[Multi] F1 2017 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

incomer schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:04:
[...]

Dit zijn de officiële regels dus het klopt gewoon (heb je link niet gelezen, maar ze mogen hun setup niet aanpassen na de Q behalve de voorvleugel, dus ongeacht regen of geen regen)
Die regel ken ik, maar linkje lezen helpt in dit geval om de uitzondering te lezen:
The only exception to this is when there is a "change in climatic conditions", for example a dry qualifying session followed by a wet race, or vice versa. In this case the FIA will give the teams permission to make further appropriate changes to their cars.

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kidjuh
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 28-06 11:39
incomer schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:04:
[...]

Dit zijn de officiële regels dus het klopt gewoon (heb je link niet gelezen, maar ze mogen hun setup niet aanpassen na de Q behalve de voorvleugel, dus ongeacht regen of geen regen)
:/

PSN: Kidjuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
In welke game modus kan je nu de safetycar triggeren en in welke game modus niet?

Alleen in carrière? Of ook in een online championship met je matties? Dat lukt me nu net niet namelijk .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
murky123 schreef op zondag 24 september 2017 @ 10:40:
In welke game modus kan je nu de safetycar triggeren en in welke game modus niet?

Alleen in carrière? Of ook in een online championship met je matties? Dat lukt me nu net niet namelijk .
Online kan je ook safetycar krijgen alleen is het heel moeilijk meestal worden de autos onzichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:38
DerOllie schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 15:24:
[...]

Die regel ken ik, maar linkje lezen helpt in dit geval om de uitzondering te lezen:

[...]
Ik denk dat het stukje 'wet race' in je quote hier de trigger is. Een lichte regenbui valt daar niet onder.

De regels voor wat betreft afstelling hebben (of hadden) voornamelijk te maken met de rijhoogte van de auto's.
Ik heb Olav Mol twee races geleden (of in Singapore, dat weet ik niet meer zeker) horen zeggen dat de auto's in 2017 een stuk hoger op de weg liggen door de bredere en hogere banden. Dus ik denk dat daar ook een addertje onder het gras zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelmer93
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 31-05 12:27
Zojuist de quali in china gestart, zie ik dat het regent. Dus ik denk doe even de inters erop en wat denk je??? Volgens de regels mag je die band niet gebruiken.. vervolgens perst Vettel er rondjes uit die 10 seconden sneller zijn dan ik ook op supersofts....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2023
NielsD91 schreef op vrijdag 22 september 2017 @ 14:26:
Zijn er mensen die zin hebben in Championship mode voor de PS4? Hulpmiddelen mogen gebruikt worden, behalve stuur- en remhulp en de ideale lijn.

Ik ben benieuwd.
Ik maak een topic in de komende week voor de PS4 league. Hulpmiddelen zijn: medium tc, racing line and pit assists. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 13:53
Boatje schreef op maandag 25 september 2017 @ 12:43:
[...]

Ik maak een topic in de komende week voor de PS4 league. Hulpmiddelen zijn: medium tc, racing line and pit assists. :)
Klinkt goed. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook niet zelf schakel en blokkerende banden heb uitstaan. Is dit een probleem? :X

EDIT: 'blokkerende banden uitstaan', moet je mij horen! :P Ik bedoel dat ik ABS aan heb staan.

[ Voor 11% gewijzigd door NielsD91 op 25-09-2017 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Ik ben zeker geinteresseerd om online met tweakers te racen. So; count me in!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2023
NielsD91 schreef op maandag 25 september 2017 @ 14:33:
[...]

Klinkt goed. Maar ik moet heel eerlijk bekennen dat ik ook niet zelf schakel en blokkerende banden heb uitstaan. Is dit een probleem? :X

EDIT: 'blokkerende banden uitstaan', moet je mij horen! :P Ik bedoel dat ik ABS aan heb staan.
Kan een probleem zijn. Maar we beginnen maar in december dus je hebt nog tijd om wat te oefenen. Schakelen leer je wel vrij snel en ABS uitzetten vergt een beetje oefening maar zal ook wel lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RifatSahin
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 22-03-2023
Ik kom voorlopig in mijn RB niet sneller dan 1:30 in Australie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:52
Van de week F1 2017 gehaald voor de PS4 (speel met controller). De eerste paar uur had ik het erg moeilijk en leek ik meer een grasmaaier dan een formule 1 racer. ABS aan, medium TC, corners only racing line en pit assist. De moeilijkheid heb ik nu opgeschroefd tot 75 en daar zal die ook wel een tijdje blijven staan.

Erg leuk vind ik de persoonlijkheden van de rijders. Als ik Perez inhaal, dan doet ie er alles aan om terug te komen en maakt het mij zo moeilijk mogelijk. Stroll is wat gemakkelijker inhalen en doet zelf minder moeite.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Wat doen jullie om de wear een beetje binnen de perken te houden? Pas je je rijstijl aan aan je huidige status, rijd je anders in trainingen/qualifying/race? Zo zit ik nu al op 70% wear van mijn tweede MGU-H in de eerste training van de 8e ronde..
Curva schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 10:38:
Erg leuk vind ik de persoonlijkheden van de rijders. Als ik Perez inhaal, dan doet ie er alles aan om terug te komen en maakt het mij zo moeilijk mogelijk. Stroll is wat gemakkelijker inhalen en doet zelf minder moeite.
Ik zat laatst te vechten met Vandoorne. Wilde me telkens van de baan rijden :(

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
De ai is stuk ai niveau 90 en 30 merk ik geen verschil in multiplayer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Niekfct schreef op dinsdag 26 september 2017 @ 18:36:
Wat doen jullie om de wear een beetje binnen de perken te houden? Pas je je rijstijl aan aan je huidige status, rijd je anders in trainingen/qualifying/race? Zo zit ik nu al op 70% wear van mijn tweede MGU-H in de eerste training van de 8e ronde..
Ik pas mijn rijstijl niet aan. Ik wil de trainingsdoelen behalen op paars (of groen als paars niet te halen is) en verder probeer ik een goede pace te vinden.
Verder is het een kwestie van een race uitzoeken waarbij ik veel penalties incasseer, alles vervangen (of extra 'bij kopen')
Ik had bijvoorbeeld in Monaco alvast een 5e stuk van alle motoronderdelen gekocht om alvast penalties te incasseren. Na een half rondje had ik hem aan de kant gezet, want Monaco kan ik niet.

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:50

Wom

Gek genoeg vind ik de leukste modus het aanvallen van de online tijden in de time trials. Heb nog amper races gedaan. Wel goed voor mijn baan kennis :)

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 21:03

Griffendahl

Macced for life

KevinK92 schreef op maandag 25 september 2017 @ 07:49:.
Ik heb Olav Mol twee races geleden (of in Singapore, dat weet ik niet meer zeker) horen zeggen dat de auto's in 2017 een stuk hoger op de weg liggen door de bredere en hogere banden. Dus ik denk dat daar ook een addertje onder het gras zit.
Olav gaf aan dat de regenbanden in 2017 een iets grotere diameter hebben als de droog weer banden, waardoor de rijhoogte op regenbanden automatisch iets hoger is.

Ik heb gisteren ook F1 2017 aangeschaft voor de pc, speel met een Thrustmaster TX LE. Tot nu toe alleen maar practicerondjes gereden, maar heb er al zoveel meer plezier aan als vorig jaar met F1 2016 op de xbox one met een controller :)

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

• KevinK92
  • Laatst online: 16:38
Griffendahl schreef op woensdag 27 september 2017 @ 13:04:
[...]

Olav gaf aan dat de regenbanden in 2017 een iets grotere diameter hebben als de droog weer banden, waardoor de rijhoogte op regenbanden automatisch iets hoger is.
Dat was 'em, dank :)

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
Even een vraagje hier, had het eigenlijk in f1 2016 topic willen doen maar die is erg stil. Hoeveel afstellen van een stuurtje moet je eigenlijk doen of kan er liggen aan het stuurtje? Ik heb zelf een logitech momo racing force. Oud maar toendertijd het beste wat er was volgens mij.

Onlangs f1 2016 aangeschaft (f1 2017 trekt mijn macbook niet helemaal) alleen heb ik erg veel moeite om beschaafde rondetijden te rijden, zeker 15sec langzamer dan de toptijden. Echter als ik in de pauze in Utrecht bij de ziggo ebattle rij, dan rij ik redelijk ok en zit ik 3 tot 5 sec van de snelste tijd. Het rijden is daar veel solider en minder nerveus en bochten strakker te besturen. Het betreft hier volgens mij een thustmaster t300 of t500 met f1 stuur

Ik ben geen topper en rij in deze fase gewoon met de default instellingen en ook assists. Maar hoe is dat verschil nu het beste te verklaren?

3kwp pvoutput

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ook last van hoor. Ben sneller met controller op moment. Maar de ervaring met het stuur is beter. Is afstellen volgens mij, maar waar begin je.

Overigens, vandaag demo van FM7 gedaan, en dan is F1 2017 een genot met het stuur vergeleken met FM7.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Even wat foto's van tijdens de race in Spa in die retetrage McLaren :9

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kEq93HC.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/nBQmoKY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mazwZBz.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mGRWJIl.jpg

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:33
Nou na bijna een half seizoen mijn eerste SC gehad, tot nu toe is het ook super weer want regen heb ik ook nog niet gehad.

Maar die SC is wel een blamage zeg... Het duurt te lang tot de Delta in beeld komt waar je binnen moet blijven. Daarnaast komt de SC wel op een heel ongunstige plek de baan op en gaat ook geheel tegen de regels in op een verkeerd moment weer eraf.

Zo heb ik als leider in de race de SC niet gezien maar de coureurs achter mij wel, waardoor ik een voorsprong van bijna een minuut cadeau kreeg.

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Curva
De VSC klopt ook niet helemaal. De Delta komt inderdaad veel te laat. Tevens heb ik nog geen normale SC gehad.

• Griffendahl

Griffendahl

Macced for life

UltraSub schreef op woensdag 27 september 2017 @ 22:04:
Ook last van hoor. Ben sneller met controller op moment. Maar de ervaring met het stuur is beter. Is afstellen volgens mij, maar waar begin je.
Het enige dat ik afgesteld heb is de stuuruitslag van mijn Thrustmaster TX, die heb ik teruggebracht van 900 graden naar 250 graden voor F1 2017. Verder geen aanpassingen.

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Een aantal dingen vallen mij op in F1 2017:
  • Bij het uitvallen van coureurs komt er niet eens een Virtual Safety Car, laat staan een fysieke Safety Car. Heb het maar een enkele keer gehad en zit nu bij Singapore. Lijkt wel alsof het alleen geld als er in het begin een crash is.
  • Ik heb ingesteld dat, voordat de race begint, er een opwarmronde gedaan moet worden. Als ik dan aan kom rijden en iedereen naar z'n startpositie gaat, dan hoor ik snel getik, alsof het aantal RPM in een loop zit. Ben eens gaan switchen naar een andere cameramodus, en ook daar zie je het aantal RPM heel snel schommelen.

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:11
Bij race 11 inmiddels 0,0 SC/VSC maar volgens het commentaar na de race is er elke race wel een SC geweest ;)

• cfeijt
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:35
Vreemd, heb 5 races gedaan (50%) en heb al zeker 4 safety cars gehad, in rusland zelfs 2x in 1 race.

Ryzen 5800X3D + 32GB GSKILL @3600 op X570 Aorus Pro + FE 3090 + ASUS ROG OLED PG32UCDM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-07 08:48
Inmiddels na alle patches een nieuw seizoen opgestart.

Werkt prima, het wear model is echt stukken beter.

Zit alleen te hanessen met die pitlimiter.....Lastig te bepalen welk moment je de L2 knop moet indrukken om te zorgen dat je met de max. snelheid van 80 de pit induikt, maar ook weer niet te hard om een stop-and-go te vermijden.

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
Ik zit in mijn eerste seizoen met Toro Rosso (moeilijkheidsgraad 85) en heb problemen met het Spaanse circuit. Ik krijg het niet voor elkaar om bocht 3 vol gas te nemen, waardoor ik veel tijd verlies. Ik heb al verschillende setups geprobeerd, waaronder die van een van de beste F1 gamers.

Lukt het jullie om deze flatout door te komen?

[ Voor 7% gewijzigd door Joeridev op 28-09-2017 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
Joeridev schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:18:
Ik zit in mijn eerste seizoen met Toro Rosso (moeilijkheidsgraad 85) en heb problemen met het Spaanse circuit. Ik krijg het niet voor elkaar om bocht 3 vol gas te nemen, waardoor ik veel tijd verlies. Ik heb al verschillende setups geprobeerd, waaronder die van een van de beste F1 gamers.

Dat lukt mij ook niet. Ik zit toevallig ook bij Toro Rosso en reed vorige week ook dit circuit maar ik had er erg veel moeite mee. Ik had verwacht dat dit een van de circuits was waar ik het best goed zou doen aangezien ik bij andere games dit een heerlijk circuit vind, maar helaas..
Ik rij trouwens wel met de standaard setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van Olst
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn G29 stuurtje niet zichtbaar wordt in het spel Project Cars 2
Als ik naar instellingen ga ziet het spel alleen mijn Dual shock. wanneer ik naar instellingen van de PS4 ga staat het stuurtje er ook niet tussen.

Ik kijk uit naar een reactie,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:11
Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:58:
Hallo,

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn G29 stuurtje niet zichtbaar wordt in het spel Project Cars 2
Als ik naar instellingen ga ziet het spel alleen mijn Dual shock. wanneer ik naar instellingen van de PS4 ga staat het stuurtje er ook niet tussen.

Ik kijk uit naar een reactie
Die kun je eerder verwachten in het pc2 topic..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 07:58:
Hallo,

Ik kijk uit naar een reactie,
Je weet dat dit topic over F1 2017 gaat.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis van Olst
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21-03-2024
oeps sorry waar moet ik wezen dan met mijn vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aDutchCow
  • Laatst online: 03-09 16:16
Hoewel er een hoop pannekoeken zitten in het MP gedeelte van F1, zijn er af en toe races waar je echt kan racen. De beste is om achteraan te starten, het middenveld elkaar van de baan laten rijden en dat je dan kan racen.

Gister op Singapore 4 ronden lang bij iemand in zn kont gezeten, echt elke bocht geprobeerd er voorbij te komen maar geen succes.

Het laatste rechte stuk van in de laatste ronde probeer ik het buitenom omdat ik in de bocht ervoor veel meer grip had, stuurt ie naar buiten (mij waarschijnlijk niet verwacht daar). Worden we allebei ingehaald, ik heb die vent nog steeds niet ingehaald en eindig echt 5 honderdste van een seconde achter hem.

Maar man, dan kan het intens zijn zeg :P

Als het regent in mei, dan is april voorbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Dennis van Olst schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 08:39:
oeps sorry waar moet ik wezen dan met mijn vraag?
[MULTI] Project Cars 2
Ik denk dat ze je hier beter kunnen helpen ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Curva schreef op woensdag 27 september 2017 @ 08:31:
[...]

Verder is het een kwestie van een race uitzoeken waarbij ik veel penalties incasseer, alles vervangen (of extra 'bij kopen')
Ik had bijvoorbeeld in Monaco alvast een 5e stuk van alle motoronderdelen gekocht om alvast penalties te incasseren. Na een half rondje had ik hem aan de kant gezet, want Monaco kan ik niet.
Geniaal _/-\o_ Heb hetzelfde, Monaco is de enige GP waar ik hem std in bocht 1 al in de vangrail hang.

Vind dat wel zo een ellendig rotcircuit :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iantje31
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17-12-2023
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 09:45:
[...]

Geniaal _/-\o_ Heb hetzelfde, Monaco is de enige GP waar ik hem std in bocht 1 al in de vangrail hang.

Vind dat wel zo een ellendig rotcircuit :F
Monaco sla ik altijd bij voorbaad over, als ik ergens niet kan racen is het daar wel...

Steam: iantje31 | AMD Ryzen 7 5800X, 32 GB 3600MHz RAM, MSI GTX 1080 8G Gaming Edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-09 23:03
Haha mooi om te lezen, ik heb gisteren ook voor het eerst Monaco gehad en direct maar alle motoronderdelen bijbesteld. Vreemd genoeg in de quali de laatste tijd gereden, om op de grid toch op P12 te starten. Blijkbaar was ik niet de enige, en had de AI hetzelfde in gedachte.

Verder het één rondje volgehouden en toen in de vangrail geboord. Jammer voor de rivalry-punten maar wat een onwijs moeilijk circuit.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
Joeridev schreef op donderdag 28 september 2017 @ 19:18:

LIMITLESS rijdt dan ook in een Mercedes op time trial die andere specs hebben dan in career mode volgens mij.

Het is logisch dat je in een TR dan ook bocht 3 niet vol gas kan nemen. Probeer een halve seconde te liften als je halverwege de bocht bent.

Speel je trouwens ook met traction control op aan? Zo ja dan is daar je tijd verlies. De computer bepaalt voor jou je throttle zodat je niet slipt. Als je op medium speelt dan kan je eerder en harder op het gas gaan waardoor je wellicht wat tijd mee kan winnen. Ik pak met TC op medium altijd 1 seconde winst ten opzichte van TC op vol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joeridev
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11-09 13:01
dindr schreef op vrijdag 29 september 2017 @ 14:08:
[...]

LIMITLESS rijdt dan ook in een Mercedes op time trial die andere specs hebben dan in career mode volgens mij.

Het is logisch dat je in een TR dan ook bocht 3 niet vol gas kan nemen. Probeer een halve seconde te liften als je halverwege de bocht bent.

Speel je trouwens ook met traction control op aan? Zo ja dan is daar je tijd verlies. De computer bepaalt voor jou je throttle zodat je niet slipt. Als je op medium speelt dan kan je eerder en harder op het gas gaan waardoor je wellicht wat tijd mee kan winnen. Ik pak met TC op medium altijd 1 seconde winst ten opzichte van TC op vol...
Goede tip, ik ga het eens uitproberen!

• Rogierr
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-09-2024
Zijn er hier nog meer mensen bij wie de Force Feedback deels is weggevallen sinds patch 1.7? Merk dat alle steering weight verdwenen is en daardoor amper nog voel wanneer de grip van de auto's minder wordt. Stuur werkt prima met andere games.

• Mikee007
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-07 20:24
Misschien is het wat offtopic. maar ik heb vandaag een nieuwe controller gekocht.
De Speedlink Strike NX wireless controller.
Ik heb deze gekocht voor F1 2017 maar ervaar wat problemen.
Hij moet namelijk regelmatig naar de usb dongle zoeken of signaal waardoor is met me F1 bolide regelmatig in de muur beland.
Heeft iemand ervaring met dit probleem eventueel met andere controllers en hebben jullie oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hi mensen! Heb afgelopen week f1 2017 en mijn Trustmaster T300 RS ontvangen en direct wat geoefend. Heb vooral een timetrial gedaan op Malaysia.

Was benieuwd wat jullie tijden een beetje zijn om te zijn hoe slecht ik nu nog ben.

Mijn beste was 1.37.8. Ging proberen om zonder alle assists te rijden... Ik heb nog nooit zoveel rondjes gemaakt haha :+ dus daar moet ik echt op oefenen

[ Voor 5% gewijzigd door Oekol op 01-10-2017 11:27 ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:57
Ik zit op 1:34:4 IIRC maar zou een 1:33:hoog moeten kunnen halen. Geen assist. Met een Mercedes, stock setup (middelste).

Als ik begin een baan te leren check ik altijd even een onboard van de echte mannen of van de leader boards, begin dan met idealline 3D Dynamic full en zodra ik de rempunten en versnellingen van de bochten ken ga die lijn uit.

Vind dat verreweg het leukste rijden, zonder enige assist. Zet met trial ook alle on screen data uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
Card Nox schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:20:
Ik zit op 1:34:4 IIRC maar zou een 1:33:hoog moeten kunnen halen. Geen assist. Met een Mercedes, stock setup (middelste).

Als ik begin een baan te leren check ik altijd even een onboard van de echte mannen of van de leader boards, begin dan met idealline 3D Dynamic full en zodra ik de rempunten en versnellingen van de bochten ken ga die lijn uit.

Vind dat verreweg het leukste rijden, zonder enige assist. Zet met trial ook alle on screen data uit.
Kun je onboard meekijken met iemand uit de leader boards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Card Nox schreef op zondag 1 oktober 2017 @ 13:20:

Ik zag niet dat je gereageerd had vanwege geen quote. Maar dat is een mooie tijd. Denk je ook dat je een hogere tijd haalt vanwege verschil Mercedes en Red Bull of maakt dat met time trials niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Curva schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 07:52:
[...]

Kun je onboard meekijken met iemand uit de leader boards?
Ja dit heb ik wel eens gedaan volgens mij. Geen idee meer hoe precies. Wellicht als ghost inladen en dan replay bekijken of zo, zou het je niet durven zeggen maar kan het wel een keer uitzoeken (is waarschijnlijk ook makkelijk met wat Google werk te vinden).
Leoon. schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 10:09:
[...]

Ik zag niet dat je gereageerd had vanwege geen quote. Maar dat is een mooie tijd. Denk je ook dat je een hogere tijd haalt vanwege verschil Mercedes en Red Bull of maakt dat met time trials niet uit?
Even quoten dan maar :)
Dat maakt zeker wel uit, heb het niet intensief getest. Heb eerst op Spa gereden met RB en daarna eens voor de lol een Mercedes genomen, was al direct 1,4 seconden sneller in het eerste rondje. Dit was echter niet met de laatste patch dus geen idee of het verschil altijd nog ze groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Card Nox schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 11:25:
[...]

Ja dit heb ik wel eens gedaan volgens mij. Geen idee meer hoe precies. Wellicht als ghost inladen en dan replay bekijken of zo, zou het je niet durven zeggen maar kan het wel een keer uitzoeken (is waarschijnlijk ook makkelijk met wat Google werk te vinden).

[...]

Even quoten dan maar :)
Dat maakt zeker wel uit, heb het niet intensief getest. Heb eerst op Spa gereden met RB en daarna eens voor de lol een Mercedes genomen, was al direct 1,4 seconden sneller in het eerste rondje. Dit was echter niet met de laatste patch dus geen idee of het verschil altijd nog ze groot is.
Haha top thanks. Dat is leuk om te weten! Ga eens als ik thuis ben deze week Maleisië doen met de Ferrari en Mercedes. Kijken in wat voor tijden ik dan kom. Natuurlijk meenemen dat ik zelf stukje bij stukje ook steeds iets beter word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Vraagje, klopt het dat de AI wel een race kan doen zonder stops en jij zelf niet?

Reed van t weekend een race (in de regen) met Renault en kon na een goeie start van P8 naar P5. Was ik erg blij mee, had zelf nog gekozen voor een strategie met een late stop strategie, maar tot mijn verbazing eindigde ik na mijn pit stop 12e. Bijna het hele veld voor me had de race zonder stop gedaan (14 rondes)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

miekol schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 19:37:
Vraagje, klopt het dat de AI wel een race kan doen zonder stops en jij zelf niet?

Reed van t weekend een race (in de regen) met Renault en kon na een goeie start van P8 naar P5. Was ik erg blij mee, had zelf nog gekozen voor een strategie met een late stop strategie, maar tot mijn verbazing eindigde ik na mijn pit stop 12e. Bijna het hele veld voor me had de race zonder stop gedaan (14 rondes)...
In de regen mag dat. Zodra er in de regen is gereden, kan het hele bandenreglement het raam uit. Kan je je bandjes laten overleven gedurende die tijd, spaar je je een stop uit. Kan erg handig zijn! Succes :)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Racing_Reporter schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:02:
[...]

In de regen mag dat. Zodra er in de regen is gereden, kan het hele bandenreglement het raam uit. Kan je je bandjes laten overleven gedurende die tijd, spaar je je een stop uit. Kan erg handig zijn! Succes :)
Ah duidelijk, thanks! Dat had ik eerder moeten weten :+ Volgende keer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

miekol schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:49:
[...]

Ah duidelijk, thanks! Dat had ik eerder moeten weten :+ Volgende keer...
Genoeg regen in die games, no worries ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hebben jullie op je stuur alles op default of hebben jullie dingen veranderd aan de knoppen.
Bijvoorbeeld de pijltjes voor rembalans oid?

Ben hier benieuwd naar aangezien ik de perfecte instellingen nog aan het zoeken ben. Heb net mijn Trustmaster T300 RS en als jullie tips hebben hoor ik het graag. Hoe de FFB in te stellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Leoon. schreef op maandag 2 oktober 2017 @ 20:59:
Hebben jullie op je stuur alles op default of hebben jullie dingen veranderd aan de knoppen.
Bijvoorbeeld de pijltjes voor rembalans oid?

Ben hier benieuwd naar aangezien ik de perfecte instellingen nog aan het zoeken ben. Heb net mijn Trustmaster T300 RS en als jullie tips hebben hoor ik het graag. Hoe de FFB in te stellen etc.
Heb zelf ook de T300 RS. Jammer dat er niet genoeg knoppen opzitten om elke functie een afzonderlijke knop toe te bedelen. Rembalans, fuel mix etc. In die context heb ik de F1 wheel add-on gekocht. Maar das ook geen succes. Stuur ziet er echt vet uit, maar das dan ook alles. De schakelflippers vond ik ruk, klikken echt als een malle t.o.v. het std T300 stuur. De knoppen op die F1 wheel add on zijn exact hetzelfde eigenlijk als op het originele wiel.

Mijn conclusive: Voor de console heb je geen geode F1 sturen.

Andere vraag:

Gisteren seizoen 1 bij de GP van Oostenrijk aangekomen. Inmiddels heb ik mijn 3e ECU moeten vervangen.

Ik weet dat er wear problemen zijn geweest op de 25% race. Maar die zijn gepatched. Maar met een Williams nog voor halvewege seizoen al je 3e ECU moeten wisselen lijkt mij nog steeds niet OK.

Hoop dat ik het kan uitzingen tot Hongarije. Op die baan presteer ik nooit lekker, koop ik daar wel een 5e ECU etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ArnoldSmiley schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 09:39:
[...]

Heb zelf ook de T300 RS. Jammer dat er niet genoeg knoppen opzitten om elke functie een afzonderlijke knop toe te bedelen. Rembalans, fuel mix etc. In die context heb ik de F1 wheel add-on gekocht. Maar das ook geen succes. Stuur ziet er echt vet uit, maar das dan ook alles. De schakelflippers vond ik ruk, klikken echt als een malle t.o.v. het std T300 stuur. De knoppen op die F1 wheel add on zijn exact hetzelfde eigenlijk als op het originele wiel.

Mijn conclusive: Voor de console heb je geen geode F1 sturen.

Andere vraag:

Gisteren seizoen 1 bij de GP van Oostenrijk aangekomen. Inmiddels heb ik mijn 3e ECU moeten vervangen.

Ik weet dat er wear problemen zijn geweest op de 25% race. Maar die zijn gepatched. Maar met een Williams nog voor halvewege seizoen al je 3e ECU moeten wisselen lijkt mij nog steeds niet OK.

Hoop dat ik het kan uitzingen tot Hongarije. Op die baan presteer ik nooit lekker, koop ik daar wel een 5e ECU etc.
Welke concessies heb je gedaan voor knoppen op 't stuur? Ik zag dat er op hetgeen waar je het stuur aan monteert ook nog een L3 en R3 knop zit.

Dus eigenlijk welke actions zijn echt handig om op je stuur te hebben? Ik gok rembalans pijltje links en rechts of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Zojuist een nieuwe career mode gestart als tweede coureur bij McLaren-Honda. Eerste wat mij begroet bij FP1 is een fault. 5 minuten repair time, issue: lubrication fault.

F1 2017 is absoluut geen simracer maar de immersie in de McLaren Honda paddock is wel spot on!

Ben benieuwd wat dit seizoen gaat brengen. Difficulty opgeschroefd naar 110, Australia, here we come!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Zyron schreef op dinsdag 19 september 2017 @ 17:18:
Geen idee of hij hier genoemd is maar ik vond op het internet deze tip voor een ieder die moeite heeft om te bepalen wat voor hem of haar een uitdagende moeilijkheidsgraad is:

[...]

Zelf heb ik vooral moeite met bandenmanagement, omdat ik geen stuur heb en slechts een Xbox-controller.. setjes gaan er akelig snel aan helaas.
Super handig! Zit nu op 60 en zit 16 duizendste van de pole af. Morgen weer verder met testen, weet de baan ook nog niet super goed. Ik schakel handmatig en dit scheelt me soms ook wat tijd. Denk dat ik ook wel ergens rond de 65 uit kom, en anders doe ik 60. Als ik 1 heel seizoen career gedanst heb weet ik de banen ook beter en dan kan de AI ook bijv omhoog. Thanks iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
dindr schreef op woensdag 4 oktober 2017 @ 20:08:
Zojuist een nieuwe career mode gestart als tweede coureur bij McLaren-Honda. Eerste wat mij begroet bij FP1 is een fault. 5 minuten repair time, issue: lubrication fault.

F1 2017 is absoluut geen simracer maar de immersie in de McLaren Honda paddock is wel spot on!

Ben benieuwd wat dit seizoen gaat brengen. Difficulty opgeschroefd naar 110, Australia, here we come!
Ben benieuwd! Ben zelf begonnen op 85, hierbij wat punten bij elkaar gepakt en in Spa (na de zomerbreak) op 90 gezet. Denk als ik zo door ga het ook wel op 100 kan.

Merk dat je bij de start echt het meeste plekken kunt veroveren. Helaas wordt je na enkele rondes wel voorbij geknald door Haas en Torro Rosso.

Ben ook wel benieuwd of anderen hier merken dat de McLaren het erg goed doet in regen, ondanks dat ik met controller speel en TC op med en anti-lock op aan heb ik in tegenstelling tot droog weer geen kluif aan Haas en Torro Rosso en kom ik redelijk mee om plek 6 t/m 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
GAITii schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 08:53:
[...]

Ben benieuwd! Ben zelf begonnen op 85, hierbij wat punten bij elkaar gepakt en in Spa (na de zomerbreak) op 90 gezet. Denk als ik zo door ga het ook wel op 100 kan.

Merk dat je bij de start echt het meeste plekken kunt veroveren. Helaas wordt je na enkele rondes wel voorbij geknald door Haas en Torro Rosso.

Ben ook wel benieuwd of anderen hier merken dat de McLaren het erg goed doet in regen, ondanks dat ik met controller speel en TC op med en anti-lock op aan heb ik in tegenstelling tot droog weer geen kluif aan Haas en Torro Rosso en kom ik redelijk mee om plek 6 t/m 9.
Het is gisteren goed gegaan, voor zover mogelijk. In Q1 haalde ik de 17de plaats wat de team target ook was. Stond 0.300 seconden vóór Stoffel op de eerste run.

Op de tweede run in Q1 verbeterde Stoffel zijn tijd en stond ik op P18. Mijn tweede en derde run verbeterde ik niet waardoor Stoffel dan ook met 0.450 seconden voor mij stond.

Vandaag de race dan maar uitrijden. Verwacht dat ik in de eerste ronde een aantal plaatsen kan pakken maar de mid teams zullen mij zeker inhalen..

In de regen presteer ik ook veel beter. Op F1 2016 deed ik met de Renault regelmatig mee in de top 10 tijdens regenraces!

Op welke plaats sta je nu in de championship? Is dit je eerste seizoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
dindr schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 17:55:
[...]

Het is gisteren goed gegaan, voor zover mogelijk. In Q1 haalde ik de 17de plaats wat de team target ook was. Stond 0.300 seconden vóór Stoffel op de eerste run.

Op de tweede run in Q1 verbeterde Stoffel zijn tijd en stond ik op P18. Mijn tweede en derde run verbeterde ik niet waardoor Stoffel dan ook met 0.450 seconden voor mij stond.

Vandaag de race dan maar uitrijden. Verwacht dat ik in de eerste ronde een aantal plaatsen kan pakken maar de mid teams zullen mij zeker inhalen..

In de regen presteer ik ook veel beter. Op F1 2016 deed ik met de Renault regelmatig mee in de top 10 tijdens regenraces!

Op welke plaats sta je nu in de championship? Is dit je eerste seizoen?
Netjes voor dat op 110.

Ik ben bij Suzuka, 1e seizoen en sta 12e. Verwacht dat ik niet nog echt punten ga scoren en dus nog wel wat ga zakken want ik ga nog redelijk veel grid penaltys krijgen door engine / gearbox wissels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miekol

miekol

erm

Beginnersvraagje: wat is het ideale moment om op te schakelen? Als de LEDjes allemaal aan staan en het cijfer rood wordt toch? Of nét daarvoor?

En wanneer je op de radio hoort dat je de bak moet sparen, schakel je dan op voor het cijfer rood wordt of zelfs nog voor de LEDjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter

Racing_Reporter

Contentmaker

miekol schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:15:
Beginnersvraagje: wat is het ideale moment om op te schakelen? Als de LEDjes allemaal aan staan en het cijfer rood wordt toch? Of nét daarvoor?

En wanneer je op de radio hoort dat je de bak moet sparen, schakel je dan op voor het cijfer rood wordt of zelfs nog voor de LEDjes?
Je kan rijden op geluid, er zit een beep in het spel wat het optimale schakelmoment aangeeft. Optisch weet ik het niet uit m'n hoofd, though. Sparen = minder snel terugschakelen, en/of eerder opschakelen, voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl

Griffendahl

Macced for life

Zo, gisteren mijn eerste race gereden van het kampioenschap. Niveau 70, in de Renault een goede kwali gedaan en op een langzaam drogende baan opgerukt naar de 3e plek. Na als eerste gestopt te zijn voor super softs kon ik de stap naar de tweede plaats maken.

Toen bleek mijn verbruik schijnbaar moest ik terug naar lean, begonnen met shortshiften... Rondje voor de finish stilgevallen.

Behoorlijke deceptie natuurlijk na een hartstikke sterke race. Maar wel wat vragen, omdat mijn stuur (Thrustmaster TX) niet juist gemapt is qua knoppen (moet nog uitzoeken waarom), was het tijdens de race niet te vinden waar ik mijn engine mode in moest stellen. Ook niet druk over gemaakt omdat ik in 2016 nog nooit zonder brandstof gestaan heb...

Is dit anders in 2017 of komt dit omdat ik nu zelf schakel met stuur ipv met de controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Griffendahl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:34:
Zo, gisteren mijn eerste race gereden van het kampioenschap. Niveau 70, in de Renault een goede kwali gedaan en op een langzaam drogende baan opgerukt naar de 3e plek. Na als eerste gestopt te zijn voor super softs kon ik de stap naar de tweede plaats maken.

Toen bleek mijn verbruik schijnbaar moest ik terug naar lean, begonnen met shortshiften... Rondje voor de finish stilgevallen.

Behoorlijke deceptie natuurlijk na een hartstikke sterke race. Maar wel wat vragen, omdat mijn stuur (Thrustmaster TX) niet juist gemapt is qua knoppen (moet nog uitzoeken waarom), was het tijdens de race niet te vinden waar ik mijn engine mode in moest stellen. Ook niet druk over gemaakt omdat ik in 2016 nog nooit zonder brandstof gestaan heb...

Is dit anders in 2017 of komt dit omdat ik nu zelf schakel met stuur ipv met de controller?
Ik heb de MFD (Multi Function Display) gemapt op een knop. Daarme wissel je snel door verschillende menus. Met de pijltjes kan je dan browsen naar fuel mix. Die laat ik daar lekker op staan waardoor je vrij snel in de race van mixture kan veranderen door pijltje rechts of links te drukken... Vrij eenvoudig als je die knopjes op je stuur hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Racing_Reporter schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:20:
[...]

Je kan rijden op geluid, er zit een beep in het spel wat het optimale schakelmoment aangeeft. Optisch weet ik het niet uit m'n hoofd, though. Sparen = minder snel terugschakelen, en/of eerder opschakelen, voor zover ik weet.
Hm die biep nog nooit gehoord. Eens op letten..

Weet iemand dit;
Laatst zei iemand hier in het forum als die time trials gaat doen eerst snelle rondes terug kijkt van mensen in de top 10. Ik wil dat dus ook doen, maar ik vind nergens maar dan ook nergens op de PS4 waar dat mogelijk is. Kan 'm als ghost zetten maar dan ben ik ze naar 5 bochten kwijt en ik ben juist benieuwd hoe ze de chicane voor 't rechte stuk in Barcelona nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Laatst online: 19:30
Griffendahl schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:34:

Heb je ook alle practice programs gedaan?
Hij berekent nu dmv die programs beter je verwachte brandstof gebruik, dus altijd voor de race ff bijstellen hoeveel brandstof je mee wil nemen(standaard geloof ik zoveel als ze verwachten dat je gebruikt, dus een iets agressievere rijstijl tijdens de race en je komt te kort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Racing_Reporter schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 20:20:
[...]

Moet je die biep aanzetten? Ik hoor hem echt nooit behalve dat m'n motor te hoog in te toeren zit. Heb 't direct even getest. Ik weet ook niet wanneer ik 't best kan schakelen :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11-09 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Leoon. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 08:11:
[...]

Moet je die biep aanzetten? Ik hoor hem echt nooit behalve dat m'n motor te hoog in te toeren zit. Heb 't direct even getest. Ik weet ook niet wanneer ik 't best kan schakelen :(
Schakelen als alle leds aan staan. Eventueel wat eerder als je een moeilijke exit hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Leoon. schreef op donderdag 5 oktober 2017 @ 22:48:
[...]
Laatst zei iemand hier in het forum als die time trials gaat doen eerst snelle rondes terug kijkt van mensen in de top 10. Ik wil dat dus ook doen, maar ik vind nergens maar dan ook nergens op de PS4 waar dat mogelijk is. Kan 'm als ghost zetten maar dan ben ik ze naar 5 bochten kwijt en ik ben juist benieuwd hoe ze de chicane voor 't rechte stuk in Barcelona nemen :+
Ik zei dat. Heb toevallig 2 dagen terug het nog een keer geprobeerd in Time Trial maar ook niet gevonden. Vraag me af of ik het dan 'gedroomd' heb of dat ik het op Youtube heb gezien en toen ben gaan rijden. Op Youtube kun je in ieder geval genoeg zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
Card Nox schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:04:
[...]

Ik zei dat. Heb toevallig 2 dagen terug het nog een keer geprobeerd in Time Trial maar ook niet gevonden. Vraag me af of ik het dan 'gedroomd' heb of dat ik het op Youtube heb gezien en toen ben gaan rijden. Op Youtube kun je in ieder geval genoeg zien.
@Leoon.

YouTube: F1 2017 SPAIN HOTLAP + SETUP (1:17.750)

Zie TRL limitless, de snelste coureur online. Scoort vaak nummer 1 op time trials.

Momentum en lef plus veel kerb op de laatste chicane.

@ hierboven.

Je moet inderdaad de biep aanzetten in de settings om deze te horen.

Verder kan je het best in de bochten short shiften, dus de biep negeren om betere exits te scoren.

Je kan liever je momentum gebruiken door te short shiften en hiermee vooruit te hollen dan te liften waarmee je kostbare ,100 of ,010 seconden verliest.

[ Voor 8% gewijzigd door dindr op 06-10-2017 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

dindr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

@Leoon.

YouTube: F1 2017 SPAIN HOTLAP + SETUP (1:17.750)

Zie TRL limitless, de snelste coureur online. Scoort vaak nummer 1 op time trials.

Momentum en lef plus veel kerb op de laatste chicane.

@ hierboven.

Verder kan je het best in de bochten short shiften, dus de biep negeren om betere exits te scoren.

Je kan liever je momentum gebruiken door te short shiften en hiermee vooruit te hollen dan te liften waarmee je kostbare ,100 of ,010 seconden verliest.
Top, ga eens even in de settings neuzen zo dan. d:)b

Wat bedoel je met short shiften? In een bocht eerder een versnelling omhoog? Dan neem je toch - lijkt mij- minder snelheid mee dan dat je in een versnelling lager zit maar hoger in de toeren?

Edit: top het biepje gevonden en dat rijdt toch wel fijn. Heb met de rb6 een 1.21,9 gereden. Was 5 tiende onder de nr 2. Dus ga zo even de AI naar 69 zetten. En dan als dat ook nog goed gaat gewoon seizoen beginnen in de Renault. PALMER er uit bonjouren:)

[ Voor 11% gewijzigd door Oekol op 06-10-2017 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl

Griffendahl

Macced for life

lennertvdkort schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 00:31:
[...]

Heb je ook alle practice programs gedaan?
Hij berekent nu dmv die programs beter je verwachte brandstof gebruik, dus altijd voor de race ff bijstellen hoeveel brandstof je mee wil nemen(standaard geloof ik zoveel als ze verwachten dat je gebruikt, dus een iets agressievere rijstijl tijdens de race en je komt te kort)
Mistte die programma's al zoals ik ze kende in F1 2016. Misschien maar ff kijken of daar iets mis gegaan is. Vanavond maar eens opnieuw beginnen.

Maarruh meer brandstof meenemen? Brandstof is toch gewoon restricted tot 105kg max in 2017?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Leoon. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 11:55:
[...]

Top, ga eens even in de settings neuzen zo dan. d:)b

Wat bedoel je met short shiften? In een bocht eerder een versnelling omhoog? Dan neem je toch - lijkt mij- minder snelheid mee dan dat je in een versnelling lager zit maar hoger in de toeren?

Edit: top het biepje gevonden en dat rijdt toch wel fijn. Heb met de rb6 een 1.21,9 gereden. Was 5 tiende onder de nr 2. Dus ga zo even de AI naar 69 zetten. En dan als dat ook nog goed gaat gewoon seizoen beginnen in de Renault. PALMER er uit bonjouren:)
Eerder omhoog shiften zodat je power lager in de bocht zit waardoor je snelheid ideaal is.

Door hoog in de toeren te zitten in bijvoorbeeld de 4de versnelling kan je sneller accelereren wat soms resulteert in teveel snelheid in de bocht. In situatie x is het dan beter om lager in versnelling 5 te zitten bijvoorbeeld.

Als je de videos van TRL bekijkt geeft die precies aan wanneer je moet short shiften om ideaal de bocht door te komen...

Short shiften is trouwens je laatste optimalisatieslag om je ronde tijd te verbeteren na het vinden van alle ideale rempunten en racelijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
Griffendahl schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

Mistte die programma's al zoals ik ze kende in F1 2016. Misschien maar ff kijken of daar iets mis gegaan is. Vanavond maar eens opnieuw beginnen.

Maarruh meer brandstof meenemen? Brandstof is toch gewoon restricted tot 105kg max in 2017?
Als je de fuel usage training doet kan je goed of optimaal scoren. Als het je lukt om optimaal te scoren dan schrijft de team een hoeveelheid kilos brandstof voor aan het begin van de race.

Ik had bijvoorbeeld op australie goed gescoord en kreeg een allocation van 104,5 kilo. Je kan hier iig mee spelen vóór de race in de race strategy menu.

Thats it..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
dindr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:47:
[...]

Als je de fuel usage training doet kan je goed of optimaal scoren. Als het je lukt om optimaal te scoren dan schrijft de team een hoeveelheid kilos brandstof voor aan het begin van de race.

Ik had bijvoorbeeld op australie goed gescoord en kreeg een allocation van 104,5 kilo. Je kan hier iig mee spelen vóór de race in de race strategy menu.

Thats it..
Ja, alleen klopt die allocation niet heel erg bij mij. Doe de fuel savings training wel, maar dan nog kom ik brandstof te kort met een hele race op setting 2 en moet ik switchen naar lean.

Wat ik nu doe is een x aantal kg brandstof extra meenemen. Extra gewicht lijk je niks van te merken.
Met de setting op rich ga ik trouwens als de brandweer. Ideaal om het laatste gedeelte van de race mee te spelen als mijn banden op beginnen te raken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

dindr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Eerder omhoog shiften zodat je power lager in de bocht zit waardoor je snelheid ideaal is.

Door hoog in de toeren te zitten in bijvoorbeeld de 4de versnelling kan je sneller accelereren wat soms resulteert in teveel snelheid in de bocht. In situatie x is het dan beter om lager in versnelling 5 te zitten bijvoorbeeld.

Als je de videos van TRL bekijkt geeft die precies aan wanneer je moet short shiften om ideaal de bocht door te komen...

Short shiften is trouwens je laatste optimalisatieslag om je ronde tijd te verbeteren na het vinden van alle ideale rempunten en racelijnen.
Ik deed eerst dus normaal rijden met alleen maar rb6 en dan zat ik op AI 65 5 tiende er onder. Nu had ik m'n DLC code ingevuld en ben ik met die McLaren gaan rijden (iedereen in 't veld zelfwerkzaamheid auto's) op AI 69 en zat ik er 2 seconden onder?! Nu even sportschool en daarna weer met de rb6 proberen, want dit verschil is zo groot dat ik het haast ik geloof. :+

In de McLaren overigens voor het eerst 'short liften' gedaan. Maar dan nog. Het verschil is immens.

[ Voor 4% gewijzigd door Oekol op 06-10-2017 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 13:59:
[...]

Ja, alleen klopt die allocation niet heel erg bij mij. Doe de fuel savings training wel, maar dan nog kom ik brandstof te kort met een hele race op setting 2 en moet ik switchen naar lean.

Wat ik nu doe is een x aantal kg brandstof extra meenemen. Extra gewicht lijk je niks van te merken.
Met de setting op rich ga ik trouwens als de brandweer. Ideaal om het laatste gedeelte van de race mee te spelen als mijn banden op beginnen te raken.
Tsjah, je kan ook inderdaad niet een hele race op normal usage rijden tenzij je veel meeneemt vanaf het begin.

Een beetje variatie tussen lean en normal en rich zorgt er vaak al voor dat je de race er makkelijk uit rijd.

@Leoon.

Dus werkt het nou wel of niet :P ?

-------------------------------

Race update 1 met McLaren @ 110 difficulty

Qualy:

P18 / Vandoorne P17

Race result:

P1:HAM
P2: BOT
P3: SAI

Ik op P13 en Vandoorne op P14.

Leuke race met wat regen halverwege.

Stond op P11 halverwege de tweede ronde. Na veel gevechten te hebben gehad met Kvyat toch maar besloten om te gaan liften.

Kon het wel proberen uit te vechten met de mid pack aangezien ik in de eerste sector echt heel snel ben t.o.v. de mid pack jongens.

Pak in sector één ongeveer 0,3 seconde op de concurrentie maar net voorbij de Clark Chicane zie je dat de Renault en Ferrari PU van Torro Rosso en Haas gewoon VEEEL sneller zijn. De gap wordt dan gevaarlijk klein tot 0,1 seconden. In sector drie bij de laatste bocht (Prost) ben ik ook wel subliem en kan ik de jongens nog wel achterwege laten, zelfs met DRS.

Ondanks dit alles durfde ik het niet meer aan om wheel to wheel te gaan met KVYAT en Grosjean in bocht 11 / 12. Wou de auto heel naar de finish rijden.

Fair enough, P13. P17 zou het effectief zijn geweest als VET, RAI, GRO en MAG niet uit waren gevallen.

Ferrari PU FTW!

China update volgt snel!

Kom op jongens, wil jullie ook horen!

Hoe gaat het hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Bij mij gaat het uitstekend. Rijd dit seizoen met Williams als teammate van Stroll.

Alle assists uit, behalve TC op medium. AI difficulty op 75, vind ik mooi zat om het leuk te houden.

Seizoen gaat lekker an sich; 2 x een podium gescoord. Nu inmiddels bij Spa aanbeland.

Gister kwali gedaan, 7e plek in de regen. Vanavond GP rijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lennertvdkort
  • Laatst online: 19:30
Griffendahl schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 12:57:
[...]

ja ik rij 25% races, maar kan meestal een stuk meer brandstof meenemen omdat ik blijkbaar zuinig aan doe. Ik neem meestal iets meer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Op welke settings spelen jullie eigenlijk qua assists? Exact zoals in het echt (lees: Traction Control uit, ABS uit, playback uit (duh)). Enneh, in het echt staat er helemaal niks aan toch?

Zit eraan te denken om een keer een poging te wagen in Utrecht, maar als ik constant zit te oefenen met TC, ABS etc, dan heeft het natuurlijk ook weinig zin.

Ik speel op pc trouwens.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 06-10-2017 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

dindr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 14:56:
[...]

Tsjah, je kan ook inderdaad niet een hele race op normal usage rijden tenzij je veel meeneemt vanaf het begin.

Een beetje variatie tussen lean en normal en rich zorgt er vaak al voor dat je de race er makkelijk uit rijd.

@Leoon.

Dus werkt het nou wel of niet :P ?

-------------------------------

Race update 1 met McLaren @ 110 difficulty

Qualy:

P18 / Vandoorne P17

Race result:

P1:HAM
P2: BOT
P3: SAI

Ik op P13 en Vandoorne op P14.

Leuke race met wat regen halverwege.

Stond op P11 halverwege de tweede ronde. Na veel gevechten te hebben gehad met Kvyat toch maar besloten om te gaan liften.

Kon het wel proberen uit te vechten met de mid pack aangezien ik in de eerste sector echt heel snel ben t.o.v. de mid pack jongens.

Pak in sector één ongeveer 0,3 seconde op de concurrentie maar net voorbij de Clark Chicane zie je dat de Renault en Ferrari PU van Torro Rosso en Haas gewoon VEEEL sneller zijn. De gap wordt dan gevaarlijk klein tot 0,1 seconden. In sector drie bij de laatste bocht (Prost) ben ik ook wel subliem en kan ik de jongens nog wel achterwege laten, zelfs met DRS.

Ondanks dit alles durfde ik het niet meer aan om wheel to wheel te gaan met KVYAT en Grosjean in bocht 11 / 12. Wou de auto heel naar de finish rijden.

Fair enough, P13. P17 zou het effectief zijn geweest als VET, RAI, GRO en MAG niet uit waren gevallen.

Ferrari PU FTW!

China update volgt snel!

Kom op jongens, wil jullie ook horen!

Hoe gaat het hier?
Nou 2 seconden er onder. Dus ja het werkt! Alleen slag om de arm, omdat ik nu in een andere auto reed, de oude dlc McLaren, en dacht misschien maakt dat ook uit. Maar als dat niet zo is kan de moeilijkheidsgraad zelfs hoger dan 69.

Misschien is het leuk om mensen hier toe te voegen op PSN. Kunnen we wellicht ooit met tweakers een race doen. Maandelijks wellicht. Met de betere goden en mindere goden in 1 grid. Net zoals in 't echhie. En vind leuk om tijden met jullie te vergelijken ipv met de wereld.

Mijn PSN is leoon16 d:)b

BTW @dindr toro rosso heeft toch Renault PU en niet Ferrari ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dindr
Leoon. schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:32:
[...]

Nou 2 seconden er onder. Dus ja het werkt! Alleen slag om de arm, omdat ik nu in een andere auto reed, de oude dlc McLaren, en dacht misschien maakt dat ook uit. Maar als dat niet zo is kan de moeilijkheidsgraad zelfs hoger dan 69.

Misschien is het leuk om mensen hier toe te voegen op PSN. Kunnen we wellicht ooit met tweakers een race doen. Maandelijks wellicht. Met de betere goden en mindere goden in 1 grid. Net zoals in 't echhie. En vind leuk om tijden met jullie te vergelijken ipv met de wereld.

Mijn PSN is leoon16 d:)b

BTW @dindr toro rosso heeft toch Renault PU en niet Ferrari ?
Yep Renault inderdaad. Ik zeg hier boven ook dat de Renault en Ferrari PU te veel inlopen op rechte stukken :'(

Kan helaas niet mee doen op de PS4 speel op de PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-07 23:57
Volgens mij wordt de fuel toegewezen op basis van je resultaten uit de race simulation. Als je daar rijdt zoals je de races ook rijdt kom ik altijd goed uit. Heb ooit eens de fout gemaakt door die simulation helemaal op rich te rijden, toen was m'n auto wel heel erg zwaar afgetankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 15:18:
Op welke settings spelen jullie eigenlijk qua assists? Exact zoals in het echt (lees: Traction Control uit, ABS uit, playback uit (duh)). Enneh, in het echt staat er helemaal niks aan toch?

Zit eraan te denken om een keer een poging te wagen in Utrecht, maar als ik constant zit te oefenen met TC, ABS etc, dan heeft het natuurlijk ook weinig zin.

Ik speel op pc trouwens.
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Kan iemand mij eens uitleggen waarom als ik in de auto zit niks in de buitenspiegels zie :?

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Ik speel met TC, ABS uit. Ik heb wel de racelijn en flashbacks aan staan, ik ken niet ieder circuit, en wil af en toe een foutje maken en dan wil ik niet alles verkloot hebben.

Time trials doe ik met welke race er in het seizoen ook is, en dan zet ik de racelijn na 10 rondes ook uit. Schakelen laat ik de playstation doen, ik kom niet rond op die controller met mijn vinger zo vaak, dan heb ik na 2 rondes kramp in mijn duim.

De moeilijkheidsgraad staat op 85 nu.

Dit wel met controller, dus rondkomen is wel spannend soms, maar een beetje uitdaging maakt het leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheSebastiaan
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 25-09-2021
Pierre schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:18:
Kan iemand mij eens uitleggen waarom als ik in de auto zit niks in de buitenspiegels zie :?
Staan je settings wel hoog genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Inmiddels gevonden waar ik een ander moest aanpassen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 11-09 15:18
Vandaag maar eens gekocht, ik denk dat doe ik wel even. Dat viel tegen :X Morgen maar wat assists aanzetten en de difficulty terug schroeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tiekstra schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 16:59:
ooit eens de fout gemaakt door die simulation helemaal op rich te rijden, toen was m'n auto wel heel erg zwaar afgetankt.
Ja, alleen merk ik in de race niet het verschil in gewicht. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
dindr schreef op vrijdag 6 oktober 2017 @ 10:55:
[...]

@Leoon.

Audio Settings en iets van Upshift Beep oid heb ik aangezet. Hoor het biepje echter niet. Zie ook nergens een setting het harder te zetten. Moet ik nog ergens iets veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op zondag 8 oktober 2017 @ 20:23:
Vandaag maar eens gekocht, ik denk dat doe ik wel even. Dat viel tegen :X Morgen maar wat assists aanzetten en de difficulty terug schroeven :P
Ik adviseer je om de assists uit te schakelen en de difficulty wat omlaag doen. Manual gears, TC en ABS uit heb je namelijk zo onder de knie! Geleidelijk gas geven en remmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Jurgen schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:23:
Ik speel met TC, ABS uit. Ik heb wel de racelijn en flashbacks aan staan, ik ken niet ieder circuit, en wil af en toe een foutje maken en dan wil ik niet alles verkloot hebben.

Time trials doe ik met welke race er in het seizoen ook is, en dan zet ik de racelijn na 10 rondes ook uit. Schakelen laat ik de playstation doen, ik kom niet rond op die controller met mijn vinger zo vaak, dan heb ik na 2 rondes kramp in mijn duim.

De moeilijkheidsgraad staat op 85 nu.

Dit wel met controller, dus rondkomen is wel spannend soms, maar een beetje uitdaging maakt het leuk.
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:32:
Ik adviseer je om de assists uit te schakelen en de difficulty wat omlaag doen. Manual gears, TC en ABS uit heb je namelijk zo onder de knie! Geleidelijk gas geven en remmen!
Alles uit is dus hoe het in het eggie ook gaat? Ik ben F1 fan maar heb het Olav Mol er nog niet over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:27

Sherlock

No Shit

Is dit spel ook te spelen met alleen een controller? Dus zonder stuur en pedalen? Is er zo'n soort automatische setting? Of is dat niet te doen?

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Sherlock schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:36:
Is dit spel ook te spelen met alleen een controller? Dus zonder stuur en pedalen? Is er zo'n soort automatische setting? Of is dat niet te doen?
Ja dat is wel te doen hoor. Heb f1 2015 altijd gespeeld zonder stuur. Heb nu upgrade gedaan naar stuur en wil nooit meer terug. Maar soms bij vrienden nog wel eens alleen controller, dit werkt gewoon prima :)
Pierre schreef op zaterdag 7 oktober 2017 @ 19:18:
Ik zag dat je het inmiddels gevonden had, wat heb je aangepast? Ik zie om de vage reden soms ook niet mijn spiegels als ik cockpit (?) view heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Leoon. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:40:
[...]
Ik zag dat je het inmiddels gevonden had, wat heb je aangepast? Ik zie om de vage reden soms ook niet mijn spiegels als ik cockpit (?) view heb.
Ik had het er even bij moeten vermelden maar in de Camera Options (Field of View) op 1.00 gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Laatst online: 11-09 15:18
Verwijderd schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:32:
[...]

Ik heb momenteel alle assists uit behalve pitlane assists (die echt zwaar kut is in Australië, ging zonder waarschuwing vlak voor de bocht de assist uit en ging ik rechtdoor het grind in :X ). Difficulty op 70%, manual gear zonder suggestie en heb Sainz als teamgenoot.

Alle sessies op 100% overigens, maar dat ga ik terug schroeven. Wel leuk om zelf wat te oefenen en het rijden onder de knie te krijgen, maar een dik uur FP1 is me wat teveel.

Rondetijden zitten dik 7 seconden ofzo onder P19 terwijl Sainz P6 reed :X

[ Voor 15% gewijzigd door FastFred op 09-10-2017 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jurgen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-09 20:22
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:35:
[...]

[...]

Alles uit is dus hoe het in het eggie ook gaat? Ik ben F1 fan maar heb het Olav Mol er nog niet over gehoord.
In het echt hebben ze inderdaad ook geen TC, en ABS, en schakelen doen de heren coureurs ook zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Jurgen schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:59:
In het echt hebben ze inderdaad ook geen TC, en ABS, en schakelen doen de heren coureurs ook zelf
Had ABS en TC altijd aan staan en op full moet ik zeggen. Voel me nu best een noob, maar ach, heb ik in ieder geval weer wat om te leren... Schakelen deed en ik wel zelf (flippers) en de rest van de assists stonden ook uit.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste