Iuigi schreef op maandag 18 oktober 2021 @ 12:48:
Gisteren moest ik een eindje rijden, allemaal geen probleem.
Navigatie software van mijn auto werkt gewoonweg slecht, maar Google maps icm Apple car play gaat hartstikke goed.
Ik was een goede 5 kwartier onderweg toen mijn CarPlay verdween uit het display. Melding op mijn telefoon “iPhone needs to cool down before you can use it.”
Telefoon laten afkoelen en het werkte weer.
Helaas op de terugweg hetzelfde euvel.
Heeft iemand hier ervaring mee en is dit op te lossen?
Ik gebruik een iPhone 12, niet pro. Zit in een hoesje, ligt in een draadloze lader en de CarPlay verbinding is wireless.
Bedraad laden, of zorgen dat je telefoon voller is voordat je gaat rijden..
Dat klinkt een beetje als een platte tip, en dat is het ook. Maar voor zover ik weet is het niet anders op te lossen, hooguit door een beetje extra koele waai-waai te verzorgen op je telefoon.
Jammer genoeg is draadloos opladen anno 2021 nog altijd niet wat we er graag van zouden zien, en genereert het nog altijd behoorlijke hoeveelheden hitte.
Ik heb in mijn auto een Magsafe oplader waaraan ik mijn iPhone 12Pro plakte, en nu mijn 13Pro Max, en die laden op mijn woon-werk verkeer doorgaans met magsafe en carplay en het scherm aan maar een procent of 3 bij.
Als ik er echter een snoertje in ram dan gaan ze beiden gewoon 30-70% erbij, afhankelijk of de pro max of de 12Pro eraan hangt.
[
Voor 20% gewijzigd door
Mar.tin op 18-10-2021 12:58
]