[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste
Acties:
  • 164.767 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-06 20:00
Ik gebruik sinds kort dus Apple Maps cq “kaarten”. Echter blijft altijd de melding van “thuis” in beeld terwijl ik gewoon zonder route wil rijden maar wel de kaart zichtbaar wil hebben.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hHyaAJhSA5V6ryBmweHL2cL5il4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/75uns07ePivljZ8iWVb9M6fg.jpg?f=fotoalbum_large

Druk ik op het kruisje, dan gaat het venster niet weg maar verschijnt het volgende. Wat doe ik verkeerd?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Ly5O9Vu5q7GZZE7xdLzWcsSMRI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wjWqe6VeMBSbUxQR4DMMPy25.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:51
Gewoon gaan rijden, gaat vanzelf weg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
ChrisM schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 18:00:
Gewoon gaan rijden, gaat vanzelf weg..
Dat dacht ik ook maar niet dus helaas..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

pixels66 schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 16:54:
Ik gebruik sinds kort dus Apple Maps cq “kaarten”. Echter blijft altijd de melding van “thuis” in beeld terwijl ik gewoon zonder route wil rijden maar wel de kaart zichtbaar wil hebben.

[Afbeelding]
Druk ik op het kruisje, dan gaat het venster niet weg maar verschijnt het volgende. Wat doe ik verkeerd?

[Afbeelding]
Je weet dat je ook gewoon screenshots kunt maken van je CarPlay scherm? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 24 augustus 2021 @ 19:15:
[...]

Je weet dat je ook gewoon screenshots kunt maken van je CarPlay scherm? :)
Euh, nee dus😂 Apple, CarPlay en Apple Maps zijn tamelijk nieuw voor me..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ja irritant, bleef hier ook maar komen.
Het bleek dat ik (of het systeem) Thuis en Werk als favoriet had ingesteld. Die twee favorieten verwijderd en het is niet meer terug gekomen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online
Screenshot op je iPhone maken terwijl die verbonden is met CarPlay, maakt ook direct een screenshot van het CarPlay scherm.

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Heel soms overkomt mij dat ook. Dan zit de banner thuis/werk er zelfs overheen. Zal een bug zijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21:42
Hoe ervaren jullie apple maps vs google maps? Ik mis vooral de satelliet view bij apple waardoor ik nu naar lange tijd apple maps toch eens google maps ga proberen. Afentoe toch beter qua zicht met satelliet en vind het ook stuk sjieker ogen.

En mensen met wireless Carplay toevallig ook problemen bij het streamen van muziek via Apple Music? Muziek die dus niet offline gedownload is maar vaak moet bufferen. Als ik echter via bluetooth muziek afspeel werkt het wel, maar door wireless carplay lijkt het teveel gevraagd ofzo.. auto is een Golf 8 met discover pro

[ Voor 40% gewijzigd door Scrtz op 26-08-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:25
@Scrtz Alle nav’s hebben hun voor- en nadelen. Ik ben ook constant switchende tussen Google, Waze en Apple. Hierbij maak ik van Google wel het minste gebruik, omdat ik de stem van de gesproken instructies verschrikkelijk vind. Op zich ben ik een Happy-Wazer, maar maak nu sinds een paar dagen weer gebruik van Apple Kaarten en kijk uit naar de versie in iOS 15. Maar waar ik me bij Apple Kaarten aan erger is dat de stem niet de instructie kan uitspreken indien er sprake is van meerdere rijbanen. Dan gaat ie welhaast over zijn nek. Verder is Apple Kaarten erg clean.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Apple Kaarten blijft een favoriet, maar ik vind de verkeersinformatie van Google Maps beter. Ook duidelijker dat er meerdere wegen naar huis leiden.

Vaak geeft Apple één route, terwijl ik zelf weet dat een andere route gunstiger is. Als ik dan eigenwijs ben, werkt Apple bij en blijkt het weer 3 minuten te schelen. Kijkt wellicht teveel naar km’s dan naar tijd.

Google heeft ook de optie om tijdens rijden een andere route te kiezen, dat heeft Apple ook niet. Voor mij het grootste gemis.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
THE_BASE schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:19:

Google heeft ook de optie om tijdens rijden een andere route te kiezen, dat heeft Apple ook niet. Voor mij het grootste gemis.
Dat herken ik niet.. ik krijg regelmatig een melding van Apple kaarten dat er een snellere route is.

Ik gebruik alleen Apple Kaarteb, vooral omdat de integratie met Siri heel goed is en ook dat de navigatie suggesties uit m’n agenda bijv pakt. Ik zet in m’n agenda altijd waar ik moet zijn, stap in de auto en Kaarten doet meteen een suggestie obv m’n agenda. Handig!
Ben nog nooit een file tegen gekomen die niet op Kaarten stond, en neem eigenlijk altijd gewoon de route die Kaarten voorstelt. Scheelt denkwerk, en ik denk ook: Kaarten weet veel meer over waar het druk is dan ik kan weten, dus ik vertrouw er maar op en laat het los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
'Grappig' om te zien om bevestigd te krijgen dat er domweg niet 'de perfecte/ultieme' nav bestaat. Zo veel mensen, zo veel wensen. Om die reden gebruik ik, zoals ik eerder aangaf, Google, Apple en Waze zo'n beetje door elkaar. Het is maar net hoe mijn pet staat welke ik wil gebruiken. Maar Google gebruik ik wel het minst van de drie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:31
Zelf maak ik juist weer veel gebruik van Google Maps. Wel zonder ingelogd te zijn met mijn Google account. ;)
De adres en poi invoer vind ik zeer fijn werken (met stem binnen de app). En middels de kleur van de eindtijd weet je direct of je tijdens de rit oponthoud kunt verwachten. Verder vind ik de offline kaart functie een pre.
Maar ja, af en toe wisselen naar een andere navi app kan nooit kwaad om te kijken wat er verbeterd is.
Bij Apple Maps is de integratie met Siri een sterk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio_Ricardo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 03-06 20:18
Ik maak vooral gebruik van Apple Maps, voornamelijk omdat ik bij bekende routes of grote stukken snelweg de topview met de gehele route wil zien. Bij Google wordt dan de helft van het scherm in beslag genomen door tekst. Bijkomend voordeel is dat Apple Maps de alternatieve routes dan toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppeter
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-06 00:17
THE_BASE schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 22:19:
Apple Kaarten blijft een favoriet, maar ik vind de verkeersinformatie van Google Maps beter. Ook duidelijker dat er meerdere wegen naar huis leiden.

Vaak geeft Apple één route, terwijl ik zelf weet dat een andere route gunstiger is. Als ik dan eigenwijs ben, werkt Apple bij en blijkt het weer 3 minuten te schelen. Kijkt wellicht teveel naar km’s dan naar tijd.

Ook ik krijg tijdens gebruik van AK alternatieve routes te zien (licht blauw)!
Misschien een instelling?

Ik gebruik buiten de OEM VW navigatie ook soms GM en AK via Apple CarPlay.
In Juli naar Schluchsee (680km) gereden met AK en ging perfect.
De weergave van AK vind ik persoonlijk iets rustiger en cleaner dan GM.

🍏 MacBook Pro 13” 🍏 iPad Pro 2020 🍏 iPhone 12 Pro 🍏 Apple TV 4K 128GB 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
ppeter schreef op vrijdag 27 augustus 2021 @ 13:34:
[...]

Ook ik krijg tijdens gebruik van AK alternatieve routes te zien (licht blauw)!
Misschien een instelling?

Ik gebruik buiten de OEM VW navigatie ook soms GM en AK via Apple CarPlay.
In Juli naar Schluchsee (680km) gereden met AK en ging perfect.
De weergave van AK vind ik persoonlijk iets rustiger en cleaner dan GM.
Geen idee waar ik dat moet instellen. Krijg hooguit af en toe een pop-up dat er een snellere route is. Maar dat is zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:16
Scrtz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:12:
En mensen met wireless Carplay toevallig ook problemen bij het streamen van muziek via Apple Music? Muziek die dus niet offline gedownload is maar vaak moet bufferen. Als ik echter via bluetooth muziek afspeel werkt het wel, maar door wireless carplay lijkt het teveel gevraagd ofzo.. auto is een Golf 8 met discover pro
Dit is waarschijnlijk een hitteprobleem? Kan optreden als je je telefoon draadloos laadt en hij warm wordt. Ik heb het niet vaak, maar had het met de vakantie ook, telefoon lag al een paar uur te laden, klepje van oplaadvak dicht, beetje stotteren en zodra ik hem uit het oplaadvak haalde en ergens anders (waar hij niet ging opladen) neerlegde was het weer over. Zeker met bepaalde hoesjes kan je telefoon zo warm worden tijdens draadloos laden dat CPU throttling optreedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Dit vond ik nog:

Yes, Apple Maps will suggest a better route for you mid-navigation if it finds one that saves at least 3 minutes given current conditions. It will automatically select the alternate for you a few seconds after suggesting it if you don’t interact with it to cancel, if I remember correctly. You can also open the overview mid-navigation at any time to see potential alternate routes and the time each one will save or add before selecting one.

Als je Kaarten opent in iOS kan het wel direct gekozen worden. Via CarPlay schijnbaar geen suggesties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM

[Afbeelding]

[Afbeelding]
heb je al even geduld gehad? Dus wel die eerste suggestie weg klikken, maar daarna gewoon een paar seconden (minuut?) rijden? Bij mij gaat dat venstertje na een tijdje vanzelf weg. Gisteren nog getest. (Was wel iOS 15, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nieuwe functionaliteit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Ik ben recent overgestapt van Apple Maps op Google Maps nadat Apple me inmiddels 3x verkeerd had gestuurd. Best tevreden met Google. Misschien TomTom ook eens proberen.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25
De komende 13 uur is een Wired naar Wireless Carplay adapter te koop voor net onder €40 incl verzending en BTW. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ook in bestelling staan. Voor dat geld lijkt het de gok waard.

De negatieve recensies komen trouwens van mensen die verwachten dat je ermee een Android radio naar Carplay kunt omzetten, maar voor deze adapter moet je al Wired Carplay hebben. Op Macrumors heeft een iemand er goede ervaringen mee.

https://a.aliexpress.com/_mNHPN95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 20:40
saturn21 schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 08:52:
De komende 13 uur is een Wired naar Wireless Carplay adapter te koop voor net onder €40 incl verzending en BTW. Ik heb er persoonlijk geen ervaring mee, maar ook in bestelling staan. Voor dat geld lijkt het de gok waard.

De negatieve recensies komen trouwens van mensen die verwachten dat je ermee een Android radio naar Carplay kunt omzetten, maar voor deze adapter moet je al Wired Carplay hebben. Op Macrumors heeft een iemand er goede ervaringen mee.

https://a.aliexpress.com/_mNHPN95
Bij mij is ie weer terug op 43 euro. Misschien gebruik jij een coupon?

[ Voor 11% gewijzigd door Of-Aaargh op 28-08-2021 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:25
Of-Aaargh schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 10:13:
[...]

Bij mij is ie weer terug op 43 euro. Misschien gebruik jij een coupon?
Er werd bij mij inderdaad automatisch een Aliexpress coupon toegepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Ik heb een ‘dingetje’ met Apple Kaarten. Als ik naar een contactpersoon wil, kan ik hem/haar niet invoeren met het keyboard in Apple CarPlay. Ik kan alleen de bestemming ingeven via Siri. Ik kan de contactpersoon wel met het toetsenbord ingeven op mijn iPhone 11 Pro Max met het laatste iOS. Wel kan ik in CarPlay elke andere bestemming met het toetsenbord ingeven.

Is het niet met het toetsenbord kunnen ingeven van een contactpersoon een ‘beperking’ in Apple Kaarten in CarPlay of moet ik een instelling wijzigen? Ik heb de instellingen allemaal wel nagelopen, maar zoveel instellingen zijn er niet voor Apple Kaarten.

De toetsenbord invoer van een contactpersoon is wel mogelijk met Google Maps en Waze in CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
ChrisM schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 07:17:
[...]
heb je al even geduld gehad? Dus wel die eerste suggestie weg klikken, maar daarna gewoon een paar seconden (minuut?) rijden? Bij mij gaat dat venstertje na een tijdje vanzelf weg. Gisteren nog getest. (Was wel iOS 15, maar kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit nieuwe functionaliteit is.
Dat heb ik inderdaad gehad want ik ga ten slotte toch rijden. Het bleef hangen maar lijkt een bug te zijn die soms voorkomt, want ik heb het nu al een paar dagen niet gehad..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
RicoK schreef op zaterdag 28 augustus 2021 @ 16:15:
Ik heb een ‘dingetje’ met Apple Kaarten. Als ik naar een contactpersoon wil, kan ik hem/haar niet invoeren met het keyboard in Apple CarPlay. Ik kan alleen de bestemming ingeven via Siri. Ik kan de contactpersoon wel met het toetsenbord ingeven op mijn iPhone 11 Pro Max met het laatste iOS. Wel kan ik in CarPlay elke andere bestemming met het toetsenbord ingeven.

Is het niet met het toetsenbord kunnen ingeven van een contactpersoon een ‘beperking’ in Apple Kaarten in CarPlay of moet ik een instelling wijzigen? Ik heb de instellingen allemaal wel nagelopen, maar zoveel instellingen zijn er niet voor Apple Kaarten.

De toetsenbord invoer van een contactpersoon is wel mogelijk met Google Maps en Waze in CarPlay.
Even door de waarschuwing heen mezelf quoten, maar inmiddels heb ik de oplossing voor mijn 'issue' ontdekt.

*schaamrood op de kaken aan*
Net zoals met/bij Google Kaarten en Waze dacht ik een contact te kunnen vinden vanuit de Apple Kaarten app, maar nee, dit is Apple, naar een contact navigeer je (natuurlijk) vanuit de Contacts app.
*schaamrood op de kaken uit*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
@RicoK Geen PEBKAC maar PEBSWAS

Probleem Exists Between Steering Wheel And Seat. 😜😉

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
TheKerremenke schreef op woensdag 1 september 2021 @ 18:49:
@RicoK Geen PEBKAC maar PEBSWAS

Probleem Exists Between Steering Wheel And Seat. 😜😉
Het is ook wat met die Seat rijders inderdaad... :+

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
Ik heb sinds een jaar mijn eerste auto met Carplay (bedraad, niet wireless), een Renault Megane. Carplay gebruik ik i.c.m. een iPhone 7, up-to-date qua OS (14.7.1). Als het werkt vind ik het schitterend, maar ik ervaar best wel eens problemen:

- Met enige regelmaat start mijn Carplay wel, maar krijg ik bij het starten van Waze meteen de melding 'zet locatievoorzieningen aan op uw telefoon' op het Carplay scherm. Die staat dan gewoon aan, maar als ik hem uitzet en weer aan, dan werkt alles naar behoren.

- Ook met enige regelmaat start Carplay wel op, maar wil Waze geen GPS signaal pakken. Hij schakelt dan over naar een nutteloze turn by turn beschrijving van de route. Het enige dat hier dan helpt lijkt om mijn telfoon te pakken, waze te openen en die dan te killen. Als ik dat doe schakelt Carplay naar het overzichtsscherm, waar links dan weer Waze wordt geopend, die het vervolgens gewoon prima doet.

- Heel af en toe (gemiddeld 1x per twee weken, maar het lijkt wel te clusteren, soms ook wekenlang geen last van) krijg ik bij het aansluiten van mijn telefoon een melding (ongeveer): 'dit accessoire is niet geschikt' op mijn telefoon en dan wil Carplay niet starten. Ik heb wel eens een defecte kabel gehad die deze melding veroorzaakte, elke keer als ik thuis mijn telefoon wilde opladen, maar als ik een andere kabel gebruik dan gebeurt dit ook, als ik dezelfde kabel alleen voor laden gebruik, dan gebeurt dit nooit. Het resetten van het RLink systeem verhelpt het probleem wel, maar is natuurlijk superirrtant

Gisteren was ik voor een onderhoudsbeurt bij de garage en heb deze problemen kort voorgelegd en gevraagd of het systeem wellicht kon worden geüpdatet. Mij werd aangegeven dat eigenlijk in alle gevallen waarin ze dit soort dingen zien, het aan een verouderde telefoon lag (voordat hij wist welke iPhone ik had). Klopt dit? Ik wil binnenkort weer op zoek naar een nieuwe telefoon en aangezien mijn vrouw met Android auto (in dezelfde auto) geen enkel probleem ervaart, ga ik nu twijfelen of ik dan niet ook maar op Android moet overstappen. Wil ik het risico lopen dat een nieuwere iPhone dezelfde problemen geeft? Is het plausibel dat het probleem in mijn telefoon zit en niet in het RLink systeem?

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:26
Scrtz schreef op donderdag 26 augustus 2021 @ 17:12:
Hoe ervaren jullie apple maps vs google maps? Ik mis vooral de satelliet view bij apple waardoor ik nu naar lange tijd apple maps toch eens google maps ga proberen. Afentoe toch beter qua zicht met satelliet en vind het ook stuk sjieker ogen.

Ik heb de nieuwste A3 en ik heb dit heel even aan het begin gehad. Het bleek dat de telefoon de 4G-verbinding van de auto gebruikte via Wi-Fi en dat is enorm traag zonder datapakket. Weet echter niet meer precies hoe ik het opgelost heb, werkt nu wel perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Jorizzz schreef op donderdag 2 september 2021 @ 13:51:
Ik heb sinds een jaar mijn eerste auto met Carplay (bedraad, niet wireless), een Renault Megane. Carplay gebruik ik i.c.m. een iPhone 7, up-to-date qua OS (14.7.1). Als het werkt vind ik het schitterend, maar ik ervaar best wel eens problemen:

- Met enige regelmaat start mijn Carplay wel, maar krijg ik bij het starten van Waze meteen de melding 'zet locatievoorzieningen aan op uw telefoon' op het Carplay scherm. Die staat dan gewoon aan, maar als ik hem uitzet en weer aan, dan werkt alles naar behoren.

- Ook met enige regelmaat start Carplay wel op, maar wil Waze geen GPS signaal pakken. Hij schakelt dan over naar een nutteloze turn by turn beschrijving van de route. Het enige dat hier dan helpt lijkt om mijn telfoon te pakken, waze te openen en die dan te killen. Als ik dat doe schakelt Carplay naar het overzichtsscherm, waar links dan weer Waze wordt geopend, die het vervolgens gewoon prima doet.

- Heel af en toe (gemiddeld 1x per twee weken, maar het lijkt wel te clusteren, soms ook wekenlang geen last van) krijg ik bij het aansluiten van mijn telefoon een melding (ongeveer): 'dit accessoire is niet geschikt' op mijn telefoon en dan wil Carplay niet starten. Ik heb wel eens een defecte kabel gehad die deze melding veroorzaakte, elke keer als ik thuis mijn telefoon wilde opladen, maar als ik een andere kabel gebruik dan gebeurt dit ook, als ik dezelfde kabel alleen voor laden gebruik, dan gebeurt dit nooit. Het resetten van het RLink systeem verhelpt het probleem wel, maar is natuurlijk superirrtant

Gisteren was ik voor een onderhoudsbeurt bij de garage en heb deze problemen kort voorgelegd en gevraagd of het systeem wellicht kon worden geüpdatet. Mij werd aangegeven dat eigenlijk in alle gevallen waarin ze dit soort dingen zien, het aan een verouderde telefoon lag (voordat hij wist welke iPhone ik had). Klopt dit? Ik wil binnenkort weer op zoek naar een nieuwe telefoon en aangezien mijn vrouw met Android auto (in dezelfde auto) geen enkel probleem ervaart, ga ik nu twijfelen of ik dan niet ook maar op Android moet overstappen. Wil ik het risico lopen dat een nieuwere iPhone dezelfde problemen geeft? Is het plausibel dat het probleem in mijn telefoon zit en niet in het RLink systeem?
toon volledige bericht
Ik denk dat het bij carplay problemen inderdaad toch vaak ligt aan de combinatie van iPhone en type auto (software). Met mijn iPhone 7 had ik i.c.m. een Ford regelmatig verbindingsproblemen (de iPhone werd niet gezien), bij mijn iPhone 12 heb ik bij dezelfde auto dit probleem nooit.

Maar goed, mijn ervaring kan ook eenvoudig toeval zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Connectie problemen zouden ook aan de gebruikte kabel kunnen liggen. Met de originele laadkabel of een MFI-kabel kunnen al veel problemen worden ondervangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:46
RicoK schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:24:
Connectie problemen zouden ook aan de gebruikte kabel kunnen liggen. Met de originele laadkabel of een MFI-kabel kunnen al veel problemen worden ondervangen.
Ik gebruik alleen maar MFI gecertificeerde kabels van Anker. Veel robuuster krijg je ze niet volgens mij...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
Eindelijk!! Volledige integratie van CarPlay in het instrument dashboard/heads up. Heel cool:
https://www.macrumors.com...rplay-instrument-cluster/

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
The all-new BMW i4. All you need to know.

[ Voor 17% gewijzigd door ChrisM op 03-09-2021 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja wel gaaf idd. Deze staat heel hoog op de lijst om mijn huidige auto te vervangen over een paar jaartjes dus laat maar komen.

BMW is sowieso wel lekker bezig met al die Apple integratie. Hadden zo bijvoorbeeld ook als een van de eerste key.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macwtr
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik merk bij gebruik van Apple Maps dat de zin die ze (Stem 2, vrouwelijk) uitspreekt bij naderende afslagen vaak klinkt alsof ze twee zinnen door elkaar heen probeert te spreken. Ze herhaalt dan het woord "afslag" met eerst een iets andere uitspraak, het klinkt dan alsof ze zegt "Neem over 500 meter 'afslaak' afslag 38", bijvoorbeeld.

Nu ik dit zo schrijf ga ik binnenkort eens testen met de default stem (Stem 1, mannelijk) of die Belgische, maar ik vroeg me af of er anderen zijn die dit herkennen (iOS 14.7.1)? Kon er in dit topic niets over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1269758

Oh nee geen last van eerder dat ze zegt afslaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
macwtr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:33:
Ik merk bij gebruik van Apple Maps dat de zin die ze (Stem 2, vrouwelijk) uitspreekt bij naderende afslagen vaak klinkt alsof ze twee zinnen door elkaar heen probeert te spreken. Ze herhaalt dan het woord "afslag" met eerst een iets andere uitspraak, het klinkt dan alsof ze zegt "Neem over 500 meter 'afslaak' afslag 38", bijvoorbeeld.

Nu ik dit zo schrijf ga ik binnenkort eens testen met de default stem (Stem 1, mannelijk) of die Belgische, maar ik vroeg me af of er anderen zijn die dit herkennen (iOS 14.7.1)? Kon er in dit topic niets over vinden.
Ik kan je echt die Belgische (dames stem) aanraden. Klinkt zoveel natuurlijker. (Zeker voor mensen uit Zuid Nederland. ;) :)B )

• Kruimschaag
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 15-06 17:06
macwtr schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 18:33:

Dit “probleem” ervaar ik ook. Best irritant als je er op gaat letten.

Midweekje Zeeland gedaan en aldaar AK en GM getest en moet zeggen dat ik AK opgeruimder en duidelijker vind dan GM.

• RicoK
Dit probleem ervaar ik ook met de mannelijke Siri stem. Het gaat probleemloos, behalve bij afslagen van meer dan 2 rijbanen of met het vervolgen van meer dan twee rijbanen. Dan komt er geluid uit alsof de stem een glaasje te veel op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Iemand een idee?

Als ik voorheen een route plande in CarPlay via Kaarten kreeg ik twee buttons: een voor begeleiding en een voor zonde.

Ik krijg nu alleen maar mét begeleiding en dat is vrij irritant als je de route wel weet. Als ik dan naar Spotify ga, krijg ik steeds pop-ups.

Één keer kreeg ik de optie nog met iOS 15, maar het werkte niet. Normaal klikte ik gewoon op dat grote blok met route, maar die reageert niet meer. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:58
Ik heb ook altijd de turn-by-turn notificatie vanuit Maps als ik in een andere app zit.
Zou fijn zijn als je dit kon uitschakelen aangezien ik die notificaties ook in m’n digitale display achter het stuur krijg.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@THE_BASE Ja, zo herkenbaar en tegelijkertijd ook zo irritant! Ik heb er ook (nog) niets aan kunnen doen :(

Edit: volgens mij heb ik de meldingen gevonden die dwars door Spotify heen gaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pUqcjnfOsR95Orw5_gty1zp0bFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YEqFrj2JkgHr259geOJkXAnC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 68% gewijzigd door RicoK op 21-09-2021 19:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17:15
Donstil schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:53:
[...]

Ja dat kan je uitzetten in de watch app.

[Afbeelding]
Soms kan het zo simpel zijn 8)
Ik had hetzelfde "probleem" maar als het zich voordeed zat ik in de auto en dacht dan, hier moet ik eens naar kijken.
Maar eenmaal uit de auto was ik dit weer vergeten.....totdat ik de volgende dag weer in de auto zat en het zich weer herhaalde..... 8)7

Nu dit topic lezende deze tip tegengekomen en het gelijk uitgeschakeld _/-\o_

Eric, Signing off !!

• Scrtz
Rivanov schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:37:
Ik heb ook altijd de turn-by-turn notificatie vanuit Maps als ik in een andere app zit.
Zou fijn zijn als je dit kon uitschakelen aangezien ik die notificaties ook in m’n digitale display achter het stuur krijg.
Welke SW versie heb jij in je Seat eigenlijk Rivanov? Mijn 8 GTE heeft 1666 en hij geeft wel meldingen van muziek/toont de muziek die ik luister via Carplay (Apple Music) maar navigatie via kaarten of maps geeft hij niks van door.

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

RicoK schreef op donderdag 2 september 2021 @ 16:24:
Originele kabel hier maar die weigerde CarPlay te starten.
Telefoon laadt netjes op maar CarPlay deed nada 8)7

Pas nadat de auto opnieuw gestart was werkte het weer.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Scrtz schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:34:
[...]

Welke SW versie heb jij in je Seat eigenlijk Rivanov? Mijn 8 GTE heeft 1666 en hij geeft wel meldingen van muziek/toont de muziek die ik luister via Carplay (Apple Music) maar navigatie via kaarten of maps geeft hij niks van door.
1790.
Het ziet er dan zo uit (niet mijn eigen foto overigens).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RJjNSJRsfcYLssaLDwCLKmRgj64=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/aaZVa16hULpyNAH3IEzZAY3X.jpg?f=user_large

[ Voor 28% gewijzigd door Rivanov op 22-09-2021 09:07 ]

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

Heb mijn telefoon geupdate naar iOS15 en nu krijg ik bij een (wireless) Carplay connectie 2 meldingen op mijn scherm, 1 voor het starten van Carplay en 1 voor het starten van de automatisering. Voorheen was dit nog 1 melding en die vond ik eigenlijk al teveel. Helaas kan ik nergens vinden hoe ik die meldingen uitzet. Zodra ik een connectie heb, start de automatisering Mixcloud en Flitsmeister.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

• Eric H
Volgens mij kun je dit in automatisering uitzetten.

Als je de automatisering opent, en de actie opent, heb je de optie "ask before running"
Misschien staat deze aan bij jou.

Eric, Signing off !!

• thunder8

thunder8

Eric H schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:19:
Volgens mij kun je dit in automatisering uitzetten.

Als je de automatisering opent, en de actie opent, heb je de optie "ask before running"
Misschien staat deze aan bij jou.
Heeft niet met vragen voor uitvoeren te maken, die staat uit. Het is puur de melding dat het uitgevoerd wordt/is. De dubbele melding is sinds iOS15, daarvoor kreeg ik alleen de melding dat Carplay uitgevoerd werd.

• LeenVan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-02-2024
Klopt
In heb dit ook
1 melding van de automatering en 1 melding van Automation (oid)
Heel vervelend

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
*snip* spam

[ Voor 95% gewijzigd door Daedalus op 22-09-2021 16:29 ]

• pixels66
loccie8910 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:16:
[Afbeelding]

Next level 🙌, Netflix in elke Apple CarPlay auto
Geen idee dat dit kon, hoe doe je dat dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

thunder8 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:21:
[...]

Heeft niet met vragen voor uitvoeren te maken, die staat uit. Het is puur de melding dat het uitgevoerd wordt/is. De dubbele melding is sinds iOS15, daarvoor kreeg ik alleen de melding dat Carplay uitgevoerd werd.
Instellingen -> Schermtijd -> Bekijk alle activiteit -> Helemaal onderin bij meldingen zou ‘Opdrachten’ moeten staan. Deze kan ik zelf enkel selecteren na te wisselen tussen week en dagweergave. Vervolgens kun je daarin de meldingen uitschakelen. Iets wat je kennelijk opnieuw moet doen na het opnieuw starten van je telefoon.

Zie ook https://forums.macrumors....ions-ios-15-beta.2306306/

And I'm the only one and I walk alone.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

pixels66 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:56:
[...]

Zo te zien gewoon de Netflix app openen?

Edit: Oh wacht, deze user heeft precies dezelfde foto ook in het AA topic gepost: loccie8910 in "[Android Auto in Nederland] Ervaringen & Discussie"

[ Voor 25% gewijzigd door Oon op 22-09-2021 15:11 ]

• thunder8

thunder8

PromoX schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:06:
[...]

Instellingen -> Schermtijd -> Bekijk alle activiteit -> Helemaal onderin bij meldingen zou ‘Opdrachten’ moeten staan. Deze kan ik zelf enkel selecteren na te wisselen tussen week en dagweergave. Vervolgens kun je daarin de meldingen uitschakelen. Iets wat je kennelijk opnieuw moet doen na het opnieuw starten van je telefoon.

Zie ook https://forums.macrumors....ions-ios-15-beta.2306306/
Zou kunnen dat het kortstondig helpt, maar dan moet ik eerste persé screentime activeren, dan wachten tot het heeft plaatsgevonden en dan deactiveren. Alsnog bedankt voor de tip, maar dit is geen oplossing voor mij.

• RicoK
pixels66 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 14:56:
Het kan ook niet due to safety reasons! Het is alleen mogelijk om via CarPlay video te kunnen kijken na een jailbreak van je iPhone.

• loccie8910
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-09-2021
*snip* spam

[ Voor 88% gewijzigd door Daedalus op 23-09-2021 11:06 ]

• MartijnMartijn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 10:48
thunder8 schreef op woensdag 22 september 2021 @ 09:14:
Heb mijn telefoon geupdate naar iOS15 en nu krijg ik bij een (wireless) Carplay connectie 2 meldingen op mijn scherm, 1 voor het starten van Carplay en 1 voor het starten van de automatisering. Voorheen was dit nog 1 melding en die vond ik eigenlijk al teveel. Helaas kan ik nergens vinden hoe ik die meldingen uitzet. Zodra ik een connectie heb, start de automatisering Mixcloud en Flitsmeister.
Hier heb ik ook last van, dacht dat het een beta-ding zou zijn. Je kunt middels een omweg de meldingen wel uitzetten (zie link). Maar na een week zullen ze weer verschijnen. Super irritant!

Gebruik je een dongle voor draadloze carplay? Zo ja, welke en bevalt hij?
Wil binnenkort ook overstappen naar draadloze carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

MartijnMartijn schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:13:
[...]

Hier heb ik ook last van, dacht dat het een beta-ding zou zijn. Je kunt middels een omweg de meldingen wel uitzetten (zie link). Maar na een week zullen ze weer verschijnen. Super irritant!

Gebruik je een dongle voor draadloze carplay? Zo ja, welke en bevalt hij?
Wil binnenkort ook overstappen naar draadloze carplay.
Die methode was al genoemd en is geen optie voor mij, omdat screentime bij mij uitgeschakeld is. En als het niet permanent werkt, dan heeft het ook niet zo heel veel nut. ;) Maar toch bedankt. :)

Ik gebruik sinds een kleine 2 maanden een CarlinkIT 2.0 in mijn CLA 45 AMG. Het bevalt goed, af en toe nog wel een glitch dat of het geluid niet werkt (kan ook aan de app liggen) of dat hij vastloopt. Dan is het snel even de dongle uit de usb trekken en weer aansluiten. Maar in 9 van de 10 ritten heb ik nergens last van. En nu gebruik ik Carplay tijdens elke rit, ipv alleen op langere ritten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
Sinds ik iOS afgelopen dinsdag naar 15 heb geupdate ervaar ik problemen met de App TuneIn (Radio) met CarPlay. Ik kan in CarPlay niet meer een radiostation selecteren uit de lijsten, want deze zijn leeg. Ik kan alleen een radiostation luisteren als ik dit eerst op mijn iPhone heb aangezet.

Ik heb hier melding van gemaakt bij TuneIn en zij hebben dit bevestigd. Ze zijn er mee bekend en mee bezig.

Nadat ik dit postte in het CarPlay Gebruikersgroepje op Facebook, blijkt dat meerdere radio apps hetzelfde euvel hebben na de update naar iOS15.

Juke doet het bij mij wel in met CarPlay en ook Triode zou het moeten doen. Laatst genoemde heb ik eens gedownload om daarmee eens te gaan experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Welke radioapp gebruiken jullie? Tunein radio geeft geen verbinding via CarPlay en werkt daar dus niet.

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
@Alekz87 Zie mijn post voor jouw post van een half uurtje geleden.......

[ Voor 22% gewijzigd door RicoK op 24-09-2021 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Anders tijdelijk RadioNED+ gebruiken. Die doet het hier gelukkig wel onder iOS 15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Alekz87 schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:51:
Welke radioapp gebruiken jullie? Tunein radio geeft geen verbinding via CarPlay en werkt daar dus niet.
Nederland.fm kun je ook proberen.

www.google.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Alekz87
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
RicoK schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:01:
@Alekz87 Zie mijn post voor jouw post van een half uurtje geleden.......
Wauw. Goeiemorgen. Ik was nog niet wakker

iPhone 3G, Samsung Galaxy S2, HTC One M7, HTC One M8, Samsung Note 4, Samsung Galaxy S7 Edge, Oneplus 3T, iPhone X, Apple Watch Series 2, Apple Watch Series 6, iPhone 12 Pro, iPhone 14 Pro, iPhone 16 Pro, Apple Watch Series 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17-06 20:09
RicoK schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:15:
Sinds ik iOS afgelopen dinsdag naar 15 heb geupdate ervaar ik problemen met de App TuneIn (Radio) met CarPlay. Ik kan in CarPlay niet meer een radiostation selecteren uit de lijsten, want deze zijn leeg. Ik kan alleen een radiostation luisteren als ik dit eerst op mijn iPhone heb aangezet.

Ik heb hier melding van gemaakt bij TuneIn en zij hebben dit bevestigd. Ze zijn er mee bekend en mee bezig.

Nadat ik dit postte in het CarPlay Gebruikersgroepje op Facebook, blijkt dat meerdere radio apps hetzelfde euvel hebben na de update naar iOS15.

Juke doet het bij mij wel in met CarPlay en ook Triode zou het moeten doen. Laatst genoemde heb ik eens gedownload om daarmee eens te gaan experimenteren.
Misschien een stomme vraag, maar waarom gebruik je een app om in de auto naar radio te luisteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Om normale radio te kunnen horen terwijl je CarPlay gebruikt voor de kaarten bijvoorbeeld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• meesje
TheKerremenke schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:05:
Om normale radio te kunnen horen terwijl je CarPlay gebruikt voor de kaarten bijvoorbeeld?
Dat kan toch al? Bij mij is CarPlay altijd actief (met Google Maps) en gelijktijdig luister ik naar DAB+.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11

Trackerfire

BTC HODLER

Jan Driebeen schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:26:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom gebruik je een app om in de auto naar radio te luisteren?
Geen wegvallend signaal in tunnels etc. of slecht DAB gebied.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Nee hoor, geen stomme vraag. Als mijn autoradio, ik heb zo'n RCD330 in mijn VW die op de Aziatische markt is gericht, gewoon RDS had gehad en ik dus niet meer handmatig de zenderafstemming had hoeven doen terwijl ik onderweg ben, had ik wellicht gewoon naar (analoge) autoradio geluisterd.

Maar, omdat ik daarom online radio ben gaan luisteren, ik heb wel mijn databundel om die reden verhoogd ;) , en de geluidskwaliteit van online radio hoog en zuiver is en de keuze uit online radiostations reuze is, wil ik niet meer terug naar FM!
Trackerfire schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:17:
Geen wegvallend signaal in tunnels etc. of slecht DAB gebied.
Ik heb geen DAB radio, maar FM valt toch niet weg in (de) tunnels in ons land?

[ Voor 14% gewijzigd door RicoK op 24-09-2021 13:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:11

Trackerfire

BTC HODLER

RicoK schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:23:
[...]

Nee hoor, geen stomme vraag. Als mijn autoradio, ik heb zo'n RCD330 in mijn VW die op de Aziatische markt is gericht, gewoon RDS had gehad en ik dus niet meer handmatig de zenderafstemming had hoeven doen terwijl onderweg ben, had ik wellicht gewoon naar (analoge) autoradio geluisterd.

Maar, omdat ik daarom online radio ben gaan luisteren, ik heb wel mijn databundel om die reden verhoogd ;) , en de geluidskwaliteit van online radio hoog en zuiver is en de keuze uit online radiostations reuze is, wil ik niiet meer terug naar FM!

[...]

Ik heb geen DAB radio, maar FM valt toch niet weg in (de) tunnels in ons land?
toon volledige bericht
Bijna niet meer, maar bij ons bijvoorbeeld in de Noordtunnel bij Alblasserdam wel. Het zijn maar kleine dingen, maar de kwaliteit die via RadioNED(+) binnenkomt en mogelijk ook bij andere apps is ook nog eens vele malen hoger dan via DAB/FM. Waarschijnlijk niet of nauwelijks te horen op slechte geluidssystemen. Op mijn JBL set een verschil van dag en nacht. Zoals je ook al min of meer aangeeft in je opmerking :)

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
meesje schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:14:
[...]

Dat kan toch al? Bij mij is CarPlay altijd actief (met Google Maps) en gelijktijdig luister ik naar DAB+.
Niet elke auto radio ondersteunt dit. Tenminste die van mij niet..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:47
[...]

Omdat Pinguin Radio niet op DAB/FM zit :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
TheKerremenke schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 13:50:
[...]

Niet elke auto radio ondersteunt dit. Tenminste die van mij niet..
Ah, dat wist ik niet. Ik heb nog maar ervaring met twee auto’s met CarPlay (vroeger Opel Insignia en nu Audi A4) en bij beide werkte de radio als ik CarPlay actief heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@TheKerremenke @meesje Mijn (eerste) autoradio met CarPlay ondersteunt dit ook. Ik kan naar de FM-radio luisteren terwijl ik aan het navigeren ben (als ik dit zou willen, want online radio....), maar ik kan niet via bluetooth media afspelen op mijn autoradio van mijn iPhone, zodra deze bedraad is verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 10:45
NIEUW !!
Kan erg handig zijn voor iedereen met een oudere auto waar carplay niet in zit [Engelse site] :
https://9to5mac.com/2021/...ted-installation-process/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
meesje schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:44:
[...]

Ah, dat wist ik niet. Ik heb nog maar ervaring met twee auto’s met CarPlay (vroeger Opel Insignia en nu Audi A4) en bij beide werkte de radio als ik CarPlay actief heb.
In de Mazda CX-30 ook geen probleem. Als ik door m’n Podcasts heen ben luister ik DAB+, maar CarPlay staat altijd aan. (Iets met Flitsmeister)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
xoniq schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:07:
[...]

In de Mazda CX-30 ook geen probleem. Als ik door m’n Podcasts heen ben luister ik DAB+, maar CarPlay staat altijd aan. (Iets met Flitsmeister)
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor auto en/of audio systeem @TheKerremenke heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
meesje schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:13:
[...]

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat voor auto en/of audio systeem @TheKerremenke heeft.
Niet meer dan terecht vraag. Gezien dat de meeste anderen wel de autoradio en CarPlay tegelijkertijd kunnen gebruiken.

Hier gebruik ik een aftermarket android audio radio Dasaita 10 inch autoradio. Waarbij ik vermoed dat daar ook het probleem in zit tov de af fabriek inbouw radio’s. Hopelijk heeft de volgende auto het wel standaard ingebouwd.

Deze dus. Was even zoeken naar het oude bericht.
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/64133652

[ Voor 23% gewijzigd door TheKerremenke op 26-09-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Ik kan ook gewoon alles gebruiken i.c.m. CarPlay.
Nieuwe Seat Leon.

[ Voor 16% gewijzigd door Rivanov op 26-09-2021 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-06 22:25

The Inquisitor

Greetings weaklings

TheKerremenke schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:03:
[...]

Hier gebruik ik een aftermarket android audio radio Dasaita 10 inch autoradio. Waarbij ik vermoed dat daar ook het probleem in zit tov de af fabriek inbouw radio’s. Hopelijk heeft de volgende auto het wel standaard ingebouwd.
Dat komt vermoedelijk vooral door het stukje 'android' auto radio (en niet het stukje 'aftermarket' :p), waardoor carplay sowieso niet native is. Ik heb zelf een aftermarket Sony Carplay unit en daarmee werkt het ook uitstekend.

[ Voor 5% gewijzigd door The Inquisitor op 27-09-2021 07:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
Rivanov schreef op zondag 26 september 2021 @ 21:19:
Ik kan ook gewoon alles gebruiken i.c.m. CarPlay.
Nieuwe Seat Leon.
Hier ook, nieuwe Golf 8. Wat ik wel ooit heb is nadat ik opgehangen heb met bellen dat de radio niet altijd automatisch verder gaat spelen via DAB, heb je dat ook wel eens?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Scrtz schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:18:
[...]

Hier ook, nieuwe Golf 8. Wat ik wel ooit heb is nadat ik opgehangen heb met bellen dat de radio niet altijd automatisch verder gaat spelen via DAB, heb je dat ook wel eens?
Eerlijk gezegd luister ik nauwelijks radio in de auto. :+
Enkel podcasts of muziek via Apple Music.

Daarnaast bel ik ook nooit via m'n CarPlay iPhone. Ik heb namelijk een iPhone 7 permanent in de auto liggen voor CarPlay. En m'n 13 Pro is via Bluetooth verbonden waarmee ik bel. :)

[ Voor 18% gewijzigd door Rivanov op 27-09-2021 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
xoniq schreef op zondag 26 september 2021 @ 19:07:
[...]

Ah, een mede CX-30 rijder 8)
Heb inderdaad dezelfde ervaring, via automation flitsmeister laten starten bij verbinden met Carplay.
Daarnaast gewoon radio luisteren.

PS:Heb nu via de vrienden in China een apparaat besteld om er draadloze carplay van te maken in de CX-30.
Verwacht ik deze week binnen.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Eric H schreef op maandag 27 september 2021 @ 14:26:
[...]

Ah, een mede CX-30 rijder 8)
Heb inderdaad dezelfde ervaring, via automation flitsmeister laten starten bij verbinden met Carplay.
Daarnaast gewoon radio luisteren.

PS:Heb nu via de vrienden in China een apparaat besteld om er draadloze carplay van te maken in de CX-30.
Verwacht ik deze week binnen.
Daar ga ik ook nog naar kijken (zoveelste kabel die stuk gaat door het elke dag meermaals vast en los pluggen enz). Maar vind t vrij prijzig voor iets 'proberen' :+

Blijft irritant dat ik nog geen navigatie in de HUD kan tonen via bijv. Apple Maps. Terwijl de auto en de telefoon dondersgoed weten dat er genavigeerd wordt via de een of de ander. (Kan namelijk on-board navigatie via HUD niet tegelijk aan hebben met Apple Maps via het scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Heb zelf een MagSafe houder in de auto.
Straks als dan de draadloze CarPlay module in gebruik genomen is kan ik laden via die MagSafe houder.
Dan geen gedoe meer met kabeltjes vast en losmaken, want de kabel naar de MagSafe houder hoef ik natuurlijk niet iedere los te halen of vast te maken.

Ik zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen met de Wireless CarPlay module.
Kostte ca. €70,- maar vond dat geen onoverkomelijk bedrag voor het eventuele gemak dat ik er voor terug krijg 8)

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Eric H schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 10:16:
Heb zelf een MagSafe houder in de auto.
Straks als dan de draadloze CarPlay module in gebruik genomen is kan ik laden via die MagSafe houder.
Dan geen gedoe meer met kabeltjes vast en losmaken, want de kabel naar de MagSafe houder hoef ik natuurlijk niet iedere los te halen of vast te maken.

Ik zal je op de hoogte houden van mijn ervaringen met de Wireless CarPlay module.
Kostte ca. €70,- maar vond dat geen onoverkomelijk bedrag voor het eventuele gemak dat ik er voor terug krijg 8)
Zo gebruik ik de 12 pro ism MagSafe en draadloos CarPlay al weer bijna een jaar. Ideaal. Korte afstanden blijft ie gewoon in mijn broekzak. Langere afstanden plak ik hem op de MagSafe mount. En draadloos heeft binnen een halve minuut de verbinding automatisch klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:09

amphora

Websites & Fotografie

Ik lees nogal verschillende verhalen over draadloze CarPlay modules. Lange opstart tijden, instabiele verbindingen en anderen zijn weer enthousiast, welke gebruiken jullie? (liefst met webshop link)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Eric H
Ik heb onderstaande besteld, nog niet binnen trouwens, maar zal mijn ervaringen wel delen tegen die tijd.

Carlinkit

Eric, Signing off !!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Scrtz schreef op maandag 27 september 2021 @ 08:18:
[...]

Ik heb dit ook wel eens, alleen dan muziek via Spotify.
Volgens mij komt het alleen voor via Whatsapp bellen (moeten ze echt afschaffen..).

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Eric H schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 15:12:
Ik heb onderstaande besteld, nog niet binnen trouwens, maar zal mijn ervaringen wel delen tegen die tijd.

Carlinkit
Ben benieuwd, ik heb nog de 2.0 gekocht een paar maand geleden. Ben vooral benieuwd naar de opstarttijd en of je soms nog vastlopers hebt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:28
Hier ook een Carlinkit 2.0 (via Amazon) en eigenlijk geen klachten.
Opstarten is echt standaard een seconde of 30 (muziek begint voordat ik de straat uit ben).
Heel af en toe wel en glitch in de muziek, een kleine hapering maar niet echt heel erg vaak en ik vind het niet heel storend.

Heb nu wel 1 keer gehad dat de muziek een seconde of 4 echt begon te flippen en klonk alsof de snelheid verviervoudigd was, dat was wel een rare gewaarwording.

Opstart problemen heb ik nog niet gehad en ik gebruik eigenlijk alleen spotify voor de muziek.

Auto is een Volvo V60 2021

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Soepie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:54:
Hier ook een Carlinkit 2.0 (via Amazon) en eigenlijk geen klachten.
Opstarten is echt standaard een seconde of 30 (muziek begint voordat ik de straat uit ben).
Heel af en toe wel en glitch in de muziek, een kleine hapering maar niet echt heel erg vaak en ik vind het niet heel storend.

Heb nu wel 1 keer gehad dat de muziek een seconde of 4 echt begon te flippen en klonk alsof de snelheid verviervoudigd was, dat was wel een rare gewaarwording.

Opstart problemen heb ik nog niet gehad en ik gebruik eigenlijk alleen spotify voor de muziek.

Auto is een Volvo V60 2021
Amen, hier iemand met een Carlinkit 1.0 (oude versie) werkt ism met mijn Dasaita aftermarket Android auto radio prima. Af en toe een kleine hapering. Maar het draadloze aspect verwaarloosd dat. Ideaal om de iPhone op de MagSafe houder of in mijn broekzak te houden. Gaat lekker snel en werkt prima. Aanrader wat mij betreft. (Tenminste totdat Apple zelf ooit met zo’n dongel uitkomt.) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
TheKerremenke schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 22:59:
[...] (Tenminste totdat Apple zelf ooit met zo’n dongel uitkomt.) :)
Don't hold your breath waiting for it :)

Of auto fabrikanten updates gaan uitbrengen. Ik kan in de Volvo gewoon Wifi gebruiken, dus volgens mij moeten ze dat best kunnen fixen ;)

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Nu online
Soepie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

Of auto fabrikanten updates gaan uitbrengen. Ik kan in de Volvo gewoon Wifi gebruiken, dus volgens mij moeten ze dat best kunnen fixen ;)
Doe ik ook niet. Daarvoor heb juist ooit zo’n dongle gekocht. >:) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8

thunder8

Soepie schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 23:37:
[...]

Mocht Apple ooit de lightning aansluiting verwijderen en helemaal geen poort meer op de iPhone aanbieden, dan zie ik een dergelijke dongle van Apple zelf nog wel komen. Tot die tijd hebben ze er geen zin in denk ik, hoewel je nu steeds meer ziet dat mensen wel graag Wireless Carplay willen. Er is zeker een markt voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 10:45
werkt goed:https://9to5mac.com/2021/09/26/review-intellidash-pro-brings-carplay-to-any-car-without-a-complicated-installation-process/
In het Nederlands: https://www.neuf.tv/nl/in...c-nimporte-quelle-voiture

[ Voor 71% gewijzigd door dries_w op 02-10-2021 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepie
thunder8 schreef op zaterdag 2 oktober 2021 @ 06:50:
[...]

Mocht Apple ooit de lightning aansluiting verwijderen en helemaal geen poort meer op de iPhone aanbieden, dan zie ik een dergelijke dongle van Apple zelf nog wel komen. Tot die tijd hebben ze er geen zin in denk ik, hoewel je nu steeds meer ziet dat mensen wel graag Wireless Carplay willen. Er is zeker een markt voor.
Daar heb je zeker een punt. Als ze de poorten eraf laten zullen ze wel “moeten”

Gewoon spullen

Pagina: 1 ... 16 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.