Prima, dan is die opmerking niet voor jou bedoeld.
Jammer alleen dat je degenen die negatief zijn over Feyenoord dan hyena's noemt (je kunt ze ook realistisch noemen) en daarmee ook iedereen meteen over één kam scheert.
Alleen in de EL leek het toch echt nergens naar. Maar toen waren v Ginkel en Lozano er nog niet meen ik en had Cocu het nog niet omgezet.
Hier ben ik het ook mee eens.
Van Ginkel en Lozano waren er overigens al wel bij, maar Lozano was er toen pas echt net. En de speelwijze was inderdaad nog 4-3-3 met de punt naar achteren, wat Cocu na de Europese vernedering heeft omgezet.
De backup voor de defensie (waar nu al die blessures zijn) is prima. Jorgensen is niet te vervangen maar de vraag is of Ziyech/Lozano wel te vervangen zijn.
Lozano heeft al 2 wedstrijden gemist door een belachelijke schorsing, waaronder de topper tegen Feyenoord (de andere wedstrijd betrof de bekerwedstrijd tegen Putten). Beide wedstrijden werden gewonnen.
Ziyech speelt tot nu toe een tegenvallend seizoen, maar zowel Ajax als PSV hebben het voordeel dat meerdere middenvelders kunnen scoren en als aangever kunnen fungeren. Daarin komt Feyenoord toch wat tekort en is men te afhankelijk van de aanvallers, met name Jorgensen natuurlijk.
Feyenoord heeft inderdaad prima backup achterin, waarbij de huidige vele blessures door geen enkel team op te vangen zijn (al is Diks wel erg slecht als CV). Maar op het middenveld en voornamelijk in de aanval blijf ik de bank van Feyenoord mager en/of matig vinden. Amrabat gaat een uitstekende speler worden, maar hij is vooral een concurrent van El Ahmadi. Verder is er eigenlijk niemand. Voorin is Jorgensen onvervangbaar door de zwakte van Kramer (die vorig seizoen nog verrassend nuttig was, maar dit seizoen echt waardeloos is). Berghuis is de enige buitenspeler die redelijk constant presteert, Boëtius is ontzettend wisselvallig en zijn gemiddelde niveau is te laag (niet voor niets is hij weer terug bij Feyenoord), Larsson is ook wisselvallig (al heeft hij wel een hoger plafond dan Boëtius en presteert hij vaker goed) en heeft een lastige persoonlijkheid, Bilal is al lang afgeschreven.
Kuijt wordt inderdaad gemist, als speler maar ik denk vooral als inspirator. Helemaal nu het tegen zit, mede dankzij de tegenvallende CL, wordt iemand met zijn ervaring, positiviteit en werklust ontzettend gemist. Al helpt natuurlijk niets beter dan het weer winnen van wedstrijden.
Ik had mijn bedenkingen maar Haps is één van die spelers die juist wel overeind blijft de laatste tijd, Larsson was je gevaarlijkste man tegen Roda en St Juste heeft zijn talent ook al wel laten zien.
Haps vind ik prima voor de subtop, ik vind hem echter tekort komen voor de top (dus een prima speler voor Feyenoord

). Soms goed, meestal redelijk. Met name in de topwedstrijden en in de CL komen zijn tekortkomingen naar boven, wat hem voor de Eredivisie wel degelijk bruikbaar maakt. Maar voor 6 miljoen mag je meer verwachten.
Larsson is een uitstekende speler als hij zijn dag heeft, alleen heeft hij die te weinig en lag hij bij Heerenveen niet goed meer in de groep door zijn gedrag. Ook voor hem geldt dat hij erg nuttig kan zijn, maar dat er meer verwacht mag worden (ook doordat Feyenoord een 7 miljoen betaald zou hebben, voor dat geld moeten eigenlijk stabielere spelers gehaald worden).
St. Juste kan een prima verdediger worden, al is hij nog wisselvallig en viel hij me vorig seizoen in de toppers wat tegen. Maar zijn aankoop begrijp ik. Vergelijkbaar met de transfer van Luckassen naar PSV. St. Juste heeft de pech dat hij nu ineens de dragende speler achterin moet zijn door alle blessures en zover is hij nog niet.
Younes ook:
<knip> Geen dubieuze / foute linkjes s.v.p.
Oftewel, statistieken zeggen niet alles
Larsson was voor Heerenveen een prima speler, voor de Nederlandse top vind ik hem niet goed genoeg. Voor een 7 miljoen is hij te wisselvallig en gezien zijn leeftijd zal hij ook wisselvallig blijven.
[
Voor 5% gewijzigd door
Ramzzz op 31-10-2017 14:11
]