WK 2026: Scoor de beste deals! Stel jouw winnende opstelling samen met behulp van ons advies.

[Multi] Hell Let Loose

Pagina: 1 ... 16 17 Laatste
Acties:

• ScreamGT
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-06 12:33

ScreamGT

joejoe

Ondertussen wel gelukt met de registratie.

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:54
Hoe bevalt het?

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Geen idee, beta gaat vanaf vandaag live. Ik zit nu net in Parijs een weekendje :+ Beta stopt Maandag de 27e…

Ryzen 7800X3D - MSI RTX 5080 OC Ventus - MSI B650 WiFi Gaming Plus - 64GB Corsair DDR5 - 2TB SSD - 34” Red Eagle IIyama - Fractal North XL

• Lex92
  • Laatst online: 17:05
Mocht er iemand een key hebben maar niet kunnen spelen dan houd ik me aanbevolen 😁

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16:13

InSanex

serenity now!

Groot was mijn vreugde met de beta key. Maar de continue motion blur (ze werke eraan) maakt het echt lastig.

Het weer in Halfweg

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

InSanex schreef op vrijdag 24 april 2026 @ 19:35:
Groot was mijn vreugde met de beta key. Maar de continue motion blur (ze werke eraan) maakt het echt lastig.
Wat bedoel je hier precies mee? Kan je motion blur niet uitzetten?

Ik vraag mij oprecht af wie er anno 2026 nog gebruik van maakt. Laat het gewoon weg?

• InSanex

InSanex

serenity now!

ScreamGT schreef op zaterdag 25 april 2026 @ 09:39:
[...]

Wat bedoel je hier precies mee? Kan je motion blur niet uitzetten?

Ik vraag mij oprecht af wie er anno 2026 nog gebruik van maakt. Laat het gewoon weg?
Nee, motion blur is niet uit te zetten op dit moment. Het lijikt alsof er iemand een pot vaseline op je beeldscherm gesmeerd heeft. Ook zijn er enorme FPS drops waar iedereen last van heeft.
Tuurlijk, het is beta, maar ik vond het meer Alpha.

Het weer in Halfweg

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 14:23
Heb de bèta twee x twee uur gespeeld maar door de grote hoeveelheid motion blur en slechte shadow highlight balans speelde het gewoon niet lekker en kreeg er ook hoofdpijn van.

Paar dingen die mij opvielen tijdens het spelen:
- game voelt sneller
- moeilijk enemies te spotten door vele vegetatie
- gunplay voelt nog niet lekker
- tanks minder grote invloed op game verloop
- loadout samenstellen gaat op gewicht

Het is opzich een leuke basis om op voort te bouwen er zit wel potentie in. De live map is vet maar zorgt voor flinke framedrops.

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 16:08
rickhaha schreef op zondag 26 april 2026 @ 13:00:

- moeilijk enemies te spotten door vele vegetatie
Is dat een nadeel voor je?kan niet wachten eerlijk gezegd zie er naar uit

• rickhaha
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-06 14:23
bie100 schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 08:09:
[...]

Is dat een nadeel voor je?kan niet wachten eerlijk gezegd zie er naar uit
Een nadeel is het niet direct te noemen ik denk dat dat vooral een kwestie van wennen is. Grootste Nadeel op dit vlak was dat schoten dichtbij en verweg het zelfde volume hadden. Soms zat ik letterlijk naast een enemy tussen de plantjes te schieten zonder van elkaar te weten dat je naast elkaar zat.

• Graft
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 04-06 21:28
rickhaha schreef op dinsdag 28 april 2026 @ 10:35:
[...]

Een nadeel is het niet direct te noemen ik denk dat dat vooral een kwestie van wennen is. Grootste Nadeel op dit vlak was dat schoten dichtbij en verweg het zelfde volume hadden. Soms zat ik letterlijk naast een enemy tussen de plantjes te schieten zonder van elkaar te weten dat je naast elkaar zat.
Dit hoorde ik ook al terug van diverse streamers. Lijkt me cruciaal om op te lossen voor de speelbaarheid. Bij HLL OG me nooit aan gestoord, dus zal wel goed komen.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

18 juni komt het spel blijkbaar uit.

Ik heb de beta niet kunnen spelen, maar het was volgens mij nog niet heel best? Toch?

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:57

HugoBoss1985

Xenotech

Nog een uurtje dan begint de open beta van HLL: Vietnam op Steam! Ik ben heel benieuwd :)

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 29-05-2026 10:02 ]

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ik ben ook heel benieuwd! Ik heb de closed beta helaas niet kunnen spelen. Hoop oprecht dat het in de tussentijd is opgepoetst.

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:38
Ongeveer 2 uurtjes nu gespeeld, in het begin echt even inkomen vooral omdat het veel meer jungle en drukte is dan in de normale HLL.

Na een paar enemies gekilld te hebben begin je het spel weer beter te begrijpen en is het vaak een tactiek zoeken om achter de enemies te kunnen komen.

Zat in een leuke match met over en weer gecap, echter geven we het compleet uit handen in de laatste 10 minuten. Zaten letterlijk 1 seconden van overwinning af en toch had de enemy ons helemaal terug gedrongen. Wat je wel al merkt is dat de squad leader rol niet goed op wordt gepakt, dat is wel jammer want daardoor is het extreem veel lopen.

Nu rustig verder met de playtest, ben benieuwd hoe de game zich verder gaat ontwikkelen en welke leuke maps we nog mogen gaan verwachten.

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

Ik vind het niks. :( En daar baal ik wel een beetje van na 900+ HLL uurtjes.

De setting sprak mij al niet heel erg aan. Maar na 2 uur te hebben gespeeld is dit ook wel bevestigd. Verder vind ik de graphics erg gloomy en vaag overkomen. Je ziet witte pixels in de verste verte lopen (dus enemies, ver ver bij je vandaan). Je ziet ook eerder een stap terug qua graphics dan vooruit. Het schieten voelt meh en het geluid is ver onder het niveau van HLL.

• InSanex

InSanex

serenity now!

Het kan mij ook niet pakken, voelt nog erg buggy en qua graphics te vaag allemaal. Vermoed dat er weer vaal aan moet gebeuren na de release en dat is een hele zwakke kant van deze studio. Voorlopig laat ik hem gaan.

Het weer in Halfweg

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 20:07

RoyK

Hobby tekenaar

Ik heb samen met onze vaste ploeg HLL spelers deze avond een 1,5 uur gepakt. Gemengde reacties. De één vind het geweldig, ik ben er minder weg van. Ik snap dat het Vietnam is, en de setting uiteraard jungle. Maar ik loop 80% van de tijd door bosjes heen. Ik kreeg er wat irritatie van ofzo, kan mijn vinger er niet op krijgen. Geluiden van de wapens ook dof, en niet helder. Not impressed!

Mijn portfolio op Instagram

• sikkwittet
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 04-06 10:07
RoyK schreef op vrijdag 29 mei 2026 @ 21:27:
Ik heb samen met onze vaste ploeg HLL spelers deze avond een 1,5 uur gepakt. Gemengde reacties. De één vind het geweldig, ik ben er minder weg van. Ik snap dat het Vietnam is, en de setting uiteraard jungle. Maar ik loop 80% van de tijd door bosjes heen. Ik kreeg er wat irritatie van ofzo, kan mijn vinger er niet op krijgen. Geluiden van de wapens ook dof, en niet helder. Not impressed!
ik zeg dit zonder de playtest te doen, want ik zal deze game echt helemaal laten links liggen....maar het is gewoon niet af...en leeg. Net zoals dit jaren het geval was bij de originele hll.

• RoyK
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 04-06 20:07

RoyK

Hobby tekenaar

Hoewel er bugs waren waar ik tegenaan liep zoals keybinds die maar niet opgeslagen werden en onzichtbare muurtjes, leek het op zich Okay te lopen. Mijn computer had wel moeite met de grote wereld.

Het is van deze tijden dat ontwikkelaars games lanceren die eigenlijk nog langer tijd nodig hebben. Ik vond de wereld niet leeg, maar uiteraard begroeid. Er zat niets veel variatie in de map. Dezelfde huisjes, hier en daar een treinwagon met props, maar dat herhaalde zich dan. Zo zou ik wel kunnen zeggen dat het wat eenvoudig is.

Ik loop denk ik gewoon tegen de setting aan die mij minder pakt. Jungle en geel, bruine groene tinten tinten. Wat HLL aansprak voor mij was de rauwe WW2 setting met afwisseling qua landschappen. De wapens klinken ook veel beter, en zijn de kleuren prettiger.

Een ander vind deze Jungle setup juist geweldig.

Mijn portfolio op Instagram

• ScreamGT

ScreamGT

joejoe

RoyK schreef op zaterdag 30 mei 2026 @ 12:46:
Hoewel er bugs waren waar ik tegenaan liep zoals keybinds die maar niet opgeslagen werden en onzichtbare muurtjes, leek het op zich Okay te lopen. Mijn computer had wel moeite met de grote wereld.

Het is van deze tijden dat ontwikkelaars games lanceren die eigenlijk nog langer tijd nodig hebben. Ik vond de wereld niet leeg, maar uiteraard begroeid. Er zat niets veel variatie in de map. Dezelfde huisjes, hier en daar een treinwagon met props, maar dat herhaalde zich dan. Zo zou ik wel kunnen zeggen dat het wat eenvoudig is.

Ik loop denk ik gewoon tegen de setting aan die mij minder pakt. Jungle en geel, bruine groene tinten tinten. Wat HLL aansprak voor mij was de rauwe WW2 setting met afwisseling qua landschappen. De wapens klinken ook veel beter, en zijn de kleuren prettiger.

Een ander vind deze Jungle setup juist geweldig.
Die gele tinten zijn ook niet mijn favoriet. Stoor mij er juist enorm aan :X

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Voor dit soort massale Unreal Engine 5 games met 100 spelers heb je wel een dikke cpu nodig.

Ik merkte voor het eerst echt heel duidelijk dat een 3700x een hele grote bottleneck is. Nu is het nog de vraag wat er nog voor optimalisatie gedaan kan worden.

Als ik het vergelijk met Gray Zone Warfare (hier is ook sprake van een cpu bottleneck) dan liep de Hell Let Loose Vietnam open beta echt dramatisch met hele forse dalen in gpu usage.

[ Voor 6% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2026 13:18 ]

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-06 20:46
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:17:
Voor dit soort massale Unreal Engine 5 games met 100 spelers heb je wel een dikke cpu nodig.

Ik merkte voor het eerst echt heel duidelijk dat een 3700x een hele grote bottleneck is. Nu is het nog de vraag wat er nog voor optimalisatie gedaan kan worden.

Als ik het vergelijk met Gray Zone Warfare (hier is ook sprake van een cpu bottleneck) dan liep de Hell Let Loose Vietnam open beta echt dramatisch met hele forse dalen in gpu usage.
De 3700x(5600x is min spec) is dan ook onder de minimum specs, dus dat ie uberhaupt draaide was is al een wonder dan

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Terranova schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:20:
[...]

De 3700x(5600x is min spec) is dan ook onder de minimum specs, dus dat ie uberhaupt draaide was is al een wonder dan
Een wonder is het niet echt. Er is geen sprake van een echte hardware (zoals het ontbreken van een instructieset oid) beperking waardoor het (UE5 games) niet zou draaien. Ik denk dat het met een 5600x echt niet zoveel beter zal zijn, zeker omdat het een 6 core is.

Logisch dat het beroerd draait is het wel omdat hier volgens mij veel meer (dynamisch) gebeurd dan in een Gray Zone Warfare. En het is de vraag hoeveel er nog geoptimaliseerd kan.

[ Voor 16% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2026 13:43 ]

• Terranova
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:37:
[...]

Een wonder is het niet echt. Er is geen sprake van een echte hardware (zoals het ontbreken van een instructieset oid) beperking waardoor het (UE5 games) niet zou draaien. Ik denk dat het met een 5600x echt niet zoveel beter zal zijn, zeker omdat het een 6 core is.

Logisch dat het beroerd draait is het wel omdat hier volgens mij veel meer (dynamisch) gebeurd dan in een Gray Zone Warfare. En het is de vraag hoeveel er nog geoptimaliseerd kan.
Nou ik heb toevallig de 5600x, bij mij draaide alles heel soepel op high settings, ondanks de lage FPS. Mijn GPU(6700xt) was ook niet super veel hoger dan min specs. Maar ik heb denk ik dan geluk gehad of ik let gewoon niet te veel op fps zolang het meer soepel draait.

Heb zelf 0 stutters, flickering of wat dan ook gehad. Ondanks maar een 60 fps gemiddelde

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Terranova schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:48:
[...]

Nou ik heb toevallig de 5600x, bij mij draaide alles heel soepel op high settings, ondanks de lage FPS. Mijn GPU(6700xt) was ook niet super veel hoger dan min specs. Maar ik heb denk ik dan geluk gehad of ik let gewoon niet te veel op fps zolang het meer soepel draait.

Heb zelf 0 stutters, flickering of wat dan ook gehad. Ondanks maar een 60 fps gemiddelde
Dat vind ik bijzonder.

Ik heb met een 6800XT gespeeld, met 32gb ram. Stutters heb ik ook niet echt opgemerkt.

Kijk eens naar je GPU usage (grafiek) met de Radeon overlay en/of monitoren met GPU-Z. En vergelijk het eens na een match in een volle server en een lege server. Lege server heb ik 97% usage, volle server daalt het regelmatig tot zeer laag.

Ik heb op 1440p high gespeeld met low AA.

Tussen een 3700x en 5600x is het verschil nooit zo groot dat het een cpu bottleneck weg neemt in deze game.

[ Voor 8% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2026 14:58 ]

• Terranova
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 13:59:
[...]

Dat vind ik bijzonder.

Ik heb met een 6800XT gespeeld, met 32gb ram. Stutters heb ik ook niet echt opgemerkt.

Kijk eens naar je GPU usage (grafiek) met de Radeon overlay en/of monitoren met GPU-Z. En vergelijk het eens na een match in een volle server en een lege server. Lege server heb ik 97% usage, volle server daalt het regelmatig tot zeer laag.

Ik heb op 1440p high gespeeld met low AA.

Tussen een 3700x en 5600x is het verschil nooit zo groot dat het een cpu bottleneck weg neemt in deze game.
UserBenchmark: AMD Ryzen 5 5600X vs 7 3700X

Het scheelt toch genoeg denk ik. De 5600x is vooral een goeie kaart als het gaat on single threaded. Blijkbaar is dat dus ook wel een ding in HLL. En ook bij counterstrike, scheelt gewoon bijna 100 fps

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Terranova schreef op maandag 1 juni 2026 @ 15:11:
[...]

UserBenchmark: AMD Ryzen 5 5600X vs 7 3700X

Het scheelt toch genoeg denk ik. De 5600x is vooral een goeie kaart als het gaat on single threaded. Blijkbaar is dat dus ook wel een ding in HLL. En ook bij counterstrike, scheelt gewoon bijna 100 fps
Userbenchmark staat volgens mij bekend als een site met weinig waarde. Hll is single treaded, Hll Vietnam is meer multithreaded. We zien het dadelijk hopenlijk als de game professioneel getest wordt wel.

En probeer eens wat ik aangaf.

• Terranova
HugoBoss1985 schreef op maandag 1 juni 2026 @ 16:03:
[...]

Userbenchmark staat volgens mij bekend als een site met weinig waarde. Hll is single treaded, Hll Vietnam is meer multithreaded. We zien het dadelijk hopenlijk als de game professioneel getest wordt wel.

En probeer eens wat ik aangaf.
Het was ook maar het 1e voorbeeld wat ik deelde. De 5600x staat er iig om bekend dat ie juist beter is in bepaalde games. Dat zou ook goed aansluiten bij wat we ervaren. Maar de beta is over toch, dus ik kan sowieso niet proberen wat je aangaf.

• HugoBoss1985

HugoBoss1985

Xenotech

Terranova schreef op maandag 1 juni 2026 @ 17:00:
[...]

Het was ook maar het 1e voorbeeld wat ik deelde. De 5600x staat er iig om bekend dat ie juist beter is in bepaalde games. Dat zou ook goed aansluiten bij wat we ervaren. Maar de beta is over toch, dus ik kan sowieso niet proberen wat je aangaf.
Ik kon vanmiddag nog een lege server in en zag een enorm verschil in gpu usage en stabiliteit daarvan. En ja, de 5600x is sneller maar een groot verschil is er niet en in dit geval maak je mij niet wijs dat het geen bottleneck is icm een 6700xt in deze beta. We zullen met perfomance reviews zien hoe cpu's het doen in de full release. Dit draaide qua cpu in ieder geval dramatisch waar een BF6 prima draait.

[ Voor 29% gewijzigd door HugoBoss1985 op 01-06-2026 17:29 ]

• InSanex

InSanex

serenity now!

Release is inmiddels uitgesteld tot 13 Augustus (valt op een donderdag gelukkig )

https://www.reddit.com/r/HellLetLooseVietnam/comments/1tuvtxl/statement_on_delay_of_hell_let_loose_vietnam/

Het weer in Halfweg

• JessetjeNL
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 12:38
Denk de enige juiste keuze, veel klachten geregend en meer negatieve dan postieve ervaringen vernomen.

Liever nog even wat extra tijd nemen, finetunen en optimaliseren ipv een game wat voor vele niet fatsoenlijk te spelen valt, echter twijfel ik wel of deze 8 weken extra tijd het geen gaan brengen wat we hopen...

Afwachten maar, in iedergeval kan het alleen maar beter worden! ;)

• Stef.NL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 13:51
Volgens mij wordt het tijd voor een los Hell Let Loose Vietnam topic. Iemand zin en tijd om die te maken?

Voor OG Hell Let Loose is vandaag Update 20 uitgekomen. Met deze nieuwe update worden de Canadese troepen toegevoegd aan het spel en komt er een nieuwe D-Day map: Juno Beach. Zie voor meer info: Blog - Update 20 Changelog | Juno Beach, Canadians & Armor Changes | Hell Let Loose

Hopelijk blijven ze ook na de release van HLL Vietnam nieuwe content ontwikkelen voor het originele HLL. Persoonlijk spreekt de setting van Vietnam mij een stuk minder aan dus ik denk niet dat ik snel zal overstappen.
Pagina: 1 ... 16 17 Laatste

Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)