Er wordt zoveel geroepen dat er grote groepen mensen zijn die met lagere bijstand wel zouden gaan werken, maar waar is het onderzoek dat het ondersteunt? Prima dat jullie 'mijn' onderzoeken van toch gerespecteerde instanties weerleggen, maar kom dan zelf met wat beters. Tot die tijd is het idee dat grote groepen voor de lol in de bijstand zitten gewoon een onderbuik gevoel wat niet waar is. Daarmee zeg ik niet dat ze er zijn, maar als het 10% van de mensen in de bijstand is dan is het veel. Daar staan ook nog eens grote groepen tegenover die helemaal niet rond kunnen komen van bijstand of die helemaal geen bijstand krijgen terwijl ze ook niet aan het werk komen die je ook raakt met versobering.Tuttel schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 15:26:
Ik vind het heel goed dat er bronnen gebruikt worden ipv louter onderbuik gevoelens, maar zelfs dan moet je niet zomaar afgaan op de geaggregeerde resultaten. Ik vind het CBS een fantastische instelling, maar ik betrap ze er steeds vaker op gemaakte keuzes in hun statistieken niet toe te lichten, te corrigeren of een notitie te maken van de (inherente) beperkingen aan hun statistisch onderzoeken.
Er worden jaarlijks al miljarden Euro's verspild om mensen aan het werk te krijgen die gewoon niet kunnen werken of waar geen werk voor is, daarnaast is er een enorm bureaucratisch apparaat van controles en straffen voor iedereen die al een uitkering krijgt. Daar kritisch naar kijken levert in euro's veel meer op dan het versoberen van bijstand zonder dat je de grote groep legitieme gebruikers van de bijstand benadeelt.
En ja, ik heb zelf een goede baan en lever ook niet voor de lol de helft van mijn salaris in terwijl ik weet dat er ook mensen bestaan die simpelweg te lui zijn om te werken. Maar als ik dan toch zoveel moet betalen heb ik liever wel dat dat geld pragmatisch besteed wordt maar heb ik helaas ook te accepteren dat het nooit zal lukken om het voor 100% te krijgen bij mensen die het echt nodig hebben.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"