Haps is echt veel te duur en werd ook aardig gehypt, de 2e seizoenshelft speelde hij ook vooral matig.
Ik verwacht veel meer van Troupée, hij gaat een goede rechtsback worden. Ondanks zijn recente bijtekenen zal hij niet erg duur zijn, maar hem daarvoor contracteren was natuurlijk handiger geweest.
JST94 schreef op maandag 3 juli 2017 @ 14:08:
Enkele jaren terug heeft PSV aangekondigd meer op de jeugd te focussen. Sinds die aankondiging zijn er enkele spelers gedebuteerd voor PSV, waarbij Bergwijn de enige speler is geweest die meer dan 90 minuten heeft gemaakt voor PSV.
Klopt, en na die aankondiging stroomde een groot aantal jeugdspelers meteen door. Dat was in Cocu zijn 1e seizoen als hoofdtrainer.
De lichtingen hierna waren echter veel minder talentvol en Bakkali werd vervroegd bij de selectie gehaald, waardoor het even opdroogde zogezegd. Ook heeft het natuurlijk tijd nodig voordat de extra focus en investeringen in de jeugdopleiding vruchten afwerpen, dat is niet van vandaag op morgen geregeld.
Als er uit één lichting 1 à 2 spelers doorbreken, dan doe je het als club echt prima. Bergwijn is momenteel die speler, met eventueel Lundqvist en Gudmundsson die komend seizoen volgen.
Boude uitspraken doen op basis van 1 artikeltje met een twijfelachtige bron en gevuld met vooral gokwerk lijkt me niet zo verstandig.
En je kan wel zeggen dat Moreno een kampioenschap heeft opgeleverd, wat natuurlijk onzin is, want hij stond niet alleen op t veld.
Joh...
Daarom gaf ik ook aan dat hij
mede verantwoordelijk was. Dat hij een zeer belangrijke schakel was moge overduidelijk zijn en alleen al daarmee heeft hij zijn meerwaarde aangetoond.
PSV is vorig jaar kampioen geworden omdat Ajax het liet liggen tegen de Graafschap
En ik maar denken dat PSV kampioen werd omdat ze over een heel seizoen meer punten haalden dan Ajax, dom van me
Mentale kwaliteiten tel je overigens niet mee?
niet omdat het allemaal zo goed liep met die huurspelers van ze.
Van Ginkel en Lestienne waren inderdaad totaal niet belangrijk en speelden ook helemaal niet goed

Waar zijn die jeugdspelers nu?
Verkocht, in de basis en pendelend tussen bank en basis.
Worden veel op de bank gehouden door oa huurspelers zoals v Ginkel en de Jong die weer vertrekken.
Over welke jeugdspelers heb je het dan?
Lundqvist kan op de positie van Van Ginkel of De Jong spelen, maar hij raakte snel zwaar geblesseerd. Hendrix is vooral een verdedigende middenvelder, waarbij hij concurrentie heeft van de beste speler van PSV en afgelopen seizoen enkele malen geblesseerd is geweest. Desondanks speelde hij in 19 competitiewedstrijden mee. Dat hadden er wat mij betreft meer mogen zijn zoals tegen het einde van het seizoen Gudmundsson ook speeltijd had mogen krijgen.
Maar ter info, bij de zo geroemde jeugdspelers van Ajax kreeg alleen Dolberg meer speelminuten dan Hendrix bij PSV.
[
Voor 7% gewijzigd door
Baseman77 op 04-07-2017 09:30
]