[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste
Acties:
  • 164.883 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Best bijzonder dat de vertaling van Album Art in CarPlay 'Albumkunst' is. Je zou denken dat het woord Albumcover toch Nederlands genoeg is?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:19
Vandaag zowel Google Maps als Waze geprobeerd. Het viel me op dat bij het gebruik van GM de iPhone (7) erg warm werd (bij gebruik van Waze niet). Dit is me nooit eerder opgevallen.
Bij Waze viel me overigens op dat wanneer er een variabele max. snelheid van toepassing is, er helemaal geen max. snelheid wordt getoond, GM toont altijd de laagste max. snelheid. Hopelijk komt Waze snel met ondersteuning van variabele max. snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-07 21:31

Spacecowboy

XBL: Biggmans

vanaalten schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 07:56:
[...]

Het helpt dan denk ik wel als je ook even noemt hoe je verbindt: met een Carplay2Air module? Of ondersteund je auto zelf wireless carplay? En wat voor merk/type auto is het?

Sinds net voor 'corona' heb ik een Carplay2Air en sinds 'corona' maak ik vrijwel geen kilometers meer, dus ervaringen zijn beperkt. Maar, die Carplay2Air in combinatie met een Hyundai Kona werkt vrij goed. Geen problemen met muziek-streaming, enkel dat 'ie hikt bij het inspreken van een bestemming voor navigatie, de stream blijft hangen als ik vanaf de NPO radio 2 app wil streamen (maar dat is oplosbaar).
De auto ondersteund zelf wireless CarPlay (Skoda Octavia), het vreemde is dus dat het bij "gewoon" via BT verbinden niet optreedt. Ook maakt het niet uit welke app de bron is van het geluid (Youtube music, Spotify, Tidal). Telefoon is iPhone 8plus

[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 29-08-2020 18:00 ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18:51
meesje schreef op zaterdag 29 augustus 2020 @ 17:11:
Vandaag zowel Google Maps als Waze geprobeerd. Het viel me op dat bij het gebruik van GM de iPhone (7) erg warm werd (bij gebruik van Waze niet). Dit is me nooit eerder opgevallen.
Bij Waze viel me overigens op dat wanneer er een variabele max. snelheid van toepassing is, er helemaal geen max. snelheid wordt getoond, GM toont altijd de laagste max. snelheid. Hopelijk komt Waze snel met ondersteuning van variabele max. snelheid.
Idem wat de warmteontwikkeling betreft. De iPhone bij gebruik van Waze blijft aangenaam koel én laadt vlot bij/op. Bij gebruik van TomTom GO is het helemaal drama. Én de iPhone (11 Pro Max) wordt goed heet bij een rit van 45 minuten én, waarschijnlijk doordat het programma met meerdere zaken tegelijk bezig is, de iPhone laadt zéér langzaam bij.

Wat de max snelheid bij gebruik van Waze betreft, overdag geeft Waze op bepaalde stukken op de A6 in de Flevopolder op de heen en terugweg op verschillende plekken nog 120 als maximum aan. Ik heb deze plekken al meerdere malen gerapporteerd. Hopelijk doen ze er iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Gisteravond heb ik via de Waze app op mijn iPhone een tweetal Siri shortcuts ingesteld ('navigeer naar school' en 'navigeer naar thuis'). Wanneer ik zonder CarPlay zeg 'he Siri, navigeer naar school', wordt de Waze app geopend en de route gemaakt.

Echter met CarPlay actief wordt alleen de Waze app geopend en niet een route berekend. Is dit herkenbaar?

Direct klikken op shortcuts resulteert overigens in hetzelfde resultaat.

[ Voor 10% gewijzigd door meesje op 31-08-2020 10:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
[...]

Het helpt dan denk ik wel als je ook even noemt hoe je verbindt: met een Carplay2Air module? Of ondersteund je auto zelf wireless carplay? En wat voor merk/type auto is het?

Sinds net voor 'corona' heb ik een Carplay2Air en sinds 'corona' maak ik vrijwel geen kilometers meer, dus ervaringen zijn beperkt. Maar, die Carplay2Air in combinatie met een Hyundai Kona werkt vrij goed. Geen problemen met muziek-streaming, enkel dat 'ie hikt bij het inspreken van een bestemming voor navigatie, de stream blijft hangen als ik vanaf de NPO radio 2 app wil streamen (maar dat is oplosbaar).
Hoe werkt dit precies bij jouw KONA in combinatie met deze adapter? Werken al jouw knoppen op het stuurwiel als regulier? Geeft de adapter problemene met de fabriekssoftware? Wat zijn jouw verdere bevindingen. Zit zelf ook naar deze adapter te kijken icm een KONA.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@meesje Ik ken de inhoud ervan nog niet, maar er is een Waze-topic ([Waze] Ervaringen & Discussie). Misschien dat je vraag daar (ook) kwijt kunt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
RicoK schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:55:
@meesje Ik ken de inhoud ervan nog niet, maar er is een Waze-topic ([Waze] Ervaringen & Discussie). Misschien dat je vraag daar (ook) kwijt kunt?
Ik zal daar later mijn vraag ook voorleggen (als hier nog geen antwoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Hmmm..... Waze, Siri Shortcuts, iOS 13 & CarPlay is geen goede combi:
https://www.reddit.com/r/...not_working_with_carplay/
https://www.waze.com/foru...2f6a3cebeaf2294&start=110

@Serena Jij gebruikt iOS14 beta en Waze. Wat is jouw ervaring met Siri Shortcuts en Waze in iOS14?
De Shortcut maak ik vanuit de Waze app: instellingen > Stem en geluid > Siri-opdrachten > onder recente opdrachten een bestemming aanklikken.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 31-08-2020 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:58
meesje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:29:
Hmmm..... Waze, Siri Shortcuts, iOS 13 & CarPlay is geen goede combi:
https://www.reddit.com/r/...not_working_with_carplay/
https://www.waze.com/foru...2f6a3cebeaf2294&start=110

@Serena Jij gebruikt iOS14 beta en Waze. Wat is jouw ervaring met Siri Shortcuts en Waze in iOS14?
De Shortcut maak ik vanuit de Waze app: instellingen > Stem en geluid > Siri-opdrachten > onder recente opdrachten een bestemming aanklikken.
Ik heb geen CarPlay. En ik gebruik ook Siri niet in de auto. Heb een Roav Bolt, dus Google Assistent in de auto.

[ Voor 6% gewijzigd door Serena op 31-08-2020 20:35 ]

http://serenacloos.nl - HomeKit & Domotica Tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
.

[ Voor 99% gewijzigd door Serena op 31-08-2020 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Serena schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 20:32:
[...]

Ik heb geen CarPlay. En ik gebruik ook Siri niet in de auto. Heb een Roav Bolt, dus Google Assistent in de auto.
Ah sorry. Ik dacht dat jij echt alles had van Apple. :)
Maar dat beantwoordt wel gelijk de vraag waarom jij via shortcuts Google assistent opstart. ;)
Roav bolt had ik overigens nooit van gehoord. Wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Als ik, zonder CarPlay, tegen Siri zeg "navigeer naar <adres> via Google Maps" wordt GM geopend en de route getoond. Echter als ik hetzelfde zeg, met CarPlay, wordt alleen GM binnen CarPlay geopend zonder route.
Indien ik gebruik maak van Apple Maps (dus zonder 'via') dan gaat alles goed.

Wat is jullie ervaring? Doe ik iets verkeerd? Ligt het aan mijn telefoon (iPhone 7)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:15:
Gisteravond heb ik via de Waze app op mijn iPhone een tweetal Siri shortcuts ingesteld ('navigeer naar school' en 'navigeer naar thuis'). Wanneer ik zonder CarPlay zeg 'he Siri, navigeer naar school', wordt de Waze app geopend en de route gemaakt.

Echter met CarPlay actief wordt alleen de Waze app geopend en niet een route berekend. Is dit herkenbaar?

Direct klikken op shortcuts resulteert overigens in hetzelfde resultaat.
Via het shortcuts topic een Shortcut gevonden waarmee middels een url (een zgn. deep link) een favoriet uit Waze wordt opgestart. Dit werkt met CarPlay! Het blijft bijzonder dat shortcuts aangemaakt in de Waze app zelf niet werken (icm met CarPlay, zonder wel). Er is in ieder geval een oplossing. Happy!

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 02-09-2020 19:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-07 21:26

The Inquisitor

Greetings weaklings

meesje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:02:
Als ik, zonder CarPlay, tegen Siri zeg "navigeer naar <adres> via Google Maps" wordt GM geopend en de route getoond. Echter als ik hetzelfde zeg, met CarPlay, wordt alleen GM binnen CarPlay geopend zonder route.
Indien ik gebruik maak van Apple Maps (dus zonder 'via') dan gaat alles goed.

Wat is jullie ervaring? Doe ik iets verkeerd? Ligt het aan mijn telefoon (iPhone 7)?
Hm, werkt bij mij wel. Afgelopen week nog geprobeerd op exact dezelfde manier zoals jij het omschrijft. Ook via een naam waar een adres staat in de contactenlijst, dus 'navigeer naar X via Google Maps' en GM werd geopend met de route zichtbaar, hoefde alleen nog op start te drukken (net zoals AM). Geen idee of de route zelf begint als je lang genoeg wacht trouwens.

Maar zou dus moeten werken...

• meesje
The Inquisitor schreef op donderdag 3 september 2020 @ 07:40:
[...]

Hm, werkt bij mij wel. Afgelopen week nog geprobeerd op exact dezelfde manier zoals jij het omschrijft. Ook via een naam waar een adres staat in de contactenlijst, dus 'navigeer naar X via Google Maps' en GM werd geopend met de route zichtbaar, hoefde alleen nog op start te drukken (net zoals AM). Geen idee of de route zelf begint als je lang genoeg wacht trouwens.

Maar zou dus moeten werken...
Ik ga vandaag nog wat testen. Zojuist de iPhone uit/aan gezet en vanmiddag zal ik een andere Lightning kabel gebruiken. Wellicht helpt dat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 20:25
meesje schreef op woensdag 2 september 2020 @ 19:00:
[...]

Via het shortcuts topic een Shortcut gevonden waarmee middels een url (een zgn. deep link) een favoriet uit Waze wordt opgestart. Dit werkt met CarPlay! Het blijft bijzonder dat shortcuts aangemaakt in de Waze app zelf niet werken (icm met CarPlay, zonder wel). Er is in ieder geval een oplossing. Happy!
Bij mij werkt het prima. Alle shortcuts in Waze aangemaakt en starten prima op via het oproepen met Siri.

• meesje
Incognitum schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:08:
[...]

Bij mij werkt het prima. Alle shortcuts in Waze aangemaakt en starten prima op via het oproepen met Siri.
Goed om te horen dat shortcuts aangemaakt via Waze en ook "rij naar <adres> via Google Maps/Waze" zouden moeten werken.
Zonder CarPlay werkt het allemaal heel goed via Siri. Het probleem zit dus in het doorgeven (Lightning kabel) of de ontvanger (Audi MMI). Ik hoop dat het aan de gebruikte kabel ligt. Vanmiddag weet ik meer.

• Incognitum
meesje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:25:
[...]

Goed om te horen dat shortcuts aangemaakt via Waze en ook "rij naar <adres> via Google Maps/Waze" zouden moeten werken.
Zonder CarPlay werkt het allemaal heel goed via Siri. Het probleem zit dus in het doorgeven (Lightning kabel) of de ontvanger (Audi MMI). Ik hoop dat het aan de gebruikte kabel ligt. Vanmiddag weet ik meer.
Ik gebruik ook sinds een week of 4 een originele kabel, daarvoor een korte Ali kabel die regelmatig het contact verloor. Met de originele kabel geen problemen meer gehad. Succes.

• roysijnesael
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 11:33
Ik ben nieuw hier en heb hier verder nog geen anderen gevonden met hetzelfde probleem;

Ik heb sinds kort een Nissan Leaf waar je met een kabel je iPhone kan koppelen voor CarPlay, nu heb ik echter vaak (niet altijd) dat het scherm erg traag reageert, soms zit er wel eens een delay van 10+ seconden op. Dit gebeurd heel vaak wanneer ik een navigatie app zoals Google Maps of Waze open heb staan en af en toe ook wel eens met Spotify of Overcast.

Daarnaast heb ik ook regelmatig dat het beeld van de navigatie soms kilometers achterloopt, en dit wordt dan bijvoorbeeld ingehaald als ik ergens stil sta. Hoewel de meldingen voor bijvoorbeeld roodlichtcamera's wel gewoon doorgaan.

Ik heb een iPhone XR en gebruik een origineel kabeltje. Iemand enig idee of zelf ook deze problemen gehad?

• meesje
meesje schreef op donderdag 3 september 2020 @ 09:25:
[...]

Helaas. Een andere kabel heeft het probleem niet verholpen. Ik had het eerlijk gezegd ook niet verwacht, want ik gebruik alleen originele Lightning kabels. Maar ja, het zou toevallig kunnen dat ie net stuk is. Weer wat uitgesloten. Ook in de auto de andere USB poort gebruikt. Ook dat hielp niet. Verder binnen CarPlay Instellingen op iPhone de Audi MMI laten vergeten. Daarna weer connectie gemaakt. Ook dat met negatief resultaat.
De volgende stap is met een andere iPhone kijken of het dan wel werkt. Zo ja, dan ga ik bij Audi informeren naar een update van het MMI systeem. Zo niet, dan ligt het aan de iPhone (7).

• meesje
Vanavond een paar tests gedaan met een ander (CarPlay) audio systeem en ook met een andere iPhone (11 pro max). Het voelt allemaal niet als super stabiel. Met de andere iPhone/auto ging het ook niet goed. Maar op een gegeven moment wel een positief resultaat. Uiteindelijk werkte het ook met mijn iPhone in mijn auto. Tenminste ‘rij naar thuis adres met weeezz’ werkt, maar ‘rij naar thuis adres met Google Maps’ weer niet (via de andere iPhone ging dat overigens wel een keer goed).
Voor nu laat ik het zoals het is en probeer het af en toe eens uit. Al met al werkt het allemaal fijner als je de diensten van Apple gebruikt. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door meesje op 03-09-2020 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Toevallig gisteren weer genavigeerd met GM, en ik had hetzelfde probleem als jou @meesje. GM werd geopend maar er kwam geen route... ik nog 3x tegen siri schreeuwen en uiteindelijk kwam ie met zijn route.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
The Inquisitor schreef op vrijdag 4 september 2020 @ 12:49:
Toevallig gisteren weer genavigeerd met GM, en ik had hetzelfde probleem als jou @meesje. GM werd geopend maar er kwam geen route... ik nog 3x tegen siri schreeuwen en uiteindelijk kwam ie met zijn route.
Vanochtend nog een test gedaan. "Rij naar <adres> met weezz" en warempel dit werkte gelijk. Nog een paar keer opdrachten gezegd, 'rij' vervangen door 'navigeer' en 'met' door 'via'. Mijn gevoel is dat ik met 'navigeer' en 'met' het beste resultaat krijg. Soms ging Siri over de rooie, want Siri dacht dat ik iets aan de rij-instellingen in de auto wilde wijzigen.....
Gelijk ook getest met GM, maar daarbij was geen enkel commando succesvol. Wel GM opstarten maar niet een route tonen. Het blijft bijzonder, want zonder CarPlay toont GM gelijk de route. De komende tijd wat meer testen met GM.
In ieder geval fijn om te horen dat ik niet de enige ben waarbij het niet goed gaat. Hopelijk werkt het straks beter met iOS14. Het zou me trouwens niet verbazen als we straks in iOS15(?) de mogelijkheid hebben om de standaard navigatie app in te stellen. Zoiets zie je nu al gebeuren in iOS voor standaard browser en straks bij tvOS/HomePod voor standaard muziekdienst. Bij Apple moeten we gewoon wat meer geduld hebben voordat ze hun gesloten eco systeem iets open gooien. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Net alsof Apple's CarPlay ad-random werkt. Zo nu en dan werkt bij mij een gesproken Siri-opdracht goed bij gebruik van 'niet-Apple-producten', maar helaas gaat het vaker niet goed.
Ik navigeer bij zeer sterke voorkeur met Waze. Bij een gesproken opdracht wordt vaker de route bepaald met Apple's Kaarten. Zo ook vanmorgen. Bij vertrek naar mijn werk werd met de gesproken opdracht 'Hey Siri, navigeer naar werk met Waze' tot drie keer toe de route berekend met Apple's Kaarten. Toen was ik er klaar mee en heb ik de route handmatig in Waze geselecteerd. Zoals gezegd, het lijkt ad-random te gebeuren.
Hierdoor heb ik nog geen work around kunnen ontdekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Voor favorieten binnen Waze heb ik via de Opdrachten app shortcuts aangemaakt. Als ik nu zeg 'rij naar werk' wordt Waze opgestart en route gemaakt naar mijn werk adres. Helaas werken bij mij de shortcuts aangemaakt via de Waze app niet, met CarPlay. Zonder CarPlay gaat het wel goed. Waarom? Ik word daar helemaal gek van! Nu dus zelf shortcuts gemaakt met zgn. deep links. Dit werkt probleemloos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Ik heb niks veranderd, maar vanochtend werkte opeens Siri met Google Maps via CarPlay. Ongeveer de helft van de ingesproken commando’s deden het dan wel niet. Allemaal leuk en aardig Siri integratie met andere navi apps, maar met Apple Maps werkt het 100% goed. Je kunt zelfs via Siri de navigatie via AM stoppen. Bij Waze en GM kan dat echt niet. Ik ben erg benieuwd of dit aan Apple ligt of aan Google/Waze. Dit is toch het andere kamp. ;) Hopelijk komt TT snel met Siri integratie.

• ckbunny
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-11-2023
Ik rij in een KIA NIRO, voordat ik de laatste update had gedaan naar 13.7 ging de radio na seconde of 10 uit, ook al drukte ik op de radio knop. Na de update naar 13.7 was dit probleem opgelost, helaas was dit van korte duur :-( na dag of 2 weer hetzelfde. Heeft toevallig iemand idee wat de oorzaak kan zijn?

autoradio reset eerder gedaan en CarPlay in mij iPhone Xr verwijderen en weer toevoegen hielp ook niet

• Sennamph1938
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-06 08:54
Sinds kort heb ik een Skoda Karoq met Apple CarPlay.
nu lukt een tijdje niet dat Apple Music bibliotheek zichtbaar meer is.
een keer gezien daarna niet meer.
kan alles bedienen mer CarPlay en apple muziek maar zie de bibliotheek niet meer.
op telefoon zie ik het wel goed.

wat kan dit zijn ?

• THE_BASE
  • Niet online
Toch jammer dat de balken om de tekst zichtbaar zijn zodra je een wallpaper kiest. Ik dacht dat het te maken had met toegankelijkheid. Kan niet worden uitgeschakeld.

Ook Albumart nog altijd vertaald als Albumkunst. :+

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Wallpaper heb ik vanochtend direct uitgezet (zwarte wallpaper gekozen). Echt onbegrijpelijk dat ze daar tijd aan hebben gespendeerd.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Volgens mij heeft niemand hier een Sony headunit met CarPlay, maar wellicht herkennen jullie dit:

Ik heb mijn unit geupgrade naar een duurdere Sony, en nu heb ik willekeurig geen geluid vanuit carplay. Geen enkele app dus. Als ik het volume verander zie ik ook een icoontje dat wijst op...tsjah? Pas op geen geluid ofzo, de radio (FM en DAB) en BT werken wel gewoon. Als ik de kabel eruit haal en weer erin doe dan werkt het wel weer.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/DVv96D0.jpg

Toevallig herkenbaar bij iemand? Ik heb al een andere kabel geprobeerd

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:53
The Inquisitor schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:50:
Ik heb mijn unit geupgrade naar een duurdere Sony, en nu heb ik willekeurig geen geluid vanuit carplay. Geen enkele app dus. Als ik het volume verander zie ik ook een icoontje dat wijst op...tsjah? Pas op geen geluid ofzo, de radio (FM en DAB) en BT werken wel gewoon. Als ik de kabel eruit haal en weer erin doe dan werkt het wel weer.

Toevallig herkenbaar bij iemand? Ik heb al een andere kabel geprobeerd
Ik heb ongeveer hetzelfde met de Sync 3 in mijn Ford.

Soms (volgens mij altijd na het starten) werkt de volumeknop alleen voor het volume van meldingen. Dat is ook wat mijn scherm dan toont. Als ik dan in Waze geluid op alles zet (staat normaal alleen op meldingen) en daarna weer terug, dan kan ik wel het gewone volume weer aanpassen.

Denk dan toch een bug in Carplay. Gebruik je al iOS 14? (Ik wel dus)

• THE_BASE
  • Niet online
basmq schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:
[...]

Soms (volgens mij altijd na het starten) werkt de volumeknop alleen voor het volume van meldingen. Dat is ook wat mijn scherm dan toont. Als ik dan in Waze geluid op alles zet (staat normaal alleen op meldingen) en daarna weer terug, dan kan ik wel het gewone volume weer aanpassen.

Het ligt bij Ford anders: draaien aan volume tijdens een melding zorgt voor aanpassing van dat geluid. Tijdens muziek zorgt voor aanpassing daarvan.

Wordt zo ook in het icoon vermeld.

• basmq
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:53
THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:08:
[...]

Het ligt bij Ford anders: draaien aan volume tijdens een melding zorgt voor aanpassing van dat geluid. Tijdens muziek zorgt voor aanpassing daarvan.

I know. Maar dat werkt dan dus niet meer.

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

basmq schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:05:
[...]

Dit was nog onder iOS13, maar ik heb nu iOS14 en weer hetzelfde probleem, dus jammer weer.

Ik vind het erg irritant want met mijn andere Sony had ik nergens last van, dit probleem is pas sinds ik de nieuwe unit heb, die ook nog eens een stuk duurder is.

Ik heb het aan Sony gevraagd maar die geven weer het eeuwenoude advies “herstel maar naar fabrieksinstellingen”. Dat advies heb ik echt voor elk Sony product gekregen die ik heb gehad

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:28
THE_BASE schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:08:
[...]

Hier hetzelfde bij sync 3. Forceer een melding en je kan daar het volume van aanpassen, al het andere is de spelende muziek/podcast/audiobook etc.

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:28
Carplay op iOS14 werkt nog niet feilloos. In Google Maps zijn de knoppen om een adres in te voeren of via de mic in te spreken verdwenen. Ook viel mijn linkerspeaker af en toe weg (gewoon fm radio) toen ik mijn telefoon verbonden had, alsof de focus werd weggenomen. Na losmaken van mijn telefoon heb ik het niet meer gehad. Veel meer nog niet geprobeerd.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

meesje schreef op donderdag 17 september 2020 @ 12:19:
Wallpaper heb ik vanochtend direct uitgezet (zwarte wallpaper gekozen). Echt onbegrijpelijk dat ze daar tijd aan hebben gespendeerd.
Na deze reactie had ik al weinig hoop op, maar ik moet zeggen dat ik het wel chique vind staan. Ik heb nu de rode gekozen en in dashboard mode staat het mooi bij de rest van de dashboardverlichting (rood dus), Het is klein, maar vind het wel mooier.

• krizzziz
  • Nu online
coelho schreef op donderdag 17 september 2020 @ 20:58:
Carplay op iOS14 werkt nog niet feilloos. In Google Maps zijn de knoppen om een adres in te voeren of via de mic in te spreken verdwenen. Ook viel mijn linkerspeaker af en toe weg (gewoon fm radio) toen ik mijn telefoon verbonden had, alsof de focus werd weggenomen. Na losmaken van mijn telefoon heb ik het niet meer gehad. Veel meer nog niet geprobeerd.
Ik heb deze knoppen gewoon gebruikt gistermorgen met ios14? Zal er wel even een foto van maken.

ehhhh..HOI

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-07 16:28
krizzziz schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 07:11:
[...]

Ik heb deze knoppen gewoon gebruikt gistermorgen met ios14? Zal er wel even een foto van maken.
Vreemd. Voorheen had ik 6 knoppen onder 'Bestemming Invoeren', nu nog maar 4. Ben benieuwd naar je foto.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:04

Eagle Creek

Breathing security

Zijn er Tweakers die na de upgrade van ios 14 in spotify met carplay hun favorietenlijst kwijt zijn? Ik heb geen hartje meer om toe te voegen of verwijderen en de hele lijst kan ik niet aandrukken :(.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Eagle Creek schreef op zondag 20 september 2020 @ 12:03:
Zijn er Tweakers die na de upgrade van ios 14 in spotify met carplay hun favorietenlijst kwijt zijn? Ik heb geen hartje meer om toe te voegen of verwijderen en de hele lijst kan ik niet aandrukken :(.
Had ik met de laatste versie van iOS 13 al. Maar na de auto opnieuw te starten en de iPhone opnieuw te verbinden was dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

coelho schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:15:
[...]

Vreemd. Voorheen had ik 6 knoppen onder 'Bestemming Invoeren', nu nog maar 4. Ben benieuwd naar je foto.
Klopt wat je zegt, ik heb er ook 4 ipv 6 zag ik
gisterenavond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Nu online
coelho schreef op zaterdag 19 september 2020 @ 14:15:
[...]

Heb geen 4 knopppen beschikbaar, maar wel 2 stuks. Namelijk starten en stem. Bij het indrukken van starten kom ik in het “hoofdmenu” waar ik weer onder andere de voorkeuze knoppen zie van “werk” of “thuis” enz.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uFoRf_v1slzvxAIS5hReKBFZrX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TPBXN0wFaKdjdMo5jFIpJ8JA.jpg?f=fotoalbum_large

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Terugkoppeling ivm wireless carplay via carlinkit:
Ik gebruik het nu twee maanden. De verbinding is stabiel en valt nooit uit. Het wekt goed, maar niet feilloos. Een drietal keer kon ik geen verbinding maken, dan moest ofwel de iphone herstart worden of de dongle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
krizzziz schreef op dinsdag 22 september 2020 @ 07:00:
[...]

Heb geen 4 knopppen beschikbaar, maar wel 2 stuks. Namelijk starten en stem. Bij het indrukken van starten kom ik in het “hoofdmenu” waar ik weer onder andere de voorkeuze knoppen zie van “werk” of “thuis” enz.

[Afbeelding]
Twee knoppen op de dashboard heb ik ook. @coelho bedoelt waarschijnlijk de bestemming invoer in Google Maps app. Mij staat ook bij dat je daar destijds 6 knoppen had, nu inderdaad maar 4.

[ Voor 4% gewijzigd door meesje op 22-09-2020 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Damn, sinds vanmorgen heb ik een issue met CarPlay met/op mijn Volkswagen RCD330 radio. Zodra ik mijn iPhone 11 Pro Max aansluit dan ziet de headunit deze als een iPod.

Ik heb inmiddels het volgende gedaan:
- mijn headunit (App-connect) terug gezet naar fabrieksinstellingen. Wel kan ik nog het volledige systeem resetten
- CarPlay op mijn telefoon verwijderd en weer ingeschakeld. De telefoon ziet wel de Volkswagen radio
- mijn iPhone gereboot
- een andere (originele) USB kabel geprobeerd
- de Siri-instellingen nagelopen, omdat het schijnt dat indien Siri is uitgeschakeld CarPlay het niet zou doen, maar deze staan nog gewoon goed

Dit zonder het gewenste resultaat. Iemand nog tips?

Edit: eergisteren functioneerde alles nog zoals het zou moeten. Gisteren heeft de auto stil gestaan en vanmorgen was het probleem daar.

Edit2: Op mijn iPhone draait iOS 14.0

[ Voor 11% gewijzigd door RicoK op 25-09-2020 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Edit 3: zojuist even in de lunchpauze naar mijn auto gegaan tevens met de iPhone 8 van het werk. Maar dat hoefde niet, want Apple CarPlay deed het weer met mijn iPhone 11 Pro Max.

Wat er nu aan de hand was, geen idee. Wel zal ik vanavond bij thuiskomst nog even zien of er misschien toch nog wat rotzooi zit in de connector. Ik had wel vrij recent de connector al eens ontstofd ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:25
Sinds enige tijd een dasaita 10.2 Android autoradio ingebouwd. Helaas krijg ik de Zlink app van de leverancier niet werkend. Ding komt uit China, dus communicatie is wat lastig. }:| Alhoewel de verkoper al van alles heeft voorgesteld om te proberen. Complimenten daarvoor. Van alles al geprobeerd van andere apk’s tot herinstalleren van de rom. Allemaal zonder succes.

Nu had ik nog een carlinkit wireless dongle liggen. Die maar eens ingeplugd, autokit.apk gedownload. En voila, nu wel CarPlay. Zelfs wireless. *O* _/-\o_ Nu nog een een keer de DAB installeren, usb kabels fatsoenlijk wegwerken en dan is die weer helemaal klaar.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/V27zvHLLj014erkKNBdX1xOPEQ8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtJqKtjZK0x2K0BspRuPUhGj.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IDYO-H5BkDx0hRQ00-swyjwAn48=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0BbCC3JeA9BSgXLpDvdERU1F.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KGOTieGRneWL1RtoIIYAIRywPWU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3aBHcVE9udYk5vt2Dh4GWkfJ.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pl1iwYXnWmpq-iWN7YYrXv-cg20=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SRJMktezwa41RN6peylVlEzW.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lrGM40DSFKLslROYIDYv-KZnAnA=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rtdVm2H7QLASZoatFnakL6EK.jpg?f=fotoalbum_tile

Ik weet dat er onderop wat kleine beschadigingen zitten, heb hiervoor ook korting gekregen. Daarbij zie je ze niet als je voorin zit.

[ Voor 3% gewijzigd door TheKerremenke op 09-10-2020 16:53 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• routier_lub
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-07 21:44
Als de telefoon bekabeld verbonden is met carplay radio, kan de telefoon dan ook via bluetooth verbonden zijn met een TomTom?

En werkt het versturen van whatsapp berichten goed via Siri?

Ik heb een vrachtwagen met een carplay/mirrorlink functie er op, maar in het bezit van een android telefoon. Vraag me af of het interessant is om over te stappen naar een iphone. Mirrorlink wordt slecht ondersteund en Android Auto zit er niet op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
routier_lub schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:38:
Als de telefoon bekabeld verbonden is met carplay radio, kan de telefoon dan ook via bluetooth verbonden zijn met een TomTom?
Ja, de iPhone kan via Bluetooth verbonden zijn met een ander apparaat dan de unit met Apple CarPlay.

Ik begrijp dat je vrachtwagen chauffeur bent en daardoor wellicht/waarschijnlijk een losse TomTom Truckers editie hebt o.i.d. Als je geen losse Truckers editie (nodig) hebt, zou je ook kunnen overwegen om over te stappen op de TomTom Go Navigation App. Deze app werkt ook via/op Apple CarPlay
routier_lub schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:38:
En werkt het versturen van whatsapp berichten goed via Siri?
Dat werkt bij/voor mij prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 23:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

[...]

Ik heb dat zelfs als hij bekabeld aangesloten zit.
Ben nog aan het uitzoeken wat dat is, echt een ramp :(

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06:16
Is er iemand al in geslaagd om waze als default navigatie app te gebruiken en met siri te laten werken? Dacht dat je via siri gemakkelijk naar het werk zou kunnen navigeren via waze

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
@pina Volgens de uitleg van onderstaande site nog niet. Schijnt dat Waze meerdere verbeteringen in een keer wil uitvoeren. Zoals ook Lane assist in het dashboard scherm.

https://www.carplaylife.c...n-your-carplay-dashboard/

Interessante site trouwens verder.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
pina schreef op maandag 12 oktober 2020 @ 21:50:
Is er iemand al in geslaagd om waze als default navigatie app te gebruiken en met siri te laten werken? Dacht dat je via siri gemakkelijk naar het werk zou kunnen navigeren via waze
Ja dat kan toch gewoon? Wanneer ik ‘Hey Siri, rijdt naar het werk’ zeg, opent Waze en begint te navigeren. Zo heb ik meerdere punten in Waze toegevoegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Incognitum schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 10:06:
[...]

Ja dat kan toch gewoon? Wanneer ik ‘Hey Siri, rijdt naar het werk’ zeg, opent Waze en begint te navigeren. Zo heb ik meerdere punten in Waze toegevoegd.
Hier opent hij altijd standaard apple maps... Heb je apple maps geïnstalleerd? Zo ja, heb je dan jouw werkadres ingevoerd in Apple maps?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Incognitum
pina schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 13:00:
[...]

Hier opent hij altijd standaard apple maps... Heb je apple maps geïnstalleerd? Zo ja, heb je dan jouw werkadres ingevoerd in Apple maps?
Ja Maps staat geinstaleerd, maar gebruik ik nooit.

In Waze heb ik bij 'Instellingen' - 'Stem en Geluid' - 'Spraakbediening' het schuifje AAN bij 'Zet spraakbediening aan'.

Vervolgens in Waze bij 'Stem en Geluid' kiezen voor Siri-opdrachten. Daar kies je bv je werk(adres) en klikt daarop, de rest wijst zich vanzelf.
De volgende keer wanneer je Carplay opstart en zegt 'Navigeer naar werk' dan opent Waze vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Incognitum schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 15:28:
Vervolgens in Waze bij 'Stem en Geluid' kiezen voor Siri-opdrachten. Daar kies je bv je werk(adres) en klikt daarop, de rest wijst zich vanzelf.
De volgende keer wanneer je Carplay opstart en zegt 'Navigeer naar werk' dan opent Waze vanzelf.
Thanks! Zojuist in Waze ingesteld. Ben benieuwd de eerst volgende rit naar huis, want naar werk zit er voorlopig even niet in ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RicoK schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 17:02:
[...]

Thanks! Zojuist in Waze ingesteld. Ben benieuwd de eerst volgende rit naar huis, want naar werk zit er voorlopig even niet in ;).
Ik ben benieuwd of het bij jou werkt. Destijds kreeg ik het niet werkend. Wel het via Waze instellen van een Siri shortcut, maar via spraak ging het toch om de een of andere reden mis. Met iOS14 niet meer getest, wellicht werkt het dan bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
[...]

Ja Maps staat geinstaleerd, maar gebruik ik nooit.

In Waze heb ik bij 'Instellingen' - 'Stem en Geluid' - 'Spraakbediening' het schuifje AAN bij 'Zet spraakbediening aan'.

ah ja via siri shortcuts. Idealiter kan je dat ook met zoekopdrachten e.d. Maar dit is ook al een goede start :Y
Maar ben er nu ook in geslaagd om google maps als default in te stellen. Dat is toch al beter dan die apple maps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pina schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:13:
[...]

ah ja via siri shortcuts. Idealiter kan je dat ook met zoekopdrachten e.d. Maar dit is ook al een goede start :Y
Maar ben er nu ook in geslaagd om google maps als default in te stellen. Dat is toch al beter dan die apple maps
Waar stel je Google Maps als default in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
meesje schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 20:24:
[...]

Waar stel je Google Maps als default in?
in deze link:
TheKerremenke schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 08:20:
@pina Volgens de uitleg van onderstaande site nog niet. Schijnt dat Waze meerdere verbeteringen in een keer wil uitvoeren. Zoals ook Lane assist in het dashboard scherm.

https://www.carplaylife.c...n-your-carplay-dashboard/

Interessante site trouwens verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ok. Helder. Je bedoelt dat je Google Maps in het dashboard kunt tonen.
Default had ik geïnterpreteerd als dat je zegt ‘hé Siri, navigeer naar <adres>’ en dat dan Google Maps gebruikt wordt. Nu is dit altijd Apple Maps. Je moet dan echt ‘.... via Google Maps’ zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
meesje schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 21:39:
[...]

Ok. Helder. Je bedoelt dat je Google Maps in het dashboard kunt tonen.
Default had ik geïnterpreteerd als dat je zegt ‘hé Siri, navigeer naar <adres>’ en dat dan Google Maps gebruikt wordt. Nu is dit altijd Apple Maps. Je moet dan echt ‘.... via Google Maps’ zeggen.
hmm volgens mij moet dat wel lukken als je maps volledig verwijdert van je iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Zojuist geprobeerd. Rij naar huis of naar werk werkt feilloos, máár wel als Waze al geopend is. Als ik vanuit het hoofdmenu zeg Rij naar huis/werk dan wordt nog steeds de route gestart met Apple Kaarten.

Dus, ja, het werkt, maar niet volledig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeZaX
  • Registratie: Augustus 2003
Via Shortcuts kun je een automation aanmaken die Waze automatisch opstart, zodra je telefoon met CarPlay verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 05-07 19:32
Heeft iemand het volgende probleem weleens gehad? Als ik iemand bel in HD, dus via Facetime-Audio of van mijn eigen provider naar eigen provider. Dan hoor ik niks. Is het SD kwaliteit dan wel. Via Bluetooth is er niks aan de hand.

Heb een iPhone 12 Pro met T-Mobile. Misschien is er een bug in de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@rensvanaarden Wellicht even in een ander topic plaatsen. Je zit nu in Apple's CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
RicoK schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:10:
@rensvanaarden Wellicht even in een ander topic plaatsen. Je zit nu in Apple's CarPlay.
Het gaat ook over Apple CarPlay, normaal bellen met telefoon werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@rensvanaarden Dan ligt het aan mij, maar ik begrijp niet wat je bedoelt met de omschrijving van jouw manier van bellen. Via CarPlay bel je via de knop op de Headunit of met een via Siri gesproken opdracht. Wat heeft Facetime, HD en SD hiermee van doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rensvanaarden
RicoK schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 09:25:
@rensvanaarden Dan ligt het aan mij, maar ik begrijp niet wat je bedoelt met de omschrijving van jouw manier van bellen. Via CarPlay bel je via de knop op de Headunit of met een via Siri gesproken opdracht. Wat heeft Facetime, HD en SD hiermee van doen?
Haha er zijn toch verschillende soorten kwaliteit van bellen? Als je naar een vaste lijn belt is dit in SD. Bel je iemand van dezelfde provider is dit in HD. De HD calls werken 9/10x niet op carplay. SD werkt altijd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@rensvanaarden Sorry hoor, maar ik begrijp nog steeds niet wat dit nu te maken heeft met CarPlay. Heb jij überhaupt CarPlay? Hoe bel je daarmee? Toch gewoon via de headunit in je auto? Je drukt op het 'telefoonicoontje' of via Siri en de verbinding wordt tot stand gebracht. Hoe en waar stel je dan in of je via 'HD' wil bellen of via 'SD'?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
@RicoK Ook even moeten Google-en hoor. ;)
Kennelijk wordt onder HD verstaan: bellen via WiFi of via 4G. Zie ook: https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen
Zie ook deze pagina voor waar deze instellingen in iOS te doen.
SD is kennelijk dus bellen via 3G. De VoLTE optie verdwijnt dan.

Bellen via FaceTime-audio icm CarPlay was mij ook onbekend. Ook even moeten Google-en, je kunt kennelijk via een Siri commando specifiek aangeven dat je via FaceTime audio wil bellen. Waarom je dat zou willen, weet niet. Misschien als je door je minuten heen bent en nog flink wat data over hebt in je bundel. Zoiets?

Al met al weer wat geleerd. ;) Ik dacht bij HD en SD altijd aan beeldkwaliteit (televisie).

[ Voor 7% gewijzigd door meesje op 27-10-2020 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Hahaha, thanks @meesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:59
Ik zit op 14.2 beta en heb geen problemen met bellen via FaceTime audio en CarPlay (ik doe bijna niet anders).
HD bellen denk ik meer aan HD Voice, dat is inderdaad met een hogere bandbreedte bellen.. klinkt echt beter dan het ouderwetse bellen. Als je dat eenmaal hebt ervaren, wil je niet meer anders.
Anyway.. ik zit nog op een iPhone X, maar nooit problemen gehad met FaceTime audio en CarPlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 22:30
Maf verhaal. SE naar 14 geupgrade. Carplay stuk. 14.01, 14.1, 14.2 mocht niet baten. Apple support had uiteindelijk de gouden tip. Telefoon hernoemen. Waarom het werkt weet ik niet maar de auto (skoda octavia uit 2019) dacht er 5 minuten over na en startte vervolgens carplay alsof er niets gebeurt was

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 18:28
meesje schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:48:
@RicoK Ook even moeten Google-en hoor. ;)
Kennelijk wordt onder HD verstaan: bellen via WiFi of via 4G. Zie ook: https://www.t-mobile.nl/mobiel/4g-wifi-bellen
Zie ook deze pagina voor waar deze instellingen in iOS te doen.
SD is kennelijk dus bellen via 3G. De VoLTE optie verdwijnt dan.

Bellen via FaceTime-audio icm CarPlay was mij ook onbekend. Ook even moeten Google-en, je kunt kennelijk via een Siri commando specifiek aangeven dat je via FaceTime audio wil bellen. Waarom je dat zou willen, weet niet. Misschien als je door je minuten heen bent en nog flink wat data over hebt in je bundel. Zoiets?

Al met al weer wat geleerd. ;) Ik dacht bij HD en SD altijd aan beeldkwaliteit (televisie).
Het is minder raar dan je denkt ;) in mijn omgeving bel ik ook via facetime audio met de mensen die een iPhone hebben, of het nou carplay is of niet. Geluidskwaliteit is stukken beter via Facetime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandshock
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-07 15:22
sigmundfreund schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:21:
[...]

Het is minder raar dan je denkt ;) in mijn omgeving bel ik ook via facetime audio met de mensen die een iPhone hebben, of het nou carplay is of niet. Geluidskwaliteit is stukken beter via Facetime.
Inderdaad! De kwaliteit is stukken beter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
sigmundfreund schreef op zaterdag 7 november 2020 @ 08:21:
[...]

Ik heb daar eigenlijk nooit bij stilgestaan. Bij FaceTime dacht ik altijd aan beeldbellen. Via de iPhone kun je vanuit je contact makkelijk FaceTime opstarten, maar hoe doe je dat via CarPlay? Klopt het dat je dit alleen via Siri kunt doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:35

JB

Cédric roelt!

Ik heb nu ook Apple CarPlay, werkt top behalve FM. Hebben anderen ook dat je geen meldingen over de speakers krijgt? Ik zie alleen een waarschuwing in beeld of een popup als ik iets anders actief heb dan FM zelf. Ook zou ik graag de flitspalen/controles zien ipv de kaart, maar lijkt ook niet te kunnen?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

JB schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:43:
Ik heb nu ook Apple CarPlay, werkt top behalve FM. Hebben anderen ook dat je geen meldingen over de speakers krijgt? Ik zie alleen een waarschuwing in beeld of een popup als ik iets anders actief heb dan FM zelf. Ook zou ik graag de flitspalen/controles zien ipv de kaart, maar lijkt ook niet te kunnen?
Het dashboard zoals je normaal gesproken op je telefoon ziet, wordt niet toegestaan in Carplay. Door FM te laten werken als een navigatiepakket, is het mogelijk om FM überhaupt te gebruiken met Carplay. Wat ik wel begrepen heb, is dat het nu mogelijk is om een melding te maken in carplay van een flitser, dat was in het begin ook niet mogelijk. Waarom je geen audiomelding krijgt, dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@JB @thunder8 Ik vermoed dat je het geluidsvolume van audiomeldingen in FM op 0 hebt staan. Als een FM melding zichtbaar wordt en je dus een audiomelding verwacht, wordt dan het volume van een andere bron, zoals Spotify, omlaag gebracht, zoals bij een gesproken navigatie-instructie? Op dat moment 'speelt' dus de audiomelding van FM en zou je het volume direct op de headunit moeten verhogen met als gevolg dat volgende audiomeldingen weer hoorbaar worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RicoK schreef op maandag 9 november 2020 @ 10:42:
@JB @thunder8 Ik vermoed dat je het geluidsvolume van audiomeldingen in FM op 0 hebt staan. Als een FM melding zichtbaar wordt en je dus een audiomelding verwacht, wordt dan het volume van een andere bron, zoals Spotify, omlaag gebracht, zoals bij een gesproken navigatie-instructie? Op dat moment 'speelt' dus de audiomelding van FM en zou je het volume direct op de headunit moeten verhogen met als gevolg dat volgende audiomeldingen weer hoorbaar worden.
Nee de muziek van Apple Music knalt gewoon door of als ik DAB+ aan heb, hetzelfde. Wordt niets gedempt/zachter gezet ten tijden van die popups.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ben ik nou scheel of waarom kan ik FM niet selecteren om te laten starten zodra Apple CarPlay actief wordt? :/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cTjCndqkHiUjT9Xme4qBm6Ey-TI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oelMz3CPs4mCYGWhLyW8FzHL.png?f=fotoalbum_large

Bij “Volgende” staat FM gewoonweg niet tussen de apps :?

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 09-11-2020 15:43 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
JB schreef op maandag 9 november 2020 @ 15:43:
Ben ik nou scheel of waarom kan ik FM niet selecteren om te laten starten zodra Apple CarPlay actief wordt? :/

[Afbeelding]

Bij “Volgende” staat FM gewoonweg niet tussen de apps :?
Klopt. Je moet 'm ook starten via Script > App > Flitsmeister.

Afbeeldingslocatie: https://dsc.cloud/0eb69a/IMG_60F13B8320A9-1.jpeg

[ Voor 6% gewijzigd door Rivanov op 09-11-2020 15:47 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19:40
JB schreef op maandag 9 november 2020 @ 09:43:
Ik heb nu ook Apple CarPlay, werkt top behalve FM. Hebben anderen ook dat je geen meldingen over de speakers krijgt? Ik zie alleen een waarschuwing in beeld of een popup als ik iets anders actief heb dan FM zelf. [...]
Kan ook aan je mediasysteem in je auto liggen.
Ik moet in FM bij Geluidsopties het kanaal op "Automatisch" hebben staan als ik CarPlay in gebruik heb, en niet automatisch / "Via A2DP Alternatief" als ik FM en alleen een bluetooth verbinding gebruik.
Dat is met mijn huidige auto zo (Mazda 3) en met mijn vorige (Seat / VAG systemen) ook al zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Stiggy schreef op maandag 9 november 2020 @ 18:24:
[...]

Kan ook aan je mediasysteem in je auto liggen.
Ik moet in FM bij Geluidsopties het kanaal op "Automatisch" hebben staan als ik CarPlay in gebruik heb, en niet automatisch / "Via A2DP Alternatief" als ik FM en alleen een bluetooth verbinding gebruik.
Dat is met mijn huidige auto zo (Mazda 3) en met mijn vorige (Seat / VAG systemen) ook al zo.
Dit was inderdaad het probleem zo lijkt. Mijn vorige auto deed het niet lekker met bluetooth en klaarblijkelijk is CarPlay daar ook gevoelig voor. Nu alles op "automatisch" staat, komen de meldingen door.

Het werkt top icm (onlogische) Opdrachten zodat FM mooi opstart nu zodra ik verbinding maak (USB). Enige jammere vind ik dat je niet gewoon alleen kan zien wat er gemeld wordt op je route ipv een kaart met popup meldingen. Ik hoef geen kaart te zien..

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-07 23:40
Is er al meer nieuws over TomTom en de dashboard weergave?

Ik ga voor het eerst een auto met CarPlay rijden dus ben alvast aan het inlezen en zal ook eens het vergelijk maken met Apple Maps.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@ericafterdark Nope, nog geen nieuws helaas. Ik ben ze er meermaals aan het herinneren op het internationale forum, dat ze, TomTom, nu eens haast moeten gaan maken met de update die al een tijd terug werd aangekondigd.

Wellicht slightly off-topic: Inmiddels ben ik al weer sinds enkele maanden een 'happy Waze-gebruiker'. Weliswaar (ook) geen dashboard, maar wel op dit moment een fijnere app dan TomTom (= persoonlijke mening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
RicoK schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 08:59:
@ericafterdark Nope, nog geen nieuws helaas. Ik ben ze er meermaals aan het herinneren op het internationale forum, dat ze, TomTom, nu eens haast moeten gaan maken met de update die al een tijd terug werd aangekondigd.

Wellicht slightly off-topic: Inmiddels ben ik al weer sinds enkele maanden een 'happy Waze-gebruiker'. Weliswaar (ook) geen dashboard, maar wel op dit moment een fijnere app dan TomTom (= persoonlijke mening).
Wat maakt Waze fijner? En waar laat Apple Maps het liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Eiríkr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 09:19:
[...]

Wat maakt Waze fijner? En waar laat Apple Maps het liggen?
Ik rijd al jaren met Waze. Omdat het op meerdere platformen werkt zijn er dus ook meer gebruikers en is de realtime info echt behoorlijk goed. 99% van de tijd word ik netjes om files heen geleid en staan omleidingen al tijdig in de app. Bovendien vind ik ook de stem 100 x beter dan Apple of Google. Minder robot...
Ik ben fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:15:
[...]

Ik rijd al jaren met Waze. Omdat het op meerdere platformen werkt zijn er dus ook meer gebruikers en is de realtime info echt behoorlijk goed. 99% van de tijd word ik netjes om files heen geleid en staan omleidingen al tijdig in de app. Bovendien vind ik ook de stem 100 x beter dan Apple of Google. Minder robot...
Ik ben fan.
Is de integratie met CarPlay net zo compleet als met Apple Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serena
Eiríkr schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:21:
[...]

Is de integratie met CarPlay net zo compleet als met Apple Maps?
Ik heb zelf geen CarPlay, dus dat antwoord moet ik je helaas schuldig blijven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
Nu we het toch over Waze hebben. Dashboard ondersteuning komt er aan!
https://www.iculture.nl/n...lay-split-view-dashboard/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Serena schreef op dinsdag 24 november 2020 @ 10:15:
[...]

Ik ben fan.
Apple heeft geen robot stem meer hoor,... dat is een stuk verbeterd met de nieuwe Siri. Ik gebruik nog steeds standaard A-maps, omdat ik vaak de instructies via carplay spreek aan siri, en als ik er niet op tijd bijzeg dat ik het via GM wil, dan wordt Apple Maps geopend... achja, het werkt eigenlijk prima en de file informatie is meestal accuraat omdat het TomTom File info is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09-07 20:24
Dashboard ondersteuning Waze is live in CarPlay

[ Voor 18% gewijzigd door Jan Driebeen op 07-12-2020 07:46 . Reden: Typo ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Jan Driebeen Ik las het zojuist op Waze's eigen forum. Toen ik vanmorgen Waze in de auto gebruikte, althans aan had staan, had ik het niet eens bemerkt. Maar ik reed toen ook wel een beetje op de automatische piloot. Eind van de ochtend eens gaan zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iaLw7RrJkbQzDi3qyTTHfPt-dTc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZZA3gkg4gUqmxcVZZkWdheeb.jpg?f=fotoalbum_large
Ook TomTom zou nu Dashboard moeten ondersteunen met de laatste update van vandaag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Ik kan bevestigen dat Waze en TomTom nu Dashboard ondersteuning hebben.
Pagina: 1 ... 12 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.