Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[CarPlay] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!
Het Apple CarPlay topic

Afgelopen week heb ik mijn nieuwe auto in ontvangst mogen nemen met Apple CarPlay ondersteuning. Maar het is heel erg moeilijk om te achterhalen welke app's dit ondersteunen. Daarna is het ook nog de vraag of de versie in de Nederlandse app store staat wel CarPlay ondersteund. Ik heb zelf een aantal app's gevonden die het doen. En heb besloten om een overzicht bij te houden.

Wat is CarPlay ?
CarPlay maakt het mogelijk om je iPhone interface compleet te integreren in je auto. Het is mogelijk om o.a. te bellen, smsen, navigeren en muziek af te spelen. Alleen ondersteunde app's worden getoond op het scherm van je auto. Een aantal auto's ondersteunen draadloos CarPlay. Bij een aantal auto's moet je een lightning kabel aansluiten. Het scherm van je auto toont de actieve app op je telefoon, het werkt bi-directioneel. Je kan zowel je telefoon interface als je auto interface gebruiken. Dit is erg fijn omdat je bij de meeste app's verschillende knopjes op het scherm ziet.

Zelf gemaakte foto's op mijn Hyundai Ioniq icm. iPhone 7.
gallery: inc

Dit zijn de standaard app's die op mijn auto staan, ik weet niet of dit voor alle auto's/radio's hetzelfde is:
Phone
Music
Maps
Podcasts
Audioboks

3rd party app's die op dit moment worden ondersteund in Nederland:
Audible
Audio books
Deezer
Clammr
NPR One
Overcast
Spotify
Stitcher
TuneIn Radio
WhatsApp

Google Maps
Waze
Flitsmeister

Compatibiliteit is vanaf iPhone 5 met minimaal iOS 9

Let op! Deze topic is alleen bedoeld voor mensen die echt hardware hebben die wordt ondersteund door Apple. Het is niet de bedoeling om hier in discussie te gaan of je auto wordt ondersteund of speculaties over wanneer jou auto ondersteund gaat worden.

Deel je ervaringen, post app's die werken met een Nederlandse iTunes account. Vermeld ook of het een betaalde app is of als je een abbonement hiervoor moet afsluiten horen we dat natuurlijk ook graag.

Het is mijn eerste echte topic start, ik doe mijn best.

Links:
Algemene informatie van Apple:
https://www.apple.com/ios/carplay/

Informatie van Apple voor developers:
https://developer.apple.com/carplay/

Wat brengt iOS 11 ?
https://9to5mac.com/2017/06/23/carplay-ios-11/

629110 wijzigde deze reactie 05-02-2019 13:18 (22%)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 3x3
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 13-01 21:23
Het is jammer dat CarPlay nog een beetje in zijn kinderschoenen staat soms.
Hoe de Kaarten-app ook werkt op mijn bedrijfsauto is wel echt top.
Ook Tune-In is stabiel. Spotify crashed hier ook op een 2016 VW Golf

Verder top systeem. Goed concept. Hoop dat de autofabrikanten het blijven updaten.

3x3 wijzigde deze reactie 28-06-2017 22:17 (30%)

Vanochtend tijdens het rijden een screenshot gemaakt op mijn telefoon, krijg ik ineens 2 foto's.
1. Telefoon scherm
2. Carplay scherm

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 01:04
Zijn er nu eigenlijk al auto's op de markt die CarPlay ondersteunen in het Multi Function Display? (boordcomputer tussen de klokken) Dit is aangekondigd destijds voor iOS 10, maar heb het nog in geen enkele auto gezien.

Rivanov wijzigde deze reactie 15-07-2018 13:04 (44%)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 22:49

Donstil

Grab them by the 🐈.

Cool ook Google toont eerste beelden. Eindelijk van Apple Kaarten af :)

Google Maps beta adds iOS 12 CarPlay support, here’s what it looks like.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Rivanov
Draai nu ook de Waze beta en vanochtend getest in de auto naar het werk.
Werkt echt top! Alle Waze functionaliteiten werken direct. :)

Vanmiddag m'n nieuwe leaseauto ophalen, dus ben benieuwd hoe het er dan uitziet op een widescreen scherm. :)

Steam | Twitch | Mixer | Xbox Live: Rivanov | PSN: RivanovNL :: LG OLED55B6v :: PS4 Pro :: Xbox One X

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Helaas geen CarPlay support voor Flitsmeister op de korte termijn.

• Donstil

Donstil

Grab them by the 🐈.

Google Maps CarPlay is uit.

• Rivanov
Wauw! Google Maps is er snel bij! Ben nu dus compleet met de Waze Beta en Google Maps. :)
Nu alleen nog even Flitsmeister.

Hier Carplay incl. Waze in m'n nieuwe auto. :)

• Rivanov
Het wordt nog wel wat met Carplay!

• Fab1Man
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 25-01 11:38

Fab1Man

Live life to the fullest

meesje schreef op woensdag 26 september 2018 @ 11:24:
[...]

Een dergelijk plaatje (Apple Maps) zoals hier getoond, laat Waze bij mij niet zien (dus meerdere rijbanen en een afslag).
https://9to5mac.com/2018/...-apple-watch-turn-alerts/
Ik vraag me echt af of Waze wel lane assist heeft.
Bij mij doen Google Maps en Waze dit niet, waar Apple Maps dit wel kan.
Maps vs Google Maps:

• Kees_B
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 21:08
FLITSMEISTER & CARPLAY?! Onze mailboxen stromen vol met vragen over wanneer Flitsmeister op CarPlay ein-de-lijk te gebruiken is...

Momenteel zijn we druk bezig met het ontwikkelen van Flitsmeister voor CarPlay maar we kunnen nog niet precies zeggen wanneer het live gaat. Omdat we een enorm hechte band hebben met onze community, vertellen wij ook eerlijk wat de reden is van de vertraging. Om CarPlay te kunnen ondersteunen moet je als app toegang krijgen van Apple en dit is iets complexer dan we een aantal weken geleden dachten. Zodra we meer weten, horen jullie van ons 💪

PV Output

• Kees_B
Zojuist Beta Flitsmeister met Carplay binnengekregen.
Vanavond maar eens testen in de auto :)

PV Output

• Kees_B
Eens met bovenstaande 2 reacties. Ik wil het bij Google Maps houden, met meldingen van FM. Vooral het volgende zou erg jammer zijn:
- Waarschijnlijk mogen we de huidige snelheid niet tonen van de gebruiker (dit zijn we aan het uitzoeken)
- Waarschijnlijk mogen we niet signaleren voor te hard rijden in een trajectcontrole (dit zijn we aan het uitzoeken)
Rivanov schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:31:
Nu zie je op het iPhone scherm ook niets meer als deze via CarPlay verbonden is.
Vooral dit is erg beroerd. Zou je de carplay-functie van FM uit kunnen zetten bij Algemeen | Carplay | Mijn auto | en dan het icoontje van FM weghalen? Zodat je wel normaal beeld hebt op de iPhone?

Voor de mensen zonder Beta een indruk hoe het er uit ziet (qua interface nogal gelijk aan andere navi-apps)

(dat icoontje is nog een bug)

Kees_B wijzigde deze reactie 14-12-2018 09:04 (49%)

PV Output

• Rivanov
Zojuist op de terugweg naar huis even TomTom getest via CarPlay. Nog vrij sumier. Het iPhone scherm geeft ook gewoon de navigatie weer.. dus geen extra functionaliteit.

• loccie8910
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 25-09-2019
nu ook werkend Youtube streaming op Mercedes Apple Carplay

• loccie8910
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 25-09-2019
of filmpje /series zien via Apple Carplay is mogelijk.

• James25
  • Registratie: maart 2016
  • Laatst online: 15:32
Heren,

Misschien iemand een ideetje wat dit probleem kan zijn? Skoda Octavia O3FL met Columbus systeem.

Sinds iOS 12.X het probleem dat het toetsenbord niet meer beeldvullend is. Dit probleem komt helaas op meerdere iPhones voor.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Rivanov
Crosspost uit iOS 13 topic

Erg nice hoor, CarPlay in iOS 13.

En heerlijk dat je gewoon je iPhone kunt gebruiken, separaat van wat je op Carplay actief hebt.

Rivanov wijzigde deze reactie 05-06-2019 17:55 (29%)

• Kees_B
Even een check, ben ik de enige met deze bug of hebben meer mensen hier last van?

De tekst van de gele bordjes met knooppunten hoort zwart te zijn namelijk. Dit is best lastig te lezen.

PV Output

• MRE-Inc
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 23:40

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Weet iemand hoe het komt dat de native Kaarten app via Carplay soms wel 3D diepte heeft maar (vaker) niet ?
Ik heb altijd 3D view aanstaan, maar vaak lijkt 3D view wel op 2D view zo weinig zie je en lijkt het vaak alsof je van boven af zit te kijken dan echt 3D

Afgelopen week zag ik ineens veel meer en zat er veel meer diepte in de 3D view. In de instellingen kan ik niks vinden op mijn iPhone.

Hieronder dus zoals ik het altijd zou willen, maar meestal zie je veel te weinig in 3D.

XBL: MRE Inc | PSN: MRE-Inc | Mixer: MRE-Inc

• Kees_B
henkjan101 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:11:
Ik gebruik al een tijdje Carplay in mijn auto in combinatie met IOS 13. Alles
werkt naar behoren, maar ik heb geen dashboard zoals dat met de nieuwe
update zou moeten zijn. Heeft iemand van jullie een idee hoe dat kan of wat
ik misschien fout doe?
Heb je dat icoontje linksonderin? Dan ga je naar het 'dashboard'

(Je stukje lijkt wel proza, blijft je enter hangen? :P )

Willekeurige carplay plaatje van internet

Kees_B wijzigde deze reactie 01-10-2019 11:34 (5%)

PV Output

• TheKerremenke
  • Laatst online: 17:52
Pas geleden een goedkope CarPlay autoradio gekocht, om eens te proberen. Een Chinese van AliExpress (*knip*).

Werkt op zich prima voor het geld. Helaas geen wireless CarPlay, maar misschien dat dat in de toekomst met een dongle nog op te lossen is.

Hier enkele foto’s:
Carplay
https://tweakers.net/ext/f/EnGgNwLJieRFZzY9wmnf9xiN/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/crM14EiOR4129timx9t06FOi/thumb.jpghttps://tweakers.net/ext/f/ebo7d0VrAJ4V8fjZuQUCoaqS/thumb.png
https://tweakers.net/ext/f/IdnoClky73dDLB4HVemoYQiW/thumb.pnghttps://tweakers.net/ext/f/kzZWBIcw6rgyiAh2VFxehsqT/thumb.jpg

Graag geen affiliate link gebruiken :).

Hoedje wijzigde deze reactie 23-12-2019 17:26 (26%)

• RnB
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 22:58
Crosspost uit een ander topic:

Een dongle om Wireless CarPlay mogelijk te maken:

https://tweakers.net/ext/f/iBf6lplZqrGXdhyMmNrzsLh9/thumb.jpg

Gelijk maar getest (wachtte er met smart op) en het werkt tot nog toe perfect. De initiële connectie wordt middels Bluetooth gemaakt, daarna schakelt ie over op Wi-Fi en kun je gebruik maken van CarPlay.

De tweede connectie verliep ook soepel en volledig automatisch, helemaal top!
Sbakker1982 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:38:
Ik heb de wireless dongle van carlinkit via ali. In m’n vw golf 7 met standaard rns systeem op het carplay usb punt ingeplugd, maar ik krijg “usb apparaat wordt niet ondersteund”. Met draad werkt alles prima. Iemand een idee?
Zonde, ik heb ook met een schuin oog gekeken naar de dongle van Carlinkit. Heb je wel de wireless activator gekocht en niet de dongle voor Android Auto radios?

RnB wijzigde deze reactie 11-01-2020 13:00 (32%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True