Grrrrr.... kan iemand die transferwindow alsjeblieft sluiten?
Ik word als Ajacied van het lezen van alle transfergeruchten niet echt vrolijk. Met name de geruchten rondom Dolberg en Sanchez worden sterker en sterker. Natuurlijk moet je alles met een korreltje dan wel een pak zout nemen maar waar rook is is vaak vuur;
AS Roma zou bij Ajax een bod hebben gedaan van 15 miljoen euro voor Dolberg en zou volgens zeggen afgewezen zijn omdat Ajax zou willen vasthouden aan een transfersom van 20 miljoen. Als dat waar is dan zal dat zeker op tafel worden gelegd voor Dolberg, die zelf al aangegeven heeft AS Roma een goede stap te vinden.
Inter zou verregaande interesse hebben voor Sanchez en zich niet laten afschrikken door de vraagprijs van 50 miljoen euro. Ze hopen samen met Chinese investeerders Sanchez te kunnen oppikken voor 45 miljoen. Ik verwacht overigens dat bij concrete interesse er meer partijen zich zullen melden.
Natuurlijk allemaal leuk en aardig al die miljoenen maar die hebben we al genoeg en koop je geen vaste waarden voor terug; ook al heb je het geld dan nog willen gevestigde namen niet naar de eredivisie verkassen, daar koop je dus letterlijk en figuurlijk helemaal niks voor en ben je weer aangewezen op de scouting en mag je hopen op weer een gelukkige voltreffer. De kans dat het flopt is echter groter dan dat het slaagt.
Als je dan, worst-case-scenario, ziet dat je halve selectie vertrekt en je een onervaren trainer aan het roer hebt gezet, dan ben je niet alleen terug bij af maar zelfs verder terug dan vorig seizoen. Klaassen is als sterkhouder al weg, Tete gaat ook vertrekken en de kans dat spelers als Dolberg, Sanchez, Veltman en Younes vertrekken lijkt met de dag groter te worden. Dan koers je als Ajax toch echt af op een regelrechte ramp in mijn ogen. Dan is presteren in Europa op eens een doodsteek; alle goede spelers zijn na een succesvol Europees avontuur weg en mag je weer opnieuw beginnen.
Ben ik overigens de enige die een vraagprijs van 20 miljoen voor Dolberg erg laag vind? Het is uiteraard veel geld, helemaal omdat je de speler twee jaar geleden voor slechts 3,5 ton heb aangekocht, maar gezien de prijzen die betaald worden tegenwoordig vind ik het een koopje. Ik denk echt dat Dolberg de absolute top gaat halen en dat hij over een jaartje minimaal 35 á 40 miljoen kan opbrengen. Sowieso zou het voor zijn ontwikkeling beter zijn om nog een jaartje bij Ajax te blijven, maar ja, wie ben ik?
Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.