Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Synology] Vraag en antwoord - deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 187 188 Laatste
Acties:

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:23

GaMbiNo

1337

Ben(V) schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:02:
@GaMbiNo
Mariadb geeft voor HA geen voordeel boven de standaard Sqlite database van home Assistant.
Mariadb heeft enkel voordelen als database wanneer je veel gecompliceerde queries gebruikt of heel veel gebruikers hebt en dat is bij Home Assistant nooit het geval.( Maar een user(HA) en vrij simpele queries).
Ik vind het zelf wel veel mooier om een losse MariaDb container te gebruiken. ;)

Daarnaast koppel je zo Dbeaver of elke andere db tool. Het geeft me wat meer config mogelijkheden dan de standaard .db file.

Ik heb zelf trouwens wel de indruk dat MariaDb beter presteert. Maar ik heb destijds meer dingen tegelijk gewijzigd, waardoor ik niet precies kan weten waar die prestatieverbetering vandaan komt, namelijk.
Ha in VM -> HA in Docker
Standaard Db -> MariaDb
Database van gewone schijf naar M2.

[ Voor 18% gewijzigd door GaMbiNo op 14-11-2025 15:28 ]

• Mk23
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 29-11 22:41
Hulliee schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:35:
[...]

Qua camera's krijg je volgens mij een gratis licentie voor 3 camera's mee geleverd. Voor extra moet je bijbetalen.
twee licenties per NAS, maar je kunt ze wel poolen en combineren in één surveillance station als de 2e nas in hetzelfde netwerk hangt. Je kunt nog een sommetje maken, 2 licenties kopen of een goedkope 2e hands erbij voor de licenties en waar je nog een losse HDD in moet stoppen

DS1817+& DS923+ DX513 & DX517

• Mk23
Ben(V) schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 14:02:
SNIP
@Mk23
Als je Home Assistant als native applicatie op een Synology wilt draaien krijgt enkel HA Core waardoor je geen AddOns kunt gebruiken en je voor versie beheer afhankelijk bent van bijvoorbeeld de Synology Community die voor HA maar zelden een update uitbrengen.
Kortom dat zou ik nooit doen en altijd voor een oplossing kiezen waarbij je HAOS gebruikt.
Ook een docker zou ik persoonlijk niet aan beginnen en uiteraard is een eigen HA servertje het mooiste.

Een Zigbee controller als router gebruiken lijkt mij een beetje nutteloos want elk Zigbee device is een router tenzij je alleen ergens bereik kunt maken via een netwerkkabel.
Die SLZB heb ik via twee netwerkaansluitingen aan mijn HA geloppeld en is dus niet afhankelijk van andere devices in mijn mesh en heeft dus ook geen last van betonnen vloeren en wanden. Met name in de garage had ik lange tijd een traag reagerend en wankel netwerk. Dat is nu voorbij,

Wat HA op mijn NAS betreft, ik heb ermee geëxperimenteerd en het werkte maar ben uiteindelijk bij mijn NUC gebleven. Dat was de eenvoudigste oplossing, ook qua beheer naar de toekomst.

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-11 17:47

Edgarz

Tweako-active since1986

reinier68 schreef op donderdag 13 november 2025 @ 19:15:
[...]

Dus omdat een DS112 uit ca 2012 en een DS209 van voor 2009 overleden is, ga je naar een ander merk?
Vreemde redenering.

Heb je al eens geprobeerd de Assistant in te stellen met "compatibiliteit voor oude apparaten' (of zoiets was het)?
En een nieuw knoopcelletje doet soms ook wonderen, raar maar waar.
Ga het knoopccelletje eens vervangen, dank.

En nee, niet omdat er nu twee kapot zijn maar Ugreen biedt veel goede hardware voor een sterke prijs.
Zoals de DP2800/4800 met hardware die alleen prijzigere Syno's hebben (SSD cache, standaard 2.5Gb netwerk...)

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

GeeBee schreef op donderdag 13 november 2025 @ 20:05:
[...]

Spanning er afhalen, alle drives eruit halen.
Opstarten zonder drives, wat gebeurt er dan?
Zelfde. Amber flashing LED.

Ga eens op zoek naar de knoopcel, wie weet :-)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

gambieter schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 15:07:
Hm, ik heb al veel te lang niet meer naar mijn twee Synology's omgekeken (een DS220+ en een oude DS213j als backup). Ik zie dat Antivirus Essential niet meer update na 28 September 2025 (en op het web zie ik meer mensen dat vragen in r/Synology), maar nog geen antwoorden. En mijn Hyperbackup lijkt voor het laatst gesynchroniseerd te hebben met OneDrive in Februari 2025 :D

ik zie hier niets genoemd staan over Antivirus?

Ik gebruik nog DSM 6.2, is dat het probleem? Helaas kan de DS213j niet naar DSM7; edit, ik zie dat ze DSM7.1 aanbieden op https://www.synology.com/...DS213j?version=7.1#system. De DS220+ kan naar DSM7.3.

Misschien toch maar eens upgraden...
Nog even terugrapporteren. Ik heb de DS213j naar de laatst mogelijke DSM 7.1.1 geupdate in twee stappen (eerst 7.0.1-42218 en daarna wilde hij in-OS de update naar 7.1.1-42962 Update 9 doorgaan). Daar zit een nieuwere versie van Antivirus Essential in, en daar kun je ook een manual update doen met de files die je van die pagina kan downloaden, maar update kan via het programma, hoeft niet op de command line.

Dus dat werkt weer :) . Alhoewel, de stabiliteit is niet overweldigend, het is heel langzaam op de DS213j. Maar goed, die is al weer 11 jaar oud.

Nu ook maar de DS220+ upgraden naar DSM7.

[ Voor 4% gewijzigd door gambieter op 15-11-2025 20:46 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• WheeleE
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:28

WheeleE

Dinges

Na meerdere aanbevelingen in dit topic te hebben gelezen ben ik aan het proberen om nijn remote hyper backup tussen 2 DS-en om te zetten naar Tailscale.
Op beide apparaten, en op mijn desktop draait Tailscale nu. Ik kan nu zonder vpn naar de remote omgeving de loginportal van de remote DS benaderen vanaf mijn desktop. Maar als ik ene hyperbackup-taak op de local DS naar de remote DS wil maken op basis van het 100.x.x.x ip-adres krijg ik geen reactie bij het klikken op Login in de hyperbackup-wizard.
Als ik het goed heb begrepen hoeven er geen poorten opengezet te worden in routers, toch?
Op de remote DS stonden ook in de 'oude' situatie geen extra poorten open in de Synology firewall anders dan de hyper Backup Vault applicatie.

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

Je moet zorgen dat tailscale zelf iets kan qua outbound connectie: https://tailscale.com/kb/...able-outbound-connections
Dit doe je op de Synology waar je een backup van wilt maken.

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• EdwinC
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 10:19
Nou de keuze is als volgt geworden:
DS925+ (Thanks @Mk23 ) voor de duidelijke beredenering erachter.
Qua HDD's redelijkbescheiden gehouden 3x 4TB in raid 5 set-up
SSD 2x1TB cache in Raid 1
RAM standaard 4GB maar 16GB module bijprikken.

En dan als het binnen is allemaal zullen de vragen hier wel binnenstromen om alles te optimaliseren nadat ik de eerste opzet heb gemaakt.

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• Mk23
EdwinC schreef op maandag 17 november 2025 @ 08:58:
Nou de keuze is als volgt geworden:
DS925+ (Thanks @Mk23 ) voor de duidelijke beredenering erachter.
Qua HDD's redelijkbescheiden gehouden 3x 4TB in raid 5 set-up
SSD 2x1TB cache in Raid 1
RAM standaard 4GB maar 16GB module bijprikken.

En dan als het binnen is allemaal zullen de vragen hier wel binnenstromen om alles te optimaliseren nadat ik de eerste opzet heb gemaakt.
Even een vraag omdat ik het niet heb uitgezocht, maar wat voor 16GB RAM ga je gebruiken? De 4GB is ECC en ik weet niet of je daar standaard RAM bij kunt steken.
Ik heb alles vervangen voor 2x16GB non-ECC. Voor mijn thuis gebruik kon ik 32GB ECC RAM niet "rechtvaardigen"

• EdwinC
Mk23 schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:10:
[...]

Even een vraag omdat ik het niet heb uitgezocht, maar wat voor 16GB RAM ga je gebruiken? De 4GB is ECC en ik weet niet of je daar standaard RAM bij kunt steken.
Ik heb alles vervangen voor 2x16GB non-ECC. Voor mijn thuis gebruik kon ik 32GB ECC RAM niet "rechtvaardigen"
Ik ben idd voor non-ecc gegaan, mocht ik dat niet kunnen combineren dat wordt het dus een 16gb set-up.

48x 315WP (oost-west orientatie), 20x400WP (zuid orientatie) 9kw Pana Bi-bloc, All-electric

• Mk23
EdwinC schreef op maandag 17 november 2025 @ 09:32:
[...]

Ik ben idd voor non-ecc gegaan, mocht ik dat niet kunnen combineren dat wordt het dus een 16gb set-up.
Als het niet werkt, moet je de originele synology ECC RAM goed bewaren want je schijnt het nodig te hebben in sommige gevallen na een storing. Mocht je de NAS verkopen dan kun je deze ook weer terugplaatsen.
Ten tweede zou ik overwegen om als de combinatie niet werkt, naar 32GB RAM te gaan. Alle RAM die niet wordt benut wordt als cache beschikbaar gesteld en daar wordt je systeem gewoon sneller van.

Veel plezier ermee en ik ben benieuwd hoe het inrichten gaat lopen.

Persoonlijk zou ik het niet proberen om ecc en non ecc te mixen.

Het is mogelijk dat het systeem niet will booten, maar wat erger is dat het wel boot maar instabiel wordt en dat hoef je niet meteen te merken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• EdwinC
Thanks, dus ECC eruit en NON-ECC erin.

• realphoenikx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:20
Ik heb in mijn 1821+ een aparte 10GB/s netwerkkaart toegevoegd. Maar kan ik daarnaast tevens de 4 oude aansluitingen gebruiken zonder dat het ten nadele komt van de snelheid?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:44
realphoenikx schreef op maandag 17 november 2025 @ 14:33:
Ik heb in mijn 1821+ een aparte 10GB/s netwerkkaart toegevoegd. Maar kan ik daarnaast tevens de 4 oude aansluitingen gebruiken zonder dat het ten nadele komt van de snelheid?
In theorie: ja
In de praktijk zal dit nog niet zo heel erg makkelijk worden.
Wil je dan je NAS aan 5 verschillende netwerken tegelijk hangen? 1 op 10G en 4 netwerken op 1G?
Bij wat voor Use Case denk je dat dit toegevoegde waarde kan hebben?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50
Ja allemaal aansluiten. Gateway (dus je modem router 192.168.1.1) bij alleen de 10G invullen, bij de andere 4 leeg laten. En use case is SMB multichannel .

• Mk23
MrDirect schreef op maandag 17 november 2025 @ 15:38:
Ja allemaal aansluiten. Gateway (dus je modem router 192.168.1.1) bij alleen de 10G invullen, bij de andere 4 leeg laten. En use case is SMB multichannel .
Ik heb SMB multichannel in onze thuissituatie nooit "werkend" gekregen, de 10GBe kaarten tussen mijn 923 en 1817 zorgen voor het snel overzetten van (grote) bestanden en dan heb ik nog een 1Gbe aangesloten voor WOL en wat ik nodig zou hebben als de 10GBe volle bak aan het versturen is. Mijn computers en NASsen zitten op minimaal 2,5Gbe en dat nut ik alleen uit als ik grote bestanden verplaats. Verder gebruikt niemand in huis vooralsnog heel veel data. Kids zijn nog te jong om te gamen,

Het kost je veel ruimte op je switch want je kunt niet weer ergens een flessenhals maken, en zoals gezegd ik heb het thuis nooit zo druk dat ik het nodig heb. Zelfs met drie streams via plex thuis en eentje via internet was alles met een 1GBe goed bij te benen.

• reinier68
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:02
Mk23 schreef op maandag 17 november 2025 @ 17:21:
[...]

Ik heb SMB multichannel in onze thuissituatie nooit "werkend" gekregen,
SMB3 MC werkt alleen als de zendende machine net zoveel poorten heeft als de ontvanger.
Dus als je PC 2 x 2.5 heeft en je NAS 1x10Gb dan werkt het al niet. Daarom heb ik ook overal maar 10G in geprikt.

https://kb.synology.com/n...%20aanzienlijk%20verhogen.

https://learn.microsoft.c...s/manage-smb-multichannel

@realphoenikx
Wat is je usecase om ook de 4x1Gb te blijven gebruiken?
Uiteraard kan het, maar dan moet je er geen gateway bij configureren, of je hangt die 1Gb poorten in een apart VLAN.

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:50
En hierop inhakend, ook werkelijk 4 lijntjes heeft. Dus een switch op zolder met 4 poorten aan je pc, maar die met maar 1 kabel naar je switch in de kelder gaat, geeft ook geen smb multichannel. (Want er loopt maar 1 kabel naar beneden).
Als je 10Gbps netwerk snelheid hebt is de bottleneck zo wie zo niet meer het netwerk maar ofwel je Nas ofwel je PC ofwel beiden.
Dus meer poorten toevoegen creëert niet meer snelheid.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• GarBaGe
SInds ik een 10G kaart in mijn NAS heb, zijn die 1G aansluitingen compleet overbodig geworden.
Een 1G lijn kan je nog wel dichttrekken, maar een 10G lijn is vrijwel niet te verzadigen....
tenminste, niet voor mij in 2025. :)
Maar goed, bij grote data transfers zie ik wel snelheden met pieken richting 5-7Gbps.
Ruim meer dan 1G, maar toch ruim onder de 10G.
Natuurlijk is voor iedereen die Use Case anders.
Als 10G in theorie niet genoeg zou zijn, is upgraden naar 25G waarschijnlijk de goedkoopste optie.
Zelfde kabel, (OS2 of OM4), alleen overstappen van SFP+ naar SFP28 en een switch die dat trekt :)

• reinier68
GarBaGe schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 09:53:
SInds ik een 10G kaart in mijn NAS heb, zijn die 1G aansluitingen compleet overbodig geworden.
Een 1G lijn kan je nog wel dichttrekken, maar een 10G lijn is vrijwel niet te verzadigen....
tenminste, niet voor mij in 2025. :)
Maar goed, bij grote data transfers zie ik wel snelheden met pieken richting 5-7Gbps.
Ruim meer dan 1G, maar toch ruim onder de 10G.
Natuurlijk is voor iedereen die Use Case anders.
Als 10G in theorie niet genoeg zou zijn, is upgraden naar 25G waarschijnlijk de goedkoopste optie.
Zelfde kabel, (OS2 of OM4), alleen overstappen van SFP+ naar SFP28 en een switch die dat trekt :)
Eens, met een 10G aansluiting heb je meer dan zat. Je kan met die 1G aansluitingen wel een separaat netwerkje voorzien als dat nodig is.
Qua performance zijn mijn SSD's de vertragende factor geworden:-)
En switches die dit mogelijk maken zijn alles behalve stil. Leuk in een patchkast, maar naast je bureau een heel stuk minder prettig.

• Mk23
@GarBaGe Je hebt de 1Gbe nog wel nodig voor een WOL verzoek of om de NAS te configuren.
@reinier68 Ik had een NUC en een 1817+ op dezelfde switch zitten op mijn thuiskantoor. Ook met beide netwerk aansluitingen op de NUC in de switch bleef AJA hangen op 110-120MB/s. Pas nadat ik beide een upgrade had gegeven naar 2,5GBe ging de snelheid omhoog en daarna heb ik de beide NASsen voorzien van een "eigen" switch en 10Gbe kaarten. De NUC heeft alleen de 2.5Gbe aansluiting en die wordt gebruikt bij het overzetten van grote bestanden.

Bedenk ook dat als je naast je 10GB poort ook een andere poort aansluit in hetzelfde netwerk je niet zomaar kunt bepalen welke verbinding gebruikt wordt.
Je kunt een 10Gb en 1 Gb poort niet samen in een bond zetten volgens mij.

• Mk23
Ben(V) schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:47:
Bedenk ook dat als je naast je 10GB poort ook een andere poort aansluit in hetzelfde netwerk je niet zomaar kunt bepalen welke verbinding gebruikt wordt.
Je koppelt de 10Gbe aan de gateway van je modem/router en de 1Gbe koppel je niet aan de gateway. Tenminste zo heb ik 10Gbe en een backup / WOL poort

Dat werkt voor verkeer dat je vanuit je Nas initieert, andersom heeft die gateway zetting geen invloed.
En WOL werkt op mac adressen dus dat staat er helemaal buiten, dat werkt altijd.

[ Voor 5% gewijzigd door Ben(V) op 18-11-2025 18:17 ]

• reinier68
Vraagje; is er een site waar alle FAN pinbezettingen op staan?

Net gepoogd in een switch een stillere fan te zetten. Volgens YT kon je makkelijk een een sunon maglev mf40201vx-1q120 vervangen door een Noctua NF-A4x20PWM. Tot zover weer de nonsens van YT. De connector is al heel anders, dus fysiek past het niet, maar de pin bezetting ook.

Voltmeter erbij, GND en 12V waren snel gevonden, dus verder 50% kans op PWM en RPM pinnetje.
Nu dus van beiden de connector losgepeuterd, pinnen op goed geluk maar weer ingeprikt, en uiteraard niet meteen goed. Na pin 3 en 4 gewisseld te hebben, verhip, het werkt.

Waarom zijn fan aansluitingen ook niet gewoon gestandaardiseerd? Het zou zo makkelijk zijn... zucht
https://www.ekwb.com/blog/what-is-pwm-and-how-does-it-work/

[ Voor 62% gewijzigd door Ben(V) op 18-11-2025 20:14 ]

Kleuren van draden zijn uiteraard minder belangrijk, het gaat om de pinout.

• reinier68
Ben(V) schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 12:47:
Net even geprobeerd.... LACP kan inderdaad alleen met adapters met dezelfde snelheid, uiteraard moet je switch dat dan ook ondersteunen.
Zodra je een LACP opzet, vervalt ook de SMB3 MC ondersteuning. op al je adapters in de Synology nas.

Er stond ook ergens dat iemand SMB MC niet aan de praat had gekregen, bedenk wel dat al je adapters Receive Side Scaling (RSS) moeten ondersteunen. Jammer genoeg vermelden de leveranciers niet of dat erop zit.

[ Voor 19% gewijzigd door reinier68 op 18-11-2025 21:53 ]

• Mk23
Ben(V) schreef op dinsdag 18 november 2025 @ 18:17:
Dat werkt voor verkeer dat je vanuit je Nas initieert, andersom heeft die gateway zetting geen invloed.
En WOL werkt op mac adressen dus dat staat er helemaal buiten, dat werkt altijd.
- Als ik de gateway instelling van mijn NAS op de 1GBe instel dan krijg heb ik snelheden die passen bij 1GBe, terwijl de NUC een 2,5GBe aansluiting heeft. Tussen de NASsen is de snelheid dan ook geknepen, terwijl ze beide een 10Gbe kaart hebben en op dezelfde switch zitten.
Stel ik de gateway in bij de 10GBe kaart, dan meet de NUC gewoon snelheden die bij de 2.5Gbe aansluiting passen. Er is dus wel degelijk verschil.

Wat de WOL betreft, ik kwam ergens op de site van synology tegen dat voor WOL en het installeren van DSM altijd nog een 1Gbe poort nog actief moet zijn.

Het gaat niet om welke snelheden je kunt halen, maar als je twee adapters in je Nas hebt en je zitten in hetzelfde subnet en je wilt iets vanaf je pc naar je Nas kopierenen vanuit je PC dan doet de gateway instelling van je netwerkkaarten van je Nas er niet toe.
Je PC gebruikt dan willekeurig een nic en dat kan ook de 1Gbps nic van je Nas zijn.

Zo wie zo werkt een gateway enkel voor verkeer dat gerouteerd moet worden dus alles wat binnen hetzelfde subnet blijft doet daar niets mee.

Of wol werkt is afhankelijk van de netwerk kaart en niet zozeer van DSM, je zou dat uit moeten testen.

[ Voor 13% gewijzigd door Ben(V) op 19-11-2025 10:30 ]

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:04
Mk23 schreef op woensdag 19 november 2025 @ 09:04:
[...]
Wat de WOL betreft, ik kwam ergens op de site van synology tegen dat voor WOL en het installeren van DSM altijd nog een 1Gbe poort nog actief moet zijn.
Volgens mij is het gewoon zo simpel dat WOL alleen werkt op de ingebouwde poorten niet op een insteekkaart. Kwestie van geen stroom/standby als de NAS niet aanstaat schat ik zo.

• GarBaGe
TweakGP schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:56:
[...]

Volgens mij is het gewoon zo simpel dat WOL alleen werkt op de ingebouwde poorten niet op een insteekkaart. Kwestie van geen stroom/standby als de NAS niet aanstaat schat ik zo.
In theorie zou het wel moeten kunnen.
Maar om WOL te laten werken, moet de complete trein WOL ondersteunen.
De NIC, de BIOS.UEFI, de netwerk driver, de voeding etc etc.
Er bestaat dan een mogelijkheid als je "per ongeluk" de juiste netwerkkaart gebruikt, dat het werkt.

Zelf gebruik ik WOL niet, maar mijn backup NAS gaat na een tijdje in standby.
Dan lijkt ie "uit" behalve dat het aan lampje af en toe knippert.
Als ik dan de URL van de NAS in mijn browser type, wordt ie wakker en na 1 minuut opstarten is ie benaderbaar.
Dat is geen WOL pakketje, simpelweg een HTTP request.

TweakGP schreef op woensdag 19 november 2025 @ 10:56:
[...]

Nee dat heeft er weinig mee te maken.
De pcie voeding standaard specificeert gewoon een standby power.
Dus ook een nic op een insteekkaart kan prima werken, maar Synology moet wel support daarvoor in zijn bios hebben ingebouwd.

Kwestie van uitproberen dus.

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 11:04
Ben(V) schreef op woensdag 19 november 2025 @ 12:25:
[...]
Nee dat heeft er weinig mee te maken.
Het heeft er dus alles mee te maken omdat Syno het niet ondersteund......
Aanvullend geven ze ook nog aan: All 10GbE add-in cards do not support WOL.

Het is niet zo relevant dat het theoretisch zou moeten kunnen maar het gewoon niet wordt ondersteund door Synology. Op de ingebouwde LAN aansluiting ondersteunen ze het gewoon wel (uitgezonderd een paar types) als je het nodig hebt.

[ Voor 26% gewijzigd door TweakGP op 19-11-2025 13:48 ]

• GK87
  • Registratie: December 2014
  • Niet online
Ik ben overgestapt van Stack Storage naar een Hetzner Storagebox en gebruik Synology Cloud Sync om foto's/video's via WebDAV te syncen van Synology naar de storagebox. Ik loop nu tegen het probleem aan dat grotere bestanden (zeg vanaf 1GB) niet gesynct kunnen worden met de melding "Upload failed. Reached file size limit.". Hetzner support zegt "We do not impose any file size limits in this regard".

In Cloud Sync heb ik in de specifieke taak "Don't sync files over 0 MB" (= Geen limiet) al eens aangepast naar 10000 MB om te kijken of het daar mis ging, maar zonder het gewenste resultaat. Onder /var/packages/CloudSync/target/etc heb ik de webdav.filter configuratie al eens aangepast door max_size = 0 te veranderen naar max_size = 10737418240 (10 gigabyte) zoals hier gevonden: https://automatizeblog.wo...-sync-amazon-cloud-drive/. Ook dit is geen oplossing want de melding blijft.

Iemand ervaring hiermee en die wellicht weet hoe dit op te lossen?

• Edgarz

Edgarz

Tweako-active since1986

Edgarz schreef op vrijdag 14 november 2025 @ 20:13:
[...]

Ga het knoopccelletje eens vervangen, dank.
Knoopcal vervangen, andere HDD geprobeerd....no luck

RIP DS112

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

GK87 schreef op donderdag 20 november 2025 @ 12:36:
Ik ben overgestapt van Stack Storage naar een Hetzner Storagebox en gebruik Synology Cloud Sync om foto's/video's via WebDAV te syncen van Synology naar de storagebox. Ik loop nu tegen het probleem aan dat grotere bestanden (zeg vanaf 1GB) niet gesynct kunnen worden met de melding "Upload failed. Reached file size limit.". Hetzner support zegt "We do not impose any file size limits in this regard".

In Cloud Sync heb ik in de specifieke taak "Don't sync files over 0 MB" (= Geen limiet) al eens aangepast naar 10000 MB om te kijken of het daar mis ging, maar zonder het gewenste resultaat. Onder /var/packages/CloudSync/target/etc heb ik de webdav.filter configuratie al eens aangepast door max_size = 0 te veranderen naar max_size = 10737418240 (10 gigabyte) zoals hier gevonden: https://automatizeblog.wo...-sync-amazon-cloud-drive/. Ook dit is geen oplossing want de melding blijft.

Iemand ervaring hiermee en die wellicht weet hoe dit op te lossen?
Kan je niet beter Hyper Backup gebruiken?

Alles went behalve een Twent.
🎯Psst.. Kans maken op 12 maanden Tweakers HERO abonnement?
nggyu nglyd

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:12
Ik gebruik Hyper backup om van een DS224 naar een DS214 te backuppen. De backupfolder met series is 1,5Tb groot, maar de backup neemt op de DS214 2,6Tb in beslag, terwijl ik backupcompressie aan heb staan en rotatie uit (dus geen versiebeheer)
Is daar iets aan te doen? Ik heb ruimteproblemen op de dS214 terwijl de te backuppen data prima past.

• Stimulate14
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 28-11 13:23

Stimulate14

⭐⭐⭐

Ik kreeg vannacht een kritieke patch update. Check het allemaal eventjes.

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:07
Stimulate14 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 09:54:
Ik kreeg vannacht een kritieke patch update. Check het allemaal eventjes.
Naar update 5? Die kwam hier gisteren. NAS inhoud bleef netjes benaderbaar.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

John245 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:15:
[...]

Naar update 5? Die kwam hier gisteren. NAS inhoud bleef netjes benaderbaar.
Version: 7.3.1-86003 Update 1

• John245
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 10:07
Ja die zag ik gisteren ook beschikbaar maar zit nog op 7.2.

Tibber; 3-fase Victron ESS, 38,4 kWh opslag; gasloos sinds 2013; Nibe F1245-10PC; SAP; HomeSeer4; Proxmox 8

• Stimulate14

Stimulate14

⭐⭐⭐

John245 schreef op vrijdag 21 november 2025 @ 10:27:
[...]

Ja die zag ik gisteren ook beschikbaar maar zit nog op 7.2.
Ja, my bad. Had gelijk even de versie moeten meeschrijven.

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11 19:30
Gisteravond hoorde ik om precies 12 uur mijn harddrives heel hard opspinnen en iets van een scan of pass doen van een minuut of 2 a 3 en daarna werd het weer stil. Heb ik in de afgelopen jaar nooit eerder gehoord. Hoe vind ik uit wat hij aan het doen was en waarom?
Thanks

• GEi
  • Registratie: December 2012
  • Niet online

GEi

Wat staat er voor een actie in de log-file?

• Numbers
  • Registratie: December 2021
  • Niet online
Goede avond,

Ik wil graag een probleem voorleggen waar ik blijkbaar alleen tegenaan loop, dus het zal wel aan mij liggen :P Via de zoekfunctie zijn er bijna geen resultaten op "TC500", een Synology dome camera. Ik heb bewust gekozen voor onderstaande combinatie, omdat het zo simpel zou moeten werken, voordelen van hetzelfde merk, geen aanvullende licenties nodig (de DVA1622 heeft er standaard 8 die onbeperkt geldig zijn), etc.

De situatie is als volgt. Ik heb een Synology DVA1622 en meerdere Synology TC500 camera's. De DVA is geïnstalleerd en benaderbaar. Vanmiddag de eerste camera aangesloten op dezelfde PoE+ switch. Via de Synology CameraTool is de camera in het netwerk te vinden en ik heb hem ingesteld op het vaste IP adres waar die zelf mee kwam (eerst niet, maar dat was een online tip). Via dat IP adres is de camera in mijn browser te benaderen en daar kan ik de live feed bekijken.
Via Synology Surveillance Station wordt de camera herkend en kan ik hem toevoegen. Vervolgens kan ik hem via IP Cam selecteren, zelfs verifiëren (met groen vinkje als bevestiging), en allerlei opname settings instellen. Zowel handmatig als automatisch gedaan. Na het opslaan, wordt er geverifieerd en dan letterlijk niks. De camera wordt niet daadwerkelijk toegevoegd en ik kan weer opnieuw beginnen. :?

Ik snap niet wat ik verkeerd doe. Ik kom er online en via de Synology website niet aan uit. Heeft iemand wellicht hetzelfde meegemaakt of een idee in welke richting ik het moet zoeken?
Pagina: 1 ... 187 188 Laatste

Let op:
Dit topic is onderdeel van de drie topics over Synology:In dit Vraag en Antwoord topic mogen alle vragen over Synology-producten tenzij:
  • ... het een vraag betreft over een addon package voor Synology; daar is een apart topic voor.
  • ... het een aankondiging of discussie-item betreft wat in het Nieuws en discussie topic hoort.
  • ... jouw vraag al beantwoord is in de Veelgestelde vragen (FAQ).