[Voetbal] Centraal Voetbaltopic 2017/2018 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 102 Laatste
Acties:
  • 177.781 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Ankona schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 09:18:
Ake is toch weer een van de beste Nederlandse spelers. Wordt doodleuk voor 23 miljoen verkocht.
Volgens mij vergis je je en bedoel je 1 van de duurste/talentvolste.
Om te kunnen laten zien dat je 1 van de beste NL spelers bent moet je ook daadwerkelijk spelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Martinusz schreef op vrijdag 30 juni 2017 @ 16:32:
[...]

Het was gewoon een truc van Utrecht, Ajax is nooit concreet geweest.
Dacht dat dat soort statements vanuit Ajax hadden afgedaan met dat de Boer vertrok.

Los daarvan lijkt Tete niet echt te weten wat hij wil. Of juist wel natuurlijk, dat kan ook. Zou het overigens wel een koopje vinden mocht hij inderdaad voor iets rond de €4,- miljoen mogen vertrekken. Kan hij bij wijze van spreken worden opgehaald door FC Utrecht!

Las daarnaast ook nog een bericht als zou AS Roma nu ook nog interesse hebben in de Vilhena. En volgens een Italiaanse krant zou aan hem een prijskaartje van ca. €7,- miljoen hangen. Mocht dat waar zijn dan komt van Geel zeker weten onder vuur te liggen.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 343906 op 01-07-2017 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sempy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:14
Anoniem: 343906 schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 00:35:
[...]
het overigens wel een koopje vinden mocht hij inderdaad voor iets rond de €4,- miljoen mogen vertrekken. Kan hij bij wijze van spreken worden opgehaald door FC Utrecht!
Hij is bankzitter, weigert te verlengen en dus over een jaar gratis. Dan is 4 miljoen per afgekocht contractjaar een heel net bedrag. Kan je vergelijken met een bod van 12 miljoen als hij nog 3 jaar contract had.

Volgens de Franse kranten kan hij naar Olympique Lyon, maar die willen dat hij voor zondag eindelijk eens reageert, anders gaan ze verder zoeken. Denk niet dat iemand die Galatasaray weigert en Lyon in de wachtkamer parkeert naar Utrecht wil. ;)

Vilhena had verleden jaar toch na heel veel gedoe bijgetekend? Zou in dat geval best eens kunnen dat die 7 miljoen als clausule in het contract is opgenomen.

[ Voor 9% gewijzigd door Sempy op 01-07-2017 11:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:15
[...]

Dacht dat dat soort statements vanuit Ajax hadden afgedaan met dat de Boer vertrok.
Ik snap je opmerking niet :? Utrecht verzint interesse van Ajax en dan ligt het toch aan Ajax? :?

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Dave
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-05-2021
Martinusz schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 11:06:
[...]

Ik snap je opmerking niet :? Utrecht verzint interesse van Ajax en dan ligt het toch aan Ajax? :?
Ga er lekker op in. Feyenoorders zijn nou eenmaal geobsedeerd door de club uit de hoofdstad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-06 12:18
[...]

Las daarnaast ook nog een bericht als zou AS Roma nu ook nog interesse hebben in de Vilhena. En volgens een Italiaanse krant zou aan hem een prijskaartje van ca. €7,- miljoen hangen. Mocht dat waar zijn dan komt van Geel zeker weten onder vuur te liggen.
Tja, aan de lage kant natuurlijk. Je moet echter wel beseffen dat hij een jaar geleden transfervrij was. In principe is alles wat je nog voor 'm ontvangt nu dus pure winst. Wellicht een clausule in het contract opgenomen, al zal dat eerder richting de 10-12 miljoen gaan vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:50
Vilhena heeft net weer verlengt. Die gaat echt niet voor 7 miljoen weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:11:
Vilhena heeft net weer verlengt. Die gaat echt niet voor 7 miljoen weg.
Dat weet je nooit... wellicht krijg je het zelfde scenario als met Moreno; gelimiteerde transfersom in zijn contract. Zou mij niks verbazen aangezien hij eerst niet wou verlengen en transfervrij weg kon.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Mwoh, PSV is niet erg handig bezig met die contracten en huurconstructies van ze. Schat v Geel wel hoger in dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Leon Zwiers schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 15:16:
Mwoh, PSV is niet erg handig bezig met die contracten en huurconstructies van ze. Schat v Geel wel hoger in dan dat.
Niet handig? Wat een onzin. Anders hadden ze Moreno nooit kunnen halen, nu hebben ze er profijt van gehad.Vergeet niet dat naast de sportieve gemakken Moreno 'slechts' drieënhalf miljoen euro heeft gekost en ze na 2 jaar 6 miljoen euro voor hem ontvangen hebben. Onder de streep heeft Moreno dus niks gekost ;)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deadsy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18:20
Han schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 18:18:
[...]

Niet handig? Wat een onzin. Anders hadden ze Moreno nooit kunnen halen, nu hebben ze er profijt van gehad.Vergeet niet dat naast de sportieve gemakken Moreno 'slechts' drieënhalf miljoen euro heeft gekost en ze na 2 jaar 6 miljoen euro voor hem ontvangen hebben. Onder de streep heeft Moreno dus niks gekost ;)
En nu zit je in dezelfde situatie als toen hij kwam.
Want is hij gehaald om jonge spelers naast hem beter te maken? Nee. Om een korte periode te overbruggen voor aankomende jeugd? Nee.

Ik zie weinig lange termijn planning maar vooral korte termijn oplossingen.
Ik vraag me af of Cocu komend seizoen wel regelmatig spelers uit de eigen jeugd de kans zal geven of dat er weer spelers gehuurd worden om Hendrix op de bank te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Wat Deadsy zegt, geen langetermijn visie bij PSV atm.

Nu ook weer met die Lozano. Nou had ik die gekocht als Ajax zijnde ipv Neres, maar dat is jammer voor Ajax. Maar PSV gaat ook aan Lozano niks overhouden getuige het enorme doorverkoop %. En ook weer geen jeugdspeler die daar door kan gaan breken.

Verder huren ze allemaal voor ere-divisie begrippen goede spelers, maar ook die houden de eigen jeugd tegen en vertrekken aan het einde van het jaar weer gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Dat PSV de tijd van Moreno niet goed heeft benut m.b.t. het opleiden en inpassen van jeugdspelers is een feit, maar dat is iets wat overall voor PSV geldt. Maar dat staat los van het niet handig bezig zijn met die contracten en huurconstructies van ze. Nogmaals, met de manier waarop ze Moreno hebben kunnen halen is niks mis. Net als dat er niks mis zou zijn wanneer blijkt dat Vilhena een gelimiteerde transfersom zou hebben in zijn contract. Alles beter dan transfervrij de deur uit lopen.

En het gemis van doorstroming van de jeugd is niet alleen op het conto van Cocu te schrijven, maar op de gehele technische staf in Eindhoven. Er zit daar iets structureels mis qua opleiding. Er lopen maar weinig spelers rond bij Jong PSV die zouden kunnen instromen bij het eerste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Han schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:29:
Dat PSV de tijd van Moreno niet goed heeft benut m.b.t. het opleiden en inpassen van jeugdspelers is een feit, maar dat is iets wat overall voor PSV geldt. Maar dat staat los van het niet handig bezig zijn met die contracten en huurconstructies van ze. Nogmaals, met de manier waarop ze Moreno hebben kunnen halen is niks mis. Net als dat er niks mis zou zijn wanneer blijkt dat Vilhena een gelimiteerde transfersom zou hebben in zijn contract. Alles beter dan transfervrij de deur uit lopen.

En het gemis van doorstroming van de jeugd is niet alleen op het conto van Cocu te schrijven, maar op de gehele technische staf in Eindhoven. Er zit daar iets structureels mis qua opleiding. Er lopen maar weinig spelers rond bij Jong PSV die zouden kunnen instromen bij het eerste.
Is het handig? Ja, maar zoals gezegd is het allemaal korte termijn denken en kun je jezelf er flink mee in de vingers snijden.

En uiteraard is het niet volledig de schuld van Cocu dat er niets doorstroomt, maar hij speelt wel een belangrijke rol.
Brands zal niet uit zichzelf een Siem de Jong huren, Cocu zal hierom gevraagd hebben. Cocu maakt zelf de beslissing om Luuk de Jong te laten staan nadat deze al maanden faalde.
Nee, Lammers is geen topper in wording maar Cocu had in hem wel een optie die hij niet gebruikte, kan toch niet slechter dan een spits die onzichtbaar is?
Daarnaast helpen de uitspraken van Cocu niet echt, "het is hier geen speeltuin''

De titel pakken blijkt bij PSV het aller belangrijkste te zijn, het maakt niets uit hoe.
Zouden ze weten dat vanaf dit seizoen kampioen worden niet meer standaard een flinke zak met CL geld betekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:39

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Waarom krijgt Brands altijd de complimenten bij goede zaken en Cocu de kritiek bij slechte? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Gonadan schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 22:28:
Waarom krijgt Brands altijd de complimenten bij goede zaken en Cocu de kritiek bij slechte? ;)
Cocu maakt de opstelling. En Brands zal niet spelers huren als Cocu deze er niet bij wil.
Wat je Brands kunt verwijten is dat hij Cocu helpt en eens nee zou moeten zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Tete lijkt sowieso te vertrekken, hij maakt geen deel uit van de selectie voor het trainingskamp naar Oostenrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 295814

Technisch hart die dat beslist heeft lijkt me. Ik denk dat Keizer zelf in de Jupiler league wel genoten heeft van Tete erbij. Maar er zit wel weer jong talent bij dus spelers genoeg. Neres mag ook mee zie ik :) fijn voor zo'n jongen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Of Tete zelf, in overleg. Als duidelijk is dat hij toch niet meer bij Ajax gaat spelen, waarom dan mee op trainingskamp?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
In overleg inderdaad, Ajax heeft hem toestemming gegeven om met clubs te gaan praten, oftewel exit ->

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Ik zit die Confederations Cup te kijken (POR-MEX), en waar de scheidsrechters in de eerdere ronden wel de Videoscheids gebruikten, zie je nu een scheids die compleet weigert het te gebruiken terwijl er meerdere momenten waren waar dit verstandig zou zijn. Zinloos hulpmiddel als het afhankelijk wordt van de stijfkoppigheid van de scheidsrechter.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Laat me raden, Portugal gaat onterecht winnen? Vraag me af of het de stijfkoppigheid van de scheidsrechter is of de transacties op de achtergrond.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Ik geloof in een corrupte voetbalwereld. Ik geloof niet in een gekochte 3de plek op dit toernooi :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
PWM schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:28:
Ik geloof in een corrupte voetbalwereld. Ik geloof niet in een gekochte 3de plek op dit toernooi :p
Misschien niet genoeg centen om een finale plek te kopen.
Gaat wel interessant worden in de toekomst, wat er gebeurd wanneer een scheids weigert de videoref te gebruiken bij zeer discutabele momenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Hetzelfde als wanneer een scheidsrechter nu weigert het advies van een grensrechter op te volgen.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

PWM schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:28:
Wie weet hoeveel Chinezen erop gewed hebben. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
Ankona schreef op zondag 2 juli 2017 @ 17:43:
Hetzelfde als wanneer een scheidsrechter nu weigert het advies van een grensrechter op te volgen.
Niets? Of zoals in Nederland een paar weekenden JL?
Ze zouden een ranking voor scheidsrechters moeten invoeren. Maak je fouten dan verlies je plekken en kom je niet meer in aanmerking voor CL/EL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Martinusz schreef op zondag 2 juli 2017 @ 15:57:
In overleg inderdaad, Ajax heeft hem toestemming gegeven om met clubs te gaan praten, oftewel exit ->
Wie hebben ze nog voor die positie dan? Als Veltman ook nog weggaat, gaan ze er flink op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
gambieter schreef op zondag 2 juli 2017 @ 16:31:
Ik zit die Confederations Cup te kijken (POR-MEX), en waar de scheidsrechters in de eerdere ronden wel de Videoscheids gebruikten, zie je nu een scheids die compleet weigert het te gebruiken terwijl er meerdere momenten waren waar dit verstandig zou zijn. Zinloos hulpmiddel als het afhankelijk wordt van de stijfkoppigheid van de scheidsrechter.
Precies dit ja. Teams moeten gewoon de gelegenheid krijgen zelf de video ref in te schakelen. Zoals bij die duw van Pepe op Moreno in de 16 van Portugal bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Exocet schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:19:
Wie hebben ze nog voor die positie dan? Als Veltman ook nog weggaat, gaan ze er flink op achteruit.
Ajax schijnt op meerdere fronten op zoek te zijn naar een linksback. Wellicht denken ze weer een speler om te kunnen bouwen naar een andere positie. :')

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Jammer dat Keizer Tete niet heeft weten te overtuigen om te blijven. Zoals hier boven ook al terecht wordt aangegeven, grote kans dat Veltman vertrekt, enige kansen voor Tete dus. Maar als hij ook vertrekt dan hebben ze plots niks meer op rechtsachter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:38

Fiber

Beaches are for storming.

Joster schreef op zondag 2 juli 2017 @ 18:33:
[...]

Precies dit ja. Teams moeten gewoon de gelegenheid krijgen zelf de video ref in te schakelen. Zoals bij die duw van Pepe op Moreno in de 16 van Portugal bijvoorbeeld.
Beetje zoals in het tennis lijkt mij wel wat. Elk team heeft twee (of zo) mogelijkheden om de videoref in te schakelen. Als je gelijk krijgt blijft die mogelijkheid staan, als je ongelijk hebt is die ene mogelijkheid verspeeld en heb je er nog één over. De scheids kan zelf ook de videoref inschakelen als hij twijfelt, maar alleen als het echt belangrijk is.

Nou ja, zoiets dus. Het spel moet ook niet om de haverklap onderbroken worden zoals bij American Football of zo.

En kunstgas in het betaalde voetbal moet verboden worden.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
  • Laatst online: 18:31
Geel van de videref voor een elleboog/hoek in het gezicht van Werner ... waar het donkerrood had moeten zijn.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Ai Ai, dan heb je een videoscheidsrechter, geeft deze aan dat er naar het scherm moet worden gekeken, geeft de scheidsrechter geel voor een elleboogstoot.. ongelooflijk!

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Geel voor Chili met dank aan de videoref...! O-)

Had rood moeten zijn! O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 02-07-2017 21:25 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Bossie schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:24:
Geel van de videref voor een elleboog/hoek in het gezicht van Werner ... waar het donkerrood had moeten zijn.
Bizar inderdaad, zo'n overduidelijke stoot zie je niet vaak.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Gaat nog wel een rode kaart vallen schat ik in... Chilenen zijn niet echt goede verliezers :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Kom op Löw, doe Overmars een lol en gooi Younes er nog even in. EL finale en Confederation Cup staan goed op de CV en laat de marktwaarde stijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11:52
Han schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:29:
Kom op Löw, doe Overmars een lol en gooi Younes er nog even in. EL finale en Confederation Cup staan goed op de CV en laat de marktwaarde stijgen :P
Younes heeft een beetje de pech dat de enige "ster" van het elftal de speler is op dezelfde plek als hem. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zou wel leuk zijn als Chili er toch nog een doelpuntje inprikt en we een verlenging gaan krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SR8
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

SR8

Fiber schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:39:
Zou wel leuk zijn als Chili er toch nog een doelpuntje inprikt en we een verlenging gaan krijgen...
Die kans kregen ze, maar de bal ging het stadion uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
SR8 schreef op zondag 2 juli 2017 @ 21:43:
[...]

Die kans kregen ze, maar de bal ging het stadion uit.
prima toch uiteindelijk, na die elleboog was de gunfactor toch wel weg.
Overigens wel bizar dat Duitsland met een c team met de zege ervan door gaat, en een gemankeerd <21 team ook het toernooi winnend afsluit.

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Of Duitsland heeft gewoon drie A teams... Als ze volgend jaar bij het WK met drie teams mee zouden mogen doen zouden ze Eins Zwei Drei worden... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343906

Bossie schreef op zondag 2 juli 2017 @ 23:18:
[...]

prima toch uiteindelijk, na die elleboog was de gunfactor toch wel weg.
Overigens wel bizar dat Duitsland met een c team met de zege ervan door gaat, en een gemankeerd <21 team ook het toernooi winnend afsluit.
Hoog tijd dat Nederland Duitsland weer eens terecht gaat wijzen op een groot toernooi! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bossie
Anoniem: 343906 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 01:34:
[...]

Hoog tijd dat Nederland Duitsland weer eens terecht gaat wijzen op een groot toernooi! :Y
Moeten we eerst weer eens meedoen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Pasveer lijkt ook al te vertrekken bij PSV, zouden ze al ver zijn met een vervanger voor Zoet, aangezien aangenomen mag worden dat hij zal vertrekken..

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:58:
Passeer lijkt ook al te vertrekken bij PSV, zouden ze al ver zijn met een vervanger voor Zoet, aangezien aangenomen mag worden dat hij zal vertrekken..
Ze zullen wel met een zoethoudertje komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-06 09:41

garathane

l'enfer, c'est les Autres

En dat was Westermann, na één jaar alweer.

https://m.telegraaf.nl/te...-westermann-uit-elkaar%20

Deze is ook leuk,trouwens.

http://www.ad.nl/nederlan...or-ado-den-haag~a75f87c0/

wat uiterlijk betreft lijkt hij op z'n vader, nu zijn keepen nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:08

Baseman77

We move

Leon Zwiers schreef op zaterdag 1 juli 2017 @ 19:14:
Wat Deadsy zegt, geen langetermijn visie bij PSV atm.
Want? Kun je dit ook aantonen met argumenten?
Wat een onzin zeg...

PSV is mede dankzij Moreno kampioen geworden, wat goed is voor zowel de korte als de lange termijn.
Heeft daardoor ook in de CL gespeeld, wat goed is voor zowel de korte als de lange termijn.
En heeft extra aandacht en aantrekkingskracht gekregen in Mexico, wat er mede voor heeft gezorgd dat Lozano aangetrokken kon worden. Wat goed is voor zowel de korte als de lange termijn.

PS: Als voetbalclub wordt je overigens afgerekend op de korte termijn, alsof de gemiddelde supporter ook maar iets geeft om de lange termijn...
Maar PSV gaat ook aan Lozano niks overhouden getuige het enorme doorverkoop %.
Dan ben ik heel benieuwd hoeveel dat enorme doorverkoop precentage is. Dat is namelijk voor iedereen onbekend, maar jij bent blijkbaar perfect op de hoogte. Dus ik hoor het heel graag.
Daarbij vind ik het heel knap dat je nu al weet dat PSV niets gaat overhouden aan Lozano, jij weet voor hoeveel hij in de toekomst verkocht gaat worden?
En ook weer geen jeugdspeler die daar door kan gaan breken.
Weer?
Zoet, Locadia, Hendrix, Brenet en Bergwijn hebben afgelopen seizoen veel gespeeld (mits fit).
En Lundqvist maakte deel uit van de selectie, maar is bijna het hele seizoen geblesseerd geweest.
Daarbij telt Willems ook als jeugd, als je de Ajax term hiervoor toepast >:)

Maar de jeugd is bij PSV een middel, geen doel zoals bij Ajax.
Dus er is extra aandacht voor de jeugd, doorstroming is belangrijk, er wordt ruimte gemaakt in de selectie, maar de beste speelt. Zo simpel is het.
Verder huren ze allemaal voor ere-divisie begrippen goede spelers, maar ook die houden de eigen jeugd tegen en vertrekken aan het einde van het jaar weer gratis.
Welke eigen jeugd wordt dan tegengehouden door de huurspelers?
Daarbij vergeet je even dat Guardado in zijn 1e jaar werd gehuurd en PSV daarom in staat was om hem alsnog te kunnen kopen, wat nu ook de wens is Van Ginkel (na 2 jaar huur). Dus zo slecht is die optie niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 30-05 13:24
Kwaliteit moet altijd leidend zijn, of het dan een jeugdspeler betreft is ondergeschikt imo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Joster schreef op maandag 3 juli 2017 @ 11:09:
Kwaliteit moet altijd leidend zijn, of het dan een jeugdspeler betreft is ondergeschikt imo.
En zoals Aad de Mos in een interview terecht stelde; 'Je kunt ze pas beoordelen als ze spelen'. Als je de jeugd bijna geen kans geeft dan kun je die kwaliteit nooit goed inschatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 26-05 09:11
Baseman77 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:50:
[...]
Zoet, Locadia, Hendrix, Brenet en Bergwijn hebben afgelopen seizoen veel gespeeld (mits fit).
Enkele jaren terug heeft PSV aangekondigd meer op de jeugd te focussen. Sinds die aankondiging zijn er enkele spelers gedebuteerd voor PSV, waarbij Bergwijn de enige speler is geweest die meer dan 90 minuten heeft gemaakt voor PSV.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Goner
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 16:02

Goner

What can I do you for ?

Gynnad schreef op maandag 3 juli 2017 @ 07:58:
Passeer lijkt ook al te vertrekken bij PSV,
Leuke naam voor een keeper :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Kongolo weg, dat wordt dus huilen met Nelom.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Ankona schreef op maandag 3 juli 2017 @ 16:58:
Kongolo weg, dat wordt dus huilen met Nelom.
Inderdaad erg balen. Maar met een contract tot 2019 die hij niet nogmaals gaat verlengen, moet je op een gegeven moment cashen. Ik snap deze verkoop wel. Met Nelom en Woudenberg heb je die positie wel goed bezet, maar is niet dezelfde kwaliteit.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JST94
  • Laatst online: 26-05 09:11
Kongolo definitief vertrokken naar AS Monaco. Volgens Nederlandse media voor een bedrag van 15 miljoen, volgens Franse media voor een bedrag van 13 miljoen.

Prima bedrag eigenlijk, had nog maar 2 jaar contract. Zou Kongolo de duurste linksback uit de Eredivisie ooit zijn?
Lekkerboeie86 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:05:
[...]
Met Nelom en Woudenberg heb je die positie wel goed bezet, maar is niet dezelfde kwaliteit.
Nelom en Woudenberg zijn twee spelers die echt kwaliteit te kort komen. Je levert zo ontzettend in. Ook omdat Kongolo multifunctioneel is (Linksback en LCV). Nu MOET je dus wel extra verdedigers gaan aantrekken. Defensie op het moment:

- Nieuwkoop;
- Botteghin;
- Jan Arie van der Heijden;
- Van Beek (Blessure);
- Dammers;
- Nelom;
- Woudenberg;
- Knoester(?)
- Malacia(?)

[ Voor 52% gewijzigd door JST94 op 03-07-2017 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
JST94 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:20:
Kongolo definitief vertrokken naar AS Monaco. Volgens Nederlandse media voor een bedrag van 15 miljoen, volgens Franse media voor een bedrag van 13 miljoen.

Prima bedrag eigenlijk, had nog maar 2 jaar contract. Zou Kongolo de duurste linksback uit de Eredivisie ooit zijn?

[...]

Nelom en Woudenberg zijn twee spelers die echt kwaliteit te kort komen. Je levert zo ontzettend in. Ook omdat Kongolo multifunctioneel is (Linksback en LCV). Nu MOET je dus wel extra verdedigers gaan aantrekken. Defensie op het moment:

- Nieuwkoop;
- Botteghin;
- Jan Arie van der Heijden;
- Van Beek (Blessure);
- Dammers;
- Nelom;
- Woudenberg;
- Knoester(?)
- Malacia(?)
Die records worden komende jaren steeds verbroken denk ik met het huidige gang van zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Laatst online: 30-05 23:25
Hier baal ik wel van. Kongolo is een belangrijke speler die moeilijk te vervangen is. 15 miljoen is ook te weinig vind ik. Dit is al de 4e basis speler die vertrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Kongolo, Karsdorp, Kuijt en Elia... best wel heftige gaten vallen er bij Feyenoord zo. Benieuwd wat ze gaan aantrekken de komende weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Laatst online: 16:51
Han schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:55:
Kongolo, Karsdorp, Kuijt en Elia... best wel heftige gaten vallen er bij Feyenoord zo. Benieuwd wat ze gaan aantrekken de komende weken.
Diks, Boetius en Ambrabat. Kongolo zal ook wel weer vervangen worden. Haps wordt al tijden genoemd maar is bijna net zo duur als Kongolo, ik hoop dus dat ze met een verrassing komen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Lekkerboeie86 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 17:05:
[...]

Inderdaad erg balen. Maar met een contract tot 2019 die hij niet nogmaals gaat verlengen, moet je op een gegeven moment cashen. Ik snap deze verkoop wel. Met Nelom en Woudenberg heb je die positie wel goed bezet, maar is niet dezelfde kwaliteit.
Nelom schiet als invaller al tekort en Woudenberg zie je al helemaal nooit. Op die plek moeten gewoon twee spelers gekocht worden.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 24-04 13:24
ph4ge schreef op maandag 3 juli 2017 @ 18:57:
[...]

Diks, Boetius en Ambrabat. [...] hoop dus dat ze met een verrassing komen.
Die drie zijn wel allemaal wat mindere goden, is nog maar de vraag hoe die zich doorontwikkelen. Een start als afgelopen seizoen lijkt me wat minder waarschijnlijk.

Begrijp overigens niet dat ze niet meer werk van het terughalen van Van Persie maken. Die man heeft in zijn kleine teen meer talent dan in heel dat bonkige lijf van Kuijt, wellicht dat hij niet meer zo topfit is, maar dat was Kuijt ook niet meer. Voor zowel de competitie als voor de Champions League is Van Persie een aanwinst die voor Nederlandse clubs normaal gesproken vrijwel onmogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Baseman77 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 10:50:
[...]

Want? Kun je dit ook aantonen met argumenten?
Wat een onzin zeg...

PSV is mede dankzij Moreno kampioen geworden, wat goed is voor zowel de korte als de lange termijn.
Heeft daardoor ook in de CL gespeeld, wat goed is voor zowel de korte als de lange termijn.
En heeft extra aandacht en aantrekkingskracht gekregen in Mexico, wat er mede voor heeft gezorgd dat Lozano aangetrokken kon worden. Wat goed is voor zowel de korte als de lange termijn.

PS: Als voetbalclub wordt je overigens afgerekend op de korte termijn, alsof de gemiddelde supporter ook maar iets geeft om de lange termijn...

[...]

Dan ben ik heel benieuwd hoeveel dat enorme doorverkoop precentage is. Dat is namelijk voor iedereen onbekend, maar jij bent blijkbaar perfect op de hoogte. Dus ik hoor het heel graag.
Daarbij vind ik het heel knap dat je nu al weet dat PSV niets gaat overhouden aan Lozano, jij weet voor hoeveel hij in de toekomst verkocht gaat worden?

[...]

Weer?
En Lundqvist maakte deel uit van de selectie, maar is bijna het hele seizoen geblesseerd geweest.
Daarbij telt Willems ook als jeugd, als je de Ajax term hiervoor toepast >:)

Maar de jeugd is bij PSV een middel, geen doel zoals bij Ajax.
Dus er is extra aandacht voor de jeugd, doorstroming is belangrijk, er wordt ruimte gemaakt in de selectie, maar de beste speelt. Zo simpel is het.

[...]

Welke eigen jeugd wordt dan tegengehouden door de huurspelers?
Daarbij vergeet je even dat Guardado in zijn 1e jaar werd gehuurd en PSV daarom in staat was om hem alsnog te kunnen kopen, wat nu ook de wens is Van Ginkel (na 2 jaar huur). Dus zo slecht is die optie niet.
Ik ga af op berichtgeving op oa VI die een 40% doorverkoop % melden voor Lozano( kan het artikel even niet meer vinden). En je kan wel zeggen dat Moreno een kampioenschap heeft opgeleverd, wat natuurlijk onzin is, want hij stond niet alleen op t veld.

PSV is vorig jaar kampioen geworden omdat Ajax het liet liggen tegen de Graafschap, niet omdat het allemaal zo goed liep met die huurspelers van ze. Het jaar daarvoor was wel een goed jaar. Met doorgebroken jeugd ( Depay/Willems/Hendrix ) Waar zijn die jeugdspelers nu? Worden veel op de bank gehouden door oa huurspelers zoals v Ginkel en de Jong die weer vertrekken. Die jeugdspelers ontwikkelen zich vervolgens amper, worden ontevreden en gaan/willen weg. Je zag ook dit jaar weer hoe het ging ( voor geen meter dus )

Over de transfer van Kongolo: Mooi voor die jongen, balen voor Feyenoord. Gaan nu echt gaten vallen in de groep.

Als ze meer dan 6 miljoen voor een Haps betalen zijn ze ( Ajax/Feyenoord ) echt knettergek. Snap niet dat AZ daar 10 mil voor denkt te krijgen. 2e seizoenshelft echt een lachtertje die gast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Niet online

Han

Je gaat volgend jaar CL spelen... ik zie op dit moment alleen maar verzwakkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Zo..
Kijk een keer een middagje niet op voetbal nieuws sites en opeens is onze Kongolo weg, aan de ene kant natuurlijk zeer jammer.
Maar aan de andere kant, deze man is zo vaak geblesseerd dat je ondertussen ook wel zonder kan.
15 Miljoen is dan dus best wel een goed bedrag voor een blessuregevoelige speler met 2 jaar contract.

Haps zou ik in principe wel een goede opvolger vinden, maar zeker niet meer dan 5 miljoen waard.
Heeft in principe nog niets bewezen, in tegenstelling tot Kongolo.
Verder kan ik niet zo 1.2.3 andere opties verzinnen voor die plek, maybe Mensah proberen te huren van Man utd?...
Of komt Van Geel bij Urby Emanuelson uit..

Als er een degelijke linksback komt dan zie ik in ieder geval nog niet echt problemen in vergelijking met vorig seizoen. Mits het rondkomt met Berghuis.... Dat er nog een vleugelspeler moet komen lijkt mij niet meer dan logisch.
Word wel spannend als de bank ook nog gaat leeglopen, want Marko, Gustafson, Kramer.... Die mogen volgens mij alle 3 weg van van geel. en die moet je ook nog maar eens zien te vervangen.

Al met al.. We zijn op dit moment verder dan we vorig seizoen waren op dit moment :)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 03-07-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Laatst online: 18:25
Kongolo weg. Hier baal ik echt van. Met een goede rechtsbuiten had ik nog hoop voor het nieuwe seizoen maar nu vallen er feitelijk twee verdedigende opties weg, zowel links als centraal.

Vervangen wordt heel moeilijk. Zo'n Haps is verdedigend helemaal niets vergeleken met Kongolo. Wellicht eens informeren bij Man Utd voor Mensah.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Anoniem: 338166 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:27:
Zo..
Kijk een keer een middagje niet op voetbal nieuws sites en opeens is onze Kongolo weg, aan de ene kant natuurlijk zeer jammer.
Maar aan de andere kant, deze man is zo vaak geblesseerd dat je ondertussen ook wel zonder kan.
15 Miljoen is dan dus best wel een goed bedrag voor een blessuregevoelige speler met 2 jaar contract.

Haps zou ik in principe wel een goede opvolger vinden, maar zeker niet meer dan 5 miljoen waard.
Heeft in principe nog niets bewezen, in tegenstelling tot Kongolo.
Verder kan ik niet zo 1.2.3 andere opties verzinnen voor die plek, maybe Mensah proberen te huren van Man utd?...
Of komt Van Geel bij Urby Emanuelson uit..

Als er een degelijke linksback komt dan zie ik in ieder geval nog niet echt problemen in vergelijking met vorig seizoen. Mits het rondkomt met Berghuis.... Dat er nog een vleugelspeler moet komen lijkt mij niet meer dan logisch.
Word wel spannend als de bank ook nog gaat leeglopen, want Marko, Gustafson, Kramer.... Die mogen volgens mij alle 3 weg van van geel. en die moet je ook nog maar eens zien te vervangen.

Al met al.. We zijn op dit moment verder dan we vorig seizoen waren op dit moment :)
Haps schaar ik in het rijtje Sinkgraven/Nelom/Buttner/etcetera. Oftewel absoluut geen versterking voor Ajax en ook niet voor Feyenoord. Al hoop ik natuurlijk wel dat jullie ervoor gaan... Raden dat Ajax dan vlak voor het rond is weer ff druk gaat zetten door zich zogenaamd weer te 'melden'?
Mensah is voor zover ik weet een rechtspoot, dus daar heb je weinig aan voor op linksback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Mensah heeft overal gestaan bij Man Utd. Dus die kun je zeker gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

lateef schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:15:
Begrijp overigens niet dat ze niet meer werk van het terughalen van Van Persie maken. Die man heeft in zijn kleine teen meer talent dan in heel dat bonkige lijf van Kuijt, wellicht dat hij niet meer zo topfit is, maar dat was Kuijt ook niet meer. Voor zowel de competitie als voor de Champions League is Van Persie een aanwinst die voor Nederlandse clubs normaal gesproken vrijwel onmogelijk is.
Techniek wel, maar hij is ook wel blessuregevoelig. Het grootste nadeel is echter de mentaliteit. Waar Kuyt ook toen hij onder vuur lag nog de boel op sleeptouw wil nemen zal RvP met name verontwaardigd zijn. Als die voetballend het verschil niet kan maken blijft er direct niets over.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Als je die überhaupt mag huren, kun je er alleen wel vergif op innemen dat het heel duur wordt als ie niet speelt. Veel verhuurconstructies hebben hogere huursommen als de betreffende speler niet speelt.

Je zou bijna zeggen, geef de helft van die 15m aan PSV en haal Willems ervoor. Zorg ervoor dat er iemand continu achter z'n vodden aan zit, dan is dat echt wel een goeie linksback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

toolkist schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:36:
[...]

Haps schaar ik in het rijtje Sinkgraven/Nelom/Buttner/etcetera. Oftewel absoluut geen versterking voor Ajax en ook niet voor Feyenoord. Al hoop ik natuurlijk wel dat jullie ervoor gaan... Raden dat Ajax dan vlak voor het rond is weer ff druk gaat zetten door zich zogenaamd weer te 'melden'?
Mensah is voor zover ik weet een rechtspoot, dus daar heb je weinig aan voor op linksback.
Helemaal mee eens.
Maar het is een stuk beter dan een Nelom waar we 50% van het seizoen mee hebben gelopen..

En echt andere opties hebben we niet in onze eigen land, en kwa buitenlandse scouting heb ik niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
Ondertussen op het EK (Onder 19) ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OWHAjnn.jpg

In de afgelopen tijd is Engeland nog wereldkampioen onder 20 jaar geoworden, Duitsland Europees kampioen onder 21 (dit toernooi had helemaal niemand de rechten voor in NL maar de finale was Duitsland - Spanje met bij Spanje Saul van Atletico en Asensio van Real, eerstgenoemde tot speler van het toernooi uitgeroepen waarna hij ook direct een contractverlenging had getekend. Bij Duitsland oa. Gnabry en Max Meyer van de partij).

[ Voor 70% gewijzigd door apis29 op 03-07-2017 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
apis29 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:46:
Ondertussen op het EK (Onder 19) ...

[afbeelding]
Weinig bekende namen in de selectie. Je zou meer eredivisie spelers verwachten.

En die spelers van Man City kun je al afschrijven.

[ Voor 8% gewijzigd door D-e-n op 03-07-2017 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
En afgelopen ... zag net wel nog een Kongolo rondlopen maar da's het broertje van: Wikipedia: 2017 UEFA European Under-19 Championship squads
Ja Kadioglu van NEC zag ik net nog ...
Zweden ook weer van de partij, bij de EK Onder 21 ook en vorig jaar nog Europees kampioen Onder 21(?) ...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oXLQjyp.jpg
D-e-n schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:51:
[...]

Uitleg (maar niks nieuws natuurlijk voor Nederlandse begrippen O-) ): http://www.onsoranje.nl/n...oi-wordt-sterk-onderschat

[ Voor 56% gewijzigd door apis29 op 03-07-2017 20:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bossie
apis29 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:56:
En afgelopen ... zag net wel nog een Kongolo rondlopen maar da's het broertje van: Wikipedia: 2017 UEFA European Under-19 Championship squads
Ja Kadioglu van NEC zag ik net nog ...
Zweden ook weer van de partij, bij de EK Onder 21 ook en vorig jaar nog Europees kampioen Onder 21(?) ...

[afbeelding]

[...]

Uitleg (maar niks nieuws natuurlijk voor Nederlandse begrippen O-) ): http://www.onsoranje.nl/n...oi-wordt-sterk-onderschat
In de 90e minuut scoren tegen Duitsland is sowieso altijd goed :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
D-e-n schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:51:
[...]

Onder 19 is wel een heel jonge categorie. Van wat er al in de Eredivisie speelt zal men ook de voorbereiding niet willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Gonadan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:43:
[...]

Techniek wel, maar hij is ook wel blessuregevoelig. Het grootste nadeel is echter de mentaliteit. Waar Kuyt ook toen hij onder vuur lag nog de boel op sleeptouw wil nemen zal RvP met name verontwaardigd zijn. Als die voetballend het verschil niet kan maken blijft er direct niets over.
Waarom? Wanneer Van Persie naar Feyenoord wilt gaan - en hij schijnt hier welwillend tegenover te staan - zal hij echt wel begrijpen wat zijn rol is. Met zijn ervaring en ook de rol die hij bij andere clubs voor jongere spelers heeft gespeeld kan hij echt wel van een grote toegevoegde waarde zijn voor iedere Nederlandse club. Hij is wellicht niet zo'n demagoog als Kuyt, maar wanneer Feyenoord enige rol van betekenis wilt spelen in de Champions League is een speler met zijn kwaliteit en ervaring welhaast noodzakelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Han schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:23:
[...]

Je gaat volgend jaar CL spelen... ik zie op dit moment alleen maar verzwakkingen.
Tja, Feyenoord kan nou eenmaal niet net zulke dure spelers halen als dat er verkocht worden. Als een speler op papier net zo goed is als Kongolo is hij natuurlijk ook net zo duur. Zal afwachten zijn welk niveau die spelers halen.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Als de scouts het net zo goed doen als vorig jaar kan het nog wel wat worden. Toen haalden ze vrij onbekende spelers als Jones en Jorgensen naar Rotterdam die het best aardig gedaan hebben.
En als daarnaast nog wat jochies uit de pupillen doorstromen zoals Kongolo dan is het helemaal mooi. Niets beter dan kampioen worden met jongens uit de eigen jeugd.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

lateef schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:55:
Waarom? Wanneer Van Persie naar Feyenoord wilt gaan - en hij schijnt hier welwillend tegenover te staan - zal hij echt wel begrijpen wat zijn rol is. Met zijn ervaring en ook de rol die hij bij andere clubs voor jongere spelers heeft gespeeld kan hij echt wel van een grote toegevoegde waarde zijn voor iedere Nederlandse club. Hij is wellicht niet zo'n demagoog als Kuyt, maar wanneer Feyenoord enige rol van betekenis wilt spelen in de Champions League is een speler met zijn kwaliteit en ervaring welhaast noodzakelijk.
Alleen binnen zijn eigen positie, niet als harde werker en kar trekker van het team. Hoe goed hij voetballend ook nog kan zijn, dat is gewoon niet zijn stijl. Kuyt was belangrijk voor elke positie, RvP zal belangrijk zijn als aanvaller, meer niet.

Dat doet niets af aan zijn kwaliteiten, is gewoon een ander type speler. Als je Jørgensen kwijt raakt ben je uiteraard erg blij als RvP er nog rond loopt, dat uiteraard wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 3 juli 2017 @ 20:13:
[...]

Onder 19 is wel een heel jonge categorie. Van wat er al in de Eredivisie speelt zal men ook de voorbereiding niet willen missen.
Dat, maar vooral nog dat dit toernooi geen spelers-afstaan-verplichting voor de clubs heeft... dus de topclubs laten hun prof-selectie O19's thuis (d.w.z. mee op trainingskamp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deadsy
P.O. Box schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:52:
[...]

Dat, maar vooral nog dat dit toernooi geen spelers-afstaan-verplichting voor de clubs heeft... dus de topclubs laten hun prof-selectie O19's thuis (d.w.z. mee op trainingskamp)
Als ze de spelers wel moesten afstaan zouden ze continu aan de coach van de o19 vragen of ze alsjeblieft bij de club mogen blijven omdat ze bang zijn hun basis plek te verliezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lateef
Gonadan schreef op maandag 3 juli 2017 @ 21:13:
[...]

Alleen binnen zijn eigen positie, niet als harde werker en kar trekker van het team. Hoe goed hij voetballend ook nog kan zijn, dat is gewoon niet zijn stijl. Kuyt was belangrijk voor elke positie, RvP zal belangrijk zijn als aanvaller, meer niet.
Ook als je wellicht niet zo'n harde werker bent - zo hard heb ik Kuijt overigens afgelopen seizoen niet zien werken - kan je als buitengewoon ervaren voetballer als Van Persie voor een Nederlandse club nog steeds van zeer grote toegevoegde waarde zijn. Zeker wanneer die club in de Champions League speelt en je spelergroep nauwelijks internationale ervaring heeft. Dus niet alleen voor de positie waarin hij speelt, maar voor de hele groep. Hij neemt zijn ervaring mee, het is nogal een verschil voor een (centrale) verdediger wanneer je in een training tegenover Kramer of Van Persie staat, wanneer je als team met Kuijt op het middenveld kan spelen, moet dat met Van Persie helemaal kunnen en zo zijn er naar mijn idee nog veel meer argumenten die pleiten voor Van Persie.

Jij lijkt hem voornamelijk af te serveren omdat je verwacht hoe zijn rol zal zijn in de spelersgroep, maar hoe weet jij hoe hij zal functioneren in zo'n groep?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:19
Mooi dus 30 mil verkocht, (Kongolo, Karsdorp)
Kongolo was een prima speler, maar vaak geblesseerd. Prima verkoop. Karsdorp was vooral een aanvallende back.

Ik zou nu Berghuis overkopen van Watford, budget heb je er voor.
Haps nooit voor 10 mil kopen, weet niet of die echt zo goed is.

En anders Vejinovic en of Tapia in een deal betrekken.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Nu online
Haps lekker laten gaan. Ik zie in hem echt geen 10 miljoen waarde. De helft is zelfs twijfelachtig.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 15:19
Lekkerboeie86 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 07:09:
Haps lekker laten gaan. Ik zie in hem echt geen 10 miljoen waarde. De helft is zelfs twijfelachtig.
Zeker waar

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat misschien, maar dan nog blijft hij één van de betere verdedigers die er in Nederland rondloopt en niet al bij een topclub onder contract staat. Verder Troupee van FC Utrecht misschien? Of St. Juste van Heerenveen? Spelers met potentie, die je aan je eigen verdediging kan toevoegen. Nog beter is gewoon kijken wie je in je 2e elftal en daaronder hebt rond lopen. Dat doen Ajax en Feyenoord al een paar jaar met groot succes.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
Jorgen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:11:
Dat misschien, maar dan nog blijft hij één van de betere verdedigers die er in Nederland rondloopt en niet al bij een topclub onder contract staat. Verder Troupee van FC Utrecht misschien? Of St. Juste van Heerenveen? Spelers met potentie, die je aan je eigen verdediging kan toevoegen. Nog beter is gewoon kijken wie je in je 2e elftal en daaronder hebt rond lopen. Dat doen Ajax en Feyenoord al een paar jaar met groot succes.
Ik ben niet zo goed op de hoogte, maar volgens mij lopen er weinig verdedigers die klaar zijn voor het grote werk bij Feyenoord in de jeugd. Maar Haps is gewoon te duur, die jongen is een hype en AZ ruikt geld, maar als je hem koopt geef je praktisch al je geld wat je onder de streep voor Kongolo overhoudt uit aan een mindere speler. 5 miljoen is al veel geld voor zo'n speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
Jorgen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:11:
Troupee had net verlengd toch? Die zal dus het nodige kosten. St. Juste is centrale verdediger/middenvelder.
Haps was even hot, maar laatste half jaar was het ook niet meer geweldig. Verder zou ik niet een linksback weten in de eredivisie die een stapje hoger kan en door kan groeien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseman77
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 13:08

Baseman77

We move

Haps is echt veel te duur en werd ook aardig gehypt, de 2e seizoenshelft speelde hij ook vooral matig.
Ik verwacht veel meer van Troupée, hij gaat een goede rechtsback worden. Ondanks zijn recente bijtekenen zal hij niet erg duur zijn, maar hem daarvoor contracteren was natuurlijk handiger geweest.
JST94 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:08:
Enkele jaren terug heeft PSV aangekondigd meer op de jeugd te focussen. Sinds die aankondiging zijn er enkele spelers gedebuteerd voor PSV, waarbij Bergwijn de enige speler is geweest die meer dan 90 minuten heeft gemaakt voor PSV.
Klopt, en na die aankondiging stroomde een groot aantal jeugdspelers meteen door. Dat was in Cocu zijn 1e seizoen als hoofdtrainer.
De lichtingen hierna waren echter veel minder talentvol en Bakkali werd vervroegd bij de selectie gehaald, waardoor het even opdroogde zogezegd. Ook heeft het natuurlijk tijd nodig voordat de extra focus en investeringen in de jeugdopleiding vruchten afwerpen, dat is niet van vandaag op morgen geregeld.

Als er uit één lichting 1 à 2 spelers doorbreken, dan doe je het als club echt prima. Bergwijn is momenteel die speler, met eventueel Lundqvist en Gudmundsson die komend seizoen volgen.
Leon Zwiers schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:17:
Ik ga af op berichtgeving op oa VI die een 40% doorverkoop % melden voor Lozano
Boude uitspraken doen op basis van 1 artikeltje met een twijfelachtige bron en gevuld met vooral gokwerk lijkt me niet zo verstandig.
En je kan wel zeggen dat Moreno een kampioenschap heeft opgeleverd, wat natuurlijk onzin is, want hij stond niet alleen op t veld.
Joh...
Daarom gaf ik ook aan dat hij mede verantwoordelijk was. Dat hij een zeer belangrijke schakel was moge overduidelijk zijn en alleen al daarmee heeft hij zijn meerwaarde aangetoond.
PSV is vorig jaar kampioen geworden omdat Ajax het liet liggen tegen de Graafschap
En ik maar denken dat PSV kampioen werd omdat ze over een heel seizoen meer punten haalden dan Ajax, dom van me :O
Mentale kwaliteiten tel je overigens niet mee?
niet omdat het allemaal zo goed liep met die huurspelers van ze.
Van Ginkel en Lestienne waren inderdaad totaal niet belangrijk en speelden ook helemaal niet goed 8)7
Waar zijn die jeugdspelers nu?
Verkocht, in de basis en pendelend tussen bank en basis.
Worden veel op de bank gehouden door oa huurspelers zoals v Ginkel en de Jong die weer vertrekken.
Over welke jeugdspelers heb je het dan?
Lundqvist kan op de positie van Van Ginkel of De Jong spelen, maar hij raakte snel zwaar geblesseerd. Hendrix is vooral een verdedigende middenvelder, waarbij hij concurrentie heeft van de beste speler van PSV en afgelopen seizoen enkele malen geblesseerd is geweest. Desondanks speelde hij in 19 competitiewedstrijden mee. Dat hadden er wat mij betreft meer mogen zijn zoals tegen het einde van het seizoen Gudmundsson ook speeltijd had mogen krijgen.

Maar ter info, bij de zo geroemde jeugdspelers van Ajax kreeg alleen Dolberg meer speelminuten dan Hendrix bij PSV.

[ Voor 7% gewijzigd door Baseman77 op 04-07-2017 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wie weet gaan ze weer in Denemarken shoppen ofzo. Voordeel van iets uit Nederland kopen is natuurlijk dat je hem zelf aan je selectie toevoegt en tegelijk bij een concurrent weghaalt. (maar dan moet je weer niet zo'n zak geld achterlaten dat die zich weer voldoende kan versterken. - of pas op de laatste dag van het transfer window)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56

St@m

@ Your Service

Leon Zwiers schreef op maandag 3 juli 2017 @ 19:17:
[...]

PSV is vorig jaar kampioen geworden omdat Ajax het liet liggen tegen de Graafschap
Feyenoord is dit jaar kampioen geworden door doellijntechnologie.

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:02

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Onzin. Feyenoord is kampioen geworden door meer punten te halen dan de 17 andere teams.

Voor welke verdedigers er nog meer goed zijn/potentie hebben, kan je even bij onsoranje.nl kijken.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:49
Grappig die hele discussie rond PSV. Voor mij was de "het is hier geen speeltuin" uitspraak van Cocu vrij tekenend.

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=305249

Het ging hier om een wedstrijd die nergens meer over ging voor PSV. In dezelfde speelronde waarin Ajax haar jongste elftal ooit opstelde.

PSV huurt of koopt gewoon liever een speler dan dat ze iemand uit eigen jeugd voor de leeuwen gooien. Dat is niet erg, dat is een beleidskeuze. Dat heeft PSV in het verleden zat titels opgeleverd.
Dat veroordeel ik verder ook niet. Maar dan moeten we daar verder ook niet moeilijk over gaan doen, maar dat maakt het wel des te vreemder dat PSV paar jaar terug riep dat ze zich op de jeugd wouden gaan focussen.

De praktijk lijkt gewoon niet helemaal aan te sluiten bij wat er geroepen wordt.

[ Voor 11% gewijzigd door KingKoning op 04-07-2017 09:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:56

St@m

@ Your Service

Jorgen schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:30:
Onzin. Feyenoord is kampioen geworden door meer punten te halen dan de 17 andere teams.

Voor welke verdedigers er nog meer goed zijn/potentie hebben, kan je even bij onsoranje.nl kijken.
Je sarcasmemeter doet het niet :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Baseman77 schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 09:23:
Haps is echt veel te duur en werd ook aardig gehypt, de 2e seizoenshelft speelde hij ook vooral matig.
Ik verwacht veel meer van Troupée, hij gaat een goede rechtsback worden. Ondanks zijn recente bijtekenen zal hij niet erg duur zijn, maar hem daarvoor contracteren was natuurlijk handiger geweest.

[...]

Klopt, en na die aankondiging stroomde een groot aantal jeugdspelers meteen door. Dat was in Cocu zijn 1e seizoen als hoofdtrainer.
De lichtingen hierna waren echter veel minder talentvol en Bakkali werd vervroegd bij de selectie gehaald, waardoor het even opdroogde zogezegd. Ook heeft het natuurlijk tijd nodig voordat de extra focus en investeringen in de jeugdopleiding vruchten afwerpen, dat is niet van vandaag op morgen geregeld.

Als er uit één lichting 1 à 2 spelers doorbreken, dan doe je het als club echt prima. Bergwijn is momenteel die speler, met eventueel Lundqvist en Gudmundsson die komend seizoen volgen.

[...]

Boude uitspraken doen op basis van 1 artikeltje met een twijfelachtige bron en gevuld met vooral gokwerk lijkt me niet zo verstandig.

[...]

Joh...
Daarom gaf ik ook aan dat hij mede verantwoordelijk was. Dat hij een zeer belangrijke schakel was moge overduidelijk zijn en alleen al daarmee heeft hij zijn meerwaarde aangetoond.

[...]

En ik maar denken dat PSV kampioen werd omdat ze over een heel seizoen meer punten haalden dan Ajax, dom van me :O
Mentale kwaliteiten tel je overigens niet mee?

[...]

Van Ginkel en Lestienne waren inderdaad totaal niet belangrijk en speelden ook helemaal niet goed 8)7

[...]

Verkocht, in de basis en pendelend tussen bank en basis.

[...]

Over welke jeugdspelers heb je het dan?
Lundqvist kan op de positie van Van Ginkel of De Jong spelen, maar hij raakte snel zwaar geblesseerd. Hendrix is vooral een verdedigende middenvelder, waarbij hij concurrentie heeft van de beste speler van PSV en afgelopen seizoen enkele malen geblesseerd is geweest. Desondanks speelde hij in 19 competitiewedstrijden mee. Dat hadden er wat mij betreft meer mogen zijn zoals tegen het einde van het seizoen Gudmundsson ook speeltijd had mogen krijgen.

Maar ter info, bij de zo geroemde jeugdspelers van Ajax kreeg alleen Dolberg meer speelminuten dan Hendrix bij PSV.
Wat een lulverhaal.. om maar alleen even op je laatste zin in te gaan, Veltman en Klaassen tellen voor het gemak niet als eigen jeugd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
En Dolberg is juist geen eigen jeugd, klopt dus niet zoveel van. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
toolkist schreef op dinsdag 4 juli 2017 @ 10:41:
[...]

Wat een lulverhaal.. om maar alleen even op je laatste zin in te gaan, Veltman en Klaassen tellen voor het gemak niet als eigen jeugd?
Daarnaast telt niet alleen aantal speelminuten, als je alleen al kijkt welke jonge spelers uberhaupt mogen spelen in het eerste is er een groot verschil. Al is het maar een bekerwedstrijd of 20-30 minuten in een pot die al gespeeld is, je geeft ze in ieder geval kans om iets te laten zien in het eerste elftal, alvast laten proeven hoe het voelt om te spelen in een stadion met duizenden toeschouwers etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcoLyte!
  • Laatst online: 11:37

AcoLyte!

*evil grin*

Breaking news: https://www.vi.nl/nieuws/veltman-blijft-ajax-trouw
Persoonlijk vind ik dit goed nieuws, prima seizoen gedraaid en kan eventueel de aanvoerdersband dragen eind van de week.

don't mistake lack of talent for genius.

Pagina: 1 2 ... 102 Laatste

Dit topic is gesloten.