[CarPlay] Ervaringen & Discussie Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste
Acties:
  • 164.773 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06 19:25
@ChrisM Nee, nog niet eerder gezien. Ik moet dan wel zeggen dat ik Apple Kaarten nauwelijks gebruik ;). Ik ben een Wazer.

Maar dit is wel een fijne ontwikkeling.

[ Voor 14% gewijzigd door RicoK op 28-03-2021 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23:50
ChrisM schreef op zondag 28 maart 2021 @ 17:54:
Ik zag vandaag dit toen ik aan het rijden was met Apple kaarten op carplay:
[Afbeelding]
Dus een cameraatje voor waar een flitser staat. Heb dit nog niet eerder in Nederland gezien, jullie wel?
Vaste flitser? Krijg je ook nog een signaal? Google Maps toont alleen een icoon, maar geen geluid/stem. Daarom het liefst FM op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:35
[Afbeelding]
Dus een cameraatje voor waar een flitser staat. Heb dit nog niet eerder in Nederland gezien, jullie wel?
Ik zie zojuist een bericht op Reddit dat dit ook al in Oostenrijk bij iemand opviel. Dus ook een camera op CarPlay in Apple Maps. Interessant. Hopelijk komt er binnenkort nieuw kaart materiaal beschikbaar.

Edit: Linkje en screenshot. https://reddit.com/r/appl...now_available_in_austria/

Afbeeldingslocatie: https://i.redd.it/tecqe1htetp61.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door TheKerremenke op 28-03-2021 21:17 ]

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:54
[Afbeelding]
https://www.apple.com/maps/

With new cycling directions and alerts for speed cameras and red‑light cameras, Maps makes it easier, safer, and more environmentally friendly to get where you need to go with any of your Apple devices.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58
Rivanov schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:15:
[...]

https://www.apple.com/maps/

With new cycling directions and alerts for speed cameras and red‑light cameras, Maps makes it easier, safer, and more environmentally friendly to get where you need to go with any of your Apple devices.
Ja, klopt. In Amerika. In Nederland is het nog niet gespot, volgens mij.
Zie ook deze lijst bij snelheidscameras: https://www.apple.com/nl/ios/feature-availability/

[ Voor 9% gewijzigd door ChrisM op 29-03-2021 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
meesje schreef op zondag 28 maart 2021 @ 19:17:
[...]

Vaste flitser? Krijg je ook nog een signaal? Google Maps toont alleen een icoon, maar geen geluid/stem. Daarom het liefst FM op de achtergrond.
Ja. Was een vaste flitser. Ik kreeg geen melding, maar heb alle geluiden in Apple kaarten uitstaan. Kreeg ook de FM melding want die heb ik ook aan staan natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Admin
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-06 13:03
redfoxert schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 21:47:
[...]

Welk systeem heb je in je Karoq? Amundsen of Columbus? Ik verwacht mijn nieuwe Kodiaq in juli maar mijn huidige Octavia met Columbus uit 2017 werkt alleen nog met een draadje :( In mijn Kodiaq komt een Amundsen navi/entertainment systeem.
Amundsen inderdaad. Weet niet of Columbus ook echt hippere shit kan of eigenlijk alleen een wat groter scherm is. CarPlay is iig draadloos en Apple Maps toont inderdaad ook instructies op het 'tweede scherm', Waze en Google Maps niet. Kan ook niet zo snel een feature request vinden bij Waze ofzo, maar het fabeltje dat de fabrikanten het moeten implementeren lijkt wel redelijk uit de wereld zo. Jammer dat Apple Maps verder vrij matig is qua features :'(

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FT37Zpd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EZKhCMR.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/90c8xoQ.jpg
(kaart die je ziet is de ingebouwde navi, hij toont helaas niet de route daar, dat had te mooi geweest. Maar wel de instructies in verschillende setups van het tweede scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Driebeen
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20:10
TheKerremenke schreef op zondag 28 maart 2021 @ 20:58:
[...]

Ik zie zojuist een bericht op Reddit dat dit ook al in Oostenrijk bij iemand opviel. Dus ook een camera op CarPlay in Apple Maps. Interessant. Hopelijk komt er binnenkort nieuw kaart materiaal beschikbaar.

Edit: Linkje en screenshot. https://reddit.com/r/appl...now_available_in_austria/

[Afbeelding]
Staat nu ook op iCulture dat het in NL beschikbaar is:
https://www.iculture.nl/n...arten-flitsers-nederland/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
ChrisM schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:37:
[...]

Ja. Was een vaste flitser. Ik kreeg geen melding, maar heb alle geluiden in Apple kaarten uitstaan. Kreeg ook de FM melding want die heb ik ook aan staan natuurlijk!
Net op iculture gelezen dat er, net als bij GM, geen signalen worden gegeven (geluid, stem). Ik rij niet continu met mijn blik op het CarPlay scherm. Dus FM blijft lekker actief op de achtergrond. Ook voor mobiele flitsers en andere meldingen (auto langs de weg, slecht wegdek, etc.).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
;) raad eens wie die Chris is die hun getipt heeft… :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisM
meesje schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:12:
[...]

Net op iculture gelezen dat er, net als bij GM, geen signalen worden gegeven (geluid, stem). Ik rij niet continu met mijn blik op het CarPlay scherm. Dus FM blijft lekker actief op de achtergrond. Ook voor mobiele flitsers en andere meldingen (auto langs de weg, slecht wegdek, etc.).
Voorlopig lijkt alleen het rondom Haarlem te werken, dus zou zeker FM nog niet uitzetten! (If ever…)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SAp7N6vVQRpebI2ODYpw_OS_KH4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fyhjSCigCwbQndUeaIio1hS3.png?f=user_large
Nu ook in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Interessant om te zien dat daar een vertraging is. (geel wegdek). Gaat daar soms iedereen op de rem vanwege de flitspaal? 8)7

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone 15 Pro Natural Titanium  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-06 16:04
Maar welke bron gebruikt Apple Maps voor files? Gaat het qua betrouwbaarheid/snelheid concurreren met FlitsMeister?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIILMT-langsp-zi471Z-pbv8kc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Vdt4tIPgolbHQfX7tGd8u4Zm.jpg?f=user_large

Hier vandaag ook eens een flitser gezien. Tenminste op Apple Maps. Want er was langs de weg niets te zien. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
vanaalten schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 16:06:
Maar welke bron gebruikt Apple Maps voor files? Gaat het qua betrouwbaarheid/snelheid concurreren met FlitsMeister?
Tot nu toe nog geen trajectcontroles gezien op Apple Maps, dus zou zeker FM niet uitzetten! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
TheKerremenke schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:41:
[...]

Interessant om te zien dat daar een vertraging is. (geel wegdek). Gaat daar soms iedereen op de rem vanwege de flitspaal? 8)7
haha nee, wel voor het verkeerslicht wat daar staat. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Het verkeerslicht staat toch een 150 meter verder. Daar staat volgens mij ook geen flitspaal bij. Volgende week maar eens goed kijken als ik er weer langs kom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
ChrisM schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 20:11:
[...]

Tot nu toe nog geen trajectcontroles gezien op Apple Maps, dus zou zeker FM niet uitzetten! ;-)
Ik heb soms zelfs 3 tegelijk aan staan :+
Apple Maps als navigatie, Flitsmeister op achtergrond voor flitsmeldingen, en de native navigatie buiten CarPlay om voor m’n HUD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22:58
Wellicht kunnen de Tweakers mij hier verder helpen, want ik heb een vraag.

Ik gebruik Carplay in mijn Ford Mondeo Hybrid, in combinatie met flitsmeister.

Flitsmeister start niet automatisch op, tenzij de app in de Iphone op de achtergrond draait. Dan zou je hem dus nooit af moeten sluiten. Is hier een andere optie voor?

Daarbij zou ik ook graag willen dat zodra mijn Iphone met Carplay verbindt, Flitsmeister automatisch start. Is er wellicht wat in te stellen in Carplay zelf hiervoor?

Wat ik wel erg storend vind, is dat als ik Carplay heb draaien, ik eigenlijk niks meer met de radiozenders kan, want het carplay scherm overruled de complete Ford interface( en dus ook klimaatregeling en dergelijke). Is dit wellicht anders in te stellen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheKerremenke
@pixels66 Je kunt dmv automations en in de opdrachten app, Flitsmeister automatisch laten starten zodra je iPhone verbinding maakt met je radio. (CarPlay dus geactiveerd wordt)

(Opdrachten, persoonlijke automatisering, CarPlay, wanneer CarPlay verbinding maakt, voeg een taak toe; open app, Flitsmeister)

Mbt tot je radio vraag, zou je ook automatisch Apple Music een bepaalde radio zender kunnen laten starten. (Of een playlist) Maar met de app RadioNed+ (zowel voor iPhone als CarPlay) kan dit ook. Mocht je geen Apple Music hebben.

Klimatcontrol kan volgens mij niet onder CarPlay..

[ Voor 60% gewijzigd door TheKerremenke op 05-04-2021 08:22 . Reden: Typos en aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb een Opdracht voor CarPlay: opstarten Spotify, Flitsmeister.

Is al een paar keer langs gekomen dat het sinds een tijdje helaas niet meer werkt. In scherm van iPhone komt een melding om toestemming te geven. Schiet dus niet op.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kahraman11
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-06 16:50
THE_BASE schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:57:

Is al een paar keer langs gekomen dat het sinds een tijdje helaas niet meer werkt. In scherm van iPhone komt een melding om toestemming te geven. Schiet dus niet op.
Bij mij start de iPhone de laatste ook Flitsmeister niet automatisch meer op. Dacht dat het kwam door mijn nieuwe auto (nu een Polo IPV Clio), maar het lijkt dus een breder probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:57:

Ik hoop dat dit straks met iOS 14.5 weer gewoon werkt. Ik doe niet heel veel met shortcuts, maar het is super fijn als FM altijd op de achtergrond draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Over Flitsmeister gesproken, ik had het fijn gevonden een overzicht van de flitsers te zien op mijn CarPlay scherm. Of mis ik een optie? Net zoals in de iOS app.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Eiríkr schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:39:
Over Flitsmeister gesproken, ik had het fijn gevonden een overzicht van de flitsers te zien op mijn CarPlay scherm. Of mis ik een optie? Net zoals in de iOS app.
Dat is een oudje. ;) Dat kan inderdaad niet. Zelf vind ik een dergelijke functionaliteit ook niet passen in de filosofie van navigatie apps via CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisM
pixels66 schreef op maandag 5 april 2021 @ 08:03:
Wellicht kunnen de Tweakers mij hier verder helpen, want ik heb een vraag.

Ik gebruik Carplay in mijn Ford Mondeo Hybrid, in combinatie met flitsmeister.

Flitsmeister start niet automatisch op, tenzij de app in de Iphone op de achtergrond draait. Dan zou je hem dus nooit af moeten sluiten. Is hier een andere optie voor?
Ja.. niet afsluiten. Gewoon open laten staan, en Flitsmeister het zelf laten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 00:38
meesje schreef op maandag 5 april 2021 @ 09:16:
[...]

Ik hoop dat dit straks met iOS 14.5 weer gewoon werkt. Ik doe niet heel veel met shortcuts, maar het is super fijn als FM altijd op de achtergrond draait.
Ik draai 14.5 en helaas nog niet opgelost. Of je dient je telefoon ‘unlocked’ aan te sluiten, dan start wel alles automatisch op of na aansluiten zelf de apps te openen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Gisteren paar keer de Apple Maps auto rond zien rijden hier in de buurt. (Veldhoven, Eersel, Valkenswaard)
Zijn dus flink bezig! :)

Zijn Subaru’s op Spaanse kentekens.

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-06 16:11
Incognitum schreef op maandag 5 april 2021 @ 12:20:
[...]

Ik draai 14.5 en helaas nog niet opgelost. Of je dient je telefoon ‘unlocked’ aan te sluiten, dan start wel alles automatisch op of na aansluiten zelf de apps te openen.
Werkt wanneer je de onderste functie uitschakelt het automatisch opstarten via de opdrachten-app ook niet? Zie: https://prnt.sc/11fm954

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Rick_075 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:03:
[...]

Werkt wanneer je de onderste functie uitschakelt het automatisch opstarten via de opdrachten-app ook niet? Zie: https://prnt.sc/11fm954
Nee, helaas niet.
Ik wil nog wel een keer een test doen met de optie usb-accessoire aan. Heb ik nu op uit staan (default instelling).

[ Voor 17% gewijzigd door meesje op 15-04-2021 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheKerremenke
Rivanov schreef op donderdag 15 april 2021 @ 06:58:
Gisteren paar keer de Apple Maps auto rond zien rijden hier in de buurt. (Veldhoven, Eersel, Valkenswaard)
Zijn dus flink bezig! :)

Zijn Subaru’s op Spaanse kentekens.
Inderdaad afgelopen dinsdag tussen leende en Valkenswaard op de snelweg een Apple Maps auto voorbij zien sjezen.

Edit: hier was de lens/statief omhoog geklapt.

[ Voor 6% gewijzigd door TheKerremenke op 15-04-2021 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
TheKerremenke schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:16:
[...]

Inderdaad afgelopen dinsdag tussen leende en Valkenswaard op de snelweg een Apple Maps auto voorbij zien sjezen.
Geen kenteken gezien, wel een auto van Apple Maps (staat er groot op) met ingeklapte lenzen in Utrecht Leidsche Rijn.

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
Rick_075 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:03:
[...]

Ik heb de onderste optie inderdaad ook uit staan, dus helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:05
THE_BASE schreef op donderdag 15 april 2021 @ 15:34:
[...]

Geen kenteken gezien, wel een auto van Apple Maps (staat er groot op) met ingeklapte lenzen in Utrecht Leidsche Rijn.
Dinsdagmiddag op een parallelweg ook langs de A12, ter hoogte van Woerden de Apple-auto zien rondrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
meesje schreef op donderdag 15 april 2021 @ 10:10:
[...]

Nee, helaas niet.
Ik wil nog wel een keer een test doen met de optie usb-accessoire aan. Heb ik nu op uit staan (default instelling).
Vanmiddag nog een test gedaan met de usb accessoire optie aan. Maar ook dit leverde niet het gewenste resultaat op. Jammer dat het met 14.5 nog niet is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23-05 10:45
Ik rijd in een Honda Jazz hybride bouwjaar 2020 en heb mijn iPhone 12pro middels bluetooth automatisch verbonden als ik instap. Ook heb ik FM op de iPhone middels opdrachten/script automatisch laten opstarten en dit hoor/zie je dan op het infoscherm. Ik kan daarna gewoon Carplay starten in de Honda zowel in splitscreen als navigatie screen. Meldingen van de Apple Navigatie is zichtbaar op de bestuurdersscherm en infoscherm, de meldingen van FM hoor je en zijn zichtbaar op het infoscherm. In FM heb ik op de iPhone ingesteld dat als ik niet meer rij dat FM dan automatisch stopt, dat duurt enkele minuten maar ook dat gaat zonder problemen. In tegenstelling met alle voorgaande posts kan ik dus melden dat het ook wel zonder problemen kan werken, je moet alleen niet proberen een stoommachine laten werken op benzine ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door dries_w op 24-04-2021 09:02 . Reden: typo's ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zojuist kwam de Apple Maps auto door de straat. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick_075
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 14-06 16:11
Ik heb onlangs een Carlinkit aangeschaft en wil deze werkend maken op een Android Tablet die in het verleden is overgenomen vanuit de familie.

Zelf heb ik de .APK gedownload en op mijn pc gezet maar de app/apk kan niet geopend worden wanneer ik er handmatig op druk; ook wanneer ik alles aansluit start de app niet op.

Iemand misschien de verlossende oplossing voor mij? Zelf ben ik al een enige tijd aan het proberen van herinstalleren en/of andere APK installeren (van andere website) maar dit bied nog geen verandering.

Onlangs contact gehad met verkoper; de huidige versie werkt niet meer op een android tablet maar enkel op android car head unit.

[ Voor 12% gewijzigd door Rick_075 op 19-04-2021 11:03 . Reden: Oplossing ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RicoK
  • Laatst online: 18-06 19:25
@Rick_075 Ik kan er naast zitten, maar wellicht zou je beter je bericht kunnen plaatsen in een Android topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188103

Rick_075 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 15:45:
Ik heb onlangs een Carlinkit aangeschaft en wil deze werkend maken op een Android Tablet
Die dongle is toch alleen voor wireless carplay? Android auto is iets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valor123
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 08-05-2021
*snip* spam

[ Voor 93% gewijzigd door Daedalus op 20-04-2021 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-06 14:04

The Inquisitor

Greetings weaklings

Anoniem: 188103 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:22:
[...]

Die dongle is toch alleen voor wireless carplay? Android auto is iets anders.
Je hebt 2 dongles, eentje om in Android-headunits te steken zodat je carplay krijgt, en eentje om van headunits met carplay (van fabrieks-af) te voorzien van draadloze carplay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Kreeg een DM op mijn vorig bericht 17-04-2021 hoe e.e.a. 'automatisch' te doen.
Antwoord: zie https://www.iculture.nl/t...e-app-automatisch-openen/ :)

[ Voor 3% gewijzigd door dries_w op 24-04-2021 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
dries_w schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 09:05:
Kreeg een DM op mijn vorig bericht 17-04-2021 hoe e.e.a. 'automatisch' te doen.
Antwoord: zie https://www.iculture.nl/t...e-app-automatisch-openen/ :)
Die werkwijze is algemeen bekend echter sinds 14.3 (dacht ik) werkt dit automatisch niet meer. Ook in 14.5 werkt het niet meer en ook in 14.6 (gister geïnstalleerd) werkt het ook niet. Heb wel via de ‘feedback’-app weer dit kenbaar gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Incognitum schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:00:
[...]

Die werkwijze is algemeen bekend echter sinds 14.3 (dacht ik) werkt dit automatisch niet meer. Ook in 14.5 werkt het niet meer en ook in 14.6 (gister geïnstalleerd) werkt het ook niet. Heb wel via de ‘feedback’-app weer dit kenbaar gemaakt.
Grappig, want bij mij werkt het top!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Incognitum
pixels66 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:47:
[...]

Grappig, want bij mij werkt het top!
Dus met gelocked scherm, apps automatisch openen op CarPlay? Vreemd, ben je een van de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Incognitum schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:09:
[...]

Dus met gelocked scherm, apps automatisch openen op CarPlay? Vreemd, ben je een van de enige.
Klopt, nav de tips in de DM ingesteld en het werkt werkelijk iedere dag… geen idee hoe maar ik ben er wel content mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Incognitum schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:09:
[...]

Bij mij werkt het t/m 14.4.2 niet. 14.5 nog niet geprobeerd. In mijn geval betreft het een iPhone 7. Wellicht is het ook nog hardware related.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Incognitum
pixels66 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 14:26:
[...]

Klopt, nav de tips in de DM ingesteld en het werkt werkelijk iedere dag… geen idee hoe maar ik ben er wel content mee..
Ohw wacht ik zie nu dat je via Bluetooth verbinding maakt. Ik maak via een kabel verbinding. Vandaar denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Incognitum schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:01:
[...]

Ohw wacht ik zie nu dat je via Bluetooth verbinding maakt. Ik maak via een kabel verbinding. Vandaar denk ik.
Hier idem. Ook via lightning kabel. Was het niet zo dat indien via Bluetooth je altijd de verbinding moet bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

meesje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 17:18:
[...]

Hier idem. Ook via lightning kabel. Was het niet zo dat indien via Bluetooth je altijd de verbinding moet bevestigen?
Hier (iPhone 12 Pro) werkt het ook prima via kabel. Bij Bluetooth moet je inderdaad altijd bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 18:10:
[...]

Hier werkt het ook prima via kabel. Bij Bluetooth moet je inderdaad altijd bevestigen.
Ik heb een oude 7. Waarschijnlijk heb jij een recenter model. Morgen eens testen of het bij 14.5 wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hier nog altijd geen automatisch openen van apps. Vanmiddag getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dries_w
Incognitum schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 13:00:
[...]

Zoal ik op 17-04-2021 in mijn post schreef maak ik eerst verbinding via Blue Tooth en ik gebruik de 'algemeen bekende methode' dagelijks zonder problemen. Blue Tooth hoef je niet te bevestigen als je aanmeld via 'opdrachten app' zie mijn vorige link. :O

[ Voor 8% gewijzigd door dries_w op 27-04-2021 20:18 . Reden: typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
meesje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 16:43:
[...]

Bij mij werkt het t/m 14.4.2 niet. 14.5 nog niet geprobeerd. In mijn geval betreft het een iPhone 7. Wellicht is het ook nog hardware related.
Sorry, ben een newby vwb opdrachten aanmaken. Heb een iPhone XS. Ik wil graag instellen dat waze gestart wordt als ik m’n telefoon koppel in de auto (via kabeltje). Kan het zijn dat het maken van opdrachten nu anders gaat met 14.5 dan wat omschreven wordt bij bovengemelde artikel van Iculture? Als ik een nieuwe automatisering kies kan ik geen taak maken via ‘open app’; die optie zie ik nergens. ook als ik zoek naar apps staat waze er niet tussen? Wel wordt kaarten getoond, maar waze niet. Bij instellingen van de waze- app gekeken maar daar lijkt niets te staan wat er voor zorgt dat waze niet in de opdrachten-app getoond wordt.

Hoor graag even een hint 8)7

-edit- gevonden, dient te kiezen voor ‘scripten’ en dan de optie ‘open app’, vervolgens kun je waze kiezen. Toch weer wat geleerd vandaag. Morgen ff testen of het werkt :)

[ Voor 9% gewijzigd door thunder68 op 27-04-2021 21:13 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
thunder68 schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:03:
[...]

Sorry, ben een newby vwb opdrachten aanmaken. Heb een iPhone XS. Ik wil graag instellen dat waze gestart wordt als ik m’n telefoon koppel in de auto (via kabeltje). Kan het zijn dat het maken van opdrachten nu anders gaat met 14.5 dan wat omschreven wordt bij bovengemelde artikel van Iculture? Als ik een nieuwe automatisering kies kan ik geen taak maken via ‘open app’; die optie zie ik nergens. ook als ik zoek naar apps staat waze er niet tussen? Wel wordt kaarten getoond, maar waze niet. Bij instellingen van de waze- app gekeken maar daar lijkt niets te staan wat er voor zorgt dat waze niet in de opdrachten-app getoond wordt.

Hoor graag even een hint 8)7
Open opdrachten app
Kies onderin voor automatisering
Klik op plus symbool rechtsboven
Kies voor persoonlijke automatisering
Kies voor CarPlay
Kies voor verbinding maken
Volgende
Voeg taak toe
Geef in zoekveld ‘open app’ in
Selecteer bij taken ‘open app’
Klik op ‘kies’
Selecteer flitsmeister
Volgende
Zet optie ‘vraag voor uitvoeren’ uit
Vraag niet
Gereed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunder68
meesje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:11:
[...]

Open opdrachten app
Kies voor CarPlay
Kies voor verbinding maken
Volgende
Voeg taak toe
Geef in zoekveld ‘open app’ in
Selecteer bij taken ‘open app’
Klik op ‘kies’
Selecteer flitsmeister
Volgende
Zet optie ‘vraag voor uitvoeren’ uit
Vraag niet
Gereed
toon volledige bericht
Thanks, zoekveld had ik over het hoofd gezien.. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:11:
[...]

Open opdrachten app
Kies voor CarPlay...
Opnieuw mijn automatiseringen toegevoegd, morgen maar eens kijken of het nu weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op dinsdag 27 april 2021 @ 21:59:
[...]

Opnieuw mijn automatiseringen toegevoegd, morgen maar eens kijken of het nu weer werkt.
Dit werkt sinds een ios 14 update opeens niet meer. Hopelijk wel met ios 14.5. Morgen ook testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3leee
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-06 14:52
Bij FM heb ik sinds 14.x (aantal maanden geleden - zou best eens de eerdergenoemde 14.3 kunnen zijn) ook wat problemen met automatisch opstarten. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet, ben er nog niet helemaal uit wat het probleem is. Overigens werkt het wel altijd als ik de telefoon unlocked heb en als de app vlak daarvoor nog is opgestart (dus bijv. na een korte stop om te tanken).

Mogelijk dat het automatisch afsluiten van FM een rol speelt (sluit bij mij automatisch af na 5 minuten geen beweging, zoals ingesteld in de app zelf).

[ Voor 8% gewijzigd door M3leee op 28-04-2021 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
M3leee schreef op woensdag 28 april 2021 @ 16:37:
Bij FM heb ik sinds 14.x (aantal maanden geleden - zou best eens de eerdergenoemde 14.3 kunnen zijn) ook wat problemen met automatisch opstarten. De ene keer werkt het wel en de andere keer niet, ben er nog niet helemaal uit wat het probleem is. Overigens werkt het wel altijd als ik de telefoon unlocked heb en als de app vlak daarvoor nog is opgestart (dus bijv. na een korte stop om te tanken).

Mogelijk dat het automatisch afsluiten van FM een rol speelt (sluit bij mij automatisch af na 5 minuten geen beweging, zoals ingesteld in de app zelf).
@THE_BASE Vandaag een test gedaan met CarPlay/shortcuts icm iOS 14.5. Net als voorheen werkt het bij mij alleen goed als het scherm ontgrendeld is. Met een gelocked scherm start de shortcut niet. Er wordt wel een notificatie op het scherm getoond.
Dit zou inderdaad al sinds 14.3 kunnen zijn. Erg jammer dat dit nog steeds niet goed werkt. Ik doe niet veel met shortcuts, maar altijd FM op de achtergrond actief vind ik het wel erg handig. Niet alleen vanwege flitsers, maar ook slecht wegdek, auto langs de weg, ambulance, etc. Door zo’n melding ben je net wat alerter.
Nu hopen op 14.6 of 15….
Mijn toestel is overigens een iPhone 7. Wellicht dat het met andere modellen wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 17:24:
[...]

@THE_BASE Vandaag een test gedaan met CarPlay/shortcuts icm iOS 14.5. Net als voorheen werkt het bij mij alleen goed als het scherm ontgrendeld is. Met een gelocked scherm start de shortcut niet. Er wordt wel een notificatie op het scherm getoond.
Dit zou inderdaad al sinds 14.3 kunnen zijn. Erg jammer dat dit nog steeds niet goed werkt. Ik doe niet veel met shortcuts, maar altijd FM op de achtergrond actief vind ik het wel erg handig. Niet alleen vanwege flitsers, maar ook slecht wegdek, auto langs de weg, ambulance, etc. Door zo’n melding ben je net wat alerter.
Nu hopen op 14.6 of 15….
Mijn toestel is overigens een iPhone 7. Wellicht dat het met andere modellen wel goed gaat.
Hier precies hetzelfde met iPhone 12 Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
THE_BASE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:38:
[...]

Hier precies hetzelfde met iPhone 12 Pro.
Gezien jouw recente model kunnen we denk ik wel uitsluiten dat het hardware related.
Ik kan me vergissen, maar ik dacht in dit topic een bericht voorbij te hebben zien komen dat het bij iemand wel werkt. Ik ben dan benieuwd wat de verschillen dan zijn: ander toestel, instellingen in iOS? Of zal diegene altijd met een unlocked scherm verbinding maken met CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
meesje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:42:
[...]

Gezien jouw recente model kunnen we denk ik wel uitsluiten dat het hardware related.
Ik kan me vergissen, maar ik dacht in dit topic een bericht voorbij te hebben zien komen dat het bij iemand wel werkt. Ik ben dan benieuwd wat de verschillen dan zijn: ander toestel, instellingen in iOS? Of zal diegene altijd met een unlocked scherm verbinding maken met CarPlay?
Ik ga er niet vanuit dat het ook echt werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
meesje schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:42:
[...]

Dat ben ik dus. Met een 12 mini. En sorry maar het werkt toch echt. Draadloos verbinden op een Ford Mondeo van 2019, en het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
THE_BASE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:44:
[...]

Ik ga er niet vanuit dat het ook echt werkt. ;)
Nee, alsof ik hier kom om onzin te verkondigen…. Right…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
pixels66 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:45:
[...]

Nee, alsof ik hier kom om onzin te verkondigen…. Right…
In de post hierboven heb jij het over draadloos. Ik heb het over bekabeld. Daar zal het hem dan in zitten. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pixels66
THE_BASE schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:12:
[...]

In de post hierboven heb jij het over draadloos. Ik heb het over bekabeld. Daar zal het hem dan in zitten. ;)
Zal het morgen eens bekabeld proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pixels66 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:18:
[...]

Ik ben erg benieuwd! Zelf maak ik ook bekabeld verbinding met CarPlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
pixels66 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 19:44:
[...]

Dat ben ik dus. Met een 12 mini. En sorry maar het werkt toch echt. Draadloos verbinden op een Ford Mondeo van 2019, en het werkt.
Hmmm, hier ook een 12-mini, draadloos verbinden met een Carplay2Air op een Hyundai Kona - en FlitsMeister start niet meer. Weet niet wanneer dat gestopt is, heeft een tijd gewerkt maar tegenwoordig niet meer. En wel notifications in net notificationcentrer dat er iets gestart is (weet niet de precieze bewoording).

Dus het zal iets zijn van een andere shortcut of andere instellingen. :(
@pixels66 kan je je FM opstart-shortcut eens doorgeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

pixels66 schreef op woensdag 28 april 2021 @ 20:18:
[...]

Hier werkt het ook gewoon met kabel. Gister meerdere malen in de auto gezeten en elke keer starten FM en TomTom automatisch nadat ik de telefoon heb aangesloten via CarPlay.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UceAgWTPYa6B2ECFQGCp5ekGufw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/nOiENcAZrgNB4MOpHs4LbU3F.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Dj-sannieboy schreef op donderdag 29 april 2021 @ 08:16:
[...]

Hier werkt het ook gewoon met kabel. Gister meerdere malen in de auto gezeten en elke keer starten FM en TomTom automatisch nadat ik de telefoon heb aangesloten via CarPlay.

[Afbeelding]
Met een locked scherm?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-06 18:18
Ja, kan je instellen bij carplay instellingen, of ie unlocked moet zijn of niet

(Instellingen > Algemeen > CarPlay > Je auto merk > CarPlay indien vergrendeld)

[ Voor 15% gewijzigd door xoniq op 29-04-2021 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• meesje
xoniq schreef op donderdag 29 april 2021 @ 09:00:
[...]

Ja, kan je instellen bij carplay instellingen, of ie unlocked moet zijn of niet

(Instellingen > Algemeen > CarPlay > Je auto merk > CarPlay indien vergrendeld)
Deze instelling staat bij mij aan. Je opmerking was voor mij wel een trigger om deze functie even uit en weer aan te zetten. Straks even testen of dit effect heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 19:28
Misschien ook eens checken hoe de instellingen zijn in de Flitsmeister app zelf (Instellingen-automatisch starten/stoppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Vandaag nog even geprobeerd. Zowel bekabeld als draadloos werkt het op Ford sync met de iPhone 12 mini:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JXnPm65CNg7IfhltGoxHWcZB9KU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TTONsFtksXs2syl7uryHvxd8.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
pixels66 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:24:
Vandaag nog even geprobeerd. Zowel bekabeld als draadloos werkt het op Ford sync met de iPhone 12 mini:

[Afbeelding]
Dank voor de screenshot! Staat hier alleen exact hetzelfde - blijft dus een raadsel waarom het bij mij niet werkt. Wellicht dat een Carplay2Air module net anders reageert qua snelheid dan jouw Ford en daarom misschien de automatisering niet goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
Of-Aaargh schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:19:
Misschien ook eens checken hoe de instellingen zijn in de Flitsmeister app zelf (Instellingen-automatisch starten/stoppen).
Die staan goed, want met een unlocked scherm gaat de shortcut wel af (wordt FM opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
pixels66 schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:24:

[Afbeelding]
Bij mij exact dezelfde shortcut. Super irritant dat het bij mij (en ook anderen) niet goed werkt. Een ander kabeltje ook al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19-06 14:53
Ik heb het geprobeerd om de oplossing terug te zoeken in dit topic maar het lijkt erop dat er nog niemand dit probleem heeft gehad.

Ik zit namelijk met het volgende: wanneer ik een bericht binnenkrijgen via Whatsapp dan druk ik erop en normaal gesproken leest Siri het voor, het draait eventjes en zegt dan dat ik het later opnieuw moet proberen. Zelfde met een bericht versturen, Siri draait eventjes en zegt dan probeer het later nog een keer.

Qua instellingen heeft Whatsapp alle Siri gerelateerde machtigingen. Ik heb eerder ook al geprobeerd om whatsapp opnieuw te installeren maar dat hielp ook niet.

Weet iemand waar het anders aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Al geprobeerd de telefoon helemaal te ontkoppelen met je auto? Dus zowel Carplay als bluetooth?
En als je iemand kent die ook een iPhone heeft, zou je diegene verbinding met Carplay kunnen laten maken. Kijken of die hetzelfde probleem ervaart met Whatsapp. Dan kun je elimineren dat het probleem bij de auto of je telefoon(instellingen) ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
vanaalten schreef op donderdag 29 april 2021 @ 12:47:
[...]

Dank voor de screenshot! Staat hier alleen exact hetzelfde - blijft dus een raadsel waarom het bij mij niet werkt. Wellicht dat een Carplay2Air module net anders reageert qua snelheid dan jouw Ford en daarom misschien de automatisering niet goed gaat.
Nog even terugkomen op dat FlitsMeister niet meer automatisch wilde opstarten bij het koppelen van (wireless) Carplay: ik had de settings voor de shortcut exact hetzelfde als @pixels66 - en heb onlangs de shortcut maar eens verwijderd en (exact hetzelfde) weer aangemaakt. Lijkt er op dat het nu een stuk beter werkt. Weet niet zeker of het altijd betrouwbaar werkt (ik let er niet altijd op en rij sinds 'corona' veel minder), maar het is in elk geval verbeterd.

Ofwel, kan ook voor anderen een tip zijn: automatisering weggooien en opnieuw aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meesje
@vanaalten Dat was het eerste wat ik gedaan had, maar heeft. Voor mij is de enige workaround om met een unlocked scherm de iPhone met CarPlay te verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pixels66
Ik snap echt niet dat er zo’n verschil in zit. Zit het hem dan in de software van de verschillende automerken? Want bij mij doet hij het zowel draadloos als bedraad en het werkt subliem. Bij iedere keer starten krijg ik ook de notificaties en staat inderdaad Flitsmeister aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Laatst online: 21:09
Xepos schreef op maandag 10 mei 2021 @ 11:57:
Ik heb het geprobeerd om de oplossing terug te zoeken in dit topic maar het lijkt erop dat er nog niemand dit probleem heeft gehad.

Ik zit namelijk met het volgende: wanneer ik een bericht binnenkrijgen via Whatsapp dan druk ik erop en normaal gesproken leest Siri het voor, het draait eventjes en zegt dan dat ik het later opnieuw moet proberen. Zelfde met een bericht versturen, Siri draait eventjes en zegt dan probeer het later nog een keer.

Qua instellingen heeft Whatsapp alle Siri gerelateerde machtigingen. Ik heb eerder ook al geprobeerd om whatsapp opnieuw te installeren maar dat hielp ook niet.

Weet iemand waar het anders aan kan liggen?
En je hebt geen extra beveiliging op whatsapp ingesteld? Zoals 2fa of dat faceunlock nodig is om berichten te lezen? Want als dat is ingeschakeld werkt het niet op CarPlay.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xepos
  • Laatst online: 19-06 14:53
Citroentjuh schreef op zaterdag 22 mei 2021 @ 21:23:
[...]

En je hebt geen extra beveiliging op whatsapp ingesteld? Zoals 2fa of dat faceunlock nodig is om berichten te lezen? Want als dat is ingeschakeld werkt het niet op CarPlay.
Dat is het! Ik heb face unlock ingesteld, morgen eens uitproberen zonder.

Vandaag uitgeprobeerd en inderdaad het werkt weer zonder face unlock.

Bedankt @Citroentjuh !

[ Voor 12% gewijzigd door Xepos op 23-05-2021 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
De laatste tijd crashed Apple Maps (navigatie) met regelmaat wanneer ik wissel tussen apps. Op het moment dat ik weer terug ga naar Maps wordt het scherm even zwart en vervolgens kan ik Maps weer starten. Hij start de route dan opnieuw.

Herkenbaar probleem?

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 22:13
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe leaseauto en bewust gekozen voor een CarPlay integratie, dit bevalt in mijn andere auto zo goed (aftermarket radio van Alpine en is bekabeld aangesloten ) dat ik eigenlijk blind gekozen heb voor CarPlay Wireless integratie.

Fout dus. Auto is een mini en iPhone X ik n Wireless gaat die na verloop van tijd wisselend tussen 5-30min gigantisch traag worden.
Heb al diverse oplossingen van Apple geprobeerd geen enkel soulaas. Het blijft ruk.

Wireless overschakelen naar bekabeld gaat niet :/ usb poort laad dan alleen maar….

In eerste instantie tie dacht ik het ligt aan Waze, verwijderd geen verbetering
Afscheid genomen van TIDAL, geen verbetering
Apple Music, maakt niet uit blijft traag en niet reagerend.
Naam van de iPhone aangepast, geen verbetering.
Bluetooth uit, en daarna pas aanzetten als je al rijdt (niet echt veilig natuurlijk maar 10x beter dan de afleiding can weer een systeem crash)

CarPlay verliest de verbinding ook spontaan met de iPhone, en komt dan vanzelf na een tijdje weer op.
En de laatste tijd zelf apps als Maps en music die niet willen starten….
IOS zit op de laatste versie

mijn gehele beleving is tot onder nul gedaald. Tot ik in mijn andere auto stap en carplay bekabeld feilloos werkt.
Meer die ook deze beleving hebben met Wireless CarPlay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
oossie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:26:
Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe leaseauto en bewust gekozen voor een CarPlay integratie, dit bevalt in mijn andere auto zo goed (aftermarket radio van Alpine en is bekabeld aangesloten ) dat ik eigenlijk blind gekozen heb voor CarPlay Wireless integratie.

Fout dus. Auto is een mini en iPhone X ik n Wireless gaat die na verloop van tijd wisselend tussen 5-30min gigantisch traag worden.
Heb al diverse oplossingen van Apple geprobeerd geen enkel soulaas. Het blijft ruk.

Wireless overschakelen naar bekabeld gaat niet :/ usb poort laad dan alleen maar….

Bluetooth uit, en daarna pas aanzetten als je al rijdt (niet echt veilig natuurlijk maar 10x beter dan de afleiding can weer een systeem crash)

CarPlay verliest de verbinding ook spontaan met de iPhone, en komt dan vanzelf na een tijdje weer op.

mijn gehele beleving is tot onder nul gedaald. Tot ik in mijn andere auto stap en carplay bekabeld feilloos werkt.
toon volledige bericht
Mja, ik heb een Hyundai Kona met een losse Carplay2Air adapter voor wireless carplay. En het werkt vrij aardig. Meestal probleemloze verbinding. Af en toe niet en blijft het scherm zwart. En af en toe is de verbinding prima met enkel wat stotterend geluid. En vaak genoeg werkt het dus prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
oossie schreef op woensdag 9 juni 2021 @ 20:26:

toon volledige bericht
Ik heb ook een Mini met wireless carplay (nov. 2019). Bij mij werkt het prima (iPhone 12 Mini (what's in a name), maar ik merk wel dat als ik verschillende apps tegelijk aan heb (Flitsmeister, Spotify) de telefoon soms behoorlijk warm is als ik 'm uit de lader haal, zeker als ie redelijk leeg was voordat ik 'm er in legde legde. Zo'n kleine afgesloten ruimte als een armsteun is geen ideale plaats voor draadloos opladen 8)7. In zo'n geval kan het zijn dat de telefoon processen throttled. Heb je het probleem al direct nadat de telefoon verbinding maakt?
Ik moet zeggen dat ik met mijn vorige iPhone (XS) ook af en toe problemen had met verbinden. Met de 12 Mini is Carplay elke keer al verbonden nog voordat ik de telefoon in de lader heb gelegd.
Misschien kun je eens iemand vragen om met zijn/haar iPhone Carplay-verbinding te maken. Om te kijken of het aan de auto of de telefoon ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oossie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 02-04 22:13
Of-Aaargh schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 07:45:
[...]

Ik heb ook een Mini met wireless carplay (nov. 2019). Bij mij werkt het prima (iPhone 12 Mini (what's in a name), maar ik merk wel dat als ik verschillende apps tegelijk aan heb (Flitsmeister, Spotify) de telefoon soms behoorlijk warm is als ik 'm uit de lader haal, zeker als ie redelijk leeg was voordat ik 'm er in legde legde. Zo'n kleine afgesloten ruimte als een armsteun is geen ideale plaats voor draadloos opladen 8)7. In zo'n geval kan het zijn dat de telefoon processen throttled. Heb je het probleem al direct nadat de telefoon verbinding maakt?
Ik moet zeggen dat ik met mijn vorige iPhone (XS) ook af en toe problemen had met verbinden. Met de 12 Mini is Carplay elke keer al verbonden nog voordat ik de telefoon in de lader heb gelegd.
Misschien kun je eens iemand vragen om met zijn/haar iPhone Carplay-verbinding te maken. Om te kijken of het aan de auto of de telefoon ligt.
@Of-Aaargh
Ja de telefoon wordt idd erg warm.
Of het throttle-en is geen idee, de ene keer is die bijna gelijk al traag, de andere keer naar verloop van X minuten. Verbinden duurt soms ook langer dan de andere keer.

Ik doe in principe alles met de iPhone X en luister Muziek via Apple Muziek en gebruik Waze als navigatie. Ik zal het aantal apps tbv CarPlay eens uitzetten, wellicht helpt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Laatst online: 17-06 19:55
Heb af en toe problemen met CarPlay in mijn Skoda. Hij geeft aan USB wordt gelezen maar kan geen verbinding maken. iPhone laad in dit geval wel op maar kan met Carplay geen verbinding maken. Als ik 3 uur later de auto weer in stap kan het maar zo zijn dat hij weer doet. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:28
nickdew schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:36:
Heb af en toe problemen met CarPlay in mijn Skoda. Hij geeft aan USB wordt gelezen maar kan geen verbinding maken. iPhone laad in dit geval wel op maar kan met Carplay geen verbinding maken. Als ik 3 uur later de auto weer in stap kan het maar zo zijn dat hij weer doet. Iemand bekend met dit probleem?
ik heb dit ook soms in mijn seat. niet vaak, maar af en toe. dealer een keer naar laten kijken maar toen deed ie het natuurlijk gewoon. Kreeg advies een nieuwe kabel aan te schaffen, wat ik natuurlijk al had geprobeerd.

Vaak bij stoppen/starten motor doet hij het opeens wel, of soms als ik de media unit reset.
Het gebeurt maar zeer zelden, maar blijft wel steeds terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickdew
  • Laatst online: 17-06 19:55
KingKoning schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:47:
[...]

ik heb dit ook soms in mijn seat. niet vaak, maar af en toe. dealer een keer naar laten kijken maar toen deed ie het natuurlijk gewoon. Kreeg advies een nieuwe kabel aan te schaffen, wat ik natuurlijk al had geprobeerd.

Vaak bij stoppen/starten motor doet hij het opeens wel, of soms als ik de media unit reset.
Het ligt ook niet aan de telefoon. Als mijn vriendin haar telefoon erin doet hetzelfde probleem. Kabel ook al vervangen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Oke lekker late to the party maar dit weekend krijgt mijn auto (eindelijk) een iDrive update en daarmee ook (wireless) carplay. Ben wel echt benieuwd, de enige ervaring die ik tot nu toe had waren uit andere auto's waar ik dan "even" in reed.

Ben benieuwd hoe het werkt als ik het echt als main system ga gebruiken.

Wat ik alleen niet zo snel kon vinden, Carplay kan je op automatisch "donkere" modus zetten,
Zijn de kaarten van AppleMaps en Flitsmeister dan ook donker gekleurd? Ik heb de ingebouwde navigatie daar standaard op staan omdat dit rustiger is aan de ogen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40
Donstil schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:29:
Oke lekker late to the party maar dit weekend krijgt mijn auto (eindelijk) een iDrive update en daarmee ook (wireless) carplay. Ben wel echt benieuwd, de enige ervaring die ik tot nu toe had waren uit andere auto's waar ik dan "even" in reed.

Ben benieuwd hoe het werkt als ik het echt als main system ga gebruiken.

Wat ik alleen niet zo snel kon vinden, Carplay kan je op automatisch "donkere" modus zetten,
Zijn de kaarten van AppleMaps en Flitsmeister dan ook donker gekleurd? Ik heb de ingebouwde navigatie daar standaard op staan omdat dit rustiger is aan de ogen.
Applemaps wel, Flitsmeister heb ik nog niet aangehad in het donker :)

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kassad
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:40
Is de iPhone dan vergrendeld of ontgrendeld? Ik heb soms dat mijn iPhone vergrendeld is en geen accessoires wil gebruiken tot ik em ontgrendel.

Atheism is a non-prophet organization. “Wenn ist das Nunstück git und Slotermeyer?” “Ja! … Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:48

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

KingKoning schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 08:47:
[...]

Typisch VAG dingetje, heb ik in mijn eGolf ook. Oplossing is dan Head Unit herstarten door de aan/uit knop net zolang in te drukken tot het Logo weer in beeld komt.

Ik heb het idee dat de 'app' op de Headunit crasht of in ieder geval niet reageert op aansluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door Tomba op 15-07-2021 09:51 ]

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogar
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:04
Tomba schreef op donderdag 15 juli 2021 @ 09:50:
[...]

[...]

Typisch VAG dingetje, heb ik in mijn eGolf ook. Oplossing is dan Head Unit herstarten door de aan/uit knop net zolang in te drukken tot het Logo weer in beeld komt.

Ik heb het idee dat de 'app' op de Headunit crasht of in ieder geval niet reageert op aansluiten.
Ik heb dit in mijn Kia ook en dan is het op te lossen door even het kabeltje eruit en weer erin te doen.
Pagina: 1 ... 14 ... 18 Laatste

Dit topic is gesloten.