[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste
Acties:
  • 165.163 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:30:
Ik zie sowieso niet de toegevoegde waarde van wallpapers binnen CarPlay. Wat is er mis met gewoon een zwarte of witte achtergrond? Of je hebt een beeldvullende app in gebruik of voor 80% wordt het scherm bedekt met iconen.
Vind het ook een onnodige toevoeging. Apple bracht het wederom als uitvinding van het jaar.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:30:
Ik zie sowieso niet de toegevoegde waarde van wallpapers binnen CarPlay. Wat is er mis met gewoon een zwarte of witte achtergrond? Of je hebt een beeldvullende app in gebruik of voor 80% wordt het scherm bedekt met iconen.
Een stukje personalisatie naast al het interieur in je auto, denk ik dan. Alles kan op smaak gebracht worden met kleurtjes, metertjes, spoilertje hier en daar.. een wallpaper kan jouw auto meer ‘eigen’ maken.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:12
Michael Knight schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 15:42:
[...]

Een stukje personalisatie naast al het interieur in je auto, denk ik dan. Alles kan op smaak gebracht worden met kleurtjes, metertjes, spoilertje hier en daar.. een wallpaper kan jouw auto meer ‘eigen’ maken.
Goed punt. Bij wallpapers denk ik vnl. aan foto’s op de achtergrond, waarvan je dus eigenlijk bijna niks ziet. Wellicht ook wel leuk als je bijvoorbeeld een oranje strip over het dashboard hebt, dat je dit ook in je CarPlay scherm terug wil laten komen. Custom wallpapers kan kennelijk nog niet, maar zal er ongetwijfeld wel komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:48
Hallo, welke laadkabel gebruiken jullie? Ik nog de witte van Apple, maar ik vind deze echt niet fraai, omdat deze wit is, lang is en de USB en daardoor de kabel een stuk uit mijn dashboard steekt.

Het liefst zou ik een korte(re) zwarte willen van een centimeter of 25 (tot 50) met in ieder geval een 90 graden USB stekker, naar links of rechts of naar beneden. Rood zou ik ook niet lelijk vinden, omdat dat wel mooi staat bij de verlichting van de knoppen (maar in het donker zie je de kabel natuurlijk niet....).

Het aanbod op Ali is groot, maar niet een die mij het vertrouwen geeft van een probleemloze werking i.v.m. de chip.
Overigens, ik hoef niet per sé voor een dubbeltje op de eerste rang te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RicoK schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 17:37:
Hallo, welke laadkabel gebruiken jullie? Ik nog de witte van Apple, maar ik vind deze echt niet fraai, omdat deze wit is, lang is en de USB en daardoor de kabel een stuk uit mijn dashboard steekt.

Het liefst zou ik een korte(re) zwarte willen van een centimeter of 25 (tot 50) met in ieder geval een 90 graden USB stekker, naar links of rechts of naar beneden. Rood zou ik ook niet lelijk vinden, omdat dat wel mooi staat bij de verlichting van de knoppen (maar in het donker zie je de kabel natuurlijk niet....).

Het aanbod op Ali is groot, maar niet een die mij het vertrouwen geeft van een probleemloze werking i.v.m. de chip.
Probleem met die onofficiële kabels is dat ze wellicht niet zullen werken. Ik had ook een 90 graden gekocht op ali, maar voor carplay werkt hij niet. In de plaats heb ik me nu een wireless carplay dongle gekocht op ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ik gebruikte tot voor kort een zwarte kabel van Action (mijn dash is ook zwart), maar omdat deze kabel wat stugger was, hoorde je `m steeds tegen het dashboard tikken.. best irritant, zeker in een regio met véél drempels. Daarna ook met een dongle wireless gestart. Maar zo`n zwarte kabel (in zilver/glinsterende verpakking) van Action werkt dus ook prima als het je enkel om de kleur te doen is! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@Rico Is dit wat?
Zwart, 90 graden, en kort.
Gratis verzenden naar DPD afhaalpunt en betalen met CC of iDeal. En gratis retourneren mocht het niet goed werken.

[ Voor 3% gewijzigd door meesje op 14-07-2020 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik heb er een van Baseus en Ugreen, beide werken prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:12:
@Rico Is dit wat?
Zwart, 90 graden, en kort.
Gratis verzenden naar DPD afhaalpunt en betalen met CC of iDeal. En gratis retourneren mocht het niet goed werken.
Ziet er goed uit. Echter, de recensies zijn niet unaniem goed en dat ledje is wellicht ook niet je van het in de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 20:56:
Ik heb er een van Baseus en Ugreen, beide werken prima.
Bedankt. Ik ga eens zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 18:59:
Probleem met die onofficiële kabels is dat ze wellicht niet zullen werken. Ik had ook een 90 graden gekocht op ali, maar voor carplay werkt hij niet. In de plaats heb ik me nu een wireless carplay dongle gekocht op ali.
Ik heb ook slechte ervaringen met kabels zonder MFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Michael Knight schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 19:46:
Ik gebruikte tot voor kort een zwarte kabel van Action (mijn dash is ook zwart), maar omdat deze kabel wat stugger was, hoorde je `m steeds tegen het dashboard tikken.. best irritant, zeker in een regio met véél drempels. Daarna ook met een dongle wireless gestart. Maar zo`n zwarte kabel (in zilver/glinsterende verpakking) van Action werkt dus ook prima als het je enkel om de kleur te doen is! :)
Het is de kleur en de lengte waar het mij om te doen is. Wat is de lengte van die van de Action?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:44

DyStiC

'Atta way, baby!

Ik gebruik zelf deze. Zwart, kort krul snoer, je hebt hem in 30 en 60 cm, maar werkelijke lengte is dus korter door krul.

[ Voor 3% gewijzigd door DyStiC op 14-07-2020 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online

Nog een tip, deze gebruik ik. Heb er toen twee besteld als reserve. Erg fijn, MFI en lekker kort.

https://www.bol.com/nl/p/...l-zwart/9200000049657539/

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
DyStiC schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:27:
Ik gebruik zelf deze. Zwart, kort krul snoer, je hebt hem in 30 en 60 cm, maar werkelijke lengte is dus korter door krul.
Deze zag ik ook voorbij komen en had mijn aandacht, maar bij nader inzien, hoe praktisch het wellicht ook kan zijn, zo’n krulsnoer is wel erg KPN-jaren80-like ;) En ook heb ik het liefst een USB met een haakse hoek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
THE_BASE schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 22:36:
Nog een tip, deze gebruik ik. Heb er toen twee besteld als reserve. Erg fijn, MFI en lekker kort.

https://www.bol.com/nl/p/...l-zwart/9200000049657539/
Nice. Maar wel héél erg, lees wellicht te, kort en de haakse hoek van de USB zie ik het liefst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
Zojuist heb ik deze besteld. Alles lijkt erop alsof dit dé kabel is, waarnaar ik op zoek ben, d.w.z. haakse USB, (niet te) kort en MFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:39
Michael Knight schreef op vrijdag 3 juli 2020 @ 15:36:
De dongle die ik heb gekocht, betreft de Carlinkit v2.0 (tevens nagevraagd voor aankoop) en besteld bij BOL.com via een verkoper ivm snel kunnen retourneren. Kost wel 2 tientjes extra, maar scheelt heel wat ‘hassle’ met internationaal retourneren.

Dit is de dongle die je nodig hebt als je auto af-afbriek een unit met carplayondersteuning heeft. Die goedkopere dongles van 4/5 tientjes werken met een .apk en zijn niet gelijk aan dit type dongle.

Daarnaast kan ik zeggen dat mijn Pioneer met deze dongle keer op keer goed functioneert, terwijl hij met gewone lightningkabel inpluggen nog wel eens moeilijk deed (foutcode, blijven hangen). Blijkbaar is het moment van koppelen ‘gevoelig’ bij de Pioneer. Maar met de dongle dus geen probleem.

Alle apps werken goed muv een hapering bij flitsmeister. Gelukkig verdwijnt die hapering als je hem op de achtergrond zet. Zal met een update bij FM vast wel verholpen zijn.

Ook 3 apps tegelijk draaien in het nieuwe dashboard draait prima. :)
Naar aanleiding van de reacties in dit topic ook besloten om een Carlinkit te bestellen. Helaas, inderdaad, op bol.com niet al te goed verkrijgbaar. Dus maar de gok genomen en er 1'tje via Aliexpress besteld. Besteld op 3 juli en vandaag ontvangen. :)

Aansluiten is een fluitje van een cent: even de dongle inpluggen, met iPhone koppelen en het werkte direct al. Stond ook nog een firmware update voor de dongel klaar die binnen 2 minuten geïnstalleerd was. Verder nog niet al teveel geprobeerd en gereden, dus ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan.

Het leek mij wel op te vallen dat de resolutie op het scherm in mijn auto iets lager lijkt. Wellicht omdat het CarPlay signaal nu draadloos is. No big deal: films kijken of iets kan toch niet, UI bedienen gaat nog steeds prima en alles is goed leesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

bsmldrs schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 17:08:
[...]

Naar aanleiding van de reacties in dit topic ook besloten om een Carlinkit te bestellen. Helaas, inderdaad, op bol.com niet al te goed verkrijgbaar. Dus maar de gok genomen en er 1'tje via Aliexpress besteld. Besteld op 3 juli en vandaag ontvangen. :)

Aansluiten is een fluitje van een cent: even de dongle inpluggen, met iPhone koppelen en het werkte direct al. Stond ook nog een firmware update voor de dongel klaar die binnen 2 minuten geïnstalleerd was. Verder nog niet al teveel geprobeerd en gereden, dus ben benieuwd hoe het de komende tijd zal gaan.

Het leek mij wel op te vallen dat de resolutie op het scherm in mijn auto iets lager lijkt. Wellicht omdat het CarPlay signaal nu draadloos is. No big deal: films kijken of iets kan toch niet, UI bedienen gaat nog steeds prima en alles is goed leesbaar.
Resolutie hoort hetzelfde te zijn, welke head unit gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
Bij de wireless dongle op bol.com staat dat je een ‘APK app’ moet installeren. Waar is deze voor en waarom is dit nodig?

Of is dat specifiek voor Android Auto?

[ Voor 14% gewijzigd door Jeroen O op 18-07-2020 21:36 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:41

The Inquisitor

Greetings weaklings

Als je een apk nodig hebt dan is het een dongle voor een Android head unit. Niet te verwarrend met Android auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook door de bomen het bos niet zie. Allemaal Android Headunits.

Ik heb een Ford Fiesta 2017 met een 8” headunit met Sync 3. Iemand een idee welke ik dan zou moeten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bsmldrs
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 07:39
Michael Knight schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 21:24:
[...]

Resolutie hoort hetzelfde te zijn, welke head unit gebruik je?
Hmm. Bij nader inzien lijken ze inderdaad toch hetzelfde. Denk omdat ik er gister met mijn neus bovenop zat, het allemaal behoorlijk pixeliger leek. Zojuist even met de kabel gekeken, en ook dan is het vrij pixelig. Niks aan te doen, maar het komt dan in ieder geval gelukkig niet door de wireless unit. :)

Head unit is overigens de standaard unit die komt bij een Seat Ibiza (2018).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

THE_BASE schreef op zondag 19 juli 2020 @ 08:44:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook door de bomen het bos niet zie. Allemaal Android Headunits.

Ik heb een Ford Fiesta 2017 met een 8” headunit met Sync 3. Iemand een idee welke ik dan zou moeten hebben?
Je hebt dan al een unit die Carplay ondersteunt via kabel toch? Dan is het een kwestie van Carlinkit v2 / C2Air dongle inpluggen en gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie dat mijn carlinkit in behandeling is bij bpost, ik verwacht hem deze week dus. Op 04/07 besteld. Gaat toch vrij snel. Nu hopen dat ik geen btw en inklaringskosten moet betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13
RicoK schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:39:
[...]

Deze zag ik ook voorbij komen en had mijn aandacht, maar bij nader inzien, hoe praktisch het wellicht ook kan zijn, zo’n krulsnoer is wel erg KPN-jaren80-like ;) En ook heb ik het liefst een USB met een haakse hoek.
Deze kan ik niet aanraden, binnen een paar weken stukgegaan i.c.m. CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Tot nu toe lees ik dat de wireless adapters niet werken met de Sony head units... En laat ik die nou precies hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
MartijnMartijn schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 14:59:
Deze kan ik niet aanraden, binnen een paar weken stukgegaan i.c.m. CarPlay.
Waar doel je nu op? Welke/wat is binnen een paar weken stuk gegaan? ‘De haakse hoek’ USB die ik het liefst heb? Of dat krulsnoer waar ik op doelde en wat niet voor mij was weggelegd?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13
RicoK schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:05:
[...]

Waar doel je nu op? Welke/wat is binnen een paar weken stuk gegaan? ‘De haakse hoek’ USB die ik het liefst heb? Of dat krulsnoer waar ik op doelde en wat niet voor mij was weggelegd?
Heb je bericht niet goed gequote :+ . Ik bedoelde dat ik die gekrulde kabel niet zou aanraden, deze ging bij mij meteen stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Lukt het jullie om een offline album in Spotify via Siri af te spelen?
Dus “speel <naam album> van <artiest> via Spotify’. Dit levert bij mij de melding op: Spotify biedt geen ondersteuning voor het afspelen van albums. Idem voor bv afspeellijsten. Als ik streaming via 4G aan zet, lukt het wel. Herkenbaar? Of doe ik iets fout?

Eerder kon ik überhaupt niet via Siri/CarPlay een commando geven. CarPlay bleef elke keer terug komen met een vraag om toestemming. Dit schuifje heb ik bij de instellingen op mijn iPhone even uit en weer aangezet. Nu lukt dat wel.

Ik ben nog een beetje in strijd met welke van de twee gaat het nu worden: Spotify of Apple Music. Deze laatste kan wel via Siri offline albums opstarten. Maar de app van Spotify vind ik fijner en veel meer georiënteerd op NL. En daarnaast neemt offline muziek via AM veel meer ruimte in dan bij Spotify.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 18:42:

Ik ben nog een beetje in strijd met welke van de twee gaat het nu worden: Spotify of Apple Music. Deze laatste kan wel via Siri offline albums opstarten. Maar de app van Spotify vind ik fijner en veel meer georiënteerd op NL. En daarnaast neemt offline muziek via AM veel meer ruimte in dan bij Spotify.
Bespaar je de moeite over te stappen naar  Music. Voor Amerikanen leuk, ik denk dat we hier in Europa meer aan Spotify hebben. Klinkt raar, ik weet het.

Twee weken geleden wederom de overstap naar  Music geprobeerd. Ik wilde alles in één eco-systeem. Maar wat een ellendig UI heeft Muziek, zowel op macOS als op iOS.

Ja, Siri werkt perfect. Maar heb liever iets dat echt goed werkt inclusief aanbevelingen dan dat ik Siri kan gebruiken in de auto of thuis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb gisteren mijn ‘aceyoon’ https://www.amazon.de/gp/...tle_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 kabels afgehaald en in gebruik genomen. Mijn eerste indruk is érg positief. Het voelt als een dikke maar soepel vallende kabel. De stekkers voelen ook stevig aan. De lengte van 30 cm had ik van te voren iets langer ingeschat, maar het past wel precies.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/E9OkfwleKsNkPCTz56qX-QysuTU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mHjHEdwqN7EBQ9zntQROlsow.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9a79dQVOUtjGyJ204qD1d-LmdVQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Cce48w8XOSF8WLiCus22ym1j.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f8lmQ99l9WiOvK53E5fn_QBDFKw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Bw5LjwucqiN1nXlCJyPuhfbj.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 09:05:
[...]

Bespaar je de moeite over te stappen naar  Music. Voor Amerikanen leuk, ik denk dat we hier in Europa meer aan Spotify hebben. Klinkt raar, ik weet het.

Twee weken geleden wederom de overstap naar  Music geprobeerd. Ik wilde alles in één eco-systeem. Maar wat een ellendig UI heeft Muziek, zowel op macOS als op iOS.

Ja, Siri werkt perfect. Maar heb liever iets dat echt goed werkt inclusief aanbevelingen dan dat ik Siri kan gebruiken in de auto of thuis.
Zelf vind ik het erg fijn dat Siri goed werkt in de auto. Ik merk dat ik steeds meer en meer met Siri doe. Ooit was het voor mij meer een gadget voor het bedienen van domotica, maar in de auto komt het veel meer tot z'n recht. De UI kan ik wel aan wennen. Ik had overigens de vragen onder 'voor jou' niet beantwoord, maar nu wel en wordt best leuk aanbod gepresenteerd. Hiermee kan ik wel leven. Daarnaast vind ik offline muziek op de Watch een grote pré.

Wat betreft navigatie zou ik het liefst gebruik willen maken van TomTom, maar voice control ondersteunen ze niet. Dat heeft Google beter voor elkaar: "navigeer naar thuis via Google Maps" werkt gewoon.

Het zou me trouwens niet verbazen als we straks in iOS15 voor muziek en navigatie ook standaard apps kunnen instellen. Dus geen 'via' meer. In iOS14 krijgen we al de keuze in standaard browser en mail client.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de carlinkit ontvangen, 04/07 besteld. Geen douane of handelingskosten :)
Werkt out of the box. Ik zou zeggen dat mijn telefoon iets warmer wordt, maar niet problematisch.
Siri is ook net iets trager dan bedraad, maar opnieuw, het is niet ergerlijk.
Apple maps en spotify getest en ok. Ik merk wel op dat er een blauw selectie kadertje aanwezig is rond een app wanneer splitscreen modus gebruikt wordt, dat krijg ik niet weg. Maar is het minste.
De connectie van de iphone met de carlinkit duurt ongeveer 40 seconden.
Het bakje zelf weegt quasi niks en is vrij klein. Het zit mooi weg achter een dashboard klepje.
Bellen probeer ik straks nog eens uit, sommigen ervaren daar een storende vertraging op, dat zie ik straks eens. Tot op heden: Prima Chinese aankoop.
Nu nog een iphone die ik draadloos kan laden :d

edit: Handsfree bellen werkt ook prima.
Nu nog eens testen hoelang batterij meegaat. Eerste korte test (rit van 30 min) zou wijzen op 1% per vijf minuten bij gebruik apple maps, spotify, tel (3 min) en siri. Met waze zal verbruik zeker vele malen hoger liggen, maar die komt sowieso niet meer op mijn telefoon.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2020 18:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-09 11:23
Nu ik op zoek ben naar een andere auto blijft mijn vrouw iedere keer zeuren: Heeft het wireless carplay? Alleen maar om dan te roepen dat haar lelijke mini dat wel heeft.
Ik heb dus vorige week een carlinkit 2.0 besteld via Ali en laten shippen uit Spanje en zoals het er nu uitziet komt die morgen aan. Dan kan ik haar eindelijk zeggen: Ja, heeft ook wireless carplay...

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 13:26:
Vandaag de carlinkit ontvangen, 04/07 besteld. Geen douane of handelingskosten :)
Werkt out of the box. Ik zou zeggen dat mijn telefoon iets warmer wordt, maar niet problematisch.
Siri is ook net iets trager dan bedraad, maar opnieuw, het is niet ergerlijk.
Apple maps en spotify getest en ok. Ik merk wel op dat er een blauw selectie kadertje aanwezig is rond een app wanneer splitscreen modus gebruikt wordt, dat krijg ik niet weg. Maar is het minste.
De connectie van de iphone met de carlinkit duurt ongeveer 40 seconden.
Het bakje zelf weegt quasi niks en is vrij klein. Het zit mooi weg achter een dashboard klepje.
Bellen probeer ik straks nog eens uit, sommigen ervaren daar een storende vertraging op, dat zie ik straks eens. Tot op heden: Prima Chinese aankoop.
Nu nog een iphone die ik draadloos kan laden :d

edit: Handsfree bellen werkt ook prima.
Nu nog eens testen hoelang batterij meegaat. Eerste korte test (rit van 30 min) zou wijzen op 1% per vijf minuten bij gebruik apple maps, spotify, tel (3 min) en siri. Met waze zal verbruik zeker vele malen hoger liggen, maar die komt sowieso niet meer op mijn telefoon.
Hier een update vwb batterijduur: 18% verbruikt bij circa 45 minuten Carplay met Flitsmeister+TomTom+Spotify gelijktijdig aan.. :) met alleen FM+Spotify lijkt ie minder te gebruiken, maar dat zullen we nog even ‘officiee’ testen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michael Knight schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 00:20:
[...]

Hier een update vwb batterijduur: 18% verbruikt bij circa 45 minuten Carplay met Flitsmeister+TomTom+Spotify gelijktijdig aan.. :) met alleen FM+Spotify lijkt ie minder te gebruiken, maar dat zullen we nog even ‘officiee’ testen..
Mja, maar conditie van batterij en type iphone speelt ook een rol. Battery health staat bij mij nog op 98% en ik heb een iphone 6s plus.
Philos31 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:51:
Nu ik op zoek ben naar een andere auto blijft mijn vrouw iedere keer zeuren: Heeft het wireless carplay? Alleen maar om dan te roepen dat haar lelijke mini dat wel heeft.
Ik heb dus vorige week een carlinkit 2.0 besteld via Ali en laten shippen uit Spanje en zoals het er nu uitziet komt die morgen aan. Dan kan ik haar eindelijk zeggen: Ja, heeft ook wireless carplay...
Volgende vraag die ze kan stellen: Is hij compatibel met dongle?

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2020 05:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Verwijderd schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 05:40:
[...]

Mja, maar conditie van batterij en type iphone speelt ook een rol. Battery health staat bij mij nog op 98% en ik heb een iphone 6s plus.

[...]

Volgende vraag die ze kan stellen: Is hij compatibel met dongle?
Het is enige indicatie he.. mijn XS Max heeft een batterijconditie van 93%. Als ie in de draadloze lader zit, verlies ik geen batterij.. draadloos bijladen is dus al genoeg om geen verlies te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Philos31
Vandaag mijn CarLinkit II ontvangen, ik kon 2 updates draaien. De eerste keer wilde de dongel niet herkend worden door de radio. Daarna nog een keer gestart, en toen werkte het wel.
Zonder problemen kunnen connecten en heb de 2 updates geladen die er waren.
Opstarten gaat sneller dan de fabrieks-af mini van mijn vrouw.
Beide telefoons kunnen connecten, als je beide in de auto stapt dan neemt de dongle de laatst geconnecte en anders diegene die hij ontdekt.

Met het wereldbolletje op de startpagina kun je ook nog de taal instellen, ik zag o.a. Chinees, Frans en Duits voorbijkomen, staandaard staat het op Engels.
Met verzending uit spanje duurde het 6 dagen voordat hij binnen was en uiteraard zonder douane kosten via Ali en de officiele store aldaar

BMW C-Evolution LR, Skoda Enyaq iV80 Sportline, 7200Wp 27KwH thuisbatterij (zelfbouw) , 7x Daikin l/l warmtepomp, Homeautomation by Homey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Vandaag een update van TomTom. Het volgende is mij opgevallen:
- via Menu kun je nu het volume inregelen
- naast volume uit/aan (rechtsboven), heb je ook de optie voor alleen geluid bij flitsers en files
- bij trajectcontroles wordt de gemiddelde snelheid getoond

Nu nog integratie met Siri (b.v. ingeven bestemming), het melden van flitsers en de befaamde vertragingsbalk.

Weten jullie trouwens hoe je onjuistheden in kaartmateriaal kunt doorgeven aan TomTom? B.v. dat de max. snelheid niet juist is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 16:56:
Vandaag een update van TomTom. Het volgende is mij opgevallen:
- via Menu kun je nu het volume inregelen
- naast volume uit/aan (rechtsboven), heb je ook de optie voor alleen geluid bij flitsers en files
- bij trajectcontroles wordt de gemiddelde snelheid getoond

Nu nog integratie met Siri (b.v. ingeven bestemming), het melden van flitsers en de befaamde vertragingsbalk.

Weten jullie trouwens hoe je onjuistheden in kaartmateriaal kunt doorgeven aan TomTom? B.v. dat de max. snelheid niet juist is.
Nice! TT is op de goede weg ;)

NB De balk die jij aanhaalt is niet de vertragingsbalk, maar de routebar, want naast de vertragingen op de route wordt o.a. ook de afstand tot het eerst volgende tankstation en flitser weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
RicoK schreef op zaterdag 25 juli 2020 @ 18:38:
[...]

Nice! TT is op de goede weg ;)

NB De balk die jij aanhaalt is niet de vertragingsbalk, maar de routebar, want naast de vertragingen op de route wordt o.a. ook de afstand tot het eerst volgende tankstation en flitser weergegeven.
Aha, weer wat geleerd. Hopelijk komt deze balk snel.
Jaren geleden met een losse TT en abonnement (live services?), gaf ie alleen de extra reistijd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

Ik wacht nog steeds op andere apps die dashboard integratie doen... Sygic, Google Maps, Waze, Flitsmeister... genoeg kanshebbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Vandaag werd ik op het internationale TomTom forum er opmerkzaam opgemaakt dat de TomTom Go App met CarPlay nu de afstand tot o.a. snelheidscamera’s laat zien. Vanavond op de weg naar huis express een route genomen met een aantal vaste palen. En inderdaad, zodra het ding begint te piepen wordt de afstand, beginnende bij zo’n 300 meter, tot de paal getoond. Oók wordt de afstand tot wegwerkzaamheden getoond die ook op deze route aan de gang waren.

Nice. Goed bezit dat TomTom ;)

Edit: forum toegevoegd.

[ Voor 3% gewijzigd door RicoK op 29-07-2020 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RicoK schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:43:
Vandaag werd ik op het internationale TomTom er opmerkzaam opgemaakt dat de TomTom Go App met CarPlay nunde afstand tot o.a. snelheidscamera’s laat zien. Vanavond op de weg naar huis express een route genomen met een aantal vaste palen. En inderdaad, zodra het ding begint te piepen wordt de afstand, beginnende bij zo’n 300 meter, tot de paal getoond. Oók wordt de afstand tot wegwerkzaamheden getoond die ook op deze route aan de gang waren.

Nice. Goed bezit dat TomTom ;).
Klopt! En bij trajectcontroles wordt je gemiddelde snelheid getoond. Nu nog integratie met Siri en dan helemaal happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

meesje schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 20:46:
[...]

Klopt! En bij trajectcontroles wordt je gemiddelde snelheid getoond. Nu nog integratie met Siri en dan helemaal happy.
Ik wacht nog steeds op Carplay dashboard ondersteuning, maar dat kan niet lang meer duren omdat dit wel in de BETA versie zit.

Verder zou het zoeken naar een bestemming via Carplay wel verbeterd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld zoeken in contacten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
Dj-sannieboy schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 23:01:
Verder zou het zoeken naar een bestemming via Carplay wel verbeterd kunnen worden, zoals bijvoorbeeld zoeken in contacten.
Dit heb ik o.a.aangegeven in het internationale TomTom forum; het zoeken van een bestemming middels Siri en het zoeken in contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:02
Ik heb sinds maandag dat ik al een aantal keren mijn telefoon terug heb moeten zetten op de Nederlandse regio als de Nederlandse taal na afkoppelen van CarPlay.
Op internet las ik wel dat dit met iOS 13.2 een probleem was. Echter draait mijn telefoon momenteel op 13.5 en is hij op dit moment aan het updaten naar 13.6.
Wellicht is het probleem na de laatste update verholpen. Ik heb de bluetooth verbinding uitgezet, om uit te sluiten dat het daaraan kan liggen. Daarna is het nog een keer opgetreden, dus daar lag het blijkbaar niet aan.

Overigens kan mijn auto zowel met CarPlay als Android auto overweg. Een aantal personen met dezelfde auto die Android auto gebruiken ervaren hetzelfde fenomeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@fisherman Ik weet wat de aanleiding was en welke iOS versie (ik vermoed 13.5?) maar ik heb dat 1 meegemaakt. Mijn iPhone stond opeens op land en taal US ingesteld. Rond die tijd heb ik ook voor het eerst family sharing aangezet en proefabonnement Apple Music geactiveerd. Dus wellicht heeft dat ook iets veroorzaakt. Het is bij mij bij die ene keer gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
meesje schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 17:10:
@fisherman Ik weet wat de aanleiding was en welke iOS versie (ik vermoed 13.5?) maar ik heb dat 1 meegemaakt. Mijn iPhone stond opeens op land en taal US ingesteld. Rond die tijd heb ik ook voor het eerst family sharing aangezet en proefabonnement Apple Music geactiveerd. Dus wellicht heeft dat ook iets veroorzaakt. Het is bij mij bij die ene keer gebleven.
Kan je dat Apple Music per ongeluk activeren? Ik zag vandaag opeens wel dat hij daarvan een nummer aan het afspelen was op de autoluidsprekers. Ik heb niet bewust AppleMusic geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen O
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-09 14:27
fisherman schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:09:
[...]

Kan je dat Apple Music per ongeluk activeren? Ik zag vandaag opeens wel dat hij daarvan een nummer aan het afspelen was op de autoluidsprekers. Ik heb niet bewust AppleMusic geactiveerd.
Nee eigenlijk niet, omdat je voor activatie van het abonnement dit moet bevestigen met touch ID / face ID of pincode.

Alleen Beats 1 is zonder abonnement te beluisteren. Kan het zijn dat je deze hebt opgezet?

[ Voor 9% gewijzigd door Jeroen O op 30-07-2020 18:44 ]

Ik heb geen tijd, ik moet een belangrijk computerspel spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
fisherman schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:09:
[...]

Heb je niet wat (gratis) nummers in je iTunes staan? Heel vroeger ;) kon je van relatief onbekende artiesten gratis een nummer downloaden (wekelijks?) en ook het bekende gratis album van U2 (wat veel ophef betekende, want het werd naar iedereen gepusht). Ook al had ik geen abonnement op AM kon ik deze nummers via de AM app afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Jeroen O schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 18:42:
[...]

Nee eigenlijk niet, omdat je voor activatie van het abonnement dit moet bevestigen met touch ID / face ID of pincode.

Alleen Beats 1 is zonder abonnement te beluisteren. Kan het zijn dat je deze hebt opgezet?
Ik weet het niet, hij sprong opeens vanzelf op muziek en speelde toen een nummer dat van Apple Music komt. Ik heb inderdaad niet geactiveerd. Maar daarna was opeens wel mijn telefoon dus weer naar Engels geswitched. Ik hoop dat het met 13.6 over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-09 19:56
Philos31 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:51:
Ja, heeft ook wireless carplay...
Maar hoe nuttig is wireless carplay nu echt? Of combineer je het dan ook met draadloos laden? Vind het namelijk wel fijn om altijd met een volle batterij uit de auto te stappen, ben bang dat met wireless carplay zonder draadloos laden m'n batterij toch vrij snel leeg is. Zeker bij gebruik van navigatie apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philos31
Ascension schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 09:24:
[...]

Maar hoe nuttig is wireless carplay nu echt? Of combineer je het dan ook met draadloos laden? Vind het namelijk wel fijn om altijd met een volle batterij uit de auto te stappen, ben bang dat met wireless carplay zonder draadloos laden m'n batterij toch vrij snel leeg is. Zeker bij gebruik van navigatie apps.
Voor mijn vrouw is het nuttig, ze is gewend om haar telefoon gewoon ergens in haar tas te hebben, dus bij het instappen achter et stuur heeft ze niet altijd haar telefoon bij zich. Die zou ze dan moeten pakken (uit de tas die misschien weer achter in de auto staat bij de boodschappen) en aansluiten, maar dan is het kabeltje weg omdat dochterlief het kabeltje nodig had om haar telefoon. te laden etc etc... je stapt in, en de auto heft gewoon de apps die je verwacht.

Voor mij heeft het geen nut, dochter pakt mijn kabel niet, ze weet dat ik ander heel chagrijnig word, en ik heb altijd mn telefoon in mn zak, dus het is geen probleem om even aan te prikken en dan werkt het ook.

De Mini van mijn vrouw heeft een QI lader geïntegreerd in de auto en de Ioniq Electric die binnen nu en 2 maanden mijn Nissan Leaf gaat vervangen heeft ook een QI lader aan boord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:37
De kabel hotgluen en dochterlief blijft van die kabel af. Zelf geen kabel? Jammer voor je geen insta, whatsapp of YT. als je phone leeg is. Zie je nog eens wat van de wereld. ;)

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H1MSELF1SH
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 07:05
[...]

Op mijn BMW 3 F30 zit wireless carplay. Ik vind het erg handig. Waar mijn iPhone ook is (broekzak,, laptoptas, ....) carplay is altijd beschikbaar. Het is een beetje zoals draadloos opladen tegenover opladen via de kabel. Het is gewoon nog een extra vorm van luxe waaraan je snel gewoon bent, of althans ik toch.

Qua batterijgebruik valt het wel mee. Ik heb een 11 PRO en een uurtje Maps + Podcasts via 4G kost ongeveer 7-8% van de batterij. Ik heb nog wel een autolader maar ik betrap mijzelf erop dat ik hem heel weinig gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-09 23:15
[...]

voor de kortere ritten is het ideaal in mijn Bmw f33. dan zit hij gewoon in mijn broek en begint gewoon met afspelen of ik kan navigeren. Als ik straks op vakantie ga, dan gooi ik hem aan een lader. Maar dit hoeft niet meer de usb poort te zijn, kan ook de sigaretten aansteker zijn. Je bent dus iets vrijer dan een bedrade apple car play

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:08

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• remmuz
  • Laatst online: 20:22
Wireless carplay in combinatie met Waze en draadloos opladen vond mijn iPhone 8 niet leuk;
Na 10 minuten al rood uitroepteken en thermometer oo het scherm.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
Sinds deze week over op Google Maps ipv Waze. Ik ben al heel lang Waze fanaat, maar toen ik die satelliet maps zag op Google Maps bij een vriend. Ik was verkocht. Moet er nog even aan wennen dat ik geen dingen moet hoef te rapporteren.....

ehhhh..HOI

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sigmundfreund
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iEfiEhDRv3CsblhI7Lv0CKql6-g=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xTi10DtUVlEEXP4hFI19ihgw.png?f=fotoalbum_large

Dashboard Google Maps is nu live :)

• robkamp
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-03 19:34
Heb je iets moeten instellen in Carplay of Google Maps?

• sigmundfreund
robkamp schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:14:
[...]

Heb je iets moeten instellen in Carplay of Google Maps?
Nope, app update van gister was voldoende. Ben benieuwd of dit gefaseerd uitgerold wordt.

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:19

Trackerfire

BTC HODLER

sigmundfreund schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Nope, app update van gister was voldoende. Ben benieuwd of dit gefaseerd uitgerold wordt.
Jep zit er hier nu ook op met Beta 4. Nice 8) _/-\o_

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

sigmundfreund schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 12:22:
[...]

Hoe werkt dit dan precies? Wat als ik nou gewoon Apple maps als dashboard wil?

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:15
Werkt Google maps nu met alleen de beta of ook met de gewone release?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

Dj-sannieboy schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:40:
[...]

Hoe werkt dit dan precies? Wat als ik nou gewoon Apple maps als dashboard wil?
De app die op dat moment actief is voor je navigatie, dus waarin je een route hebt ingesteld komt op het homescreen. Als Apple Kaarten dan die en als Google Maps dan deze.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire

Trackerfire

BTC HODLER

kw_nl schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:52:
Met de gewone release als het goed is ook.

[ Voor 12% gewijzigd door Trackerfire op 13-08-2020 15:18 ]

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:02
krizzziz schreef op woensdag 12 augustus 2020 @ 19:01:
Sinds deze week over op Google Maps ipv Waze. Ik ben al heel lang Waze fanaat, maar toen ik die satelliet maps zag op Google Maps bij een vriend. Ik was verkocht. Moet er nog even aan wennen dat ik geen dingen moet hoef te rapporteren.....
Worden, net als in Waze, ook mobiele controles getoond in GoogleMaps? Ik vraag dit voor een vriend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-09 20:12
Jan Driebeen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

Worden, net als in Waze, ook mobiele controles getoond in GoogleMaps? Ik vraag dit voor een vriend ;)
Voor zover ik weet niet, vandaar dat ik altijd eerst Flitsmeister opstart en daarna Maps

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
Jan Driebeen schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 20:29:
[...]

Heb ze nog niet gezien op de kaart :). Wat ik wel weet dat Android users de mogelijkheid hebben om een melding te maken in hun google maps van mobiele flitsers. Waarom dan deze info niet in de iOS versie van Google Map’s gebruiken?

Yup, wordt dus getoond. Google maps maakt gebruik van de info uit Waze. Zie onderstaand bericht uit 2019. Ondertussen maken ze ook gebruik van Andoid Users die tegenwoordig ook mobiele controles kunnen melden.
Dit heb ik althans via via vernomen.
https://www.onemorething.nl/2019/05/google-maps-flitsers/

[ Voor 26% gewijzigd door krizzziz op 13-08-2020 21:20 ]

ehhhh..HOI

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:31
kw_nl schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 14:52:
Normale release.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ik maak al een tijdje gebruik van de shortcut dat Flitsmeister automatisch wordt opgestart wanneer CarPlay actief. Echter in sommige situaties zou ik FM willen afsluiten (tijdens de rit). B.v. wanneer mijn zoontje in de auto slaapt.
Hoe kan ik dan het makkelijkst FM afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmdavids
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-01-2024
Ik ben nog maar net aan de carplay, wat ik wel merk is dat zo gauw er een ios update is lijkt het wel of ik eerst moet updaten voordat hij weer lekker verbind. Of het ligt aan mijn systeem, ik weet nog niet hoe stabiel carplay is, hij verbrak ook wel eens de connectie tijdens gebruik.

Wat ik wel mis, of ik zoek niet goed genoeg, is dat je op google maps gewoon een locatie op de kaart kan aantikken om te navigeren.
Verder is het gewoon een plezier om mee te werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Trackerfire schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:15:
[...]

De app die op dat moment actief is voor je navigatie, dus waarin je een route hebt ingesteld komt op het homescreen. Als Apple Kaarten dan die en als Google Maps dan deze.
Vandaag even uitgetest, werkt fijn! Hopelijk komt TomTom snel met dashboard support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Afgelopen vrijdag tijdens een autorit van vier uur viel me op dat vertragingen door TT (tov bv Google Maps) vrij laat of niet worden doorgegeven. Regelmatig wat vertraging gehad, TT gaf niks aan, maar GM wel. Daardoor tijdens de rit even weer gewisseld naar GM. Daar mis ik weer de echte snelheid, maar wel erg fijn om via de eindtijd (groen, oranje, rood) direct te zien of er vertraging is.

De komende tijd eens spelen met Waze. Ooit al eens eerder gedaan, ik vond de app toen te druk met weergave van alle Waze gebruikers. Vandaag gezien dat je dat gelukkig uit kunt zetten. Houdt Waze rekening met variabele max snelheid (b.v. 130 km/u na 19.00 uur)? Dat vind ik weer mooi aan TT. Het valt me ook op dat Waze wijzig POI’s kent. Daar is GM heer en meester in, maar ook TT doet dat steeds beter. Helaas bij TT weer geen adres invoer via voice.

Soms vraag je je echt af waarom er niet een navigatie app is waar alle goede punten uit diverse navi apps zijn verzameld? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Dj-sannieboy schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 19:34:
[...]

Vandaag even uitgetest, werkt fijn! Hopelijk komt TomTom snel met dashboard support.
Heeft het al. De TestFlight beta gebruik ik met Dashboard support.

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rivanov schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:47:
[...]

Heeft het al. De TestFlight beta gebruik ik met Dashboard support.
Weet ik, maar helaas is het niet meer mogelijk om toegang te krijgen tot TomTom TestFlight.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:02
krizzziz schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 21:16:
[...]

Heb ze nog niet gezien op de kaart :). Wat ik wel weet dat Android users de mogelijkheid hebben om een melding te maken in hun google maps van mobiele flitsers. Waarom dan deze info niet in de iOS versie van Google Map’s gebruiken?

Yup, wordt dus getoond. Google maps maakt gebruik van de info uit Waze. Zie onderstaand bericht uit 2019. Ondertussen maken ze ook gebruik van Andoid Users die tegenwoordig ook mobiele controles kunnen melden.
Dit heb ik althans via via vernomen.
https://www.onemorething.nl/2019/05/google-maps-flitsers/
Vandaag GoogleMaps ipv Waze geprobeerd. De vaste flitspalen hier in de buurt worden helaas niet in GM (versie 5.50.0) getoond dat is dan wel weer jammer. Verder prima te gebruiken, duidelijk scherm. Zolang GM echter niet goed flitspalen en/of mobiele controles weergeeft blijf ik Waze gebruiken, werkt ook prima voor mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
meesje schreef op zondag 16 augustus 2020 @ 20:18:
De komende tijd eens spelen met Waze. Ooit al eens eerder gedaan, ik vond de app toen te druk met weergave van alle Waze gebruikers. Vandaag gezien dat je dat gelukkig uit kunt zetten. Houdt Waze rekening met variabele max snelheid (b.v. 130 km/u na 19.00 uur)? Dat vind ik weer mooi aan TT. Het valt me ook op dat Waze wijzig POI’s kent. Daar is GM heer en meester in, maar ook TT doet dat steeds beter. Helaas bij TT weer geen adres invoer via voice.

Soms vraag je je echt af waarom er niet een navigatie app is waar alle goede punten uit diverse navi apps zijn verzameld? ;)
Zojuist in de Waze Community op Facebook in een bericht gelezen, dat het (nog) niet mogelijk is een tijdsafhankelijke snelheidslimiet te implementeren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RicoK schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 21:14:
[...]

Zojuist in de Waze Community op Facebook in een bericht gelezen, dat het (nog) niet mogelijk is een tijdsafhankelijke snelheidslimiet te implementeren....
Jammer, dan hou ik het toch nog even bij TT.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krizzziz
Jan Driebeen schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 19:55:
[...]

Vandaag GoogleMaps ipv Waze geprobeerd. De vaste flitspalen hier in de buurt worden helaas niet in GM (versie 5.50.0) getoond dat is dan wel weer jammer. Verder prima te gebruiken, duidelijk scherm. Zolang GM echter niet goed flitspalen en/of mobiele controles weergeeft blijf ik Waze gebruiken, werkt ook prima voor mij.
Thanks voor de info! Blij dit toch vreemd vinden. Google is eigenaar van Waze, gebruik gewoon die data. Ik ben bijvoorbeeld ook nog niet een mobiele flitser in GM tegen gekomen waar ik dat bij Waze minimaal een paar keer per week wel voorbij zie komen. Vaste flitspalen staan er voor mij wel gewoon allemaal op in GM.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 12-08-2024
Ik heb met Carplay het volgende probleem: na enkele minuten valt de connectie volledig weg met mijn provider. Buiten Carplay ervaar ik dat probleem helemaal niet.

Even wat achtergrond informatie: vorig jaar heb ik in een Ford Focus gereden en gebruikte ik een Iphone 6. Toen werkte dit voortreffelijk (buiten dat de Iphone 6 traag was). Begin dit jaar de overstap gemaakt naar een Iphone 6s en een reservekopie van de 6 er op gerestored. Daarna begon dit probleem op te treden. Aangezien ik binnen een paar weken over stapte naar een andere tijdelijke auto zonder Carplay heb ik hier verder geen aandacht aan besteed. Sinds gisteren heb ik weer een nieuwe auto (Kia Ceed) met Carplay en nu treedt weer hetzelfde probleem op en dit maakt Carplay onbruikbaar voor mij. De provider is gelijk gebleven over alle 3 de scenario's.

Weet iemand hier waar dit probleem aan ligt en heeft hier een oplossing voor? Alvast bedankt voor de reactie(s)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Bozzel1987 Ik kan me (nog) niet echt een voorstelling maken van je probleem, want waar valt de connectie met je provider weg? Op je telefoon? Of op de CarPlay Unit zelf? En is er dan nog wel connectie met de provider op je telefoon?

Waar ik op doel, van welke kabel maak je gebruik? Niet originele Apple kabels, lees: niet MFI-kabels, kunnen/willen weleens niet bedrijfszeker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
RicoK schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:49:
@Bozzel1987 Ik kan me (nog) niet echt een voorstelling maken van je probleem, want waar valt de connectie met je provider weg? Op je telefoon? Of op de CarPlay Unit zelf? En is er dan nog wel connectie met de provider op je telefoon?

Waar ik op doel, van welke kabel maak je gebruik? Niet originele Apple kabels, lees: niet MFI-kabels, kunnen/willen weleens niet bedrijfszeker zijn.
De verbinding van mijn telefoon zelf valt weg (en dus Carplay ook) en ik gebruik een standaard Apple kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:10

bert pit

asdasd

Bozzel1987 schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 10:59:
[...]

De verbinding van mijn telefoon zelf valt weg (en dus Carplay ook) en ik gebruik een standaard Apple kabel.
Doordat de auto beweegt, kan de connector van de kabel gevoeliger zijn voor storingen, vooral als de connector door ruimtegebrek "steunt". Ik had dat ook met zo'n kort kabeltje. De telefoon lig daar toch wat aan te trekken en ook als is de connectie maar heel even weg, dan valt carplay uit.

Daarnaast kan er wat stof in de connector zitten. Ik zou beginnen met de lighning connector in de iPhone schoon te maken, met een cocktail prikkertje voorzichtig wat "peuren". Gebruik een wat langere kabel die niet trekt en leg de iPhone zo neer dat de connector vrij ligt en dus niet steunt.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
De verbinding tussen mijn telefoon en Carplay is goed: dit valt niet weg. De verbinding met mijn provider valt weg dus oa Spotify stop na enkele minuten met afspelen, ik krijg geen Whatsapp berichten meer, ik kan niet meer bellen etc. Dit geld voor zowel mijn telefoon zelf als via de auto met Carplay. Bij mijn vorige auto die geen Carplay had viel de verbinding niet weg toen ik de verbinding had via bluetooth of via usb. Bij mij vorige Iphone (6) viel ook Carplay niet weg. Dus het probleem treedt op bij de combinatie tussen mijn telefoon (of de 6s in het algemeen, want dat kan ik niet beoordelen) en Carplay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Bozzel1987 Doordat de connectie met de CarPlay Unit niet wegvalt, durf ik voorzichtig te beweren, dat het weinig tot niets van doen heeft met de unit, maar dat het probleem moet worden gezocht in de telefoon.
Wat ook een mogelijkheid is, is dat de simkaart het aan het 'begeven' is. Deze hebben geen eeuwig leven. En dat, zoals @bert pit angeeft, door het hobbelen de simkaart uitvalt. Als je de mogelijkheid hebt, zou je eens een andere simkaart (van een werktelefoon misschien?) kunnen proberen tijdens een rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bozzel1987
Ja mijn aanname is ook dat het met de telefoon het geval is. Echter ik betwijfel of het aan de simkaart of het hobbelen ligt, want anders zou dit ook het geval zijn als ik mijn telefoon benader via USB (als een soort Ipod device). Dan ligt het toestel in identiek dezelfde houder, met dezelfde kabel etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

meesje schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 22:39:
Ik maak al een tijdje gebruik van de shortcut dat Flitsmeister automatisch wordt opgestart wanneer CarPlay actief. Echter in sommige situaties zou ik FM willen afsluiten (tijdens de rit). B.v. wanneer mijn zoontje in de auto slaapt.
Hoe kan ik dan het makkelijkst FM afsluiten?
Hoe heb je dit precies gedaan, want ik ben even aan het kloten, maar het lijkt niet dat ik Flitsmeister kan selecteren als initiële app.

Nevermind, misschien moet ik even beter lezen B)

[ Voor 4% gewijzigd door Spacecowboy op 26-08-2020 11:06 ]

HENG HENG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Spacecowboy schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:03:
[...]

Hoe heb je dit precies gedaan, want ik ben even aan het kloten, maar het lijkt niet dat ik Flitsmeister kan selecteren als initiële app.

Nevermind, misschien moet ik even beter lezen B)
Script toevoegen als action en dan App > Flitsmeister.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TNT-
  • Laatst online: 03-09 15:50
Vanmiddag mijn Carplay2Air ontvangen en uiteraard gelijk geïnstalleerd. Installatie verliep snel, hoewel niet alles even vanzelfsprekend is. Gelijk ook een firmware update uitgevoerd.
Ervaring tot nu toe is goed, ik heb geen last van vertragingen en alles werkt zoals voorheen. De koppeling komt redelijk snel tot stand na het inschakelen van de auto. Ook de nachtstand gaat automatisch mee met de verlichting. Na ook wat negatievere verhalen rondom het product gelezen te hebben, valt het mij alleszins mee.

--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Rivanov schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 11:52:
[...]

Script toevoegen als action en dan App > Flitsmeister.
Dank, ik heb het gevonden. Raar dat je FM niet als app kan selecteren in die initiële lijst. Ik heb nu dus zo staan dat als ik connect, ik er eerst FM opstart, die naar de achtergrond gaat, en dan G-maps komt.

Iemand anders nog killer-apps en/of tips voor CarPlay?

[ Voor 6% gewijzigd door Spacecowboy op 26-08-2020 17:12 ]

HENG HENG

• chrisvdbeek
  • Laatst online: 28-02 09:09
-

[ Voor 100% gewijzigd door chrisvdbeek op 27-08-2020 12:02 ]

• chrisvdbeek
  • Laatst online: 28-02 09:09
Hoi Erik,

Heb je dit indertijd op kunnen lossen? Ik heb nu hetzelfde probleem met mn opel grandland x.

Groet,
Chris

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
chrisvdbeek schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 12:05:
Hoi Erik,

Heb je dit indertijd op kunnen lossen? Ik heb nu hetzelfde probleem met mn opel grandland x.

Groet,
Chris
Naar welke bericht refereer je? Wellicht handig om gebruik te maken van de quote functie?

• Spacecowboy

Spacecowboy

Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaring met de draadloze Apple CarPlay? Heel af ertoe hikt de muziek, en dat is echt genadeloos irritant. Via reguliere bt heb ik daar geen last van, dus het lijkt of aan de CarPlay implementatie aan de auto kant, of aan de iPhone kant te liggen.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Spacecowboy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:36:
Zijn er ondertussen al meer mensen met ervaring met de draadloze Apple CarPlay? Heel af ertoe hikt de muziek, en dat is echt genadeloos irritant. Via reguliere bt heb ik daar geen last van, dus het lijkt of aan de CarPlay implementatie aan de auto kant, of aan de iPhone kant te liggen.
Het helpt dan denk ik wel als je ook even noemt hoe je verbindt: met een Carplay2Air module? Of ondersteund je auto zelf wireless carplay? En wat voor merk/type auto is het?

Sinds net voor 'corona' heb ik een Carplay2Air en sinds 'corona' maak ik vrijwel geen kilometers meer, dus ervaringen zijn beperkt. Maar, die Carplay2Air in combinatie met een Hyundai Kona werkt vrij goed. Geen problemen met muziek-streaming, enkel dat 'ie hikt bij het inspreken van een bestemming voor navigatie, de stream blijft hangen als ik vanaf de NPO radio 2 app wil streamen (maar dat is oplosbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 17:35
Spacecowboy schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 17:36:
Ik ervaar geen problemen of hikjes (Mini icm wireless Carplay & draadloos opladen, iPhone XS pro).
Pagina: 1 ... 11 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.