Even wat over de moeilijkheidsgraad van Mega Man 7 opgezocht, ik zie toch een aantal keer staan: The final boss (Wily) is a nightmare.Da_maniaC schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 11:06:
[...]
Als ik mij goed herinner was dat ook de strekking destijds dat de "X" series van de games een nog breder publiek aan moesten spreken.
Volgens mij was er op de NES al een behoorlijke verschuiving van Deel 1 t/m 6 waarbij delen 1 t/m 3 als zeer moeilijk en 'unforgiving' werden beschouwd en de delen 4 t/m 6 al iets makkelijker werden.
(Deel 1 heb ik zelfs nooit uitgespeeld hierdoor denk ik....maar de overige delen zijn voor mij ook echt superlang geleden dat ik nog een playthrough heb gedaan... ergens in 2001 denk ik).
Ik wil gaan starten met een Neo Geo CD (NGCD) collectie. Waarom de CD versie en nief AES? Eigenlijk maar 1 reden: het blijft dan nog een beetje betaalbaar. B.v. Metal Slug 1 en 2 zijn nog steeds duur voor de NGCD, maar 200 euro is nog steeds een stuk goedkoper dan de extreme bedragen die gevraagd worden voor de AES versie. Ik neem de (soms extreem) lange laadtijden maar voor lief.
Het grootste aanbod van de NGCD is de Japanse versie. Je hebt ook een US versie en PAL maar die zijn vrij zeldzaam. Qua spellen merk ik dat de US (Engelse) versies soms een stuk duurder is dan de Japanse versie. Van sommige spellen is trouwens alleen maar een Japanse versie beschikbaar.
Wat ik me nu afvraag is hoe gedraagt een US (Engels) spel zich op een Japanse console? Zelf dacht ik dat dan alles in het Engels wordt weergegeven. Echter op deze website (https://waltercedric.com/...&catid=182&Itemid=330#ath) wordt het volgende beschreven:
1.8. Can I use my US/JPN games on my US/EU/JPN CD console?
Yes you can, all games in any versions are compatible to any CD console. You
can play US games on a Japanese NGCD, Japanese games on an US console, etc.
The territory setting of your NGCD (US, EU, JPN) determines the displayed
language of the games, provided they come with additional English text.
Some games are Japanese-only, like Samurai Spirits RPG or most of the
Mahjong games. These games will always run in Japanese regardless of the
language setting of your console.
Gelet op de territory setting (dat wordt waarschijnlijk Japans in mijn geval), is het dan zo dat als ik een US spel speel ik toch Japanse tekst te zien krijg? Zo ja, dan heeft toch weinig zin om te investeren in US games (behalve dan dat de handleiding in het Engels is)?
Zijn er hier NGCD eigenaren die hierover mij duidelijkheid kunnen geven?
Ik ben op de hoogte dat veel Japanse spellen Engelse menu opties tonen. Maar soms zie ik toch opeens Japanse tekst die ik best wel in het Engels zou willen zien. B.v. bi Super Sidekicks als je de teamdetails bekijkt (verdedigen, aanvallen, etc.) lijkt me het wel fijn dat dat in het Engels getoond wordt. Maar in youtube filmpjes zie ik dan Japanse tekst voorbij komen. Wordt dit bij een US versie van Super Sidekicks op een Japanse console in het Engels of Japans getoond?
Het grootste aanbod van de NGCD is de Japanse versie. Je hebt ook een US versie en PAL maar die zijn vrij zeldzaam. Qua spellen merk ik dat de US (Engelse) versies soms een stuk duurder is dan de Japanse versie. Van sommige spellen is trouwens alleen maar een Japanse versie beschikbaar.
Wat ik me nu afvraag is hoe gedraagt een US (Engels) spel zich op een Japanse console? Zelf dacht ik dat dan alles in het Engels wordt weergegeven. Echter op deze website (https://waltercedric.com/...&catid=182&Itemid=330#ath) wordt het volgende beschreven:
1.8. Can I use my US/JPN games on my US/EU/JPN CD console?
Yes you can, all games in any versions are compatible to any CD console. You
can play US games on a Japanese NGCD, Japanese games on an US console, etc.
The territory setting of your NGCD (US, EU, JPN) determines the displayed
language of the games, provided they come with additional English text.
Some games are Japanese-only, like Samurai Spirits RPG or most of the
Mahjong games. These games will always run in Japanese regardless of the
language setting of your console.
Gelet op de territory setting (dat wordt waarschijnlijk Japans in mijn geval), is het dan zo dat als ik een US spel speel ik toch Japanse tekst te zien krijg? Zo ja, dan heeft toch weinig zin om te investeren in US games (behalve dan dat de handleiding in het Engels is)?
Zijn er hier NGCD eigenaren die hierover mij duidelijkheid kunnen geven?
Ik ben op de hoogte dat veel Japanse spellen Engelse menu opties tonen. Maar soms zie ik toch opeens Japanse tekst die ik best wel in het Engels zou willen zien. B.v. bi Super Sidekicks als je de teamdetails bekijkt (verdedigen, aanvallen, etc.) lijkt me het wel fijn dat dat in het Engels getoond wordt. Maar in youtube filmpjes zie ik dan Japanse tekst voorbij komen. Wordt dit bij een US versie van Super Sidekicks op een Japanse console in het Engels of Japans getoond?
Het lijkt te zijn zoals bij de megadrive. Een switch kan het dus makkelijk omzeilen.
Lees hier eens:
http://www.egameaddiction...sai/languagemodbysai.html
Lees hier eens:
http://www.egameaddiction...sai/languagemodbysai.html
Send me your gameboys
Ik ben op de hoogte van de mod, maar daar heb ik geen zin in. Ik zoek nog de bevestiging dat als je een US spel in een JAP console stopt je toch Japanse tekst krijgt. Als dat zo is, heeft geen nut voor de teksten in het spel om perse de duurdere US versie te kopen. Behalve dan vanuit collectie oogpunt, dan is het wellicht wel leuk om een US versie te hebben.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Dubbel
[ Voor 98% gewijzigd door Sagat op 20-07-2017 09:17 ]
10 second ninja DONE
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Is het geen idee om de game voor display purposes te kopen, maar om te spelen via emulatie of remakes/collecties te doen? (ik heb een metal slug disc voor mijn ps2, maar volgens mij is er inmiddels ook een ps4 versie, en via downloads op x360/one en ps3/4 zijn individuele games ook te spelen). Ik ben inmiddels echt allergisch voor laad tijden.meesje schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:38:
voor de AES versie. Ik neem de (soms extreem) lange laadtijden maar voor lief.
* Sagat looks at sf5
10 second ninja DONE
Long shot..... maar weet iemand trouwens of ik nog ergens Gameboy micro spareparts kan vinden?
Ik heb middels een leuke deal een 100% werkende Gameboy micro kunnen scoren, maar de start/select knoppen zijn echt helemaal weggesleten (L/R overigens ook).
Ik heb middels een leuke deal een 100% werkende Gameboy micro kunnen scoren, maar de start/select knoppen zijn echt helemaal weggesleten (L/R overigens ook).
[ Voor 4% gewijzigd door Da_maniaC op 20-07-2017 08:56 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Ik zie weinig onderdelen voor de Game Boy op eBay, voor alle andere varianten zijn er enorm veel onderdelen te vinden.Da_maniaC schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 08:56:
Long shot..... maar weet iemand trouwens of ik nog ergens Gameboy micro spareparts kan vinden?
Ik heb middels een leuke deal een 100% werkende Gameboy micro kunnen scoren, maar de start/select knoppen zijn echt helemaal weggesleten (L/R overigens ook).
Ik heb hier nog een GameBoy liggen waar er een klein krasje op het scherm front zit, weet iemand waar ik een origineel scherm front kan vinden? Zelf wel zoiets gevonden, maar zou dit echt origineel zijn (ik verwacht van niet)?
[ Voor 7% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2017 09:09 ]
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Ik bestel regelmatig bij Hand Held Legend en Dead Pan Robot, maar ook daar lijken er geen onderdelen voor de Micro te zijn.
Praktisch niets is meer origineel, maar er zitten wel goede third-party replacement parts tussen die bijna niet van echt te onderscheiden zijn.
Praktisch niets is meer origineel, maar er zitten wel goede third-party replacement parts tussen die bijna niet van echt te onderscheiden zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door Seroczynski op 20-07-2017 10:18 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Top die schermpjes kende ik nog niet! Ik heb gelijk voor de GBC en GBA een frontlight gekocht! Niet duur en ik wil graag het verschil zien met een AGS-101 erin, scheelt toch een paar tientjes.Seroczynski schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:18:
Ik bestel regelmatig bij Hand Held Legend en Dead Pan Robot, maar ook daar lijken er geen onderdelen voor de Micro te zijn.
Praktisch niets is meer origineel, maar er zitten wel goede third-party replacement parts tussen die bijna niet van echt te onderscheiden zijn.
De retrogaming goudkoorts zal wel weer wat toenemen na zo'n bericht op zo'n populaire website: Zeldzame NES-game verkocht voor ruim 36.000 euro.
[ Voor 22% gewijzigd door Jumpman op 20-07-2017 11:19 ]
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Ah, ik had die advertentie nog zien staan op eBay laatst. Was al wat hype over het feit dat die er uberhaubt opstond.Jumpman schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:10:
De retrogaming goudkoorts zal wel weer wat toenemen na zo'n bericht op zo'n populaire website: Zeldzame NES-game verkocht voor ruim 36.000 euro.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Verwijderd
Is wel een sealed game.Jumpman schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:10:
De retrogaming goudkoorts zal wel weer wat toenemen na zo'n bericht op zo'n populaire website: Zeldzame NES-game verkocht voor ruim 36.000 euro.
Stadium Events staat bekend als een van de duurste en zeldzaamste games allertijden.
Wat echt de duurste en meest zeldzaamste game is zou ik niet durven zeggen maar ik zou mijn geld op Gamma Attack zetten: Stond een kleine 10 jaar terug op Ebay voor 500k en is tussen de 10 en 20 keer zoveel waard dan Stadium Events.
Volgens het artikel heeft het product de eBay veiling niet gehaald.Seroczynski schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:26:
[...]
Ah, ik had die advertentie nog zien staan op eBay laatst. Was al wat hype over het feit dat die er uberhaubt opstond.
@Jumpman @Seroczynski
Echter lijkt niemand nog ergens een hoopje Micro onderdelen (of defecte micro's) te hebben liggen. Wordt nog een tijdje zoeken denk ik....
Ik wil de mijne graag in nette staat brengen.
Ja, ik heb inderdaad al op eBay gezocht en beide bedrijven ken ik ook. Ik zie ook bar weinig 'defecte' micro's te koop staan.Seroczynski schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:18:
Ik bestel regelmatig bij Hand Held Legend en Dead Pan Robot, maar ook daar lijken er geen onderdelen voor de Micro te zijn.
Praktisch niets is meer origineel, maar er zitten wel goede third-party replacement parts tussen die bijna niet van echt te onderscheiden zijn.
Echter lijkt niemand nog ergens een hoopje Micro onderdelen (of defecte micro's) te hebben liggen. Wordt nog een tijdje zoeken denk ik....
Ik wil de mijne graag in nette staat brengen.
[ Voor 3% gewijzigd door Da_maniaC op 20-07-2017 12:34 ]
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Daarbij moet wel gezegd worden dat die 500k geen serieuze vraagprijs is geweest. Hij had hem eerst voor 100k aangeboden maar was bang dat iemand met 100k teveel hem zou kopen voor de heb. Met zijn hele ebay-verhaal is feitelijk alleen duidelijk geworden dat hij het verkeerd heeft aangepakt en nu nog geen serieus idee heeft van de waarde van dit spel want het is ook niet duidelijk of iemand hem voor 100k gekocht zou hebben.Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:39:
[...]
Wat echt de duurste en meest zeldzaamste game is zou ik niet durven zeggen maar ik zou mijn geld op Gamma Attack zetten: Stond een kleine 10 jaar terug op Ebay voor 500k en is tussen de 10 en 20 keer zoveel waard dan Stadium Events.
Stadium Events is in dit geval voor het genoemde bedrag van eigenaar gewisseld, en in die zin is het wel een record. De zeldzaamste game lijkt het niet echt te zijn nee, daarvoor gaan er toch teveel rond.
Ik zal de mijne ook weer eens op zoeken, ik kijk er eigenlijk te weinig naar.Da_maniaC schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 12:33:
@Jumpman @Seroczynski
[...]
Ja, ik heb inderdaad al op eBay gezocht en beide bedrijven ken ik ook. Ik zie ook bar weinig 'defecte' micro's te koop staan.
Echter lijkt niemand nog ergens een hoopje Micro onderdelen (of defecte micro's) te hebben liggen. Wordt nog een tijdje zoeken denk ik....
Ik wil de mijne graag in nette staat brengen.
Jumpman in "Goeie oude (retro) consoles deel 11"
Wauw, 200 euro voor de NGCD edities van MS1 en MS2? Jeetje, die zijn in een jaar tijd behoorlijk over kop gegaan. Vorig jaar waren ze allebei rond de € 50,- p/s.meesje schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 16:38:
Ik wil gaan starten met een Neo Geo CD (NGCD) collectie. Waarom de CD versie en nief AES? Eigenlijk maar 1 reden: het blijft dan nog een beetje betaalbaar. B.v. Metal Slug 1 en 2 zijn nog steeds duur voor de NGCD, maar 200 euro is nog steeds een stuk goedkoper dan de extreme bedragen die gevraagd worden voor de AES versie. Ik neem de (soms extreem) lange laadtijden maar voor lief.
Zowel de NGCD als de AES en MVS zijn allemaal regiovrij als in dat Japanse titels ook werken op PAL en/of US.Het grootste aanbod van de NGCD is de Japanse versie. Je hebt ook een US versie en PAL maar die zijn vrij zeldzaam. Qua spellen merk ik dat de US (Engelse) versies soms een stuk duurder is dan de Japanse versie. Van sommige spellen is trouwens alleen maar een Japanse versie beschikbaar.
Wat ik me nu afvraag is hoe gedraagt een US (Engels) spel zich op een Japanse console?
De tekst dat een game weergeeft is afhankelijk van de regio waar de console vandaan komt. Een Japanse NTSC-J NGCD zal dus Japanse tekst weergeven. Een Amerikaanse NTSC-U NGCD zal de tekst in het Engels weergeven. De Europese PAL NGCD zal de tekst in het Engels weergeve
Maar er zijn enkele uitzonderingen omdat er Japanse titels zijn die gewoon nooit een Engelse translation hebben gehad waardoor de tekst altijd in het Japans zal zijn (zoals enkele Majhong games en Samurai Spirits RPG)
Een ander idee zou zijn om te gaan voor een MVS. Je kunt de Consolized (CMVS) of voor losse MVS-board en een Supergun kunnen gaan. Prijs voor een CMVS was indertijd rond de € 200,- vs € 150 voor de Supergun variant.
Losse MVS cartridges zijn over het algemeen een stuk goedkoper en betaalbaarder. Maar ja, het ziet er natuurlijk niet uit.
En anders zijn de beroemde -X- in 1 cartridges nog een mogelijkeid. Tegenwoordig heb je ook een (aanzienlijk prijzige) Everdrive oplossing voor zowel de Neo Geo AES als de Neo Geo MVS.
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Dan komt er zeker ook nog een mini cube en een mini wii.
Misschien gaan ze ook nog eens voor de micro gba, Maar uiteraard eerst de micro classic en color
Misschien gaan ze ook nog eens voor de micro gba, Maar uiteraard eerst de micro classic en color
Verwijderd
Nee; eerst komt nu de virtual boy mini.gast7 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:25:
Dan komt er zeker ook nog een mini cube en een mini wii.
Misschien gaan ze ook nog eens voor de micro gba, Maar uiteraard eerst de micro classic en color
Nu maar hopen dat je een heel klein hoofdje hebt
Je maakt een grapje... maar ik vraag me wel af wat nintendo in de nabije toekomst eigenlijk van plan is met VR...Verwijderd schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 22:57:
[...]
Nee; eerst komt nu de virtual boy mini.
Nu maar hopen dat je een heel klein hoofdje hebt
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
hahaha micro gba dat zou dan dus de mini micro gba worden en hij is al zo klein ben benieuwd hoe groot het schermpje dan isgast7 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 20:25:
Dan komt er zeker ook nog een mini cube en een mini wii.
Misschien gaan ze ook nog eens voor de micro gba, Maar uiteraard eerst de micro classic en color
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Verwijderd
Had er al iemand gehoord van de Gameboy Galaxy S8???
Ziet er wel geinig uit en brengt je save files naar je telefoon.
YouTube: Play Real GameBoy Cartridges On Your Phone!
Ziet er wel geinig uit en brengt je save files naar je telefoon.
YouTube: Play Real GameBoy Cartridges On Your Phone!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2017 12:56 ]
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Megaman games zijn best pittig. 1 schijnt om uit te spelen nog lastiger te zijn dan iig deel 2. Misschien op vakantie nog een poging wagen op de ds.Jumpman schreef op woensdag 19 juli 2017 @ 12:34:
[...]
Even wat over de moeilijkheidsgraad van Mega Man 7 opgezocht, ik zie toch een aantal keer staan: The final boss (Wily) is a nightmare.
10 second ninja DONE
Dit weekend mijn Game Boy Advance knoppen geverfd. Inspiratie was het orange Spaceworld model. Ik heb echter de verkeerde verf gekocht. Tamiya TS-31 Bright Orange inplaats van Tamiya TS-12 Orange. Het oogt niet echt Bright Orange, maar ben wel tevreden met het resultaat. De start en select knoppen zijn van aluminium en gelijmd op de siliconen conductive pad aangezien siliconen niet te verven is.




Weet iemand waar ik het beste zo'n origineel GameBoy Color frontje kan kopen?Jumpman schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 09:07:
[...]
Ik zie weinig onderdelen voor de Game Boy op eBay, voor alle andere varianten zijn er enorm veel onderdelen te vinden.
Ik heb hier nog een GameBoy liggen waar er een klein krasje op het scherm front zit, weet iemand waar ik een origineel scherm front kan vinden? Zelf wel zoiets gevonden, maar zou dit echt origineel zijn (ik verwacht van niet)?
Ik heb ze zelfs ooit bij Nedgame zien liggen in de winkel, geloof ik.. kan ook een andere winkel zijn geweest, maar dat spul zag er prima uit (zo alle displays vervangen van gehele gameboy collectie).
Origineel zal het nooit zijn, aangezien spare parts voor die systemen niet meer geleverd worden.
Origineel zal het nooit zijn, aangezien spare parts voor die systemen niet meer geleverd worden.
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Nieuwe van nintendo zijn niet meer te krijgen. De 'namaak' uit China die je via eBay voor één euro kan kopen zijn vaak niet van de originele te onderscheiden.Jumpman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:59:
[...]
Weet iemand waar ik het beste zo'n origineel GameBoy Color frontje kan kopen?
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Jumpman schreef op maandag 24 juli 2017 @ 09:59:
[...]
Weet iemand waar ik het beste zo'n origineel GameBoy Color frontje kan kopen?
Seroczynski schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 10:18:
Ik bestel regelmatig bij Hand Held Legend en Dead Pan Robot, maar ook daar lijken er geen onderdelen voor de Micro te zijn.
Praktisch niets is meer origineel, maar er zitten wel goede third-party replacement parts tussen die bijna niet van echt te onderscheiden zijn.
Ik heb daar recentelijk DMG onderdelen gekocht, die trouwens vrij rap geleverd waren.
Ik heb wel eens gekeken naar die DMG Grey GBA shells van RoseColoredGaming maar ik heb altijd het idee dat de verflaag op den duur gaat vervagen/slijten en dat het gevoeliger is voor krasjes. Heb je daar iets tegen kunnen doen, een laagje voor beveiliging ofzo?L23 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:26:
Dit weekend mijn Game Boy Advance knoppen geverfd. Inspiratie was het orange Spaceworld model. Ik heb echter de verkeerde verf gekocht. Tamiya TS-31 Bright Orange inplaats van Tamiya TS-12 Orange. Het oogt niet echt Bright Orange, maar ben wel tevreden met het resultaat. De start en select knoppen zijn van aluminium en gelijmd op de siliconen conductive pad aangezien siliconen niet te verven is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 38% gewijzigd door Seroczynski op 24-07-2017 10:05 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Er wordt inderdaad aangeraden om een beschermlaag aan te brengen. Ik heb naast Tamiya TS-31 Bright Orange ook een laag Tamiya TS-13 Clear aangebracht. Dus dat zou het wel moeten beschermen tegen slijten.Seroczynski schreef op maandag 24 juli 2017 @ 10:03:
Ik heb wel eens gekeken naar die DMG Grey GBA shells van RoseColoredGaming maar ik heb altijd het idee dat de verflaag op den duur gaat vervagen/slijten en dat het gevoeliger is voor krasjes. Heb je daar iets tegen kunnen doen, een laagje voor beveiliging ofzo?
Het is in iedergeval de juiste soort verf wat goed hecht aan plastic, het wordt voornamelijk gebruikt voor modelbouw.
http://blog.mechachoi.com...prototype-replica-ags-101
Ik heb gedeeltelijk zijn tutorial gevolgd, als ik had geweten dat hij de zelfde verf gebruikt had ik dezelfde kleur gekocht. Hij heeft ook de shell geverfd. Zijn oplossing voor de start en select knoppen vond ik te moeilijk.
Maar ben benieuwd, ook de eerste keer dat ik knopjes heb zitten verven, nu uitvoerig testen hoe de verf zich houd
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Man, ik ben er wel ff mee bezig geweest zeg. Kreeg de plaklaag maar amper van het scherm en de bivertchip maakte contact met iets dat ik niet zien kon. Was allemaal ff proppen maar vind deze mod velen malen mooier dan die ik op de Pocket heb uitgevoerd.
[ Voor 27% gewijzigd door Seroczynski op 25-07-2017 11:33 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Hey tweakers!
Zojuist ben ik teruggekomen uit Japan met een koffer vol retro goodness

Echter loop ik tegen wat problemen aan met het hooken van alle consoles. Ik probeer alles via AV composiet aan te sluiten, maar ik krijg een geglitched beeldfeed van de SFC. Audio doet het goed, maar ergens gooit mijn versterker misschien roet in het eten. Ik heb beide kanalen geprobeerd van de SNES en verschillende games. Ook heb de console in Japan getest en daar werkte alles prima, dus dit is wel een regio-gebaseerd probleem.
Zojuist ben ik teruggekomen uit Japan met een koffer vol retro goodness

Echter loop ik tegen wat problemen aan met het hooken van alle consoles. Ik probeer alles via AV composiet aan te sluiten, maar ik krijg een geglitched beeldfeed van de SFC. Audio doet het goed, maar ergens gooit mijn versterker misschien roet in het eten. Ik heb beide kanalen geprobeerd van de SNES en verschillende games. Ook heb de console in Japan getest en daar werkte alles prima, dus dit is wel een regio-gebaseerd probleem.
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
Die kanalen die je kunt selecteren hebben alleen impact op de tv-tuner, je zegt het via composiet aangesloten te hebben dus dat zou inderdaad geen verschil moeten maken. Grootste boosdoener is vaak dat het ontvangende apparaat hier geen 60hz ondersteunt.
Loopt het beeld van de SFC ook via die versterker? Dan zou ik het eens rechtstreeks op de TV proberen. Zo niet, dan zou ik of de specs van je tv nakijken of die 60hz ondersteunt (en er zijn ook moderne LCD tv's die dat niet doen) of even een andere tv proberen. Is het beeld zwart/wit of lopen er strepen door of iets?
Loopt het beeld van de SFC ook via die versterker? Dan zou ik het eens rechtstreeks op de TV proberen. Zo niet, dan zou ik of de specs van je tv nakijken of die 60hz ondersteunt (en er zijn ook moderne LCD tv's die dat niet doen) of even een andere tv proberen. Is het beeld zwart/wit of lopen er strepen door of iets?
Mooie set! Hoe ga je dat met die RPG's doen, of beheers je de taal?Chrono Trigger schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 01:02:
Hey tweakers!
Zojuist ben ik teruggekomen uit Japan met een koffer vol retro goodness
[afbeelding]
Echter loop ik tegen wat problemen aan met het hooken van alle consoles. Ik probeer alles via AV composiet aan te sluiten, maar ik krijg een geglitched beeldfeed van de SFC. Audio doet het goed, maar ergens gooit mijn versterker misschien roet in het eten. Ik heb beide kanalen geprobeerd van de SNES en verschillende games. Ook heb de console in Japan getest en daar werkte alles prima, dus dit is wel een regio-gebaseerd probleem.
kijk eens wat ik gisteren vond bij de kringloper!!!!

en hij werkt perfect
ook met NTSC-J snes titels en dan patchen met een ENG patch heerlijk eindelijk op groot scherm in goede kwaliteit en in het engels dragon quest en bahamut lagoon spelen !!!
sorry weet dat het een beetje vloeken in de kerk is een Retron machine maar gezien ik alleen mijn originele games gebruik vond ik het wel acceptabel?

en hij werkt perfect
ook met NTSC-J snes titels en dan patchen met een ENG patch heerlijk eindelijk op groot scherm in goede kwaliteit en in het engels dragon quest en bahamut lagoon spelen !!!
sorry weet dat het een beetje vloeken in de kerk is een Retron machine maar gezien ik alleen mijn originele games gebruik vond ik het wel acceptabel?
[ Voor 15% gewijzigd door copywizard op 25-07-2017 12:04 ]
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Zeker een leuke vondst voor bij de kringloop, maar over dat vloeken gesproken.. is het niet zo dat er gewoon een dump van je originele cart gemaakt wordt en die daarna niet meer wordt gebruikt? Je moet toch ook een aparte functie gebruiken om de save files vanaf de retron over te zetten naar de cart?
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Dat zijn prima kringloop aanwinsten
Geniet ervan om eindelijk patched games te kunnen spelen. Ik heb zelf die mogelijkheid via mijn flashcart, en dat is wel genieten
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
ja als het goed is dumpt hij de cart naar het interne memory waarna je hem kan spelen maar als je de cart verwijderd kan je niet de image in het geheugen nog spelen de cart moet wel aanwezig zijn.Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:23:
Zeker een leuke vondst voor bij de kringloop, maar over dat vloeken gesproken.. is het niet zo dat er gewoon een dump van je originele cart gemaakt wordt en die daarna niet meer wordt gebruikt? Je moet toch ook een aparte functie gebruiken om de save files vanaf de retron over te zetten naar de cart?
wat betreft save files kan je inderdaad saves dumpen en terug schrijven dat dumpen gebeurd automatisch en deze bewaard hij op het interne geheugen dacht ik?
ja precies dat dacht ik nou ook zoiets vind je niet snel bij een kringloper hij was dan ook niet perse erg goedkoop maar er zat zoals je kan zien mario 3 en nog een disney snes spel bijSeroczynski schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:27:
Dat zijn prima kringloop aanwinstenGeniet ervan om eindelijk patched games te kunnen spelen. Ik heb zelf die mogelijkheid via mijn flashcart, en dat is wel genieten
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
Even een vraag tussendoor :
Kopen jullie ook games waarvan je weet ze nooit te zullen spelen, maar je ze wel wilt omwille van je verzameling?
Kopen jullie ook games waarvan je weet ze nooit te zullen spelen, maar je ze wel wilt omwille van je verzameling?
Jazeker, ik koop ook games omdat ik er nostalgische gevoelens bij heb en ze dus gewoon in de collectie wil hebben. Van de retro games speel ik zelden nog games helemaal uit (i.v.m. tijd). Het meeste game ik op de PlayStation 4 Pro en de Nintendo Wii U.nielsvv schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:39:
Even een vraag tussendoor :
Kopen jullie ook games waarvan je weet ze nooit te zullen spelen, maar je ze wel wilt omwille van je verzameling?
Yes, en met downloaden van games ook.nielsvv schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:39:
Even een vraag tussendoor :
Kopen jullie ook games waarvan je weet ze nooit te zullen spelen, maar je ze wel wilt omwille van je verzameling?
Met een peuter en een tweede op komst is dat vrijwel onmogelijk en zelfs ook tijdens de zomervakantie.
Waarom ik nog een gameverzameling heb weet ik niet want het staat toch allemaal in dozen uit het zicht allemaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Zakkenwasser op 26-07-2017 11:04 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Ik ga héél langzaam richting het begin van een GameBoy (classic) cart-only collection. Daar hoort het verzamelen van games die je nooit spelen gaat ook bij
Sterker nog, ik wil de nieuwe Everdrive GB X7 aanschaffen zodra die op de markt komt, waardoor ik de games voornamelijk in mijn bezit wil hebben voor het verzamelen.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Verwijderd
Het komt voor dat ik een game nooit speel (of vele jaren na de aanschaf pas voor het eerst) maar het is nooit m'n uitgangspunt.nielsvv schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 09:39:
Even een vraag tussendoor :
Kopen jullie ook games waarvan je weet ze nooit te zullen spelen, maar je ze wel wilt omwille van je verzameling?
Met geld uitgeven aan puur en alleen kastvulling schiet ik IMO m'n hobby als gamer voorbij.
Complete game libraries zal ik om die reden ook nooit aan beginnen: Absolute meuk in mijn collectie en 10 verschillende FIFA delen per console zal ik dan ook ter allertijden mijden.
*Ik kon bv een keertje gratis de Mega Drive game Sword of Sodan krijgen maar heb de game toen niet aangepakt: Is een van de meest waardeloze 16-bit games ooit gemaakt en mag daardoor niet tussen mijn Mega Drive games staan.
Een kleine 20 jaar terug haalde ik Superman 64 uit de bugetbak.
Binnen 10 minuten spelen deed ik m'n raam open om de game vervolgens naar buiten te mieteren.
Superman 64 en Charlie's Angels (GC) zijn de enige twee games die ik ooit in bezit had en zo enorm slecht vond dat ik ze het raam uit heb gesmeten.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 11:24 ]
Jep, ik ben inmiddels overgegaan van gamer first naar verzamelaar first. Ik verzamel bijvoorbeeld Japanse Saturn games, gewoon omdat ik dat leuk vind. Maar als ik wat wil spelen heb ik ook genoeg keuze in de verzameling. Ik heb inmiddels ook meer (Engelse) RPG's dan ik realistisch dit leven nog uit kan spelen, en toch koop ik er bij, ongeacht een modern of retroplatform.
Verwijderd
Drie nieuwe aanwinsten voor m'n Mega Drive 

Edit: Kan iemand mij vertellen hoe je kunt zien welke Moonwalker versie je in handen hebt?
De game kwam uit met de Thriller theme in de graveyard stage, alleen schreef MJ Thriller niet zelf en heeft SEGA daardoor de song onrechtmatig in de game gebruikt.
Een X aantal vroege Moonwalker copies hebben de Thriller theme in de game zitten en zijn daardoor aanzienlijk meer waard.

Edit: Kan iemand mij vertellen hoe je kunt zien welke Moonwalker versie je in handen hebt?
De game kwam uit met de Thriller theme in de graveyard stage, alleen schreef MJ Thriller niet zelf en heeft SEGA daardoor de song onrechtmatig in de game gebruikt.
Een X aantal vroege Moonwalker copies hebben de Thriller theme in de game zitten en zijn daardoor aanzienlijk meer waard.
[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2017 18:01 ]
Ziet er goed uit.L23 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:26:
Dit weekend mijn Game Boy Advance knoppen geverfd. Inspiratie was het orange Spaceworld model. Ik heb echter de verkeerde verf gekocht. Tamiya TS-31 Bright Orange inplaats van Tamiya TS-12 Orange. Het oogt niet echt Bright Orange, maar ben wel tevreden met het resultaat. De start en select knoppen zijn van aluminium en gelijmd op de siliconen conductive pad aangezien siliconen niet te verven is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Heb je dat met een spuitbus gedaan?
Toshiba e755 Pocket PC>Panasonic G500>Nokia 8210>Nokia 8850>Vario MDA (htc wizard 200)>Vario MDA III (htc tytn II)>HTC Hero>HTC Desire HD>Asus Transformer TF101>Asus Padfone>Oppo Find 5>LG Nexus 5>Wileyfox Swift 2X>Razer Phone>Pixel 8 Pro
Dankje! Ja.Xyphoid schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 18:10:
Ziet er goed uit.
Heb je dat met een spuitbus gedaan?
Erg gaaf! Ben zelf bezig met een NES (staat in het CM-topic). Even wat kleurinspiratie lenen bij jouL23 schreef op zondag 23 juli 2017 @ 19:26:
Dit weekend mijn Game Boy Advance knoppen geverfd. Inspiratie was het orange Spaceworld model. Ik heb echter de verkeerde verf gekocht. Tamiya TS-31 Bright Orange inplaats van Tamiya TS-12 Orange. Het oogt niet echt Bright Orange, maar ben wel tevreden met het resultaat. De start en select knoppen zijn van aluminium en gelijmd op de siliconen conductive pad aangezien siliconen niet te verven is.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Wat is dit "CM-topic" waar je het over hebt? Gaat dat over modden van systemen?Khaine schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:09:
[...]
Erg gaaf! Ben zelf bezig met een NES (staat in het CM-topic). Even wat kleurinspiratie lenen bij jou
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/22 AlstuSeroczynski schreef op donderdag 27 juli 2017 @ 20:13:
[...]
Wat is dit "CM-topic" waar je het over hebt? Gaat dat over modden van systemen?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
De meeste RPG's heb ik al eerder uitgespeeld, voor de rest laat ik waar nodig mijn Japanse vriendin vertaalwerk verrichten.Jumpman schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 11:29:
[...]
Mooie set! Hoe ga je dat met die RPG's doen, of beheers je de taal?
Het aansluiten is overigens gelukt. Alle consoles heb ik met een composite -> SCART aangesloten aan mijn Sony LED TV of met RF. Ik kan zonder problemen tunen naar de Famicom en Super Famicom. De kleuren zijn ietwat helder, maar voor de rest ziet het er behoorlijk scherp uit.
5950X // 32GB DDR4-3000 // Gigabyte B550 Aorus Elite V2 // RX7900XT // 5TB M.2 + 47TB HDD
Verwijderd
Laatst met mijn 9 jaar oude zoon Timesplitters Future Perfect boven op een oude tv en PS2 gespeeld, ik een mooie trip back in time en hij de tijd van zijn leven
Verwijderd
Kwam net de meest komische Nintendo (Gameboy Micro) reclame tegen die ik ooit gezien heb.
YouTube: Gameboy Micro Commercial
YouTube: Gameboy Micro Commercial
Iemand misschien enig idee waar ik nog een Gamebox Advance SP zou kunnen kopen?
(Ja je leest het goed... de chinese hardware kloon en niet de originele SP
).
Degene met het ingebouwde MicroSD slot aan de cartridge zijde.
Foto:

Ik vind het juist leuk om aangepaste en obscure hardware te verzamelen.
(Ja je leest het goed... de chinese hardware kloon en niet de originele SP
Degene met het ingebouwde MicroSD slot aan de cartridge zijde.
Foto:

Ik vind het juist leuk om aangepaste en obscure hardware te verzamelen.
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Even gekeken hoe lang de batterijen mee gaan en of dat oranje scherm een beetje te doen zijn. Heel Super Mario Land 2 (32 exits) uitgespeeld 
Krijg van de week nog een groen backlight binnen omdat ik voldoende onderdelen over heb voor nog een GB. Kan ik daar mooi SML3 op uittesten
Krijg van de week nog een groen backlight binnen omdat ik voldoende onderdelen over heb voor nog een GB. Kan ik daar mooi SML3 op uittesten
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpressDa_maniaC schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 14:39:
Iemand misschien enig idee waar ik nog een Gamebox Advance SP zou kunnen kopen?
(Ja je leest het goed... de chinese hardware kloon en niet de originele SP).
Degene met het ingebouwde MicroSD slot aan de cartridge zijde.
Foto:
[afbeelding]
Ik vind het juist leuk om aangepaste en obscure hardware te verzamelen.
http://s.aliexpress.com/7nae6F73
Is dit iets?
Die ken ik inderdaad! Dat is echter een replica die 8bit games speelt.securitymayo schreef op maandag 31 juli 2017 @ 21:38:
[...]
Kijk eens wat ik heb gevonden op AliExpress
http://s.aliexpress.com/7nae6F73
Is dit iets?
De Gamebox SP heeft een AGS 101 display, Gameboy Advance SP ingewanden en speelt ook daadwerkelijk GBA cartridges af (plus er zit direct een microSD slot in).
Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!
Niet bepaald te vergelijken idd! Sorry!Da_maniaC schreef op maandag 31 juli 2017 @ 23:12:
[...]
Die ken ik inderdaad! Dat is echter een replica die 8bit games speelt.
De Gamebox SP heeft een AGS 101 display, Gameboy Advance SP ingewanden en speelt ook daadwerkelijk GBA cartridges af (plus er zit direct een microSD slot in).
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hart onder de riem steek modus.AyeAyeCaptain! schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 10:07:
[...]
Yes, en met downloaden van games ook.
Met een peuter en een tweede op komst is dat vrijwel onmogelijk en zelfs ook tijdens de zomervakantie.![]()
Waarom ik nog een gameverzameling heb weet ik niet want het staat toch allemaal in dozen uit het zicht allemaal.
Kids worden ouder, en op een gegeven moment kan je ze veilig laten meespelen, en later zelfs consoles uit en aan laten zetten. Fysieke media blijft een dingetje, maar daarom hou ik ook van digital downloads.
Enige irritante is dat mijn zoon inmiddels helemaal mainstream is met Fifa en minecraft ' verslaving'
Ter compensatie vind hij mariokart en zelda op de switch dan wel weer geweldige games.
10 second ninja DONE
Verwijderd
Misschien dat ik 'em van zijn Minecraft verslaving af kan helpen.Sagat schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Enige irritante is dat mijn zoon inmiddels helemaal mainstream is met Fifa en minecraft ' verslaving'
Mocht je de PS4 in bezit hebben, kijk dan eens uit naar Dragon Quest Builders.
De Minecraft tool is als blueprint gebruikt om van Dragon Quest Builders een volwaardige game te maken:
-Budget titel.
-Veel betere graphics en sound.
-Meer mogelijkheden.
-Storyline en quests.
-Je kunt inwoners krijgen die je quests geven, voor je koken en je s'nachts zelfs zullen helpen knokken zodra je dorp(en) worden aangevallen door monsters.
Heb zelf een hekel aan Minecraft en vind het maar een lelijke buildingtool die de naam game niet eens mag dragen, maar Dragon Quest Builders heeft van het concept een leuke volledige game weten te maken.
Edit: PSP vraagje:
Afgelopen zaterdag kreeg ik mijn eerste PSP binnen met sd-kaart en scartkabel (Vanavond de foto). Het is een zwarte uit de 3000 series.
Als ik PSP speel op de tv dan gebruikt 'ie ongeveer maar de helft van mijn tv (Alsof je in een dia raampje speelt).
Is hier iets op te verzinnen of kun je met de PSP onmogelijk op full screen spelen?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2017 12:11 ]
Nee, games zijn altijd beperkt tot de resolutie van de PSP en de implementatie van de firmware... het menu en films zijn schermvullend maar spellen niet. Waarschijnlijk omdat de PSP games niet kan upscalen zonder performance verlies.Verwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Edit: PSP vraagje:
Afgelopen zaterdag kreeg ik mijn eerste PSP binnen met sd-kaart en scartkabel (Vanavond de foto). Het is een zwarte uit de 3000 series.
Als ik PSP speel op de tv dan gebruikt 'ie ongeveer maar de helft van mijn tv (Alsof je in een dia raampje speelt).
Is hier iets op te verzinnen of kun je met de PSP onmogelijk op full screen spelen?
Afhankelijk van de tv kun je wellicht gebruik maken van zoom of stretch functies.
[ Voor 19% gewijzigd door Flozem op 01-08-2017 12:39 ]
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Hehe ik hoop dat als ik hem aan andere zaken blootstel dat minecraft iets is waar hij uiteindelijk overheen groeit (we hebben met zijn 3tjes net uurtje sf4 gespeeldVerwijderd schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:56:
[...]
Misschien dat ik 'em van zijn Minecraft verslaving af kan helpen.
Mocht je de PS4 in bezit hebben, kijk dan eens uit naar Dragon Quest Builders.
De Minecraft tool is als blueprint gebruikt om van Dragon Quest Builders een volwaardige game te maken:
-Budget titel.
-Veel betere graphics en sound.
-Meer mogelijkheden.
-Storyline en quests.
-Je kunt inwoners krijgen die je quests geven, voor je koken en je s'nachts zelfs zullen helpen knokken zodra je dorp(en) worden aangevallen door monsters.
Heb zelf een hekel aan Minecraft en vind het maar een lelijke buildingtool die de naam game niet eens mag dragen, maar Dragon Quest Builders heeft van het concept een leuke volledige game weten te maken.
Edit: PSP vraagje:
Afgelopen zaterdag kreeg ik mijn eerste PSP binnen met sd-kaart en scartkabel (Vanavond de foto). Het is een zwarte uit de 3000 series.
Als ik PSP speel op de tv dan gebruikt 'ie ongeveer maar de helft van mijn tv (Alsof je in een dia raampje speelt).
Is hier iets op te verzinnen of kun je met de PSP onmogelijk op full screen spelen?
WOW, dat is een behoorlijk nadeel zeg. Ik wilde ooit nog wel is een vita of liever een ps tv, maar no way dat ik met halve/ vage scherm indelingen ga werken.Flozem schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 12:29:
[...]
Nee, games zijn altijd beperkt tot de resolutie van de PSP en de implementatie van de firmware... het menu en films zijn schermvullend maar spellen niet. Waarschijnlijk omdat de PSP games niet kan upscalen zonder performance verlies.
Afhankelijk van de tv kun je wellicht gebruik maken van zoom of stretch functies.
10 second ninja DONE
Ik hou van mijn dochter en het kindje wat er aan gaat komen maar ik had echt niet verwacht dat ik mezelf zo ver aan de kant moest schuiven.Sagat schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 11:38:
[...]
Hart onder de riem steek modus.
Kids worden ouder, en op een gegeven moment kan je ze veilig laten meespelen, en later zelfs consoles uit en aan laten zetten. Fysieke media blijft een dingetje, maar daarom hou ik ook van digital downloads.
Enige irritante is dat mijn zoon inmiddels helemaal mainstream is met Fifa en minecraft ' verslaving'
Ter compensatie vind hij mariokart en zelda op de switch dan wel weer geweldige games.
Gelukkig heb ik alles op een PSP staan. Dat maakt het gelukkig wel weer meer bereikbaar.
[ Voor 6% gewijzigd door Zakkenwasser op 01-08-2017 19:33 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
De PS VITA en de PS TV werken dan wel weer fullscreen (maximaal op 1280 x 720 pixels).Sagat schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 13:30:
[...]
Hehe ik hoop dat als ik hem aan andere zaken blootstel dat minecraft iets is waar hij uiteindelijk overheen groeit (we hebben met zijn 3tjes net uurtje sf4 gespeeld), vwb fifa, ach daar kan ik mee leven, misschien dat we ook nog een keer PES doen ter vergelijk.
[...]
WOW, dat is een behoorlijk nadeel zeg. Ik wilde ooit nog wel is een vita of liever een ps tv, maar no way dat ik met halve/ vage scherm indelingen ga werken.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Tsja ik heb mijn lijstje plus vita games wel is doorgenomen, zat weinig tussen wat ik echt heel graag wilde spelen. Ik wilde altijd heel graag de wipeouts spelen, die heb ik voor de ps3, en de ghost nghouls versie. Maar daar heb ik de nintendo, md en evetueel nes versie. C64, amiga... verder leek patapon me ook geweldig... en wsl zijn er nog veel andere games ook.
Maar ik heb genoeg anders leuks te spelen.
@ayeayecaptain
Maar ik heb genoeg anders leuks te spelen.
@ayeayecaptain
offtopic:
Herkenbaar. Tuurlijk moet je er voor family zijn maar denk ook aan jezelf. Helemaal net na een zwangerschap eerst uiteraard goed voor je gezin zorgen. Maar als het leven weer normaal(er) wordt ook aan jezelf denken.
Ik heb daarom een game avondje afgesproken. Daarmee laad ik mezelf op. En dat is ook voor de family beter
Your mileage may vary of course
Herkenbaar. Tuurlijk moet je er voor family zijn maar denk ook aan jezelf. Helemaal net na een zwangerschap eerst uiteraard goed voor je gezin zorgen. Maar als het leven weer normaal(er) wordt ook aan jezelf denken.
Ik heb daarom een game avondje afgesproken. Daarmee laad ik mezelf op. En dat is ook voor de family beter
Your mileage may vary of course
10 second ninja DONE
Iemand heeft een Nintendo NES collectie te koop: https://link.marktplaats.nl/m1189291834.
[ Voor 10% gewijzigd door Jumpman op 02-08-2017 09:09 ]
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Niet verkeerd, levert vast een hoop op. Jammer dat 't (waarschijnlijk) een PAL collectie isJumpman schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:08:
Iemand heeft een Nintendo NES collectie te koop: https://link.marktplaats.nl/m1189291834.
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Een NTSC of JAP collectie ga je denk ik niet snel op Marktplaats vinden.Seroczynski schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:12:
[...]
Niet verkeerd, levert vast een hoop op. Jammer dat 't (waarschijnlijk) een PAL collectie is![]()
(vind ik persoonlijk niet interessant).
Het nadeel van Nintendo PAL collecties hier is vaak dat het vaak FAH (Nederlands en Franse) doosjes en boekjes zijn. Een PAL UKV (of AUS) collectie is ook behoorlijk Internationaal en voor een veel grotere groep al meer waard.
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Ik heb zelf ook een klein aantal FAH producten, maar dat is meer voor 'de heb'. Consoles heb ik allemaal dubbel, één setje boxed (FAH) en minimaal één om daadwerkelijk op te spelen. Die om op te spelen zijn NTSC/JAP of regiomodded
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
FAH of geen FAH ik zit toch echt wel te kwijlen bij deze verzamelingJumpman schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:08:
Iemand heeft een Nintendo NES collectie te koop: https://link.marktplaats.nl/m1189291834.
Ik zelf spaar ook voornamelijk NES CIB titels raak binnenkort hopelijk de 120 CIB.
En ik kijk eerlijk gezegd niet bepaald naar welke land code het allemaal is ik wil de games en de box art en niet de speciale land codes.
Maar ja ieder zijn eigen ding natuurlijk
ik ga morgen weer een aantal FAH nes games in doos ophalen waaronder eindelijk een redelijke staat zelda 2
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
UKV en AUS Pal A nes games kan je al niet op een europese nes spelen voor de andere landen zonder converter. Region lock. Je kan hem modden maar dit heeft er zeker wel invloed op.Jumpman schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 09:27:
[...]
Een NTSC of JAP collectie ga je denk ik niet snel op Marktplaats vinden.
Het nadeel van Nintendo PAL collecties hier is vaak dat het vaak FAH (Nederlands en Franse) doosjes en boekjes zijn. Een PAL UKV (of AUS) collectie is ook behoorlijk Internationaal en voor een veel grotere groep al meer waard.
Dat zeggende zijn mede hierdoor de prijzen voor PAL B waaronder FAH games over het algemeen hoger omdat zowat de rest van europa op italie en engeland en wat andere landjes na enkel pal B games nodig heeft. Met uitzondering op de duits talige doos games die zijn wat minder waard.
Bij disk based games klopt jou verhaal dan wel weer hoewel de barriere in de prijs in de loop van de jaren is verminderd terwijl de UKV prijzen minder hard zijn gestegen.
Voor sommige mensen zijn nederlandse doosjes minder leuk dan engelse doosjes mij maakt het niet veel uit lichte voorkeur naar engelse exemplaren maar dat geld niet voor nes vanwege de region lock, maar ik denk dat voor veel mensen het 50 a 60 HZ verschil belangrijker is.
Ook voor snes zijn UKV games ook veel minder waard dan FAH varianten, er is veel meer UKV spul op de markt waardoor die prijzen over het algemeen lager zijn.
Een uitzondering op deze regel is bijvoorbeeld zelda, deze zijn in de engelse formaat doos met name bij snes een stuk meer waard door die grotere groep mensen met name hardcore zelda verzamelaars die alle varianten nodig hebben waarbij de engelse varianten een must zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door gast7 op 02-08-2017 10:24 ]
Goed punt, de PAL A en PAL B regio's zijn inderdaad voor de Nintendo NES valide, de Nintendo consoles daarna hebben echter alleen hoofdzakelijke verschillen in JAP, NTSC en PAL.gast7 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 10:18:
[...]
UKV en AUS Pal A nes games kan je al niet op een europese nes spelen voor de andere landen zonder converter. Region lock. Je kan hem modden maar dit heeft er zeker wel invloed op.
Dat zeggende zijn mede hierdoor de prijzen voor PAL B waaronder FAH games over het algemeen hoger omdat zowat de rest van europa op italie en engeland en wat andere landjes na enkel pal B games nodig heeft. Met uitzondering op de duits talige doos games die zijn wat minder waard.
Bij disk based games klopt jou verhaal dan wel weer hoewel de barriere in de prijs in de loop van de jaren is verminderd terwijl de UKV prijzen minder hard zijn gestegen.
Voor sommige mensen zijn nederlandse doosjes minder leuk dan engelse doosjes mij maakt het niet veel uit lichte voorkeur naar engelse exemplaren maar dat geld niet voor nes vanwege de region lock, maar ik denk dat voor veel mensen het 50 a 60 HZ verschil belangrijker is.
Ook voor snes zijn UKV games ook veel minder waard dan FAH varianten, er is veel meer UKV spul op de markt waardoor die prijzen over het algemeen lager zijn.
Een uitzondering op deze regel is bijvoorbeeld zelda, deze zijn in de engelse formaat doos met name bij snes een stuk meer waard door die grotere groep mensen met name hardcore zelda verzamelaars die alle varianten nodig hebben waarbij de engelse varianten een must zijn.
Verwijderd
Hoe dan?Jumpman schreef op dinsdag 1 augustus 2017 @ 19:50:
[...]
De PS VITA en de PS TV werken dan wel weer fullscreen (maximaal op 1280 x 720 pixels).
De Vita is niet aan te sluiten op je televisie. Het is de reden waarom ik de Vita links laat liggen.
Heb naar Flozem geluisterd en gisteren m'n tv instellingen gewijzigd; Zodra ik 'em op screen format auto zet kan ik PSP spelen op volledig scherm.
Je levert ietsjes in aan resolutie maar ik vind het acceptabel.
*Foto plaatsen lukte helaas niet omdat Tinypic een foutmelding geeft zodra ik foto's upload.
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
/offtopicVerwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
*Foto plaatsen lukte helaas niet omdat Tinypic een foutmelding geeft zodra ik foto's upload.
Via Tweakers kan je ook prima foto's uploaden
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
Verwijderd
Mijn nieuwste retrogame aanwinst 
Gurumin is tot dusverre de enige game die ik erop gespeeld heb. Aanradertje.
Ben blij met m'n PSP en zie maar twee minpuntjes: Maakt herrie met loaden en de AV kabel is voor het mooie een meter te kort.
https://tweakers.net/ext/f/1GBXpbi1GQghioeKQEq8DrQV/full.jpg
Gurumin is tot dusverre de enige game die ik erop gespeeld heb. Aanradertje.
Ben blij met m'n PSP en zie maar twee minpuntjes: Maakt herrie met loaden en de AV kabel is voor het mooie een meter te kort.
https://tweakers.net/ext/f/1GBXpbi1GQghioeKQEq8DrQV/full.jpg
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2017 17:57 ]
Als je een PS Vita hebt met een ingebouwde capture card kun je deze aan een PC aansluiten (want USB, geen HDMI) maar zelfs dan is het de native resolutie dat je te zien krijgt, 540p dus.Verwijderd schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 14:43:
[...]
Hoe dan?
De Vita is niet aan te sluiten op je televisie. Het is de reden waarom ik de Vita links laat liggen.
Heb naar Flozem geluisterd en gisteren m'n tv instellingen gewijzigd; Zodra ik 'em op screen format auto zet kan ik PSP spelen op volledig scherm.
Je levert ietsjes in aan resolutie maar ik vind het acceptabel.
*Foto plaatsen lukte helaas niet omdat Tinypic een foutmelding geeft zodra ik foto's upload.
PS TV is een ander verhaal, maar die laat ik dan weer links liggen want ze zijn veel te duur in EU waar in de VS je ze zelfs voor $10 kunt scoren met een beetje zoeken, en meer dan een DS3 (of DS4 als je PS4 Remote Play wilt gebruiken) heb je niet nodig, nog beter net als de Slim model heeft de PS TV 1gb ingebouwd opslag geheugen en als kers op de taart kun je zelfs een PSP lader ermee gebruiken als je een PS TV hebt die zonder gekocht is (blijkbaar had Sony gewoon een stapel PSP laders liggen).
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Ik heb ps tv voor 35 gezien. Dat vond ik een faire prijs. Maar toch had ik zo iets van. Hoe veel ga ik er op spelen? Ook omdat niet alle games werken toch? Voor 10 dollar? Ja dat zo echt een no brainer geweest zijn. Wie weet als ik ooit nog is terug naar de states ga.
10 second ninja DONE
heeft de PS TV dan last van NTSC/PAL (region locking)? of niet ewant dan haal ik er wel een uit de US maar inderdaad zijn best duur hierMizgala28 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:06:
[...]
Als je een PS Vita hebt met een ingebouwde capture card kun je deze aan een PC aansluiten (want USB, geen HDMI) maar zelfs dan is het de native resolutie dat je te zien krijgt, 540p dus.
PS TV is een ander verhaal, maar die laat ik dan weer links liggen want ze zijn veel te duur in EU waar in de VS je ze zelfs voor $10 kunt scoren met een beetje zoeken, en meer dan een DS3 (of DS4 als je PS4 Remote Play wilt gebruiken) heb je niet nodig, nog beter net als de Slim model heeft de PS TV 1gb ingebouwd opslag geheugen en als kers op de taart kun je zelfs een PSP lader ermee gebruiken als je een PS TV hebt die zonder gekocht is (blijkbaar had Sony gewoon een stapel PSP laders liggen).
AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4
€ 35,00 is een goede prijs in Nederland. Ik heb hem een paar maanden geleden gekocht voor € 39,99 en sealed exemplaar voor de verzameling.Sagat schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 21:41:
Ik heb ps tv voor 35 gezien. Dat vond ik een faire prijs. Maar toch had ik zo iets van. Hoe veel ga ik er op spelen? Ook omdat niet alle games werken toch? Voor 10 dollar? Ja dat zo echt een no brainer geweest zijn. Wie weet als ik ooit nog is terug naar de states ga.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Heb je iets van een link? Voor die 10 dollar wil ik toch wel aanhakenMizgala28 schreef op woensdag 2 augustus 2017 @ 18:06:
[...]
Als je een PS Vita hebt met een ingebouwde capture card kun je deze aan een PC aansluiten (want USB, geen HDMI) maar zelfs dan is het de native resolutie dat je te zien krijgt, 540p dus.
PS TV is een ander verhaal, maar die laat ik dan weer links liggen want ze zijn veel te duur in EU waar in de VS je ze zelfs voor $10 kunt scoren met een beetje zoeken, en meer dan een DS3 (of DS4 als je PS4 Remote Play wilt gebruiken) heb je niet nodig, nog beter net als de Slim model heeft de PS TV 1gb ingebouwd opslag geheugen en als kers op de taart kun je zelfs een PSP lader ermee gebruiken als je een PS TV hebt die zonder gekocht is (blijkbaar had Sony gewoon een stapel PSP laders liggen).
10 second ninja DONE
Verwijderd
Offtopic: Kan het niet laten om het je toch eventjes te melden:copywizard schreef op dinsdag 25 juli 2017 @ 12:02:
kijk eens wat ik gisteren vond bij de kringloper!!!!
[afbeelding]
ook met NTSC-J snes titels en dan patchen met een ENG patch heerlijk eindelijk op groot scherm in goede kwaliteit en in het engels dragon quest en bahamut lagoon spelen
Dragon Quest XI is net uit en verkocht in 2 dagen tijd al 2 miljoen exemplaren.
Square Enix heeft besloten de game alsnog naar Europa te brengen.
Release zal rond September 2018 zijn.
Een echte retro console is het natuurlijk (nog) niet maar ik had niet echt een ander topic waar ik deze vraag vond passen:
Ik ben zo langzaamaan begonnen met het verzamelen van wat oude consoles, puur omdat ik het leuk vind. Gisteren de originele xbox uit 2000/2001 aangeschaft voor 25 euro inclusief 2 controllers en een tiental games, waaronder GTA san andreas.
Omdat de PAL versie maximaal 480i ondersteunt en de NTSC, afhankelijk van de situatie, 480p en 720p kan outputten wil ik hem graag softmodden zodat mijn xbox dit ook kan.
Probleem zit hem in de USB stick. De Xbox herkent maar een beperkt aantal USB sticks en ik heb geen idee welke. Is er een tweaker in omgeving Rotterdam met een werkende USB stick en een van de benodigde games om mij te helpen?
Ik ben zo langzaamaan begonnen met het verzamelen van wat oude consoles, puur omdat ik het leuk vind. Gisteren de originele xbox uit 2000/2001 aangeschaft voor 25 euro inclusief 2 controllers en een tiental games, waaronder GTA san andreas.
Omdat de PAL versie maximaal 480i ondersteunt en de NTSC, afhankelijk van de situatie, 480p en 720p kan outputten wil ik hem graag softmodden zodat mijn xbox dit ook kan.
Probleem zit hem in de USB stick. De Xbox herkent maar een beperkt aantal USB sticks en ik heb geen idee welke. Is er een tweaker in omgeving Rotterdam met een werkende USB stick en een van de benodigde games om mij te helpen?
Nee heb ik niet maar je wilt ook eentje niet uit de VS, verzendkosten zijn vaak zo belachelijk hoog naar EU dat de prijs uiteindelijk hoger uitpakt dan eentje hier kopen.Sagat schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 14:53:
[...]
Heb je iets van een link? Voor die 10 dollar wil ik toch wel aanhaken
Vita en PS TV zijn volledig regio vrij, maar zoals ik net zei is importeren vanuit VS het niet waard vanwege de hoge verzendkosten naar EU.copywizard schreef op donderdag 3 augustus 2017 @ 11:54:
[...]
heeft de PS TV dan last van NTSC/PAL (region locking)? of niet ewant dan haal ik er wel een uit de US maar inderdaad zijn best duur hier
[ Voor 35% gewijzigd door Mizgala28 op 05-08-2017 03:31 ]
Wat een onzin, ik zit nu in de USA en nergens te krijgen voor dat geld hoor. Ik heb goed gekeken en gevraagd aan een paar vrienden van mij die hier wonen, gaat niet lukken voor die $10. Is misschien in het verleden kort voor dat geld te koop geweest, maar dat is zeker een buitenkansje geweest.Mizgala28 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 03:28:
[...]
Nee heb ik niet maar je wilt ook eentje niet uit de VS, verzendkosten zijn vaak zo belachelijk hoog naar EU dat de prijs uiteindelijk hoger uitpakt dan eentje hier kopen.
[...]
Vita en PS TV zijn volledig regio vrij, maar zoals ik net zei is importeren vanuit VS het niet waard vanwege de hoge verzendkosten naar EU.
i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm
Wellicht ergens in een thriftstore een tweedehandsje voor $10
Verwijderd
Heb je het al in alle 50 staten geprobeerd? Misschien is een game-iglo op Alaska wel het enige overgebleven verkooppunt waar ze nog voor $10,- te krijgen zijnKoldur schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 05:46:
[...]
Wat een onzin, ik zit nu in de USA en nergens te krijgen voor dat geld hoor.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2017 09:05 ]
Ik heb ook nooit gezegd dat ze altijd voor $10 dollar te koop zijn, hier zijn ze namelijk ook niet altijd en allemaal voor €35 te koop, kwestie van geluk omdat iemand er vanaf wilt.Koldur schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 05:46:
[...]
Wat een onzin, ik zit nu in de USA en nergens te krijgen voor dat geld hoor. Ik heb goed gekeken en gevraagd aan een paar vrienden van mij die hier wonen, gaat niet lukken voor die $10. Is misschien in het verleden kort voor dat geld te koop geweest, maar dat is zeker een buitenkansje geweest.
Verder ken ik zelf meerdere Vita verzamelaars (vooral uit de VS) die zo'n ding voor tussen de $10 á $20 dollar hebben gekocht, juist de laatste tijd zijn ze iets duurder omdat men steeds vaker voor de Vita begint te verzamelen, verzamelaars beginnen langzaam in te zien dat in de toekomst games verzamelen voor de Vita moeilijker wordt wat ook het reden is dat meer mensen een PS TV willen, dan stijgt de prijs automatisch mee. (vraag en aanbod)
Vorig jaar kon je ze heel makkelijk op onder andere eBay in de VS vanaf $10 scoren, het is nogmaals heel logisch dat ze niet allemaal of nieuw voor die prijs te koop waren, maar men wou er toen vanaf en daarom waren ze zo goedkoop.
(daarnaast dat jouw kennissen en jij ze nu of vorig jaar niet zo goedkoop zagen zegt niet dat ze nooit voor die prijs te kopen waren, ik kijk bijvoorbeeld regelmatig YouTube video's van game verzamelaars uit de VS die een DS lite regelmatig voor paar dollar te koop zien terwijl ik dat nooit op eBay zo goedkoop zag, echter omdat ik het nooit zo goedkoop heb gezien betekend niet dat ze nooit zo goedkoop te koop waren 2de hands)
[ Voor 17% gewijzigd door Mizgala28 op 05-08-2017 15:38 ]
Vorige week een Retron HD gekocht. Reden voor mij om voor deze oplossing te kiezen ipv een retron 5 was dat het niet op basis is van emulatie, maar een hardware oplossing is.
Hierdoor werken ook mn niet license games en mijn oude multicart van vroeger.
Erg leuk om de oude console games weer eens te kunnen spelen op de moderne tv.
Controller die erbij zit bevalt ook goed, en speelt ongeveer gelijkwaardig aan de originele nes controller.
Leuk apparaat en ook wat geld betreft geen dure aankoop.
Hierdoor werken ook mn niet license games en mijn oude multicart van vroeger.
Erg leuk om de oude console games weer eens te kunnen spelen op de moderne tv.
Controller die erbij zit bevalt ook goed, en speelt ongeveer gelijkwaardig aan de originele nes controller.
Leuk apparaat en ook wat geld betreft geen dure aankoop.
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Zo, na SML2 ook maar even SML3 opgestart. Ik geloof niet dat ik vroeger de "Perfect Game!" heb gehaald, maar nu wel 
[ Voor 26% gewijzigd door Seroczynski op 05-08-2017 23:11 ]
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Sony PlayStation
- Sony
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles

Toen ik de buurt was bij Gameshop Twente langsgegaan. Leuke winkel, beter dan de website doet vermoeden. In de kelder daar me aardig kunnen vermaken met afstruinen, heb uiteindelijk m'n vrouw nog moeten wegtrekken bij de Gameboy pod waar Tetris op gespeeld kon worden en m'n dochters stonden bij de SNES pod. Qua spellen was ik het meest content met Chronicles of the Sword - had er sowieso nog nooit van gehoord en ik kan Psygnosis erg waarderen. Daar bovenop is het een dubbele jewel case en daar ben ik een sucker voor
Daarna heeft m'n dochter dit nog uitgekozen in een andere winkel en heeft de hele dag "Marioooo" geroepen

Verder nu op zoek naar een tweede Vita met geschikte firmware zodat ik mijn PSP niet meer hoef mee te zeulen op vakanties (gebruik het ding louter voor emulatoren bij gebrek aan beter). Scheelt weer een adapter
- Seroczynski
- Registratie: September 2004
- Niet online
- RetroTINK
- RetroTINK 5X-Pro
- Nintendo DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- SNES
- MegaDrive
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- Nintendo DS
- Virtual boy
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Nintendo 3DS
- Nintendo 64
- Game boy advance sp
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Commodore
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
Om daar even op in te haken.. Ik heb net de SD2Vita adapter binnenExorcist schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 08:08:
[...]
Verder nu op zoek naar een tweede Vita met geschikte firmware zodat ik mijn PSP niet meer hoef mee te zeulen op vakanties (gebruik het ding louter voor emulatoren bij gebrek aan beter). Scheelt weer een adapter
Steam profiel :: Nintendo Switch FC: SW-5887-5950-9290 :: PSN/XBL: Seroczynski
- Exorcist
- Registratie: Maart 2002
- Niet online
Uitdrijvûrrrr!
- Sony PlayStation
- Sony
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- SNES
- Sony PlayStation Vita
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Wii
- MegaDrive
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- Nintendo DS
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Sony PlayStation TV
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- RetroTINK 5X-Pro
- Dreamcast
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Retro
- Atari
- Sega
- Nintendo 3DS
- Consoles
Seroczynski schreef op zondag 6 augustus 2017 @ 10:19:
[...]
Om daar even op in te haken.. Ik heb net de SD2Vita adapter binnenKrijg van de week een 128GB MicroSD binnen voor €45, scheelt nogal met de Sony opslag voor de Vita
Aanrader dus!
Aye guys,
Ik ben opzoek naar een verhaal wat waarschijnlijk heeft afgespeeld ergens in de U. S of A.
Een retro collector heeft een of andere prototype game voor de NES gevonden en waar het op neer komt is dat hij vermoord is voor dat spel. Ik had gelezen dat hij het op Ebay oid had gezet en er veel hoge biedingen voor had gekregen maar toen hij er een ROM van wilde maken, werd hij vermoord. Of iets in die richting.
Ik ben opzoek naar een verhaal wat waarschijnlijk heeft afgespeeld ergens in de U. S of A.
Een retro collector heeft een of andere prototype game voor de NES gevonden en waar het op neer komt is dat hij vermoord is voor dat spel. Ik had gelezen dat hij het op Ebay oid had gezet en er veel hoge biedingen voor had gekregen maar toen hij er een ROM van wilde maken, werd hij vermoord. Of iets in die richting.
[ Voor 5% gewijzigd door Zakkenwasser op 07-08-2017 06:11 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
Hoeze suffe hobby? Steeds over mijn schouder kijken hiero...AyeAyeCaptain! schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 06:10:
Aye guys,
Ik ben opzoek naar een verhaal wat waarschijnlijk heeft afgespeeld ergens in de U. S of A.
Een retro collector heeft een of andere prototype game voor de NES gevonden en waar het op neer komt is dat hij vermoord is voor dat spel. Ik had gelezen dat hij het op Ebay oid had gezet en er veel hoge biedingen voor had gekregen maar toen hij er een ROM van wilde maken, werd hij vermoord. Of iets in die richting.
- Sagat
- Registratie: April 2002
- Laatst online: 26-06 12:54
Is pappa x2!
- Nintendo Wii
- Sony PlayStation 3
- Nintendo DS
- Sony PlayStation Vita
- Nintendo GameBoy
- Nintendo Game & Watch
- RetroTINK
- MegaDrive
- SNES
- Sony PlayStation TV
- Nintendo 3DS
- Nintendo 2DS
- Nintendo DS
- RetroTINK 5X-Pro
- Microsoft Xbox + 1 Controller
- Game boy advance sp
- Nintendo 64
- Dreamcast
- Saturn
- 16 bit
- Game boy advance
- Consoles
- Commodore
- Amiga
- Zx spectrum
- Virtual boy
- Sony PlayStation
- Nintendo Wii
- Nintendo 3DS
- Atari
- Retro
- Sega
- Sony
Wat is je hobby? 'Parachute springen' is dat niet gevaarlijk? 'Nee, vroeger was ik retro game collector maar dat vond ik te eng worden'
10 second ninja DONE
Tips voor een beginnen retro verzamelaar? Rommelmarkten afstruinen of gericht op zoek naar games via internet?
Verwijderd
-Koop lotjes op MP of elders, gericht zoeken naar specifieke titels is in verhouding veel duurder.FrankoNL schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 13:59:
Tips voor een beginnen retro verzamelaar? Rommelmarkten afstruinen of gericht op zoek naar games via internet?
-Laat je systeemkeuze afhangen van de markt: NES en SNES verzamelen is momenteel erg duur terwijl het voor GBA, PS2 of Xbox relatief bv relatief (uitzonderingen daargelaten) goedkoop is.
-Gebruik je netwerk: Laat familie, vrienden en kennissen weten wat je hobby is en misschien wordt er wel aan jou gedacht zodra er bij het opruimen van een zolder retrogames opduiken.
-Kleine 2e hands rommelzaakjes in je directe omgeving? Stap eens naar binnen, maak een praatje en vertel over je hobby; Speel je dit slim dan heb je misschien een kans dat er eerst aan jou gevraagd wordt of je het wilt kopen al voordat het in de schappen belandt.
Dank!Verwijderd schreef op maandag 7 augustus 2017 @ 15:28:
[...]
-Koop lotjes op MP of elders, gericht zoeken naar specifieke titels is in verhouding veel duurder.
-Laat je systeemkeuze afhangen van de markt: NES en SNES verzamelen is momenteel erg duur terwijl het voor GBA, PS2 of Xbox relatief bv relatief (uitzonderingen daargelaten) goedkoop is.
-Gebruik je netwerk: Laat familie, vrienden en kennissen weten wat je hobby is en misschien wordt er wel aan jou gedacht zodra er bij het opruimen van een zolder retrogames opduiken.
-Kleine 2e hands rommelzaakjes in je directe omgeving? Stap eens naar binnen, maak een praatje en vertel over je hobby; Speel je dit slim dan heb je misschien een kans dat er eerst aan jou gevraagd wordt of je het wilt kopen al voordat het in de schappen belandt.
Momenteel richt ik me eigenlijk vooral op xbox/ps2 al zie ik N64 ook als eventueel project.
Netwerk is inderdaad handig! Zo heeft iemand al zijn ps2 aangeboden, zonder doos dat dan weer wel. (Zou er toch graag een doos bij hebben)
MP is ook een goede mogelijkheid.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.
Let op, dit topic is om retro gaming en al haar facetten te bespreken, het is echter NIET de bedoeling om
- Games aan te schaffen (ruilen/lenen/etc.) van/via mede tweakers.
- Games te verkopen.
- Te vragen wat een game of console waard is.
- Een V&A advertentie te promoten.
- Dit topic is voor en door verzamelaars, s.v.p. geen opmerkingen ala 'Oh wat veel, speel je dat allemaal?' Dat voegt niets toe.