[Multi] F1 2017 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:38

Oekol

waka waka hey hey

Pierre schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:44:
[...]

Ik had het er even bij moeten vermelden maar in de Camera Options (Field of View) op 1.00 gezet :)
Top, ik had dat menuutje inderdaad ook gevonden maar nog geen tijd er voor gehad om er mee te spelen. Zal eens kijken of dit het bij mij ook verhelpt. Het is natuurlijk raar om netzoals die coureurs in de auto te zitten -de juiste view te hebben wat zij ook zien- en dan niet de spiegels kunnen zien 8)7

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-09 10:43
Zijn er hier nog meer mensen die met controller spelen en handmatig schakelen? Dit lijkt me echt lastig op punten bij het aanremmen voor een bocht om vervolgens ook nog eens te denken aan terugschakelen.

Steam: GAITii | PSN: GAITii | 3DS FC: 0361-7487-5231

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 11:31
GAITii schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:51:
Zijn er hier nog meer mensen die met controller spelen en handmatig schakelen? Dit lijkt me echt lastig op punten bij het aanremmen voor een bocht om vervolgens ook nog eens te denken aan terugschakelen.
Met controller is dat erg lastig idd. Bij een stuur wordt een deel van je controle door je voeten overgenomen. Hierdoor komt er plek vrij voor het schakelen met je handen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

FastFred schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Ik heb momenteel alle assists uit behalve pitlane assists (die echt zwaar kut is in Australië, ging zonder waarschuwing vlak voor de bocht de assist uit en ging ik rechtdoor het grind in :X ). Difficulty op 70%, manual gear zonder suggestie en heb Sainz als teamgenoot.

Alle sessies op 100% overigens, maar dat ga ik terug schroeven. Wel leuk om zelf wat te oefenen en het rijden onder de knie te krijgen, maar een dik uur FP1 is me wat teveel.

Rondetijden zitten dik 7 seconden ofzo onder P19 terwijl Sainz P6 reed :X
Even dat we elkaar begrijpen: 7 seconden er onder, dus je bent 7 seconden senller dan diegene op P19 right?

Welke plek ben je dan tov je teammaatje Sainz?
Anonymoussaurus schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 14:06:
[...]

Had ABS en TC altijd aan staan en op full moet ik zeggen. Voel me nu best een noob, maar ach, heb ik in ieder geval weer wat om te leren... Schakelen deed en ik wel zelf (flippers) en de rest van de assists stonden ook uit.
Toen ik mijn stuur kreeg vorig week dacht ik ook 'ff' zonder alle assists rondjes te kunnen rijden. De enige rondjes die ik reed, waren om m'n as. Maar na heel wat uren er in te hebben gestoken zit ik nu op: Pit assist ja (nog niet meer kunnen oefen uberhaupt), schakelen met de flippers, verder TC op low, geen ABS of remhulp. En het gaat echt al veel en veel beter. Door al die assist denk je dat je auto aan t asfalt kleeft, wat uiteraard niet helemaal zo is..

Dus op een gegeven moment snap je (na 15x gespind te zijn op hetzelfde rechte stuk, of dezelfde bocht) dat je naar mate je je stuur steeds iets rechter doet je het gaspedaal iets verder in kan drukken steeds.

Hoop rustig op te klimmen naar geen assists in de komende maanden 8)

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Leoon. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Even dat we elkaar begrijpen: 7 seconden er onder, dus je bent 7 seconden senller dan diegene op P19 right?

Welke plek ben je dan tov je teammaatje Sainz?
Eeeh, nee. Slecht verwoord zie ik, ik reed P20 en reed in de training 7 seconden langzamer dan P19, terwijl er best een paar foutloze rondjes bij zaten.

De difficulty moet omlaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

FastFred schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:54:
[...]

Eeeh, nee. Slecht verwoord zie ik, ik reed P20 en reed in de training 7 seconden langzamer dan P19, terwijl er best een paar foutloze rondjes bij zaten.

De difficulty moet omlaag
Ah zo. Had je toevallig in dit topic gelezen hoe je de AI perfect kan instellen op jouw eigen niveau? Ik heb het gebruikt en het werkt echt super goed. Tijden zijn matchend met je teammaat, en het is zeker uitdagend. Vanaf daar kun je verder bouwen aan een hoger niveau

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Leoon. Ik kon zelfs niet onder de delta rijden voor die bandenslijtage proef....

[ Voor 3% gewijzigd door FastFred op 09-10-2017 16:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

FastFred schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:01:
@Leoon. Ik kon zelfs niet onder de delta rijden voor die bandenslijtage proef....
Kijk hier even naar dan. Dan maakt het je daarna weer competetiever en dat betekent meer fun.
Is gepost door @Zyron waarvoor hulde.
Finding the right AI difficulty for the beginning of your Career.
This year we have a far greater range of AI difficulty settings than before, 110 in total.
That can be a little intimidating but thanks to the addition of Spec Racing and Classic F1 cars we can run a quick test to match our driving pace to that of the AI drivers, resulting in closer racing and more realistic results based on your car's performance level.
Head to Grand Prix mode and select Catalunya with short Qualifying.
Choose the 2010 Red Bull RB6 and change the Class setting to Spec Racing.
Do your Qualifying Session with the default setup.
As everybody's in the same car, the only difference is driver/AI skill.
When I did this I kept running the Qualifying at different AI levels so that my time would match Pole Position as close as possible (I eventually settled on 65%).
What I found was that when I started my Career (Red Bull) I would match the pace of my team-mate (Verstappen) in Qualifying and Races.
This ultimately meant that whenever I was hitting the times of Ferrari/Mercedes I knew I was doing really well in that session, and to maintain that level I'd have to push harder on each successive lap. The battles I have had in the Career have been enjoyable so far purely because the AI feels "just right" for my pace level and the results are fair.

Bron: http://forums.codemasters...17-tips-and-tricks-thread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
@Leoon. Thx! Helaas woensdag op z'n vroegst pas proberen. Krijg morgen eindelijk mijn vaste opbergkast gebouwd en moet vanavond de kamer leeg halen, incl. de race setup :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

FastFred schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:12:
@Leoon. Thx! Helaas woensdag op z'n vroegst pas proberen. Krijg morgen eindelijk mijn vaste opbergkast gebouwd en moet vanavond de kamer leeg halen, incl. de race setup :'(
Ah dat is al in twee dagen, geen man over boord! Je gaat er veel plezier aan beleven in ieder geval. De belangrijkste tip die mij is meegegeven voor racespellen in het algemeen is: baan leren kennen.

Als je niet weet dat je in bocht X vol gas kan, zul je daar altijd tienden tot seconden laten liggen.

Succes in ieder geval!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:57
Leoon. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 15:51:
[...]

Dus op een gegeven moment snap je (na 15x gespind te zijn op hetzelfde rechte stuk, of dezelfde bocht) dat je naar mate je je stuur steeds iets rechter doet je het gaspedaal iets verder in kan drukken steeds.
Volg anders de racing school van iRacing.
In een van de eerste lessen zit wel een leuk 'ezelsbruggetje'.

Je moet je voorstellen dat er een touwtje tussen de onderkant van je stuur en je gaspedaal / rempedaal zit.
Dit betekend dat je met stuur rechtuit vol gas en rem bereik hebt.
Zodra je gaat sturen gaat het touwtje omhoog en krijg je minder gas en rem bereik om zo overstuur en onderstuur te voorkomen.

Daarnaast worden er ook basics uitgelegd zoals waarom je over en onderstuur hebt dmv de verschillende krachten (acceleratie, rem, sturen) die er op de banden komen te staan en je deze drie krachten moet optellen en dat deze som de max niet moet overschrijden.
Leoon. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:24:
[...]

Ah dat is al in twee dagen, geen man over boord! Je gaat er veel plezier aan beleven in ieder geval. De belangrijkste tip die mij is meegegeven voor racespellen in het algemeen is: baan leren kennen.

Als je niet weet dat je in bocht X vol gas kan, zul je daar altijd tienden tot seconden laten liggen.

Succes in ieder geval!
sidenote: dit verschilt per auto, zelfs auto setup en weer op dezelfde baan.

[ Voor 21% gewijzigd door Card Nox op 09-10-2017 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Card Nox schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:26:
[...]

Volg anders de racing school van iRacing.
In een van de eerste lessen zit wel een leuk 'ezelsbruggetje'.

Je moet je voorstellen dat er een touwtje tussen de onderkant van je stuur en je gaspedaal / rempedaal zit.
Dit betekend dat je met stuur rechtuit vol gas en rem bereik hebt.
Zodra je gaat sturen gaat het touwtje omhoog en krijg je minder gas en rem bereik om zo overstuur en onderstuur te voorkomen.

Daarnaast worden er ook basics uitgelegd zoals waarom je over en onderstuur hebt dmv de verschillende krachten (acceleratie, rem, sturen) die er op de banden komen te staan en je deze drie krachten moet optellen en dat deze som de max niet moet overschrijden.

[...]

sidenote: dit verschilt per auto, zelfs auto setup en weer op dezelfde baan.
Zal het eens gaan checken, klinkt goed. Vooral dit soort informatie nodig bij Assetto Corsa, F1 2017 is toch een pak makkelijker dan die eerste d:)b

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
Leoon. schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 16:39:
[...]

Zal het eens gaan checken, klinkt goed. Vooral dit soort informatie nodig bij Assetto Corsa, F1 2017 is toch een pak makkelijker dan die eerste d:)b
Ben ik het helemaal mee eens, dat was voor mij ook de aanleiding ze te gaan kijken.
Altijd als ik F1 heb gedaan en direct door naar AC ga vlieg ik de eerste bocht royaal van de baan.

iRacing Driving School

@ 2:54: YouTube: iRacing.com Driving School Chapter 2B: Vehicle Dynamics

[ Voor 13% gewijzigd door Card Nox op 09-10-2017 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Card Nox schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 17:37:
[...]

Ben ik het helemaal mee eens, dat was voor mij ook de aanleiding ze te gaan kijken.
Altijd als ik F1 heb gedaan en direct door naar AC ga vlieg ik de eerste bocht royaal van de baan.

iRacing Driving School

@ 2:54: YouTube: iRacing.com Driving School Chapter 2B: Vehicle Dynamics
Haha ja dat zal wel! Heb ik weer iets te kijken, nice. Ken je filmpjes van 'viperconcept'? Kan ik ook van genieten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

FastFred schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 13:52:
[...]

Ik heb momenteel alle assists uit behalve pitlane assists (die echt zwaar kut is in Australië, ging zonder waarschuwing vlak voor de bocht de assist uit en ging ik rechtdoor het grind in :X ). Difficulty op 70%, manual gear zonder suggestie en heb Sainz als teamgenoot.

Alle sessies op 100% overigens, maar dat ga ik terug schroeven. Wel leuk om zelf wat te oefenen en het rijden onder de knie te krijgen, maar een dik uur FP1 is me wat teveel.

Rondetijden zitten dik 7 seconden ofzo onder P19 terwijl Sainz P6 reed :X
100% sessies dat duurt idd wel erg lang. zelf doe ik 30 min vrije training en officiële kwalificatie.

bij mij duurde het een week of 3 voordat ik alle assists uit onder de knie had. gewoon veel oefenen! als je TC uit te lastig vindt kan je ook eerst beginnen met TC op medium!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 29-07 23:57
ArnoldSmiley schreef op maandag 9 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Ja, alleen merk ik in de race niet het verschil in gewicht. Jij wel?
Zeker wel, met een kneitervolle tank ben ik niet competitief. Zeker uit langzame bochten, dan komt ie gewoon niet van z'n plek af. Het verschil in rondetijd merk je nog het meest tijdens de kwali, ik ga altijd met minimale benzine weg, soms zet ie het automatisch op brandstof voor 10 ronden en dan scheelt dat een halve seconde of meer per rondje.

Ik gooi er vaak tijdens de race voor een rondje extra in, dan kan ik tijdens de race nog een beetje spelen met de rich-mix en hoef ik op het einde niet naar een lean-mix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtoo
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:15

Rtoo

Youtube - Triple Dutch

Is het bij jullie ook het geval dat de AI eigenlijk nooit uitvalt door een crash? Zit nu in seizoen 3 en alleen maar uitvallers geweest door technische problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Werkt inderdaad goed, tijdens de Q minimale benzine voor 1/2 rondjes en nieuwe zachtste compound banden kan soms wel tot een seconde schelen.

In de race hier ook voltanken tot +1/2 rondes waardoor je in het begin lekker op rich kan rijden.
Rtoo schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:33:
Is het bij jullie ook het geval dat de AI eigenlijk nooit uitvalt door een crash? Zit nu in seizoen 3 en alleen maar uitvallers geweest door technische problemen.
Ja, maar indirect. Dus 1 iemand krijgt een technisch mankement, valt stil, en achterligger klapt erop.

[ Voor 44% gewijzigd door GAITii op 10-10-2017 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:56
Combi Playseat challenge met thrustmaster T300 rs gekocht vorige week. En dan dit spel eens gedownload.
Holy crap wat een verschil en hoe moeilijk kan racen ineens zijn :) .

Nog veel oefening nodig om dit onder de knie te krijgen. Precies een echte noob :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
zwasie schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:57:
Combi Playseat challenge met thrustmaster T300 rs gekocht vorige week. En dan dit spel eens gedownload.
Holy crap wat een verschil en hoe moeilijk kan racen ineens zijn :) .

Nog veel oefening nodig om dit onder de knie te krijgen. Precies een echte noob :)
Ik gluur even in dit topic mee. Maar welk verschil? Is het racen moeilijker door het stuurtje of doordat je een echte arcade game gewend was?

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwasie
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:56
morpheus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:57:
[...]

Ik gluur even in dit topic mee. Maar welk verschil? Is het racen moeilijker door het stuurtje of doordat je een echte arcade game gewend was?
Ben F1 wel gewend met de controller. Maar door het stuur toch een heel andere ervaring van gamen. Kan er precies niks meer van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 28-08 03:38
Kreeg net een dikke update binnen, versie 1.9. Straks maar even checken wat ze gefixed hebben :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:13

Pierre

Van nature lui!

pjotrski71 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:34:
Kreeg net een dikke update binnen, versie 1.9. Straks maar even checken wat ze gefixed hebben :-)
Op welk platform

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotrski71
  • Laatst online: 28-08 03:38

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 15:21
Wordt duidelijk meer geld ingepompt door F1 group... wat een changelog
New Features

- New Spectator UI has been added to game.

- LAN Mode has been added to PS4 and PC versions.

- New Grid editor available in custom multiplayer modes.

- Photo Mode is now available on PS4 & Xbox One.

- Sports Update – Updated car and driver liveries.

- Sports Update – Updated car performance levels.

Bug Fixes

- Fixed an issue where continuing an online championship resulted in a crash.

- Fixed an issue in multiplayer where blue flags were occurring at the start of a race once - OSQ had finished.

- Fixed issue where players could be disqualified at the end of a race if they were disqualified during the formation lap.

- Fixed an issue in Multiplayer where the player position panel was showing incorrect positions when the spectating qualifying sessions.

- Fixed a multiplayer issue where players were starting a race in the wrong cars after OSQ if host migration had occurred.

- Fixed an issue where using an instant replay in practice and qualifying could cause the tyre models on all cars to disappear.

- Fixed an issue with a flickering skybox during dynamic weather events.

- Fixed an issue with lod popping on drivers heads when looking backwards with the camera during a race.

- Fixed an issue where changing display resolution or Alt-Tabbing during gameplay caused severe lighting and graphical issues.

- Fixed an issue where a white object was clipping through the players helmet.

- Fixed an issue where tabbing out during a race in heavy rain caused water kick-up to stop working.

- Fixed an issue with incorrect car images being shown in the standings screen after resuming a classic championship.

- Fixed an issue where Jeff repeated that he didn’t receive your last message.

- Fixed an issue where Jeff would use the wrong VO lines when requesting to box this lap pitting during practice programs.

- Fixed an audio issue with the end of race commentary incorrectly stating a SC made an impact in the race after only a VSC was used in race.

- Improved AI drivers ability when defending the inside line.

- Improvements to AI pace balance between qualifying and race sessions.

- AI Difficulty is now applied correctly in multiplayer sessions.

- AI will now pit under the SC for optimal strategy instead of waiting for the SC to go in.

- Player no longer told to catch SC when leading the race and already behind the SC.

- Fixed an issue where the AI attempts to overtake a player with FW damage under SC conditions and then receive no penalties.

- Increased the likelihood of SC & VSC periods occurring in online championships.

- Fixed an issue where double points were being awarded for the AI when a player retired with terminal damage.

- In career mode players can now use the laptop and not lose the opportunity to compete in a invitational event.

- Fixed an issue which could show incorrect development time in weeks on R&D parts.

- Driver number No 1 appears on car instead of 0 after winning drivers championship.

- Fixed an issue where stop-go penalties could be ignored without receiving a penalty.

- Achievement / Trophy – Up to Eleven will now unlock correctly.

- Added the 2nd DRS detection zone to Baku and updated track map video.

- Added pre-set controls for Heusinkveld pedals.

- Fixed an issue where the Thrustmaster TX wheel was displaying Xbox Icons for all rim presets.

- Fixed an issue where gearbox wear would stay at 0% when using no assists and manual gears during a 100% race weekend.

- Fixed an issue where tyre allocations were defaulting to balanced after returning to weekend set-up screen.

- Rebalanced medium traction control performance.

- Fixed an issue with the ‘Find Me’ button on the leaderboard scrolling 100 places rather than to the player’s position.

- Fixed an issue where Sauber and Mercedes were always the most interested teams when reputation levels are maxed out.

- Various other fixes and improvements.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Registratie: April 2014
  • Niet online

Anonymoussaurus

Medewerker van Oxygen Updater

Er is vanmiddag inderdaad een grote update aangekondigd (van 2.4/5 GB). Nogmaals de changelog:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xuo20vx.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rrf1TdH.png
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Ym0Flid.png

Medewerker van Oxygen Updater: discord.gg/5TXdhKJ

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:55:
Er is vanmiddag inderdaad een grote update aangekondigd (van 2.4/5 GB). Nogmaals de changelog:

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben hier heel benieuwd naar! Hier nog een link met tekst en uitleg van codemasters:
http://blog.codemasters.com/f1/10/sports-update-patch/

Misschien ben ik nog te blind geweest (heb pas x aantal keer gespeeld), maar waarom moest de liveries aangepast worden?

AnonymousWp, mag ik even benadrukken dat ik je enorm waardeer als mede tweaker? Je bent er altijd super snel bij met nieuwtjes, over van alles en nog wat. Ik kom je in veel van mijn favoriete topics tegen! _/-\o_ . Keep up the good work!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Leoon. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:10:
[...]

Ben hier heel benieuwd naar! Hier nog een link met tekst en uitleg van codemasters:
http://blog.codemasters.com/f1/10/sports-update-patch/

Misschien ben ik nog te blind geweest (heb pas x aantal keer gespeeld), maar waarom moest de liveries aangepast worden?

AnonymousWp, mag ik even benadrukken dat ik je enorm waardeer als mede tweaker? Je bent er altijd super snel bij met nieuwtjes, over van alles en nog wat. Ik kom je in veel van mijn favoriete topics tegen! _/-\o_ . Keep up the good work!
Nice! :)

De wat? :p Liveries?

Kijk, dat vind ik leuk, thanks! :D Deze keer was ik wat traag. Ik zal proberen dit zo vol te houden, want vind het leuk. Maar hopen dat het niet zo eindigt zoals het schrijven van reviews - die ik keer op keer uitstel - vanwege demotiverend zijn door privéprobleempjes |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:19:
[...]

Nice! :)

De wat? :p Liveries?

Kijk, dat vind ik leuk, thanks! :D Ik zal proberen dit zo vol te houden, want vind het leuk. Maar hopen dat het niet zo eindigt zoals het schrijven van reviews - die ik keer op keer uitstel - vanwege demotiverend zijn door privéprobleempjes |:(
Haha, de livery is de kleurensamenstelling van de auto. Daar gaat volgens het begin van die die blog het gros van de update over. En daaronder hebben ze de foto's van de liveries van de auto's. Maar dan denk ik, huh die zaten er toch al gewoon goed in?

Zit even op het codemasters forum te kijken en kwam dit tegen:
Pre patch
Afbeeldingslocatie: https://image.noelshack.com/fichiers/2017/41/2/1507652234-pre-patch.png
Post patch
Afbeeldingslocatie: https://image.noelshack.com/fichiers/2017/41/2/1507652226-per.jpg

Force India en Williams hebben van stoeltje gewisseld qua performance. Net zoals het tegenwoordig is, FI is echt wel beter dan Williams.

[ Voor 23% gewijzigd door Oekol op 10-10-2017 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01:11
Leoon. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:21:
[...]

Haha, de livery is de kleurensamenstelling van de auto. Daar gaat volgens het begin van die die blog het gros van de update over. En daaronder hebben ze de foto's van de liveries van de auto's. Maar dan denk ik, huh die zaten er toch al gewoon goed in?
Nee hoor de livery's waren to-taal niet up to date, sterker nog.. forza 7 had tot de update van vandaag de meest recente livery van de Renault. Waar f1 2017 het nog met de livery moest doen waar de auto's alleen de eerste paar races dit jaar mee hebben gereden.

De nieuwe livery's vallen het meeste op bij de haaienvin, hier staan nu afhankelijk van het team : afkorting naam, nationale vlag, startnummer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

schumi1986 schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:15:
[...]

Nee hoor de livery's waren to-taal niet up to date, sterker nog.. forza 7 had tot de update van vandaag de meest recente livery van de Renault. Waar f1 2017 het nog met de livery moest doen waar de auto's alleen de eerste paar races dit jaar mee hebben gereden.

De nieuwe livery's vallen het meeste op bij de haaienvin, hier staan nu afhankelijk van het team : afkorting naam, nationale vlag, startnummer op.
Ah top goed om te weten. Ik ben de carrière begonnen met Renault, maar afgezien van de FP1 en 2 nog niet gereden. En ik rij met cockpit view dus eigenlijk let ik er ook niet echt op. 8)7

Wat ik dan mooi zou vinden is before and after foto's. Maar die zijn natuurlijk nergens te vinden ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Zie bij Mercedes het ruitje met de happen eruit nog erop zitten. Rijden ze daar nog mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 11:24
MikeyMan schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:54:
Zie bij Mercedes het ruitje met de happen eruit nog erop zitten. Rijden ze daar nog mee?
In Suzuka wel nog.
YouTube: Lewis Hamilton Smashes Suzuka Track Record | 2017 Japanese Grand Prix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jackson6
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Leoon. schreef op dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:21:
[...]

Zit even op het codemasters forum te kijken en kwam dit tegen:
Pre patch
[afbeelding]
Post patch
[afbeelding]

Force India en Williams hebben van stoeltje gewisseld qua performance. Net zoals het tegenwoordig is, FI is echt wel beter dan Williams.
Is dat het enige verschil of hebben ze ze performance van Merc en Ferrari ook omhoog geschroeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Jackson6 schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 08:08:
[...]

Is dat het enige verschil of hebben ze ze performance van Merc en Ferrari ook omhoog geschroeft?
Wat ik tegenkwam qua performance alleen FI en Williams die van stoeltje gewisseld hebben. Staat wel op dat forum van codemasters die ik linkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 01-07 08:48
Update is enkel voor PC lijkt het? Op de PS4 heb ik geen update binnengehad :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

ArnoldSmiley schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:35:
Klopt uit mijn hoofd is het update 1.9 voor de PC en update 1.8 komt voor de consoles "later".

Andersom dus: 1.9 voor console die komt "later" en 1.8 is dus net uitgekomen voor PC.

[ Voor 14% gewijzigd door Oekol op 11-10-2017 13:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

ArnoldSmiley schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 09:35:
In de blog staat het volgende:
We’re very happy to be able to tell you that patch 1.8 for F1™ 2017, containing the much requested updated car liveries, as well as some other new features (which we’ll tell you about below), is due to be released very soon on PS4 and Xbox One. For those of you playing on Steam, this patch will arrive for you today
Leoon. schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:11:
Klopt uit mijn hoofd is het update 1.9 voor de PC en update 1.8 komt voor de consoles "later".

Andersom dus: 1.9 voor console die komt "later" en 1.8 is dus net uitgekomen voor PC.
Heh. Ik heb toch echt 1.9 ontvangen gisteren :p.

[ Voor 23% gewijzigd door Anonymoussaurus op 11-10-2017 13:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op woensdag 11 oktober 2017 @ 13:11:

Heh. Ik heb toch echt 1.9 ontvangen gisteren :p.
Ikke zo in de war :-(

Het is dus idd PC: V1.9 en console V1.8 maaaar 1.9 komt er ook aan hoor; ASAP.
We’re very happy to be able to tell you that patch 1.8 for F1™ 2017, containing the much requested updated car liveries, as well as some other new features (which we’ll tell you about below), is due to be released very soon on PS4 and Xbox One. For those of you playing on Steam, this patch will arrive for you today – pending QA approval – but we’ve packaged this as v1.9, as there are some Esports improvements we’ve managed to squeeze in. And yes – those updates will be coming to console with version 1.9 as soon as possible too.

[ Voor 3% gewijzigd door Oekol op 11-10-2017 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
Nice dat de photo mode nu ook naar PS4 komt. Heb al een paar situaties gehad, waarbij ik dacht 'dat zou een mooie wallpaper opleveren'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Heb dus dit alle assists uit staan....AI opgeschroefd naar 85 inmiddels.

En ik moet zeggen dat ik het fucking moeilijk vind. Had in 2016 vaak die racelijn nog aanstaan, en merk dat ik de banen wel ken maar de rempunten niet.

Neig ernaar om toch weer met die racelijn te gaan rijden, ik mis gewoon te vaak en te veel mijn rempunten.

Jammer; aan de ene kant wil ik namelijk het lieft met alle assist uit rijden. Maar aan de andere kant: Werk 50 uur per week, hobby's, vrouwtje, puppy: Ik heb er gewoon de tijd niet voor om hier echt goed in te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsD91
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10-09 13:53
ArnoldSmiley schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 08:56:
Heb dus dit alle assists uit staan....AI opgeschroefd naar 85 inmiddels.

En ik moet zeggen dat ik het fucking moeilijk vind. Had in 2016 vaak die racelijn nog aanstaan, en merk dat ik de banen wel ken maar de rempunten niet.

Neig ernaar om toch weer met die racelijn te gaan rijden, ik mis gewoon te vaak en te veel mijn rempunten.
Ik let altijd op de 150 - 100 - 50 bordjes. Ik rem vaak net na het 100 meter-bordje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik heb ook sinds een aantal dagen alle assists uitstaan. Het bevalt mij prima en ik doe het beter dan ik dacht, maar ik word extreem gefrustreerd vanwege het feit dat als ik nog maar een beetje gas geef (ja ik weet dat ik niet plankgas kan gaan als ik net de bocht uitkom) ik meteen weer spin. Dat resulteert erin dat ik wel 100 keer bij wijze van spreken een flashback doe.. Heb al bijna m'n toetsenbord kapot geslagen hierdoor :P.

[ Voor 3% gewijzigd door Anonymoussaurus op 12-10-2017 09:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NielsD91
Anonymoussaurus schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 09:47:
Ik heb ook sinds een aantal dagen alle assists uitstaan. Het bevalt mij prima en ik doe het beter dan ik dacht, maar ik word extreem gefrustreerd vanwege het feit dat als ik nog maar een beetje gas geef (ja ik weet dat ik niet plankgas kan gaan als ik net de bocht uitkom) ik meteen weer spin. Dat resulteert erin dat ik wel 100 keer bij wijze van spreken een flashback doe.. Heb al bijna m'n toetsenbord kapot geslagen hierdoor :P.
Ik herken het. Ik snap ook niet hoe je dat onder controle krijgt, want als je extreem op je gasgeven gaat letten dan kost dat weer veel tijd. Wellicht heeft het met opschakelen te maken om zoveel mogelijk grip op die achterbanden te houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Je moet genoeg rijden om in een flow te komen. Ik let uiteindelijk helemaal niet meer op de bordjes als ik die eenmaal heb. Gaat dan meer om muscle-memory oid.
Voelt een beetje alsof het vanzelf gaat. Meer rijden dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricoJoshua
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-10-2020
Heb nu een tijdje een stuurtje! Enorm wennen in het begin, maar na een tijdje begint het echt te wennen. Rondetijden zijn iets sneller dan eerst op een controller. Ik merk wel dat de force feedback erg sterk is! Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dindr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 04-09 20:40
EnricoJoshua schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:03:
Heb nu een tijdje een stuurtje! Enorm wennen in het begin, maar na een tijdje begint het echt te wennen. Rondetijden zijn iets sneller dan eerst op een controller. Ik merk wel dat de force feedback erg sterk is! Zijn er nog meer mensen die hier last van hebben?
Lager zetten?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

EnricoJoshua schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 12:03:
Jup!

Anonymoussaurus in "[Multi] F1 2017"
Scavy in "[Multi] F1 2017"
Anonymoussaurus in "[Multi] F1 2017"
Scavy in "[Multi] F1 2017"

Misschien dat dit je helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnricoJoshua
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12-10-2020
Top! Dankjewel! Ga er even naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
MikeyMan schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 10:29:
Je moet genoeg rijden om in een flow te komen. Ik let uiteindelijk helemaal niet meer op de bordjes als ik die eenmaal heb. Gaat dan meer om muscle-memory oid.
Voelt een beetje alsof het vanzelf gaat. Meer rijden dus!
Heb ik gewoon de tijd niet voor. Dan maar weer met racing line aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Hoe kom je het best weg bij de start? Ik probeer hier filmpjes over te zoeken maar het lukt me niet die te vinden. Heb de iRacing school ook helemaal afgemaakt, wat interressant was, daar kwam het ook niet gedetailleerd naar voren.

Bij F1 2017 geeft die aan hold clutch an retain optimum RPM. Maar is die optimale RPM het gaspedaal tot de grond intrappen of wat? Tijdens de start verlies ik al makkelijk 4/5 plekken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Formula one
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 07-02 18:11
Leoon. schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:09:
Hoe kom je het best weg bij de start? Ik probeer hier filmpjes over te zoeken maar het lukt me niet die te vinden. Heb de iRacing school ook helemaal afgemaakt, wat interressant was, daar kwam het ook niet gedetailleerd naar voren.

Bij F1 2017 geeft die aan hold clutch an retain optimum RPM. Maar is die optimale RPM het gaspedaal tot de grond intrappen of wat? Tijdens de start verlies ik al makkelijk 4/5 plekken
Rond de 11500 toeren net niet vol gas in trappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Formula one schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:03:
[...]

Als je TC uit heb staan adviseer ik juist om laag in toeren te zitten en flink te short-shiften naar 4e versnelling waarin je weer vol gas kan gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Verwijderd schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:53:
[...]

Als je TC uit heb staan adviseer ik juist om laag in toeren te zitten en flink te short-shiften naar 4e versnelling waarin je weer vol gas kan gaan
Heb hem op medium dacht ik, maar binnenkort uit dus dan is dit een goeie tip. Scheelt me nog een vraag stellen. Thaaanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
Leoon. schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 19:58:
[...]

Heb hem op medium dacht ik, maar binnenkort uit dus dan is dit een goeie tip. Scheelt me nog een vraag stellen. Thaaanks
Wat ik daarnaast nog doe, is starten in lean mix en na de start zo snel mogelijk naar rich mix. Daarmee lukt het me vaak om bij de start snel een plekje op te kunnen schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tiekstra schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 21:11:
[...]

Wat ik daarnaast nog doe, is starten in lean mix en na de start zo snel mogelijk naar rich mix. Daarmee lukt het me vaak om bij de start snel een plekje op te kunnen schuiven.
Waarom dan niet gelijk met rich starten?

Starten gaat bij mij vaak prima. Toeren rond de 11.500 en snel opshiften vanuit zijn 1.

Pak meestal 1 a 2 plekken. Eerste bocht pak ik vervolgens ook echt heel veel man.

Nieuw seizoen gestart in de Sauber, AI op 90 staan nu. Kwalificeren gaat moeizaam - meestal pos. 17-20 ergens. Maar zowel bij de GP van Melbourne als die van China lag ik na bocht 1 op plek 13.
Met heel defensief rijden hield ik de rest achter me.

Wat trouwens wel bloedirritant is zijn die blauwe vlaggen. Had in de GP van China Stroll achter me zitten toen Hamiltom eraan kwam. In je spiegels is bijna niet te zien of Hamilton Stroll al voorbij was..... Bij het plaatsmaken kwam eerst Stroll voorbij en toen pas Hamilton :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiekstra
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:35:
[...]

Starten gaat bij mij vaak prima. Toeren rond de 11.500 en snel opshiften vanuit zijn 1.

Pak meestal 1 a 2 plekken. Eerste bocht pak ik vervolgens ook echt heel veel man.

Nieuw seizoen gestart in de Sauber, AI op 90 staan nu. Kwalificeren gaat moeizaam - meestal pos. 17-20 ergens. Maar zowel bij de GP van Melbourne als die van China lag ik na bocht 1 op plek 13.

Wat trouwens wel bloedirritant is zijn die blauwe vlaggen. Had in de GP van China Stroll achter me zitten toen Hamiltom eraan kwam. In je spiegels is bijna niet te zien of Hamilton Stroll al voorbij was..... Bij het plaatsmaken kwam eerst Stroll voorbij en toen pas Hamilton :(
Ik rij met automatic gear. Lean mix helpt mij om de wheelspin bij de start te verminderen. Bij de bocht kun je als je van achter start veel mensen inhalen. Ik rij dit seizoen bij Ferrari, dus eerste en tweede startrij, zelfs met een beetje wheelspin wordt ik aan alle kanten voorbij gevlogen. In de melee van de eerste bocht moet ik dan oppassen om mn vleugel te behouden, veel rijders dan voorbij rijden in de remzone is dan niet mijn eerste prioriteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Tiekstra schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 12:05:
[...]

In de melee van de eerste bocht moet ik dan oppassen om mn vleugel te behouden, veel rijders dan voorbij rijden in de remzone is dan niet mijn eerste prioriteit.
Herkenbaar, al zoveel schades gehad aan mijn voorvleugel 8)7

Heb het nu door hoe het moet.... laat remmen, zorgen dat ik echt helemaal aan de binnenkant zit en snel op het gas.

Waar ik zelf meer moeite mee heb is de pit limiter, kan iemand hier wat over zeggen?

Ik kom aanrijden in de pitstraat. Op een bepaald punt ga ik op de rem om met 80 km/h de pit in te schieten.

Dit werkt beter als de limiter indrukken mijn inziens. Hoe doen jullie dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Leoon. schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 17:09:

Ik heb dat ook bij de start en verlies dan ook 2-3 plekken. Ik hou vaak m'n stuur recht en geef dan eerst een klein beetje gas, en dan vol gas, maar ja... Je kan eigenlijk geen drol; als je te weinig gas geeft omdat je niet wilt spinnen rijden ze je voorbij omdat je te langzaam gaat, maar als je teveel gas geeft krijg je wheelspin en verlies je grip, waardoor ze je ook inhalen dus tsja...

Mijn TC en ABS staan compleet uit.
Formula one schreef op donderdag 12 oktober 2017 @ 18:03:
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 08:35:

Ja, maar over dat aantal toeren: dat is dus niet handig als je met cockpit mode rijdt. Daar zie je namelijk alleen de kleuren en niet het aantal toeren in cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Rijd met T-cam, maar zo ingesteld dat het bijna cockpitvieuw vanaf de helm is. Voordeel t.o.v. de echte cockpitvieuw dat je net iets hoger zit. Voor mijn gevoel klopt de cockpit ook niet helemaal met het echie.

[ Voor 30% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-10-2017 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:38:

Ja, maar over dat aantal toeren: dat is dus niet handig als je met cockpit mode rijdt. Daar zie je namelijk alleen de kleuren en niet het aantal toeren in cijfers.
Oké dat vroeg ik mij gisteren dus af. Ik zat te kijken naar het aantal toeren en kon 't nergens vinden haha. Voelde me al zo sullig dat ik het niet vinden kon en weer moest vragen :p
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:47:
Rijd met T-cam, maar zo ingesteld dat het bijna cockpitvieuw vanaf de helm is. Voordeel t.o.v. de echte cockpitvieuw dat je net iets hoger zit. Voor mijn gevoel klopt de cockpit ook niet helemaal met het echie.
Waarom denk je dat? Ze liggen helemaal in die auto, denk dat het aardig klopt eigenlijk.

[ Voor 48% gewijzigd door Oekol op 13-10-2017 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoldSmiley
Leoon. schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:50:

Waarom denk je dat? Ze liggen helemaal in die auto, denk dat het aardig klopt eigenlijk.
Onderstaand plaatje van een helmet camera:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/GpwG1Notqjo/hqdefault.jpg

Afbeeldingslocatie: https://brakebanzeen.files.wordpress.com/2010/06/fernando-alonso-helmet-cam-ferrari-fiorano.jpg

Vind ik iets realistischer als de cockpit vieuw. Voor mijn gevoel kijk je te weinig over de cockpit en teveel tegen het stuur aan.

Mijn T-cam view komt overeen met het plaatje hierboven

[ Voor 33% gewijzigd door ArnoldSmiley op 13-10-2017 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
Hoe zet je photo mode aan in f1 2017 ps4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainPanda
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
ArnoldSmiley schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 15:37:
[...]

Onderstaand plaatje van een helmet camera:

[afbeelding]

[afbeelding]

Vind ik iets realistischer als de cockpit vieuw. Voor mijn gevoel kijk je te weinig over de cockpit en teveel tegen het stuur aan.

Mijn T-cam view komt overeen met het plaatje hierboven
Nope, dit is hoe het is.

Blinde bochten zijn ook niet blind meer met zo'n hoge cam, vandaar dat ik het prefereer zoals in de video.

Ook in de huidige 2017-bolides is de ooghoogte slechts nog maar net boven de cockpitrand:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/61esiNj.jpg
Max zijn linkerhand zit dus ook echt voor zijn linkeroog.

De foto's die je linkt zijn gemaakt met een camera die bovenop de bovenkant van de helm is geplakt en dus veel te hoog. Leuk voor in spellen, maar totaal niet realistisch.

[ Voor 19% gewijzigd door CaptainPanda op 13-10-2017 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Als we al denken dat het nu zo moeilijk is: ik had weer eens pech en het goot in Brazilië als een achterlijke. Nou, wet tires + extreem natte baan + geen TC + geen ABS = ragequit en ben er voor nu even mee gekapt ;).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 17:03:
Als we al denken dat het nu zo moeilijk is: ik had weer eens pech en het goot in Brazilië als een achterlijke. Nou, wet tires + extreem natte baan + geen TC + geen ABS = ragequit en ben er voor nu even mee gekapt ;).
Hahaha komop vent! Ik heb precies hetzelfde, anders doe je even weer stapje terug met assists? Kleine stappen tegelijk, deden we als baby's ook!

Ben net potje Fifa aan het doen en zag dat de update voor de PS4 binnen kwam. Dus voor de PS4 is update 1.09 binnen jongens!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Leoon. schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:47:
Hahaha komop vent! Ik heb precies hetzelfde, anders doe je even weer stapje terug met assists? Kleine stappen tegelijk, deden we als baby's ook!

Ben net potje Fifa aan het doen en zag dat de update voor de PS4 binnen kwam. Dus voor de PS4 is update 1.09 binnen jongens!
Haha, precies: deden >:). Nee maar ik moet van mezelf kosten wat het kost dit onder de knie krijgen, maar omdat ik ook al met Euro Truck Simulator 2 zat te klooien, dacht ik "naja, dan maar even F1". Dat pakte dus niet zo goed uit :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Wauw, die 1.9 patch is wel een echte vooruitgang. De AI lijkt veel meer andere lijnen aan te nemen en in plaats van dat ze nu in een treintje blijven rijden, gaan ze nu meer vechten voor plaatsen.

Echt een goede update. Top Codemasters!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Formula one
GAITii schreef op zondag 15 oktober 2017 @ 20:10:
Wauw, die 1.9 patch is wel een echte vooruitgang. De AI lijkt veel meer andere lijnen aan te nemen en in plaats van dat ze nu in een treintje blijven rijden, gaan ze nu meer vechten voor plaatsen.

Echt een goede update. Top Codemasters!
Bij mij kreeg iedereen 20 sec time penalty omdat ze traag waren onder de safetycar
En ik werdt er laats afgebeukt door van doorne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Griffendahl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07 21:03

Griffendahl

Macced for life

Zat in een heel close gevecht met Vettel gisteren in Bahrein. Werd ik door hem ingehaald tijdens de VSC, ik zat maar een halve seconde van de delta af... Werd helaas niet bestraft (helaas, kon hem later in de race haast niet achter me houden)

Was al bang dat die een Baku'tje kwam doen uit frustratie dat die er niet langs kwam (ondanks dat die sneller was)

[ Voor 12% gewijzigd door Griffendahl op 16-10-2017 11:58 . Reden: Moet nog leren typen ]

15" rMBP (late 2013) i7 2.6Ghz GT 750M, 15" MBP (mid 2009) C2D 2.66Ghz

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swv
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 21:50

swv

Griffendahl schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 11:56:
Zat in een heel close gevecht met Vettel gisteren in Bahrein. Werd ik door hem ingehaald tijdens de VSC, ik zat maar een halve seconde van de delta af... Werd helaas niet bestraft (helaas, kon hem later in de race haast niet achter me houden)

Was al bang dat die een Baku'tje kwam doen uit frustratie dat die er niet langs kwam (ondanks dat die sneller was)
Wauw ze hebben echt aan alles gedacht bij Codemasters. Hoog realisme gehalte; Vettel die niet bestraft wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:33
Net weer eens een stukje online gepoogd op de pc. Maar het was en is nog steeds ruk om online iets te joinen. Echt slecht hoe ze dit geïmplementeerd hebben in de game .
Continue is de session al bezig en sta je in spectator mode. Je kan niets filteren, op lobby bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 22:02
Gister even F1 2017 geprobeerd met T150 stuurtje Baku stond op het programma maar dit is niet te doen i kmoet mn stuur gewoon 1,5 keer draaien om een bocht te maken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

michaeltjeh1 schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 08:34:
Gister even F1 2017 geprobeerd met T150 stuurtje Baku stond op het programma maar dit is niet te doen i kmoet mn stuur gewoon 1,5 keer draaien om een bocht te maken
Het is een supported wheel, maar je stuur staat dus op 900 graden ingesteld. In het echt hebben de rijders ongeveer 270 graden om mee te spelen. Je moet in de instellingen zijn om dit recht te trekken of maybe is er een standaardprofiel, i'm not sure.

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Riqy
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-09 11:01
ik stel met F1 2017 mijn stuur in de instellingen (van het stuur zelf) in op 300 graden, dat regelt het spel niet zelf helaas. PC2 doet dat bijvoorbeeld wel

My iRacing
Understeer is when you hit the wall with the front of the car. Oversteer is when you hit the wall with the back of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall. Torque is how far you take the wall with you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:56
Halen jullie alle targets in de career mode? Zelf ben ik na 1 of 2 challenges er wel weer klaar mee en vind ik het hele practice deel veel te veel tijd innemen tegenover een 25% race. Om die reden speel ik zelfs minder F1 dan ik eigenlijk zou willen. Zijn er grote nadelen in het skippen van 60% van de challenges?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DerOllie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-09 15:49

DerOllie

PSN / GT7 = DerOllie

Beakzz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:01:
Halen jullie alle targets in de career mode? Zelf ben ik na 1 of 2 challenges er wel weer klaar mee en vind ik het hele practice deel veel te veel tijd innemen tegenover een 25% race. Om die reden speel ik zelfs minder F1 dan ik eigenlijk zou willen. Zijn er grote nadelen in het skippen van 60% van de challenges?
De meeste doe ik wel, zoals track verkenning, banden sparen en brandstof sparen. Dan ook de kwalificatie pace challenge ook, want ben wel benieuwd hoe ik ervoor sta tov de rest. Race pace challenge soms, want daar moet je eigenlijk wel 3 ronden rijden, soms geen zin.

Als je ze niet doet, haal je minder punten voor ontwikkeling van je auto. Dus je hebt minder te besteden. En volgens mij voor brandstof en banden, mocht je die niet doen, minder gepersonaliseerde settings daarom rond. je zal meer verbruiken en banden sluiten sneller (laatste weet ik niet 100% zeker, maar zo laten ze het wel merken in de game)

Ohja, en ik doe ze ook alleen als de sessie droog is, bij nat sla ik de sessie over. :+

[ Voor 4% gewijzigd door DerOllie op 17-10-2017 11:07 ]

www.youtube.com/DerOllie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Beakzz schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:01:
Race op 50% zetten ;) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:52
DerOllie schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 11:05:
[...]
Ohja, en ik doe ze ook alleen als de sessie droog is, bij nat sla ik de sessie over. :+
Ik had toevallige een natte training in Sochi en ging voor de gein de banden challenge doen en ik haalde erg gemakkelijk paars (waar ik normaal blij ben als ik na 3 rondjes een keer de meter in het groen heb en binnen de tijd zit. Dus toen heb ik ook de fuel challenge geprobeerd en deze ging ook erg gemakkelijk.
Normaal houd ik ook niet van trainingen in de regen, maar dit keer ging het wel lekker :+

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAITii
Als ik zie bij FP1 dat het in de race droog is skip ik regenstukjes, dit vind ik dan persoonlijk tijdsverspilling. Andersom ook.

Verder doe ik altijd track acclimatization, quali en race pace. Dit allemaal puur om rempunten te vinden, instuurmomenten te vinden en te kijken of ik meer snelheid of grip nodig heb. Dit maakt het complete spel wel leuker en het hoort erbij.

Verder omdat ik automatisch schakel en traction op med heb zijn de practices voor tyres en fuel niet te doen, ik haal die nooit hoe voorzichtig ik ook rij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
  • Laatst online: 10-09 16:20
Zijn er nog veel mensen die online racen bij F1? Er zijn zoveel kamikaze piloten die je bij de start van de baan rijden. #Frustratie. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik merk het ook bij de 25% races.

Zijn er mensen die online samen rijden? Zo ja, je kan me toevoegen op de Ps4. ;-)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

Rustig je wedstrijd opbouwen, de meeste noobs rijden elkaar toch wel van de weg in de eerste paar bochten en erna kan je je gang gaan ;)

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Klopt, dat doe ik nu ook meestal of een ijzersterke qualificatie hebben.
Alleen de rijders die bij de eerste paar goed de bocht doorkomen die zijn dan zelden meer in te halen, dat is het nadeel van de strategie.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boatje
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 04-10-2023
R0dsk0ll schreef op dinsdag 17 oktober 2017 @ 20:27:
Zijn er nog veel mensen die online racen bij F1? Er zijn zoveel kamikaze piloten die je bij de start van de baan rijden. #Frustratie. Hoe gaan jullie daarmee om? Ik merk het ook bij de 25% races.

Zijn er mensen die online samen rijden? Zo ja, je kan me toevoegen op de Ps4. ;-)
Inderdaad een groot probleem met random lobbies. Zin om mee te doen met onze league?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsD91

Is jouw gebruikersnaam op Tweakers dezelfde als op de PS4? Zo ja, dan voeg ik je wel even toe. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0dsk0ll
Klopt Niels. De O is een 0 (Nul).
Om 't makkelijk te houden. 😉

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 20:31

miekol

erm

Anonymoussaurus schreef op vrijdag 13 oktober 2017 @ 14:38:
[...]

Ik heb dat ook bij de start en verlies dan ook 2-3 plekken. Ik hou vaak m'n stuur recht en geef dan eerst een klein beetje gas, en dan vol gas, maar ja... Je kan eigenlijk geen drol; als je te weinig gas geeft omdat je niet wilt spinnen rijden ze je voorbij omdat je te langzaam gaat, maar als je teveel gas geeft krijg je wheelspin en verlies je grip, waardoor ze je ook inhalen dus tsja...

Mijn TC en ABS staan compleet uit.

[...]
Op het droge kom ik nog wel redelijk weg, verlies meestal net wel/niet mijn plekje...maar in de regen daarintegen is het echt hopeloos. Komt zo 4-5 man me voorbij, wat is daar nou 'de' manier? Ik ook met TC en ABS etc. uit.

En oh ja mbt rage quitten ik ben er normaal ook niet van, maar stond laatst letterlijk 100 meter voor de finish zonder benzine toen heb ik hem ook even heel snel uitgezet. Gooi er voortaan wel paar liters bij bij de start. Snap het ook niet want was aan het einde van een regenrace?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels in Monza beland met m'n Toro Rosso. 5e motor unit, turbo charger en internal combustion engine. Dacht dat je bij 5e motor unit een grid straf kreeg?? Dit lijkt niet het geval. Vandaag ook een " fault cooling system " gehad. Bleek geen effect te hebben op het rijden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox

De GoT is wellicht leuk mee te rijden maar ik rijd zelf zonder assist. Laatste mee gedaan met de dcs f1 2017 league 1. Erg leuk.

http://www.dcs-forum.nl/index.php?board=156.0

Live commentaar.

YouTube: F1 2017 - DC-SimRacing.nl - Test Race Italy GP - No Assist League
(filmpje wordt onderbroken, is ook een deel 2)

Wellicht kun je je nog inschrijven. In de no assist League waren we met verrassend weinig man tijdens de eerste test race.

PS. Psn : nardcox.

Ben zelf op vakantie.

[ Voor 24% gewijzigd door Card Nox op 20-10-2017 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltjeh1
  • Laatst online: 22:02
Van het weekend F1 2017 gedaan met mijn playseat en T150 stuur waar ik heel erg last van had is dat het sturen met enige vertraging is dit is echt heel lastig ik heb dit bijv niet bij Gran Turismo, Assetto Corsa, Driveclub iemand hier ervaring mee en misschien weet hoe dit op te lossen? Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Ik snap er af en toe echt geen drol van. Hoe kan je nou simpel even een quick race doen. Ik wil het volgende:
  • Een race starten maar ik wil wel gewoon m'n auto kunnen kiezen en niet willekeurig laten kiezen..
  • Zelf de map kiezen
  • Ik wil daarvoor niet een Grand Prix seizoen beginnen (ik wil immers 1 losse race doen)
Lijkt echt nergens te kunnen, of ben ik nou scheel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Niekfct
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 31-08 18:56
Patch 1.10 is now out on PC. Below are the notes for this patch:

Safety Car - Fixed the falling too far back system so it will no longer give penalties incorrectly.
Safety Car - Lapped cars will no longer be able to overtake cars that have lapped them.
Fixed a bug that meant players could be disqualified when someone behind them did a jump start and drove through them while ghosted.
Increased the terminal damage threshold from ~7m/s to 15m/s. (The terminal damage threshold is the speed below which you cannot terminally damage your car).
Fixed a minor graphical issue on the Ray Ban sponsor on the Ferrari.
Fixed a bug that caused the delta to stop working during a virtual safety car period.
Fixed a bug that could cause cars to become desynchronised during multiplayer sessions.
A red “disconnected” cross icon is now displayed next to the name of any player who has not sent network information recently to warn you that there is a connectivity issue.

Something mentioned above not working as it should do? Let us know below!
:Y)

Dear Sir/Madam, Fire! Fire! Help me! Looking forward to hearing from you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wessel22
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13-04 13:45
Anonymoussaurus schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 17:36:
Ik snap er af en toe echt geen drol van. Hoe kan je nou simpel even een quick race doen. Ik wil het volgende:
  • Een race starten maar ik wil wel gewoon m'n auto kunnen kiezen en niet willekeurig laten kiezen..
  • Zelf de map kiezen
  • Ik wil daarvoor niet een Grand Prix seizoen beginnen (ik wil immers 1 losse race doen)
Lijkt echt nergens te kunnen, of ben ik nou scheel?
Je moet gewoon naar Grand Prix (zo heet 't in het menu) gaan, je kunt dan vervolgens de auto kiezen, de coureur, het circuit en alle andere dingen zoals lengte van de race, wel/geen qualifying/practice, niveau van de AI etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jensen89
  • Laatst online: 17-09-2022
Binnenkort start de PC League op Racestars.nl en we zoeken nog een paar mensen! Vind je het leuk om serieus online te racen tegen anderen zonder er in de eerste bocht af gebeukt te worden?

We hebben ook een Whatsapp groep en de mensen van Racestars regelen alles keurig. Het wordt ook live gestreamd op YouTube dus leuk om terug te kijken!

Schrijf je via deze link:

http://www.racestars.nl/forum/index.php?topic=6170.0

[ Voor 11% gewijzigd door Jensen89 op 01-11-2017 12:06 ]

YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

Wessel22 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:12:
Je moet gewoon naar Grand Prix (zo heet 't in het menu) gaan, je kunt dan vervolgens de auto kiezen, de coureur, het circuit en alle andere dingen zoals lengte van de race, wel/geen qualifying/practice, niveau van de AI etc.
Dat is inderdaad een optie, maar dat gaat niet als ik al bezig ben met een seizoen (ik speel namelijk geen career en championship. Wat is überhaupt het verschil tussen deze 2?).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-09 17:29
Een seizoen moet je instellen in Championship. Career zijn meerdere seizoenen met contracten, upgrades en andere dingen die veel tijd kosten :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Curva
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 13:52
Anonymoussaurus schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:00:
[...]

Dat is inderdaad een optie, maar dat gaat niet als ik al bezig ben met een seizoen (ik speel namelijk geen career en championship. Wat is überhaupt het verschil tussen deze 2?).
Championship zijn verschillende toernooien. Bijvoorbeeld alleen maar stratencircuits of alleen Aziatische circuits. Dit is ook verdeeld in Modern en Classic cars.
In de career maak je een personage en kun je starten bij een team als 2e rijder en rijd je een regulier seizoen. Hier kun je ook nog punten verdienen om te besteden aan upgrades, zoals betere chassis onderdelen of verminderde gearbox wear.

PSN: Curvaa_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anonymoussaurus
  • Niet online

Anonymoussaurus

wolkeh schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:31:
Een seizoen moet je instellen in Championship. Carreer zijn meerdere seizoenen met contracten, upgrades en andere dingen die veel tijd kosten :D
Curva schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:34:
Championship zijn verschillende toernooien. Bijvoorbeeld alleen maar stratencircuits of alleen Aziatische circuits. Dit is ook verdeeld in Modern en Classic cars.
In de career maak je een personage en kun je starten bij een team als 2e rijder en rijd je een regulier seizoen. Hier kun je ook nog punten verdienen om te besteden aan upgrades, zoals betere chassis onderdelen of verminderde gearbox wear.
Maar aan Championship zitten ook allemaal weer haken en ogen aan. Bedankt voor uitleg overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jensen89
  • Laatst online: 17-09-2022
murky123 schreef op maandag 16 oktober 2017 @ 23:39:
Net weer eens een stukje online gepoogd op de pc. Maar het was en is nog steeds ruk om online iets te joinen. Echt slecht hoe ze dit geïmplementeerd hebben in de game .
Continue is de session al bezig en sta je in spectator mode. Je kan niets filteren, op lobby bijvoorbeeld.
Als ik online ga maak ik meestal zelf een publieke lobby aan. Meestal joinen er vanzelf aardig wat mensen en ben je dus gelijk lekker aan het racen.

Grootste hekelpunt voor mij blijft het overleven in de eerste ronde. Teveel kamikaze gasten er tussen zitten.

YouTube F1 kanaal en F1 2019 gameplay!: https://www.youtube.com/jensen89nl

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste