WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[Multi] Hell Let Loose

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 13:51
Vandaag is update 17 van Hell Let Loose uitgekomen. Met deze update wordt de map Tobruk (Afrika 1942, Britten vs. Duitsers) toegevoegd. Ook is de vlammenwerper sterker gemaakt en je kan nu ook XP verdienen met goede pings en kill assists. Alle informatie over de nieuwe update vind je in de dev blog: https://store.steampowere...0/view/528716440049550888

Ik ben benieuwd naar de update en hoe de nieuwe map speelt. Mooi in ieder geval dat het spel nog steeds verder wordt ontwikkeld.

Hieronder een filmpje van de nieuwe map

Halverwege maart hebben de ontwikkelaars van Hell Let Loose ook een roadmap bekendgemaakt met alle content en verbeteringen die ze in 2025 willen doorvoeren. Het worden geen wereldschokkende veranderingen maar wel mooie toevoegingen en verbeteringen. Hieronder de roadmap:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/wEBiiDb.jpeg

• Maulet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 23:54
fijn! duik erin!

9950x3d+4090+64DDR

• Maulet
DUTCH LAAT LOS, HIER KOM IK :))))

9950x3d+4090+64DDR

• Maulet
Zo'n goed spel, zo realistisch... de nieuwe kaart is echt mooi... nu nog spelers. En op Dutch LL nederlands sprekende, want dat was even kut

9950x3d+4090+64DDR

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 12:33

ScreamGT

joejoe

Ik ben persoonlijk niet zo een fan van de nieuwe map. Het is een camper paradijs.
Iedereen blijft in hoekjes en of huizen zitten. Je komt niet erg ver in de map en zelfs met enige coördinatie vanuit een goede commander en squad leads blijft het een beetje sprayen en prayen.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:18

Zewatanejo

Fine Thanks!

Stef.NL schreef op woensdag 2 april 2025 @ 13:25:
Vandaag is update 17 van Hell Let Loose uitgekomen. Met deze update wordt de map Tobruk (Afrika 1942, Britten vs. Duitsers) toegevoegd. Ook is de vlammenwerper sterker gemaakt en je kan nu ook XP verdienen met goede pings en kill assists. Alle informatie over de nieuwe update vind je in de dev blog: https://store.steampowere...0/view/528716440049550888

Ik ben benieuwd naar de update en hoe de nieuwe map speelt. Mooi in ieder geval dat het spel nog steeds verder wordt ontwikkeld.

Hieronder een filmpje van de nieuwe map

[YouTube: Hell Let Loose | Tobruk | Deep Dive and Release Date Reveal]

Halverwege maart hebben de ontwikkelaars van Hell Let Loose ook een roadmap bekendgemaakt met alle content en verbeteringen die ze in 2025 willen doorvoeren. Het worden geen wereldschokkende veranderingen maar wel mooie toevoegingen en verbeteringen. Hieronder de roadmap:

[Afbeelding]
Nou, eindelijk staan de bipod issues op de roadmap. Hoop dat ze dien dan ook gelijk met de prone bugs aanpakken.
Heb Tobruk nog niet gespeeld, maar altijd leuk wat meer map variatie.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 14:33
Ben benieuwd naar jullie indruk..
Naar het schijnt was de game een tijdje gratis via Epic.
Ik heb het idee dat ik sindsdien gewoon veel en veel minder echt goede en leuke potjes heb.. niet per se omdat er mensen zonder ervaring rondlopen, dat is oké, maar er wordt minder geholpen en minder gepraat in de squads. Herkenbaar?

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 10:07
Tomino schreef op woensdag 16 april 2025 @ 09:02:
Ik heb het idee dat ik sindsdien gewoon veel en veel minder echt goede en leuke potjes heb.. niet per se omdat er mensen zonder ervaring rondlopen, dat is oké, maar er wordt minder geholpen en minder gepraat in de squads. Herkenbaar?
Zeker.

Daarom nu vollop squad 44 aan spelen. Veel leuker op moment.

Hoop dat rond de zomer hell let loose weer tof word.

• ProfaNe
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
Ja zelfde ervaring hier waardoor ik minder speel.Het is echt zoeken naar een squad waar iedereen een mic heeft en gebruikt. Hopelijk komt dit nog terug :)

• dm-dutchman
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 07:11
Klopt, daarom maak ik ook meestal nu zelf een squad aan met Mic verplichting, knikker iedereen eruit die niet reageert op de mic check

• sikkwittet
dm-dutchman schreef op woensdag 16 april 2025 @ 13:26:
[...]

Klopt, daarom maak ik ook meestal nu zelf een squad aan met Mic verplichting, knikker iedereen eruit die niet reageert op de mic check
En dus MOET je altijd squadlead spelen. Dat is probleem voor mij in de public servers met alles wat riekt naar mil sim....je bent altijd de zelfde rol aan het spelen want te grote groep doet maar wat en heeft geen mic

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-06 14:33
Fijn om te lezen dat jullie hetzelfde ervaren. Slim ook om een Mic-only squad te maken.
Het is een goede oplossing, maar ik heb niet altijd zin om SL te spelen en nóg actiever te moeten spelen dan af en toe lekker gehoorzamen ;)

Zijn er ook actieve non-publieke servers waar de kwaliteit hoger is?

• Sarge203
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 04-04 21:45
Wij hadden met paar oudere spelers het zelfde toen we terug kwamen. Toch daarna maar besloten om samen een groepje te maken ipv een hele grote discord te joinen met paar honderd of duizend man, als er nog mensen zijn die het leuk lijken om met ons mee te spelen is dat altijd welkom. Ik zal onze post op HLL in het bericht zetten voor de gene die intresse heeft.

Post: https://ptb.discord.com/c...52096/1364330842062852096

• Sarge203

• foxeszzz
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 07:18
@Sarge203 toffee video! Ik heb altijd wo2 games gespeeld, en nu sinds een tijdje weer Hell Let Loose, aangezien ik nu een pc heb die het aankan. Ik zoek mensen om samen mee te spelen en te communiceren. Als je nog mensen zoekt, ik hoor het graag.

• Sarge203
@foxeszzz

Zeker ben je welkom, we zoeken nog mensen. Je kan me een berichtje sturen op discord: sarge203 of voor steam stuur me even een berichtje op Tweakers

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-06 12:30

• Sarge203
drusloos schreef op zondag 8 juni 2025 @ 14:46:
[...]

Ik vermoed dat dit enkel PC betreft toch? Of ook ps5?
Dit betreft inderdaad PC, sorry dat was ik vergeten om er bij te zetten

• Stef.NL
Gisteren is update 17.1 van Hell Let Loose uitgebracht. Met deze update zijn een flink aantal veranderingen doorgevoerd in de medic-rol. Deze kan nu sneller reviven en healen en deze acties leveren ook meer XP op. Daarnaast kan je voortaan als speler aangeven dat je een medic nodig hebt.

Verder is in deze update het bipod-systeem verbeterd. Hierdoor werkt het positioneren van je machine gun als het goed is een stuk beter. En vanaf nu kan je in die 2 minuten nadat een potje is afgelopen nog gebruik maken van voice chat om elkaar uit te zwaaien of bijv. afspraken te maken over de volgende ronde.

Update 17.1 bevat nog vele andere veranderingen en verbeteringen. De hele changelog is hier te lezen: https://www.hellletloose....-205-patch-17-1-changelog

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 08:45

Noq

Is dit beetje active onder de Nederlandse spelers? Ik ben wel nieuwsgierig ernaar. Eerder dit jaar Squad gekocht en, hoewel het heel tof is, heb het idee dat deze game mij iets meer trekt.

• dm-dutchman
Noq schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:37:
Is dit beetje active onder de Nederlandse spelers? Ik ben wel nieuwsgierig ernaar. Eerder dit jaar Squad gekocht en, hoewel het heel tof is, heb het idee dat deze game mij iets meer trekt.
Zekers, er is zelfs een DLL dutch let loose server. Maar mijn voorkeur is vooral internationaal te spelen.

• Noq
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-05 08:45

Noq

dm-dutchman schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:57:
[...]

Zekers, er is zelfs een DLL dutch let loose server. Maar mijn voorkeur is vooral internationaal te spelen.
Deze heb ik inderdaad zien voorbij komen en ik zit in de Discord van DLL. Echter zie ik niet veel activiteit in de voice channels. Vind de communicatie vooral in-game plaats? Wel zo leuk om met andere te kunnen praten tijdens de game. :)

• Sarge203
dm-dutchman schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:57:
[...]

Laatst zag ik deze post op reddit en Steam voorbij komen https://steamcommunity.co...05937398/?tscn=1749551347 is niet echt best als dat geschreven wordt

• dm-dutchman
Sarge203 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:38:
[...]

Laatst zag ik deze post op reddit en Steam voorbij komen https://steamcommunity.co...05937398/?tscn=1749551347 is niet echt best als dat geschreven wordt
En zo word er altijd wel ergens op het internet iets negatiefs geschreven over iets...maar goed die post is waarschijnlijk net zo irrelevant als deze.
Noq schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 22:34:
[...]

Deze heb ik inderdaad zien voorbij komen en ik zit in de Discord van DLL. Echter zie ik niet veel activiteit in de voice channels. Vind de communicatie vooral in-game plaats? Wel zo leuk om met andere te kunnen praten tijdens de game. :)
Mijn ervaring met de server is dat de communicatie prima is, ookal speel ik voornamelijk in The Circle. Ook geen ervaring met de discord in combinatie met HLL. Als de communicatie binnen mijn squad prima is ben ik tevreden. En zo niet ga ik door naar een andere squad of server.

• Sarge203
Noq schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 21:37:
Als je echt opzoek bent naar nederlandse spelers die ook actief spelen en serieus zou je het beste bij WTH en PBS kunnen kijken naar mijn ervaring of per ongeluk een kleine community vinden met nederlandse spelers

• sikkwittet
Sarge203 schreef op zaterdag 28 juni 2025 @ 22:38:
[...]

Wat een onzin post zeg.

• Sarge203
Nouja zou het niet gelijk onzin noemen als mensen zoiets zeggen, het komt ergens vandaan 🤷‍♂️

• EliHiel
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 28-05 15:54
Ik kan die post wel begrijpen, ik speel zelden nog op DLL omdat het niveau (opmerkingen/gedrag/communicatie) gewoon vaak echt triestig is....

Zoals ik hierboven ook al las, ik speel vooral op The Circle, waar het over het algemeen veel aangenamer spelen is.

• G-series22
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 01-06 13:04
Geweldige update. Meer medics aanwezig waarbij wachten op een medic ook echt zin heeft, het bipod-systeem is nu redelijk goed en sterk verbeterd. Meer XP voor het vernietigen van dingen is ook een goede verbetering. Weet alleen niet of ik heel tevreden ben met de helderheid van de flare. Ook als je binnen in een gebouw zit, verandert de omgeving in één grote lichte vuurzee; wat mij betreft kan dat wel weer gedimd worden.

• Alusion
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-05 13:36
Hebben we hier nog PS5 Spelers die af en toe nog eens spelen?

Huis 1984 | Gasloos nov' 2025 | ZP: 20x 325WP, Solaredge | WeHeat Sparrow P60 FE

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 04-06 12:30
Alusion schreef op maandag 7 juli 2025 @ 15:10:
Zo nu en dan zet ik hem eens aan. Hoewel ik er soms nog geen bal van snap, kan ik redelijk meekomen. Psn: schermutsel

• G-series22
Si! Wekelijks aanwezig op de BAD Company server. Roep maar een keer als je Luie Hand voorbij ziet rennen

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 15:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

Bijna dagelijks - Currahee_Ross

Ik zit bij Void :)

If it aint fixed, it's broken.

• ProfaNe
  • Niet online
G-series22 schreef op dinsdag 8 juli 2025 @ 09:28:
[...]

Si! Wekelijks aanwezig op de BAD Company server. Roep maar een keer als je Luie Hand voorbij ziet rennen
Zitten er op die server wel veel mensen met mic? Heb veel op de DLL servers gespeeld, maar dat is de laatste tijd weinig aan of ik heb precies de potjes gehad waarin niemand een mic had :9

edit: nvm zie nu pas dat het ps5 is

[ Voor 4% gewijzigd door ProfaNe op 25-08-2025 15:34 ]

• Stef.NL
Vandaag komt update 18 voor Hell Let Loose uit. Belangrijkste vernieuwing van deze update is dat de map Stalingrad is aangepast. Met de aanpassingen wordt als het goed is de performance van deze map beter. Veel spelers hadden daar specifiek bij deze map eerder problemen mee. Daarnaast zijn ook een aantal andere aanpassingen op deze map gedaan waardoor de gameplay meer dynamisch / leuker wordt.

Verder worden er met deze update veel aanpassingen doorgevoerd in het tank-systeem. Naast allerlei verschuivingen in statistieken kunnen er vanaf nu nog maar max. 2 heavy tanks per team worden gebruikt. Ook wordt er een nieuwe rol toegevoegd aan de tank crew: technician. Dit is een rol die een beetje vergelijkbaar is met de engineer-rol. De technician kan onder andere repair stations en ammo depots bouwen. Die ammo depots zijn nieuw. Hiermee hoeven tanks niet meer helemaal terug naar de HQ te rijden als de munitie op is.

In de update zitten nog allerlei andere kleinere wijzigingen zoals een nieuwe commander ability (artillery strike), de mogelijkheid om kapotte voertuigen te verwijderen en een nieuw killed in action-screen waarop je kan zien wie je heeft vermoord en op welke manier. Ik heb het spel al een tijd niet meer gespeeld maar krijg er als ik zo lees best weer zin in :9

Alle informatie over update 18 is te lezen op de HLL-website: https://www.hellletloose.com/blog/update-18-changelog

• ShatterNL
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 23:57
Stef.NL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 12:30:
Vandaag komt update 18 voor Hell Let Loose uit. Belangrijkste vernieuwing van deze update is dat de map Stalingrad is aangepast.

vanaf nu nog maar max. 2 heavy tanks per team worden gebruikt

en een nieuw killed in action-screen waarop je kan zien wie je heeft vermoord en op welke manier
Nice, vanavond maar weer eens een rondje doen dan!

De Stalingrad map was echt verschrikkelijk qua performance inderdaad, de fps ging daar bijna standaard al richting de 50 bij mij, terwijl andere mappen ik prima 140+ haal. Was ook sowieso gewoon een hele matige map qua cover, en ze hebben nu genoeg gebieden wat veranderd zodat dit hopelijk ook wat beter gaat spelen qua gameplay.

Max 2 heavy tanks gaat denk ik ook veel goeds doen, met name op Kursk zijn tanks altijd echt heel belangrijk en kan het potje soms al na 1 tank kill aan het begin van een game beslist zijn.

KIA-screen update is ook leuk, net wat meer info in plaats van: "je bent dood" :P

• Zewatanejo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23:18

Zewatanejo

Fine Thanks!

ShatterNL schreef op donderdag 9 oktober 2025 @ 08:04:
[...]

Nice, vanavond maar weer eens een rondje doen dan!

De Stalingrad map was echt verschrikkelijk qua performance inderdaad, de fps ging daar bijna standaard al richting de 50 bij mij, terwijl andere mappen ik prima 140+ haal. Was ook sowieso gewoon een hele matige map qua cover, en ze hebben nu genoeg gebieden wat veranderd zodat dit hopelijk ook wat beter gaat spelen qua gameplay.

Max 2 heavy tanks gaat denk ik ook veel goeds doen, met name op Kursk zijn tanks altijd echt heel belangrijk en kan het potje soms al na 1 tank kill aan het begin van een game beslist zijn.

KIA-screen update is ook leuk, net wat meer info in plaats van: "je bent dood" :P
Wat ik zelf ook fijn vind is dat de standaard respawntijd nu is verkort van 5 sec ipv 10. Het verschil lijkt klein, maar het komt de speelbaarheid wel ten goede

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

• sikkwittet
Zewatanejo schreef op vrijdag 10 oktober 2025 @ 13:13:
[...]

Wat ik zelf ook fijn vind is dat de standaard respawntijd nu is verkort van 5 sec ipv 10. Het verschil lijkt klein, maar het komt de speelbaarheid wel ten goede
Is dit zo?

Dit vind ik echt jammer. Dit haalt de "straf" bij sterven er wel deels uit

• G-series22
sikkwittet schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 21:03:
[...]

Is dit zo?

Dit vind ik echt jammer. Dit haalt de "straf" bij sterven er wel deels uit
Alleen voor de HQ's. Op de andere garrisons of OP's staat dezelfde timer nog als voor de update.

Over de update, prima aanpassingen. Servers crashen alleen nog redelijk vaak. Nieuwe tankbesturing is wennen. Ammo-depot heeft niet gek veel nut, dan rij maar door naar 1 van de HQ's.

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-06 11:22

InSanex

serenity now!

Hoe zit het met de spelers hier ? Ik merk zelf dat ik eigenlijk behoorlijk afgehaakt ben na alle patches.
Nu weer een niet speelbare Russische map bijvoorbeeld.
Sluit alleen nog maar aan als ik zie dat er meerdere bekenden aan het spelen zijn op cirkle 2 met minimum level 75,

Het weer in Halfweg

• dm-dutchman
InSanex schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:24:
Hoe zit het met de spelers hier ? [...]
Sinds BF6 release speel ik weinig HLL. Vanavond weer afgesproken met een paar maten om HLL te doen maar anders ben ik vooral bezig met BF. En ja een onspeelbare map of een glitch is een beetje inherent aan HLL, maargoed ik speel het ook al lang voor release.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28
Hier groot (klein) life event. Ik zou heel graag wat vaker HLL spelen maar een goede pot duurt me dan net te lang. BF6 is in dat opzicht een welkome aanvulling.

• Stef.NL
InSanex schreef op zaterdag 13 december 2025 @ 09:24:
Hoe zit het met de spelers hier ? Ik merk zelf dat ik eigenlijk behoorlijk afgehaakt ben na alle patches.
Nu weer een niet speelbare Russische map bijvoorbeeld.
Sluit alleen nog maar aan als ik zie dat er meerdere bekenden aan het spelen zijn op cirkle 2 met minimum level 75,
Toevallig heb ik afgelopen weekend weer eens een potje HLL gedaan na 6 maanden niet spelen. Even de nieuwe map Smolensk uitgeprobeerd. Deze zag er in ieder geval sfeervol uit. En het artillery-systeem is grondig gewijzigd met update 19. Nu heb je aparte artillery squads en Self Propelled Artillery (SPA) voertuigen. Wat mij betreft wel positief dat ze blijven investeren in nieuwe content voor het spel (hoewel updates nogal met vallen en opstaan gaan..)

Qua playerbase: Voorheen speelde ik vrij veel op de Dutch Let Loose-servers maar die lopen tegenwoordig nog maar moeizaam vol. Dat geeft voor mij ook een extra drempel. Ik heb dit weekend ook even op een random Duits-Engelse server gespeeld maar daar was echt vrijwel 0 communicatie en dan is HLL toch een stuk minder leuk. Tips voor leuke actieve community servers binnen HLL PC zijn welkom.

Meer info over wat er in update 19 zit is hier te lezen: https://www.hellletloose.com/blog/update-19-changelog

[ Voor 25% gewijzigd door Stef.NL op 15-12-2025 11:51 ]

• Barista
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06:22
Zelf ook weer gaan spelen na een lange stop. Het tempo past toch meer bij mij dan het tempo van bijv. BF6.

Voor mij is lage ping en volle server belangrijker dan welke server. Engels moet er wel gesproken worden natuurlijk...

Ik probeer meestal eerst een gesloten squad te joinen. Naar mijn idee zijn die communicatiever dan gemiddeld. Daarbij helpt zelf praten ook altijd om anderen te laten praten.

Toen ik het wat meer speelde opende ik nog wel eens zelf een squad, inclusief het microfoontje aangevinkt. Dan deed ik wel een mic check voor wie joinde. Dat leverde vaak best levendige squads op.

• ProfaNe
  • Niet online
Gisteren ook weer is opgestart, na een aantal maanden niet gespeeld te hebben, en dit viel niet tegen. BF6 is voor mij meer iets voor even tussendoor. Heb ik langer de tijd dan speel ik liever HLL op de Dutch Let Loose servers. Overigens geen last gehad van glitches of bugs, maar heb ook alleen de oudere maps gespeeld.

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 14:23
In een leuke discord groep zitten waarin mensen hell let loose spelen helpt enorm veel. Het is altijd een beetje zoeken naar een server die lekker gebalanceerd is. Maar als je een leuk potje hebt gespeeld in een leuke squad blijft dit spel toch wel echt uniek in zijn soort.

Je kunt veel van de bekendere grote clans ook vaak als casual speler joinen op discord dan beland je wat sneller in leuke servers samen. Ook organiseren veel clans onder elkaar vriendschappelijke potjes daar kun je je dan ook voor opgeven en ben je vrijwel verzekerd van een leuk potje.

• Bekers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 04-06 14:51
Na een paar maanden ook HLL weer eens opgestart nu ik weer wat meer tijd heb.

Zijn er nog een beetje actieve NL servers waar ook spelers met een Mic zitten? Zijn er nog aanraders? Want dat maakt dit spel inderdaad wel echt uniek! Ik heb het opgepikt in de gratis run van EPIC, en toen was het in de DLL servers echt lekker druk! Maar daar zit nu bijna niemand meer... 😶

• InSanex

InSanex

serenity now!

Met de hotfix de hele boel weer om zeep geholpen, ongelooflijk.

Het weer in Halfweg

• Sponz
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sponz

nul nest parfait saif moi

Testen was er weer es niet bij inderdaad.

• G-series22
InSanex schreef op donderdag 18 december 2025 @ 20:13:
Met de hotfix de hele boel weer om zeep geholpen, ongelooflijk.
De hotfix op de hotfix heeft het gefixt, het is weer speelbaar en eindelijk het moment om Smolensk eens goed te spelen. Leuke map, erg wennen.
Weet nog niet helemaal wat ik van de arty-update vind als ik eerlijk ben. Het was prima zoals het was in mijn ogen.

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Sinds lange tijd de game weer aangeslingerd, maar de laatste weken zijn sommige games erg frustrerend. Games waarbij de vijand alle garry's en OP's die worden geplaatst eigenlijk vrijwel direct weet te vinden (misschien doorgegeven via comms buiten de game om, denk ik dan), maar ook op sneeuw/fog maps gesniped worden met machinegeweren vanuit plaatsen die je zelfs met je bino's niet kunt zien door de mist.... hoe doen ze het dan? Of dat je geheadshot word dwars door muren/zandwallen heen enzo? Ik speel deze game toch al een flinke tijd en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Iemand anders vergelijkbare ervaringen?

• sikkwittet
HTT-Thalan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:18:
Sinds lange tijd de game weer aangeslingerd, maar de laatste weken zijn sommige games erg frustrerend. Games waarbij de vijand alle garry's en OP's die worden geplaatst eigenlijk vrijwel direct weet te vinden (misschien doorgegeven via comms buiten de game om, denk ik dan), maar ook op sneeuw/fog maps gesniped worden met machinegeweren vanuit plaatsen die je zelfs met je bino's niet kunt zien door de mist.... hoe doen ze het dan? Of dat je geheadshot word dwars door muren/zandwallen heen enzo? Ik speel deze game toch al een flinke tijd en dit heb ik nog nooit meegemaakt. Iemand anders vergelijkbare ervaringen?
Ik ben tijdje niet in nl dus kan em niet spelen

Maar tot 5 weken terug nergens van dit alles last van.
Dus hoop niet op nieuwe exploits

• Tjebakka
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-06 15:23

Tjebakka

PSN: Currahee_Ross

HTT-Thalan schreef op zondag 22 februari 2026 @ 22:18:
Games waarbij de vijand meteen alle garry's weet te vinden komt doordat er dan van 1 clan mensen in zowel jouw team als in het vijandelijke team zitten. Die geven dat dan inderdaad gewoon door. 9 van de 10 keer zijn ze zo brutaal om hun clan tag niet eens te verbergen. Met een goeie commander en een hoop squadleads op comms kick je de infiltrator er zo uit :)

If it aint fixed, it's broken.

• G-series22
Tjebakka schreef op maandag 23 februari 2026 @ 09:19:
[...]

Games waarbij de vijand meteen alle garry's weet te vinden komt doordat er dan van 1 clan mensen in zowel jouw team als in het vijandelijke team zitten. Die geven dat dan inderdaad gewoon door. 9 van de 10 keer zijn ze zo brutaal om hun clan tag niet eens te verbergen. Met een goeie commander en een hoop squadleads op comms kick je de infiltrator er zo uit :)
Het gros van de garry's staat 9/10 keer ook wel op de standaard plekken. Loop een keer een backline verder en je komt er zo vaak tegen die nét op de lijn staan. Als je daar dan een grid bij optelt kun je vaak je klok er op gelijk zetten waar de volgende staat.

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

G-series22 schreef op maandag 23 februari 2026 @ 12:32:
[...]

Het gros van de garry's staat 9/10 keer ook wel op de standaard plekken. Loop een keer een backline verder en je komt er zo vaak tegen die nét op de lijn staan. Als je daar dan een grid bij optelt kun je vaak je klok er op gelijk zetten waar de volgende staat.
Maar als de logica zo straightforward is verwacht ik op meerdere servers hetzelfde effect. Zoals het er nu uit ziet kom ik dit alleen bij de servers van EXD tegen die helaas wel altijd de best bezochte zijn. Bij DLL gebeurt dit bv niet maar die zijn alleen enkele uren in de avond actief. Net weer een potje op EXD gespeeld maar elke Garry/OP werd letterlijk binnen minuten na het opzetten gevonden ook als hij in een compleet random locatie stond. Zelfde voor nodes - minuten na het opzetten worden ze opgezocht en vernietigd, niet zelden met een precisie strike of bombing run. Je ziet de soldaten ook gewoon zigzaggend door de straten rennen, precies een route naar de spawns alsof ze Gps hebben. Terwijl de eigenlijke spelers vaak echt ruk zijn en slecht spelen.

• G-series22
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:38:
[...]

Maar als de logica zo straightforward is verwacht ik op meerdere servers hetzelfde effect. Zoals het er nu uit ziet kom ik dit alleen bij de servers van EXD tegen die helaas wel altijd de best bezochte zijn. Bij DLL gebeurt dit bv niet maar die zijn alleen enkele uren in de avond actief. Net weer een potje op EXD gespeeld maar elke Garry/OP werd letterlijk binnen minuten na het opzetten gevonden ook als hij in een compleet random locatie stond. Zelfde voor nodes - minuten na het opzetten worden ze opgezocht en vernietigd, niet zelden met een precisie strike of bombing run. Je ziet de soldaten ook gewoon zigzaggend door de straten rennen, precies een route naar de spawns alsof ze Gps hebben. Terwijl de eigenlijke spelers vaak echt ruk zijn en slecht spelen.
Dat weet ik niet. Ken de servers niet, speel slechts op console.
Nodes kunnen niet worden vernietigd door p-strikes of bombing runs voor zover ik weet?

• HTT-Thalan
  • Nu online

HTT-Thalan

G-series22 schreef op woensdag 25 februari 2026 @ 11:21:
[...]

Dat weet ik niet. Ken de servers niet, speel slechts op console.
Nodes kunnen niet worden vernietigd door p-strikes of bombing runs voor zover ik weet?
Nee maar garries wel... De nodes zoeken ze gewoon op. En waar je ze dan ook plaatst, zodra je er van weg loopt ben je ze kwijt :D.

[ Voor 10% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-02-2026 11:53 ]

• kneusteun
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07:38
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 februari 2026 @ 20:38:
[...]

DLL is beetje over zijn hoogtepunt geloof ik, het groeide snel maar in afgelopen jaar is het aanzienlijk minder geworden helaas.

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-06 17:00
kneusteun schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 08:14:
[...]

DLL is beetje over zijn hoogtepunt geloof ik, het groeide snel maar in afgelopen jaar is het aanzienlijk minder geworden helaas.
Denk dat alleen maar zo lijkt, heb de statistieken even erbij gepakt. Ja, er zijn hoogtepunten de afgelopen jaren denk aan een gratis weekend/week toegang tot HLL. Hierbij loopt het spelersaantal aanzienelijk op tot bijna een verdubbeling.

Desondanks blijft het gemiddelde rond de 8000 spelers hangen per maand wat niet heel bijzonder hoog is maar ook weer niet rampzalig tot de game dood is gebloed.

In 2023, 2024, 2025 en 2026 behalen we gewoon ongeveer hetzelfde aantal in dezelfde maanden.

https://steamdb.info/app/686810/charts/#3y

• kneusteun
JessetjeNL schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 09:48:
[...]

Denk dat alleen maar zo lijkt, heb de statistieken even erbij gepakt. Ja, er zijn hoogtepunten de afgelopen jaren denk aan een gratis weekend/week toegang tot HLL. Hierbij loopt het spelersaantal aanzienelijk op tot bijna een verdubbeling.

Desondanks blijft het gemiddelde rond de 8000 spelers hangen per maand wat niet heel bijzonder hoog is maar ook weer niet rampzalig tot de game dood is gebloed.

In 2023, 2024, 2025 en 2026 behalen we gewoon ongeveer hetzelfde aantal in dezelfde maanden.

https://steamdb.info/app/686810/charts/#3y
Ik bedoelde de server DutchLetLoose, die is een paar jaar geleden opgezet door een student van mij en wat vrienden en was echt mega drukke discord met een aantal server, tegenwoordig is dat aanzienlijk terug gelopen.

• Sarge203
kneusteun schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:26:
[...]

Ik bedoelde de server DutchLetLoose, die is een paar jaar geleden opgezet door een student van mij en wat vrienden en was echt mega drukke discord met een aantal server, tegenwoordig is dat aanzienlijk terug gelopen.
Misschien maar beter ook als je elkaars drollen loopt te vergelijken in een discord kanaal..........

• kneusteun
Sarge203 schreef op vrijdag 27 februari 2026 @ 18:00:
[...]

Misschien maar beter ook als je elkaars drollen loopt te vergelijken in een discord kanaal..........
Oh ik nam nooit de moeite om de discord te joinen en lezen/volgen, maar het was leuk om snel een vaste groep met lui te hebben die je via die weg tegen kwam. En servers met goede ping en nette games.

• Maulet
https://hll-vietnam.firstlook.gg/

Nog steeds een van mijn favorieten. Nu beta voor HLL Vietnam.

9950x3d+4090+64DDR

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

De beta is overigens nog niet gestart. Wanneer deze start is ook nog niet bekend.

Ik heb mij in ieder geval aangemeld. Met een kleine 900 uur in HLL zie ik hier wel een goede opvolger in :+

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 04-06 11:06
kneusteun schreef op donderdag 26 februari 2026 @ 11:26:
[...]

De discord van DLL was een zeer actieve community totdat de beheerders het discord kanaal verkochten aan iemand. Die kreeg een vete met de huidige community/admins waardoor een groot gedeelte wegging. Daarna zijn er pogingen geweest om weer nieuwe admins te krijgen. Maar voor als nog is DLL niet veel meer, helaas :-(

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Zojuist deze mail ontvangen. Accepteren gaat alleen nog niet zo soepel, krijg een fout op hun website :+

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/SwdrDZxd/1.png

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:46
Ja ik ook, volgens mij hebben ze hun eigen site geDDSODed

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ondertussen wel gelukt met de registratie.

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:50
Hoe bevalt het?

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Geen idee, beta gaat vanaf vandaag live. Ik zit nu net in Parijs een weekendje :+ Beta stopt Maandag de 27e…

• Lex92
  • Laatst online: 13-05 07:50
Mocht er iemand een key hebben maar niet kunnen spelen dan houd ik me aanbevolen 😁

• InSanex

InSanex

serenity now!

Groot was mijn vreugde met de beta key. Maar de continue motion blur (ze werke eraan) maakt het echt lastig.

Het weer in Halfweg

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

InSanex schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:35:
Groot was mijn vreugde met de beta key. Maar de continue motion blur (ze werke eraan) maakt het echt lastig.
Wat bedoel je hier precies mee? Kan je motion blur niet uitzetten?

Ik vraag mij oprecht af wie er anno 2026 nog gebruik van maakt. Laat het gewoon weg?

• InSanex

InSanex

serenity now!

ScreamGT schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:39:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Kan je motion blur niet uitzetten?

Ik vraag mij oprecht af wie er anno 2026 nog gebruik van maakt. Laat het gewoon weg?
Nee, motion blur is niet uit te zetten op dit moment. Het lijikt alsof er iemand een pot vaseline op je beeldscherm gesmeerd heeft. Ook zijn er enorme FPS drops waar iedereen last van heeft.
Tuurlijk, het is beta, maar ik vond het meer Alpha.

Het weer in Halfweg

• rickhaha
Heb de bèta twee x twee uur gespeeld maar door de grote hoeveelheid motion blur en slechte shadow highlight balans speelde het gewoon niet lekker en kreeg er ook hoofdpijn van.

Paar dingen die mij opvielen tijdens het spelen:
- game voelt sneller
- moeilijk enemies te spotten door vele vegetatie
- gunplay voelt nog niet lekker
- tanks minder grote invloed op game verloop
- loadout samenstellen gaat op gewicht

Het is opzich een leuke basis om op voort te bouwen er zit wel potentie in. De live map is vet maar zorgt voor flinke framedrops.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Nu online
rickhaha schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:00:

- moeilijk enemies te spotten door vele vegetatie
Is dat een nadeel voor je?kan niet wachten eerlijk gezegd zie er naar uit

• rickhaha
bie100 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:09:
[...]

Is dat een nadeel voor je?kan niet wachten eerlijk gezegd zie er naar uit
Een nadeel is het niet direct te noemen ik denk dat dat vooral een kwestie van wennen is. Grootste Nadeel op dit vlak was dat schoten dichtbij en verweg het zelfde volume hadden. Soms zat ik letterlijk naast een enemy tussen de plantjes te schieten zonder van elkaar te weten dat je naast elkaar zat.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:28
rickhaha schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:35:
[...]

Een nadeel is het niet direct te noemen ik denk dat dat vooral een kwestie van wennen is. Grootste Nadeel op dit vlak was dat schoten dichtbij en verweg het zelfde volume hadden. Soms zat ik letterlijk naast een enemy tussen de plantjes te schieten zonder van elkaar te weten dat je naast elkaar zat.
Dit hoorde ik ook al terug van diverse streamers. Lijkt me cruciaal om op te lossen voor de speelbaarheid. Bij HLL OG me nooit aan gestoord, dus zal wel goed komen.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

18 juni komt het spel blijkbaar uit.

Ik heb de beta niet kunnen spelen, maar het was volgens mij nog niet heel best? Toch?

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Nog een uurtje dan begint de open beta van HLL: Vietnam op Steam! Ik ben heel benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-05-2026 10:02 ]

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ik ben ook heel benieuwd! Ik heb de closed beta helaas niet kunnen spelen. Hoop oprecht dat het in de tussentijd is opgepoetst.

• JessetjeNL
Ongeveer 2 uurtjes nu gespeeld, in het begin echt even inkomen vooral omdat het veel meer jungle en drukte is dan in de normale HLL.

Na een paar enemies gekilld te hebben begin je het spel weer beter te begrijpen en is het vaak een tactiek zoeken om achter de enemies te kunnen komen.

Zat in een leuke match met over en weer gecap, echter geven we het compleet uit handen in de laatste 10 minuten. Zaten letterlijk 1 seconden van overwinning af en toch had de enemy ons helemaal terug gedrongen. Wat je wel al merkt is dat de squad leader rol niet goed op wordt gepakt, dat is wel jammer want daardoor is het extreem veel lopen.

Nu rustig verder met de playtest, ben benieuwd hoe de game zich verder gaat ontwikkelen en welke leuke maps we nog mogen gaan verwachten.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ik vind het niks. :( En daar baal ik wel een beetje van na 900+ HLL uurtjes.

De setting sprak mij al niet heel erg aan. Maar na 2 uur te hebben gespeeld is dit ook wel bevestigd. Verder vind ik de graphics erg gloomy en vaag overkomen. Je ziet witte pixels in de verste verte lopen (dus enemies, ver ver bij je vandaan). Je ziet ook eerder een stap terug qua graphics dan vooruit. Het schieten voelt meh en het geluid is ver onder het niveau van HLL.

• InSanex

InSanex

serenity now!

Het kan mij ook niet pakken, voelt nog erg buggy en qua graphics te vaag allemaal. Vermoed dat er weer vaal aan moet gebeuren na de release en dat is een hele zwakke kant van deze studio. Voorlopig laat ik hem gaan.

Het weer in Halfweg

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:07

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb samen met onze vaste ploeg HLL spelers deze avond een 1,5 uur gepakt. Gemengde reacties. De één vind het geweldig, ik ben er minder weg van. Ik snap dat het Vietnam is, en de setting uiteraard jungle. Maar ik loop 80% van de tijd door bosjes heen. Ik kreeg er wat irritatie van ofzo, kan mijn vinger er niet op krijgen. Geluiden van de wapens ook dof, en niet helder. Not impressed!

Mijn portfolio op Instagram

• sikkwittet
RoyK schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:27:
Ik heb samen met onze vaste ploeg HLL spelers deze avond een 1,5 uur gepakt. Gemengde reacties. De één vind het geweldig, ik ben er minder weg van. Ik snap dat het Vietnam is, en de setting uiteraard jungle. Maar ik loop 80% van de tijd door bosjes heen. Ik kreeg er wat irritatie van ofzo, kan mijn vinger er niet op krijgen. Geluiden van de wapens ook dof, en niet helder. Not impressed!
ik zeg dit zonder de playtest te doen, want ik zal deze game echt helemaal laten links liggen....maar het is gewoon niet af...en leeg. Net zoals dit jaren het geval was bij de originele hll.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:07

RoyK

Hobby tekenaar

Hoewel er bugs waren waar ik tegenaan liep zoals keybinds die maar niet opgeslagen werden en onzichtbare muurtjes, leek het op zich Okay te lopen. Mijn computer had wel moeite met de grote wereld.

Het is van deze tijden dat ontwikkelaars games lanceren die eigenlijk nog langer tijd nodig hebben. Ik vond de wereld niet leeg, maar uiteraard begroeid. Er zat niets veel variatie in de map. Dezelfde huisjes, hier en daar een treinwagon met props, maar dat herhaalde zich dan. Zo zou ik wel kunnen zeggen dat het wat eenvoudig is.

Ik loop denk ik gewoon tegen de setting aan die mij minder pakt. Jungle en geel, bruine groene tinten tinten. Wat HLL aansprak voor mij was de rauwe WW2 setting met afwisseling qua landschappen. De wapens klinken ook veel beter, en zijn de kleuren prettiger.

Een ander vind deze Jungle setup juist geweldig.

Mijn portfolio op Instagram

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

RoyK schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:46:
Hoewel er bugs waren waar ik tegenaan liep zoals keybinds die maar niet opgeslagen werden en onzichtbare muurtjes, leek het op zich Okay te lopen. Mijn computer had wel moeite met de grote wereld.

Het is van deze tijden dat ontwikkelaars games lanceren die eigenlijk nog langer tijd nodig hebben. Ik vond de wereld niet leeg, maar uiteraard begroeid. Er zat niets veel variatie in de map. Dezelfde huisjes, hier en daar een treinwagon met props, maar dat herhaalde zich dan. Zo zou ik wel kunnen zeggen dat het wat eenvoudig is.

Ik loop denk ik gewoon tegen de setting aan die mij minder pakt. Jungle en geel, bruine groene tinten tinten. Wat HLL aansprak voor mij was de rauwe WW2 setting met afwisseling qua landschappen. De wapens klinken ook veel beter, en zijn de kleuren prettiger.

Een ander vind deze Jungle setup juist geweldig.
Die gele tinten zijn ook niet mijn favoriet. Stoor mij er juist enorm aan :X

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Voor dit soort massale Unreal Engine 5 games met 100 spelers heb je wel een dikke cpu nodig.

Ik merkte voor het eerst echt heel duidelijk dat een 3700x een hele grote bottleneck is. Nu is het nog de vraag wat er nog voor optimalisatie gedaan kan worden.

Als ik het vergelijk met Gray Zone Warfare (hier is ook sprake van een cpu bottleneck) dan liep de Hell Let Loose Vietnam open beta echt dramatisch met hele forse dalen in gpu usage.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2026 13:18 ]

• Terranova
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:17:
Voor dit soort massale Unreal Engine 5 games met 100 spelers heb je wel een dikke cpu nodig.

Ik merkte voor het eerst echt heel duidelijk dat een 3700x een hele grote bottleneck is. Nu is het nog de vraag wat er nog voor optimalisatie gedaan kan worden.

Als ik het vergelijk met Gray Zone Warfare (hier is ook sprake van een cpu bottleneck) dan liep de Hell Let Loose Vietnam open beta echt dramatisch met hele forse dalen in gpu usage.
De 3700x(5600x is min spec) is dan ook onder de minimum specs, dus dat ie uberhaupt draaide was is al een wonder dan

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Terranova schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:20:
[...]

De 3700x(5600x is min spec) is dan ook onder de minimum specs, dus dat ie uberhaupt draaide was is al een wonder dan
Een wonder is het niet echt. Er is geen sprake van een echte hardware (zoals het ontbreken van een instructieset oid) beperking waardoor het (UE5 games) niet zou draaien. Ik denk dat het met een 5600x echt niet zoveel beter zal zijn, zeker omdat het een 6 core is.

Logisch dat het beroerd draait is het wel omdat hier volgens mij veel meer (dynamisch) gebeurd dan in een Gray Zone Warfare. En het is de vraag hoeveel er nog geoptimaliseerd kan.

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2026 13:43 ]

• Terranova
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:37:
[...]

Een wonder is het niet echt. Er is geen sprake van een echte hardware (zoals het ontbreken van een instructieset oid) beperking waardoor het (UE5 games) niet zou draaien. Ik denk dat het met een 5600x echt niet zoveel beter zal zijn, zeker omdat het een 6 core is.

Logisch dat het beroerd draait is het wel omdat hier volgens mij veel meer (dynamisch) gebeurd dan in een Gray Zone Warfare. En het is de vraag hoeveel er nog geoptimaliseerd kan.
Nou ik heb toevallig de 5600x, bij mij draaide alles heel soepel op high settings, ondanks de lage FPS. Mijn GPU(6700xt) was ook niet super veel hoger dan min specs. Maar ik heb denk ik dan geluk gehad of ik let gewoon niet te veel op fps zolang het meer soepel draait.

Heb zelf 0 stutters, flickering of wat dan ook gehad. Ondanks maar een 60 fps gemiddelde

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Terranova schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:48:
[...]

Nou ik heb toevallig de 5600x, bij mij draaide alles heel soepel op high settings, ondanks de lage FPS. Mijn GPU(6700xt) was ook niet super veel hoger dan min specs. Maar ik heb denk ik dan geluk gehad of ik let gewoon niet te veel op fps zolang het meer soepel draait.

Heb zelf 0 stutters, flickering of wat dan ook gehad. Ondanks maar een 60 fps gemiddelde
Dat vind ik bijzonder.

Ik heb met een 6800XT gespeeld, met 32gb ram. Stutters heb ik ook niet echt opgemerkt.

Kijk eens naar je GPU usage (grafiek) met de Radeon overlay en/of monitoren met GPU-Z. En vergelijk het eens na een match in een volle server en een lege server. Lege server heb ik 97% usage, volle server daalt het regelmatig tot zeer laag.

Ik heb op 1440p high gespeeld met low AA.

Tussen een 3700x en 5600x is het verschil nooit zo groot dat het een cpu bottleneck weg neemt in deze game.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2026 14:58 ]

• Terranova
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:59:
[...]

Dat vind ik bijzonder.

Ik heb met een 6800XT gespeeld, met 32gb ram. Stutters heb ik ook niet echt opgemerkt.

Kijk eens naar je GPU usage (grafiek) met de Radeon overlay en/of monitoren met GPU-Z. En vergelijk het eens na een match in een volle server en een lege server. Lege server heb ik 97% usage, volle server daalt het regelmatig tot zeer laag.

Ik heb op 1440p high gespeeld met low AA.

Tussen een 3700x en 5600x is het verschil nooit zo groot dat het een cpu bottleneck weg neemt in deze game.
UserBenchmark: AMD Ryzen 5 5600X vs 7 3700X

Het scheelt toch genoeg denk ik. De 5600x is vooral een goeie kaart als het gaat on single threaded. Blijkbaar is dat dus ook wel een ding in HLL. En ook bij counterstrike, scheelt gewoon bijna 100 fps

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Terranova schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:11:
[...]

UserBenchmark: AMD Ryzen 5 5600X vs 7 3700X

Het scheelt toch genoeg denk ik. De 5600x is vooral een goeie kaart als het gaat on single threaded. Blijkbaar is dat dus ook wel een ding in HLL. En ook bij counterstrike, scheelt gewoon bijna 100 fps
Userbenchmark staat volgens mij bekend als een site met weinig waarde. Hll is single treaded, Hll Vietnam is meer multithreaded. We zien het dadelijk hopenlijk als de game professioneel getest wordt wel.

En probeer eens wat ik aangaf.

• Terranova
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:03:
[...]

Userbenchmark staat volgens mij bekend als een site met weinig waarde. Hll is single treaded, Hll Vietnam is meer multithreaded. We zien het dadelijk hopenlijk als de game professioneel getest wordt wel.

En probeer eens wat ik aangaf.
Het was ook maar het 1e voorbeeld wat ik deelde. De 5600x staat er iig om bekend dat ie juist beter is in bepaalde games. Dat zou ook goed aansluiten bij wat we ervaren. Maar de beta is over toch, dus ik kan sowieso niet proberen wat je aangaf.

• HugoBoss1985
  • Nu online

HugoBoss1985

Xenotech

Terranova schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:00:
[...]

Het was ook maar het 1e voorbeeld wat ik deelde. De 5600x staat er iig om bekend dat ie juist beter is in bepaalde games. Dat zou ook goed aansluiten bij wat we ervaren. Maar de beta is over toch, dus ik kan sowieso niet proberen wat je aangaf.
Ik kon vanmiddag nog een lege server in en zag een enorm verschil in gpu usage en stabiliteit daarvan. En ja, de 5600x is sneller maar een groot verschil is er niet en in dit geval maak je mij niet wijs dat het geen bottleneck is icm een 6700xt in deze beta. We zullen met perfomance reviews zien hoe cpu's het doen in de full release. Dit draaide qua cpu in ieder geval dramatisch waar een BF6 prima draait.

[ Voor 29% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2026 17:29 ]

• InSanex

InSanex

serenity now!

Release is inmiddels uitgesteld tot 13 Augustus (valt op een donderdag gelukkig )

https://www.reddit.com/r/HellLetLooseVietnam/comments/1tuvtxl/statement_on_delay_of_hell_let_loose_vietnam/

Het weer in Halfweg

• JessetjeNL
Denk de enige juiste keuze, veel klachten geregend en meer negatieve dan postieve ervaringen vernomen.

Liever nog even wat extra tijd nemen, finetunen en optimaliseren ipv een game wat voor vele niet fatsoenlijk te spelen valt, echter twijfel ik wel of deze 8 weken extra tijd het geen gaan brengen wat we hopen...

Afwachten maar, in iedergeval kan het alleen maar beter worden! ;)

• Stef.NL
Volgens mij wordt het tijd voor een los Hell Let Loose Vietnam topic. Iemand zin en tijd om die te maken?

Voor OG Hell Let Loose is vandaag Update 20 uitgekomen. Met deze nieuwe update worden de Canadese troepen toegevoegd aan het spel en komt er een nieuwe D-Day map: Juno Beach. Zie voor meer info: Blog - Update 20 Changelog | Juno Beach, Canadians & Armor Changes | Hell Let Loose

Hopelijk blijven ze ook na de release van HLL Vietnam nieuwe content ontwikkelen voor het originele HLL. Persoonlijk spreekt de setting van Vietnam mij een stuk minder aan dus ik denk niet dat ik snel zal overstappen.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)