[Multi] Hell Let Loose

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Game nu af en toe paar keer geprobeerd. Erg leuk. Alleen zal er bij mij nooit een headset/mic komen.
Bereid om actief orders te volgen via (voice)chat uiteraard wel…
Zal deze game kans van slagen voor mij hebben??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Deruxian schreef op maandag 20 september 2021 @ 10:12:
Alleen zal er bij mij nooit een headset/mic komen.
Waarom?
Bereid om actief orders te volgen via (voice)chat uiteraard wel…
Zal deze game kans van slagen voor mij hebben??
De squad is effectiever als je via mic communiceert. Al is het snel doorgeven waar je vijanden ziet, doorgeven dat je een taak uitvoert of gaat uitvoeren, melding maakt dat je garissons/outposts hebt vernietigd. Melding maakt van tanks. Uiteraard aanwijzingen geeft aan medespelers voor wat dan ook.

Het spel is leuker voor anderen en jezelf als je gebruik maakt van directe en snelle communicatie.

Kan je ook zonder? Jawel. Maar het kan zijn dat je uit de squad wordt gegooid als je niet deze communicatie gebruikt. Het is zo dat de squad-leader hierover kan beslissen en de optie heeft.

De text chat kan je ook gebruiken, maar in de hectiek van het gevecht snel wat typen en dat anderen dat lezen werkt niet lekker. Ik kijk amper op de text chat omdat het afleidt van wat er om mij heen gebeurt.

HLL speelt het beste en is wat mij betreft de standaard dat men mics gebruikt.

Persoonlijk heb ik liever een communicerende speler in mijn squad en als ik als SL de mogelijkheid heb gooi ik deze spelers eruit zodat iemand die wel communiceert ervoor in de plaats kan komen.

[ Voor 25% gewijzigd door Xymox op 20-09-2021 12:34 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffy
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-09-2024
Ik twijfel hard om HLL te kopen, ondanks de optimization patch vrees ik dat mijn GTX970 niet goed genoeg zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18-09 14:26
Xymox schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 09:52:
Vandaag komt Patch 16 uit met significante performance verbeteringen.
En hoe bevalt deze? Repareert deze alleen de 'Rusland' update of merk je echt verbeteringen (ook in andere maps)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Xymox schreef op maandag 20 september 2021 @ 11:58:
[...]

Waarom?

[...]

De squad is effectiever als je via mic communiceert. Al is het snel doorgeven waar je vijanden ziet, doorgeven dat je een taak uitvoert of gaat uitvoeren, melding maakt dat je garissons/outposts hebt vernietigd. Melding maakt van tanks. Uiteraard aanwijzingen geeft aan medespelers voor wat dan ook.

Het spel is leuker voor anderen en jezelf als je gebruik maakt van directe en snelle communicatie.

Kan je ook zonder? Jawel. Maar het kan zijn dat je uit de squad wordt gegooid als je niet deze communicatie gebruikt. Het is zo dat de squad-leader hierover kan beslissen en de optie heeft.

De text chat kan je ook gebruiken, maar in de hectiek van het gevecht snel wat typen en dat anderen dat lezen werkt niet lekker. Ik kijk amper op de text chat omdat het afleidt van wat er om mij heen gebeurt.

HLL speelt het beste en is wat mij betreft de standaard dat men mics gebruikt.

Persoonlijk heb ik liever een communicerende speler in mijn squad en als ik als SL de mogelijkheid heb gooi ik deze spelers eruit zodat iemand die wel communiceert ervoor in de plaats kan komen.
De tijd van mics is -excuus, voor mij;)voorbij en de pc staat helemaal niet op de gewenste plek.

Nee helder antwoord dank.
Zal in elk geval dan zoveel mogelijk mijn best doen met de chat;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18-09 10:44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Nu online
Deruxian schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:34:
[...]

De tijd van mics is voorbij en de pc staat helemaal niet op de gewenste plek.

Nee helder antwoord dank.
Zal in elk geval dan zoveel mogelijk mijn best doen met de chat;)
Lol, hoezo is de tijd van de Mic voorbij 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 15:26
Chelseamarre123 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 01:09:
[...]

Ik vermoed dat hij bedoelt 'voor zichzelf' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik wou toevallig gisteren nog ff de beta downloaden maar zag nergens een optie om dat te doen (heb gekeken op de page vd game) ik dacht dat dat kwam omdat de beta voorbij was maar moet dus toch nog kunnen dan, vanavond nog maar eens goed kijken dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Chelseamarre123 schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 01:09:
[...]

Excuus, bedoelde inderdaad voor mij;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Sipio schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 09:37:
[...]

Ik wou toevallig gisteren nog ff de beta downloaden maar zag nergens een optie om dat te doen (heb gekeken op de page vd game) ik dacht dat dat kwam omdat de beta voorbij was maar moet dus toch nog kunnen dan, vanavond nog maar eens goed kijken dan.
Volgens mij is de beta wel weg in de store, dus alleen verlengd wanneer je de game al hebt gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Nog liefhebbers vanavond voor een potje?

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Heb deze game eraf gegooit nadat ik en mijn vrienden steeds in lege servers werden gedropt op de ps5. Nu zie ik dat jullie weer mooie potten spelen. Dat doet me toch wel deugd...

Nieuws van de dag:
De geruchten gaan dat HLL een PS+ game van de maand oktober gaat zijn. Vandaar dat er ook nog geen releasedatum op psn staat maar coming soon.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
DBreda schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 19:51:
[...]

Volgens mij is de beta wel weg in de store, dus alleen verlengd wanneer je de game al hebt gedownload.
Gisteravond toch de beta kunnen downloaden, ik vind het aimen down sights op de een of andere manier niet lekker werken, beetje irritant om lekker te richten (nog) maar had al gelezen dat dat voor meerdere een 'probleem' is waar aan gewerkt wordt door de devs maar weet het niet zeker.

Dat gezegd hebbende, wat een vette game verder, dit is idd andere koek dan een CoD of een battlefield, er zit veel meer spanning in vooral omdat je binnen no time op je rug ligt wachten op een medic of respawn.
Ik had nog weinig idee hoe het precies werkte allemaal en gaf dit ook aan in de squad Chat, kreeg gelijk te horen dat dat 'no problem' was en maar wat achter mijn squad aangegaan.
Ik vind de graphics echt mooi realistisch, had echt het gevoel in een bos rond te lopen op een grote map, het geluid is ook heerlijk moet ik zeggen, op een gegeven moment dook er een tank op en lag verstopt in het gras, de spanning toen hij op een haartje langs me heen reed heb ik nog niet eerder gehad in een shooter.

Jammer dat niet iedereen even duidelijk te verstaan is maar misschien moet ik daarvoor ff in de chat instellingen zijn.
Ook jammer dat er op een gegeven moment een racist in het squad kwam die van allerlei onzin begon te blèren maar zoiets doe je toch weinig aan denk ik.

De game is behoorlijk 'overwhelming' in het begin dat wel maar dat zal wel wennen naar verloop van tijd.

Kreeg op een gegeven moment een vijand in het vizier niet zo heel ver van mij vandaan maar wist niet zeker of ik hem nou geraakt had of niet, hoor ik ineens iets verderop die vijand heel zachtjes jammeren, dat voelt toch wel ff anders dan gelijk zien of je een kill hebt zoals in bijv een CoD of BF.

Weet nog niet of ik de game gelijk ga kopen op release (death stranding DC) komt eerst maar ga de beta zeker nog ff verder spelen, maar als deze game goed aanslaat gaat ie er hier wel komen denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:45
Oxigeon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 00:43:
Heb deze game eraf gegooit nadat ik en mijn vrienden steeds in lege servers werden gedropt op de ps5. Nu zie ik dat jullie weer mooie potten spelen. Dat doet me toch wel deugd...

Nieuws van de dag:
De geruchten gaan dat HLL een PS+ game van de maand oktober gaat zijn. Vandaar dat er ook nog geen releasedatum op psn staat maar coming soon.
Zou wel een goeie marketing zet zijn, hopelijk krijg je dan een Rocket League/Fall Guys effect.

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Poulske schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:29:
[...]

Zou wel een goeie marketing zet zijn, hopelijk krijg je dan een Rocket League/Fall Guys effect.
Kan ook de verkeerde kant op gaan. Eerste weken zit je dsn toch met het gros wat alleen gaat lopen zoals in BF en Cod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Sipio schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:18:
Kreeg op een gegeven moment een vijand in het vizier niet zo heel ver van mij vandaan maar wist niet zeker of ik hem nou geraakt had of niet, hoor ik ineens iets verderop die vijand heel zachtjes jammeren, dat voelt toch wel ff anders dan gelijk zien of je een kill hebt zoals in bijv een CoD of BF.
Als ie nog aan het jammeren is, dan heb je (nog) geen kill.
Een medic kan deze persoon nog helpen.

Het niet hebben van directe confirmatie en het niet hebben van kill feeds is de charme van de game.
Dit zet de focus van persoonlijk gemaakte kills naar focus op squad/team effectiviteit.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb begrepen dat er maar 1 map is in de PS5 beta, nl Hurtgen?

Persoonlijk vind ik dit een geweldige map, maar het is wel een map waar het spotten van vijanden erg lastig is vanwege de bomen en de kleurstelling. Voor beginners is dit extra moeilijk.

Wat dat betreft speelt elke map in HLL anders. Ik vraag mij af of de keuze voor Hurtgen om als beta te gebruiken voor nieuwe spelers wellicht niet handig is.

• YaaD
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 23:26
Oxigeon schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:38:
[...]

Kan ook de verkeerde kant op gaan. Eerste weken zit je dsn toch met het gros wat alleen gaat lopen zoals in BF en Cod.
Sluit ik me wel bij aan. Je ziet nu al een toestroom van nieuwe spelers die echt voor killfeed spelen in plaats van teamwork. Als je dan een punt moet verdedigen, zie je dat iedereen zijn eigen weg gaat en je het punt verliest.

Ik hoop dat er na een langere periode een steady player base overblijft die het spelen zoals bedoelt is en teamwork boven individuele scores zien.

Zelf heb ik destijds de kickstarter gebacked en nog geen moment spijt van gehad. Heb echt ontzettend veel plezier van de game. Ben voornamelijk officer en speel geregeld met een maat van me samen. Mocht je interesse hebben om te joinen (PC) https://steamcommunity.com/profiles/76561197970779141/

edit: Microfoon is wel aan te raden :)

bl44t

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Divak schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:59:
[...]

En hoe bevalt deze? Repareert deze alleen de 'Rusland' update of merk je echt verbeteringen (ook in andere maps)?
De Kursk en Stalingrad maps hebben een flinke boost gekregen, dat merk je behoorlijk.
De andere maps hebben ook performance verbeteringen, maar niet zo sterk als bij de eerder genoemde mappen.

Uiteraard afhankelijk van je systeem en hoe goed je systeem getweakt is.

Met mijn systeem (zie onderstaande system specs) zit ik bijna altijd boven de 100fps op elke map.

[ Voor 17% gewijzigd door Xymox op 22-09-2021 10:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Tip voor wie dit nog niet weet:

Gratis calculators voor de artillerie op je telefoon om snel je conversie te doen tussen mils/meters.
Gooi die granaten precies on target !
(nou ja, vlakbij dan...)

Artillery Let Loose - HLL Artillery Calculator
HLL Artillery Calculator

Ook online, waaronder deze:

www.hell-let-loose-calculator.com

[ Voor 13% gewijzigd door Xymox op 22-09-2021 10:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
YaaD schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:55:
[...]

Sluit ik me wel bij aan. Je ziet nu al een toestroom van nieuwe spelers die echt voor killfeed spelen in plaats van teamwork. Als je dan een punt moet verdedigen, zie je dat iedereen zijn eigen weg gaat en je het punt verliest.

Ik hoop dat er na een langere periode een steady player base overblijft die het spelen zoals bedoelt is en teamwork boven individuele scores zien.

Zelf heb ik destijds de kickstarter gebacked en nog geen moment spijt van gehad. Heb echt ontzettend veel plezier van de game. Ben voornamelijk officer en speel geregeld met een maat van me samen. Mocht je interesse hebben om te joinen (PC) https://steamcommunity.com/profiles/76561197970779141/

edit: Microfoon is wel aan te raden :)
Ik heb je toegevoegd, speel ook op PC. Meestal als machine gunner.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DBreda
Ik heb alleen nog de beta gespeeld, maar ik denk dat ik nu al kan zeggen dat dit een game is waar ik misschien al 10/15 jaar naar uitkijk. Het begon ooit met Medal of Honor Allied Assault Spearhead :) Dit is eindelijk een echte realistische WOII shooter, grote maps, squads. Heerlijk!

• Sipio
  • Niet online
Hebben meerdere al meegemaakt dat je totaal geen punten krijgt aan het eind vd game voor een bepaalde klasse, heb alleen rifleman iets gevorderd maar vanmiddag best veel punten als medic en support gemaakt maar niks geen progressie, viel me al op dat soms aan het einde van een ronde je een puntentelling krijgt en dan ziet promotes etc, maar heb al meerdere keren meegemaakt dat dat ook niet gebeurd, is dit nog een bug misschien? (PS5)

Stats worden toch gewist dus maakt niet zoveel uit maar vroeg het me af.

* Idd een bug dus wat toevallig nu gepatched is.

[ Voor 12% gewijzigd door Sipio op 23-09-2021 09:46 ]

• DBreda
We zitten vanaf 20.15 uur met een groepje Nederlanders in een squad (PS5). Nog liefhebbers? https://t.me/joinchat/2ITllUuGZJhlNTg0

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18-09 22:12

InFamous

excommunicado

Mijn steamId is InFamous

Formerly known as Ragdoll

• Br3wmaster
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 09:14
Ik heb de bèta ook nog even gedownload. Heb de tegenhanger een tijdje op de laptop gespeeld. Als er maandag avond nog mensen willen spelen (als de bèta dan nog live is) mijn PSN is Brwmaster.

Tot nu toe bevalt de bèta wel helaas wel veel spelers die maar wat rondrennen ipv het echte teamwork

PSN: Brwmaster

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Br3wmaster schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 11:26:
Ik heb de bèta ook nog even gedownload. Heb de tegenhanger een tijdje op de laptop gespeeld. Als er maandag avond nog mensen willen spelen (als de bèta dan nog live is) mijn PSN is Brwmaster.

Tot nu toe bevalt de bèta wel helaas wel veel spelers die maar wat rondrennen ipv het echte teamwork
Gisteren met wat mensen uit voorgenoemde Telegram gespeeld op de ps5. Op een gegeven moment waren we met 4 personen wat dan de match toch wel erg interessant maakt. Dan krijg je echt een gevoel dat je iets aan het doen bent met je team.

Je merkt wel dat indien er personen bij zijn met wat meer ervaring het beter gaat. Gisteren met 2-3 man lopen harken. Achter de grote meute aan.

Komt iemand anders online die al wat potten gespeeld heeft (ikzelf Gisteren de eerste pot) die zegt meteen we gaan flanken over rechts... dat gaf echt wel een kick. Lekker wat gasten afschieten die de andere kant uit zitten te kijken. Dat doet dan toch wel goed.

Je merkt dan ook dat als 1 squad wat beter zijn best doet de andere teams dat ook doen. Val je van 2 kanten de vijand aan dan moeten zij zich ook gaan splitten.

Verder zie ik af en toe flink wat artillery inslaan. Hoe kan ik bij zoon kanon komen te zitten?

• InFamous

InFamous

excommunicado

Oxigeon schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 12:11:
[...]

Gisteren met wat mensen uit voorgenoemde Telegram gespeeld op de ps5. Op een gegeven moment waren we met 4 personen wat dan de match toch wel erg interessant maakt. Dan krijg je echt een gevoel dat je iets aan het doen bent met je team.

Je merkt wel dat indien er personen bij zijn met wat meer ervaring het beter gaat. Gisteren met 2-3 man lopen harken. Achter de grote meute aan.

Komt iemand anders online die al wat potten gespeeld heeft (ikzelf Gisteren de eerste pot) die zegt meteen we gaan flanken over rechts... dat gaf echt wel een kick. Lekker wat gasten afschieten die de andere kant uit zitten te kijken. Dat doet dan toch wel goed.

Je merkt dan ook dat als 1 squad wat beter zijn best doet de andere teams dat ook doen. Val je van 2 kanten de vijand aan dan moeten zij zich ook gaan splitten.

Verder zie ik af en toe flink wat artillery inslaan. Hoe kan ik bij zoon kanon komen te zitten?
Arty staat meestal vlakbij een HQ spawn, gaat het beste als je met zn tweeën bent, eentje schiet en de ander reload.

Let wel op dat het flink wat resources kost, het kan dan zijn dat je commander niet genoeg heeft.

• Sipio
  • Niet online
Nog wel een paar mooie matches gehad vanavond maar voor het eerst best veel last van dat de framerate enorm inzakte op de PS5, vooral als er veel gebruik werd gemaakt van smoke, ping was goed verder maar aangezien het steady aimen toch al best moeilijk gaat was het nu soms echt niet te doen.

Maar wat een game verder, zit letterlijk met mijn ogen dicht als er een vijandelijk artillerie barrage kort bij valt.

Wat ik persoonlijk ook een beetje jammer vind is dat er niet ook gewoon een simpele command rose oid inzit, ik begrijp dat de die hards dit misschien niet ziet zitten omdat het misschien mensen ontmoedigd om een mic te gebruiken maar ik heb zelf soms ook niet altijd de optie om een mic te gebruiken, een simpele 'roger' of 'ok' kun je in ieder geval aan je medespelers laten weten dat je wel een teamplayer bent.

Ook merk ik dat een hoop mensen misschien gewoon simpelweg wat te verlegen zijn om een mic te gebruiken en daardoor misschien weg blijven van de game, ik merk vaak dat niemand wat zegt totdat ik zelf begin te praten in mijn steenkolen Engels en dan barst het soms wel los.

Verheug me iig wel op de release, hoop dat de geruchten van een PS plus game waar zijn maar anders koop ik de game zeker.

• Chelseamarre123
  • Nu online
Gisteren ook maar eens de kans gegeven op de ps5. Maar vond dat het daar niet echt soepel liep, veel fps drops, controls vond ik ook niet echt soepel. Map ziet er wel prachtig uit.

Enkel de gameplay is niks voor mij denk ik, je spawnd ergens op 10min lopen van de actie. Uiteindelijk kom je dan in een vuurgevecht en als je doodgaat respawn je terug op kilometers afstand? Of doe ik iets verkeerd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@Chelseamarre123 Als je enkel de 3 HQ spawns ter beschikking had om te spawnen doe je niks verkeerd, squad leaders kunnen outpost plaatsen dichterbij de acties, ook zijn er soms meerdere Garrisons om op te spawnen, maar idd dan moeten ze wel geplaatst zijn, ik denk dat je net de pech heb gehad dat ze niet aanwezig waren.

De framerate en het aimen laat idd nog te wensen over op de PS5, hopelijk wordt dat beter met de full release.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Sipio schreef op zaterdag 25 september 2021 @ 22:48:
Nog wel een paar mooie matches gehad vanavond maar voor het eerst best veel last van dat de framerate enorm inzakte op de PS5, vooral als er veel gebruik werd gemaakt van smoke, ping was goed verder maar aangezien het steady aimen toch al best moeilijk gaat was het nu soms echt niet te doen.

Maar wat een game verder, zit letterlijk met mijn ogen dicht als er een vijandelijk artillerie barrage kort bij valt.

Wat ik persoonlijk ook een beetje jammer vind is dat er niet ook gewoon een simpele command rose oid inzit, ik begrijp dat de die hards dit misschien niet ziet zitten omdat het misschien mensen ontmoedigd om een mic te gebruiken maar ik heb zelf soms ook niet altijd de optie om een mic te gebruiken, een simpele 'roger' of 'ok' kun je in ieder geval aan je medespelers laten weten dat je wel een teamplayer bent.

Ook merk ik dat een hoop mensen misschien gewoon simpelweg wat te verlegen zijn om een mic te gebruiken en daardoor misschien weg blijven van de game, ik merk vaak dat niemand wat zegt totdat ik zelf begin te praten in mijn steenkolen Engels en dan barst het soms wel los.

Verheug me iig wel op de release, hoop dat de geruchten van een PS plus game waar zijn maar anders koop ik de game zeker.
Indien je op ps5 speelt heeft iedereen een microfoon. Je hoeft maar in je controller te blèren en de andere horen je ;).

Heel vaak als ik in een party zit en mijn headset is leeg dat ik zo eventjes zeg dat mijn heatset etc leeg is.

Merkte eergisteren ook dat ik een soort van stottering in de game heb/had. Meestal kwam die precies als ik moest gaan schieten. Ik ga er van uit dat dit nog wel opgelost wordt. Op dag 1 van de bèta was dit vele malen erger vind ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Oxigeon schreef op zondag 26 september 2021 @ 07:33:
[...]

Indien je op ps5 speelt heeft iedereen een microfoon. Je hoeft maar in je controller te blèren en de andere horen je ;)
Dit klopt idd maar het ging er mij meer om dat er wellicht ook mensen zijn die om wat voor reden dan ook liever geen mic gebruiken maar wel graag in team verband willen spelen, in zo'n geval zou een com rose waar je zeg maar simpele antwoorden mee zou kunnen geven misschien helpen.

Je kunt natuurlijk ook zeggen als je geen mic wil gebruiken moet je dit spel niet spelen en ik denk dat de die hards idd zo denken maar ergens is dat misschien jammer ik weet het niet.

Ik gebruik zelf ook meestal pas mijn mic savonds na 20h maar als ik dan overdag zou willen spelen kan dat misschien niet omdat er zo zwaar geleund wordt op communicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Sipio schreef op zondag 26 september 2021 @ 11:25:
[...]

Dit klopt idd maar het ging er mij meer om dat er wellicht ook mensen zijn die om wat voor reden dan ook liever geen mic gebruiken maar wel graag in team verband willen spelen, in zo'n geval zou een com rose waar je zeg maar simpele antwoorden mee zou kunnen geven misschien helpen.

Je kunt natuurlijk ook zeggen als je geen mic wil gebruiken moet je dit spel niet spelen en ik denk dat de die hards idd zo denken maar ergens is dat misschien jammer ik weet het niet.

Ik gebruik zelf ook meestal pas mijn mic savonds na 20h maar als ik dan overdag zou willen spelen kan dat misschien niet omdat er zo zwaar geleund wordt op communicatie.
Ik zou geen moeite hebben met zoon cirkel. Wel kun he anderen horen en zou je dus gewoon mee kunnen lopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Zo. En Sony gaat er voor zorgen dat ik weer 40 euro op zak hou. De game komt in de gratis Ps Plus games in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Oxigeon schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:57:
Zo. En Sony gaat er voor zorgen dat ik weer 40 euro op zak hou. De game komt in de gratis Ps Plus games in oktober.
Mochten de geruchten waar zijn :) MK X staat er ook in en die was al een keer in PSN+

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Amaze86 schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:40:
[...]

Mochten de geruchten waar zijn :) MK X staat er ook in en die was al een keer in PSN+
Mja. Indien je een ps5 hebt is die al gratis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:47
Oxigeon schreef op maandag 27 september 2021 @ 07:15:
[...]

Mja. Indien je een ps5 hebt is die al gratis
yep had liever MK 11 :)

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Gister ook even geprobeerd op de PS5. Normale shooters vind ik te snel gaan, dit is veel meer wat ik zoek in een FPS. Vooral het tactische element lijkt mij gaaf. M'n sessie gister was ruk, speelde alleen en zonder mic, maar ga wel even wat vrienden waarmee ik vaak co-op speel overtuigen om dit ook te halen :)
Hopelijk zit ie inderdaad in de PS+.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Aan TS of moderator:

Kan de thread hernoemd worden van [PC] naar [MULTI] (of andere passende prefix)?

Een update van de TS zou ook mooi zijn gezien alle wijzigingen aan HLL sindsdien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Ik had ergens op reddit gelezen dat de fix voor het aimen op de PS5 (dead zone) er niet gelijk op release in zou zitten maar waarschijnlijk een week erna, zou ik wel jammer vinden maar goed een weekje is nog wel te overzien, of dit waar is weet ik niet, misschien iemand iets meer hierover gehoord?

Hoop ook echt op een stabiele framerate en een server browser.

*Weet ff niet hoe ik het kan delen maar patch notes voor console zijn gepost op Reddit, in ieder geval het aimen aangepast dus dat is mooi.

Helaas niks over een server browser.

[ Voor 20% gewijzigd door Sipio op 28-09-2021 14:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

• jeffo91
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-11-2024
InFamous schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:14:
Zijn er hier nog mensen die regelmatig spelen en wel aan teamwork doen op PC?

Wil vaak een potje spelen maar dan zijn bekenden niet online of zijn wat anders aan het spelen en ik ben het random matching wel zat.

Ben eerst een uur een squad aan het zoeken die wel comms gebruikt en samenwerkt.
jazeker! stuur je steamID maar voeg ik je toe :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18-09 15:26
Tom schreef op woensdag 29 september 2021 @ 17:44:
En hij zit in PS Plus!
https://blog.playstation....our-2k21-mortal-kombat-x/

YouTube: Hell Let Loose - !!NEW!! GUIDE to EVERYTHING (Update 10)
Mooi voor de PS-boys.

Voor alle guides inderdaad Monoespacial checken, en ook zeker Terrydactyl !

• InFamous

InFamous

excommunicado

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05:53
De 10 hour trial op m’n Xbox Series X geïnstalleerd. Dit weekend maar eens induiken. Kijken of het me overhaalt om de full game aan te schaffen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03-09 20:51
InFamous schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:14:
Zijn er hier nog mensen die regelmatig spelen en wel aan teamwork doen op PC?

Wil vaak een potje spelen maar dan zijn bekenden niet online of zijn wat anders aan het spelen en ik ben het random matching wel zat.

Ben eerst een uur een squad aan het zoeken die wel comms gebruikt en samenwerkt.
Jazeker, steam ID is: GeneraalPep

Speel zelf veel verschillende games, maar als ik online ben en je hebt zin in een potje HLL kan je me altijd een bericht sturen om me te porren.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Rivanov schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:46:
De 10 hour trial op m’n Xbox Series X geïnstalleerd. Dit weekend maar eens induiken. Kijken of het me overhaalt om de full game aan te schaffen. :)
Indien je alleen de game induikt denk ik niet dat het de full-game gaat worden. Deze game leent zich eigenlijk alleen om met meerdere personen in een Unit te zitten.

Indien de randoms hun best doen en gewoon een mic hebben is het natuurlijk allemaal geen probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:38

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Rivanov schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:46:
Heb hem net gekocht. Het kostte me een uur of 2 om volledig te wennen na 2 jaar Battlefield 5, maar ik vond het de moeite waard. Zal hem direct ook even claimen via PSN :)

Van mij mag er ook wel een splitsing komen in het topic voor consoles only. Speel zelf met de Elite v2 controller en ga zeker even een 2 tal profielen aanmaken voor een betere ervaring zodat bepaalde zaken ingame wat makkelijker gaan door gebruik te maken van de backpaddles en de shift functionaliteit. Denk niet dat de pc spelers daar op zitten te wachten.

Enige wat ik nog even moet aanpassen is wanneer je in ADS bent, dat het dan heel langzaam gaat bij mij om naar links en rechts te bewegen met mn vizier.

Verder prima game en draaide bij mij vrij soepel op de Series X. Geluid is echt goed. Veel kills kunnen maken door goed te luisteren waar vijanden zaten.

EDIT: Heb overigens crossplay uitgezet. Kon niet zo snel in game terugvinden met wie je dan speelt. Is dat XBOX en PS of is dat inclusief PC spelers. Op dat laatste zit ik niet te wachten namelijk.

[ Voor 8% gewijzigd door MRE-Inc op 01-10-2021 09:40 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeffo91
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-11-2024
Eergister ook voor het eerst als sniper gespeeld.
samen met een spotter de opdracht van de commander gekregen zo ver mogelijk in vijandelijk gebied te komen en ze zoveel mogelijk tegen te houden. Dit was echt intens!
snipen is heel anders dan al de andere FPS die ik gespeeld heb, ook icm een goede spotter was die prachtig.
schieten en direct verplaatsen machtig mooi

resultaat mocht er ook zijn, helaas net niet gewonnen maar wat een geniale game! Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BryVew69mxyXj44yKXjLEl8CosE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/CR8nRepDM2w9UpDHeyg4Ybj1.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@MRE-Inc Crossplay kun je gewoon aanlaten, als ik het goed heb is het tussen beide consoles op release en niet samen met PC (gelukkig)

100 % zeker weet ik het niet maar zo had ik het iig begrepen.

De sensitivity voor het aimen is volgens mij nog wel een dingetje, op xbox weet ik het niet zeker maar op de PS5 wordt er dag 1 een patch uitgebracht met meer instellingen voor controls, nauwkeurig aimen was een behoorlijk drama vond ik zelf.

*Ik lees nu op Reddit dat de Xbox trial de full game is inclusief de day one patch, dus het aimen zal hier niet aangepast worden na release neem ik aan.

[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 01-10-2021 10:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 09:38:
[...]

Heb hem net gekocht. Het kostte me een uur of 2 om volledig te wennen na 2 jaar Battlefield 5, maar ik vond het de moeite waard. Zal hem direct ook even claimen via PSN :)

Van mij mag er ook wel een splitsing komen in het topic voor consoles only. Speel zelf met de Elite v2 controller en ga zeker even een 2 tal profielen aanmaken voor een betere ervaring zodat bepaalde zaken ingame wat makkelijker gaan door gebruik te maken van de backpaddles en de shift functionaliteit. Denk niet dat de pc spelers daar op zitten te wachten.

Enige wat ik nog even moet aanpassen is wanneer je in ADS bent, dat het dan heel langzaam gaat bij mij om naar links en rechts te bewegen met mn vizier.

Verder prima game en draaide bij mij vrij soepel op de Series X. Geluid is echt goed. Veel kills kunnen maken door goed te luisteren waar vijanden zaten.

EDIT: Heb overigens crossplay uitgezet. Kon niet zo snel in game terugvinden met wie je dan speelt. Is dat XBOX en PS of is dat inclusief PC spelers. Op dat laatste zit ik niet te wachten namelijk.
Als je Elite V2 profiles hebt gemaakt, dan hoor ik die ook graag van je. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Van mij mag er ook wel een splitsing komen in het topic voor consoles only.
Dat lijkt mij niet handig. HLL op PC en console is vrijwel gelijk, afgezien van controller settings en console cq PC specifieke verschillen. Maar gameplay, maps, meta etc zijn identiek.

Beter om HLL in zijn geheel op 1 plek te bespreken om het zooitje ongeregeld bij elkaar te houden ;)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
Titelfix. We kijken het wel aan of er alsnog een topicsplit moet komen. Voor nu blijft het een niche game en verwacht ik dat de nieuwe consolespelers die er serieus mee aan de slag willen ook zo gewend zijn en net zo inhoudelijk gaan reageren. De game dwingt dat wel af ;).

Rapporteren jullie de noobies die alleen maar komen lopen ranten? :+

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poulske
[...]

Crossplay is alleen tussen de consoles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Poulske schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 13:54:
[...]

Crossplay is alleen tussen de consoles.
Nou @poor Leno Team Up !!!

Ik had het bewust uitgezet omdat ik niet wist of het console only was. Zag in-game ook alleen het Xbox logo staan. Zal vanavond eens kijken waar ik ingame crossplay kan aanzetten en of ik dan ook Playstation spelers zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:04:
[...]

Ik had het bewust uitgezet omdat ik niet wist of het console only was. Zag in-game ook alleen het Xbox logo staan. Zal vanavond eens kijken waar ik ingame crossplay kan aanzetten en of ik dan ook Playstation spelers zie.
Haha zal je toch even tot volgende week dinsdag moeten wachten, aangezien HLL de oktober maand PS+ game is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
MRE-Inc schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:04:
[...]

Playstation spelers zul je (nog) niet zien, beta helaas afgelopen daar, dat is wachten op de release.

Maakt nu nog niet zoveel uit Crossplay aan of uit, ik heb daarstraks ff de xbox trial aangezet en zag wel dat ik vergeten was om de juiste regio (Europe) aan te zetten, die had ik op de PS5 sneller gevonden, misschien nog een tip voor anderen die wellicht worden gekicked vanwege high ping.

Volgens mij was het X op het homescreen om aan te passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Sipio schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:49:
[...]

Playstation spelers zul je (nog) niet zien, beta helaas afgelopen daar, dat is wachten op de release.

Maakt nu nog niet zoveel uit Crossplay aan of uit, ik heb daarstraks ff de xbox trial aangezet en zag wel dat ik vergeten was om de juiste regio (Europe) aan te zetten, die had ik op de PS5 sneller gevonden, misschien nog een tip voor anderen die wellicht worden gekicked vanwege high ping.

Volgens mij was het X op het homescreen om aan te passen
Zoals ik ook al in het Xbox Series X topic had gepost:

Verder kwam ik er net zelf achter dat Hell Let Loose next gen only is ? Wilde de game installeren op de One X, maar kreeg de melding dat de installatie gestopt was en
Deze game of app is niet compatible

Kies iets anders of probeer deze game of app op een XBox Series X|S. (0x87e10011)
In de Store staat wel alleen het labeltje: Geoptimaliseerd voor Xbox Series X|S
Dan ga ik er vanuit dat de game oorspronkelijk een One\PS4 game is en middels andere zaken mooier/sneller/beter draait op een Series X|S of PS5.

Dus als deze game wel in PS+ zit dan hebben alleen de PS5 eigenaren er plezier van ? Of ik heb verkeerd in de Xbox store gekeken, maar kreeg de game met geen mogelijkheid geinstalleerd op mijn One X.

Frag feest gaat dus niet door @poor Leno tenzij jij inmiddels al een PS5 hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Inderdaad alleen PS5. Wat ik ook niet helemaal snap... de graphics van de open beta waren niet heel bijzonder, zou zeggen dat het ook op de PS4 zou draaien. Al las ik dat het op de pc ook vrij zwaar was, zeker vlak na release.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MRE-Inc schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Zoals ik ook al in het Xbox Series X topic had gepost:

Verder kwam ik er net zelf achter dat Hell Let Loose next gen only is ? Wilde de game installeren op de One X, maar kreeg de melding dat de installatie gestopt was en

[...]

In de Store staat wel alleen het labeltje: Geoptimaliseerd voor Xbox Series X|S
Dan ga ik er vanuit dat de game oorspronkelijk een One\PS4 game is en middels andere zaken mooier/sneller/beter draait op een Series X|S of PS5.

Dus als deze game wel in PS+ zit dan hebben alleen de PS5 eigenaren er plezier van ? Of ik heb verkeerd in de Xbox store gekeken, maar kreeg de game met geen mogelijkheid geinstalleerd op mijn One X.

Frag feest gaat dus niet door @poor Leno tenzij jij inmiddels al een PS5 hebt.
Nee klopt, is alleen een 'next gen' game.. Maar no worries, er staat idd hier een 5 te pruttelen :)

Was wel een verrassing dat ie in de PSPlus zat, gelijk op release! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

poor Leno schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:49:
[...]

Nee klopt, is alleen een 'next gen' game.. Maar no worries, er staat idd hier een 5 te pruttelen :)

Was wel een verrassing dat ie in de PSPlus zat, gelijk op release! *O*
Nou bereid je maar voor op ontwennings verschijnselen / frustratie want het speelt echt anders dan Battlefield.

Gisteravond weer gespeeld. Had nog 5 uur van de trial maar pfff op Hill400 map is het echt meter voor meter oprukken. Wel mooie potten gespeeld. Bijna alle zones verloren om uiteindelijk te flanken en alsnog 4 van de 5 zones zelf te veroveren en te winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
MRE-Inc schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 13:15:
[...]

Nou bereid je maar voor op ontwennings verschijnselen / frustratie want het speelt echt anders dan Battlefield.

Gisteravond weer gespeeld. Had nog 5 uur van de trial maar pfff op Hill400 map is het echt meter voor meter oprukken. Wel mooie potten gespeeld. Bijna alle zones verloren om uiteindelijk te flanken en alsnog 4 van de 5 zones zelf te veroveren en te winnen.
Ja ik weet t, heb zowel de gesloten als open Beta gespeeld :)

Ben benieuwd naar de rest!

Hoop alleen dat er een FoV slider komt.. dat lopen/rennen is wel heul traag :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Tom schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 12:26:
Inderdaad alleen PS5. Wat ik ook niet helemaal snap... de graphics van de open beta waren niet heel bijzonder, zou zeggen dat het ook op de PS4 zou draaien. Al las ik dat het op de pc ook vrij zwaar was, zeker vlak na release.
Hmm op mijn ps5 liep het niet heel soepel, denkt dat de game wel wat eist van de console. Kan me voorstellen dat de PS4 dat gewoon niet aankan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Damn ik wist helemaal niet tot dit geweldige spel al uit kwam deze week op de consoles, zeer nice. Op de computer toch wel een van de leukste shooters wat ik gespeeld heb. Helaas heeft mijn PC het begeven, dus ik ga hem zeker meteen aanschaffen, weet nu al tot ik hier uren plezier aan ga hebben, hoop wel tot er op de console ook zo goed gecommuniceerd word als op de PC, maar ben er bang voor.

En las ik dat nu goed, er is al een 10uur trail beschikbaar? En die kan ik al meteen spelen? Zou heel goed uitkomen voor mij, ik kan komende 2/3 dagen maar zo'n 10uur gamen en 5 Oktober heb ik 2 dagen vrij, alsof het zo moest zijn 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
GluonC schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 08:55:
Damn ik wist helemaal niet tot dit geweldige spel al uit kwam deze week op de consoles, zeer nice. Op de computer toch wel een van de leukste shooters wat ik gespeeld heb. Helaas heeft mijn PC het begeven, dus ik ga hem zeker meteen aanschaffen, weet nu al tot ik hier uren plezier aan ga hebben, hoop wel tot er op de console ook zo goed gecommuniceerd word als op de PC, maar ben er bang voor.

En las ik dat nu goed, er is al een 10uur trail beschikbaar? En die kan ik al meteen spelen? Zou heel goed uitkomen voor mij, ik kan komende 2/3 dagen maar zo'n 10uur gamen en 5 Oktober heb ik 2 dagen vrij, alsof het zo moest zijn 😁
Ik weet niet wat je hebt, maar op de Xsx is geloof ik de 10 uur trial.. Op de Ps5 is ie nog niet te downloaden, maar pas vanaf dinsdag te spelen (deze maand is ie gratis de PS+ game)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Wat een goed nieuws hartstikke bedankt, ik heb de Series S dus dat moet goed komen.

Ik heb het spel voor het laatst zo'n jaar geleden gespeeld, zijn er nog nieuwe mappen met de release 5 Oktober sinds een jaar geleden? Meen me nog te herinneren tot er erg weinig maps in zaten, of dat was Post Scriptum 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Weinig mensen die mic gebruiken op console helaas.
Ben nog erg nieuw in deze game, en dat helpt dan niet bepaald als er geen communicatie is.

Jammer dat er ook (nog?) geen serverbrowser op de console beschikbaar is.

[ Voor 21% gewijzigd door Rivanov op 03-10-2021 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Rivanov schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 10:52:
Weinig mensen die mic gebruiken op console helaas.
Ben nog erg nieuw in deze game, en dat helpt dan niet bepaald als er geen communicatie is.

Jammer dat er ook (nog?) geen serverbrowser op de console beschikbaar is.
Ook ff wat van de trial gespeeld en het lijkt idd wel of er op xbox minder gebruik wordt gemaakt van de mic, de PS5 beta leek wat meer gevuld met praters maar dit kan ook gewoon toeval zijn natuurlijk, en omdat iedereen nieuw is op xbox zijn er nog niet veel officers (sl) die outpost of garrisons plaatsen, best een stukje lopen dan soms naar de actie.

En idd een server browser zou echt mooi zijn maar vraag me af of we die krijgen op de consoles, lijkt niks over te vinden.

Heb trouwens op de XSX nog niet naar de controls gekeken maar hold breath is op default niet makkelijk, dan moet ik mijn vinger van de trekker halen om te zoomen, de gamers die hun middelvinger gebruiken om te schieten hebben het daar wat makkelijker mee denk ik :P

[ Voor 14% gewijzigd door Sipio op 03-10-2021 15:04 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Ik heb gisteren en vandaag ook een tweetal potjes gespeeld op m'n Xbox Series X. Eerste indruk, in potentie een ontzettend gave game!

Observaties en verbeterpuntjes:
  1. Een team en squad met mics maken of breken je ervaring.
  2. Je merkt dat veel squadleaders nog nieuw zijn en het met hun teams niet voor elkaar krijgen om garrisons neer te zetten. Jammer want zo hebben we een aantal potjes verplicht squadleader + support gespeeld terwijl we best graag andere classes hadden geprobeerd. Geen garrisons of spawnpoints betekend namelijk mijlen ver lopen.
  3. Controls zijn beetje suboptimaal. Nu kan ik er op m'n Elite controller nog wel wat mee tweaken maar bepaalde dingen - hold your breath - voelt niet over nagedacht. Evenals het inzoomen op de map doen ze precies anders dan alle andere games..
  4. ADS aimen voelt nog niet helemaal top en her en der ook flinke performance drops. Die worden naar verluid opgelost met een day one patch.
  5. Directional sound voelt wat off. Stationary vehicles maken super veel lawaai en footsteps lijken soms nog niet helemaal te kloppen. Meerdere mensen hier last van?
Maar bovenstaande weegt niet op tegen de intense spanning van door een mistig bos sluipen. Een Panther tank die jou compleet over het hoofd ziet en doorrijdt. De superdikke soundeffecten van een vuurgevecht met mortier granaten. En als je dan in een goed georganiseerd team zit dan is het echt genieten geblazen. _/-\o_

Goede zet om het direct in PS+ te doen, benieuwd of het ook naar Gamepass komt. Ik zat een aantal keer in flink lege servers, en het spel is wel echt dubbel zo leuk als het echt 50 vs 50 is. Kleine beetje afbreuk risico als er bij launch geen fatsoenlijke playerbase is. Nu hopen dat ik wat van m'n maatjes bij CoD weg kan krijgen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Graft schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 16:54:
Ik heb gisteren en vandaag ook een tweetal potjes gespeeld op m'n Xbox Series X. Eerste indruk, in potentie een ontzettend gave game!

Observaties en verbeterpuntjes:
  1. Een team en squad met mics maken of breken je ervaring.
  2. Je merkt dat veel squadleaders nog nieuw zijn en het met hun teams niet voor elkaar krijgen om garrisons neer te zetten. Jammer want zo hebben we een aantal potjes verplicht squadleader + support gespeeld terwijl we best graag andere classes hadden geprobeerd. Geen garrisons of spawnpoints betekend namelijk mijlen ver lopen.
  3. Controls zijn beetje suboptimaal. Nu kan ik er op m'n Elite controller nog wel wat mee tweaken maar bepaalde dingen - hold your breath - voelt niet over nagedacht. Evenals het inzoomen op de map doen ze precies anders dan alle andere games..
  4. ADS aimen voelt nog niet helemaal top en her en der ook flinke performance drops. Die worden naar verluid opgelost met een day one patch.
  5. Directional sound voelt wat off. Stationary vehicles maken super veel lawaai en footsteps lijken soms nog niet helemaal te kloppen. Meerdere mensen hier last van?
Maar bovenstaande weegt niet op tegen de intense spanning van door een mistig bos sluipen. Een Panther tank die jou compleet over het hoofd ziet en doorrijdt. De superdikke soundeffecten van een vuurgevecht met mortier granaten. En als je dan in een goed georganiseerd team zit dan is het echt genieten geblazen. _/-\o_

Goede zet om het direct in PS+ te doen, benieuwd of het ook naar Gamepass komt. Ik zat een aantal keer in flink lege servers, en het spel is wel echt dubbel zo leuk als het echt 50 vs 50 is. Kleine beetje afbreuk risico als er bij launch geen fatsoenlijke playerbase is. Nu hopen dat ik wat van m'n maatjes bij CoD weg kan krijgen. :)
Heb een ps5 en heb dus alleen de bèta gespeeld. Kan bovenstaande alleen maar beamen. Voordeel van de game via plus aanbieden is dat je een enorme playerbase krijgt.

Nadeel daarvan is weer dat 75% de game gaat spelen als een battlefield/cod. Die vallen naar verloop van tijd toch wel weer af maar dit gaat zeker een maand duren.

Bij het hele microfoon support zaten in de PS bèta ook nog wat foutjes. Vaak hoorde ik mijn kameraden niet. Dit moet opgelost zijn in de final game. Anders is het ook geen lang leven beschoren.

In een party spelen kan ook maar dan hoor je de orders van de commander weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-09 08:44
Oxigeon schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:19:
[...]
Nadeel daarvan is weer dat 75% de game gaat spelen als een battlefield/cod. Die vallen naar verloop van tijd toch wel weer af maar dit gaat zeker een maand duren.
Idd. Zit echt afbreuk risico aan een game lanceren in deze staat.

De mensen die wél een mic hebben hoor ik teveel over dat t "alleen maar lopen is" terwijl wanneer je een squadleader heeft die spawnpoints of beter garrisons neerzet is t spel zoveel beter en sneller.

Ik heb echt flink wat videos en wiki posts door moeten spitten om erachter te komen hoe dat nu werkt. Zo zonde. Alleen al een tutorial voor t opzetten van garrisons zou zoveel helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Oxigeon schreef op zondag 3 oktober 2021 @ 18:19:
[...]

Nadeel daarvan is weer dat 75% de game gaat spelen als een battlefield/cod.
Wohoooo Leeeroooooy Jenkinnns!!! >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-09 20:37
De superleuke en handige gids die door Redditors is gemaakt opgenomen in de TW, dank voor @poor Leno voor de mention!

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GluonC
Ja erg jammer, ik keek er erg naar uit om dit spel te gaan spelen op de Xbox. Vorig jaar heel veel plezier mee gehad op de PC, en dat kwam met name door de sterke communicatie, en die is er nu niet wat voor mij de ervaring wel een beetje verpest. Ook de graphics vallen mij wel heel erg tegen, weet niet of dit met de officiële release anders zal zijn maar ben er bang voor. Ben nu toch wel een beetje aan het twijfelen, aan de andere kant kost die maar €40, en ik weet dat ik er ondanks de lelijke graphics en slechte communicatie toch weer een hele hoop plezier mee ga hebben.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
@GluonC Ik denk dat ook op xbox het na verloop van wat tijd het vanzelf wel goed los komt, ik zag al een verschil in gameplay en communicatie na een paar dagen tijdens de PS5 beta, de xbox had maar een 10u trial, de meeste spelers allemaal nieuw en bijna niemand weet nog hoe het spel precies werkt, hence het vele lopen vanwege het ontbreken van Garrisons en Outpost.

Ik heb op de xbox nog niet 1 match meegemaakt waar er überhaupt een commander was, zelf geprobeerd maar kon niet omdat je minimaal Level 10 moest zijn, dat probleem was waarschijnlijk voor een hoop spelers het geval dus vandaar ook geen commander denk ik.

En ik moet eerlijk zeggen, ondanks dat het met communicatie idd leuker is, ik zonder meer ook erg mooie momenten gehad heb toen iedereen mijzelf inbegrepen maar wat als een kip zonder kop rond liep 8)

Anders misschien nog ff afwachten een poosje en ff aanhoren hoe het over een paar weken is qua gameplay/communicatie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 19:54
Sipio schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 18:35:
@GluonC Ik denk dat ook op xbox het na verloop van wat tijd het vanzelf wel goed los komt, ik zag al een verschil in gameplay en communicatie na een paar dagen tijdens de PS5 beta, de xbox had maar een 10u trial, de meeste spelers allemaal nieuw en bijna niemand weet nog hoe het spel precies werkt, hence het vele lopen vanwege het ontbreken van Garrisons en Outpost.

Ik heb op de xbox nog niet 1 match meegemaakt waar er überhaupt een commander was, zelf geprobeerd maar kon niet omdat je minimaal Level 10 moest zijn, dat probleem was waarschijnlijk voor een hoop spelers het geval dus vandaar ook geen commander denk ik.

En ik moet eerlijk zeggen, ondanks dat het met communicatie idd leuker is, ik zonder meer ook erg mooie momenten gehad heb toen iedereen mijzelf inbegrepen maar wat als een kip zonder kop rond liep 8)

Anders misschien nog ff afwachten een poosje en ff aanhoren hoe het over een paar weken is qua gameplay/communicatie
Hier sinds eergisteren de 10 uur trial gespeeld.
Eerste keer dat ik in aanraking kwam met dit spel.
Moet nog veel leren inderdaad met de verschillende klasses en hoe het spel überhaupt in elkaar steekt.

Spelenderwijs kom ik steeds meer tegen en wat de bedoeling nu is. Me al wel vermaakt met de game waardoor ik hem ook gisteravond gekocht heb.

Dus ik kan je post alleen maar beamen.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Zojuist gedownload voor de PS5, nog geen 8 gig?

Wat is de file size op xbox mocht iemand hem al gekocht hebben.

Even opgestart, eerste map, Hurtgen Forrest :+

Wel gelijk een volle server, leuke communicatie en een aantal vrienden erbij op PSN.

Paar framedrops gehad maar niet zo erg als in de beta af en toe, het aimen lijkt ook beter maar daar moet ik nog ff wat aan sleutelen.

[ Voor 54% gewijzigd door Sipio op 05-10-2021 09:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br3wmaster
Sipio schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:40:

Wel gelijk een volle server, leuke communicatie en een aantal vrienden erbij op PSN.

Paar framedrops gehad maar niet zo erg als in de beta af en toe, het aimen lijkt ook beter maar daar moet ik nog ff wat aan sleutelen.
Ik heb hem net ook gedownload voor de PS5. Hopelijk kan ik vanavond ook lekker knallen. Moet wel zeggen dat ik de map Hurtgen Forrest wel gezien heb haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Ik dacht al dat het aan mij lag. Op mijn werk de download aangezet en ongeveer een half uur later de melding dat hij klaar is. De bèta was 6GB maar was ook maar 1 map.

Hoop dat de game te spelen is als er straks 10 miljoen mensen gaan inloggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:13
Sipio schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 07:40:

Even gekeken. Op de Series X is ie 23 gig.

[ Voor 22% gewijzigd door Nol_NL op 05-10-2021 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Wel een verschil in download dan met de PS5 en Xbox, geen idee waar dat aan ligt, gewoon andere compressie of?

Net met iemand samen in een aantal tanks gespeeld, helaas zonder een commander die kon spotten dus het viel niet mee, en wat zijn die dingen lastig te besturen zeg met dat switchen van gears zeg maar, wel mooi trouwens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
€&@$.. geen serverbrowser nog :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FMS
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

FMS

Is er een tweakers unit oid die ik kan joinen? Ik snap nog maar weinig van dit spel, en mogelijk ben ik too old for this shit, maar wil het wel een kans geven. Zit op PS5 zonder cross play.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DBreda
FMS schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:30:
Is er een tweakers unit oid die ik kan joinen? Ik snap nog maar weinig van dit spel, en mogelijk ben ik too old for this shit, maar wil het wel een kans geven. Zit op PS5 zonder cross play.
We hebben en Discord groep, weet ff niet hoe ik het moet delen. Als je ff zoekt in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Crossplay zou ik aanzetten, is voor zover ik weet alleen tussen de consoles geen PC.

En too old for this shit?.. Ik ben wel too old maar juist door de meer langzamere gameplay zijn mij de BF en CoD games veels te snel :+ (blijven ook mooie games btw)

@poor Leno Geen serverbrowser is idd een gemis.

Ik las trouwens dat er een aantal servers bugged zijn en daar level je dus niet omhoog, als iedereen in de server level 1 is dan word er aangeraden een andere server te zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door Sipio op 05-10-2021 13:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nol_NL
Ik denk dat deze game juist past bij de gamer met een iets wat volwassener inslag ;) Gisteravond de eerste stapjes gezet. Een aardige leercurve, maar het smaakt zeker naar meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de Got discord link in de TS erbij gezet.
ohh die link/invite is verlopen. iemand een werkende versie?

Mochten er nog meer zijn laat maar weten.

[ Voor 28% gewijzigd door Paulus07 op 05-10-2021 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Br3wmaster
You are never to old for this shit. Ik heb tot mijn pc te geest gaf de tegenhanger van HLL op de pc gespeeld met een groep waarbij iedereen 30+ was. Dit is juist een game waar je lekker in kan komen als je wat ouder bent en meer geduld hebt. Het cod rushen gaat je hier niet helpen :) .

Je mag me sowieso toevoegen op PSN ik ben altijd in voor een potje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benmoei
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08-09 19:14
Na de beta was ik vrij enthousiast.. Zojuist een paar potjes gespeeld waarbij ik bij opkomst meteen geteamkilled werd.. even afwachten hoe dit vanavond gaat als het echt druk wordt. Ook krijg ik de controls nog niet geweldig en ben ik nog niet uit het beste schema.. Maar; geweldige ervaring als het loopt met de teammates! Zo weer even n rondje! :). Sluit mij graag aan bij een tweakerssquad..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yamy_Daffy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-09 19:54
Bij mij viel af en toe de verbinding weg vanavond waardoor ik het spel werd uitgegooid.

Hopelijk omdat het te onrustig was na release.

PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 11:43
top game! zeker met goede communicatie in het team

9950x3d+4090+64DDR

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GluonC
Yamy_Daffy schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 23:48:
Bij mij viel af en toe de verbinding weg vanavond waardoor ik het spel werd uitgegooid.

Hopelijk omdat het te onrustig was na release.
Hier ook geen een potje kunnen afmaken vandaag, 3x eruit gegooid wegens een error, jammer maar ik vermaak me iig heel erg goed met deze game. Laten we hopen dat het snel minder word want zo kun je natuurlijk geen progressie boeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nol_NL
Ik heb crossplay momenteel meer even uitgezet.

Nu weet ik weer waarom ik liever op een PC of op de Xbox speel, veel PS spelers zijn echt bedroevend , direct na de spawn vaak een teamkill te pakken... Verziekt dus heel de game :(

Had eigenlijk gehoopt dat het wat later op de avond/nacht iets beter zou zijn, maar helaas. Kennelijk is het voor de game zelf niet altijd voordelig als die " gratis " is te verkrijgen. Crossplay dus uit... Hierdoor eigenlijk geen teamkills meer gehad op de Series X en direct meer mensen die met een mic rondlopen. Een keer een error tegengekomen, maar voor de rest was het prima te doen. Komende maand voor mij in ieder geval geen crossplay meer, maar ook zonder crossplay was de matchmaking gewoon goed te doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Nol_NL op 06-10-2021 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Dat de game gratis is is inderdaad even een probleem. Het duurt eventjes voordat iedereen weet hoe de game gespeeld moet worden.

Ik heb het geluk dat ik de bèta heb kunnen spelen en heb dan iets meer ervaring. Wat betreft de teamkills, deze heb ik een keer of 5 gehad over de gehele avond. Van die 5 keer zat ik 2x tussen de vijanden. Dus dan vergeef ik de lui dat. 2x werd ik gespawnkillt en 1x lag ik in het gras en werd ik overreden door een tank.

De bugs echter mogen ze wel nog het een en ander fixen op de Playstation.
- een kick midden in een potje, of 16 seconden voor het einde is echt frustrerend omdat je dan alle punten misloopt.
- bukken, schieten/dingen doen werken niet meer. Indien je op start drukt en teruggaat werkt het weer.
- gisteren vanaf 20.00 tot 22.30 op Omaha gespeeld. Gevochten voor elke meter. Moest verdedigen. 1e sector op 2 minuten na geen half uur kunnen vasthouden. Dus naar de volgende 3 welke we ook niet hielden tot net voor het einde. De laatste sector gehouden tot de laatste seconde. Toen begon er een of andere teller te lopen welke we niet volhield en we dus alsnog verloren. Het potje van 2.5uur dus afgelopen en van level 2 naar 7 gegaan. Het volgende potje liep de game vast en gestopt met spelen. Voordat ik stopte wilde ik even checken qat ik nog geunlockt had. Schijnbaar had hij mijn XP dus niet geteld en was ik nog gewoon level 2...

Nu is bovenstaande niet direkt een ramp want je unlockt volgens mij geen betere wapens ofzo. Maar is wel jammer. Al ga ik er wel vanuit dat dit allemaal gefixt gaat worden....

De kaart/ping bug lijkt opgelost te zijn na de beta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Ik wacht even de BF2042 beta af zometeen om te bepalen of ik nog Hell Let Loose ga kopen. :+
Maar 12 november BF2042 en 8 december Halo Infinite.

Dat is dus eigenlijk wel voldoende FPS games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 17-09 13:27
DBreda schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 12:44:
[...]

We hebben en Discord groep, weet ff niet hoe ik het moet delen. Als je ff zoekt in dit topic.
Hoe werkt dat met discord? Want dat werkt niet op de PS5? Heb je dan apart Discord aan op de PC of iets dergelijks? Dat lijkt mij dan ook weer niet handig met de comms naar andere squads?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sipio
  • Niet online
Gisteren nog een match als spotter gespeeld met iemand anders als sniper, dat is ook wel mooi om te doen moet ik zeggen, en hier ook idd dat ik een aantal keer uit een server werd gegooid gisteren.

Ik weet het niet helemaal zeker maar naar mijn idee hou je de punten dan wel, behalve de bonus die je krijgt aan het eind vd ronde.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Nu online

Oxigeon

En zo is dat!

Sleeon schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:17:
[...]

Hoe werkt dat met discord? Want dat werkt niet op de PS5? Heb je dan apart Discord aan op de PC of iets dergelijks? Dat lijkt mij dan ook weer niet handig met de comms naar andere squads?
Nee klopt. Discord wordt gebruikt om te communiceren hoe laat wie gaat spelen. Wat tips en wat gezever.
Gisteren voornamelijk via de party in Playstation gechat maar eigenlijk moet je deze game via de communicatie kanalen via de game zelf spelen wil je het goed doen.
Sipio schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 08:34:
Gisteren nog een match als spotter gespeeld met iemand anders als sniper, dat is ook wel mooi om te doen moet ik zeggen, en hier ook idd dat ik een aantal keer uit een server werd gegooid gisteren.

Ik weet het niet helemaal zeker maar naar mijn idee hou je de punten dan wel, behalve de bonus die je krijgt aan het eind vd ronde.
Klopt. Die punten hou je inderdaad. Maar de punten op het einde van een match is echt een mega bonus waarbij die andere punten in het niets vallen. Heb het idee dat sommige servers bugd zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door Oxigeon op 06-10-2021 08:54 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 16 Laatste

Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)