Maar dat is nog best lastig, de lijst laat je niet sorteren op latency b.v. en heel veel hebben taal-eisen waar ik geen zin in heb, dan heb nog een bende die ramvol zitten of additionele eisen voor levels.... dus in de praktijk blijft er niet zoveel over. Daarom was ik blij Dutch Let Loose te vinden maar tot zover is de Scand server veel beter, helaas hebben die er maar 1 en die is vaak vol.TiezZ_BE schreef op maandag 11 maart 2024 @ 18:17:
[...]
Dat was dan ook de reden om weer op andere (en betere) servers te joinen.
Het is ook niet mijn eerste fps game...
Jammer dat je dat zo hebt ervaren, soms kan het zijn dat er een onbalans zit, vooral met 'free weekends' waarin veel nieuwe spelers zitten. Zelf ervaar ik dit niet zo in de Dutch Let Loose Servers en zijn er juist heel veel mensen die praten, en waarmee je goede gevechten hebt. Je hebt af en toe een rotte appel die het voor andere mensen verpesten, maar dat heb je doorgaans in elke server. De admins van Dutch Let Loose letten wel op toxic gedrag van anderen. Af en toe worden mensen gekickt of gebandd om die redenen.TiezZ_BE schreef op maandag 11 maart 2024 @ 12:24:
De keren dat ik op de 1 van de NL servers speelde was er totaal geen balans. Ofwel won mijn partij de ronde door ze totaal af te maken, of we werden totaal afgeslacht. Ook was er vaak geen of gebrekkige communicatie, als er wel een squad met communicatie was, heb ik ook meermaals meegemaakt dat enkele 'simpele zielen' het grappig vonden om te lachen met niet-NL'ers. Hierna heb ik de NL servers links laten liggen, want het typische HLL spelplezier was er totaal zoek...
De beste partijen heb ik gehad wanneer er balans, en liefst ook degelijke squad play (met comm's) is.
Ik raad je aan om de Dutch Let Loose Discord te joinen en DLL tag aan te zetten. Dan krijg je op Server 1 VIP toegang. Een kleine donatie zorgt ervoor dat je op alle servers VIP krijgt waardoor je meestal de server gelijk kan joinen en niet hoeft te wachten.HTT-Thalan schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:53:
[...]
Ja, die heb ik ondertussen ook gevonden en geprobeerd. Helaas was mijn eerste ervaring eentje met weinig tot geen communicatie en de servers zitten of ramvol of zijn compleet leeg.
Gisteren op de Scand server een iets minder slecht potje gehad waarbij ik echt mijn best heb gedaan op het kijkgedrag te letten en inderdaad, langzamer spelen. Het irritante is dat alles, ondanks dat het 'langzaam speelt' zo snel verandert... ene moment dat je doodgaat ben op op punt X en dus denk je, ik probeer zo snel mogelijk weer in de buurt van lijn X te komen om te helpen, maar dan opeens zwermen de vijanden al ruim over lijn Y heen en heb je weer een random headshot te pakken. Weer een corpserun... en bij poging 3 is je spawn ineens overrun en krijgt je binnen .5 sec een spray binnen.
Mensen zijn ook echt verdomd accuraat in de meeste gevallen maar er zijn ook situaties waarbij ik echt het gevoel heb dat ze door bosjes/heggen heen kunnen kijken.
Ben nu de rifleman aan het levelen en speel af en toe auto/assault afhankelijk van de map. De STG44 bevalt me echt uitstekend, de bolt actions bij de germans/russen zijn me echt erg lastig als je tegen een garand of mp40 staat. Als je 1 schot mist ben je in feite al dood.
Goeie game hoor, dit zijn geen klachten maar observaties. Ik zou gewoon wensen dat er een newbie modus was ofzo, IETSJE meer ondersteunen in je eerste uren zodat je niet constant door trial and error moet ontdekken wat je (waarschijnlijk) fout deed.
Het zou inderdaad mooi zijn als er een modus was, waarin je kan starten om het spel iets beter te begrijpen inderdaad.
Als je goed zoekt heb je een lijst van 20 servers waar je uit kan kiezen. Allemaal EU.
Je kan deze als favoriet selecteren, dat scheelt een hoop zoekwerk! En ja, vooral in de avond is het druk. Dan sta je maar even in de wachtrij, ik kijk ondertussen een youtube video en je zit er in!
Je kan deze als favoriet selecteren, dat scheelt een hoop zoekwerk! En ja, vooral in de avond is het druk. Dan sta je maar even in de wachtrij, ik kijk ondertussen een youtube video en je zit er in!
Ik heb me toch maar even met een donatie VIP laten maken bij DLL, heb ik in ieder geval een vaste stek waar ik kan oefenen. De voice is soms vrij stil, maar dat schijnt te zijn omdat ze vaak ook via discord werken, zo zeggen ze. Mijn favo rollen tot zover zijn de Rifleman en Assault. Ik zou liever vaker Sniper spelen, helaas is dat vaak niet mogelijk.
heb HLL recent weer opgepakt (ps5). Blijf me soms verbazen waarom een paar dingen niet geimplementeerd worden (een soldaat kan zwemmen volgens mij, en knoppen aanpassen ps controller), maar heb er wel lol mee.
Nu heb ik toch het idee dat ik een vrij ''domme'' speler ben. Ik denk wel tactisch an over hoe de tegenstander verassen e.d., maar ik heb het spel zelf nog niet zo door. Nu zie zijn er veel filmpjes met uitleg, maar vind die vrij langdradig omdat die soms langer duren dan de tijd die ik heb in een week om te spelen. Wat vinden jullie prettige filmpjes of sites met uitleg over de gameplay?
Nu heb ik toch het idee dat ik een vrij ''domme'' speler ben. Ik denk wel tactisch an over hoe de tegenstander verassen e.d., maar ik heb het spel zelf nog niet zo door. Nu zie zijn er veel filmpjes met uitleg, maar vind die vrij langdradig omdat die soms langer duren dan de tijd die ik heb in een week om te spelen. Wat vinden jullie prettige filmpjes of sites met uitleg over de gameplay?
Kon je in de 2e wereldoorlog zwemmen met volle bepakking ja?drusloos schreef op zondag 17 maart 2024 @ 12:22:
heb HLL recent weer opgepakt (ps5). Blijf me soms verbazen waarom een paar dingen niet geimplementeerd worden (een soldaat kan zwemmen volgens mij, en knoppen aanpassen ps controller), maar heb er wel lol mee.
Heerlijk van die dooddoeners als excuus om goed te praten dat luie game developers niet in staat zijn of zin hebben om een hele basale game feature te implementeren.Sleeon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:03:
[...]
Kon je in de 2e wereldoorlog zwemmen met volle bepakking ja?
Over het algemeen werd voor en tijdens ww2 het belang van zwemvaardigheid van de soldaten al zeer serieus genomen en sterker nog als steeds belangrijker gezien. Het gebrek van zwemvaardigheid van soldaten had in voorgaande oorlogen veel slachtoffers tot gevolg, en amfibische operaties gingen ook een steeds grotere rol spelen. Naast het feit dat het handig is dat je matrozen kunnen zwemmen als het schip zinkt. Maar het ging niet alleen op voor de vloot en mariniers. Nee echt niet elke soldaat die vocht in die jaren kon zwemmen. Zeker troepen die gehaald werden uit minder welvarende landen/koloniën.
Maar er is genoeg trainingsmateriaal/documentatie te vinden uit die tijd van onder andere Amerikaanse, Britse en Duitse krijgsmachtsdelen dat er zwemtraining plaats vond. Zwemmen in, kleding, van hoogte het water in springen, reddingszwemmen en zelfs onder water oorlogsvoering technieken.
Ook zijn er een hoop filmpjes te vinden van de gemiddelde "gi joe" die ter viering in de lokale rivier zwemmen of het lokale meer duiken in het weekend tijdens verlof
Naast het feit dat over het algemeen de bepakking van toen veel minder complex en zwaar was dan de huidige bepakking van de gemiddelde soldaat en het kinderlijk simpel is een drijfpakket te maken waardoor het gewicht van je bepakking er niet meer toe doet. ( Drijfpakket maken voor een water oversteek wordt nogsteeds bij elke basis militaire opleidingen geleerd en is al tientallen jaren ongewijzigd)
Ik zou je een hoop links kunnen geven naar trainingshandleidingen van the us navy van 1945 bijvoorbeeld, maar ik denk niet dat je zat te wachten op een uitgebreid antwoord
Hell let loose is een spel over ww2. Ook nog eens een ver van realistische benadering van een spel. Heel veel features lijken in het niets op echte oorlogvoering, dus ga niet nu 1 aspect proberen uit te lichten en te vergelijken met "real life" , want dan ga je nat.
Kunnen zwemmen, en kunnen zwemmen met een volledige uitrusting is niet hetzelfde...Skybullet schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:12:
[...]
Heerlijk van die dooddoeners als excuus om goed te praten dat luie game developers niet in staat zijn of zin hebben om een hele basale game feature te implementeren.
Over het algemeen werd voor en tijdens ww2 het belang van zwemvaardigheid van de soldaten al zeer serieus genomen en sterker nog als steeds belangrijker gezien. Het gebrek van zwemvaardigheid van soldaten had in voorgaande oorlogen veel slachtoffers tot gevolg, en amfibische operaties gingen ook een steeds grotere rol spelen. Naast het feit dat het handig is dat je matrozen kunnen zwemmen als het schip zinkt. Maar het ging niet alleen op voor de vloot en mariniers. Nee echt niet elke soldaat die vocht in die jaren kon zwemmen. Zeker troepen die gehaald werden uit minder welvarende landen/koloniën.
Maar er is genoeg trainingsmateriaal/documentatie te vinden uit die tijd van onder andere Amerikaanse, Britse en Duitse krijgsmachtsdelen dat er zwemtraining plaats vond. Zwemmen in, kleding, van hoogte het water in springen, reddingszwemmen en zelfs onder water oorlogsvoering technieken.
Ook zijn er een hoop filmpjes te vinden van de gemiddelde "gi joe" die ter viering in de lokale rivier zwemmen of het lokale meer duiken in het weekend tijdens verlof
Naast het feit dat over het algemeen de bepakking van toen veel minder complex en zwaar was dan de huidige bepakking van de gemiddelde soldaat en het kinderlijk simpel is een drijfpakket te maken waardoor het gewicht van je bepakking er niet meer toe doet. ( Drijfpakket maken voor een water oversteek wordt nogsteeds bij elke basis militaire opleidingen geleerd en is al tientallen jaren ongewijzigd)
Ik zou je een hoop links kunnen geven naar trainingshandleidingen van the us navy van 1945 bijvoorbeeld, maar ik denk niet dat je zat te wachten op een uitgebreid antwoord
Hell let loose is een spel over ww2. Ook nog eens een ver van realistische benadering van een spel. Heel veel features lijken in het niets op echte oorlogvoering, dus ga niet nu 1 aspect proberen uit te lichten en te vergelijken met "real life" , want dan ga je nat.
Lezen is lastig zie ik. Er werd ook toen al serieus getraind op zwemmen onder oorlogs omstandigheden. Niet alleen vrolijk baantjes trekken. ( Zie de handleidingen/documenten online beschikbaar)TiezZ_BE schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:26:
[...]
Kunnen zwemmen, en kunnen zwemmen met een volledige uitrusting is niet hetzelfde...
En zoals ik al zei iedere militair weet hoe kinderlijk simpel het is een drijfpakket te maken om al je uitrusting, ja ook munitie en wapens het water over te krijgen. Je hoeft dan letterlijk alleen maar te zwemmen, je gehele kit drijft voor je uit. Sterker nog je kan je wapen vuren vanaf je drijfpakket terwijl je zwemt. Die kennis was toen ook al bekend.
Maar ik heb al weer spijt ik dat moeite heb gestopt in een serieuze reactie op een online game forum. Kennis heeft geen zin. Ik laat het hier maar weer bij.
Vertel dat aan degene die verzopen zijn voor ze op het strand kwamen tijdens D-day, die konden blijkbaar allemaal zwemmen volgens u...Skybullet schreef op maandag 18 maart 2024 @ 12:34:
[...]
Lezen is lastig zie ik. Er werd ook toen al serieus getraind op zwemmen onder oorlogs omstandigheden. Niet alleen vrolijk baantjes trekken. ( Zie de handleidingen/documenten online beschikbaar)
En zoals ik al zei iedere militair weet hoe kinderlijk simpel het is een drijfpakket te maken om al je uitrusting, ja ook munitie en wapens het water over te krijgen. Je hoeft dan letterlijk alleen maar te zwemmen, je gehele kit drijft voor je uit. Sterker nog je kan je wapen vuren vanaf je drijfpakket terwijl je zwemt. Die kennis was toen ook al bekend.
Maar ik heb al weer spijt ik dat moeite heb gestopt in een serieuze reactie op een online game forum. Kennis heeft geen zin. Ik laat het hier maar weer bij.

Om nog maar te zwijgen over het feit of ze op elk moment op het slagveld altijd het nodige materiaal bij hadden om een drijfpakket te fabriceren.
Je probeert hier bepaalde precedenten uit de oorlog ( / slap verhaal) te verkopen als algemene waarheid.
Kennis....

ps: het betreft de gaming sectie op een tech-forum
[ Voor 14% gewijzigd door TiezZ_BE op 18-03-2024 13:18 ]
Een lullig slootje van 3 meter lijkt me geen probleemSleeon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 10:03:
[...]
Kon je in de 2e wereldoorlog zwemmen met volle bepakking ja?
Ziek hoe snel die server groeide.HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 maart 2024 @ 16:38:
Ik heb me toch maar even met een donatie VIP laten maken bij DLL, heb ik in ieder geval een vaste stek waar ik kan oefenen. De voice is soms vrij stil, maar dat schijnt te zijn omdat ze vaak ook via discord werken, zo zeggen ze. Mijn favo rollen tot zover zijn de Rifleman en Assault. Ik zou liever vaker Sniper spelen, helaas is dat vaak niet mogelijk.
In eerste instantie was een oud student met wat vrienden hier mee bezig en heb toen samen met de eerste 10 man een donatie gedaan. Nog geen jaar later en zit bijna 3,5k aan mensen in
Dit is zeker enkel PC?kneusteun schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:01:
[...]
Ziek hoe snel die server groeide.
In eerste instantie was een oud student met wat vrienden hier mee bezig en heb toen samen met de eerste 10 man een donatie gedaan. Nog geen jaar later en zit bijna 3,5k aan mensen in
Of is er ook een PS groep?
Lijkt me wel prettig om wat vaker met NL te spelen, vooral omdat ik nog lerende ben in het spel
Is een Discord server icm een pc server, ondertussen 3 game servers dacht ik.drusloos schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:17:
[...]
Dit is zeker enkel PC?
Lijkt me wel prettig om wat vaker met NL te spelen, vooral omdat ik nog lerende ben in het spel
Ik werk al 11 jaar voor Engelstalige bedrijven en mijn Engels is best goed, maar nu ik een paar potjes gewoon Nederlands kon lullen met m'n squad viel het me op wat een ontzettende verademing dat was/is.kneusteun schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:01:
[...]
Ziek hoe snel die server groeide.
In die server zitten ook best wel wat mensen uit UK en US hoor, maar in principe zijn de meeste squads wel NL/BE.HTT-Thalan schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:35:
[...]
Ik werk al 11 jaar voor Engelstalige bedrijven en mijn Engels is best goed, maar nu ik een paar potjes gewoon Nederlands kon lullen met m'n squad viel het me op wat een ontzettende verademing dat was/is.
Voor de ps5 ben ik ook op zoek naar wat Nederlandse spelers. Ze zijn er wel maar lastig te vinden.drusloos schreef op maandag 18 maart 2024 @ 14:17:
[...]
Dit is zeker enkel PC?
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Zelf ben ik een speler die niet heel vaak speelt wegens tijd, wel serieus als ik speel maar vooral voor de lol. Ben zelf bijna 30 dus zoek een beetje wat oudere spelers (zat laatst ik een potje warzone met 16 jarigen, was niet te doen haha).Oxigeon schreef op maandag 18 maart 2024 @ 17:17:
[...]
Voor de ps5 ben ik ook op zoek naar wat Nederlandse spelers. Ze zijn er wel maar lastig te vinden.
Psn id is ‘schermutsel’. Heb ik je niet al eens toegevoegd?
Vandaag gespeeld met een groep Nederlanders van de DEA clan. Ze hebben een discord kanaal. Leuk om met een microfoon te spelen en tactieken die je probeert ook nog lukken.
Naam komt me idd wel bekend voordrusloos schreef op maandag 18 maart 2024 @ 19:24:
[...]
Zelf ben ik een speler die niet heel vaak speelt wegens tijd, wel serieus als ik speel maar vooral voor de lol. Ben zelf bijna 30 dus zoek een beetje wat oudere spelers (zat laatst ik een potje warzone met 16 jarigen, was niet te doen haha).
Psn id is ‘schermutsel’. Heb ik je niet al eens toegevoegd?
Ik haal best veel lol uit het spel. Maar ik vind het nog vaak niet soepel lopen (ps5) . Dan wil je herladen, en gebeurd er niks, nou dan ben je weer dood. In loopgraven dat je gewoon te vaak wordt geblokkeerd door teammates. De map openen lukt soms niet. Kleine dingen die niet werken die soms veel frustratie opleveren. Hoe ervaren anderen dat?
Dit heb ik ook. Voordeel is wel dat alle console spelers er last van hebben. Ik hoop wel dat je de instellingen van de controller hebt aangepast waardoor het meer als een shooter aanvoelt en het mikken echt een stuk prettiger werkt dan de standaard instellingen die echt ruk zijn.drusloos schreef op zaterdag 23 maart 2024 @ 16:31:
Ik haal best veel lol uit het spel. Maar ik vind het nog vaak niet soepel lopen (ps5) . Dan wil je herladen, en gebeurd er niks, nou dan ben je weer dood. In loopgraven dat je gewoon te vaak wordt geblokkeerd door teammates. De map openen lukt soms niet. Kleine dingen die niet werken die soms veel frustratie opleveren. Hoe ervaren anderen dat?
Framerate kakt ook flink in als je midden in grote gevechten zit (nieuwere maps) met veel explosies etc. Diegene wat El Alamein bedacht heeft moesten ze ook een schop onder de reet geven. Dat is gewoon een rukmap.
Ik speel sinds een maandje ook HLL (veel eerder moeten doen) en vind de framedrops wel vrij heftig. Vooral als ik net ben gespawned. Verder gelukkig niet veel last van.Oxigeon schreef op zondag 24 maart 2024 @ 08:21:
[...]
Dit heb ik ook. Voordeel is wel dat alle console spelers er last van hebben. Ik hoop wel dat je de instellingen van de controller hebt aangepast waardoor het meer als een shooter aanvoelt en het mikken echt een stuk prettiger werkt dan de standaard instellingen die echt ruk zijn.
Framerate kakt ook flink in als je midden in grote gevechten zit (nieuwere maps) met veel explosies etc. Diegene wat El Alamein bedacht heeft moesten ze ook een schop onder de reet geven. Dat is gewoon een rukmap.
Wat ik verder wel opvallend vind is dat je toch vrij makkelijk kan flanken. De meeste spelers rennen gewoon recht op hun doel af (en andersom verdedigen ze alleen naar voren). Niet dat het heel erg is, maar het gebrek aan tactiek is soms wel erg duidelijk. En het speelt natuurlijk stukken leuker met comms. Jammer dat maar weinigen daar gebruik van maken.
If it aint fixed, it's broken.
Probeer je TAA instelling op "Community TAA" te zetten. Als het goed is heb je dan geen/tot weinig last meer van framedrops.Tjebakka schreef op woensdag 10 april 2024 @ 12:36:
[...]
Ik speel sinds een maandje ook HLL (veel eerder moeten doen) en vind de framedrops wel vrij heftig. Vooral als ik net ben gespawned. Verder gelukkig niet veel last van.
Wat ik verder wel opvallend vind is dat je toch vrij makkelijk kan flanken. De meeste spelers rennen gewoon recht op hun doel af (en andersom verdedigen ze alleen naar voren). Niet dat het heel erg is, maar het gebrek aan tactiek is soms wel erg duidelijk. En het speelt natuurlijk stukken leuker met comms. Jammer dat maar weinigen daar gebruik van maken.
En het ziet er beter uit. Deze setting is IMHO de strakste voor de visuals.Aasas schreef op woensdag 10 april 2024 @ 14:14:
[...]
Probeer je TAA instelling op "Community TAA" te zetten. Als het goed is heb je dan geen/tot weinig last meer van framedrops.
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
Gisteren weer een prachtige missie. Als Duitser kwam daar het moment dat de Amerikanen Omaha beach hadden veroverd. Aan ons de taak om in offensive mode ze terug te dringen naar hun schepen.
Halverwege liep de tegenaanval spaak. Onze Panther tank was zwaar beschadigd en we moesten terugtrekken om te repareren. Op dat moment kwam er een andere Panther ons versterken. Met 2 minuten te gaan trokken we West Vierville binnen. Wij door het midden en de andere Panther via het noorden. Rond ons heen alle infantry squads. Met 30 seconden te gaan rolden we de cirkel in en stonden we oog in oog met een Amerikaans garisson. Op dat moment spanden er 15 man, precies op het moment dat ik het commando vuur gaf. We begonnen het punt over te nemen. Ver in overtime wisten we de gebouwen en kerk terug te veroveren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZHXDpUweRvJLk13TT5F8rDB7.png?f=user_large)
In deze actie waren beide panthers zwaar beschadigd geraakt. We trokken ons terug om te repareren terwijl de infantry optrok naar WN71. Met 20 minuten te gaan waren we gerepareerd en begonnen we een push gesteund door armor. De ene Panther werd al snel uitgeschakeld door een 76. Wij konden door de opgeworpen defenses het punt niet binnendringen en moesten terugtrekken. Met een zwaargehaverde tank wisten we een veilig punt te bereiken. Helaas overleed de driver tijdens het repareren. We waren bijna door onze Shells heen.
Hierop besloot ik de tank voor de laatste maal te repareren. Er was net een andere panther gearriveerd ter vervanging. Ook had de andere crew een nieuwe tank gekregen. Met 5 minuten op de klok besloten we om de lege Panther als suïcide het punt in te rijden. We wisten de vijandelijke garisson op te blazen voordat deze tank in een grote vuurbal aan gruzelementen werd geschoten.
Met drie minuten te gaan namen we plaats in de nieuwe Panther en samen met de tweede crew besloten we langzaam WN71 te benaderen, gevolgd door een sliert infanterie. Alles voor ons werd in puin geschoten. Twee 75mm kanonnen met high explosive shells en vier coax guns. Dit was genoeg om het punt schoon te vegen en met een minuut op de klok WN71 te veroveren. Hierna was het eenvoudig de Amerikanen van het strand te vegen!
:fill(white):strip_exif()/f/image/N4iNuuiSqSZDGCalbqNHd9tP.png?f=user_large)
Aan het eind van de dag was Frankrijk weer helemaal van ons. Door het arriveren van de armor support werd de geschiedenis herschreven. Wat een geweldige momenten kun je hebben als een paar mensen goed samenspelen. Hoe sterk de verdediging ook is, op brute kracht met twee tanks en infanterie is niets op gewassen!
Halverwege liep de tegenaanval spaak. Onze Panther tank was zwaar beschadigd en we moesten terugtrekken om te repareren. Op dat moment kwam er een andere Panther ons versterken. Met 2 minuten te gaan trokken we West Vierville binnen. Wij door het midden en de andere Panther via het noorden. Rond ons heen alle infantry squads. Met 30 seconden te gaan rolden we de cirkel in en stonden we oog in oog met een Amerikaans garisson. Op dat moment spanden er 15 man, precies op het moment dat ik het commando vuur gaf. We begonnen het punt over te nemen. Ver in overtime wisten we de gebouwen en kerk terug te veroveren.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZHXDpUweRvJLk13TT5F8rDB7.png?f=user_large)
In deze actie waren beide panthers zwaar beschadigd geraakt. We trokken ons terug om te repareren terwijl de infantry optrok naar WN71. Met 20 minuten te gaan waren we gerepareerd en begonnen we een push gesteund door armor. De ene Panther werd al snel uitgeschakeld door een 76. Wij konden door de opgeworpen defenses het punt niet binnendringen en moesten terugtrekken. Met een zwaargehaverde tank wisten we een veilig punt te bereiken. Helaas overleed de driver tijdens het repareren. We waren bijna door onze Shells heen.
Hierop besloot ik de tank voor de laatste maal te repareren. Er was net een andere panther gearriveerd ter vervanging. Ook had de andere crew een nieuwe tank gekregen. Met 5 minuten op de klok besloten we om de lege Panther als suïcide het punt in te rijden. We wisten de vijandelijke garisson op te blazen voordat deze tank in een grote vuurbal aan gruzelementen werd geschoten.
Met drie minuten te gaan namen we plaats in de nieuwe Panther en samen met de tweede crew besloten we langzaam WN71 te benaderen, gevolgd door een sliert infanterie. Alles voor ons werd in puin geschoten. Twee 75mm kanonnen met high explosive shells en vier coax guns. Dit was genoeg om het punt schoon te vegen en met een minuut op de klok WN71 te veroveren. Hierna was het eenvoudig de Amerikanen van het strand te vegen!
:fill(white):strip_exif()/f/image/N4iNuuiSqSZDGCalbqNHd9tP.png?f=user_large)
Aan het eind van de dag was Frankrijk weer helemaal van ons. Door het arriveren van de armor support werd de geschiedenis herschreven. Wat een geweldige momenten kun je hebben als een paar mensen goed samenspelen. Hoe sterk de verdediging ook is, op brute kracht met twee tanks en infanterie is niets op gewassen!
[ Voor 7% gewijzigd door Coldcat op 18-04-2024 17:32 ]
No one can predict the market! - Who the hell knows!
Ik speel de laatste tijd meer Commander of Squad Lead. Begin er meer plezier in te krijgen nu ik inmiddels een “volwassen HLL” speler ben met 140+ lvl.
Vooral Commander is nog best intensief, het communiceren en snel handelen is nog weleens tricky, aangezien ik niet vies ben van een beetje actie, zelfs in die rol. Na 4 potten toch een potje weten te winnen!
Vooral Commander is nog best intensief, het communiceren en snel handelen is nog weleens tricky, aangezien ik niet vies ben van een beetje actie, zelfs in die rol. Na 4 potten toch een potje weten te winnen!
Dit spel is soms geniaal maar soms ook zo frustrerend. Ik speel de laatste tijd vaak op de Exg servers. Soms heb je heerlijke gevechten, soms zo frustrerend.
Tijdens het Foy offensief waren we teruggedrongen tot de laatste basis. Van alle kanten stonden we onder druk. Als commander alle pogingen ondernomen om forward garissons op te zetten. Zonder succes. Ik gebruik airheads vaak om een kleine doorbraak te forceren. Een Squad was dicht tot de cirkel geraakt. Ik drop de airhead op dit Squad om meer bodies te krijgen in de capzone. Krijg je meteen het commentaar dat dit niet werkt en je een airhead in de hoeken van de map moet gebruiken. In een team met mindere communicatie is dit funest. Als het al lukt dan is de eerste spawn wave vaak 3 man waarvan men meteen het vuur opent. Daardoor is de airhead bekend en is het onmogelijk de velden door te komen. De airhead die ik het punt dropte kende meer risico maar kwam online. Dan spoor je je teamgenoten aan om op de airhead te spawnen en niemand doet het. In de cirkel waren geen enemies meer. Links en rechts probeerden mensen tot het punt te komen terwijl de toegang daar was. Natuurlijk heeft men door dat er een airhead is. De vijand trekt zich terug en stelt het punt veilig. No wat dat een airhead op het punt niet werkt als niemand het gebruikt.
Een ander moment was gisteren op PHL. Het eerste punt was snel voor ons en daarna oprukken na de brug. Dit is een tank heavy map. Alle fuel ging naar twee tank crews (level 16, 15, 11) en (level 48, 13, 5). Natuurlijk reden deze de weg op en werden uitgeschakeld. De rest van het team vocht ver buiten de zone om een verlaten garrison. Dit was de default 10 sec. spawn time garisson. Hard werk maar totaal inefficiënt. 30 pijnlijke minuten.
Of een offensive match op Omaha beach. Wonder boven wonder wisten we de Duitsers ervan te weerhouden het eerste punt meteen te pakken. Ik zat achter de artillerie en met behulp van flares was dit al snel een ware hel voor de Duitsers. In 30 minuten 125 kills door deze sterke samenwerking. Duidelijk een efficiënte combinatie. Begint de commander te klagen dat de munitie opgespaard moet worden om daarna strafing runs te gebruiken. Dat zijn 50 shells. Onbegrijpelijk. Daarnaast veel klachten van het team over team kills. Om te verdedigen is het nodig het vuur te plaatsen waar de enemy is. Het is duidelijk dat de shells ervoor zorgen dat een flank afgedekt is. De reden dat infantry kan oprukken is omdat de Shells de enemies uitschakelt. Je ziet de Shells neerkomen en na een barrage is het opgeschoond. Mensen zien dat en lopen blind deze hell in. In plaats van vooraf te communiceren gaat men achteraf klagen. Ik schiet gewoon door wat in dit geval uiterst effectief was. Er is een reden dat de infantry kan oprukken. Zonder artillery dekking was het punt al lang verloren.
Als laatste offensive op PHL. Ik kwam halverwege in een tankcrew met level 200. Persoonlijk is offensive voor mij 3 delen in de 30 minuten. De eerste 10 om bij het punt te komen. Dan 10 minuten om druk te zetten op meerdere flanks. De laatste 10 een hevige push om dichter en dichter bij de capzone te komen. Als tankcrew pas ik me daarop aan. De eerste 10 minuten is het vooral dekking van lange afstand. De tweede 10 minuten de infantry naar voren helpen. De laatste 10 minuten de doorbraak forceren. Nu was het dik in de laatste 10 minuten en stonden we van afstand het punt te beschieten. Ik vraag, zullen we maar naar voren pushen? Omdat het een level 200 was en ik halverwege erbij kwam wilde ik niet meteen het initiatief pakken. Geen reactie.. Daarom maar het initiatief overgenomen en langzaam ind e cirkel gerold. Met twee minuten te gaan zeg ik schiet continue. Verliezen met ammunitie in de tank is zonde. Natuurlijk was er overal rook om ons heen. Geen enkel schot werd gelost. Met 40 seconden te gaan trok de rook op. Recht voor ons een garisson waar 20 man spawnden. De gun recht op dit punt… ik dacht… dit is het. We schieten die 20 man neer en het garrison en we pakken het punt. Na drie seconden geen schot…. Na 5 seconden geen schot… Fire!!! HE!! fire!!! Staat er rechts iemand boven de trench… turret naar rechts en na 10 seconden 1 schot om 1 man neer te halen. De rest was vervlogen en we gingen eerloos ten onder.
Oftewel een heerlijke game waar alles strategisch kan. Als je goed samenwerkt ben je als team onverslaanbaar. Zit er frictie op de lijn dan is het tegelijkertijd zo frustrerend. Dat is waarom ik echt een haat / liefde verhouding heb met dit spel. Het zit gewoon verdomd goed in elkaar. Net als in het echte leven ben je overgeleverd aan teamwork en samenwerking. Soms zorgen individuele acties voor een verschil die bepalend zijn in een veldslag. Het kennen van je tegenstander is essentieel tot succes. Soms is het verstandig om na een half uur offensief je iets terug te trekken om de vijand uit hun stulp te laten komen. Om daarna met een supply truck een sneaky garisson te plaatsen en zonder weerstand het punt over te nemen. Soms moet je de mindere veldslagen maar voor lief nemen.
Tijdens het Foy offensief waren we teruggedrongen tot de laatste basis. Van alle kanten stonden we onder druk. Als commander alle pogingen ondernomen om forward garissons op te zetten. Zonder succes. Ik gebruik airheads vaak om een kleine doorbraak te forceren. Een Squad was dicht tot de cirkel geraakt. Ik drop de airhead op dit Squad om meer bodies te krijgen in de capzone. Krijg je meteen het commentaar dat dit niet werkt en je een airhead in de hoeken van de map moet gebruiken. In een team met mindere communicatie is dit funest. Als het al lukt dan is de eerste spawn wave vaak 3 man waarvan men meteen het vuur opent. Daardoor is de airhead bekend en is het onmogelijk de velden door te komen. De airhead die ik het punt dropte kende meer risico maar kwam online. Dan spoor je je teamgenoten aan om op de airhead te spawnen en niemand doet het. In de cirkel waren geen enemies meer. Links en rechts probeerden mensen tot het punt te komen terwijl de toegang daar was. Natuurlijk heeft men door dat er een airhead is. De vijand trekt zich terug en stelt het punt veilig. No wat dat een airhead op het punt niet werkt als niemand het gebruikt.
Een ander moment was gisteren op PHL. Het eerste punt was snel voor ons en daarna oprukken na de brug. Dit is een tank heavy map. Alle fuel ging naar twee tank crews (level 16, 15, 11) en (level 48, 13, 5). Natuurlijk reden deze de weg op en werden uitgeschakeld. De rest van het team vocht ver buiten de zone om een verlaten garrison. Dit was de default 10 sec. spawn time garisson. Hard werk maar totaal inefficiënt. 30 pijnlijke minuten.
Of een offensive match op Omaha beach. Wonder boven wonder wisten we de Duitsers ervan te weerhouden het eerste punt meteen te pakken. Ik zat achter de artillerie en met behulp van flares was dit al snel een ware hel voor de Duitsers. In 30 minuten 125 kills door deze sterke samenwerking. Duidelijk een efficiënte combinatie. Begint de commander te klagen dat de munitie opgespaard moet worden om daarna strafing runs te gebruiken. Dat zijn 50 shells. Onbegrijpelijk. Daarnaast veel klachten van het team over team kills. Om te verdedigen is het nodig het vuur te plaatsen waar de enemy is. Het is duidelijk dat de shells ervoor zorgen dat een flank afgedekt is. De reden dat infantry kan oprukken is omdat de Shells de enemies uitschakelt. Je ziet de Shells neerkomen en na een barrage is het opgeschoond. Mensen zien dat en lopen blind deze hell in. In plaats van vooraf te communiceren gaat men achteraf klagen. Ik schiet gewoon door wat in dit geval uiterst effectief was. Er is een reden dat de infantry kan oprukken. Zonder artillery dekking was het punt al lang verloren.
Als laatste offensive op PHL. Ik kwam halverwege in een tankcrew met level 200. Persoonlijk is offensive voor mij 3 delen in de 30 minuten. De eerste 10 om bij het punt te komen. Dan 10 minuten om druk te zetten op meerdere flanks. De laatste 10 een hevige push om dichter en dichter bij de capzone te komen. Als tankcrew pas ik me daarop aan. De eerste 10 minuten is het vooral dekking van lange afstand. De tweede 10 minuten de infantry naar voren helpen. De laatste 10 minuten de doorbraak forceren. Nu was het dik in de laatste 10 minuten en stonden we van afstand het punt te beschieten. Ik vraag, zullen we maar naar voren pushen? Omdat het een level 200 was en ik halverwege erbij kwam wilde ik niet meteen het initiatief pakken. Geen reactie.. Daarom maar het initiatief overgenomen en langzaam ind e cirkel gerold. Met twee minuten te gaan zeg ik schiet continue. Verliezen met ammunitie in de tank is zonde. Natuurlijk was er overal rook om ons heen. Geen enkel schot werd gelost. Met 40 seconden te gaan trok de rook op. Recht voor ons een garisson waar 20 man spawnden. De gun recht op dit punt… ik dacht… dit is het. We schieten die 20 man neer en het garrison en we pakken het punt. Na drie seconden geen schot…. Na 5 seconden geen schot… Fire!!! HE!! fire!!! Staat er rechts iemand boven de trench… turret naar rechts en na 10 seconden 1 schot om 1 man neer te halen. De rest was vervlogen en we gingen eerloos ten onder.
Oftewel een heerlijke game waar alles strategisch kan. Als je goed samenwerkt ben je als team onverslaanbaar. Zit er frictie op de lijn dan is het tegelijkertijd zo frustrerend. Dat is waarom ik echt een haat / liefde verhouding heb met dit spel. Het zit gewoon verdomd goed in elkaar. Net als in het echte leven ben je overgeleverd aan teamwork en samenwerking. Soms zorgen individuele acties voor een verschil die bepalend zijn in een veldslag. Het kennen van je tegenstander is essentieel tot succes. Soms is het verstandig om na een half uur offensief je iets terug te trekken om de vijand uit hun stulp te laten komen. Om daarna met een supply truck een sneaky garisson te plaatsen en zonder weerstand het punt over te nemen. Soms moet je de mindere veldslagen maar voor lief nemen.
Gisteren is er weer een nieuwe update uitgebracht met een nieuwe map: Mortain.
Moet zeggen dat ik heb genoten. Veel plekken waar je dekking kan zoeken, en lekker afwisselend qua hoogtes.
Moet zeggen dat ik heb genoten. Veel plekken waar je dekking kan zoeken, en lekker afwisselend qua hoogtes.
Het is een map die je haat of enorm gaaf vind. Ik behoor tot de laatste. Lekker veel dekking en een prachtig landschap.ScreamGT schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:43:
Net een epic game waar ik en m'n teamgenoten de laatste 20 minuten de server inkwamen. Er stonden twee panthers klaar dus het team opgedeeld. Ons tweede punt terug veroverd met de ene Panther terwijl de Panther het laatste punt verdedigde. Er was een andere crew in een light tank, maar geen communicatie. Daarom beide Panthers gerepareerd en in een tank column naar mid. We verloren het tweede punt maar er was geen andere optie om te winnen dan onze aanval doorzetten.
Net binnen de capzone van Hill naast elkaar opgesteld. Friendly infantry en een garisson achter ons. We hadden 1 spotter voor 2 x 75mm guns + 2 x MG34. Er kwam een 76 het punt binnenrollen die we binnen een seconde in vlammen zagen opgaan. We waren in de minderheid en capten 1:3. Daarna een voltreffer op een garisson en het was gedaan met die Amerikanen. Vanuit een kansloze positie de battle gewonnen
Op papier een kansloze missie om twee Panthers te pakken met 1 crew. De verhoudingen spreken zwaar in je nadeel. Maar als ze anders niet gebruikt worden kan dat. Dat het dan zo uitpakt is fantastisch!
/f/image/uTZoQjACeut5qrRJllBDawFk.png?f=fotoalbum_large)
Korte versie van de operatie:
[ Voor 25% gewijzigd door Coldcat op 26-04-2024 13:03 ]
prachtig spel is het nog altijd, het is maanden geleden dat ik het heb kunnen spelen.
Echter van de 3 games die ik heb kunnen spelen, ging er maar van 1 game de VOIP. Ik dacht dat na al die tijd dit wel iets van het verleden zou zijn maar niet dus, belachelijk eigenlijk.
Ik speel met headset, dus als iemand fixes weet, graag!
Echter van de 3 games die ik heb kunnen spelen, ging er maar van 1 game de VOIP. Ik dacht dat na al die tijd dit wel iets van het verleden zou zijn maar niet dus, belachelijk eigenlijk.
Options > Audio > Disconnect > ConnectRubberen schreef op zaterdag 27 april 2024 @ 21:52:
prachtig spel is het nog altijd, het is maanden geleden dat ik het heb kunnen spelen.
Soms even een paar keer doen of paar min. wachten. Werkt eigenlijk vrijwel altijd! Mocht je VOIP bugged zijn.
Prima map, hele andere manier van spelen. Leuk voor de afwisseling.ScreamGT schreef op vrijdag 26 april 2024 @ 11:43:
Alleen wel echt slecht geoptimaliseerd helaas. Volgens mij is het de eerste map die Team17 vanaf de ground up echt zelf heeft gemaakt.
Rest was nog (of grotendeels) door BM gemaakt voor overname wat ik begreep.
sinds een paar dagen HLL met een maat gaan spelen. Een derde maat is er gister nog bij gekomen.
Nu het spel gaan leren.. Voornamelijk rifleman en medic gespeeld.. maar toche erg lastig deze game.
Tijd zal nodig zijn om plezier te hebben in de game en bijdrage te brengen aan het team.
Nu het spel gaan leren.. Voornamelijk rifleman en medic gespeeld.. maar toche erg lastig deze game.
Tijd zal nodig zijn om plezier te hebben in de game en bijdrage te brengen aan het team.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Gewoon rustig aan doen. Leer inderdaad eerst rifleman. De andere classes hebben een speciale rol en als je de game nog onvoldoende kent kun je je squad benadelen als je die rol pakt. Luister naar je squadlead en blijf bij je squad in de buurt. Speel de game niet als een standaard FPS, maar neem de tijd, zoek altijd dekking en voordat je een veld over steekt: wacht/blijf even liggen en kijk goed. Alsnog zal je vaak om "onverklaarbare" reden dood gaan, of domweg door artillery, maar je leert er vanzelf van.Nickrsd schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:49:
sinds een paar dagen HLL met een maat gaan spelen. Een derde maat is er gister nog bij gekomen.
En als aanvulling op grizzlywilde: communiceer! Ongelooflijk belangrijk en leuk om continu in contact te blijven met je squad(leader).
Het lijkt heel veel, maar is het uiteindelijk niet. Eerst weet je het verschil tussen een outpost spawn en garrison niet. OEH SPANNEND! Nou niet dusNickrsd schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 11:49:
Kijk vooral wat youtube filmpjes waar men uitleg geeft, maar zonder kom je er ook prima door.
En stel gewoon vragen als je met hogere lvl teammates in een squad zit, die willen je vaak ook wel dingen uitleggen.
Support is ook een goede om vrienden te maken met de Squad Lead. Oneindige credits als je op de OP spawnt en hem vraagt waar die de supplies wilt hebben. Vaak ben je samen onderweg naar het punt en aangezien hij de supplies nodig heeft om een garisson te bouwen helpt hij je in leven te blijvengrizzlywilde schreef op dinsdag 30 april 2024 @ 15:08:
[...]
Gewoon rustig aan doen. Leer inderdaad eerst rifleman. De andere classes hebben een speciale rol en als je de game nog onvoldoende kent kun je je squad benadelen als je die rol pakt. Luister naar je squadlead en blijf bij je squad in de buurt. Speel de game niet als een standaard FPS, maar neem de tijd, zoek altijd dekking en voordat je een veld over steekt: wacht/blijf even liggen en kijk goed. Alsnog zal je vaak om "onverklaarbare" reden dood gaan, of domweg door artillery, maar je leert er vanzelf van.
Vandaag meer informatie over een nieuwe map!
:fill(white):strip_exif()/f/image/62jJoc2bg34SF5TkhbPSfQZo.png?f=user_large)
G-series22 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 08:55:
Vandaag meer informatie over een nieuwe map!
[Afbeelding]
Bij mij gaat het met ups en downs. Ik vind het echt een onwijs tof spel, zeker vanwege de (lage) pace en de teamplay. Maar de laatste week merk ik dat ik het toch weer vaak laat liggen. Om de haverklap locked squads, of squads die niet communiceren. En dat is zo zonde, ik vind er dan echt niks meer aan.
Hoe ervaren jullie dat, of spelen jullie met een vaste groep?
Het kan een magische ervaring zijnpimskie schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:27:
Bij mij gaat het met ups en downs. Ik vind het echt een onwijs tof spel, zeker vanwege de (lage) pace en de teamplay. Maar de laatste week merk ik dat ik het toch weer vaak laat liggen. Om de haverklap locked squads, of squads die niet communiceren. En dat is zo zonde, ik vind er dan echt niks meer aan.
Meerendeel van tijd is het dat niet.
Dat heeft alles met je teammates te maken. Nee ik heb geen buddies waar ik online mee speel. Misschien toch maar eens doen
Herkenbaar, het wisselt erg per potje. Het beste is om dan als SL spelen. In command chat zitten meestal wel mensen die communiceren. De ene game meer dan de andere.
Wat ik vervelender vind zijn de clans. Gelukkig lijken er de laatste tijd minder clan-wars te zijn (waarbij ze de boel gaan vote-kicken of kinderachtig in de HQ's blijven hangen). Maar er zijn nog steeds veel potjes met flinke onbalans omdat high-level players elkaar telkens opzoeken en in hetzelfde team zitten. Op console zijn het vaak dezelfde namen. Een potje is dan na twintig minuten voorbij. Zowel in het winnende als verliezende team vind ik dat niet leuk.
Wat ik vervelender vind zijn de clans. Gelukkig lijken er de laatste tijd minder clan-wars te zijn (waarbij ze de boel gaan vote-kicken of kinderachtig in de HQ's blijven hangen). Maar er zijn nog steeds veel potjes met flinke onbalans omdat high-level players elkaar telkens opzoeken en in hetzelfde team zitten. Op console zijn het vaak dezelfde namen. Een potje is dan na twintig minuten voorbij. Zowel in het winnende als verliezende team vind ik dat niet leuk.
En zo ben je altijd sl...en niemand in je squad die ook ooit maar luisterd.Tom schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:49:
Herkenbaar, het wisselt erg per potje. Het beste is om dan als SL spelen. In command chat zitten meestal wel mensen die communiceren. De ene game meer dan de andere.
Ik ben nieuw bij Hell Let Loose 😅 iemand die leuke servers kan aanbeven? Vind teamwork FPS spellen altijd leuk.
Als iemand samen wil spelen hou ik mij aanbevolen :-)
oke eerste avondje... Ik ben nog nooit zo vaak dood gegaan lolz. Wel lastig want 9 van de 10 keer zie ik de vijand niet eens 😅
oke eerste avondje... Ik ben nog nooit zo vaak dood gegaan lolz. Wel lastig want 9 van de 10 keer zie ik de vijand niet eens 😅
[ Voor 48% gewijzigd door Chip. op 24-06-2024 00:03 ]
Helemaal mee eens. Laatste maanden lijken er minder spelers te zijn die communiceren. Wat hierboven gezegd wordt klopt wel: word SL. Wat ik ook wel eens doe is in de proximity chat vragen of een andere squad wel communiceert en dan daar bij aansluiten. Dan maar een keer een role die je normaal misschien liever niet speelt omdat die al bezet is.pimskie schreef op zaterdag 22 juni 2024 @ 11:27:
Wat soms een beetje helpt (doe ik ook nog wel eens) is in de chat communiceren dat je squad locked is maar je iedereen uitnodigt met voice comms. En als ze dat niet hebben/gebruiken, er weer uit trappen. Dat is ook vaak de reden van locked squads, er zit er altijd 1 een tussen die dit zo aankondigt en dan ga ik er graag bij, heb je tenminste een Squad die communiceert.G-series22 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 07:14:
[...]
Helemaal mee eens. Laatste maanden lijken er minder spelers te zijn die communiceren. Wat hierboven gezegd wordt klopt wel: word SL. Wat ik ook wel eens doe is in de proximity chat vragen of een andere squad wel communiceert en dan daar bij aansluiten. Dan maar een keer een role die je normaal misschien liever niet speelt omdat die al bezet is.
Ben onlangs eenmaal commander geworden (uit noodzaak, we hadden er geen) en gelukkig een overtuigende win kunnen neerzetten. Best lollig om te doen, en ik had squad leads die goed meewerkten en veel info gaven (dat is eigenlijk vooral de reden dat je wint).
Finn's let loose, ratz, 1st airborne, vind ik de leukste servers momenteel. EXD en Powerbits zijn ook populair maar ook beetje loterij qua spelervaring.Chip. schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:01:
Ik ben nieuw bij Hell Let Loose 😅 iemand die leuke servers kan aanbeven? Vind teamwork FPS spellen altijd leuk.
En dat je je neus op je beeldscherm drukt om op zoek te gaan naar bewegende pixels, is helemaal niet gek in HLL. Wat ook helpt is upgraden van 1080 naar 1440p qua resolutie. Dan is een kill op 200m ineens te doen terwijl dat op 1080p veel lastiger is, weet ik uit ervaring. Maar zelfs nu druk ik mijn neus nog regelmatig tegen het scherm.
Ik speel op 3440*1440 op een Ultrawide. Gelukkig idd op een swivel arm dus ik trek dat ding helemaal naar voren op ~25cm van m'n snufferd. En dan nog heb ik vaak ADS + concentration nodig om alles goed te zien op afstand
.
Als je wil weten hoe VR voelt, het dichtstbij kom je door je ogen tegen een ultrawide te drukken
.

Als je wil weten hoe VR voelt, het dichtstbij kom je door je ogen tegen een ultrawide te drukken
Aan het lijstje van Barista wil ik ook nog DLL (Dutch Let Loose) toevoegen.Chip. schreef op zondag 23 juni 2024 @ 17:01:
Voel je vrij om mij toe te voegen op Steam: GeneraalPep
Nieuwe spelers voor de squad zijn altijd welkom en leg je graag al spelend wat dingen uit
01010000 01100101 01110000 01100101
Gisteren een tijd op DLL gespeeld en was inderdaad goed. EXD en PBS mijd ik juist laatste weken. Voorheen kwam ik wel graag op EXD (oid
)
Ik heb je toegevoegd, ik ben Hotdog 7Generaal Pep schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:43:
[...]
[ Voor 44% gewijzigd door pimskie op 24-06-2024 15:33 ]
Ik speel altijd op DLL #1. Leuke server inderdaad!
Hoe krijg ik mijn reso op 1440? Ik speel op een laptop die dat wel heeft.. maar ik zie alleen fullscreen staan en totaal geen keuze voor een andere resolutie.
Hoe krijg ik mijn reso op 1440? Ik speel op een laptop die dat wel heeft.. maar ik zie alleen fullscreen staan en totaal geen keuze voor een andere resolutie.
Psn: rsdnik ; Uplay: jagerNL
Options > Video? Staat daar niets tussen?Nickrsd schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:06:
Ik speel altijd op DLL #1. Leuke server inderdaad!
Kwam er gisteren ook achter dat al mijn setting waren gereset. En niet alleen dat, plots kreeg ik een mega stutter tijdens het schieten met de MG, echt haperingen.
Zucht, maar weer op zoek gaan naar de juiste settings. In het vervolg ga ik er printscreens van maken en deze bewaren.
Zucht, maar weer op zoek gaan naar de juiste settings. In het vervolg ga ik er printscreens van maken en deze bewaren.
Ja in DLL speelde ik gisteren, volgens mij jij ook, want kan je naam herinneren heheheGeneraal Pep schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:43:
[...]
Aan het lijstje van Barista wil ik ook nog DLL (Dutch Let Loose) toevoegen.
Nieuwe spelers voor de squad zijn altijd welkom en leg je graag al spelend wat dingen uit
Heb je toegevoegd, ben zelf _YELLOWS_
[ Voor 4% gewijzigd door Chip. op 24-06-2024 19:40 ]
De laatste paar dagen heb ik "geluk" op USA servers. M'n ping is wat hoger, maar het lijkt alsof hier toch meer mensen nog communiceren. Syndicate, Hot dog 7, The Line. Ping zo rond de 80, maar ik lijk er geen last van te hebben.
Oh ik had het niet door.. stuur me gewoon een bericht op Steam als je me online ziet! Zal ook in de gaten houden of ik yellows online zie.Chip. schreef op maandag 24 juni 2024 @ 19:39:
[...]
Ja in DLL speelde ik gisteren, volgens mij jij ook, want kan je naam herinneren hehehe
Heb je toegevoegd, ben zelf _YELLOWS_
Gisteren echt een top avond gehad op DLL. Zoveel lol gehad met een paar gasten, een keer niet bepaald serieus gespeeld - wel veel gelachen
Nu je het zegt... laatste tijd merk ik ook opeens met regelmaat haperingen. Misschien volgende keer ook even de settings checken of die gereset zijn.ScreamGT schreef op maandag 24 juni 2024 @ 16:04:
Kwam er gisteren ook achter dat al mijn setting waren gereset. En niet alleen dat, plots kreeg ik een mega stutter tijdens het schieten met de MG, echt haperingen.
Slaat HLL de settings op in een .ini file? Doet de code dat soms dan gewoon overschrijven? Ga dat de volgende keer ook even checken. Als het ergens in een .ini staat dan ga ik na het aanpassen van de settings gewoon een back-up van het bestand ergens maken. Heb ik de settings zo weer terug als het bestand weer gereset wordt
.ini bestand gevonden!
C:\Users[UserName]\AppData\Local\HLL\Saved\Config\WindowsNoEditor
GameUserSettings.ini
Morgenavond even de settings na lopen, goed zetten en een back-up maken van het bestand
GameUserSettings.ini
Morgenavond even de settings na lopen, goed zetten en een back-up maken van het bestand
[ Voor 39% gewijzigd door Generaal Pep op 26-06-2024 23:24 ]
Je kan deze ook locken, dan lost het probleem ook op (alleen wijzigingen slaat ie dan ook niet meer op als je de sessie afsluit).Generaal Pep schreef op woensdag 26 juni 2024 @ 23:23:
.ini bestand gevonden!
GameUserSettings.ini
Als je het bestand vergrendeld voor wijzigingen; kan het bestand dan niet alsnog vervangen worden door de ontwikkelaar bij een update of patch?x-cessive schreef op donderdag 4 juli 2024 @ 16:25:
[...]
Je kan deze ook locken, dan lost het probleem ook op (alleen wijzigingen slaat ie dan ook niet meer op als je de sessie afsluit).
Goedemorgen,
Ik heb dit spel gekocht in de Steam Sale.
Hij draait opzich goed (90 tot 140 FPS) alleen heb ik om de zoveel tijd toch een flinke hapering alsof de game ff vast hangt. Soms ook 2 x kort achter elkaar.
Het gebeurt ook op rustige momenten dus de hoeveelheid actie op het scherm lijkt geen invloed.
Ik heb even gegoogled en dan kom ik toch wel op vele artikelen rond slechte performance. Iemand die dit herkent en een tip heeft voor dit probleem? Ik vraag dit voordat ik weer heel rigoreus allerlei settings ga tweaken..
Alvast bedankt!
Specs: I7 13700K, RTX 4070, 32 GIG RAM
Hij draait opzich goed (90 tot 140 FPS) alleen heb ik om de zoveel tijd toch een flinke hapering alsof de game ff vast hangt. Soms ook 2 x kort achter elkaar.
Het gebeurt ook op rustige momenten dus de hoeveelheid actie op het scherm lijkt geen invloed.
Ik heb even gegoogled en dan kom ik toch wel op vele artikelen rond slechte performance. Iemand die dit herkent en een tip heeft voor dit probleem? Ik vraag dit voordat ik weer heel rigoreus allerlei settings ga tweaken..
Alvast bedankt!
[ Voor 3% gewijzigd door Mick3112 op 13-07-2024 12:52 ]
Herken het totaal niet.Mick3112 schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 09:36:
Goedemorgen,
Alvast bedankt!
Welke instellingen gebruik je?
Misschien niet alles op super hoog zetten?
Vandaag Direct X 12 geforceerd en een of ander command dat hij alle cores van de CPU gebruikt.sikkwittet schreef op zaterdag 13 juli 2024 @ 13:37:
[...]
Herken het totaal niet.
Welke instellingen gebruik je?
Misschien niet alles op super hoog zetten?
Verder wat settings omlaag gegooid. Draait nu goed speelbaar.
Het is wel moeilijk zeg. De lijn tussen plezier hebben en frustratie is wel erg dun.
Ja, het is wat overweldigend in het begin. Maar dat neemt af met de tijd.Mick3112 schreef op zondag 14 juli 2024 @ 00:41:
[...]
Vandaag Direct X 12 geforceerd en een of ander command dat hij alle cores van de CPU gebruikt.
Verder wat settings omlaag gegooid. Draait nu goed speelbaar.
Het is wel moeilijk zeg. De lijn tussen plezier hebben en frustratie is wel erg dun.
De frustratie echter niet altijd. Ik sluit trouwens wel eens chrome af als ik altijd mis en soms lijkt het erop als ik daarna meer raak. Kan puur bijgeloof zijn maar boeiend. Nu is het wel weer leuk dat verliezen in HLL en frustratie niet automatisch aan elkaar gerelateerd zijn. Ook in een verloren potje kan ik nog steeds lol hebben gehad.
Hll is net als post scriptum (tegenwoordig squad 44) een type game waar in je meer moet denken als of je maar 1 life hebt ipv oneindig veel spawns.
Vaak voelt het aan als of spawnen en dan snel naar de cap voor aanval of verdediging nodig is. Dit is vaak maar max 5 keer in 90 min.
Meestal is sneaky, communicerend en rond kijkend veel effectiever. Effectiever in leven blijven, en dus effectiever in vechten.
Als je niet sterft kun je nog wat terug doen. Soort van als je de bal niet hebt kun je ook niet scoren idee.
Ik kruip soms 5 min naar een locatie toe want dit was sneller dan 5 keer proberen te rennen en dan te sterven en met beetje pech steeds verder op te moeten spawnen.
De game voor mij is 80% van de tijd er gebeurd van alles maar niet waar ik ben en dan 20% is actie.
Die 20% actie kan vervelens zijn, want eeuwig spawnen, of echt verslavend zijn want je bent opeens rambo en doet echt schade.
Sinds ik beiden games zo zie, heb ik veel meer plezier. Ik neem de tijd voor iets, ik observeer meer en weet dat elk moment er actie kan zijn om elke hoek.
Ook kun je met beetje geluk in je eentje een aanval of verdediging positief of negatief beinvloeden.
Vaak voelt het aan als of spawnen en dan snel naar de cap voor aanval of verdediging nodig is. Dit is vaak maar max 5 keer in 90 min.
Meestal is sneaky, communicerend en rond kijkend veel effectiever. Effectiever in leven blijven, en dus effectiever in vechten.
Als je niet sterft kun je nog wat terug doen. Soort van als je de bal niet hebt kun je ook niet scoren idee.
Ik kruip soms 5 min naar een locatie toe want dit was sneller dan 5 keer proberen te rennen en dan te sterven en met beetje pech steeds verder op te moeten spawnen.
De game voor mij is 80% van de tijd er gebeurd van alles maar niet waar ik ben en dan 20% is actie.
Die 20% actie kan vervelens zijn, want eeuwig spawnen, of echt verslavend zijn want je bent opeens rambo en doet echt schade.
Sinds ik beiden games zo zie, heb ik veel meer plezier. Ik neem de tijd voor iets, ik observeer meer en weet dat elk moment er actie kan zijn om elke hoek.
Ook kun je met beetje geluk in je eentje een aanval of verdediging positief of negatief beinvloeden.
[ Voor 26% gewijzigd door sikkwittet op 14-07-2024 13:22 ]
Dit is sinds een tijd ook meer mijn aanpak en maakt het inderdaad een stuk leuker! Helemaal als je in een squad zit die ook zo handelt.sikkwittet schreef op zondag 14 juli 2024 @ 13:19:
[...]
Soms heb ik last van mijn korte geduld. Dan ga ik dood, spawn, ren terug, dood, spawn, ren terug, etc. En dan gaat echt alle plezier er uit. Rustiger aan doen is dan echt de fix.
Gisteren heel veel lol gehad en voor het eerst als recon sniper gespeeld. M'n team maat scouten, ik knallen. Maar wat is dat lastig zeg met een sniper rifle! Wel heel spannend, onopgemerkt ver achter de vijandelijke linie. Stilletjes op zoek naar garries en OPs. Ik denk wel dat ik de vijand erg boos heb gemaakt toen ik de artillery vond en daar zo'n 10 minuten lang iedereen omgelegd heb die daar spawnde
Nadeel (voor de sniper) is dat ook de 'gewone' mensen met een Kar98 of een andere bolt-action niet perse slecht kunnen schieten. Ik heb een 34" ultrawide en die druk ik gewoon tegen mijn snufferd als ik HLL speel... instant optische zoompimskie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:27:
[...]
Dit is sinds een tijd ook meer mijn aanpak en maakt het inderdaad een stuk leuker! Helemaal als je in een squad zit die ook zo handelt.
Soms heb ik last van mijn korte geduld. Dan ga ik dood, spawn, ren terug, dood, spawn, ren terug, etc. En dan gaat echt alle plezier er uit. Rustiger aan doen is dan echt de fix.
Gisteren heel veel lol gehad en voor het eerst als recon sniper gespeeld. M'n team maat scouten, ik knallen. Maar wat is dat lastig zeg met een sniper rifle! Wel heel spannend, onopgemerkt ver achter de vijandelijke linie. Stilletjes op zoek naar garries en OPs. Ik denk wel dat ik de vijand erg boos heb gemaakt toen ik de artillery vond en daar zo'n 10 minuten lang iedereen omgelegd heb die daar spawnde(ik weet het, is niet netjes, maar voor 1 keertje
)
Ja het fysiek inzoomen doe ik ookHTT-Thalan schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:35:
[...]
Nadeel (voor de sniper) is dat ook de 'gewone' mensen met een Kar98 of een andere bolt-action niet perse slecht kunnen schieten. Ik heb een 34" ultrawide en die druk ik gewoon tegen mijn snufferd als ik HLL speel... instant optische zoom. Anders zie ik echt niet welke pixel er van links naar rechts beweegt ergens achterin het veld. En zo raak ik wel meer, ook zonder scope.
Ik weet niet waar je precies op doelt, maar je hebt bij lange schotafstanden 3 variabelen die je in het echt ook hebt. Windage (heen en weer aanpassen voor eventuele winddeflectie), zero'ing (dat kun je volgens mij niet met de meeste gewone wapens in HLL) waarbij je dus rekening houd met de 'val' van een kogel over een afstand en het 'leiden' van je doelwit, wanneer deze in beweging is en je dus inderdaad moet gaan schieten in het verwachte pad van je doelwit.pimskie schreef op maandag 15 juli 2024 @ 13:37:
[...]
Ja het fysiek inzoomen doe ik ookMaar ik heb het gevoel dat je met een sniper best ver voor de player moet schieten
Ik geloof dat winddeflectie geen factor is in HLL en bij het afwezig zijn van een optie om je scope op afstand aan te passen zul je erboven moeten mikken.
Gisteren is update 15.2 voor Hell Let Loose verschenen. Deze is vooral voor spelers op de consoles interessant want zij hebben vanaf nu ook een server browser. Eerste reacties over die toevoeging zijn erg positief. Voor meer informatie zie: https://www.reddit.com/r/...og_live_on_all_platforms/
Gisteren gelijk even gecheckt, maar de server browser was helemaal leeg bij mij helaasStef.NL schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:31:
Gisteren is update 15.2 voor Hell Let Loose verschenen. Deze is vooral voor spelers op de consoles interessant want zij hebben vanaf nu ook een server browser. Eerste reacties over die toevoeging zijn erg positief. Voor meer informatie zie: https://www.reddit.com/r/...og_live_on_all_platforms/
Dat had ik ook, totdat ik de update gedraaid hadG-series22 schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 10:44:
[...]
Gisteren gelijk even gecheckt, maar de server browser was helemaal leeg bij mij helaas
Misschien dan toch weer een reden om hem nog maar een keertje aan te slingeren op de ps5.
Gisteren ook weer eens gedaan. Ik vind de mogelijkheid om een server, en daarmee map, te kiezen wel een verademing.Oxigeon schreef op donderdag 29 augustus 2024 @ 11:10:
Misschien dan toch weer een reden om hem nog maar een keertje aan te slingeren op de ps5.
Speelde zo vaak St. Marie of Omaha Beach als ik weer eens een keertje speelde. Ook voor het eerst als machine gunner, heel goed vermaakt.
Weer een sneeuwmap.. dat is wél minder.
Hopelijk beginnen ze binnenkort eens aan een ander theatre.. pacific of dergelijke.
Squad44 is daar blijkbaar wel mee bezig nu.
Is dat niet alleen een map refresh?.... purple heart lane
Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.
Later vandaag komt update 15.3 uit. Deze update staat vooral in het teken van de refresh van de Purple Heart Lane map. Hieronder een kort filmpje van de makers over de map refresh:
Edit: Update 15.3 is inmiddels live en de volledige changelog is gepubliceerd: https://www.reddit.com/r/...53_live_on_all_platforms/
Opvallend is dat tegelijk met de update ook wordt aangekondigd dat komend weekend de nieuwe wintermap getest kan worden in de PTE-omgeving. Die nieuwe wintermap heet Elsenborn Ridge. Zie voor meer info over de nieuwe map een dev brief van een paar maanden geleden: https://www.reddit.com/r/...rief_201_elsenborn_ridge/
Edit: Update 15.3 is inmiddels live en de volledige changelog is gepubliceerd: https://www.reddit.com/r/...53_live_on_all_platforms/
Opvallend is dat tegelijk met de update ook wordt aangekondigd dat komend weekend de nieuwe wintermap getest kan worden in de PTE-omgeving. Die nieuwe wintermap heet Elsenborn Ridge. Zie voor meer info over de nieuwe map een dev brief van een paar maanden geleden: https://www.reddit.com/r/...rief_201_elsenborn_ridge/
[ Voor 46% gewijzigd door Stef.NL op 17-10-2024 14:51 ]
Gister heb ik de nieuwe PHL gespeeld en ik moet zeggen dat het veel dynamischer is geworden. Groult Pillbox wisselde meerdere keren van team, waar dat toch eerst altijd in het voordeel van het Duitse team lag.
Mooi, ga ik PHL weer eens spelen. Vond het best wel een prima map, je was je erg bewust van je omgeving. Bij een Carentan stukken minder.
Ik speel de laatste tijd steeds meer diverse rollen zoals commander en sl. Wil mijn medic ook wat meer gaan levelen.
Ik speel de laatste tijd steeds meer diverse rollen zoals commander en sl. Wil mijn medic ook wat meer gaan levelen.
Vorige week is update 16 van Hell Let Loose uitgekomen. Met deze update wordt een nieuwe wintermap toegevoegd genaamd Elsenborn Ridge. Het is een wat minder bekende locatie die deel uitmaakte van het Ardennen-offensief in WOII.
In tegenstelling tot veel andere winter-mappen in HLL is de map veel minder open door de vele bossen en heuvels. Daarnaast zijn er met deze update dynamisch weer-effecten toegevoegd. Hierdoor kan het op deze map licht tot heel heftig gaan sneeuwen.
Zelf heb ik de map alleen even tijdens een PTE getest een aantal weken geleden, maar dat beviel mij wel en de reacties die ik afgelopen weekend las over de update zijn ook grotendeels positief. Een mooie update dus.
Meer informatie over U16 is hier te lezen: https://store.steampowere...emgid=4471607136529416231 En voor de liefhebbers hieronder een filmpje van de nieuwe map:
In tegenstelling tot veel andere winter-mappen in HLL is de map veel minder open door de vele bossen en heuvels. Daarnaast zijn er met deze update dynamisch weer-effecten toegevoegd. Hierdoor kan het op deze map licht tot heel heftig gaan sneeuwen.
Zelf heb ik de map alleen even tijdens een PTE getest een aantal weken geleden, maar dat beviel mij wel en de reacties die ik afgelopen weekend las over de update zijn ook grotendeels positief. Een mooie update dus.
Meer informatie over U16 is hier te lezen: https://store.steampowere...emgid=4471607136529416231 En voor de liefhebbers hieronder een filmpje van de nieuwe map:
[ Voor 8% gewijzigd door Stef.NL op 02-12-2024 13:37 ]
http://www.historyofwar.o...enborn_twin_villages.html
Wel weer mooi aan HLL, vorig jaar me verdiept in dit stuk Ardennen offensief en ook bezocht. Toen bedacht dat het misschien voor HLL wel een toffe map zou kunnen zijn, en verdomd
Wel weer mooi aan HLL, vorig jaar me verdiept in dit stuk Ardennen offensief en ook bezocht. Toen bedacht dat het misschien voor HLL wel een toffe map zou kunnen zijn, en verdomd
Voor de mensen die nog een leuke server zoeken; DLL 1 & 2. Veel Nederlanders, goede teamplay + voice, actieve admins etc.
Misschien kan deze link aan het 'Let op:' bericht worden toegevoegd.
Misschien kan deze link aan het 'Let op:' bericht worden toegevoegd.
Ik heb de game voor de ps5 gekocht super vet alleen zou het nog toffer zijn om het met een squad te spelen weet iemand een community voor de ps5? Voor de gene die eens willen game voeg me maar toe op je PlayStation : Wifi-kabel
Je kan je altijd bij VOID aanmeldenFred-kroket schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:50:
Ik heb de game voor de ps5 gekocht super vet alleen zou het nog toffer zijn om het met een squad te spelen weet iemand een community voor de ps5? Voor de gene die eens willen game voeg me maar toe op je PlayStation : Wifi-kabel
Ik speel erg vaak in de Bad Company server, voor alle levels geschikt. De gasten die online zijn communiceren veel en zijn gezellig, wel in het Engels maar helpen je graag op weg als beginner.Fred-kroket schreef op dinsdag 17 december 2024 @ 09:50:
Speel het af en toe op de ps5 maar vind het lastig om goede servers te vinden. Die DLL servers zie ik bij helemaal niet in de lijst. Enig idee hoe dat kan?
Burp
De game ondersteund volgens mij nog geen crossplay. De DLL server is een pc serverWii4all schreef op maandag 23 december 2024 @ 21:40:
Speel het af en toe op de ps5 maar vind het lastig om goede servers te vinden. Die DLL servers zie ik bij helemaal niet in de lijst. Enig idee hoe dat kan?
Aha,vandaar, ik zag een crossplay modus maar dat is alleen voor xbox en playstation.Oxigeon schreef op maandag 23 december 2024 @ 22:11:
[...]
De game ondersteund volgens mij nog geen crossplay. De DLL server is een pc server
Burp
Sinds een paar weken weer volop bezig op de ps5 bevalt prima.
Alleen merk nu dat de game vaak vastloopt als ik dood ben en weer wil redeoloyen ik zit dan in het menu met de kaart maar ik kan geen opties kiezen of iets anders selecteren dan ineens staat my cursor vast op het leave unit scherm. Timer loopt door op de achtergrond zie ik ik hoor ook de voicechat alleen ik kan niks.
Alleen merk nu dat de game vaak vastloopt als ik dood ben en weer wil redeoloyen ik zit dan in het menu met de kaart maar ik kan geen opties kiezen of iets anders selecteren dan ineens staat my cursor vast op het leave unit scherm. Timer loopt door op de achtergrond zie ik ik hoor ook de voicechat alleen ik kan niks.
Burp
Ik had dit op de PC wel eens. Wat bij mij hielp was op dat moment de chat openen en iets typen. Mits je natuurlijk de chat kan openen… bij mij lukte dat namelijk wel.Wii4all schreef op zondag 29 december 2024 @ 22:02:
Sinds een paar weken weer volop bezig op de ps5 bevalt prima.
Op console helpt het door in het PS-menu de controller te disconnecten en daarna opnieuw te connecten.
Top man, gister bezig in een potje en hoppa gebeurde weer.Tom schreef op maandag 30 december 2024 @ 10:56:
Op console helpt het door in het PS-menu de controller te disconnecten en daarna opnieuw te connecten.
Inderdaad controller disconnecten daarna weer terug en het menu lijkt zich te resetten en reageert weer.
Thanks!
Burp
Speelde weer een paar keer medic.. Hoe frusterend is het dan dat de mensen gelijk opgeven....
Anders potje kon ik juist blijven reviven waardoor die gasten konden blijven aanvallen vanaf hetzelfde punt
Anders potje kon ik juist blijven reviven waardoor die gasten konden blijven aanvallen vanaf hetzelfde punt
Burp
Als ik zie dat er een medic nabij is wacht ik meestal even, 9 van de 10 keer redt die het niet
En t/m 9 jan gratis in Epic Games
https://store.epicgames.com/en-US/p/hell-let-loose-03f036
En t/m 9 jan gratis in Epic Games
https://store.epicgames.com/en-US/p/hell-let-loose-03f036
Let op:
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)
Superleuke en handige Gids voor nieuwe spelers:
- Reddit link (afbeeldingen)
- PDF Download (via Mega)