[Multi] Hell Let Loose

Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 07-06 21:31
Stef.NL schreef op maandag 14 juni 2021 @ 09:43:
Op 27 juli komt update 10 van Hell Let Loose uit. In deze update worden het Oostfront en Russische troepen toegevoegd. Met update 10 wordt het spel ook officieel gelanceerd dus vanaf dan is het niet langer Early Acces. Hieronder een korte trailer van de nieuwe update:

[YouTube: Hell Let Loose Trailer E3 2021]

Edit: Ik zie dat 1 minuut na mijn post het nieuws ook op de frontpage is geplaatst: nieuws: Hell Let Loose komt uit Early Access en later dit jaar naar PS5 en Xb...
Toppie, heb er zin in. Hopelijk wordt de performance dan eindelijk beter.... Hier een stotterende 20 fps op een RTX 3090 FE, 32 GB RAM, R9 3900X... hahah... ongekend.

01010000 01100101 01110000 01100101

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:33
Generaal Pep schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Toppie, heb er zin in. Hopelijk wordt de performance dan eindelijk beter.... Hier een stotterende 20 fps op een RTX 3090 FE, 32 GB RAM, R9 3900X... hahah... ongekend.
Ik zou dan eens een paar performance guides op Youtube opzoeken. Dat is wel niet normaal. Ik ga niet zeggen dat alle problemen van de baan zijn, maar sinds enkele patches van U9 zijn bij mij alle stutters wel weg (3700x - 3060Ti)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurjen120
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 25-03-2023
Generaal Pep schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:03:
[...]

Ik heb een 5900x en 6900xt GPU. Op 4k en alles op het hoogst haal ik rond de 70 tot 80 FPS. Gebruik wel clarity aa.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Hell Let Loose v1.0 (Update 10) is uitgebracht en is uit de early access.

Nieuwe maps (Eastern Front + Russian faction):
Stalingrad
Kursk

Map overhaul:
Sante Marie Du Mont

[ Voor 24% gewijzigd door Xymox op 28-07-2021 10:32 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 18:39
Wat betekent overhaul?

Ik sprak wat mensen die hebben getest en zij waren enthousiast over met name Stalingrad. Ik ben benieuwd!
Ook wat veranderingen bij tanks. Dat je je luik kunt openen zeg maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

overhaul = herziening/onderhoud

Sainte Marie Du Mont was één van de eerste maps in HLL.
Deze is nu totaal opnieuw ontworpen. Je kan eigenlijk spreken van een compleet nieuwe map.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
In-game hoor ik allemaal mensen de lieve heer prijzen voor de extra FPS die ze nu hebben na de release van deze game.

Deze ervaring kan ik niet delen. Meer mensen die geen verbetering zien? Volgens mij heb ik juist lagere fps. De lows zijn wel beter, eerst continue stotterend van 100 fps naar 20 en nu 80 naar 50. Ook zijn de graphics wat slechter geworden naar mijn gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ekstergroen
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-05 21:57
Generaal Pep schreef op woensdag 28 juli 2021 @ 16:21:
In-game hoor ik allemaal mensen de lieve heer prijzen voor de extra FPS die ze nu hebben na de release van deze game.

Deze ervaring kan ik niet delen. Meer mensen die geen verbetering zien? Volgens mij heb ik juist lagere fps. De lows zijn wel beter, eerst continue stotterend van 100 fps naar 20 en nu 80 naar 50. Ook zijn de graphics wat slechter geworden naar mijn gevoel.
Voor mij is het slechter geworden. Bij enige actie met meer dan 2 mensen op het scherm duikt het al gauw onder de 50 fps. En de stutters zijn nooit weggegaan. Altijd en immer bij ADS. Terwijl ik op recommended requirements zit. Wat een farce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan0s
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 20:28
Wat een verschrikkelijk spel. Heb hem gelukkig gratis gekregen om te reviewen maar het stotteren is heel irritant (zelfs als ie op 80fps loopt) en de pop-in lachwekkend. Krijgt hele hoge scores zie ik maar snap niet waarom, iedereen ligt ergens en als je ook maar beetje wil lopen word je uit het niets neergeschoten. Heb nu iets van 2 uur gespeeld en geen enkele keer ben ik doodgegaan waarvan ik wist waar het vandaag kwam. Zal best een kleine doelgroep voor zijn, ik ben dat absoluut niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-06 10:39
Vind hem juist super gaaf. Had de eerste 2-3 uur ook dat ik geen idee had hoe ik dood ging. Daarna veel meer bewust met de map om gegaan. Meer flanken etc. Gisteren de achievement dat ik 10 kills op rij had zonder dood te gaan. Ook geen enkele lag hier. Gebruik je de steam command die ze op reddit aanraden?
-dx12 en weet ik veel wat nog meer. Ging daardoor van 90 naar 110 fps ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
Het kost wat tijd (ik begreep in het begin ook niet hoe ik dood ging) maar uiteindelijk is het een zeer goed spel!
Een map als Sainte Marie Du Mont blijft frustrerend als infanterie imo. Welke map heb je gespeeld? Ik vind Foy bijvoorbeeld heel mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beany
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:16

beany

Meeheheheheh

Daan0s schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 11:50:
Wat een verschrikkelijk spel. Heb hem gelukkig gratis gekregen om te reviewen maar het stotteren is heel irritant (zelfs als ie op 80fps loopt) en de pop-in lachwekkend. Krijgt hele hoge scores zie ik maar snap niet waarom, iedereen ligt ergens en als je ook maar beetje wil lopen word je uit het niets neergeschoten. Heb nu iets van 2 uur gespeeld en geen enkele keer ben ik doodgegaan waarvan ik wist waar het vandaag kwam. Zal best een kleine doelgroep voor zijn, ik ben dat absoluut niet.
Dit is een spel dat je echt meer tijd dan 2 uur moet geven. Dat kan je ding dan niet zijn, maar soms heb je van die spellen. Ik hoop dat je daar rekening mee houdt in je review.

En HLL is niet alleen maar beetje rondlopen en schieten. Er is veel meer om rekening mee te houden. Garrisions, resources, flanken, communiceren, opdrachten uitvoeren en heeeel veel tactiek.

Ik kan potjes hebben waar ik 30 keer gekilled ben en zelf 5 kills heb en het een waanzinnig goed potje vinden. Juist vanwege al die elementen in het spel, waardoor je alsnog de pot kan winnen terwijl misschien het hele team een negatieve K/D heeft.

Als K/D belangrijk voor je is, dan is HLL niks voor jou. Dan zal je het meer in CoD of Battlefield moeten zoeken.

Dagelijkse stats bronnen: https://x.com/GeneralStaffUA en https://www.facebook.com/GeneralStaff.ua

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:17
Voor de mensen die veel performance problemen hebben, ik speel de game op Geforce Now en dat gaat verrassend goed.

Wellicht dat dat een oplossing kan zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Daan0s
  • Laatst online: 20:28
Eerlijk is eerlijk, ik moet mijn eerste woorden over deze game terugnemen. Nadat je de fase door bent dat je je pc door het raam wil gooien en de ontwikkelaar wil aanklagen uit pure frustratie begint duidelijk te worden wat bijzonder is aan Hell Let Loose. Wanneer je wat slimmer en voorzichtiger door de levels loopt en beter doorkrijgt hoe de systemen werken is het behoorlijk sfeervol! Nog steeds wel regelmatig zomaar dood, maargoed helpt wel met de intensiteit. Performance is wel nog steeds een groot minpunt, gaat hopelijk gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 07-06 15:51
ik heb ook ff sinds mn vakantie voor het eerst HLL ff weer aangeslingert, performance is echt ruk. Maar dat ben ik wel gewend dat het eerst ff slecht loopt na een patch en dan beter wordt.
Maar ik vind het wel superleuk om een extra factie te hebben.
Gister voor het eerst Stalingrad gedaan. ik hou er van :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devler
  • Laatst online: 14:30
Ik denk dat, op een enkeling na wellicht, we allemaal wel eens bijzonder gefrustreerd van deze game worden. De keren dat ik door een willekeurig mortiershell, een verdwaalde kogel, een tankschot of een spervuur door de bosjes neerga kan ik niet bijhouden.
Die spelletjes waarbij je met je squad een duidelijke opdracht vervult die past in het geheel, bv een punt verdedigen zodat de andere squads een volgend punt kunnen innemen en dat daadwerkelijk lukt geven je dan weer een bijzonder gevoel. Wat ik mis bij COD (iedereen doet maar wat) of bij BF1 (1 squad wint de game) voegt deze game toe tot in het extreme. Je kan als squad alles goed doen en toch zwaar verliezen. Soms is de tegenstander van dat formaat dat je er gewoon niet aan te pas komt.

Wil je graag wat meer kills maken hop dan in de artillerie en luister naar de calls van de commander of tracht deel uit te maken van een recon squad. Ben je met 3 kan je je rot amuseren als een tank squad en kan je mits bescheiden teamwork (je bent met 3) ook een bijzondere impact maken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
volledig mee eens Devler.
Hoewel ik de artillerie nog niet echt snap hoe ik daarmee goed kan richten en schieten.
Ook nog niet echt naar gekeken maar als ik soms zie hoe zuiver sommige kunnen schieten daarmee...

Maar de sfeer, de keuzes die je maakt en die soms echt invloed hebben, echt geweldig hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devler
  • Laatst online: 14:30
Dan moet je maar eens Hell let loose artillery calculator opzoeken, daar krijg je de volledige uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik heb dat nooit geweten die artillery calculator hahaha. En ik zit al op 250uur played ofzo.....
Man wat handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb het op een gegeven moment maar in een excel gezet en uitgeprint :D
Moet dan nog goed rekening houden met de vertraging enzo.

[ Voor 28% gewijzigd door PLAE op 02-08-2021 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
PLAE schreef op maandag 2 augustus 2021 @ 21:44:
Ik heb het op een gegeven moment maar in een excel gezet en uitgeprint :D
Moet dan nog goed rekening houden met de vertraging enzo.
Hahah wat cool. Cheat-sheet erbij. Alsof je een echt artillery team bent.

Ik wist ook nog niet van deze calculators, maar hoe weet je in-game dan hoe ver weg je van je target bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Als het goed is zal de commander of squadleader het roepen in welk vak ze zitten. dan kan je die calclator gebruiken ;) tenminste zo zie ik dat voor me hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
Wat ik doe is reconplane gebruiken, dan zelf pingen op de kaart of gesloten inf squad aanmaken zodat je command channel ook hoort en met andere squadleads kunt communiceren.

Voordeel is dat je zelf dan ook makkelijker op de map een mark kunt zetten. En dan is het een kwestie van mikken + berekenen.

Als er helemaal niks zichtbaar is en geen info komt doe ik ook wel eens iets op de gok/logica.

Bij aanvallende acties kan de inzet van smoke je team ook wel echt helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door PLAE op 04-08-2021 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12:04
Vandaag ook weer eens afgestoft en geprobeerd omdat ik zag dat er updates waren geweest. Spel liep dramatisch tot ik wat optimalisatie guides door nam zoals bijvoorbeeld de steam dx12 tip en nog wat dingen. Komt nu niet lager dan 100-110 en draait vaak richting mijn fps cap van 140. Ondanks hoge fps voelt het alsnog wat schokkerig van tijd tot tijd maargoed. Ziet er wel prachtig uit zeker op een ultrawide!

Een hele berg servers gespeeld en nog meer squads gejoined. Niemand praat met elkaar viel me op, echt niemand. De ene doodstille squad na de andere. Uiteindelijk 1 heerlijk potje gehad door met een random niet squadmate die wel een microfoon had samen een flank op te zetten.

Als je comms hebt en mensen weten wat ze doen en hun rol uitvoeren is het een briljant spel. Jammer dat veel gewoon in hun 1tje zonder mic aan een random richting in rennen hun zekere dood tegemoet.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
Ik heb zelf goede ervaringen op verschillende servers (WTH, Finse server, Powerbits). Op het Nederlandse/Roemeense DIB iets minder (daar kom je regelmatig echt de typische Nederlandse mentaliteit tegen en jolige groepjes van beneden de rivieren).

Een tip kan zijn om te proberen in een locked infantery squad te komen. Die zijn vaak serieuzer qua instelling. Hoe kom je daar dan in als ze je niet direct accepteren? (vaak zal dat zijn omdat ze je niet kennen of zien dat je nog maar weinig hebt gespeeld). Trek dan gewoon een tijdje met ze op in het spel zonder dat je onderdeel bent van de squad. En communiceer al wel met ze via V (praten tegen je omgeving). Dan komt het de volgende ronde wel goed.

[ Voor 32% gewijzigd door PLAE op 09-08-2021 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
PLAE schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:59:
Op het Nederlandse/Roemeense DIB iets minder (daar kom je regelmatig echt de typische Nederlandse mentaliteit tegen en jolige groepjes van beneden de rivieren).
Daar heb ik ook slechte ervaringen mee. Niet aan te raden die clan en hun servers.

Ik speel veel op de Exodus servers. Daar wordt meestal erg fijn samengewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
WTH is ook niet altijd best, samenwerking is ver te zoeken. De Exodus servers laggen erg in de avond.

Ik vindt het lastig een goede server vinden de laatste tijd die niet propvol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Generaal Pep
Overigens merk ik dat op duitse servers relatief veel meer wordt samengewerkt dan engelse. Dus, voor de mensen die de duitse taal beheersen, die servers zijn ook een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushwacka
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 11-08-2021
Helaas zijn de meeste servers verzadigd door de nieuwe spelers en zul je, zoals boven aangegeven, locked squads moeten proberen in te komen om zeker te zijn van communicatie (op z'n minst een SL die praat).
Schroom niet om dit te doen bij clantagged squads.

Het zal ook lang zo blijven verwacht ik;

Voor en net na U9 had je goede games op EXD-WTH-CoHillition (soms PBS en zelfs 82ND), hierna zijn de "veteranen" uit onvrede gestopt vanwege de huidige META.
Helaas is deze nagenoeg ongewijzigd met U10 en zal het nog lang duren voordat hun terugkeren

Beste kans is vrienden maken op discordkanalen en samen spelen

Toch zul je het beste slagen op EXD-WTH-PBS, het is alleen afhankelijk van het uur en dag
Na 20.00uur gaat de kwaliteit wat omhoog lijkt het vaak

Let wel; EXD servers zijn laggy omdat ze er 10 draaien, waarschijnlijk doen ze dit zo goedkoop mogelijk waardoor je veel last hebt van lag en rubberbanding (veel plezier in een tank of truck)

Daarbij is het spel goed speelbaar met 100-125ping; probeer daarom NA servers; BR1 of NPA servers
waarschuwing is wel dat BR1 spelers helemaal vol zitten van zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-06 10:43
Herkenbaar wat anderen aangeven over de wisselende kwaliteit van de squads. Zonder goede squad is HLL een stuk minder leuk.

Veel tips over het vinden van betere squads zijn al gegeven. Wat ik meestal doe als de eerste squad waarin ik terecht kom tegenvalt qua communicatie/samenwerking is goed kijken naar de samenstelling van de andere squads waar plek is. Bij een officer van level 60 of hoger is de kans vrij groot dat er wel communicatie is. Als er een support-speler in de squad zit en niet iedere andere speler < level 20 is dan zijn dat ook pluspunten voor een squad.

Wanneer ook in deze andere squad(s) geen communicatie is begin ik meestal mijn eigen squad (in het kader van het goede voorbeeld geven).

Overigens is het altijd een aanrader om bij het joinen van een nieuwe squad eerst hoi te zeggen in de squad chat en als er dan reactie komt te vragen of de squad een specifieke objective heeft. Als ik squad leader ben en iedereen in de squad is stil dan heb ik dat ook even als impuls nodig om weer in communicatiemodus te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Dat klopt inderdaad.
Er zijn spelers die een beetje schroom hebben te communiceren en niet snel zelf beginnen met voice chat.

Dat kan doorbroken worden door zelf bij joinen van een squad het initiatief te nemen en zoiets te zeggen als

"Can we have a mike check?"

waarna veelal mensen reageren op elkaar en het ijs gebroken is. Tijdens spelen pakt men het dan hopelijk over en komt de communicatie los.

Als de squad lead niet reageert bij de mike check nogmaals direct de vraag stellen waarbij je de naam van de squad lead expliciet noemt.

"Hey 'ShavingRyansPrivates', do you have a mike?"

Bij geen gehoor zie je vaak dat anderen meteen reageren dat we als squad weer eens een stille leader hebben.

Het is vaak de beste manier om de stilte te doorbreken en zeker van de squad lead te eisen dat hij communiceert of anders laat hem zijn lead positie afstaan aan een ander.

Directe communicatie waarbij je expliciet de naam zegt forceert ook vaak dat men gaat communiceren.

Zeker nieuwe spelers die niet gewend zijn aan games met communicatie hebben wat aansporing nodig. Maar zodra het ijs gebroken is gaat dat veel makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonux1987
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-06 10:55
Xymox schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 13:45:
Dat klopt inderdaad.
Er zijn spelers die een beetje schroom hebben te communiceren en niet snel zelf beginnen met voice chat.

Dat kan doorbroken worden door zelf bij joinen van een squad het initiatief te nemen en zoiets te zeggen als

"Can we have a mike check?"

waarna veelal mensen reageren op elkaar en het ijs gebroken is. Tijdens spelen pakt men het dan hopelijk over en komt de communicatie los.

Als de squad lead niet reageert bij de mike check nogmaals direct de vraag stellen waarbij je de naam van de squad lead expliciet noemt.

"Hey 'ShavingRyansPrivates', do you have a mike?"

Bij geen gehoor zie je vaak dat anderen meteen reageren dat we als squad weer eens een stille leader hebben.

Het is vaak de beste manier om de stilte te doorbreken en zeker van de squad lead te eisen dat hij communiceert of anders laat hem zijn lead positie afstaan aan een ander.

Directe communicatie waarbij je expliciet de naam zegt forceert ook vaak dat men gaat communiceren.

Zeker nieuwe spelers die niet gewend zijn aan games met communicatie hebben wat aansporing nodig. Maar zodra het ijs gebroken is gaat dat veel makkelijker.
Volledig mee akkoord !

Ook heb ik mezelf wat moeten "forceren" om zo een wat "tactische praat" te verkopen. Maar eens je bezig bent en de rest doet mee is zo een meerwaarde !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Voor diegenen die last hebben van performance problemen (en vooral bij de laatste U10 update):

Ik heb nu twee keer meegedaan met de PTE voor de aankomende patch voor HLL en ik moet zeggen dat zowel de performance als de grafische kwaliteit enorm verbeterd is.

Vooral in de nieuwe Stalingrad map heb ik constant microstutters en het spel voelt niet soepel aan.
Met de patch die eraan gaat komen is dit volledig weg en daarbij lijkt alles uiterst soepel te draaien.
Wat mij ook erg opviel tijden de PTE is dat het beeld er veel meer "crisp" en scherp uitziet.

(de patch notes spreekt over het loslaten van een VRAM limitatie en de developer legde dit uit dat bij iedereen met meer dan 2GB VRAM de texture kwaliteit verhoogd zal worden).

Dag en nacht verschil, in iedergeval wat ik zo kon zien.

De patch komt "soon".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
Dat klinkt zeker goed ! Ik ben nu wat dagen verder en heb inmiddels wat heerlijke potjes achter de rug. Waaronder dus gisteren Stalingrad waarbij het treinstation punt in het midden ik denk wel 8x van hand wisselde voor mijn gevoel. Leuk heen en weer gevecht met gewaagde teams.

Heel wat anders dan de doorgaande "stoomwals" of "treinongeluk" potjes Waarbij je binnen 10-15 min wint of verliest

Stalingrad draait trouwens wel ruim boven de 100 fps hier en over het algemeen behoorlijk soepel alleen enkel wat stutters van tijd tot tijd. Zou mooi zijn als ze die eruit krijgen gestreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Waar spelen de mensen hier? Eigenlijk zoeken wij naar een discord groepje

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
GoT Discord, het is nu vakantie dus het is wat rustig

https://discord.gg/9uRpr3Aj

• Yo_flow
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 07-06 16:03
Vandaag de code binnen gehad voor de beta op PS5, komt er nog een topic voor consoles? Vooralsnog is het 1 groot lag festival en wordt je continu uit de game gegooid vanwege een 'high ping'.

Grafisch wel mooi, gameplay moet ik nog even doorheen.

• Chelseamarre123
  • Nu online
Yo_flow schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 21:01:
Vandaag de code binnen gehad voor de beta op PS5, komt er nog een topic voor consoles? Vooralsnog is het 1 groot lag festival en wordt je continu uit de game gegooid vanwege een 'high ping'.

Grafisch wel mooi, gameplay moet ik nog even doorheen.
Wanneer komt die beta voor PS5?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo_flow
Is inmiddels live

• Chelseamarre123
  • Nu online
Zie het nu, aanmelden en even later code gekregen

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 11:46

Oxigeon

En zo is dat!

Beta op ps5 schijnt niet heel soepel te lopen heb ik van wat vrienden vernomen. Morgen zelf de test eens ondervinden

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Vind hem niet in de PS store?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Je moet je aanmelden voor de bèta. Zodra je je aanmeld krijg je een code per mail wat je moet inwisselen in de store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Server problemen zijn bekend bij de ontwikkelaar, als het goed is komt er vandaag een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ettie1990
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:23

ettie1990

PSN:ettiesick

je moet je inderdaad aanmelden voor de closed beta, het loopt nog niet heel soepel inderdaad. Daarbij ben ik nog heel erg zoekende binnen de game zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Oxigeon schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 06:22:
[...]

Je moet je aanmelden voor de bèta. Zodra je je aanmeld krijg je een code per mail wat je moet inwisselen in de store
Tnx gevonden nu. Dacht dat ik die code pas later moest gebruiken.

6.5gb maar voor zo'n game, is ook niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-06 13:17
Is het mogelijk om ergens een demo oid van deze game te spelen op PC?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo_flow
Ik vind het echt een verademing ten opzichte van een CoD of BF.

De setting, de gameplay, het 'realisme' gehalte. Ik ben positief verrast en wil ondanks alle server kicks elke keer weer een nieuwe game starten. Teamplay is echt wel een must, vandaag een pot gewonnen, enkel door samen te werken en o.a. het tactisch plaatsen van spawn punten en 'garrisons'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flapperbol
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19:08
xK0etj3 schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 14:56:
Is het mogelijk om ergens een demo oid van deze game te spelen op PC?
Tegenwoordig zijn demo's vrij zeldzaam, maar je kan eventueel de game op Steam kopen en proberen.
Mocht je het niets vinden dat kan je een refund aanvragen.
(Zolang je de game minder dan 2 uur speelt en de aanschaf minder dan 14 dagen geleden is geweest krijg je altijd een refund)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 05-06 13:17
Flapperbol schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 15:01:
[...]

Tegenwoordig zijn demo's vrij zeldzaam, maar je kan eventueel de game op Steam kopen en proberen.
Mocht je het niets vinden dat kan je een refund aanvragen.
(Zolang je de game minder dan 2 uur speelt en de aanschaf minder dan 14 dagen geleden is geweest krijg je altijd een refund)
Vandaar ook mijn vraag. Ik lees en zie redelijk wat van de game en ben er ook wel nieuwsgierig naar, maar vraag me af of ik het lekker kan spelen.
Dat van de refund kende ik niet, dat kan ik nog wel eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 07-06 02:40
Wat ik ook probeerde er kwamen geen servers naar voren. Vind de trailer enorm gaaf er uitzien, maar helaas dus niet kunnen spelen. Refund aangevraagd en wellicht later nog een keer proberen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
Oh man, ik ben inmiddels goed verslaafd. Helemaal mijn draai gevonden. Level 32 gehaald en lekker bezig elke rol te leren en levelen naar niveau 3 om de extra loadouts vrij te spelen.

En ik had mezelf beloofd/verplicht om bij het bereiken van lvl 30 minstens 1 keer squadlead te spelen dus vandaag was die dag. Dat was een hele ervaring :+ . Command chat was totale chaos, de commander zelf iemand die de Engelse taal niet beheerste en squadleden die allemaal hun eigen pkan trokken maargoed.. wel veel geleerd. En ga ik zeker vaker doen.

Bijna alle spraakzame spelers en daardoor vaak goede potjes gehad op de exodus servers trouwens.

En benieuwd naar de teaser van de shotgun, op welke rol die komt en hoe ze dat gaan balanceren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online
(overleden)
Nou, ik heb een code voor de closed Beta gekregen voor HLL voor de PS5 dit weekend! *O*

Zo lang naar dit spel gekeken.. maar man man, wat overweldigend!

Straks voor t eerst opstarten.. Wish me luck! :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeroY85
  • Registratie: Oktober 2019
  • Laatst online: 06-06 13:37
poor Leno schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:42:
Nou, ik heb een code voor de closed Beta gekregen voor HLL voor de PS5 dit weekend! *O*

Heb die beta ook, ff half uurtje gespeeld en ik denk dat het wel een toffe en goede game is maar je moet er echt wel wat tijd in stoppen en goed met de squad etc samen werken wil je de game een beetje eigen zijn.

Ik ga dat zelf niet doen want ik ga dit jaar voor BF maar als je meer van de realistische war sims bent dan is HLL denk ik wel heel gaaf en rewarding. De game draait soepel in 60 fps op PS5 maar af en toe freezed ie een seconde ofzo, heel irritant. Lijkt niet op een FPS drop maar meer een server dingetje, hopelijk fixen ze dat maar ik las dat dit op de PC sinds het begin al het geval is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skybullet
poor Leno schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:42:

Haha succes! Van iemand die net de eerste leercurve achter zich heeft gelaten wat tips. Ook voor alle andere nieuwe spelers:

- Ga naar een server, join een squad en roep meteen iets al is het maar "hoi" . Dit spel kan van super frustrerend naar ultieme immersie gaan door simpelweg communicatie
- zodra je een squad hebt gevonden waarvan op zijn minst de squadlead praat vraag dan aam hem wat het idee is. Zijn jullie een aanvallende squad, verdedigend, support ? En vraag welke rol hij wil dat je gaat spelen. Natuurlijk mag je zelf kiezen maar wie weet mist hij nog een support of anti tank of heeft hij een engineer nodig.
- Je wint dit spel niet door spelers doden net zogoed als dat je niet verliest door veel dood te gaan ( en trust me, je gaat vaak dood). Je wint door de spawnpunten van de tegenstander op te sporen, vernietigen. Gebied veilig te stellen, je eigen spawnpunten creëren en verdedigen en dan due sector te veroveren.
- En je verliest.. soms heel heel heeel snel als je niet genoeg spawnpunten hebt om op terug te vallen.
- Dus 20 keer richting hetzelfde huis rennen om daar de vijand dood te schieten tot je zelf dood gaat heeft geen zin zolang je het achterliggende spawnpunt van de vijand niet weg haalt.
- Ga er ALTIJD vanuit dat iemand jou kan zien op elk moment. Dus gebruik de HELE TIJD het terrein om je bewegingen te maskeren. En leer het verschil tussen cover en concealment. Kijk naar hoe meer ervaren spelers bewegen op de map en doe ze na.

Buiten de standaardtips als "dit is geen bf of cod en 1 schot is dodelijk en begin als rifleman blabla." Daar had ik niet veel aan.

PS: ik vraag me trouwens af hoe dat nu op ps5 gaat. Ik hoop van harte dat er wat ervaren HLL pc spelers ook even daarop gaan want als er 0 ervaring en enkel nieuwelingen gaan spelen dan wordt het echt een shit show. Op pc zit al jaren ervaring en een heel groot deel van de potentie van dit spel zit hem in de userbase.

[ Voor 7% gewijzigd door Skybullet op 28-08-2021 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Het is helaas onspeelbaar vanwege de ping spikes en alle server kicks vanwege de high ping. Van de 15 potjes heb er ik misschien 2 kunnen afmaken.

Helaas heeft de 'fix' van gisteren niet veel gedaan.

(PS5 btw)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
Skybullet schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 13:55:
[...]

Haha succes! Van iemand die net de eerste leercurve achter zich heeft gelaten wat tips. Ook voor alle andere nieuwe spelers:

- Ga naar een server, join een squad en roep meteen iets al is het maar "hoi" . Dit spel kan van super frustrerend naar ultieme immersie gaan door simpelweg communicatie
- zodra je een squad hebt gevonden waarvan op zijn minst de squadlead praat vraag dan aam hem wat het idee is. Zijn jullie een aanvallende squad, verdedigend, support ? En vraag welke rol hij wil dat je gaat spelen. Natuurlijk mag je zelf kiezen maar wie weet mist hij nog een support of anti tank of heeft hij een engineer nodig.
- Je wint dit spel niet door spelers doden net zogoed als dat je niet verliest door veel dood te gaan ( en trust me, je gaat vaak dood). Je wint door de spawnpunten van de tegenstander op te sporen, vernietigen. Gebied veilig te stellen, je eigen spawnpunten creëren en verdedigen en dan due sector te veroveren.
- En je verliest.. soms heel heel heeel snel als je niet genoeg spawnpunten hebt om op terug te vallen.
- Dus 20 keer richting hetzelfde huis rennen om daar de vijand dood te schieten tot je zelf dood gaat heeft geen zin zolang je het achterliggende spawnpunt van de vijand niet weg haalt.
- Ga er ALTIJD vanuit dat iemand jou kan zien op elk moment. Dus gebruik de HELE TIJD het terrein om je bewegingen te maskeren. En leer het verschil tussen cover en concealment. Kijk naar hoe meer ervaren spelers bewegen op de map en doe ze na.

Buiten de standaardtips als "dit is geen bf of cod en 1 schot is dodelijk en begin als rifleman blabla." Daar had ik niet veel aan.

PS: ik vraag me trouwens af hoe dat nu op ps5 gaat. Ik hoop van harte dat er wat ervaren HLL pc spelers ook even daarop gaan want als er 0 ervaring en enkel nieuwelingen gaan spelen dan wordt het echt een shit show. Op pc zit al jaren ervaring en een heel groot deel van de potentie van dit spel zit hem in de userbase.
Thnx..

Maar hier nog geen succes -O-

Ik word in servers gegooid met 1 of 2 man.. of ik om in een game waarbij er op ons team 3 man zit en het andere team dubbel zoveel..

Niemand praat tegen elkaar, lijkt het wel. Ik heb van alles geprobeerd. Het enige wat ik tot nu toe heb gehoord is chinees (?) gegiechel, keuken/kook geluiden en een huilende baby.

Squad leaders geven geen orders en iedereen loopt ergens random op de map. Heb ook nergens Garissons of OPs om op te spawnen..

Als ik geen crossplay aanklik vind ik geen matches, en moet ik mn region naar 'any' aanpassen om een match te vinden, maar dan word ik na een paar min gekicked ivm. high ping.. maar afgezien daarvan stottert ie om de zoveel seconden.. :/

Als ik vandaag in totaal 5 kogels heb afgevuurd, is het veel..

Nee, dit was voor mij echt totaal geen succes vandaag.. misschien doe ik iets verkeerd?

Maar goed, hopelijk morgen wat meer geluk.. dit was echt een dikke anticlimax en zorgt er eigenlijk dus voor dat ik het spel gewoon niet meer wil spelen }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reviewguy
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-04 12:37
*knip: Spam / werving is niet toegestaan *

[ Voor 91% gewijzigd door Geronimous op 01-09-2021 15:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsyntax
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16-11-2022
PLAE schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 08:59:
Ik heb zelf goede ervaringen op verschillende servers (WTH, Finse server, Powerbits). Op het Nederlandse/Roemeense DIB iets minder (daar kom je regelmatig echt de typische Nederlandse mentaliteit tegen en jolige groepjes van beneden de rivieren).

Een tip kan zijn om te proberen in een locked infantery squad te komen. Die zijn vaak serieuzer qua instelling. Hoe kom je daar dan in als ze je niet direct accepteren? (vaak zal dat zijn omdat ze je niet kennen of zien dat je nog maar weinig hebt gespeeld). Trek dan gewoon een tijdje met ze op in het spel zonder dat je onderdeel bent van de squad. En communiceer al wel met ze via V (praten tegen je omgeving). Dan komt het de volgende ronde wel goed.
Heehoi, DIB hoofd ingame admin hier, hoezo denk je dat het jolige groepjes zijn?

Want de gemiddelde 400 unieke spelers en gemiddelde 800 nieuwe spelers in de afgelopen maand hebben veel plezier gehad, geen klachten en geen cheaters.

We zijn wel een beginner friendly server, misschien dat je bedoelt dat er soms wat newbies in kunnen zitten..?

Je post lijkt een beetje op een vooroordeel in ieder geval. Of ben je gewoon boos dat je verloren had en jouw team niet communiceerde?
Misschien gewoon een keer spelen wanneer we met de clan ook aan het spelen zijn. Dan kun je bij hun in een squad joinen bijv. Onze clan speelt in ieder geval met regelmaat in de avonduren mocht je langs komen :)

Met vriendelijke groeten,
[DIB] MrSyntax

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsyntax
Generaal Pep schreef op maandag 9 augustus 2021 @ 09:12:
[...]

Daar heb ik ook slechte ervaringen mee. Niet aan te raden die clan en hun servers.

Ik speel veel op de Exodus servers. Daar wordt meestal erg fijn samengewerkt.
Heehoi, DIB hoofd ingame admin hier, Wat was je slechte ervaring dan? Misschien dat het gefixt kan worden.

Overigens zag ik dat je onze recruitment discord was gejoined, en vervolgens weer geleaved. Als je er slechte ervaringen mee hebt, hoezo kwam je daar langs zonder iets daarvan te zeggen dan?

We hebben op jouw ticket daar toen gereageerd omdat je wou joinen, en daarna reageerde je zelf niet meer.

Graag zou ik een reden willen zien waarom je ons ontraadt. Het is nogal een negatief iets om te zeggen zonder onderbouwing.

(of ben je toevallig van 1 van de clans die bij ons telkens proberen te recruiten, en die we vervolgens vorige of deze maand hebben gebanned?) 8)7

edit; zoals ik hierboven benoem hebben heeeeeel veel mensen gewoon plezier op onze server, vandaar dat ik hier op in ga.

[DIB] MrSyntax

[ Voor 10% gewijzigd door mrsyntax op 28-08-2021 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsyntax
poor Leno schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 21:31:
[...]

Thnx..

Maar hier nog geen succes -O-

Ik word in servers gegooid met 1 of 2 man.. of ik om in een game waarbij er op ons team 3 man zit en het andere team dubbel zoveel..

Niemand praat tegen elkaar, lijkt het wel. Ik heb van alles geprobeerd. Het enige wat ik tot nu toe heb gehoord is chinees (?) gegiechel, keuken/kook geluiden en een huilende baby.

Squad leaders geven geen orders en iedereen loopt ergens random op de map. Heb ook nergens Garissons of OPs om op te spawnen..

Als ik geen crossplay aanklik vind ik geen matches, en moet ik mn region naar 'any' aanpassen om een match te vinden, maar dan word ik na een paar min gekicked ivm. high ping.. maar afgezien daarvan stottert ie om de zoveel seconden.. :/

Als ik vandaag in totaal 5 kogels heb afgevuurd, is het veel..

Nee, dit was voor mij echt totaal geen succes vandaag.. misschien doe ik iets verkeerd?

Maar goed, hopelijk morgen wat meer geluk.. dit was echt een dikke anticlimax en zorgt er eigenlijk dus voor dat ik het spel gewoon niet meer wil spelen }:|
Heehoi,

Ik zag je berichtje toevallig, en ja, er is een communicatieprobleem in HLL, en daar wordt ook aan gewerkt aan de developers kant om dat te proberen te verbeteren.
Echter blijkt het moeilijk om gamers te motiveren om te communiceren :'( |:(

Maargoed, om dat probleem te vermijden zou ik aanraden op de clan servers te spelen die in de regels (rechtsonderin wanneer je joined) hebben staan " squad lead must have a mic" of iets in die trend.

Meestal doen admins op die servers namelijk squadleaders server-kicken als ze geen mic gebruiken.
Ook heb je vaak op die servers dat je admins kunt oproepen in de ingame chat " !admin squadlead no mic [squadlead nickname] ". :)

Veel gameplezier! :P

[DIB] MrSyntax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
mrsyntax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:48:
[...]

Heehoi,

Ik zag je berichtje toevallig, en ja, er is een communicatieprobleem in HLL, en daar wordt ook aan gewerkt aan de developers kant om dat te proberen te verbeteren.
Echter blijkt het moeilijk om gamers te motiveren om te communiceren :'( |:(

Maargoed, om dat probleem te vermijden zou ik aanraden op de clan servers te spelen die in de regels (rechtsonderin wanneer je joined) hebben staan " squad lead must have a mic" of iets in die trend.

Meestal doen admins op die servers namelijk squadleaders server-kicken als ze geen mic gebruiken.
Ook heb je vaak op die servers dat je admins kunt oproepen in de ingame chat " !admin squadlead no mic [squadlead nickname] ". :)

Veel gameplezier! :P

[DIB] MrSyntax
Werkt dat met de servers op de PS5 (Beta) ook zo dan? Want ik kan zo te zien nergens de servers kiezen.. je wordt ergens random in gegooid :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrsyntax
poor Leno schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:54:
[...]

Werkt dat met de servers op de PS5 (Beta) ook zo dan? Want ik kan zo te zien nergens de servers kiezen.. je wordt ergens random in gegooid :/
Oei, geen idee met PS5 eerlijk gezegd, ik zit op de PC :*)
de PS5 HLL release is wel pas net uit dus ik denk dat die servers niet door clans beheerd worden (nog).

edit; dat is wel behoorlijk vervelend trouwens als je daar niet eens een clanserver kunt joinen.. de official HLL servers zitten namelijk op de PC versie in ieder geval altijd vol met teamkillers en cheaters 8)7
(de officiele HLL servers hebben geen admins)

[ Voor 22% gewijzigd door mrsyntax op 28-08-2021 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
mrsyntax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:57:
[...]

Oei, geen idee met PS5 eerlijk gezegd, ik zit op de PC :*)
de PS5 HLL release is wel pas net uit dus ik denk dat die servers niet door clans beheerd worden (nog).
Ja de PS5 closed Beta is dit weekend.. misschien dat het allemaal beter gaat als het spel eenmaal echt uit is op de PS5 (best naar uit gekeken!) en er ook echt clans/fatsoenlijke teams enzo gaan komen.. En misschien werkt de crossplay dan beter :)

Maar mischien kun je dan tegen die tijd ook zelf servers joinen..

edit:
mrsyntax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:57:
[...]

en cheaters 8)7
(de officiele HLL servers hebben geen admins)
Hm.. dan crossplay toch uitlaten :(

[ Voor 16% gewijzigd door poor Leno op 28-08-2021 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsyntax
poor Leno schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:00:
[...]

Ja de PS5 closed Beta is dit weekend.. misschien dat het allemaal beter gaat als het spel eenmaal echt uit is op de PS5 (best naar uit gekeken!) en er ook echt clans/fatsoenlijke teams enzo gaan komen.. En misschien werkt de crossplay dan beter :)

Maar mischien kun je dan tegen die tijd ook zelf servers joinen..
Laten we het hopen inderdaad! (y) zonder clanservers zou ik het waarschijnlijk nml ook niet spelen op de pc versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
mrsyntax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:02:
[...]

Laten we het hopen inderdaad! (y) zonder clanservers zou ik het waarschijnlijk nml ook niet spelen op de pc versie :P
Hm dat klinkt niet goed :/

Toch altijd wel (voor mij) en vd pluspunten van consoles tov PC..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsyntax
poor Leno schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:00:

edit:

[...]

Hm.. dan crossplay toch uitlaten :(
Geen idee ofdat PS5 en XBOX veel cheaters hebben trouwens, maar de crossplay volgens de devs blijft op crossplay tussen de consoles -- niet crossplay naar de PC. ff voor de duidelijkheid, mocht je dat nog niet weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poor Leno
  • Niet online
(overleden)
mrsyntax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 23:12:
[...]

Geen idee ofdat PS5 en XBOX veel cheaters hebben trouwens, maar de crossplay volgens de devs blijft op crossplay tussen de consoles -- niet crossplay naar de PC. ff voor de duidelijkheid, mocht je dat nog niet weten :)
Oh ok, ik dacht ook tussen PC en console..

Tsja, cheaten is op consoles eigenlijk niet aanwezig in multiplayer spellen, althans niet wijdverspreid of bekend, of met PC manieren/tools gelukkig :)

(Zullen er vast ergens wel zijn hoor)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skybullet
Op ps5 gebeurd nu precies wat ik gisteren al beschreef. Er komt weinig tot helemaal geen ervaring mee vanuit de pc community. Dus >90% is nieuw en heeft geen idee hoe je dit spel speelt. En dan krijg je scenario's zoals hierboven beschreven: geen comms, geen leiding, geen squalead, geen samenwerking, geen plan, geen doel, gewoon lekker ouderwets "ieder voor zich" en laten we ergens een kant op rennen in mijn 1tje en daar niks bereiken.

Zal zeker tijd nodig hebben om op consoles ook een ervaren spelerbase op te bouwen.

Crossplay heef nu nog geen zin. in de toekomst zal dat tussen de consoles zijn. Maar enkel de ps5 heeft nu een beta lopen.

[ Voor 52% gewijzigd door BM op 30-08-2021 08:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Hell Let Loose: Stalingrad tour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Hier van het weekend de game een aantal keren op de ps5 gespeeld. Grootste nadeel is. Je wordt niet in een volle server gedropt. Elke keer dat ik een game start start ik met een man of 2 in hetzelfde team. Je kan al een deel van de map clearen voordat je ook maar 1 tegenstander ziet.

Denk ook dat dit het grootste nadeel is in de game. Ik denk dat na een tijdje de userbase te laag is voor de game en je geen volle servers meer ziet.

Je zou het dan echt op de grote clans moeten gooien. Indien deze game voor de volle mep verkocht wordt waar je dus 60-70euro moet aftikken denk ik dat de game geen lang leventje heeft op de ps5.

Mijn bevindingen tijdens de bèta vielen een beetje tegen door de serverleegte. Nu kan dit natuurlijk komen omdat weinig mensen aan de bèta meedoen maar ik hou toch een beetje mijn hart vast.

Ik heb lang liggen twijfelen wat ik op het einde van het jaar zou doen. Of een potje HLL of een potje Battlefield. Ik hou van realistische shooters, maar helaas heeft de beta me moeten besluiten dat ik helaas toxh naar de de vrienden van EA ga.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• BM
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:05

BM

Moderator Spielerij
Modbreak:Mocht je problemen hebben met iemands posts, maak dan een topic report aan, maar ga niet in het topic daar op reageren. Persoonlijke vetes/discussies mogen ook op een andere plek dan het forum uitgevochten worden

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Skybullet schreef op zondag 29 augustus 2021 @ 09:01:
Op ps5 gebeurd nu precies wat ik gisteren al beschreef. Er komt weinig tot helemaal geen ervaring mee vanuit de pc community. Dus >90% is nieuw en heeft geen idee hoe je dit spel speelt. En dan krijg je scenario's zoals hierboven beschreven: geen comms, geen leiding, geen squalead, geen samenwerking, geen plan, geen doel, gewoon lekker ouderwets "ieder voor zich" en laten we ergens een kant op rennen in mijn 1tje en daar niks bereiken.

Zal zeker tijd nodig hebben om op consoles ook een ervaren spelerbase op te bouwen.

Crossplay heef nu nog geen zin. in de toekomst zal dat tussen de consoles zijn. Maar enkel de ps5 heeft nu een beta lopen.
De potjes die ik heb gespeeld stonden juist in het teken van teamwork en communicatie, erg vermakelijk met wat Italianen waarvan de Engelse taal nog erger was als die van mij. Heb zo een paar potjes weten te winnen obv teamwork, toffe bedoeling :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Nu online
Gisteren een mailtje in de bus gekregen. Beta word verlengd tot einde van de week.
First of all, Thank you for taking the time to play the Hell Let Loose Beta, we really appreciate all your time and feedback.

We know it has been frustrating with the server issues but we are working hard on finding the cause and fixing them so that we can make sure we have a solid game for launch. As a small "Thank you" for your patience we are extending the Closed Beta by a week so it will now end on the 6th September.

During this time we will be trying out fixes and solutions with our server partners to try and resolve the reported issue.

We will also be announcing this week the date for our Open beta coming soon, so keep an eye out for intel.

See you on the frontline

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
mrsyntax schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 22:24:
[...]

Heehoi, DIB hoofd ingame admin hier, hoezo denk je dat het jolige groepjes zijn?
Dat is mijn ervaring. Ik heb weinig serieuze samenwerking ervaren op de server. Meer dom gelul.
Want de gemiddelde 400 unieke spelers en gemiddelde 800 nieuwe spelers in de afgelopen maand hebben veel plezier gehad, geen klachten en geen cheaters.
Ik heb er ook wel eens een leuke sessie gehad idd. En voor een bepaald publiek is het wel geschikt.
We zijn wel een beginner friendly server, misschien dat je bedoelt dat er soms wat newbies in kunnen zitten..?

Je post lijkt een beetje op een vooroordeel in ieder geval. Of ben je gewoon boos dat je verloren had en jouw team niet communiceerde?
Eigenlijk laat je het hier zelf al een beetje zien. Wat is dit nou voor manier/niveau van redeneren? :D

Ik heb vele uren op de server gespeeld en ben er alles bij elkaar gewoon niet zo kapot van. Dat kan toch.

Soms vind ik het wel prettig om Nederlands te kunnen praten. Daarom keer ik wel met enige regelmaat terug. Maar voor de serieuzere speler is het not the place to be.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nol_NL
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:45

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kEFoVHTr5UJIdLyXGejGVG5E1zE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uIFL7Nfy475Pfa952hUKp3Ws.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven030
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19:33
Ik zie dat er nog steeds een beta gaande is voor deze game en ik ben er zeer benieuwd naar. Iemand enig idee hoe je aan de PS5 beta mee kan doen?
Edit: Nvm, zie dat de inschrijving helaas gesloten is, maar dat er wel een open beta aankomt op een nader te bepalen moment

[ Voor 30% gewijzigd door Steven030 op 07-09-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsyntax
PLAE schreef op maandag 6 september 2021 @ 11:47:
[...]

Dat is mijn ervaring. Ik heb weinig serieuze samenwerking ervaren op de server. Meer dom gelul.

[...]

Ik heb er ook wel eens een leuke sessie gehad idd. En voor een bepaald publiek is het wel geschikt.

[...]

Eigenlijk laat je het hier zelf al een beetje zien. Wat is dit nou voor manier/niveau van redeneren? :D

Ik heb vele uren op de server gespeeld en ben er alles bij elkaar gewoon niet zo kapot van. Dat kan toch.

Soms vind ik het wel prettig om Nederlands te kunnen praten. Daarom keer ik wel met enige regelmaat terug. Maar voor de serieuzere speler is het not the place to be.
Heehoi, Bedankt voor de feedback!
We zullen er naar kijken of we de voice chats wat meer kunnen reguleren ingame. :)
Het was uitdagend bedoeld om een aantal opties als reden aan te leveren om het gesprek op gang te brengen. Als het gewoon was omdat je verloren had of een niet mee-werkende squad, dat had gefixt kunnen worden door met onze clan squads mee te spelen als gast bijvoorbeeld. :)

edit; Als het was m.b.t. newbies, dan hadden we je kunnen uitnodigen voor competieve clanmatches ;)

Fijne ochtend en vrijdag!
Groeten,
[DIB] MrSyntax

[ Voor 4% gewijzigd door mrsyntax op 10-09-2021 05:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Vandaag komt Patch 16 uit met significante performance verbeteringen.

• DBreda
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 11:49
Vanaf morgen is 4 dagen de open beta op de PS5, ik ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0kkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-06 08:46

s0kkie

Cowabunga

Gisteravond en vanochtend even gespeeld op PS5, moet nog wel heel erg wennen met het schieten en het erg lang lopen naar de frontlinie :P
Maar verder wel voor een WW2 shooter een topper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffo91
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 12-11-2024
Gisteravond onverwachts met alleen maar NL'ers in een squad gezeten.
Was helemaal vergeten ze een invite te sturen, mochten ze hier ook bekent zijn. Mijn steam naam is onderbroek. Mochten de gene hier ook zitten was gezellig en mooi gespeeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Hoe zit het eigenlijk met de promixity en squad chat op de PS5. Worden deze actief gebruikt? Ik verwacht namelijk dat mensen meestal in een party zitten met vrienden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo_flow
Poulske schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:24:
Hoe zit het eigenlijk met de promixity en squad chat op de PS5. Worden deze actief gebruikt? Ik verwacht namelijk dat mensen meestal in een party zitten met vrienden.
Ik denk dat de kracht van dit spel hem juist zit in het gebruik van de in-game chat functie ipv dat je met je eigen party een chat start. De praktijk zal anders zijn helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poulske
Yo_flow schreef op vrijdag 17 september 2021 @ 12:51:
[...]

Ik denk dat de kracht van dit spel hem juist zit in het gebruik van de in-game chat functie ipv dat je met je eigen party een chat start. De praktijk zal anders zijn helaas...
Daarom, dat is een beetje mijn zorg. Ik speel het spel op PC maar wil hem ook graag op PS5 (want performance en vrienden spelen op PS5) spelen maar ik ben bang dat niemand de ingame voice chat gaat gebruiken omdat mensen al gauw met vrienden in een party zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door Poulske op 17-09-2021 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:29
Iemand vanavond zin om te teamen in de ps5 beta?

Stuur maar pm of add me: Frazyr94

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 21:25
Kan ps5 samen met pc?

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

• DBreda

• DBreda
Wie speelt er dit weekend de beta die ik kan joinen? Ik vind weinig leuke squads en in het Nederlands is ook net wat leuker.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frez
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 19:29
Gisteren van 22.00 tot 03.00 gespeeld op ps5. Wat een toffe game. De effecten van bijv. explosies zijn overweldigend en je moet echt tactisch te werk gaan met je squad! Waarbij classes echt het verschil kunnen maken.
Zo was ik bijvoorbeeld vaak de Light Machine Gunner en was mijn taak een aantal keer om vanuit de overlook suppressing fire te vuren richting de vijandelijke posities. Waarbij kills niet hoofddoel maar leuke bijzaak waren. Hierdoor kon mijn squad vervolgens naar voren pushen en het vijandelijke punt veroveren. Gezien de hoge overlook moesten de aanvallers uit mijn squad vijandelijke posities pingen (ik lag te ver om goed vijanden te kunnen zien). Ik bevuurde vervolgens deze posities, ik moest dus vertrouwen hebben in mijn squad voor de posities en de squad moest vertrouwen hebben in mijn suppressing fire.
Ik voelde mij in akties als dit echt onmisbaar en was dan ook een belangrijk element van de squad. Dat maakt deze game dus ook echt uniek!
Je merkt dat men (inclusief mijzelf) nog zoekende is naar de way to play this game. Met name squad leaders moeten meer hun rol op zich nemen door bijvoorbeeld OPs te plaatsen en in de squad leader chat te communiceren.

Verder werd er veel gecommuniceerd via voice chat in squads. Er waren echter ook nog sqauds waar niemand (of de squad leader) niet gebruik maakte van voicechat. Maar het meerendeel van de games werd die ik speelde werd goed gecommuniceerd. Echt tof dat ik ook gewoon 3 nieuwe vrienden in mijn lijst heb overgehouden aan deze game sessie. Doet me denken aan de oude xbox tijden!

Ga deze game zeker halen. Er is echter nog ruimte voor verbetering. Zo heeft het aimen bijvoorbeeld werk nodig! Met name het precies richten is bijna onmogelijk, een klein beetje bewegen lukt bijna niet (tip: ADS sensitivity 30,werkte voor mij het beste) .
Verder draait de game qua performance nog aardig onstabiel en hoop ik dat er uiteindelijk een steady 60fps komt. Nu draait hij grof gegokt tussen de 30 en 50 fps afhankelijk van de situatie op het scherm.

Als er mensen willen spelen op de Ps5, add me: Frazyr94

[ Voor 35% gewijzigd door Frez op 18-09-2021 14:34 ]

C9 55 - Playstation 5 - Sonos Arc + Surrounds - Steam Deck - i7 13700K 3080 PC - Huawei Mateview GT 34 Ultrawide

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skybullet
Frez schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:24:
Waarbij kills niet hoofddoel maar leuke bijzaak waren.
De beste keuze van de ontwikkelaars is naar mijn eigen mening het scoreboard. Dat je daar van iedereen de punten ziet als defence, offence en support, maar GEEN kills/deaths. Dat je een extra menu kan krijgen door op je naam te klikken en dan enkel je eigen k/d etc te zien maar nooit die van andere spelers of tegenstanders. Wat een verademing

Groot gemis in andere spellen die vooral focussen op samenwerking zoals squad etc.

• DBreda
Dat scorebord is echt tof inderdaad, wilde daar echt net over beginnen. Het geluid is ook echt heerlijk. Ik vond de graphics bij bijvoorbeeld het ontploffen van een tank nog wel basic, maar kan aan mij liggen. DEX_NL is mijn username (PS5).

• Glasscar
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 07-06 14:17
Frez schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 14:24:
Gisteren van 22.00 tot 03.00 gespeeld op ps5. Wat een toffe game. De effecten van bijv. explosies zijn overweldigend en je moet echt tactisch te werk gaan met je squad! Waarbij classes echt het verschil kunnen maken.
Zo was ik bijvoorbeeld vaak de Light Machine Gunner en was mijn taak een aantal keer om vanuit de overlook suppressing fire te vuren richting de vijandelijke posities. Waarbij kills niet hoofddoel maar leuke bijzaak waren. Hierdoor kon mijn squad vervolgens naar voren pushen en het vijandelijke punt veroveren. Gezien de hoge overlook moesten de aanvallers uit mijn squad vijandelijke posities pingen (ik lag te ver om goed vijanden te kunnen zien). Ik bevuurde vervolgens deze posities, ik moest dus vertrouwen hebben in mijn squad voor de posities en de squad moest vertrouwen hebben in mijn suppressing fire.
Ik voelde mij in akties als dit echt onmisbaar en was dan ook een belangrijk element van de squad. Dat maakt deze game dus ook echt uniek!
Je merkt dat men (inclusief mijzelf) nog zoekende is naar de way to play this game. Met name squad leaders moeten meer hun rol op zich nemen door bijvoorbeeld OPs te plaatsen en in de squad leader chat te communiceren.

Verder werd er veel gecommuniceerd via voice chat in squads. Er waren echter ook nog sqauds waar niemand (of de squad leader) niet gebruik maakte van voicechat. Maar het meerendeel van de games werd die ik speelde werd goed gecommuniceerd. Echt tof dat ik ook gewoon 3 nieuwe vrienden in mijn lijst heb overgehouden aan deze game sessie. Doet me denken aan de oude xbox tijden!

Ga deze game zeker halen. Er is echter nog ruimte voor verbetering. Zo heeft het aimen bijvoorbeeld werk nodig! Met name het precies richten is bijna onmogelijk, een klein beetje bewegen lukt bijna niet (tip: ADS sensitivity 30,werkte voor mij het beste) .
Verder draait de game qua performance nog aardig onstabiel en hoop ik dat er uiteindelijk een steady 60fps komt. Nu draait hij grof gegokt tussen de 30 en 50 fps afhankelijk van de situatie op het scherm.

Als er mensen willen spelen op de Ps5, add me: Frazyr94
Volgens mij heb ik gisteravond dan een pot met jou in een squad gespeeld. Ik had teveel last van stick drifting, dus heb een nieuwe controller gekocht.

Maar wat een heerlijk spel. Goed geluid, prima graphics en heerlijke gameplay. Hoewel ik geen enemy gezien heb en zeker 10x dood ben gegaan, heb ik me prima vermaakt.

• Chelseamarre123
  • Nu online
* knip * geen werving, laat deze info in de openingspost opnemen

[ Voor 85% gewijzigd door Geronimous op 04-10-2021 13:57 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 22:03

InFamous

excommunicado

Zijn er hier nog mensen die regelmatig spelen en wel aan teamwork doen op PC?

Wil vaak een potje spelen maar dan zijn bekenden niet online of zijn wat anders aan het spelen en ik ben het random matching wel zat.

Ben eerst een uur een squad aan het zoeken die wel comms gebruikt en samenwerkt.

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Texarkanian1819
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 25-03-2022
* knip * geen actieve werving in de topics, laat die info in de openingspost opnemen...

[ Voor 82% gewijzigd door Geronimous op 04-10-2021 13:52 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RawChild
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:17

RawChild

PSN: Rawchild

Even geprobeerd. Omgeving zag er wel mooi uit. Maar heb 10 minuten gelopen om vervolgens te verdrinken in een sloot, niemand gezien in die tijd 😅

PSN: Rawchild / Xbox: Nosferatu 360NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 07-06 21:42

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

InFamous schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 22:14:
Zijn er hier nog mensen die regelmatig spelen en wel aan teamwork doen op PC?

Wil vaak een potje spelen maar dan zijn bekenden niet online of zijn wat anders aan het spelen en ik ben het random matching wel zat.

Ben eerst een uur een squad aan het zoeken die wel comms gebruikt en samenwerkt.
Altijd welkom om te joinen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 22:03

InFamous

excommunicado

Wat is je steamid?

Formerly known as Ragdoll

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBreda
Ik dacht even lekker te kunnen gamen, krijg steeds een error. Meer last van? (PS5)
Pagina: 1 ... 7 ... 16 Laatste

Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)