[Multi] Hell Let Loose

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Free weekend heeft mij helemaal verkocht en heb het gelijk ook maar aangeschaft.
Een beetje k*twerk om bij het joinen van een server in een ietwat toffe squad terecht te komen (met mic, en ook effectief luisteren naar de team lead) en zelf als squad lead spelen is soms gewoon echt bagger omdat command channel altijd te druk is - dan zit je squad 50 keer om orders te vragen en hoor je ze simpelweg niet omdat er zo'n kneus om de 5 seconden zit te roepen "armor on Dog Observe" - Ja jong we weten het, houdt je marker up to date en zwijg voor de rest.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21:42

Coldbullet

ps4: Coldbullet_NL

Tokkes schreef op zaterdag 2 november 2019 @ 23:54:
Free weekend heeft mij helemaal verkocht en heb het gelijk ook maar aangeschaft.
Een beetje k*twerk om bij het joinen van een server in een ietwat toffe squad terecht te komen (met mic, en ook effectief luisteren naar de team lead) en zelf als squad lead spelen is soms gewoon echt bagger omdat command channel altijd te druk is - dan zit je squad 50 keer om orders te vragen en hoor je ze simpelweg niet omdat er zo'n kneus om de 5 seconden zit te roepen "armor on Dog Observe" - Ja jong we weten het, houdt je marker up to date en zwijg voor de rest.
Je kan mij op discord joinen we zijn met paar nederlanders die altijd samen gaan in squad en teamplay aardig hoog houden/hebben pb me maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Coldbullet schreef op zondag 3 november 2019 @ 09:22:
[...]

Je kan mij op discord joinen we zijn met paar nederlanders die altijd samen gaan in squad en teamplay aardig hoog houden/hebben pb me maar
Ik doe niet aan Discord en ik snap niet waarom het in de game-wereld nog steeds een ding is om zo'n gigantische memory hogger te gebruiken ;)
Hun privacy policy is gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend, geen E2EE (enkel HTTPS) en ze gebruiken het oh zo vreselijke Electron framework.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Tokkes schreef op zondag 3 november 2019 @ 16:22:
[...]

Ik doe niet aan Discord en ik snap niet waarom het in de game-wereld nog steeds een ding is om zo'n gigantische memory hogger te gebruiken ;)
Hun privacy policy is gewoon kwalitatief uitermate teleurstellend, geen E2EE (enkel HTTPS) en ze gebruiken het oh zo vreselijke Electron framework.
Gewoon gebruikt iedereen, voorheen was het teamspeak.. is disc stukke gebruiksvriendelijker en gratis ( gratis heeft ook zo zn prijs) Mja wat willen ze met die gegevens? Weinig persoons gegevend erin..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-06 23:33
- Lijkt me tof spel!
- Iemand zei hier iets over crossplay, maar daar kan ik niks van terugvinden.
- Kan niet meespelen want heb geen game-pc
- Toch lijkt het me een tof spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Hield het al een tijdje in de gaten en nu ook maar gekocht. Heerlijk! Ik heb wel een WW2 shooter gemist de laatste jaren (BF5 is geen WW2 IMO). Vannacht met een stel Amerikanen gespeeld omdat de EU servers leeg liepen, super vriendelijk. Hielpen mij door m’n eerste potje als squad leader heen, flinke dosis humor ook.

Ik ben nog steeds af en toe bang dat ik een friendly afschiet omdat die tags nog wel eens laat in beeld komen. Krijg jij als de “team killer” ook te zien dat je een friendly hebt neergeschoten? Ik heb wel gezien dat als je geteamkilled wordt, dat ook in beeld staat. Mocht het zo zijn dat je het als “uitvoerende partij” ook krijgt te zien (“You killed a friendly” ofzo)... Dan zit ik tot dusver nog veilig :P. Heb het nog niet gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:31:
Hield het al een tijdje in de gaten en nu ook maar gekocht. Heerlijk! Ik heb wel een WW2 shooter gemist de laatste jaren (BF5 is geen WW2 IMO). Vannacht met een stel Amerikanen gespeeld omdat de EU servers leeg liepen, super vriendelijk. Hielpen mij door m’n eerste potje als squad leader heen, flinke dosis humor ook.

Ik ben nog steeds af en toe bang dat ik een friendly afschiet omdat die tags nog wel eens laat in beeld komen. Krijg jij als de “team killer” ook te zien dat je een friendly hebt neergeschoten? Ik heb wel gezien dat als je geteamkilled wordt, dat ook in beeld staat. Mocht het zo zijn dat je het als “uitvoerende partij” ook krijgt te zien (“You killed a friendly” ofzo)... Dan zit ik tot dusver nog veilig :P. Heb het nog niet gezien.
Je krijgt zelf inderdaad ook in beeld als je een TK maakt.

In de opties kan je de afstand van de tags aanpassen overigens tot 500 meter (zo uit mijn hoofd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welja
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-06 16:28
Ik heb het spel vorige week gekocht en ik vind het echt fantastisch! Ik heb sommige locaties vroeger ook bezocht (mijn vader was soldaat dus verplichte kost op vakanties in frankrijk) en het voelt 'echt' aan.
Aangezien mijn reactievermogen wat aan het inzakken is, is dit ook de ideale shooter voor mij, het gaat hier immers meer om tactiek en geen twitch handjes :)

Er zijn wel een paar dingen die beter kunnen (grafisch, vind het soms erg mistig en wat quality of life dingen zoals als iemand voice gebruikt dat je de team naam erbij ziet), maar wie weet gebeurd dat ook, het is immers een early access game.

Helaas zijn er toch aardig wat mensen die geen mic hebben of niet communiceren, ik ga dan vaak naar een ander team en als dat niet helpt maar een andere server. Die serverbrowser mag ook wel wat sneller trouwens.
Als er een nederlandse discord voor Hell let Loose is hou ik me dus aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Welja schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 09:35:
Ik heb het spel vorige week gekocht en ik vind het echt fantastisch! Ik heb sommige locaties vroeger ook bezocht (mijn vader was soldaat dus verplichte kost op vakanties in frankrijk) en het voelt 'echt' aan.
Aangezien mijn reactievermogen wat aan het inzakken is, is dit ook de ideale shooter voor mij, het gaat hier immers meer om tactiek en geen twitch handjes :)

Er zijn wel een paar dingen die beter kunnen (grafisch, vind het soms erg mistig en wat quality of life dingen zoals als iemand voice gebruikt dat je de team naam erbij ziet), maar wie weet gebeurd dat ook, het is immers een early access game.

Helaas zijn er toch aardig wat mensen die geen mic hebben of niet communiceren, ik ga dan vaak naar een ander team en als dat niet helpt maar een andere server. Die serverbrowser mag ook wel wat sneller trouwens.
Wij hebben nederlandse disc. Pb me maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
Geen verrassing. Leg de game-maps maar eens over Google maps ;)
Achja. Grafisch boeit het mij niet zoveel, en ik heb liever dat ze in het huidige EA-stadium hun mechanics en de rest in orde brengen en later aan de graphics werken. Het ziet er niet eens slecht uit, maar het is inderdaad ook geen hoogvlieger.

Dat van de mist lijkt mij gewoon by design te zijn. Het zorgt voor wat meer spanning en gezien de locatie van Foy bijvoorbeeld is zo'n dikke mist echt wel realistisch. Zuigt je net wat meer in het spel vind ik dan weer, maar het is inderdaad verdomme frustrerend dat je geen bal ziet erdoor.

Qua voice - als een squad lead praat (in command, squad of nearby channel) staat er een minuscuul klein lettertje bij zijn naam (A B C D E F ....) dat de squad aangeeft. Ergens fijn dat je zo kan herkennen dat het een squad lead is (in Nearby), in Squad channel is het meteen duidelijk dat je SL aan het praten is, en voor command is dat ook fijn als de desbetreffende SL niet begint met "Command this is Able" of "Able for Command".
In Nearby is het misschien inderdaad wenselijk om ook zo'n soort indicator te hebben (want je wil uiteraard geen 20 squads aflopen in het score venster) maar kritiek zou ik het niet noemen.
Dit is inderdaad ook een pijnpunt voor mij en is volgens mij te wijten aan de influx aan new players (ja, waaronder ikzelf) die na het Free Weekend de game hebben aangeschaft en teveel BF of CoD gewoon zijn. Dat volk past zich ofwel aan ofwel geven ze op, maar blijven doen ze niet als ze niet aanpassen.

Ik moet altijd zo hard zuchten als ik alle squads weer eens allemaal tegelijk naar het cirkeltje zie pushen, blijkbaar niet wetende dat er een totale oppervlakte van 400x400 meter (2x2 squares op de map) is om 'over te nemen' per sector.
Ook inderdaad het gebrek aan communicatie soms...
Kijk, ik kan het begrijpen dat je kids in bed liggen en dat je geen mic kan gebruiken... maar in godsnaam speel dan wat anders en houdt HLL tot wanneer je wel een geapprecieerd lid van een squad kan zijn.
Waar ik totaal niet aan uit kan is volk dat in Squad channel gewoon muisstil blijft maar dan wel in het lang en breed zitten te praten in Nearby channel.

Ik wil zo als Squad Leader mijn squad wel eens locken. Mensen die erin willen mogen dat dan requesten en ik nodig hem/haar dan uit, meestal zijn zo'n requesters volk dat op zoek is naar een actieve squad met communcatie want de solo'ers doen daar de moeite niet voor.
En als het niet kan krijg je een schopje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asateo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04 10:07
Net ook aangeschaft.

Ik erger me nu al aan mensen die niet in team willen werken.

Verder prima game en ziet er goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
Asateo schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 17:21:
Net ook aangeschaft.

Ik erger me nu al aan mensen die niet in team willen werken.

Verder prima game en ziet er goed uit.
De recente update geeft je de mogelijkheid 'commendations' te geven na een match. Doen dus, als je goeie teamspelers hebt gehad! Zo filtert dat probleem zichzelf er wel uit.

[ Voor 5% gewijzigd door Tokkes op 10-11-2019 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:07
Misschien word ik al wat oud maar ik heb deze game dit weekend voor het eerst gespeeld en werd vrijwel altijd uitgeschakeld door tegenstanders die ik niet eens gezien had.
Speelde samen met een vriend (die naast me zat) en we zaten beide in hetzelfde squad waar we probeerden mee te doen.

Ik zie al dat ik me ook maar een keer moet melden via Discord maar vraag me toch af of ik de learning curve overleef?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

Dat had ik ook toen ik begon. Maar dit is nu een stuk minder geworden na wat vaker spelen.

De truuk is zelf zo min mogelijk onnodig te bewegen. Als je volledig stil staat dan blend je beter in de omgeving en kunnen tegenstanders je niet snel spotten. Pas als je beweegt spring je eruit tegenover de omgeving en kunnen tegenstanders je sneller uitschakelen.

Ik heb zelfs vaak meegemaakt dat er tegenstanders pal langs mij heenliepen en mij niet zagen, puur omdat ik geen vin verroer.

Het beste is eerst rustig de omgeving te scannen en daar je tijd voor te nemen en op te letten op eventuele beweging. Pas als het rustig is je verplaatsen, liefst langs bosjes en hekken. Niet lopen over velden en vlaktes. Blijf ook vaak tijdens het verplaatsen stilstaan en kijk naar je omgeving alvorens verder te lopen. Echt in stukjes afstanden afleggen. En ren gebukt. het verschil in snelheid tussen rechtop en gebukt rennen is niet groot.

Ook als je aan het spotten bent, niet compleet omdraaien en constant je wapen heen en weer bewegen, ook dat maakt je beter zichtbaar.

Deze tactiek maakt je minder opvallend.

Wat mij erg geholpen heeft is aan het begin mijzelf niet te snel in de harde strijd te gooien en als een rambo rond te rennen. Het is beter iets meer terug een tactische plek te zoeken, ergens tussen bosjes, bomen etc en daar rustig te gaan liggen en stil goed op te letten op je blikveld.
Je leert dan het herkennen van subtiele verschillen die optreden als er vijanden aan komen. Kleine kleurverschillen, specifieke silhouetten, etc etc. Jij bent dan zelf lastig te herkennen en al diegenen die veel bewegen kan je makkelijk elimineren. Dan leer je ook wat wel en niet werkt om zo min mogelijk gespot te worden. Sommige locatie zijn niet handig omdat je zelf ziet dat je snel de vijand spot en kan afschieten. Dan doe je dat later zelf ook niet zo snel meer.

Dus kwestie van geduld, vaak spelen en leren van je eigen en andermans fouten. De frustratie zet dan zeker om in genoegdoening als je beter mee kan komen.

Tevens is het sneaky tactisch verplaatsen om anderen te verassen uitermate spannend. Zelfs als je weinig vijanden tegenkomt.

[ Voor 35% gewijzigd door Xymox op 10-11-2019 22:29 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tokkes
Xymox schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:12:
Dat had ik ook toen ik begon. Maar dit is nu een stuk minder geworden na wat vaker spelen.

De truuk is zelf zo min mogelijk onnodig te bewegen. Als je volledig stil staat dan blend je beter in de omgeving en kunnen tegenstanders je niet snel spotten. Pas als je beweegt spring je eruit tegenover de omgeving en kunnen tegenstanders je sneller uitschakelen.

Ik heb zelfs vaak meegemaakt dat er tegenstanders pal langs mij heenliepen en mij niet zagen, puur omdat ik geen vin verroer.

Het beste is eerst rustig de omgeving te scannen en daar je tijd voor te nemen en op te letten op eventuele beweging. Pas als het rustig is je verplaatsen, liefst langs bosjes en hekken. Niet lopen over velden en vlaktes. Blijf ook vaak tijdens het verplaatsen stilstaan en kijk naar je omgeving alvorens verder te lopen. Echt in stukjes afstanden afleggen. En ren gebukt. het verschil in snelheid tussen rechtop en gebukt rennen is niet groot.

Ook als je aan het spotten bent, niet compleet omdraaien en constant je wapen heen en weer bewegen, ook dat maakt je beter zichtbaar.

Deze tactiek maakt je minder opvallend.

Wat mij erg geholpen heeft is aan het begin mijzelf niet te snel in de harde strijd te gooien en als een rambo rond te rennen. Het is beter iets meer terug een tactische plek te zoeken, ergens tussen bosjes, bomen etc en daar rustig te gaan liggen en stil goed op te letten op je blikveld.
Je leert dan het herkennen van subtiele verschillen die optreden als er vijanden aan komen. Kleine kleurverschillen, specifieke silhouetten, etc etc. Jij bent dan zelf lastig te herkennen en al diegenen die veel bewegen kan je makkelijk elimineren. Dan leer je ook wat wel en niet werkt om zo min mogelijk gespot te worden. Sommige locatie zijn niet handig omdat je zelf ziet dat je snel de vijand spot en kan afschieten. Dan doe je dat later zelf ook niet zo snel meer.

Dus kwestie van geduld, vaak spelen en leren van je eigen en andermans fouten. De frustratie zet dan zeker om in genoegdoening als je beter mee kan komen.

Tevens is het sneaky tactisch verplaatsen om anderen te verassen uitermate spannend. Zelfs als je weinig vijanden tegenkomt.
Dit^.
Dit is geen "rush in to objective and take out 5 people" voor je zelf het loodje legt. Rustig opduwen, niet alleen chargeren, vragen om smoke support als SL/medics/AR's niet pro-actief cover verlenen. En ofwel hopen dat niet alle units als gekken dat strongpoint proberen binnen te dringen en je suppressive fire support krijgt vanuit je flanken, ofwel zelf die fire support verlenen.

Zat gisteren in een 'construction unit' - SL en ikzelf deden niets anders dan teruglopen (defense op Omaha) , supplies neergooien, garry, nodes neerzetten, ... Zelden eigenlijke actie gezien maar elke resource stond op +32/min, elke sector had fallback points in de vorm van garrisons, er stond een tank gun omringt door sandbags. Mijnen geplaatst en dan met hedgehogs routes zitten afzetten zodat een vijandige tank naar de mijn geleidt werd. Dat op zich ging allemaal wat trager maar we hebben nooit zonder resources gezeten.
De fallback garrisons hebben we nooit gebruikt want het andere team heeft zelfs Dog Green nooit kunnen rood kleuren - zelfs nog niet 50%. O-)

En deze is ook een mooie:
YouTube: Hell Let Loose - Recon Dancing With Enemy Tank
verrast door een tank, en er niets beter op gevonden dan er rondjes om lopen om hem bezig te houden terwijl command een andere tank op ons afstuurde. Ding heeft pakweg 2-3 minuten "stilgestaan" >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 18:04

InSanex

serenity now!

Het is inderdaad geen rush spel, maar soms is het wel even nodig om wat druk te zetten om een punt te pakken. Regelmatig in Omaha dat het team goed positie heeft om het Vierville heen maar het laatste stukje naar het strong point maar niet doorzet.

Maar er is inderdaad een goede basis nodig om offensief te kunnen spelen, met alleen offensief kom je niet ver :)

Het weer in Halfweg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Asateo
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 29-04 10:07
Tokkes schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:13:
[...]

De recente update geeft je de mogelijkheid 'commendations' te geven na een match. Doen dus, als je goeie teamspelers hebt gehad! Zo filtert dat probleem zichzelf er wel uit.
Dat heb ik gemist, maar zal ik zeker doen.
Leader98 schreef op zondag 10 november 2019 @ 21:19:
Misschien word ik al wat oud maar ik heb deze game dit weekend voor het eerst gespeeld en werd vrijwel altijd uitgeschakeld door tegenstanders die ik niet eens gezien had.
Speelde samen met een vriend (die naast me zat) en we zaten beide in hetzelfde squad waar we probeerden mee te doen.

Ik zie al dat ik me ook maar een keer moet melden via Discord maar vraag me toch af of ik de learning curve overleef?
Volkomen hetzelfde verhaal. Mijn KDA is 0.10 ofzo.
Niet spelen zoals ik PUBG speel is de boodschap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djie
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 30-05 09:26
Ben ook begonnen en de tips van Xymox helpen echt enorm. Zo komt de KDA ineens bijna op de 1.00. Een goed samenwerkend squad is wel echt essentieel. Zeker als je in enemy territory moet verplaatsen dat er 1 iemand support fire geeft voor wat druk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _ribbel_
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-01-2024
Als jullie nog een TOP clan zoeken: WTH - Wolves of War
We zijn een internationale clan, opgericht in Nederland. Er spelen dus aardig wat Hollanders mee.
We behoren tot de top (gisteravond nog het 50vs50 event van Team Dixx gewonnen als beste squad), met zeer ervaren spelers en hebben een eigen server die elke dag wel gevuld is.

Ook zijn we erg vriendelijk naar nieuwe spelers. We hebben specialisten op elk gebied die je graag de kneepjes van HLL bij willen brengen!
Dus wil je deel zijn van een uitstekend squad dat goed communiceert en weten wat ze doen, kom een keer langs op de server en speel geheel vrijblijvend mee. Of spreek iemand aan met een WTH tag, die helpen je graag verder.

Je kunt me ook een PM shooten op Steam: (WTH) SkinDeep_

https://wthgaming.eu | Hell Let Loose Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:10

scorpie

Supra Addict

Het lijkt me echt een toffe game, maar ik denk dat mijn situatie er ongeschikt voor is; ik ben tegenwoordig meer een casual gamer die af en toe een half uurtje Battlefield 5 speel en dan weer wat nuttigs probeer te doen met m'n leven. :p

Maar ik houd de game zeker in de gaten, wellicht dat ik em later voor een mooie prijs toch maar aanschaf O-)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkware
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:16
scorpie schreef op dinsdag 19 november 2019 @ 11:02:
...en dan weer wat nuttigs probeer te doen met m'n leven. :p
Beetje plezier beleven in je leven is volgens mij hardstikke nuttig...

Ben sinds kort ook begonnen aan HLL. Geweldig gevoel als je acties samen met je squadmaatjes lukken en je daardoor een verschil weet te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ribbel_
Yep, een goed Squad maakt een heel verschil.
Gisteren weer zo'n enorm intens, over en weer gevecht gehad rond de Chapel. Ze Zjermans hadden een garisson achter een heg en wat supplies, waar we echt met moeite bij kwamen.
Man, wat een gevecht! Puntje van de stoel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thewisbone
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 05-06 15:02
Coldbullet schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 16:27:
[...]

Wij hebben nederlandse disc. Pb me maar
Ja kom bij (ons) en mij en deze man. we hebben al een leuke squad opgebouwd uit Nederlanders met mij als squad leader. respect my orders or you will be shot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coldbullet

Coldbullet

Thewisbone schreef op donderdag 21 november 2019 @ 19:54:
[...]

Ja kom bij (ons) en mij en deze man. we hebben al een leuke squad opgebouwd uit Nederlanders met mij als squad leader. respect my orders or you will be shot.
Zekers te weten whisbone

• _ribbel_
Filmpje van gisteravond. Kun je mooi zien wat een goed squad, goede comms en goed positiespel kan doen. In +/- 15 minuten gewonnen, zonder commander.

WTH squad play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-06 15:06
Gister ook weer een mooi potje gehad.
Random squad, paar engels, een duitser en ik.

Twee á drie squads verdedigen de laatste twee punten van de Amerikanen, zwaar vuurgevecht met de Duitsers.
Wij als squad blijven goed verdedigen, outpost/garrison stond op de juist plek en blijven het vol houden dmv smokes, granaten & teamplay.

Ondertussen zijn onze anders squads bezig met de aanval op de middelste zone... (middelste zone van Hurtgen Forrest..) Op een gegeven moment zijn wij aan de verliezende kant maar weten we toch het tij te keren door een zware push van iedereen op bevel van de squad leaders.

Aanvallende team is ook nog steeds bezig met het veroveren van het middelste punt, uiteindelijke pakken ze die en pushen we dan vrij makkelijk door naar de laatste twee zones en winnen we uiteindelijk.

Vlak voor het einde van het spel juichen achter de pc met je squad omdat het zo spannend was en we het als squad het goed gedaan hebben...

Wat een heerlijk spel blijft dit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 16:30
Volgens mij is deze game al redelijk ver gevorderd als ik het zo lees? Was zelf fervent Red Orchestra 2 speler, is dit een beetje te vergelijken? Heb gemerkt dat ik de CODS niet meer bij kan benen, hier ligt het tempo een stuk lager en realistischer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-06 12:18

Xymox

Determinism rulez !

kwdtje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:19:
Volgens mij is deze game al redelijk ver gevorderd als ik het zo lees?
Ik speel het al vanaf de eerste pre-release versie en al vanaf het begin is het een heerlijke game.
Uiteraard zitten er nog verbeterpunten in en heeft het meer content nodig.

Maar de look&feel en de mechanics zijn al zover gevorderd dat ik het vanaf het eerste moment al leuker vind spelen dan COD of BF's. Nu dus al.

Terwijl we nog zeer veel verbeteringen en extra content krijgen.

Al blijft het op dit niveau, dan nu al vind ik het spel het waard om te kopen en te spelen.
Ik ben in jaren niet zo gecharmeerd geweest van een WW2 FPS zoals deze. En voor een spel waar nog aan gewerkt wordt zegt dat wat mij betreft genoeg.

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
Klinkt erg goed, ik zet hem op de wishlist en wacht geduldig de sale af :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• overdoseh
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 21:41
kwdtje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 15:28:
Klinkt erg goed, ik zet hem op de wishlist en wacht geduldig de sale af :D
Op HRK kan je hem al voor 13-14 euro kopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
kwdtje schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:19:
Volgens mij is deze game al redelijk ver gevorderd als ik het zo lees? Was zelf fervent Red Orchestra 2 speler, is dit een beetje te vergelijken? Heb gemerkt dat ik de CODS niet meer bij kan benen, hier ligt het tempo een stuk lager en realistischer.
Zelf ook fervent RO2 speler, en nog steeds af en toe RS2 vietnam.
Maar die games zijn niet echt te vergelijken met HLL. Bij RO2 ligt het tempo veel hoger en zijn de maps kleiner opgezet en is voice chat minder belangrijk.

Bij HLL heb je met een squad echt de ruimte om te manoeuvreren om een goede flank op te zetten. En tot nu toe heb je bijna altijd wel squads waarin iedereen een mic gebruikt, wat ik wel gaaf vindt.

RO2/RS2 hebben wel fijnere shooter mechanics, met vloeiendere movement en continue actie. Maar HLL heeft bij vlagen hele intense actie maar kan ook rustig zijn. Dat maakt het wel spannender vindt ik.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
Gisteren weer een mooie pot gehad..
Erg lang om midden van het veld gestreden, uiteindelijk pushen wij door naar het volgende punt, ons team komt er helaas niet door.

Wij krijgen samen met een andere squad het bevel om 'The Chapel' te verdedigen.. Wat een gevecht en teamwork, de artillerie vloog ons om de oren en werden voornamelijk uit twee richtingen aangevallen.

Uiteindelijk word het spannend omdat wij met één punt voorstaan, zo lang wij 'The Chapel' blijven verdedigen en dit volhouden winnen we het spel. De laatste 15 minuten waren zo super intents!!

Wij weten op een gegeven moment naar de outpost van hen te pushen in een nabij gelegen dorpje. (en uiteindelijk kapot te krijgen) Uiteindelijk krijgt de tegenstander het voor elkaar om ons ook weer terug te pushen naar de kerk..

Laatste 5 minuten komen de tegenstanders vanuit 3 richtingen maar wij weten het voor elkaar te krijgen de tegenstanders te weren en winnen we uiteindelijk het spel met 1 punt!

Merk dat ik tegenwoordig alleen nog maar Hell let Loose opstart en helemaal niet meer omkijk naar anders spellen.. Zit voornamelijk in de UK servers, merk dat daar teamplay & communicatie beter verloopt dan op andere servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Probeer de WTH server eens :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ribbel_
Dit vind ik ook altijd wel mooi.
Veel mensen willen alleen maar aanvallen, vanwege de actie.
Maar de meest intensieve battles heb ik altijd nog gehad tijdens het verdedigen. Vanalles komt overal vandaan, en dat maar proberen tegen te houden, prachtig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokkes
_ribbel_ schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 11:51:
Dit vind ik ook altijd wel mooi.
Veel mensen willen alleen maar aanvallen, vanwege de actie.
Maar de meest intensieve battles heb ik altijd nog gehad tijdens het verdedigen. Vanalles komt overal vandaan, en dat maar proberen tegen te houden, prachtig!
Dit, inderdaad. Ik blijf meestal achter om te verdedigen met m'n squad, en ja, we zitten vaak met onze vingers te draaien tussen het sweepen door maar eenmaal de actie wat op je afkomt is het gewoon genieten van de adrenaline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 15:51
SPel is gewoon echt briljant. De sfeer, de spanning en adrenaline. Wat een game.

Heb alleen wel dat ik na een nieuwe pc en nieuw esteam install ik weer heel lang moet wachten tot servers opkomen die ik kan joinen. Ook al zet ik in instellingen op 3000 max ping of 500.
Iemand nog een andere tip hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
Toegevoegd, nu nog spelers nodig...

Op wat voor tijden spelen jullie meestal? In de avonduren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
lowskilled-ftw schreef op woensdag 18 december 2019 @ 09:12:
[...]

Toegevoegd, nu nog spelers nodig...

Op wat voor tijden spelen jullie meestal? In de avonduren?
Server begint meestal vol te lopen vanaf een uurtje of vijf in de middag.
In de weekends wat eerder.
Als er net een 10-tal spelers op de server zitten, gewoon joinen (seeden).
Meestal loopt de server dan binnen een uurtje vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 16:30
Hier ook aangeschaft, maar een processor + gpu die ingame op 50% draaien met 30fps op de tellert... De .ini aanpassen heeft nauwelijks effect. Iemand de gouden tip?

• beebie121
Sinny schreef op woensdag 18 december 2019 @ 17:45:
Hier ook aangeschaft, maar een processor + gpu die ingame op 50% draaien met 30fps op de tellert... De .ini aanpassen heeft nauwelijks effect. Iemand de gouden tip?
aanpassen van de body timer?
wat voor proc en gpu heb je dan?

• Sinny
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 05-06 16:30
beebie121 schreef op donderdag 19 december 2019 @ 09:58:
[...]

aanpassen van de body timer?
wat voor proc en gpu heb je dan?
Is al aangepast jammer genoeg. Draai hem nu via shadow, met een 1080 en een xenon e5 2678. In het menu worden beide wel goed gebruikt (90%), met 300+ fps als resultaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-06 16:15

KipCurreh

Nightcrawler

Na veel twijfelen tussen niets, dit en Post Scriptum toch maar HLL aangeschaft in de steam sale.. Gisteren men eerste 2u, wat een vette game !
Wat een afwisseling van tactisch gedoe, tactische momenten, teamgevoel, etc..
Hier gaan redelijk wat uurtjes in geïnvesteerd worden, kan ik nu al zeggen.

Draait ook redelijk vlot op men gedateerde PC (i5-4670, RX580).
Op 1440p heb ik alles op medium staan, behalve textures/viewing distance op high. Zo haal ik toch best 60+ FPS, ietsje minder in hectische gebieden

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beebie121
KipCurreh schreef op maandag 23 december 2019 @ 13:15:
Na veel twijfelen tussen niets, dit en Post Scriptum toch maar HLL aangeschaft in de steam sale.. Gisteren men eerste 2u, wat een vette game !
Wat een afwisseling van tactisch gedoe, tactische momenten, teamgevoel, etc..
Hier gaan redelijk wat uurtjes in geïnvesteerd worden, kan ik nu al zeggen.

Draait ook redelijk vlot op men gedateerde PC (i5-4670, RX580).
Op 1440p heb ik alles op medium staan, behalve textures/viewing distance op high. Zo haal ik toch best 60+ FPS, ietsje minder in hectische gebieden
Welkom bij de club :)
Het is een super intense game vind ik. Erg hardcore maar man man wat een spanning toch.
Hoop dat je veel plezier hebt.

Belangrijk is toch wel dat anderen ook een mic hebben hoor. Hoop dat je zelf ook 1 hebt, zoniet, schaf dan een aan, goedkoop dingetje ofzo maar dat helpt zoveel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 03-06 20:58
Word er met Tweakers ook samen gespeeld (Discord)?

Ik heb de game nu een paar weken en ik moet zeggen dat ik er intens van geniet! Ik heb sinds Battlefield 3 al niet meer zo een vette shooter gespeeld.

Vooral genieten als je in een Tiger zit en een Sherman ziet :w

@KipCurreh Bij Aliexpress hebben ze goede headsets voor een appel en een ei :) mocht je er één nodig hebben.

[ Voor 17% gewijzigd door PEBKAC op 23-12-2019 15:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zorg wel dat je een goede microfoon hebt want niks is zo irritant als gekraak, dof geluid etc. voor je mede discord gebruikers.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:44
Game gekocht, WTH server gejoined. Heb helaas grote problemen met FPS; slechts 20-40 FPS op een i7-7700K, 32GB, NVME, GTX1080-8GB.

Draai op 3440x1440, 120Hz. Heb al diverse instellingen geprobeerd, maar wil nog niet echt vlotten. Temperatuur en GPU usage zijn de hoogste waardes die ik ooit gezien heb... iemand tips om dit te verhelpen? (heb medium/high/epic geprobeerd, allemaal (te) lage FPS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesknd
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 21:12
Vandaag in de sale HLL gekocht en heb er zeker geen spijt van. Al 5 uur in de game zitten en het blijft leuk. Ik heet zaRxNL op steam, dus mochten er mensen samen willen spelen schroom niet !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

No worries Boys, ik speel men shooters altijd met men trusted Steelseries Sibera V2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Spel draaide idd ( te) zwaar. Maar is ook nog niet goed geoptimaliseerd. Wordt wel hard aan gewerkt, het spel is ook nog steeds in beta.

Ben je nieuw in het spel, of wil je met leuke mensen spelen, ga dan naar wthgaming.eu en meld je aan. Onze chats zijn open voor iedereen, geen verplichtingen. De mensen daar leggen je graag het spel uit, of speel samen in goede squads. Microfoon verplicht ( anders kun je beter niet spelen :) ), voertaal is Engels.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• glennvho
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-03 08:07
PEBKAC schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:45:
Word er met Tweakers ook samen gespeeld (Discord)?

Ik heb de game nu een paar weken en ik moet zeggen dat ik er intens van geniet! Ik heb sinds Battlefield 3 al niet meer zo een vette shooter gespeeld.

Vooral genieten als je in een Tiger zit en een Sherman ziet :w

@KipCurreh Bij Aliexpress hebben ze goede headsets voor een appel en een ei :) mocht je er één nodig hebben.
Ik heb de game in de sale gekocht, gisteren voor de eerste keer gespeeld. Eerst een potje op Omaha beach maar daar leek mijn squad niet echt goed te communiceren.

Daarna heb ik een bijna lege server gejoined op utah beach (+- 15 man). Ik wou terug rifleman spelen aangezien dit overal wordt aangeraden om mee te starten maar in mijn team zat 1 volle squad en ik kon precies enkel maar als tank crew joinen. Dat heb ik dan maar even gedaan en ik heb er zeker geen spijt van gehad. Een heel vriendelijke Engelsman heeft mij de tank controls en basics uitgelegd, de samenwerking ging eigenlijk echt goed en op een bepaald moment hadden we een goede flank en kon ik als gunner zeker 20 man afknallen.
Wat later zagen we dan een Tiger tank, hij leek ons niet te zien. Ik heb 4 volle treffers op zijn turret kunnen maken maar alsnog bleef dat ding overeind. Toen had hij ons door en ja hoor na 1 hit was het over en uit. Het was lang geleden dat ik mij zo vermaakt heb in een spel! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
@glennvho Learning on the job, lesson number one : Don't mess with a Tiger :+

Het is bij HLL maar net afhankelijk in wat voor squad je zit, soms word er niet of nauwelijk gecommuniceerd en soms worden de oren van je hoofd afgekletst :p

Persoonlijk vind ik de teamwork in een tank veel leuker dan in een squad. Het is veel intenser en je moet goed communiceren.

Fijn dat je het een leuke game vind, dat is het ook echt! Ik heb nu 50 uur gespeeld en ik ben het nog lang niet zat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
*snip* geen spam, zie Het algemeen beleid #verbodenspam

[ Voor 76% gewijzigd door Geronimous op 28-12-2019 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Iemand misschien nog tips om FPS hoger dan 40 te krijgen? Heb al vanalles geprobeerd, blijft helaas vrijwel onspeelbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@brtk dead body count al omlaag gebracht naar 1 minuut?

welke specs en welke huidige settings gebruik/draai je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Draai met een i7-7700K / 32GB DDR4 / 1TB NVME / GTX1080-8GB. Resolutie: 3440x1440@120Hz, heb scale al naar beneden gezet (85%).

Zelfs op LOW settings haal ik maar 40 fps ongeveer. Dead body count setting heb ik nog niet aangepast, dat ga ik gelijk proberen.

Drivers: GF 441.66

Heb via een tutorial ook de aanbevolen game-specific settings gemodificeerd in Nvidia Control Panel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
Dat is precies de tutorial waarmee ik de settings heb aangepast, helaas nog niet echt een speelbare FPS kunnen bewerkstelligen. Andere games (BF V/PUBG/COD MW) draaien wel > 100 FPS. Blijf zoeken naar de bottleneck :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
+ hou in het achterhoofd dat HLL nog in beta is en ze nog met optimalisatie bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
brtk schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 14:53:
Draai met een i7-7700K / 32GB DDR4 / 1TB NVME / GTX1080-8GB. Resolutie: 3440x1440@120Hz, heb scale al naar beneden gezet (85%).

Zelfs op LOW settings haal ik maar 40 fps ongeveer. Dead body count setting heb ik nog niet aangepast, dat ga ik gelijk proberen.

Drivers: GF 441.66

Heb via een tutorial ook de aanbevolen game-specific settings gemodificeerd in Nvidia Control Panel.
Heb je toevallig een harde schijf over? Dan zou je kunnen testen Windows 10 schoon te installeren en kijken hoe het spel dan loopt :)

Ik heb een vergelijkbare setup I7 7700K / GTX 1080 bij mij draait die prima op 2560x1440.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Net ook key gekocht voor de pc. Ben benieuwd.. Naam op steam: cokiejokie mocht iemand me willen toevoegen. Speel met mic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
PEBKAC schreef op zondag 29 december 2019 @ 08:31:
[...]

Heb je toevallig een harde schijf over? Dan zou je kunnen testen Windows 10 schoon te installeren en kijken hoe het spel dan loopt :)

Ik heb een vergelijkbare setup I7 7700K / GTX 1080 bij mij draait die prima op 2560x1440.
Al hoewel een vrij drastische testmethode, is het wellicht het proberen waard, thanks.

Hoeveel FPS haal jij met je 7700 en GTX1080?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
brtk schreef op maandag 30 december 2019 @ 17:00:
[...]

Al hoewel een vrij drastische testmethode, is het wellicht het proberen waard, thanks.

Hoeveel FPS haal jij met je 7700 en GTX1080?
Ik schommel tussen de 60-100, hangt ook van de map af, met bijna alles op high.

Wat zijn je temps?

[ Voor 12% gewijzigd door PEBKAC op 30-12-2019 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brtk
GPU temperatuur is zo'n 75-80 graden. CPU blijft laag, max 65.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwdtje
En een andere resolutie? Misschien is het spel niet geoptimaliseerd voor 21:9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
brtk schreef op maandag 30 december 2019 @ 19:13:
GPU temperatuur is zo'n 75-80 graden. CPU blijft laag, max 65.
Heb je de gpu-drivers al eens schoon geïnstalleerd ? Temp is wel hoog, maar niet rampzalig

[ Voor 7% gewijzigd door PEBKAC op 30-12-2019 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
speel hier met I7-7700K en 1080TI op 21:9 (2560x1080).
Maar FPS is heel verschillend. Soms kakt het in bij grote gevechten naar 40 maar soms ook weer 120.
Dus heel afhankelijk van locatie op map, aantal spelers, aantal actie in beeld etc.

Maar het is al een heel stuk beter dan tijdens de closed alpha/beta's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Om je FPS omhoog te krijgen en ook het programma goed af te laten sluiten kun je in je settings de Analytics uitzetten. Schijnt te helpen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOKnBvqXsAAfYmm?format=jpg&name=large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ribbel_
Je ziet nu overal witte helmen in de "groene" maps. Nice targets...Ping!! ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/EOLLbP5XUAEO3u-?format=jpg&name=large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 06-06 16:41
Leuk filmpje mensen, wel afkijken !

YouTube: When Germany wins in Hell Let Loose

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
Deze zag ik dus echt niet aankomen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ik ook niet, heb in m'n eentje keihard zitten lachen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgende map die gaat komen: https://goo.gl/maps/ePwTexWqBj117XRh8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32

Christiano007

Ich bin der champion

Heb hem ook gekocht na wat gezien te hebben op youtube. Maar dit is echt moeilijk zeg :D kan amper zien waar een tegenstander is en voor je het weet ben je neergeknald .

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k1978
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:09
Christiano007 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:23:
Heb hem ook gekocht na wat gezien te hebben op youtube. Maar dit is echt moeilijk zeg :D kan amper zien waar een tegenstander is en voor je het weet ben je neergeknald .
Ja hier heb ik ook last van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KipCurreh

KipCurreh

Nightcrawler

"The only hope you have is to accept the fact that you're already dead. The sooner you accept that, the sooner you'll be able to function as a soldier is supposed to function.
Without mercy, without compassion, without remorse.
All war depends upon it."

Terug maar even Band of Brothers op geslingerd na een twintigtal uur in deze game 8)
Christiano007 schreef op maandag 20 januari 2020 @ 22:23:
Ja in het begin kan 't nogal chaotisch overkomen.
Ik heb het nog vooral moeilijk als ik als German speel om de Allies goed te kunnen onderscheiden. Andersom lijkt het mij iets makkelijker.

Goed spotten en een goede fire positie zoeken is essentieel in deze game. Op de run ga je niet al te veel kills halen in deze game denk ik.
En ook gewoon accepteren dat je geregeld dood gaat gaan door een sniper/MG/mortar/vliegtuig/tank/etc... Infantry had het nu eenmaal niet mooi in de oorlog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBKAC
KipCurreh schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 08:46:
"The only hope you have is to accept the fact that you're already dead. The sooner you accept that, the sooner you'll be able to function as a soldier is supposed to function.
Without mercy, without compassion, without remorse.
All war depends upon it."

Terug maar even Band of Brothers op geslingerd na een twintigtal uur in deze game 8)

[...]

Ja in het begin kan 't nogal chaotisch overkomen.
Ik heb het nog vooral moeilijk als ik als German speel om de Allies goed te kunnen onderscheiden. Andersom lijkt het mij iets makkelijker.

Goed spotten en een goede fire positie zoeken is essentieel in deze game. Op de run ga je niet al te veel kills halen in deze game denk ik.
En ook gewoon accepteren dat je geregeld dood gaat gaan door een sniper/MG/mortar/vliegtuig/tank/etc... Infantry had het nu eenmaal niet mooi in de oorlog ;)
Je kan de visibility van je team mates verhogen onder Options=>Gameplay=>Nameplate view distance. Deze omhoog zetten naar 500M, scheelde mij een hoop Team Kills ;)

Verder is het spel in het begin echt wennen, ik ging in het begin ook heel vaak&snel dood. Later leer je waar je jezelf het best op kan stellen. Soms is het nog steeds feest en ga je achter elkaar dood (Omaha Beach)..... ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:32

Christiano007

Ich bin der champion

Welke map is een beetje gemakkelijk dan voor een newbie? Ik heb er nu 1 gehad waar het erg mistig was waardoor je gewoon lastig iets kon zien.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ben zelf ook nog een newbie, maar als je als Duitser op Omaha spawnt is het wel te doen. Als US is het echt moeilijk om aan land te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowskilled-ftw
Christiano007 schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 15:59:
Welke map is een beetje gemakkelijk dan voor een newbie? Ik heb er nu 1 gehad waar het erg mistig was waardoor je gewoon lastig iets kon zien.
Foy is dat geweest denk ik..

Ik vind dat ook de minst leuke map om te doen, bij Foy is het zelfs zo als je niet rechtstreeks naar de tegenstander kijkt maar een paar meter verder naar links/rechts kan je verder zien. Denk dat dit een bug is?

Sainte-Mère-Église is een leuke map! Meer close combat en met een goed samenwerkende squads (dmv flank routes) erg leuk om te spelen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 16:37

LankHoar

Langharig tuig

Een paar gameplay filmpjes bekeken en als iemand met bovengemiddeld interesse in WWII vind ik dit er echt als een zeer interessante game uitzien! Van het weekend maar eens een Steam key aanschaffen :)
Waar zie je die info? Ben erg benieuwd hoe dat er uit gaat zien. Ik was daar in juni vorig jaar, en ben benieuwd of ze ingame ook "dead man's corner" na gaan maken: een uitgebrande Britse tank op de hoek waar de tankcommandant half uit hing. Het schieten was daar voor een tijd zo heftig (vandaar ook Purple Heart Lane) dat niemand bij ze kon komen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@LankHoar is te vinden op oa de HLL discord, twitter, steam etc.

https://steamcommunity.co...etail/3093344592958904704

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/34012997/55de6586b09c68181ba11761400f3b4b039d4ad5.jpg

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/34012997/bf033d4470a763efaec64f50b42c6e1e1951fa3c.jpg

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/34012997/c40c64ecdc9b0aa1357f21b15eb2eb91893f452b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Maps zijn praktisch 1 op 1 kopie van de echte situatie.
Zie hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickrsd
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 20:23

Nickrsd

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Kost deze game echt maar 14 euro als cd-key?? Dat is kostelijk vermaak voor één prikkie

Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
23.99 bij Steam

Acties:
  • +2 Henk 'm!
wat interactieve maps + extra info rondom st marie dumont tijdens ww2:

https://topher.maps.arcgi...75ce541f98b105fc10837f782

(let op is nog wel de oude alpha map zoals die destijds was ;) )

En deze is er ook nog: https://topher.maps.arcgi...4e8f648ce98adf710eb8d633c

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Afgelopen dagen ook gespeeld. Positief verrast. Qua beeld kwaliteit als speelbaarheid.
Het hangt wel samen met je communicatie en Squad. Dat is misschien dan ook wel
Het minpunt als je in verkeerde Squad zit dan is het spel minder leuk. Lone wolf werkt niet zo goed en zonder spawnspoints blijf je lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Zojuist voor het eerst opgestart. Erg mooi spel. Bak er alleen nog weinig van. Heb welgeteld 1 Duitser gedood en zelf al zeker 15x dood gegaan. Gaat met Battlefield toch ff anders :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Yeh, war is hell...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ribbel_
Kijk voor info ook eens op ons (nieuwe) forum, zie sig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Wij zijn met groepje fanatieke bf'ers ook met hll begonnen 😊 gisteren eerste potje en heb mij goed vermaakt! Erg spannend en het lagere tempo en met tactische spel staat mij wel aan. Misschien komen wij ook nog wel even op de wth discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar

LankHoar

Langharig tuig

Net 2 uur gespeeld ofzo zonder iemand te killen of te snappen wat ik moest doen :p Net wat filmpjes bekeken en word me allemaal nog niet snel duidelijk qua gameplay. Leuk om over de rollen te horen etc. maar waar vind ik een goed overzicht van de gameplay? D.w.z. objectives, garisson, resupply, etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
De knop T zorgde ervoor dat ik voor het eerst snapte waar ik heen moest lopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12
Wat ik vooral lastig vind is als engineer en hoe het werkt met bouwen. Wat het toevoegt om munitie of fuel te bouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _ribbel_
Wil dat wel een keertje in-game aan jullie uitleggen. Gaan we als squad de WTH server op, of anders een lege server.
We zijn ook met instructies en how- to' s bezig.
Die komen in de loop der tijd op ons forum te staan.
Daar staan trouwens alle rollen uitgelegd, mss dat je er wat aan hebt.

Als je wel eens op de WTH server speelt, dan kun je aan bijna elke WTH member wel om uitleg vragen. Doen ze graag

[ Voor 16% gewijzigd door _ribbel_ op 09-02-2020 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InSanex
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-04 18:04

InSanex

serenity now!

Het spel is nu wel behoorlijk achteruit aan het gaan qua playerbase. Muziek, geschreeuw en gescheld over de voicecom. Probeer nu al de hele dag een gebalanceerd spel te vinden, maar je komt vaak teams tegen met hele clans, tegen de lone wolfs.
Erg jammer dit :(

Het weer in Halfweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Ach, je moet ook je eigen plezier maken soms. Ik speelde de laatste paar dagen een paar potjes. Een aantal met erg leuke squad play waarbij wij als squad één flank domineerden. Ook een aantal waarin de squad leader niets zei of deed. Dan zoek ik dus mijn eigen lol en hield ik eigenhandig een flank waar de vijand door het bos probeerden achter ons te komen. Flink wat kills gemaakt zo en alsnog een bijdrage aan de overwinning gemaakt ondanks dat ik een lone wolf was uiteindelijk.
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)