Heb ik ook al een poosje last van! Kan soms erg vervelend zijn met het spotten van vijanden.kneusteun schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 05:48:
Op pc nog nooit gehad.
Enige sinds 12 is de render distance die soms bugged.
De bipod voor de MG is ook een frustrerend probleem dat op veel plekken niet lekker werkt. Ik speel voornamelijk MG en erger me mateloos. Zo sta je vaak static of kan je alleen binnen een bepaald aantal graden kijken, bijvoorbeeld alleen in de luchtkneusteun schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 05:48:
Op pc nog nooit gehad.
Dit lijkt juist verslechterd zelfs.RoyK schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:54:
[...]
De bipod voor de MG is ook een frustrerend probleem dat op veel plekken niet lekker werkt. Ik speel voornamelijk MG en erger me mateloos. Zo sta je vaak static of kan je alleen binnen een bepaald aantal graden kijken, bijvoorbeeld alleen in de lucht
OEF! Net mn eerste game gespeeld. Wat ben ik slecht. Helemaal in het begin 1 kill maar daarna keer op keer dood voor ik iemand zag. En de keer dat ik mn 2e kill kon krijgen was ik vergeten te herladen.
Flink oefenen nog
NB: Speel op xbox btw
Flink oefenen nog
NB: Speel op xbox btw
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Het irriteert me vooral ook als ik ergens ga liggen op een stapel stenen en de bipod vervolgens inderdaad doet alsof je vliegtuigen uit de lucht wilt schieten.RoyK schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:54:
[...]
De bipod voor de MG is ook een frustrerend probleem dat op veel plekken niet lekker werkt. Ik speel voornamelijk MG en erger me mateloos. Zo sta je vaak static of kan je alleen binnen een bepaald aantal graden kijken, bijvoorbeeld alleen in de lucht
Dat je op sommige stukken maar een paar graden heen en weer kunt, dat snap ik vaak nog wel.
Zooooo gisteravond volgens mij de beste HLL ervaring gehad. Kwam in een Squad terecht met hele goede CO. Stuurde ons goed aan en was ook heel tactisch.
Echt top ervaring. Nu zelf nog beter worden
Echt top ervaring. Nu zelf nog beter worden
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Concludeer ik hier nu uit dat er crossplay is met pc of dat ze de updates vrijwel gelijk hebben lopen met pc
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Dat laatste. Voorheen liep de pc versie voor, inmiddels op een paar kleine zaken na gelijk.Oxigeon schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 12:30:
[...]
Concludeer ik hier nu uit dat er crossplay is met pc of dat ze de updates vrijwel gelijk hebben lopen met pc
Klopt, de dev's zijn er van op de hoogte.kneusteun schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 05:48:
Op pc nog nooit gehad.
Hopelijk lossen ze dat op met update 13.
Update 13 zou gaan om bug fixes en performance optimalisatie wat ik begreep.
En natuurlijk benieuwd naar de nieuwe map
Ik maai op afstand een boel mensen neer met de MG die ik (denk ik) nooit had kunnen / mogen zien zonder de render distance bug. Er lopen gewoon donkere blobjes in een leeg veld waar ik dan op sproei. Daar horen nog bomen en bosjes tussen te zitten die dan soms weg blijven. Ik moet erbij zeggen dat ik er alleen op kan sproeien als ik die verrekte bipod neer mag zettenkneusteun schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 05:48:
Op pc nog nooit gehad.
Ik heb pas BF1 er weer even opgezet, die verdween snel weer van mijn computer. Toen BF5 er weer opgezet. Het is knap hoe al die prachtige mappen eruitzien. Maar sinds ik HLL speel, merk ik dat de gameplay met al zijn problemen toch echt vele vele malen beter is dan een eye candy game als BF.
Nieuwe informatie van de dev's over de aankomende Hell Let Loose update met de nieuwe map Kharkov.
Ziet er vet uit. Hoop alleen niet dat het een Foy kopie zal worden
https://store.steampowere.../view/3409813763383877060
Ziet er vet uit. Hoop alleen niet dat het een Foy kopie zal worden
https://store.steampowere.../view/3409813763383877060
Dat kan ik aan vrienden ook niet uitleggen. HLL heeft behoorlijk wat bugs en qua gameplay is hetRoyK schreef op donderdag 20 oktober 2022 @ 12:59:
[...]
Ik maai op afstand een boel mensen neer met de MG die ik (denk ik) nooit had kunnen / mogen zien zonder de render distance bug. Er lopen gewoon donkere blobjes in een leeg veld waar ik dan op sproei. Daar horen nog bomen en bosjes tussen te zitten die dan soms weg blijven. Ik moet erbij zeggen dat ik er alleen op kan sproeien als ik die verrekte bipod neer mag zettenOver bugs gesproken.
Ik heb pas BF1 er weer even opgezet, die verdween snel weer van mijn computer. Toen BF5 er weer opgezet. Het is knap hoe al die prachtige mappen eruitzien. Maar sinds ik HLL speel, merk ik dat de gameplay met al zijn problemen toch echt vele vele malen beter is dan een eye candy game als BF.
onvergefelijk en het is ook niet het mooiste spel (qua geluid wel), maar toch wil je het blijven spelen.
Voor mij is het wel dat ik met een vaste groep online vrienden speel. We zijn inmiddels zo op elkaar ingespeeld dat je weet wat je aan elkaar hebt. Dat je heel vaak qua tactiek niet eens meer hoeft te overleggen. En dat het ondanks een serieuze game is niet serieus hoeft te zijn. We lopen regelmatig te rotzooien.
Van het weekend echt weer veel mooie rondes gespeeld.
Van ping pong rondes waarbij het punt werd verloren / gewonnen etc. Tot bijna verliezen en dan toch nog winnen. Heerlijke tankgame met 150+ kills en 23 voertuigen in de Panther in Foy nacht door goed samen te werken met bevriend recon team. En het gaat niet om de kills, maar om die samenwerking met het recon team en de 'stresssituatie' als er op je gejaagd wordt door 2 AT-ers en een ''76 en dat je het als team oplost.
Dat maakt voor mij deze game zo hoogwaardig.
En het lijkt alsof er een hoop niet communicerende mensen vertrokken zijn. Waarschijnlijk naar Modern Warfare II (die er trouwens prachtig uitziet).
Ik heb er ook al ontzettend veel uren in zitten. Wat ik tof vind is dat elk potje anders is. De hele dynamiek van 50-50 spelers maakt het onvoorspelbaar. En het samenwerken en de communicatie is vaak gewoon leuk, veel serieuze spelers (was de laatste weken inderdaad even wat minder) en ook lol hebben. Het is ook één van de weinige games die voldoening kan geven als je verliest, dat is ook wel uniek.
Ik vind dit echt mijn aankoop van het jaar. Fantastische sfeer en als je in een communicatief team zit zijn het heerlijke potjes. Ook zonder communicatie kan het prima zijn hoor, als iedereen een beetje teammatig speelt ipv voor kills.Tom schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 18:54:
Ik heb er ook al ontzettend veel uren in zitten. Wat ik tof vind is dat elk potje anders is. De hele dynamiek van 50-50 spelers maakt het onvoorspelbaar. En het samenwerken en de communicatie is vaak gewoon leuk, veel serieuze spelers (was de laatste weken inderdaad even wat minder) en ook lol hebben. Het is ook één van de weinige games die voldoening kan geven als je verliest, dat is ook wel uniek.
Visueel misschien niet vergelijkbaar met BF1 of Modern Warfare, maar qua gamelan echt geweldig. Verliezen na een strijd van 2 uur is helemaal niet erg als je wel het gevoel hebt er samen alles aan te hebben gedaan.
Enige nadeel is ‘s avonds de vele volle servers en servers die wel vrij zijn, dan een verplichting hebben om spaans of Frans te spreken.
Game is in de aanbieding nu bij humble bundle!
https://www.humblebundle....55742&cjdata=MXxZfDB8WXww
Heb een keer in een Franse server gezeten waar we op een gegeven moment een compleet vreemdelingenlegioen hadden van spelers die nauwelijks Frans konden, met een tolk ertussen.Prosac schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:13:
[...]
Enige nadeel is ‘s avonds de vele volle servers en servers die wel vrij zijn, dan een verplichting hebben om spaans of Frans te spreken.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Een vriend van mij werd vorige week nog permanent verbannen van een Franse server met de melding: 'French only'D4NG3R schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:16:
[...]
Heb een keer in een Franse server gezeten waar we op een gegeven moment een compleet vreemdelingenlegioen hadden van spelers die nauwelijks Frans konden, met een tolk ertussen.

Incoming Blueberries!!!!kneusteun schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:14:
Game is in de aanbieding nu bij humble bundle!
Ah tof! Hopelijk spawnen er niet 10 jeeps aan elke zijde, want dan krijg je bijna zeker GTA taferelen
Pfieww... Support lvl10! Ik speel HLL sinds het free weekend. Ergens in september ofzo? Nu zo'n 100u op de teller maar heb maar twee classes rond de lvl 5 zitten nu. Rest hangt nog op lvl 2 / 3, inclusief support... Support wordt een populaire rol komende tijd verwacht ik !
Lijkt me heel sterk, het is ook niet zo dat je 10 tanks kan spawen, jeep zal wel wat minder punten kosten, maar levert ook minder voordeel denk ik.ScreamGT schreef op zondag 6 november 2022 @ 17:18:
Ah tof! Hopelijk spawnen er niet 10 jeeps aan elke zijde, want dan krijg je bijna zeker GTA taferelen
Ga maar een HLL taxi bedrijf beginnen als er weer weinig gary's gebouwd worden.
Klopt, er is een vehicle limit. Als je teveel vehicle's hebt gespawned dan kan de commander geen trucks e.d. meer spawnen tot er eentje de lucht in gaatkneusteun schreef op maandag 7 november 2022 @ 11:20:
[...]
Lijkt me heel sterk, het is ook niet zo dat je 10 tanks kan spawen, jeep zal wel wat minder punten kosten, maar levert ook minder voordeel denk ik.
Ga maar een HLL taxi bedrijf beginnen als er weer weinig gary's gebouwd worden.
Op dit moment kan update 13 getest worden. De PTE-test loopt nog door tot 12 uur vanavond (vanaf 18u gaat de test over van EU servers naar US servers). Via de Discord van Hell Let Loose vind je hierover meer informatie. Ik hoop vanavond zelf ook nog even te kunnen testen. Ben wel benieuwd hoe de vlammenwerpers en jeeps ingame zijn
Vandaag is bekend gemaakt dat update 13 'Burning Snow' volgende week dinsdag 6 december uit komt. Met deze update wordt o.a. de nieuwe map Kharkov aan het Russische front toegevoegd en krijgen de teams vlammenwerpers (en in het geval van de Russen Molotov cocktails). Ook krijgen alle teams jeeps tot hun beschikking. Via deze link is meer informatie te vinden over de aanstaande update.
Mocht je nog twijfelen of Hell Let Loose iets voor jou is dan is er dit weekend weer een free weekend om het spel uit te proberen. Voor de meer ervaren spelers zijn dit doorgaans de weekenden om te vermijden
Mocht je nog twijfelen of Hell Let Loose iets voor jou is dan is er dit weekend weer een free weekend om het spel uit te proberen. Voor de meer ervaren spelers zijn dit doorgaans de weekenden om te vermijden
Vandaag (dinsdag) om 15:00 uur zal de update worden uitgebracht.
Dus een later tijdstip dan voorgaande updates.
Nieuwe map, nieuwe wapens, nieuwe voertuigen.
TIP:
Als je later begint met het downloaden bijv. rond 15:15 uur pas dan kan het zijn dat de servers overbelast zijn en het extreem traag gaat. Was met de vorige update ook zo.
Ik neem aan dat de meeste servers vrijwel direct de nieuwe map zullen draaien.
Wij updaten ieder geval meteen onze servers om 15:00 uur.
Ik neem aan dat er vandaag ook nog wel een Tweet van HLL naar buiten komt met meer info.
Dus een later tijdstip dan voorgaande updates.
Nieuwe map, nieuwe wapens, nieuwe voertuigen.
TIP:
Als je later begint met het downloaden bijv. rond 15:15 uur pas dan kan het zijn dat de servers overbelast zijn en het extreem traag gaat. Was met de vorige update ook zo.
Ik neem aan dat de meeste servers vrijwel direct de nieuwe map zullen draaien.
Wij updaten ieder geval meteen onze servers om 15:00 uur.
Ik neem aan dat er vandaag ook nog wel een Tweet van HLL naar buiten komt met meer info.
eindelijk eens kunnen spelen (free weekend op steam) en direct verrast van deze game.
Snap niet goed waarom ik em nog niet eerder heb opgepikt, maar heb em dus direct aangekocht om me er nog meer in te verdiepen.
Snap niet goed waarom ik em nog niet eerder heb opgepikt, maar heb em dus direct aangekocht om me er nog meer in te verdiepen.
Herkenbaar, eerste keer free weekend vond ik er op zijn zachts gezegd niks aan. "Run and die simulator"Kneth87 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:54:
eindelijk eens kunnen spelen (free weekend op steam) en direct verrast van deze game.
Jaar later weer eens geprobeerd en toen wel in een team dat spawnpoints plaatste en waar je snel in de actie kon komen. Ging vaak dood, erg vaak, maar had wel verschrikkelijk veel lol in het voorzichtig en gezamenlijk punten veroveren. En elke kill voelde al als een overwinning. Daarna direct gekocht. Elke map heeft wel iets om plezier uit te halen.
Plus het is gewoon lekker dat je echt lang met 1 potje bezig kunt zijn en het heel lang heen en weer kan gaan.
ben een oud cod1 en cod2 speler (competitief) dus is wel heel leuk om terug in WW2 setting terecht te komen.
Het hoger realisme is nu op mijn oudere leeftijd wel zeer welkom, en ik geniet van de look & feel in deze game. Vooral de audio vind ik best wel goed gedaan, grafisch misschien niet het beste ... maar het werkt wel voor deze game.
Eerste potjes was inderdaad rondlopen zonder doel, maar mijn laatste potjes van dit weekend waren de moeite. Een leader die zijn rol opnam en actief regelde dat we de belangrijkste rollen in het team hadden, flanken opzoeken en proberen de linie te doorbreken met ons squad. Spannend, intensief en gewoonweg leuk om te doen.
Het hoger realisme is nu op mijn oudere leeftijd wel zeer welkom, en ik geniet van de look & feel in deze game. Vooral de audio vind ik best wel goed gedaan, grafisch misschien niet het beste ... maar het werkt wel voor deze game.
Eerste potjes was inderdaad rondlopen zonder doel, maar mijn laatste potjes van dit weekend waren de moeite. Een leader die zijn rol opnam en actief regelde dat we de belangrijkste rollen in het team hadden, flanken opzoeken en proberen de linie te doorbreken met ons squad. Spannend, intensief en gewoonweg leuk om te doen.
Veel goede (beginner) guides te vinden op Youtube van Monoespacial, Terrydactyl, Gebatron en Redcoatviking! Zeker checken.Kneth87 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:54:
Ik wil die van Wild Bill Jammin er nog aan toevoegen , inmiddels wel wat ouder maar buitengewoon grappig.h1ttent1t schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 18:01:
[...]
Veel goede (beginner) guides te vinden op Youtube van Monoespacial, Terrydactyl, Gebatron en Redcoatviking! Zeker checken.
Overigens de update, mwah, veel rotsen in de nieuwe map kan je dwars doorheen lopen en je OP of Gari in verstoppen, heb er ook al de eerste glitchers in zien liggen. Nou ja, zien, dat niet maar toen ik er een mp40 op leegschoot bleek er één in te zitten....
De flammenwerper is leuk, maar werkt alleen als iemand recht voor je staat. In Utah beach dat ding in een bunker gespoten, waar iemand naast de deur zat, ammo op, nme komt de hoek om en bam,...
Ook een supplytruck uitschakelen kost je al je ammo in de vlammenwerper.
Morgen nog een paar uurtjes de tijd geven
Ook gisteravond de update gespeeld. De look and feel van de nieuwe map is echt geweldig, ja ik heb ook wat bugs gezien, maar over het algemeen is dit een kanshebber als nieuwe favoriete map (naast Foy). Ik zal hem ook nog eens proberen in een tank.
- Vlammenwerper, leuke gimmick inmiddels de eerste kills mee gemaakt maar de range is te kort en het duurt te lang voordat je tegenstander dood is. Als je dat ding gebruikt dan ziet iedereen je (duh) maar je bent meteen een doel. Hoger risico moet ook beloond worden met hogere beloning. Hier is nog wat tweaking nodig.
- Kubelwagen / Jeeps: Leuke toevoeging. Gelijk al gezien dat recon units hier gretig gebruik van maken. Dynamiek van het spel kan nu opeens enorm snel zijn. Het rijden en driften is ook gewoon leuk om te doen.
- Weapon damage: Volgens mij hebben ze de machinegeweren weer iets op niveau gebracht. Was nodig ook. Te vaak ben ik doodgegaan, na 4 kogels in torso op de vijand, door een kogel uit bv een kar98.
Ik heb nog niet als engineer gespeeld maar volgens mij kan je nu ook snap-bouwen. Waardoor verdedigingswerken beter werken.
- Vlammenwerper, leuke gimmick inmiddels de eerste kills mee gemaakt maar de range is te kort en het duurt te lang voordat je tegenstander dood is. Als je dat ding gebruikt dan ziet iedereen je (duh) maar je bent meteen een doel. Hoger risico moet ook beloond worden met hogere beloning. Hier is nog wat tweaking nodig.
- Kubelwagen / Jeeps: Leuke toevoeging. Gelijk al gezien dat recon units hier gretig gebruik van maken. Dynamiek van het spel kan nu opeens enorm snel zijn. Het rijden en driften is ook gewoon leuk om te doen.
- Weapon damage: Volgens mij hebben ze de machinegeweren weer iets op niveau gebracht. Was nodig ook. Te vaak ben ik doodgegaan, na 4 kogels in torso op de vijand, door een kogel uit bv een kar98.
Ik heb nog niet als engineer gespeeld maar volgens mij kan je nu ook snap-bouwen. Waardoor verdedigingswerken beter werken.
Voor de geïnteresseerden :
YouTube: Hürtgen Forest - Between hell, nightmare, heroism and senseless sacr...
YouTube: Hürtgen Forest - Between hell, nightmare, heroism and senseless sacr...
Vanmiddag komt er een U13 hotfix uit die de rock glitches, mg bugs, garry bugs, etc. etc. allemaal gaan oplossen (volgens de devs)InSanex schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 21:53:
[...]
Ik wil die van Wild Bill Jammin er nog aan toevoegen , inmiddels wel wat ouder maar buitengewoon grappig.
Overigens de update, mwah, veel rotsen in de nieuwe map kan je dwars doorheen lopen en je OP of Gari in verstoppen, heb er ook al de eerste glitchers in zien liggen. Nou ja, zien, dat niet maar toen ik er een mp40 op leegschoot bleek er één in te zitten....
De flammenwerper is leuk, maar werkt alleen als iemand recht voor je staat. In Utah beach dat ding in een bunker gespoten, waar iemand naast de deur zat, ammo op, nme komt de hoek om en bam,...
Ook een supplytruck uitschakelen kost je al je ammo in de vlammenwerper.
Morgen nog een paar uurtjes de tijd geven
Sinds de update zijn vele van men favourite servers weg zo lijkt. iemand hetzelfde voor? Vind ze ook niet meer terug..
Nieuw in de game maar voorheen wel Squad gespeeld dus weet wel een beetje hoe het werkt. Helaas nog weinig in actieve teams gezeten met een goede Officer... maar ik ben wel hooked
Eergisteren de game nog eens opgestart. Aangezien een van de Kids wakker werd meteen weer afgesloten en de game gisteren een nieuwe kans gegeven. In het begin even gespeeld op de ps5. Toen beviel het allemaal wel maar waren er wat gamebreaking bugs. Veel potjes waar je geen xp kreeg etc...
Gisteren dam weer gestart maar werd flink afgeschoten. Moet ook nog eens naar de instellingen kijken wat het lijkt niet 100 soepel te lopen. Ik krijg de crosshair niet lekker op poppetjes gericht, waar dit bij andere games geen probleem is. Of dit is een soort van input lag ofzo. Heb dus een goed half uur gespeeld en daarna weer afgesloten.
De commander deed niks net als mijn eigen officer werd er werkelijk niks gecommuniceerd en werden we compleet afgeschoten.
Jammer dat mensen een functie pakken die ze uiteindelijk niet gebruiken. Zal wel net pech hebben gehad. Ben dus wel van plan het vanavond of morgen nog eens te testen. Speel op ps5 en kan dus geen server kiezen.
Gisteren dam weer gestart maar werd flink afgeschoten. Moet ook nog eens naar de instellingen kijken wat het lijkt niet 100 soepel te lopen. Ik krijg de crosshair niet lekker op poppetjes gericht, waar dit bij andere games geen probleem is. Of dit is een soort van input lag ofzo. Heb dus een goed half uur gespeeld en daarna weer afgesloten.
De commander deed niks net als mijn eigen officer werd er werkelijk niks gecommuniceerd en werden we compleet afgeschoten.
Jammer dat mensen een functie pakken die ze uiteindelijk niet gebruiken. Zal wel net pech hebben gehad. Ben dus wel van plan het vanavond of morgen nog eens te testen. Speel op ps5 en kan dus geen server kiezen.
[ Voor 12% gewijzigd door Oxigeon op 21-12-2022 07:21 ]
Exact dit probleem ervaar ik ook. Ik speel op een Series X met een elite II controller. Het aimen voelt voor mij heel erg schokkerig, waardoor ik onmogelijk een speler goed kan tracken.. wat resulteert in een soort van pre-aimen en schieten wanneer iemand door je crosshairs heen loopt.Oxigeon schreef op woensdag 21 december 2022 @ 07:20:
Ik krijg de crosshair niet lekker op poppetjes gericht, waar dit bij andere games geen probleem is. Of dit is een soort van input lag ofzo.
Ik heb een tijd veel gespeeld en toen kon ik er om heen werken, maar als je shooters als CoD, Halo etc. gewend bent is het navenant onspeelbaar in het begin. En da's zonde, want veel van m'n maten haken daardoor af.. terwijl als je in een goede pot zit het zo fantastische game is.
Hier dus ook. Ik aim op een plek en wacht tot de enemy door het vizier loopt. Ik krijg het anders echt niet voor elkaar. Weet ook niet of het aan de instellingen ligt of gewoon aan de gameGraft schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:28:
[...]
Exact dit probleem ervaar ik ook. Ik speel op een Series X met een elite II controller. Het aimen voelt voor mij heel erg schokkerig, waardoor ik onmogelijk een speler goed kan tracken.. wat resulteert in een soort van pre-aimen en schieten wanneer iemand door je crosshairs heen loopt.
Ik heb een tijd veel gespeeld en toen kon ik er om heen werken, maar als je shooters als CoD, Halo etc. gewend bent is het navenant onspeelbaar in het begin. En da's zonde, want veel van m'n maten haken daardoor af.. terwijl als je in een goede pot zit het zo fantastische game is.
Is dit een spel die casual kan gespeeld worden? Want het lijkt mij tijdrovend?
Ja en nee. Ik merk na een jaar spelen dat ik totaal niet meer mee kan met de spelers die het al langere tijd spelen. Op de ps5 zit een soort input lag waar je vrij lang aan moet wennen.Valdourian schreef op maandag 26 december 2022 @ 12:51:
Is dit een spel die casual kan gespeeld worden? Want het lijkt mij tijdrovend?
Verder als je eenmaal weet hoe het spel in elkaar zit en je weet hoe het werkt is het toch wel casual te spelen.
Sneaky rondrennen en flanken met meerdere squads is echt wel leuk als het goed wordt aangestuurd door de commander.
Qua simulatie games denk ik dat het (op de ps5) op het moment wel de beste game is. Maar zoals eerder gezegd. Er moet wel echt gecommuniceerd worden. Anders is de lol er zo vanaf.
Ik raad dan ook aan om sowieso een microfoon aan te sluiten. Als je verder met casual spelen bedoeld dat je even 19 minuten in een potje hopt kun je het vergeten. Heb er avonden bijzitten waar je gewoon 2.5uur op een potje doet. Ik start dan op als de Kids in bed liggen. Eerste potje is voorbij om 22.00 en dan komt het dilemma. Start ik er nog een of pas ik voor vandaag. Meestal neem ik dan de gok dat het volgende potje echt niet zo lang duurt dan het vorige. Tja... soms wordt het dan toch wat later dan verwacht haha. Al zijn de potjes die het langste duren wel het mooiste
thanks voor de uitleg. Niet voor mij dan denk ik, ik log graag in, speel een paar potjes en stop dan weer als ik geen zin meer heb. Soms heb ik de hele avond, soms maar 2 uurtjes ofzo.Oxigeon schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:10:
[...]
Ja en nee. Ik merk na een jaar spelen dat ik totaal niet meer mee kan met de spelers die het al langere tijd spelen. Op de ps5 zit een soort input lag waar je vrij lang aan moet wennen.
Verder als je eenmaal weet hoe het spel in elkaar zit en je weet hoe het werkt is het toch wel casual te spelen.
Sneaky rondrennen en flanken met meerdere squads is echt wel leuk als het goed wordt aangestuurd door de commander.
Qua simulatie games denk ik dat het (op de ps5) op het moment wel de beste game is. Maar zoals eerder gezegd. Er moet wel echt gecommuniceerd worden. Anders is de lol er zo vanaf.
Ik raad dan ook aan om sowieso een microfoon aan te sluiten. Als je verder met casual spelen bedoeld dat je even 19 minuten in een potje hopt kun je het vergeten. Heb er avonden bijzitten waar je gewoon 2.5uur op een potje doet. Ik start dan op als de Kids in bed liggen. Eerste potje is voorbij om 22.00 en dan komt het dilemma. Start ik er nog een of pas ik voor vandaag. Meestal neem ik dan de gok dat het volgende potje echt niet zo lang duurt dan het vorige. Tja... soms wordt het dan toch wat later dan verwacht haha. Al zijn de potjes die het langste duren wel het mooiste
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe fps, maar ik heb de snelheid niet meer als vroeger
dus games als cod enzo vallen al af.
Heb ook al zitten kijken naar Insurgency, misschien is dit dan beter voor mij dan HLL?
Heb een uurtje of 5 Shatterline gespeeld en bevalt ook wel, maar daar is pecies nog geen post over op Tweakers. Jammer, want dat spel heeft wel potentie.
[ Voor 4% gewijzigd door Valdourian op 26-12-2022 13:28 ]
Insurgency is dan ook wel een leuke game. Ook goed realistisch. Heb hem zelf ook. Zit net wat meer actie in en potjes duren ongeveer max 20 minuten.Valdourian schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:25:
[...]
thanks voor de uitleg. Niet voor mij dan denk ik, ik log graag in, speel een paar potjes en stop dan weer als ik geen zin meer heb. Soms heb ik de hele avond, soms maar 2 uurtjes ofzo.
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe fps, maar ik heb de snelheid niet meer als vroeger![]()
Heb ook al zitten kijken naar Insurgency, misschien is dit dan beter voor mij dan HLL?
Heb een uurtje of 5 Shatterline gespeeld en bevalt ook wel, maar daar is pecies nog geen post over op Tweakers. Jammer, want dat spel heeft wel potentie.
Voor mij juist de reden om voor HLL te kiezen. Niet dat het daardoor makkelijk is, want vijanden zijn lastig te zien en je kunt met één kogel dood zijn. Maar de snelle actie zoals CoD is er wel uit. En je kunt zelf je speelstijl bepalen, de maps zijn flink groot dus je kunt rechtstreeks naar het strong point rennen (daar zijn goede fps-skills hard nodig) of juist met je squad de omgeving verdedigen, flanken of spawn points zoeken. Bij winnende potjes is dat allemaal nodig.Valdourian schreef op maandag 26 december 2022 @ 13:25:
[...]
Ik ben namelijk op zoek naar een nieuwe fps, maar ik heb de snelheid niet meer als vroeger![]()
Verder is de learning curve best stijl: er zijn best veel rollen, allerhande iconen op de map, etc. Als je eenmaal begrijpt wat er gaande is (op YouTube staan veel video's die het allemaal goed uitleggen) kun je het prima casual spelen. Alleen korte potjes is er niet bij. De leukste potjes duren de (in Warfare) volle 1,5 uur is mijn ervaring. Het komt wel eens voor dat je in 15-30 minuten de vijand van de kaart veegt maar daar is niks aan, dan is er amper weerstand.
Ik heb het daarnet toch maar gedownload samen met Insurgency. Kan het maar eens proberen.Tom schreef op maandag 26 december 2022 @ 16:05:
[...]
Voor mij juist de reden om voor HLL te kiezen. Niet dat het daardoor makkelijk is, want vijanden zijn lastig te zien en je kunt met één kogel dood zijn. Maar de snelle actie zoals CoD is er wel uit. En je kunt zelf je speelstijl bepalen, de maps zijn flink groot dus je kunt rechtstreeks naar het strong point rennen (daar zijn goede fps-skills hard nodig) of juist met je squad de omgeving verdedigen, flanken of spawn points zoeken. Bij winnende potjes is dat allemaal nodig.
Verder is de learning curve best stijl: er zijn best veel rollen, allerhande iconen op de map, etc. Als je eenmaal begrijpt wat er gaande is (op YouTube staan veel video's die het allemaal goed uitleggen) kun je het prima casual spelen. Alleen korte potjes is er niet bij. De leukste potjes duren de (in Warfare) volle 1,5 uur is mijn ervaring. Het komt wel eens voor dat je in 15-30 minuten de vijand van de kaart veegt maar daar is niks aan, dan is er amper weerstand.
Is er een Tweakers guild of squad ofzo die ik zou kunnen joinen? Als beginner zijn alle tips welkom
Zou hiermee beginnen(Er zijn nog enkele goeie Guides op @YT):Valdourian schreef op maandag 26 december 2022 @ 17:52:
[...]
Ik heb het daarnet toch maar gedownload samen met Insurgency. Kan het maar eens proberen.
Is er een Tweakers guild of squad ofzo die ik zou kunnen joinen? Als beginner zijn alle tips welkom
https://youtube.com/@monoespacial
En niet meteen achter zoon AA gun gaan zitten want daar wordt je helemaal de kluts van kwijt in het begin.TiezZ_BE schreef op maandag 26 december 2022 @ 18:37:
[...]
Zou hiermee beginnen(Er zijn nog enkele goeie Guides op @YT):
https://youtube.com/@monoespacial
Gister weer eens opgestart en kan er na uren warzone dmz niet meer inkomen.. hadden vorig jaar een aardig groepje fanatiekelingen hier en het leek toen allemaal wat soepeler te spelen. Nu is t een trage brij. Jammer..
Vanuit Warzone gezien is het dan ook een enorme overgang. Het enige vergelijkbare is dat het beide shooters zijn, verder zijn er nauwelijks overeenkomsten. HLL kan erg traag en saai overkomen wanneer je in een squad zit zonder officer en niet/nauwelijks communiceert. Dat zijn echt bepalende elementen in je spel-beleving. Heb je een actieve squad dan kun je echt een toffe en niet vergelijkbare ervaring hebben.benmoei schreef op dinsdag 27 december 2022 @ 19:27:
Gister weer eens opgestart en kan er na uren warzone dmz niet meer inkomen.. hadden vorig jaar een aardig groepje fanatiekelingen hier en het leek toen allemaal wat soepeler te spelen. Nu is t een trage brij. Jammer..
Gisteren gespeeld zat echt in een top squad. Qua beleving echt top. Dan match erachter echt slechte squad.
Nu heb zo eens een match gespeeld met een zeer slechte commander met geen communicatie. Ging weg op moment dat bijna alles verloren was.
Heb dan zijn rol overgenomen en toch terug kunnen winnen. Wat een deftig air landing niet kan doen. Blijft echt in mijn ogen een top game. Maar veel hangt af van je medespelers. En zeker squad leaders zijn zeer essentieel in dit spel .
Nu heb zo eens een match gespeeld met een zeer slechte commander met geen communicatie. Ging weg op moment dat bijna alles verloren was.
Heb dan zijn rol overgenomen en toch terug kunnen winnen. Wat een deftig air landing niet kan doen. Blijft echt in mijn ogen een top game. Maar veel hangt af van je medespelers. En zeker squad leaders zijn zeer essentieel in dit spel .
Deze game ooit en alpha fase gekocht. Destijds tijdens eerste previews gespeeld. Was echt een drama.
Een jaartje of wat laten ontwikkelen en het spel aan de zijlijn gevolgd. Nu is het heerlijk om te spelen.
Ik speel de laatste paar games vaak als squad leader. Komt er een nieuwe persoon in de squad erbij is het eerste wat ik doe deze persoon begroeten. Krijg ik binnen 1 minuut geen reactie per microfoon zeg ik zoiets als “Sorry XXX I want an active squad member. With no response I wish you a nice day and see you next time with a microphone”
Laatste paar games had ik altijd 6 actieve spelers in mijn squad zitten. Dan ga je ergens komen. Als je dan een goede commander hebt ziet hij snel dat je een actieve squad bent met spelers die luisteren. Je krijgt dan ook vaak echt iets voor elkaar met zijn alle.
Op een gegeven moment had ik veel contact met een tank commander. Hij reed in zijn eentje in de tank rond. Dat zetten natuurlijk geen zode aan de dijk. Vervolgens gingen twee mensen vrijwillig uit mijn squad naar de tank crew en kregen we daarna vanuit commander de rol om samen met de tank aan te vallen.
Veel lol gehad doordat we nu met 9 actieve spelers in local voice aan het communiceren waren. De hoeveelheid vijanden OP’s and Gari’s we toen gepakt hebben was wat onze game omdraaide en ons de overwinning bracht.
Een jaartje of wat laten ontwikkelen en het spel aan de zijlijn gevolgd. Nu is het heerlijk om te spelen.
Ik speel de laatste paar games vaak als squad leader. Komt er een nieuwe persoon in de squad erbij is het eerste wat ik doe deze persoon begroeten. Krijg ik binnen 1 minuut geen reactie per microfoon zeg ik zoiets als “Sorry XXX I want an active squad member. With no response I wish you a nice day and see you next time with a microphone”
Laatste paar games had ik altijd 6 actieve spelers in mijn squad zitten. Dan ga je ergens komen. Als je dan een goede commander hebt ziet hij snel dat je een actieve squad bent met spelers die luisteren. Je krijgt dan ook vaak echt iets voor elkaar met zijn alle.
Op een gegeven moment had ik veel contact met een tank commander. Hij reed in zijn eentje in de tank rond. Dat zetten natuurlijk geen zode aan de dijk. Vervolgens gingen twee mensen vrijwillig uit mijn squad naar de tank crew en kregen we daarna vanuit commander de rol om samen met de tank aan te vallen.
Veel lol gehad doordat we nu met 9 actieve spelers in local voice aan het communiceren waren. De hoeveelheid vijanden OP’s and Gari’s we toen gepakt hebben was wat onze game omdraaide en ons de overwinning bracht.
Wellicht voor de PC spelers wel interessant (en ook droevig). Schijnt (onbevestigde Reddit Roddel) dat de CEO van Post Scriptum al het personeel ontslagen heeft. Kan zorgen voor een nieuwe aanbreng van spelers voor HLL. Wellicht niet voor de hardcore realisme spelers, wat veel hoger is bij PS dan bij HLL.
Overigens merk ik wel dat veel spelers moe beginnen te worden. Er moeten nieuwe gamemodes komen of iets dat het spel echt aanvult.
Overigens merk ik wel dat veel spelers moe beginnen te worden. Er moeten nieuwe gamemodes komen of iets dat het spel echt aanvult.
Moet zeggen i tegendeel, de servers zitten goed vol. merk laatste weken dat er ook weer neer spelers zij die ook teamplay doen met mic.McKnight schreef op woensdag 25 januari 2023 @ 15:11:
Wellicht voor de PC spelers wel interessant (en ook droevig). Schijnt (onbevestigde Reddit Roddel) dat de CEO van Post Scriptum al het personeel ontslagen heeft. Kan zorgen voor een nieuwe aanbreng van spelers voor HLL. Wellicht niet voor de hardcore realisme spelers, wat veel hoger is bij PS dan bij HLL.
Dat was toen het net op de console uitkwam wel anders. Weinig contact en veel solo spelers
Welke servers spelen jullie momenteel? Moet zeggen dat ik de BWCC servers momenteel zeer goed ervaar.
Mijn go-to servers zijn die van DLL (Dutch Let Loose). Altijd goed lachen met die jongens daar en ook niet onbelangrijk, teamwork.Rubberen schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 16:41:
Welke servers spelen jullie momenteel? Moet zeggen dat ik de BWCC servers momenteel zeer goed ervaar.
01010000 01100101 01110000 01100101
Zojuist de game ook maar eens aangeschaft op de PC. Heb de trial wel eens op Xbox gespeeld. Ben benieuwd.
‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Veel plezier! Neem de tijd om het allemaal te snappenRivanov schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 13:58:
Zojuist de game ook maar eens aangeschaft op de PC. Heb de trial wel eens op Xbox gespeeld. Ben benieuwd.
De studio heeft eindelijk weer iets van zich laten horen. Ze zeggen dat het nogal druk is vanwege de transitie van Blackmatter naar Team17.
Twitter:"In our first dev brief of the year, we're sharing some exciting news about the direction of Hell Let Loose in 2023:
💬 A Message from Black Matter
👋 Growing Team & Brand-New Studio
❤️ Quality of Life Focus
🗺 Updated Roadmap Coming Soon
Read it here: https://bit.ly/DevBrief180"
Ze zijn echt te lang stil geweest. Er moet weer een beetje actie in die taxi komen. Ik zie om mij heen best wat mensen afhaken die level 150+ zijn en hun doel kwijt raken. Enfin, ze zeggen dat er binnenkort nieuws aan komt.
Twitter:"In our first dev brief of the year, we're sharing some exciting news about the direction of Hell Let Loose in 2023:
💬 A Message from Black Matter
👋 Growing Team & Brand-New Studio
❤️ Quality of Life Focus
🗺 Updated Roadmap Coming Soon
Read it here: https://bit.ly/DevBrief180"
Ze zijn echt te lang stil geweest. Er moet weer een beetje actie in die taxi komen. Ik zie om mij heen best wat mensen afhaken die level 150+ zijn en hun doel kwijt raken. Enfin, ze zeggen dat er binnenkort nieuws aan komt.
[ Voor 3% gewijzigd door McKnight op 23-02-2023 16:24 . Reden: minimale aanvulling ]
Ik ben wat aan het afhaken. Ligt niet eens zozeer aan HLL want dat is geweldig, komt ook omdat ik het gewoon gigantisch veel gespeeld heb. Dan begint het (uiteindelijk) wat voorspelbaar te worden. O.a. de locatie van de Garry's, het type speler waarmee je in de game zit etc. Ik weet soms al hoe een potje gaat lopen. De kloof tussen relatief nieuwe en (vaak zeer) ervaren spelers is ook wat te groot soms, dat had je in het begin natuurlijk niet.
Ik weet ook niet of het inmiddels al is opgelost. Maar wanneer die (zo voelt het) enorme input lag verdwenen is op de ps5 zien ze mij pas terug. Als ik mijn stick beweeg zie ik dit pas even later terug op het scherm
Die fase heb ik ook gehad. Ik ben zelf geen clan mens, maar ik speel nu wel regelmatig met een bevriende clan. Dat zorgt toch weer voor andere speel methodieken. Het leuke is dat het op console ook vaak lukt (geen server keuze) om gedegen tegenstanders te krijgen die ook van die clan zijn. Dan worden de matches interessant. Laatst nog één uur bezig geweest, ik was commander, om over de brug in Remagen te komen. Uiteindelijk lukte het door 2 AT guns en 2 tanks te positioneren om de airhead te beschermen. Was erg frustrerend maar wel voldaan gevoel nadat het gelukt was en we de match wonnen.Tom schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:55:
Ik ben wat aan het afhaken. Ligt niet eens zozeer aan HLL want dat is geweldig, komt ook omdat ik het gewoon gigantisch veel gespeeld heb. Dan begint het (uiteindelijk) wat voorspelbaar te worden. O.a. de locatie van de Garry's, het type speler waarmee je in de game zit etc. Ik weet soms al hoe een potje gaat lopen. De kloof tussen relatief nieuwe en (vaak zeer) ervaren spelers is ook wat te groot soms, dat had je in het begin natuurlijk niet.
Maar nog leuker is het als je met complete randoms zo samenwerkt en het ook lukt. Wat een grote uitdaging is met onervaren spelers. Het sociale aspect maakt deze game voor mij (en daardoor kijk je over de bugs en ergernissen heen).
Dat van die Garry's herken ik (level 262). Ik kan alleen maar hopen dat de Engelsen snel komen en dat ze Noord-Afrika als theater gaan hebben.
Uit de 100-en matches die ik gespeeld heb, heb ik dit maar een paar keer gehad. Het komt vaak voor bij Stalingrad. Maar rubber banding met voertuigen helaas nog zeer regelmatig.Oxigeon schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:34:
Ik weet ook niet of het inmiddels al is opgelost. Maar wanneer die (zo voelt het) enorme input lag verdwenen is op de ps5 zien ze mij pas terug. Als ik mijn stick beweeg zie ik dit pas even later terug op het scherm
Het kan natuurlijk ook zijn dat je op servers buiten Europa speelt...?
Nee, ik heb voor mijn gevoel exact t zelfde. Spreek ik even voor @OxigeonMcKnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:56:
[...]
Uit de 100-en matches die ik gespeeld heb, heb ik dit maar een paar keer gehad. Het komt vaak voor bij Stalingrad. Maar rubber banding met voertuigen helaas nog zeer regelmatig.
Hoe vloeiend ik targets kan tracken bij een shooter als Halo of CoD zo schokkerig gaat het bij HLL.
Ik moet echt pre-aimen, wachten tot een mannetje door m'n crosshair loopt en schieten. Het is werkelijk niet te doen.
Dus mocht je bepaalde controller settings hebben dan hou ik me aanbevolen.
Het is natuurlijk ook belachelijk dat rubberbanding met voertuigen al meer dan een jaar bezig is en nog geen oplossing.
Ik weet het niet. Het is niet echt rubberbanding. Lijkt gewoon vertraging te liggen in de controls en wat ik op het beeld zieMcKnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:56:
[...]
Uit de 100-en matches die ik gespeeld heb, heb ik dit maar een paar keer gehad. Het komt vaak voor bij Stalingrad. Maar rubber banding met voertuigen helaas nog zeer regelmatig.
Even heel vlug gegoogeld. Op Reddit zie je meerdere commentaren van mensen die last hebben van input lag op hun PS5 (los van HLL). of alleen bij bepaalde games. Misschien de moeite waard voor jullie om even in te duiken?Oxigeon schreef op maandag 27 februari 2023 @ 12:45:
[...]
Ik weet het niet. Het is niet echt rubberbanding. Lijkt gewoon vertraging te liggen in de controls en wat ik op het beeld zie
Ja, misschien weer eens proberen.McKnight schreef op maandag 27 februari 2023 @ 10:54:
[...]
Die fase heb ik ook gehad. Ik ben zelf geen clan mens, maar ik speel nu wel regelmatig met een bevriende clan. Dat zorgt toch weer voor andere speel methodieken.
De rest van je verhaal is herkenbaar. Hier console en level 160 (of iets in die richting), veelal als spotter gespeeld dus dan stijg je niet zo snel qua xp. Ook een aantal keer tegen en met jou in een game gezeten. Ik hoop inderdaad op meer nieuwe maps, vooral als spotter ben je veel bezig met Garry's en leer je de maps en het grid goed kennen.
Ben ik toch benieuwd naar je HLL gamer naamTom schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:28:
[...]
Ja, misschien weer eens proberen.
De rest van je verhaal is herkenbaar. Hier console en level 160 (of iets in die richting), veelal als spotter gespeeld dus dan stijg je niet zo snel qua xp. Ook een aantal keer tegen en met jou in een game gezeten. Ik hoop inderdaad op meer nieuwe maps, vooral als spotter ben je veel bezig met Garry's en leer je de maps en het grid goed kennen.
Achja in welke game heb je dat niet dat het na X tijd allemaal een beetje als hetzelfde begint aan te voelen.
De games die ik dan veel gespeeld heb zijn Halo 3, Age of Empires 2, League of Legends, PUBG, FIFA, COD.
Ik heb wel het idee dat er inderdaad wat gewerkt moet worden aan maps en of game types.
Ik snap vanuit realistisch oogpunt dat maps niet veel aan gedaan kan worden.
De games die ik dan veel gespeeld heb zijn Halo 3, Age of Empires 2, League of Legends, PUBG, FIFA, COD.
Ik heb wel het idee dat er inderdaad wat gewerkt moet worden aan maps en of game types.
Ik snap vanuit realistisch oogpunt dat maps niet veel aan gedaan kan worden.
Vandaag eens de proef op de som genomen en mijn settings overgenomen van deze video.
YouTube: BEST Hell Let Loose Console Settings - GET MORE KILLS! - Xbox Series...
Moet zeggen dat hij dan echt wel soepeler loopt. ADS sensivety is iets aan de lage kant. Maar dit kan misschien nog hoger gezet worden. Geen idee of de input lag dan weer toeneemt maar dat zou ik moeten proberen. Nu ik dus weet dat die soepel loopt kan ik hier op de ps5 weer eens flink wat uurtjes in gaan stoppen.
Zojuist ook een paar lekkere potten gehad en de tijd sneller gaat dan je denkt.
YouTube: BEST Hell Let Loose Console Settings - GET MORE KILLS! - Xbox Series...
Moet zeggen dat hij dan echt wel soepeler loopt. ADS sensivety is iets aan de lage kant. Maar dit kan misschien nog hoger gezet worden. Geen idee of de input lag dan weer toeneemt maar dat zou ik moeten proberen. Nu ik dus weet dat die soepel loopt kan ik hier op de ps5 weer eens flink wat uurtjes in gaan stoppen.
Generaal Pep schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 18:02:
[...]
Mijn go-to servers zijn die van DLL (Dutch Let Loose). Altijd goed lachen met die jongens daar en ook niet onbelangrijk, teamwork.
Ja, ik heb goede hoop. TEAM17 heeft 30 miljoen betaald, dat doen ze ook niets voor niets.
Wel gezonde angst voor in-game aankopen. Als het allemaal maar klopt het met tijdsbeeld en er geen verschil ontstaat tussen betalende en niet betalende spelers (maw alleen cosmetische zaken).
Leuk om te zien dat ze de Polen en de Finnen er bij betrekken.
En HLL spelen op Linux. Een beetje ondergesneeuwd tussen de rest van het nieuws.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Voor de liefhebbers hieronder ook een afbeelding van de roadmap 2023 voor Hell Let Loose:

Zelf houd ik er een beetje gemengde gevoelens aan over. Uiteraard is het heel positief dat Team17 veel plannen en ambities heeft voor het spel. Tegelijk ben ik er een beetje huiverig voor dat de sterke kern van het spel onder druk komt te staan door de aanpassingen. Dit ook in de wetenschap dat de samenwerking met de originele ontwikkelaar Black Matter vanaf begin dit jaar volledig is beëindigd en dat er dus een compleet ander team vanuit Team17 aan het spel werkt.
Of het nieuwe ontwikkelteam voor HLL er wat van kan gaan we zien. Later vandaag komt update 13.5 uit. Zoals je ook op de roadmap ziet ligt de focus van deze update vooral op (kleine) optimalisaties en verbetering van de performance.

Zelf houd ik er een beetje gemengde gevoelens aan over. Uiteraard is het heel positief dat Team17 veel plannen en ambities heeft voor het spel. Tegelijk ben ik er een beetje huiverig voor dat de sterke kern van het spel onder druk komt te staan door de aanpassingen. Dit ook in de wetenschap dat de samenwerking met de originele ontwikkelaar Black Matter vanaf begin dit jaar volledig is beëindigd en dat er dus een compleet ander team vanuit Team17 aan het spel werkt.
Of het nieuwe ontwikkelteam voor HLL er wat van kan gaan we zien. Later vandaag komt update 13.5 uit. Zoals je ook op de roadmap ziet ligt de focus van deze update vooral op (kleine) optimalisaties en verbetering van de performance.
Ik vind het positief dat er veel updates gaan komen. Van veel dingen werd ik ook enthousiast, Britten, Finnen, Polen, verbeteringen in de huidige maps, winter war etc. 
Hoop wel dat ze met die fracties ook nieuwe maps bedoelen.
Alleen ben ik sceptisch voor die kleinere en kortere game-modes. HLL vind ik tof omdat het wat dieper gaat dan een normale shooter (je moet samenwerken, verschillende rollen, aansturing door commander, hoe je het strategisch aanpakt, onvoorspelbaarheid en verloop van elk potje). Een kleine map klinkt dan weer als dom rondrennen en alles schieten wat je tegenkomt.
In-game aankopen is even afwachten. Zolang het geen onbalans brengt prima. Ik heb nog geen euro uitgegeven aan HLL, ze mogen echt wel wat aan mij verdienen (graag zelfs), alleen extra pakjes geef ik niks om.
Hoop wel dat ze met die fracties ook nieuwe maps bedoelen.
Alleen ben ik sceptisch voor die kleinere en kortere game-modes. HLL vind ik tof omdat het wat dieper gaat dan een normale shooter (je moet samenwerken, verschillende rollen, aansturing door commander, hoe je het strategisch aanpakt, onvoorspelbaarheid en verloop van elk potje). Een kleine map klinkt dan weer als dom rondrennen en alles schieten wat je tegenkomt.
In-game aankopen is even afwachten. Zolang het geen onbalans brengt prima. Ik heb nog geen euro uitgegeven aan HLL, ze mogen echt wel wat aan mij verdienen (graag zelfs), alleen extra pakjes geef ik niks om.
Ik ben toch wel benieuwd of die verschuiving naar meer casual spelen (handgebaren, kortere gamemode, steamdeck, windows store) iets voor de community gaat doen.
Overigens is het mij niet helemaal duidelijk of het huidige Arty systeem op de schop gaat.
Overigens is het mij niet helemaal duidelijk of het huidige Arty systeem op de schop gaat.
Ikzelf laat vaak een potje HLL liggen omdat ik dan gewoon de tijd niet heb om een volledige game uit te spelen.
In die gevallen zou het handig zijn een server te kunnen kiezen waar de korte speelsessies mogelijk zijn.
Het is dus niet het ene of het andere. Het is een extra keuze om toch HLL te starten voor een korter rondje als de tijd ontbreekt.
En als ik dan een langer potje gespeeld heb en ik heb nog zin heb in een rondje, dan haak ik toch vaak af omdat die extra maximale 1.5 uur ik niet meer trek. Een korte sessie is dan een prima afsluiter voor de avond.
De details over zulke korte sessies is uiteraard nog onbekend. Ik kan mij voorstellen dat het dan met minder spelers is (bijv. 25x25 ipv 50x50) gezien het een kleinere map is. En omdat het dan wellicht meer aankomt op precisie (qua kills) en efficiënte tactiek en niet om massa aanvallen met veel spelers kan het type spel juist heel verfrissend anders zijn dan als je speelt op een grote map met meer spelers.
Ik vindt bijvoorbeeld dat tijdens het seeden van een server (met een minder aantal spelers) waarbij de afspraak is bepaalde sectors van de map niet te betreden, geen armor en bombing runs te hebben, het spel echt anders is. Een kill heeft veel meer impact en het is meer kat-en-muis spel.
In die gevallen zou het handig zijn een server te kunnen kiezen waar de korte speelsessies mogelijk zijn.
Het is dus niet het ene of het andere. Het is een extra keuze om toch HLL te starten voor een korter rondje als de tijd ontbreekt.
En als ik dan een langer potje gespeeld heb en ik heb nog zin heb in een rondje, dan haak ik toch vaak af omdat die extra maximale 1.5 uur ik niet meer trek. Een korte sessie is dan een prima afsluiter voor de avond.
De details over zulke korte sessies is uiteraard nog onbekend. Ik kan mij voorstellen dat het dan met minder spelers is (bijv. 25x25 ipv 50x50) gezien het een kleinere map is. En omdat het dan wellicht meer aankomt op precisie (qua kills) en efficiënte tactiek en niet om massa aanvallen met veel spelers kan het type spel juist heel verfrissend anders zijn dan als je speelt op een grote map met meer spelers.
Ik vindt bijvoorbeeld dat tijdens het seeden van een server (met een minder aantal spelers) waarbij de afspraak is bepaalde sectors van de map niet te betreden, geen armor en bombing runs te hebben, het spel echt anders is. Een kill heeft veel meer impact en het is meer kat-en-muis spel.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Steamdeck support = Linux support.InSanex schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:57:
Ik ben toch wel benieuwd of die verschuiving naar meer casual spelen (handgebaren, kortere gamemode, steamdeck, windows store) iets voor de community gaat doen.
Dus opeens een buts aan niet-Windows gebruikers die HLL kunnen spelen op hun Linux desktop. Dit kan alleen maar de community vergroten.
Niet eens over nagedacht, dat is zeker een goed punt!Xymox schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:49:
[...]
Steamdeck support = Linux support.
Dus opeens een buts aan niet-Windows gebruikers die HLL kunnen spelen op hun Linux desktop. Dit kan alleen maar de community vergroten.
Daar zit wel wat in. Iets te vaak laat in bed gelegen door te denken nog één potje te doenXymox schreef op woensdag 5 april 2023 @ 13:39:
Nog even extra kudos voor deze settings, maakte voor mij echt een groot verschil. Zoveel beter dan simpelweg de sensitivity opschroeven.Oxigeon schreef op zondag 5 maart 2023 @ 00:36:
Vandaag eens de proef op de som genomen en mijn settings overgenomen van deze video.
Misschien dat de TS deze kan pinnen?
Wat ze volgens mij zeiden was dat ze het huidige artillerie systeem gaan aanpakken. Overigens was indertijdInSanex schreef op woensdag 5 april 2023 @ 12:57:
voor de kickstarter de treshold voor mortier teams al behaald.
Wat betreft de kortere potjes, weet ik het nog niet. Ik snap wel waar de behoefte vandaan komt maar het leuke / andere van dit spel is ook de logistiek achter oorlog voeren. De nodes / supplies etc. Dit spel is juist anders dan vele andere shooters mede door de logistiek. ik hoop dus dat deze er wel in bepaalde vorm in worden meegenomen. Ik denk het alleen niet.
Met bovenstaande settings speelt die bij mij zo ongeveer als een normale scooter.Graft schreef op woensdag 5 april 2023 @ 21:07:
[...]
Nog even extra kudos voor deze settings, maakte voor mij echt een groot verschil. Zoveel beter dan simpelweg de sensitivity opschroeven.
Misschien dat de TS deze kan pinnen?
Ik ben positief over de roadmap!
Laat ze maar een gameplay introduceren waar de CoD spelers zich op kunnen focussen. Des te meer serieuze spelers er over blijven voor de langere potten!
Moet zeggen dat sinds de laatste update ik wel wat performance issues ondervind. Zo laden de texturen van ver zeer laat, soms helemaal niet. Ook in de buurt van een tank welke beschadigd is kan soms tot enorme FPS drops resulteren. Carentan is ook een map welke niet altijd lekker uit de wedstrijd komt.
Ik speel overigens op een laptop: i7 10thgen/16gb/3070 mobile.
Laat ze maar een gameplay introduceren waar de CoD spelers zich op kunnen focussen. Des te meer serieuze spelers er over blijven voor de langere potten!
Moet zeggen dat sinds de laatste update ik wel wat performance issues ondervind. Zo laden de texturen van ver zeer laat, soms helemaal niet. Ook in de buurt van een tank welke beschadigd is kan soms tot enorme FPS drops resulteren. Carentan is ook een map welke niet altijd lekker uit de wedstrijd komt.
Update 13.5 zorgt bij mij voor een boel ellende. Mijn granaten gaan tegenwoordig haperend door de lucht, niet altijd, want de granaatbug is bij mij erger dan ooit.
Ook ben ik in ene later in de server, als er al squads gemaakt zijn terwijl ik normaal als één van de eerste was.
Denk dat ik maar even opnieuw ga installeren en wat met de settings ga rommelen.
Ook ben ik in ene later in de server, als er al squads gemaakt zijn terwijl ik normaal als één van de eerste was.
Denk dat ik maar even opnieuw ga installeren en wat met de settings ga rommelen.
ik merk ook een daling in performance op PS5. Ik weet nu niet of het FPS of lag is. Overigens merkte iedereen het in command chat. iemand maakte de opmerking dat het zou zijn als iemand met VPN verbind. ik ben benieuwd of deze speculatie hout snijdt....ScreamGT schreef op donderdag 6 april 2023 @ 13:27:
Ik ben positief over de roadmap!
Inmiddels de "bekende" HLL youtubers Alpine en Monoe ook aandacht besteed aan deze patch.
YouTube: Hell Let Loose is a bit BROKEN right now
YouTube: Hell Let Loose - Is This Game In Trouble?
Moet zeggen dat ik de roadmap wel heel ambitieus vindt als je kijkt naar deze relatief kleine patch...
YouTube: Hell Let Loose is a bit BROKEN right now
YouTube: Hell Let Loose - Is This Game In Trouble?
Moet zeggen dat ik de roadmap wel heel ambitieus vindt als je kijkt naar deze relatief kleine patch...
Zouden er overigens niet twee Operation Market Garden mappen komen samen met de Britse troepen?
Dat stond in ieder geval tijdens de kickstarter nog zo op de planning.
Welke map(pen) bij update 14 (juni) komen voor de Britten is niet bekend.DutchLetLoose schreef op woensdag 12 april 2023 @ 22:55:
Zouden er overigens niet twee Operation Market Garden mappen komen samen met de Britse troepen?
Dat er nieuwe map(pen) moeten komen is te verwachten omdat historisch gezien de huidige HLL mappen niet het slagveld met Britten was.
Zou dan raar zijn als men Britse troepen opeens op historisch onlogische plekken zouden introduceren.
Een woestijn map maybe?Xymox schreef op donderdag 13 april 2023 @ 10:37:
[...]
Welke map(pen) bij update 14 (juni) komen voor de Britten is niet bekend.
Dat er nieuwe map(pen) moeten komen is te verwachten omdat historisch gezien de huidige HLL mappen niet het slagveld met Britten was.
Zou dan raar zijn als men Britse troepen opeens op historisch onlogische plekken zouden introduceren.
Dat zou awesome zijn, of misschien arnhem?
Tsja. Ik denk dat een noord afrikaanse map alleen goed gaat werken als de keuze een gevarieerd landschap met bebouwing heeft.
Een zandvlakte met hier en daar heuvels met weinig vegetatie is niet leuk spelen voor infanterie icm tanks.
Of ze maken een pure tank map waar de nadruk ligt op voertuigen.
Maargoed ieder zijn smaak. Persoonlijk speel ik vrijwel nooit Kursk vanwege de grote open ruimtes en de vaste routes waar je nog enige beschutting hebt.
Ik speel liever maps met heuvels met veel vegetatie of een urban map zoals Carantan.
Een zandvlakte met hier en daar heuvels met weinig vegetatie is niet leuk spelen voor infanterie icm tanks.
Maargoed ieder zijn smaak. Persoonlijk speel ik vrijwel nooit Kursk vanwege de grote open ruimtes en de vaste routes waar je nog enige beschutting hebt.
Ik speel liever maps met heuvels met veel vegetatie of een urban map zoals Carantan.
ik hoop op Noord-Afrika maar uit eerdere verhalen (gedurende Blackmatter) werd Market Garden genoemd.
Een tankmode zou wel vet zijnXymox schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:23:
Tsja. Ik denk dat een noord afrikaanse map alleen goed gaat werken als de keuze een gevarieerd landschap met bebouwing heeft.
Warfare, Offensive, Tankmode
Er komen sowieso wat nieuwe modes aan dacht ik dit jaar
Ik ook. Kursk kan leuk zijn als voldoende mensen met rook gooien en er goede tankspelers zijn, maar dan nog is het vooral een kill-fest voor de defensieve partij omdat je inmiddels wel weet waar iedereen ongeveer vandaan komt.Xymox schreef op donderdag 13 april 2023 @ 13:23:
Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)