*meld
Ben hier ook aan begonnen als alternatief voor Battlefield - V zit ramvol cheaters and 2042 vind ik gewoon geen zak aan, heeft totaal geen karakter.
Dus.... de graphics zijn wat minder bij HLL, maar grappig genoeg zijn de explosies/rookwolken echt super realistisch

bij een bombing run of satchel charge zie je echt heel vet de rook/vlammen de lucht in schieten. De vibe zit dus zeker goed bij deze game. So far Medic naar level 3 geleveld, dat heb ik vooral gedaan omdat ze verwachten dat je als medic niet constant frontline aan het schieten bent, je gaat dus ietsje minder vaak dood en hebt meer tijd te luisteren/kijken naar wat ze nu precies allemaal doen, want dat is echt wel een dingetje als je BF gewend ben, je moet hier heel tactisch denken en handelen.
Tot zover alleen gespeeld op 2 servers in scandinavie (Scandinavians Let Loose en Scand Tiger) want 1) er is meestal plek en 2) ze zijn super vriendelijk/behulpzaam. Er word ook wel wat geroleplayed (grappig als je medic speelt en er ligt iemand luid kreunend op het pad voor je) en er is veel communicatie.
Waar ik nog wel moeite mee heb is het daadwerkelijk spotten van vijanden, en zeker wanneer je neergeschoten word. Ik vind het helemaal prima dat je vrijwel altijd met 1 kogel al om ligt (een stuk realistischer, vind ik) maar 99 van de 100 keer (je gaat veel dood in dit spel) heb ik geen enkel benut waarvandaan, zelfs niet als het uit de richting was waar ik op dat moment keek. En echt niet altijd tijdens een sprint, soms ligt je verstopt in een heg of andere camouflage, zonder te bewegen, en ineens *pats* dood. Ik hoop dat ik daar snel beter in word want dit kan nog wel eens frustrerend zijn.
Gisteren mijn eerste tank neergehaald in een dorp (leuk) maar later in de match was er een tank op behoorlijke afstand en we kwamen met het hele clubje gewoon niet dichtbij genoeg, zelfs als je via verdekte heggen prone dichterbij wilde kruipen werd je gewoon uit de bossen gesniped, ik snapte echt compleet niet hoe ze op zo'n enorme afstand iedereen overal kunnen vinden.
Echt wel een hele vette game, en op wat kleine gameplay changes na echt perfect gedaan. Zo snap ik b.v. niet waarom er perse een 10 seconden timer moet zijn op een redeploy met een verplichte spatie (wat heeft het voor nu als er ook al timers op de spawns zitten) en waarom de meeste klasses 1) zo belachelijk weinig kogels bij hebben (ok, een medic hoeft geen rambo te spelen maar 20 kogels is wel erg schaars) en 2) waarom je maar 1 keer mag resupplyen per leven? Niet echt logisch... alsof je afdwingt dat mensen moeten sterven en redeployen als je teveel geschoten hebt.