[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 164.929 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:58

amphora

Websites & Fotografie

Soepie schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 10:54:
[...]

Daar heb je zeker een punt. Als ze de poorten eraf laten zullen ze wel “moeten”
Kan me niet voorstellen dat de iPhone ooit poortloos wordt. Hopelijk wel usb-c. Wat straks zelfs verplicht is in de EU geloof ik. Maar ook omdat er een snelle manier moet blijven om data over te kunnen zetten. Als de iPhone 13 pro’s straks prores video opnemen helemaal. Maar wellicht dat de gewone iPhone 14 dan poortloos zal zijn en de pro modellen met usb-c/thunderbolt

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
@amphora Alles OTA lijkt zie ik inderdaad niet gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 28-06 09:47
Apple werkt al een paar jaar aan 'poortloze' iPhones, Apple Watches. Opladen / power gaat via Magsafe / Draadloos opladen en data via OTA. Apple is volgens mij niet onder de indruk van de EU dat er een USB-C poort aanwezig moet zijn voor het opladen. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-07 14:08
amphora schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:06:
Ik lees nogal verschillende verhalen over draadloze CarPlay modules. Lange opstart tijden, instabiele verbindingen en anderen zijn weer enthousiast, welke gebruiken jullie? (liefst met webshop link)
Deze sinds vrijdag binnen, verbind snel en werkt gewoon goed
https://www.bol.com/nl/nl...ion2008093611&language=nl

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackoz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-07 19:44
Bij het luisteren naar muziek via Carplay (Apple music) merk ik vertraging in het skippen naar een volgend nummer. Na het instarten kan ik op next drukken maar duurt het zeker 5 seconde voordat de radio daadwerkelijk “skipped”.

Dit terwijl alle muziek offline staat. Hoopte dat het aan mijn oude iPhone X lag maar de 13 pro max vertoond hetzelfde gedrag :/

Herkennen meer mensen dit? Bluetooth en zelfs flac muziek op een veel te trage usb stick hebben dit euveltje niet en skippen praktisch direct.

Radio is een 2019 multimedia navi pro (standaard AA/AC inbegrepen)

één is geen, twee is één

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:20
thunder8 schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 16:03:
[...]

Ben benieuwd, ik heb nog de 2.0 gekocht een paar maand geleden. Ben vooral benieuwd naar de opstarttijd en of je soms nog vastlopers hebt. :)
Nu aantal dagen in gebruik en ben vooralsnog positief.
Binnen ca. 20 seconden verbonden en voert dan direct de shortcuts uit die ik heb ingesteld (opstarten Flitsmeister en maps)

Klein formaat vind ik ook wel prettig, maakt hem makkelijk ergens weg te werken.
Ik heb voor de CX-30 een inlay voor de middenarmsteun besteld, dus waarschijnlijk komt 'ie hier gewoon onder te liggen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Eric H schreef op dinsdag 5 oktober 2021 @ 11:04:
[...]

Nu aantal dagen in gebruik en ben vooralsnog positief.
Binnen ca. 20 seconden verbonden en voert dan direct de shortcuts uit die ik heb ingesteld (opstarten Flitsmeister en maps)

Klein formaat vind ik ook wel prettig, maakt hem makkelijk ergens weg te werken.
Ik heb voor de CX-30 een inlay voor de middenarmsteun besteld, dus waarschijnlijk komt 'ie hier gewoon onder te liggen.
Nu die van mij ook stabiel werkt, ga ik deze binnenkort vastplakken aan de zijkant van de bak onder de armsteun van mijn CLA 45 AMG. :) Nu nog een plek vinden voor de metaalplaat van mijn Dragy GPS ontvanger. :P

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Sinds 8 dagen een Opel Crosland en Carplay, paar dagen bedraad en nu draadloos.
Radio luister ik gewoon ouderwets via de radio.

Als flitsmaster draait en er een melding komt wordt de radio even helemaal gemute.
Als ik Tomtom of apple kaarten draai wordt de radio ff zachter gezet.
Als ik flitsmaster draai met tomtom of apple kaarten er bovenop geeft FM geen meldingen.
Draai ik apple kaarten met FM er boven op krijg ik meldingen van FM en apple kaarten

Meer mensen die ervaring??

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Had ik met flitsmeister ook, kun je uitzetten in de instellingen van FM.

Ik heb alles gemute, met uitzondering van flitsmeldingen en het aanmeldgeluid.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Sinds de iPhone 13 Pro werkt CarPlay niet meer (bedraad).
De telefoon laadt wel op maar CarPlay doet het niet.

Heb de auto al eens verwijderd in het instellingen menu van de telefoon, dan vraagt die na het opnieuw koppelen of ik de gegevensoverdracht wil toestaan maar CarPlay doet niets.

Iemand nog een tip? :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Famous schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 12:41:
Sinds de iPhone 13 Pro werkt CarPlay niet meer (bedraad).
De telefoon laadt wel op maar CarPlay doet het niet.

Heb de auto al eens verwijderd in het instellingen menu van de telefoon, dan vraagt die na het opnieuw koppelen of ik de gegevensoverdracht wil toestaan maar CarPlay doet niets.

Iemand nog een tip? :)
Probeer eens een andere kabel

[ Voor 7% gewijzigd door dries_w op 07-10-2021 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

dries_w schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:08:
[...]

Staat de auto gekoppeld in je iPhone BlueTooth menu ?
Jip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:53
Nice.

Apple Looking to Expand CarPlay With New Integrations for AC, Seats, Instrument Cluster, and More

https://www.macrumors.com...arplay-ac-functions-more/

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Rivanov schreef op donderdag 7 oktober 2021 @ 13:50:
Nice.

Apple Looking to Expand CarPlay With New Integrations for AC, Seats, Instrument Cluster, and More

https://www.macrumors.com...arplay-ac-functions-more/
Laat ze eerst maar eens beginnen met OBD-II data apps in Carplay te ondersteunen. Dan heb je custom data die je kan gebruiken voor custom guages. Ik gebruikte in het verleden wel eens DashCommand met een iPad voor heel veel extra data van mijn auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Nu online
@thunder8 OBD-II zou inderdaad een fijne aanvulling zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 22:33
Iemand die hier een wireless receiver heeft voor CarPlay? Ik ben beetje zat om telkens mijn iPhone aan de oplader te hangen voor Carplay, maar kan er niet meer zonder mee! Mijn VW Golf GTI TCR heeft geen draadloos carplay, maar zat te denken aan C2Play air. Iemand die hier enig ervaring heeft?

https://cplay2air.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:38
sacaji schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 14:20:
Iemand die hier een wireless receiver heeft voor CarPlay? Ik ben beetje zat om telkens mijn iPhone aan de oplader te hangen voor Carplay, maar kan er niet meer zonder mee! Mijn VW Golf GTI TCR heeft geen draadloos carplay, maar zat te denken aan C2Play air. Iemand die hier enig ervaring heeft?

Ik heb zo'n ding. Misschien goed om je te realiseren dat het een mooie flitsende website is, maar er uiteindelijk gewoon een stukje el-cheapo chinese hardware met bijpassende ontwikkelaar achter zit, waarbij de firmware updates soms een verbetering zijn en soms niet. Waarbij problemen soms erkent worden met 'gaan we in een volgende software release oplossen' - en dan moet je maar afwachten.

Sowieso moet je de recensiescore op hun website gewoon negeren, want die is overduidelijk niet objectief. Wil je meer betrouwbare reacties lezen, dan is deze link beter:
https://forums.macrumors....wireless-carplay.2193978/

Dan komt het er op neer dat het bij sommige mensen prima werkt, bij andere mensen totaal niet en bij veel mensen 'best redelijk'. Is nogal afhankelijk ook van de auto (merk, type) waar je hem in gebruikt.

In mijn geval: Hyundai Kona electric uit 2019. En het werkt best redelijk. Over het algemeen verbindt de telefoon automatisch - al kan het soms wel een minuutje duren. Heel soms niet. Geluid is prima, al heeft het soms wat haperingen. Heel soms dat het verbindt maar het beeld zwart blijft. Maar meestal werkt het goed. Verwacht in elk geval niet de betrouwbaarheid van een bedrade aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sacaji
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-07 22:33
vanaalten schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 15:09:
[...]

Ik heb zo'n ding. Misschien goed om je te realiseren dat het een mooie flitsende website is, maar er uiteindelijk gewoon een stukje el-cheapo chinese hardware met bijpassende ontwikkelaar achter zit, waarbij de firmware updates soms een verbetering zijn en soms niet. Waarbij problemen soms erkent worden met 'gaan we in een volgende software release oplossen' - en dan moet je maar afwachten.

Sowieso moet je de recensiescore op hun website gewoon negeren, want die is overduidelijk niet objectief. Wil je meer betrouwbare reacties lezen, dan is deze link beter:
https://forums.macrumors....wireless-carplay.2193978/

Dan komt het er op neer dat het bij sommige mensen prima werkt, bij andere mensen totaal niet en bij veel mensen 'best redelijk'. Is nogal afhankelijk ook van de auto (merk, type) waar je hem in gebruikt.

In mijn geval: Hyundai Kona electric uit 2019. En het werkt best redelijk. Over het algemeen verbindt de telefoon automatisch - al kan het soms wel een minuutje duren. Heel soms niet. Geluid is prima, al heeft het soms wat haperingen. Heel soms dat het verbindt maar het beeld zwart blijft. Maar meestal werkt het goed. Verwacht in elk geval niet de betrouwbaarheid van een bedrade aansluiting.
Ja verwachte al dat het mooie branding is maar goedkoop spul, heb ook al meerdere forums gelezen en mensen zeggen hetzelfde. Vind het dan toch teveel geld voor 88€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Kijk eens een paar Posts terug, daarvstaat degene die ik heb en tot op heden goed werkt 8)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
bing69 schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 16:57:
Kijk eens een paar Posts terug, daarvstaat degene die ik heb en tot op heden goed werkt 8)
Het zou mij alleen niet verbazen als de jouwe vergelijkbare hardware bevat - en goed werkt met jouw auto. Wellicht dat het met een andere auto minder goed werkt.

Maar desondanks: ik zou dan inderdaad eerder de jouwe bestellen en uittesten. Al was het maar omdat je in NL besteld en hem kan retourneren als 'ie niet betrouwbaar werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07 08:35

Huigie

Happy ASBO driver[317pk/516nm]

Misschien een klein beetje off topic maar is er een app voor iOS die hier op lijkt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/odjUOvvJjmWJ53nzTbh3_y85o6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCStryloE3UaFzShE7Xt14Bf.jpg?f=fotoalbum_large

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Er is een functie, genaamd Kondig meldingen aan. Heel fijn, want ander toontje en direct het bericht.

Er is ook een functie genaamd Antwoord zonder bevestiging. Maar hoe die werkt geen idee.

Als ik zeg ‘Beantwoord X’ dan kan ik ook gelijk spreken en verzend hij het zonder controle. Maar ik dacht dat ik na het aangekondigde bericht direct kon spreken. Mooi niet.

Iemand een idee?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-07 09:23

The Inquisitor

Greetings weaklings

THE_BASE schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 22:23:
Er is een functie, genaamd Kondig meldingen aan. Heel fijn, want ander toontje en direct het bericht.

Er is ook een functie genaamd Antwoord zonder bevestiging. Maar hoe die werkt geen idee.

Als ik zeg ‘Beantwoord X’ dan kan ik ook gelijk spreken en verzend hij het zonder controle. Maar ik dacht dat ik na het aangekondigde bericht direct kon spreken. Mooi niet.

Iemand een idee?
Dat dik gedrukte is inderdaad de bedoeling van die functie. Je krijgt een bericht binnen, het wordt voorgelezen, direct daarna begon jij met praten. Dat wordt je bericht terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
vanaalten schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:01:
[...]

Het zou mij alleen niet verbazen als de jouwe vergelijkbare hardware bevat - en goed werkt met jouw auto. Wellicht dat het met een andere auto minder goed werkt.

Maar desondanks: ik zou dan inderdaad eerder de jouwe bestellen en uittesten. Al was het maar omdat je in NL besteld en hem kan retourneren als 'ie niet betrouwbaar werkt. :)
ik vermoed ook dat het allemaal hetzelfde is, in de Opel Crossland werkt het in ieder geval.

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Nu online
Huigie schreef op zondag 10 oktober 2021 @ 20:12:
Misschien een klein beetje off topic maar is er een app voor iOS die hier op lijkt?

[Afbeelding]
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Het topic een beetje doorlezen is geen overbodige luxe. Afgelopen pagina's is er al meerdere keren gepraat over wireless carplay dongles. ;)

C2Play Air is hier in Europa wat slechter te krijgen. De CarlinkIT is een prima alternatief die je hier wel via Bol.com of andere kanalen kan aanschaffen. Via AliExpress kan je hem ook kopen. Koop wel een V2 of V3, die zijn qua hardware wat beter dan de eerste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
The Inquisitor schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 08:29:
[...]

Dat dik gedrukte is inderdaad de bedoeling van die functie. Je krijgt een bericht binnen, het wordt voorgelezen, direct daarna begon jij met praten. Dat wordt je bericht terug.
Ik ga het weer proberen, voel me net een clown als ik wordt afgebroken. :+

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

THE_BASE schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 11:49:
[...]

Ik ga het weer proberen, voel me net een clown als ik wordt afgebroken. :+
Direct of halverwege je zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Halverwege, wellicht begin ik te laat met het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor

The Inquisitor

Greetings weaklings

THE_BASE schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 12:22:
[...]

Halverwege, wellicht begin ik te laat met het antwoord.
Nou, ik denk dat het weer dat gekut is dat we vorig jaar ook al hadden. Ik kan het even niet zo snel terugvinden in dit topic, maar dat vroegtijdig afbreken had ik (en meerdere hier) ergens vorig jaar ook al. En dat was zelfs wanneer je het 'handmatig' vroeg (dus: Hey siri, stuur een bericht naar X, en dat zij vraagt wat je wil zeggen). Het heeft veel irritatie gezorgd maar na verloop van tijd was het issue ineens verdwenen.

Ik heb nog steeds geen idee wat de oorzaak is, maar als ik jou zo hoor klinkt het wel erg bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
The Inquisitor schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 13:58:
[...]

Nou, ik denk dat het weer dat gekut is dat we vorig jaar ook al hadden. Ik kan het even niet zo snel terugvinden in dit topic, maar dat vroegtijdig afbreken had ik (en meerdere hier) ergens vorig jaar ook al. En dat was zelfs wanneer je het 'handmatig' vroeg (dus: Hey siri, stuur een bericht naar X, en dat zij vraagt wat je wil zeggen). Het heeft veel irritatie gezorgd maar na verloop van tijd was het issue ineens verdwenen.

Ik heb nog steeds geen idee wat de oorzaak is, maar als ik jou zo hoor klinkt het wel erg bekend.
Nogmaals getest, werkt niet. Kan niet zomaar antwoorden. Helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sumuhtsop
  • Niet online

Zelf al enkele maanden in gebruik en werkt perfect. Zelf rijd ik een KIA Niro en heb er nog geen enkele issue mee gehad tot nu toe. Meteen connectie zodra je de auto start. Ik gebruik als navigatie TomTom of Waze. Stream elke dag muziek via spotify en geen hiccups in audio, ook niet als ik telefoneer.

Gewoon stabiel en doet wat ik er van had verwacht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RicoK
  • Nu online
Jaaa, iOS update 15.0.2 heeft het probleem met TuneIn opgelost. Ik kan sinds vanmorgen de TuneIn App weer gebruiken in de auto.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online
Was ik vergeten vanmorgen (was ook veel te vroeg),
Maar had al wel de hoop dat TuneIn weer zou gaan werken daar ze aangekondigd hadden dat ze muziek programma's in Carplay gefixed hadden.
Thnx voor het melden :)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
Via MP een Carlinkit op de kop weten te tikken voor een schappelijk bedrag. Heb hem vanavond kort kunnen testen en ik moet zeggen dat het prima werkte tot nu toe. Verbinding kwam meteen tot stand en bleef stabiel. Ook na een keertje of twee herstarten geen problemen ondervonden met verbinden.
Dat zegt natuurlijk nog niets over de langere termijn, maar dat gaan we meemaken.

Nog een goed review voor mensen die twijfelen: (gevonden via Reddit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
MartijnMartijn schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 21:18:
Via MP een Carlinkit op de kop weten te tikken voor een schappelijk bedrag. Heb hem vanavond kort kunnen testen en ik moet zeggen dat het prima werkte tot nu toe. Verbinding kwam meteen tot stand en bleef stabiel. Ook na een keertje of twee herstarten geen problemen ondervonden met verbinden.
Dat zegt natuurlijk nog niets over de langere termijn, maar dat gaan we meemaken.

Nog een goed review voor mensen die twijfelen: (gevonden via Reddit)
Phone call latency lijkt me wel een aardig groot min punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

meesje schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

De dongle geeft volgens de review 150ms meer delay single trip bovenop de 350ms die wired carplay al heeft.

Persoonlijk heb ik er niet veel problemen mee als ik al een keer aan het bellen ben in de auto. Echter kunnen anderen natuurlijk andere ervaringen hebben. Ik gebruik het voornamelijk voor afspelen van muziek en navigatie. Daar is het echt ideaal voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
Meer Opel Carplay gebruikers hier met het volgende probleem; ?
Het Navi 900 Intellilink systeem geeft vaak aan; Sluit Projectie apparaat aan
Terwijl de iPhone keurig verbonden is met originele lightning kabel.
Soms doet de carplay het wel maar 3/4x niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
LeenVan schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 14:25:
Hier met een nieuwe Crossland heb ook draadlose problemen, vaak in de ochtend dat het hele radio systeem en dus ook de koppeling niet werkt (ook heeb spanning op de USB). Na een tijdje of na een tussenstop werkt het radiosystem en dus ook de carplay weer...

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
bing69 schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 07:56:
[...]

Hier met een nieuwe Crossland heb ook draadlose problemen, vaak in de ochtend dat het hele radio systeem en dus ook de koppeling niet werkt (ook heeb spanning op de USB). Na een tijdje of na een tussenstop werkt het radiosystem en dus ook de carplay weer...
Klopt. ook mijn iPhone gaat gewoon opladen, maar de koppeling met het systeem komt niet
En soms na een paar keer opnieuwe verbinden wel... heel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 15:58

FreakNL

Well do ya punk?

meesje schreef op woensdag 13 oktober 2021 @ 11:22:
[...]

Ik kreeg een aanbieding van Carplay2Air in mijn mailbox ergens in augustus en heb die gepakt (90 euro), voordat ik dit topic las en er dus achter kwam het blijkbaar rebranded Carlinkit zijn, bij die laatste moet je alleen oppassen met verschillende versies (?)..

Ik ben gematigd tevreden. Latency geen last van of ik merk het niet. Maar 1 op de 30 keer (schatting) werkt het niet (hij koppelt niet of het scherm wordt zwart) en moet ik de adapter in en uitpluggen en weer wachten tot de boel opgestart is.. Dat vind ik prima voor een device van een 10tje, maar voor 90 euro verwacht ik premium.

Ik heb in een rental gereden die fabrieksaf wireless carplay had en dat heeft 21 dagen dagen probleemloos gewerkt. Dat is wat ik verwacht. Maar ik ben dan ook mierenneuker wat dat betreft.. Ik wil gewoon instappen en wegrijden en niet 2 of 3 keer per maand bezig zijn om een device te resetten etc.. Maar misschien is Carplay2Air dan niks voor mij en moet ik gewoon een nieuwe auto kopen :+

Bedraad werkte het trouwens al meer dan een jaar flawless.

Auto: Jeep Renegade 2018

[ Voor 26% gewijzigd door FreakNL op 14-10-2021 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-07 12:48
Ja, ik gebruikte een oude originele kabel. Je moet eentje hebben die goed vastzit aan de lighting port, de nieuwe zitten altijd wel goed vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Een korte vraag met betrekking tot de 'opdrachten' app. Ik heb aanstaan dat Flitsmeister automatisch opent.
Helaas gebeurt dit nooit, nu krijg ik elke keer de melding 'Tap to run open App'.
Onder de opdracht heb ik uitstaan: Ask before running.

Is dit te voorkomen? Ik wil gewoon instappen en FM laten openen door mijn iPhone zonder dat ik ergens op moet drukken. Anders kan ik net zog goed FM zelf openen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
MartijnMartijn schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 11:20:
Een korte vraag met betrekking tot de 'opdrachten' app. Ik heb aanstaan dat Flitsmeister automatisch opent.
Helaas gebeurt dit nooit, nu krijg ik elke keer de melding 'Tap to run open App'.

Is dit te voorkomen? Ik wil gewoon instappen en FM laten openen door mijn iPhone zonder dat ik ergens op moet drukken. Anders kan ik net zog goed FM zelf openen natuurlijk.
Werkt prima met iOS 14. Daarna werkt het na een update niet meer. Heb het maar uitgezet. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
THE_BASE schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 16:19:
[...]

Werkt prima met iOS 14. Daarna werkt het na een update niet meer. Heb het maar uitgezet. :+
Ah, dacht al dat ik hierin uniek was….
Had ook een shortcut ingesteld dat er bij verbinding met Carplay zowel Maps als Flitsmeister automatisch moest opstarten, maar tegenwoordig start inderdaad alleen maps maar op….

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69

Werkt hier uit de kunst met IOS15 (laatste beta)

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkorpionNL
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:26
Heb je dit sinds kort?

Bij mij werkte CarPlay helemaal niet meer met een iPhone 13 Pro en iOS 15. Met een iPhone 11 en met een X i.c.m. iOS 14 nooit problemen gehad en met iOS 15 ook geen problemen. Auto is een VW T-Roc 2019.

Op mijn 13 Pro met iOS 15.0.2 werkt het inmiddels af en toe probleemloos, maar de andere keer verbreekt de verbinding constant. Misschien zijn toch nog niet alle recente problemen met CarPlay gefixt door Apple..

@Famous Heb jij ook nog problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Nee, had alles verwijdert qua verbindingen en opnieuw gekoppeld.
Hierna werkte het weer perfect, was even bang dat het aan de 13 Pro lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:51
Ik gebruik sinds kort ook draadloos CarPlay en dat gaat best goed. Een ding lukt me nog niet. Namelijk als ik tijdens een telefoongesprek naar Waze ga om te navigeren en ik wil vervolgens ophangen dan zie ik nergens het scherm waar ik kan ophangen. Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
ephymerous schreef op donderdag 14 oktober 2021 @ 21:06:
Ik gebruik sinds kort ook draadloos CarPlay en dat gaat best goed. Een ding lukt me nog niet. Namelijk als ik tijdens een telefoongesprek naar Waze ga om te navigeren en ik wil vervolgens ophangen dan zie ik nergens het scherm waar ik kan ophangen. Wat doe ik verkeerd of zie ik over het hoofd?
Kan dit niet gewoon met de knop op je stuur ?
Tenminste, bij mij zitten er op het stuur knoppen om gesprekken aan te nemen, op te hangen, en om SIRI te activeren. Ook met de wireless carplay dongle die ik heb zijn deze gewoon te gebruiken.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
Eric H schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 07:17:
[...]

Kan dit niet gewoon met de knop op je stuur ?
Tenminste, bij mij zitten er op het stuur knoppen om gesprekken aan te nemen, op te hangen, en om SIRI te activeren. Ook met de wireless carplay dongle die ik heb zijn deze gewoon te gebruiken.
Ah ja zo'n knop is er, maar dan hangt ie waarschijnlijk op? Ik wil dan ook naar het numerieke toetsenbordje kunnen en mensen kunnen toevoegen :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m_a_rnix
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-03 14:09
ephymerous schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 08:21:
[...]

Ah ja zo'n knop is er, maar dan hangt ie waarschijnlijk op? Ik wil dan ook naar het numerieke toetsenbordje kunnen en mensen kunnen toevoegen :)
Kan het niet met de knop 'linksonder'? Bij mij wissel je dan tussen de verschillende views met meerdere keren drukken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UAAY1U0ywAUwBUMWT1G-PxaxqSc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/hRVHdtroE2EwowT0XxcNICyh.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-07 23:39
Volgens mij gewoon op dat hoorntje drukken links in je scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
pixels66 schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:44:
Volgens mij gewoon op dat hoorntje drukken links in je scherm?
Maar dan krijg ik alleen de tabbladen met favorieten, contacten, etc en niet het "gesprekscherm". Ik zal eens een paar foto's schieten :)

XXXVI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kroontje
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

Kroontje

...

De tijd links bovenin kleurt groen wanneer je in gesprek bent en in een andere app. Daar dien je dan op te drukken om naar het actieve gespreksscherm terug te gaan. :)

[ Voor 3% gewijzigd door Kroontje op 15-10-2021 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ephymerous
Kroontje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 09:55:
De tijd links bovenin kleurt groen wanneer je in gesprek bent en in een andere app. Daar dien je dan op te drukken om naar het actieve gespreksscherm terug te gaan. :)
Zo simpel kan het blijkbaar zijn, bedankt! d:)b

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20-07 15:08

Ik heb hier destijds een automatisering voor aangemaakt. Dit werkt icm iOS15 nog steeds.
Zodra ik hem verbind opent Flitsmeister automatisch zonder dat ik zelf een verdere handeling moet verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
xSmooth- schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:05:
[...]

Ik heb hier destijds een automatisering voor aangemaakt. Dit werkt icm iOS15 nog steeds.
Zodra ik hem verbind opent Flitsmeister automatisch zonder dat ik zelf een verdere handeling moet verrichten.
Dit werkte bij mij vroeger ook. Helaas al sinds iOS14 niet meer. Om de een of andere reden werkt het bij de een wel en bij de ander niet. Erg frustrerend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
meesje schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:25:
[...]

Dit werkte bij mij vroeger ook. Helaas al sinds iOS14 niet meer. Om de een of andere reden werkt het bij de een wel en bij de ander niet. Erg frustrerend.
Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar wat als je de automatisering opnieuw aanmaakt?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meesje
xSmooth- schreef op vrijdag 15 oktober 2021 @ 20:31:
[...]

Waarschijnlijk heb je dit al gedaan maar wat als je de automatisering opnieuw aanmaakt?
Haha, dat heb ik inderdaad al tig keer gedaan. Bij elke iOS update heb ik weer hoop. Verder ook ander kabels geprobeerd, maar hielp ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vanaalten
Ik herken de frustratie van @meesje wel... automatisering deed het eerst een hele tijd wel, toen een tijd niet. Automatisering weggooien en opnieuw aangemaakt - en nu doet 'ie het soms wel, soms niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xSmooth-
Wat vreemd! En vooral vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Ik vermoed dat het toch een (Bluetooth ?) scriptfout is van Apple. Ik gebruik mijn iPhone draadloos met 'Opdrachten' middels een automatisering voor Carplay met mijn Honda en automatische start met FM en Kaarten. Na de update iOS15.(01) moet ik soms mijn iPhone13pro ontgrendelen voordat de automatisering werkt, soms gaat het ook in 1 keer goed. :>

[ Voor 0% gewijzigd door dries_w op 16-10-2021 12:26 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Nog even wat getest. Bij mij werkt onderstaande personal automation alleen als de iPhone ontgrendeld is.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bpFNPbNww10mFD5I6lhfzt9zE9k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BPi6Yz1RaCy2hSZ1W6TFF376.png?f=fotoalbum_large

Indien iPhone vergrendeld toont her scherm de volgende notificaties.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JnXiP59DOXathtZjWXu_u7EYqig=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nAIfihVyKRYjn1IswqxRjS2n.jpg?f=user_large

Ooit werkte dit 100% goed en nu dus alleen als de iPhone ontgrendeld is. Ik maak overigens gebruik van carplay met kabel.

Hebben jullie nog tips wat ik kan uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bing69
Werk met de laatste beta iOS,en bij mij werkt het bekabeld en draadloos goed (heb CarPlay pas twee weken). Maar heb hetzelfde probleem gehad met workout en de Apple Watch. Nu werkt dit ook goed. Er gebeuren af en toe rare dingen…..

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:12
bing69 schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 20:45:
Werk met de laatste beta iOS,en bij mij werkt het bekabeld en draadloos goed (heb CarPlay pas twee weken). Maar heb hetzelfde probleem gehad met workout en de Apple Watch. Nu werkt dit ook goed. Er gebeuren af en toe rare dingen…..
Ik werk ook met de laatste beta van iOS 15, maar bij mij werkt het draadloos ook niet meer. Als de verbinding al tot stand komt, is het erg traag om vervolgens ook te disconnecten. Voor het gevoel sinds de 12 mini, moet nog testen met de se2020.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dries_w
dries_w schreef op zaterdag 16 oktober 2021 @ 12:14:
Ik vermoed dat het toch een (Bluetooth ?) scriptfout is van Apple. Ik gebruik mijn iPhone draadloos met 'Opdrachten' middels een automatisering voor Carplay met mijn Honda en automatische start met FM en Kaarten. Na de update iOS15.(01) moet ik soms mijn iPhone13pro ontgrendelen voordat de automatisering werkt, soms gaat het ook in 1 keer goed. :>
Ik heb in iOS15.02 Opdrachten de Automatisering opdrachten verwijderd en opnieuw ingevoerd. Het werkt nu weer zoals bedoeld 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iuigi
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 03-10-2024
Gisteren moest ik een eindje rijden, allemaal geen probleem.
Navigatie software van mijn auto werkt gewoonweg slecht, maar Google maps icm Apple car play gaat hartstikke goed.

Ik was een goede 5 kwartier onderweg toen mijn CarPlay verdween uit het display. Melding op mijn telefoon “iPhone needs to cool down before you can use it.”

Telefoon laten afkoelen en het werkte weer.
Helaas op de terugweg hetzelfde euvel.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit op te lossen?

Ik gebruik een iPhone 12, niet pro. Zit in een hoesje, ligt in een draadloze lader en de CarPlay verbinding is wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 16:12
dries_w schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 10:29:
[...]

Ik heb in iOS15.02 Opdrachten de Automatisering opdrachten verwijderd en opnieuw ingevoerd. Het werkt nu weer zoals bedoeld 8)7
Ik heb vandaag uit frustratie maar de kabel weer aangesloten. CarPlay werkt nu prima. Zelfs de automatiseringen starten weer op ondanks dat de telefoon gelocked is. Dan maar geen wireless.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 18-07 09:06
Iuigi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:48:
Gisteren moest ik een eindje rijden, allemaal geen probleem.
Navigatie software van mijn auto werkt gewoonweg slecht, maar Google maps icm Apple car play gaat hartstikke goed.

Ik was een goede 5 kwartier onderweg toen mijn CarPlay verdween uit het display. Melding op mijn telefoon “iPhone needs to cool down before you can use it.”

Telefoon laten afkoelen en het werkte weer.
Helaas op de terugweg hetzelfde euvel.

Heeft iemand hier ervaring mee en is dit op te lossen?

Ik gebruik een iPhone 12, niet pro. Zit in een hoesje, ligt in een draadloze lader en de CarPlay verbinding is wireless.
Bedraad laden, of zorgen dat je telefoon voller is voordat je gaat rijden..

Dat klinkt een beetje als een platte tip, en dat is het ook. Maar voor zover ik weet is het niet anders op te lossen, hooguit door een beetje extra koele waai-waai te verzorgen op je telefoon. O+

Jammer genoeg is draadloos opladen anno 2021 nog altijd niet wat we er graag van zouden zien, en genereert het nog altijd behoorlijke hoeveelheden hitte.

Ik heb in mijn auto een Magsafe oplader waaraan ik mijn iPhone 12Pro plakte, en nu mijn 13Pro Max, en die laden op mijn woon-werk verkeer doorgaans met magsafe en carplay en het scherm aan maar een procent of 3 bij.

Als ik er echter een snoertje in ram dan gaan ze beiden gewoon 30-70% erbij, afhankelijk of de pro max of de 12Pro eraan hangt.

[ Voor 20% gewijzigd door Mar.tin op 18-10-2021 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Laatst online: 15:58

FreakNL

Well do ya punk?

De melding lijkt me inderdaad vrij duidelijk. Waar ligt die lader? In de zon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Draadloos opladen laat de iPhone sneller opwarmen dan bekabeld als de iPhone dan ook nog in een hoesje zit en op de warme middenconsole ligt wordt de iPhone meestal TE warm en krijg je die melding.

[ Voor 1% gewijzigd door dries_w op 18-10-2021 15:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Even een kleine irritatie......

Waarom moet ik iedere als Maps opstart in Carply, ik de mapview handmatig op 3D zetten?

Als ik ga navigeren gebeurd dat automatisch, maar als ik gewoon de kaart in scherm wil hebben staat deze standaard ingesteld op 2D.

Waarom?

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Eric H schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:37:
. . . . . ls ik ga navigeren gebeurd dat automatisch, maar als ik gewoon de kaart in scherm wil hebben staat deze standaard ingesteld op 2D.

Waarom?
Instelling op je iPhone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
Eric H schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 13:37:
Even een kleine irritatie......

Waarom moet ik iedere als Maps opstart in Carply, ik de mapview handmatig op 3D zetten?

Als ik ga navigeren gebeurd dat automatisch, maar als ik gewoon de kaart in scherm wil hebben staat deze standaard ingesteld op 2D.

Waarom?
Ja, dat gebeurt iedere keer. Stoor me daar ook al jaren aan. :+

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Deze week heb ik weer eens TomTom Go geprobeerd. De meldingen (vertraging e.d.) balk is een mooie toevoeging.
Het volgende valt me negatief op:
1. Super irritant dat niet alle bij alle flitsers een geluidssignaal klinkt (de flitser wordt wel op het scherm getoond).
2. En nog irritanter: wanneer het geluidssignaal (of zou moeten klinken) kun je alleen nog maar het ‘meldingenvolume’ bedienen en niet het volume van b.v. de radio. Even snel naar de radio switchen en dan weer terug naar CarPlay helpt niet. De enige ‘oplossing’ is om (in mijn geval) Spotify te starten en dan weer terug.
3. Nog steeds niet het adres kunnen invoeren via voice (zoals bij bv Google Maps).
4. Bij mijn eigen auto (Audi A4 2017) kan ik het adres nog wel invoeren via de MMI knoppen. Echter in een nieuwe Audi A1 met een supergroot touchscreen kan ik helemaal geen adres ingeven. De enige weg is via je iPhone.
Voor mij weer een reden om Google Maps (niet ingelogd) te gebruiken. Een POI of adres ingeven via voice werkt gewoon super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

meesje schreef op vrijdag 22 oktober 2021 @ 18:06:
Deze week heb ik weer eens TomTom Go geprobeerd. De meldingen (vertraging e.d.) balk is een mooie toevoeging.
Het volgende valt me negatief op:
1. Super irritant dat niet alle bij alle flitsers een geluidssignaal klinkt (de flitser wordt wel op het scherm getoond).
2. En nog irritanter: wanneer het geluidssignaal (of zou moeten klinken) kun je alleen nog maar het ‘meldingenvolume’ bedienen en niet het volume van b.v. de radio. Even snel naar de radio switchen en dan weer terug naar CarPlay helpt niet. De enige ‘oplossing’ is om (in mijn geval) Spotify te starten en dan weer terug.
3. Nog steeds niet het adres kunnen invoeren via voice (zoals bij bv Google Maps).
4. Bij mijn eigen auto (Audi A4 2017) kan ik het adres nog wel invoeren via de MMI knoppen. Echter in een nieuwe Audi A1 met een supergroot touchscreen kan ik helemaal geen adres ingeven. De enige weg is via je iPhone.
Voor mij weer een reden om Google Maps (niet ingelogd) te gebruiken. Een POI of adres ingeven via voice werkt gewoon super.
Ik gebruik TomTom al enige tijd en er zijn zeker nog verbeteringen mogelijk, maar qua navigatie vind ik ‘m nog steeds het fijnst. Google producten probeer ik sowieso zo min mogelijk te gebruiken en Apple kaarten vind ik eigenlijk geen waardig alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:10:
[...]

Ik gebruik TomTom al enige tijd en er zijn zeker nog verbeteringen mogelijk, maar qua navigatie vind ik ‘m nog steeds het fijnst. Google producten probeer ik sowieso zo min mogelijk te gebruiken en Apple kaarten vind ik eigenlijk geen waardig alternatief.
Voor mij is TT een grote no go. Punten 1 en 2 zijn grote bugs en het is maar hopen dat er op de route geen flitsers zijn…. Punten 3 en 4 zijn al sinds het allereerste begin aanwezig en zeer knullig dat dit nog steeds niet is opgelost. De ontwikkeling van hun app gaat verrrrschrriiiiikkkkelijkkkk traag.
Nog een punt dat ik niet genoemd had: bij afritten worden niet altijd de afslagnummers getoond. Verder wordt als afslag vaak de naam van de weg genoemd ipv de plaatsen.
Google producten probeer ik ook zo veel mogelijk te vermijden hoor. Daarom gebruik ik GM zeker niet ingelogd. Dat beperkt een beetje de dataverzameling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

meesje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 13:47:
[...]

Voor mij is TT een grote no go. Punten 1 en 2 zijn grote bugs en het is maar hopen dat er op de route geen flitsers zijn…. Punten 3 en 4 zijn al sinds het allereerste begin aanwezig en zeer knullig dat dit nog steeds niet is opgelost. De ontwikkeling van hun app gaat verrrrschrriiiiikkkkelijkkkk traag.
Nog een punt dat ik niet genoemd had: bij afritten worden niet altijd de afslagnummers getoond. Verder wordt als afslag vaak de naam van de weg genoemd ipv de plaatsen.
Google producten probeer ik ook zo veel mogelijk te vermijden hoor. Daarom gebruik ik GM zeker niet ingelogd. Dat beperkt een beetje de dataverzameling.
Ik heb altijd Flitsmeister aan staan, mijn inziens het betrouwbaarst wat betreft flitsers melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dj-sannieboy schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:09:
[...]

Ik heb altijd Flitsmeister aan staan, mijn inziens het betrouwbaarst wat betreft flitsers melden.
FM is inderdaad super. Niet alleen flitsers maar ook voor tig andere meldingen (ambulance, slecht wegdek, auto op vluchtstrook, etc.). Ik ga weer terug naar combi GM/FM. Ik wacht weer een jaartje voordat ik TT weer een kans geef. Variabele snelheid weergave en de vertragingsbalk vind een mooie toevoeging, maar weegt voor mij niet op tegen de andere kleine ergernissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bing69
meesje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

FM is inderdaad super. Niet alleen flitsers maar ook voor tig andere meldingen (ambulance, slecht wegdek, auto op vluchtstrook, etc.). Ik ga weer terug naar combi GM/FM. Ik wacht weer een jaartje voordat ik TT weer een kans geef. Variabele snelheid weergave en de vertragingsbalk vind een mooie toevoeging, maar weegt voor mij niet op tegen de andere kleine ergernissen.
en daar overheen als ik echt moet navigeren TomTom Go

Bing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
meesje schreef op zaterdag 23 oktober 2021 @ 14:28:
[...]

en daar overheen als ik echt moet navigeren de nieuwe Apple Kaarten (Maps) :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
dries_w schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:19:
[...]

en daar overheen als ik echt moet navigeren de nieuwe Apple Kaarten (Maps) :)
Dit voor mij ook. Als ik echt moet navigeren doe ik dat met Apple Kaarten en het brengt mij er altijd wel tegenwoordig. Dit jaar als vakantie een road-trip gedaan door Europa bijvoorbeeld, 5 weken 9 landen. Gewoon met Apple Maps zonder problemen.

Flitsmeister gaat wel aan met een Siri shortcut maar daarmee navigeren is mij nooit echt bevallen, dat alleen voor flitsers dus (in landen die ze ondersteunen)

Edit: Daarover gesproken. Ik heb wel Pijlwagens, wegwerkzaamheden, stilstaande voertuigen, spoorwegovergangen, etc etc, allemaal uit gezet in Flitsmeister. Daar werd ik helemaal gek van 8)7 , alleen de zaken die me geld kunnen kosten staan nog aan.

[ Voor 17% gewijzigd door Donstil op 24-10-2021 13:41 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Same here....

FM is echt nuttig, maar de onmogelijk vele waarschuwingen werd ik ook wel een beetje debiel van.
Alleen trajectcontrole, vaste en mobiele flitsers staan bij mij aan.

Verder bij mij ook de combinatie FM en Apple Maps.
Af en toe, voor de afwisseling gebruik ik wel eens Google Maps, maar vind dat net wat minder.

Ik hoop alleen wel dat het in de toekomst mogelijk is om de volledige navigatie in mijn HUD te krijgen, inclusief rijbaanbegeleiding.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21-07 22:28

Toppe

Oké ✅

@bing69 @Incognitum @Verwijderd ik zie dat jullie allemaal gebruik maken van draadloze CarPlay. Ikzelf heb een probleem met de draadloze CarPlay in mijn Golf 8. Daarvoor dit topic geopend: [CarPlay] Audio stopt met streamen

Ik vraag me vooral even af, hebben jullie (of andere hier) ook last van een weg vallende Apple Music bij nummers die niet gedownload zijn naar het toestel?

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Hier ook draadloze CarPlay (geen Golf 8.) en ervaar dit niet, heb je helemaal niets aan maar je vroeg het zelf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:20:
Hier ook draadloze CarPlay (geen Golf 8.) en ervaar dit niet, heb je helemaal niets aan maar je vroeg het zelf :P
Zit ondertussen echt te zoeken waarom niemand problemen heeft behalve ik…

[ Voor 56% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 15:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:28:
[...]

Zit ondertussen echt te zoeken waarom niemand problemen heeft behalve ik…
Edit: Ooh zie nu pas dat je bericht is aangepast. Nevermind.

[ Voor 93% gewijzigd door Donstil op 25-10-2021 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:12:
@bing69 @Incognitum @Verwijderd . . . . . . .
Ik vraag me vooral even af, hebben jullie (of andere hier) ook last van een weg vallende Apple Music bij nummers die niet gedownload zijn naar het toestel?
Lijkt mij logisch, wat niet op de iPhone staat kan ook niet afgespeeld worden via Carplay 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dries_w schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:45:
[...]

Lijkt mij logisch, wat niet op de iPhone staat kan ook niet afgespeeld worden via Carplay 8)7
Streamen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Hij opent steeds dit portaal, alsof de iPhone hem als WiFi hotspot ziet en dus gebruik wilt maken van de internet verbinding van de golf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F0gxB_c8N_9IAY8hslEbKVWb0Mw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/gzxDd0TPnL4Dsh0xox7BThYg.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Dat gaat dus niet via Carplay is mijn idee. Je speelt muziek af via de iPHone; er ontbreekt een muziekstuk wat gestreamd zou moeten worden en Carplay heeft niets om af te spelen: wegvallende muziek. (door poging om WiFi verbinding te leggen via Golf ??)

[ Voor 6% gewijzigd door dries_w op 25-10-2021 15:51 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

dries_w schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Dat gaat dus niet via Carplay is mijn idee. Je speelt muziek af via de iPHone; er ontbreekt een muziekstuk wat gestreamd zou moeten worden en Carplay heeft niets om af te spelen: wegvallende muziek. (door poging om WiFi verbinding te leggen via Golf ??)
CarPlay is gewoon een verlenging van je iPhone. In dit geval is de audio output dus niet je iPhone maar CarPlay.

WiFi is een vereiste voor draadloze CarPlay alleen lijkt het er op dat m’n iPhone weer wilt inloggen via de portaal van de Golf.

Ik heb nu voor de grap een data plan aangemaakt om te kijken wat er gebeurt. Gek genoeg is Apple Music óók een optie die VW biedt om te gebruiken, maar dan krijg je weer een time-out.

Overigens: Vrouwlief heeft met haar iPhone nergens last van.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MartijnMartijn
Donstil schreef op zondag 24 oktober 2021 @ 13:38:
[...]

Edit: Daarover gesproken. Ik heb wel Pijlwagens, wegwerkzaamheden, stilstaande voertuigen, spoorwegovergangen, etc etc, allemaal uit gezet in Flitsmeister. Daar werd ik helemaal gek van 8)7 , alleen de zaken die me geld kunnen kosten staan nog aan.
Dank! Ik wist niet dat je meldingen kon uitzetten. Ik werd helemaal horendol van die nutteloze meldingen (Slecht wegdek, ook zo'n mooi voorbeeld). Gros nu uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Jullie hebben zeker geen Olaf Mol soundpack ? :+

Dit is mijn shortcut, voor de mensen die ‘m willen zien. Anders lekker doorscrollen!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8UDeybpPHE1iVnUP3TYyUZJwhVs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xuseqQYD5Fcd4GXbLkfoPCMc.png?f=fotoalbum_large
Ik mis zelf alleen de optie om splitscreen in CarPlay naar voren te toveren… dan maar de kaarten app (die overigens niet je daadwerkelijke locatie live kan weergeven)

Verder vindt ik shortcuts niet echt een meerwaarde hebben

[ Voor 20% gewijzigd door Toppe op 25-10-2021 16:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
dries_w schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:50:
[...]

Carplay zelf draait ook op de telefoon natuurlijk. Dus voor de stream van Telefoon naar Display in auto zou er geen verschil moeten zijn tussen Muziek op telefoon of uit de cloud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:50:
Hij opent steeds dit portaal, alsof de iPhone hem als WiFi hotspot ziet en dus gebruik wilt maken van de internet verbinding van de golf

[Afbeelding]
Mm das wel vaag, dan lijkt het erop alsof het Wifi netwerk doet alsof er internet aanwezig is (na betaling) en dat lijkt de iPhone dan niet te begrijpen ofz.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:22:
Jullie hebben zeker geen Olaf Mol soundpack ? :+
Zeer zeker niet :P

Die Shortcut gebruik ik overigens ook. Maar dan zonder autoplay van muziek.
Werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe

Toppe

Oké ✅

Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:52:
[...]

Mm das wel vaag, dan lijkt het erop alsof het Wifi netwerk doet alsof er internet aanwezig is (na betaling) en dat lijkt de iPhone dan niet te begrijpen ofz.
Voor zover ik weet wordt de WiFi gebruikt voor data overdracht tussen iPhone en auto. De auto geeft alleen ook een WiFi hotspot weer die exact de zelfde naam heeft.

Lijkt wel of de iPhone ook probeert te verbinden met die hotspot waardoor de auto de ingebouwde eSIM wilt gebruiken voor data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Toppe schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 16:54:
[...]

Voor zover ik weet wordt de WiFi gebruikt voor data overdracht tussen iPhone en auto. De auto geeft alleen ook een WiFi hotspot weer die exact de zelfde naam heeft.

Lijkt wel of de iPhone ook probeert te verbinden met die hotspot waardoor de auto de ingebouwde eSIM wilt gebruiken voor data.
Ja zoiets moet het haast wel zijn idd. Hoewel mijn eigen iPhone altijd wel op het Netwerk van de auto lijkt te zitten (inclusief "geen internet" melding) maar dat zal wel een configuratie foutje van mijn kant zijn ofz.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.