Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een keer succes geboekt met autowax en een polijs sponsje op accuboormachine om een cd te repareren. Maar was een spel met de waarde van 15 euro waardoor ik het wel aandurfde en een polijst service het niet waard vond.
Ik denk dat het handmatig polijsten te grof is voor een dvd achtig medium.

Voor rest vind ik bijzonder dat bij sommige winkels het aanbieden om tegen meer prijs een cd te polijsten. Hun zijn namelijk verantwoordelijk om een goed werkend spel af te leveren. Mocht niet goed zijn dan gaat die terug en mogen ze hem alsnog kostenloos polijsten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2023 04:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
ChokingHazard schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 23:51:
[...]

Bij Game Mania kost disc repair 6 euro. Op de site staat dat je van tevoren even moet bellen omdat niet alle vestigingen een polijstmachine hebben.

Een aantal jaar geleden had ik een speciale Game Mania-klantenkaart gekregen via de Power Unlimited. Disc repair was daarmee gratis, toen ben ik regelmatig gegaan. Daarna eigenlijk nooit meer.
Ouch… 6 euro per disc tikt ook wel snel aan 😓

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14:40
Bruiser schreef op zondag 30 april 2023 @ 09:08:
[...]

Ouch… 6 euro per disc tikt ook wel snel aan 😓
Dat loont zich dan alleen voor extreem duren spellen die je dierbaar zijn, anders ook echt niet.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
Voor de mensen die naar de Retro Beurs in Tilburg gaan, heel veel plezier en koop niet te veel 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:00
Over de disc repair van Game Mania:

Als je met een stapel komt kunnen ze er meestal wel een betere prijs van maken. Die instructie kregen wij in ieder geval mee vanuit HQ toen ik er nog werkte.
(Maar ik deed het meestal gratis O-) )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Flapperbol schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:07:
Over de disc repair van Game Mania:

Als je met een stapel komt kunnen ze er meestal wel een betere prijs van maken. Die instructie kregen wij in ieder geval mee vanuit HQ toen ik er nog werkte.
(Maar ik deed het meestal gratis O-) )
Dat zullen er velen geapprecieerd hebben 😅

Dan kun jij me (ons) wel vertellen welk apparaat ze exact in Game Mania gebruiken?

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-09 13:26

SD5k

>4&X

Ik heb met Koningsdag nog wel een leuke aankoop gedaan, een paarse GameCube met paars/transparante controller en 2 officiële memory cards.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KMyBDybFrxO7djoGKZ7lIeF-_K0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Y7fSvEWKOgEeCvBsz5rpBRWb.jpg?f=fotoalbum_large

Wel in redelijke staat, helaas een diepe kras op het deksel.

Maar het mooiste was dit:
spoiler:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UrlMWMHqm_2i9tAATSNFKuA6_ec=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SZUa7WCuu2dPJaaRtzPpH6PH.jpg?f=fotoalbum_large
Er zat gewoon een Broadband Adapter in. 😄

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
SD5k schreef op zondag 30 april 2023 @ 13:38:
Ik heb met Koningsdag nog wel een leuke aankoop gedaan, een paarse GameCube met paars/transparante controller en 2 officiële memory cards voor €30:
[Afbeelding]

Wel in redelijke staat, helaas een diepe kras op het deksel.

Maar het mooiste was dit:
spoiler:
[Afbeelding]
Er zat gewoon een Broadband Adapter in. 😄
Holy shit! DAT is wel een hele mooie koop! 😅

Die broadband adapters zijn tegenwoordig niet meer te betalen (en zeggen dat ik er ooit zelf zo één nieuw heb gekocht samen met mijn gamecube toen, vervolgens nooit gebruikt en nadien verkocht heb voor een appel en een ei 😓)

[ Voor 11% gewijzigd door Bruiser op 30-04-2023 13:41 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Niet helemaal retro, maar wel weer een sealed switch erbij voor de collectie, wat het aantal limited editions nu op 6 brengt O-) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CZwCLYDSL9Yaq1io1n_OqMzfpEg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ydt8pv7MPuclaqU55twCKbO3.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen die vandaag in Tilburg naar de beurs zijn geweest. Het is letterlijk om de hoek, maar ben net pas thuis, dus te laat om nog te gaan helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door sarlo op 30-04-2023 14:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davince72
  • Laatst online: 12-08 21:06
sarlo schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:49:

Ben ook benieuwd naar ervaringen van mensen die vandaag in Tilburg naar de beurs zijn geweest. Het is letterlijk om de hoek, maar ben net pas thuis, dus te laat om nog te gaan helaas.
Ben er van terug, maar voor mij was het een fiasco.
Ik had aantal ds spellen opgeschreven die ik wilde en een hele lijst met megadrive manuals.
Echter die zijn echt schaars blijkbaar. Snes manuals zag ik wel. En die DS spellen(iets simpels als Metroid Prime hunters…niet gezien.
Nintendo domineert de beurs…en dan die prijzen…bizar!
Stond ook een verkoper die direct kwam vertellen dat de prijzen op verpakking niet klopte, waren van aantal jaren geleden…dus on the ball boxed snes stond 15,-, maar was nu €40.
Oftewel hij heeft het al die jaren nooit kunnen verkopen en nu nog steeds niet 😂

[ Voor 0% gewijzigd door davince72 op 01-05-2023 13:50 . Reden: typos ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
davince72 schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:08:
[...]

Ben er van terug, maar voor mij was het een fiasco.
Ik had aantal ds spellen opgeschreven die ik wilde en een hele lijst met megadrive manuals.
Echter die zijn echt schaats blijkbaar. Snes manuals zag ik wel. En die DS spellen(iets simpels als Metroid Prime hunters…niet gezien.
Nintendo domineert de beurs…en dan die prijzen…bizar!
Stond ook een verkoop die direct kwam vertellen dat de prijzen op verpakking niet klopte, waren van aantal jaren geleden…dus on the ball boxed snes stond 15,-, maar was nu €40.
Oftewel hij heeft het al die jaren nooit kunnen verkopen en nu nog steeds niet 😂
oh das wel erg,
Ik was er ook geweest, mijn eerste keer naar zo retro game beurs. Leuk om gezien te hebben, echte koopje uiteraard niet. ook niks gekocht of niks wat ik wilde of in mijn ogen gewoon veelte duur.
Gezien het aanbod van Dreamcast snap ik wel dat die zo duur zijn.
Maar wel leuk om voor het eerst in mijn leven in het echt japanse Gamecube en Snes doosje te zien. En Famicon cartridges.,

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• OFV
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 12:42

OFV

.

[ Voor 99% gewijzigd door OFV op 28-07-2023 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

Bruiser schreef op zondag 30 april 2023 @ 13:39:
[...]

Holy shit! DAT is wel een hele mooie koop! 😅

Die broadband adapters zijn tegenwoordig niet meer te betalen (en zeggen dat ik er ooit zelf zo één nieuw heb gekocht samen met mijn gamecube toen, vervolgens nooit gebruikt en nadien verkocht heb voor een appel en een ei 😓)
Heb er jaren geleden ook nog een gehad, toen vooral gekocht voor de PSO exploit, maar daarna ook voor een zacht prijsje weg gedaan. Net even die transactie opgezocht, had hem 10 jaar geleden voor €40 verkocht.

Ik ga eens proberen om vanuit Swiss m’n NAS te benaderen, als dat heel goed werkt houd ik hem wel, zo niet dan gaat hij in de verkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petje72
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09:21
Vrietje schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:11:
[...]

oh das wel erg,
Ik was er ook geweest, mijn eerste keer naar zo retro game beurs. Leuk om gezien te hebben, echte koopje uiteraard niet. ook niks gekocht of niks wat ik wilde of in mijn ogen gewoon veelte duur.
Gezien het aanbod van Dreamcast snap ik wel dat die zo duur zijn.
Maar wel leuk om voor het eerst in mijn leven in het echt japanse Gamecube en Snes doosje te zien. En Famicon cartridges.,
Leuke foto's, thanks

Boh wat een prijzen inderdaad, is niet meer leuk zo.
Tales of Symphonia Gamecube ! *O* 600 euro -O-

[ Voor 4% gewijzigd door Petje72 op 30-04-2023 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Als ik dat zo zie heb ik qua games niets gemist inderdaad. Dan de accessoires die ik nodig heb maar via het www gaan hunten :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

Overigens had ik zelf maar 1 game echt op mijn verlanglijst staan. Wipeout 2097 voor ps1. Niet te vinden. Ook niet voor hoge prijzen. Vreemd. Iemand enig idee hoe dat zit? :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sderooij
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-09 21:43
Leuke foto's @OFV !!
Jammer dat ik niet ben gegaan, maar die prijzen...oef!

Ben nog steeds op zoek naar een dmg gameboy ..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

OFV schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:44:
Overigens had ik zelf maar 1 game echt op mijn verlanglijst staan. Wipeout 2097 voor ps1. Niet te vinden. Ook niet voor hoge prijzen. Vreemd. Iemand enig idee hoe dat zit? :/
Geen idee, het is niet zo'n "bijzondere" als deel 3. Staan er wel een paar op marktplaats, en op e-bay staan er ook genoeg... De prijzen die ik op de foto's zie zijn zeker vrij hoog, en gezien bij sommige de conditie ervan al helemaal bizar. Als of daar helemaal geen rekening meer mee gehouden wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Laatst online: 15:00
Bruiser schreef op zondag 30 april 2023 @ 13:37:
[...]

Dat zullen er velen geapprecieerd hebben 😅

Dan kun jij me (ons) wel vertellen welk apparaat ze exact in Game Mania gebruiken?
Het is alweer zo'n 10 jaar geleden dat ik daar werkte, maar ik ben er vrij zeker van dat wij in het filiaal deze hadden:
Link!
(Dat verklaart wel waarom ze zoveel geld voor het polijsten vragen :X )

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ckxbuqn08ck_TKH7hgDaoZH8jhU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v4sIY40Cicr3cC3eIw45Zk48.jpg?f=fotoalbum_large
Ondanks de veelal hoge en soms belachelijke prijzen is het mij toch gelukt om wat leuke games voor een (naar mijn gevoel) redelijke prijs te scoren.

Super Mario Bros 2 - 40 euro
Nintendo World Cup - 20 euro
Mega Man 2 - 70 euro
Star Wars Battlefront II - 7,50 euro
Metropolis Street Racer - 5 euro
Road Rash 3D - 10 euro
Rampage 2 - 25 euro
Final Fantasy Origins - 35 euro
Final Fantasy VI - 35 euro
Final Fantasy VII - 20 euro
Final Fantasy VIII - 10 euro

Ik hoop dat jullie net zoveel succes hebben gehad.

[ Voor 166% gewijzigd door Redax op 30-04-2023 19:29 ]

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:13
Was van de week op Texel op vakantie. Had via Marktplaats nog een advertentie op Texel gezien, maar denk dat diegene ook op vakantie was, want geen reactie gehad.
In de buurt van Den Helder dit opgepikt. Niets bijzonders, maar was toch op de route. Kreeg Scooter spel er gratis bij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FY6wK88nIJOOrX9WEAQx5Y3ZCLI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UBCW1w7GWNGwoDSGPfNt4NHG.jpg?f=fotoalbum_large

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xyphoid schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:53:
Was van de week op Texel op vakantie. Had via Marktplaats nog een advertentie op Texel gezien, maar denk dat diegene ook op vakantie was, want geen reactie gehad.
In de buurt van Den Helder dit opgepikt. Niets bijzonders, maar was toch op de route. Kreeg Scooter spel er gratis bij.

[Afbeelding]
World cup 98 is legendarisch! Vooral de muziek in het menu. Heel veel gespeeld vroeger op de N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OFV

OFV

WC98 wat mij betreft echt een classic. Heb hem staan in mijn vitrinekast. PS1 versie. Mooie herinneringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_/-\o_

Edit: oh, is van Fifa 98 zie ik nu. Desalnietemin, ook een fantastiache soundtrack. :P

[ Voor 33% gewijzigd door Raem op 30-04-2023 20:22 ]

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Redax schreef op zondag 30 april 2023 @ 19:22:
[Afbeelding]
Ondanks de veelal hoge en soms belachelijke prijzen is het mij toch gelukt om wat leuke games voor een (naar mijn gevoel) redelijke prijs te scoren.

Super Mario Bros 2 - 40 euro
Nintendo World Cup - 20 euro
Mega Man 2 - 70 euro
Star Wars Battlefront II - 7,50 euro
Metropolis Street Racer - 5 euro
Road Rash 3D - 10 euro
Rampage 2 - 25 euro
Final Fantasy Origins - 35 euro
Final Fantasy VI - 35 euro
Final Fantasy VII - 20 euro
Final Fantasy VIII - 10 euro

Ik hoop dat jullie net zoveel succes hebben gehad.
€70 voor Mega Man 2 vind ik nog best veel, is volgens mij een van de meest common main Mega Man games.

https://psnprofiles.com/RaemNL

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IiHdpBxlWW9iiTVXBiB6YUHoKeM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SrEoSaeJKtlN6lZX8s50zdmj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/igAvMcdYiazR7TBOf-DRw0VMRK4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/p8ni7yXNMoIBnEPxUwpotrz8.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag project ogx360 afgerond. Alle pcb’s zijn klaar, getest en werken. Nu nog usb kabels maken en nog 1 behuizing printen. Was een leuk en leerzaam projectje!

[ Voor 17% gewijzigd door LoCuTuS2000 op 30-04-2023 20:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OFV

OFV

Raem schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:19:
[YouTube: FIFA 98 Soundtrack _Blur - Song 2]
_/-\o_

Edit: oh, is van Fifa 98 zie ik nu. Desalnietemin, ook een fantastiache soundtrack. :P
Ja die van Fifa 98 is mijn ultieme Fifa track maar die van WC98 is ook niet verkeerd hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17-09 22:58
OFV schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:52:
Net terug van de beurs. Genoten. Redelijk druk. Prijzen was te verwachten...

Heb wat fotos voor degene die niet gegaan zijn. Grappig om te zien dat een Snes spel (sensible soccer) 159 gulden kostte destijds. Dat herinner ik me helemaal niet meer. Wat een prijs.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Waar was dit? Zit een hoop mooi spul tussen :o

Edit: het is Tilburg :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redax
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 26-08 15:52
Raem schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:25:
[...]

€70 voor Mega Man 2 vind ik nog best veel, is volgens mij een van de meest common main Mega Man games.
Dat dacht ik ook, maar ik heb ze bij verschillende verkopers gezien, variërend van 50 euro tot 150 euro. Vandaar ook mijn referentie naar die belachelijke prijzen.
De Pokemon games zijn tegenwoordig ook gewoon 250 euro in matige conditie, en ik heb meermaals diverse relatief goed te krijgen SNES games gezien die gewoon voor het dubbele bedrag gaan als waar ik ze vorig jaar voor heb gezien. Sommige prijzen gaan helemaal door het dak.

Hier staat geen lijstje met willekeurige spullen die ik bezit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Redax schreef op zondag 30 april 2023 @ 21:16:
[...]

Dat dacht ik ook, maar ik heb ze bij verschillende verkopers gezien, variërend van 50 euro tot 150 euro. Vandaar ook mijn referentie naar die belachelijke prijzen.
De Pokemon games zijn tegenwoordig ook gewoon 250 euro in matige conditie, en ik heb meermaals diverse relatief goed te krijgen SNES games gezien die gewoon voor het dubbele bedrag gaan als waar ik ze vorig jaar voor heb gezien. Sommige prijzen gaan helemaal door het dak.
Ja ik vond sommige dingen ook opvallend, 25 euro per spel voor de dkc trilogie als het enkel cartridge was vindt ik dan mee vallen. Maar andere dingen dan weer waarvan je zoiets hebt jemig. Zo stond ik naast iemand die 2 psx spellen kocht(1tje was een Megaman x deel) voor 400 euro.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• buMf00d
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09 15:26
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P__6q2YfY4C3zkJ6ERsyhYvRLkM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/INXf1jREE4EiFaTNslObUiFb.jpg?f=fotoalbum_large

Vandaag ook op de beurs geweest. Had me alleen voorgenomen te kijken naar xbox 360 games en dat is goed gelukt. Silent Hill Homecoming was 15, Eternal Sonata 5, overige games bij elkaar voor 30 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
LoCuTuS2000 schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:29:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Vandaag project ogx360 afgerond. Alle pcb’s zijn klaar, getest en werken. Nu nog usb kabels maken en nog 1 behuizing printen. Was een leuk en leerzaam projectje!
Gaaf man. Ga je nu beginnen aan het inbouwen van Stellar? :P

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15:10

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Vondst van dit weekend verzegeld, eentje voor op de planken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IgtGgsE7QUfw7cXQ0VDFVC3f2TU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tUtgziTqV88aM5NX0cdekb0I.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pXlHqIKQQQj5FoguhTo9lbsUxhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QEhmWFOw7E1lmjXu4JrjiTS2.jpg?f=fotoalbum_large

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Flapperbol schreef op zondag 30 april 2023 @ 17:26:
[...]

Het is alweer zo'n 10 jaar geleden dat ik daar werkte, maar ik ben er vrij zeker van dat wij in het filiaal deze hadden:
Link!
(Dat verklaart wel waarom ze zoveel geld voor het polijsten vragen :X )
Thanks! Dat is dezelfde die hier eerder al was gelinkt. Duur beestje inderdaad…

Vraag me nu dan af welke ze bij CEX zouden gebruiken, aangezien ze daar €2 per disc vragen 🤔

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 01-05-2023 06:28 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PluueeR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:01
42dpi schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:41:
QuickTime... vet! :)

Mooi die logo's die er vroeger allemaal op stonden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 14:02
Ook terug van de beurs en ik moet zeggen dat ik het wel veel minder en minder vind worden.
Ik denk dat 30% pokemon kaarten zijn. Daar kom ik niet voor. Volgens mij is het een Retro game beurs, geen pokemon koop dure kaarten beurs.

Daarbij viel mij ook op dat de kloof tussen zooi en het leuke spul alleen maar groter word. Veel verkopers denken ohh heb ik op zolder liggen, ik verkoop het wel. (Half afgekloven transformers oid)

Uiteindelijk niet eens een retro game gescoord, maar wel een switch game: Omori

Verder zou ik aan de organisatie vertellen, kijk naar je publiek... en pas daar je muziek op aan.
Wat een vreselijke meuk was dat zeg, zelfs de verkopers klaagden er over.
Wie gaat er nou op een retrogame beurs, nederlandse smartlappen draaien.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:24

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Tux3.14 schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:51:
[...]

Gaaf man. Ga je nu beginnen aan het inbouwen van Stellar? :P
Eerst 12 kabels netjes in elkaar draaien. Ook volg ik de discord van MakeMHZ af en toe en zie ik dingen voorbij komen waarbij ik twijfel of er een bug zit in Stellar en HD+ of dat de gebruiker iets fout doet. Aangezien mijn Xbox nu goed werkt kijk ik nog even de kat uit de boom. Als Stellar niet werkt is het verwijderen ook weer een klus namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Linksquest
Mooie aanwinst allemaal, zelf helaas niet kunnen gaan, vriend van me heeft me wel God of War: Ascension voor me gescoord, die zal ik binnenkort wel krijgen, deel dan nog even de foto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Net even Astebros gespeeld, wat een lekkere game is dat zeg. Super verslavende gameloop. Bossfights zijn best pittig, speel nu met savestates en dan was het mij gelukt om de eerste 2 bosses te verslaan. Grafisch trouwens ook een heel mooie game, voor een sega MD game natuurlijk.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• mr-ten
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 16:57
Ondanks de veelal hoge prijzen op de beurs in Tilburg, waren er ook nog wel goede deals te vinden, vind ik. Ik had vooraf een lijst met prijzen gemaakt, zodat ik overzicht had van de waarde van de items die ik zocht. Het voordeel t.o.v. Marktplaats is natuurlijk dat je op de beurs de kwaliteit van de items kunt checken, geen verzendkosten en geen risico op beschadigingen tijdens verzending.

Uiteindelijk heb ik een SNES (1CHIP-versie) met 2 controllers en aansluitkabels gescoord voor 75 euro. Niet verkleurd.
In totaal was ik 150 euro voor dit alles (zie foto) kwijt. En dan uiteraard nog 5 euro entree.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/91I8GNS0m_ryO77LqzcE5BmoBds=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r0IbqDEBVyhy4JJEYoA733Tp.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
Het was ff zoeken gister op de beurs maar toch een ps2 slim met 2 controllers en een memory card kunnen scoren voor 40 euro. Daarna nog ff voor wat spellen gaan zoeken en toch 7 games kunnen halen voor 15 euro met onder andere tekken 5 en gta san andreas. Verder nog wel wat leuke dingen gezien maar merendeel van de spullen vond ik zwaar overpriced. Wel de nieuwe pandora box anniversary edition in werking gezien en ga deze denk ik nog wel bestellen op Ali. De oude pandora boxen was altijd even afwachten wat er goed draaide maar ze hebben het eindelijk voor elkaar om naomi, atomiswave etc perfect te laten draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SD5k

SD5k

>4&X

the_virus26 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:42:
*knip* Wel de nieuwe pandora box anniversary edition in werking gezien en ga deze denk ik nog wel bestellen op Ali. De oude pandora boxen was altijd even afwachten wat er goed draaide maar ze hebben het eindelijk voor elkaar om naomi, atomiswave etc perfect te laten draaien :)
Wat is dit precies? Heb je een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Het was ff zoeken gister op de beurs maar toch een ps2 slim met 2 controllers en een memory card kunnen scoren voor 40 euro. Daarna nog ff voor wat spellen gaan zoeken en toch 7 games kunnen halen voor 15 euro met onder andere tekken 5 en gta san andreas. Verder nog wel wat leuke dingen gezien maar merendeel van de spullen vond ik zwaar overpriced. Wel de nieuwe pandora box anniversary edition in werking gezien en ga deze denk ik nog wel bestellen op Ali. De oude pandora boxen was altijd even afwachten wat er goed draaide maar ze hebben het eindelijk voor elkaar om naomi, atomiswave etc perfect te laten draaien :)
Ik ben sowieso benieuwd naar de Pandora's box Anniversary edition met de lightguns

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
mr-ten schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:27:
Ondanks de veelal hoge prijzen op de beurs in Tilburg, waren er ook nog wel goede deals te vinden, vind ik. Ik had vooraf een lijst met prijzen gemaakt, zodat ik overzicht had van de waarde van de items die ik zocht. Het voordeel t.o.v. Marktplaats is natuurlijk dat je op de beurs de kwaliteit van de items kunt checken, geen verzendkosten en geen risico op beschadigingen tijdens verzending.

Uiteindelijk heb ik een SNES (1CHIP-versie) met 2 controllers en aansluitkabels gescoord voor 75 euro. Niet verkleurd.
In totaal was ik 150 euro voor dit alles (zie foto) kwijt. En dan uiteraard nog 5 euro entree.

[Afbeelding]
€75 Voor een, niet verkleurde (!), 1-chip met bekabeling en 2 controllers zou ik ook niet laten liggen! Nice find!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_virus26
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21-07 09:15
SD5k schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Wat is dit precies? Heb je een link?
https://teampandory.com/2...-10th-anniversary-review/

Dit is een review van het kastje :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ekfad
  • Laatst online: 17-09 15:24
Petje72 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 19:56:
[...]

Dit schijnt een goede te zijn, wel prijzig in aanschaf en ook per disc ben je aardig wat kwijt als je de verbruiksvloeistoffen ook mee telt

https://www.adr-shop.com/eco-pro-ii

YouTube: What is the real cost of using the EcoPro 2 Disc Resurfacing Machine?
@Bruiser Ik heb er zo eentje thuis staan. Weet dat je ook nog je pads moet kopen en dat je ook verplicht bent om bij hun de gebruiksmaterialen te kopen. Het toestel werkt immers niet zonder een simkaartje dat gekoppeld is aan een vast aantal 'beurten'.

Bovendien is het resultaat niet perfect als je de gewone pads koopt, je hebt dus ook nog eens specifieke PS1/2 en Bluray pads nodig als je een zo goed als perfect resultaat wilt. Maw, als je goedkoper wil af zijn kan je beter even langsgaan in een winkel. :)

Ik heb hem zelf 'goedkoop' kunnen overnemen maar moest heel wat moeite doen om de juiste stukken vast te krijgen. Uiteindelijk bij een verkoper in Frankrijk terechtgekomen die het mij 'goedkoop' kon bezorgen want anders wordt het uit Engeland opgestuurd en betaal je ook nog eens import.

Mocht het niet zijn dat ik hier mijn volledige gamescollectie én mijn volledige cd collectie kon poetsen dan was het absoluut niet zijn investering waard geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
mr-ten schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:27:

[Afbeelding]
Wat was nou het voordeel van een 1chip? Ik weet dat het usa model beter beeld had, maar gaat die vlieger ook op voor Europese modellen?

Ik had eigenlijk voor super nes controllers moeten kijken, want mijn beide originele werken bijna niet meer.

Overigens is er een echt verschil tussen een megadrive en een megadrive 2. Ik overweeg soms er toch 1 te halen, al gebruik ik aan de andere kant daar nu een mister voor.

[ Voor 6% gewijzigd door Vrietje op 01-05-2023 15:03 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag nachtdienst, dus overdag lekker vrij en zodoende vast een beginnetje gemaakt aan mijn Gamegear.

Oude lens verwijderd en de voorkant even door een sopje gehaald. Met de lens eraf kun je zien dat hij toch iets vergeeld is. Maar niet storend genoeg om er een nieuwe behuizing voor aan te schaffen wat mij betreft. Deze unit gaat gebruikt worden om lekker op te gamen, dus dan is het nieuwe er vast maar af _O-

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DAQX7oqiTaKoM3tuDk3zDAenfuo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dmDNe1F71yWS6yGP9ZcEp73H.jpg?f=user_large

Ook het speakertje even schoongemaakt, deze zat vol stof.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/21TCUUKaraCWNaZ55ejtS8sNdLU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/5nwyU7X4KPSnK56ivUyl4lY2.jpg?f=user_large

Ik had dus een nieuwe glazen lens besteld met witte letters ('majesco' look). Die kwam binnen met transparante letters en een transparante lijmfolie apart :?

Hoe die letters dan ooit wit moeten worden is mij een raadsel, dus heb het zelf maar even gedaan met een witte lakstift die we ook op het werk gebruiken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xq7Gf610QTY776Da7cA8hkO6MHk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1xbIN0hMaGcBnLeEqWKcpKsi.jpg?f=user_large

Het gaat er straks als alles gemonteerd is wel mooi uitzien denk ik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tjwVlQNaS66_UgR7eU14OiuyLIE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gEyZiS1FAVUxhzxvEtiYIKgm.jpg?f=user_large

Afijn, gewoon telkens een paar kleine dingetjes doen, straks 4 dagen vrij dus dan de LED backlight monteren om de batterijduur aanzienlijk te verlengen :)

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• TheBuddha
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-03 08:18
Ik moet er toch een keer aan beginnen met al die Zelda titels. Op Marktplaats voor 100 euro.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WeEhXyuXKnPxkdkPRyZcBER052o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nDn7FEpOQZ3Q7ZtScDCcuBG7.jpg?f=fotoalbum_large

Not all those who wander are lost - twitch.tv/ToHowl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Wat was nou het voordeel van een 1chip? Ik weet dat het usa model beter beeld had, maar gaat die vlieger ook op voor Europese modellen?

Ik had eigenlijk voor super nes controllers moeten kijken, want mijn beide originele werken bijna niet meer.

Overigens is er een echt verschil tussen een megadrive en een megadrive 2. Ik overweeg soms er toch 1 te halen, al gebruik ik aan de andere kant daar nu een mister voor.
Je controllers al open gehad? Meestal een kwestie van schoonmaken, en een enkele keer een rubbertje vervangen.

De md 1 moet het vooral van meer bas hebben. De md 2 va04 heeft weer iets meer nuance in de hogere tonen. Blijft een persoonlijke dingetje waar bij de speakers/audio dac ook van groot invloed is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr-ten
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-07 16:57
Vrietje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:45:
[...]

Dit is dit grafisch de beste variant van de SNES. Het beeld is beter dan de eerdere versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
mr-ten schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:00:
[...]

Dit is dit grafisch de beste variant van de SNES. Het beeld is beter dan de eerdere versies.
Ik wist het van de Amerikaanse maar niet van de Europese. Anders had ik er gisteren ook wel naar gekeken. Al moet ik zeggen dat ik mijn snes met rgb scart prima beeld vindt hebben.
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 16:28:
[...]

Je controllers al open gehad? Meestal een kwestie van schoonmaken, en een enkele keer een rubbertje vervangen.

De md 1 moet het vooral van meer bas hebben. De md 2 va04 heeft weer iets meer nuance in de hogere tonen. Blijft een persoonlijke dingetje waar bij de speakers/audio dac ook van groot invloed is
Ik zal eens kijken met de snes controllers. Ik dacht eentje wel eens geopend had maar niks geholpen.

En als hoofd controller heb ik nu een legacy 16 maar ja toen ik met mijn broer even wilde multiplayeren was het dus erg jammer dat de andere 2 niet werkte.

Aah dus het grootste verschil bij de md is het ontwerp en geluid dus? Oké dan maakt het niet zoveel uit naar mijn mening, dank je wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Ik heb gisteren een 360 controller op de kop getikt. Nu blijft dat ding syncen, waarbij de lichten om de zoveel seconden even rond draaien. Als dat gebeurd krijg ik bewegingen op het scherm die wat op drift lijken. Iemand van jullie enig idee?

[ Voor 9% gewijzigd door Mosin op 01-05-2023 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mosin schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:23:
Ik heb gisteren een 360 controller op de kop getikt. Nu blijft dat ding syncen, waarbij de lichten om de zoveel seconden even rond draaien. Als dat gebeurd krijg ik bewegingen op het scherm die wat op drift lijken. Iemand van jullie enig idee?
Lijkt op een voeding dingetje. Ik heb dat met een controller gehad waarbij de batterij veertjes beetje corrosie hadden. Na een grondige schoonmaak beurt er geen last meer mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:15:
[...]

Ik wist het van de Amerikaanse maar niet van de Europese. Anders had ik er gisteren ook wel naar gekeken. Al moet ik zeggen dat ik mijn snes met rgb scart prima beeld vindt hebben.

[...]

Ik zal eens kijken met de snes controllers. Ik dacht eentje wel eens geopend had maar niks geholpen.

En als hoofd controller heb ik nu een legacy 16 maar ja toen ik met mijn broer even wilde multiplayeren was het dus erg jammer dat de andere 2 niet werkte.

Aah dus het grootste verschil bij de md is het ontwerp en geluid dus? Oké dan maakt het niet zoveel uit naar mijn mening, dank je wel.
Je bedoelt met de legacy deze controller? Ik heb wel meer controller van retrobit, en heb ze ook voor de snes gehad, maar de stekker was een beetje gammel en pleurde bij een kleine beweging al er uit :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mosin
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:47:
[...]

Lijkt op een voeding dingetje. Ik heb dat met een controller gehad waarbij de batterij veertjes beetje corrosie hadden. Na een grondige schoonmaak beurt er geen last meer mee gehad.
Daar zat ik ook al aan te denken. Dan haal ik de controller direct even open om de joysticks te checken en alles schoon te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ekfad schreef op maandag 1 mei 2023 @ 14:26:
[...]

@Bruiser Ik heb er zo eentje thuis staan. Weet dat je ook nog je pads moet kopen en dat je ook verplicht bent om bij hun de gebruiksmaterialen te kopen. Het toestel werkt immers niet zonder een simkaartje dat gekoppeld is aan een vast aantal 'beurten'.

Bovendien is het resultaat niet perfect als je de gewone pads koopt, je hebt dus ook nog eens specifieke PS1/2 en Bluray pads nodig als je een zo goed als perfect resultaat wilt. Maw, als je goedkoper wil af zijn kan je beter even langsgaan in een winkel. :)

Ik heb hem zelf 'goedkoop' kunnen overnemen maar moest heel wat moeite doen om de juiste stukken vast te krijgen. Uiteindelijk bij een verkoper in Frankrijk terechtgekomen die het mij 'goedkoop' kon bezorgen want anders wordt het uit Engeland opgestuurd en betaal je ook nog eens import.

Mocht het niet zijn dat ik hier mijn volledige gamescollectie én mijn volledige cd collectie kon poetsen dan was het absoluut niet zijn investering waard geweest.
Damn, serieuze uitmelkmachine zo’n toestel dan. Duur in aankoop én nog eens gecontroleerd verbruik 😓

Dan inderdaad maar heel selectief zijn en met de discs naar een handelaar met zo een toestel…

Bedankt om deze info even te delen! 😅

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xyphoid
  • Laatst online: 00:13
42dpi schreef op zondag 30 april 2023 @ 23:41:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Hey, die heb ik ook liggen. Helaas niet verzegeld, want heb hem drie keer uitgespeeld...

Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 17:54:
[...]

Je bedoelt met de legacy deze controller? Ik heb wel meer controller van retrobit, en heb ze ook voor de snes gehad, maar de stekker was een beetje gammel en pleurde bij een kleine beweging al er uit :/
Ja maar dan de draadloze versie er van. Die bevalt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:27:
[...]

Ja maar dan de draadloze versie er van. Die bevalt wel.
Een draadje maakt mijn niet zoveel uit. Blijft toch retro gamen ;) Voor dat geld bestel ik er wel eentje. Was toch al bezig met een bestelling aldaar, en verzendkosten drukt er ook gelijk een beetje mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 1 mei 2023 @ 19:41:
[...]

Een draadje maakt mijn niet zoveel uit. Blijft toch retro gamen ;) Voor dat geld bestel ik er wel eentje. Was toch al bezig met een bestelling aldaar, en verzendkosten drukt er ook gelijk een beetje mee.
Nou ja het punt van de bedrade is voor zover ik het kan zien het alleen een usb plug heeft. Waar de draadloze ook een snes plug heeft.
Wat ik dan weer apart vind want de bedrade is meer een pure snes controller, geen analoge sticks en geen zr en zl knoppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het was ff zoeken gister op de beurs maar toch een ps2 slim met 2 controllers en een memory card kunnen scoren voor 40 euro. Daarna nog ff voor wat spellen gaan zoeken en toch 7 games kunnen halen voor 15 euro met onder andere tekken 5 en gta san andreas. Verder nog wel wat leuke dingen gezien maar merendeel van de spullen vond ik zwaar overpriced.
Cool, wist niet dat je (ook?) retrogamer was!
Wel de nieuwe pandora box anniversary edition in werking gezien en ga deze denk ik nog wel bestellen op Ali. De oude pandora boxen was altijd even afwachten wat er goed draaide maar ze hebben het eindelijk voor elkaar om naomi, atomiswave etc perfect te laten draaien :)
Ben er persoonlijk geen fan van. Zou voor het cycle accurate dan eerder naar mister kijken, of als je idd naomi en atomiswave wil, dan eerder een steamdeck of wellicht series s? Maar goed, mocht je er wel voor gaan ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen ;)
offtopic:
of 'gewoon' een pc/laptop

10 second ninja DONE

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• densy
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-09 16:57
Het was inderdaad een dure en drukke aangelegenheid in Tilburg afgelopen zondag. Het publiek was breder dan ik ooit eerder op een beurs had gezien? De interesse blijft groeien blijkbaar. Vooral ook veel wisselende prijzen, grote verschillen gezien. Gelukkig viel er vaak ook nog wel wat te onderhandelen of voor een vriendenprijs mee te krijgen. Dus al met al was ik redelijk tevreden, en het was leuk om wat babbeltjes te maken.

Ook interessant om te zien wat populair is. Volgens mij is NES bijvoorbeeld nu echt op z'n retour. Sega/Mega Drive blijft ook minder interesse krijgen voor mijn gevoel.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUOzF5vPQ1Tv8mR8oeBZ_Y7me6M=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BkT2gqjPZew3c5o6VPOLLFTX.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door densy op 02-05-2023 10:35 ]

https://www.gamegeschiedenis.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 09:50:

Ben er persoonlijk geen fan van. Zou voor het cycle accurate dan eerder naar mister kijken, of als je idd naomi en atomiswave wil, dan eerder een steamdeck of wellicht series s? Maar goed, mocht je er wel voor gaan ben ik zeer benieuwd naar je bevindingen ;)
offtopic:
of 'gewoon' een pc/laptop
Of gewoon een echte Sega Naomi consolizen, nog beter ;) Die Pandora dingen zijn het toch altijd net niet naar mijn ervaring.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Of gewoon een echte Sega Naomi consolizen, nog beter ;) Die Pandora dingen zijn het toch altijd net niet naar mijn ervaring.
Mja, het zijn kant en klare emuboxen met een half decent stick ingebouwd (dacht ik, mogelijk afhankelijk van het type)
Dus een, zelf een echt board consolizen is het leukste en meest authentiek uiteraard, maar ook de hoogste difficulty.

Mister, komt dan voor mij op plek 2, hoewel dit type arcade board niet supported en vrijwel zeker ook nooit zal komen.
Dus ja, dan zeg ik dat 'zelf emuleren' dan de meest logisch optie is, de dreamcast kon toch ook vrij goed naomi doen? Moet daar nog steeds verder mee prutsen maar de games trekken me niet heel erg dus lage prio....

10 second ninja DONE

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe niets met retro consoles ook al heb ik er genoeg ergens liggen maar wat is het genieten zeg in dit topic te kijken. Heerlijk al die foto's.
Ga zo door mensen. :9
Voel me er alleen niet jonger door..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2023 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
densy schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:33:
*snip*
Ook interessant om te zien wat populair is. Volgens mij is NES bijvoorbeeld nu echt op z'n retour. Sega/Mega Drive blijft ook minder interesse krijgen voor mijn gevoel.
Las recent ook weer dat nes echt wel ondergrens was van wat iemand kon spelen, en kan me voorstellen dat voor nieuwere retro gamers dit opschuift naar snes of zelfs ps1 of 2?

En de andere kant van de medaille is dat nes steeds schaarser en ook duurder wordt? Dat helpt ook niet als je nu met de hobby start.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sagat schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:46:
[...]

Las recent ook weer dat nes echt wel ondergrens was van wat iemand kon spelen, en kan me voorstellen dat voor nieuwere retro gamers dit opschuift naar snes of zelfs ps1 of 2?

En de andere kant van de medaille is dat nes steeds schaarser en ook duurder wordt? Dat helpt ook niet als je nu met de hobby start.
Is afhankelijk met welke console je bent opgegroeid denk ik. Bij mij ligt de ondergrens ook bij de NES. Atari heb ik alleen op de basisschool gespeeld (pong), maar de eerste echte console was toch echt de NES. En dan is het voornamelijk nostalgie, want de snes games zijn in alles zoveel beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:45:
Ik doe niets met retro consoles ook al heb ik er genoeg ergens liggen maar wat is het genieten zeg in dit topic te kijken. Heerlijk al die foto's.
Ga zo door mensen. :9
Voel me er alleen niet jonger door..
Je bent vrij om foto's te delen van je consoles die je hebt liggen ;-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Je bent vrij om foto's te delen van je consoles die je hebt liggen ;-)
Zal het onthouden wanneer ze tevoorschijn komen.
Sowieso altijd netjes in doos bewaard. :)
Petje72 schreef op woensdag 26 april 2023 @ 10:04:
[...]

Nice ! ik vind gamecube toch altijd wel iets hebben, de console, de kleine discs, de controllers en natuurlijk de games. De GC zit zeker in mijn top3 consoles.

Mijn huidige top 3:

1) SNES
2) Gamecube
3) PS2

Wat is jullie huidige Top 3 consoles?
Mijn Retro top 3:
  1. Dreamcast
  2. GameCube
  3. Denk de eerste PlayStation maar is een lastige keus

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2023 11:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Sagat schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:43:
[...]

Mja, het zijn kant en klare emuboxen met een half decent stick ingebouwd (dacht ik, mogelijk afhankelijk van het type)
Dus een, zelf een echt board consolizen is het leukste en meest authentiek uiteraard, maar ook de hoogste difficulty.

Mister, komt dan voor mij op plek 2, hoewel dit type arcade board niet supported en vrijwel zeker ook nooit zal komen.
Dus ja, dan zeg ik dat 'zelf emuleren' dan de meest logisch optie is, de dreamcast kon toch ook vrij goed naomi doen? Moet daar nog steeds verder mee prutsen maar de games trekken me niet heel erg dus lage prio....
Nope, Pandora's boxen hebben normaal geen ingebouwde stick, maargoed ik zie op google dat ze wel bestaan. Ze maken tegenwoordig natuurlijk van alles, maar of het degelijk is, geen idee. MiSTer zal het wss niet gaan ondersteunen nee, maar je weet het maar nooit. Ze zeiden ook dat N64 niet mogelijk zou zijn, maar daarvan is het tegendeel laatst wel bewezen (gedeeltelijk) :) Maar de Dreamcast kan ook AW en Naomi spelen inderdaad, ook nog een optie.

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:51:
[...]

Is afhankelijk met welke console je bent opgegroeid denk ik. Bij mij ligt de ondergrens ook bij de NES. Atari heb ik alleen op de basisschool gespeeld (pong), maar de eerste echte console was toch echt de NES. En dan is het voornamelijk nostalgie, want de snes games zijn in alles zoveel beter.
Hrmm, ik denk dat ik smb 1-3 stiekum liever op nes speel dan de snes remakes
en ik hoor altijd dat dit ook geld voor ninja gaiden......

verder ja, ik zeker meer nostalgie en love voor snes dan nes.

En qua atari, toevallig laast voor een score challenge wel berzerk op de 2600 gedaan (wel gemuleerd). Wil kijken of ik nog 5k kan scoren maar game is zeer pittig! (edit: nou ja, in game mode 9, en dan nog vergeleken met de arcade zal het ook nog wel meevallen :+ )

En metalen jezus zijn favo game h.e.r.o is zeker ook erg leuk. Maar daar zou ik dan eerder de c64 versie van spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 02-05-2023 11:57 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ChokingHazard
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:17
Sagat schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:28:
[...]

Dat heb ik inderdaad ook, maar dat komt denk ik vooral omdat ik dat vroeger als klein jongetje ook op de NES speelde. Al vind ik het op de SNES wel mooier, het heeft niet dat nostalgische gevoel..

Mijn Cardmarket-profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Sowieso altijd netjes in doos bewaard. :)

[...]
Daar word ik vrolijk van om zoiets te lezen 😊👍

[ Voor 9% gewijzigd door Bruiser op 02-05-2023 12:14 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 17-09 00:54
Mijn PS1 waarvan de deksel-schakelaar was gecorrodeerd door gemorste vloeistof van de vorige eigenaar en nu doorgesoldeerd is, levert toch nog een eerste beperking op: ik kan geen Gameshark Lite gebruiken :') Er wordt na het aanzetten v/d gewenste codes gevraagd om de Gameshark-schijf te wisselen voor de game-schijf en daarbij wil het echt het deksel open en dicht zien voordat het verder gaat :P

Aangezien die schakelaar maar beperkt leverbaar is, denk ik dat de meest voor de hand liggende oplossing iets van een tuimelschakelaar is waarmee ik handmatig kan doen alsof het deksel open/dicht gaat :D

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Josefien schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:17:
Mijn PS1 waarvan de deksel-schakelaar was gecorrodeerd door gemorste vloeistof van de vorige eigenaar en nu doorgesoldeerd is, levert toch nog een eerste beperking op: ik kan geen Gameshark Lite gebruiken :') Er wordt na het aanzetten v/d gewenste codes gevraagd om de Gameshark-schijf te wisselen voor de game-schijf en daarbij wil het echt het deksel open en dicht zien voordat het verder gaat :P

Aangezien die schakelaar maar beperkt leverbaar is, denk ik dat de meest voor de hand liggende oplossing iets van een tuimelschakelaar is waarmee ik handmatig kan doen alsof het deksel open/dicht gaat :D
Een (andere) microswitch inbouwen zou eventueel ook een optie zijn…

(Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van jouw doorzettingvermogen/technische skills. Vele anderen, waaronder ik, zouden die PS1 waarschijnlijk vervangen hebben ipv door te bijten en toch te herstellen. Chapeau! _/-\o_ )

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Sagat schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 11:28:
[...]

verder ja, ik zeker meer nostalgie en love voor snes dan nes.

En qua atari, toevallig laast voor een score challenge wel berzerk op de 2600 gedaan (wel gemuleerd). Wil kijken of ik nog 5k kan scoren maar game is zeer pittig! (edit: nou ja, in game mode 9, en dan nog vergeleken met de arcade zal het ook nog wel meevallen :+ )

En metalen jezus zijn favo game h.e.r.o is zeker ook erg leuk. Maar daar zou ik dan eerder de c64 versie van spelen.
Ik lees dat de physics van de snes remakes een beetje off zijn ten opzichte van de nes originele. Al is het mijzelf nooit echt opgevallen.
Ja omdat wij maar een week een nes hebben gehad heb ik niet echt nostalgie voor de nes. Maar juist voor de snes. Nes is vooral van het spelen als je ergens op visitor bent. Of mijn broer die in 2000 samen met met mijn ondertussen overleven oud oom van richting de 80 in 2 weken vakantie in Florida(waar de oudoom woonde) super Mario bros 3 op de nes bijna uitgespeeld had.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Mijn Retro top 3:
  1. Dreamcast
  2. GameCube
  3. Denk de eerste PlayStation maar is een lastige keus
Ahh Dreamcast goede keus! Ook mijn all time favoriet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sp33dFr34k schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 10:38:
[...]

Toevallig van de week naar gekeken :D. Heb nu IGS PGM op ebay gekocht. Moet dan sowieso een supergun aanschaffen, dacht dat het wel leuk zou zijn om er een paar meer bij te halen. Helaas zijn die Naomi's aan de dure kant (200 euro dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

cold_as_ijs schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:41:
[...]

Toevallig van de week naar gekeken :D. Heb nu IGS PGM op ebay gekocht. Moet dan sowieso een supergun aanschaffen, dacht dat het wel leuk zou zijn om er een paar meer bij te halen. Helaas zijn die Naomi's aan de dure kant (200 euro dacht ik)
Ah nice, ik heb een IGS PGM, volledig gerecapped en al. Maar ik heb geen enkele game ervoor, vind ze erg duur. En die Aliexpress klonen vind ik een beetje zonde van het geld. Wat ben jij ermee van plan? Tip, desoldeer meteen de batterij, die lekken vaak. Naomi's waren vroeger dirt cheap, heb er tig gehad en verkocht voor onder de €50, momenteel zijn ze inderdaad een stuk duurder zoals dat met alles gaat. Maar het is wel een van mijn meest gebruikte arcade systemen (heb een 15Khz monitor in mijn New Astro City) naast de CPS2.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Josefien
  • Laatst online: 17-09 00:54
Bruiser schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 12:23:
[...]

Een (andere) microswitch inbouwen zou eventueel ook een optie zijn…

(Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van jouw doorzettingvermogen/technische skills. Vele anderen, waaronder ik, zouden die PS1 waarschijnlijk vervangen hebben ipv door te bijten en toch te herstellen. Chapeau! _/-\o_ )
In principe zou dat moeten kunnen. Echter, heb ik geen exemplaar kunnen vinden wat ook fysiek past. Hij is met 5x3mm erg klein. Een schakelaar uit een muis is al 2x zo groot. Standaard micro drukknopjes zijn 2x zo breed.

Een juiste type heb ik alleen hier gezien, maar met verzendkosten (en volgens mij hebben ook kleine dingen risico op inklaringskosten tegenwoordig) is hij niet goedkoop :D
https://console5.com/stor...uo-cd-lid-pin-switch.html

De console werkt verder prima, ik heb er al best wat uren op gespeeld :D Boot altijd in 1x en leest ook CD-R prima. Op deze schakelaar na heeft 'ie eigenlijk geen problemen meer. En dan nog, ik loop er nu alleen tegenaan omdat ik Gameshark wil gebruiken, valt niet onder "normaal gebruik" :D

Edit: Als ik de plastic pin van de console in zou korten, lijkt er een grotere schakelaar (zo'n een die als aan/uit knop in PC's zit) te passen. Maar ja... inkorten is iets wat nooit teruggedraaid kan worden... voor nu even niet doen :P

[ Voor 9% gewijzigd door Josefien op 02-05-2023 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:22:
[...]

Ahh Dreamcast goede keus! Ook mijn all time favoriet!
Vandaar mijn Avatar. :)
Wat een launch line-up had die zeg en toen moest Shenmue etc. allemaal nog komen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 13:56:
[...]

Vandaar mijn Avatar. :)
Wat een launch line-up had die zeg en toen moest Shenmue etc. allemaal nog komen. :9
Ja, was ook wel een inkoppertje ;-)

Ook al is er in Europa niet veel games uitgekomen, de games die wel zijn uitgekomen zijn zeer goed. Cannon Spike is mijn favoriete game op het systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 14:04:
[...]

Ja, was ook wel een inkoppertje ;-)

Ook al is er in Europa niet veel games uitgekomen, de games die wel zijn uitgekomen zijn zeer goed. Cannon Spike is mijn favoriete game op het systeem.
Nee joh. ;)
Die game had ik niet. Lastig kiezen, een favoriet maar waarschijnlijk de eerste Shenmue. Wat was dat indrukwekkend toen. Tevens ongekend hoge develop kosten voor die tijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2023 14:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
soul calibur, wat zag dat er FANTASTISCH uit! en daarna ontzettend veel lol gehad met MSR, hoewel ik een van de eerste versies had die best wel wat bugs heeft!
Zie ook the cutting room floor
Moet zeggen dat ik de rest van mijn (zeer beperkte) dc libary niet super geweldig vond/vind. Crazy taxi wel tof maar natuurlijk redelijk beperkte arcade game, verder diverse games die an sich goed zijn maar om diverse redenen niet echt mijn smaak waren of waar ik gewoon niet kon komen. (ook toen al snel afgeleid natuurlijk ;) )

Canon spike wil ik wel gaan spelen met achievement support! goed zelfde geld voor msr......de wil is er, nu nog tijd/energie etc etc :P

Oh en voor de mede shmup liefhebbers
border down en castlke shikigami 2 recent gespeeld, die zijn op zijn minst interessant! Zelfde geld uiteraard ook voor ikaruga.

10 second ninja DONE

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe aanwinst:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6-jKQD_XDHUdQp2P5CafcfieZ8s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfkJvAXPZ7dcN9IgI9HYHenT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

O man ik moet die spullen echt opzoeken. Ik zat rond te kijken online en volgens mij mag ik blij zijn met de Atari Jaguar. 8)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Toch even de snes controller open gemaakt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zuOUFaCgUUS1rrRMB4keyue53M4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IZBdwZmGdp5k1RCWvfYj7iFz.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZb_1gB0cIQAdVC59-qaF6UMLWI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NuK7SGrlGiNEaSWZ3X8eYJTe.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zie zelf niks bijzonders.
Maar het resultaat is dat de dpad en abxy knoppen weer werken, alleen start en select niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Vrietje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 16:52:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Maar het resultaat is dat de dpad en abxy knoppen weer werken, alleen start en select niet.
Bordje met wat IPA kuisen en de onderkant van de rubbers (die zwarte topjes) eens over een stuk papier trekken.

(Retro) Game collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat @Bruiser zegt. De contacten op het bordje reinigen met pure alcohol (isopropyl of ethanol), en daarna de pads licht afstrijken op papier.

Zoals in deze video (begint op goede moment):

Aanzienlijke kans dat ze daarna weer als nieuw reageren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Bedank voor de tips, ga ik eens uit zoeken waar die alcohol te vinden is. Enige wat ik nu in huis heb is om de thermometer voor kinderen ge reinigen.

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• TheBuddha
Vrietje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:26:
Bedank voor de tips, ga ik eens uit zoeken waar die alcohol te vinden is. Enige wat ik nu in huis heb is om de thermometer voor kinderen ge reinigen.
Kruidvat

Dit heb ik nieuw binnen vandaag.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r5u_j_8cA7Vc7KS_Rd1GBjUXarE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9IVO543NBYWhUiE09biU7Key.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:26:
Bij alle drogisterijen (Kruidvat, Ethos) is 'alcohol ketonatus' te krijgen. Deze is er in 70% en 96%, werkt perfect. Ik heb thuis ook een fles bio-ethanol van 95%, werkt ook perfect.

En anders heb je voor een kleine 12 euro een liter 99,99% isopropyl thuis via bol.com

Hoe hoger het alcohol percentage, hoe sneller het verdampt.

Je zou zelfs 70% kunnen gebruiken maar moet dan iets langer wachten met drogen omdat er wat meer water in zit.

70% alcohol wordt vaak gebruikt voor ontsmetting omdat er ook water nodig is als katalysator om de celwanden van organismen te vernietigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Nou bij eentje is het gelukt, daar werken alle knoppen weer. Bij de andere is een schoef dol gedraaid, dus die krijg ik voorlopig niet open :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Vrietje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:20:
Nou bij eentje is het gelukt, daar werken alle knoppen weer. Bij de andere is een schoef dol gedraaid, dus die krijg ik voorlopig niet open :-(
Dolgedraaide schroeven zijn ook wel trucjes voor. Van het plaatsen van een elastiek tussen je schroevendraaier en de schroef, tot speciale bitjes en uitboren.

Hopelijk lukt het uiteindelijk, dolgedraaide schroeven kunnen knap vervelend zijn.

Wel mooi dat de knoppen weer werken bij de eerste controller d:)b

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheBuddha
Vrietje schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 20:20:
Heb je een kleine boormachine met een kleine boor?

Vanavond projectje Gameboy Color afgerond. Nieuwe case en glas ipv plasticscherm. Ziet eruit als nieuw. Enkel nog een sticker bestellen voor de achterkant.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l9luCKZCSWcurXrP_SgjZ-7G_14=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YMolt9Nbbp7BFdRtSJoYVxb0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TY0kzDYJCJftRN2Km-orsXzJyO8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/giatjMGtx3lmJcGJsqEMUCuW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

TheBuddha schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 21:30:
[...]

Heb je een kleine boormachine met een kleine boor?

Vanavond projectje Gameboy Color afgerond. Nieuwe case en glas ipv plasticscherm. Ziet eruit als nieuw. Enkel nog een sticker bestellen voor de achterkant.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooi geworden man :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 21:36
Verwijderd schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 19:55:
[...]
En anders heb je voor een kleine 12 euro een liter 99,99% isopropyl
IPA is ook ideaal voor het verwijderen van flux… ja ook de “no clean” flux , haal je het liefst weg..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Victorppp
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 11-07 18:30
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Werkt het wel als je als je de 2 koolstof stukjes met elkaar verbind? (dus zonder het knopje maar met metalen pincet ofzo)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6UktYG-9mxh9E626tN3qZy3pSNs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Ri5BoPCwApgFy1xxXtMmNfWu.png?f=user_large

<3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vrietje
  • Nu online
Victorppp schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 09:55:
[...]

Werkt het wel als je als je de 2 koolstof stukjes met elkaar verbind? (dus zonder het knopje maar met metalen pincet ofzo)

[Afbeelding]
Goeie vraag,
Laat de foto nou net van de controller zijn die ik niet meer open krijgt. Maar wanneer ik hem weer open krijg zal ik er even naar kijken.
Bedank voor de suggestie.
Pagina: 1 ... 190 ... 224 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.