[Multi] Hell Let Loose

Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 07:52

KipCurreh

Nightcrawler

Sleeon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:17:
[...]

Hoe werkt dat met discord? Want dat werkt niet op de PS5? Heb je dan apart Discord aan op de PC of iets dergelijks? Dat lijkt mij dan ook weer niet handig met de comms naar andere squads?
Mwa werkt wel, maar kan wel wat druk worden.

Je kan de knoppen voor de comms (direct, squad, etc) instellen in Discord als mute buttons, dan kan je ingame praten terwijl je gemute wordt in Discord.
Dan is er geen overlap zeg maar

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
KipCurreh schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:58:
[...]

Mwa werkt wel, maar kan wel wat druk worden.

Je kan de knoppen voor de comms (direct, squad, etc) instellen in Discord als mute buttons, dan kan je ingame praten terwijl je gemute wordt in Discord.
Dan is er geen overlap zeg maar
Maar dat is geen PS5 dan?
PC snap ik :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
@Oxigeon Ja het missen van die bonus aan het eind is dan idd ook erg jammer, volgens mij zijn er idd een aantal servers niet helemaal lekker.

Waar ik op de PS5 ook last van heb is dat mijn settings elke keer random worden gereset, dan is ineens de motion blur weer terug maar erger nog, de sensitivity instellingen van de controller gaan ook weer terug naar default.

En misschien dat de xbox spelers dit kunnen bevestigen, ik las dat op xbox je zowel in een party kunt maar dan ook tegelijk gebruik kunt maken van de ingame comms, op de PS5 in een party kan ik zelf geen gebruik meer maken van de ingame comms,waar ik dan toch de voorkeur aan geef vanwege anderen in het squad.

* Ik las net op Reddit dat ze op de hoogte zijn van een aantal bugs en werken aan een fix.

[ Voor 6% gewijzigd door Sipio op 06-10-2021 09:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 18-09 14:32

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Nol_NL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 02:29:
Ik heb crossplay momenteel meer even uitgezet.

Nu weet ik weer waarom ik liever op een PC of op de Xbox speel, veel PS spelers zijn echt bedroevend , direct na de spawn vaak een teamkill te pakken... Verziekt dus heel de game :(

Had eigenlijk gehoopt dat het wat later op de avond/nacht iets beter zou zijn, maar helaas. Kennelijk is het voor de game zelf niet altijd voordelig als die " gratis " is te verkrijgen. Crossplay dus uit... Hierdoor eigenlijk geen teamkills meer gehad op de Series X en direct meer mensen die met een mic rondlopen. Een keer een error tegengekomen, maar voor de rest was het prima te doen. Komende maand voor mij in ieder geval geen crossplay meer, maar ook zonder crossplay was de matchmaking gewoon goed te doen.
Had het gisteravond weer aangezet. Crossplay was eerst niet beschikbaar bij mij maar dat kwam door de privacy instellingen van mijn account zoals die op de Series X staan ingesteld.

Eerste pot alleen met Xbox spelers. Daarna de game opnieuw gestart en zag naast een paar Xbox iconen ook spelers zonder icoon. Dat zullen dan wel PS spelers zijn geweest.

Ook voor het eerst in een tank gereden. Das wel even wennen dat je moet schakelen. Grote ergenis was dat er op de weg een outpost geplaatst was direct bij de spawn. Kon je dus met geen mogelijkheid overheen en moet je dus omheen rijden. Wel een paak flinke kills gemaakt.

Verder is het een slecht idee om een nieuwe game te beginnen om 00:15 uur. Ik lag daardoor om 01:45 in bed :)

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Nol_NL schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 02:29:
Ik heb crossplay momenteel meer even uitgezet.

Nu weet ik weer waarom ik liever op een PC of op de Xbox speel, veel PS spelers zijn echt bedroevend , direct na de spawn vaak een teamkill te pakken... Verziekt dus heel de game :(

Had eigenlijk gehoopt dat het wat later op de avond/nacht iets beter zou zijn, maar helaas. Kennelijk is het voor de game zelf niet altijd voordelig als die " gratis " is te verkrijgen. Crossplay dus uit... Hierdoor eigenlijk geen teamkills meer gehad op de Series X en direct meer mensen die met een mic rondlopen. Een keer een error tegengekomen, maar voor de rest was het prima te doen. Komende maand voor mij in ieder geval geen crossplay meer, maar ook zonder crossplay was de matchmaking gewoon goed te doen.
Dat is idd klote van die teamkills, zelf gelukkig (nog) niet meegemaakt op de PS5 en ook best veel mensen met comms.

Maar ik denk idd dat er flink wat zijn die hem gratis downloaden en de game niks vinden en dan maar gaan lopen zieken, hopelijk gaat dat snel vervelen voor die gasten, sowieso 'punnish' doen, ik heb ergens gelezen dat je er bij 5 uitgegooid wordt maar dit kan ook op de PC misschien zo zijn geen idee op de consoles.

Ik blijf de game wel echt super vinden als alles lekker loopt hoor, het is soms een beetje hit or miss met medespelers maar als het dan ook goed loopt, wat intens genieten d:)b

[ Voor 12% gewijzigd door Sipio op 06-10-2021 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik ben geen console speler, maar ik vraag mij af hoe bans werken in HLL op een console.
Op PC versie van HLL zit je op clan servers waar een admin spelers kan bannen als deze toxic zijn.

Hoe zit dat op consoles?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sipio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 09:42:
[...]

Dat is idd klote van die teamkills, zelf gelukkig (nog) niet meegemaakt op de PS5 en ook best veel mensen met comms.

Maar ik denk idd dat er flink wat zijn die hem gratis downloaden en de game niks vinden en dan maar gaan lopen zieken, hopelijk gaat dat snel vervelen voor die gasten, sowieso 'punnish' doen, ik heb ergens gelezen dat je er bij 5 uitgegooid wordt maar dit kan ook op de PC misschien zo zijn geen idee op de consoles.

Ik blijf de game wel echt super vinden als alles lekker loopt hoor, het is soms een beetje hit or miss met medespelers maar als het dan ook goed loopt, wat intens genieten d:)b
Denk dat ook dat het een stukje onkunde is. In Battlefield kun je bv tegen een tank aanlopen en dan gebeurd er niks. In HLL ga je dan dood als je wordt aangereden door een voertuig.

Toen ik gisteren in de tank zat, liep er ook en team genoot mee met mij. Gaat naast mijn tank zitten en toen ik naar rechts reed, stond er: You teamkilled player X. Aangezien je geen 3rd person view hebt (of bird view) is het als bestuurder lastig te bepalen of er iemand dicht bij je voertuig bevindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@MRE-Inc haha ja klopt idd, het erge is dan ook nog dat ze je ook nog punishen voor de tk terwijl ze zelf niet uit hun doppen kijken.

@Xymox Volgens mij gebeurd een echte ban niet op consoles, er zijn ook geen community servers met admins zoals op pc, vandaar ook nog geen serverbrowser voor consoles denk ik.

Op consoles kun je niet eens een map of game mode kiezen helaas, enkel matchmaking.

[ Voor 52% gewijzigd door Sipio op 06-10-2021 10:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Ja dat dus. Heel irritant. Vind ook dat foot mobiles rekening moeten houden met de voertuigen ipv andersom. Tenzij je met je tank vol op 10 man van je eigen team afrijdt midden in de frontlinie, dan moet je zelf op passen, maar onderweg naar een capture punt moet je gewoon wegblijven bij voertuigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
MRE-Inc schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:11:
Ja dat dus. Heel irritant. Vind ook dat foot mobiles rekening moeten houden met de voertuigen ipv andersom. Tenzij je met je tank vol op 10 man van je eigen team afrijdt midden in de frontlinie, dan moet je zelf op passen, maar onderweg naar een capture punt moet je gewoon wegblijven bij voertuigen.
Ik had gisteren een match gedaan samen met iemand in een tank, helaas hadden we geen tank commander die voor ons kon spotten maar erg mooi.

Maar idd, je zicht als driver of gunner is echt zo beperkt, en dat schakelen door versnellingen heen maakte het voor mij ook niet makkelijk :+

Is een cross party eigenlijk ook mogelijk tussen PS5 en Xbox?

We zouden hier toch wel een compleet squad samen kunnen krijgen met tweakers.

Mijn PSN en GT is in ieder geval MicBar71

Als iemand mij wil toevoegen op PSN of Xbox dan graag, als t17 friend kan volgens mij ook, zelfde naam.

[ Voor 17% gewijzigd door Sipio op 06-10-2021 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Sipio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:08:
@Xymox Volgens mij gebeurd een echte ban niet op consoles, er zijn ook geen community servers met admins zoals op pc, vandaar ook nog geen serverbrowser voor consoles denk ik.

Op consoles kun je niet eens een map of game mode kiezen helaas, enkel matchmaking.
Dan moet het toch een totale toxic gebeuren zijn op consoles in het algemeen?
Ik heb het idee dat consoles meer voor de jeugd is en dat je daardoor veel meer kleuters rond hebt lopen die TK's leuk vinden en niet bestraft worden.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sipio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:14:
[...]

Ik had gisteren een match gedaan samen met iemand in een tank, helaas hadden we geen tank commander die voor ons kon spotten maar erg mooi.

Maar idd, je zicht als driver of gunner is echt zo beperkt, en dat schakelen door versnellingen heen maakte het voor mij ook niet makkelijk :+

Is een cross party eigenlijk ook mogelijk tussen PS5 en Xbox?

We zouden hier toch wel een compleet squad samen kunnen krijgen met tweakers.

Mijn PSN en GT is in ieder geval MicBar71

Als iemand mij wil toevoegen op PSN of Xbox dan graag, als t17 friend kan volgens mij ook, zelfde naam.
Haha schakelen in de tank.... Waarom gaat dat ding nou zo langzaam ? Oh, vol in de toeren, laat ik eens opschakelen. Ja idd, even lastig en wennen. Ook momenten gehad dat ik van 4 terug naar 3 en 2 moest omdat ik anders niet vooruit kwam. Net echt al heb ik daar in het dagelijks leven geen last van met een automaat in de auto :)

Ik had je GT al toegevoegd in mn Xbox lijst. Zal de T17 naam ook toevoegen. Mijne is overigens hetzelfde als mijn GT. GT + T17 = MRE Inc (dus met spatie tussen de E en de I en ja dat is een hoofdletter i ))

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Xymox schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 10:36:
[...]

Dan moet het toch een totale toxic gebeuren zijn op consoles in het algemeen?
Ik heb het idee dat consoles meer voor de jeugd is en dat je daardoor veel meer kleuters rond hebt lopen die TK's leuk vinden en niet bestraft worden.
Ik moet zeggen dat ik dat persoonlijk heel erg mee vind vallen, wel eens kleine schreeuwerds gehad in bv een Gta online maar vooral in HLL hoor ik voornamelijk toch volwassenen spelers.

@MRE-Inc Probeerde net je naam vis t17 toe te voegen maar krijg dan een error melding, zal het later nog eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 06-10-2021 11:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Vreemd ik kon @justifire wel toevoegen maar wel via mijn bestaande friendslist op de Xbox. Zal het vanavond ook eens proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvdlinden
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 18-08 23:24
Op welke Discord server spreken jullie af?

Gister op de PS5 gespeeld, wel erg vet om te spelen. Soms wel wat traag als je helemaal vanaf je HQ naar battlefield moet lopen omdat de leider geen outposts plaatst ;-).
Dan nog een bug tegengekomen. Als je settings aanpast, daarna een spel wilt starten en je krijg een netwerk error, dan zijn je settings weer weg. Dit maar opgelost door eerst settings aan te passen, dan spel afsluiten en weer opstarten.
Aimen vind ik soms lastig. Vooral in ADS, als je dan voluit gaat richten omdat iemand langs je rent, lijkt hij opeens heel hard te bewegen, soort van exponentieel i.p.v. lineair.

Wat wel opvalt is dat op PS5 bijna niemand voice gebruikt. Ik hoop dat dat toch gaat veranderen, anders is het niet goed te spelen. Ik zal vandaag jullie Tweakers eens een friend request sturen.

PSN: MrHitman_nl / Discord: MrHitman_nl#9229

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23:01

Oxigeon

En zo is dat!

koenvdlinden schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:12:
Op welke Discord server spreken jullie af?

Gister op de PS5 gespeeld, wel erg vet om te spelen. Soms wel wat traag als je helemaal vanaf je HQ naar battlefield moet lopen omdat de leider geen outposts plaatst ;-).
Dan nog een bug tegengekomen. Als je settings aanpast, daarna een spel wilt starten en je krijg een netwerk error, dan zijn je settings weer weg. Dit maar opgelost door eerst settings aan te passen, dan spel afsluiten en weer opstarten.
Aimen vind ik soms lastig. Vooral in ADS, als je dan voluit gaat richten omdat iemand langs je rent, lijkt hij opeens heel hard te bewegen, soort van exponentieel i.p.v. lineair.

Wat wel opvalt is dat op PS5 bijna niemand voice gebruikt. Ik hoop dat dat toch gaat veranderen, anders is het niet goed te spelen. Ik zal vandaag jullie Tweakers eens een friend request sturen.
Die options bug is idd kl*te.Inderdaad misschien eens proberen te wijzigen via jouw methode. Eventjes de game afsluiten na het instellen. Met welke controller layout spelen jullie eigenlijk op de PS5? Ik vind de adem inhouden op R1 wat lomp om dan met R2 te schieten.

Layout C zou dan het dichts in de buurt komen wat ik wil denk ik

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Oxigeon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:24:
[...]

Die options bug is idd kl*te.Inderdaad misschien eens proberen te wijzigen via jouw methode. Eventjes de game afsluiten na het instellen. Met welke controller layout spelen jullie eigenlijk op de PS5? Ik vind de adem inhouden op R1 wat lomp om dan met R2 te schieten.

Layout C zou dan het dichts in de buurt komen wat ik wil denk ik
Voor mij ook layout C, adem inhouden met de A layout is voor mij iig niet te doen, layout B aim je met rechts en schieten met links :/

Layout C kun je iig adem inhouden met de linker stick, werkt voor mij toch het fijnst.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sipio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 14:45:
[...]

Voor mij ook layout C, adem inhouden met de A layout is voor mij iig niet te doen, layout B aim je met rechts en schieten met links :/

Layout C kun je iig adem inhouden met de linker stick, werkt voor mij toch het fijnst.
Ah ja, dat was ik gisteren vergeten. Ik speel met Layout A omdat ik eigenlijk alles zoveel mogelijk standaard wil houden qua settings. Dat ging met adem inhouden idd niet helemaal lekker.

Ik map de linker onderste paddle wel op mn Elite V2 controller wel naar RB zodat ik met layout A kan blijven spelen, maar wel met de paddle mijn adem kan inhouden.

Overigens zit er nog geen optie in om Aim Assist uit te schakelen. Ik denk wel dat ik het bij deze langzame shooter ga uitschakelen. Nu nog te vaak dat mijn aim verspringt als er meerdere vijanden bij elkaar staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Retrospect
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 21:13
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik kan gewoon niet adem inhouden en schieten tegelijk... Zal eens kijken naar lay-out C.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Retrospect schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 15:25:
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik kan gewoon niet adem inhouden en schieten tegelijk... Zal eens kijken naar lay-out C.
Je vraagt je af welke idioot dit verzint. Zodra je je wijsvinger op R1 zet moet je met je middelvinger de trekker overhalen. Succes daarmee. Dat is echt geen doen hoor. Zal best een kwestie van gewenning zijn. Maar aangezien geen enkele game dit heeft ga ik voor optie c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:17
Voor de liefhebbers mag de consoles launch trailer hier natuurlijk ook niet ontbreken ;)

Dat gezegd hebbende hoop ik dat de PC gamers ook profijt gaan krijgen van de launch op de consoles. Uiteindelijk is de game mede op dit niveau gekomen door veel feedback van pc gamers in de afgelopen jaren. Misschien dat er zo wat meer kapitaal beschikbaar komt voor de ontwikkelaars.

[ Voor 49% gewijzigd door Nol_NL op 06-10-2021 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Op aanraden van vele hier, ga ik nu even een potje proberen met de C-layout, ook hier veel problemen met adem inhouden en richten tegelijk. Zo jammer dat je de controls niet zelf kan aanpassen, een gemiste kans.
Ook crossplay uitgezet, in de hoop dat ik nu wel een potje kan afmaken. Zo zuur om anderhalf uur te knallen om er vervolgens 10 min voor het einde van het potje eruit gegooid te worden, verpest toch wel een beetje de game ervaring natuurlijk.

EDIT:
Hmmm, vind alleen maar servers waar iedereen level 1 is, ik zie maar van een enkeling het juiste level, dus die servers zijn bugged? Dan ga ik daar niet op spelen, voelt toch een beetje alsof je voor niks aan het spelen bent, ik ben bijna level 10 en dan kan ik eindelijk de squad leader rol kiezen, ik heb met mijn 30/40 uurtjes op PC en bijna 10 op de Xbox nog niet de ervaring die ik nodig heb om Squad Leader te zijn, maar heb toch meer ervaring dan de gemiddelde console gamer denk ik, en zelf mis ik nogal wat mensen met ervaring die weten wat ze doen. Ik weet iig dat het heel belangrijk is om een garrison te plaatsen, dan kom je als team al een stuk verder 😅
Vanavond nog maar eens proberen, ik join ook de hele tijd dezelfde server erg vervelend.

[ Voor 45% gewijzigd door GluonC op 06-10-2021 16:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleeon
Als iemand rond uur of 7/8 paar potjes wilt doen, LeonosNL is mijn PSN!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Sleeon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:13:
Als iemand rond uur of 7/8 paar potjes wilt doen, LeonosNL is mijn PSN!
Weet nog niet zeker of ik er vanavond ben maar zal je later iig op PSN toevoegen voor eventueel een andere keer (y)

MicBar71 is mijn PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 19:14
Mijn team17:

Chuck_Norris_NL

Doe graag n serieus rondje mee maar mn frans en pools zijn wat minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
benmoei schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 17:29:
Mijn team17:

Chuck_Norris_NL

Doe graag n serieus rondje mee maar mn frans en pools zijn wat minder
Het lukt mij niet om je T17 naam toe te voegen. Krijg elke keer Error…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@benmoei
@Sleeon
@koenvdlinden

Vond het een mooie match gisteren zo met een aantal tweakers (y)

Wel klote dat ik er net aan het eind vd match weer uitgeknikkerd werd, hopelijk wordt dat snel gefixed, 2x armor opgeblazen en geen bonus punten :+

Maar bedankt aan @Sleeon om mij meerdere keren als medic mij weer op de been te krijgen, en heb ook weer wat geleerd dankzij de vele headshot makende @benmoei die al goed tekeer kon gaan met de Artillerie 8)

@koenvdlinden Jammer dat je de comms ingame kwijt raakte op een gegeven moment, hopelijk komt dat ook goed.

Maar heb genoten iig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
Is er ergens een lijst van Tweakers die deze game op Xbox spelen?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Rivanov schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:08:
Het is crossplay, dus kan ook met PS5 samen.
Mijn T17 code 'leonosNL#1511'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
Rivanov schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 09:08:
Mijn T17 naam is MrHitman_nl#4575

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
Voor iedereen die ook bijna elk potje vlak voor het einde eruit werd gegooid, probeer region eens op all te zetten, heeft voor mij geholpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
GluonC schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 20:45:
Voor iedereen die ook bijna elk potje vlak voor het einde eruit werd gegooid, probeer region eens op all te zetten, heeft voor mij geholpen.
Region staat bij mij op "any", ik heb enorm veel disconnects. Voicechat en Xbox live party lijkt totaal niet meer te werken. Wat een beroerde launch zo zeg..

Probeer vrienden over te halen maar dit is echt slechte reclame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Nou ik heb het getroffen. Al een aantal keren als de pot is afgelopen krijg je het scherm dat je promoten bent naar een nieuwe rang. Vandaag rang 7 behaald. Pot erna keer ik terug naar het hoofdmenu en kijk bij barracks. Ben ik nog doodleuk level 3. Om de een of andere reden telt hij dus het einde potje xp er niet bij op en moet ik het echt doen met de xp die ik zelf vergaar.

Vandaag ook weer 2 minuten voor einde potje eruit gegooit. Hopelijk zal er snel een fix volgen. Dat ik de xp er niet bij krijg OK. Maar die disconnects ben ik echt beu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Oxigeon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:07:
Nou ik heb het getroffen. Al een aantal keren als de pot is afgelopen krijg je het scherm dat je promoten bent naar een nieuwe rang. Vandaag rang 7 behaald. Pot erna keer ik terug naar het hoofdmenu en kijk bij barracks. Ben ik nog doodleuk level 3. Om de een of andere reden telt hij dus het einde potje xp er niet bij op en moet ik het echt doen met de xp die ik zelf vergaar.

Vandaag ook weer 2 minuten voor einde potje eruit gegooit. Hopelijk zal er snel een fix volgen. Dat ik de xp er niet bij krijg OK. Maar die disconnects ben ik echt beu
Die disconnects zijn idd zwaar k*'t

We zaten vanavond nog in een party van 4 en dan moet je ook behoorlijk geluk hebben als iedereen eenmaal bij elkaar zit, en dan nog gebeurd het te vaak dat er 1 of 2 weer uitgegooid worden.

Ze hebben bevestigd dat ze op de hoogte zijn van die bug maar goed, hoe lang gaat het duren voor die fix komt.

Mischien een tip mocht je het nog niet weten, als je eenmaal in een server bent ff naar het scorebord kijken, als iedereen daar level 1 is is die server waarschijnlijk bugged en dan ook geen punten.

Wat idd wel vreemd is, is dat je wel daadwerkelijk die promoties hebt gezien en daarna weer kwijt, dat is bij tot nog toe niet gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvdlinden
Oxigeon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 00:07:
Vandaag rang 7 behaald. Pot erna keer ik terug naar het hoofdmenu en kijk bij barracks. Ben ik nog doodleuk level 3. Om de een of andere reden telt hij dus het einde potje xp er niet bij op en moet ik het echt doen met de xp die ik zelf.
En als je game opnieuw start. Is hij dan niet weer level 7? Op de HLL discord lees ik dat wel eens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• madcon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-08 22:54
Vandaag en gisterenavond vermaakt met deze game op de ps5. Gisteren moest ik echt wennen/inkomen maar vandaag al een stuk beter.

In het begin steeds het idee dat ik niets kon raken omdat je niets in je beeld dat je een kill hebt behaald. Achteraf op het scorebord valt het dan wel mee. Het voegt wel wat toe qua realisme zo.

Af en toe rare bugs qua controls, maar dat neem ik voor lief. Het bukken of ergens overheen springen gaat dan nog wel eens mis.

Stadia / PSN : whenheco

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 19:54
Speel het spel een weekje. Vind het een gaaf spel.

Langzaam aan naar voren kruipen en dekking zoeken. Vooral als de enemy je voorbij loopt je niet opmerkt en dan een kogel in de rug jagen 🤣

Het leukst tot nu toe vind ik als medic spelen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
Gisteravond duizend disconnects, uiteindelijk maar afgehaakt en Warzone/Battliefield gedaan :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Sleeon schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 09:43:
Gisteravond duizend disconnects, uiteindelijk maar afgehaakt en Warzone/Battliefield gedaan :-(
Dat was echt jammer man, dat moet de eerste prioriteit zijn van de devs.

* Die Screenshot was wel lachen, jij en @benmoei staan er mooi op samen met Loccojossa (dat was ook een tweaker toch?)

En is het op een of andere manier mogelijk om een party te locken of id, kwam gisteren ineens een Engelsman bij die ik denk via t17 erbij kwam, dat soort dingen kan wel eens vervelend zijn.

Ben met @koenvdlinden nog ff doorgegaan, ff wat tank gameplay maar wat zijn die dingen lastig te rijden zeg.

[ Voor 22% gewijzigd door Sipio op 08-10-2021 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Locojossa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
Het was gezellig gisterenavond mannen. Helaas kreeg ik last van serverproblemen bij het versturen van een squad invite naar Sleeon. Daarna de hoop maar opgegeven...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
* Wou een Youtube Video plaatsen maar lukt me niet vanaf de telefoon, hoe embed je een video precies.

@Locojossa Je staat iig nog op de foto 8)

[ Voor 128% gewijzigd door Sipio op 08-10-2021 11:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleeon
Post die foto's dan! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
😂 ff kijken hoe precies, een random video van Youtube wou me ook al niet lukken, heb 1 screenshot trouwens, volgens mij heeft Chuck er ook nog één gemaakt

Kun je via de PS app bij de gallery komen? Kan het zo niet vinden

[ Voor 10% gewijzigd door Sipio op 08-10-2021 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
Sipio schreef op vrijdag 8 oktober 2021 @ 12:11:
[...]

😂 ff kijken hoe precies, een random video van Youtube wou me ook al niet lukken, heb 1 screenshot trouwens, volgens mij heeft Chuck er ook nog één gemaakt

Kun je via de PS app bij de gallery komen? Kan het zo niet vinden
Hmm, heel gedoe...
https://www.tomsguide.com...shots-to-your-pc-or-phone

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Idd, was ook al ff aan het zoeken, en mijn usb stick zit in de auto die op werk staat, ik zal later ff kijken of ik hem via de PS5 in de party oid kan delen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Ook handig :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Dacht dat de consoles vandaag de dag wel "next gen" zouden zijn voor dat soort acties :P

Was destijds met de ps3 en ps4 al drama. Je kon ze wel delen op een facebook etc. Maar gewoon ff simpel naar pc zetten was drama......

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:17
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yzZjT5XWMa9riODHWHDsNPqBZ3o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HcGIEyIETY0x5imrCjnBX4KO.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Het gekke is. Mijn vrienden krijgen de rang wel en ik niet. Het was dus niet iedereen in de server.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Game is ook gewoon relaxed leuk met teveel biertjes op en je niks meer kunt raken, join squad als support, drop supplies bij artillerie, redeploy als engineer, maak een munitie node, redeploy als squad leader, lock squad, en vraag command en de andere sl om targets te pingen en pak de artillery, artillery calculator erbij en knallen maar, zowel de support, engineer en officer role weer geleveled en nog wat leuke comms ook (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Sipio schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 01:16:
Game is ook gewoon relaxed leuk met teveel biertjes op en je niks meer kunt raken, join squad als support, drop supplies bij artillerie, redeploy als engineer, maak een munitie node, redeploy als squad leader, lock squad, en vraag command en de andere sl om targets te pingen en pak de artillery, artillery calculator erbij en knallen maar, zowel de support, engineer en officer role weer geleveled en nog wat leuke comms ook (y)
Gisteren nog eens een potje gespeeld. De errors en disconnects krijgen we nog steeds. Die ene pot dat ik gespeeld heb heb ik wel XP erbij gekregen. Dus dat lijkt dan weer opgelost.

Wat betreft die Artillery guns. Daar snap ik echt geen ballen van. Heb gisteren met mijn broer eens bij zoon ding gezeten en een calculator erbij gepakt. Ik was de 2e man en zag dus geen waardes waar die terecht gaat komen. En mijn broer snapte niet waar ik het over had met waardes die ik zag op de calculator website.

Wie krijgt eigenlijk de kills van een Artillery gun krijg je die beide? Of alleen de eerste man? Of krijgt niemand die?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Oxigeon Voorop gesteld dat ik ook echt geen expert ben met de Artillerie en ik liever ook als infanterie aan het knallen ben maar ik kon gisteren echt niks meer raken door de biertjes vandaar dat ik dacht ik ga gewoon relaxed bij zo'n kanon zitten en eens kijken.

Je kunt ze eigenlijk alleen goed gebruiken als de Commander of de andere Officers markers plaatsen op de map, de reden dat ik dan ook als een Officer ging knallen was om dus contact te hebben met hun via comms.

Je kunt ook zelf pings op de kaart zetten natuurlijk maar dan is het gewoon een beetje gokken waar de vijanden zitten of vandaan komen.

Ik had helaas ook 2 teamkills wat ik dan wel te horen kreeg hehe, maar toch ook iets van 25 kills als ik me goed herinner.

Maar als er dus een marker op de map staat dan zet je die richtlijn van het kanon op die marker, vervolgens zie je wat de afstand is tot die marker in meters, stel de afstand is 1000 meter, dan vul je dat in op de Calculator, je krijgt dan het antwoord in Mills terug, als je aan het kanon zit dan zie je rechtsonder een waarde staan van elevation in Mills, die zet je dan op zoveel Mills wat overeen komt met de 1000 meter en dan knallen maar, de Kills worden naar mijn idee wel gedeeld als je ook een lader naast je hebt, net zoals een tank driver de kills deeld van de gunner.

Van de inslag zie je idd zelf helemaal niks, of een Commander of een Officer zou kunnen zeggen of je iets raakt of niet maar ik keek gewoon elke keer op het scorebord, als je ineens meer dan 8 kills hebt dan weet je dat je goed zat :-)

Een Lader heeft ook de optie om het kanon wat sneller naar links of rechts te draaien, het fine tunen doe je vanaf de schiet positie.

De Artillerie ammo kost de Commander wel resources trouwens, vandaar dat ik ook iig eerst via de support en engineer class een munitions node had geplaatst dat scheelt toch iets.

Volgende keer met je broer gewoon allebei een kanon pakken, zelf laden is zo gedaan, van positie wisselen gaat best snel.

Met dank aan @bemoei die mij al het een en ander had uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Sipio schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 12:13:
@Oxigeon Voorop gesteld dat ik ook echt geen expert ben met de Artillerie en ik liever ook als infanterie aan het knallen ben maar ik kon gisteren echt niks meer raken door de biertjes vandaar dat ik dacht ik ga gewoon relaxed bij zo'n kanon zitten en eens kijken.

Je kunt ze eigenlijk alleen goed gebruiken als de Commander of de andere Officers markers plaatsen op de map, de reden dat ik dan ook als een Officer ging knallen was om dus contact te hebben met hun via comms.

Je kunt ook zelf pings op de kaart zetten natuurlijk maar dan is het gewoon een beetje gokken waar de vijanden zitten of vandaan komen.

Ik had helaas ook 2 teamkills wat ik dan wel te horen kreeg hehe, maar toch ook iets van 25 kills als ik me goed herinner.

Maar als er dus een marker op de map staat dan zet je die richtlijn van het kanon op die marker, vervolgens zie je wat de afstand is tot die marker in meters, stel de afstand is 1000 meter, dan vul je dat in op de Calculator, je krijgt dan het antwoord in Mills terug, als je aan het kanon zit dan zie je rechtsonder een waarde staan van elevation in Mills, die zet je dan op zoveel Mills wat overeen komt met de 1000 meter en dan knallen maar, de Kills worden naar mijn idee wel gedeeld als je ook een lader naast je hebt, net zoals een tank driver de kills deeld van de gunner.

Van de inslag zie je idd zelf helemaal niks, of een Commander of een Officer zou kunnen zeggen of je iets raakt of niet maar ik keek gewoon elke keer op het scorebord, als je ineens meer dan 8 kills hebt dan weet je dat je goed zat :-)

Een Lader heeft ook de optie om het kanon wat sneller naar links of rechts te draaien, het fine tunen doe je vanaf de schiet positie.

De Artillerie ammo kost de Commander wel resources trouwens, vandaar dat ik ook iig eerst via de support en engineer class een munitions node had geplaatst dat scheelt toch iets.

Volgende keer met je broer gewoon allebei een kanon pakken, zelf laden is zo gedaan, van positie wisselen gaat best snel.

Met dank aan @bemoei die mij al het een en ander had uitgelegd.
Bedankt voor de info. Je hebt dus alleen in zoon kanon gezeten. Toen ik gisteren alleen in het kanon zat kon ik helaas niet laden. Of dit een bug was of een fout weet ik niet. Toen we met 2 personen waren kon ik gewoon op vierkantje laden.

Ik zal vanavond nog eens een keertje achter een Artillery kruipen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Oxigeon schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 18:16:
[...]

Bedankt voor de info. Je hebt dus alleen in zoon kanon gezeten. Toen ik gisteren alleen in het kanon zat kon ik helaas niet laden. Of dit een bug was of een fout weet ik niet. Toen we met 2 personen waren kon ik gewoon op vierkantje laden.

Ik zal vanavond nog eens een keertje achter een Artillery kruipen
Dat klopt, je hebt 2 plaatsen aan het kanon, en je kunt met een knop (bij mij L1) wisselen van plaats, dus je neemt eerst plaats op de lader positie, eventueel dan het kanon wat meer links of rechts draaien, vervolgens switch je gewoon naar de gunner positie met die knop en knallen, snel weer wisselen naar lader positie en repeat.

Hou er ook rekening mee dat het wel een seconde of 20 kan duren voordat de shells inslaan dus daar moet je ook rekening mee houden (y)

Het beste is om de Officer role te kiezen en eventueel gewoon je squad locken, aangezien je dan ook alle markings ziet van de andere officers)

[ Voor 8% gewijzigd door Sipio op 09-10-2021 19:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• J0rdym23
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-09 13:43
Mijn psn is j0rdym23

Het lijkt me leuk om met wat mede tweakers te spelen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
J0rdym23 schreef op zaterdag 9 oktober 2021 @ 23:31:
Mijn psn is j0rdym23

Het lijkt me leuk om met wat mede tweakers te spelen!
Zal je later vandaag nog toevoegen, mijn PSN is MicBar71, een heel squad tweakers zou mooi zijn een keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
Dit weekend wat potjes gedaan, geen disconnects en de settings bleven bewaard!
Ze komen er wel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
Vanavond kan ik weer spelen trouwens! PSN LeonosNL, T17 code 'leonosNL#1511'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Sleeon schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 17:07:
2 dagen niet gespeeld dus ik hoop later ook nog wat te kunnen knallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Locojossa
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 12-08-2024
Voor de liefhebbers om de Tweakers squad te joinen voeg me toe op PSN: Locojossa

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• benmoei
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pX61kRBXka3yh5fyJDKifii5DDA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s5Aus2YAiUbOzt4Stg6S79Ch.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
Was n mooi rondje artillerie leon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Die Artillerie zat er mooi op 8) @benmoei

Hier gisteren de Machine Gunner role naar level 3 gekregen.

De MG42 is een beest kan ik vertellen.

@Sleeon Idd mooie game, vooral als je met een tank voor een vijandelijk Garrison komt te staan hehe

[ Voor 26% gewijzigd door Sipio op 12-10-2021 10:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GluonC
Haha woow, respect, ik vond het zelf erg lastig achter de artillerie. Eerst maar eens de andere squad roles beheersen, de artillerie is voor mij nog toekomstmuziek.

Ik hoorde van meerdere mensen in HLL dat zij mij heel lastig en zacht hoorde, heb dus maar een betere headset besteld, communicatie is wel een dingetje met deze game natuurlijk.

Ik ben ook altijd in voor een potje, mijn T17 account is Gluon. Je kunt met HLL btw ook in party en game chat tegelijk zitten, wat ik in bepaalde games heel erg mis, een fijne toevoeging vind ik zelf, iemand ingame zei dat het een glitch was, kan iemand dit bevestigen?
Ik speel ook veel DayZ met een maat, en we komen regelmatig mensen tegen waar we even een praatje mee maken, maar dan moeten we wel eerst even uit de party chat, wat heel irritant is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ik hoorde van meerdere mensen in HLL dat zij mij heel lastig en zacht hoorde, heb dus maar een betere headset besteld, communicatie is wel een dingetje met deze game natuurlijk.
Waarschijnlijk wel gecontroleerd maar weet je zeker dat de instellingen in de game zelf ook goed staan?
Default staat de voice en mic geluid behoorlijk zacht, ik zet voice volume op 90 en mic op 70, ellende is dan wel weer dat het soms weer gereset wordt.

Dat je zowel in party als ingame kan chatten is naar mijn idee geen glitch en idd een fijne optie.

*Ik probeer je op te zoeken via t17 maar krijg een error melding, volgens mij moet je die code erachter ook hebben.

Die van mij is MicBar71#7282

[ Voor 21% gewijzigd door Sipio op 12-10-2021 12:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GluonC
Sipio schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Waarschijnlijk wel gecontroleerd maar weet je zeker dat de instellingen in de game zelf ook goed staan?
Default staat de voice en mic geluid behoorlijk zacht, ik zet voice volume op 90 en mic op 70, ellende is dan wel weer dat het soms weer gereset wordt.

Dat je zowel in party als ingame kan chatten is naar mijn idee geen glitch en idd een fijne optie.

*Ik probeer je op te zoeken via t17 maar krijg een error melding, volgens mij moet je die code erachter ook hebben.

Die van mij is MicBar71#7282
Dat had ik indd al gecontroleerd :)

Aah kijk dat zal het zijn, ik heb je iig toegevoegd
Mijn T17 account is Gluon#8883

Hmm, heb helaas weer mijn progressie verloren, was gister level 22, nu weer terug level 18. Gisteravond ook weer 3 keer eruit gegooid wegens een error, hopelijk vandaag meer geluk.

[ Voor 10% gewijzigd door GluonC op 12-10-2021 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
GluonC schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 13:55:
[...]

Dat had ik indd al gecontroleerd :)

Aah kijk dat zal het zijn, ik heb je iig toegevoegd
Mijn T17 account is Gluon#8883

Hmm, heb helaas weer mijn progressie verloren, was gister level 22, nu weer terug level 18. Gisteravond ook weer 3 keer eruit gegooid wegens een error, hopelijk vandaag meer geluk.
Kom zojuist uit een paar potjes maar geen last van disconnects, echt hit or miss dat hoor.

Hopelijk op snel een nieuwe patch met fixes, vooral ook dat resetten van de instellingen elke keer.

(heb je idd kunnen toevoegen nu)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dat delen van de kills klopt. Ik zat gisteren in een Duitse tank op de Foy map als spotter. Vijand kreeg onze tank disabled midden op een veldje met vrij zicht voor mij en mn gunner rondom. Lekker flink wezen spotten en degene achter de gun/kanon harkte flink wat kills bij elkaar. 48 in totaal die netjes op mijn eigen statistieken pagina stonden na de match.

Verder begint het een haat/liefde verhouding te worden. Speelde gisteren samen met @justifire maar niemand in ons squad was of wilde squad leader zijn, dus continu blijven lopen vanaf de spawn met als resultaat 6x neergeschoten worden voordat je bij de actie bent. Uiteindelijk zelf maar squad leader geworden en wat outposts geplaatst, maar door gebrek aan resources geen garizon kunnen plaatsten waardoor we weer overrompeld werden. Uiteindelijk bij kill 9 maar een rage quit gedaan :( Toen was ik het zat. Alleen @justifire was 1x in de buurt om me te reviven, de rest van het team deed maar wat.

Overigens zijn sommige mappen ook echt te lineair. Die St. Maire Eglise map met al dat water. Je kan eigenlijk maar alleen rechtdoor lopen. Omlopen zorgt ervoor dat je ergens weer een riviertje moet oversteken en dan moet je weer specifiek op een bepaalde plek zijn, anders verdrink je. Geen idee of je kan zwemmen in deze game, maar volgens mij niet. Best frustrerend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@MRE-Inc Ik haalde het al vaker aan maar het is idd een hit or miss of je in een goede match terecht komt of begint, soms zit je ineens in een potje waar 3 Garrisons staan, outpost van meerdere squads, een commander en SL aan de comms, dan valt het allemaal goed samen hoor en dan is het ook echt genieten geblazen.

En idd, als er geen Officer is dan gewoon zelf die rol pakken, dan heb je iig altijd een Outpost bij je, er zijn er altijd wel een aantal die meelopen/werken.

Zwemmen kan idd niet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:50

justifire

Shut up and squat !!

MRE-Inc schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:15:
Dat delen van de kills klopt. Ik zat gisteren in een Duitse tank op de Foy map als spotter. Vijand kreeg onze tank disabled midden op een veldje met vrij zicht voor mij en mn gunner rondom. Lekker flink wezen spotten en degene achter de gun/kanon harkte flink wat kills bij elkaar. 48 in totaal die netjes op mijn eigen statistieken pagina stonden na de match.

Verder begint het een haat/liefde verhouding te worden. Speelde gisteren samen met @justifire maar niemand in ons squad was of wilde squad leader zijn, dus continu blijven lopen vanaf de spawn met als resultaat 6x neergeschoten worden voordat je bij de actie bent. Uiteindelijk zelf maar squad leader geworden en wat outposts geplaatst, maar door gebrek aan resources geen garizon kunnen plaatsten waardoor we weer overrompeld werden. Uiteindelijk bij kill 9 maar een rage quit gedaan :( Toen was ik het zat. Alleen @justifire was 1x in de buurt om me te reviven, de rest van het team deed maar wat.

Overigens zijn sommige mappen ook echt te lineair. Die St. Maire Eglise map met al dat water. Je kan eigenlijk maar alleen rechtdoor lopen. Omlopen zorgt ervoor dat je ergens weer een riviertje moet oversteken en dan moet je weer specifiek op een bepaalde plek zijn, anders verdrink je. Geen idee of je kan zwemmen in deze game, maar volgens mij niet. Best frustrerend.
Ren me rot met die adrenaline spuit …
En dan ben je aan het reviven, kiest zo’n CoD speler er alsnog voor om te respawnen |:(

Maar had vandaag ook een goed potje icm een machinegunner.
Hij lekker ratelen met dat knalijzer en ik hem zo nu en dan oprapen en ondersteunen met smoke, was een tof stukje teamwork :*)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• justifire

justifire

Shut up and squat !!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

MRE-Inc schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 17:15:
Uiteindelijk zelf maar squad leader geworden en wat outposts geplaatst, maar door gebrek aan resources geen garizon kunnen plaatsten waardoor we weer overrompeld werden.
Als SL moet je ook ervoor zorgen dat je een support-rol in je squad hebt, die kan 50 supply-punten per keer neerzetten. Dan kan je garrisons bouwen, onafhankelijk wat de commander aan supplies naar je toe gooit.
Je kan ook iemand uit je squad de opdracht geven heen en weer te rijden met een supply truck.
Voordeel daarbij is dat je per krat 100 supply-punten krijgt en kan je garrison in de twee eerste vijandelijke linies bouwen.

Uiteraard werkt dat alleen als je squad-leden hebt die naar je luisteren.

Als SL moet je het voortouw nemen en mag je best wat harder zijn voor je squad-leden. Krijg je helemaal geen gehoor bij iemand heb je ook nog de macht om deze uit je squad te gooien.

Het probleem is dat iedereen een SL verwacht en nodig heeft, maar zelf niet durven om de rol van SL te pakken als het niet lukt. Het gaat er dus om dat HLL spelers de schroom afgooien en zelf de situatie verbeteren als ze zien dat het ontbreekt aan een SL.

Misschien omdat spelers denken dat als je SL bent je meteen perfect moet zijn en dat je al zoveel ervaring moet hebben. En als iedereen dat denkt in een squad, dan blijft deze zonder SL maar wat aanklooien.

Iedereen is blij met een SL die minstens dit doet:

- Regelmatig een outpost (OP) bouwt
- Kijkt op de map waar supplies liggen en waar een garrison nodig is en deze tracht te bouwen OF vraagt aan support speler om supplies neer te gooien

Dan heb je al 75% te pakken wat van een SL verwacht wordt. En bovenstaande is niet moeilijk te realiseren. Daar hoef je geen afgestudeerde HLL veteraan voor te zijn.

Als extra wat een SL nog beter maakt is je hele squad mee te krijgen in de opdrachten die je zelf verzint of de opdracht van de commander uitvoert.

Ik zou zeggen aan alle HLL spelers die zich ergeren aan het ontbreken van SL's door de energie die aan ergeren verspilt wordt te gebruiken om zelf SL te worden en je aan de minimale taken te houden. Gewoon doen. En hoe meer dit doen hoe meer SL's die steeds beter worden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• McKnight
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02 10:40
Heel wat uurtjes in HLL via Steam. Nu ook al aardig wat uurtjes op de PS5. Enkele opvallende zaken.
  • Disconnects blijven af en toe voorkomen. Het is al minder.
  • Lokale instellingen van de barracks die niet onthouden worden, ik tank vooral en ik wil gewoon een repairkit bij me hebben. Ik moet dit elke keer bij opstarten van de game aanpassen
  • Map rotatie: ik ben level 21 en ik heb 1x Foy gedaan. Voor de rest alleen Hürtgen en alles in Normandië behalve Carentan.
  • Renderdistance blijft een ding, gebouwen op afstand lijken zo uit Tombraider II te komen
  • Communicatie: zoals al eerder gezegd, soms heel goed en dan haal je alles uit deze game. Als het er niet is dan is de game ook gelijk niet leuk. Het begint te veranderen. Ik probeer zelf altijd te communiceren en uitleg te geven aan nieuwe spelers. Geeft mij enthousiasme als anderen ook zo enthousiast worden.
Gisteren ook als commander gespeeld, 4 kills en voor de rest alleen maar garrisons geplaatst en aangevoerd. Werkte wel. We steamrolden helemaal over ze heen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Heb nu een aantal classes op level 3 en dan wordt die bug dat de Barracks elke keer weer resetten idd vervelend, hopelijk zit die fix ook bij de volgende patch in.

Afkloppen, disconnects heb ik al ff niet meer gehad.

De map rotatie klopt idd ook niet helemaal.

Zat vd week nog in een squad waar de Officer ineens verdwenen was, zelf de rol maar opgepakt en via squad comms uitgelegd dat ik asap een Outpost zou plaatsen etc, squad was ook compleet still op de comms verder de rest vd match maar ze bleven in de buurt, op een gegeven moment nog doorgeven dat we een flank zouden proberen en dan was het wel leuk als je ziet dat je sq members wel met je meelopen ondanks dat er niks gezegd werd, ook nog een waarschuwing gegeven voor een inkomende bombing run die ik via command chat meekreeg.

Einde vd match toch een aantal commendations gekregen wat ook wel weer leuk was.

*Classes levelen gaat op een gegeven moment wel traag maar aan de andere kant ook wel mooi dat je niet alles zo snel unlocked.

[ Voor 9% gewijzigd door Sipio op 14-10-2021 12:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Xymox schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:56:
[...]

Als SL moet je ook ervoor zorgen dat je een support-rol in je squad hebt, die kan 50 supply-punten per keer neerzetten. Dan kan je garrisons bouwen, onafhankelijk wat de commander aan supplies naar je toe gooit.
Je kan ook iemand uit je squad de opdracht geven heen en weer te rijden met een supply truck.
Voordeel daarbij is dat je per krat 100 supply-punten krijgt en kan je garrison in de twee eerste vijandelijke linies bouwen.

Uiteraard werkt dat alleen als je squad-leden hebt die naar je luisteren.

Als SL moet je het voortouw nemen en mag je best wat harder zijn voor je squad-leden. Krijg je helemaal geen gehoor bij iemand heb je ook nog de macht om deze uit je squad te gooien.

Het probleem is dat iedereen een SL verwacht en nodig heeft, maar zelf niet durven om de rol van SL te pakken als het niet lukt. Het gaat er dus om dat HLL spelers de schroom afgooien en zelf de situatie verbeteren als ze zien dat het ontbreekt aan een SL.

Misschien omdat spelers denken dat als je SL bent je meteen perfect moet zijn en dat je al zoveel ervaring moet hebben. En als iedereen dat denkt in een squad, dan blijft deze zonder SL maar wat aanklooien.

Iedereen is blij met een SL die minstens dit doet:

- Regelmatig een outpost (OP) bouwt
- Kijkt op de map waar supplies liggen en waar een garrison nodig is en deze tracht te bouwen OF vraagt aan support speler om supplies neer te gooien

Dan heb je al 75% te pakken wat van een SL verwacht wordt. En bovenstaande is niet moeilijk te realiseren. Daar hoef je geen afgestudeerde HLL veteraan voor te zijn.

Als extra wat een SL nog beter maakt is je hele squad mee te krijgen in de opdrachten die je zelf verzint of de opdracht van de commander uitvoert.

Ik zou zeggen aan alle HLL spelers die zich ergeren aan het ontbreken van SL's door de energie die aan ergeren verspilt wordt te gebruiken om zelf SL te worden en je aan de minimale taken te houden. Gewoon doen. En hoe meer dit doen hoe meer SL's die steeds beter worden.
Haha dit probeer ik nu ook inderdaad maar het gaat nog lastig op de PlayStation soms. Vooral omdat het voor iedereen nog nieuw is denk ik en omdat het een plus game is dus je ook gewoon veel mensen hebt die het even proberen maar nog echt geen enkel idee hebben hoe of wat.

Ben ook nog een newbie maar probeer nu vooral als support mijn SL te ondersteunen en ze zo ver te krijgen garrisons en outposts te bouwen en als niemand mee werkt ga ik zelf als SL aan de gang. Probeer mensen ook over te halen als support te spawnen dan en anders via de commander wat supplies te krijgen maar dat valt niet altijd mee met een team vol newbies :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Het heeft ook best een flinke learning curve. Ik heb al aardig wat YouTube filmpjes gekeken over de werking maar zodra je zelf weer gaat spelen valt het toch tegen en voel je je een n00b. Het ligt ook erg aan het potje. Soms is het pure chaos en dan is er weinig aan. Gister een tof potje waarin er mooie gevechten waren. Spel zelf spreekt mij ontzettend aan, misschien eens met wat Tweakers spelen, mis nu nog het teamwerk-aspect (zelf ook schuldig aan, ik doe ik ook maar wat :P).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GaHard
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 25-06 13:38
Tom schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 15:19:
Het heeft ook best een flinke learning curve. Ik heb al aardig wat YouTube filmpjes gekeken over de werking maar zodra je zelf weer gaat spelen valt het toch tegen en voel je je een n00b. Het ligt ook erg aan het potje. Soms is het pure chaos en dan is er weinig aan. Gister een tof potje waarin er mooie gevechten waren. Spel zelf spreekt mij ontzettend aan, misschien eens met wat Tweakers spelen, mis nu nog het teamwerk-aspect (zelf ook schuldig aan, ik doe ik ook maar wat :P).
Klopt ja ik heb veel kunnen leren van deze youtuber en zijn tutorials.

https://youtube.com/playl...ZF4TMGa4jImMwR_It_Mk73EFi

Legt het goed uit allemaal. Nu nog een kwestie van in de praktijk brengen maar ik voel me steeds minder verdwaald al :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
Uur of 7 online?!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Sleeon schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:11:
Uur of 7 online?!
Mischien dat ik vanavond ook weer vd partij kan zijn, nog niet helemaal zeker maar we zullen zien, zou idd mooi zijn een clubje bij elkaar te krijgen (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-09 16:49

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ook aangeschaft op de XS, totaal blank erin gestapt. Nu maar eens verdiepen in het hele gebeuren.

Eerste indruk is goed, veel chaos maar toch te overzien. Met een vast clubje kan dit een zeer leuke game zijn/worden

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@benmoei en @Sleeon sorry dat mijn mic te hard stond guy's, had hem al wat zachter gezet later maar voor een volgende keer zal ik hem proberen om goed te krijgen, zit met settings ingame maar ook op de App van de headset kan ik nog het een en ander veranderen, moet ik ff voor elkaar krijgen een volgende keer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sleeon
Sipio schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 00:40:
@benmoei en @Sleeon sorry dat mijn mic te hard stond guy's, had hem al wat zachter gezet later maar voor een volgende keer zal ik hem proberen om goed te krijgen, zit met settings ingame maar ook op de App van de headset kan ik nog het een en ander veranderen, moet ik ff voor elkaar krijgen een volgende keer.
Je was opzich te horen hoor!
Maar was weer lachen, tot de volgende keer!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 15:26
New to the frontlines? Grab your field manual and read it through before you deploy. This new Community Player Guide will make you a true soldier on the fields of battle!

:xbox: Xbox: https://bit.ly/HLLNewPlayerGuideXboxSeriesSandX
:ps5: PS5: https://bit.ly/HLLNewPlayerGuidePS5
:pc: PC: https://bit.ly/HLLNewPlayerGuidePC-U10

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q3_uVITwQl9f3rb7n7eenFX-TUM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PBYCUQ5aGOoG66YhPMbNKBWZ.jpg?f=fotoalbum_large
Dit zou eigenlijk verplichte lectuur moeten zijn wanneer je het spel begint ;)

Prachtig uitgeschreven + geïllustreerde guide van mensen uit de community!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sleeon
https://twitter.com/hell_...tatus/1448970405725749250

❗ Console players ❗

The team has been working hard on an update to fix the server issues on console, this has passed internal checks and is now in motion to be put live next week.

Stay tuned for more news o7

[ Voor 64% gewijzigd door Sleeon op 15-10-2021 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
h1ttent1t schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 13:13:
[...]

Dit zou eigenlijk verplichte lectuur moeten zijn wanneer je het spel begint ;)

Prachtig uitgeschreven + geïllustreerde guide van mensen uit de community!
Daar zit een hoop werk in, heel mooi gedaan idd.

@Sleeon Goed nieuws, hopelijk meerdere fixes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koenvdlinden
Ik ben inmiddels overgestapt naar de PC versie van HLL. Dat aimen is nu voor mij ook goed te doen. Enige lastige is om soms goed gevulde servers te vinden. Wel al erg leuke potjes gespeeld met enkele clans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Gisteravond een pot gehad die gelijk op ging, resultaat ruim 90 min gespeeld. Uiteindelijk met 4 -1 gewonnen. Tegenstander had de artillerie zeer goed staan. Precies op een choke point.

Speel nog steeds met de rifleman class, reeds level 5. Hierna ga ik over op medic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Leuk om te weten waar de squad namen vandaan komen (Able, Baker, Charlie etc).

Allied military phonetic spelling alphabets

Als SL en zeker als Commander is het handig om snel de juiste squad naam uit te spreken.
Wil je een opdracht geven aan squad F op de kaart, gebruik dan squad FOX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Xymox schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:24:
Leuk om te weten waar de squad namen vandaan komen (Able, Baker, Charlie etc).

Allied military phonetic spelling alphabets

Als SL en zeker als Commander is het handig om snel de juiste squad naam uit te spreken.
Wil je een opdracht geven aan squad F op de kaart, gebruik dan squad FOX.
Die zijn volgens mij wel van een later tijdstip dan ingame, zo is Delta in de game Dog, en Echo is ingame Easy, November is Negat Enz.

Weet het niet helemaal zeker maar hoe het ingame is, is waarschijnlijk correct aan de tijd.

Ik hoop overigens dat ze heel snel de aim assist verwijderen op de consoles, niet alleen omdat het meer tegen werkt dan dat het goed is, maar vooral omdat je nu her en der al leest dat het flink misbruikt kan worden.

Misbruikt als in jij denkt dat je lekker verstopt achter een heg zit, de tegenstander alleen maar zijn crosshair langs de heg hoeft te bewegen en als de crosshair ineens langzamer gaat, koekoek, *ding..

[ Voor 22% gewijzigd door Sipio op 16-10-2021 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Sipio schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 10:33:
[...]

Die zijn volgens mij wel van een later tijdstip dan ingame, zo is Delta in de game Dog, en Echo is ingame Easy, November is Negat Enz.

Weet het niet helemaal zeker maar hoe het ingame is, is waarschijnlijk correct aan de tijd.
DELTA is een NATO spelling van na WW2.
Bekijk daarom de kolommen voor 1943 (rond die tijd).

De in-game spelling is inderdaad uit die periode. Maar iedereen begrijpt wel als je DELTA squad zegt wat je bedoelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Ik zoek nog mensen om samen te spelen.

Op series X

GT: Ghostleader1nl
T17: Ghostleader1nl #0200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvanOsch
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09-09 15:27
Same here, opzoek naar wat mensen die zin hebben om te spelen.

Xbox Series X

GT: KakauwBoon
T17: KakauwBoon#6671

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Done!

Zelfde hier op Series X.

GT: Lady Chantal 95
T17: to be updated.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKnight
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02 10:40
Heel raar. Nu krijg ik opeens (PS5) weer steeds dezelfde andere mappen te spelen. Purple heart lane, Foy en Hill 440. Nu bijna geen Normandië mappen meer. Carentan nog steeds niet gespeeld.

Voting moet ze echt inbrengen. Zoveel commanders die wel (deels) hun rol als commander oppakken maar niet de microfoon gebruiken. En je krijgt ze niet weg en je staat gewoon 3-0 achter zonder goede commander.

Misschien komt het opschepperig over maar het is vooral bedoeld als enthousiasmeren. Gisteren 134 kills en 15 voertuigen in één potje met één Panther tank. Drie keer ammo halen en heel veel repairen. We hadden zo'n goede crew (en geluk) en samenwerking met infanterie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
McKnight schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:55:
Heel raar. Nu krijg ik opeens (PS5) weer steeds dezelfde andere mappen te spelen. Purple heart lane, Foy en Hill 440. Nu bijna geen Normandië mappen meer. Carentan nog steeds niet gespeeld.

Misschien komt het opschepperig over maar het is vooral bedoeld als enthousiasmeren. Gisteren 134 kills en 15 voertuigen in één potje met één Panther tank. Drie keer ammo halen en heel veel repairen. We hadden zo'n goede crew (en geluk) en samenwerking met infanterie.
Dat zijn de mooie potjes 8)

En er lijkt idd iets niet helemaal goed te zitten met de map rotatie, ik had vd week ook ineens Hill 440 die ik nog niet gezien had en Carentan (helaas was dat net toen de ronde voorbij was)

Hopelijk komt die nieuwe patch deze week met wat fixes, hoop ook zeker dat het resetten van de settings fix erbij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank1973

Frank1973

Werken bij jullie de ingame invite ook niet? Speel op de xbox en crossplay staat aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik heb ook wat tweakers toegevoegd via T17, geloof ik. Bij een paar lukte het niet.

Kan iemand anders z'n 06 in een PM naar mij zetten? Dan maak ik een Telegram-groepje aan (je moet bij het aanmaken minstens één iemand toevoegen, daarna kun je geloof ik wel een linkje maken die ik hier kan droppen om te joinen). Wellicht wel handig vanwege crossplay, dan kun je daar eens vragen/afspreken om online te komen :)

Verder een geniaal en verslavend spel!
Als beide teams een goede commander hebben en je komt in een team met wat overleg en samenwerking dan klopt het gewoon.
Pagina: 1 ... 9 ... 16 Laatste

Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)