[CarPlay] Audio stopt met streamen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Dag,

Ik zit met een probleem en ik weet ondertussen even niet meer waar ik het moet zoeken.

Situatie: Golf 8 gekocht met Wireless CarPlay. Na aanschaf (Juli) mijn iPhone 11 Pro Max met iOS 15 beta er op aangemeld. Vanaf het eerste moment stopt Apple Music met afspelen op willekeurige momenten, alleen als ik de nummers fysiek op mijn toestel download blijft hij streamen. Vrouwlief heeft dit maar haar Xs (zonder beta) dit probleem niet.

In eerste instantie ging ik er vanuit dat het probleem dus in de beta zat en na de officiële release van iOS 15 het beta profiel verwijderd en liep ik dus weer synchroon met de officiële releases.

Nu met de nieuwe iPhone 13 blijf ik dit probleem houden, vrouwlief met haar nieuwe iPhone 13 heeft nog steeds geen last van dit probleem.

Ik ben dus wat verder gaan zoeken en ook op de kabel bij mij heeft hij dit probleem, ook hier heeft vrouwlief nergens last van.

Mijn iPhone doet het in de auto van vrouwlief (hier alleen bedrade CarPlay!) perfect. Geen hapering, helemaal niets.

Gister ben ik over gestapt van Vodafone naar T-Mobile (vrouwlief KPN) met de hoop dat het probleem opgelost was maar helaas, niets is minder waar. Vrouwlief is vandaag overgestapt naar T-Mobile (vanaf KPN) en nog steeds heeft ze nergens last van.

Auto is al bij de dealer geweest en die kan geen problemen ontdekken, ook daar werkt CarPlay prima.

Iemand nog een idee wat ik zou kunnen proberen? Ik heb echt geen flauw idee meer.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:57
Staat personal hotspot aan?

En anders zou ik onder instellingen --> carplay --> de auto verwijderen en opnieuw toevoegen.

Nog een andere tip: updaten naar iOS 15.0.2 voor zo ver je dat nog niet hebt gedaan.

Heb je verder last van wegvallende internetverbinding bij andere apps los van carplay? Wellicht netwerkinstellingen resetten (ben je wel alle wifi wachtwoorden kwijt).

[ Voor 118% gewijzigd door turkeyhakan op 20-10-2021 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
turkeyhakan schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 13:37:
Staat personal hotspot aan?

En anders zou ik onder instellingen --> carplay --> de auto verwijderen en opnieuw toevoegen.

Nog een andere tip: updaten naar iOS 15.0.2 voor zo ver je dat nog niet hebt gedaan.

Heb je verder last van wegvallende internetverbinding bij andere apps los van carplay? Wellicht netwerkinstellingen resetten (ben je wel alle wifi wachtwoorden kwijt).
Ja, personal hotspot staat aan maar dat wordt automatisch door CarPlay uitgeschakeld -als het goed is- maar nog even het testen waard.

15.0.2 draai ik al.

En nee, verder valt er niets weg. Sterker nog: als ik radio start via Apple CarPlay stopt hij nooit met afspelen, het is dus alleen bij losse nummers. Ik had gedacht dat het was te maken zou hebben met Dolby Atmos/lossless audio maar dat uitschakelen maakt geen enkel verschil.

Het verwijderen van de auto ga ik proberen, wellicht dat het helpt.

[ Voor 3% gewijzigd door Toppe op 20-10-2021 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turkeyhakan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:57
Toppe schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 17:40:
[...]

Ja, personal hotspot staat aan maar dat wordt automatisch door CarPlay uitgeschakeld -als het goed is- maar nog even het testen waard.

15.0.2 draai ik al.

En nee, verder valt er niets weg. Sterker nog: als ik radio start via Apple CarPlay stopt hij nooit met afspelen, het is dus alleen bij losse nummers. Ik had gedacht dat het was te maken zou hebben met Dolby Atmos/lossless audio maar dat uitschakelen maakt geen enkel verschil.

Het verwijderen van de auto ga ik proberen, wellicht dat het helpt.
Ben benieuwd! iPhone herstarten doet soms ook wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:51
Staat er op jouw telefoon een app die op die momenten een melding geeft, of probeert te geven, welke geluid nodig heeft? Ik heb zelf wel eens gezien dat de integratie tussen muziek en meldingen van apps via Carplay er toe leidde dat mijn muziek even op pauze ging, maar dat was alweer even geleden. Je zou je telefoon eens helemaal leeg kunnen gooien (maak natuurlijk een backup) zodat je alleen een kale iOS installatie hebt. Je kan dan kijken of je het probleem dan nog steeds hebt. Zo niet, dan zou ik één van je geinstalleerde apps verdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Nee, geen app die geluid nodig heeft of geeft. Heb sowieso vrijwel altijd mijn telefoon op stil.

Ik snap de insteek, maar waarom speelt hij dan wel de nummers die lokaal gedownload zijn of de radio via Apple Music?

Wellicht dat iemand eens voor mij kan kijken wie zelfde instellingen heeft?

Instellingen -> Muziek:
Dolby Atmos: Automatisch
Audio kwaliteit: Lossless audio uit en Mobiele data streaming: hoogste efficiëntie

Uiteraard staat mobiele data aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Misschien iets in je eigen back-up omdat het op twee toestellen speelt en op de rest niet?

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je het toestel ene reset geeft en geen back-up terug zet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Nu online

Toppe

Oké ✅

Topicstarter
Donstil schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 15:23:
Misschien iets in je eigen back-up omdat het op twee toestellen speelt en op de rest niet?

Je zou eens kunnen kijken wat er gebeurt als je het toestel ene reset geeft en geen back-up terug zet.
Ja daar begin ik nu ook steeds meer aan te denken. Maar is toch raar dat alleen de niet gedownloade muziek er mee stopt. De rest werkt perfect.

Pagina: 1