[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 164.602 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:31

Toppe

Oké ✅

@bing69 @Incognitum @Anoniem: 43796 ik zie dat jullie allemaal gebruik maken van draadloze CarPlay. Ikzelf heb een probleem met de draadloze CarPlay in mijn Golf 8. Daarvoor dit topic geopend: [CarPlay] Audio stopt met streamen

Ik vraag me vooral even af, hebben jullie (of andere hier) ook last van een weg vallende Apple Music bij nummers die niet gedownload zijn naar het toestel?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Hier ook draadloze CarPlay (geen Golf 8.) en ervaar dit niet, heb je helemaal niets aan maar je vroeg het zelf :P

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:20:
Hier ook draadloze CarPlay (geen Golf 8.) en ervaar dit niet, heb je helemaal niets aan maar je vroeg het zelf :P
Zit ondertussen echt te zoeken waarom niemand problemen heeft behalve ik…

[ Voor 56% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Zit ondertussen echt te zoeken waarom niemand problemen heeft behalve ik…
Edit: Ooh zie nu pas dat je bericht is aangepast. Nevermind.

[ Voor 93% gewijzigd door Donstil op 25-10-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 10:45
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:12:
@bing69 @Incognitum @Anoniem: 43796 . . . . . . .
Ik vraag me vooral even af, hebben jullie (of andere hier) ook last van een weg vallende Apple Music bij nummers die niet gedownload zijn naar het toestel?
Lijkt mij logisch, wat niet op de iPhone staat kan ook niet afgespeeld worden via Carplay 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dries_w schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Lijkt mij logisch, wat niet op de iPhone staat kan ook niet afgespeeld worden via Carplay 8)7
Streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hij opent steeds dit portaal, alsof de iPhone hem als WiFi hotspot ziet en dus gebruik wilt maken van de internet verbinding van de golf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0gxB_c8N_9IAY8hslEbKVWb0Mw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gzxDd0TPnL4Dsh0xox7BThYg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Dat gaat dus niet via Carplay is mijn idee. Je speelt muziek af via de iPHone; er ontbreekt een muziekstuk wat gestreamd zou moeten worden en Carplay heeft niets om af te spelen: wegvallende muziek. (door poging om WiFi verbinding te leggen via Golf ??)

[ Voor 6% gewijzigd door dries_w op 25-10-2021 15:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

dries_w schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Dat gaat dus niet via Carplay is mijn idee. Je speelt muziek af via de iPHone; er ontbreekt een muziekstuk wat gestreamd zou moeten worden en Carplay heeft niets om af te spelen: wegvallende muziek. (door poging om WiFi verbinding te leggen via Golf ??)
CarPlay is gewoon een verlenging van je iPhone. In dit geval is de audio output dus niet je iPhone maar CarPlay.

WiFi is een vereiste voor draadloze CarPlay alleen lijkt het er op dat m’n iPhone weer wilt inloggen via de portaal van de Golf.

Ik heb nu voor de grap een data plan aangemaakt om te kijken wat er gebeurt. Gek genoeg is Apple Music óók een optie die VW biedt om te gebruiken, maar dan krijg je weer een time-out.

Overigens: Vrouwlief heeft met haar iPhone nergens last van.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 15:34
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Edit: Daarover gesproken. Ik heb wel Pijlwagens, wegwerkzaamheden, stilstaande voertuigen, spoorwegovergangen, etc etc, allemaal uit gezet in Flitsmeister. Daar werd ik helemaal gek van 8)7 , alleen de zaken die me geld kunnen kosten staan nog aan.
Dank! Ik wist niet dat je meldingen kon uitzetten. Ik werd helemaal horendol van die nutteloze meldingen (Slecht wegdek, ook zo'n mooi voorbeeld). Gros nu uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jullie hebben zeker geen Olaf Mol soundpack ? :+

Dit is mijn shortcut, voor de mensen die ‘m willen zien. Anders lekker doorscrollen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UDeybpPHE1iVnUP3TYyUZJwhVs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xuseqQYD5Fcd4GXbLkfoPCMc.png?f=fotoalbum_large
Ik mis zelf alleen de optie om splitscreen in CarPlay naar voren te toveren… dan maar de kaarten app (die overigens niet je daadwerkelijke locatie live kan weergeven)

Verder vindt ik shortcuts niet echt een meerwaarde hebben

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dries_w schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Carplay zelf draait ook op de telefoon natuurlijk. Dus voor de stream van Telefoon naar Display in auto zou er geen verschil moeten zijn tussen Muziek op telefoon of uit de cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:50:
Hij opent steeds dit portaal, alsof de iPhone hem als WiFi hotspot ziet en dus gebruik wilt maken van de internet verbinding van de golf

[Afbeelding]
Mm das wel vaag, dan lijkt het erop alsof het Wifi netwerk doet alsof er internet aanwezig is (na betaling) en dat lijkt de iPhone dan niet te begrijpen ofz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:22:
Zeer zeker niet :P

Die Shortcut gebruik ik overigens ook. Maar dan zonder autoplay van muziek.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Mm das wel vaag, dan lijkt het erop alsof het Wifi netwerk doet alsof er internet aanwezig is (na betaling) en dat lijkt de iPhone dan niet te begrijpen ofz.
Voor zover ik weet wordt de WiFi gebruikt voor data overdracht tussen iPhone en auto. De auto geeft alleen ook een WiFi hotspot weer die exact de zelfde naam heeft.

Lijkt wel of de iPhone ook probeert te verbinden met die hotspot waardoor de auto de ingebouwde eSIM wilt gebruiken voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:54:
[...]

Voor zover ik weet wordt de WiFi gebruikt voor data overdracht tussen iPhone en auto. De auto geeft alleen ook een WiFi hotspot weer die exact de zelfde naam heeft.

Lijkt wel of de iPhone ook probeert te verbinden met die hotspot waardoor de auto de ingebouwde eSIM wilt gebruiken voor data.
Ja zoiets moet het haast wel zijn idd. Hoewel mijn eigen iPhone altijd wel op het Netwerk van de auto lijkt te zitten (inclusief "geen internet" melding) maar dat zal wel een configuratie foutje van mijn kant zijn ofz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Je weet niet wat je mist.

“You are the fastest car on circuit”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:57:
[...]

Ja zoiets moet het haast wel zijn idd. Hoewel mijn eigen iPhone altijd wel op het Netwerk van de auto lijkt te zitten (inclusief "geen internet" melding) maar dat zal wel een configuratie foutje van mijn kant zijn ofz.
Wat zie jij bij die rode pijl dan? Nu staat er 5G, net een WiFi icoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqA375-c7-dX7hgjY1QkSyWh3i8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eLI4joayGiqYuvqcOtuhGXHK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:59:
[...]

Wat zie jij bij die rode pijl dan? Nu staat er 5G, net een WiFi icoon.
[Afbeelding]
Daar staat bij mij ook 5G idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:12:
@bing69 @Incognitum @Anoniem: 43796 ik zie dat jullie allemaal gebruik maken van draadloze CarPlay. Ikzelf heb een probleem met de draadloze CarPlay in mijn Golf 8. Daarvoor dit topic geopend: [CarPlay] Audio stopt met streamen

Ik gebruik het alleen voor navigatie en berichten voorlezen. Verder gebruik ik gewoon ouderwets de radio....

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WesleyEdwards
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 15-01 18:04
Ik heb een aftermarket android RNS in mijn volkswagen T5 gebouwd. Alles werkt naar behoren behalve als ik mijn iPhone aansluit. Bij aansluiten van iPhone start een Apple CarPlay emulator (software) op en daarna herstart het systeem at-random binnen 1 tot 10 minuten. In sommige gevallen herstart hij direct. Herstart gebeurt alleen bij aansluiten van iPhone in alle overige situatie werkt het hele systeem gewoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zo chinees RNS op Android 10, ook test gedaan met externe CarPlay dongle maar geeft ook hetzelfde probleem.

Nog niks gevonden, maar wel andere kabels geprobeerd. Diverse settings gewijzigd op android systeem en alle draden nogmaals gecontroleerd.

Iemand enig idee waar het probleem kan zitten? De leverancier zegt dat het aan mijn T5 transporter ligt, maar verkoop het wel als 'gemaakt voor VW T5 en Touareg'. Beetje gek dat het aan mijn bus zou liggen. Die kan toch nooit zien dat er een iPhone gekoppeld word aan het radiosysteem....

|:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:56
bing69 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 18:19:
[...]

Ik gebruik het alleen voor navigatie en berichten voorlezen. Verder gebruik ik gewoon ouderwets de radio....
Ik gebruik het voor navigatie, YouTube Music en Spotify. Geen Apple Music.
Met yt Music en spotify geen onderbrekingen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Even terugkomende op het uitvoeren van die Siri Opdrachten.

Nu valt mij toevallig deze pop-up op.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G87amu9mS-8z_tdwqJFW-XN0huw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hlTm7YzaqxfNIwWpQQ8pAFuO.png?f=fotoalbum_large

De opdracht wordt verder naar behoren uitgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

WesleyEdwards schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 20:40:
Ik heb een aftermarket android RNS in mijn volkswagen T5 gebouwd. Alles werkt naar behoren behalve als ik mijn iPhone aansluit. Bij aansluiten van iPhone start een Apple CarPlay emulator (software) op en daarna herstart het systeem at-random binnen 1 tot 10 minuten. In sommige gevallen herstart hij direct. Herstart gebeurt alleen bij aansluiten van iPhone in alle overige situatie werkt het hele systeem gewoon.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zo chinees RNS op Android 10, ook test gedaan met externe CarPlay dongle maar geeft ook hetzelfde probleem.

Nog niks gevonden, maar wel andere kabels geprobeerd. Diverse settings gewijzigd op android systeem en alle draden nogmaals gecontroleerd.

Iemand enig idee waar het probleem kan zitten? De leverancier zegt dat het aan mijn T5 transporter ligt, maar verkoop het wel als 'gemaakt voor VW T5 en Touareg'. Beetje gek dat het aan mijn bus zou liggen. Die kan toch nooit zien dat er een iPhone gekoppeld word aan het radiosysteem....

|:(
Als de radio via/met CANBUS wordt aangesloten kunnen ze dit wel zien volgens mij.

Wat jij omschrijft klinkt mij meer als een verrote CarPlay emulator.

Geen update beschikbaar oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 13:56:
Even terugkomende op het uitvoeren van die Siri Opdrachten.

Nu valt mij toevallig deze pop-up op.

[Afbeelding]

De opdracht wordt verder naar behoren uitgevoerd.
Ja. Die pop-up krijg ik ook altijd in beeld. Nu nog een optie toevoegen in shortcut dat hij geen notificaties stuurt.

Ik snap dat je de notificaties van een hele app kan uitschakelen maar dit is geen oplossing voor dit irritatie punt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:03:
[...]

Ja. Die pop-up krijg ik ook altijd in beeld. Nu nog een optie toevoegen in shortcut dat hij geen notificaties stuurt.

Ik snap dat je de notificaties van een hele app kan uitschakelen maar dit is geen oplossing voor dit irritatie punt.
Nou dat laatste heb ik normaal dus. Alleen nu stond de verkeerde focus aan en viel het mij ineens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:04:
[...]

Nou dat laatste heb ik normaal dus. Alleen nu stond de verkeerde focus aan en viel het mij ineens op.
Maar dan verbergt hij alleen de notificatie. Zet je de focus weer uit dan zie je ze alsnog :)

Nog een wens: De tijd voor een shortcut gebruiken. Ik wil ‘s avonds een andere shortcut gebruiken dan overdag. <- Kan met een omweg.

Laatste wens: Flitsmeister afsluiten als ik de verbinding met CarPlay verbreek.

[ Voor 11% gewijzigd door Toppe op 26-10-2021 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:06
Toppe schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 14:07:
Laatste wens: Flitsmeister afsluiten als ik de verbinding met CarPlay verbreek.
Is 'automatisch stoppen' instellen binnen Flitsmeister een alternatief? Dan duurt het een paar minuten, maar stopt Flitsmeister uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

vanaalten schreef op dinsdag 26 oktober 2021 @ 16:38:
[...]

Is 'automatisch stoppen' instellen binnen Flitsmeister een alternatief? Dan duurt het een paar minuten, maar stopt Flitsmeister uiteindelijk wel.
Ja, die staat nu aan. Duurt me alleen te lang dus sluit hem vaak handmatig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dries_w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Ze weten er ook wel een mooie titel aan te geven hoor.

Spoiler: Bekijk de reistijd als je op een ander moment vertrekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerus
  • Laatst online: 29-11-2021
Hallo,

Ik heb sinds deze week een 1 din aftermarket Android ‘klapscherm’ in mijn auto, zodat ik minder mijn telefoon hoef te gebruiken tijdens het rijden.
Ik kan via Bluetooth verbinding maken en muziek streamen en bellen, maar ik krijg geen WiFi verbinding met mijn hotspot van m’n iPhone 11.
Ik heb geprobeerd op mijn werk de WiFi te pakken, omdat ik daar vlak bij de keet kan staan. En dat werkt gewoon en dan doet de navigatie het ook.
De unit ziet mijn hotspot wel, maar bij het verbinden schiet ie na een aantal seconden op ‘opgeslagen’ maar werken doet het niet. Is dit op een of andere manier geblokkeerd? Ik hoef niet per se CarPlay te hebben, als de muziek en de navigatie het maar doen..

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geerus schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 20:34:
Hallo,

Ik heb sinds deze week een 1 din aftermarket Android ‘klapscherm’ in mijn auto, zodat ik minder mijn telefoon hoef te gebruiken tijdens het rijden.
Ik kan via Bluetooth verbinding maken en muziek streamen en bellen, maar ik krijg geen WiFi verbinding met mijn hotspot van m’n iPhone 11.
Ik heb geprobeerd op mijn werk de WiFi te pakken, omdat ik daar vlak bij de keet kan staan. En dat werkt gewoon en dan doet de navigatie het ook.
De unit ziet mijn hotspot wel, maar bij het verbinden schiet ie na een aantal seconden op ‘opgeslagen’ maar werken doet het niet. Is dit op een of andere manier geblokkeerd? Ik hoef niet per se CarPlay te hebben, als de muziek en de navigatie het maar doen..

Iemand ideeën?
Navigatie starten, muziekje afspelen, iPhone bedraad aansluiten op je radio en lekker rijden, de rest gaat vanzelf.

Ik vermoed dat je de WiFi instellingen op de radio zelf doet buiten CarPlay om? Dat hoeft namelijk helemaal niet,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• inbedrijf
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 11:04
Ik heb hier nog aan toegevoegd de "vergeet parkeermeter niet" automation, als ik carplay aansluit dan speelt hij "Vergeet parkeermeter niet!" af.
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:22:

Dit is mijn shortcut, voor de mensen die ‘m willen zien. Anders lekker doorscrollen!
[Afbeelding]
Ik mis zelf alleen de optie om splitscreen in CarPlay naar voren te toveren… dan maar de kaarten app (die overigens niet je daadwerkelijke locatie live kan weergeven)

Verder vindt ik shortcuts niet echt een meerwaarde hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

inbedrijf schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:53:
Ik heb hier nog aan toegevoegd de "vergeet parkeermeter niet" automation, als ik carplay aansluit dan speelt hij "Vergeet parkeermeter niet!" af.

[...]
Nu nog zorgen dat het alleen gebeurt als je in een centrum staat. Ik stap gemiddeld 7/9 keer per dag in de auto en parkeer hooguit 1 keer per maand bij betaald parkeren :9

[ Voor 22% gewijzigd door Toppe op 28-10-2021 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerus
Toppe schreef op donderdag 28 oktober 2021 @ 21:51:
[...]

Navigatie starten, muziekje afspelen, iPhone bedraad aansluiten op je radio en lekker rijden, de rest gaat vanzelf.

Ik vermoed dat je de WiFi instellingen op de radio zelf doet buiten CarPlay om? Dat hoeft namelijk helemaal niet,
De radio draait op Android 10, vandaar dat ik vermoed dat misschien mijn iPhone dit blokkeert. Ik weet niet of dit soort dingen gebruikelijk zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Geerus schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

De radio draait op Android 10, vandaar dat ik vermoed dat misschien mijn iPhone dit blokkeert. Ik weet niet of dit soort dingen gebruikelijk zijn?
Maar probeer je de WiFi instellen buiten CarPlay om? Voor CarPlay heb je geen WiFi nodig namelijk, enkel een iPhone.

Ik heb nu bijvoorbeeld even de auto van m’n ouders en ik sluit m’n iPhone aan en zonder dat ik iets hoef te doen: Een werkende Apple CarPlay.

Voor CarPlay hoef je niets te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 29-10-2021 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02:03
Geerus schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 11:54:
[...]

Android 10 kan gewoon verbinding maken met een iPhone hotspot kan ik uit ervaring vertellen. Doe ik ook incidenteel om te updaten. Daarnaast gewoon CarPlay gebruiken voor navigatie. Vind ik persoonlijk toch het handigste werken.

Trouwens voor draadloze CarPlay heb je wel BT en WiFi nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 29-10-2021 12:33 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerus
Toppe schreef op vrijdag 29 oktober 2021 @ 12:00:
[...]

Maar probeer je de WiFi instellen buiten CarPlay om? Voor CarPlay heb je geen WiFi nodig namelijk, enkel een iPhone.

Ik heb nu bijvoorbeeld even de auto van m’n ouders en ik sluit m’n iPhone aan en zonder dat ik iets hoef te doen: Een werkende Apple CarPlay.

Voor CarPlay hoef je niets te doen.
Ik heb geen CarPlay op de radio, ik wil eigenlijk gewoon gebruik maken van de functionaliteiten die de unit te bieden heeft. Ik heb Flitsmeister gedownload en deze lijkt ook te werken, tot ik bij m’n werk weg rij en geen internet meer heb. Ik begin sterk te vermoeden dat het toch in mijn telefoon zit.
Is CarPlay in de Google store te downloaden en te installeren op Android dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-06 16:44
Zijn er meer mensen die issues hebben met TomTom Go op iPhone 11 pro (iOS 15.0.2) icm met CarPlay? Als ik op de app klik in CarPlay scherm blijft deze hangen en gebeurt niets. Nu heb ik op de iPhone daar ook last van, los van CarPlay. Als ik de iPhone reset dan doet de app het wel weer even maar niet lang. Iemand wellicht een oplossing?

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

mcmiles schreef op vrijdag 5 november 2021 @ 22:03:
Zijn er meer mensen die issues hebben met TomTom Go op iPhone 11 pro (iOS 15.0.2) icm met CarPlay? Als ik op de app klik in CarPlay scherm blijft deze hangen en gebeurt niets. Nu heb ik op de iPhone daar ook last van, los van CarPlay. Als ik de iPhone reset dan doet de app het wel weer even maar niet lang. Iemand wellicht een oplossing?
Hier tot nu toe geen issue gehad met TT icm iPhone 12 Pro (iOS 15.1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23:56
Yip ik heb het ook met TT icm 15.2 en CarPlay. App blijft dan hangen op ‘app wordt geladen’. Opnieuw opstarten werkt dan idd kortdurend.

[ Voor 0% gewijzigd door Incognitum op 06-11-2021 09:21 . Reden: 15.1 —> 15.2 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GertjanO
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:26
Incognitum schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:04:
[...]

Yip ik heb het ook met TT icm 15.1 en CarPlay. App blijft dan hangen op ‘app wordt geladen’. Opnieuw opstarten werkt dan idd kortdurend.
Ik had met iOS 14 al last van dit verschijnsel (wel met een iPhone 6s). Hoe lang je ook wacht, er gebeurd niets. Ik moest echt voordat CarPlay actief werd eerst de app starten en pas daarna de telefoon op de auto aansluiten, anders werd de app niet gestart in CarPlay.

Voor mij voldoende reden om weer te stoppen met TomTom en terug te gaan naar Google maps. Dit komt mede omdat, sinds ik TomTom Go had geïnstalleerd, elke keer bij het aansluiten van de telefoon op de auto automatisch de muziekplayer werd gestart en mijn complete muziekcollectie van 1 album / 11 nummers (standaard meegeleverd door Apple) werd afgespeeld, ondanks dat ik altijd mijn audio uit heb staan in de auto. Na het de-installeren van TomTom nergens meer last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
GertjanO schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 09:16:
[...]

Ik had met iOS 14 al last van dit verschijnsel (wel met een iPhone 6s). Hoe lang je ook wacht, er gebeurd niets. Ik moest echt voordat CarPlay actief werd eerst de app starten en pas daarna de telefoon op de auto aansluiten, anders werd de app niet gestart in CarPlay.

Voor mij voldoende reden om weer te stoppen met TomTom en terug te gaan naar Google maps. Dit komt mede omdat, sinds ik TomTom Go had geïnstalleerd, elke keer bij het aansluiten van de telefoon op de auto automatisch de muziekplayer werd gestart en mijn complete muziekcollectie van 1 album / 11 nummers (standaard meegeleverd door Apple) werd afgespeeld, ondanks dat ik altijd mijn audio uit heb staan in de auto. Na het de-installeren van TomTom nergens meer last van gehad.
Niet direct CarPlay gerelateerd, maar misschien wel handig om te weten. Volgens mij kun je tegenwoordig Apple Music verwijderen. Terwijl de standaard mediaspeler wel nog gebruikt kan worden. Zou indirect dat ene album (U2 toevallig?) ook verwijderen, volgens mij.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Op mijn 12 met ios beta af en toe ook, start Tomtom op de Iphone op en als hij niet doorstart geforceerd afsluiten en opnieuw starten. Daarna geen problemen meer.

Bing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:14
Happy!!!!! *O* *O* *O*

Gisteren mijn iPhone SE ingericht (ik kom van een iPhone 7). Beide telefoons naast elkaar gehouden en de gegevens werden automatisch overgezet, incl. de shortcut om FM automatisch te laten starten wanneer connectie met CarPlay (in mijn geval bedraad).

Zojuist de nieuwe iPhone verbonden met CarPlay en de automatisering werkt weer! Met mijn iPhone 7 werkte de shortcut alleen wanneer iPhone ontgrendeld.

Bij verbinden de vraag gekregen of (in mijn geval) Audi MMI verbinding mag maken met CarPlay wanneer iPhone vergrendeld. Hierop met ‘toestaan’ geantwoord. Deze setting kun je terug vinden onder Instellingen > Algemeen > CarPlay > mijn auto. Deze setting stond bij mij altijd aan, maar nu bedenk ik me dat het, wanneer bij jou de hierboven genoemde shortcut ook niet werkt, je deze setting even uit en weer aan kunt zetten. Het zou niet uit mogen maken, maar soms kan een dergelijke handeling even een kleine trigger zijn.

In ieder geval ben ik super blij dat de shortcut weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-06 23:45
Geerus schreef op zaterdag 30 oktober 2021 @ 22:31:
[...]

Ik heb geen CarPlay op de radio, ik wil eigenlijk gewoon gebruik maken van de functionaliteiten die de unit te bieden heeft. Ik heb Flitsmeister gedownload en deze lijkt ook te werken, tot ik bij m’n werk weg rij en geen internet meer heb. Ik begin sterk te vermoeden dat het toch in mijn telefoon zit.
Is CarPlay in de Google store te downloaden en te installeren op Android dan?
Je hebt bij de meeste Android radio's een extra dongle nodig voor CarPlay. Kan draadloos en bedraad afhankelijk van de dongle en je moet vaak de app AutoKit op de radio zetten. De link naar de apk ervan zit vaak bij je adapter geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 13:27:
Happy!!!!! *O* *O* *O*

Gisteren mijn iPhone SE ingericht (ik kom van een iPhone 7). Beide telefoons naast elkaar gehouden en de gegevens werden automatisch overgezet, incl. de shortcut om FM automatisch te laten starten wanneer connectie met CarPlay (in mijn geval bedraad).

Zojuist de nieuwe iPhone verbonden met CarPlay en de automatisering werkt weer! Met mijn iPhone 7 werkte de shortcut alleen wanneer iPhone ontgrendeld.

Bij verbinden de vraag gekregen of (in mijn geval) Audi MMI verbinding mag maken met CarPlay wanneer iPhone vergrendeld. Hierop met ‘toestaan’ geantwoord. Deze setting kun je terug vinden onder Instellingen > Algemeen > CarPlay > mijn auto. Deze setting stond bij mij altijd aan, maar nu bedenk ik me dat het, wanneer bij jou de hierboven genoemde shortcut ook niet werkt, je deze setting even uit en weer aan kunt zetten. Het zou niet uit mogen maken, maar soms kan een dergelijke handeling even een kleine trigger zijn.

In ieder geval ben ik super blij dat de shortcut weer werkt.
Vandaag deed de hierboven genoemde shortcut het opeens niet meer. Ik heb nu mijn eigen oplossing zelf kunnen testen met een positief resultaat. Even setting uit/aan zetten en daarna doet de shortcut het weer. Maar voor hoe lang…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
CarPlay en Siri shortcuts is bij mij, wanneer iPhone vergrendeld, geen gelukkig huwelijk. Eventjes leek het allemaal goed te gaan met de nieuwe iPhone (SE). Vrij snel was het weer over en wederom van alles geprobeerd: opdrachten app opnieuw geïnstalleerd, shortcut opnieuw aangemaakt, de hiervoor genoemde setting uit/aan gezet. De shortcut werkt bij mij alleen wanneer iPhone is ontgrendeld. Nu de shortcut om FM automatisch op te starten maar verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:11:
CarPlay en Siri shortcuts is bij mij, wanneer iPhone vergrendeld, geen gelukkig huwelijk. Eventjes leek het allemaal goed te gaan met de nieuwe iPhone (SE). Vrij snel was het weer over en wederom van alles geprobeerd: opdrachten app opnieuw geïnstalleerd, shortcut opnieuw aangemaakt, de hiervoor genoemde setting uit/aan gezet. De shortcut werkt bij mij alleen wanneer iPhone is ontgrendeld. Nu de shortcut om FM automatisch op te starten maar verwijderd.
Onder instellingen en dan ‘Face ID & Passcode’ welke schuifjes heb je uit staan voor ‘Allow access when locked’?

Ik zou anders een ticket bij Apple inschieten, het zou gewoon moeten werken.

Je zou de optie ‘USB Accessoires’ kunnen aanzetten en kijken wat er dan gebeurt.

Overigens kan ik melden dat mijn CarPlay problemen lijken te zijn opgelost nadat ik ‘Private Relay’ heb uitgezet.

[ Voor 4% gewijzigd door Toppe op 12-11-2021 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Ook GM doet vervelend via CarPlay. Voorheen werkte het adres invoeren via het microfoontje binnen GM hartstikke goed. Nu heb ik nog geen woord gezegd en wordt er al aangegeven dat ie me niet verstaat. Direct via de GM app op mijn iPhone gaat het wel goed. Sowieso lijkt er iets niet goed te zitten, want in de GM app in CarPlay levert het vergrootglas en het woord ‘zoek’ (beide linksboven) hetzelfde resultaat op, Dan pas is de microfoon optie er, terwijl deze normaal rechtsonder wordt getoond. Hopelijk komt er spoedig een update.

Een adres ingeven via Siri/Apple Kaarten (‘rij naar)’) werkt wel goed. De microfoon in de auto is dus niet stuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:15:
[...]

Onder instellingen en dan ‘Face ID & Passcode’ welke schuifjes heb je uit staan voor ‘Allow access when locked’?

Ik zou anders een ticket bij Apple inschieten, het zou gewoon moeten werken.

Je zou de optie ‘USB Accessoires’ kunnen aanzetten en kijken wat er dan gebeurt.

Overigens kan ik melden dat mijn CarPlay problemen lijken te zijn opgelost nadat ik ‘Private Relay’ heb uitgezet.
Alle schuifjes staan aan, zelfs de usb optie. Kennelijk al eens uitgeprobeerd, want die laatste staat volgens mij standaard uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:23:
[...]

Alle schuifjes staan aan, zelfs de usb optie. Kennelijk al eens uitgeprobeerd, want die laatste staat volgens mij standaard uit.
Klopt, en als je hem juist uit zet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Als iemand via Tapback aangeeft dat een bericht van iMessage leuk is, zegt CarPlay dat deze persoon het bericht niet leuk vindt. :+

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op vrijdag 12 november 2021 @ 15:27:
[...]

Klopt, en als je hem juist uit zet?
Gisteren en vandaag getest met ‘usb’ schuifje uit. Dit heeft niet het gewenste effect gehad. Vandaag zelfs een pop-up gehad dat om het USB apparaat te gebruiken de iPhone ontgrendeld moet worden. Dit strookt met dat het schuifje uitstaat, maar eerder heb ik dit nooit gehad. CarPlay start altijd op, mijn ervaring is dat dit niet als een usb apparaat gezien wordt.

Verder wordt ik helemaal gek van de diverse navigatie apps:
1. Bij Google Maps werkt de microfoon opeens niet meer. Ik heb nog niks gezegd en er wordt al aangegeven dat ie me niet verstaat. Dit werkte tot voor kort altijd goed. Hoppa, streep door GM.
2. TomTom maar weer eens geprobeerd. De app start niet eens op, blijf de melding houden dat de app wordt gestart. Verder is de invoer van de bestemming knudde, geen voice, kun je het beste doen met je telefoon. Het mooie is wel overigens dat TT Siri shortcuts ondersteunt. “Rij naar <favoriet>” werkt goed, mits de app wel opstart…. Hoppa, streep door TT.

Bovenstaande gaat dus niet eens om kleine dingen die ik mis, maar het zijn gewoon keiharde bugs.

Het beste werkt Apple Maps. Via Siri “Rij naar <adres>“ en hoppa route wordt gemaakt. Het nadeel vind ik dat AM geen offline kaart materiaal kent en niet de max snelheid toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:16

PeaceNlove

Deugleuter

meesje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:29:
[...]

Gisteren en vandaag getest met ‘usb’ schuifje uit. Dit heeft niet het gewenste effect gehad. Vandaag zelfs een pop-up gehad dat om het USB apparaat te gebruiken de iPhone ontgrendeld moet worden. Dit strookt met dat het schuifje uitstaat, maar eerder heb ik dit nooit gehad. CarPlay start altijd op, mijn ervaring is dat dit niet als een usb apparaat gezien wordt.

1. Bij Google Maps werkt de microfoon opeens niet meer. Ik heb nog niks gezegd en er wordt al aangegeven dat ie me niet verstaat. Dit werkte tot voor kort altijd goed. Hoppa, streep door GM.
2. TomTom maar weer eens geprobeerd. De app start niet eens op, blijf de melding houden dat de app wordt gestart. Verder is de invoer van de bestemming knudde, geen voice, kun je het beste doen met je telefoon. Het mooie is wel overigens dat TT Siri shortcuts ondersteunt. “Rij naar <favoriet>” werkt goed, mits de app wel opstart…. Hoppa, streep door TT.

Bovenstaande gaat dus niet eens om kleine dingen die ik mis, maar het zijn gewoon keiharde bugs.

Het beste werkt Apple Maps. Via Siri “Rij naar <adres>“ en hoppa route wordt gemaakt. Het nadeel vind ik dat AM geen offline kaart materiaal kent en niet de max snelheid toont.
HERE WeGo al geprobeerd? Vroeger veel HERE gebruikt op mijn Nokia en was toen best goed. Recenter nog in de VS omdat ze offline kaarten ondersteunen. Als ik het me goed herinner ook de snelheidslimiet in beeld. En volgens de App Store beschrijving ook Carplay. Dat laatste heb ik zelf nog nooit gebruikt omdat ik meestal de navigatie van mijn auto gebruik en in alle andere gevallen wat naar Siri roep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

[...]

Stoort me niet. Hou me er toch niet aan :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:25:
[...]

Stoort me niet. Hou me er toch niet aan :o
Haha. Op dit moment hou ik het bij Apple Maps. Later vandaag nog even een test gedaan met Siri+Google Maps: ‘rij naar <adres> met Google Maps’. Siri geeft keurig een bevestiging, Google Maps wordt gestart, maar een route wil niet verschijnen…

Ik ga nu maar meer gebruik maken van Siri in de auto. “Hé Siri, start flitsmeister” + “hé siri, rij naar <adres>“. En als dit opeens niet meer werkt, ga ik over op Android. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:36:
[...]

Haha. Op dit moment hou ik het bij Apple Maps. Later vandaag nog even een test gedaan met Siri+Google Maps: ‘rij naar <adres> met Google Maps’. Siri geeft keurig een bevestiging, Google Maps wordt gestart, maar een route wil niet verschijnen…

Ik ga nu maar meer gebruik maken van Siri in de auto. “Hé Siri, start flitsmeister” + “hé siri, rij naar <adres>“. En als dit opeens niet meer werkt, ga ik over op Android. :P
Je kan ook een shortcut instellen dat hij flitsmeister opent zodra de kaarten app wordt gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:40:
[...]

Je kan ook een shortcut instellen dat hij flitsmeister opent zodra de kaarten app wordt gestart.
Dat is ook een poging waard. Ik kan me er ook bij neerleggen en gewoon accepteren dat mijn shortcut (open FM wanneer verbonden met CarPlay) alleen werkt bij een ontgrendelde iPhone. Dan maar aanleren eerst mijn iPhone te ontgrendelen voordat ik de kabel er in stop. Ook geen ramp natuurlijk, maar het blijft frustrerend dat het ooit (met mijn vorige iphone, een 7) wel een lange tijd goed heeft gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

meesje schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:59:
[...]

Dat is ook een poging waard. Ik kan me er ook bij neerleggen en gewoon accepteren dat mijn shortcut (open FM wanneer verbonden met CarPlay) alleen werkt bij een ontgrendelde iPhone. Dan maar aanleren eerst mijn iPhone te ontgrendelen voordat ik de kabel er in stop. Ook geen ramp natuurlijk, maar het blijft frustrerend dat het ooit (met mijn vorige iphone, een 7) wel een lange tijd goed heeft gewerkt.
Ja, snap ik. Toevallig niet meerdere USB poorten? Of eerst een timer starten voordat je bepaalde zaken laat beginnen?

Ik speel eerst muziek af, dat gaat altijd 100% vlekkeloos. Daarna wacht ik 5 seconde en open flitsmeister en weer 5 seconde later opent hij kaarten. Enige wat nog wel eens fout wil gaan is Flitsmeister.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 00:03
Ik heb ook diverse nav apps geprobeerd en nog steeds wel, zoals Waze, GM en AM en zo nu en dan een maandje TT om te zien of er al verbeteringen zijn, maar AM blijft toch wel mijn voorkeur hebben. Zowel qua layout en integratie met alles eigenlijk werkt dit het fijnst.

Wat betreft het niet tonen van de max snelheid, ja, dit kun je als nadeel zien, maar aan de andere kant jij bent de bestuurder en moet op het verkeer en de verkeersborden letten >:) . Navigatie is feitelijk natuurlijk alleen maar een hulpmiddel om zo snel mogelijk op de plaats van bestemming komen. Natuurlijk, ik juich heus wel de vertoning van de maximum snelheid toe, maar ik kan zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

RicoK schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:50:
[...]

Ik heb ook diverse nav apps geprobeerd en nog steeds wel, zoals Waze, GM en AM en zo nu en dan een maandje TT om te zien of er al verbeteringen zijn, maar AM blijft toch wel mijn voorkeur hebben. Zowel qua layout en integratie met alles eigenlijk werkt dit het fijnst.

Wat betreft het niet tonen van de max snelheid, ja, dit kun je als nadeel zien, maar aan de andere kant jij bent de bestuurder en moet op het verkeer en de verkeersborden letten >:) . Navigatie is feitelijk natuurlijk alleen maar een hulpmiddel om zo snel mogelijk op de plaats van bestemming komen. Natuurlijk, ik juich heus wel de vertoning van de maximum snelheid toe, maar ik kan zonder ;)
En dan de vraag: Hoe nauwkeurig is het tonen van die snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 16:47
Toppe schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 21:40:
[...]

Ohhh dit wist ik niet. Hoe kan je dat instellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dries_w
j.f.otten schreef op woensdag 17 november 2021 @ 10:00:
[...]

Ohhh dit wist ik niet. Hoe kan je dat instellen?
https://www.iculture.nl/t...e-app-automatisch-openen/ carplay en/of FM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j.f.otten
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-06 16:47
@dries_w dank je wel. Ik ga hier eens mee aan de slag. Dit is nieuw voor mij, dus altijd leuk om weer wat nieuws uit te vogelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 00:03
Toppe schreef op woensdag 17 november 2021 @ 08:56:
En dan de vraag: Hoe nauwkeurig is het tonen van die snelheid?
Het gaat hier om de maximum snelheid ter plekke en niet de gereden snelheid. Het zou voor Apple een kleine moeite moeten zijn om de maximum snelheid ter plekke te tonen, omdat Apple haar kaartmateriaal van TomTom afneemt en deze laatste wel de maximum snelheid toont en dit zelfs dynamisch. Dus tussen 19:00 en 06:00 wordt op de stukken waar dit mag de max snelheid van 120 of 130 aangegeven.

Zoals ik min of meer eerder aangaf, de layout van AM is erg clean om zo de aandacht van de bestuurder niet te veel af te leiden. Zolang de bestuurder zijn aandacht op de weg heeft en kan houden, zou deze derhalve ook de maximum snelheid ter plekke moeten weten.

Maar zoals door @meesje aangegeven, het zou wel een nice-to-have zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
RicoK schreef op woensdag 17 november 2021 @ 14:15:
[...]

Het gaat hier om de maximum snelheid ter plekke en niet de gereden snelheid. Het zou voor Apple een kleine moeite moeten zijn om de maximum snelheid ter plekke te tonen, omdat Apple haar kaartmateriaal van TomTom afneemt en deze laatste wel de maximum snelheid toont en dit zelfs dynamisch. Dus tussen 19:00 en 06:00 wordt op de stukken waar dit mag de max snelheid van 120 of 130 aangegeven.

Zoals ik min of meer eerder aangaf, de layout van AM is erg clean om zo de aandacht van de bestuurder niet te veel af te leiden. Zolang de bestuurder zijn aandacht op de weg heeft en kan houden, zou deze derhalve ook de maximum snelheid ter plekke moeten weten.

Maar zoals door @meesje aangegeven, het zou wel een nice-to-have zijn.
Na een paar korte ritjes bevalt AM me zeer goed. Heerlijk om via Siri de bestemming in te geven. Veel POI’s worden gelijk herkend. Dit werkte een tijdje geleden minder goed. Het kale uiterlijk vind ik ook een positief punt. De iconen aan de rechterkant verdwijnen na een paar tellen. Bij GM blijven deze continu zichtbaar.
Nu even het dataverbruik in de gaten houden.

[ Voor 8% gewijzigd door meesje op 17-11-2021 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Een andere vraag tussendoor, wie weet een fatsoenlijke Carplay compatible navi app die gpx routes kan inladen en deze met turn-to-turn kan afspelen. Ik rij nog wel eens routes tijdens drives of met zieke kinderen, maar tot op heden kan ik weinig apps vinden die zowel een route kunnen inladen als ook turn-to-turn doen.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vverbeke
  • Registratie: November 2011
  • Niet online
Osmand doet dat dacht ik, maar wel geen verkeersinfo daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mydogisgone
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:17

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

Weet iemand hier hoe ik kan voorkomen dat tijdens het gebruik van Flitsmeister mijn navigatie icoontje steeds veranderd naar Tomtom of apple maps als ik switch naar spotify en dan weer terug wil op het scherm?

Ik zou graag willen dat het flitsmeister icoontje blijft staan in balk links en dus niet ineens veranderd naar een andere navigatie app.

Mijn hond is nog steeds echt weg! En die komt ook niet weer. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
mydogisgone schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:45:
Weet iemand hier hoe ik kan voorkomen dat tijdens het gebruik van Flitsmeister mijn navigatie icoontje steeds veranderd naar Tomtom of apple maps als ik switch naar spotify en dan weer terug wil op het scherm?

Ik zou graag willen dat het flitsmeister icoontje blijft staan in balk links en dus niet ineens veranderd naar een andere navigatie app.
Als je naast FM een andere navigatie app gebruikt kun je hier niets aan wijzigen. Enigste optie zou zijn om de navigatie van zelf FM te gebruiken.

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-06 15:59
In de afgelopen dagen eens even wat getest en ik begin steeds meer te vermoeden dat Flitsmeister de oorzaak is van wat CarPlay probleempjes.

Uit zichzelf crashende applicatie (FM dus)
Carplay dat compleet uitvalt en opnieuw moet opstarten
Flitsmeister dat niet automatisch opstart bij verbinding met Carplay

Misschien een "semi-bewuste" keuze van Flitsmeister om hun eigen dongle aan de man te brengen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Eric H schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:43:
In de afgelopen dagen eens even wat getest en ik begin steeds meer te vermoeden dat Flitsmeister de oorzaak is van wat CarPlay probleempjes.

Misschien een "semi-bewuste" keuze van Flitsmeister om hun eigen dongle aan de man te brengen.
Ik gebruik Flitsmeister elke dag en heb al wekenlang geen crashende app gehad. Ook valt Carplay bij mij niet uit. En dat met een 3rd party wireless carplay dongle.

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Vanochtend viel het me op dat Waze in Carplay niet meer de "altijd donker modus" respecteert. Ik heb donkere modus in Carplay op "always" en in Waze ook zo ingesteld. Toch sprong 'ie naar lichte modus vanochtend en wilde die alleen naar donkere modus bij het aanzetten van de lampen.

Iemand anders toevallig ook opgemerkt? Ik zag wel dat Waze recentelijk een update heeft gekregen.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

thunder8 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 09:06:
[...]

Ik gebruik Flitsmeister elke dag en heb al wekenlang geen crashende app gehad. Ook valt Carplay bij mij niet uit. En dat met een 3rd party wireless carplay dongle.
Ik gebruik FM via Testflight en heb al lang geen crash meer gezien.

• _IanG
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-12-2024
mydogisgone schreef op woensdag 17 november 2021 @ 17:45:

Ik heb opgemerkt dat dit het geval is als je in FM een route hebt ingesteld en dan verandert van applicatie (dus bijvoorbeeld Spotify gebruikt en FM op de achtergrond verder laat draaien).
Als je FM gebruikt, zonder een route in te stellen en daarna van applicatie verandert, dan blijf dat icoontje gewoon staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Flitsmeister heeft vanaf vandaag een abonnementsmodel van 1,49 euro per maand in plaats van 8,99 euro (of zelfs minder) per jaar.

Ik vraag me eigenlijk af of er goede alternatieven zijn. Gebruik zelf Kaarten en Google, maar daar zit alleen snelheid in, maar geen flitsers meen ik. Niet dat ik niet wíl betalen, betaal vrijwel voor elke app om reclames te omzeilen en ontwikkelaars te supporten, maar een verdubbeling van kosten voor een paar geinige icoontjes gaat me te ver.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

TheKerremenke schreef op woensdag 17 november 2021 @ 19:00:
[...]

Als je naast FM een andere navigatie app gebruikt kun je hier niets aan wijzigen. Enigste optie zou zijn om de navigatie van zelf FM te gebruiken.
Hmm dan moet ik dus alle navigatie apps verwijderen. Ook die van apple zelf :+
_IanG schreef op donderdag 18 november 2021 @ 16:02:
[...]

Ik heb opgemerkt dat dit het geval is als je in FM een route hebt ingesteld en dan verandert van applicatie (dus bijvoorbeeld Spotify gebruikt en FM op de achtergrond verder laat draaien).
Als je FM gebruikt, zonder een route in te stellen en daarna van applicatie verandert, dan blijf dat icoontje gewoon staan.
Hmm zal eens kijken of dat bij mij ook zo is. Maar ik gebruik wel heel vaak een route namelijk.

[ Voor 25% gewijzigd door mydogisgone op 18-11-2021 18:02 ]

• TheKerremenke
mydogisgone schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:02:
[...]

Hmm dan moet ik dus alle navigatie apps verwijderen. Ook die van apple zelf :+

[...]

Hmm zal eens kijken of dat bij mij ook zo is. Maar ik gebruik wel heel vaak een route namelijk.
Er is een verschil tussen verwijderen of niet actief gebruiken voor routenavigatie.

• mydogisgone

mydogisgone

Watskeburtwithmydog

TheKerremenke schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:08:
[...]

Er is een verschil tussen verwijderen of niet actief gebruiken voor routenavigatie.
Dat maakt geen verschil. ;) Maar ik begreep je reactie anders. In ieder geval maakt het niet uit of je dus de navigatie van FM gebruikt.

• TheKerremenke
mydogisgone schreef op donderdag 18 november 2021 @ 19:12:
[...]

Dat maakt geen verschil. ;) Maar ik begreep je reactie anders. In ieder geval maakt het niet uit of je dus de navigatie van FM gebruikt.
Normaal blijft de app die je gebruikt als navigatie actief aan de zijkant. Maar bij FM dus niet begrijp ik… -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:28
THE_BASE schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:09:
Flitsmeister heeft vanaf vandaag een abonnementsmodel van 1,49 euro per maand in plaats van 8,99 euro (of zelfs minder) per jaar.

Ik vraag me eigenlijk af of er goede alternatieven zijn. Gebruik zelf Kaarten en Google, maar daar zit alleen snelheid in, maar geen flitsers meen ik. Niet dat ik niet wíl betalen, betaal vrijwel voor elke app om reclames te omzeilen en ontwikkelaars te supporten, maar een verdubbeling van kosten voor een paar geinige icoontjes gaat me te ver.
Waze is gratis, draait op GM en heeft flitsers via crowdsourcing. Geeft ook je daadwerkelijke snelheid aan, al met al een prima app. Enige irritante aan Waze is dat die geen rekening houdt met de actuele maximale snelheid, dus op wegdelen waar je tussen 19 en 06 130km/h mag rijden berekent Waze de hele dag door dat je dat ook doet. Dus je aankomsttijd verschuift tussen 06 en 19 steeds een paar minuten tijdens het rijden. Het is iets kleins maar ik trek dat slecht..

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-06 11:58
Kassad schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:35:
[...]

Waze is gratis, draait op GM en heeft flitsers via crowdsourcing. Geeft ook je daadwerkelijke snelheid aan, al met al een prima app. Enige irritante aan Waze is dat die geen rekening houdt met de actuele maximale snelheid, dus op wegdelen waar je tussen 19 en 06 130km/h mag rijden berekent Waze de hele dag door dat je dat ook doet. Dus je aankomsttijd verschuift tussen 06 en 19 steeds een paar minuten tijdens het rijden. Het is iets kleins maar ik trek dat slecht..
Volgens mij is Waze ook zo’n beetje de laatste navigatie app die dat probleem nog steeds niet heeft opgelost. In elke andere app (Google Maps, TomTom, Flitsmeister, MagicEarth etc) worden wel de correcte maximum snelheden getoond ongeacht het tijdstip. Persoonlijk vind ik de Carplay interface van Waze op de een of andere manier ook gedateerd en erg druk. Ik heb het jarenlang dagelijks op mijn telefoon gebruikt maar sinds ik CarPlay heb gebruik ik eindelijk alleen nog maar Apple maps. Af en toe met FM op de achtergrond als ik op onbekend terrein ben.

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Flitsmeister is nog gewoon gratis, alleen de Pro versie is betaald. Enige meerwaarde die ik in de Pro versie zie is flitshistorie. Wat mij betreft hadden de soundpacks hierbij in moeten zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Toppe schreef op donderdag 18 november 2021 @ 21:59:
[...]

Flitsmeister is nog gewoon gratis, alleen de Pro versie is betaald. Enige meerwaarde die ik in de Pro versie zie is flitshistorie. Wat mij betreft hadden de soundpacks hierbij in moeten zitten.
Ik was altijd in de veronderstelling dat er reclame in zit. Maar dat schijnt mee te vallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

THE_BASE schreef op donderdag 18 november 2021 @ 22:33:
[...]

Ik was altijd in de veronderstelling dat er reclame in zit. Maar dat schijnt mee te vallen.
Nee. Af en toe een notificatie van ‘t een of ander maar dat was het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _IanG
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 23-12-2024
mydogisgone schreef op donderdag 18 november 2021 @ 18:02:
[...]

Dat is mij in ieder geval opgevallen :)
Zelf vind ik het niet zo'n probleem, omdat FM gewoon op de achtergrond draait en ik vrij regelmatig dezelfde route rijd..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Gewoon het pro eraf laten. Ik had tot vorig jaar altijd PRO, ook al gebruikte ik het zelden. Toen kreeg je nog korting als je meerdere jaren in 1x kocht. Sinds vorig jaar waren er geen kortingen meer en als vaste klant weigerde ik het volle pond te betalen. Ik draai nu de standaard versie en eerlijk gezegd mis ik weinig/niets.

Ik heb 2 maand geleden op facebook eens geklaagd dat ze niets doen voor vaste klanten en nu maken ze het nog bonter met Pro door het abo te verdubbelen qua prijs. Op deze wijze krijgen ze geen cent meer van mij. Die soundpacks mogen ze ook houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trezzahn
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 03-06 22:42
Ik weet niet goed of het aan de iPhone ligt, aan de auto, Apple Music of Carplay maar ik heb last van 't volgende.

Als ik in de auto Apple Music luister dan speelt 'ie normaal een nummer af. Bij het doorklikken naar een volgend nummer speelt deze vaak direct af maar dan moet het nummer ineens bij 15 seconden (of later) bufferen zo lijkt het. Als je dit afwacht (dat overigens zo'n 10-30 seconden duurt) speelt hij daarna gewoon het nummer af.
Bij een volgend nummer is dat vaak dan ook weer het geval maar niet altijd.

Ik vermoed niet dat het aan mijn bereik ligt want dat is gewoon goed. Als ik thuis of op het werk zonder wifi dus over 4g afspeel lijkt er niets aan de hand en werkt het feilloos.
Wat kan dit eventueel zijn?

Ik heb het zowel bij draadloze Carplay als verbinden via een kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

thunder8 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 09:08:
[...]

Gewoon het pro eraf laten. Ik had tot vorig jaar altijd PRO, ook al gebruikte ik het zelden. Toen kreeg je nog korting als je meerdere jaren in 1x kocht. Sinds vorig jaar waren er geen kortingen meer en als vaste klant weigerde ik het volle pond te betalen. Ik draai nu de standaard versie en eerlijk gezegd mis ik weinig/niets.

Ik heb 2 maand geleden op facebook eens geklaagd dat ze niets doen voor vaste klanten en nu maken ze het nog bonter met Pro door het abo te verdubbelen qua prijs. Op deze wijze krijgen ze geen cent meer van mij. Die soundpacks mogen ze ook houden.
Heb destijds 10 jaar pro gekocht voor 79 euro ofzo.
Tip: FM Beta programma… gratis.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 11:20
Misschien nuttig om aan het topic start post toe te voegen is dit lijstje (momenteel 178 apps) wat ik heb gemaakt van alle (grotere) apps die ik kon vinden en werken met Apple CarPlay. Aanvullingen zijn welkom.
Huigie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:12:
Misschien een klein beetje off topic maar is er een app voor iOS die hier op lijkt?

[Afbeelding]
Er bestaan een paar opties op iOS echter er zitten een groot aantal haken en ogen aan:
- veelal doorlinken naar 3rd party apps waardoor je de app verlaat
- beperkte op geen 3rd party API ondersteuning
- geen Engelse taal ondersteuning
- slechte UI of instabiel
- al tijden niet geupdate

Een aantal beschikbare opties:
- iCarMode: Drive Safely (flink wat functies, maar UI is wel achterhaald en ingebouwde navigatie werkt niet lekker)
- Baidu's CarLife+ (Chinese app, Engelse taal ontbreekt en de vraag qua privacy gevoeligheid)
- Hudway Cast - Safe Driving (laatste update februari 2020, volgens developer alleen te gebruiken met hun hardware, overigens op iOS schijnt het totaal niet werken qua koppeling met hardware)
- Drive Box - Copilot Navigation (laatste update oktober 2020)
- DrivePlay (net uitgebracht, nog zeer beperkt qua features: muziek, weer en geen horizontale modus)
- Drive Mode - Car Dashboard OS (laatste update mei 2019)
- DashCam HUD (laatste update februari 2020)

Zie ook mijn lijstje met apps waarbij je enigsinds een soort CarPlay op je iPhone kan realiseren, maar het blijft behelpen. Je kunt uiteraard ook een pagina maken op 1 van je homescreens op je iPhone en daar Apple Opdrachten/Shortcuts en/of Launcher widgets op neer zetten al is dit uiteraard totaal niet te vergelijken met CarPlay. Ik hoop dat Apple ooit CarPlay ook op iPhones beschikbaar maakt.
[...]

Verder wordt ik helemaal gek van de diverse navigatie apps: ...
Hier een lijstje met andere navigatie apps (naast je genoemde apps en Google Maps, Waze) die met CarPlay werken en EU kaarten hebben. Wellicht zit daar een optie tussen die wel betrouwbaar werkt en de functionaliteiten heeft die je zoekt:

- Sygic GPS Navigation & Maps
- Flitsmeister
- OsmAnd Maps Travel & Navigate
- MAPS.ME: Offline Maps, GPS Nav
- HERE WeGo Maps & Navigation
- 2GIS: Offline Map & Navigation
- Karta GPS Navigation & Maps
- Magic Earth Navigation & Maps
- inRoute - Intelligent Routing
- MapFactor Navigator Pro (CarPlay in beta)

[ Voor 7% gewijzigd door funrider op 22-11-2021 16:23 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
Huigie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:12:
Misschien een klein beetje off topic maar is er een app voor iOS die hier op lijkt?

[Afbeelding]
Als het staand mag kan je dit ook bereiken met een apart home screen. Dat homescreen koppel je vervolgens aan een focus mode die je automatisch aanzet als je connect met je auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 18:38

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Heb van pure ellende maar een Pioneer SPH-DA230DAB in laten bouwen. CarPlay en DAB+. *O*
Werkt super.

Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
@funrider Dank! Op dit moment werk ik weer met Apple Maps en dat bevalt me prima. “Rij naar…” werkt zeer fijn. Ik was bang voor het dataverbruik, maar zoals ik het nu zie ga ik het met een 6gb bundel wel redden. Ik ben weer helemaal into Siri. Ik luister onderweg veel naar DAB+, maar ook muziek (Spotify) via Siri werkt fijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Huigie schreef op maandag 22 november 2021 @ 16:23:
Heb van pure ellende maar een Pioneer SPH-DA230DAB in laten bouwen. CarPlay en DAB+. *O*
Werkt super.
Prima unit, had 1 van de eersten geleverd in Europa, omdat ik een paar dagen later op 100% Tuning Live stond. :P Gebruik hem nu alleen minder omdat mijn Abarth 500 niet meer mijn daily is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-06 19:13
Trezzahn schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 14:12:
Ik weet niet goed of het aan de iPhone ligt, aan de auto, Apple Music of Carplay maar ik heb last van 't volgende.

Als ik in de auto Apple Music luister dan speelt 'ie normaal een nummer af. Bij het doorklikken naar een volgend nummer speelt deze vaak direct af maar dan moet het nummer ineens bij 15 seconden (of later) bufferen zo lijkt het. Als je dit afwacht (dat overigens zo'n 10-30 seconden duurt) speelt hij daarna gewoon het nummer af.
Bij een volgend nummer is dat vaak dan ook weer het geval maar niet altijd.

Ik vermoed niet dat het aan mijn bereik ligt want dat is gewoon goed. Als ik thuis of op het werk zonder wifi dus over 4g afspeel lijkt er niets aan de hand en werkt het feilloos.
Wat kan dit eventueel zijn?

Ik heb het zowel bij draadloze Carplay als verbinden via een kabel.
Dit lijkt op de "15 seconds Dolby Atmos Apple Music" bug. Veel over terug te lezen, bij mij is het overigens "spontaan" opgelost, laatste weken geen last meer van

• einschtein
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 27-07-2022
Eric H schreef op donderdag 18 november 2021 @ 07:43:

Carplay in combinatie met Flitsmeister is ook bij mij geen goede combinatie, nee. Al zit ik wel op de iOS Beta en ook de Flitsmeister beta. Problemen die ik ervaar zijn al aangekaart bij Flitsmeister.

Bij mij is het probleem dat ik de app op mijn telefoon open moet hebben, alsmede het scherm unlocked, vrij nutteloos dan. Als ik dat niet doe, dan update de app zich via Carplay gewoon niet. Mijn auto icoon blijft stil staan en ook de snelheid wordt niet geupdate.

• bing69
einschtein schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:19:
[...]

Carplay in combinatie met Flitsmeister is ook bij mij geen goede combinatie, nee. Al zit ik wel op de iOS Beta en ook de Flitsmeister beta. Problemen die ik ervaar zijn al aangekaart bij Flitsmeister.

Bij mij is het probleem dat ik de app op mijn telefoon open moet hebben, alsmede het scherm unlocked, vrij nutteloos dan. Als ik dat niet doe, dan update de app zich via Carplay gewoon niet. Mijn auto icoon blijft stil staan en ook de snelheid wordt niet geupdate.
Dat blijven leuke problemen, werk hier ook met de laatste Ios en FM beta, heel soms krijg ik een blauw scherm tijdens automatisch opstarten. Bijna altijd volstaat het om even naar het beginscherm (v.d. Carplay)te gaan en nog een keer op FM te drukken.

Bing

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.