en zuinig, ja ik weet het, maar dat is ook een beetje de sport toch? Kom maar op met die werkende codes ;-) Of zal ik Gearbest even mailen of ze voor mij een code willen activeren ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
dijks005 schreef op dinsdag 11 juli 2017 @ 00:05:
Als je de eerste zuiger voor 266,99 euro gekocht hebt, gaat het tegen je gevoel in om bij de tweede ook maar een euro meer te betalen ;-) Hebberig en zuinig, ja ik weet het, maar dat is ook een beetje de sport toch? Kom maar op met die werkende codes ;-) Of zal ik Gearbest even mailen of ze voor mij een code willen activeren ;-)
Snap ik. Het blijft een sport, maar kijk ook naar de alle voorwaarden (garantie, dienst-na-verkoop, communicatie, teruggave beleid, verzendmogelijkheden, reviews van de webshop, etc) Soms betaal ik graag wat enkele euro's (lees 10-15 euro's) meer voor de service nadien.

Op dit moment terug een actieprijs op AliExpress voor 280 euro met gebruik van de coupon. Gebruik de app en scan de QR code.
Bij Gearbest staat de prijs terug hoger. Misschien omdat hun batch wat aan het verkleinen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
TripleQ schreef op maandag 10 juli 2017 @ 12:56:

Pfff, 28ste besteld, op 6 juli belasting betaald en nog steeds niks binnen. Tracking status is sinds 5 juli niet meer veranderd..... Erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

patience my young padawan..

Mijne wordt nog op de proef gesteld :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kasj
Even een update m.b.t. EU Express verzending bij Gearbest. Zoals eerder gemeld kreeg ik alsnog douane kosten voor de kiezen. Met support van de Gearbest account op Fok is dit bedrag inmiddels door Gearbest vergoed. Daarmee maakt Gearbest toch haar belofte waar m.b.t. EU Express en dat vind ik persoonlijk erg netjes.

Nu het apparaat zelf nog binnen krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kasj schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 05:09:
Even een update m.b.t. EU Express verzending bij Gearbest. Zoals eerder gemeld kreeg ik alsnog douane kosten voor de kiezen. Met support van de Gearbest account op Fok is dit bedrag inmiddels door Gearbest vergoed. Daarmee maakt Gearbest toch haar belofte waar m.b.t. EU Express en dat vind ik persoonlijk erg netjes.

Hehe, eindelijk...netjes, zoals het hoort :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
Kasj schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 05:09:

Ik heb hem zojuist ook benaderd op fok.nl (was even zoeken hoe je een prive bericht kon sturen daar...kom er nooit) Wie weet kan hij ook voor mij de kosten vergoeden.

Hopelijk heb je het apparaat zelf wel snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
Afgelopen zondag heb ik hem dan toch maar besteld >:) Bij de bestelling had ik gevraagd of ze hem via dpd uk kunnen laten leveren.

Vanochtend heb ik een track and trace code gekregen van dpd uk :9 betekent dat dat hij sowieso via het UK gaat of kan het alsnog via en land waar ik een tax moet betalen. Ben benieuwd wat jullie ervaring is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Skylevel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:18:
Vanochtend heb ik een track and trace code gekregen van dpd uk :9 betekent dat dat hij sowieso via het UK gaat of kan het alsnog via en land waar ik een tax moet betalen. Ben benieuwd wat jullie ervaring is
UK -> NL -> geen extra kosten :)

Gaat ie via een ander land naar NL (zoals bv Frankrijk), dan wel additionele kosten :'(

[ Voor 11% gewijzigd door derhenno op 12-07-2017 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
  • Laatst online: 12-06 10:15
Mijn ervaring:
Vorige week dinsdag besteld via Aliexpress, shipment vanuit Spanje. Was wel wat duurder dan vanuit China (€310,-) maar in ieder geval geen douane kosten. Geleverd op vrijdag (3 dagen!) met DHL, erg netjes!

Volgens mij al eens gepost, maar zet de app op China Mainland, dan wordt de robot wel gevonden door de app. Taal op Engels en de robot op timezone Europe/Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
wizzmic schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:27:
Mijn ervaring:
Vorige week dinsdag besteld via Aliexpress, shipment vanuit Spanje. Was wel wat duurder dan vanuit China (€310,-) maar in ieder geval geen douane kosten. Geleverd op vrijdag (3 dagen!) met DHL, erg netjes!
Spanje - NL = EU (vrij verkeer van goederen dus geen extra douanekosten) :)

Sommige Chinese websites hebben warenhuizen in Europa. Deze goederen zijn dan al binnen de EU en kunnen zonder verdere kosten worden bezorgd (douanekosten zijn bij invoer binnen de EU reeds voldaan, derhalve hogere prijzen dan wanneer levering vanuit China plaatsvindt).

[ Voor 24% gewijzigd door derhenno op 12-07-2017 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyVeld
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-06 16:54
Hier mijn ervaring, om nog een datapunt toe te voegen.

24/06: besteld via GearBest (vanuit warenhuis in China)
27/06: shipped out
06/07: aangekomen in Oldbury (GB)
08/07: aangekomen in Nederland
10/07: Bezorgd op mijn adres

Heb dus ook geen extra douanekosten hoeven te betalen.

[ Voor 6% gewijzigd door RoyVeld op 12-07-2017 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Skylevel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:18:
Afgelopen zondag heb ik hem dan toch maar besteld >:) Bij de bestelling had ik gevraagd of ze hem via dpd uk kunnen laten leveren.

Check, maandag besteld en had gister Track code gehad. Via DPD UK kan ik hem nu traceren. Ligt nu nog in Londen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirhc_95
Via een Duits forum ben ik erachter gekomen dat je het traject van Gearbest in China (of is het toch Hongkong?) naar Engeland kan tracken via de volgende site: http://www.sky56.cn/english/track/, zelf krijg ik alleen een blanco pagina helaas. Kan iemand bij wie de Xiaomi al aangekomen is misschien bevestigen of deze tracking werkt? Alvast bedankt! (begin nu toch wel ongeduldig te worden :P )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Sirhc_95 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Via een Duits forum ben ik erachter gekomen dat je het traject van Gearbest in China (of is het toch Hongkong?) naar Engeland kan tracken via de volgende site: http://www.sky56.cn/english/track/, zelf krijg ik alleen een blanco pagina helaas. Kan iemand bij wie de Xiaomi al aangekomen is misschien bevestigen of deze tracking werkt? Alvast bedankt! (begin nu toch wel ongeduldig te worden :P )
Nee, werkt niet (blanco). Geduld, komt goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

Sirhc_95 schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 18:56:
[...]

Vanaf southall duurt het ook nog even. Mijne ligt daar nu 2 dagen. Wellicht wordt er gewacht op vrachtvlucht deze kant op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
Dat zou heel goed kunnen. Normaliter zijn ze wel snel vanaf Southall. Ik gok uiterlijk dinsdag binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skylevel
R-B schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:48:
[...]

Vanaf southall duurt het ook nog even. Mijne ligt daar nu 2 dagen. Wellicht wordt er gewacht op vrachtvlucht deze kant op?
Wat zegt jouw track and trace pagina dan?
Bij mij is het al sinds 11 juli "your parcel is on it's way", dus niet eens aangekomen in het distributiecentrum Southall. (Vermoedelijk nog in een vliegtuig dus? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Skylevel schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 23:50:
[...]

Bij mij is het al sinds 11 juli "your parcel is on it's way", dus niet eens aangekomen in het distributiecentrum Southall. (Vermoedelijk nog in een vliegtuig dus? )
Dit is de mijne:

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/pst1kuulsxbts.png

[ Voor 3% gewijzigd door Rolfy op 13-07-2017 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

[...]

Zelfde als jou en Rolfy had in begin.

Ik interpreteerde het verkeerd denk ik >:)
Het is dus, onderweg -naar- southall ipv van Southall naar NL :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
[...]
R-B schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 07:26:
[...]
Zelfde als jou en Rolfy had in begin.

Ik interpreteerde het verkeerd denk ik >:)
Het is dus, onderweg -naar- southall ipv van Southall naar NL :z
Klopt: pakket is eerst onderweg van China naar Southall, ondanks dat het lijkt alsof het pakket al in Southall is. Eenmaal in Southall aangekomen gaat het (meestal) snel (paar dagen) en zullen de tracking-messages pas veranderen. Do not worry, it's on it's way to you :)

[ Voor 41% gewijzigd door derhenno op 14-07-2017 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Ik bestel niet zoveel vanuit China, maar worden die dingen per boot of per vliegtuig vervoerd?
Zelf heb ik de volgende status:
"12 Jul 2017 05:50 Southall Your parcel is on its way"

Maar gezien de bovenstaande vermeldingen, duurt het rustig anderhalve week voor ik een update krijg, dus we wachten idd af 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Update Priority Direct Mail:

Ook bij de Nederlandse facebookpagina van Banggood.com wordt geadverteerd met PDM en geen douanekosten (voor een ander produkt dan wel)!

Het lijkt er toch op dat het "probleem" van laatst een uitzondering betrof. Voor hen die te maken kregen met extra kosten, heeft gearbest jullie allemaal inmiddels gecompenseerd?

[ Voor 44% gewijzigd door derhenno op 14-07-2017 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
Goofyduck384 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:38:
Ik bestel niet zoveel vanuit China, maar worden die dingen per boot of per vliegtuig vervoerd?
In dit geval vliegtuig volgens mij. want boot doet er een maand over dacht ik. Maar bij gewone dingen op aliexpress waar het dus langer als een maand duurt boot volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Goofyduck384 schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:38:
Zelf heb ik de volgende status:
"12 Jul 2017 05:50 Southall Your parcel is on its way"

Maar gezien de bovenstaande vermeldingen, duurt het rustig anderhalve week voor ik een update krijg, dus we wachten idd af 😄
gotjee schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:57:
[...]

In dit geval vliegtuig volgens mij. want boot doet er een maand over dacht ik. Maar bij gewone dingen op aliexpress waar het dus langer als een maand duurt boot volgens mij.
Normaliter gaat het bij DPD per vliegtuig. Dat het desondanks langer duurt ligt volgens mij aan verschillende oorzaken zoals bv: opsparen tot het vliegtuig vol is / planning / verwerkingstijd / achterstanden etc. Kan ook zijn dat het via meerdere landen/vliegtuigen uiteindelijk in the UK belandt ;)

[ Voor 5% gewijzigd door derhenno op 14-07-2017 09:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R-B

R-B

Blokkert

gotjee schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 08:57:
[...]

Zover ik weet is het altijd vliegtuig geweest. Vertraging komt vaak door omstandigheden in land zelf / dat het langer op depot ligt. Het is altijd wel met 3 weken binnen, maximaal. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sirhc_95
derhenno schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 19:06:
[...]

Nee, werkt niet (blanco). Geduld, komt goed :)
Ik had toch een paar uur langer moeten wachten, hij staat inmiddels op Your parcel has left the United Kingdom and is on its way to Netherlands :) (heb op 1 juli 's avonds besteld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceAlpha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 14-06 14:24
Wat is momenteel de beste manier om een Mi Robot te kopen voor een lage prijs en geen kans op extra invoerbelasting?

Ik zie bij Ali-express namelijk opties staan met "No Tax" kan je daarop vertrouwen?

Hier staat mijn handtekening, als het goed is :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• derhenno
AceAlpha schreef op vrijdag 14 juli 2017 @ 15:35:
Wat is momenteel de beste manier om een Mi Robot te kopen voor een lage prijs en geen kans op extra invoerbelasting?

Ik zie bij Ali-express namelijk opties staan met "No Tax" kan je daarop vertrouwen?
Heb geen ervaring met verzending via AliExpress met No Tax, vermoedt dat het eenzelfde constructie betreft als bij bv Gearbest en Banggood met Priority Direct Mail. Ik heb tot nu toe alle bestellingen zonder extra kosten binnengekregen via Gearbest PDM. Van degenen die extra douanekosten moeten voldoen heeft een aantal deze kosten ook weer betaald gekregen. Ik durf PDM via GearBest dan ook weer aan te bevelen. Hope it helps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-06 11:09
De vrouw heeft toestemming gegeven* 8)
Ik ga nu ook bestellen, maar ik ben even opzoek waar ik dit het goedkoopst doe. Ik zie dat er een hoop kortingscodes die hier in het topic gemeld zijn niet meer werken. Iemand (recent) dezelfde zoektocht gehad en de gouden tip voor mij? Ik heb in het verleden regelmatig bij Alieexpress en Banggood besteld, andere sites geen ervaring mee.

Los van de invoerrechten heb ik het liefst dat er met PostNL bezorgd wordt hier, met name DHL maakt er een zooi van hier in de buurt (het is werkelijk nog geen enkele keer meteen goed gegaan).

Waar bestel ik het best/goedkoopst?

*ze wist gewoon nog niet dat ze m nodig had

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
gastje01 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:15:
De vrouw heeft toestemming gegeven* 8)
Ik ga nu ook bestellen, maar ik ben even opzoek waar ik dit het goedkoopst doe
met Code XIAOMIVAC op GearBest momenteel aan €263

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anor
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 13:17
Zie nu op geekbuying deze: http://m.geekbuying.com/i...Robot---White-372010.html . Geen idee over er shipping kosten bijkomen maar 226,- is geen geld!

http://pvoutput.org/intraday.jsp?sid=54849

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
gotjee schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:44:
[...]
met Code XIAOMIVAC op GearBest momenteel aan €263
Doet het helaas niet meer, maar thnx anyway :)
anor schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:47:
Zie nu op geekbuying deze: http://m.geekbuying.com/i...Robot---White-372010.html . Geen idee over er shipping kosten bijkomen maar 226,- is geen geld!
Dat is inderdaad geen geld, zo goedkoop was ik m nog niet tegen gekomen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
anor schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:47:
Komt nog een flink bedrag aan shippingcosts bovenop + via DHL of EMS dus grote kans op douanekosten.

Gearbest (met EU Express) + SHIPPING INSURANCE (niet vergeten!!) is 99% zeker geen extra (douanekosten). Tot voor kort raadde ik iedereen Gearbest aan, maar recentelijk is gebleken dat ze bij verlies/verkeerde levering (zelfs met shipping insurance) niet thuisgeven. Eigen risico dus ;)

Andere aanbieders kunnen ook eenzelfde soort dienst als EU Express bij Gearbest aanbieden (ff erin verdiepen). Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotjee
gastje01 schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:49:
[...]

Doet het helaas niet meer, maar thnx anyway :)

[...]

Dat is inderdaad geen geld, zo goedkoop was ik m nog niet tegen gekomen _/-\o_
probeer eens met een verse account?
btw, bij geekbuying komt er nog meer als 50€ shipping bij die prijs + veel hogere kans op tax tegenover priority line eu direct bij GearBest.

BTW. nog 6% extra cashback bij gearbest via yazing.com

[ Voor 6% gewijzigd door Gotjee op 18-07-2017 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gastje01
derhenno schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 20:53:
[...]

Komt nog een flink bedrag aan shippingcosts bovenop + via DHL of EMS dus grote kans op douanekosten.

Gearbest (met EU Express) + SHIPPING INSURANCE (niet vergeten!!) is 99% zeker geen extra (douanekosten). Tot voor kort raadde ik iedereen Gearbest aan, maar recentelijk is gebleken dat ze bij verlies/verkeerde levering (zelfs met shipping insurance) niet thuisgeven. Eigen risico dus ;)

Andere aanbieders kunnen ook eenzelfde soort dienst als EU Express bij Gearbest aanbieden (ff erin verdiepen). Succes!
Thnx voor de waarschuwing, hij gaat gewoon op de Creditcard hier, als het goed is ben ik dan alsnog verzekerd.

Account heb ik vers aangemaakt en toch werkt ie niet, heb namelijk nooit eerder iets besteld bij Gearbest, alleen Banggood en Alle tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Kwam gisteren nog een bericht tegen op de site van Gearbest zelf dat XIAOMIVAC nog werkt (of binnenkort weer gaat werken).

Bovendien loont het misschien ook hier te kijken: http://www.gearbest.com/coupon.html. Betreft een kortingscode van 15% bij Home & Garden, geldig tot 48 uur na ontvangst. Weet echter niet of die nu nog actueel zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gastje01
Net besteld met MIROBOT (gevonden op https://couponsgearbest.c...ve-coupon-price-gearbest/), die werkte wel nog en er ging alsnog iets van de prijs af. Incl shipping Insurance 280e. Nu rustig afwachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• derhenno
Namens alle leden van dit subforum: bij deze reeds op voorhand gefeliciteerd met de beste aankoop van het jaar onzes heren 2017 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TripleQ
  • Niet online
derhenno schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 07:40:
[...]

Hehe, eindelijk...netjes, zoals het hoort :)
Na enkele berichten via Fok.nl naar deze medewerker te hebben gestuurd (duurde telkens minimaal 24 uur) komt die zojuist met het antwoord dat de support van Gearbest niks wilt vergoeden...risico is voor de klant zegt die. Pff. Het is maar 24 Euro, dus geen ramp. Maar wel raar dat ze bij jou wel wilden vergoeden.

[edit]
@kasj, wilde eigenlijk jou quoten

[ Voor 4% gewijzigd door TripleQ op 18-07-2017 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
TripleQ schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:20:
[...]

Na enkele berichten via Fok.nl naar deze medewerker te hebben gestuurd (duurde telkens minimaal 24 uur) komt die zojuist met het antwoord dat de support van Gearbest niks wilt vergoeden...risico is voor de klant zegt die. Pff. Het is maar 24 Euro, dus geen ramp. Maar wel raar dat ze bij jou wel wilden vergoeden.

[edit]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ilhanko
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Tijdje dit topic gevolgd en nu ook één besteld! Met XIAOMIVAC komt 'ie nu op 299.99 bij Gearbest (263 euro). Door mijn eigen onhandigheid (lees: shipping insurance aanvinken, adres aanpassen waardoor het vinkje weer verdwijnt, betalen) heb ik nu geen shipping insurance, dus heb maar gelijk contact opgenomen met GB... Maar hoe dan ook, kan nu niet meer wachten. Heb ook een gelijkvloers appartement, dus ben benieuwd! :)

[ Voor 4% gewijzigd door ilhanko op 19-07-2017 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe Dancen
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07-03 11:12
wizzmic schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 11:27:
Mijn ervaring:

Volgens mij al eens gepost, maar zet de app op China Mainland, dan wordt de robot wel gevonden door de app. Taal op Engels en de robot op timezone Europe/Amsterdam.
Wil je mij de link geven waar je besteld hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:41
Betalen jullie met PayPal of met Ideal? PayPal hanteert natuurlijk een andere koers met dollars.

En hebben mensen de dock ook onder de bank staan? De hoogte van de bank vanaf de grond is bij mij 12.5cm

Past dat?

[ Voor 38% gewijzigd door Possible op 19-07-2017 13:47 ]

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• derhenno
Met PayPal heb je meer mogelijkheden je geld terug te krijgen dan bij Ideal. Voor die paar euro zou ik niet moeilijk doen en voor paypal gaan. De stofzuiger past prima onder je bank, het dock echter niet (13cm) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzmic
Joe Dancen schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:16:
[...]

Wil je mij de link geven waar je besteld hebt?
https://nl.aliexpress.com...=a2g0s.9042311.0.0.i0oBdA

Wel €4 duurder geworden zie ik...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wizzmic
derhenno schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 13:54:
Met PayPal heb je meer mogelijkheden je geld terug te krijgen dan bij Ideal. Voor die paar euro zou ik niet moeilijk doen en voor paypal gaan. De stofzuiger past prima onder je bank, het dock echter niet (13cm) ;)
Veel sellers op Aliexpress bieden geen PayPal betaal optie. Creditcard lijkt mij in die gevallen prima optie en vergoeden ook bij niet leveren (zeggen ze iig, nog nooit gebruikt van hoeven te maken).

edit: ...in het geval dat de seller zelf geen nieuw product stuurt of de bestelling vergoed. Ook kijk ik altijd naar aantal bestellingen, rating en reviews, maar dat lijkt me vanzelfsprekend...

[ Voor 15% gewijzigd door wizzmic op 19-07-2017 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
TripleQ schreef op dinsdag 18 juli 2017 @ 22:20:
[...]

[edit]
Balen, klinkt als willekeur. Bang voor meerdere claims denk ik. Wel wat negatieve reclame op deze manier.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Technische vragen kunnen in Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuiger)