[Multi] Hell Let Loose

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
Luxicon schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 13:33:
[...]

Misschien handig om dat hier te melden. Aangezien dit bericht uit het Post Scriptum topic komt. :)
Shadow hier, systeem wordt niet benut. GPU draait zijn rondjes op 30-40% CPU verlijkbaar. Misschien wat meer richting de 50%

Inputlag geen last van. Alleen zonde dat het systeem niet goed gebruikt wordt :+

50fpsish met drops op drukke stukken naar 30-35

[ Voor 5% gewijzigd door Sinny op 25-07-2020 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 18:33
Heb HLL op Geforce Now getest inmiddels en de performance is niet heel goed, maar wel speelbaar. Op mijn local PC krijg ik fps van 15 dus dan is een redelijk stabiele 60fps een verademing. Toch draait het niet echt soepel allemaal. Dit ligt deels natuurlijk aan HLL, maar had het bv ook bij Destiny 2. Geforce Now blijft de melding geven dat mijn internet niet stabiel genoeg is. Die doet hij niet alleen bij HLL. Ik heb een 50mbps verbinding, maar dat ziet hij toch wel als het minimale voor full hd 60 fps gaming. Wellicht dat een upgrade naar 100mbps dit verhelpt.
Ik bedacht me ook dat ik het eigenlijk van de zotte vind om 15 euro pm voor Shadow neer te leggen puur om HLL te kunnen spelen. Vind 5 euro pm en de hopelijk straks verbeterde performance in GFN wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Beavbusi schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 10:04:
Jammer dat er zoveel performance issues zijn. Beetje de trent van nu ook , halfbakken games gewoon releasen en dan hopen dat met hotfixes het beter gaat. Vaak is er dan weer wat anders stuk :')
"releasen"
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/w1fT96c.png

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Ja, releasen. Early access is gewoon een smoes om een game die niet af is uit te brengen. Deze game is daar ook een perfect voorbeeld van, wel extra's releasen en de game uitbreiden voor nieuwe klanten maar je onder de naam van "early access" schuilen achter problemen in de core die ze niet 1,2,3 kunnen oplossen. Volgens mij is die ARK game bijvoorbeeld ook nog steeds Early access..?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tokkes
Black Matter heeft al aangegeven dat Hell Let Loose in Early Access beschikbaar is zodat ze data kunnen vergaren over de gameplay, server en client performance, terwijl ze aan de game werken. Niet hun schuld dat sommigen een volledig afgewerkt product verwachten terwijl die Early Access-banner echt duidelijk staat weergegeven...

Early Access hoeft niet altijd slecht te zijn. met ARK haal je daar ook nogal een voorbeeld aan /rolling eyes.

Factorio is al 8 jaar Early Access, bijvoorbeeld. Als je, zoals in de Steam EA waarschuwing staat, niet staat te springen om een "onafgewerkte" (juister: "nog in ontwikkeling") game te spelen, speel je het gewoon niet.

Early access is niet voor elke developer "een smoes om een niet-compleet product op de markt te brengen". Voor velen is het een manier om financiele steun tijdens het ontwikkelproces te genereren, terwijl ze ook performance kunnen testen, verder kunnen optimaliseren, en meer content kunnen ontwikkelen, al dan niet met feedback van de playerbase en heuristics over hoe de game gespeeld wordt en daarop de game verder afstemmen.

Al dat geklaag over de laatste update komt vooral van mensen die geen flauw benul hebben hoe grondig de game is aangepakt met die update. Nieuwe animaties, grote maps (1.2 x 2 KM), terwijl een honderdtal spelers zitten te schieten (elk projectiel wordt ook echt gesimuleerd) en zeker in Carentan, waar zoveel assets moeten worden gerenderd op eender welk moment dat de map zelf een indrukwekkend staaltje map design is, heeft nogal zijn invloed op zowel server als client performance. Ook herwerkte sound engine - dat vreet ook best wat resources.
Optimalisatie doe je, in de developmentwereld, meestal pas als de core functionality er ook echt inzit zoals het hoort.
Nogmaals, als EA titels je ding niet zijn, zijn er tig andere titels op Steam en EGS en PSN en ... beschikbaar om je mee bezig te houden tot de game wel de "gold" status heeft gekregen.

Zullen we het ook even hebben over het feit dat pakweg Gmail bijna 10 jaar officieel in beta is geweest?

[ Voor 62% gewijzigd door Tokkes op 26-07-2020 14:38 ]

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-06 09:25

InSanex

serenity now!

Al dat geklaag over de laatste update komt vooral van mensen die geen flauw benul hebben hoe grondig de game is aangepakt met die update. Nieuwe animaties, grote maps (1.2 x 2 KM), terwijl een honderdtal spelers zitten te schieten (elk projectiel wordt ook echt gesimuleerd) en zeker in Carentan, waar zoveel assets moeten worden gerenderd op eender welk moment dat de map zelf een indrukwekkend staaltje map design is, heeft nogal zijn invloed op zowel server als client performance. Ook herwerkte sound engine - dat vreet ook best wat resources.
Optimalisatie doe je, in de developmentwereld, meestal pas als de core functionality er ook echt inzit zoals het hoort.
Nogmaals, als EA titels je ding niet zijn, zijn er tig andere titels op Steam en EGS en PSN en ... beschikbaar om je mee bezig te houden tot de game wel de "gold" status heeft gekregen.

Zullen we het ook even hebben over het feit dat pakweg Gmail bijna 10 jaar officieel in beta is geweest?
Allemaal begrijpelijk, maar gmail was een "gratis" product, terwijl de mensen die klagen hier gewoon een marktconforme prijs voor betalen. En voor je nieuwe klantenbestand ( de mensen die tijdens een gratis weekend met 15fps moesten spelen ) sla je gewoon een modderfiguur.

Ik heb dan wel geen flauw benul hoe je een game bouwt, maar ik kan wel vertellen hoe ik een game vindt spelen, en als je dan merkt een game qua prestaties minder wordt, terwijl je bij early acces eerder een opgaande lijn mag verwachten, lijkt het me volkomen logisch dat je mag klagen.

Sterker nog, ik denk dat de ontwikkelaar er ook niet bij gebaat is dat iedereen maar blijft zeggen dat het niet uitmaakt omdat het "early acces" is.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safri7879
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 25-05 18:33
Ik zie wel de potentie van deze game hoor en heb geen spijt van mijn aankoop. Nog geen 15 euro voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
InSanex schreef op zondag 26 juli 2020 @ 18:16:
[...]

Allemaal begrijpelijk, maar gmail was een "gratis" product, terwijl de mensen die klagen hier gewoon een marktconforme prijs voor betalen. En voor je nieuwe klantenbestand ( de mensen die tijdens een gratis weekend met 15fps moesten spelen ) sla je gewoon een modderfiguur.
Hier ben ik het met je eens - het Free Weekend (doen ze trouwens met elke grote Update) hier was slecht getimed, omdat Carentan (vooral, maar ook PHL) flink nog werk nodig had.
Ik heb dan wel geen flauw benul hoe je een game bouwt, maar ik kan wel vertellen hoe ik een game vindt spelen, en als je dan merkt een game qua prestaties minder wordt, terwijl je bij early acces eerder een opgaande lijn mag verwachten, lijkt het me volkomen logisch dat je mag klagen.
Dat is niet helemaal waar. Als je kijkt naar de nieuwe features (third en first-person animaties, sounds, de map carentan zelf), die zijn zo ingrijpend veranderd dat het niet meer dan logisch is dat er problemen gaan opduiken.
Sterker nog, ik denk dat de ontwikkelaar er ook niet bij gebaat is dat iedereen maar blijft zeggen dat het niet uitmaakt omdat het "early acces" is.
Ik maak zelf deel uit van een gaming community die een directe lijn hebben naar de ontwikkelaars zelf en ik kan je garanderen dat ze op de hoogte zijn van de problemen, en dat er heel hard gewerkt wordt (na de uren, en in het weekend) om de problemen op te lossen. Er is al een hotfix gereleased die de game flink wat soepeler doet draaien, er is een tweede hotfix die nu in QA zit en waar we een releasedatum van krijgen voor woensdag. Black Matter zit echt niet met hun hoofd in de wolken en op hun lauweren te rusten momenteel omdat hun Free Weekend de playerbase naar 12000 gelijktijdige spelers heeft gegenereerd, dit is een passieproject voor het team en zijn echt gedreven om de game zo goed mogelijk uit te brengen.

En zo erg is het echt ook niet hoor, ik heb er net een weekendje opzitten met 15-16 matches en afgezien van de occasionele FPS-drop en een paar glitched animaties, hebben we op beide van onze servers weinig crashende players gezien tegenover 2 weekends geleden. Zelf heb ik geen enkele crash meegemaakt en er is flink wat PHL en Carentan gespeeld geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GluonC
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 02-06 07:36
Hier word ook weer de 60fps gehaald, met af en toe een drop naar 40fps, vooral in Carentan. Geen crashes meer gehad! Wel weer die voice-bug, dus kan weer niet communiceren. Maakt het ook meteen een stuk minder leuk om te spelen vind ik, dit mogen ze wel eens gaan fixen want dit speelt al bijna een jaar lees ik.

Wat ik nooit snap is dat mensen gaan klagen dat een spel niet werkt terwijl er duidelijk staat aangegeven dat het early-acces is. Je weet dat je een risico loopt, je weet dat het spel nog in ontwikkeling is en je moet altijd in je achterhoofd houden dat de kans bestaat, dat de stekker er gewoon uitgetrokken word naar een aantal jaar in ontwikkeling te zijn geweest.
Met HLL heb ik echter het volste vertrouwen erin dat het allemaal goed gaat komen. Het spel loopt al prima imo, en dat er met zo'n grote updates problemen verschijnen, vrij logisch toch?
Volgens mij was er binnen 3 dagen een hotfix als ik het goed heb? Dan weet ik iig een ding zeker, daar word keihard gewerkt op het kantoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex

InSanex

serenity now!

GluonC schreef op maandag 27 juli 2020 @ 23:40:
Maakt het ook meteen een stuk minder leuk om te spelen vind ik, dit mogen ze wel eens gaan fixen want dit speelt al bijna een jaar lees ik.
Wat ik nooit snap is dat mensen gaan klagen dat een spel niet werkt terwijl er duidelijk staat aangegeven dat het early-acces is.
Zou binnen de definitie van klagen kunnen vallen :P

Ik twijfel ook niet aan de good will om het goed te doen, en ik draag het spel echt een warm hart toe.
Het is denk ik de shooter die mij tot nu toe het beste bevalt, en dan heb ik nog met een left handed desert eagle in CS gelopen :)

Waar ik voor waak, en kritisch op ben, is dat je je maar beperkt op early acces kan beroepen, als je het spel al verkoopt. Daar zit volgens mij een houdbaarheid aan.

Overigens waren de ergste FPS drops voor mij voorbij toen ik zoals geadviseerd de despawn dead body op 0.5 heb gezet.

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:03

LankHoar

Langharig tuig

InSanex schreef op vrijdag 24 juli 2020 @ 09:06:
[...]

Regelmatig de bekende plekken bezocht, en ik kan echt zeggen dat de maps spot on zijn.
Carentan ook, stond mijn thompson leeg te schieten op de plek waar ik vorig jaar bij 75 jaar D day nog voor veteranen stond te klappen...[Afbeelding]
Datzelfde heb ik bij vele maps ook. Vorig jaar ook 2 weken rond D-day in die omgeving gespendeert, en bijvoorbeeld Omaha beach is heel herkenbaar, andere maps ook. Kudos voor de devs! :)

Ik stond op een camping ~150 meter van Omaha beach vandaan, en heb daar dus behoorlijk wat rondgelopen, en me proberen in te leven waar alle bunkers/machine gun nests/mortar positions etc. stonden. Dat terugzien in deze game was echt een toevoeging daarop.

[ Voor 15% gewijzigd door LankHoar op 30-07-2020 12:44 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:14

MazeWing

The plot thickens...

Vandaag, na een eerdere refund een maand of 2 geleden, het spel nogmaals aangeschaft.

Helaas weer een refund aangevraagd omdat het voor mij simpelweg onspeelbaar is. Het maakt niet uit welke resolutie en welke settings (low of epic) ik gebruik, de performance blijft gewoon ruk. Nu snap ik best dat het een EA game is, echter is zeker bij een shooter, de performance gewoon erg belangrijk.

Ik vind het simpelweg onacceptabel dat de frame rate, zeker in grotere gebieden gewoon rond de 18-28 zit. In de kleinere gebieden schommelt het zo rond de 30-35. Het moge duidelijk zijn dat dit alles behalve fijn speelt.

Ik snap ook niet dat de ontwikkelaar zich richt op het toevoegen van features ipv de core gewoon flink aan te pakken. Er kunnen nog zoveel maps, etc. in zitten als het in de basis gewoon kut is, blijft het kut.
Stel je voor dat dit een race game zou zijn met 1000 auto's en 300 banen. Als de performance dan ruk is en elk gevoel van snelheid is weg dan kunnen de physics nog zo goed zijn en de "gameplay" nog zo uitmuntend, dit wordt compleet de nek omgedraaid door slechte performance waardoor alles als een kaartenhuis in elkaar zakt.

Ik zal het nogmaals proberen als ze de performance aangepakt hebben want in de basis ben ik nog steeds geïnteresseerd in het spel en denk oprecht dat het een zeer goed spel "kan zijn"!

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Eens. Fwiwfy, er schijnt dacht ik morgen wel een nieuwe patch te komen die performance issues moet aanpakken.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex

InSanex

serenity now!

Correct, morgen een patch die de grootste issues aan zal pakken, ben benieuwd!

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tombason
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10:37
Heb eigenlijk exact dezelfde issues. Zoveel lopen kloten met de instellingen dat ik helaas geen refund meer kan aanvragen. Nu hou ik hem maar gewoon in m'n library tot dat het ooit wat soepeler loopt.

Aan m'n systeem ligt het in ieder geval niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ribbel_
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Rechtstreeks van de devs:
@everyone

We will be deploying a patch Monday morning at approximately 11am BST all going well.

As usual if you are having any issues after 12am BST please DM me and let me know.

We will have a change log with the patch. It mostly targets client crashes and performance, with a few other bug fixes.

Cheers!

https://wthgaming.eu | Hell Let Loose Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Patch wordt op dit moment uitgerold.
Dit gaat stukje bij beetje, dus als je niet meteen kunt downloaden, nog ff geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-06 17:38
Ik kom dit toevallige tegen omdat iemand op Steam in mijn vriendenlijst dit speelt. Zit nu wat Twitch streams te kijken.

Wat voor gametypes zijn er?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 11:24
GrazendeKoe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:24:
Ik kom dit toevallige tegen omdat iemand op Steam in mijn vriendenlijst dit speelt. Zit nu wat Twitch streams te kijken.

Ik zie wel eens verschillende types maar ik weet niet wat het verschil is tbh.
Volgens mij is het altijd verover punten en dan kan je de volgende punt pakken.

als iemand anders hier een beter antwoord op heeft dan hoor ik het graag :)

Het is wel een hardcore spel maar ik vind het superleuk (en vaak ook onwijs frustrerend omdat het knap lastig kan zijn).
Maar de sfeer, spanning en gameplay vind ik echt onwijs gaaf.
teamwork is key. Dat is het belangrijkste, als je teamwork en communicatie hebt dan heb je intense battles.
Wat ik ook superleuk vind i.t.t. eem Battlefield of CoD is dat je mooi kan flanken. En een goede squad kan echt een verschil maken. je kan als je met 1 squad tegenover 20 tegenstanders staat het alsnog winnen zeg maar. Dat is supergaaf en ontzettend intens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-06 15:52
Er zijn twee gamemodes in Hell let loose: Warfare en Offensive.

Bij Warfare bestaat de map uit 5 sectoren,heeft ieder team aan het begin twee sectoren en is er 1 neutrale sector. Het is de bedoeling om de sectoren 1 voor 1 over te nemen. Eigenlijk is het een soort capture the flag. Deze modus wordt het meest gespeeld.

Bij Offensive heeft 1 team bij de start alle punten en is het aan het andere team om deze punten te veroveren. Na het veroveren kan het verdedigende team de punten in niet meer terugkrijgen. Na het verliezen van een sector is het bij Offensive dus de kunst om zo snel mogelijk het volgende punt goed te verdedigen.

--

Laat ik van de gelegenheid gebruik maken om ook mijn ervaring met het spel tot nu toe (53 uur gespeeld) te delen:

Sinds een week of 3 speel ik Hell let loose en ik ben erg onder de indruk. Hiervoor speelde ik nog met enige regelmaat een paar keer per jaar Forgotten Hope 2 (een vrij hardcore WO2-mod van Battlefield 2). Volgens mij heb ik nu met Hell let loose eindelijk een hedendaagse opvolger hiervoor gevonden die ook nog eens actief verder wordt ontwikkeld.

Wat mij vooral aanspreekt aan HLL is dat het geen simpele shooter is. De focus ligt in deze game nadrukkelijk niet op het halen van het hoogste aantal kills, maar op tactiek en de samenwerking in en tussen squads. Met de verschillende rollen in de game zoals support en engineer kun je in HLL ook als niet heel begaafd schutter (zoals ik ;) ) heel veel toegevoegde waarde hebben.

Het kost wel wat tijd voordat je de verschillende mechanismen goed door hebt, maar dit is goed te leren via het spel en met behulp van wat filmpjes op Youtube. Tegelijk slaat de game ook weer niet door in het hardcore-aspect zoals volgens mij bij de tegenhanger Post Scriptum wat meer het geval is. Via outposts zit je doorgaans in HLL weer snel in de actie.

Het is wel zo dat de game-ervaring in HLL erg afhangt van de squad waarin je terecht komt. Communicatie via voicechat is bij deze game een must. Goede communicatie binnen een squad en vooral een squadleader die duidelijk communiceert en initiatief neemt om bijvoorbeeld een flankaanval in te zetten maken van een in de basis al goede game een memorabele ervaring.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pagman
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-07-2024
GrazendeKoe schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 20:24:

Je hebt op dit moment 2 verschillende Gamemodes namelijk Offensive en Warfare.

De meeste servers draaien de Warfare gamemode. in beide gamemodes is de map verdeeld in meerdere sectoren zo uit mijn hoofd 5 sectoren per map. In Warfare moet je tegelijk je sector verdedigen en de vijandelijke sector aanvallen en veroveren. In de meeste mappen zoals bijvoorbeeld Hurtgen heb je meer dan voldoende mogelijkheden om de vijand te flanken. Het team met de meeste sectoren aan het einde van de ronde heeft gewonnen, tenzij je ze natuurlijk allemaal hebt veroverd :)

In Offensive is er 1 team de attacker en de andere de defender. De sectoren hebben hier 2 punten die je moet veroveren voordat je door kan gaan naar de volgende sector. Hier moet je alle sectoren veroveren om te winnen. Je zou dit kunnen vergelijken met de Rush mode uit de voorgaande Battlefield games.
Stef.NL schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 10:35:
E
Sinds een week of 3 speel ik Hell let loose en ik ben erg onder de indruk. Hiervoor speelde ik nog met enige regelmaat een paar keer per jaar Forgotten Hope 2 (een vrij hardcore WO2-mod van Battlefield 2). Volgens mij heb ik nu met Hell let loose eindelijk een hedendaagse opvolger hiervoor gevonden die ook nog eens actief verder wordt ontwikkeld.

Wat mij vooral aanspreekt aan HLL is dat het geen simpele shooter is. De focus ligt in deze game nadrukkelijk niet op het halen van het hoogste aantal kills, maar op tactiek en de samenwerking in en tussen squads. Met de verschillende rollen in de game zoals support en engineer kun je in HLL ook als niet heel begaafd schutter (zoals ik ;) ) heel veel toegevoegde waarde hebben.
Wat leuk nog een ex FH2 speler :D , na een tijd Red Orchestra 2 en Rising storm te hebben gespeeld en ook kort Post Scriptum vind ik HLL wel echt de perfecte mix tussen het Semi realisme en nog voldoende actie en teamwork.

[ Voor 32% gewijzigd door Pagman op 24-08-2020 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

Hoe is de performance inmiddels na de patch?

MacBook Pro 16” M4 Pro | PC (Ryzen 58000X / RTX5070 Ti) | PS5 Pro | XBX | Switch 2 | LG 77G2 | B&W 700 S2 | Nikon Z6II | iPhone 16 Pro Max | Tesla Model Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Laatst online: 13-06 14:52

KipCurreh

Nightcrawler

MazeWing schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:00:
Heb gisteren eventjes een potje Utah gespeeld, en daar haalde ik gemiddeld een 75-80 FPS, met uitschieters van ongeveer min 60 en max 100.

1440p, alles high, view distance epic en V sync uit
3700X + 5700XT

Daar ben ik best tevreden mee imo

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MazeWing

MazeWing

The plot thickens...

KipCurreh schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:06:
[...]

Heb gisteren eventjes een potje Utah gespeeld, en daar haalde ik gemiddeld een 75-80 FPS, met uitschieters van ongeveer min 60 en max 100.

1440p, alles high, view distance epic en V sync uit
3700X + 5700XT

Daar ben ik best tevreden mee imo
Dat biedt perspectief. Wat haalde je eerst? En hoe is de performance in een map zoals Carentan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je kan eventueel de DX12 optie nog proberen. Dit kan ook nog een FPS boost geven (werkt overigens niet voor iedereen en Foy wil nog wel eens crashen hierdoor. Dus geen garanties).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
MazeWing schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 20:00:
De performance-problemen die na update 7 ontstonden zijn vrij snel daarna met een hotfix aangepakt. Sindsdien ligt de performance weer ongeveer op het niveau van voor de update. De DX12-optie heb ik zelf niet gebruikt omdat de kans op crashes daarmee ook toeneemt (vrijwel 100% crashkans bij Foy).

Een andere tip is nog om de 'Dead bodies despawn delay' in de opties terug te schroeven naar 1 minuut (30 sec kan ook nog). Standaard staat deze optie geloof ik op 3 of 5 minuten en zeker in drukke stedelijke mappen kan in die tijd het aantal lijken snel oplopen en dat vraagt steeds meer resources.

[ Voor 11% gewijzigd door Stef.NL op 25-08-2020 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Stef.NL schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 08:45:
[...]

De performance-problemen die na update 7 ontstonden zijn vrij snel daarna met een hotfix aangepakt. Sindsdien ligt de performance weer ongeveer op het niveau van voor de update. De DX12-optie heb ik zelf niet gebruikt omdat de kans op crashes daarmee ook toeneemt (vrijwel 100% crashkans bij Foy).

Een andere tip is nog om de 'Dead bodies despawn delay' in de opties terug te schroeven naar 1 minuut (30 sec kan ook nog). Standaard staat deze optie geloof ik op 3 of 5 minuten en zeker in drukke stedelijke mappen kan in die tijd het aantal lijken snel oplopen en dat vraagt steeds meer resources.
ik dacht dat ze die hebben aangepast maar dit weet ik niet zeker. maar ik heb zelf niks aangepast en de bodies bij mij blijven niet meer zo lang liggen.
Ik wil ze het liefste zo lang mogelijk laten liggen. Dat vergroot de immersie vind ik, echter bij anderen die dat niet hebben heb je dan een groot nadeel. ik kan tussen de doden liggen maar als bij iemand anders de despawn heel kort is dan heeft dat weinig nut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• x-cessive
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 07-05 14:36
Wordt HLL ook wel eens door tweakers samen in dezelfde server gespeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 00:09
Dit lijkt mij een fantastisch WW2 spel, ik heb echter helaas geen gamepc. Ik zag dat het spel beschikbaar is via GeforceNow; heeft iemand dit al geprobeerd en werkt dit een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
ik durf het niet te zeggen hoe dit loopt. Het is nog een early acces he. Dus ook op (dikke) gamepc kan het wat minder draaien.

en ja, het is een geweldig WW2 spel.
Hardcore, maar super spannend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef.NL
Belecthor schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:19:
Dit lijkt mij een fantastisch WW2 spel, ik heb echter helaas geen gamepc. Ik zag dat het spel beschikbaar is via GeforceNow; heeft iemand dit al geprobeerd en werkt dit een beetje?
In de laatste paar posts van het Post Scriptum topic deelt iemand zijn ervaring met HLL via Geforce Now. Zie: [PC] Post Scriptum

De logica waarom dit in het PS-topic is geplaatst ontgaat mij een beetje maar het beantwoordt wel je vraag volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belecthor
  • Laatst online: 00:09
Stef.NL schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:55:
[...]

In de laatste paar posts van het Post Scriptum topic deelt iemand zijn ervaring met HLL via Geforce Now. Zie: [PC] Post Scriptum

De logica waarom dit in het PS-topic is geplaatst ontgaat mij een beetje maar het beantwoordt wel je vraag volgens mij.
Bedankt! Ik ga het even bekijken. Ik heb het idee dat GeforceNow erg prettig werkt bij andere spellen dan shooters, misschien dat ik het daarom even oversla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Rechtstreeks van de devs:

Hi @everyone

I wanted to give you a quick warning to expect an update for patch 13 either Thursday or Friday in the AM BST. It's currently being signed off by QA.

Unfortunately as I am away currently and in a different timezone, it's hard for me to give you the exact time as messages are a little delayed. So if it's not tomorrow then it will most likely be Friday!

This update will have a couple of crash fixes, that we are confident will resolve the PhysX crash.

Will keep you updated as much as I can.

Cheers emoji_HLLove

Spono.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKnight
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02 10:40
Ik ben een console gamer (PS4) sinds 2014 en dit spel is precies wat ik mis bij het aanbod van console games. Helaas is HLL (nog) niet beschikbaar. Voor mijn werk heb ik een Dell Lattitude 7300 die zakelijk prima zijn werk doet (duh) maar door de gebrekkige grafische kaart geen HLL kan draaien.
Inmiddels al meerdere streams op Youtube gevolgd (Tip Friendly Nikolai) en ik ben helemaal enthousiast om dit spel te spelen. Tweakers en internet een zitten afstruinen om te zien of cloudgaming een oplossing is maar de input lag is te groot voor shooters.

Hoe is jullie ervaring hiermee met HLL?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JulesFloep
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-09-2024
Mijn eerste post op het forum hier, omdat HLL zo'n fantastisch spel is! een maand of twee geleden was het spel een weekend gratis te proberen op Steam. toen ben ik een beetje heel erg verliefd geworden op het spel. meteen daarna gekocht en binnen een maand belachelijk veel gespeeld, 50 of 60 uur. het spel is op zijn best als je in een team zit, met een commander (!), wat veel communiceert. zodra deze communicatie wegvalt, is het vaak einde verhaal.
anderhalve maand geleden begon het spel, voor mijn gevoel na een update van het spel of van mijn nvidia drivers, ontiegelijk vaak te crashen. praktisch iedere keer als ik een match joinde, crashte het spel. hierdoor werd het behoorlijk onspeelbaar, tot mijn grote verdriet. uiteindelijk kwam ik er via Windows MemoryDiagnostics achter dat mijn RAM kapot is. ik zou binnen een paar dagen een nieuw setje moeten ontvangen van Corsair; hopelijk wordt het spel voor mij dan weer speelbaar... :)

[ Voor 53% gewijzigd door JulesFloep op 01-10-2020 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
o7 See you on the battlefield!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mocht je nog op zoek zijn naar NL/BE spelers die regelmatig spelen en communiceren kan je altijd eens langs gaan op http://discord.buitendezone.be/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-06 13:49
Het valt of staat inderdaad met de communicatie. Zodra er niemand praat is er geen reet meer aan, loopt het team een beetje doelloos rond en gebeurt er weinig. Dat maakt voor mij ook wel het verschil tussen 20 minuten deze game spelen omdat het zo doelloos voelt of 4 uur lang aan de PC gekluisterd zitten voor een paar geweldige potjes.

Wat ik helaas ook wel merk is dat bij bepaalde servers groepen mensen bij elkaar in het team gaan zitten en dan de vijand compleet overrompelen in 15-20 minuten. Dat is grappig als je in dat team zit, maar uiteindelijk haalt het de lol bij iedereen wel weg.

Op welke servers spelen jullie vooral? Ik heb gemerkt dat het soms beter is om als 5e of 6e in de queue te stappen bij een server die je kent, in plaats van als 94e in een random server te stappen. Tot nu toe heb ik wel leuke ervaringen met de WTH Wolves of War servers. Die zoek ik eigenlijk altijd als eerste op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesFloep
Paulus07 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 20:43:
Mocht je nog op zoek zijn naar NL/BE spelers die regelmatig spelen en communiceren kan je altijd eens langs gaan op http://discord.buitendezone.be/ :)
Misschien wel een goeie ja! Ik ga het onthouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JulesFloep
Divak schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 08:15:
Het valt of staat inderdaad met de communicatie. Zodra er niemand praat is er geen reet meer aan, loopt het team een beetje doelloos rond en gebeurt er weinig. Dat maakt voor mij ook wel het verschil tussen 20 minuten deze game spelen omdat het zo doelloos voelt of 4 uur lang aan de PC gekluisterd zitten voor een paar geweldige potjes.

Wat ik helaas ook wel merk is dat bij bepaalde servers groepen mensen bij elkaar in het team gaan zitten en dan de vijand compleet overrompelen in 15-20 minuten. Dat is grappig als je in dat team zit, maar uiteindelijk haalt het de lol bij iedereen wel weg.

Op welke servers spelen jullie vooral? Ik heb gemerkt dat het soms beter is om als 5e of 6e in de queue te stappen bij een server die je kent, in plaats van als 94e in een random server te stappen. Tot nu toe heb ik wel leuke ervaringen met de WTH Wolves of War servers. Die zoek ik eigenlijk altijd als eerste op.
Ja, precies wat je zegt.

Ik speel op diverse servers, waaronder de Sass UK, Finns let Loose, UK Fighting Fury, WTH Wolves. Ik heb op al die servers wel eens hele leuke potjes gehad.

Verder vind ik al de strikt Duitse en Franse servers een beetje irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JulesFloep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:26:
[...]

Misschien wel een goeie ja! Ik ga het onthouden
Mocht je nog willen babbelen met 2 NL developers van de game kan dat ook in die discord. We hebben er daar 2 zitten. :)

Uiteraard kan je dat ook op de officiele HLL discord.

Maar mocht je ooit dingen tegenkomen, bugs, ideeen, vragen etc staan ze altijd open om te reageren :)
(mits ze op sommige dingen een embargo hebben zitten er er niks over mogen vertellen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Mooi om te lezen dat jullie het mooi vinden spelen op de WTH servers.
We zijn er ook erg druk mee om dat zo te houden. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaarek
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 24-02 21:30
JulesFloep schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 15:28:
[...]

Ik speel op diverse servers, waaronder de Sass UK, Finns let Loose, UK Fighting Fury, WTH Wolves. Ik heb op al die servers wel eens hele leuke potjes gehad.

Verder vind ik al de strikt Duitse en Franse servers een beetje irritant.
ik speel op precies dezelfde servers, oorspronkelijk door de lage ping, maar het zijn ook fijne mensen en vaak goede coms.

psn = smeersbergen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
_ribbel_ schreef op vrijdag 2 oktober 2020 @ 22:17:
Mooi om te lezen dat jullie het mooi vinden spelen op de WTH servers.
We zijn er ook erg druk mee om dat zo te houden. d:)b
Ga eens op jullie server rondhangen, ben wel op zoek naar een server/clan om eens een event mee te doen.
Hoe is de sfeer in WTH?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKnight
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 05-02 10:40
WTH is ook een van mijn favoriete servers. Veelal communicerende mensen. Gisteren nog een potje gedaan waar ik echt van genoten heb en wat echt de meerwaarde van HLL weergeeft. Goede commander, goede squad leader maar ook bij de tegenstanders. Positie verdedigen tegen gecoördineerde aanval met twee tiger tanks waarbij vijandige infanterie ook echt flankt en tanks blijft ondersteunen. Wij anti tank gun positioneren en draaien. Medics die hun leven wagen. Commander die ondersteuning biedt, bevelen over nodes en spawns. Squadmembers die informatie doorgeven, squadleader die besluiten neemt. We waren zo een uur verder met vechten om een punt. Uiteindelijk gewonnen maar dat maakte niet eens echt uit. Was meer een kersje op de taart.

Ik was helemaal op, maar zo voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
x-cessive schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 12:15:
[...]

Ga eens op jullie server rondhangen, ben wel op zoek naar een server/clan om eens een event mee te doen.
Hoe is de sfeer in WTH?
Sfeer is uitstekend, voertaal is Engels.
We hebben een losse "niets moet, alles kan..." instelling.
Maar er zitten best wel veel Nederlanders in onze clan.

En voor events zit je helemaal goed bij WTH.
We organiseren ze zelf, doen er veel bij anderen.
In fact, afgelopen zaterdag zijn we de eerste "Wereldkampioen" geworden in de HLL Seasonals!!

En wat veel mensen niet weten, is dat je bij ons VIP punten kunt verdienen voor een VIP slot. Zodat je niet in de rij hoeft te wachten als de server vol is. Ook als je geen member bent!

En we runnen tegenwoordig ook een Squad server.

Kom anders gewoon ff langs op onze Discord: Discord.gg/WTH
Of spreek een speler aan van WTH, ze willen je allemaal graag helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
_ribbel_ schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:31:
[...]

Sfeer is uitstekend, voertaal is Engels.
We hebben een losse "niets moet, alles kan..." instelling.
Maar er zitten best wel veel Nederlanders in onze clan.

En voor events zit je helemaal goed bij WTH.
We organiseren ze zelf, doen er veel bij anderen.
In fact, afgelopen zaterdag zijn we de eerste "Wereldkampioen" geworden in de HLL Seasonals!!

En wat veel mensen niet weten, is dat je bij ons VIP punten kunt verdienen voor een VIP slot. Zodat je niet in de rij hoeft te wachten als de server vol is. Ook als je geen member bent!

En we runnen tegenwoordig ook een Squad server.

Kom anders gewoon ff langs op onze Discord: Discord.gg/WTH
Of spreek een speler aan van WTH, ze willen je allemaal graag helpen.
Ga ik zeker doen, thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• x-cessive
Op WTH server gespeeld, ga ik zeker onthouden.
Vanavond eerst wat met tanks rond gereden maar die waren op gegeven moment op. Toen maar de commander positie gepakt voor respawn en uiteindelijk blijven hangen. Waarom niet even proberen als toch niemand anders het wil doen hé. Eigenlijk ook wel erg leuk, totaal andere rol maar wel gaaf om de grote lijnen uit te zetten en squads aan te sturen. Moet ook maar eens leren arty spelen, kan handige combi zijn volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xs7aJWKsWDzEYFoSLMW--p5zEOw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1AenUWiMRXoNj4CGGu3YzQcm.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

25% korting op Steam, tot 26 okt.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• x-cessive
Was mooie avond!
3 potjes gedaan, 3 wins.
Mooi teamplay, veel communicatie en gewoon erg leuk gespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

Tot 1 december 25% korting op Steam.

Verder kan je Hell Let Loose nomineren voor de Labor of Love award.

Zie

Steam awards 2020

[ Voor 18% gewijzigd door Xymox op 29-11-2020 18:40 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Wat ziet Hurtgen er nu gaaf uit!

En die extra dingen die ze erbij hebben gedaan zoals de greasegun en de satchel erg gaaf hoor!!

Geluid is ook goed. Maar die Hurtgen map ziet er zo scherp uit nu. En heb het idee dat het echt beter is qua begroeing enzo

En misschien een dikke vette noobvraag hoor: maar hoelang kan je al loadouts aanpassen??
Ik vond altijd zo apart dat een assault van de Duitsers geen mp40 had ofzo. maar dat kan ik nu aanpassen.
Misschien dat dat al weken/maanden in het spel zitten hoor.

De satchel charge is alleen timed. Ik dacht ook met een knopje :) maar dat kan wel leuk zijn denk ik om dat op een tank te plaatsen.

[ Voor 43% gewijzigd door beebie121 op 04-12-2020 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 09:42
beebie121 schreef op donderdag 3 december 2020 @ 20:37:
Wat ziet Hurtgen er nu gaaf uit!

En die extra dingen die ze erbij hebben gedaan zoals de greasegun en de satchel erg gaaf hoor!!

Geluid is ook goed. Maar die Hurtgen map ziet er zo scherp uit nu. En heb het idee dat het echt beter is qua begroeing enzo

En misschien een dikke vette noobvraag hoor: maar hoelang kan je al loadouts aanpassen??
Ik vond altijd zo apart dat een assault van de Duitsers geen mp40 had ofzo. maar dat kan ik nu aanpassen.
Misschien dat dat al weken/maanden in het spel zitten hoor.

De satchel charge is alleen timed. Ik dacht ook met een knopje :) maar dat kan wel leuk zijn denk ik om dat op een tank te plaatsen.
Loadouts waren er al even maar dat hebben ze in patch 8 nog wat verder uitgediept.
Medic, engineer etc hebben nu wat meer keuze waardoor ze ook spelvariatie brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Belgerbil schreef op zondag 6 december 2020 @ 22:30:
[...]

Loadouts waren er al even maar dat hebben ze in patch 8 nog wat verder uitgediept.
Medic, engineer etc hebben nu wat meer keuze waardoor ze ook spelvariatie brengen.
ahh ok dan. want ik had niet door dat je dus ook andere wapens kon als bepaalde classes.
Zo vond ik de thompson maar niks als SL zijnde. maar wist niet dat je die carbine ook kon kiezen.

Maar wat zijn jullie ervaringen in het nieuwe HLL dan?

Het geluid vind ik ook echt geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPvdB
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 13-06 16:39
Vorige week ook aangeschaft, Game ziet er erg mooi uit, geluid is ook heel erg goed.

Moet nog wel veel leren en game ervaring is wel erg afhankelijk van de teamplay in je unit maar is zeker een game waar ik veel tijd in ga steken.

Ik ben nu maar begonnen met rifleman om die te ontwikkelen. Daarna weer eens verder kijken.
Met mijn broer (die al wat langer speelt) in een tank (tiger) gestapt en een paar shermans uitgeschakeld.

Vroeger weleens de MMORPG WWii online gespeeld, HLL doet daar wel aan denken, wel op iets kleinere schaal maar het ziet er in ieder geval iets beter uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 01-04 16:12
beebie121 schreef op maandag 7 december 2020 @ 08:28:[...]

Maar wat zijn jullie ervaringen in het nieuwe HLL dan?

Het geluid vind ik ook echt geweldig!
Nieuwe patch is een ramp.

hitboxes kloppen niet meer en de TTK is ook aangepast. Viewing distance is ook verslechterd.
Ben al een paar keer door de map gevallen

Stond in een beek tegenover een enemy en na 3 magazijnen geleegd te hebben was hij nog niet dood. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
geezer1986 schreef op maandag 7 december 2020 @ 12:23:
[...]

hitboxes kloppen niet meer en de TTK is ook aangepast. Viewing distance is ook verslechterd.

Stond in een beek tegenover een enemy en na 3 magazijnen geleegd te hebben was hij nog niet dood. 8)7
Dat heb ik zelf nog niet meegemaakt. Wat ik wel heb is dat er heel veel popin is. Dus je spawned op een OP in een graanveld. Er is geen graan te zien (ik kan zelf alle enemies vlakbij wel zien want er is geen graan) en even later popt alles in. Graan, bomen, hekjes etc etc.

Kloten dat je zoveel problemen ervaart!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
Dat klopt, dat is ook verslechterd. Zo heb ik al een enemy gekild zonder dat hij mij zag.
En als je de BAR in je loadout kiest krijg je toch gewoon een Thompson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
geezer1986 schreef op maandag 7 december 2020 @ 13:24:
Dat klopt, dat is ook verslechterd. Zo heb ik al een enemy gekild zonder dat hij mij zag.
En als je de BAR in je loadout kiest krijg je toch gewoon een Thompson
oh echt? dat moet ik nog proberen. Heb bij de andere wel het andere wapen gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Belgerbil
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 04-05 09:42
[...]

Heb je al een keer een clean install gedaan? Spel even uninstallen en terug proper installeren.
Idem voor je gfx card drivers. Blijkt bij een aantal mensen toch te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox

Xymox

Determinism rulez !

De devs hebben al aangegeven dat er een aantal vervelende bugs zijn in U8 waar ze nu mee bezig zijn om op te lossen.

Deze week verwacht ik wel wat patches die de grootste issues oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geezer1986
Belgerbil schreef op dinsdag 8 december 2020 @ 13:33:
[...]

Heb je al een keer een clean install gedaan? Spel even uninstallen en terug proper installeren.
Idem voor je gfx card drivers. Blijkt bij een aantal mensen toch te helpen.
2x zelfs.

Is er eigenlijk een GOT squad?

• _ribbel_
[...]

Tis al een ramp sinds U7...

Meta was sindsdien al helemaal ruk en met U8 wordt de rest er ook niet beter op.
En in de persoonlijke gesprekken met de devs schieten we ook nog niet veel op.

Er wordt te veel geluisterd naar de jankerts en te weinig naar de serieuze spelers.
Huidige meta vermoord het spel, kun je ook zien aan het blijvend afnemende aantal spelers.
Zelfs nieuwe spelers zijn na een tijdje wel klaar met de meatgrind.

Wild Bill heeft er al wel een paar steengoede YT filmpjes over gepost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassbounce
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-06 23:11
Na update 8 draait het lekker vloeiend, geen extreme fps dips tot nu toe gezien.

Huidige Pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invine
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:12
Sinds gister weer eens gespeeld en ben echt verbaasd hoe soepel de game draait :D

Ik heb een goede pc, maar wat oudere (1070ti) videokaart en eigenlijk loopt dat allemaal heel soepel!

Zijn er nog clubjes van mensen of een discord en wat leuke servers? Zodat er wat meer samengespeeld kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Het enige wat ik echt irritant vind is dat als je de servers refreshed dat ie dan 30 sec ofzo draait. wil je dan een high pop server in dan is ie altijd vol.
ik zoek altijd servers uit die 70-80 mensen hebben.

blijft een briljant spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 11:15

Pindamann

Human

Ben ook een paar uurtjes bezig nu. Zocht naar iets 'tactisch' maar niet te hardcore en wel een redelijke player base.

Tot nu toe is het leuk! Rustige pacing en veel inhoudelijke communicatie. De gecontroleerde pushes en retreats zijn ook erg tof. Beter dan de hersenloze meatgrinder die je af en toe ervaart in BF. Dit past iets meer bij wat ik zocht

Edit: heb wel vrij veel last van crashes. Ik denk iedere 1-2 uur wel :( Nog nooit zoveel gehad met een spel

[ Voor 42% gewijzigd door Pindamann op 24-01-2021 12:24 ]

9800X3D | 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
Dat is wel minder hoor die crashes. Heb nog niet eencrash gehad.
Ik vind het behoorlijk hardcore hoor haha
Maar supergaaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:44

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb echt wel een paar toffe potjes gehad. Ik heb het gevoel wat je wat sneller in de actie ben dan met PS. Maar ik heb beide games nog niet genoeg gespeeld. Ik vind HLL meer gericht op actie ervaring, en PS meer gericht op de simulatie.

Bijvoorbeeld het drink systeem dat niet aanwezig is in HLL ervaar ik als heel prettig. Het is ook wat overdreven in PS. Alsof een soldaat om de 300 meter onderweg naar actie aan zijn veldfles zit te lurken

Mijn portfolio op Instagram

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hristanya
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 22-02-2021
Heb hell let loose op steam gehaald! Zijn er mensen hier die zin hebben om een paar potjes te spelen zodra ik mijn PC heb?

Speelde vroeger altijd Red Orchestra... dit ziet er nog beter uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindamann
  • Laatst online: 11:15

Pindamann

Human

Hristanya schreef op zondag 14 februari 2021 @ 14:03:
Heb hell let loose op steam gehaald! Zijn er mensen hier die zin hebben om een paar potjes te spelen zodra ik mijn PC heb?

Speelde vroeger altijd Red Orchestra... dit ziet er nog beter uit _/-\o_
Zeker! Je kunt mij op Steam vinden onder 'nanno_'

9800X3D | 3070

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stef.NL
Vandaag komt update 9 van Hell Let Loose uit. Met deze update wordt onder andere melee combat toegevoegd en worden diverse andere verbeteringen aan zowel gameplay als graphics doorgevoerd. Hieronder heb ik even het hele lijstje geplakt:
Update 9: Blood and Steel will include the following:

Melee combat
Server Admin Camera
Implement correct weapon zeroing for all firearms
Part one of the armour system rework
Meta / Garrison Placement Changes
Community Voice Overs
Steam Achievements
Barbed Wire functionality
Added and refined localization
MG34
Additional loadouts
Continued Bug & Crash fixes
Warmup Staging Period for Warfare Mode
XP level increase
Sound Improvements across the board (BAR to footsteps to death)
UI Changes
Max level Increase
Improved optimisation
Grass and Foliage spawning improvements
Utah Beach Offensive mode for both German and US forces including beach landings
Weapon visual quality overhaul
Improved Damage Occlusion System
Later dit jaar wordt het oostfront toegevoegd aan het spel en kun je dus ook met Russische troepen spelen. Daarnaast heeft de ontwikkelaar onlangs aangekondigd dat Hell Let Loose ook een consoleversie krijgt (PS5 en de nieuwe Xbox). Er wordt kortom aardig aan de weg getimmerd. Zelf heb ik update 8 nauwelijks gespeeld (even focus op andere spellen de laatste maanden) maar ik moet zeggen dat ik er nu wel weer zin in heb om de nieuwe update uit te proberen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• beebie121
NICE! ben heel benieuwd!.
Vond update 8 in begin niet sterk maar met patches hebben ze het ech veel beter gedaan.
Het spel wordt echt beter en beter,
Ik zie ook dat er best wat servers online zijn enzo met veel spelers. Ik vind het echt een briljant spel.

Mag van mij nog veel groter worden, i.m.o mag er wel een keer een review komen op frontpage van tweakers.
De game en de makers verdienen de aandacht zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:40

Oxigeon

En zo is dat!

Ik heb echt een crappy laptop. Zijn er spelers die deze game met Nvidea Now spelen via de cloud? En hoe loopt hij dan.

Wil deze namelijk wel eens proberen voor een paar euro.

Edit:
De review zal wel komen zodra 1.0 uitkomt voor de game later dit jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Oxigeon op 23-03-2021 18:21 ]

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chelseamarre123
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15:44
Oxigeon schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 18:21:
Ik heb echt een crappy laptop. Zijn er spelers die deze game met Nvidea Now spelen via de cloud? En hoe loopt hij dan.

Wil deze namelijk wel eens proberen voor een paar euro.

Edit:
De review zal wel komen zodra 1.0 uitkomt voor de game later dit jaar.
Game is dit weekend gratis te spelen via Steam zag ik ergens verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:40

Oxigeon

En zo is dat!

Chelseamarre123 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Bedankt. Heb hem zojuist proberen te spelen met GFN maar kom er niet helemaal mee weg. Ik wacht tot hij uit komt voor de ps5 en schaf hem dan aan.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zephyer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06 16:19
Chelseamarre123 schreef op donderdag 25 maart 2021 @ 22:49:
[...]

Jup;

https://store.steampowere...emgid=3024703994259700992

MW | BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:08
Ik heb de game dit weekend gespeeld. De sfeer beviel me wel en dat je rustig moet spelen en zoeken naar tegenstanders ook. De keren dat ik daadwerkelijk in de actie zat, was het spannend en ontzettend gaaf.

Maar waar ik op afknapte was het -voor mijn gevoel- lange rennen steeds naar de actie. Ik weet dat er ook punten dichtbij gebouwd konden worden, maar op een bepaald moment kon ik (ondanks 8 stuks) geen enkele meer gebruiken en ben je steeds langdurig van een spawnpoint aan het lopen naar waar het gevecht is, om vervolgens uit het niets toch dood te gaan door, terwijl je nog niets eens bij teamleden of dichtbij de actie was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JPvdB
  • Laatst online: 13-06 16:39
Dat is ook gelijk het probleem voor Hell let loose, het is een spel wat heel erg van samenwerking afhankelijk is. Als je bij een goede squad zit zit je continu in de actie. Met een actieve squad leider zit dat wel goed. Maar zeker in een gratis weekend waar nog niet iedereen weet hoe het werkt valt dat tegen.

Er is een verschil tussen spawn punten voor de squads zelf en spawn punten voor het hele team.
Beide kunnen alleen door de squad leader gebouwd worden. OP's zijn alleen te gebruiken door de squad zelf (eerste letter van squad naam staat boven punt op de kaart). Garrisons zijn ook alleen door squad leaders te bouwen alleen heb je daar ook resources voor nodig. in elke squad is er 1 klasse die resources daarvoor kan leveren, dat is de support klasse. Deze kan om de zoveel tijd 50 resources op een plek leveren. De squad leader kan daarmee een Garrison bouwen. Hier kunnen ook andere squads spawnen. Ook kan de commandant een airdrop doen om resources ergens te droppen. Daar kan dan ook een squad leader een garrison bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13:30
Ik heb het dit weekend ook geprobeerd en, na het niet echt een hele lange kans te geven, besloten dat deze game niets voor mij is.

Dit is voor mij meer een 'echte' extensie van RPG en het naspelen van een oorlog.
Ik vond het fascinerend om te zien en te horen hoe behulpzaam sommige squad leaders zijn en hoe goed de communicatie is.
En waar ik bij andere spellen de discords om samen te spelen niet echt nodig acht, denk ik dat het voor een game als deze toch wel ontzettend veel meerwaarde heeft. Zeker als nieuwkomer.

Ik moet zeggen dat de graphics en mechanica me ontzettend mee vielen en het werkte aardig. Alleen, helaas niet mijn game. Ik hoop wel dat dit weekend een aardige plus in playerbase heeft opgeleverd. Immers toch het doel van zo een free to play weekend.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-06 15:33
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cr_V6ZxNRKS-ZfFvK7FudnH8Ufk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B6kjewPh19gadZChc1Sk9X3y.jpg?f=fotoalbum_large

Even reclame maken voor een nieuwe Nederlandse server!
- SQUAD LEADS MUST HAVE MICS!

- COMMANDERS MUST COMMAND AND HAVE MIC!

##########RULES###################

Play objective based!

No slurs or racial comments.

Use mics , this is enforced!

Speak English or Dutch!

Join the discord for more info:

https://discord.thecrankygamer.com

##################################

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 16:21
Voor het eerst gespeeld nav dit topic. Vind het moeilijk maar wel leuk!

[ Voor 10% gewijzigd door PLAE op 10-04-2021 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 04-06 21:25
Ik ben serieus aan het twijfelen om de game te kopen.. Altijd warzone en alle andere call of duty series gespeeld, is dit dan een aanrader of juist niet?

[ Voor 12% gewijzigd door thomas1750 op 11-04-2021 22:19 ]

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• beebie121
thomas1750 schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:18:
Ik ben serieus aan het twijfelen om de game te kopen.. Altijd warzone en alle andere call of duty series gespeeld, is dit dan een aanrader of juist niet?
Nou het is wel totaaaaaal anders dan een CoD of een BF5.
Dit is vaak 1 shot kill. soms eens 2 maar dan lig jij (of de ander) wel om.
Dit is veel meer hardcore. Je hebt geen minimap waar de enemies op komen. Respawntijden zijn anders.

Het is echt een teambased tactical WW2 shooter waarin een goed team het verschil kan maken.
Communicatie is een absolute must.

Maar qua sfeer en spanning kan ik niet een WW2 shooter bedenken die hierbij in de buurt komt.

Ik vind het heel gaaf. Maar het kan ook super frustrerend zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
thomas1750 schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:18:

Bekijk deze video eens, het vat HLL zowat samen. (indien het bevalt, bekijk zijn andere HLL-video's ook)

Ik kocht HLL ook in het begin en toen vond ik er niet zoveel aan, maar met update 9 weer begonnen en de playerbase is gegroeid en kent de game ook beter. Zoals Mono in de video zegt, deze game gaat niet persé over kills maken, maar jouw plaats in het team/squad.

Gebruik je geen microfoon of spreek je liever niet? Dan zou ik HLL niet beginnen spelen, communicatie = key in deze game. De squadplay en de immersie van de gameplay is wat dit spel zo leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PLAE
  • Laatst online: 16:21
h1ttent1t schreef op vrijdag 9 april 2021 @ 12:41:
[Afbeelding]

Even reclame maken voor een nieuwe Nederlandse server!

[...]
Heb er dit weekend een paar keer gekeken (en 1x op geweest) maar het is nog dood. Of zijn er vaste speelmomenten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h1ttent1t
PLAE schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:35:
[...]

Heb er dit weekend een paar keer gekeken (en 1x op geweest) maar het is nog dood. Of zijn er vaste speelmomenten?
Vrijdagavond zat de server helemaal vol, verder idd leeg, niet makkelijk om een server te laten vollopen. Voorlopig nog geen vaste speelmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
h1ttent1t schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:17:
[...]

[YouTube: Hell Let Loose - The thin line between Fun and Realism]

Bekijk deze video eens, het vat HLL zowat samen. (indien het bevalt, bekijk zijn andere HLL-video's ook)

Ik kocht HLL ook in het begin en toen vond ik er niet zoveel aan, maar met update 9 weer begonnen en de playerbase is gegroeid en kent de game ook beter. Zoals Mono in de video zegt, deze game gaat niet persé over kills maken, maar jouw plaats in het team/squad.

Gebruik je geen microfoon of spreek je liever niet? Dan zou ik HLL niet beginnen spelen, communicatie = key in deze game. De squadplay en de immersie van de gameplay is wat dit spel zo leuk maakt.
Ik ga hem eens bekijken, bedankt!!!

AMD Ryzen 7 3700X Boxed | ASRock B450M Pro4 | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Windforce OC 3X 8G | be quiet! Pure Base 500 Window Zwart | MSI Optix G27CQ4 Zwart | Crucial Ballistix BL2K8G32C16U4B | Corsair TX550M V2 | Crucial P1 1TB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• h1ttent1t
PLAE schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:35:
[...]

En nu is ie weer vol! Met 4 man een halfuur moeten wachten, maar het werd beloond. Moest hij het hier lezen: bedankt LordValor, goeie commander ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• geezer1986
Oh dan zaten we gisteren in jullie server met GOT, ik had het niet in de gaten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas1750
Ik ga het maar eens een poging wagen. ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• beebie121
Gister voor het eerst in al mn play time een hacker meegemaakt.
En het was zo'n mooie pot waarbij het speelveld heen en weer ging. tot de laatste 10 minuten dus toen de hacker erin kwam.
echt hoe triest moet je zijn om hierin te hacken. Echt kansloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
* knip (spam) *

Leuk, die gaan we joinen! See you on the battlefield. 8)

[ Voor 87% gewijzigd door Geronimous op 03-09-2021 14:16 ]

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reviewguy
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 28-04 12:37
Royeboi schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:19:
[...]

Leuk, die gaan we joinen! See you on the battlefield. 8)
Dat is top om te horen waarschijnlijk zien we je binnenkort 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-06 08:03
reviewguy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 15:22:
[...]

Dat is top om te horen waarschijnlijk zien we je binnenkort 8)
Eergisteren gespeeld, kon er niks van met Armor maar een Britse gast heeft me enorm aan de hand genomen en we hebben enorm gepusht en gezorgd dat de enemy een locatie verloor. Deze staat nu in m’n favoriete in elk geval! Deze game is enorm underrated, hardcore wellicht ja maar zodra je een beetje door hebt wat je moet doen is het met een goede Squad echt goed te doen. Ik zat ook op een Russische server, lachen met die gasten.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bonux1987
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-06 10:55
reviewguy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:40:
Dutch international Battalion

Onze missie is om spelers bij elkaar te brengen die graag deel willen uitmaken van deze geweldige clan. We zijn geen MilSim-clan. Dat betekent niet dat we onze gameplay niet serieus nemen. Onze primaire focus is plezier maken en anderen een plek geven om vrienden te vinden om mee te spelen. Maar bij onze regelmatige evenementen spelen we serieus. Als je iemand bent die op zoek is naar een vaste groep mensen om mee te spelen, aarzel dan niet om ons te bezoeken.

Discord: https://discord.io/dibclan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Gisteren 1 rondje meegedaan op deze server, wat een genot ! Geen schreeuwende Amerikaan waar je niets goed voor kan doen of Fransman die het vertikt om ENG te praten...

Zeer vriendelijke kerels, begripvol als ik iets niet snapte van de game (vrij nieuw voor mij het spel) tijd nemen om het uit te leggen...

Server staat meteen bij favorieten en kijk er naar uit om verdere rondjes mee te draaien !

[ Voor 18% gewijzigd door bonux1987 op 03-05-2021 07:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef.NL
Op 27 juli komt update 10 van Hell Let Loose uit. In deze update worden het Oostfront en Russische troepen toegevoegd. Met update 10 wordt het spel ook officieel gelanceerd dus vanaf dan is het niet langer Early Acces. Hieronder een korte trailer van de nieuwe update:

[YouTube: Hell Let Loose Trailer E3 2021]

Edit: Ik zie dat 1 minuut na mijn post het nieuws ook op de frontpage is geplaatst: nieuws: Hell Let Loose komt uit Early Access en later dit jaar naar PS5 en Xb...

[ Voor 34% gewijzigd door Stef.NL op 14-06-2021 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
super cool. door het mooie weer, een verbouwing en TBC classic weingi gespeeld. maar dit pak ik straks zeker ff mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Generaal Pep
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 13-06 11:49
reviewguy schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:40:
Dutch international Battalion

Onze missie is om spelers bij elkaar te brengen die graag deel willen uitmaken van deze geweldige clan. We zijn geen MilSim-clan. Dat betekent niet dat we onze gameplay niet serieus nemen. Onze primaire focus is plezier maken en anderen een plek geven om vrienden te vinden om mee te spelen. Maar bij onze regelmatige evenementen spelen we serieus. Als je iemand bent die op zoek is naar een vaste groep mensen om mee te spelen, aarzel dan niet om ons te bezoeken.

Discord: https://discord.io/dibclan

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wanneer is de server online?

01010000 01100101 01110000 01100101

Pagina: 1 ... 6 ... 16 Laatste

Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)