[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste
Acties:
  • 164.646 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:53

DexterDee

I doubt, therefore I might be

Tomba schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:50:
Typisch VAG dingetje, heb ik in mijn eGolf ook. Oplossing is dan Head Unit herstarten door de aan/uit knop net zolang in te drukken tot het Logo weer in beeld komt.
Klopt, ik heb precies hetzelfde met mijn Škoda. Head Unit resetten en dan is het probleem weer een tijd weg. Zonder te resetten wil de telefoon op geen enkele manier meer verbinden als het probleem optreedt.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:39

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Rogar schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Ik heb dit in mijn Kia ook en dan is het op te lossen door even het kabeltje eruit en weer erin te doen.
Kabeltje los helpt helaas niet in een VAG :|
DexterDee schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Klopt, ik heb precies hetzelfde met mijn Škoda. Head Unit resetten en dan is het probleem weer een tijd weg. Zonder te resetten wil de telefoon op geen enkele manier meer verbinden als het probleem optreedt.
Dat dus ;)
VAG en software is gewoon nog altijd geen beste combi.

[ Voor 43% gewijzigd door Tomba op 15-07-2021 09:57 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Kassad schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:46:
[...]

Applemaps wel, Flitsmeister heb ik nog niet aangehad in het donker :)
Ooh perfect. Apple Maps als kaart en Flitsmeister op de achtergrond vind ik prima. Dan ga ik daar voor :)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:45

Trackerfire

BTC HODLER

Donstil schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:05:
[...]

Ooh perfect. Apple Maps als kaart en Flitsmeister op de achtergrond vind ik prima. Dan ga ik daar voor :)
Google maps is ook perfect donker, Flitsmeister switcht ook naar donker ;-)! Eigenlijk alles dus.

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Tomba schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:50:
[...]

[...]

Typisch VAG dingetje, heb ik in mijn eGolf ook. Oplossing is dan Head Unit herstarten door de aan/uit knop net zolang in te drukken tot het Logo weer in beeld komt.

Ik heb het idee dat de 'app' op de Headunit crasht of in ieder geval niet reageert op aansluiten.
Hier heb ik nog nooit problemen gehad dat CarPlay niet werkte.
Ik prop de kabel erin en het werkt altijd.

Die automations heb ik overigens ook niet ingesteld maar FM start altijd op 8)7

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:44
Trackerfire schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 10:26:
[...]

Google maps is ook perfect donker, Flitsmeister switcht ook naar donker ;-)! Eigenlijk alles dus.
Het hangt ervan af hoe de ontwikkelaar het in de app heeft verwerkt. Ik heb in de Carplay instellingen van de auto het thema op Donker gezet zodat de achtergrond wat minder fel is. Hierdoor start Waze altijd in donkere modus ongeacht het moment van de dag. Die krijg ik alleen op lichte modus als ik ook Carplay zelf op lichte modus zet.
Andere navigatie apps, Apple maps, Flitsmeister, Magic Earth, TomTom etc. lijken het gedrag van de telefoon over te nemen. Overdag gewoon in lichte modus en 's avonds automatisch naar donkere modus ongeacht het thema van Carplay zelf.

Tot nu toe bevalt de combi Apple Maps + Flitsmeister het beste. :)

[ Voor 4% gewijzigd door OneMoreThing op 15-07-2021 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Rogar schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:55:
[...]

Ik heb dit in mijn Kia ook en dan is het op te lossen door even het kabeltje eruit en weer erin te doen.
Same here in m’n Mazda 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Kan ik nog wat met dat widget scherm?
Ik heb nu groot een kaart, rechts boven twee adressen en rechts onder Audio.

Ik navigeer alleen niet zoveel met deze auto dus heb dat niet nodig (en vind het irritant dat die kaart steeds draait in mijn ooghoek), dus heb liever meer audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Donstil schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 17:39:
Kan ik nog wat met dat widget scherm?
Ik heb nu groot een kaart, rechts boven twee adressen en rechts onder Audio.

Ik navigeer alleen niet zoveel met deze auto dus heb dat niet nodig (en vind het irritant dat die kaart steeds draait in mijn ooghoek), dus heb liever meer audio.
Helaas. Links is altijd navigatie te zien, of de kaart waar je je bevindt. Je kunt wel op Huidige kiezen en dan natuurlijk gewoon het muziekscherm tonen.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
THE_BASE schreef op vrijdag 16 juli 2021 @ 19:42:
[...]

Helaas. Links is altijd navigatie te zien, of de kaart waar je je bevindt. Je kunt wel op Huidige kiezen en dan natuurlijk gewoon het muziekscherm tonen.
Aah shit daar was ik al bang voor. Dat tweede doe ik nu idd, ook prima verder maar vooral die “thuis/werk” tegel voelt zo overbodig.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 17-07-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
Voor degene die een automatisering heeft aangemaakt met bluetooth.... deze moet altijd in het scherm worden bevestigd, hoe krom ik dit ook vindt?!

https://support.apple.com...hortcuts/apd602971e63/ios

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Jeuvie schreef op maandag 19 juli 2021 @ 21:45:
Voor degene die een automatisering heeft aangemaakt met bluetooth.... deze moet altijd in het scherm worden bevestigd, hoe krom ik dit ook vindt?!

https://support.apple.com...hortcuts/apd602971e63/ios
Maar juist niet met CarPlay toch?
Dan kan het wel zonder bevestiging had ik begrepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeuvie
  • Registratie: Februari 2017
oossie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:26:
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe leaseauto en bewust gekozen voor een CarPlay integratie, dit bevalt in mijn andere auto zo goed (aftermarket radio van Alpine en is bekabeld aangesloten ) dat ik eigenlijk blind gekozen heb voor CarPlay Wireless integratie.

Fout dus. Auto is een mini en iPhone X ik n Wireless gaat die na verloop van tijd wisselend tussen 5-30min gigantisch traag worden.
Heb al diverse oplossingen van Apple geprobeerd geen enkel soulaas. Het blijft ruk.

Wireless overschakelen naar bekabeld gaat niet :/ usb poort laad dan alleen maar….

In eerste instantie tie dacht ik het ligt aan Waze, verwijderd geen verbetering
Afscheid genomen van TIDAL, geen verbetering
Apple Music, maakt niet uit blijft traag en niet reagerend.
Naam van de iPhone aangepast, geen verbetering.
Bluetooth uit, en daarna pas aanzetten als je al rijdt (niet echt veilig natuurlijk maar 10x beter dan de afleiding can weer een systeem crash)

CarPlay verliest de verbinding ook spontaan met de iPhone, en komt dan vanzelf na een tijdje weer op.
En de laatste tijd zelf apps als Maps en music die niet willen starten….
IOS zit op de laatste versie

mijn gehele beleving is tot onder nul gedaald. Tot ik in mijn andere auto stap en carplay bekabeld feilloos werkt.
Meer die ook deze beleving hebben met Wireless CarPlay?
toon volledige bericht
Carplay en draadloos opladen is geen succes. Niet alleen bij Mini maar ook bij Audi, BMW en Mercedes. Het toestel wordt te warm waardoor er problemen ontstaan. In mijn auto krijg ik de melding dat de telefoon te heet wordt en gaat uit. Met of zonder case het maakt geen verschil.

YouTube: Why Wireless Charging and CarPlay overheat your phone ! [CarVid19 Da...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 22:13
Ja klopt dat is nu ook mijn ervaring.
De iPhone gaat throlttlen als die draadloos opgeladen wordt. Of herstart of valt helemaal uit.

Nu ligt de iPhone aan het draadje op grond bij de passagier (ivm koeling can de airco) en doet die het beter.
Dat draadloos opladen (in een warme omgeving zoals een auto) is het totaal niet dus, de iPhone wordt bizar heet en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat dat erg slecht voor de accu is.

[ Voor 4% gewijzigd door oossie op 19-07-2021 22:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g1n0
  • Registratie: Maart 2016
  • Niet online
Recentelijk een oude telefoon voorzien van een jailbreak en carbridge geinstalleerd. Kan nu dus alle apps via caplay openen, ideaal voor het ontbijt-nieuws bijvoorbeeld of een verveelde passagier.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qifi18klEgg9gYfiJWmaZ68HhUc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/eZLUbn0JXbvCqL0zIZog8Wtt.jpg?f=user_large

Echter heb ik nog wel het probleem dat ik soms de telefoon nog moet unlocken voordat carplay wordt herkend. Ookal staat "allow carplay while locked" aan. Iemand een idee?
(De telefoon is niet mijn daily driver, dus ligt altijd in de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Mijn iPhone gaat bijna altijd navigeren (zonder geluid) naar huis of kantoor als ik CarPlay gebruik. Kan ik dat nog ergens uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 18:35
g1n0 schreef op maandag 19 juli 2021 @ 23:47:
Recentelijk een oude telefoon voorzien van een jailbreak en carbridge geinstalleerd. Kan nu dus alle apps via caplay openen, ideaal voor het ontbijt-nieuws bijvoorbeeld of een verveelde passagier.
[Afbeelding]

Echter heb ik nog wel het probleem dat ik soms de telefoon nog moet unlocken voordat carplay wordt herkend. Ookal staat "allow carplay while locked" aan. Iemand een idee?
(De telefoon is niet mijn daily driver, dus ligt altijd in de auto)
Dat is een ‘probleem’ dat bij velen al speelt vanaf iOS 14.3 (uit m’n hoofd). Bij mij is het nu opgelost doordat ik draadloos verbinding maak en het daarbij wel werkt. Met de kabel moest ik ook eerst unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09-06 07:52

The Inquisitor

Greetings weaklings

Donstil schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 08:15:
Mijn iPhone gaat bijna altijd navigeren (zonder geluid) naar huis of kantoor als ik CarPlay gebruik. Kan ik dat nog ergens uitzetten?
Heb je dat niet toevallig zelf ingesteld via shortcuts? Dat was maanden geleden een veelbesproken onderwerp hier, dus wellicht heb je dat toen ook gedaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
The Inquisitor schreef op donderdag 22 juli 2021 @ 10:27:
[...]
Heb je dat niet toevallig zelf ingesteld via shortcuts? Dat was maanden geleden een veelbesproken onderwerp hier, dus wellicht heb je dat toen ook gedaan :9
Ooh Nee dat heb ik niet gedaan.
Heb pas sinds deze week CarPlay in mijn eigen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik ben overigens niet alleen zie ik, in 2016 werd het al als irritant ervaren:
https://discussions.apple.com/thread/7713345
https://www.reddit.com/r/...ay_to_turn_off_automatic/

Edit: Stom en helemaal niet bewust gedaan maar de adressen in kwestie stonden als favoriet.
Ik heb ze daar nu verwijderd en Siri Suggesties voor Maps uitgezet. Ik ga weer proberen :P

[ Voor 30% gewijzigd door Donstil op 22-07-2021 11:30 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:59
Het is even wennen al die kleurrijke kaarten met iOS 15. Maar ik vind het niet verkeerd.

Daarnaast geeft maps nu ook op de kaart zelf aan welke afrit/ 1e/2e/3e afslag op de rotonde je moet hebben. Ook fijn dat die aangeeft dat er iets gebeurd was (vrachtwagen stond stil op de vluchtstrook met Rijkswaterstaat erbij)

Nu nog eens een update van de kaarten en duidelijke maximum snelheid weergave.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5dgDe_4NatVcstTGPeFd6hYD0Ck=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3xWNzbrH2XFYR9Jqn8hm2Yqb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s4VbamkoYL6BC4RR-pLgkt-aGhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K6KSythSDoMFQvgQWVJBP3KQ.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 31% gewijzigd door TheKerremenke op 29-07-2021 15:10 . Reden: Typos ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

TheKerremenke schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:09:
Het is even wennen al die kleurrijke kaarten met iOS 15. Maar ik vind het niet verkeerd.

Daarnaast geeft maps nu ook op de kaart zelf aan welke afrit/ 1e/2e/3e afslag op de rotonde je moet hebben. Ook fijn dat die aangeeft dat er iets gebeurd was (vrachtwagen stond stil op de vluchtstrook met Rijkswaterstaat erbij)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik weet dat er veel het niet fijn vinden volgens mij, maar waarom niet Flitsmeister gebruiken?

Heb je de (juiste) maximum snelheid, houdt het gemiddelde bij als je bij trajectcontroles rijdt, geeft meldingen van hulpdiensten die onderweg zijn.

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:47
Famous schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:23:
[...]

Ik weet dat er veel het niet fijn vinden volgens mij, maar waarom niet Flitsmeister gebruiken?

Heb je de (juiste) maximum snelheid, houdt het gemiddelde bij als je bij trajectcontroles rijdt, geeft meldingen van hulpdiensten die onderweg zijn.
Kent FM ook de variabele (100/120 of 100/130) Max. snelheden (afhankelijk van het tijdstip)? Dat zou voor mij een reden zijn om FM voor navigatie eens uit te proberen. Nu draait het alleen op de achtergrond voor eventuele meldingen.

[ Voor 14% gewijzigd door meesje op 29-07-2021 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Af en toe gebruik ik Flitsmeister. Maar dan puur voor de meldingen. Of zoals Meesje op de achtergrond.

Vind persoonlijk Apple Maps fijner werken. Navigatie van Flitsmeister vind ik minder fijn werken. Vorige week op vakantie nog geprobeerd, maar liep continu te “miepen” over geen internet verbinding terwijl die er wel was. Toen maar weer terug geschakeld naar Apple Maps.

Zo heeft ieder navigatie app wel iets..

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:45

Trackerfire

BTC HODLER

meesje schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:29:
[...]

Kent FM ook de variabele (100/120 of 100/130) Max. snelheden (afhankelijk van het tijdstip)? Dat zou voor mij een reden zijn om FM voor navigatie eens uit te proberen. Nu draait het alleen op de achtergrond voor eventuele meldingen.
Jep, past de max snelheden aan op basis van tijdstip en zelfs op basis van informatie uit de matrixborden boven de weg. Als die op 70 knipperen of 50 past hij deze (op de trajecten waarvan ze info krijgen, volgens mij nog niet alles, aan).

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Trackerfire schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Jep, past de max snelheden aan op basis van tijdstip en zelfs op basis van informatie uit de matrixborden boven de weg. Als die op 70 knipperen of 50 past hij deze (op de trajecten waarvan ze info krijgen, volgens mij nog niet alles, aan).
Dat klinkt goed! De eerstvolgende keer eens FM proberen. Zul je zien dat deze net weer iets niet kan/of minder goed dan een andere navi app. :) In ieder geval het proberen waard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-06 13:37
TheKerremenke schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:09:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Dat ziet er erg goed uit!!

Jouw scherm laat links bovenin een symbool van een auto zien. Wellicht een domme vraag, maar wat is dit?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RicoK schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:09:
[...]

Dat ziet er erg goed uit!!

Jouw scherm laat links bovenin een symbool van een auto zien. Wellicht een domme vraag, maar wat is dit?
Dan is de “Niet storen tijdens autorijden” actief. Of het Auto onderdeel van focus zoals dat in iOS 15 gaat werken.

[ Voor 10% gewijzigd door Donstil op 30-07-2021 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Trackerfire schreef op donderdag 29 juli 2021 @ 15:48:
[...]

Mijn eerste test met FM is negatief. Invoeren adres via voice levert alleen straat+stad op. Het huisnummer ontbreekt, terwijl ik deze wel inspreek. Wanneer ik de betreffende POI inspreek, wordt het huisnummer wel getoond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 09:12:
[...]

Dan is de “Niet storen tijdens autorijden” actief. Of het Auto onderdeel van focus zoals dat in iOS 15 gaat werken.
Klopt helemaal. Kun je instellen of deze met BT autoradio of CarPlay automatisch inschakelt. Scheelt nogal wat afleiding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
Thanks @Donstil en @TheKerremenke, ik wist dit niet. Ik gebruik dan ook de 'niet-storen-functie tijdens autorijden' niet.
Ik vind sowieso dat ik weinig gestoord word met CarPlay. Daarnaast is alles spraak gestuurd, waardoor ik mijn ogen op de weg kan houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Het plaatje verhuist overigens naar beneden:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bjZPA_up26h14QF800P5n8XJdRU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kkxDAoO9bn42ODqWeb3Ki4KL.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb de autorijden focus wel aanstaan ondanks dat de meldingen etc niet storend zijn binnen CarPlay maar voornamelijk zodat de versturende partij een melding krijgt dat ik aan het rijden ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RicoK
@Donstil Ok. Maar sowieso als ik niet reageer dan reageer ik niet. Of ik dan wel of niet in de auto zit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
RicoK schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 14:01:
@Donstil Ok. Maar sowieso als ik niet reageer dan reageer ik niet. Of ik dan wel of niet in de auto zit. ;)
Maar dat kan nog steeds natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Afgelopen avond kreeg ik via CarPlay de melding (vanaf de iPhone) dat ik een tas met een airtag thuis had laten liggen. Handig als je een specifiek item niet wilt vergeten. Helaas geen screenshot van gemaakt. Zal ik binnenkort doen.

Een van de reden waarom ik iOS 15 beta geïnstalleerd heb.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
TheKerremenke schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 22:57:
Afgelopen avond kreeg ik via CarPlay de melding (vanaf de iPhone) dat ik een tas met een airtag thuis had laten liggen. Handig als je een specifiek item niet wilt vergeten. Helaas geen screenshot van gemaakt. Zal ik binnenkort doen.

Een van de reden waarom ik iOS 15 beta geïnstalleerd heb.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2o9lw7TZgKF9v4dMEECHGLIb2u4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/A6R9ong2JK4Ja6AYmMXFTPVd.jpg?f=user_large

Dit is de melding die ik bedoelde. Je kunt per airtag ingeven of die bij een specifieke locatie een melding moet geven. Als je hem niet bij je hebt, verschijnt dit als melding op je iPhone Maar ook in CarPlay op het scherm! (y) Helaas zonder audio waarschuwing. (Zou nog mooier zijn geweest)

Scheelt dingen vergeten. :7

[ Voor 0% gewijzigd door TheKerremenke op 11-08-2021 08:51 . Reden: Smilies toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 13:36
TheKerremenke schreef op woensdag 11 augustus 2021 @ 08:46:
[...]

[Afbeelding]

Dit is de melding die ik bedoelde. Je kunt per airtag ingeven of die bij een specifieke locatie een melding moet geven. Als je hem niet bij je hebt, verschijnt dit als melding op je iPhone Maar ook in CarPlay op het scherm! (y) Helaas zonder audio waarschuwing. (Zou nog mooier zijn geweest)

Scheelt dingen vergeten. :7
Zou voor mij wat zijn, gister nog, ik kom na 30km rijden op kantoor, tas met MacBook vergeten thuis. Dus weer terug kloten, en weer naar kantoor. Anderhalf uur verkloot. Toch maar eens een AirTag aanschaffen puur voor in mijn tas.

Ik heb namelijk altijd CarPlay aan staan (Flitsmeister + Podcast) dus dat had mij kunnen redden voor ik m'n woonplaats uit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op vrijdag 30 juli 2021 @ 12:58:
Het plaatje verhuist overigens naar beneden:
[Afbeelding]

Ik heb de autorijden focus wel aanstaan ondanks dat de meldingen etc niet storend zijn binnen CarPlay maar voornamelijk zodat de versturende partij een melding krijgt dat ik aan het rijden ben.
Is die batterij puur bij draadloos CarPlay? In mijn CX-30 heb ik geen draadloos CarPlay, maar heb in het widescreen display van de auto gewoon ruimte zat voor een batterij icoon, en heb altijd al afvraagt waarom die er niet is. (Het is toch qua info prima om te weten hoever je telefoon accu is opgeladen tijdens het rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Over die audio waarschuwing gesproken. Kan je ergens instellen dat meldingen met geluid binnen komen?
Ik heb mijn devices altijd op stil en kijk niet continu naar het CarPlay scherm, ik “mis” ze dus regelmatig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
xoniq schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:02:
[...]

Is die batterij puur bij draadloos CarPlay? In mijn CX-30 heb ik geen draadloos CarPlay, maar heb in het widescreen display van de auto gewoon ruimte zat voor een batterij icoon, en heb altijd al afvraagt waarom die er niet is. (Het is toch qua info prima om te weten hoever je telefoon accu is opgeladen tijdens het rijden)
Ooh dat durf ik niet te zeggen, ik gebruik CarPlay meestal draadloos idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:03:
[...]

Ooh dat durf ik niet te zeggen, ik gebruik CarPlay meestal draadloos idd.
Ah dan toont ie daarom een batterij. Duidelijk. (Irritant dat ik met een auto van 2020 nog steeds geen draadloze CarPlay heb :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
xoniq schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:43:
[...]

Ah dan toont ie daarom een batterij. Duidelijk. (Irritant dat ik met een auto van 2020 nog steeds geen draadloze CarPlay heb :+)
Gaan ze dat nog updaten bij Mazda of je weet?
Want ik ken twee MX-30 eigenaren en die zouden dat wel graag willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

Misschien hier eens kijken, zitten meer eigenaren met Mazda’s.
https://forums.macrumors....-carplay.2193978/page-207

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Donstil schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:03:
Over die audio waarschuwing gesproken. Kan je ergens instellen dat meldingen met geluid binnen komen?
Ik heb mijn devices altijd op stil en kijk niet continu naar het CarPlay scherm, ik “mis” ze dus regelmatig.
Helaas niet voor zover ik weet…. Dat vind ik ook een gemis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder8
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-06 12:38

thunder8

Het gedonder begint weer.

[...]

Mijn 2018 CLA 45 AMG heeft het ook niet. Vorige week een Carlinkit 2.0 plus gekocht en nu kan ik hier wel gebruik van maken. Telefoon blijft in de zak, verbinden duurt wel even, iets van een halve minuut. Dat vind ik geen probleem en zal ook nog eens kijken of er een update is die het versnelt. Al met al gebruik ik Carplay nu constant in de auto, waar ik voorheen op korte ritten hier nooit gebruik van maakte.

PSN-ID: Thunder76nl | Twitch: LaBestiaNeraNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 10:14:
[...]

Helaas niet voor zover ik weet…. Dat vind ik ook een gemis.
Aah toch, ik kon ook al niets vinden.
Nou dan doen we het er maar mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 09:54:
[...]

Gaan ze dat nog updaten bij Mazda of je weet?
Want ik ken twee MX-30 eigenaren en die zouden dat wel graag willen.
Geen idee. Het zou zelfs softwarematig geüpdatet moeten kunnen als Mazda dat zou willen, de CX-30 is net als mijn vorige 2 gewoon uitgerust met Wifi ondersteuning, dus i.c.m. bluetooth voor de handshake, and de iPhone een wifi hotspot laten opzetten en de auto daarmee verbinden moet technisch gewoon kunnen.

(Zo werkt draadloos CarPlay namelijk, de auto communiceert met de telefoon dat CarPlay moet verbinden, de iPhone start het CarPlay systeem en streamed dit via wifi naar de auto)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
@xoniq Klopt helemaal. BT voor de initiatie daarna WiFi verbinding als continu verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Vandaag eens getest, maar als ik tegen Siri zeg ‘meld een incident’ krijg ik te horen of ik Tim wil bellen. En als ik zeg ‘meld een stilstaand voertuig’, kan Siri m’n auto niet uitschakelen.

:?

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:42

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Heb een Mazda3 en Carlinkit, werkt met nieuwere firmware stabiel (was in verleden nogal trial en error). Heerlijk dat draadloze carplay, nooit meer anders.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
TheKerremenke schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 16:53:
@xoniq Klopt helemaal. BT voor de initiatie daarna WiFi verbinding als continu verbinding.
Kan ik dat op mijn toestel nog ergens zien?
Want ik heb wel continu verbinding met BT maar WiFi is niet te zien, of werkt dat met WiFi direct ofz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

[...]

Bij mij staat de batterij altijd in beeld, of ik nou draadloos of bedraad gebruik maak van CarPlay. Met een iPhone 12 mini is het wel zo handig om te kunnen zien dat de batterij weer eens bijna leeg is :+
Ik heb een draadloos laadvak in het dashboard maar sluit meestal de CarPlay-kabel of een van de andere laadkabeltjes aan. Van draadloos laden en verbindingen via bluetooth en wifi tegelijkertijd wordt de telefoon erg warm.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Donstil schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:42:
[...]

Want ik heb wel continu verbinding met BT maar WiFi is niet te zien, of werkt dat met WiFi direct ofz?
Ik merk het als ik wifi heb uitgezet. Telefoon kan dan wel gewoon verbinden met de auto voor audio en telefonie via de 'ouderwetse' bluetoothverbinding, maar CarPlay gaat niet aan.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Canaria schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 22:47:
[...]

Ik merk het als ik wifi heb uitgezet. Telefoon kan dan wel gewoon verbinden met de auto voor audio en telefonie via de 'ouderwetse' bluetoothverbinding, maar CarPlay gaat niet aan.
Ooh dat kan ik wel even proberen ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
[...]

Werkt met een Ad-Hoc WiFi verbinding ja. Via Bluetooth wordt er een WiFi verbinding “afgesproken” tussen de telefoon en auto, volledig onzichtbaar en automagisch.

Net als AirDrop tussen de Mac en iPhone. Als je dan een file van 3gb verstuurt gaat het best rap, maar het lijkt in de eerste instantie of het via Bluetooth gaat, wat fysiek helemaal niet kan, maar ook daar wordt een directe WiFi verbinding tussen de 2 apparaten opgezet on-demand voor het versturen, en Bluetooth voor het onderhandelen.

Bluetooth kan die continu stream van CarPlay (visuele content + alle andere zaken onder water) helemaal niet aan. Bluetooth houdt op bij muziek, telefonie, en dus kleinere data overdracht en dus de bemiddeling.

[ Voor 12% gewijzigd door xoniq op 17-08-2021 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
xoniq schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:12:
[...]

Werkt met een Ad-Hoc WiFi verbinding ja. Via Bluetooth wordt er een WiFi verbinding “afgesproken” tussen de telefoon en auto, volledig onzichtbaar en automagisch.

Net als AirDrop tussen de Mac en iPhone. Als je dan een file van 3gb verstuurt gaat het best rap, maar het lijkt in de eerste instantie of het via Bluetooth gaat, wat fysiek helemaal niet kan, maar ook daar wordt een directe WiFi verbinding tussen de 2 apparaten opgezet on-demand voor het versturen, en Bluetooth voor het onderhandelen.

Bluetooth kan die continu stream van CarPlay (visuele content + alle andere zaken onder water) helemaal niet aan. Bluetooth houdt op bij muziek, telefonie, en dus kleinere data overdracht en dus de bemiddeling.
Aah ja van Airdrop wist ik wel dus had wel zoiets verwacht idd.

Heb nu een paar weken (draadloze) CarPlay maar bevalt prima. Ben niet echt weg geblazen nog maar dat komt voornamelijk omdat het native systeem in mijn auto ook erg goed is (stiekem misschien wel beter ook 🤫).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op dinsdag 17 augustus 2021 @ 23:20:
[...]

Aah ja van Airdrop wist ik wel dus had wel zoiets verwacht idd.

Heb nu een paar weken (draadloze) CarPlay maar bevalt prima. Ben niet echt weg geblazen nog maar dat komt voornamelijk omdat het native systeem in mijn auto ook erg goed is (stiekem misschien wel beter ook 🤫).
Het (nieuwe) Mazda systeem is voor mij ook voldoende, maar ik mis dan toch zaken als Flitsmeister, makkelijker door Apple Music en Podcasts bladeren (kan ook met de native audio applicatie van de auto, maar met de CarPlay UI is het toch eenvoudiger en overzichtelijker dan via gewoon Bluetooth.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheKerremenke
[...]

WiFi direct inderdaad. Maar hierboven is er genoeg over genoemd. (y) BT is inderdaad te beperkt kwa bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 00:36:
[...]

Het (nieuwe) Mazda systeem is voor mij ook voldoende, maar ik mis dan toch zaken als Flitsmeister, makkelijker door Apple Music en Podcasts bladeren (kan ook met de native audio applicatie van de auto, maar met de CarPlay UI is het toch eenvoudiger en overzichtelijker dan via gewoon Bluetooth.)
Ja flitsmeister is wel handig idd. Ik heb iDrive (6 dacht ik) in mijn auto, dat werkt wel echt heel goed moet ik zeggen ook op spraak enz. Als ik zie hoe dat nu samenwerkt met de auto etc voelt Carplay soms een tikkie achterhaald, wat het doet is allemaal wel fijn maar het zou nog integratie met de auto moeten krijgen.

Ooit is er wel eens gesproken over een second screen voor carplay dacht ik (achter het stuur bijvoorbeeld) maar geen idee of dat al in auto's geleverd wordt, de mijne heeft het in ieder geval niet en dat is best jammer. Want zo is er bijvoorbeeld geen navigatie in het HUD als ik navigeer via Carplay.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Ja flitsmeister is wel handig idd. Ik heb iDrive (6 dacht ik) in mijn auto, dat werkt wel echt heel goed moet ik zeggen ook op spraak enz. Als ik zie hoe dat nu samenwerkt met de auto etc voelt Carplay soms een tikkie achterhaald, wat het doet is allemaal wel fijn maar het zou nog integratie met de auto moeten krijgen.

Ooit is er wel eens gesproken over een second screen voor carplay dacht ik (achter het stuur bijvoorbeeld) maar geen idee of dat al in auto's geleverd wordt, de mijne heeft het in ieder geval niet en dat is best jammer. Want zo is er bijvoorbeeld geen navigatie in het HUD als ik navigeer via Carplay.
Het zou inderdaad ideaal zijn als je navigatie informatie vanuit CarPlay in je HUD zou kunnen zien. Dat is vrijwel het enige dat ik nog mis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:36
Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Het zou inderdaad ideaal zijn als je navigatie informatie vanuit CarPlay in je HUD zou kunnen zien. Dat is vrijwel het enige dat ik nog mis.
Het kan volgens mij wel, in principe is het iets wat in iOS zit, maar schijnbaar implementeren de auto- en appmakers het niet. Ik heb bv. in m'n digitale instrumentenpaneel wel wat simpele instructies als ik Apple Maps gebruik via CarPlay, maar via Google Maps of Waze is dat er weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Werken bij anderen die nieuwe commando's?

https://www.iculture.nl/n...ongeval-melden-nederland/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 09:21:
[...]

Dj-sannieboy schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 10:42:
[...]

Vandaag dus een ergernis momentje. Ik wou m’n Mazda navigatie in de HUD, zodat ik op het gewone display Flitsmeister kan gebruiken, en dan Apple Maps op het gewone display met navigatie aan voor efficiëntere internet based routes/omleidingen.

Maar omdat de telefoon gebruikt maakt van de navi antenne van de auto zodra je CarPlay gebruikt, en ik Apple Maps een route instel, gaat de Mazda navi stoppen. (Geen navi in de HUD meer) als ik dan de Mazda navi weer aan zet, stopt Apple Maps met de begeleiding. Pff. Zie niet in waarom dat niet tegelijk kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
xoniq schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:28:
[...]

[...]

Vandaag dus een ergernis momentje. Ik wou m’n Mazda navigatie in de HUD, zodat ik op het gewone display Flitsmeister kan gebruiken, en dan Apple Maps op het gewone display met navigatie aan voor efficiëntere internet based routes/omleidingen.

Maar omdat de telefoon gebruikt maakt van de navi antenne van de auto zodra je CarPlay gebruikt, en ik Apple Maps een route instel, gaat de Mazda navi stoppen. (Geen navi in de HUD meer) als ik dan de Mazda navi weer aan zet, stopt Apple Maps met de begeleiding. Pff. Zie niet in waarom dat niet tegelijk kan.
Ja goed voorbeeld idd, zo zijn we wel meer van die kleine dingetjes die eigenlijk ff glad gestreken moeten worden.

Zoals bijvoorbeeld het zelf indelen van die widgets. Of een andere navigatie in dat widget scherm, enz.

• xoniq
Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:59:
[...]

Ja goed voorbeeld idd, zo zijn we wel meer van die kleine dingetjes die eigenlijk ff glad gestreken moeten worden.

Zoals bijvoorbeeld het zelf indelen van die widgets. Of een andere navigatie in dat widget scherm, enz.
Dat laatste kan al, maar hangt van de apps zelf af. Bijvoorbeeld Flitsmeister heeft dat nog niet gedaan, maar Waze wel. Als je Waze gebruikt, wordt die in die widget gebruikt.

• Dj-sannieboy
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

xoniq schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Dat laatste kan al, maar hangt van de apps zelf af. Bijvoorbeeld Flitsmeister heeft dat nog niet gedaan, maar Waze wel. Als je Waze gebruikt, wordt die in die widget gebruikt.
Maar je kunt nog steeds niet configureren welke app je daar wil zien. Nu komt daar gewoon standaard de gebruikte app.

• Donstil
  • Niet online
xoniq schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 10:02:
[...]

Ooh dat scheelt iets, ik gebruik alleen geen Waze :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Donstil schreef op woensdag 18 augustus 2021 @ 18:59:
[...]

Google Maps wordt ook in de widget getoond.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

• meesje

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 12:31:
[...]

Google Maps wordt ook in de widget getoond.
Ik gebruik alleen geen (of in ieder geval zo min mogelijk) Google diensten en daarmee valt Google Maps dan ook af.Ik doelde met Zelf indelen eigenlijk meet op "Muziek groot, navi klein", etc maar wel goed dat het dus wel kan :)

De auto waar ik Carplay in gebruik hoef ik echter vrijwel nooit mee te navigeren, dus dat dit altijd 50% van het widget scherm inneemt voelt dan wat overbodig.

• meesje
Zelf gebruik ik Dashboard vrijwel niet. Heel af en toe om het even te testen, maar het voegt voor mij weinig toe.
CarPlay gebruik ik als volgt: op achtergrond Flistmeister actief, Google Maps beeldvullend voor navigatie, en Spotify voor muziek (ook op achtergrond). De info van Spotify wordt bij mij getoond in het dashboard tussen de toeren- en snelheidsmeter.
FM vind ik overigens een zeer goede app voor hun meldingen. Niet alleen voor (mobiele) flitser, maar vnl. voor de andere meldingen zoals auto langs de weg en ambulance. Menig ambulance is nog lang niet zichtbaar, maar je bent wel extra alert. Je ziet dan hoe weinig men in de binnenspiegel kijkt. Dergelijke meldingen zouden van mij verplicht mogen worden in elke auto.

• OneMoreThing
Ja, sinds een paar dagen werkt het bij mij. Naast de nieuwe kleuren kan ik nu ook meldingen maken. Als ik op de kaart druk dan verschijnt er o.a. een icoontje met een tekstballon en een uitroepteken daarin en als je daarop drukt dan krijg je een pop-up waarin je meldingen kunt maken. Ik gebruik IOS 14.7.1.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nWQz021lf4TaK_U0jJYdFbx988g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uGwIxkufr4zPJDoRfolgiJlj.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door OneMoreThing op 19-08-2021 22:38 ]

• THE_BASE
  • Niet online
OneMoreThing schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 21:56:
[...]

Ja, sinds een paar dagen werkt het bij mij. Naast de nieuwe kleuren kan ik nu ook meldingen maken. Als ik op de kaart druk dan verschijnt er o.a. een icoontje met een tekstballon en een uitroepteken daarin en als je daarop drukt dan krijg je een pop-up waarin je meldingen kunt maken. Ik gebruik IOS 14.7.1.
Bijzonder. Hier ook iOS 14.7.1, maar niets werkt. Kan me niet voorstellen dat het aan de auto ligt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OneMoreThing
THE_BASE schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 22:33:
[...]

Bijzonder. Hier ook iOS 14.7.1, maar niets werkt. Kan me niet voorstellen dat het aan de auto ligt. :)
Heb je de knop “Meld” wel op je telefoon, zonder CarPlay te gebruiken? Als je een route op je mobiel plant dan kun je omhoog vegen voor opties en daar staat bij mij ook de knop “Meld”.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
OneMoreThing schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 07:15:
[...]

Heb je de knop “Meld” wel op je telefoon, zonder CarPlay te gebruiken? Als je een route op je mobiel plant dan kun je omhoog vegen voor opties en daar staat bij mij ook de knop “Meld”.
Sinds zojuist in elk geval wel. Zo even checken of het werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Je hebt inderdaad deze knop op je iPhone nodig. Dan zou het ook moeten werken in CarPlay. (Helaas zelf nog niet kunnen testen.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JuyaETXeb6zB6npNlCHi2zuIYp4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VLmg2EGceOlbAef9URozmzma.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Heb ook gewoon de meldknop op mijn iPhone 12 Pro met iOS 14 en op m'n iPhone 7 die in de auto ligt waarop iOS 15 Beta 6 staat.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:36
Iemand ervaring met Waze vs Apple Maps? Zie dat Apple Maps nu wat volwassener wordt en bepaalde Waze features overneemt, zoals inderdaad melden van gevaren/file/bijzonderheden. Is het een beetje op het niveau van Waze of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
In de screenshots hierboven zie ik dat er wordt genavigeerd. Is dat een vereiste voor “de knop” misschien?

Ik heb de knop namelijk niet (op 15b6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:46
Donstil schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:27:
In de screenshots hierboven zie ik dat er wordt genavigeerd. Is dat een vereiste voor “de knop” misschien?

Ik heb de knop namelijk niet (op 15b6)
ja klopt, je moet een navigatie aanzetten

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

The_Admin schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:17:
Iemand ervaring met Waze vs Apple Maps? Zie dat Apple Maps nu wat volwassener wordt en bepaalde Waze features overneemt, zoals inderdaad melden van gevaren/file/bijzonderheden. Is het een beetje op het niveau van Waze of niet?
Wat ik nog mis bij apple is de snelheids limiet, donkere modus, geupdate kaart.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 20-08-2021 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Kassad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:46:
[...]

ja klopt, je moet een navigatie aanzetten
In iOS 15 hoeft dat overigens niet. Dan is de kaartweergave voldoende in CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Rivanov schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

In iOS 15 hoeft dat overigens niet. Dan is de kaartweergave voldoende in CarPlay.
Misschien gefaseerd dan ofz. Want hier zie ik niets :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
Rivanov schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:19:
[...]

Ik heb in Carplay nog niet gekeken maar op de iphone zelf onder iOS 14 moet ik een rit aanzetten.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ooh ff soft reset en nu heb ik de knop ook zonder te navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
The_Admin schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 10:17:
Anoniem: 1420638 schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:15:
[...]

Wat ik nog mis bij apple is de snelheids limiet, donkere modus, geupdate kaart.
Apple Maps heeft gewoon een donkere modus. Daarnaast is de kaart bij mij tot nu altijd prima up to date, ook de gloednieuwe weg dwars door mijn stad en een bepaalde toegangs 'ova'-tonde zitten er in enz.

Snelheidslimiet nog niet, maar dat toont mijn auto zelf al in de HUD middels het scannen van borden, maar dat is afhankelijk per auto.

Verder doe ik alle navigatie meestal met Apple Maps, omdat deze gewoon goed werkt tegenwoordig, die van Flitsmeister is juist ruk, die probeerde ik voor het gemak, maar toch weer naar Apple Maps gegaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Kassad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 11:30:
[...]

Ik heb in Carplay nog niet gekeken maar op de iphone zelf onder iOS 14 moet ik een rit aanzetten.
iOS 15 Beta 6. Zonder daadwerkelijke navigatie. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lVNzN3HxgF5nuIWOQExDaObFsLQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VkKkSVbg0T8WHlU8U3T8eWoP.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cuPy6q9Cb6RomZTSA73a5TqplWM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WDQlchArVzZ1UkiPOvIYW5um.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:29
Rivanov schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:00:
[...]

iOS 15 Beta 6. Zonder daadwerkelijke navigatie. :)

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Als A-Maps nu nog eens ook in NL gewoon de Maximumsnelheden zou weergeven en de huidige snelheid dan ben ik over van Sygic / Waze. :)

Ondanks dat het aan staat in de instellingen geeft hij het helaas niet weer. En dat is juist wel lekker als ik ergens rijd waar ik niet 100% bekend ben, en vaak is er dan een soort van kakefonie van borden die elke 33m wisselen tussen 30, 50, 70, 80. :>, in combinatie met behoorlijk drukke wegen, ontdekken welke baan je moet rijden enzovoort is het dan wel erg lekker als je gewoon op een vaste plek een handgreep hebt "hier mag ik <insert maximum snelheid>

Of je rijdt ineens buiten de bebouwde kom (blijkbaar) zonder duidelijk bord dat je eruit bent gereden ofzo. O+
Mééstal heeft mijn auto die ook borden kan lezen geen bord gezien met een nieuwe snelheid en moet je het maar gewoon afleiden uit de omgeving.

[ Voor 31% gewijzigd door Mar.tin op 20-08-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
xoniq schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 12:41:
[...]

[...]

Apple Maps heeft gewoon een donkere modus. Daarnaast is de kaart bij mij tot nu altijd prima up to date, ook de gloednieuwe weg dwars door mijn stad en een bepaalde toegangs 'ova'-tonde zitten er in enz.

Snelheidslimiet nog niet, maar dat toont mijn auto zelf al in de HUD middels het scannen van borden, maar dat is afhankelijk per auto.

Verder doe ik alle navigatie meestal met Apple Maps, omdat deze gewoon goed werkt tegenwoordig, die van Flitsmeister is juist ruk, die probeerde ik voor het gemak, maar toch weer naar Apple Maps gegaan.
Maar die donkere modus valt mij ook tegen. De donkere modus van mijn onboard navigatie is veel beter.
Hij staat hier binnen CarPlay op “altijd donker” maar toch is de kaart overwegend wit en licht grijs.

Edit: ooh als ik mijn toestel handmatig op donker zet is er wel een prima darkmode in maps op de telefoon.
Die heb ik zo alleen nog nooit op mijn auto gezien.

Mm wel genoeg darkmode maps CarPlay voorbeelden op Internet te vinden en dat ziet er prima uit idd.

[ Voor 43% gewijzigd door Donstil op 20-08-2021 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:29
Donstil schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:07:
[...]

Maar die donkere modus valt mij ook tegen. De donkere modus van mijn onboard navigatie is veel beter.
Hij staat hier binnen CarPlay op “altijd donker” maar toch is de kaart overwegend wit en licht grijs.
Darkmode in Carplay in Apple Maps gaat aan als je koplampen aan gaan :P :9.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
Mar.tin schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:15:
[...]

Darkmode in Carplay gaat aan als je koplampen aan gaan :P :9.
Echt?? dat verklaart wel veel... werd gek van de darkmodus overdag (en rij altijd met koplampen aan..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
[...]

Aah echt? Dat verklaard het wel want nu is het heel lang licht natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoniq
[...]

Kassad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Echt?? dat verklaart wel veel... werd gek van de darkmodus overdag (en rij altijd met koplampen aan..)
Kassad schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 14:17:
[...]

Ik heb bij mijn instrumenten cluster een knop om de 'donkere modus' van de auto te forceren, dan gaat CarPlay ook gelijk op donker. Maar als ik 's avonds rijdt, en de LED lampen gaan aan, dan gaat alles in CarPlay op donker. (De donkere schil heb ik altijd aan, vind ik mooier), maar de kaart en andere elementen gaan pas aan met koplampen aan, en het moment dat je interieur automatisch dimt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
xoniq schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 15:04:
[...]

[...]

[...]

Ik heb bij mijn instrumenten cluster een knop om de 'donkere modus' van de auto te forceren, dan gaat CarPlay ook gelijk op donker. Maar als ik 's avonds rijdt, en de LED lampen gaan aan, dan gaat alles in CarPlay op donker. (De donkere schil heb ik altijd aan, vind ik mooier), maar de kaart en andere elementen gaan pas aan met koplampen aan, en het moment dat je interieur automatisch dimt.
Tja, ik heb een heel suf klein pruts autootje van het werk dus heb alleen een knop waarmee het licht aan kan :) en CarPlay, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Ik heb dit nu ook gedaan. Verlichting op automatisch en dan de darkmode via de auto geforceerd (bij mij ergens 17 menu’s diep verstopt).

Had altijd begrepen dat de “altijd donker” feature binnen CarPlay het zou zijn maar dit is idd een stap beter. Erg fijn zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:31
Vandaag voor het eerst met Apple kaarten in CarPlay gereden. Normaliter gebruik ik Waze. Maar sinds ik hier heb gelezen dat je file en flits meldingen kan doorgeven dacht ik, ik ga het proberen

Voor mijn gevoel loopt Apple erg achter met de standaard meldingen van trajectcontroles en vaste flitspalen. De trajectcontrole op de A4 staat er bijvoorbeeld niet op. Maar dat zal vast wel komen.

Nu heb ik 1 probleem gevonden. Als ik een route via CarPlay rij. Dan gaat mijn Apple Watch ook te keer. Vrij irritant als je geconcentreerd aan het autorijden bent.
Iemand die weet hoe dat uit kan?

ehhhh..HOI

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
krizzziz schreef op vrijdag 20 augustus 2021 @ 21:43:
Vandaag voor het eerst met Apple kaarten in CarPlay gereden. Normaliter gebruik ik Waze. Maar sinds ik hier heb gelezen dat je file en flits meldingen kan doorgeven dacht ik, ik ga het proberen

Voor mijn gevoel loopt Apple erg achter met de standaard meldingen van trajectcontroles en vaste flitspalen. De trajectcontrole op de A4 staat er bijvoorbeeld niet op. Maar dat zal vast wel komen.

Nu heb ik 1 probleem gevonden. Als ik een route via CarPlay rij. Dan gaat mijn Apple Watch ook te keer. Vrij irritant als je geconcentreerd aan het autorijden bent.
Iemand die weet hoe dat uit kan?
Ja dat kan je uitzetten in de watch app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ysDCbdgMKIIQ_YRIE8xul0bugc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/j54w472PxkkNMXfi9Lqjkkw7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Nu online
Melding maken kan in iOS 14 ook zonder route navigatie. Druk op de i en vervolgens Report Issue.

Dat is overigens op de iPhone zelf, niet via CarPlay.

[ Voor 22% gewijzigd door Rivanov op 21-08-2021 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18:35
Apple Maps, is dat gewoon de “kaarten” app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:48
pixels66 schreef op zaterdag 21 augustus 2021 @ 10:48:
Apple Maps, is dat gewoon de “kaarten” app?
Ja
Pagina: 1 ... 15 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.