Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste
Acties:
  • 166.566 views

• Deadsy
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 16:47
quote:
toolkist schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:21:
[...]

En ja hoor, daar is de geweldige zelfreflectie van Buttner.

https://www.vi.nl/video/b...duels-van-lozano-gewonnen

Met als hoogtepunt vanaf zo rond de minuut dat Lozano, bij de doelpunten die ie scoorde, niet bij hem uitkwam maar naar binnen liep.
Verrassend dat ie scoort als je hem dan laat lopen, het is jouw man _O- _O- _O-
Ik denk dat hij zelf geloofd wat hij zit te vertellen. Aanvallend voegt hij niets toe en verdedigend ook niet.
Hij is de LB. Als de rechtsbuiten van de tegenstander naar binnen gaat heeft hij geen tegenstander, dan moet hij er toch achteraan of een opkomende speler opvangen, of ben ik nou gek?

Ik heb hem de afgelopen weken wedstrijden zien spelen waar hij zo slecht gepositioneerd stond dat zijn man moeiteloos aangespeeld kon worden en dat zijn man ook gewoon zonder moeite de bal kon voorgeven.
Het is dat je deze muts gratis binnen haalt, maar je moet er echt zo snel mogelijk vanaf want dit schiet niet op.

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

quote:
Deadsy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:47:
Het is dat je deze muts gratis binnen haalt, maar je moet er echt zo snel mogelijk vanaf want dit schiet niet op.
de kans was er: https://www.vi.nl/nieuws/...uttner-niet-naar-psv-gaan

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 18:20
quote:
Deadsy schreef op zondag 29 oktober 2017 @ 17:47:
[...]

Ik denk dat hij zelf geloofd wat hij zit te vertellen. Aanvallend voegt hij niets toe en verdedigend ook niet.
Hij is de LB. Als de rechtsbuiten van de tegenstander naar binnen gaat heeft hij geen tegenstander, dan moet hij er toch achteraan of een opkomende speler opvangen, of ben ik nou gek?

Ik heb hem de afgelopen weken wedstrijden zien spelen waar hij zo slecht gepositioneerd stond dat zijn man moeiteloos aangespeeld kon worden en dat zijn man ook gewoon zonder moeite de bal kon voorgeven.
Qua transfersom ja, hij zal echt wel de top verdiener zijn bij Vitesse. Of in ieder geval van de door Vitesse zelf betaalde spelers ;)

• Martinusz
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 20:39
Pakt az toch nog de winst :)

Float like a butterfly, sting like a bee.

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:37

dvdkiwi

Hoi doei

De clubs die het begin van het seizoen nog zo goed deden (Heerenveen, Utrecht) beginnen nu een beetje af te zakken, terwijl de clubs waarvan ik het niet verwacht (AZ, PEC, Ajax) juist langzaam omhoog krabbelen.

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• Leon Zwiers
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 21:10
Same. Hoe de competitie er in 2 maanden volledig anders voorstaat dat wat ik en vele tv lui dachten.
Wat ik tot nu de grootste verassing vind is PSV. Die doen het echt boven verwachting goed.

Het lijkt echt zo'n jaar te worden waarbij de concurrentie zo slecht is ondanks hun goede/betere materiaal dat de lachende 3e er met de titel vandoor gaat.

Tenzij Lozano een tijd geblesseerd raakt :+

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 18:24
Psv heeft de boel idd stiekem aan het draaien gekregen en doet het al een aantal weken gewoon goed. Bij Ajax hebben ze uitgevonden hoe ze Neres in kunnen zetten om het doelsaldo iedere keer wat op te krikken en achterin zijn ze nog niet echt onder druk gezet.

Zaken die ik vooraf niet verwacht had. Net zo min als ik verwacht had dat de eindelijk wat bredere selectie van Feyenoord toch door blessures nog dramatisch uitgedund zou worden. Al met al, leuk voor het voetbal wat PSV doet, maar toch een rot weekend. Wat is de Gio toch een lamzak dat hij die jongens keer op keer niet scherp krijgt voor een wedstrijd. Ook met de bank moet Feyenoord teams als Roda en Nac probleemloos kunnen verslaan.

alles kan off-topic

• Baseman77
  • Registratie: april 2015
  • Laatst online: 15-10 17:23

Baseman77

We move

quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 08:34:Het lijkt echt zo'n jaar te worden waarbij de concurrentie zo slecht is ondanks hun goede/betere materiaal dat de lachende 3e er met de titel vandoor gaat
8)7
Hoe lang blijf je deze onzin nog verkondigen?

Daarbij moet ik zeggen dat deze topic al weken vrij hilarisch is en het wordt er alleen maar komischer op...iemand als toolkist geeft aan dat het spel van PSV niet om aan te gluren is en Redondo1982 vindt dat de spelopvatting van PSV niet om aan te gluren is _O-

PSV heeft de beste seizoensstart sinds het begin van deze eeuw, scoort gemiddeld 3,3 goals per wedstrijd en krijgt er gemiddeld 1 tegen per wedstrijd. De "topper" Feyenoord-Ajax was vorige week niet om aan te zien en van een dramatisch niveau, Feyenoord staat al 10 (!) punten achter, Ajax staat al 5 punten achter, waarbij PSV al heel wat op papier zware wedstrijden achter de rug heeft.
Maar vooral klagen over PSV en Feyenoord en/of Ajax ophemelen :w

• ph4ge
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17:18
quote:
Baseman77 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

8)7

Daarbij moet ik zeggen dat deze topic al weken vrij hilarisch is en het wordt er alleen maar komischer op...iemand als toolkist geeft aan dat het spel van PSV niet om aan te gluren is en Redondo1982 vindt dat de spelopvatting van PSV niet om aan te gluren is _O-

PSV heeft de beste seizoensstart sinds het begin van deze eeuw, scoort gemiddeld 3,3 goals per wedstrijd en krijgt er gemiddeld 1 tegen per wedstrijd. De "topper" Feyenoord-Ajax was vorige week niet om aan te zien en van een dramatisch niveau, Feyenoord staat al 10 (!) punten achter, Ajax staat al 5 punten achter, waarbij PSV al heel wat op papier zware wedstrijden achter de rug heeft.
Learn how to take a compliment. Het is alleen maar knap dat PSV het bovenverwachting goed doet en stijf bovenaan staat met op papier niet het beste materiaal. Afgezien van de wanprestaties aan het begin van het seizoen kunnen we niets dan respect hebben voor de prestaties van PSV tot nu toe.

ph4ge wijzigde deze reactie 30-10-2017 09:29 (5%)

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
quote:
Baseman77 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:20:
[...]

8)7

Ga je nu beweren dat de wedstrijden wel om aan te gluren zijn van PSV?
Dat je met veel doelpunten steeds wint, wilt niet zeggen dat je prachtige of leuke wedstrijden hebt gespeeld, je zegt het notabene zelf -> klassieker niet om aan te gluren, Ajax wilt wel met 1-4. Qua doelsaldo loopt Ajax niet zo ver achter, maar het is toch echt niet om aan te gluren hoor.

Ik vind de complete top nog niet leuk spelen, zo af en toe eens 1 wedstrijdje, verwacht ook veel meer van ploegen als AZ, Heerenveen, Utrecht, maar iedereen lijkt goede wedstrijden met embarmelijke wedstrijden af te wisselen.

Verder doet PSV het natuurlijk gewoon uitstekend, 27 punten uit 10 wedstrijden petje af! En dan ook nog zoveel scoren, en dat met een spits die al 1000+ minuten niet heeft gescoord, dat is eigenlijk nog veel knapper! Ze hebben op dit moment gewoon degelijke verdediging, goed middenveld en een fantastische vleugelspeler, lastig te verslaan dus!

Ben wel benieuwd naar de tweede seizoenshelft, dan heeft iedereen weer keer tegen elkaar gespeeld en weten ze wat ze de tweede wedstrijd kunnen verwachten. Zouden ploegen dan nog steeds zo naief tegen PSV spelen? Of gooien ze dan de boel achterin dicht en hoe gaat PSV daar dan mee om?

• Fleximex
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 14:26
Ik denk toch dat de neutrale supporter zich meer vermaakt met wedstrijden van PSV dan Ajax en Feyenoord. Dat gezeur dat PSV inzakt steeds. De wedstrijden van PSV gaan vaak constant op een neer. Juist dat tikkie breed spel maakt een wedstrijd dood omdat de tegenstander zich dan maar inzakt en dan je achterste linie per wedstrijd de meeste balcontacten heeft.

Je kan van mening zijn dat je het spel van PSV niet goed vindt. Maar "niet aan te gluren" kan je moeilijk zeggen van een team dat zo vaak met grote cijfers wint. Dat is wel heel extreem.

@Baseman77 doelt op dat @Leon Zwiers zegt dat Ajax en Feyenoord beter spelersmateriaal hebben dan PSV en dat PSV met hun AZ, Vitesse niveau spelers en slechte spel de lachende 3de gaat worden. Ten minste dat is hoe ik het interpreteer. En dat vind ik net als Baseman lachwekkend.

• toolkist
quote:
Fleximex schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:05:
Ik denk toch dat de neutrale supporter zich meer vermaakt met wedstrijden van PSV dan Ajax en Feyenoord. Dat gezeur dat PSV inzakt steeds. De wedstrijden van PSV gaan vaak constant op een neer. Juist dat tikkie breed spel maakt een wedstrijd dood omdat de tegenstander zich dan maar inzakt en dan je achterste linie per wedstrijd de meeste balcontacten heeft.

Je kan van mening zijn dat je het spel van PSV niet goed vindt. Maar "niet aan te gluren" kan je moeilijk zeggen van een team dat zo vaak met grote cijfers wint. Dat is wel heel extreem.
Er wordt ook nergens (of iig niet door mij) gezegd dat Feyenoord en Ajax op t moment veel beter of aantrekkelijker spelen. Die zijn minimaal even erg, en wellicht nog wel erger dan PSV. Er wordt ook vele malen meer kritiek geuit op de eigen favoriet, dan op PSV.
Prima dat jullie PSV wel leuk vinden om te zien spelen, ik heb de tweede helft gisteren niet gezien dus misschien was die wel heel goed. Maar resultaat alleen zegt mij in ieder geval niks over of de wedstrijd wel of niet goed was (fey-aja 1-4 en wII-aja 1-3 als voorbeelden).

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-10 19:47
quote:
toolkist schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Er wordt ook nergens (of iig niet door mij) gezegd dat Feyenoord en Ajax op t moment veel beter of aantrekkelijker spelen. Die zijn minimaal even erg, en wellicht nog wel erger dan PSV. Er wordt ook vele malen meer kritiek geuit op de eigen favoriet, dan op PSV.
Sowieso is het opmerkelijk dat wanneer je iets roept over club X je direct het verweer krijgt dat je eigen club Y het minder/gelijk doet. Volgens mij staat dat los van elkaar? :?

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
Martinusz schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 09:36:
[...]

Ga je nu beweren dat de wedstrijden wel om aan te gluren zijn van PSV?
Dat je met veel doelpunten steeds wint, wilt niet zeggen dat je prachtige of leuke wedstrijden hebt gespeeld, je zegt het notabene zelf -> klassieker niet om aan te gluren, Ajax wilt wel met 1-4. Qua doelsaldo loopt Ajax niet zo ver achter, maar het is toch echt niet om aan te gluren hoor.
[..]
Ja, persoonlijk geniet ik inderdaad meer van een team dat de tegenstander het gevoel geeft dat er iets te halen valt, maar toch hoog dekt, sterk vanuit de zone verdedigd (en dat met een Isimat en Schwaab en zonder echte linksback (!!)...) en vervolgens in 2-3 passes een kans creëert aan de andere kant van het veld. Dit was vorig jaar ook al zo, maar door het scorende vermogen van van Ginkel en zeker Lozano komt dat eindelijk ook in het resultaat tot uitdrukking!
Ook de dynamiek die Cocu dit seizoen heeft aangebracht met de continu roulerende spelers (Locadia-De Jong-Lozano en Pereiro wisselen hun positie de hele wedstrijd waardoor de tegenstander zich ook heel lastig ergens op in kan stellen) vind ik machtig om te zijn, toont mij aan dat Philip echt bijgeleerd heeft t.o.v. eerdere seizoenen toen PSV (met name toen ze het spel probeerden te maken) vooral veel balbezit had maar de tegenstander alle kans gaf om PSV tegen te houden.

Ajax en Feyenoord daarentegen lijken dit seizoen echt te volharden in tikkies breed, wat voor mij persoonlijk echt slaapverwekkend is.
Bij Ajax zijn voor mijn gevoel de enige momenten van opwinding als Donny vd Beek of Neres een goede dag heeft, persoonlijke klasse dus maar qua tactiek is het enorm statisch. Het mooie bewonderenswaardige spel onder Bosz is echt volledig verdwenen.
Bij Feyenoord heb ik dit seizoen 1 goede helft gezien en dat was uit bij PSV, veel inzet en bovenal snelle balroulatie. Feyenoord lijkt het seizoen net zo begonnen te zijn als PSV vorig jaar. Kampioen geworden op inzet en een flinke portie geluk en vervolgens denken dat je het wel op 80-90% kan. Kuijt had dat niet gepikt denk ik... Ik zie ook wel meer overeenkomsten overigens (penalties missen, veel blessures van belangrijke spelers) dus het lijkt net alsof PSV en Feyenoord van stokje gewisseld hebben....
quote:
[..]
Ik vind de complete top nog niet leuk spelen, zo af en toe eens 1 wedstrijdje, verwacht ook veel meer van ploegen als AZ, Heerenveen, Utrecht, maar iedereen lijkt goede wedstrijden met embarmelijke wedstrijden af te wisselen.
Ik denk dat dat enerzijds door je gekleurde bril komt en anderzijds omdat je wellicht teveel verwacht van de steeds verder afglijdende Eredivisie....
quote:
Verder doet PSV het natuurlijk gewoon uitstekend, 27 punten uit 10 wedstrijden petje af! En dan ook nog zoveel scoren, en dat met een spits die al 1000+ minuten niet heeft gescoord, dat is eigenlijk nog veel knapper! Ze hebben op dit moment gewoon degelijke verdediging, goed middenveld en een fantastische vleugelspeler, lastig te verslaan dus!
Ik denk dat PSV 2 van de beste middenvelders van de Eredivisie heeft (Van Ginkel en Hendrix) zelfs. De verdediging komt dankzij de dit seizoen veel beter en dwingender coachende Zoet ook een stuk beter uit de verf dan ik vooraf (en op basis van de EL wedstrijden :F ) had verwacht. De aanval is wat mij betreft de beste van heel Nederland.
quote:
Ben wel benieuwd naar de tweede seizoenshelft, dan heeft iedereen weer keer tegen elkaar gespeeld en weten ze wat ze de tweede wedstrijd kunnen verwachten. Zouden ploegen dan nog steeds zo naief tegen PSV spelen? Of gooien ze dan de boel achterin dicht en hoe gaat PSV daar dan mee om?
Ik heb niet het idee dat ploegen naïef spelen tegen PSV. Vitesse kwam er gewoonweg niet an te pas gisteren de eerste helft en heeft in de tweede helft misschien 10 minuten het gevoel gehad dat er wat inzat door de magnifieke 2-4 van Mount. Dat is gewoon de kracht van PSV in mijn ogen, Vitesse speelde gisteren verre van naïef (Op Bütner na wellicht, als zijn directe tegenstander 2x scoort ligt dat niet aan hem omdat Lozano toen niet op rechtsbuiten liep ;) ) en was toch volstrekt kansloos qua resultaat.

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Fleximex
quote:
toolkist schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:44:
[...]

Er wordt ook nergens (of iig niet door mij) gezegd dat Feyenoord en Ajax op t moment veel beter of aantrekkelijker spelen.
Er werd, zondagochtend, door sommige gezegd dat ze liever naar Feyenoord, Ajax, Zwolle enzo keken vanwege het betere spel.
quote:
Tomba schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 11:22:
[...]

Ik heb niet het idee dat ploegen naïef spelen tegen PSV.
Dat idee heb ik vaak juist wel. Veel ploegen gaan heel geforceerd het spel maken tegen PSV met idee van "als de tegenstander de bal heeft dan ken ie ook niet scoren". Daarmee bedoel ik niet het opbouwen ansich i.p.v. een lange bal. Maar bij een doeltrap of als de keeper de bal heeft geven ze de bal aan een van de centrale verdedigers (als het goed is de speler van je team die het minste kan voetballen, terwijl er druk op de bal is) en die worden dan aan de bal gelaten of onder druk gezet. In beide gevallen maken ze snel fouten.

Vitesse niet overigens. Die dachten het op fysiek te kunnen winnen tegen PSV terwijl hun kracht volgens mij juist is dat ze van die snelle jongens hebben die ook nog eens goed kunnen voetballen. Niet naïef dus, maar gewoon dom.

Fleximex wijzigde deze reactie 30-10-2017 11:40 (56%)

• toolkist
https://www.vi.nl/nieuws/...e-liederen-over-feyenoord

:N :N :N :N :N :N :N

Geen idee wat ie gezongen heeft, maar hoe dom kun je zijn... Hopelijk ook een dikke boete eroverheen van Ajax.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 16-10 19:47
quote:
toolkist schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:02:
https://www.vi.nl/nieuws/...e-liederen-over-feyenoord

:N :N :N :N :N :N :N

Geen idee wat ie gezongen heeft, maar hoe dom kun je zijn... Hopelijk ook een dikke boete eroverheen van Ajax.
Iets met vagina's en ongedierte... hoort niet. Maar nog vrij onschuldig en in "gesloten kring" t.o.v. alle racistische en WO2 liederen die ook worden gezonden. Prima straf, met of zonder boete van Ajax imho.

• dutchgio
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 19:38
"het zijn maar kutkakkerlakken" was het. In besloten kring, dat wordt gefilmd en online gegooid.

Valt allemaal wel mee, door de media veel groter gemaakt dan het is.

Straf is dan prima.

| Apple iPad 3rd generation 16GB | Synology DS112J | iOcean X7 | ZTE Nubia Z7 Mini | Xiaomi Redmi Note 3 | ZTE Axon 7 | XDA Recognized developer |

• toolkist
quote:
dutchgio schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 18:31:
"het zijn maar kutkakkerlakken" was het. In besloten kring, dat wordt gefilmd en online gegooid.

Valt allemaal wel mee, door de media veel groter gemaakt dan het is.

Straf is dan prima.
Dan blijf ik bij wat ik net al postte en hoop ik dat Ajax hem een boete van een weeksalaris oplegt. Besloten feestje of niet, als publiek persoon moet je beter weten.

• GS88
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 06-10 20:44

GS88

π raat

De verdediging van FEY is ook écht kut... zonder Botteghin en Jan Arie is t open huis achterin :-(

Rotterdam

• Leon Zwiers
quote:
[...]
Bij Ajax zijn voor mijn gevoel de enige momenten van opwinding als Donny vd Beek of Neres een goede dag heeft, persoonlijke klasse dus maar qua tactiek is het enorm statisch. Het mooie bewonderenswaardige spel onder Bosz is echt volledig verdwenen.
Bij Feyenoord heb ik dit seizoen 1 goede helft gezien en dat was uit bij PSV, veel inzet en bovenal snelle balroulatie. Feyenoord lijkt het seizoen net zo begonnen te zijn als PSV vorig jaar. Kampioen geworden op inzet en een flinke portie geluk en vervolgens denken dat je het wel op 80-90% kan. Kuijt had dat niet gepikt denk ik... Ik zie ook wel meer overeenkomsten overigens (penalties missen, veel blessures van belangrijke spelers) dus het lijkt net alsof PSV en Feyenoord van stokje gewisseld hebben....
Hier ben ik het volledig mee eens. Feyenoord lijkt belachelijk veel op het PSV van vorig seizoen. Misschien moet Gio eens met Philip bellen hoe ie uit die negatieve spiraal is geraakt. Want Cocu lijkt wel wat gegroeid als coach, waar Gio stilstaat.
quote:
[...]
Ik denk dat PSV 2 van de beste middenvelders van de Eredivisie heeft (Van Ginkel en Hendrix) zelfs. De verdediging komt dankzij de dit seizoen veel beter en dwingender coachende Zoet ook een stuk beter uit de verf dan ik vooraf (en op basis van de EL wedstrijden :F ) had verwacht. De aanval is wat mij betreft de beste van heel Nederland.
En hier ben ik het absoluut niet mee eens.

V. Ginkel is veruit de beste middenvelder bij PSV, en tegelijk ook de enige echt goede. Hendrix is echt een 13 in een dozijn voetballer, niks speciaals, een beetje zoals Toornstra/Vilhena. De middenvelders van Ajax (vooral Ziyech) zijn veel beter.

De aanval is wat Lozano betreft erg goed, al doet Berghuis (En Neres qua effectiviteit) er amper voor onder in een zeer slecht draaiend elftal. Locadia blijft een matige speler die dan wel scoort, maar zowel tegen Utrecht als gisteren bij die afstandsgoal lag dat meer aan de keeper dan aan de "skills" van onze Jurgen. Op linksbuiten vind ik Larsson t.n.t als ie mag spelen van Gio een stuk beter dan de PSV alternatieven (Laten we het maar niet over Younes hebben :+ ) Centrumspits van alle 3 de clubs scoren niet/amper, dus dat kan je tegen elkaar wegstrepen.

Ik denk echt dat de aanval van de 3 to(b)clubs amper voor elkaar onder doen, maar dat vooral het middenveld en de verdediging van Ajax en Feyenoord door tal van oorzaken zwaar ondermaats presteren en dat PSV veel stabieler is en daar voordeel uit haalt. Vergeet niet dat ditzelfde PSV door 10 man van Feyenoord een hele helft is weggespeeld ( helaas wel met de 3 punten achterblijvend ), en een hele wedstrijd door Heerenveen.

• D-e-n
  • Registratie: februari 2004
  • Nu online
quote:
[...]
Kampioen geworden op inzet en een flinke portie geluk
Welk geluk? Waarom hebben sommigen (ik zag Spaan gisteren ook al weer janken vanachter zijn roodwitte bril.. ..) nu plots weer de neiging die titel van Feyenoord te kleineren? Feyenoord had vorig jaar gewoon de beste ploeg. Er werd ook veel gescoord. Het is niet dat het allemaal nipte 1-0 potjes waren.

• JST94
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 11-10 12:39
Ach, zo hoorde ik vandaag nog PSV'ers klagen over het bevoordeelde Feyenoord door de doellijntechnologie tijdens Feyenoord - PSV. :9

Feyenoord is vorig seizoen gewoon terecht kampioen geworden. Snap niet wat er onterecht aan zou zijn, stonden niks voor niks 34 speelrondes op 1.

JST94 wijzigde deze reactie 30-10-2017 21:26 (36%)

@_JST94 | Feyenoord Rotterdam

• St@m
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 21:13

St@m

@ Your Service

quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:09:

Ik denk echt dat de aanval van de 3 to(b)clubs amper voor elkaar onder doen, maar dat vooral het middenveld en de verdediging van Ajax en Feyenoord door tal van oorzaken zwaar ondermaats presteren en dat PSV veel stabieler is en daar voordeel uit haalt. Vergeet niet dat ditzelfde PSV door 10 man van Feyenoord een hele helft is weggespeeld ( helaas wel met de 3 punten achterblijvend ), en een hele wedstrijd door Heerenveen.
Hou het even bij jezelf als je over tobclubs spreekt. Subtobclub liever.
PSV en Ajax zijn gewoon topclubs binnen Nederland. Ik begrijp dat je meer had verwacht na een kampioenschap na al die jaren, maar het lijkt er nu al sterk op dat het een uitzondering was net als Twente en Az. Die hebben ook wel eens een helft aardig gespeeld tegen PSV.
Geeft helemaal niet, Ajax en PSV hebben ook andere teams nodig, anders is er geen competitie.

Dit soort reacties kun je uiteraard verwachten als je steeds maar blijft roeptoeteren dat PSV zo slecht is.
Zoals ik al had voorspeld half september is Feyenoord afgehaakt, hebben ze nog steeds geen pot van betekenis gewonnen en lijkt het voetbal he-le-maal nergens naar. Beetje raar om dan te zeggen dat de spelers eigenlijk allemaal beter zijn dan die van de clubs die wel presteren.

St@m wijzigde deze reactie 30-10-2017 21:32 (16%)

• Fleximex
quote:
Leon Zwiers schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 20:09:
[...]
Locadia blijft een matige speler die dan wel scoort, maar zowel tegen Utrecht als gisteren bij die afstandsgoal lag dat meer aan de keeper dan aan de "skills" van onze Jurgen.
Tegen Utrecht lag het niet aan de keeper. Penalty, goed schot vanaf links en waarop jij doelt de bal tussen de benen was net goed genoeg geschoten van Locadia en geen fout van de keeper. Dat afstandsschot tegen Vitesse wel. Maar dan blijven er dus 7 goals zonder geluk over. Zo kan ik genoeg goals van Messi en Ronaldo erbij nemen waar de keeper wellicht ook de bal had moeten hebben.
Dit is wel echt heel kieskeurig. Dan kun je het beter over zijn kwaliteiten als voetballer hebben als je het niveau van speler wilt onderbouwen.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Fleximex schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 10:05:
een team dat zo vaak met grote cijfers wint
Dat vroeg ik mij van het weekend ook al af na een uitspraak op TV. Wat is voor veel mensen de definitie van grote cijfers? Gewoon veel doelpunten of een ruime overwinning?

4-2 klinkt voor mij absoluut niet als 'winnen met grote cijfers', maar dat is omdat ik dan denk aan een ruime overwinning. Als je kijkt naar totaal aantal doelpunten dan snap ik het weer. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• D-e-n
  • Nu online
@Stam
Dat bedoel ik dus: het gaat nu even slecht en gelijk zitten de hyenas van Ajax en PSV weer klaar om Feyenoord te kleineren. Bah.

Feyenoord mist momenteel vier centrumverdedigers, en eigenlijk vijf als je Knoester ook nog meetelt. Doe hetzelfde bij PSV of Ajax en haal vervolgens Lozano of Ziyech een maand weg en ik wil zien of ze meer punten halen dan Feyenoord nu.

Ik ben niet blind voor de zwakke plekken van Feyenoord. Zonder Kuijt heeft Feyenoord aan scorend vermogen ingeboet en er zitten te weinig goals op de bank. En Gio is geen hoogvlieger.

Maar met de wat kleinere begroting heeft Feyenoord toch echt een kampioenschap waardige selectie. Daar waren alle geleerden het vooraf ook over eens. Haps, Larsson, Amrabat, St Juste: dat hadden ook aankopen van Ajax of PSV kunnen zijn. Maar iedereen is zo opportunistisch.

D-e-n wijzigde deze reactie 30-10-2017 21:42 (5%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
D-e-n schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:10:
[...]

Welk geluk? Waarom hebben sommigen (ik zag Spaan gisteren ook al weer janken vanachter zijn roodwitte bril.. ..) nu plots weer de neiging die titel van Feyenoord te kleineren? Feyenoord had vorig jaar gewoon de beste ploeg. Er werd ook veel gescoord. Het is niet dat het allemaal nipte 1-0 potjes waren.
Waarom nog steeds zo fanatiek in de verdediging? Dat werd toch al sinds begin vorig seizoen geroepen? Het is echt niet ineens iets van nu. Men heeft nu eenmaal altijd de neiging de prestaties van anderen te bagatelliseren en betrekt daar factoren als geluk of andere zaken waar je minder invloed op hebt bij.
Dat gebeurde voor Feyenoord ook en zal ook komende jaren gewoon weer gebeuren bij de kampioen.
Laat het gaan. :)
quote:
D-e-n schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:39:
@Stam
Dat bedoel ik dus: het gaat nu even slecht en gelijk zitten de hyenas van Ajax en PSV weer klaar om Feyenoord te kleineren. Bah.
Bekijk het ook eens van de andere kant. Feyenoord heeft na 18 jaar eindelijk weer eens de schaal te pakken. Vervolgens denken alle fans direct alsof alles ineens weer als vanouds is en ze weer voor 100% gelijkwaardig zijn.
Feyenoord zal gewoon de komende jaren moeten aantonen dat ze daadwerkelijk helemaal terug zijn voordat iedereen dat weer als normaal ziet. Vervelend als fan, maar toch wel iets wat je je voor kunt stellen? :)

Gonadan wijzigde deze reactie 30-10-2017 21:44 (28%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• Fleximex
quote:
Gonadan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:39:
[...]

Dat vroeg ik mij van het weekend ook al af na een uitspraak op TV. Wat is voor veel mensen de definitie van grote cijfers? Gewoon veel doelpunten of een ruime overwinning?

4-2 klinkt voor mij absoluut niet als 'winnen met grote cijfers', maar dat is omdat ik dan denk aan een ruime overwinning. Als je kijkt naar totaal aantal doelpunten dan snap ik het weer. :)
Ook kijkend naar de doelpunten inderdaad. Maar wel degelijk grote cijfers. De laatste 5 competitiewedstrijden werden met de volgende cijfers werden gewonnen:
1-7, 4-0, 2-5, 3-0 en 2-4.

• D-e-n
  • Nu online
quote:
Gonadan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:41:
[...]
Bekijk het ook eens van de andere kant. Feyenoord heeft na 18 jaar eindelijk weer eens de schaal te pakken. Vervolgens denken alle fans direct alsof alles ineens weer als vanouds is en ze weer voor 100% gelijkwaardig zijn.
Feyenoord zal gewoon de komende jaren moeten aantonen dat ze daadwerkelijk helemaal terug zijn voordat iedereen dat weer als normaal ziet. Vervelend als fan, maar toch wel iets wat je je voor kunt stellen? :)
Volgens mij denkt geen enkele Feyenoord fan dat ze er al weer zijn. In mijn ogen moet Feyenoord juist op lange termijn oppassen want er is op dit moment weinig jeugd die je kunt verkopen en goede scouting is er niet. Gelukkig is er nu wel redelijk jong ingekocht.

Maar in het hier en nu is er gewoon een selectie die voor de titel moet gaan. Dan moet niet die ene speler geblesseerd raken die je net niet kunt missen maar tegen vier geblesseerde centrumverdedigers kan geen enkele ploeg op.

• Fleximex
quote:
@Stam
Dan werkt twee kanten. Er waren vorig seizoen genoeg hyenas die een mening hadden over het ow zo slechte PSV (slechts 6 en 5 minder verliespunten dan de nummer een en twee).

Verder heeft Feyenoord toch gewoon iets te bewijzen. Een keer kampioen nu na 18 jaar. Wordt de komende paar jaar nog maar eens kampioen. Natuurlijk is de rest aan Feyenoord wel een topclub.

Maar waar ik, en ik denk @St@m ook, moe van worden is dat Feyenoord (en ook wat Ajax supporters) ontzettend graag de slechte prestaties van hun club naar de gehele top 3 toe betrekken. Hoe kun je PSV nu duiden als een tobclub dit seizoen met de beste seizoensstart van de laatste 18 jaar?

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
D-e-n schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:50:
Volgens mij denkt geen enkele Feyenoord fan dat ze er al weer zijn.
Wellicht ken ik er een hoop die net buiten jouw kennissenkring vallen. ;)

Al geeft jouw reactie naar @Stam ook te denken, zulke vreemde dingen schrijft hij toch niet?
quote:
In mijn ogen moet Feyenoord juist op lange termijn oppassen want er is op dit moment weinig jeugd die je kunt verkopen en goede scouting is er niet. Gelukkig is er nu wel redelijk jong ingekocht.

Maar in het hier en nu is er gewoon een selectie die voor de titel moet gaan. Dan moet niet die ene speler geblesseerd raken die je net niet kunt missen maar tegen vier geblesseerde centrumverdedigers kan geen enkele ploeg op.
Zoveel verlies in de verdediging wordt inderdaad geen enkele club blij van, maar het is ook weer niet zo dat de verdediging de enige linie is die nu niet presteert. Laten we daar ook eerlijk over zijn. :)

• D-e-n
  • Nu online
@Fleximex
Dan hoef je niet kwaad met kwaad vergelden. Als je vindt dat er onzin over PSV gezegd wordt kun je dat gewoon zeggen.

@Gonadan
Een verdediging brengt rust. Het is je fundatie van je elftal. Vorig jaar was dat bij Feyenoord zeker zo. El Ahmadi en Vilhena gaan nu ook gekke dingen doen. Voeg daarbij het scorend vermogen dat minder is, het gegoochel van Gio en de blessure van Jorgensen en je krijgt dit.

Edit:
De vergelijking met AZ en Twente die gemaakt wordt is overigens ridicuul. De begroting van Feyenoord ligt een stuk voor op de subtop. Er is nog achterstand op de andere twee wat maakt dat een Lozano of Ziyech niet zo snel gehaald zal kunnen worden maar als je ziet wat er dit jaar gehaald is zijn dat voor eredivisie begrippen aankopen op topclub niveau.

D-e-n wijzigde deze reactie 30-10-2017 22:28 (30%)

• JST94
quote:
Gonadan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:58:
[...]
Zoveel verlies in de verdediging wordt inderdaad geen enkele club blij van, maar het is ook weer niet zo dat de verdediging de enige linie is die nu niet presteert. Laten we daar ook eerlijk over zijn. :)
Het was wel dé linie vorig seizoen als je eerlijk moet zijn. Ook toen had Feyenoord echt verschrikkelijk slechte wedstrijden, maar omdat het achterin als een huis stond gaf je zelden een goal weg. Dan hoef je er aan de overkant maar een keertje een in te prikken om winst te halen.

Wat je dus vervolgens ook zag was dat Feyenoord op 1-0 of 0-1 kwam. De tegenstander de laatste 20 minuten wat meer risico in het spel ging leggen en Feyenoord uiteindelijk uitliep naar 3-0 of 0-3.

Dat loopt dit seizoen héél anders. Nu is de defensie de minst zekere linie, waarbij je bij een 0-2 of 2-0 ruststand nog kan gaan twijfelen of het wel goed komt.

Ik had zelf overigens ook nooit verwacht dat Feyenoord kampioen zou worden dit seizoen. Wat ik zelf een mooi doel voor dit seizoen vond was het meestrijden om het kampioenschap (en niet al vroegtijdig afgehaakt zijn) en een paar mooie potten in de CL te hebben. Eigenlijk valt alles tot nu toe tegen. :9

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Nu online

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

quote:
D-e-n schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:10:
[...]

Je kunt niet ontkennen dat vorig jaar alles erin vloog bij Feyenoord :) Dat geluk, of mazzel zoals onze vrienden in Amsterdam het noemen heb je ook nodig om kampioen te worden! Ik bedoel dit absoluut niet negatief, sterker nog; zoals ze zo mooi zeggen: geluk dwing je af!
quote:
JST94 schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:26:
Ach, zo hoorde ik vandaag nog PSV'ers klagen over het bevoordeelde Feyenoord door de doellijntechnologie tijdens Feyenoord - PSV. :9

Feyenoord is vorig seizoen gewoon terecht kampioen geworden. Snap niet wat er onterecht aan zou zijn, stonden niks voor niks 34 speelrondes op 1.
Vwb doelpuntlijntechnologie, dat is toch pure pech voor PSV en dus geluk voor Feyenoord dat die erin zat? Ik baal er ook nog steeds van eerlijk gezegd ;) Tuurlijk was het een doelpunt maar t geluk zit m erin dat zoiets juist gebeurd tegen een grote concurrent natuurlijk. Dat doelpunt was anders namelijk niet geteld en dan had Feyenoord dus 2 punten minder gehad aan t einde van de rit en volgens mij stonden ze er uiteindelijk slechts 1 los. De een noemt dat ‘alles zit mee’, ik gebruik dan de term ‘geluk’. Potato-potato...
Geluk hebben betekent niet dat je onterecht kampioen wordt. Feyenoord was vorig seizoen 100% de terechte kampioen!

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
Je bedoelt dat de hyena's die al het hele seizoen lopen af te geven op PSV een koekje van eigen deeg krijgen en nu ook geen enkel tegenargument meer hebben? Aangezien Feyenoord nu al is uitgeschakeld voor het kampioenschap en PSV de beste start heeft sinds 1989...

Als je zo graag uitdeelt, dan leer ook incasseren.

PS: Daarbij hebben leden zoals ikzelf vorig seizoen meer dan voldoende inhoudelijke argumenten gegeven over Feyenoord, het spel van Feyenoord, de coach, de spelers, de aankopen en het gebrek aan blessures en schorsingen. Wat je nu ziet is dat eerst niet meer alles mee zit, dat er vervolgens enkele blessures komen, dat de bank kwantitatief prima is maar kwalitatief niet en dat nu zelfs even alles tegen zit.

Geluk dwing je af en Feyenoord werd vorig seizoen volkomen terecht kampioen, maar dit seizoen komen dezelfde mankementen als vorig seizoen naar boven en zit niet meer alles mee. Dan krijg je dus alsnog wat vorig seizoen zo knap uitbleef.
quote:
Maar met de wat kleinere begroting heeft Feyenoord toch echt een kampioenschap waardige selectie. Daar waren alle geleerden het vooraf ook over eens. Haps, Larsson, Amrabat, St Juste: dat hadden ook aankopen van Ajax of PSV kunnen zijn.
Dat Feyenoord mee moet doen om het kampioenschap wordt ieder seizoen verwacht, dat ze dit maar zelden kunnen waarmaken wordt ook ieder seizoen verwacht. En dit seizoen bevestigt Feyenoord die vooroordelen alleen maar...

Wat betreft de aankopen: Ik ben daar helemaal niet enthousiast over en verwacht ook niet dat PSV deze spelers aan zou trekken, in ieder geval 3 van de 4 niet. Haps is niet goed genoeg en te duur, St. Juste is een prima talent maar te wisselvallig en met name in de topwedstrijden te onzichtbaar, over Larsson gaan al langere tijd minder positieve verhalen betreffende zijn persoonlijkheid en ook hij is te wisselvallig en daardoor ook te duur, Ambarat lijkt de enige topaankoop te zijn alleen is er voor hem geen plek op het middenveld. Dus dat schiet niet echt op.

Baseman77 wijzigde deze reactie 31-10-2017 09:15 (39%)

• Ankona
Komop, wees een vent en stel je niet aan als een overgevoelig wijf (en ja, dat zeg ik tegen iedereen)

Als je fan bent van een club zie je je eigen club door een roze bril en ben je vaak wat minder op de hoogte van wat er bij andere teams speelt. Mag dan niemand meer een mening geven omdat je het risico loopt de plank in de ogen van anderen mis te slaan? Wees bij dat PSV, Ajax, Feyenoorders en andere exoten hier onderling hun visie kunnen delen.
Natuurlijk moet je naar elkaar luisteren en niet anderen eindeloos met je eigen waarheid willen vermoeien. Maar vervelender wordt het als het een meta discussie wordt over wat wel en niet gezegd mag worden. (hmmmm wat ik dus nu eigenlijk doe, ik wil dit ook niet tikken eigenlijk...)

Gun elkaar de roze bril en als je plaagstootjes uit wil delen (graag :) ) dan wel met respect voor elkaar en het liefst wat humor.

alles kan off-topic

• D-e-n
  • Nu online
quote:
Baseman77 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:04:
[...]
Als je zo graag uitdeelt, dan leer ook incasseren.
Ik deel niet uit. Ik ben helemaal niet zo negatief over PSV. Alleen in de EL leek het toch echt nergens naar. Maar toen waren v Ginkel en Lozano er nog niet meen ik en had Cocu het nog niet omgezet
quote:
enkele blessures komen, dat de bank kwantitatief prima is maar kwalitatief niet
Dat kun je niet zo in het algemeen zeggen. De backup voor de defensie (waar nu al die blessures zijn) is prima. Jorgensen is niet te vervangen maar de vraag is of Ziyech/Lozano wel te vervangen zijn.
quote:
maar dit seizoen komen dezelfde mankementen als vorig seizoen naar boven en zit niet meer alles mee.
Dit seizoen is totaal anders. Vorig jaar had Feyenoord meer scorend vermogen en met Kuijt opties om Toornstra en Jorgensen te vervangen. Maar defensief was er veel minder ruimte en ook El Ahmadi of Vilhena kon je eigenlijk niet missen.
quote:
Haps is niet goed genoeg en te duur, St. Juste is een prima talent maar te wisselvallig en met name in de topwedstrijden te onzichtbaar, over Larsson gaan al langere tijd minder positieve verhalen betreffende zijn persoonlijkheid en ook hij is te wisselvallig en daardoor ook te duur, Ambarat lijkt de enige topaankoop te zijn alleen is er voor hem geen plek op het middenveld. Dus dat schiet niet echt op.
Ik had mijn bedenkingen maar Haps is één van die spelers die juist wel overeind blijft de laatste tijd, Larsson was je gevaarlijkste man tegen Roda en St Juste heeft zijn talent ook al wel laten zien.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
D-e-n schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 22:03:
Een verdediging brengt rust. Het is je fundatie van je elftal. Vorig jaar was dat bij Feyenoord zeker zo. El Ahmadi en Vilhena gaan nu ook gekke dingen doen. Voeg daarbij het scorend vermogen dat minder is, het gegoochel van Gio en de blessure van Jorgensen en je krijgt dit.
Klopt. Als je verdediging niet presteert wordt de keeper vanzelf zenuwachtig en moet je middenveld bijspringen (of niet, dan gaat het ook mis). Het gaat echter te ver om daar alle problemen aan op te hangen.

Jörgensen is onvervangbaar en nu hij terug is helaas nog niet in vorm. Dan zie je ook wat voor ontzettend beperkte speler die Toornstra is, hij doet mij meer en meer aan Immers denken. Sowieso zou je al voor de uitwedstrijden een vervanger voor hem moeten hebben. Het loopt in z'n totaliteit gewoon niet echt. Sommige spelers hebben in bepaalde wedstrijden weer lichtpuntjes, maar echt vlammen is het niet meer. Dat vind ik wel jammer want het mooie van vorig seizoen was wel dat het weer retespannend was in de competitie.
quote:
De vergelijking met AZ en Twente die gemaakt wordt is overigens ridicuul. De begroting van Feyenoord ligt een stuk voor op de subtop.
De vergelijking gaat om het behalen van een enkel kampioenschap tussen de kampioenschappen van Ajax en PSV door, niet om de begroting. In die zin is de vergelijking vooralsnog verre van ridicuul, aan Feyenoord het tegendeel te bewijzen.
quote:
Er is nog achterstand op de andere twee wat maakt dat een Lozano of Ziyech niet zo snel gehaald zal kunnen worden maar als je ziet wat er dit jaar gehaald is zijn dat voor eredivisie begrippen aankopen op topclub niveau.
Dat is ook maar net hoe je redeneert. Ik was namelijk erg blij dat Ajax Haps en Larsson niet haalde. Kijk je naar de stap die ze nog konden maken dan was dat inderdaad alleen naar een topclub, maar dat is uit het perspectief van de speler gezien.

• D-e-n
  • Nu online
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:36:
[...]
Ik was namelijk erg blij dat Ajax Haps en Larsson niet haalde.
Van Larsson snap ik dat dus niet zo. Jullie zitten constant te mekkeren op Younes. De troll van Overmars richting Larsson ging ook nergens over

• Leon Zwiers
quote:
D-e-n schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:43:
[...]

Van Larsson snap ik dat dus niet zo. Jullie zitten constant te mekkeren op Younes. De troll van Overmars richting Larsson ging ook nergens over
Precies, Younes heeft 0,0 rendement, Kluivertje valt tnt ook ontzettend tegen. Larsson is als ie speelt juist een van de spelers die er bovenuitsteekt bij Feyenoord. Feyenoord heeft gewoon hele goede vleugels. Defensief is het nu drama, en dat gaat voor de winterstop niet meer veranderen vrees ik. Maar goed, daar hebben Ajax en PSV ook last van.

Ik zou graag een keer bij Feyenoord zien:
Vermeer
Nieuwkoop,Botteghin,v/d Heijden(st Juste)-Haps
Amrabat-Toornstra-El Ahmadi
Berghuis-Jorgensen-Larsson

Dit is in mijn ogen de sterkste elf nu. Heeft nog geen enkele keer op het veld kunnen staan door al die blessures. En Toornstra is enorm uit vorm en hebben we niet echt een vervanger voor, die had ik liever ook vervangen.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
D-e-n schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:43:
Van Larsson snap ik dat dus niet zo.
Mijn gevoel bij Larsson was niet genoeg om hem als absolute versterking te zien. Ik twijfelde of hij dan meer voor de breedte zou zijn en daar loopt al genoeg van rond. Tel daarbij op dat ik al vaker heb gelezen over zijn mentaliteit en je begrijpt waarom ik niet zeker ben of ik hem graag zie komen.
Een bedrag van 4 tot 7 miljoen (afhankelijk van bron) is dan voor mij een reden om blij te zijn dat hij niet kwam.
quote:
Jullie zitten constant te mekkeren op Younes.
Wat heeft twijfel over Larsson met Younes te maken?
quote:
De troll van Overmars richting Larsson ging ook nergens over
Waar heb je het over? :?

Waarom betrek je toch altijd zoveel randzaken en dingen van andere clubs bij discussies? Zo houd je het toch nooit zuiver?

• Ankona
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:36:
[...]

Jörgensen is onvervangbaar en nu hij terug is helaas nog niet in vorm.
En juist daarom zou Feyenoord moeten overwegen hem te verkopen.

Klinkt misschien gek, maar het slechtste wat je in een team kan hebben zijn onvervangbare schakels. (Probeer ik op mijn werk ook aan mijn collega's/managers uit te leggen. geeft altijd veel weerstand)
Zodra iemand onvervangbaar is moet je hem er dus gewoon uittrappen.

In het geval van Jorgensen, ja het is een goede speler. Maar de zwakte is dus dat het hele team niet meer loopt als hij er niet is of niet fit is. Daarom moet je een spel spelen waarin je niet van hem afhankelijk bent. Als hij dan wel beschikbaar is dan kun je kijken hoe hij aan het team een meerwaarde kan bieden. Dus Feyenoord moet of zijn systeem aanpassen of meerdere "Jorgensens" op de bank zetten. Nu is Jorgensen de achilleshiel van het team in plaats van de sterspeler.

alles kan off-topic

• jbdeiman
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 15:52
quote:
Ankona schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:17:
[...]

Klinkt misschien gek, maar het slechtste wat je in een team kan hebben zijn onvervangbare schakels. (Probeer ik op mijn werk ook aan mijn collega's/managers uit te leggen. geeft altijd veel weerstand)

In het geval van Jorgensen, ja het is een goede speler. Maar de zwakte is dus dat het hele team niet meer loopt als hij er niet is of niet fit is. Daarom moet je een spel spelen waarin je niet van hem afhankelijk bent. Als hij dan wel beschikbaar is dan kun je kijken hoe hij aan het team een meerwaarde kan bieden. Dus Feyenoord moet of zijn systeem aanpassen of meerdere "Jorgensens" op de bank zetten. Nu is Jorgensen de achilleshiel van het team in plaats van de sterspeler.
Niet om 't een of ander, maar iemand die je niet kan vervangen moet je dus vervangen als je diegene "eruit trapt', volgens mij is het veel effectiever om voor die "onvervangbare" speler/ collega, juist iemand te zoeken die hem wel kan vervangen, zonder dat je er echt op achteruit gaat. Op langere termijn loont dat veel meer dan maar "afzwaaien".

Ook in de werksfeer buiten 't voetbal: Zorg dat diegene die onvervangbaar is geworden ervaring/ kennis deelt met anderen, zodat hij / zij wel weer vervangbaar is. Gaat er iemand weg (of in de sport: is er iemand geblesseerd) zit je niet met een kennisgat, en kan je dat prima opvangen.

• JST94
quote:
Tomba schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 06:44:
[...]Vwb doelpuntlijntechnologie, dat is toch pure pech voor PSV en dus geluk voor Feyenoord dat die erin zat? Ik baal er ook nog steeds van eerlijk gezegd ;)
Ik vind het geen geluk, omdat Feyenoord gewoon kreeg waar het recht op had.
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:00:
[...]
Mijn gevoel bij Larsson was niet genoeg om hem als absolute versterking te zien. Ik twijfelde of hij dan meer voor de breedte zou zijn en daar loopt al genoeg van rond. Tel daarbij op dat ik al vaker heb gelezen over zijn mentaliteit en je begrijpt waarom ik niet zeker ben of ik hem graag zie komen.
Een bedrag van 4 tot 7 miljoen (afhankelijk van bron) is dan voor mij een reden om blij te zijn dat hij niet kwam.
Statistisch gezien is Larsson toch wel een klasbak. <knip> Geen dubieuze / foute linkjes s.v.p.

Ramzzz wijzigde deze reactie 31-10-2017 14:11 (7%)

• Baseman77

Baseman77

We move

quote:
D-e-n schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 09:31:
Ik deel niet uit. Ik ben helemaal niet zo negatief over PSV.
Prima, dan is die opmerking niet voor jou bedoeld.
Jammer alleen dat je degenen die negatief zijn over Feyenoord dan hyena's noemt (je kunt ze ook realistisch noemen) en daarmee ook iedereen meteen over één kam scheert.
quote:
Alleen in de EL leek het toch echt nergens naar. Maar toen waren v Ginkel en Lozano er nog niet meen ik en had Cocu het nog niet omgezet.
Hier ben ik het ook mee eens.
Van Ginkel en Lozano waren er overigens al wel bij, maar Lozano was er toen pas echt net. En de speelwijze was inderdaad nog 4-3-3 met de punt naar achteren, wat Cocu na de Europese vernedering heeft omgezet.
quote:
De backup voor de defensie (waar nu al die blessures zijn) is prima. Jorgensen is niet te vervangen maar de vraag is of Ziyech/Lozano wel te vervangen zijn.
Lozano heeft al 2 wedstrijden gemist door een belachelijke schorsing, waaronder de topper tegen Feyenoord (de andere wedstrijd betrof de bekerwedstrijd tegen Putten). Beide wedstrijden werden gewonnen.

Ziyech speelt tot nu toe een tegenvallend seizoen, maar zowel Ajax als PSV hebben het voordeel dat meerdere middenvelders kunnen scoren en als aangever kunnen fungeren. Daarin komt Feyenoord toch wat tekort en is men te afhankelijk van de aanvallers, met name Jorgensen natuurlijk.

Feyenoord heeft inderdaad prima backup achterin, waarbij de huidige vele blessures door geen enkel team op te vangen zijn (al is Diks wel erg slecht als CV). Maar op het middenveld en voornamelijk in de aanval blijf ik de bank van Feyenoord mager en/of matig vinden. Amrabat gaat een uitstekende speler worden, maar hij is vooral een concurrent van El Ahmadi. Verder is er eigenlijk niemand. Voorin is Jorgensen onvervangbaar door de zwakte van Kramer (die vorig seizoen nog verrassend nuttig was, maar dit seizoen echt waardeloos is). Berghuis is de enige buitenspeler die redelijk constant presteert, Boëtius is ontzettend wisselvallig en zijn gemiddelde niveau is te laag (niet voor niets is hij weer terug bij Feyenoord), Larsson is ook wisselvallig (al heeft hij wel een hoger plafond dan Boëtius en presteert hij vaker goed) en heeft een lastige persoonlijkheid, Bilal is al lang afgeschreven.

Kuijt wordt inderdaad gemist, als speler maar ik denk vooral als inspirator. Helemaal nu het tegen zit, mede dankzij de tegenvallende CL, wordt iemand met zijn ervaring, positiviteit en werklust ontzettend gemist. Al helpt natuurlijk niets beter dan het weer winnen van wedstrijden.
quote:
Ik had mijn bedenkingen maar Haps is één van die spelers die juist wel overeind blijft de laatste tijd, Larsson was je gevaarlijkste man tegen Roda en St Juste heeft zijn talent ook al wel laten zien.
Haps vind ik prima voor de subtop, ik vind hem echter tekort komen voor de top (dus een prima speler voor Feyenoord >:) ;) ). Soms goed, meestal redelijk. Met name in de topwedstrijden en in de CL komen zijn tekortkomingen naar boven, wat hem voor de Eredivisie wel degelijk bruikbaar maakt. Maar voor 6 miljoen mag je meer verwachten.
Larsson is een uitstekende speler als hij zijn dag heeft, alleen heeft hij die te weinig en lag hij bij Heerenveen niet goed meer in de groep door zijn gedrag. Ook voor hem geldt dat hij erg nuttig kan zijn, maar dat er meer verwacht mag worden (ook doordat Feyenoord een 7 miljoen betaald zou hebben, voor dat geld moeten eigenlijk stabielere spelers gehaald worden).
St. Juste kan een prima verdediger worden, al is hij nog wisselvallig en viel hij me vorig seizoen in de toppers wat tegen. Maar zijn aankoop begrijp ik. Vergelijkbaar met de transfer van Luckassen naar PSV. St. Juste heeft de pech dat hij nu ineens de dragende speler achterin moet zijn door alle blessures en zover is hij nog niet.
quote:
JST94 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:38:
Statistisch gezien is Larsson toch wel een klasbak.
Younes ook: <knip> Geen dubieuze / foute linkjes s.v.p.
Oftewel, statistieken zeggen niet alles ;)

Larsson was voor Heerenveen een prima speler, voor de Nederlandse top vind ik hem niet goed genoeg. Voor een 7 miljoen is hij te wisselvallig en gezien zijn leeftijd zal hij ook wisselvallig blijven.

Ramzzz wijzigde deze reactie 31-10-2017 14:11 (5%)

• Martinusz
quote:
JST94 schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:38:
[...]

Ik vind het geen geluk, omdat Feyenoord gewoon kreeg waar het recht op had.
Ik denk dat hij vooral bedoeld dat het geluk was dat het nu geconstateerd werd, en ja Feyenoord had 100% recht op die goal. Maar in een stadion zonder de technologie had niemand het ooit gezien en had er niemand naar gekraaid. Dat stukje "geluk" wordt bedoeld denk ik.
quote:
[...]
Statistisch gezien is Larsson toch wel een klasbak. Zie ook waarom Sam Larsson met recht een uitzonderlijke aanvaller is.
Larsson is een prima aanvaller voor de NL top.

<knip> Terechte reactie, maar graag via DM of TR.

Ramzzz wijzigde deze reactie 31-10-2017 14:12 (15%)

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Ankona schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 10:17:

Een onvervangbare speler in een team is inderdaad een kwetsbaarheid (SPoF), maar dat betekent niet dat je die direct op straat moet gooien. Dat zou een knap stomme managementbeslissing zijn dus ik snap dat je daar weerstand op krijgt. :P

Als leden van een team onvervangbaar zijn moet je als de wiedeweerga zorgen dat andere teamleden zich ontwikkelen zodat die ook als vervanging kunnen gelden, of je moet iemand van buiten aan trekken die als vervanging kan dienen. Alternatief is je werk-/speelwijze aanpassen zodat het individu minder belangrijk is voor het eindresultaat.

De optie op straat zetten hanteer je voor mensen die zichzelf bewust onvervangbaar maken. Dát is namelijk een echte zwakte in je team. Mensen die echter helpen om zichzelf minder vervangbaar te maken door anderen op te leiden of te steunen wil je er juist graag bij hebben, dat zijn de steunpilaren van je team.

• Ankona
Dat is idd de genuanceerde benadering (ben ik altijd slecht in, ik maak mijn punten graag met duidelijke botheid)

Mijn punt van ergenis is dat onvervangbaarheid vaak wordt opgehemeld tot iets magisch terwijl je juist moet streven naar een situatie waarin iedereen vervangbaar is en blijft. Hoe je dat doet is per situatie afhankelijk. Maakt ook uit naar hoe die hero zich onvervangbaar maakt. Is dat omdat hij iets kan dat niemand anders kan (risico, je past je team aan aan zijn unieke skills), is het omdat hij zijn skills/kennis niet wil delen? Of is het omdat hij zich sneller ontwikkeld dat het team, maar hij wel probeert het team betrokken te houden. Dan performt hij gewoon voor 2 of 3.

alles kan off-topic

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
Ankona schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:25:
Dat is idd de genuanceerde benadering (ben ik altijd slecht in, ik maak mijn punten graag met duidelijke botheid)
Bij managers en leidinggevenden werkt dat niet altijd optimaal om je zin te krijgen. :P
quote:
Mijn punt van ergenis is dat onvervangbaarheid vaak wordt opgehemeld tot iets magisch terwijl je juist moet streven naar een situatie waarin iedereen vervangbaar is en blijft. Hoe je dat doet is per situatie afhankelijk. Maakt ook uit naar hoe die hero zich onvervangbaar maakt. Is dat omdat hij iets kan dat niemand anders kan (risico, je past je team aan aan zijn unieke skills), is het omdat hij zijn skills/kennis niet wil delen? Of is het omdat hij zich sneller ontwikkeld dat het team, maar hij wel probeert het team betrokken te houden. Dan performt hij gewoon voor 2 of 3.
Dat een teamlid de anderen ontstijgt kan inderdaad op verschillende manieren gebeuren. Even aangenomen dat het niet is door anderen de groei te beperken heb je verschillende keuzes.
Je kunt er van genieten en het als meerwaarde zien, maar dan zeg je indirect ook dat het normale niveau van het team dus lager ligt.
Je kunt het hogere niveau ook als de nieuwe lat zien, maar dan moet je dus voor een vervanger gaan zorgen of zorgen dat meer spelers dat niveau gaan halen of kunnen opvangen.

Daarnaast kan het ook tegen je werken als je probeert te genieten van een speler die er bovenuit gaat steken. Zie bijvoorbeeld bij Robben die uiteindelijk het gevoel kreeg alles zelf te moeten doen en het daarmee alleen maar lastiger maakte voor de rest van het team.

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-10 16:00
quote:
Gonadan schreef op maandag 30 oktober 2017 @ 21:58:
[...]

Wellicht ken ik er een hoop die net buiten jouw kennissenkring vallen. ;)
Dit lees ik steeds van niet Feyenoorders dat elke Feyenoorder zo'n grote mond heeft en dat we wel eens de komende 100 jaar kampioen gaan worden. Waarschijnlijk ga jij dan echt met mensen om die amper of nooit in de kuip komen. De afgelopen wedstrijden (eigenlijk van het kampioenschap al) is er enorme twijfel en dat wordt ook openlijk uitgesproken in de kuip.

Helaas zijn er wat mensen die dat wel eens doen net zoals er mensen zijn die het kampioenschap van Feyenoord als een ongelukje zien of als kampioen van de armoede. Laten we het erop houden dat elke supporter van PSV Ajax of Feyenoord het ALTIJD probeert de top prestaties van de andere belachelijk te maken. Dat Feyenoorders dat misschien iets meer hebben gedaan afgelopen jaar was het gevolg van de jaren van kleineren zonder wat er tegen te kunnen doen dus dat was opgekropte woede en teleurstelling en dus te verklaren.

Laat ik het dan maar proberen de trend te breken ;-)

Ik als Feyenoorder geniet dit seizoen absoluut niet van mijn ploeg maar ook niet van Ajax. Beide zijn gewoon bagger bezig dit seizoen en probeer het niet mooier te maken want het is gewoon slecht.

PSV was aan het begin van het seizoen al afgeschreven maar heeft kwalitatief blijkt gewoon veruit de beste aanval en selectie binnen NL (kan je na gaan als Luc de Jong weer als vanouds wordt). Verder lijkt het middenveld op te leven en presteert gewoon goed. Als PSV deze stijgende lijn voortzet verwacht ik PSV als kampioen met een grote voorsprong aangezien ze alleen de competitie nog hebben en zoals nu blijkt ze eindelijk de weg omhoog hebben gevonden.

Speler als Dolberg, Ziyech, Villena & El Hamadi (zoals bijna alle spelers van Feyenoord en Ajax) presteren ver onder hun kunnen, wat ook duidelijk te merken is (Zie stand en vroege uitschakeling in de EC).

Enige lichtpuntjes vind ik bij Ajax De Jong en bij Feyenoord Berghuis (ook al zullen mensen hier ook wel weer commentaar op hebebn).

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
rikoos schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:27:
Dit lees ik steeds van niet Feyenoords dat elke Feyenoorder zo'n grote mond heeft en dat we wel eens de komende 100 jaar kampioen gaan worden. Waarschijnlijk ga jij dan echt met mensen om die amper of nooit in de kuip komen. De afgelopen wedstrijden (eigenlijk van het kampioenschap al) is er enorme twijfel en dat wordt ook openlijk uitgesproken in de kuip.
Nofi, maar dit lees (of hoor) ik alleen van enkele reële (of zich zo voor doende) mensen op internet. In het wild kom ik dat weinig tegen.

Overigens is wat jij schrijft totaal niet wat ik suggereerde, ik gaf een reactie op de bewering dat geen enkele Feyenoorder dacht dat ze weer helemaal terug zijn. Alleen in dit topic kan je al lezen dat die bewering onzin is, laat staan in het wild.

Daarnaast zal ik de eerste zijn die zal toegeven dat bij elke club van die vervelende schreeuwers rond lopen die gewoonweg het meeste valse geluid maken. Die vallen altijd op, daar ergert iedereen zich aan en de 'echte' fans schamen zich voor dat soort types. En helaas, hoe groter de totale groep supporters hoe groter het absolute getal aan mafklappers. ;)

offtopic:
De suggestie dat alleen fans die naar De Kuip gaan representatief zou zijn laat ik even buiten beschouwing, dat is vast niet wat je bedoelt. :)
quote:
Helaas zijn er wat mensen die dat wel eens doen net zoals er mensen zijn die het kampioenschap van Feyenoord als een ongelukje of als kampioen van de armoede. Laten we het erop houden dat elke supporter van PSV Ajax of Feyenoord het ALTIJD probeert de top prestaties van de andere belachelijk te maken. Dat Feyenoorders dat misschien iets meer hebben gedaan afgelopen jaar was het gevolg van de jaren van kleineren zonder wat er tegen te kunnen doen dus dat was opgekropte woede en teleurstelling en dus te verklaren.
Het is zeker te verklaren, maar dat maakt men niet ineens onschendbaar. Als je nu uit opgekropte frustratie een extra stevige reactie geeft kan je gewoon een extra stevige tegenreactie verwachten. Wellicht niet geheel waar je op hoopt, maar ook te verklaren. :P

In feite schrijf je nu ook wat ik een aantal posts geleden al aan gaf, het is niet specifiek iets wat voor Feyenoord speelt. Het bagatelliseren wat een supporter van elke club graag doet verzacht ook hun eigen pijn dat zij die prestatie niet behaald hebben. Helaas zijn ook hier een aantal mensen wat denkt dat Feyenoord in die zin speciaal is, maar dat is gewoonweg niet zo en daar komt ook weer een tegenreactie op.

In feite is dit topic heel mooi voer voor psychologen. :+
quote:
Laat ik het dan maar proberen de trend te breken ;-)
Dat hebben velen al geprobeerd, maar ik waardeer je poging. :P

• Ramzzz
  • Registratie: juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

Ziet alles :|

quote:
Ankona schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 11:25:

Het streven zou moeten zijn: in een team door één man onvervangbare eenlingen wel vervangbaar door een ander systeem.

Zoals, is een 'dienende, lopende, werkende spits' als Jörgensen geblesseerd, zet dan een 4-4-2 neer in plaats van een 4-3-3, met bijv. een kopsterke target man en een zwerver erachter. Maar wel met vaste afspraken. Dus niet 'schiet vanuit alle hoeken en afstanden kansloos op doel'.

En laat dit goed uitvoeren.

Zo moeilijk is het allemaal echt niet.

Als je naast je 'sterkste 11' niet in staat bent een team, effectief draaiend te houden, ben je een waardeloze coach.

Punt.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• rikoos
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15-10 16:00
quote:
Gonadan schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 15:21:
Dat hebben velen al geprobeerd, maar ik waardeer je poging. :P
Ik blijf het doen ;-) Vooral omdat er de laatste maanden weer nieuwe mensen zijn die op de FB manier dingen soms neerzetten en dat met de bedoeling om de andere te kleineren. Jammer want dat was nooit zo hier en iets van de laatste paar jaar pas.

Blijft het trouwens een leuk maar vooral vreemd fenomeen vinden dat men mensen aanvalt en proberen te kleineren met resultaten van anderen namelijk een voetbal team waar je zelf 0% aan bij draagt maar wel de succesen als persoonlijk eigendom beschouwt. Raar toch 8)7 Ik noem dat soort mensen dan ook graag zielige Gloryhunters.

• Leon Zwiers
Maar goed. Buiten de discussie verder over de ED.

Met hoeveel denken jullie dat Feyenoord morgen verliest? Ik gok op 4-0.
Lange reis, ploeg uit vorm en nog steeds legio geblesseerden en een ongeschikte coach =4 ;)

• toolkist
quote:
Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:48:
Maar goed. Buiten de discussie verder over de ED.

Lange reis, ploeg uit vorm en nog steeds legio geblesseerden en een ongeschikte coach =4 ;)
Een ongelukkige 1-0 verlies

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

quote:
toolkist schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:16:
[...]

Een ongelukkige 1-0 verlies
Zonder defensie tegen een geslepen counterploeg met een legioen Brazilianen?

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• JST94
quote:
Leon Zwiers schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 17:48:
Ik las dat Shakthar ook 2 defensieve blessures heeft en een schorsing. Diegene die er over blijven zijn schijnbaar allemaal aanvallend ingesteld.

Als Feyenoord eens begint met geen grove persoonlijke fouten te maken, dan scheelt het al een slok op de borrel

• Fleximex
Inmiddels 0-1 voor Bayern. Maar kan er geen verjonging qua commentators komen? Ronald de Geer beweerde net leuk dat een speler van Bayern buitenspel stond...
...uit een corner 8)7

• Vos
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 20:10

Vos

AFCA

Die regels zijn stokoud, dus dat zou niet uit moeten maken? :p

• toolkist
quote:
Ramzzz schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 18:24:
[...]

Zonder defensie tegen een geslepen counterploeg met een legioen Brazilianen?
Feyenoord speelt uit, dus zal echt niet als een kip zonder kop naar voren rennen. In de Kuip waren er kansen, dus ik zou niet weten waarom deze wedstrijd niet.

• Napo
  • Nu online

Napo

quote:
toolkist schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 22:35:
[...]

Feyenoord speelt uit, dus zal echt niet als een kip zonder kop naar voren rennen. In de Kuip waren er kansen, dus ik zou niet weten waarom deze wedstrijd niet.
Als Feyenoord tegen Roda JC gelijk speelt acht ik de kans op een overwinning in de CL niet bijzonder groot. Ja het is een wedstrijd op zich maar de vorm ontbreekt op dit moment simpelweg.

• ph4ge
quote:
Napo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 07:20:
Als Feyenoord tegen Roda JC gelijk speelt acht ik de kans op een overwinning in de CL niet bijzonder groot. Ja het is een wedstrijd op zich maar de vorm ontbreekt op dit moment simpelweg.
Sjachtar speelde ook gelijk tegen de nummer laatst in de competitie dus die hadden ook geen goede generale repetitie. ;)

Het zal voor Feyenoord neerkomen op het eindelijk eens benutten van de kansen en de grove persoonlijke fouten achterwege laten.

SW-0040-8191-9064

• OMX2000
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 20:42

OMX2000

By any means necessary...

Ik zou het wel jammer vinden als PSV met twee vingers in de neus kampioen wordt. Feyenoord en Ajax moeten echt wakker geschud worden zodat het spannend blijft dit seizoen.

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

quote:
OMX2000 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:08:
Ik zou het wel jammer vinden als PSV met twee vingers in de neus kampioen wordt. Feyenoord en Ajax moeten echt wakker geschud worden zodat het spannend blijft dit seizoen.
#hetseizoenisnoglang

• Gynnad
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 10:21

Gynnad

* * *

quote:
OMX2000 schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:08:
huh Ajax heeft zijn laatste 4 wedstrijden gewoon gewonnen, met een doelsaldo van 15-2, dus die zijn wel wakker lijkt mij.. :?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19:04
quote:
Gynnad schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:26:
[...]

huh Ajax heeft zijn laatste 4 wedstrijden gewoon gewonnen, met een doelsaldo van 15-2, dus die zijn wel wakker lijkt mij.. :?
Behalve dat ze niet echt lekker bezig waren laatste wedstrijd..

Maar inderdaad, iedereen die roept dat er al zo'n groot gat is tussen PSV en Ajax/feyenoord.
Laten we eerst eens 4 wedstrijden afwachten, dan krijg je Ajax - Psv als laatste wedstrijd voor de winterstop.
Dan zitten we nog pas op de helft van de competitie waar van alles kan gebeuren.

En we hebben Siem weer, die knikt er de winnende goal in, in de 93ste minuut 8)

• Napo
  • Nu online

Napo

quote:
ph4ge schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:04:
[...]

Sjachtar speelde ook gelijk tegen de nummer laatst in de competitie dus die hadden ook geen goede generale repetitie. ;)
Stand groep F:
2. Sjachtar Donetsk 3-6 ( 4- 4)
4. FEYENOORD 3-0 ( 2- 9)

Blijft toch wel een verschil tussen Feyenoord en Shakhtar Donetsk op basis van prestaties dit seizoen :+

• ph4ge
quote:
Napo schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:40:
Stand groep F:
2. Sjachtar Donetsk 3-6 ( 4- 4)
4. FEYENOORD 3-0 ( 2- 9)

Blijft toch wel een verschil tussen Feyenoord en Shakhtar Donetsk op basis van prestaties dit seizoen :+
Jij begon over de laatste wedstrijd, niet ik.

SW-0040-8191-9064

• dvdkiwi
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:37

dvdkiwi

Hoi doei

quote:
rikoos schreef op dinsdag 31 oktober 2017 @ 14:27:
[...]
net zoals er mensen zijn die het kampioenschap van Feyenoord als een ongelukje zien of als kampioen van de armoede.
Als ik dit topic zo'n beetje las en de mensen om mij heen hoorde vond 99,9% van de mensen het kampioenschap echt wel verdiend. Met zulke statistieken is het ook gewoon dik en dik verdiend.

Ik denk trouwens ook niet dat Feyenoord nu even in een dip zit, ik denk eerder dat ze vorig jaar gewoon een seizoen boven zichzelf uitgestegen zijn (onder leiding van Kuyt).
En dat bedoel ik niet als sneer richting Feyenoord, maar kijkend naar de laatste jaren bungelen ze een beetje tussen de NLe top en subtop in.
quote:
Purehz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 08:35:
[...]
En we hebben Siem weer, die knikt er de winnende goal in, in de 93ste minuut 8)
Die heeft nog wat goed te maken van vorig seizoen ;)

dvdkiwi wijzigde deze reactie 01-11-2017 09:12 (16%)

PSN ID/ XBL= zuperkiwi // Kunnen we alsjeblieft een beetje op de spelling letten? // Flickr

• PolarBear
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
quote:
[...]

Nee maar ja elk jaar is het wel de ploeg die op deze manier dat soort wedstrijden wint kampioen.

• Martinusz
quote:
[...]

Omdat ze door een HEEEEL makkelijk gegeven strafschop achter kwamen?
Het ziet er wellicht allemaal soms niet mooi uit, maar ondertussen winnen ze wel de laatste wedstrijden, hebben ze de minste doelpunten tegen en de op 1 na hoogste doelpunten voor.
Ja ze staan 5 punten achter op PSV, maar dat is ook weleens 11 geweest ;)

• Family Guy
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 16:08

Family Guy

Pow! Right in the kisser!

quote:
PolarBear schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:54:
[...]

Nee maar ja elk jaar is het wel de ploeg die op deze manier dat soort wedstrijden wint kampioen.
En wat als er twee ploegen zijn (zowel PSV als Ajax) die op deze manier dat soort wedstrijden winnen?

Loze uitspraak. We kunnen nog niet bepalen wie er kampioen gaat worden, dat weten we wellicht pas over 20 weken, als het niet later is. Tot dan is het gisten en onderbuikgevoel.

Wat dat betreft zie ik een betere ontwikkeling en resultaten bij PSV dan dat ik bij Ajax zie. Ik hoop en denk dan ook dat PSV momenteel de beste papieren heeft, ook omdat laatstgenoemde al een aantal lastige awaydays gehad heeft (Heerenveen, Utrecht, Vitesse, en misschien zelfs VVV met dat fijne gras).

Steam ID = Ackerfiets

• Purehz
  • Registratie: februari 2013
  • Laatst online: 19:04
quote:
PolarBear schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:54:
[...]

Dat wordt inderdaad vaak gezegd.
Zo kan ik me nog de wedstrijd herinneren tegen Sparta 2009.. Uitslag 0-0, Paal & lat werden geraakt, de bal wou er niet in.
Uiteindelijk wordt Twente dat jaar kampioen, als Ajacied dacht ik toen terug aan die wedstrijd, daar waren kostbare punten verspeelt. Helemaal als je keek naar hoe makkelijk/vaak Ajax scoorde dat seizoen (106x).
https://www.fcupdate.nl/v...t-niet-uit-in-doelpunten/
quote:
Martinusz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:56:
[...]

Omdat ze door een HEEEEL makkelijk gegeven strafschop achter kwamen?
Het ziet er wellicht allemaal soms niet mooi uit, maar ondertussen winnen ze wel de laatste wedstrijden, hebben ze de minste doelpunten tegen en de op 1 na hoogste doelpunten voor.
Ja ze staan 5 punten achter op PSV, maar dat is ook weleens 11 geweest ;)
Klopt, kwamen makkelijk achter. Maar zag daarna pas de wil om te winnen.
Uiteraard moet je zwakke wedstrijden winnen.
We gaan het zien of we de lijn kunnen doortrekken aanstaande zondag tegen Utrech.

• PolarBear
  • Niet online
quote:
Family Guy schreef op woensdag 1 november 2017 @ 10:59:
[...]

En wat als er twee ploegen zijn (zowel PSV als Ajax) die op deze manier dat soort wedstrijden winnen?

Loze uitspraak. We kunnen nog niet bepalen wie er kampioen gaat worden, dat weten we wellicht pas over 20 weken, als het niet later is. Tot dan is het gisten en onderbuikgevoel.
Wat @Purehz zegt. Natuurlijk zegt het nu helemaal niets, maar achteraf wordt het altijd over de kampioen gezegd.

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:07

jeka

Support your local club.

Allemaal leuk en aardig dat gezeur over die clubs van jullie maar ik heb het pas echt zwaar!
Fc Groningen speelt op dit moment gewoon degradatie voetbal. Selectie is niet best, trainer krijgt het niet aan de praat en er is geen geld. ;(

FCG

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Moderator General Chat

quote:
jeka schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:15:
Allemaal leuk en aardig dat gezeur over die clubs van jullie maar ik heb het pas echt zwaar!
Fc Groningen speelt op dit moment gewoon degradatie voetbal. Selectie is niet best, trainer krijgt het niet aan de praat en er is geen geld. ;(
Zeker extra kut als je scorende spelers met disciplinaire straffen niet meespelen. Dat helpt niet.

WTF is daar gaande?

• PolarBear
  • Niet online
"when it rains, it pours"

• ph4ge
quote:
dvdkiwi schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:05:
Als ik dit topic zo'n beetje las en de mensen om mij heen hoorde vond 99,9% van de mensen het kampioenschap echt wel verdiend. Met zulke statistieken is het ook gewoon dik en dik verdiend.

Ik denk trouwens ook niet dat Feyenoord nu even in een dip zit, ik denk eerder dat ze vorig jaar gewoon een seizoen boven zichzelf uitgestegen zijn (onder leiding van Kuyt).
En dat bedoel ik niet als sneer richting Feyenoord, maar kijkend naar de laatste jaren bungelen ze een beetje tussen de NLe top en subtop in.
Het materiaal van Feyenoord is nu gewoon beter dan een paar seizoenen geleden, dat is geen goede vergelijking. Ik vind het een beetje kortzichtig om alleen op basis van vorige seizoenen te concluderen dat er nu niet meer in zit en vorig seizoen een uitschieter was. Ik vind het ook te opportunistisch dat veel mensen riepen dat Kuyt echt niet meer kon en niets toevoegde aan Feyenoord en dat hij nu ineens de missing link is.

Als je van een uitschieter wil spreken is het PSV dat de beste start van deze eeuw heeft, mogelijk te verklaren omdat ze voor het eerst niet Europees spelen. Als PSV een normale start had gehad dan had de achterstand van Feyenoord er ook niet zo rampzalig uitgezien als nu.

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
Het zijn uitspraken waarop gebaseerd?
Winnen van de kleintjes maken je kampioen...volgens mij moet je toch ook wat aardig subtoppers en toppers winnen wil je kampioen worden. Als je tegen de subtop veel punten laat liggen, is het toch ook lastig kampioen worden.
Als je 2x van je directe concurrent wint, heb je al 6 punten voorsprong, die punten zijn net zo belangrijk.

• jeka
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:07

jeka

Support your local club.

quote:
Ramzzz schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:23:
[...]

Zeker extra kut als je scorende spelers met disciplinaire straffen niet meespelen. Dat helpt niet.

WTF is daar gaande?
Dat is niet bekendgemaakt. Waarschijnlijk uitgevallen tegen medespelers en zelf teveel bezig met een transfer.
Ik denk dat Mahi in de winter weggaat en ik hoop dat we dan de selectie kunnen versterken.

FCG

• Han
  • Registratie: juli 2001
  • Niet online
quote:
ph4ge schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:28:Ik vind het een beetje kortzichtig om alleen op basis van vorige seizoenen te concluderen dat er nu niet meer in zit en vorig seizoen een uitschieter was.
Tja, op basis van de voorgaande jaren en de prestaties in het huidige seizoen is dat gewoon een logische redenatie. Ik riep aan het begin van het seizoen al dat ik het haast onmogelijk acht dat een speler als Jorgensen zijn prestatie van het afgelopen seizoen zou evernaren en ervaren spelers als Kuyt en Elia gemist gaan worden. Afgelopen seizoen zat alles mee, nu tegen.
quote:
Ik vind het ook te opportunistisch dat veel mensen riepen dat Kuyt echt niet meer kon en niets toevoegde aan Feyenoord en dat hij nu ineens de missing link is.
Of Kuyt nog een vol seizoen mee kon was vooraf al de vraag. Zijn eigen drang om altijd in de basis te staan was wellicht niet reeel. Niet voor niets speelde hij de laatste wedstrijd van het seizoen zeer sterk nadat hij daarvoor enkele wedstrijden op de bank zat. Maar de grote vraag is wie de afgelopen de echte trainer cq motivator was van het elftal, Kuyt of Gio. Ik denk oprecht dat Kuyt buiten de lijnen een belangrijke rol heeft gespeeld, met name in de kleedkamer. Nu hij weg is wordt dat zeker gemist.
quote:
Als je van een uitschieter wil spreken is het PSV dat de beste start van deze eeuw heeft, mogelijk te verklaren omdat ze voor het eerst niet Europees spelen. Als PSV een normale start had gehad dan had de achterstand van Feyenoord er ook niet zo rampzalig uitgezien als nu. Op basis van jouw redenatie had Feyenoord thuis beter moeten spelen tegen Ajax. In eigen huis, wedstrijd van het jaar, het legioen er achter. Uiteraard zijn er de blessures, maar net als voorgaande jaren heeft Feyenoord een zwakke bank en is elke wissel een te grote achteruitgang qua kwaliteit op het veld. En vanuit de jeugd is er blijkbaar niks beter te vinden dan voor spelers als Kramer of een Nelom en dat vind ik schrijnend.
Als je enkel doelt op de verliespunten tegen PSV dan vind ik dat magere stelling. De sterke start van PSV heeft in mijn ogen weinig invloed op het belabberde spel van Feyenoord, wat debet is aan de achterstand.

Overigens ben ik van mening dat Cocu gered is door Lozano, die zeer belangrijk is voor PSV op dit moment. De rest van het elftal is qua kwaliteit identiek als vorig seizoen, met nog steeds de zelfde spits die niet weet te scoren en een talent op de bank houdt.

Han wijzigde deze reactie 01-11-2017 11:56 (9%)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• ph4ge
quote:
Han schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:49:
Tja, op basis van de voorgaande jaren en de prestaties in het huidige seizoen is dat gewoon een logische redenatie. Ik riep aan het begin van het seizoen al dat ik het haast onmogelijk acht dat een speler als Jorgensen zijn prestatie van het afgelopen seizoen zou evernaren en ervaren spelers als Kuyt en Elia gemist gaan worden. Afgelopen seizoen zat alles mee, nu tegen.
Afgelopen seizoen zat ook niet alles mee. Ook toen had Feyenoord een aantal langdurige blessures en een aantal scheidsrechterlijke beslissingen tegen. Die mythe moet maar eens afgelopen zijn. Dat het nu wel heel erg tegen zit wil niet zeggen dat het vorig seizoen allemaal mee zat.

Of het spel objectief beter of slechter is dan vorig seizoen zou ik niet durven zeggen. Ze geven iets meer kansen weg wat te verklaren is door alle wisselingen, maar er wordt ook genoeg gecreëerd. Vorig seizoen werd het spel ook neerbuigend omschreven als vechtvoetbal.
quote:
Of Kuyt nog een vol seizoen mee kon was vooraf al de vraag. Zijn eigen drang om altijd in de basis te staan was wellicht niet reeel. Niet voor niets speelde hij de laatste wedstrijd van het seizoen zeer sterk nadat hij daarvoor enkele wedstrijden op de bank zat. Maar de grote vraag is wie de afgelopen de echte trainer cq motivator was van het elftal, Kuyt of Gio. Ik denk oprecht dat Kuyt buiten de lijnen een belangrijke rol heeft gespeeld, met name in de kleedkamer. Nu hij weg is wordt dat zeker gemist.
Kuyt loopt nog steeds rond bij Feyenoord. Maar motivatie is het probleem niet, het is vertrouwen. De tegenslagen zijn in het hoofd gaan zitten. Ik geloof niet dat Kuyt daar iets aan had veranderd, dat gebeurde 2 seizoenen eerder met Kuyt ook. Je kan hooguit zeggen dat er geen alternatief is voor Toornstra nu Kuyt gestopt is en die is nou juist uit vorm.
quote:
Als je enkel doelt op de verliespunten tegen PSV dan vind ik dat magere stelling. De sterke start van PSV heeft in mijn ogen weinig invloed op het belabberde spel van Feyenoord, wat debet is aan de achterstand.
Dat is zo, maar normaal gesproken sta je nu een punt of 5 achter en dat is nog steeds vervelend maar niet zo rampzalig als 10 punten suggereren.

ph4ge wijzigde deze reactie 01-11-2017 12:01 (42%)

SW-0040-8191-9064

• Han
  • Niet online
quote:
ph4ge schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:56:
Vorig seizoen werd het spel ook neerbuigend omschreven als vechtvoetbal.
Of het neerbuigend is dat is een eigen interpretatie. PSV speelde overwegend countervoetbal en lange ballen op de spits, Ajax speelde technisch voetbal en zocht altijd voetballen de oplossing en Feyenoord speelde fysiek voetbal, sterk in de duels en volle bak er op.

Voor alle drie de spelopvattingen valt wat te zeggen en heeft successen opgeleverd. Of het positief of negatief is, dat is aan elke individu om zelf te bepalen.

Ik persoonlijk krijg regelmatig een slecht hart van die technische en voetballende oplossingen. Ik zie liever een combinatie tussen het spel van PSV en Feyenoord. Al is het uiteraard heerlijk kijken als het technische voetbal klopt en een tegenstander wordt weggetikt.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Ankona
quote:
ph4ge schreef op woensdag 1 november 2017 @ 11:56:

[...]

Kuyt loopt nog steeds rond bij Feyenoord. Maar motivatie is het probleem niet, het is vertrouwen. De tegenslagen zijn in het hoofd gaan zitten. Ik geloof niet dat Kuyt daar iets aan had veranderd, dat gebeurde 2 seizoenen eerder met Kuyt ook. Je kan hooguit zeggen dat er geen alternatief is voor Toornstra nu Kuyt gestopt is en die is nou juist uit vorm.
Is Toornstra (en de rest van het middenveld) echt uit vorm of lijkt dat maar zo omdat er nu geen stabiele en opbouwende defensie achter staat? Zelfde geldt voor Jones die nu veel zwakker lijkt te zijn dan vorig jaar.
Mooie van Feyenoord was het tempo waarmee over grote afstand gecombineerd kon worden. Dat begon met de passes van de centrum verdedigers en vervolgens zorgden de opkomende backs voor veel ruimte op het middenveld om een aanval op te zetten.
St Juste doet het goed, maar de lange passes heb ik van hem nog niet gezien. Voor de rest is het aanmodderen en hopen dat Haps en Nieuwkoop nu eindelijk eens de rollen van Karsdorp en Kongolo volwaardig over kunnen gaan nemen.
Kortom, ik zou de middenvelders iets meer crediet willen geven zolang de defensie nog niet is wat het was.

alles kan off-topic

• ph4ge
quote:
Ankona schreef op woensdag 1 november 2017 @ 12:19:
Is Toornstra (en de rest van het middenveld) echt uit vorm of lijkt dat maar zo omdat er nu geen stabiele en opbouwende defensie achter staat? Zelfde geldt voor Jones die nu veel zwakker lijkt te zijn dan vorig jaar.
Mooie van Feyenoord was het tempo waarmee over grote afstand gecombineerd kon worden. Dat begon met de passes van de centrum verdedigers en vervolgens zorgden de opkomende backs voor veel ruimte op het middenveld om een aanval op te zetten.
St Juste doet het goed, maar de lange passes heb ik van hem nog niet gezien. Voor de rest is het aanmodderen en hopen dat Haps en Nieuwkoop nu eindelijk eens de rollen van Karsdorp en Kongolo volwaardig over kunnen gaan nemen.
Kortom, ik zou de middenvelders iets meer crediet willen geven zolang de defensie nog niet is wat het was.
Ik ben het met je eens dat de opbouw achterin begint, maar ik heb Toornstra teveel kansen zien missen om te concluderen dat hij niet uit vorm is.

SW-0040-8191-9064

• repeP
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-07 17:30
Lijkt mij dat je als trainer van Feyenoord toch echt wel een beetje meer verdedigend zou moeten gaan spelen met dat je zoveel blessures hebt in uitgerekend de verdediging. Heb al eerder geopperd dat het mij wel goed lijkt Toornstra weer op rechtsbuiten te laten spelen en Amrabat op linksbuiten met Berghuis of Larsson op de 10 achter Jorgensen, en El Ahmadi en de Vilhena als verdedigende middenvelders daar achter.

Zowel Toornstra als Amrabat verdedigen vele malen beter mee dan Larsson, Berghuis, JPB of Bilal. Met die eerstgenoemde twee als buitenspelers zie ik het middenveld van Feyenoord niet overlopen worden door dat van Shaktar.

Bijkomend voordeel is dat het voor verdedigers lastig te kiezen wie op te pakken, de buitenspeler of de opkomende back. Komt meer onvoorspelbaarheid in de aanval van Feyenoord op die manier. Bovendien hebben zowel Toornstra als Amrabat hun beste wedstrijden op die posities gespeeld. Idem voor Larsson centraal. Waar ik Berghuis ook wel toe in staat zie. Voordeel van Berghuis boven Larsson is dat hij tweebenig is en zeker zo snel als Larsson speelt. Hansson kan daar ook zeer wel spelen, doet hij in de jeugd volgens mij, maar denk dat van Bronckhorst dat niet zo snel aan durft.

• repeP
Feyenoord o19 staat nog steeds 0-0 tegen Shaktar o19. En dat mag je gerust een wonder noemen voor Shaktar want Feyenoord 019 is echt vele malen beter.

Kijk nou dan, moet niet gekker worden, scoort nota bene Shaktar uit een counter! Nou moe!

• ph4ge
quote:
repeP schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:27:
Feyenoord o19 staat nog steeds 0-0 tegen Shaktar o19. En dat mag je gerust een wonder noemen voor Shaktar want Feyenoord 019 is echt vele malen beter.

Kijk nou dan, moet niet gekker worden, scoort nota bene Shaktar uit een counter! Nou moe!
Het zijn net de senioren. :P

SW-0040-8191-9064

• Martinusz
quote:
ph4ge schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:29:
[...]

Alleen zijn de senioren niet vele malen beter :+

• repeP
quote:
ph4ge schreef op woensdag 1 november 2017 @ 14:29:
[...]

Niet helemaal. Feyenoord o19 laat Shaktar 019 daadwerkelijk alle hoeken van het veld zien. Wil er alleen maar net niet in gaan de hele tijd.

Toevoeging

Stel de stand blijft zo dan is er nog geen man overboord en blijft Feyenoord o19 tweede staan in de poule achter Manchester City o19 omdat die laatsten alweer met 0-3 voor staan tegen Napoli o19.

Jammere is alleen dat dat helemaal niet nodig was gezien de wedstrijd. En Feyenoord daarmee Napoli o19 nog hoop geeft. Is de eerstkomende tegenstander volgens mij in Rotterdam.

Toevoeging 2

In de 89-ste minuut gelijk gemaakt door Feyenoord. Mocht ook echt wel hoor. Waren zovele malen beter. Hadden eigelijk ook nog een pingel moeten krijgen maar daar wilde de scheidsrechter niet aan terwijl een speler van Shaktar o19 toch echt de bal op zeker moment blokkeerde met zijn arm.

Nu thuis winnen van Napoli 019 en de tweede plek van Feyenoord 019 niet meer ontgaan.

repeP wijzigde deze reactie 01-11-2017 14:57 (62%)

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-10 18:20
Ik zie liever Tottenham - Real dan Shaktar - Feyenoord op Veronica.
Het is een Nederlandse club, maar ja, daar draai je toch liever niet je nek voor om..

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• OPSLAGHOND
  • Registratie: september 2007
  • Niet online
Ik kijk vele malen liever naar Feyenoord dan naar de Real Madrid-show, verschrikkelijk theatraal volk.

• Aquila
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 16-10 18:20
Ja ik weet het, maar Feyenoord kijken..

\\ XBOX 360 & One X // AMD Ryzen 2600/5700XT \\ VoetbalShirtjes Topic// FC Bayern \\

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Je kunt ook radio 1 luisteren en Feyenoord kijken als het aan Veronica ligt.

• D-e-n
  • Nu online
quote:
dvdkiwi schreef op woensdag 1 november 2017 @ 09:05:
[...]

ik denk eerder dat ze vorig jaar gewoon een seizoen boven zichzelf uitgestegen zijn
Hoe kun je nu een seizoen boven jezelf uitstijgen? Een competitie van 34 wedstrijden laat juist zien wie het meest constante niveau haalt. Door allerlei oorzaken wordt dat nu niet gehaald maar ik ben er van overtuigd dat het weer gehaald kan worden met deze groep. Die heeft plussen ten opzichte van vorig jaar (bredere bank in vooral defensief opzicht) maar ook minnen (scorend vermogen)

D-e-n wijzigde deze reactie 01-11-2017 18:07 (11%)

• toolkist
quote:
D-e-n schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:57:
[...]

Hoe kun je nu een seizoen boven jezelf uitstijgen? Een competitie van 34 wedstrijden laat juist zien wie het meest constante niveau haalt. Door allerlei oorzaken wordt dat nu niet gehaald maar ik ben er van overtuigd dat het weer gehaald kan worden met deze groep.
Net zo makkelijk zoals 't nu even niet lukt door de grote hoeveelheid blessures achterin. Andere oorzaken horen er gewoon bij (en blessures tot op zekere hoogte ook, alleen niet zo extreem als nu) dus mogen geen excuus zijn.
Kijk naar Leicester in Engeland. Je wil toch niet beweren dat die niet boven zichzelf uitstegen toen ze kampioen werden, terwijl ze het seizoen ervoor en erna lange tijd tegen degradatie vochten.

• OPSLAGHOND
  • Niet online
Als je aan het eind van dit seizoen niet in de top 3 eindigt kun je ook niet zeggen dat dat heel constant is en dat Feyenoord weer tot de Nederlandse top behoort. Zoals al eerder hier is gezegd hebben zowel AZ als Twente ook zo'n goede periode gehad van enkele seizoenen, wie zegt dat bij Feyenoord nu niet hetzelfde gaat gebeuren.

En de supporters van Feyenoord hebben zich weer laten zien ... Hopelijk houden ze zich vanavond wel rustig, anders is de afgang compleet.

• Gonadan
  • Niet online

Gonadan

Moderator Foto & Video
quote:
D-e-n schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:57:
Hoe kun je nu een seizoen boven jezelf uitstijgen?
Leicester gemist?

Oh, eerst alle posts maar lezen. :+

Maar jongens, we gaan toch niet weer beginnen hè? Als conclusies trekken op een aantal voorgaande seizoenen kortzichtig is dan is conclusies trekken op alleen het afgelopen seizoen minimaal net zo kortzichtig. Ga lekker voetbal kijken met z'n allen of zo. :/

Gonadan wijzigde deze reactie 01-11-2017 20:19 (47%)

• Bossie
  • Laatst online: 21:18

Bossie

PSN = Patje_b_

quote:
Aquila schreef op woensdag 1 november 2017 @ 17:17:
Ik zie liever Tottenham - Real dan Shaktar - Feyenoord op Veronica.
Het is een Nederlandse club, maar ja, daar draai je toch liever niet je nek voor om..
Hetzelfde, helaas niet thuis vanavond om Spurs of ziggo switch te kijken.
Hoop wel dat het een wedstrijd word, vorige potjes was Feyenoord niet in staat om tegenstand te bieden.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985

Pagina: 1 ... 100 101 102 Laatste

Dit topic is gesloten.

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True